A multikulturalizmus hídjáról
2015. április 29. írta: aristo

A multikulturalizmus hídjáról

bevandorlas_europa.jpg

„3:149 - Oh, ti, akik hívők lettetek! Ha engedelmeskedtek azoknak, akik hitetlenek, sarkon fordítanak benneteket, és emiatt kárhozottak lesztek.” (Korán, 3. Szúra, Imrán Nemzetsége)


Az 1300-as évek végén Spanyolországban – a sevillai pogrom után – nekiálltak a zsidók elűzésének, illetve tömeges áttérítésének. Százezrével voltak „konverzorok” – a keresztény hitre tértek –, akiknek hitbéli buzgóságát és főleg őszinteségét azonban súlyos gyanakvás övezte. Azzal vádolták őket, hogy csak látszólag tértek meg és titokban továbbra is eredeti vallásukat követik. Történt, hogy egy városban vasárnapi misére gyülekeztek a hívek. Az áttérők annyian voltak, hogy számukra külön misét és külön templomot jelöltek ki, ahol azután az egyházfiak megfigyelhették, hogy ki milyen szorgalommal látogatja Isten házát. A derék konverzorok be is sorjáztak a templomba és türelmesen – vagy odaadóan, ki tudja – végighallgatták a misét: még a templom kapuját is rájuk csukták, nehogy valaki elszeleljen. Mikor a mise véget ért és kisorjáztak a templomból, odakint meglepetés várta őket. A téren hosszú megterített asztalok álltak, rajtuk mindenféle jóval, melyeknek egy közös tulajdonsága volt: kivétel nélkül disznóból készültek. Volt ott minden, a tokaszalonnától a híres spanyol sonkáig. Kihirdettetett, hogy őfelsége, a király – végtelen jóságában – meghívja őket ebédre, fogyasszák egészséggel. Mármost aki nem eszik, az két főbejáró bűnt is elkövet. Egyrészt bizonyítja, hogy megtérése nem volt igaz, másrészt pedig megsérti a királyt, amikor visszautasítja meghívását. A krónikások feljegyezték: az eredmény lesújtó volt. Újabb százakat űztek el vagy vetettek börtönbe. Így végződött a „hitvallók ebédje”. A régiek keményen ragaszkodtak Tomás de Torquemada – aki részben maga is konverzor volt, talán innen az ügybuzgalom – jelmondatához: „Egy ország, egy nép, egy vallás.”

Ahogyan az várható és könnyedén megjósolható volt, az „Arab Tavasz” nyomán az anarchia vulkánja tört ki szerte az arab világban. Az értelmetlen üres lózungok és tartalom nélküli hatalmi instrumentumok – amilyen a „parlament” vagy a „kormány” – felett győzött a véres valóság. Vallások, törzsek, nemzetségek és rablóbandák – ami végső soron az előbbiek közös szinonimája a térségben – ugrottak egymás torkának, amint levették a diktatúrák fedőjét a pokoli üstökről. Mindezek, megfejelve a modern tudomány életjobbító áldásaival, mint a gyorstüzelő fegyverek, repülőgépek, harckocsik és mérgesgázok – melyeket jó pénzért mindenki készségesen szállít nekik –, mészárszékké változtatták az egész arab világot. Az egész térség, Gibraltártól Iránig fuldoklik az erőszakban, a halottak tömegeinek pontos számát csak becsülni lehet és úgy tűnik, a java még hátra van. A „demokratikus” társadalommérnökösködés – a szokásos hullahegyeken túl – százezerszámra teremtett menekülteket is. Az áradat feltorlódik az Ázsiát és Afrikát Európától elválasztó vizek partjain, hogy azután rozoga hajókon, mosóteknőkben és traktorgumikon nekivágjanak a szép új világba vezető útnak, a cápák őszinte örömére.

Az utóbbi időkben két eset is borzolta a kedélyeket ezzel kapcsolatban.

Az egyik a CNN híre volt: közreadták az olasz partiőrségre hivatkozva, hogy egy menekülőkkel zsúfolt lélekvesztőből a szegény, szerencsétlen, üldözött, ártatlan muzulmánok a tengerbe hajították a keresztény sorstársaikat. Ami tekinthető humanisztikus gesztusnak is, hiszen akár meg is ehették volna őket. A híradás nem tér ki az úszólecke okaira, úgyhogy csak találgathatunk, de valószínűleg a vallási különbségekben kell keresnünk az okokat. Az eset maga egyáltalán nem meglepő: szegény ártatlan, nyomorult menekültek korántsem híresek a vallási toleranciáról vagy az emberi élet túlzott tiszteletéről. Elgondolkodtató azonban, hogy micsoda magabiztosság szükségeltetik egy ilyen cselekedethez. Elindulok menedéket kérni, mit kérni, rimánkodni egy másik országba, melyről tudom, hogy többnyire keresztények lakják. Mivel a menekültek köztudottan nagy jelentőséget tulajdonítanak a vallásuknak – lásd a legutóbbi eseteket is –, gondolhatják, hogy akikhez menedékért rimánkodni mennek, maguk is így éreznek. Ebben a helyzetben keresztényeket vízbe fojtani nem tartozik a szerencsésnek tűnő megoldások közé. Hogy egy kitűnő barátomat idézzem: ehhez már pofa kell.

Mifelénk a vendégséget ritkán kezdik a házigazda rokonságának kiirtásával.

*

Hacsak. Hacsak nem tudnak valamit rólunk, jobban mint mi magunk. Hacsak nem tudják, hogy mi már régen elveszítettük a keresztény szolidaritásnak még csak az emlékét is.

Hacsak nem tudják, hogy a valóságot réges-régen elfedik már szemünk elől az álomgyárak konfekcionált hazugságai és a fals absztrakciók.

Hacsak nem tudják, hogy végleg elveszítettük már a jó és a rossz közötti különbségtétel képességét – nem más az már, mint szubtilis és terméketlen filozófiai viták tárgya –, és ezzel együtt elveszítettük a büntetés és a jutalmazás akaratát is.

A filozófia tétovaságából a tétovaság filozófiája lett.

Hacsak nem tudják, hogy akárhány vízbe fojtott keresztényen keresztül is vezet az útjuk: mire ideérnek, már ők lesznek az áldozatok, mert ez van az európai szemellenzők belső felére írva.

A tett halála a megfontolás. Azt tesznek, amit akarnak és Európa pedig – ahogyan szokta – nem hajlandó tudomást venni semmiről, ami kívül esik az érvényesnek tanított ábrándokon. Jól tudják ők, hogy egy hisztérikus, feminin, narcisztikus társadalomba érkeznek, ahol – az otthoni áldozatikecske-szerep után – büntetlenül eljátszhatják a nagyragadozót. A vízbe dobás vagy a lefejezés nem más, mint a Nyugat arcába hajított kesztyű: megtettük, mert megtehetjük és mert nem félünk tőletek. Mikor Európába jönnek, nem menedéket kérnek, hanem elveszik, amit el tudnak venni azoktól, akik képtelenek megvédeni azt.

*

A másik nagy port felvert eset a felborult hajóé. Ez sokkal nagyobb port vert fel, mert jobban beleillik a szerencsétlen, nyomorult, ártatlan menekültekről szóló narratívába. Az történt, hogy valami lélekvesztőbe, amit csak a rozsda tartott össze, az emberkereskedők belezsúfoltak nagyjából háromszor annyi embert, ahányat lehetett volna és hajó – engedve a fizika törvényeinek – felborult, a benne ülők pedig vízbe fúltak. Több százan voltak állítólag, hogy pontosan mennyien, azt csak a halak tudnák megmondani. Magában az esetben nincs semmi különös vagy meglepő: az ígéret földjére vezető csónaktúrák gyakran végződnek így, inkább az áldozatok száma teszi különlegessé a dolgot.

