Ungváry: Trianonnal nagyjából semmit nem lehet csinálni
2015. június 05. írta: Redakció

Ungváry: Trianonnal nagyjából semmit nem lehet csinálni

ungvary_krisztian_trianon.jpg

Sem lenyelni, sem kiköpni nem tudjuk, mondta Trianonról Ungváry Krisztián történész, aki szerint szinte lehetetlen jó Nemzeti Összetartozás Napját csinálni, a Koltay-féle Trianon-film pedig különösen rossz irány. Szívesen tartana viszont kiállítást Prágában a Beneš-dekrétumokról, derült ki az Ökopódium csütörtöki rendezvényén.

Trauma vagy neurózis? − ez volt a címe annak a Trianonnal kapcsolatos beszélgetésnek, amelyet az Ökopolisz által szervezett Ökopódium előadássorozat részeként tartottak meg csütörtökön. A címben felvetett kérdés nem új, a meghívott előadó, Ungváry Krisztián maga is részese a közírók között erről folyó vitának. Bevezetőjében a Juhász Gyulától idézett „Magyar az, akinek fáj Trianon” gondolatra reflektálva elmondta, továbbgondolásra érdemes Trianon problémájának kapcsolata azzal, hogy ki tartja magát magyarnak, és az illető büszke-e magyarságára. Általában olyasmire büszke az ember, ami mögött valami teljesítménye van, mondta a történész, majd hozzátette, ő heteroszexuális, katolikus és barna hajú, de ezekre nincs oka büszkének lenni, mindez ugyanis épp úgy természetes állapot, mint az, hogy magyar. Ungváry Krisztián kijelentette, Trianon emészthetetlen, feldolgozni nem lehet. „Sem lenyelni, sem kiköpni nem tudjuk, nagyjából semmit nem lehet vele csinálni” – mondta.

Lándori Tamás tudósítását híroldalunkon olvashatják.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr567520342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TG69 2015.06.05. 15:19:26

Ezt az egész a konzervatív, keresztény politika kúrta el és ennek lehetséges revízióját is. a KÁP végülis egy enyhe bocsánatkérés tőlük a HTM-ek felé, erre a ballib oldalnak sosem volt szüksége. Közös ünnepeink pedig már eddig is vannak aug20/okt23/márc15 stb. Ezek az összetartozás ünnepei nem ez a gagyiság cunami ami most árad. Ja és egy kultúrális autonómia, amíg nem késő. Aztán már úgyis mindegy lesz.

"Ungváry úgy látja, Trianonhoz vezető okok közül az egyik legfontosabb, hogy a soknemzetiségű Magyarország nem volt vonzó a saját nemzetiségei számára, és mindeközben a magyar elit nem csak azt nem értette meg, hogy milyen ajánlatot kellene tennie számukra, de azt sem, hogy egyáltalán válaszolnia kellene bizonyos igényekre. Ha 1920-ban szavazáson dönthették volna el a nemzetiségek, akarnak-e Magyarország részei maradni, nemmel szavaztak volna – magyarázta, hozzátéve, hogy például a szlovákok kevésbé érezték magukat itt idegennek, mint az egyértelműen elszakadni vágyó szerbek. "

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.06.05. 15:42:43

1) Trianon sem nem trauma, sem nem neurózis, pőre történelmi tény. Szétkapták vagy nem kapták szét Magyarországot? Elcsatolták területének kétharmadát vagy nem? Oda lett lakossága fele vagy sem? Hát akkor, mi a bonyodalom?!

Trianonnal semmi kezdeni való nincs, mert történelmi esemény, kezdeni való a hatásaival van és a trianoni emléknap (nemzeti összetartozás) erre kísérlet: a jelenlegi államhatáron kívül milliószám élnek magyarok, az emléknap a jelenlegi Magyarország-beliek és a határontúliak közösségének-kapcsolatainak manifesztációja. Mi ezzel a probléma? Ha a svédeknél nincs ezzel probléma vagy a románoknál vagy a zsidóknál stb., akkor a magyaroknál miért probléma ez?

2) Azt sem értem, mi a probléma azzal, ha valaki "büszke" magyarságára! Ha egy magyarországi bunyevác, sváb, cigány, zsidó, krisnatudatú, homoszexuális, valaki vagy akárki "tüntethet" identitásával, ha ő ennek lelki vagy erkölcsi szükségét érzik, akkor egy magyarországi magyar miért nem?

