Kertész Imre nem köti magát Magyarországhoz
2009. november 08. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Kertész Imre nem köti magát Magyarországhoz

  Erősen aktivizálták magukat legnevesebb íróink hazánk külföldi megítélésének érdekében: Nádas Péter svédországi telefonos bejelentkezése után pár nappal Kertész Imre nyilatkozott Némethonban

  A szélsőjobb és az antiszemiták szava számít Magyarországon - mondta a 80 éves Nobel-díjas író a német Die Weltnek adott interjúban. Az író szerint a magyarok régi káros szenvedélyei – a hazugság, a dolgok elfojtására való hajlam – jobban jellemzők, mint valaha. Kertész nem akarja, hogy őt Magyarországhoz bélyegezzék.

  (Az MTI néhol eltérő értelmű fordítását a magyar lapok átvették, mostanáig nem javították, én a német tudásom alapján az "uralkodnak" igét "szava számít"-ra, a "kössék" igét a "bélyegezzék"-re javítottam - rg)

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr371508589

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: "A halál ellentéte nem az élet, hanem a művészet." - A Die Stürmer ünnepi beszélgetése Ludwig Lakatos berlini íróval 2009.12.25. 17:03:45

„Az ember nem arra született, hogy legyőzzék.” (Ludwig Lakatos) Rüdiger Dahlke írása* Ki is valójában Ludwig Lakatos? Bevallom, én nem tudtam a választ egészen a mai estig. Nem tudtam, mire számítsak. Itt ülök a Gustav Gründgens Strass...

Trackback: Kertész Imre igazsága 2009.11.08. 19:36:21

Szeretem Kertész életigenlő depresszióját. Nem mondom, hogy olyan akarok lenni mint Ő, én olyan akarok lenni mint Én, de pontosan ez a lényeg. Kertész pontosan olyan mint önmaga, megengedheti magának hogy önmaga lehessen, felépítette saját magát, a sor...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.11.11. 06:38:36

@evil overlord:

"Az is kérdéses, hogy Kertész mennyire ismeri a német nyelv finomságait "

Ezen (utólagos engedelmeddel) felröhögtem.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.11.11. 06:42:28

@rajcsányi.gellért (ergé):

az úgy működne, hogy a fordítási kísérleteitek "végeredményeit" magyar kifejezésként próbáljátok értékelni?

Ne bélyegezzen Magyarországhoz - ilyen kifejezés magyarul egyszerűen nem létezik. Egy szörnyszülött.

Szégyene egyébként rengeteg fordításnak ugyanez. Próbálgatnak tükörfordítgatni, aztán a végeredmény - siralmas.

PS: nem olvastam végig, de Kertész azóta reagált. Annak fényében ez a post még siralmasabb.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.11.11. 06:46:54

@thetriggerhappy:

az npd épp most köteles büntiből eurómilliókat befizetni a kasszába (és így csődközelben van), mert hát nem kicsit hazudtak, mint a vízfolyás a támogatóikról.

ami (hazudozás) rendes szélsőséges pártnál nem meglepő, hanem alapértelmezett tevékenység.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.11.11. 08:05:17

@mavo:
A poszt tényleg siralmas, de nem azért, amiért te annak véled. Kertész rájött, hogy kurvára sok likőrt ivott az interjú napján, és hülyeségeket beszélt. Megpróbálta a magyarra fordítókra verni a balhét. Csakhogy a Die Welt interjút angol nyelvre is lefordították, és az igencsak egybecseng a magyar fordításokkal.

zoli29 2009.11.11. 08:12:10

@mavo:

Érdemesebb lenne saját magadnak is utánajárni, hogy vajon az MTI tényleg rosszindulatúan félrefordította-e Kertész Imre szavait, és utána mondani véleményt.

Én utánajártam, és a fordítás egyáltalán nem rugaszkodott el a német szövegtől. Persze mindent lehet máshogy is kifejezni, de ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy "meghamisítják" a szöveget.
Én úgy látom, hogy ebben az esetben sem ez történt.

Tehetetlen Dodó 2009.11.11. 09:45:54

@zoli29: Hát, azért volt benne egy-két kirívó tétel, a legdurvább a szélsőségesek meg antiszemiták "uralkodása", de a magyarok "káros szenvedélye" (hazugság, a dolgok elfojtására való hajlam) is kimeríti a szándékos félrefordítás gyanúját.
Vagy ha ennyire hülye a fordító, akkor változtasson pályát. Lehetne belőle például kitűnő MSZP-szóvívő.

zoli29 2009.11.11. 09:50:45

@Tehetetlen Dodó:

A 10 éve Németországban élő és teljesen apolitikus húgomnak megmutattam a szöveget, és ő is az "uralkodni" szót használta, mert szerinte a Kertész által használt kifejezést arra szokták, használni, amikor valakire azt mondják, hogy "ő a főnök".

A "szenvedély" helyett ő a "szokást" mondta, ez tényleg nem ugyanaz. De az MTI-fordítás összességében nem változtatta meg a Kertész által elmondottak jelentését. Szerintem.