Nem különleges – mi több, teljesen kiszámítható –, ahogyan az európai ballib sajtó reagált a dologra. Az EU vezetői remegő szájszéllel és szemük sarkában könnyekkel emlékeztek meg a tragédiáról és mély együttérzésüket fejezték ki az áldozatokkal. Je suis vízihulla. A közvélemény pedig azonnali intézkedéseket követel, hogy hasonló esetek ne fordulhassanak elő. Csak félve jegyzem meg, hogy ez könnyedén elérhető lenne, ha például nem indulnának neki mindenféle alkalmatlan eszközzel a több száz kilométeres tengeri útnak. Otthon, mondjuk Szudánban, ritkán van együtt annyi víz, hogy belefulladhasson. A „közvélemény” azonban nem erre gondol. Arra gondol, hogy további hajókat és helikoptereket kell odavezényelni, hogy időben kihalásszanak mindenkit a vízből. A hírek szerint már a líbiai partok közelében is halásztak ki embereket a tengerből. Éppen csak elindultak és máris megmentették őket. Lassan már nem is kell semmiféle eszköz, elég ha az afrikai partoknál beúszik valaki a tengerbe és látványosan fuldokolni kezd. Kihalásszák, megszárítják, megetetik és továbbítják az ígéret földje felé. Érdekes módon nem az a kötelező gyakorlat, hogy visszavigyék őt a partra, ahonnan elindult.

Állítólag az egész dolog szervezetten, erre szakosodott bandák segítségével történik. Az számomra örök rejtély, hogy a szegény, éhhalál elől menekülő bevándorlók honnan szedik elő a több ezer eurós szállítási díjat. Itt, mifelénk, Közép-Európában – ami mégiscsak az ígéret földje, de legalábbis annak széle – nagyon sokan vannak, akik erre képtelenek lennének. A tenger törvényei kegyetlenek. Normális időkben az ilyen hajókat visszafordították, az utasokat partra tették ott, ahonnan elindultak, a hajót pedig elsüllyesztették. Nem feledkeztek meg arról sem, hogy a hajókirándulás szervezőit előtte gondosan fellógassák saját hajójuk árbocára, az elsüllyesztés előtt. Őfelsége angol flottája egészen kiemelkedőt tudott nyújtani ebben a műfajban. Az is egy jó megoldás, ha a hajókat már azelőtt megtorpedózzák, mielőtt felvennék az utasokat. A műholdak, repülőgépek, helikopterek és drónok korában ez nem kivitelezhetetlen. Mivel ezt sugallja a józan ész, nyilván nem ez fog történni.

Javaslom tehát, hogy a további tragédiák megelőzésére és a gördülékeny ügymenet érdekében építsünk hidat Lampedusa szigete és az afrikai part között. Megengedhetetlen diszkrimináció, hogy az úszni nem tudók nem indulhatnak neki. A hidat négysávosra kellene csinálni, hogy kényelmesen elférjenek. Aki elfáradt, azért taxit küldünk. A híd azért is előnyös lenne, mert amikor már mindannyian átjöttek ide, akkor mi átmehetnénk rajta oda – mint menekültek –, és nekiállhatnánk annak, amire ők láthatóan nem voltak képesek: felépíteni egy élhető, biztonságos társadalmat. Hogy utána mi lesz, arról fogalmam sincs.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr827406504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.04.29. 07:26:19

"Mivel a menekültek köztudottan nagy jelentőséget tulajdonítanak a vallásuknak – lásd a legutóbbi eseteket is –, gondolhatják, hogy akikhez menedékért rimánkodni mennek, maguk is így éreznek. Ebben a helyzetben keresztényeket vízbe fojtani nem tartozik a szerencsésnek tűnő megoldások közé. Hogy egy kitűnő barátomat idézzem: ehhez már pofa kell."

Nincs ellentmondás.

A menekültek nem keresztény földre mennek, hanem az ateista EU-ban. Mivel a ateista EU is utálja a kereszténységet, így a keresztények kidobása a hajóról valójában gesztus az ateista EU felé.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.04.29. 07:28:56

Mióta vannak menekültek ilyen számban? A CIA és az EU "arab tavasz" kódnevű gyarmatosítási művelete óta. Azaz az ok: a nyugat.

Pont ezért köteles erkölcsileg a nyugat befogadni MINDEN menekültet. Mert a problémát a nyugat idézte elő.

Virág et. 2015.04.29. 07:45:16

Bátor cikk. (nem az)

Minden gumikacsára ráugrotok majd, amit a Felcsúti Csodacsatár felvet? Várható a halálbüntetéses n+1. zéró értelmű baromság is? Gondolom már nagyon készül a többszerzős vitaindító cikk - a teljes eredetiség jegyében. Még véletlenül sem azért, mert most ezzel próbálnak odafent terelni.

Nagy baj lehet a kormányban, ha ezek ma a témák. Én azért mégiscsak azt gondolnám, hogy nekünk a Balkánon keresztül érkezőkkel kéne foglalkozni (ha már), nem a hajón utazókkal, miután azok felettébb ritkán érnek partot a magyar tengeren. Meg aztán a pocakos tábornok véleményét aztán a kutya nem kérte ki ebben a világon, akkora baj azért még nincs, hogy idáig süllyedjenek. Neki meghagyják a strómanokat, a 20%-ot, a svájci túrákat és a Magyarország Zrt-t, mint privát banánbizniszt. Cserébe lehetne már olyan udvarias, hogy a nagyfiúk dolgába nem szól bele. Tessék tömködni tovább a zsebeket, van még eladatlan Rolex meg Gucci meg Audi, arra kell koncentrálni. A világpolitikai döntéseket mások majd meghozzák helyette.

Viszont van még témajavaslatom: a buziverés alkotmányos jog-e? Vitaindító téma a mandineren. Vajon ha kerozinnal leöntöm és felgyújtom a hajléktalant, az bűncselekmény vagy tisztes polgári magatartás? Nemzeti konzultációt, de iziben! Büntessük-e a valláselhagyást, avagy megkövezés a keresztény kultúrában. Témavezető: Khamenei ajatollah.

Tele vagyok remek ötletekkel. Tessék szemezgetni!

Tündér_Lala 2015.04.29. 08:06:58

nekiállhatnánk annak, amire ők láthatóan nem voltak képesek: felépíteni egy élhető, biztonságos társadalmat. Hogy utána mi lesz, arról fogalmam sincs.

Dehogy nincs. Porrá bombáznák a nyugati hatalmak.

DFK 2015.04.29. 08:23:49

Tökéletes leírása a fennálló helyzetnek.

pitcairn (törölt) 2015.04.29. 09:07:56

@Virág et.:

a Lisszabon Szerződéssel lényegében minden érdemi kompetencia EU-s szintre került

itt már csak efféle társadalmi kérdések maradtak:)

marko11 2015.04.29. 09:13:17

A mellékelt fotó telitalálat (talált? süllyed?)!

pitcairn (törölt) 2015.04.29. 09:16:48

@DFK:

egy bizonyos ideológiai szemszögből:)

ArmaGedeon · http://kitalaltujkor.blogspot.com/ 2015.04.29. 09:26:49

Úgy tűnik, Aristo olvassa a The Occidental Observert:
www.theoccidentalobserver.net/2015/04/drowning-in-altruism-thoughts-on-white-pathology-and-the-invasion-of-europe/

A converso nem konverzor, hanem konvertita a magyar szóhasználatban.