IdomitottFoka 2015.06.05. 16:22:51

@bbjnick: Nyugodtan tüntethetsz, csak képzeled, hogy meg van tiltva. Ha esetleg megdobálnak tojással, és a rendőr nem csinál semmit, akkor még nyavalyoghatsz is miatta.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.06.05. 16:36:33

@TG69:

"Trianonhoz vezető okok közül az egyik legfontosabb, hogy a soknemzetiségű Magyarország nem volt vonzó a saját nemzetiségei számára, és mindeközben a magyar elit nem csak azt nem értette meg, hogy milyen ajánlatot kellene tennie számukra, de azt sem, hogy egyáltalán válaszolnia kellene bizonyos igényekre"

Ez maszlag. Ungváry tökéletesen tisztában van a kor viszonyaival, tudja, hogy bármilyen ajánlattal állt volna elő bármikor bármilyen magyar elit, a nagyhatalmak által 1919-1920-ben kiosztott szerepeken és leosztásokon az mit sem változtatott volna.

"Ha 1920-ban szavazáson dönthették volna el a nemzetiségek, akarnak-e Magyarország részei maradni, nemmel szavaztak volna"

Magyarországon egyetlen népszavazás volt Trianon kapcsán: a soproni németek szavaztak és Magyarország mellett döntöttek:-)

Egyébként is nonszensz Ungváry felvetése: komolyan fel sem merült sem a nagyhatalmakban, sem az utódállamokban senkiben, hogy népszavazásokon dőljön el, mi legyen a történeti Magyarország sorsa. Úgy a románok, mint a csehek és szerbek első dolga volt, hogy saját államaik hatalmi rendjéhez, közigazgatásához igazították a megszállt területeket, basztak ők bármiről is megkérdezni az ott élőket:-]

IdomitottFoka 2015.06.05. 17:20:06

@bbjnick: Majd tőled kérek engedélyt...

Bicepsz Elek77 2015.06.05. 17:23:13

1, Amugy most akkor Juhasz Gyula vagy Illyes Gyula? Tudom, hogy Gyula mindketto, de tisztazzuk mar ezt!!!
2, Anno ugye a nemzethez tartozas/polgarjog nem jart alanyi jogon, hanem le is kellett tenni valamit az asztalra!!! A nemzet resze katonaskodassal is tartozott(a problema akkor kezdodott, mikor mar ezt nem akarta teljesiteni vagy mas teljesitette helyette). Anno minden polgar a varos lakoja volt, ha haza es muhelye volt benne, de ezert a varos vedelmeben is helyt kellett allnia(minel magyobb volt a varos, annal kevesebb volt benne a polgar, de altalaban 20 es 50% kozott mozgott a polgarok szama.
Ki is lehetett kozositeni a polgarsag soraibol azt, aki nem volt hajlando a kozerdekert tenni(buncselekmenyt kovetett el stb stb.). Anno az allampolgarsagot is el lehetett automatikusan vesziteni ilyen esetekben.
3. Trianonra emlekezni kell, illetve arra, hogy volt 1000 evig NAGY~Magyarorszag(meg a 150 eves torok.uralom alatt is), es Csonka~Magyarorszag csak 100 eve van!
4, Meg kell akadalyozni az ujabb trianonokat akar onkenyuralom aran is!

IdomitottFoka 2015.06.05. 17:33:53

@Bicepsz Elek77: 2. Letenni vmit az asztalra? Vagy elég volt jó családba születni? És szted mit kéne letenni az asztalra? A katonáskodás nem jó ötlet, mert a sorkatonaság katonai szempontból már nem hatékony.
3. Hol nagy, hol nem, és elég lesz 500 is az 1000-ből. A többi idegen uralom. Aminek többek közt Trianon is köszönhető.
4. Trianon egy elvesztett háború következménye, nem az akkori közigazgatási formáé... Úgy lehetett volna elkerülni, hogy bele sem kezdünk abba a háborúba.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.06.05. 17:38:40

@IdomitottFoka:

Tőlem ne is, eszedbe ne jusson! Fordulj a gondviselődhöz, az ő gondja bajlódni veled.

Pelso.. 2015.06.05. 18:04:03

@bbjnick: Úgy vélem, a csendes emlékezés méltóbb és méltóságteljesebb, mint tüntetni, ez utóbbit miért s hol is kellene...?
Egyébként, miért zavar, hogy az általad felsoroltak (nem bírtad ki, ugye), demonstrálnak?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.06.05. 18:17:09

@Pelso..:

Szerinted mit jelent a tüntet ige?

