Janics és Magyarország – egy rosszízű játszma
2012. október 11. írta: Szelli

Janics és Magyarország – egy rosszízű játszma

janics_natasa.jpg

Douchev-Janics Natasa hozott egy döntést a családjáért, hazatér férjével Szerbiába. A választás talán az ő számára lehetett a legnehezebb, hiszen őt ismerik Magyarországon, ám bolgár férje a szerb szövetségnél kapott állást. Mit lehet ilyenkor tenni? „Nehéz döntés volt ez számunkra, de összetartó család vagyunk, én csak követem őt. Könyörgöm, ne gyűlöljenek ezért!”mondta szegedi sajtótájékoztatóján, majd elsírta magát.

A kajakos 1999-ben jött Magyarországra. Eddigi pályája alatt összesen három olimpiai arany-, két ezüst- és egy bronzérmet, valamint számos világ- és Európa-bajnoki címet nyert hazánknak. Hazatéréséről szóló döntése azonban megosztotta a sportvezetést, a sajtót és a közvéleményt is: sokan még az olimpiai életjáradékot is megvonnák tőle. Janics a jelen állás szerint 35 éves kora után havonta 298.340 forintot kapna eddigi teljesítménye elismeréséért.

Az elmúlt napokban áradó fröcsögés teljesen méltatlan Janics el nem évülő érdemeihez: a legszomorúbb pedig talán az, hogy még a kajak-kenu válogatott szövetségi kapitánya, a háromszoros olimpiai bajnok Storcz Botond is a kezdeményezés mellé állt, miszerint törvénymódosítással kellene megfosztani sporttársát majdani életjáradékától. A harmincéves Janics így kommentálta a történteket: „Ha valaki ezt látja jónak, akkor tegyék. Nekem nincs miért szégyellnem magam. Köszönetet mondok mindenkinek, ha nem fogadtak volna be, akkor abba kellett volna hagynom a kajakozást és mehettem volna dolgozni.”

Hát nem zsigeri komcsi hozzáállás az, amikor arra köpködünk, aki sportolói pályafutásának delén, hosszú évekig dicsőséget szerzett az országnak, majd saját életét élve meghoz egy nehéz döntést, és elhagyja az országot? Vegyük tán el a járadékát, sőt, az érmei is maradjanak akkor már az országban, magával ne vigye a rácokhoz? Nézzünk le egy háromszoros olimpiai bajnokot, aki megannyi felemelő pillanatot és dicsőséget hozott emberek millióinak? Ilyen erővel véget vethetnénk a Puskás-kultusznak, a külföldre szakadt öreg vízilabdások ajnározásának, mert mégis milyen dolog az, hogy valaki csak úgy szimplán fogja magát, és „lelép”? Janics ráadásul a saját szülőföldjére tér vissza.

Nonszensz és felháborító, hogy megkérdőjelezik egy becsületes sportember és családanya teljesítményét, megalázva és fenyegetve őt a pénzmegvonással. Janics és Magyarország viszonya eddig win-win szituáció volt. Ami most kialakul, egy rosszizű lose-lose játszma lesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr764832662

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Janics az áruló, Janics a zsoldos? 2012.11.05. 12:30:01

Nem is értem miért nem váltanak országot az olimpikonok 4 évenként. A szerencsésebbek akár 3-4 országtól is kaphatnának életjáradékot. Sőt akár licitálhatnának is a különböző nemzeti szövetségek, aki a legtöbbet fizeti, az honosíthatja a sportolót. P...

Trackback: Janics-ügy: B-terv, mint Bulgária? 2012.10.12. 09:03:41

Dusev-Janić Nataša visszaigazolása Magyarországból Szerbiába olyan ügy, amelyikben minden félnek megvan a maga igazsága. A fiatal élsportolónő 2000-ben még olimpiai 4. helyezést ért el a szerb jogelőd (kis)Jugoszlávia színeiben, majd a számára bizonyt...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.10.11. 12:29:31

semmi gond. egy csetnik örömhölgy pár évig nekünk adta a gyönyört. most másnak. persze ezek a "nemzeti színű" bérsportolók el fognak szaporodni, a nemzeti klubok után a nemzeti válogatottak is elnégeresednek majd. nincs mit tenni. persze életjáradékot egy lófaszt nekik.

tevevanegypupu 2012.10.11. 12:29:59

Eszunkbe sem jut, inkabb sajnalom. Termeszetes, hogy a ferjevel egyutt akar dolgozni. Eppen eleg dicsoseget szerzett Magyarorszagnak, engedjek vegre utjara.

parlamenti gyalogkakukk 2012.10.11. 12:31:27

Az emberek különfélék. Mindig lesz aki köpköd vagy sok szerencsét kíván. Az hogy éppen ki győz azt csak tippelni lehet. Nem kéne meglepődni ezen. Mindenki vállalja a döntései következményét.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.10.11. 12:33:44

@tevevanegypupu:
éjdesem, a bolgár férjet csak azért foglalkoztatják hogy vigyék a nőt. egyébként az olimpiáért kapott egyösszegű jutalom, jár, az életjáradék csak a köztünk élőknek és punktum

Bálna_ 2012.10.11. 12:34:56

"Az elmúlt napokban áradó fröcsögés" - nem árad. Elhangzott néhány vélemény, de szó sincs arról, hogy tömegek fröcsögnének Janics ellen, a járadékával kapcsolatban sem érzékelhető semmiféle indulat.

"Hát nem zsigeri komcsi hozzáállás az, amikor arra köpködünk, aki sportolói pályafutásának delén, hosszú évekig dicsőséget szerzett az országnak, majd saját életét élve meghoz egy nehéz döntést, és elhagyja az országot?" - mitől lenne éppen komcsi? Miért nem jobbos, kereszténydemokrata, akármilyen, miért éppen komcsi? Ráadásul általánosnak tekinteni egy reakciót, amit egy eddig példa nélküli eset váltott ki (hány olimpiai bajnokunk hagyta el még versenyzőként az országot 1990 óta?), hát lelke rajta a szerzőnek...

"Nonszensz és felháborító, hogy megkérdőjelezik egy becsületes sportember és családanya teljesítményét, megalázva és fenyegetve őt a pénzmegvonással." - ki és mikor kérdőjelezte meg a teljesítményét, vagy annak értékét? Ki az a hülye, aki három olimpiai bajnoki címet meg tud kérdőjelezni?

"Ami most kialakul, egy rosszizű lose-lose játszma lesz." - a jövő heti lottószámokat is kérném, előre, ugyanilyen magabiztossággal. Felhívnám a szerző figyelmét, hogy néhány nyilatkozaton kívül még semmi nem történt - szvsz nem is fog, megkapja majd a neki járó pénzt.

tevevanegypupu 2012.10.11. 12:40:58

@jose maria padilla:

Aha. O nyerte azt az eletjaradekot, szerintem meg ott el vele ahol akar. Az az ove.

bush84 2012.10.11. 12:43:07

Azert a kommunizmus legsotetebb eveiben disszidalo sportolokat parhuzamba allitani a 2012-es helyzettel, na ahhoz is pofa kell am. Nekem nem tetszik ez a himnusz-, es cimervaltos "divat", igenis vegyek el az eletjaradekot ha ezutan mas orszag szineiben versenyez. Mint sportolonot tisztelem, de a hisztijeivel a szovetsegen belul is oriasi viharokat kavart, sosem volt szimpatikus. Sok sikert neki Szerbiaban!

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.10.11. 12:45:28

Lófaszt. Komolyan lófaszt, nem életjáradékot. Nem csak neki, mindegyiknek. 35-éves korban kvázi kiemelt nyugdíj? Mégis mi a faszomért?

tarackos 2012.10.11. 12:48:08

"Hát nem zsigeri komcsi hozzáállás az, amikor arra köpködünk, aki sportolói pályafutásának delén, hosszú évekig dicsőséget szerzett az országnak, majd saját életét élve meghoz egy nehéz döntést, és elhagyja az országot?"

Hát nem! Ez echte 19. századi nacionalista felfogás. Ha hűtlen lettél a nemzethez akkor kitagadunk. Ha rosszat mondasz kitagadunk (vö: Kertész, Schiff etc.)

Az életjáradék meg jogi kérdés. Ha magyar állampolgár marad akkor jár neki. Persze nem lenne meglepő ha elvennék, mostanában már a balkánhoz sorolnak minket legalább nem okoznánk csalódást.

Részemről: mindegy hová megy köszönettel tartozok neki mert öregbítette hazám jóhírét!

Kandeláber 2012.10.11. 12:55:22

Csak tudnám, miért csesztetik. Nyert egy valag érmet nekünk tíz év alatt, most el akar menni máshová, hát menjen, sok sikert neki.
Puskás is a Reallal nyert BEK-et, nem is egyszer, Hunyadi Emese az osztrákoknál korcsolyázott, Sterbinszky Dániában kézizett, és még órákig lehetne sorolni.
Mit kell rá irigykedni, szimpatikus csaj volt, ha megnyerte, hadd vigye a járadékot.
Lélegeztetőgép-reklamálók kíméljenek.

maretz 2012.10.11. 12:56:51

@tarackos:

Szerencsére csak az ilyen komcsi patkányok sorolják hazánkat a balkánhoz... Mehetsz te is Janics után, az ő aranyérmei még csak-csak hiányozni fognak, a te faszkodásod viszont egyáltalán nem.

Amúgy az életjáradék megvonása jogos. Fizesse meg neki a szerb állam, ha már egyszer beáll rácnak... És itt nem azzal van gond, hogy elmegy, de 1) minek kell ezért szerb színekben indulnia; 2) ha szerb minek játszott eddig magyar színekben; 3) ha magyar, akkor minek játszik most szerb színekben?

Ennyi. Semmi bajom azzal, ha valaki hű a hazájához. De akkor legyen az. A nemzeti mezek váltogatása lassan olyan hétköznapi dolog lesz, mintha klubot váltanának. Az ilyet SOKKAL szigorúbban kellene szabályozni. Pl. legalább 5 évig ne lehessen világversenyen részt venni, ha valaki nemzeti csapatot vált.

