Virágzás és romlás a Tisza mentén
2011. június 14. írta: TuRuL_2k2

Virágzás és romlás a Tisza mentén

  Megjött a Tiszakürti Arborétum emailes riasztása: a napokban virágzik a Tisza, a kérészek rajzása vasárnap, hétfőn és kedden a legintenzívebb. Vasárnap este Cserkeszőlőn szálltunk meg, hogy másnap a helyi fürdő (és a nagyszerű vízöntő óriásdézsa) felfedezése után időben ott lehessünk az arborétumban.

  Az érdeklődők a meghirdetett négy órai időpont körül kezdtek sűrűsödni az arborétum bejáratánál, mi addigra már körbesétáltunk a kertben, megnéztük a kalandparkot is. Az arborétum konferenciatermében az igazgató, Tálas László tartott egy rövid előadást a tiszavirágokról, majd egy jó két kilométeres séta következett a tiszainokai révhez. A partot rendesen megtöltötték az érdeklődők, s hat óra után indult el az első százötven emberrel a komp, amit egy motoros kishajó tolt.

  A tiszavirágzás kibontakozása és intenzitása óriási élmény: fél hat körül csak néhány kérész lézengett a vízen, egy órával később viszont tíz- és százezerszámra köröztek, táncoltak és párzottak mindenfelé. A hímek a part közelében igyekeztek megválni bábjuktól és felszállni a vízről, a nőstények eközben a folyó másik oldalán röpködtek óriási, a napfényben fátylasan fénylő felhőkben. Amikor a komp a felhő közelében járt, akkor gondosan kikerülték azt, a hajóra alig-alig repült be egy-egy példányuk. 

  A virágzás-nézés végeztével az arborétum még szalonnasütéssel és borkóstolóval várta a vendégeket. Akinek van ideje, mindenképpen vágjon neki ma délután az útnak: a tiszavirágzás szép és különleges. Még akkor is az, ha az emberben végig ott motoszkál az az érzés, amiről a két évvel ezelőtti posztunkhoz _andris is írt: ha valamire fizetett túrákat szerveznek, délutáni oda- és esti visszaautózással, az nem az igazi természet-élmény.

  A végére még egy sokkoló villanás a Magyar Valóságból. Tiszakürtön délután elsétáltam az arborétumhoz közeli kocsmába, hogy vegyek egy üveg ásványvizet. A pultos hölgyön és rajtam kívül még hárman tartózkodtak a félhomályos helyiségben, ránézésre ötvenes éveikben járó férfiak. Egyikük gurulós járókerettel, másikuk kerekesszékkel, a harmadik pedig egy motoros tolókocsi-robogó hibriddel. Ittak.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr512982350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arma Gedeon2 · http://kitalaltujkor.blogspot.com 2011.06.14. 11:44:37

Mit kellett volna a kocsmában csinálniuk? :-)

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.06.14. 11:57:45

"...hárman tartózkodtak a félhomályos helyiségben, ránézésre ötvenes éveikben járó férfiak. Egyikük gurulós járókerettel, másikuk kerekesszékkel, a harmadik pedig egy motoros tolókocsi-robogó hibriddel. Ittak."

nebassz ember! ez komoly? rettenetes a magyar valóság, mindég is erőst sejtettem, de hogy ennyire, az durva. amúgy, nem kérész életeket mentetek figyelni? akkor?

Arma Gedeon2 · http://kitalaltujkor.blogspot.com 2011.06.14. 12:04:00

@málnási:

bammeg, én nem látom a te hozzászólásaidat, de ez a kérészélet poén jó volt! :-)

dVn · http://elvarazsoltkastely.blog.hu 2011.06.14. 12:08:40

Ugye az csak véletlen egybeesés, hogy miközben a miniszterelnök úr a következő kormányok kezének megkötéséről beszél, aközben a mandineren kérészéletezés folyik...Tehát ne keressek itt semmilyen összefüggést, ugye? :)

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.06.14. 12:20:26

@málnási:

"...hárman tartózkodtak a félhomályos helyiségben, ránézésre ötvenes éveikben járó férfiak. Egyikük gurulós járókerettel, másikuk kerekesszékkel, a harmadik pedig egy motoros tolókocsi-robogó hibriddel. Ittak."