Tehetetlen Dodó 2009.11.11. 09:55:34

@zoli29: Ja, persze, hát azon nem változtat, hogy az öregfiú továbbra sem lesz a lánglelkű hazaszeretet messze világító oszlopa.

thetriggerhappy 2009.11.11. 10:53:15

@Mr Falafel:

ha ezt kertész mondaná rád, megsértődnél?

még szerencse, hogy itt senki nem fűnyíróember köztetek, mind hatalmas egyéniségek vagytok.

thetriggerhappy 2009.11.11. 10:58:04

@Gabe2:

ekkora hülyeséget rég nem olvastam.
ady verset összehasonlítani egy kertész interjúval?
innentől kezdve már beszélni sem érdemes erről az erőltetett párhuzamról.

thetriggerhappy 2009.11.11. 11:02:57

@tevevanegypupu:

"Meg a Tanacskoztarsasag, Trianon es Gyurcsany elott."

valóban ezek népünk, nemzetünk legnagyobb sorcsapásai, a kertész munkásságát megalapozó 2 vh és történései semmit nem számítanak, gyurcsány annál inkább. nem lényeges, de annál jellemzőbb freudi elszólás/felsorolás volt ám ez!

kertésznek felesleges magyarázkodnia, aki anno értette ady verseit, az pontosan értehti, hogy mit mondott kertész egy egyszerű interjúban. aki pedig támadási felületet keres, annak úgyis mindegy, hogy "imre kertesz" mit mond.

"Lehet, hogy a nagyvonalu, kedves es szolgalatkesz magyar kozonseg, aki ugy kituntette es olyan megtisztelve erezte magat, hogy a Mester eljott kozenk, kicsit majd morcos lesz ezutan, nem ugralnak majd ugy korulotte."

melyik ez a rész? mert aki eddig tisztelte, az ezután is fogja, neki pedig ez előtt is uígy volt része a hozzád hasonlók basztatásából.

evil overlord (törölt) 2009.11.11. 11:09:01

@mavo: Ach, leck mich doch.
A szándékolt* jelentést meg lehetett volna fogalmazni úgy is, hogy ne lehessen félreérteni.
Pl. a "das Sagen haben" kifejezést a főnökre szokták használni.

*: ebbe a kérdésbe ne menjünk bele, Arany már egyszer kifejtette

tevevanegypupu 2009.11.11. 11:34:26

@thetriggerhappy:
Ez az egesz azert lett ilyen botranyos es magyarazkodos - legalabbis Kertesz hivei (nem az irodalmi munkassaganak hanem elveinek tiszteloi) azert igyekeznek szepiteni a mondanivalojat mert A Kertesz mondta.
De kepzeljuk el, hogy egy bizonyos Joska (akinek a szuleit koncentracios taborba vittek, de onnet sikerult hazaterniuk) hazamegy Olaszorszagbol, ahol ugy kb. husz eve el, es mindezt elmondja o maga: hogy a magyarok hazudosak, hogy balkani orszag vagyunk, nincs ironia es humorerzekunk, a szelsojobb egyre inkabb hallatja hangjat, es hogy Bologna mennyivel kulturaltabb, mennyivel elhetobb...stb..stb..
Es hogy o mennyire szeret ott elni, o tulajdonkeppen nem is magyar, hanem mindig is kozmopolita volt..
Szoval kritizal, biral, gonoszkodik.
Erre Joskara valoszinuleg razudulna a koz es a baratok haragja, hogy "te hulye, nagykepu lo, akkor menj vissza a Bolognadba es maradj meg ott, nem hivott ide senki..".

thetriggerhappy 2009.11.11. 11:44:34

@tevevanegypupu:

ez az egész már tényleg vicces kezd lenni.

miért nem válaszolsz arra a kérdésemre, hogy alapjában miért rosszabb ha kertész szidja a szerinte káros folymatokat mintha morvai szidná az aktuális kormányt? nála miért nem bukik ki az egész nemzet ha diktatúráról beszél és rossz színben festi le a hazáját a gaz eu parlament előtt? orbán soha nem fordult ez európai és a világközvéleményhez ha kérdezték és soha nem kritizált külföldön?

azt ismét nem boncolgatnám, hogy kertész nem azt mondta mint a brilliáns példádban jóska. ez már csak részletkérdés.

a nyuszin pedig ma van sapka, hiszen esik.

Téglagyári Megálló 2009.11.11. 11:49:41

@thetriggerhappy:

tényleg nem tűnik fel, hogy más dolog az egész országot lehazugozni, mint a kormányt?

Alfőmérnök 2009.11.11. 12:33:07

@thetriggerhappy: Közeledünk a lényeghez. A "zsidó psziché"-ről nem lehet rosszat mondani (és Kertész sem azt képviseli, mikor egetverő baromságokat mond), ellenben a "magyar pszichéről" igen. Mr Falafel bomlottságában nem a zsidóságot képviseli csak saját magát, ellenben Molnár Balázs az egész magyarságot.
Na most húzzál el a picsába, kisöreg!

tevevanegypupu 2009.11.11. 12:41:36

@thetriggerhappy:
ha a kormanyt szidja, akik nem voltak a helyzet magaslatan nyolc evig vagy Demszkyt, akinek tenykedese alatt olyan lett a varos amilyen, akkor azt mondana az ember, hogy na..eszrevette mi tortenik Magyarorszagon. Ot ugyan kituntettek, szeretik es tisztelik itt, de azert van szeme a latasra..es eszreveszi a katasztrofalis allapotokat. Zsidokent, humanistakent, kozmopolitakent pedig szova teheti, hogy aggodik a szelsoseges velemenyek miatt, amik megint egy-ket kiemelt csoportra haragszanak azert, ami nem az o hibajuk..Ezt elfogadja mindenki es szomoruan helyesel. De ilyen egyoldalu es igazsagtalan biralatnak sehol nem orulnek.

thetriggerhappy 2009.11.11. 12:49:31

@Alfőmérnök:

legalább olvasnál:

"Én az európai kultúra terméke vagyok. Egy dekadens, ha így akarja. Egy gyökértelen. Ne kössön engem Magyarországhoz. Elég az, hogy engem az Ön honfitársai zsidóvá tettek. A faji és a nemzeti hovatartozás számomra nem érvényes."