Robinzon Kurzor 2015.04.29. 09:56:35

"Az számomra örök rejtély, hogy a szegény, éhhalál elől menekülő bevándorlók honnan szedik elő a több ezer eurós szállítási díjat"

Egyrészt a már ittlévő rokonság fizeti be őket, másrészt egy sajátos hitelkonstrukció is elképzelhető a háttérben.
Hogy milyen kamattal és/vagy biztosítékokkal, arra nézve akár a legvadabb fantázia sem feltétlenül túlzó.

aristo · http://aristo.blog.hu/ 2015.04.29. 10:00:05

@Virág et.: Őszintén szólva a poszt megírásakor eszembe sem jutott a honi belpolitika. Kifejezetten az a két hír járt az eszembe, amelyeket a cikkben idézek is. Bármilyen furcsa is ez, de nekem nem jut mindenről Orbán az eszembe. Hogy még érthetetlenebbé tegyem szellemi szokásaimat: szinte semmiről sem jut eszembe Orbán, kivéve, ha pont róla van szó.

Abban magának bizonyára igaza van, hogy a kérdés nyilván a közbeszédbeli kezdeményezés visszaszerzésének céljából IS került elő. Ugyanakkor a probléma - ettől teljesen függetlenül is - rendkívül égető. Volt már szó erről, akkor is mondtam és most újra felvetődik: a nyugat szét fogja osztani a nemkívánatos menekülteket és majd kapunk mi is pár százezret. Számomra ez a legsúlyosabb lehetséges következmény.

Amúgy - higgye el nekem - az, hogy valaki egyetért a kormány bizonyos intézkedéseivel, vagy megközelítési módjával, nem jelenti a direkt kormánypropaganda kiszolgálását. Bármily felfoghatatlan is: egyszerűen vannak dolgok, amiket én is ugyan úgy gondolok és azt hiszem le is írhatom ezeket. Elvégre sajtószabadság van - vagy mi.

Joejszaka 2015.04.29. 10:18:11

Aristo, számomra, mint keresztény, konzervatív meggyőződésű ember számára ez a cikk vállalhatatlan.

500+ ember szörnyű megfulladása esetén ízléstelen ilyeneket mondani, hogy a "cápák nagy örömére", "csak a halak tudják megmondani."

Szerintem sűrgősen tüntesd el ezt a cikket, mert fertelem.

Engem bakker akkor is megráz 500 ember értelmetlen megfulladása, még ha azok akár ötszázan Nagy Szulejmán janicsárjai. De ezek családok voltak.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.04.29. 10:25:35

@Joejszaka: Aristo a kereszténység férfias, keménytökű változatát preferálja.

Nem picsogós, buksisimogatós fajta.

Egyébként pedig jó reggelt, ez itt Magyarország, mi ilyenek vagyunk.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.04.29. 10:27:14

@ArmaGedeon:

Akárki írta is ezt a posztot, minden szava telitalálat ;-)

Robinzon Kurzor 2015.04.29. 10:38:28

@Counter:

Ha egy pillanatra eltekintünk a mérhetetlen cinizmustól és a néhány -- valódi vagy álnaiv -- tudatlanságból fakadó téves vagy jelentősen túlzó részleten, akkor bizony aristo posztja releváns.

És bár lehet -- sőt, talán kell is -- azon élcelődni, hogy akkor ez hogy passzol a kereszténységgel meg a konzervatív meggyőződéssel (bármit jelentsen is ez), de ezzel ez az egész dolog kurvára nincs elintézve.

Mert hiába érvénytelen az ő (aristo) paradigmája, attól még az EU menekült- és bevándorlásügyi paradigmája szintén megbukott.

Ha másban nem is, ebben és az általa leírt okok egy jó részében azért igaza van.
Hogy semmire sem megy vele, az már egy másik kérdés.

pitcairn (törölt) 2015.04.29. 11:02:04

@aristo:

az USÁ-ban sem Arkansasban vagy Mississippiben összpontosulnak a menekültek...

pitcairn (törölt) 2015.04.29. 11:03:36

@Robinzon Kurzor:

szvsz

az EU szakpolitikák kitűnően mennek előre...

tanulni lehetne tőlük...

egy komplett szupranacionális __birodalmat__ építenek fel a semmiből...

pitcairn (törölt) 2015.04.29. 11:06:31

@Counter:

ez itt az EU, mi ilyenek vagyunk:)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.04.29. 11:52:13

@pitcairn:

"egy komplett szupranacionális __birodalmat__ építenek fel a semmiből..." --- írod.

Ha a semmiből építenék, ki nem szarná le, de belőlünk akarják építeni!

Robinzon Kurzor 2015.04.29. 11:57:14

@bbjnick:

Nyugi, belőled biztosan nem!

bispora 2015.04.29. 12:11:48

@Joejszaka:
Hát ha ez ilyen coming outos pillanat, akkor hadd mondjam, nekem ateistaként nagyon tetszett Aristo cikke, bár kicsit hiányolom, hogy a többiekhez hasonlóan az afrikai bevándorlás kapcsán nem mert rámutatni, hogy mekkora öröklött képességbeli és személyiségjegyekben megmutatkozó különbség van a néger és kaukázusi rassz között. Ami természetesen lehetetlenné teszi ezen tömegek európai integrációját: ja kérem a klán struktúrára szelektálódott tömegekben nincsen annyi IQ, altruizmus és bizalom ami az európai állami léthez és a tudásalapú társadalomba való érvényesüléshez szükséges.
Ha már itt tartunk, a katolikus egyház "szaporodjatok- sokasodjatok " alapvetése valami penetránsan atavisztikus egy véges erőforrású világban. A humánus nyugat (included katolikus egyház) forrásainak és támogatásainak következtében 2100-ra Afrikában 4 milliárd ember fog nyomorogni, ami az emberi értékek devalválása mellett meg még az írmagját is ki fogja irtani a Föld utolsó megafaunájának ( oroszlán, elefánt, zsiráf stb ). Emiatt engem egy hajórakománnyi néger halála hidegen hagy.
Arról viszont nem írtál, hogy a keresztényeket vízbeölő muszlim menekültekkel mi is legyen? Azt ugye Te sem hiszed, hogy a megbocsátás általad preferált változatának gyakorlása lehetővé tette volna a Katolikus egyház fennmaradását Európában az elmúlt ezer éveben. Bár ahogy a pápád nyilatkozatait elnéztem az ISIS kapcsán (tárgyalás, tárgyalás, tárgyalás- aztán harminc keresztény lefejezése: azért a keresztényekre is vigyázni kellene- köszönjük Ferenc!)
a jövő nem biztos, hogy fényes lesz.

Joejszaka 2015.04.29. 12:24:47

@bispora:

Én csak annyit írtam, hogy ekkora katasztófánál a cinizmus nem elfogadható itt. A 444-en, oké, azoktól nem várok mást.

Ehelyett ők szolidaritást mutatnak az értelmetlen halállal, itt meg viccelődés van.

bispora 2015.04.29. 12:36:46

@Joejszaka:
Te ebben az egészben 900 afrikai menekült halálát látod? Ember, most 1 milliárd lakosa van
Afrikának, 2100-ra 4 milliárd lesz. A képességeik nem változnak, megy minden a maga útján: nyolc gyerek egy ugandai kecskepásztornál. Készítheted a zsebkendődet, nem kilencszáz- kilencszázezres áldozatokkal járó haváriák köszöngetnek majd pár éven belül a kontinensen.