mit hozzak, bbjnick? kiabált a pultos kisasszony a legutóbb érkezett felé.
őt láttam a csámpázni az ivó felé, előttem lépett a kocsmába. alsó származásra inkább, mint betegségre utaló girbe-gurba lábakon kacsázott, biztos voltam benne, hogy egyforma hosszúak, vagy tán inkább rövidek a lábai, de mégis billegett, mint a tisza menti szegényembereknek mind, akik egyik lábukkal a töltés útján lépnek, másikkal a töltés oldalán, hogy megriasszák a puckokat, hörcsögöket. aztán ha azok megugranak, akkor izzadt ingüket rávetve elfogják űket vacsorának. mert ezek az emberek inkább ábrándoznak nagy magyari jövőről, széchenyi posztert nézegetnek, hamvast ízlelgetnek a boglyának dőlve, mintsem belegebedjenek a munkába, ezért nagy és állandó az éhük. de ők a szellem a népi palackban.
megkérdem csubak barátomat, és már mondom is szépségem, válaszolja. ránéz a kerekesszékesre: fröccs? fröccs hát bazmeg mikor ittunk mást?
két fröccsöt, marika! kiabálja, aztán erősen, szúrósan a másik szemébe néz, és az az övébe, és egyszerre, sziszegve sisteregve, gőzt fújtatva, hegyetmozdító gyűlölettel mondják: kötcse. nem mosolyodnak el. lenéznek a megérkezett fröccsökre, mindketten egyszerre, láthatóan sokat gyakorolt mozdulattal, jobb kezük nagyujjának repedezett, gyászkeretes körmével egy angyalszárnyat és egy keresztet karcolnak a pohár párájába, aztán azon a helyen gyorsan össze is koccintják a poharakat, a titkos jel azonnal felolvad a páracseppekben, nincs titkosrendőr aki ezt észrevehetné, már mosolyognak.
egészségedre testvér! egészségedre testvér! mondják egymásnak, aztán suttogni kezdenek, érthetetlenül és hosszan....

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.06.14. 12:25:51

TuRuL_2k2:!

"A végére még egy sokkoló villanás a Magyar Valóságból. Tiszakürtön délután elsétáltam az arborétumhoz közeli kocsmába, hogy vegyek egy üveg ásványvizet. A pultos hölgyön és rajtam kívül még hárman tartózkodtak a félhomályos helyiségben, ránézésre ötvenes éveikben járó férfiak. Egyikük gurulós járókerettel, másikuk kerekesszékkel, a harmadik pedig egy motoros tolókocsi-robogó hibriddel. Ittak." --- írod.

És ebből az a tanulság, hogy...?

Tényleg nem értem, jó lenne, ha kifejtenéd, konkretice, mire is gondolsz!

ü
bbjnick

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2011.06.14. 13:15:34

Bizonyara a "rendszer" kenyszeritette oket az ivasra. :D

De mivel nem "nyolcvanasokrol" van szo ezert politikailag nem korrekt felvetni, hogy mi a f*szt kerestek ott, ahelyett, hogy megtanultak volna kezelni a szamitogepet, meg meg ket idegen nyelvet es akkor minden gond nelkul el tudnanak helyezkedni a munkaeropiacon, mert csak az nem dolgozik aki nem akar. :D

Ja, bocsanat, ezt az ervelest csak akkor lehet bevetni, ha fiatalok isznak a kocsmaban, elnezest, mostmar eszembe jutott. :D

kispufi 2011.06.14. 13:41:07

@jvizkeleti: miért tanultak volna számítógépet kezelni? ezek virágkötők voltak. :-)

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2011.06.14. 13:51:33

Amugy a tiszaviragzast tenyleg nagy elmeny latni, en utoljara kisgyerekkoromban lattam meg Tiszapuspokiben. De mar megfekult az elmeny ugyhogy el kene menni majd ujra. Talan jovore.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.06.14. 13:52:52

No, most már aztán mondja meg nekem valaki, de gyorsan, hogy hol itt a dráma, mert h*lyén halok meg!

Ha jól értem, pünkösdhétfő délutánján a a tiszakürti kocsmában punnyadt három járókeretes-tolószekés rokker és előttük volt valami (butykos, pohár) az asztalon, amiből Szerző arra következtetett, hogy ittak.

Igen, és?

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.06.14. 14:12:12

@málnási:

:-D (...) :-D (...) :-D ...

Korrekt!

ü
bbjnick

Pistákom 2011.06.14. 14:24:00

5-6 éve láttam, pszilocibin alatt, nem felejtem el.

kackia 2011.06.14. 17:10:06

@málnási: nagyszerű kis ábrázolás , de bbjnick-et én nem pont így képzeltem el.
Őt, én többnyire kopottas reverendában, nyakában puritán fakeresztecskével tudom csak elképzelni.

betyár (törölt) 2011.06.14. 17:24:39

@málnási:

két fröccsöt, marika! kiabálja, aztán erősen, szúrósan a másik szemébe néz, és az az övébe, és egyszerre, sziszegve sisteregve, gőzt fújtatva, hegyetmozdító gyűlölettel mondják: kötcse.
- De nem a, a má nem.