kertész zsidónak sem vallja magát. érted, vagy magyarázzam még?

falafel hogy a picsában képviselhetné a zsidóságot en bloc, amit ő maga gyűlöl? ő az öngyűlölő zsidókat képviseli, ilyen is van.

ki írta, hogy molnár balázs a magyarságot képviseli? azt írtam, hogy a hozzá hasonlók, sajnos növekvő befolyással vannak a magyar pszichére. ez egy ilyen történelmi kor, volt már hasonlóra példa.

a többit ismét nem kommentálom, kifejezetten mulattat a magát demokratikusnak és konzervatívnak beállító prolik türelmetlensége és örökös ingere a káromkodásra.

thetriggerhappy 2009.11.11. 12:52:21

@Téglagyári Megálló:

nem hazugozta le. ha arról beszél neked egy külföldi, hogy a magyar utána megy be a forgóajtó, de előtte jön ki, akkor kihúzod magad? na, uezt mondja kb kertész is. van egy hajlam, és ha kell ezt tényekkel is alá lehet támasztani, az országban a dolgok elfedésére, kozmetikázására. és ide értheted gyurcsányt, a komcsikat vagy a rendszerváltást is pont úgy, ahogyan a 2. vh-beli szerepet.

ezen kellene agyalnod, mert nem egy rossz észrevétel. de persze lehet megsértődni is.

thetriggerhappy 2009.11.11. 12:53:56

@tevevanegypupu:

neked ez tökéletesen bekattant.
nem tudok veled mit kezdeni, teljesen felesleges sokadszorra leírni, hogy mit mondott valójában kertész, ha te ezt akarod kivenni belőle, akkor ezt fogod, pont mint azok, akok a híres szarmagyarozós verset képtelenek felfogni, pedig pont róluk szól.

Alfőmérnök 2009.11.11. 13:08:59

@thetriggerhappy: Márpedig az a fajta kozmopolitizmus, amit Kertész hirdet, bizony jellemzően a "zsidó psziché" sajátja.
Falafel sem vallja magát zsidónak, és Te mégis "öngyűlölő zsidónak" nevezed. Nem érzel itt valami bökkenőt?
Ha szerinted Molnár Balázsok alakítják az ország pszichéjét, akkor nyilván arra gondoltál, hogy a magyarok arrafelé tartanak, hogy olyanok legyenek, mint ők. Vagy esetleg félreértettelek? Mert akkor elnézést kérek a káromkodásért.

tevevanegypupu 2009.11.11. 13:10:00

@thetriggerhappy:
Persze, ne is vitatkozzunk, vegulis nem erdemes. De tudod ha igazan oszinte akart volna lenni Kertesz, akkor ugy korulbelul azt mondja mint en (aki nem vagyok sem hires, sem Nobel-dijas) mikor 1992-ben eloszor a rendszervaltas ota hazamentem:
A francba, ezek (volt kommunistak) meg mindig itt vannak?
Es mondom azota is, ahanyszor kinyitom az interneten az ujsagokat, nezem a televiziot vagy otthon vagyok.
De eszembe sem jutna ezert az egesz orszagot hibaztatni, megtagadni, leszolni, kigunyolni. Legfeljebb azokat, akik ezt meg mindig megszavazzak, es elhiszik azt, amit ugyanugy hazudnak most, mint tettek hatvan even keresztul reggel, delben es minden hullamhosszon.

tevevanegypupu 2009.11.11. 13:18:14

@Alfőmérnök:
De Falafel zsidonak vallja magat, csak haragszik azokra akik zsidosagukkal visszaelnek, az "indok zsidokra".
Viszont sokan nem fogadjak el zsidosagukat, ami megint csak ertheto, mert ki tehet arrol, hogy minek szuletik? De vannak akik szuletesuktol kezdve zsidonak valljak magukat, es csak masodsorban egy orszag allampolgaranak. Az eletviteluket, gondolkodasukat meghatarozza zsidosaguk. Es ez hatarozza meg a masokkal valo viszonyukat is. Itt kezdodnek a problemak mindket fel szamara..

thetriggerhappy 2009.11.11. 13:21:38

@Alfőmérnök:

miért lenne a zsidó psziché sajátja? tudod hány nem zsidó kozmopolitát ismerek? az, hogy az antiszemita közbeszéd ezt valami zsidó betegségnek tűnteti fel (mint a kommunizmust, a kapitalizmust, a demokráciát, az anarchizmust és még sorolhatnám...) számomra nem mérvadó.

nem is tartom zsidónak, csak vicces öngyűlölő zsidó származásúnak, aki kivonatoztatott ősökkel a háta mögött zsidózik. ez így már megfelel, kényes ízlésednek?

arra gondoltam ,hogy a molnár balázsok túl nagy teret kaptak mostanság, akárcsak a híres házmesterek anno. és igen, sajnos erre tart a magyar psziché, de még nincs is és remélem, hogy idő előtt megváltozik ez a trend is.
értsd ahogyan akarod ezt is.