Tündér_Lala 2015.04.29. 12:37:21

Boccs, de ez nem viccelődés, hanem kínvigyor. Ha érti a különbséget.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.04.29. 12:42:35

@Joejszaka:

@Aristo posztjában semmiféle viccelődés nincs, annál több keserű, szarkasztikus irónia, ami a helyzet súlyosságát és abszurditását hivatott nyomatékosítani. Ami pedig a 444 és a hasonlók "szolidaritását" illeti, az valójában (hamis) érzelgősség, ami az immorális emberek sajátja, mivel nincs erkölcsi érzékük, így próbálják imitálni annak meglétét.

pitcairn (törölt) 2015.04.29. 12:48:09

@bispora:

"Afrikának, 2100-ra 4 milliárd lesz. "

honnan tudod?

lehet, hogy néhány évtized múlva már a szimpla reprodukcióhoz sem lesz elegendő ott a gyermekáldás...

pitcairn (törölt) 2015.04.29. 12:50:42

@bispora:

"Ember, most 1 milliárd lakosa van Afrikának"

ebben mintha Egyiptom és a Maghreb is benne lenne

az meg speciel inkább az emberi kultúra "bölcsője"...

vizipipa 2015.04.29. 12:53:35

Szerény javaslat
2007.02.27. 08:00 Tóta W. Árpád

w.blog.hu/2007/02/27/a_modest_proposal

pitcairn (törölt) 2015.04.29. 12:54:03

@bbjnick:

igaz, de ettől a projekt még remekül megy

pitcairn (törölt) 2015.04.29. 12:55:39

@vizipipa:

ez egy tipikus tóta-féle bullshit...

bár ez még a "mester" kontextusában is kolosszális méretű bullshit...

bispora 2015.04.29. 13:36:08

@pitcairn:

Innen, ENSZ előrejelzés:
esa.un.org/unpd/wpp/Documentation/pdf/WPP2012_Volume-II-Demographic-Profiles.pdf

World Population Prospects: The 2012 Revision: Volume II: Demographic Profiles (2013)
A pdf nagyon lassan jön be, de érdemes kivárni. A 35-36 oldal Afrika. Szubszaharai Afrika (feketék): 1951-180 millió fő, 2015-950 millió fő, 2100- 3, 815 milliárd fő
Egész afrikára: 2010- 4,184 milliárd fő, miközben Európa konstans módon 700 millió körül marad.

bispora 2015.04.29. 13:41:21

@pitcairn:
Amúgy néztem az 1994-es előrejelzést, amiben 2015 re anno 7, 5 milliárd lakost jeleztek előre, ehhez képest most valami 7,35 milliárd ember él a Földön. Engem meggyőztek...

pitcairn (törölt) 2015.04.29. 13:53:01

@bispora:

az aktuálpolitikai megfontolások alapján összefabrikált ENSZ előrejelzések kb. a vicc kategóriában vannak

ami a mostani __tényeket__ illeti:

Észak Afrikában már 2 olyan ország van (Tunézia és Líbia) ahol a gyermekáldás már a népesség szimpla reprodukciójához sem elég...

Marokkóban is a 2,1-es határ környékén vannak...

a Dél-Afrikai Köztársaság, Botswana és Namíbia is nagyon közel van már a 2,1-es értékhez

egyébként az indexmundit néztem

pl. ihol lenne egy "gyermekdeficites" ország (Líbia)

www.indexmundi.com/libya/total_fertility_rate.html

a népesség szimpla reprodukciójához minimum 2,1 gyermek / szülőképes korú nő kell

itt már ez nincs meg...

a gyermekvállalási kedv "összeomlása" pedig jóformán __villámgyors__ volt

kb. néhány évtized alatt ment végbe a modern fogamzásgátlási módszerek elterjedésével párhuzamosan...

pitcairn (törölt) 2015.04.29. 13:53:54

@bispora:

ENSZ előrejelzés = aktuálpolitikai bullshit

fő üzenet:

adjatok több hatalmat és pénzt az ENSZ-nek...

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2015.04.29. 13:55:50

A cikk jó. A multikulturalizmus is. Ahogy a szocializmus is az lehetett volna. Ki ne akarna viszonylagos jólétben, egyenlő feltételek mellett élni és dolgozni? Csakhogy sosem az történik, ami a szentírásokban vagy törvényekben van. Ezért bukott a szocializmus és ezért bukik a multikulturalizmus.

A multikulti liberális felfogása alapvetően anarchista attitűd, vagyis kódolva volt az, ami bekövetkezett. A rend nélküli rendszer, az anarchisták (és liberálisok) nagy álma még az örökmozgónál is nagyobb képtelenség.

Tehát a multikulti hiába az emberiség túlélésének egyetlen záloga, a rendszerre jellemző határok (korlátok) nélkül, vagyis definiálatlanul a faj kipusztulásához vezet.

Az egymással nem kompatibilis kulturális elemek sosem fognak egységes egésszé összeállni, ha addig sem jutunk el, hogy az egyes elemek összekapcsolásának módozatairól egyáltalán beszéljünk. A vadliberálisok szerint már az ősbűn (fogalmuk sincs, ez mit jelent), ha egyáltalán a párbeszéd gondolata felmerül valakiben. Ez a kőmosás elve: az érdes kavicsokat addig mossák, amíg azok felülete le nem csiszolódik, hogy elférjenek a részükre kijelölt térben. Ehelyett a bűvöskocka elvet kellene favorizálni, amikor a kis kockák megtartják lényegüket, de egy közös cél érdekében képesek azonos felületet mutatni.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2015.04.29. 14:00:37

@bispora: Ez most komoly? Meggyőztek?
Amit ők eurómilliárdokért elvégeztek, azt te is elvégezhetted volna 2 nap alatt ingyen. A legnagyobb lakossággal és népsűrűséggel rendelkező 6 ország éves statisztikáját megnézed 5 évere visszamenőleg, és már tudod is, mi várható újabb 5 év múlva.

bispora 2015.04.29. 14:06:58

@pitcairn:
Te amúgy olvasó embernek tűnsz, nem világos a beírásomból, hogy a négymilliárd fő döntő része a szubszaharai régióból fog származni (3,815M)? A total fertilitás itt a nőknél 5,1 gyermek jelenleg.

Ha meg nem a számok és demográfiai modellek mentén akarsz érvelni, akkor oké: két napja volt Ugandából egy riport, ahol a magyarok árvaházakat támogatnak. Nos hetven év alatt az 5 milliós lakosság 34 millióra nőtt.

bispora 2015.04.29. 14:17:46

@Mr Falafel:
De miért erőltettem volna, mikor nálam sokkal kompetensebb emberek százainak közös munkája eredményeként ez már kész, letölthető-lapozható és elemezhető.
Amúgy arra kíváncsi lennék, hogy a modellszámítások egyszerű matematikai részét fel tudnád-e fogni-
apropó, rajtam kívül belenézett már valaki a kiadványba?

bispora 2015.04.29. 14:22:15

@pitcairn:

"ENSZ előrejelzés = aktuálpolitikai bullshit fő üzenet:
adjatok több hatalmat és pénzt az ENSZ-nek..."

"Amúgy néztem az 1994-es előrejelzést, amiben 2015 re anno 7, 5 milliárd lakost jeleztek előre, ehhez képest most valami 7,35 milliárd ember él a Földön. Engem meggyőztek..."

21 évre szóló előjelzés, 98%-os pontosság...