Egyébként meg nem tudom min megy itt a méltatlankodás. Janics Natasa nyert nekünk aranyakat, mi meg fizettünk ezekért az aranyakért, súlyos tízmilliókkal. Megérdemelte ezt a pénzt. Viszont az tényleg nonszensz, hogy elmegy más csapatba, de azért a nyugdíját mi fizessük... Ha érzelmi kapcsolatról van szó, akkor járna a dolog.

De mivel itt látszólag pusztán gazdasági kérdésről van szó, hát akkor kezeljük üzletként: ő adott aranyat, mi adtunk helyette jó magyar forintot. Többtízmilliót. Rázzunk kezet, és menjen mindenki a dolgára!

tevevanegypupu 2012.10.11. 12:58:36

@Dr. Zerge:

Azert az oriasi erofeszitesert amit eveken keresztul, gyerekkoruktol fogva nap mint nap vegigeltek, a megnyert bajnoksagokert, azert mert miattuk jatszottak el a magyar himnuszt, mert nagyon sok mindenrol lemondtak, mert a szervezetuk meglehetosen tonkrement meghozza egesz eletukre.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.10.11. 12:58:55

@tevevanegypupu:

Én is amondó vagyok, hogy ha menni akar, menjen Isten hírével és ha megnyerte, hadd vigye!:-) Ha a törvényben az/úgy van, hogy az életjáradék akkor is jár neki, ha külföldre távozik, akkor (akkor is) jár neki. Igazság szerint nem is értem, hogy mi itt most a "botrány" alapja!

ü
bbjnick

maretz 2012.10.11. 13:00:35

Nincsen semmi bajom Natasával, hálásak vagyunk az érmekért, fizettünk is érte bőkezűen úgy érzem. Viszont azt neki is éreznie kéne, hogy ha mezt vált, akkor nem korrekt az elhagyott "hazája" pénzén élnie ezután...

A korrekt megoldás az lett volna tőle, hogy felajánlja, hogy lemond az életjáradékról. És akkor még mindig lehetett volna a szövetség nagyvonalú, hogy valamit azért mégis hagy neki, ha nem is havonta 300ezret...

maretz 2012.10.11. 13:02:24

@bbjnick:

"Ha a törvényben az/úgy van, hogy az életjáradék akkor is jár neki, ha külföldre távozik, akkor (akkor is) jár neki."

A botrány azzal kapcsolatban van, hogy ezekszerint rossz a törvény:) Már ha tényleg ígyvan...

Ugyanis jó sok embernek bántja az igazságérzetét, hogy ezentúl többek között ellenünk is fog evezni, miközben a mi pénzünkön él... Ez így sehogyan sem korrekt.

garrett27 2012.10.11. 13:04:43

Én is azt mondom, hogy utólag ne finanszírozzuk már a csajt. Eddig megfizettük rendesen az országnak nyert érmeket, teletömhette a kasszáját (tele is tömte). Ennyi. Zárjuk le a dolgot, innentől fizessenek a szerbek neki!

tarackos 2012.10.11. 13:07:16

@maretz: Lécci ne magadból indulj ki. Egy komcsi szarik a jogállamra márpedig te is ezt teszed ha jogosnak nevezel egy jogszerűen járó járadék önkényes megvonását. Én ellenben felhívtam rá a figyelmet, hogy ami jár az jár...

tevevanegypupu 2012.10.11. 13:08:28

@bbjnick:

En sem ertem, tulzas amit korulotte csinalnak, halatlansag, hiszen azokat az ermeket Magyarorszagnak nyerte.

@jose maria padilla:

Nem, a 40 eves korban nyugdijba ment rendorokrol.:)

maretz 2012.10.11. 13:12:54

@tarackos:

A jog úgy finomodik, ahogyan újabb, addig nem ismert esetekbe ütközik. Eddig nem tudok róla, hogy lett volna ilyen probléma, hogy egy többszörös olimpiai bajnokunk mindenféle nyomós ok (a diktatúrából elmenekült Puskást és társait talán ne keverjük ide) nélkül, pusztán gazdasági megfontolások alapján hirtelen nemzeti csapatot vált...

Ez egy új kihívás, amire a törvényalkotónak reagálnia kell. Ebben semmi extra nincs, a jogállami törvényhozás így működik. Felmerül egy probléma, keresünk rá normatív megoldást. Ennyi.

Kandeláber 2012.10.11. 13:13:26

A hetvenes években az akkor másodosztályú Sunderland egy kupában (talán KEK) megagyalta az NB1-es Vasast az oda-visszavágón. Játszott náluk egy magyar származású hátvéd, a nevére már nem emlékszem, ő az akkori Népsportnak nyilatkozta, hogy bármikor a magyar válogatott rendelkezésére áll, aztán a mi már akkor is tenyérbe mászó firkászaink le is alázták, hogy mit nem gondol. Ez úgy jön ide, hogy már akkor is a firkászok igyekeztek irányítani a közvéleményt.
Különben meg nem csak Janics kötötte fel az útilaput,
hanem még legalább három-négy másik kajakos lány.
Baráth Etele ex-MSZMP/MSZP korifeus, jelenleg szövetségi oberführer pedig most belesírja a nagyvilágba a bánatát.

Oleg_Mashkowiak · http://menekulttabor.blog.hu/ 2012.10.11. 13:13:28

Követelem, hogy a mandiner mostantól csak Terján Nóra posztokat közöljön! Fényképeseket. Poszt sem kell, csak a fotók Nórikáról.

maretz 2012.10.11. 13:15:15

@tarackos:

Nyilván erre a lehetőségre a Szövetség részéről is figyelmeztették Janics Natasát... ennek ellenére mégis itt hagyta az országot, sőt ő maga mondja, hogy ha úgy érezzük, hát vegyük el.

Szó sincs tehát semmiféle jogtalanságról. A lehetséges következmények tudatában hozta meg ezt a döntését, innentől kezdve a jogalkotónak úgy kell szabályoznia ezt a kérdést, hogy a jövőben ne lehessen erről vita.

Thasaidon · http://zothique.blog.hu 2012.10.11. 13:16:43

"ha nem fogadtak volna be, akkor abba kellett volna hagynom a kajakozást és mehettem volna dolgozni." Na, ez szerencsétlen megfogalmazás volt; akinek hajlama van rá, az most mondhatja, hogy büdös neki a munka. Mintha nem volna kemény munka eljutni az éremig.

vajon pál 2012.10.11. 13:16:44

@maretz:
Tetszik vagy sem, a sportolókat olimpiai prémium ÉS életjáradék formájában jutalmazza az állam azért, hogy edzenek mint a vadbarom, és az ország színeiben nagy eredményeket értek el.
Attól, hogy a járadékot a jövőben fogja megkapni, attól még azt már korábban megszerezte, jár neki. A sportolói teljesítményéért jár neki, és nem az egy négyzetméterre jutó matyó hímzésekért a nappalijában.

Oleg_Mashkowiak · http://menekulttabor.blog.hu/ 2012.10.11. 13:17:58

@jose maria padilla: Kajakos posztommal kapcsolatban megkeresett privátban egy bennfentes, és megerősítette, amit egyébként is tudtam: Nati egy hisztis picsa, és kizárólag ez volt oka távozásának. Persze, Nati mindig is hisztis picsa volt, de ettől még a világ legjobb kajakosa is egyben. A férje egy tehetségtelen senki, ergo tökéletesen igazad vagyon, és csak a nő miatt vitték.
Volt egy kijelentése Belgrádban, ami azért nem volt túl sportszerű. Kíváncsi leszek, hogy hazájában meddig tart majd a népszerűsége, ha behisztizik, és pont magyar lányoktól kap majd ki.

maretz 2012.10.11. 13:18:11

@Kandeláber:

"Játszott náluk egy magyar származású hátvéd, a nevére már nem emlékszem, ő az akkori Népsportnak nyilatkozta, hogy bármikor a magyar válogatott rendelkezésére áll, aztán a mi már akkor is tenyérbe mászó firkászaink le is alázták, hogy mit nem gondol."

A kommunizmusból disszidált sportolókat ne keverjük már ide... Ég és föld a kettő. Janics Natasával se lenne semmi gond, ha azt mondta volna, hogy beáll valamelyik szerb csapatba, de a magyar válogatott bármikor számíthat rá. Ez lett volna a korrekt megoldás.

maretz 2012.10.11. 13:22:58

@vajon pál:

Úgy látom nem vagy tisztában az életjáradék mögötti filozófiával. Az életjáradék azért lett kitalálva, mert egy sportoló általában 35 éves kora után nem tud az élvonalban maradni. Viszont utána is meg kell élnie valamiből, tehát vagy tanulásra és dolgozásra kell pazarolnia idejét (akkor viszont nem tud edzeni, ergo nem lesz olimpiai bajnok), vagy valakinek fizetnie kell a nyugdíjas éveit is.

Az életjáradék egy olyan intézmény, amivel az ország honorálja, hogy valaki az idejét nem tanulásra, munkára, egyszóval: egzisztencia megteremtésére fordítja, hanem az ország érdekében sportra.

Na most ha valaki a karrierje csúcsán lelép más szövetségbe, akkor jogos az az elvi álláspont, hogy ezzel ő megszegte azt az íratlan társadalmi szerződést, ami az egész kapcsolat alapja volt, ti. hogy ő sportol, a társadalom meg cserébe eltartja.

Ha a törvény nem így írja, akkor a törvény rossz, vagyis meg kell változtatni. Ennyi.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.10.11. 13:23:17

@Oleg_Mashkowiak:
hisztis, vagy a sok doppingtól instabil, ki tudja? mindegy is. az biztos, hogy otthagyta az edzőjét, a nőcit, aztán a mostanira azt mondja szar, a férje edzette igazából. szerbiából azért jött át, mert akkor ottan nem volt pénz a kajakkenuban. most van, itthon meg már elkopott a csaj megvernék, hát elmegy szerbnek újból.

maretz 2012.10.11. 13:26:17

@vajon pál:

Erkölcsileg ugyanis nem vállalható az a helyzet, hogy Janics Natasa mostantól magyarok ellen fog játszani, ezzel akár magyar érmeket hiúsít meg, miközben cserébe élete végéig a magyar társadalom pénzén él.