Alfőmérnök 2009.11.11. 13:23:50

@thetriggerhappy: Miért lenne az antiszemitizmus(ra való hajlam) a magyar psziché sajátja? Tudod hány nem antiszemita magyart ismerek?

thetriggerhappy 2009.11.11. 13:26:48

@tevevanegypupu:

a kommunistákat a nép szavazta meg 94-ben, 2002-ben és 2006-ban is. kertész a helyzetképével ezt is pontosan leírja, de tudom, hogy sokan az egzaktabb kutyapicsázós komcsizást jobban felismerik.
nem véletlen a felsorlása az elhümmögött magyar tisztázásokról: 2. vh, szocializmus.....és ide lehetne venni trianont, a tanácsköztársaságot és még sorolhatnánk.

thetriggerhappy 2009.11.11. 13:29:24

@Alfőmérnök:

hogy miért? kérdezd a nagy elődöket, szabó dezsőt és társait és mai követőjüket.
azért mert mi semmiről nem tehetünk a 20. századi történelmünkből.

spec én egy antiszemita magyart sem ismerek, de annál többet olvasok. jobb mintha fordítva lenne.

thetriggerhappy 2009.11.11. 13:33:20

@tevevanegypupu:

ja, csak haragszik....szép fogalmazás.

tudod, vannak akik magyarnak születnek egy idegen földön, mégis ez határozza meg az életvitelüket, gondolkodásukat és a másokkal való viszonyukat is. itt kezdődnek a problémák mindkét fél számára....

tevevanegypupu 2009.11.11. 13:34:42

@thetriggerhappy:
Hat ez az, a nep szavazta meg oket. Amennyiben Kertesz a nep ezen reszere ertette hogy balkaniak, tulajdonkeppen ebben a kerdesben egyet tudok erteni vele.((: De eros a gyanum, hogy nem igy gondolta..Ha neki lennek, akkor peldaul biztosan nagyon felhaboritana es elsosorban azt tennem szova, hogy Lendvai Ildiko mit keres meg mindig kozszereplokent ilyen fontos pozicioban? Hiszen - ha hihetunk baratjanak - az Ildikohoz hasonlok miatt kellett "sirva meghajonia" a szinhazi fuggony elott..

thetriggerhappy 2009.11.11. 13:38:25

@tevevanegypupu:

ja, tehát ha az mszp kontextusában balkánizza le a népet, az tetszik neked, ha az erősödő szélsőségek kapcsán, akkor mocskos hazaáruló?

ez is jó. ugye nem baj ha ehhez sem fűzök hozzá semmit?

mikor nyílvánult meg kertész napi politika szintjén?

Google 2009.11.11. 13:40:04

@tevevanegypupu:

De Kertészt nem a hatalomban maradt kommunisták zavarják. Főleg nem azok, akik gazsulálnak neki, akik még jobban hozzádörgölődznek, ha a népet szidja, hazugozza.
A kommunizmusban is azt nem szerethette, hogy ő csak alattvaló volt. Mert nem sokra tartja az alattvalókat.
Lefele rúgni, felfele nyalni, ez a természetes neki.
Összehasonlítják őt Adyval, még idézik is Adyt, és nem veszik észre, hogy Ady azt mondja, "mi", "engem".
Azonosul a népével.
Míg jelen történet messze nem ugyanaz az eset.

Téglagyári Megálló 2009.11.11. 13:41:53

@thetriggerhappy:

igen, megsértődöm, mert szembe szoktam nézni a második világháborús szereplésünkkel, meg azzal, hogy a szülővárosomból elvittek 1850 zsidót, és rosszul érzem magam, amikor olyan mondatokat hallok, amiből érezni, hogy az illető ezt nem tette meg. de egyáltalán nem gondolom, hogy ők lennének a meghatározóak, ahogy azt sem, hogy anno mindenki felelős lett volna ezért. a bűnöknek egy finomabb szövete van itt, kérem.

Google 2009.11.11. 13:45:02

@thetriggerhappy:

Miért gondolod, hogy egy magyart nem zavar egy antiszemita magyar?

Google 2009.11.11. 13:47:51

@thetriggerhappy:

Egyik kontextusban se balkánozza le a népet!
És általában ne balkánozzon!
Ez nem ugyanolyan, mintha cigányozna, zsidózna, arabozna úgy általában?

tevevanegypupu 2009.11.11. 13:48:08

@thetriggerhappy:
A legtobben akik kulfoldre kerultek, akarhonnet is kerultek kulfoldre, idegenben termeszetesen erosebben erzik azt, hogy melyik nemzethez tartoznak es hajlamosak is idealizalni. Es hat van a szulofold, kornyezet, baratok, csalad, kultura, nyelv.. ezek egyutt alkotjak azt az erzest, amit az ember - akarmilyen rossz is volt hozza esetleg az orszag -vedeni szokott. Ehhez tartozik sokunknal a vallas is. De nem a vallasunk hatarozza meg a tobbi emberhez valo kapcsolatunkat, hanem tenyleg az az erzes, hogy mind magyarok vagy nemetek vagy ingusok vagyunk. Nem kulonbek mint a tobbiek, de megis egy nemzet polgaraikent
elunk, tartjuk magunkat szamon, akarhol is a vilagban.

tevevanegypupu 2009.11.11. 13:53:03

@Google:
eppen ugy van ahogy mondja. Es utolag hiaba is probaljak magyarazni, ott van fekete-feheren az elso valtozat, amin a tobbi, utolagos csak meg rontott.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.11.11. 15:49:01

@thetriggerhappy: Te félreértettél engem. Molnár Balázs és legközelebbi munkatársai a kurucinfón, egytől egyig zsidók, én ezért hoztam fel Falafelt is, mert nem értem ezt a hirtelen feltört, jelenséget.

Rikki Harcos 2009.11.11. 16:39:55

Bayer a Kertészes cikkben: "Aztán meg, aki még nem hallott kalotaszegi legényest őszi alkonyon, valahol messze, Erdély szívében, az megint csak kiérdemli szánalmunkat. Ha pedig hallott, s nem szerette – hát akkor meg végképp."

na Zsótika, ezzel az egy mondatoddal kiírtad magad a szívemből

Rikki Harcos 2009.11.11. 16:51:29

Kertész megijedt attól, hogy baromságokat mondott (mert az MTI-fordítás már nem sokat rontott rajta)

igaz ez? igaz lehet? vagy csak: "Imikém, azért kaptad a zsozsót, hogy baromságokat mondogass?"