- Nem-e? Hát márgakubikus kend, vagy cservesz? Az anyád...

Pipázott, felállt, egyet bökött, a bicskával, szépen egyenesen. A hasa alá annak. Meg se nyiffant az ember. Lehuppant, lassan. A fejőszékre buggyant a béle, rángott egy párat. Aztán nem izgett többet.

A másik próbálta a miskárolót, csukódik-e. Csóválta fejét.

- Kijár a szöge ennek - mondta -, a fene vigye. Be kell kalapálni.

Indult a kovácshoz.

Az ágadzásnál érték utól a magyar csendőrök.

- No, gyüjjön kend, gazda - szíveskedtek neki. Az már értette. Ment szépen.

A kovács előtt vitték. Ott megállt egy szuszra. Az egyik csendőr, szikár, csutkás, nagycsontú ember, szöszmételte, hogy akar valamit.

- No, mi ké?

- Hát csak, ha nem törvénytúlsó... Mert be kéne adódjék ez a miskároló itten... Kijár a szöge ennek.

A nagycsontú bólintott. Ő is ipari munkás volt, állatszámadó.

- Hát csak adja kend. Majd béviszem.

- Úgy a. Aztán szójjanak majd az asszonynak. Hogy vigye haza. A Sándornak kell majd, jövő ilyenkor. Disznóra. Isten mint nap.

S ballagtak tovább, a törvény felé.

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.06.14. 17:27:06

@bbjnick: képzeld el mit törheti a fejét a három táppénzcsaló láncdohányos. évek óta idegen nem lépett a kocsmába pünkösd hétfőn. és akkor megjelenik egy satnya alak abból a fajtából akik hegycsúcsokon készült büszke fotókkal takarják köhögős, neuraszténiás valóságukat, oldalán egy szőke nővel, és egy sportos mozdulattal a pultosnőhöz lép és azt mondja, furcsa idegenes kiejtéssel, amilyet a táppénzcsalók eddig csak a tévében hallottak, hogy egy ásványvizet kérek!
egy ideig persze egymásra borulva röhögtek, hogy láttatok már ekkora faszkalapot, de most már csak a fejtörés maradt, hogy akkor mi van, ha leszázalékoló bizottság küldte számonkérni.

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.06.14. 17:34:23

@betyár:

á, én bbjnicket ponfix nem így képzelem, hanem másképpen. és persze nem is úgy, mint a faszfej kackia :)

betyár (törölt) 2011.06.14. 17:38:01

@jvizkeleti:
tudja, Pünkösdkor nincs különösebb jelentése annak, ha valaki nem dolgozik:)). ezért ez nem lehetett a tanulság.

betyár (törölt) 2011.06.14. 17:39:21

@málnási:

márminthogy mégsem egyforma hosszúak a lábai? na neeee

harmincas 2011.06.14. 18:42:36

Én is ott voltam tegnap, itt egy fotóm:
www.pbase.com/laja30/image/135580495
Sajnos messze nincs olyan látványos rajzás idén, mint két éve. Akkor sűrű kérészfelhő kavargott a folyó fölött.

portis · http://www.online-szallas.com 2011.06.14. 19:08:15

A gurulós járókeretest Istvánnak hívják motorversenyző volt, eltörte egy balesetben a bal lábát a múlt héten egy müncheni senior motocross versenyen.
A kerekesszékeset Lajosnak hívják 22 évet dolgozott a pécsi uránbányában, áttétes tüdőrákja van kb. két hónapja van hátra, a családja kihozta a korházból hogy otthon halhasson meg.
A motoros tolókocsisnak Ferenc a neve, semmi baja sincs, brahiból ment a mocival a kocsmába hogy megnevettesse Istvánt és Lajost az ultiparti előtt.

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2011.06.14. 19:10:22

@betyár:

Én elég sok embert ismerek aki pünkösdkor dolgozik. Maradjunk ennyiben. :D Mielött megkérdezi, azokra gondolok akik nem magyar munkarend szerint dolgoznak és nem a magyar ünnepnapok vannak a naptárjában.

De olyat is nagyon sokat aki otthon dolgozik és nem "iszik" pünkösdkor.

gyutyka 2011.06.14. 19:34:14

@portis: Grat. Meg Málnásinak is.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.06.14. 19:54:57

@jvizkeleti:

"Én elég sok embert ismerek aki pünkösdkor dolgozik" --- írod/írja.