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2015.04.29. 14:26:46

@bispora: Á, dehogy! Hol tudnám már felfogni, hogy például Kínában 2000-ben 20 fő született és 2 fő halt meg, vagyis 18-cal nőtt a népesség. 2001-ben 17-tel, 2002-ben 19-cel .... 2014-ben 21-gyel. Á, ebből képtelenség kiszámolni, mennyivel nő a kínaiak száma 2021-re! Ehhez ENSZ kell! Mit ENSZ! Két ENSZ!

bispora 2015.04.29. 14:42:47

@Mr Falafel:
Te nagyon expert lehetsz, hadd kérjelek már meg, nézz már bele ebbe a ferilitással foglalkozó cikkbe:
www.lse.ac.uk/socialPolicy/BSPS/pdfs/2011_Mazzuco.pdf

Én a 7. oldalnál, a “Flexible Generalized Skew-Normal” (FGSN) eloszlás interpretációjánál elakadtam- ha meg tudnád velem értetni ezt a részt megköszönném.

Az összefoglaló:
Mixture probability density functions had recently been proposed to describe some fertility patterns characterized by a bi-modal shape. These mixture probability density functions appear to be adequate when the fertility pattern is actually bi-modal but less useful when the shape of age-specific fertility rates is unimodal. A further model is proposed based on skew-symmetric probability density functions. This model is both more parsimonious than mixture distributions and more flexible, showing a good fit with several shapes (bi-modal or unimodal) of fertility patterns.

2015.04.29. 14:48:25

talán a szánalmas ballibezés helyett inkább valami konkrétum:
mondjuk orbán megkérhetné a néppárti haverját, a görög migrációs biztost, hogy nyújtsanak be egy szigorító törvényjavaslatot, vagy pl. tompika is tehetne valamit az eu parlamentben a havi pár millájáért, amit felnyal
persze lehet itthon is rinyálni, de minek

pitcairn (törölt) 2015.04.29. 14:53:25

@bispora:

írtak vmit arról 1994-ben, hogy 2014-re jóformán összeomlik a gyermekvállalási kedv az iszlám világ jó részén?

pl. Líbia, Tunézia, Szaúd Arábia, Irán, stb

pl. Iránban már a népesség reprodukciójához sincsen elegendő gyerek...

www.indexmundi.com/iran/total_fertility_rate.html

2,1 kéne 1,85 sincsen

a szaúdiaknál is hasonló folyamatok vannak...
www.indexmundi.com/saudi_arabia/total_fertility_rate.html

rendkívül gyorsan tudnak változni ezek a dolgok

ebben a topic-ban a prognóziskészítés lényegében __spekuláció__

vagy bejön vagy nem...

pitcairn (törölt) 2015.04.29. 14:58:59

@bispora:

jórészt az alacsonyabb csecsemőhalandóságnak köszönhetően

az 1910-es években még nálunk is "ugandai" volt a gyermekáldás (magasabb csecsemőhalandóság mellett)

oszt 40 év múlva már "vidáman" egykézett mindenki

ma még gyorsabban mennek végbe az efféle folyamatok

pl a szaúdiak mindössze 14 év alatt járták be a mi 40 éves utunkat...

Saudi Arabia - Total fertility rate (children born/woman) 2000-2014
www.indexmundi.com/g/g.aspx?c=sa&v=31

bispora 2015.04.29. 15:07:05

@pitcairn:
Abban igazad van, hogy nyolcvanéves előrejelzést nem lehet zsinórmértéknek venni. Azonban az ilyen modelleket az aktuális helyzetre figyelemmel folyamatosan korrigálják. Képzeld, olyanok a folyamatok napjainkban a szubszaharai régióban, hogy felfelé módosítottak az előjelzésen!
Te azzal érvelsz, hogy csökkenni fog a jelenlegi 5,1 fertilitási ráta- ez a modellben is így van, ha megnézed. A csökkenés mértékénél lehet neked lesz igazad, és megáll a népesség a 3 milliárdos népességnél- de akkor mi van? Az is négyszerese lesz az összeurópai lakosságnak.
De mi van akkor, ha holnap találnak egy AIDS ellenes olcsó vakcinát, és fél éven belül átoltják az egész kontinenst?
Szóval a kályha mégis csak a hivatalos prognózis- fogadjuk el, még ha nehezünkre esik is.

lezsír (törölt) 2015.04.29. 16:06:32

@Robinzon Kurzor: igen, részben a rokonok dobják össze a zsetont a migránsoknak. De azért ne legyenek illúzióid, nem mind ilyen. Én több, mint 10 éve egy nyugati fővárosban ismerkedtem meg egy észak-afrikai atyafivl, aki már menekültstátuszból osztotta az észt. Elmondta, hogy ő a kormányhadseregben szolgált, nem sorozott kiskatonaként, a lázadónak nyilvánított falvakban mindenkit kinyírtak, megerőszakoltak, kiraboltak. Ő személy szerint is rengeteg embert megölt. Ott ilyen az élet... Aztán dezertált, ami miatt otthon halállal fenyegetett politikai üldözött lett és Európába jött. Így lett menekült, a gyilkosból. Akkor éppen az egzotikus férfiakra ácsingózó nyugati barátnői szipolyozásából tengődött. Gyakorlatilag nők tartották el. Neki egy fehér európai nő csak fejőstehenet jelentett. Sokat tanultam tőle a nőkről és hogy hogyan kell jól keverni a kártyát egy érdekkapcsolatban :) szerinte a nők ugyanezt csinálják a nyugati férfiakkal, ő meg a nyugati nőket használta ki.

Aztán vannak azok az afgánok, akik ópiumtermelésből, kereskedelemből hozzák össze a csempészek díját. Na ők mivel máshoz se értenek, rövid úton belevágnak valami hasonlóba nyugaton is. A török, csecsen, nigériai, vietnami, koszovói is ezt csinálja nyugaton és Magyarországon is. Meg csempészik a többi honfitársukat.
Régen is a szír seftelők, illegális pénzváltók nyomultak.
Ha valaki egy olyan helyről jön, ahol a drogkereskedelemből halálbüntetés terhe mellett csak kis hasznot tud bezsebelni, akkor a laza európai bütetőjogi szabályokon csak röhög, ha sokszoros hasznot kaszálhat illegális üzletekkel. Sajnos találkoztam már ilyen drogárus "szerencsétlen" bevándorlóval. Neki Európa egy játszótèr ahjoz a helyhez képest, ahonnan jött.

lezsír (törölt) 2015.04.29. 16:12:31

Amíg ők, a bevándorlók nem akarnak emberhez méltó, működő társadalmat építeni otthon, csak a problémáikat importálják az EU-ba, addig ez egy vesztes játszma a nyugatnak. Maradjon mindenki otthon és építsen élhető, vallási fanatikusoktól mentes társadalmat.
Jelenleg szinte kizárólag azok jönnek, akikre pont semmi szükség.

Helyes Írás 2015.04.29. 16:39:22

Hogyne tudnánk, hogy mi lesz utána, kedves "aristo", akkor majd visszamenekülnek hozzánk.

A multikulti azért volt/van eleve bukásra ítélve, mert az egyes kultúrák mögött sok évszázados/évezredes eltérő fejlődés van, amit nem lehet néhány évtized alatt azonos szintre hozni. Mivel az emberek különféle képességei mindenütt Gaus-görbe szerint oszlanak meg, mindig van egy hányad, amely képes integrálódni egy másik kultúrába, de nagy különbség esetén a többség nem. Az európai emberek döntő többsége is megveszne, ha a muszlim vagy az afrikai társadalmak világához kellene alkalmazkodnia. Gondoljunk csak azokra a könyvekre, amelyek muszlim világba házasodott asszonyok sorsát írták meg.