Pelso.. 2015.06.05. 18:23:58

@bbjnick: a kifejezést te használtad fentebb, keress rá, ha nem érted önmagad, se

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.06.05. 18:29:52

@Pelso..:

Látom, ennyi maradt nektek: a tetves trollkodás. Vigyázz rá, becsüld meg, ha már neked ennyi adatott, de azért büszke ne legyél rá:-]

Pelso.. 2015.06.05. 18:45:38

Dehogy, tiszta kérdéseket tettem fel.
Ugyanakkor örvendetes, hogy immár saját gondolataidat sem tudod követni, s magyarázod félre önmagad. Ez már egy stádium, de ne aggódj, sokáig stabil.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.06.05. 18:53:54

@Pelso..:

Írd le magad teljesen! Helyes. A te hiteled, a te jogod eljátszani.

Bell & Sebastian 2015.06.05. 19:08:44

A magyarokat vezető elit a probléma kulcsa (ha nem maga a probléma), a múltban és jelenben is.

Orbánéktól több tellett, amazokból kevesebb.
Kárpátalját és Erdélyt már visszaszerezhettük volna, ha Kádár be nem rosál a gazdasági vonzatától. Rémképként lebegett a szeme előtt a valószínű életszínvonal zuhanás.

Nagyon rosszmájúan azért megkérdezném, a területtel és létszámmal nőne az önrendelkezésünk is, ha a frankok, németek, kelták és szlávok ugyanannyian maradnak?

A képzelt nemzetek- / népségfelettiséget (királyok hiányában) kik képviselik? Ki vezesse Európát?

Mert az nyilvánvaló, hogy a nagy szalámizásból _most_ a nevető ötödik fog hasznot húzni.

A kialakult erőviszonyokat persze meg lehet bolondítani egy csomó muzulmánnal (török) vagy szlávval (ukrán). Mindkettő amerikai érdek és egyelőre alszik.

Az a baj, hogy a román népséggel nem lehet mit kezdeni, a dupla békediktátummal éppenséggel lehetne.

Bell & Sebastian 2015.06.05. 19:11:31

@Pelso..: Maga buzi? Csak mert nem értem, miért pont erre harap?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.06.05. 19:47:14

@Bell & Sebastian:

Egy buzinak nem fájhat Trianon?:-D

Pelso.. 2015.06.05. 19:53:01

@Bell & Sebastian: mire erre?

Bell & Sebastian 2015.06.05. 23:13:14

@Pelso..: A prájdoláson tört ki a gyalázkodás. De biztosan meg fogja magyarázni: hogy de nem is!

Bell & Sebastian 2015.06.05. 23:26:02

@bbjnick: Hogyne fájhatna, de nem tudok belemenni abba az összehasonlításba, hogy kinek mi fáj jobban, mert túl egysíkúak hozzá a tapasztalataim.

De már lehet arról fogalmunk, mit érzett a német nép egy győztes I.VH után, miért csatlakoztunk és mit kértünk érte / mit adtunk cserébe, mint segédnépe a nagynak, ahová amúgy is ezer szállal kötődtünk.

Ezt próbálják kiforgatni, átkölteni, megmagyarázni.
A németekkel is csak azóta akadnak problémáink, mióta a Birodalom helytartója ül mindkettőnk nyakán.

A magyarországi helytartó (szerintem) nehezebben tetten érhető, de egy második ötvenhat esetén az RTL lenne a Heckenast nyomda, ahová érdemes lenne bezárni Táncsicsot.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2015.06.06. 00:15:15

@Bell & Sebastian: A tegnapira az a válasz, hogy Gloár ügyes, ha igaza van, nagy nyereség, dehát ugye.
Amúgy meg nincs ötvenhat, elnyomó többségben közölték ezt ötvenhétben - tehát. Szegényember vízzel főz, de ugyan ki más főzne mással?
A magyarországi helytartónak még mindig kicsi a tánctere, később bővül.
Ma még szomorú. (tecső link nélkül)

vizipipa 2015.06.06. 00:17:32

Kommunistának mondott költőnk verse:

Nem, nem, soha!

József Attila egy 1922-ben írt, kamaszkori verse volt.

Az irodalomtörténészek a Kádár-korszak alatt tudtak a vers létezéséről, de – részben román nyomásra, részben az internacionalizmus ideológiai jelszavára hivatkozva – 1989-ig semmilyen formában nem jelenhetett meg, így a nagyközönség nem ismerhette.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Nem,_nem,_soha!