Iiigeeen???!!! :-D

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.06.14. 20:02:11

@málnási:

Azt az utolsó bekezdést, azt a "sokkoló villanást", továbbra sem értem. #:-| Hacsak nem kötcse kezdi kitermelni az új hatalom sajtórohamosztagos farizeusait (bolgárgyörgyeit, gréczyzsoltjait...)!

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.06.14. 20:07:15

@betyár:

Mit szeretne jobban, kedves @betyár:, legyenek egyforma hosszúak vagy ne legyenek egyforma hosszúak? :-)

ü
bbjnick

betyár (törölt) 2011.06.14. 20:58:43

@bbjnick:

én valahogy mindig úgy gondoltam, bár ezt tudatosan sosem fogalmaztam meg, úgyhogy végül is, tudj Isten... szóval, hogy egyforma hosszúak:). de ha mégsem, úgy is jól van:))

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.06.14. 21:00:28

@betyár:

Ha úgy óhajtja, akkor egyforma hosszúak:-)

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.06.14. 21:02:38

@Disznóvári:

Az Ihos József-parafrázis az nem te vagy, @Disznóvári:? Én azt hittem.

ü
bbjnick

AgySandor 2011.06.14. 21:10:50

@harmincas:
Ez nagyon zsírpárna kép! Jövőre megnézem őket! Bár nekem mindig azt tanították, hogy ezek csak 1 napig élnek...

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2011.06.14. 21:24:11

@bbjnick: Hát nem tudom. Valahogy betyár írását jobban el tudnám képzelni egy Szeszélyes évszakokban, mint az enyémet.
De kioszthatjuk a szerepeket, ha kell: legyek én Ihos József, maga meg Maksa Zoltán. Doomhammer meg Peterdi Pál (Tücsök és bogár).

Nagyzee 2011.06.14. 21:45:35

@kackia:

Esetleg úgy nagyjából így: www.youtube.com/watch?v=krgUVduKFL4 ?
(1:00-tól)

tyto 2011.06.14. 21:52:54

..............egy amatőr novellapályázat-bíró a második nap már zsigerből kívánja a full test format c-t. a lucskos realityt még csak-csak átfutja, az aszfaltcickányok népieskedését rutinosan lesöpri, pár minimalistán elgondolkodik........ pedig jó témának tűnt ez a kérész dolog...................

Alfőmérnök 2011.06.14. 22:15:17

@málnási: Én bbjnicket pont olyannak képzelem el, mint ami az avatarján van. :)

betyár (törölt) 2011.06.14. 22:21:06

@Disznóvári:

gúglizzon, bár ezt érezni kell:)

segítek: Karinthy és Móricz

betyár (törölt) 2011.06.14. 22:23:09

erősen beégtek elvtársak, izléskommandósok.:((

betyár (törölt) 2011.06.14. 22:56:21

@Disznóvári:

én nem, de Karinthy Frigyes bizonyára megköszöni magának a minősítést. olvasgassa az Így írtok ti-t, keresse a Móricz-paródiákat.

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2011.06.14. 23:05:01

@betyár: Megtaláltam (nem emlékeztem rá, régen olvastam, és ez nem maradt meg bennem), az eredeti ötletre és a kivitelezés módjára céloztam.
mek.niif.hu/02700/02753/02753.htm#9

betyár (törölt) 2011.06.14. 23:22:11

@Disznóvári:

nekem meg ez nem ugrott be: volt valami hasonló nevű humorista valamikor nagyon rég, nekem az ugrott be, gondolom az Ihos miatt.:)

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2011.06.14. 23:46:44

@betyár: hm, hasonló nevű? Talán Darvas Szilárd? Az se nagyon hasonlít, de más nem ugrik be.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.06.15. 00:00:47

@bbjnick:
Kötcse? Nem tudom, mit termel, mit nem termel - sosem jártam ott.