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.11.11. 17:40:08

@tevevanegypupu:
Nem vallom magam zsidónak. Magyar vagyok, semmi más. Miután a törzsi társadalmak felbomlottak, a vér szerinti megkülönböztetés egy kibaszott nagy ökörség. Az identitásunk dönti el, hová tartozunk. Az úgynevezett "indok zsidók" valójában nem rendelkeznek identitással. Évtizedekig Arafatot csókolgatták, és Izraellel nem tartottak fenn diplomáciai kapcsolatot, ma meg, ha szorul a kapca, mindjárt zsidónak vallják magukat, és veszettül antiszemitázni kezdenek. Ezek a két lábon járó mimikrik nem érdemelnek etnikai besorolást. Nem magyarok, nem zsidók. Amiért mégis gyakran lezsidózzák őket (én is így teszek), az azért van, mert jó látni, mennyire vergődnek miatta. Azért vergődnek, mert szégyellik a származásukat, felmenőiket. Ők valami többnek érzik magukat, határokon átívelő eszmeiség megtestesítőinek. Korábban internacionalisták, most kozmopoliták. Szenny, gyökértelen népség. Gyökértelenségükben is földhözragadt, visszataszító kreatúrák.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.11.11. 17:41:43

@thetriggerhappy:
Te öngyűlölő magyar vagy, vagy egy kretén, ahogy én látom?

tevevanegypupu 2009.11.11. 19:42:31

@Mr Falafel:
Hat tulajdonkeppen..nagyon meglepo ahogy nehanyan viselkednek a rendszervaltas utan. Nem tudom hogyan kepzeltek, hogy mindenki olyan feledekeny, hogy nem emlekszik arra, amit par eve mondtak ugyanazok, akik most a kozvelemenyt probaljak iranyitani es megkeverni? Ez a fasizmussal, nacizmussal valo riogatas mar lassan beteges lesz, viszonylag normalis embereket is megbolondit.
Kertesz interjuja is tenyleg erthetetlen, minel tobbet mentegetozik, annal inkabb rosszabb erzest kelt az emberben.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.11.11. 19:56:36

@Mr Falafel: Ezeket a szavakat kőbe kellene vésni. GRATS

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.13. 08:40:23

berlinben tombol a morozov láz. most a csokoládé szépség, az új goncourt-díjas "francia" írónő /Marie N'Diaye/ korábbi kijelentése borzolja a francia kedélyeket, miszerint a mostani franciaország egy borzalmas hely, ezért él berlinben. ott ülnek berlinben, és rettegve fogdossák egymás hiányos peniszét, vagy hottentotta kötényét/ www.heretical.com/miscella/baker4.html / vagy éppen idegesen morzsolják parókájukat az írónők.
berlin megint kezd azzá a pokolból feltörő tűzhányóvá válni, azzá a lüktető gennyes fekéllyé ami volt germánia hóarcán a háború előtt, mikor is buzik, kurvák, négerek lepték el a várost és őrjöngve járták a haláltáncot a rövű-orfeum-kabaré világban, tömve a vendég nép zsebét.
és a város tisztítótűz után kiáltott üvöltve. persze abban a világban a pokol ereje atomreaktori volt, nem ez a selyemcukortartó dobozban leledző rettegi hangulat. ehh!
mindenesetre tendencia, hogy aki ottan le akar ülni egy irodalmi kávéházi asztalhoz annak kötelező belerúgnia a hazájába, vagy az országba amelynek elbirtokolta a nyelvét, vagy valamelyik szülőjébe, természetesen náciság okán. undorító. és megint vihar lesz.

Tehetetlen Dodó 2009.11.13. 08:42:54

@Grift: Az inga kileng, aztán vissza.
Most annál a periódusnál tartunk, hogy megint romlott, kozmopolita nagyváros...:)

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.13. 08:59:09

@Grift:

"Angela Merkel jobboldaliságának semmi köze Sarkozy jobboldaliságához: neki olyan erkölcse van, amely a francia jobboldalnak már nincs meg" - hangoztatta az írónő."

Hát igen, a jobboldaliság stílus kérdése is. :-)

tevevanegypupu 2009.11.13. 09:01:18

@Grift:
Allitolag Sarkozy megvalasztasa ota nem erzi jol magat Marie. Sarkozy elkezdett vacakolni a bevandorlasi torvenyekkel, a rendorseget raszabaditotta a kulvarosi negyedekre, nagyobb az ellenorzes..stb. Es erdekes, hogy o is Berlint valasztotta, a tortenelem ugy tunik ismetli onmagat? Pedig Franciaorszagban megbecsulik a "szines" ertelmiseget, mindig is igy volt, Afrikabol, arab orszagokbol, a Tavol es Kozel-Keletrol emigraltak nagyon sokan Parizsba. Dijakat, kitunteteseket kapnak, osztondijat, allampolgarsagot, letelepedesi engedely.
Jo, a Mitterand korszak volt igazan az aranykor, de Chirac is nagyon kedvelte es becsulte oket. Szoval nehezen ertheto valoban, miert kellett ilyen tuntetoleg ellensegesen nyilatkozni, raadasul eppen akkor, mikor megkapta a legjelentosebb irodalmi kituntetest.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.13. 09:21:25