Megzenésítve meg ilyen:

www.youtube.com/watch?v=S76g76RZ_10

Bell & Sebastian 2015.06.06. 01:19:29

@Mihint: Hogy más is értse, itt arról van szó, hogy az orosz vezetésben már megint felülreprezentáltak a zsidók, mint a bolsevik rémuralom legvörösebb napjaiban - Putyint is beleértve.
A sejtés az, hogy sz Orosz Föderáció a jövő Rusraelje.

Örömmel látom, hogy a közelmúltban (ebben a témában is) sokat igazítottak a magyar Wikin az Igazság felé. Köszönet érte a jobber érzésű önkénteseknek és részvétem a Vincent blognak.
___

Ha lassabban csinálják, be is jön nekik. Az eszeveszett kapkodással csak elszúrták, pontosan ezért nem fog sikerülni. A mohóság hátulütője a türelmetlenség.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2015.06.06. 08:02:29

@bbjnick: Az még hagyján, de az idézőjelet sem ismerik. Állítólag ezek a CIA által fizetett trollok. Az Index cikkezett róluk nemrég.

Pelso.. 2015.06.06. 08:46:52

@Bell & Sebastian: Nem, az egészen, a prájdolás különben is agyoncsépelt téma.

emberbarát 2015.06.06. 09:43:24

Ungváry nem magyar,csak magyarországi. Halvány gőze sincs a magyar lélekről,a magyartudatról. Neki a zsinagóga a temploma.

Bell & Sebastian 2015.06.06. 10:24:44

@Pelso..: Kár volt belekötni, de ha már..., akkor nem így.

Ritkán őgyelgek demonstráción, inkább olyan búcsúkra járok, ahol a rendőr visszaköszön forgalomirányítás közben, de egy monstre tiltakozásra -a békediktátumok ellen- elmennék nagycsaládostúl.

Ha jól meggondolom, az egyik búcsú pont erre való.

Szóval, ha elegen nyerjük el a bűnbocsánatot, megoldódik ez a kérdés is, ha elhiszi nekem - ha nem.

hacsaturján 2015.06.06. 10:29:05

ahhhhham! szóval ez a trianon a buzi zsidók mijatt keletkezett, mindig is sejtettem, mitöbb, a reveláció erejivel vágott kupán az a tény, hogy a főtrianonos egy közönséges háromperhármas tégla, aki anno decebal az akasztófa végire kívánta jómagamat, oszt most se lennék meglepődve. sic transit gloria mundi, súgá balitéletem, pedig csak megin rábasztam. hajrá trianon, hajrá magyarok! kivéve a gyevi bírót.

hacsaturján 2015.06.06. 10:39:02

@Bell & Sebastian:

lábujjhegyen káromkoggyon, ha jól gondolom!

Bell & Sebastian 2015.06.06. 10:39:49

@hacsaturján: Nem vírusos, mielőtt rákettyintenék? És hozzászólni lehet-e már, vagy még mindig legjobb ételük az aludttej?

Bell & Sebastian 2015.06.06. 10:41:29

@hacsaturján: Magának sokat kell még trollkodni ahhoz, hogy elveszítse a megbecsülésemet. :)

Bell & Sebastian 2015.06.06. 10:43:13

@hacsaturján: A Kriptában csörögnek a halottak -slágert idéztem, ami vagy cigányzene, vagy magyar nóta, vagy lakodalmas rock, vagy nem.

hacsaturján 2015.06.06. 10:53:05

@Bell & Sebastian:

assziszi, hogy csak maga tejjesen hüje? (egymás tyukszemére taposnak. egyik felkiáltya jajj de fáj, másik örömébe tvisztet jár)

lezsír (törölt) 2015.06.06. 10:54:15

Én azt hittem régen, higy ez a Trianon téma fontos, persze tinédzserként nagymagyarkodtam, aztán megismertem sok határontúli magyart, akiknek abszolút praktikus volt a hozzáállásuk, nekik egyáltalán nem volt központi kérdés, sőt... a magyarországiaknak jobban fáj ez, mint azoknak a (több tucat) határontúliaknak, akiket ismerek.
Egy szlovmagyar inkább megy Ausztriába, Angliába dolgozni, mint az általa lenézett magyarországiakhoz (a szlovákiaiak ugyanis lenézik a magyarországiakat, ahogy a székelyek is), simán házasodnak már szlovákkal, szlovák alapiskolába adják a gyerekeiket. Ez a tapasztalatom. Azóta leszoktam arról, hogy győzködjem őket arról, hogy Trianon az fontos. Egyeseknek fontos. Főleg Magyarországon.