Az utolsó bekezdésnek nincs tanulsága, nem szociográfia, nem rokkantbűnözés elleni példabeszéd. Csak emlékezetesen nyomasztó volt az a néhány perc, így írtam róla. (A három vendég közül csak ketten ültek közös asztalnál, a harmadik, a gurulós járókeretes egyedül sörözött és dohányzott a kocsma másik részében.)

látjátok feleim szümtükkel 2011.06.15. 08:29:32

@bbjnick: "Iiigeeen???!!! :-D", mert az a hüje cseresznye pont ekkor ért meg, és nem tudta, hogy máskor dolgozni megyünk, és nem tudjuk leszedni.

látjátok feleim szümtükkel 2011.06.15. 08:31:38

Egyébként a kérész rajzás a természet egyik legszebb jelensége, én a Berettyón láttam sok évvel ezelőtt. Még szervezett látogatás keretében is megéri megnézni, életre szóló élmény.

kackia 2011.06.15. 08:53:42

@látjátok feleim szümtükkel:
Persze , ha egy évig is eltartana a rajzásuk és még a szánk is tele lenne azokkal a büdös lárvákkal sőt az ablakainkon is beröpülnének, biztosan nem ez lenne a véleménye a virágzásukról. :)

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.06.15. 09:37:02

@kackia:
teljesen igaza van. ez a sok városi természetbarát attól élvez, hogy ezek a szerencsétlen fírgek alig élnek egy órát aztat is vággyal, lihegéssel, undorító szerelemben töltik, hogy aztán belepjék tetemeikkel a tiszát. élvezik más lények egy napba, néhány órába sűrített szenvedését. és igen, chemotoxxal rohangálnának két nap után. szánalmas idióták. :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.06.15. 10:25:43

@Disznóvári:

"legyek én Ihos József, maga meg Maksa Zoltán. Doomhammer meg Peterdi Pál (Tücsök és bogár)." --- írja.

Ahogy óhajtja.:-D

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.06.15. 10:45:43

@TuRuL_2k2:

"Kötcse? Nem tudom, mit termel, mit nem termel - sosem jártam ott." --- írod.

Kötcse egy fenomenológiai feketelyuk.

hu.wikipedia.org/wiki/Fekete_lyuk

magyarido.blog.hu/tags/k%C3%B6tcse

"Az utolsó bekezdésnek nincs tanulsága, nem szociográfia, nem rokkantbűnözés elleni példabeszéd. Csak emlékezetesen nyomasztó volt az a néhány perc, így írtam róla." --- írod.

Nem lehetséges, hogy Egressy Portugálja túlzottan befolyásolta a vidékképedet?

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.06.15. 10:50:04

@látjátok feleim szümtükkel:

Családilag cseresznyétszedni nagy f*szaság!:-)

De, szerintem, @jvizkeleti radarja, nem a ti cseresznyeszedésetekre van kalibrálva, más dimenziókban pásztáz, mások problémáira érzékeny #:-|

ü
bbjnick

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.06.15. 11:06:24

@bbjnick:
Kizárt. Egy zalai faluban nőttem fel, az ott eltöltött két évtized hatásával nehezen versenyezhetne egy irodalmi alkotásé.

VI. Béla 2011.06.15. 11:47:00

@bbjnick:

Portugál? No igen, ahogy a fővárosiak elképzelik a vidéki életet, és harsányan kacagnak rajta, hiszen ők felette állnak. Azt hiszem, ezért nem néztem meg az Üvegtigris egyik felvonását sem, az is biztos ilyen. Előítéletes az ember a pestiekkel, nno.

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.06.15. 12:04:11

@TuRuL_2k2:
a portugál nem irodalom, nem színpadi darab, egy rakás szar. és gonosz és ostoba. és üres, és móricka elképzeli. no.

cutcopy 2011.06.15. 13:41:47

Hát igen, ez az ivás már csak ilyen.. Úgy látszik Turul nemigen jár kocsmákba rácsodálkozni e jelenségre, de azt mondom inkább az újságírónak legyen egy rossz napja mint a tiszavirágnak..

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.06.15. 14:54:06

@cutcopy:
Nem az ivás a megdöbbentő, hanem a lerobbant, gépesített emberek dohányzása és alkoholizálása.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.06.15. 15:42:01

@TuRuL_2k2:

"Egy zalai faluban nőttem fel, az ott eltöltött két évtized hatásával nehezen versenyezhetne egy irodalmi alkotásé." --- írod.

Én egy tisza-menti tanyán nőttem fel, igaz, Tiszakürttől jó 100-150 km-re északra. Engem nem döbbentett meg az általad leírt életkép. Lehet, hogy Hunnia valóban nem Pannónia. :-]

"Nem az ivás a megdöbbentő, hanem a lerobbant, gépesített emberek dohányzása és alkoholizálása." --- írod.

Miért, szerinted mit kellett volna csinálniuk?

ü
bbjnick

cutcopy 2011.06.15. 15:52:18

@TuRuL_2k2: "gépesített emberek"

Nem néztél kicsit sok Star Trek filmet..?

amúgy ha érdekel a téma:
www.polgarinfo.hu/modules.php?name=News&file=print&sid=77648

cutcopy 2011.06.15. 16:00:33

@bbjnick: "mit kellett volna csinálniuk?"