@tevevanegypupu:

kérem, mikor valaki a sátánnal köt szövetséget, bizonyos rituális cselekménysorokat el kell végeznie. :)

tevevanegypupu 2009.11.13. 09:43:58

@Grift:
Na igen, de a satannal mindenhol kothet az ember szovetseget, peldaul visszamehet sajat hazajaba is, ha annyira rossz mondjuk Franciaorszagban vagy valahol Europaban. Es tudja, ha mar valaki elmegy valahova, akkor azt hiszem az a minimum, hogy elfogadja az illeto orszag szokasait, es o alkalmazkodik ahhoz, nem pedig forditva.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.13. 10:03:18

@tevevanegypupu:
jaj de értetlen mán maga máma! az irodalmi sátán jelenleg berlinben székel, ott kell neki hódolni. persze párizs fertelmes bűzbugyra is kedves belzebubnak. :)
az lenne a minimum, ma nem így van. a kutya jelenleg belemar a kézbe amelyik enni ad neki. ennek van mostan évadja. :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.13. 11:30:01

@Jobb híján MDF-es:

maga rasszista! úgy érti, hogy az árja merkelnek van stílusa, a zsidó sárközynek meg nincs? szégyellje magát!

Tehetetlen Dodó 2009.11.13. 11:48:44

@Grift: "az irodalmi sátán jelenleg berlinben székel"
Nem csoda, ha az a hely kezd olyan lenni, mint egy óriási reterát.

tevevanegypupu 2009.11.13. 11:55:38

@Grift:
Ja, bocsanat, nem egeszen ertettem meg, tulajdonkeppen annyi satantol kell felnunk, hogy hirtelen nem kapcsolatam. Kulonben az egesz Kertesz-ugyben nem az a banto, hogy kozmopolitanak vallja magat, az sem, hogy fel es nem tud megbocsajtani, ezeket meg lehet erteni. Annyira kulonben sem jo, hogy harcoljunk erte.(: A szomoru az a fertelmes (satani(:) haladatlansag amivel a magyarok - es foleg a szocialliberalisok! - irant viselkedett. Korultancoltak, udvaroltak, hizelegtek, kituntettek, elarasztottak kedvesseggel..es tulajdonkeppen a magyarok kozul mindenki..Es akkor ez a hideg viz a nyakunkba. Szoval menjen es maradjon a francos ujnaci-ujfasiszta Berlinjebe (Marie Ndiayevel egyutt).

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.13. 12:41:09

@tevevanegypupu:
hát engem ebben a történetben már rég nem imre kertész érdekel, hanem berlin /fekete/ mágikus hatása. :)

tevevanegypupu 2009.11.13. 13:21:39

@Grift:
Ha Berlin csak egy kicsit is hasonlit a mult szazad huszas-harmincas evek Berlinjehez, akkor azt hiszem tenyleg nagyon vonzo lehet kozmopolitak, leszbikusok, homoszexualisok, kulonbozo extravagans-perverz iranyzatok kedveloinek es gyakorloinak. Es persze a kivancsiaknak. Talan muveszeknek is, bar ez utobbi nem biztos.(:

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.13. 15:43:24

@tevevanegypupu:
ne izguljon, hasonlít! le is csap rá a vihar hamarost! :)

tewton 2009.11.13. 15:55:25

@Grift: huhh, Uraim, Imre Kertesz-dömping a MR1-en! ma ebéd után a Gályanapló és Sorstalanság (2 in 1), a múlt héten a Jegyzőkönyv...

Olvassanak IK-t. A Jegyzőkönyv nagyon vicces. Arról szól, hogy a művelt citoyen valutavétséget követ el, hazudik a vámosnak és rajtakapják.

Hihetetlen! ahogy egy balfék és piti lebukás történetéből (hazudni a vámosnak, aztán lebukni málé módon) az un-európai magyar mucsa víziója lesz, az nyugatiértelemben vett értelmiségi áldozat vádirata a sötét és embertelen mucsai törvények ellen, amiket nem kell tisztelni.

Az ilyen ember ... eh.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.13. 16:01:36

@tewton:
:) köszönöm a beszámolót, ennyi elég is volt belőle! :)

tewton 2009.11.13. 16:23:47

@Grift: komolyan érdekes .)

az ember olvassa-hallgatja azokat a túlírt, modorosan gyenge mondatokat, meg hallja azt, ahogyan a saját írásművészetét dicsőíti ... :)

nehéz lehet ám annak, aki mindent megtenne azért, hogy ne az legyen az anyanyelve, ami .)
milyen rossz, hogy nem tud németül prózát írni, csak a fordítóit kritizálni :) bár már késő, hogy beiratkozzon egy nyelvtanfolyamra.

meg az is nehéz lehetett, nem venni kézbe jóváhagyott könyvet 45 és 89 közt .)

Őrület! az állam adta ki Ottlikot, Örkényt, Hajnóczyt! és egy részüket belevette a tankönyvekbe! Persze ilyen viszonyítási alap nélkül nem csodálom, hogy így gondolkodik önstílusáról :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.13. 16:58:25

@tewton:
hát, én is valami olyasmit javasoltam imrénknek, hogy talán akkor szíveskedjék német nyelven írni, ne a mi nyelvünket elrabolva.:)