Amelyik nép fegyverrel kivívta az egységét annak lett egységes állama. A magyar nem ezt tette. Az albánok, kurdok a mai napig harcolnak. Erre se a határontúliak se a magyarországiak nem hajlandóak, úgyhogy ez ennyi volt.

Bell & Sebastian 2015.06.06. 10:55:21

@hacsaturján: Ez se rossz, ragtime ünnepén játsszák?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.06.06. 10:58:00

összefoglalnám akkor az eddigieket:

zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók
zsidók

wow

hacsaturján 2015.06.06. 11:03:57

@mavo:

tegye hozzá az epitheton ornanst is, mer így a bbjnick nem fogja megérteni!

Pelso.. 2015.06.06. 11:12:41

@Bell & Sebastian: Elhiszem, sőt, némi finomítással még egyet is értek., a mérlegelésem nem személy v. ideológia függő, ebben sem.
Miért nincs a diktátumok ellen demonstráció, talán a lehetséges szervezők nem találják agitprop szempontból elég értékesnek a témát?
Bocsánatot fogok kérni, mihelyst fenti lesz a legdurvább kötekedés itt, módjában, hangnemében stb.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.06.06. 11:13:36

@hacsaturján:

bébézsuzsika??? zsidózás???

fogadjunk, amilyen buta te vagy, még azt is elhiszed, hogy hitlernek köze volt a (természetesen nem létező) hollókoszthoz.

Bell & Sebastian 2015.06.06. 11:14:25

@hacsaturján: Választhat: szegény vagy büdös? A kettő egyszerre nem megy sehová.

Bell & Sebastian 2015.06.06. 11:18:43

@Pelso..: Van ilyen demonstráció és rá (Trianonra) metafizikai magyarázat. Rómában csak rómaiul.

Bell & Sebastian 2015.06.06. 11:23:06

@mavo: Netto empiriokriticizmus a három második hatványán.

Bell & Sebastian 2015.06.06. 11:25:10

@Bell & Sebastian: Ööö... többlet, maradhat?

hacsaturján 2015.06.06. 11:32:06

@Bell & Sebastian:

osztán mér pont én válasszak, csacsika?

Bell & Sebastian 2015.06.06. 11:33:42

@hacsaturján: Maga az ügyeletes cenzor a Vincenten? Csak mert a poén az volt, ki is törölhetik (vele):

- Kinek diaré - az másnak soirée.

Nem csípi?

Bell & Sebastian 2015.06.06. 11:36:26

@hacsaturján: Maga azt csak hiszi, hogy 1 db zsidó = 1 db zsidóval.

Elemi matematika, Svájci Elek ezt még nálam is jobban tudja.

hacsaturján 2015.06.06. 11:46:00

@Bell & Sebastian:

osztán mér pont én válasszak, csacsika?

Bell & Sebastian 2015.06.06. 11:47:42

@hacsaturján: Ha determinált, majd kénytelen lesz. Mert magának a Balaton a Riviéra.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2015.06.06. 11:50:11

nincs a világon az a probléma, amiért ne a biboldók lennének a hibásak. de még ha lenne, akkor sincs.

hacsaturján 2015.06.06. 11:56:04

@Bell & Sebastian:

mostan inkább hagyom, hogy összeszámojja a neuronnyait.

Bell & Sebastian 2015.06.06. 13:22:43

@hacsaturján: @mavo: Ezek vajon mennyit szívtak, miből? És az okoska lájkolóik? Vajon hol járhattak? Drakulina válasza Wágnernek?
És ezt akarjuk visszakapni, plusz pár medvét, bölényt.

www.youtube.com/watch?v=zJaWRIkW4q0

Csodás.