Olyan ez, mint az özvegyi járulék: ha az illető újra házasodik, akkor nem jár tovább. Ennyi.

Oleg_Mashkowiak · http://menekulttabor.blog.hu/ 2012.10.11. 13:33:03

@jose maria padilla: Á, az ki van zárva, hogy doppingol, hiszen csak 140 kiloval nyom fekve 70 kilósként. Márpedig ez teljesen átlagos teljesítmény.

pcmci 2012.10.11. 13:33:16

mi ez a komcsizás? kiírta mát a nerből, ennyi, nincs itt semmi látnivaló.

tarackos 2012.10.11. 13:45:45

@maretz: Reagáljon, csak ne visszamenőleges hatállyal. Mert az nem jogállami megoldás, sérti a jogbiztonságot. Ha magyar állampolgár marad akkor nem szabad tőle elvenni.

Még is mit mondjon egy pitiáner felvetésre?

Kandeláber 2012.10.11. 13:45:54

@maretz: Nem keverem ide a kommunizmusból disszidált sportolókat, mert az említett hátvéd Angliában született, a szülei menekültek el Magyarországról.
Mondjuk az érdekes megoldás lett volna, ha Janics egy szerb csapatba áll be, és továbbra is magyar válogatott marad. Akkor ez a szerbeknek nem lett volna bolt, talán még edzeni sem tudott rendesen.
Mások itt felvetették, hogy hisztis, hát annak idején hallottam, hogy az előző edzője, az öreglány úgy beszélt vele és a többi lánnyal, többek között Kovács Katalinnal, hogy beintettek neki, aztán az egyáltalán nem elfogult sportsajtó egyből besorolt az ex-edző mögé. Ja, nem a sarki újságostól hallottam a dolgot, hanem sportolótól.

maretz 2012.10.11. 13:50:21

@tarackos:

Úgy látom nem egészen vagy képben a "visszamenőleges hatály" fogalmával. Kifizetett pénzeket senki nem kér tőle vissza. Ez lenne a visszamenőleges hatály. Az, hogy olyan törvényt hoznak, hogy a jövőben más nemzet színeiben játszó sportoló nem kaphat magyar életjáradékot, az nem visszamenőleges, mivel a jövőről szól.

A visszamenőleges hatály tilalmának az a lényege, hogy nem lehet olyan cselekedetet büntetni, amit az ember úgy hozott, hogy nem lehetett tudatában a következményeknek.

Ha most törvény születik, akkor Janics Natasa pontosan tudatában lesz a következményeknek. Ha ennek ellenére is a szerbekhez igazol, akkor nincs más hátra, mint vállalni a következményeket.

Ebben semmi nem-jogállami nincs.

maretz 2012.10.11. 13:51:18

@Kandeláber:

"Akkor ez a szerbeknek nem lett volna bolt, talán még edzeni sem tudott rendesen."

Ez meg így nekünk nem bolt. Engedtessék meg, hogy ne a szerbek érdekeit figyeljem a kérdésben...

tarackos 2012.10.11. 13:58:34

@maretz: Igaz de nem ez a lényeg. Amíg nem kap járadékot meghozhatják a törvényt. Ha már kap akkor már más az eset mert az előbbinél nem kapott az utóbbinál elveszik. Felmenő rendszerben szokták alkalmazni vagyis aki már kap azt nem érti de a többiekre már vonatkozik. Ő még abban a tudatban szerződött ide, hogy ezt megkapja. Ezt írják felül. Lehet nem visszamenőleges de akkor is sérti a jogbiztonságot mert megszegi az állam az ígéretét.

maretz 2012.10.11. 14:05:02

@tarackos:

"Lehet nem visszamenőleges de akkor is sérti a jogbiztonságot mert megszegi az állam az ígéretét."

Na legalább abban megegyeztünk, hogy tehát akkor ez nem visszamenőleges törvénykezés...:) Haladunk.

Hogy megsérti-e ezzel az állam az ígéretét? Szerintem nem. Vagyis önkényesen biztos nem. Janics Natasa pontosan tudja ugyanis, hogy nem korrekt, amit csinál. Csak éppen enged a pénzügyi kísértésnek. Ha ez több, mint a havi 300 ezer, amit a magyar államtól elveszít, akkor lelke rajta!

A törvénymódosítás abszolút korrekt, mert meghagyja a lehetőséget, hogy Natasa máshogy döntsön. Minél előbb tudatni kell vele a feltételeket, viszont ha ezek teljes tudatában dönt, akkor az államnak ebben semmiféle jogi vagy morális felelőssége nincs.

Az pedig talán elég irreális feltételezés, hogy Janics Natasa azért állt be a magyar csapatba, mert tudta, hogy életjáradékot fog kapni, ÉS hogy ezt akkor sem vehetik el, ha utána visszamegy Szerbiába... Ez ugyanis azt jelentené, hogy azt feltételezzük, hogy Janics Natasa eleve úgy tervezte, hogy megszedi magát Magyarországon, aztán utána hazamegy és eléldegél a magyar állam pénzén, miközben Szerbiának versenyez... Én ilyesmit nem feltételezek róla.

Herbert_West 2012.10.11. 14:17:25

Kedves kommentelők!

Függetlenül attól, hogy egyet értetek-e Janics Natasa döntésével (érdekes, amikor idejön, akkor nem hazaáruló idegenlelkű rác, csak amikor elmegy, ugye?), vegyétek már figyelembe, hogy:
VISSZAMENŐLEG NEM MÓDOSÍTUNK TÖRVÉNYT!

Ha a jelenleg törvény úgy szól, hogy Janics Natasa az eddigi sportolói teljesítményéért életjáradékot kap, akkor is, ha Felső-Szváziföldre költözik és Kelet-timori állampolgárságot vesz fel, akkor bizony kapni fogja Szerbiában is. Ha nem, akkor persze nem.

De ha most módosítják a törvényt, akkor az Janicsra már nem vonatkozhat (tisztességes jogrendű országban, legalábbis), csak a következő sportolóra, akinél az eset fennáll.

Miért? Mert mindenkire az a jog érvényes, ami az eset idejében érvényben volt.

maretz 2012.10.11. 14:20:36

@Herbert_West:

Úgy látom Te sem vagy tisztában a "visszamenőlegesség" fogalmával. Olvasd el néhánnyal feljebbi kommentemet. Szó sincs itt visszamenőlegességről, ugyanis azokat a pénzeket még nem kapta meg. Senki nem kötelezi őt semminek a visszafizetésére. Csak a jövőben nem fog kapni életjáradékot HA úgy dönt, hogy elmegy. Ennyi. Ebben semmi visszamenőlegesség nincs.

maretz 2012.10.11. 14:22:59

@Herbert_West:

Például ha egyes kommunista nagyfejesek többszázezer forintos nyugdíját el akarja venni a kormány, azt is megteheti. Azt nem teheti meg, hogy az eddig kifizett nyugdíjakat visszakérje, de a jövőbeli kifizetéseket elveheti.

A Te gondolatmeneted alapján ezekszerint ha az országgyűlés holnap hoz egy olyan törvényt, hogy minden tagja havi 10 millió forintos életjáradékot kap élete végéig, akkor azt soha ez életben nem lehet eltörölni a jövőben?:)

Gondolkodj, mielőtt kommentelsz...

Herbert_West 2012.10.11. 14:23:38

Lónak faszát nincs. Ez erősen rokon cselekedet lenne az egyoldalú szerződésmódosítással, ami meg teljesen jogos visítozást kelt jobb és baloldalon egyaránt.

Persze lehet, hogy a törvény úgy szól, hogy az életjáradék csak akkor jár ha megmarad az állampolgárság. Ez esetben tipikus IJ.

De kattanjunk már le arról, hogy minden nekünk nem tetsző dologra az a zsigeri válasz, hogy ott és akkor átírjuk a törvényt.

maretz 2012.10.11. 14:32:10

@Herbert_West:

"Lónak faszát nincs. Ez erősen rokon cselekedet lenne az egyoldalú szerződésmódosítással, ami meg teljesen jogos visítozást kelt jobb és baloldalon egyaránt."

Milyen szerződésmódosítás?? Janics felmondta a szerződést...

Mégegyszer kérdezem: ha az országgyűlés holnap megszavazza, hogy minden parlamenti képviselő 10 millió forintos életjáradékra jogosult, akkor azt soha nem lehet módosítani?

A visszamenőleges hatály arról szól, hogy amikor nem lehetséges a következmények ismerete (mivel a döntés a múltban már megszületett), azt ne lehessen utólag büntetni.

Az életjáradék FELTÉTELES!! elvétele ennek nem felel meg, ugyanis Natasa tisztában lesz vele, hogy elveszíti a járadékot, ha elmegy. Ennyi.

Ahol jövőbeli kifizetésekről van szó, ráadásul a következmény feltételes (azaz döntési lehetősége van az illetőnek), ott nem lehet visszamenőleges törvénykezésről beszélni.

Ez az érv egyszerűen nulla, ilyet csak az fogalmaz meg, akinek fingja nincs a visszamenőlegesség értelméről.