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.11.15. 08:27:17

Bárki elfogultsággal vádolhatna, he nem tennék kiegészítést az Imre Kertészről szóló posztomhoz. Korábban is gondolkodóba ejtett Kertész kádárizmushoz fűződő viszonya, azonban az író magyarellenes kirohanásainak hangsúlyos ábrázolását értelmezhetetlenné tette volna a szocializmusról, mint totalitárius diktatúráról alkotott véleménye. Kertész megértéséhez és megismeréséhez mégis elengedhetetlen, hogy a szocialista diktatúra mindennapjaihoz való viszonyáról is szót ejtsünk. A Der Standard-nak adott interjúja egy részletének fordításával kívánok rávilágítani a magyargyűlölő, a sorsát, sorstalanságát elfogadó, ezért önmagával örökös harcban álló író arcának egy másik oldalára:
"A Kádár-korszakbeli Magyarországról úgy fogalmazott, hogy szörnyű szépítgetés a legvidámabb barakkról és gulyáskommunizmusról beszélni. Valójában börtön volt. Kádár János kommunista pártfőtitkár pedig, aki sokak számára egyfajta apafigura volt, hitszegő tömeggyilkos, aki 1956 után is sokakat kivégeztetett - mondta. Az író a Kádár-korszakbeli Magyarországon kapott először végleges képet egy totalitárius rendszerről. Az ilyen rendszer infantilizált társadalmat jelent, mert leveszi a gondolkodás terhét az emberről, miáltal az egyéni felelősség is elvész. Márpedig e felelősség nélkül csak gyerek az ember - vélekedett Kertész."
Amikor gyúlt haraggal keblünkben elítéljük ezt az önmaga számára is értelmezhetetlen kreatúrát, érdemes felidéznünk fenti témában megfogalmazott gondolatait is.
A mindent és mindenkit, - ide értve önmagát is - megtagadó író ettől nem lesz kedvesebb a magyar szívnek, de nem degradálódik le egy csupán a magyarságtól viszolygó, sekélyes emberi kreatúrává, olyanná, mint a gyurcsányok, kókák, demszkyk, zoltayk, lendvaik (ildi és paul), gálvölgyik, bolgárok, bánók és adrassewek, stb. Kertészt ezekkel az elvetemült torzókkal közös nevezőre hozni nem lenne igazságos.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.15. 08:55:55

@Mr Falafel: nédda, jött a telefon fentről és attack-pampogás helyett hirtelen megy a civilizált hangnemű prókátorkodás?

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.11.15. 09:04:40

@Herr SturmLiberator:
Az ocsmányságnak is vannak fokozatai, ahogy a te nyomon követhető elhülyülésednek is.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.15. 09:46:07

@Mr Falafel:
igaza van. kertész kapcsán.
meg liberátor kapcsán is. :)

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.15. 10:12:19

@Mr Falafel: na ugye, hogy csak kibújt a valódi éned. Majd ha van annyi önkontrollod, hogy legalább 3-4 comment erejéig elfojtsad magadban a proliságot, esetleg elhiszem, hogy a konzervált költőséghez van valami közöd :)

@Grift: kérd meg falafel kezét, szép páros, megyek rízst szórni. Nászút Franco sírjához?

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.15. 10:47:47

@Grift:

mondja utánam:

nem vagyok trappista
nem vagyok trappista
nem vagyok trappista

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.15. 11:30:48

@Herr SturmLiberator:
hm, ez biztos valamire utal, gondolom valami montipájtonosra, de attól undorodom. :)

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.15. 12:21:21

@Grift: majdnem... PankaVeri szavajárása, mely beépült Morvai legutóbbi beszédeibe is. Szégyelld magad, saját elitedtől undorodsz? :)

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.11.15. 12:22:30

@Herr SturmLiberator: feltettem Önnek egy kérdést a másik posztban... Kérem válaszoljon.

plastik02 2009.11.15. 12:32:32

a magyarokat nem lehet kritizálni, értem?!

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.15. 12:44:54

@plastik02:
jól érted. legalábbis egy vendégnek nem illik. :)

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2009.11.15. 12:50:30

@Herr SturmLiberator: OK.
OFF, reakcio.blog.hu/2009/11/13/jobbikba_borzongo_europa ide tartozik:
"Jobbik’s uniformed outfit was banned earlier this year."
A Jobbik (nem Gárda!) EGYENRUHÁJÁT az idén, már korábban betiltották.
Összemossa a Jobikor a Gárdával és eleve hazugságot ír le egy világlapban.

"Hungary’s right-wing press is awash with anti-capitalist conspiracy theories aimed at “communists”, liberals and, occasionally, Jews."
A(z egész) magyar JOBBOLDALI sajtó tele van antikapitalista konspirációs teóriákkal, ilyenkor "kommunistákról", liberálisokról és néha zsidókról beszélnek.
Ez csúsztatás, lehet hogy a kuruc.info, barikád, etc. tele va ezekkel a dolgokkal, de pl. a FIDESZ-kotrollálta sajtó helyében (right-wing press, pl. HírTV?)én kikérném magamnak ezeket az állításokat.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.15. 13:28:04

@Talon Karrde:

OFF-válasz:

a) "Összemossa a Jobikor a Gárdával és eleve hazugságot ír le egy világlapban."

Nos az egyenruha nem a Jobbiké, ám a Gárda az gyakorlatilag minimum 70%-ban fedi a Jobbikot és viszont. Emlékezzünk Vona szavaira, a gárda egy család a Jobbik ideológiai iránymutatása alatt... ha kvázi "párthadseregként" működik, Jobbik rendezvényeken adja a díszsorfalt, akkor ne tessék csodálkozni az "összemosáson". Noha Dósa ex-kapitány valóban meghibbant, nem volt ördögtől való az MG valódi függetlenségére való törekvés. Egy lehetséges összmagyar ügyből gyakorlatilag pártholdudvar lett.

b) "A(z egész) magyar JOBBOLDALI sajtó tele van antikapitalista konspirációs teóriákkal, ilyenkor "kommunistákról", liberálisokról és néha zsidókról beszélnek."

A right wing az a jelenlegi angol szóhasználatban inkább a radikális jobbot jelenti. A Fidesz az a "conservative" irányzat lenne. A right-wing szónak jobban megfelelő Jobbik média meg finoman szólva összesküvéselméletekben utazik, napi egy tonna mellett aztán pár kiló ebből igaznak is bizonyul. Az angoloknál óriási mértékű PC madness értelmében amúgy akár a Magyar Nemzet is simán nácinak minősülne.