Szerinte arra gondolt a költő, hogy legalább az évnek eme napján nekik is inkább a kérészekben kellett volna gyönyörködniük..

tistedur 2011.06.15. 16:20:03

@bbjnick: hálát adni az úrnak délelőtt, azután gyomlálgatni egy kicsit a kertben, bográcsozni egyet a haverokkal, majd utána megnézni a kérészeket/hársfavirágzást/csillagos eget kinek-kinek ízlés szerint. majd este rákészülni a másnapi munkára.
a dohányzás és az alkoholfogyasztás csak városi értelmiségi körökben elfogadható, ott is csak alkalomadtán, nagyobb sátoros ünnepekkor.
turulnak lehet hogy falusi gyermekkora volt, ráadásul zalában, de szerencsés volt, mert csak most találkozott az emberi nyomorúságnak ezzel a szintjével.

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.06.15. 16:51:36

@bbjnick:

mit? hozzábaszni turulhoz a járókeretet. :)

látjátok feleim szümtükkel 2011.06.15. 17:06:25

@kackia: Szerintem a kérészek nem büdösek!

látjátok feleim szümtükkel 2011.06.15. 17:08:44

@bbjnick: Hahó Öcsi! Szerinted a családi cseresznyeszedés az nem munka? Egyik munka nem munka, csak a másik munka munka?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.06.15. 18:15:51

@látjátok feleim szümtükkel:

"Szerinted a családi cseresznyeszedés az nem munka?" --- kérded.

Mondom, Öcsi: nagy f*szsaság! Az azt jelenti, hogy: jó!!!:-D

ü
bbjnick

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.06.15. 18:21:36

@bbjnick: "nagy f*szsaság=nagy f*szaság" ezeket a rejtjeleket ürgebőrbe kötve is küldözgeted? :D

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.06.15. 18:26:59

@cutcopy: @tistedur:

Abból, hogy három (vélhetően) mozgássérültet látok ülni a kocsmában, szerintem messzemenőbb következtetést nem lehet levonni, mint, hogy három (vélhetően) mozgássérült ül a kocsmában. Nem ismerjük, az ott ülők történetét, viszonyait, érzéseit.

Hogy rossz dolog mozgássérültnek lenni? Az. De ha (már) mozgássérült az ember, akkor már ne is igyon meg egy üveg hideg sört egy meleg nyári munkaszüneti napon?

ü
bbjnick

tistedur 2011.06.15. 19:35:27

@bbjnick: nem erről van szó, csak szerintem turul olyasvalamit érzett abban a kocsmában, amit eddig még nem nagyon tapasztalt.

portis · http://www.online-szallas.com 2011.06.15. 20:13:16

@bbjnick:
Civilizált POLGÁR nem sörözik a falusi kocsmában békésen, csakis a Kreinbacher Pincészet 2007-es somlói Öreg Tőkék Borával öblöget a könyvtárban. Közben hümmög nagyokat, hm.. hm.. ezek a jó bodzás illatok.... hmm... telt ízek, no nem is véletlen hogy ez nyerte a CBA versenyt, és lett a Köztársasági Elnök Úr bora is.
Dohányozni pedig csakis desszert után konyakos kávét iszogatva, először szakértőien megmorzsolgatva ujjunk között a Bolivar Belicosos Finost aztán merengve fújni a bőrfotelben ülve a kék füstkarikákat, eltöpregve néhány percre a kérészek rövid életén.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.06.15. 20:47:04

@tistedur:

"turul olyasvalamit érzett abban a kocsmában, amit eddig még nem nagyon tapasztalt" --- írja.

Lehetséges.

ü
bbjnick

kackia 2011.06.15. 22:07:51

@málnási: engem az imádkozósáskák násza inkább lenyűgöz mint ezeké az efemer bogaraké. A chemotoxot azét nem tartom jó megoldásnak mer sok szenvedést okoz, én a határozott csapás híve vagyok , mint a böglyöket szúnyogokat. :)

kackia 2011.06.15. 22:36:04

@látjátok feleim szümtükkel: lehet , hogy igaza van és nem büdös, bevallom még nem szagolgattam őket, viszont azt tudom, hogy a sokkal kisebb, szintén hártyásszárnyú fátyolka szörnyű szagot áraszt. De róluk málnási a néhai grift már megemlékezett, csak a szagukról feledkezett meg.
Vannak rovarok melyek büdösek csak egyenként ezt nem mindig érezni, de ha egy kisebb dobozt, zacskót tele gyűjt velük és úgy szagolja meg őket akkor érezni a ferromonok szagát. Szagolt már meg több száz cserebogarat?
Olyan rossz szaguk nem lehet mivel szájszervük nincs így nem táplálkoznak ezért nem is ürítenek.

kackia 2011.06.15. 22:38:04

Olyan rossz szaguk nem lehet a kérészeknek mivel szájszervük nincs így nem táplálkoznak ezért nem is ürítenek.