Kandeláber 2012.10.11. 14:32:19

@maretz: Én sem a szerbek érdekeit figyelem a kérdésben, egyszerűen hiányolom a nagyvonalúságot a szövetség részéről.
A poszt csak az olimpiai érmeit sorolja tételesen, a többit éppen csak megemlíti.
Megdolgozott már a pénzéért, el lehetne engedni úriember módjára.
Azért visszagondolva csak erre az évre: volt ugye a Nagy László-mizéria, ahol egymásnak feszült szövetség, sportsajtó, edzők stb.. Aztán jött az olimpia ellendrukkerekkel, végtelenül bunkó celeb-rádióssal, az itthon hagyott digis műsorvezető feldicsérésével, ő még egy fotel-közvetítési akármit is felnyomott, csak hogy beszéljenek róla, Gyurta Dániel verbális megkövezésével, fanyalgással, etc.
És most itt van nekünk most Janics Natasa, az ő esetében tanácstalan a mindkét oldali pártsajtó, mert ugye a mamelukok csak nem átkozzák ki, amikor pár hónapja feldicsérték, a baller skriblerek meg nem akarják nyíltan pajzsra emelni mint a diktatúra elől menekülő hőst, mert ugye nem nyugatra vette az irányt, hanem délre.
Marad az anyagiak firtatása, ebben oldalaktól függetlenül nagyok vagyunk, az átkosban ugye irigyelte Jóska Pistát, mert annak ötven fillérrel megnyomták az órabérét, most meg lehet irigyelni a hisztis nőt, aki most le akar lépni.
De van ellentétes irányú mozgás is, Nikolics és Szivics már magyar állampolgárok, úgyhogy kettő egy ide.

Herbert_West 2012.10.11. 14:34:53

@maretz:

1, Mint írtam, ha feltételes, és nem felel meg a feltételeknek, akkor oké

2, A lényeg nem is ez, hanem inkább ez:
"De kattanjunk már le arról, hogy minden nekünk nem tetsző dologra az a zsigeri válasz, hogy ott és akkor átírjuk a törvényt. "

maretz 2012.10.11. 14:38:20

@Kandeláber:

"Én sem a szerbek érdekeit figyelem a kérdésben, egyszerűen hiányolom a nagyvonalúságot a szövetség részéről."

Én is hiányolom a nagyvonalúságot Janics Natasa részéről... nekem nem lenne pofám elfogadni bármiféle jövőbeli pénzt azoktól, akiket otthagyok.

Egy olyan időszakban, amikor minden fillérnek jelentősége van a magyar sportban, évi 3,5 millió forintot elb@szni úriemberkedésre kicsit túl nagy dzsentriség lenne...

"De van ellentétes irányú mozgás is, Nikolics és Szivics már magyar állampolgárok, úgyhogy kettő egy ide. "

Akkor remélem azoknak meg Szerbia fizeti majd ki az életjáradékát...

maretz 2012.10.11. 14:41:17

@Herbert_West:

1. Erről beszéltem én is. Módosítani a törvényt, aztán ha azután is tartja magát hozzá, hogy elmegy, akkor menjen. Nem fogunk haragudni, de pénzt nem fizetünk tovább.

2. Miért, mi mást lehet csinálni? Egy jogállamban a törvények döntenek. Ettől jogállam. A törvényhozás úgy működik, hogy ha felmerül egy kiskapu, akkor azt be kell foltozni. Ennyi.

Az egyedi esetekre hozott személyre szabott törvénykezéssel én se értek egyet. Viszont itt nem arról van szó, hanem itt kiskapu van. Nem Janics Natasa személyével van a gond, senki esetében nem lehet azt hagyni, hogy életjáradékot fizetünk, amikor átigazol máshova.

A törvények nem tökéletesek, és egy-egy ilyen eset rávilágít a hiányosságokra. Ezeket pótolni kell. Nem értem ezzel mi a baj.

2012.10.11. 15:02:19

Az mondjuk elég átlátszó szöveg, hogy 'csak így tud együtt lenni a férjével'. Ugyan mi a fenének alkalmaznának a szerbek egy bolgár edzőt, ha nem Janics férje lenne?

Azt soha nem tudjuk meg, hogy akkor is elment volna-e, ha a szerbek nem fizetnek ennyit a győzelmekért.

De ez mellékes, azt kívánom neki, hogy legyen boldog ott, ahol ezután élni fog.

Azt viszont nem értem, hogy miért Douchev és miért nem Dusev? Tudtommal a cirill betűs neveknek megvannak az átírási szabályai. Putyin sem Poutine vagy Putin.

Robinzon Kurzor 2012.10.11. 15:12:45

Janics az egyik legnagyobb sportember, akinek valaha a magyar himnusz szólt olimpián. Akár hisztis picsa, akár nem.

Keményen megdolgozott minden egyes forintért, amit kapott (vagy ezután kapni fog).
Az már csak a mi kis magyar abszurdunk, hogy formailag ma minden magyar kajakos-kenus amatőr, klubszinten elvileg senki nem kaphat pénzt, tehát minden versenyző dolgozik a gyárban vagy fődeken, és munka után megy edzésre.

Ha a törvény nem köti a magyar állampolgársághoz az életjáradék folyósítását, akkor Janicsnak ez jár élete végéig. Már csak azért is, mert ennek tudatában, ezekkel a feltételekkel jött hozzánk.

Ezzel együtt a törvényt a jövőre nézve lehetne úgy módosítani, hogy az életjáradék feltétele legyen a magyar állampolgárság, vagy legalább az, hogy más ország színeiben később ne induljon olimpián.

Ha pedig Janics egy elegáns gesztussal lemondana a neki egyébként jogosan járó életjáradékról, akkor még porba is alázná a fanyalgókat.

maretz 2012.10.11. 15:18:29

@Robinzon Kurzor:

"Ha pedig Janics egy elegáns gesztussal lemondana a neki egyébként jogosan járó életjáradékról, akkor még porba is alázná a fanyalgókat."

Egyetértek. Ez lenne a korrekt és tiszta megoldás. Ő is felmagasodna, és a méltatlan helyzet sem állna fenn, hogy az ellenfelünknek fizetünk életjáradékot...

Lev Menachem 2012.10.11. 15:35:27

Nem is értem miért nem váltanak országot az olimpikonok 4 évenként. A szerencsésebbek akár 3-4 országtól is kaphatnának életjáradékot. Sőt akár licitálhatnának is a különböző nemzeti szövetségek, aki a legtöbbet fizeti, az honosíthatja a sportolót. Persze csak egy olimpiára, utána sátorbontás és irány a következő aukció nyertes nemzeti sportszövetség.

Lev Menachem 2012.10.11. 15:38:41

Lassan ideje a konzervatív jelzőt teljesen elfelejteni a mandinerrel kapcsolatban. Gondolom a mandineresek úgy váltják az ideológiájukat, ahogy az a piaci körülmények között jobban kifizetődő.

Joejszaka 2012.10.11. 15:54:40

Mar vartam ezt a cikket.

Koszonjuk neki az itteni munkat!

maretz 2012.10.11. 15:57:40

@Lev Menachem:

Nekem is megfordul néha a fejemben... Gáz kicsit. Nem kéne elpiacosodni itt is...

szempontpuska 2012.10.11. 16:14:44

Köszönet az aranyakért, sok sikert.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.10.11. 16:16:05

@tevevanegypupu: Fenét ment tönkre. Ha meg tönkreteszi a szervezetet az élsport - vagy annak néminemű kísérőjelensége - akkor nem köll csinálni. Egyebekben a létező sportoknak egy kisebb része szerepel az olimpián, miért pont ezek annyire fontosak, hogy fiatal embereknek kiemelt nyugellátást hozzanak?
És ha az érmekért egyszer már többtízmilliók leesnek, akkor pláne mi a faszomnak ezeknek életjáradék?!

tarackos 2012.10.11. 16:18:58

@maretz: Irreális feltételezés de nem tudhatod milyen motivációs tényező a bajnoki cím anyagi vonzata. Itt egy olyan dologról van szó amiért megdolgozott, pont úgy mind a többi bajnok. Janics akkor is magyar bajnok marad ha pápuai állampolgárságot vesz fel.

Az életjáradékot azért kapja mert érmet nyert hazánknak ÉS magyar állampolgár. Ezen nem változtat ha utána más országnak nyer érmeket.

De gondold tovább, majd elkezdjük dekázni mi vonatkozik a kettős állampolgárainkra? Szavazni szavazhat Janics de járadékra már nem jogosult? Miért is szavazhat? Nem fizet ide adót etc. de szavazhat, az akkor mennyiben más?

Karcolt lendület 2012.10.11. 16:24:54

@maretz:
A magyar szövetség pedig kérje meg a NOB-ot, hogy Janics olimpiai bajnoki címeit írják át a szerbekre. Ugyanis, ha nem fizetjük ki az ezért járó életjáradékot, akkor az évek során a mi színeinkben szerzett címei is semmisek, nem fényezhetjük magunkat velük.

Különben, ha volt olimpiai bajnokok külföldön edzősködve magyar sportolók ellen készítenek fel embereket, tőlük is vonjuk meg az életjáradékot?

maretz 2012.10.11. 16:27:55

@Karcolt lendület:

"Ugyanis, ha nem fizetjük ki az ezért járó életjáradékot, akkor az évek során a mi színeinkben szerzett címei is semmisek, nem fényezhetjük magunkat velük."

Miért is? Azokért már kifizettük a méltó jutalmat, jópár tízmillió forint értékben...

"Különben, ha volt olimpiai bajnokok külföldön edzősködve magyar sportolók ellen készítenek fel embereket, tőlük is vonjuk meg az életjáradékot?"

Felkészíteni nem ugyanaz, mint konkrétan ellenünk játszani. Olcsó csúsztatás

maretz 2012.10.11. 16:29:06

@tarackos:

"Az életjáradékot azért kapja mert érmet nyert hazánknak ÉS magyar állampolgár. Ezen nem változtat ha utána más országnak nyer érmeket."

Nem. Életjáradékot azért kap, mert a legszebb éveit hazánkra áldozta, és így megérdemli, hogy amikor kiöregszik az aktív sportból, akkor ezen eredmények fejében a magyar állam támogassa őt.

Ezt az egész gondolatmenetet keresztülhúzza az, ha ő történetesen lelép, és más ország színeiben kezd sportolni.

Karcolt lendület 2012.10.11. 16:29:09

@Lev Menachem:
Janics kapcsán elkövetett cigánykodás és kicsinyesség mitől számítana konzervatív erénynek?