Summa summarum az eredeti posztban gyűrűző vitában a magnókirály elpet úr véleménye mentén látom a szitut alapvetően. Az Economist egyszerűsít, pontatlan, mellőzi az okokat, de nem full hazugság. Persze ilyesmi nem nagy újdonság, nyugaton divatos módszer, hogy "hiteles" forrásként a "jogvédők" közleményeire támaszkodnak. Nekik meg a kuruc és annak szellemében commentelő/politizáló egynémely - akár nem kispályás - turbómagyar adta magas labdák birtokában igazán nem nehéz alátámasztani a riogatásukat.

What goes around, comes around.

Lehet(ne) tanulni Benes-től...

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.15. 14:03:37

@Mr Falafel: na látod pont erre gondoltam Talon májszterrel való konstruktív eszmecsereberém keretében... commentjeidet szépen nyomtasd ki és vidd Mohácsi Viktóriához, lesz mit lobogtatnia a következő nátziveszély siránkozásnál.

Szebb kotkodácsolást!

Szentgáli 2009.11.15. 14:16:10

@Grift: Vendégnek? Sokkal inkább te vagy vendég Magyarországon, aki rég elhalt idegen diktátorok faszát szopod elrévedve, amivel ihletet merítesz meleg poézisedhez. Falafellel szép párt alkottok.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.15. 14:19:15

@Szentgáli:
arra gondoljon húgyagyúkám: "vendég a házban, isten a házban!" de ehhez a vendégnek is úgy kell ám viselkednie! :)

plastik02 2009.11.15. 14:58:22

@Grift: :DDD
jóvan, akkor valószínűleg te vagy a vendéglátó, mi? kérném a panaszkönyvet!

Pelso.. 2009.11.15. 15:31:34

@Herr SturmLiberator: üdv.

"Uraim, én az önök helyében elhordanám innen az irhámat,.... Redl bohócot fog csinálni magukból,uraim, és észrevétlenül fogja tenni ez, mire maguk észbe kapnak, uraim, önök tényleg bohócok lesznek, de egyetlen cirkusz sem fogja szerződtetni önöket. A cirkuszigazgató ugyanis,uraim, a maguk elemien egyszerű esetében: maga Redl őrnagy lesz." (Dobai: A birodalom ezredese)
Nem fogják megérteni.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.15. 15:43:09

@Pelso..: ah, Pelso uram... hogy halad az LMP gárda megalakítása? Úgy hallom, a nyóckerben a humánus jelölt programjából teljesen hiányzik a közbiztonság. Szedje már rendbe a struccpolitizátor csapatát, nem lesz ennek jó vége.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.15. 15:54:54

@Herr SturmLiberator: @plastik02:
mit butáskodnak itten maguk? :)

nem, én itthon vagyok

a vendéglátó az nem olyan mint teszemazt a dél-budai, itten nincs panaszkönyv

Pelso.. 2009.11.15. 15:58:06

@Herr SturmLiberator: Jelentem, beépültem. De ezek komolyan gondolják, mármint, hogy nem fizetnek. Azt üzenték:egyszer majd kérhetek tőlük valamit, meg hogy: Lóf@sz Mindenki P...ba.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.15. 16:40:02

@Pelso..: ennek még mindig semmi köze ahhoz, hogy vajh miért nem jelenik meg a közbiztonság az "esélyegyenlőséggel" szemben az LMP kampányban. Struccfarm?

Pelso.. 2009.11.15. 16:56:25

@Herr SturmLiberator:Így kényelmesebb. Különben, már az elején kifejtettem, hogy NEM lehet más.

Regno delle Due Sicilie · http://regnodelleduesicilie.blog.hu 2009.11.15. 17:00:43

@Herr SturmLiberator: nem keveri véletlenül az LMP (Lehet Más a Politika) nevű formációt a LMMP (Lehet Magyarként Masírozni Pártostul) nevű, hasonlóan közismert szervezettel?

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.15. 17:07:58

@Regno delle Due Sicilie: a legkevésbé sem, parlament felé kacsingató pártoknál nem árt tudni, mit mondanak (vagy nem mondanak) országos problémákról. De jól OFF-ba ment az egész, ergo

------ ENDE --------

Téglagyári Megálló 2009.11.15. 21:52:37

Istenem, Ungváry Rudolf az Estében, jól megvédi Imrét!

Téglagyári Megálló 2009.11.15. 21:53:31

már megy a Demokrata Orbán Viktor kedvenc lapja ... jajj...

Téglagyári Megálló 2009.11.15. 21:54:15

de már össze van mosva Vona Gáborral is a Fospumpa!

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.11.16. 10:54:23

@Szentgáli:
Nédda, hogy kinyílt a csipája! Na, majd kaptok a választások után! Rettegj, rühes korcs!

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2009.12.25. 17:05:08

A Die Stürmer ünnepi beszélgetése Ludwig Lakatos berlini magyar íróval. Az örmény holocaust Tolsztoja bevallja, lesújtó véleménye van, és aggódik budapesti nyuláért, Tódorért. Figyelmeztet a balkanizálódásra és a fokozódó örményellenességre, de korunk Goethéje azt üzeni a magyar olvasóknak: az ember nem arra született, hogy legyőzzék.

csucsuka.blog.hu/2009/12/23/beszelgetes_ludwig_lakatossal

tewton 2009.12.25. 19:42:22

@Csunderlik Peti:
höhö, alpárian jó szöveg lett :)
süti beállítások módosítása