Alfőmérnök 2011.06.15. 22:43:47

@kackia: Egy biológius ismerősöm azt mondta egyszer, hogy a természetben megfigyelhető a törvényszerűség, miszerint minél kisebb egy állat, annál büdösebb. Azt hiszem, statisztikai törvényszerűségre gondolt, baktétiumokkal foglalkozott, azt mondta, azok nagyon büdösek tudnak lenni, ha sokan vannak.
Valszínűleg igaza van, amikor egy nagyobb tesű állatot büdösnek érzünk, akkor sem csak az ő bűzét érezzük, hanem a baktériumokét is, amik a szervezetében találhatóak.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.06.16. 07:37:51

@gloire:

"ezeket a rejtjeleket ürgebőrbe kötve is küldözgeted? :D" --- kérdezed.

Azt éppen nem, de díszkötetes összkiadásuk nyomdai előkészület alatt áll:-)

ü
bbjnick

látjátok feleim szümtükkel 2011.06.16. 07:58:04

@kackia: "Vannak rovarok melyek büdösek csak egyenként ezt nem mindig érezni..."
Vannak emberek is, akiken egyenként is érezni, hogy ....
Egyébként meg azt üzeni a párom,ha szerinted a kérészek illetve a rajzásuk büdös, akkor ülj be Bp. közepére, ott biztos nincs büdös.

Ha egy állatnak kellemetlen szaga van, annak olyan oka is lehet, hogy így védekezik. Egyébként pedig az anyagcsere terméke a salakanyagoktól mindig szagos.

Hidd el a kérész rajzás csodálatos jelenség, nem véletlenül nevezik tiszavirágzásnak.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.06.16. 08:02:05

@bbjnick:

nyomdai előkészület=nyomdai előkészítés

kackia 2011.06.16. 09:11:21

@Alfőmérnök:

Én nem vagyok büdös, biztosan azért nem mert, megszabadultam parazitáimtól és nagy is vagyok, állítólag finom illatfelhő burkolja be szentséges lépteimet, persze kölnit nem használok.

Viszont a pici baktériumok büdösek, de nem mindig, nagyon hasznosak is tudnak lenni (kefír), lebontanak, bomlasztanak, átalakítanak, de legtöbbször rothadékon, beteg szervezetekben élnek és ekkor már nagyon büdik, gondoljon csak a szuvas fogú csajra, aki meg akarta csókolni.
Csak megjegyzem, hogy a bacik még nem paraziták.
A parazitizmus az más dolog, bár nem kívánatos a jelenlétük, mégis amíg szimbiózisban élnek a gazdaállattal és nem szaporodnak el túlságosan annak kárára addig az életben marad és nem történik súlyosabb megbetegedés. Viszont, ha elszemtelenednek és nagy kolóniákat hoznak létre, akkor már nem kívánatos a jelenlétük, ekkor a gazdaszervezet mindent elkövet, hogy lerázza magáról őket, sajnos ez nem mindig sikerül neki, mivel a paraziták nagyon ügyes módszereket fejlesztettek ki, ismerik a rejtőzködés a beépülés legszofisztikáltabb módszereit is, megbújhatnak a bőr alatt, de elfoglalhatják a vezérlő központot is az agyat. Végső esetben durvább megoldásokhoz is folyamodhatnak, ha kell még kisebb-nagyobb kolóniáikat is szemrebbenés nélkül beáldozzák az életben maradásuk érdekében.
A paraziták tevékenységét árgus szemekkel, ugrásra készen figyelik a bacilusok, hogy elvégezhessék az ekkor már áldásosnak is tekinthető utómunkájukat, a lebontást, a végső átalakítást.
Érdemes megjegyezni, hogy sem a paraziták, sem a bacik nem fenyegetik azt a gazdaszervezetet, amely éber, egészséges immunreflexszel rendelkezik
Egyébként ez a szimbiózis a létezés összetett gyönyörűségéről mesél, ahol élet ott halál, a hálál ismét élet lesz.

kackia 2011.06.16. 09:18:53

@látjátok feleim szümtükkel: :))
Ha a maga párjának Budapesti népek büdösek akkor költözzenek vidékre, de ott is inkább egy tanyára.