@Dr. Zerge:
Ha nem érted az élsportolói életpálya-modellt, nem érted. Csak ha hozzászólsz ehhez a témához, így komplett hülyét csinálsz magadból.

Karcolt lendület 2012.10.11. 16:36:21

@maretz:
"Miért is? Azokért már kifizettük a méltó jutalmat, jópár tízmillió forint értékben..."
Nem, nem fizettük ki. Az azokért járó jutalom része az életjáradék is.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2012.10.11. 16:42:02

@bbjnick:
Valasszuk szet, hogy hol akar elni es kiert akar versenyezni. Sajnos a szerzo nem tudta ezt megoldani, pedig adott egy masik pelda is.

Nem a kulfoldre tavozas a baj, mert siman mehetne a ferjevel, mint ahogyan az iden aranyermes Fazekas Zur is Amerikabban lakik, es ott keszul fel, de magyar szinekben versenyez. Igaz amerikaiban akart, de nem kapta meg az allampolgarsagot idoben, igy kenytelen volt itt valogatozni.

Tehat ha Natasa a ferje utan akar menni, menjen. Ha ott akar felkeszulni, keszuljon ott, de azt ne mondja, hogy azert indul szerb szinekben, mert ott szeretne lakni a ferjevel es ott keszul fel.

Szoval nem azert kell megvonni a tamogatast mert elkoltozik, hanem azert, mert nyomja a bullshitet.

legeslegujabbkor 2012.10.11. 16:42:05

Mivel a hozzászólók többsége szerint ennek a történetnek a legfontosabb része az életjáradék megvonása, ezért azt javaslom, hogy vágjuk szét az intarziás, gyöngyházberakásos étkezőasztalt is, mert közös szerzemény volt.

Ui.
Külön öröm, hogy mennyire támogatjátok azt a nőt, aki követi a férjét még rosszabb körülmények közé is, (hagyományos családmodell), vállalva említésre sem méltó emberektől a köpködést.

Lev Menachem 2012.10.11. 16:44:40

@Karcolt lendület: Szerintem meg épp az a cigánykodás, hogy úgy választunk színt ahogy éppen előnyösebb.

Lev Menachem 2012.10.11. 16:48:02

@legeslegujabbkor:
"Külön öröm, hogy mennyire támogatjátok azt a nőt, aki követi a férjét még rosszabb körülmények közé is..."

Felejtsd már el ezt a baromságot, nyugodtan követheti a férjét oda ahova akarja, senki nem ezt kifogásolta, ettől még maradhatna a magyar válogatottban.

tarackos 2012.10.11. 16:51:33

@maretz: Szerintem nem húzza keresztül semmi. 19 éves korától itt van most 30. És ha visszavonulna akkor más lenne a helyzet?

maretz 2012.10.11. 16:52:52

@legeslegujabbkor:

Senkit nem érdekel, hogy hol lakik. Arról van szó, hogy ne versenyezzen ellenünk, VAGY ne vegye fel tőlünk a pénzt. Bármelyiket választhatja, de a kettő együtt egyszerűen geciség.

Nyugodtan lehet Szerbiában élni, dolgozni, felkészülni, és magyar színekben indulni az olimpián.

maretz 2012.10.11. 16:56:18

@tarackos:

Igen. Akkor más lenne. Abban az esetben kötelességünk fizetni az életjáradékát, mert értünk adta oda a fiatalságát, az életét. Ezt meg kell bizony fizetni.

De abban a pillanatban, hogy egy morálisan erősen megkérdőjelezhető döntés következtében átigazol, és máshol folytatja még jócskán tartó karrierjét, azzal lemond erről.

Kicsit durva de szemléletes példa: te mit szólnál ahhoz, ha egy magyar katona a kedvezményes nyugdíjazást kihasználva ereje teljében szépen venné a sátorfáját és átigazolna a románokhoz/szlovákokhoz/szerbekhez. Megérdemli a nyugdíját, mert eddig minket szolgált?:) Ugyanmár...

tarackos 2012.10.11. 16:58:51

@maretz: Nem. Más is a sportra áldozza legszebb éveit és mégsem kap járadékot. Mert a járadék a bajnoki címtől nem elválasztható.

De, tőlem változtathatnak a szabályon de úgy a fair ha azokra lesz érvényes akik a hatálybalépés UTÁN lesznek olimpiai bajnokok.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.10.11. 17:03:37

@Karcolt lendület: Szóval te érted. És az az életpályamodell, hogy az olimpiai sportágban jelesek kapnak egy valag dohányt, míg a nem olimpiai világbajnokok nem. Hogy pölö különféle vívószakágak között ez egy igazságos különbségtétel. És ez szerinted így jól van. Mert te ugye érted az életpályamodellt. Buta vagy, mint egy buszmegálló.

tarackos 2012.10.11. 17:04:07

@maretz: Igen, megérdemli ha teljesítette a feltételeket. Te egyszerűen nem akarsz fizetni vmiért amit megkaptál...

maretz 2012.10.11. 17:27:55

@tarackos:

Jah értem... szóval szerinted teljesen rendben van, hogy ha holnaptól egy magyar katona lövöldöz rád, aki tőled kapja a nyugdíját...:)

Ezt te sem gondolhatod komolyan...

"Te egyszerűen nem akarsz fizetni vmiért amit megkaptál... "

Bocsánat, mi már fizettünk azért, csak idén jópár tízmillióval...

Aki elmegy máshova játszani, mikor úgy kényelmes (illetve megveszik a férjét kilóra), az ne akarjon bármit is kapni tőlünk. Azért álljon már meg a menet...

Herbert_West 2012.10.11. 17:41:16

@maretz: Igen, mert ugye Janics Natasa esetleges szerb szinekben való szereplése és a Klapka György gyalogdandár lázadása összemérhető dolgok. Eszemfaszom megáll.

Egyébként hogy lett abból, hogy nem velünk versenyzik, az, hogy ellenünk versenyzik? (aki nem velünk, az ellenünk, ugye) Tarkón lövi a magyar versenyzőket a döntő előtt?

Egy adott olimpián egy adott sportágban az összes versenyző egy mezőnybe jut. A szerbek kb annyira fognak a magyarok ellen játszani, mint a kínaiak.

jan 2012.10.11. 17:44:38

Ez az oda-vissza nemzetvaltogatas, sajnalattal mondom (mert nyilvan rengeteg szenvedes is van benne), de szanalmas.

En mar annak se orultem, hogy egy szerb noci egyszerre kitalalta, hogy magyar. De legyen, megszokott- megszeretett itt, mi is megszoktuk-megszerettuk.

Erre most rajon, hogy o megis szerb. Pontosabban: neki olyan a nemzetisege, ahol a ferje munkat kap. Meg szerencse, hogy nem egy eszaki-tengeri olajfuroszigeten kapott munkat, mert akkor a feroer-szigeti identitast kene surgosen feleleszteni.

Tündér_Lala 2012.10.11. 18:06:44

Szerintem teve és bbj álláspontja a tisztességes. Ha nem kellett miért fogadtuk be, fogadtuk el győzelmei dicsőségét és ha elfogadtuk, akkor kutya kötelességünk azt adni, mint bárki másnak. (Nem ebbe fogunk tönkre menni.) Ha így alakult köszönjük meg neki és menjen isten hírével.

Az összes többi nem róla szól.

komolytalan samu 2012.10.11. 18:14:16

Tegnap Ábrahám Attila megválaszolta a lényegi kérdést.

Nem érdemről, sportjogról van szó, hiszen Paksy Tímeáért, aki a labancsógorokhoz dobbant ugyanígy (és még csak nem is férjhez) , ÉRTE nem kérünk egy fillért se.

Mindketten megkapták a magyar államtól, a kb hasonló szakmai és anyagi támogatást (a felkészüléshez), az egyik jobb, tehetségesebb volt 1-2 méterrel, nyert 3 olimpiát. A háromszoros olimpiai bajnok teljesítménye többet ér, tehát érte kérünk pénzt.

Szégyenletes nettó kupeckedés.

ps: én az életjáradékot sem sajnálom.

komolytalan samu 2012.10.11. 18:30:08

@jan: nem egy Aradi vértanú hozzáállása, az tény.

De (és ez meghökkentő) bbjnek, egypupúnak teljesen igaza van: ha elfogadtuk a vele hozott dicsőséget, akkor pitiáner dolog pénzt kunyerbálni érte, különösen úgy, hogy a teljesen hasonló Paksy T. -ért nem kérünk. (lásd az előző hsz-met).

Vagy átigazolási pénz mindenkitől, vagy senkitől.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.10.11. 19:14:32

Hát nem zsigeri komcsi hozzáállás az, amikor arra köpködünk, aki sportolói pályafutásának delén, hosszú évekig dicsőséget szerzett az országnak, majd saját életét élve meghoz egy nehéz döntést, és elhagyja az országot?"

nem.

áruló, bár nem tudom hogy miféle keverék ez a janics, apja horvát, az anyja magyar? vagy az se?
mert ha nincs magyar őse, nem szégyen, ha van, akkor áruló

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.10.11. 19:29:21

Ilyen erővel véget vethetnénk a Puskás-kultusznak,"

bocs, de Puskás nem ide tartozik.

"Az 1956-os forradalom kitörésekor a Honvéd egy Európa Kupa-mérkőzésen vendégszerepelt Spanyolországban, ahol 2:3-ra kikapott az Athletic Bilbaótól. Ezután a bizonytalan hazai állapotok miatt a csapat úgy döntött, hogy vár a visszatéréssel és a decemberi brüsszeli visszavágó után elutazott a hazai vezetés által nem engedélyezett dél-amerikai turnéra. A januári visszatérés idejére a szovjet hadsereg már leverte a forradalmat, Puskás és a csapat néhány másik tagja pedig úgy döntött, hogy Bécsben marad, elkerülendő az országra váró megtorlást.