Európa toleranciáját, puhányságát, balekségét, tehetlenségét, ostobaságát - kinek mi tetszik - mindenki kihasználja, még az USA is. Ebből nagy bajok lesznek.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2015.04.29. 18:15:35

@bispora: Ha tojást sütök, nincs szükségem kvantumfizika könyvre. Azért teszed értelmetlenül bonyolulttá az életed, mert azt hiszed, ettől intelligensebbnek tűnsz. Fasz tudja, a Béke telepen biztos lehet ilyesmivel villogni. Sőt, talán te lehetsz a legválasztékosabban beszélő zöldséges a szigethalmi piacon. És?

Robinzon Kurzor 2015.04.29. 18:57:33

@lezsír:

Nem gondolom, hogy illúzióim lennének -- neked se legyenek, hogy mindenki olyan, amit te példának hoztál.
Nyilván van olyan is, nem is kevés.

Az egyik alapvető kérdés az, hogy a gyerek vs. fürdővíz potmétert hová akarjuk tolni és milyen eszközökkel akarjuk ott tartani.

bispora 2015.04.29. 19:41:54

@Mr Falafel:
Látom kezded látni a demográfia nem egy egyszerű 1+ 2 probléma. Teljes életet lehet azért élni különleges normál eloszlások statisztikai elemzése nélkül is- csak nem kell véleményt formálni róla.

Virág et. 2015.04.29. 19:48:53

@aristo: A menekültek egy jelentős részének egyáltalán nem mindegy, hogy Svédország vagy Magyarország. Ha szétdobják a menekülteket országonként, akkor sokan egyszerűen lelépnek majd Magyarországról. Elvégre Schengeni tagállam vagyunk, bárki szabadon mehet.

Már ma is lelépnek sokan. Amíg ilyen hulladék a helyzet az országban, addig nem kell félni külföldiek rohamától. Azok csak ÁTrohannak, nem BErohannak. Ez a legjobb védekezés a migráció ellen: a nyomor.

Ha a kérelmeket akarják szétdobni, akkor rossz hírem van: határországként nálunk van az 5. legtöbb menekültkérelem már ma is. Egy ilyen szétdobáson csak nyernénk.

@vizipipa: Erre emlékszem. Jól elküldtem Tótát melegebb éghajlatra miatta.

bispora 2015.04.29. 19:54:43

@Helyes Írás:
Végre valaki érinti a lényeget is. Hadd számszerűsítsem a problémát. Az elérhető vizsgálatok szerint a szubszaharai etnikumok átlagos intellektus értékei 70-és 80 IQ között szoródnak, mig az európaiak értéke átlag 100. Így a Gauss eloszlás miatt egy gyönge érettségihez kellő 90-es lécet 100 bevándorlóból 16 fog rendelkezni, 37-en a 70-es szellemi fogyatékos sávban lesznek, és lesz 47 reménytelen általános iskolásunk. Szép felhozatal!
Miért mit gondoltatok a svéd diákok átlagos PISA eredménye, minden vizsgált területen, miért romlott 15 év alatt 40 pontot? 20 % bevándorló gyerek az iskolákban és a húsz éve még a világ élén álló svéd diákok ma velünk vannak egy szinten a fejlett országok vége felé. Ugyanakkor az ötven éven felüliek senior PISA felmérésében a svédeket csak a japánok előzték meg.

pitcairn (törölt) 2015.04.29. 20:05:25

@lezsír:

ezek többnyire afféle vonalzóval meghúzott határú, nyugati tervezőasztalon született gyarmati reliktumokból érkeznek...

különben a gyarmatosítás soha sem ért véget, mindössze csak a módszerei változtak...

pitcairn (törölt) 2015.04.29. 20:11:01

@bispora:

abban egyetértek veled, hogy a mai erőltetett integrációra/asszimilációra alapozott, kvázi-kollektivista rendszerekbe meglehetősen zicceres radikálisan eltérő kulturális hátterű embereket nagy számban beengedni

a faji felsőbbrendűségről szól gondolatmeneted azonban szerintem ingatag alapokon áll

pl. cirka 70 ezer éve jelent meg a modern Homo Sapiens

ebből a 70 ezer évből jó 69 ezer évig különösebben nem voltak lemaradva a szubszaharai etnikumok mondjuk a germánok mögött

ezt a csekély eltérést pedig minden további nélkül meg lehet azzal magyarázni, hogy jóval kellemesebb körülmények között éltek

ki a fene akarna reggeltől estig roboltolni a földi __paradicsomban__?!

pitcairn (törölt) 2015.04.29. 20:11:40

@bispora:

jav.:

"ki a fene akarna reggeltől estig robotolni a földi __paradicsomban__?! "

pitcairn (törölt) 2015.04.29. 20:14:03

@Virág et.:

+ az agyonszabályozott gazdasági-társadalmi rendszer is felettébb hatékony a migráció ellen:)

pitcairn (törölt) 2015.04.29. 20:15:07

@Helyes Írás:

a multikulti az erőltetett integráció / asszimiláció miatt van bukásra ítélve

pitcairn (törölt) 2015.04.29. 20:18:34

@bispora:

speciel az utóbbi 7 évben a szubszaharai régió fejlődött a leggyorsabban a Földön

és szerintem ez a jövőben is így lesz

robbanásszerű gazdasági fejlődést várok Fekete-Afrikában

bispora 2015.04.29. 21:09:20

@pitcairn:
Nem biológus lehetsz...
-Az anatómiailag modern Homo sapiens legöregebb fosszíliája 160 ezer éves.
-germánok három nagyobb kaukázusi népcsoport európai keveredésével úgy max négyezer éve létezhetnek
-igen jelentős különbségek vannak a szubszaharai néger etnikai csoportok és a kaukázusi fehér rasszhoz tartozó populációk között- hogy csak a legérdekesebbet mondjam, csak a fehér és az ázsiai rassz genomja tartalmaz neandervölgyi genetikai elemeket úgy 3-5% mértékben- ez teljesen hiányzik a néger populációk genetikai állományából
- Az intellektus szakadékot (átlagosan 20 IQ pont)én azért nem nevezném csekély különbségnek
-különösen akkor, amikor tudásalapú társadalmakba való integrációs ábrándokról hallok- ahhoz ugyanis jó iskolai eredmény kell-ahhoz meg jó kognitív képesség
-A fantasztikus gazdasági fejlődés elképzelhető, mert a bázisérték iszonyatosan alacsony- tán az egész szubszaharai régió GDP-je éri el Kína harmadát.
-ehhez azonban valószínűleg külső irányítás kell, most talán pont a kínaiak, mert a kontinensen nem igazán van példa belső nagy ugrásra( kivéve a Dél-afrikai köztársaságot, de hát ott meg a fehérek a smart frakció)

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2015.04.29. 21:31:37

@bispora: Inkább azt kezdem látni, hogy retardált vagy.

bispora 2015.04.29. 21:46:23

@Mr Falafel
No még ez is. Ne haragudj, ebbe nem fektetnék több ATP-t.

pitcairn (törölt) 2015.04.29. 22:01:22

@bispora:

istenigazából a modern emberi viselkedésre gondoltam ami nem 70, hanem cirka 50 ezer évvel ezelőtt jelent meg (ebben bizony tévedtem nem káptalan a fejem)