belevauvau 2015.06.06. 14:47:09

Hu vazzeh. Itt egy rakás idióta, oszt még mindig Trianonnal küszködnek. Ide citálják József Attilát, Illést, meg mindenkit, akit lehet!
Ja, meg ezt a fasz Novákot. Ezek nem közgazdászok!!!
De kérdem én, ki a farok fog itt nyugdíj-járulékot fizetni? Ki a farok számolta azt ki, hogy ha bevezetik a Numerus Klausust, akkor az elvándorolt zsidók mekkora adókiesést jelentenek? Ki számolta azt ki, hogy az Auschwitzban elfüstölt emberek mekkora adókiesést jelentenek?
Hee?
Vagy ezzel Novák elődei nem számoltak?
Ki a f@szom nézett, vagy számolt utánna, hogy a zsidók vagyonait átvevő "polgárok" úgy bántak az ölükbe hullot lehetőséggel, mint azok a zsidók, aki megkeresték ezt a vagyont? He?
Megmondom, mit csináltak a zsidó vagyonnal! Elfüstölték a keleti fronton.
Ez f@sza mi? Prohászka Ottokár "mestertervét" elfüstölték az orosz sztyeppén.
Mert hogy ennyit tudtunk, és ennyit tudunk mai nap is.
Mai napig a magyarok többsége nem képes racionálisan gondolkodni, szemben a németekkel, akik képesek voltak szinte azonnal tanulni a kudarcból, és "180 fokos fordulattal" nekiállni egy új országot építeni, ahol nincs zsidó, török, meg még a fene tudja miféle szerzet kitúrása a nemzetből, hanem egy a lényeg, hogy egy fajta biztonságos gazdaság épüljön ki, ami a haza felemelkedését szolgálja!
Rohadt szomorú azt látni, hogy harmadrangú, elavult, XX. sz. első feléből ismert elméleteken rugódzunk, orbánok, novákok, vagy éppen vonák képesek a lényegről göbbelsi, filkensteini baromságokkal elterelni a "nagyérdemű" figyelmét, közben meg 1920 óta csúszunk a béka segge alá!!!

Bell & Sebastian 2015.06.06. 16:06:12

@belevauvau: 1880 óta, mert kellett némi idő a lekonyulás felfutásához, bolhás.

Kíváncsi lennék én arra, hogy mit szólnál te ahhoz, ha megfeleznék a láncodat, betennének egy blokktéglát az óladba és eltolnák a kis lábast, hogy el ne érd és béka kuruttyolna a vizedben.

pitcairn (törölt) 2015.06.06. 17:41:53

@belevauvau:

az úgy föltűnt, hogy az Európai Unióban élsz, ahol lényegében az összes stratégiai kérdés EU-s szinten dől el?

pitcairn (törölt) 2015.06.06. 17:45:55

@lezsír:

bocsi, de Trianon fő tanulsága a következő:

az összes érintett szívott vele

Trianon nem magyar tragédia

Trianon a Kárpát-medencében élő népek tragédiája, különös tekintettel a 70-80 évre periférikus helyzetbe került határ-menti területekre

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2015.06.06. 19:25:51

@belevauvau: Még egy holokudarc! Mi lenne, ha eltakarodnátok Magyarországról, és megnéznénk, mire mennek a magyarok nélkületek? Csak próbaképpen.

lezsír (törölt) 2015.06.07. 05:50:38

@pitcairn: azt egy szlovák, román sose fogja belátni, hogy Trianon mekkora gazdasági károkat okozott, hogy amiatt vagyunk több fejhosszal a nyugat mögött ma is, meg hogy vezetett Versailles és Trianon a második világháborúhoz, közvetve a szovjet uralomhoz... Egymás ellen kijátszható kis államokat hoztak létre a franciák, britek.
A románoknak, szlovákoknak látszólag nyert területeket jelent és a magyarok pofonvágását.
Aki nacionalista gőzzel a fejében él még ma is, annak nemzeti tragédia meg nemzeti nyereség. Aki átlátja a dolgot, annak regionális tragédiák sora, illogikus döntés, mindenkit megszopató rossz béke. Az emberek többsége se régen nem volt, se ma nincs ezen a szinten.

gyalog.galopp 2015.06.07. 08:27:35

@Mr Falafel:
Mi még csak boldogulnánk, de mire megy a fagyöngy gazdatest nélkül? Ezt kéne kipróbálni.

gyalog.galopp 2015.06.07. 08:35:29

@lezsír:
Az erdélyi románok, felvidéki szlovákok már rájöttek, hogy , az új házasságuk rosszabb, mint a régi, de nem tudnak mit kezdeni vele.

pitcairn (törölt) 2015.06.07. 12:10:52

@lezsír:

szerintem van már némi fejlődés ebben a tekintetben, pl. Romániában a népakarat egy erdélyi szászt küldött az elnöki székbe

úgy tűnik, hogy már a keleti szomszédok is szaturálódtak a nacionalista demagógiával
süti beállítások módosítása