1981-ben adódott az első lehetőség arra, hogy a kommunista diktatúra által korábban dezertőrként és disszidensként számon tartott és részben rehabilitált Puskás (akiről a médiában hosszú időn át szinte tilos volt említést tenni) hazautazhasson"

azt hiszem ez más kategória, amellett hogy ő nem szerepelt más ország nemzeti, mondom NEMZETI válogatottjában.

"A kajakos szerint a korábbi, belgrádi sajtótájékoztatón félrefordították a szavait, nem azt akarta mondani, hogy nem érezte otthon magát Magyarországon, hanem azt, hogy a szülőföldjét képviselve szeretne sikereket elérni"

ami nem Magyarország

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.10.11. 19:36:09

@Kandeláber: a reál nem nemzeti válogatott!
a magyar címer minden sportolót kell hogy hívjon, akárhol is játszik, igenis, klubcsapattal játsszon a jó játékos kint a nagy csapatoknál, de a címer cisszahív minden magyar ember!

amúgy én is várom a kifejtést miért is lenne ez zsigeri kommunista hozzáállás? ez akar lenni az érv egy posztkommunista pártot támogató, nemzeti színben tetszelegni kívánó, hatást gyakorolni akaró ember tollából?
hát nem jön össze.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.10.11. 19:37:58

vagy most mit vár a szerző?

"jaaa, hogy komcsi dolog ez, akkor én pártolom hogy a nemzeti színeket vegyük le, sőt még a maradék területeket is adjuk a kisantantnak, meg aki kéri, vigye, csak ne mondják rám hogy komcsi vagyok. én a fideszre szavaztam!"

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.10.11. 19:45:45

@vajon pál: Attól, hogy a járadékot a jövőben fogja megkapni, attól még azt már korábban megszerezte, jár neki"

jár neki, ha magyar marad, ez nem egy köpönyeg mifelénk, amit tízévente váltani lehet, ez egy éltre szól, nálunk, magyarszívűeknél.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.10.11. 19:52:21

@Kandeláber: az előző edzője, az öreglány úgy beszélt vele és a többi lánnyal, többek között Kovács Katalinnal, hogy beintettek neki"

nekem ez nem elég konkrét, szeretném az egész,, rsézletes történetet hallani, kinézem janicsból hogy buta, hisztis tyúk.
sosem volt szimpi.
Egy olyan sportoló pedig, aki magyarok ellen fog versenyezni nehogy már évjáradékot kapjon élete végéig

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.10.11. 20:00:13

@Herbert_West:
"VISSZAMENŐLEG NEM MÓDOSÍTUNK TÖRVÉNYT!"

ezt már az okos maretz kitárgyalta

"érdekes, amikor idejön, akkor nem hazaáruló idegenlelkű rác, csak amikor elmegy, ugye?"

én eddig nem tudtam, hogy ilyen kevert embert, de nyilván amíg a mi országunkat gazdagítja, addig jó ember, ez olyan nehéz lenne a felfogóképességednek?
amikor pedig a mi országunk hírnevét, aranyait csökkenti, akkor nem jó ember. nekünk. csak ez az egy szempont van malacpofa
amellett én azt hittem, hogy magyar, csak külföldön született, mint oly sok magyar a környező országokban.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.10.11. 20:02:07

@maretz: tehát egy jogállam nem ismeri a vagyonelkobzás fogalmát?
ha lesz egy rendszerváltás akkor se lehetne elkobozni az áruló komcsik vagyonát?
dehogynem, csak akarni kell.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.10.11. 20:08:49

@Lev Menachem: olyanok mint janics natasa és szelli. nyilván ez a szerkesztőség álláspontja is, ha nem látunk semmi más írást, kommentet.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.10.11. 20:12:59

@legeslegujabbkor: ja, milyen sikeres a szerb politika, láthatjuk.
nem tudom ki ez a bolgár edző, sose hallottam a nevét, de a szerb nacionalisták nyilván szeretik ha a csapatukat bolgárok edzik, a bolgárok híresek arról, hogy jól tudják edzeni a szerbeket, mindegy,

gyanítom tényleg senki a férj, nagyon könnyű elképzelni, hogy ilyen sikeres a szerb politika.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.10.11. 20:15:17

@maretz: és főleg, ha utána ez a katona harcolna ellenünk (az olimpián), mi meg közben fizetjük továbbra is a nyugdíját, akár úgy is hogy öli a magyarokat, na ez a szégyen és ostobaság

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.10.11. 20:18:47

@Herbert_West: kapaszkodj meg, a sport még Spártában is néha helyettesítette a csatákat. legalábbis sokat hatott a csatákra, milyen annak az országnak a felépítése, morálja, ereje.
ma a világunk elpuhult, a modern világban a nemzeti sport a csaták győzelmének örömét hozhatja el a képernyő előtt ülő szívébe

hy3 · http://n-p.blog.hu/ 2012.10.11. 20:22:28

Magyarországnak magához kellene konzekvensnek maradnia, nem „egy hisztis picsa” – egy tisztelt kommentelő minősítése – pillanatnyi viselkedéséhez.

Igenis köpdösték őt, pedig azért hozott egy-két dicsőséget a magyar zászlónak.

A többi, sötétben bujkáló pedig nézzen tükörbe, ha tud.

Natasa Janics !

Menj békével !

tevevanegypupu 2012.10.11. 20:24:30

@Dr. Zerge:

Hat ugy tudom, hogy ez a vilagon igy szokas, az elsportolok kapnak jaradekot. Es valoban elegge tonkremennek, kepzelje el azokat a rettenetes edezeseket, kizart, hogy az ne hagyjon nyomot, ne terhelje tul a szervezetet. Es raadasul a jo eg tudja miket szedetnek be veluk. A magam reszerol egyaltalan nem irigylem toluk.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2012.10.11. 20:43:42

@tevevanegypupu: nem tudom Zidane, Ian Thorpe vagy Michael Jordan mennyi jaradekot kaphatnak. Ez a jaradek szerintem ilyen kommunista dolog.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.10.11. 20:43:45

Az olimpiai bajnokok közül elsőként Buzánszky Jenő csatlakozott ahhoz a kezdeményezéshez, amely célja, hogy a sporttörvény módosításával vegyék el a háromszoros olimpiai bajnok kajakos, a jövőben szerb színekben versenyző Douchev-Janics Natasa életjáradékát.
A kajak-kenu válogatott szövetségi kapitánya, Storcz Botond is hasonlóan gondolja (háromszoros olimpiai bajnok): ""A havonta rendszeresen érkező életjáradék kapcsán nekem mindig a hála jut eszembe. Ha pedig hálás vagyok, akkor nem teszek az ország ellen, nem indulok harcba a versenyzőivel szemben"

szelli ebből nyilván nem túl sokat fogott fel, csak annyit, hogy ez "fröcsögés".

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.10.11. 20:54:01

@tevevanegypupu: Nálad az élsportoló szinoním az olimpiai érmessel? Jézusom.

tevevanegypupu 2012.10.11. 21:28:24

@Dr. Zerge:

Nem az. De altalaban azok szoktak eletjaradekot kapni akik olimpiat vagy vilagversenyeket nyernek. Es ne kotozkodjon mert az utalom.

peaso 2012.10.11. 21:31:57

ha már elfogadjuk , h ők már megélhetésből (is) űzik a sportot, akkor nem lehet leválasztani álszentül a teljesítményért kapott juttatásokat a pályafutásról.
Ha eddig jogosan járt neki, és nem volt olyan kitétel miszerint ha külföldre megy, akkor meg kell vonni. Hát maradjon, de ezentúl addig kapjon valaki, amíg itt van bejelentett lakcíme. Gyes-t sem kapni odakint..

tevevanegypupu 2012.10.11. 21:35:40

@pancho_sanza:

Na jo, hat azok annyit kaptak amig aktivak voltak, hogy nem hinnem, kell nekik meg eletjaradek. Jordan egyebkent teljesen tropara ment, nagyon kikeszult, sokszor operaltak, jelenleg azt hiszem vendegloje van, de anelkul is nagyon jol el. Nelkule a Chigaco mar semmit nem er..meg ugy egytaltalan az NBI..

killercsiga 2012.10.11. 21:40:41

Ha magyar állampolgár, akkor a járadék jár, ha nem állampolgár, akkor nem jár, ez ennyi.

Az elmenetelésért követelt pénz viszont kicsinyes szarrágás. Mikor először felröppent a hír, akkor a magyar szövetség az első napokban nem reagált, és én már kezdtem örülni, hogy "mindeki láthatja, bár vannak problémáink, de mi magyarok nagyvonalú úriemberek vagyunk"... Hahaha.

Cartman 2012.10.11. 21:42:50

@tesz-vesz: "azt hiszem ez más kategória, amellett hogy ő nem szerepelt más ország nemzeti, mondom NEMZETI válogatottjában."

Csak a pontossag kedveert: Puskas negyszeres spanyol valogatott.

rinaldo-rinaldini 2012.10.12. 07:59:39

@tevevanegypupu:

"Hat ugy tudom, hogy ez a vilagon igy szokas, az elsportolok kapnak jaradekot."

Rosszul tudod, az orszagok 99%ban ez nem szokas, sot a legtobb helyen meg az aranyeremert sem jar semmi vagy joval kevesebb, mint nalunk.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.10.12. 08:00:24

@tevevanegypupu: Amennyiben az kötözkötés, hogy rámuattok arra, hogy
1. nálunk csak olimpiai érmesek jutnak tízmilliókhoz és életjáradékhoz és ez
2. ez kurvára igazságtalan és értelmetlen,
akkor nem tudok rajtad segíteni.