Behavioral modernity
en.wikipedia.org/wiki/Behavioral_modernity

te meg az anatómiailag modern Homo Sapiens-re gondoltál, aminek meglehetősen vitatottak az értelmi képességei

ismerem a neandervölgyi-Homo sapiens teóriát

Archaic human admixture with modern humans
en.wikipedia.org/wiki/Archaic_human_admixture_with_modern_humans

de nem hinném, hogy egy kihalásra ítéltetett premodern behemót genomja vmi titkos fegyver lenne a feketékkel szemben

az IQ vizsgálatokat különösebben nem értékelném túl

speciel szerintem az IQ tesztek meglehetősen pontatlanok és nem feltétlenül csak genetikai faktorok befolyásolják őket

az un. "iskolai eredményességet" sem fetisizálnám túl, mivel a modern közoktatás lényegében fő profilban alattvaló és alkalmazott idomításról szól

a fantasztikus gazdasági kilátások kapcsán csendesen megjegyezném, hogy anno Kína is igen alacsony szintről indult

máskülönben Afrikában sohasem ért véget a gyarmatosítás és a külső irányítás

az un. afrikai "államok" lényegében nyugati tervezőasztalokon összetákolt, vonalzóval meghúzott határú gyarmati reliktumok

igen

ilyen sikeres volt eddig az afrikai gyarmatosítás:)

bispora 2015.04.29. 22:23:44

@pitcairn:

Nicolas Wade tavalyi könyvét ajánlanám olvasásra, a Troublesome Inheritance címűt. Nem kell hozzá túl sok előismeret és nagyon érthetően és plasztikusan vezeti le az eltérő humán populációk eltérő szelekciós nyomásra kialakult különbségeit.
Gregory Clarktól meg azt lehet megtanulni, hogy az európai nemzetek hogyan szelektálódtak a jó képességek irányában (Farewell to Alms)
Ez az ezeréves "domesztikáció" hiányzik Afrikában és analóg módon nálunk a cigány etnikumnál.
A behemót titkos fegyvereit nem illik lebecsülni- a tibetiek magashegyi élethez adaptálódását pl egy ilyen behemót gén tette lehetővé.
Az IQ az egyik legnagyobb hatású jelleg, nemzetek átlag iq értéke igen erős korrelációt mutat pl a GDP-vel is:
Lynn, Richard and Tatu Vanhanen, (2012). Intelligence: A Unifying Construct for the Social Sciences.

pitcairn (törölt) 2015.04.29. 22:36:23

@bispora:

én meg a Bounty című opuszt ajánlanám Mel Gibson-nal ami nagyon szépen illusztrálja azt, hogy a "felsőbbrendű", "fegyelmezett"" fehérek is pillanatok alatt elkanászodnak a trópusi paradicsomban:)

The Bounty (1984)
www.dailymotion.com/video/x2j0g51

ki a fene akar fáradságos munkával vesződni amikor az élet végtelen nyárról és relatív bőségről szól? :)

persze ez Tahiti, de hangsúly a trópusi paradicsomon van

az egyenlítői dzsungel sem volt sokkal rosszabb

ami pedig az értelmi képességeket illeti

nem hinném, hogy sokáig húznád civilizációs segítség nélkül a vadonban

szóval kisebb mellénnyel fikázd a "primitív" vadembereket, mert lehet, hogy a lényeget tekintve sokkal intelligensebbek nálad:)

picur3ka 2015.04.29. 22:45:31

@Mr Falafel:

"A multikulti liberális felfogása alapvetően anarchista attitűd"

Nagy igazság.

picur3ka 2015.04.29. 22:49:46

@pitcairn:

Ne butáskodjék!

"nem hinném, hogy sokáig húznád civilizációs segítség nélkül a vadonban

szóval kisebb mellénnyel fikázd a "primitív" vadembereket, mert lehet, hogy a lényeget tekintve sokkal intelligensebbek nálad:) "

Mindkét környezetben a magasabb IQ-jú egyedek sikeresebbek. Ezt tanulmányokból is bizonyítottan tudjuk már régen.

bispora 2015.04.29. 22:57:07

@pitcairn:
Ja, értem már- nem olvasunk peer review cikkeket, inkább a médiából tájékozódunk...

Akkor búcsúzóul egy aprócska kérdés: Haiti- és Dominika.

Miért pokol a trópusi sziget egyik fele, és miért nem a másik. Annyit segítek a sötét-oldalon élnek a büszke feketék, akik már 300 éve lerázták a fehér ember gyámságát. Melegnek meleg van, de a tarra vágott erdők helyén nem dübörög a mezőgazdaság. Mintha éheznének is olykor, ha késve érkezik a fehérek adománya. Mondjuk az igaz, ki a fene akar ott izzadni bármivel, mikor úgy is jön a segély.

pitcairn (törölt) 2015.04.29. 23:04:35

@picur3ka:

kötve hogy a vadonban az IQ tesztek mentén szelektáltak volna:)

pitcairn (törölt) 2015.04.29. 23:06:39

@bispora:

speciel Haiti is egy elcseszett fehér vállalkozás volt

fekákat is csak úgy importálták oda

oszt a fagyi visszanyalt:)

pitcairn (törölt) 2015.04.29. 23:07:16

@picur3ka:

jav.:

"kötve hiszem hogy a vadonban az IQ tesztek mentén szelektáltak volna:) "

pitcairn (törölt) 2015.04.29. 23:10:39

@picur3ka:

mármint hogy "ezt", de végül is mindegy legyetek boldogok az IQ tesztjeitekkel együtt:)

annamanna 2015.04.29. 23:18:15

egy kis adalék ahhoz, miért kell ezeknek az embereknek menekülni: alfahir.hu/izraeli_fegyverekkel_harcol_az_iszlam_allam

lezsír (törölt) 2015.04.30. 01:57:33

@pitcairn: igen, jelenleg Kína gyarmatosít Afrikában és Dél-Amerikában is. Nekik nincsenek morális gátlásaik, mint a nyugatnak. Aki mer, az nyer. Kínai óriáscégek nem segélyt visznek, hanem jól lefizetett helyi vezetőkkel üzletelnek. Építenek infrastruktúrát, amivel persze kínai cégek járnak jól, ez az ellentételezése a nyersanyagoknak, amit elhoznak onnan. A kínai okos nép, praktikusan gondolkodik, nem keresztény moráltól elvakultan pátyolgatja a négert.

eloi 2015.04.30. 02:02:42

@aristo: Szerintem ez lenne nagyjából a helyes menetrendje a probléma kezelésének:
1. A menekülteket befogadni, ellátni, REGISZTRÁLNI,
2. Nagyon igyekezni nemzetközi összefogással, hogy ahonnan jöttek, ott újra rend és biztonság legyen,
3. Mindenkit visszasegíteni a már biztonságos szülőföldjére.

Sehol sincsen az előírva, hogy végleg itt kéne maradniuk!
Egy komolyabb muszlim tömeg Európában nagyon-nagyon komolyan borítaná fel az arányokat a társadalmakban, és a status quo-t is. Ahol eddig elég sokan lettek, ott agresszívvá is váltak... Ezért erkölcsi kötelesség segíteni a rászorulókon, aztán visszasegíteni őket ahonnan jöttek, miután a jó részt nyugat teremtette káosz megszűnt.

lezsír (törölt) 2015.04.30. 02:17:47

@pitcairn: nagyon jól hozod azokat a végtelenül rasszista, minősíthetetlenül ocsmány szöveget, amit fekete felsőbbrendűséget hirdető négerek tolnak
Ők az ázsiaiakat és fehéreket ősemberezik, tartják alsóbbrendűnek, mett neandervölgyi géneket hordoznak.

"de nem hinném, hogy egy kihalásra ítéltetett premodern behemót genomja vmi titkos fegyver lenne a feketékkel szemben" - nem volt behemót, robosztusabb testalkatú volt, mint az akkori homo sapiens, nagyobb agytérfogattal, volt kultúrájuk, talán nyelvük is, társadalmuk, emberek voltak.
Egyáltalán ne legyél biztos abban, hogy nem a neandervögyiekkel való kereszteződés vezetett a fehér és ázsiai rasszok diadalmenetéhez, fejlettebb kultúrák kialakulásához, miközben a feketék megmaradtak ősember szinten.