portis · http://www.online-szallas.com 2011.06.16. 11:42:24

@látjátok feleim szümtükkel:

Szép, nemszép? Oly megfoghatatlan fogalmak, engem például határozottan a sáskajárásra emlékeztet.

www.youtube.com/watch?v=wxHOxCmbs-8&feature=related

Kárt ugyan nem okoznak a kis férgek, bár tavaly júniusban az algyői hídon megcsúsztam kocsival a tetemükön, ugyhogy majdnem saját rövidke életükre kárhoztattak.
Az ablak le volt tekerve így bizton kijelenthetem, hogy nem büdösek, ennek ellenére én is fönnhangon büdös férgeknek neveztem őket.

kackia 2011.06.16. 12:26:09

@portis: jó a film a gyerek sikongatott .:))

És szabályosan pörgött a tiszavirágok miatt a kocsival az úton?

Gondolom háromszögletű tábla, felfestett kérésszel nem figyelmeztetett a virágzásra , pedig maga a tanú, hogy roppant veszélyes rovar.

portis · http://www.online-szallas.com 2011.06.16. 13:03:33

@kackia:
Úgy ám kedves barátom.... az ABS kattogása mint a filmvetítő zaja kísérte a filmet amin lepörgött az addigi életem.

VI. Béla 2011.06.17. 12:39:11

@bbjnick:

Hunnia nem Pannónia, írja, s milyen igaza van. Barbár vidék lennénk?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.06.17. 12:56:30

@VI. Béla:

"Barbár vidék lennénk?" --- kérdezi.

Mint a posztból kiderül, Zalából nézve, az bizony!:-)

ü
bbjnick

VI. Béla 2011.06.17. 13:01:45

@bbjnick:

Tudja, Pannónia római vidék volt, és ez még most is hat.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.06.17. 14:53:25

@VI. Béla:

Ismeri Hamvas Bála Az öt géniusz c. esszéjét?

Fent volt a Világhálón, csak a b*zik*csög könyvkiadó leszedette, így, sajnos, nem tudom linkelni! :-[

ü
bbjnick

VI. Béla 2011.06.17. 14:56:46

@bbjnick:

Ja, az menő dolog volt a kilencvenes évek elején.

látjátok feleim szümtükkel 2011.06.17. 21:50:46

@kackia: Nem azt írtam, hogy a budapesti népek büdösek! tanulj meg olvasni!

portis : Én a kutyámnak szoktam mondani, hogy büdös dög, pedig nem is dög, és csak néha büdös.

Egyébként a kérész szemszögéből is lehet nézni a dolgot: a fene essen bele, ezek a büdös emberek hidat építettek a rajzásunk útvonalába.
Igazad van, a tetemek valóban veszélyesek a közlekedésre. Éérdekes, én is egy hídról láttam a kérészek rajzását.

Bell & Sebastian 2011.06.18. 00:01:07

Hát igen. Egy paralízises, félig megbénult kutya, ahogyan vonszolja a hátsó lábait, az nagyon nem mókás. Büdös szegény, az tény, mert állandóan maga alá vizel. Kérésznyi életű lesz-e, ha nem segít az injekció-kúra?
Az még eldöntendő, holnap vagy holnapután.

Hát, pont ez az. Ahogyan néz. És mit mond vele?

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.06.18. 07:37:28

iszonyat mit láttam itten kisvárdán az imént. mostan ugye fél nyolc, és a kocsmában emberek ülnek. le sem merem írni, járókeretest is láttam, ahogy elhaladtam előtte. belépni persze nem volt merszem, nem vagyok én turul!

tevevanegypupu 2011.06.18. 08:42:24

Korcsmakban merik hajnalban a legjobb kavet. Hogyhogy a muvelt nepek ezt nem tudjak? A nagyvarosi ember igencsak elszakadt a magyar valosagtol.

portis · http://www.online-szallas.com 2011.06.18. 10:31:38

@tevevanegypupu:
Igaz ami igaz... de a főhősünk által említett 4 és 6 óra minden bizonnyal 16 és 18 órát jelent. A tiszavirágzás azon kevés természeti jelenség közé tartozik amit felhasználóbarát időpontban rendeznek meg, közvetlenül a délutáni tea után.

Bell & Sebastian 2011.06.18. 11:00:00

Ha többen nézték, mint flórtomit, az már valami. Isten nem szerencsejátékos. -mint tudjuk.

tevevanegypupu 2011.06.18. 12:49:41

@portis:
Hogyne, hat ez magatol ertetodo.(-:
süti beállítások módosítása