Továbbá mindettől függetlenül - nem elvitatva az élsportolók teljesítményét, nem elirigyelve tőlük kiérdemelt jutalmakat hadd legyen már az a véleményem, hogy 35 éves embereknek többszázezres életjáradékot adni faszság. (És ez nyilván nem azt jelenti, hogy ne lehetne ezeket az embereket segíteni abban, hogy a sportkarrier végeztével civil pályára állhassanak. De azt állítani, hogy néhányuk orbitális életjáradéka erről szól: az égbekiálltó faszság.)

tevevanegypupu 2012.10.12. 08:18:38

@Dr. Zerge:

Hat nyilvanvalo, ha tokegyforman gondolkodnank akkor nem lehetne vitatkozni, az pedig jo dolog, en is szeretek. Nagyon sokan es tulajdonkeppen megerdemelten kapnak rengeteg penzt akar eletuk vegeeig is, amit nehez megerteni vagy helyeselni. Azt szoktak mondani, hogy a kulonleges teljesitmenyt nyujto emberek - sportolok, muveszek, tudosok utobbiak foleg) - ezt megerdemlik azert, mert olyasmit tudnak adni az emberisegnek amit kevesen vagy esetleg senki mas. Vannak nalunk peldaul a nemzet muveszei es sportoloi, akik szinte eleg szep havi jutttast kapnak..Hogy ez mennyire igazsagos vagy igazsagtalan..Jo, ok egy bizonyos kort elerve kapjak, de olyan sok nagy muvesz es sportolo van.

tevevanegypupu 2012.10.12. 08:18:38

@Dr. Zerge:

Hat nyilvanvalo, ha tokegyforman gondolkodnank akkor nem lehetne vitatkozni, az pedig jo dolog, en is szeretek. Nagyon sokan es tulajdonkeppen megerdemelten kapnak rengeteg penzt akar eletuk vegeeig is, amit nehez megerteni vagy helyeselni. Azt szoktak mondani, hogy a kulonleges teljesitmenyt nyujto emberek - sportolok, muveszek, tudosok utobbiak foleg) - ezt megerdemlik azert, mert olyasmit tudnak adni az emberisegnek amit kevesen vagy esetleg senki mas. Vannak nalunk peldaul a nemzet muveszei es sportoloi, akik szinte eleg szep havi jutttast kapnak..Hogy ez mennyire igazsagos vagy igazsagtalan..Jo, ok egy bizonyos kort elerve kapjak, de olyan sok nagy muvesz es sportolo van.

aszekelyek 2012.10.12. 08:40:38

Nem találom a cikkben, hogy ki a ludas, a kezdeményezés elindítója pontosan. Storcz Botond rosszul tette, hogy emellé odaállt. A hazai sportban igazán gusztustalan dolgok ezen kívül is előfordulnak, nem is kevés... Nézzük csak meg, ami most GYurta körül van. lehet, hogy neki is lépnie kell... Gyárfás elvtárs már lelépett.... Az egyesületek meg bohóckodnak... A fico még botrányosabb. Szóbval kié alapból a kezdeményezés? Tudja valaki? :) Sztem a mandíner tudja és ez a kitétel a komcsi intellektusról éppen azért van itt így leírva.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.10.12. 08:49:16

@tevevanegypupu: Hogyne, a nemzet izéi vén korukban néhány évig kapnak az amúgy vélhetőleg nyomorúságos nyugdíjuk mellé 5 kilót. Persze ez is szemforgató gyökérség, nem egy tucat elaggott, valamirevaló színész, stb. van itt. Hogy ne mondjam, rendes nyugdíj, valódi életpályamodellek helyett van ez, mint üveggyöngy a bennszülötteknek. (Mármint a pénzdíj, és nem a kitüntető cím, mielőtt még ezt is elkezdené valaki félremagyarázni. Azon viszont érdekes elmélázni, hogy miközben a Nemzet Színésze cím nagyin is jár mondjuk pölö Törőcsik Marinak, ő van-e rászorulva havi fél millára, vagy inkább azok, akik az Ódry otthonban vegetálnak.)

De hogy mondjuk két világszínvonalú vívó között egy nyomorult olimpia tegyen különbséget, amelyiken az egyik el sem indulhatott, mert a szakága éppen nem olimpiai szám, már ne is haragudj, de akinek ez rendben van, az érzéketlen barom.

És továbbra sem tudja senki megmagyarázni, hogy mondjuk a megkésett egyetemi tanulmányok finanszírozása (bár jelzem egy rakás élsportoló képes a sportkarrier mellett civil diplomához jutni), vagy a pályafutás végeztével a civil életbe való átmenet egyéb menedzselésében nyújtott segítség helyett miért is jó 35 éves kortól mindhalálig biszkubélai méretű nyugellátást adni. Tetejébe csak bizonyos sportágak, bizonyos versenyein elért bizonyos eredményekért. Jellemzően azoknak, akik fényesen megélnek amúgy is, részben épp az olimpiai sikereiket meglovagolva. Vagyis keveseknek, akik tán nincsenek is rászorulva két kézzel adok, sokak valós problémájára meg nagy ívben szarok. Ilyesmihez én nem tudok révetegen tapsikolni, hogy "mer' a himnusz a zolimpián". (Főleg akkor nem, amikor a versenyzőknek meg kb. annyit mond a himnusz, mint egy MÁVszignál. (Konkrétan ez pont Natasára nem vonatkozik, neki valóban "gyárilag" adott a kettős identitás, semmi gond azzal, ha szerbként fejezi be.)

Kandeláber 2012.10.12. 09:19:22

@tesz-vesz: Nem hallottam részletes történetet. Nekem egy régi kenus mesélte, aki még kapcsolatban áll a kajakos-kenus világgal, hogy Fábiánné nagyon ocsmányul beszélt a lányokkal, azért hagyták ott. Nemcsak Janics.
Ne kérd, hogy még a nevét és a címét is megmondjam a haveromnak, én elhittem, amit mondott.

tarackos 2012.10.12. 09:56:24

@maretz: Igen, álljon meg a menet! Volt egy alku: ha olimiai bajnok lesz jár neki a járadék. Ennek az alkunak NEM volt olyan kitétele, hogy nem mehet el máshová játszani. Te utólag akarod módosítani az alkut amikor a másik félnek már nem áll módjában változtatni.

A morális része pedig nem ott kezdődik, hogy vki pénzért lép fel egy másik ország színeiben hanem ott, hogy egyáltalán egy másik ország színeiben lép fel. Teljesen mindegy, hogy ezt pénzért teszi vagy bármi másért a helyzeten nem változtat: egy magyar állampolgár más ország színeiben versenyez vagyis nem hazája hírnevét öregbíti.

Oleg_Mashkowiak · http://menekulttabor.blog.hu/ 2012.10.12. 10:11:49

@Dr. Zerge: Neked ciánykapszulát adni viszont nem lenne faszság.

Oleg_Mashkowiak · http://menekulttabor.blog.hu/ 2012.10.12. 10:12:57

@rinaldo-rinaldini: Sőt, a világ legtöbb országában az élsportolókat lelövik a verseny után. Barom.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.10.12. 10:20:27

@Cartman: ezt benéztem, hogy 4x-es azt nem látom, de tényleg spanyol válogatott vlt, de akkor se keverhető egy diktatúra elől menekülő rendes ember egy hisztis nációprostival.

most férjének követel 15 milliót Janics.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.10.12. 10:25:10

@Oleg_Mashkowiak: az arca nem szép, csak előnyösen van fényképezve, amúgyis ez irreleváns.
buta szőke-barna, semmit nem ért, de ír.
egysejtű poszt egy luxusprosti okosabbat ír.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.10.12. 10:29:43

@Kandeláber: csakhát arra gondoltam, hogy volt vmi kiváltó ok, amiért ilyen ocsmányul beszélt.
janics biztos hisztizett, és követelt a férjének még 15 milkát

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.10.12. 10:35:39

@tarackos: már megint kezded? ezt már eléggé pontosan kifejtették korábban, most hirtelen megint ráeszméltél vmire?

milyen alku?de nyilvánvaló, hogy egy ember nem vált nemzeti színeket (mifelénk), ezért ez az alapfelfogás, ezért nem volt benne.
ha kicsit is értelmes a magyar sportpolitika, akkor hamarosan bekerül ez is.

tevevanegypupu 2012.10.12. 11:12:15

@Dr. Zerge:

Biztos ugy tunik, hogy valami sportorult vagyok es azert szorgalmazom, hogy csak adjak az eletjaradekot es a nagy penzosszegu dijakat. Egyaltalan nem, sot vegkeppen nem tudom megerteni, hogy lehet valakinek eletcel az, hogy tizenot metert ugorjon tavol es nyolcat magasba, es harom masodperc alatt usszon vegig egy tavot amit normalis ember ugy nyolc perc alatt tudna. De vannak a vilagban sok millioan, akiket ez szorakoztat, akik ezt ertekelik, akik kepesek utazni es penzt kiadni azert, hogy ezeket a szent orulteket lathassak. Nem is beszelve arrol, hogy a sport mar regen nem az amiert anno indult - ep testben ep lelek - hanem nehany embernek valami iszonyatos nyeresegert folytatott eleg mocskos uzelme, amihez szukseguk van aldozatokra..ezek a sportolok. Akiknek azt hiszem juttathatunk - azok neveben akik szeretik a cirkuszt (ha mar kenyeret nem mindig kapnak) es ettol boldogok - kis morzsakat azoknak is, akik nagyon sok mindenrol lemondva, testuket-lelkuket gyotorve elerik ezeket az emberfeletti fertelmes eredmenyeket..Csak azert gondolom, hogy kapjanak valamit ok is, mert az nyilvanvalo, hogy a hatterben mozgatok ezeknek az osszegeknek sokszorosat vagjak zsebre. Mondjuk a reklamszakemberek, sportszert gyarto cegek. megterveznek valami szines szart, tesznek ra valami emblemat, es nagyon sokan megszedulve - mert X es Y ezekben a mezekben nyert - kepesek kiadni erte tulsagosan is nagy osszegeket. Versenyek rendezoi, szallodak, vendeglatok, uzletemberek..amit a sportolok kapnak - meg a reklamozassal egybevetve is - nagyon ki resz ebbol a maffiaszeruen kialakitott jatekbol. Hol van mar a kis baberkoszoru ettol..

tevevanegypupu 2012.10.12. 11:14:16

@rinaldo-rinaldini:

Minket a vilagben jo regen sportnemzetkent tartottak nyilvan. Talan ezekkel a penzosszegekkel inspiralni akarjak a sportolokat, hogy tegyenek egy kis erofeszitest, hogy ujra az legyunk? Ez is lehetseges.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.10.12. 11:15:34

@tevevanegypupu:
tudja, sportnemzetnek lenni szégyen. az olyan kivételes dolog. jó lenne, ha szorgalmas nemzetként tartanának számon minket.