Embercsoportok halálán poénkodni, behemótozni, kihalásra ítéltezni primitív, rasszista dolog. A holokauszt áldozatait is kihalásra ítéltnek tartod? Csak mert nem tudtak hirtelen alkalmazkodni a nagyon megváltozott környezethez...
A neandervölgyit is legalább annyira a homi sapiens irtotta ki, mint a megváltozott környezet.

A neandervölgyizés egy néger rasszistákra jellemző szöveg, tele vannak ezzel a fekete felsőbbrendűséget hirdető oldalak, youtube kommentek. A rasszizmus ugyanis a feketékre is jellemző, ahogy rád is.

eloi 2015.04.30. 02:18:08

@bispora: "igen jelentős különbségek vannak a szubszaharai néger etnikai csoportok és a kaukázusi fehér rasszhoz tartozó populációk között- hogy csak a legérdekesebbet mondjam, csak a fehér és az ázsiai rassz genomja tartalmaz neandervölgyi genetikai elemeket úgy 3-5% mértékben- ez teljesen hiányzik a néger populációk genetikai állományából"

Az meg van, hogy Neander-völgy Európában van? (Németország.) Tehát az un. neandervölgyi ember alapvetően európai volt. Kis részben szóródtak a Közel-keletre is. Tehát nem csoda, ha pl. afrikaiakban nemigen kimutatható! De ez pl. az IQ szempontjából semmit nem jelent. Az ugyanis nem a génekhez kötődik, hanem az iskolázottsághoz. Nem mindegy, hogy Európában sok évszázada iskolák, egyetemek vannak, Afrikában meg nem voltak. Persze, hogy óriási a különbség.

midnight coder 2015.04.30. 06:37:18

Nagyon jó post. Az első normális az indexen ebben a témában.

midnight coder 2015.04.30. 06:43:30

@eloi: Azért ebben az IQ dologban ne legyél annyira biztos. Elég kevés olyan dolog van, ami nem kötődik a génekhez - az IQ egész biztosan nem ilyen. Elég belegondolni Pl. down-kórt okozó génhibába.

Az más kérdés, hogy ilyen irányú kutatást PC okok miatt csak fű alatt végeztek. A fű alól viszont az derült ki, hogy a kicsi négerek bizony jóval butábbak mint az európaiak, és az ázsiaiak egy picit még ez utóbbiaknál is okosabbak. Ez persze a nagy átlag - minden rassz produkálhat kiemelkedőt.

Amúgy egyébként egyetemek az USA-ban is vannak.

Ja, és én ezt nem kötném feltétlenül a neander-völgyhöz. Bár lehet annak is köze hozzá, de az sem mindegy, hogy egy népnek a túlélését úgy 30 generáción át az adta-e, hogy szép szorgalmasan dolgozott, esetleg eközben mindenféle más dolgokon törte az agyacskáját, vagy az hogy gyorsabban érte el a pálmafát mint az oroszlán. Vagy legalábbis gyorsabban mint a haverja.

Persze a dolognak nem csak az IQ-ra van hatása. Az sem feltétlenül véletlen, hogy a másik oldalon viszont a legtöbb élsportoló néger.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2015.04.30. 07:13:41

@bispora: Én viszont áldoznék rád egy AMD-vel.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2015.04.30. 07:29:10

@eloi: Ez azért nem ilyen egyszerű. A paleoantropológiai elméletek leginkább ötletelések. Sem igazolni, sem cáfolni nem lehet velük semmit, ha tudományosak szeretnénk lenni. Állítólag a gyenyiszovai embernek és a neandernek közös őse volt. Gyenyiszke megcsinálta a melanézokat és aboriginálokat is. Oszt hogy? Átúszott? Minden olyan állítás, amely szerint a gyenyisz és/vagy a neander kellett a homo sapinak, hogy okos legyen, vélhetően éktelen ostobaság. Az eszközkészítés finomságai azért árulkodnak, hogy a faj milyen értelmi szinten áll. Neander jócskán le volt maradva a homotól. Ettől még keveredhettek. Csak azt nem tudjuk, miért vártak 50-70 ezer évet (vagy még többet) a civilizáció építésével. Ez a kis hézag túl nagy, hogy tudományosnak ható marhaságokkal lehessen kitölteni.
Olyan ez, mint a kozmológiai: hiába lassították le a fényt laboratóriumi körülmények között, modellezve egy kozmikus jelenséget, ami a sötét energia tulajdonságait igyekezett megérteni, még utána is állítják, hogy x csillaghalmaz azért van y távolságra, mert a fény 300 ezer km/s sebességgel halad. Ja, hogyne! Egy ismeretlen tulajdonságú anyagban, amelyről már annyit bebizonyítottak, hogy lassítani tudja a fényt. És ha más meg gyorsítja? Az ismeretlen tényező saját bevallásuk szerint 97%-os!!!! Ez tudomány?
Az ember története hasonlóan téves kiindulópontból indul.

Robinzon Kurzor 2015.04.30. 12:29:59

@midnight coder:

Az IQ nem valami objektív dolog, amihez egyformán lehet mérni.
Az IQ genetikai meghatározottsága nem a rasszok között értelmezhető, hanem adott kultúrán (civilizáción) belül.

Eleve az IQ-teszt az intelligenciát egy adott kulturális közegben (ha úgy tetszik: civilizációs platformon) méri.
Mert erre találták ki.
Ezért nincs is univerzális IQ-teszt, hiszen az intelligencia tartalma -- legalábbis az IQ-teszttel mérhető intelligencia tartalma -- sem univerzális.

Bell & Sebastian 2015.04.30. 22:23:47

Az a hájzet, hogy én már a génturmixolás értelmét sem értem. Nem "úgy" általában (filológiailag), hanem konkréten.

Csekélyke állattenyésztői tapasztalataimból kiindulva (Móriczka és a lepényhal keletkezésének esete), nem látom értelmét - az évezredes nemesedés eredményeinek sutba dobását holmi zavaros ideológiák (zsidó világkormány és egyéb orbánságok) érdekében / kedvében.

Ha már Moloch jóllakatása a cél (állítólag pénzet eszik a besnye) adjunk neki fedezetlen kötvényt, oszt húzzon az annyába vissza, Nyújorkba.

Bell & Sebastian 2015.05.01. 10:20:22

Egyébként javasolnám, hogy az igényesebbek látogassanak el a Tavistock Intézet honlapjára.
Már a címoldalból is látszik, hogy korunk vezető megmondói mit mondanak meg az inkriminált témákban.

www.tavinstitute.org/news/review-mental-health-issues-immigration-return-centres/

Érdemes a pirossal kiemelt linkekben is bogarászni.

A rabszolgabeszerzés tudományos formáját ismerhetjük meg. Házhoz jön Kunta-Kinte, jelentkezik a gyapotföldön és egy fillérbe nem kerül.

Komolyan gondolják, ez a rossz hír.

Bell & Sebastian 2015.05.01. 20:16:58

@annamanna: Elképesztő! Ha a polgi mást gondol / mond / cselekszik, akkor őt minek nevezzük? Fideszesnek?

Pedig ő egy határozottan sikeres vezető, aki kiválóan egyensúlyoz a kifeszített kötélen. Nem mellékesen a mellékes sem mellékes, ismerve pár húzását.

Nem megmondtam, az adott (rossz) helyzetben egyetlen kérdés releváns: miként lehet hasznot húzni belőle?

Erkölcs? Ugyanmááá... Ha úgysincs túlvilág és örök élet, legalábbis ezen az új faj szerint.
süti beállítások módosítása