Oleg_Mashkowiak · http://menekulttabor.blog.hu/ 2012.10.12. 11:16:22

@tesz-vesz: Na, most kihúztad a gyufát! Jobb, ha menekülsz, mert az embereimet küldöm rád. És mi mindenhol ott vagyunk.

Oleg_Mashkowiak · http://menekulttabor.blog.hu/ 2012.10.12. 11:17:37

@jose maria padilla: Ilyen naplopókkal, akik a munkahelyükön meló helyett moralizálgatnak? Prosztó!

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.10.12. 11:37:13

@Oleg_Mashkowiak:
én barátom, nem dolgozom. hozamból élek. proli!

Kandeláber 2012.10.12. 11:47:00

@tesz-vesz: Ez már legalább öt éve történt, talán még férjnél sem volt a nő, de biztosan nem a bolgár volt a férje.

tarackos 2012.10.12. 11:54:52

@tesz-vesz: Nem eszméltem rá semmire, nálam az ígéret az tegnap is ígéret volt és holnap is az lesz. Az alku: ha bajnok leszel járadékot kapsz.

Igen, nem volt benne erről beszélek. Tőlem módosíthatják de ne lex Janicsot írjanak hanem vonatkozzon azokra akik ezek UTÁN lesznek hasonló szituban.

Részemről ennyi, nem tudok mit mondani. Csak kára rühellem azt a nemzetrontó felfogást, hogy egyesek segget csinálnak a magyar állam szájából! Ha vmit ígért akkor tartsa be! Ne ígérjen hülyeséget, gondolja át jobban etc. ezek jogos igények. De fizesse meg a slendriánság árát a polgár pedig olyanokat válasszon meg akik nem hanyagok.

tevevanegypupu 2012.10.12. 12:01:57

@jose maria padilla:

Mi szegeny nemzet vagyunk, evtizedek ota varjuk, hogy elmuljon az a ket-harom ev amit kormanyaink celul tuztek ki szorgalmas munkank gyumolcsenek beeresere. Csodalja, ha neha lankad a kedv?

rinaldo-rinaldini 2012.10.12. 12:42:31

@Oleg_Mashkowiak:

Kedves Barom !

Szingapur: 650000 euro egy aranyeremert
Kazahsztan: 200000 euro egy aranyeremert
Olaszorszag: 150000 euro egy aranyeremert
Ororszorszag: 110000 euro egy aranyeremert
Ukrajna: 80000 euro egy aranyeremert
MAGYARORSZAG: 71000 euro egy aranyeremert
Csehorszag: 60000 ...
Franciaorszag: 50000
Szlovakia: 45000
Japan: 30000
Kina: 30000
USA: 25000
Ausztralia: 20000
Kanada: 20000
Ghana: 15000
Nemetorszag: 15000
UK: 0

Ennyit fizetnek ki egy aranyeremert masok. Eletjaradek pedig gyakorlatilag sehol sincs. Ezek a tenyek !

rinaldo-rinaldini 2012.10.12. 12:44:10

@tevevanegypupu:

Nem tudom, de amig az orszag fele letminimum alatt el, folosleges es buta urizalasnak tartom, hogy ilyen Janics feleket az orszag tartson el eletuk vegeig.

tevevanegypupu 2012.10.12. 12:50:29

@rinaldo-rinaldini:

Ugy hallottam, meg nincs szaz szazalekosan eldontve hogy s mint lesz. Ha nagyon sokan tiltakoznak majd ellene, nyilvan meggondoljak azok akik megiteltek neki, mert nem lenne jo, ha ebbol nagyobb cirkusz kerekedne mint egyebkent is van. Valtozatlanul ugy gondolom, hogy Janics megdolgozott a dijakert, erdemel erte juttatast, dehat ez csak egy velemeny. Egyebkent abban igaza van, hogy az orszag szegeny, nagyon sokan kuzkodnek megalazo gondokkal.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.12. 12:53:08

@maretz:

Nem visszamenőleges valóban, ebben igazad van, de akkor sem elegáns. Az ilyesmit elegánsan fokozatosan megszűnő rendszerben szokás csinálni.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.12. 12:55:16

@Herbert_West:

"Persze lehet, hogy a törvény úgy szól, hogy az életjáradék csak akkor jár ha megmarad az állampolgárság."

Nem úgy szól. S egyébként miért tervezné Janics a magyar állampolgárságról való lemondást?

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.12. 13:02:22

@Robinzon Kurzor:

Nem értem miért keveri mindenki ide az állampolgárságot. Nem hallottam soha, hogy Janics le akarna mondani a magyar állampolgárságról. Miért tenné? Ráadásul semmilyen jogszabályt nem sért, hiszen mind Szerbiában, mind Mo-n engedélyezett egynél több állampolgárság.

Jó a magyar útlevél. Jelenleg jobb a szerbnél. Pl. az USÁ-ba és Kanadában könnyebb magyar útlevéllel menni, mint szerbbel.

Kevés ország van, ahová a szerb útlevél jobb, mint a magyar (pl. Törökország ilyen).

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.12. 13:05:08

@tarackos:

"Szavazni szavazhat Janics de járadékra már nem jogosult? Miért is szavazhat? Nem fizet ide adót etc. de szavazhat, az akkor mennyiben más?"

A kettő között semmi közös nincs.

A szavazás politikai jog. Azaz mindenkinek jár. (Hozzáteszem: sehol a világon nem kötődik a szavazás adózáshoz, ez csak egy amolyan magyar urbanlegend.)

Egy adott pénzre való jogosultság viszont függhet sok dologtól.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.12. 13:11:15

@tesz-vesz:

Ez nem igaz. Puskás évekig játszott a spanyol válogatottban, miután spanyol állampolgár lett. Mint spanyol játékos világbajnokságon is vett részt.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.12. 13:14:03

@killercsiga:

Nem éppen. A elmenetelért kért pénz teljesen rendben van és megfelel a szokásoknak. Viszont az életjáradék elvétele valóban kicsinyes ügy.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.10.12. 13:22:23

@rinaldo-rinaldini:

Bulgáriában van hasonló életjáradék. Az összeg sokkal kisebb, de hosszabb ideig jár.

Bulgáriában minden olimpiai aranyérmesnek jár az aktuális minimálbér 300 %-a élete végéig. Amint aranyérmet nyer, a következő hónaptól már jár. Ezüztéremért pedig az aranyérmes összeg 90 %-a, bronzért meg 80 %.

Korábban csak 1 éremért fizettek, további érmekért csak az összeg részét. Az idei olimpiától ezen változtattak visszamenőlegesen, azaz ahány érem - annyi pénz. Ha 10 aranyérmed van, akkor tízszeres havi pénz.

(Jelenlegi bolgár minimálbér = 270 leva = kb. 40 ezer forint.)

Oleg_Mashkowiak · http://menekulttabor.blog.hu/ 2012.10.12. 15:29:17

@rinaldo-rinaldini: És mi a helyzet a havi rendszeres juttatásokkal? Azt akarod mondani, hogy a német sportolók éheznek? Hülye-e vagy-e?

Oleg_Mashkowiak · http://menekulttabor.blog.hu/ 2012.10.12. 15:30:47

@jose maria padilla: Mindig bevallotta, kimutatást vezetett róla. Szerinted apád hol lett szifiliszes?

Lavrentyij Pavlovics Berija (elhunyt) (törölt) 2012.10.12. 18:27:50

@Oleg_Mashkowiak: @jose maria padilla: Maguk úgy civakodnak itt, mint két szerelmes.

Tudja ez a szegény lány, hogy a fél PJ klub miatta csorgatja a nyálát?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.10.12. 18:31:03

@tarackos: ha magyar bajnok leszel, magyar járadékot kapsz, ha itt leszel nyugdíjas.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.10.12. 18:32:24

@Oleg_Mashkowiak: nyugi, én csak az arcáról beszéltem :)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.10.12. 18:35:03

@rinaldo-rinaldini: de nyugdíj azért csak van máshol, vagy itthon vagy nyugdíj is és életjáradék is?

Lavrentyij Pavlovics Berija (elhunyt) (törölt) 2012.10.12. 18:45:40

@Oleg_Mashkowiak: Zerge néha hülyeséget beszél, de nem most. A stílusa meg pont olyan mint a magáé, szóval nem tudom mi a baj.

rinaldo-rinaldini 2012.10.12. 20:43:20

@Oleg_Mashkowiak:

Milyen rendszeres havi juttatasokrol beszelsz ? Azert, hogy valaki aranyermet nyert valahol, a legtobb orszagban nem adnak semmifele eletjaradekot. Harmadszor irom le, de latom tul hulye vagy ahoz, hogy felfogd :D

greybull 2012.10.14. 09:33:40

Ha már lenyúltuk egyszer Janicsot a szerbektől, akkor ne háborogjunk azon, hogy azok meg "visszanyúlják".
A nekünk megszerzett aranyak már örökre a magyar olimpiai részvétel történetébe vannak beírva, oszt ennyi. Ami meg jár egy olimpikonnak, az jár. A gond ott van, hogy az olimpia is kezd üzletté (kurva nagy üzletté) válni, annak minden mocskával és gusztustalanságával, úgy, mint a labdarúgás - tulajdonképpen az a sok fasz szurkoló milyen csapatoknak is szurkol valójában, mikor a lokalitásából jóformán semmi sem jelenik meg mondjuk egy Stuttgartban, vagy Manchester-ben.....

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.10.27. 16:57:52

na, mostan mi a nyafogás, hogy a hülyepicsát végül a bolgároknak adta el a férje?
javaslatom a főszerkesztőnek: a szerzőt zavarja el a picsába.
süti beállítások módosítása