Kommentszűrés
’07 sze
4
08:57

Ilyen ország pedig nincs XLVII.

Írta: TuRuL_2k2

Beomlott a 4-es metró Tétényi úti állomása, az eredmény: erőteljes víz- és gázömlés. Természetesen metróépítőék szerint a "gödöromlás csak egy kisebb fennakadás a metróépítésben, ami megy tovább a maga útján". Ceterum censeo: Állítsátok meg a fúrópajzsokat!

Ápdét: A kis malőr miatt elmarad Demszky holnapi, sokadik fúrópajzsos sajtótájékoztatója, muhaha...

X-Akták Ápdét: Az omlás oka nem más, mint hogy Ismeretlen Anyagot találtak a helyszínen.

Címkék: demszky metró ilyen ország pedig nincs

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr5156987

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Reakció - a polgári underground blogja 2007.11.25. 13:07:13

Az MDF megállítaná a fúrópajzsokatA fővárosi MDF - nagyon helyesen - csatlakozott áprilisban indított Állítsátok meg a fúrópajzsokat! mozgalmunkhoz (amit azóta is rendszeresen kedves olvasóink figyelmébe ajánlunk). A Kálvin téren arra hívták fel a figyelm…

Trackback: Reakció - a polgári underground blogja 2007.11.25. 13:07:01

Az MDF megállítaná a fúrópajzsokatA fővárosi MDF - nagyon helyesen - csatlakozott áprilisban indított Állítsátok meg a fúrópajzsokat! mozgalmunkhoz (amit azóta is rendszeresen kedves olvasóink figyelmébe ajánlunk). A Kálvin téren arra hívták fel a figyelm…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

genghis 2007.09.04. 09:09:02

Nah, mi is a hir? Nem a metro alagut omlott am be csak az egyik vedofal a Fehervari uti allomasnal. Nem hiszem hogy midjart vilagveget kene kiabalni. Kicsit gerjesztett hiszeria szaga van igy a dolognak ahogy a mediak regalnak.:-/

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.09.04. 09:20:06

Ja, teljesen normális, hogy beomlik ez-az és órákon keresztül ömlik a víz és a gáz. Éljen a nagyszerű, közlekedésfejlesztési és finanszírozási szempontból egyaránt biztos lábakon álló négyesmetró! Vivát!

Ombudsmanyus 2007.09.04. 09:20:30

gengish,
Akkor szerinted ez a normál üzletmenet része? Spongyát rá, felelős úgysincs, vagy az Orbán tehet erről is.

genghis 2007.09.04. 09:30:20

Nem. Igazatok van! Beomlott meghaltak, monnyanak le akasszuk fel, milliardos karok esatobbi.
Persz tortent valami. Ahoz kepest hogy hany helyen epitkeznek es milyen jol eltervezetten ez sztem semmiseg. Amikor a mummutnal ledolt a daru es agyonb@szott ket munkast mikozben a suly keresztul pattogott a koruton, na az teljesitmeny.
Ez viszont max egy het csuszas. E nelkul is csak scsuszik az a sz@r, sajnos nem ezen mullik. E nelkul is gyanusan rohadt sokba kerul, sajnos nem ezen mullik. Persze lehet miatta hisztizni, de attol meg csak vihar a biliben, bolhabol elefant, stb.
Bp-n akarhol eltorhet am a vezetek merthogy remek allapotban van mindenutt, es biza orakon at omlik olyankor viz-gaz-csatorna szenny. Ne csinaljatok mar hogy atomvalsagot eltunk at ettol a kis szutyoktol. Itt legalabb "gyorsan" reagaltak merthogy a draga negyesmetro kerult veszelybe.

dejavubazz 2007.09.04. 09:30:21

Szerintem meg nagyon is ertheto, hogy akarmi is tortenik (es fog tortenni, mert egy ekkora projektben boven elofordulnak be nem tervezett jelensegek) a metroepites soran, a sajto fokozott figylemet elvezi es fogja elvezni, mert ami itt a 4-es metro felvetodesenek/koztudatba emelesenek/tervezesnek/epitesenek ota folyik, finoman szolva nem professzionalizmus.

k|M · http://ufi.blog.hu 2007.09.04. 09:45:13

Egyes értesülések szerint OV (Orbán Viktor) polgárikörös szabadcsapatai és talán Ő maga személyesen is partizánakciókkal szabotálja az egyébként minden tekintetben kifogástalanul haladó metróépítést.

OftF 2007.09.04. 10:19:13

Turul, ezt most tényleg felfújod. Az állomás munkagödrének az egyik fala omlott be, senki nem sérült. Egy ilyen esemény elég gyakran előfordul.
Ha nem éjjel áztatta volna szarrá az esővízelvezető a talajt, hanem a balesetveszély szempontjából rizikósabb nappali időszakban, amikor munkások is vannak a környéken, akkor észrevették volna, hogy orrán-száján jön a sár, és megint csak nem ment volna oda senki.

Simán el tudom hinni Oltinak a szavait is, aki azt mondta, hogy a létező közműtérképeken nem szereplő gázvezetékek sérültek, olyan kupleráj szokott lenni.

Egy dolog azonban mégis érdekes a cikkben, de ezen már nem igazán lepődök meg:

----
"Nem az a lényeges egy ilyen helyzetben, hogy mennyibe fog kerülni" - válaszolta Regőczi Miklós, a BKV másik vezérigazgató-helyettese arra kérdésünkre, hogy a becslések szerint mekkora károkat okozott a kedd hajnali földomlás.
----

Az hogy valaki egy anyagi vonzatot is érintő kérdésre rögtön összeszorult seggel kezdjen hárítani, azért sokat sejtet.

dowNLoad 2007.09.04. 10:20:22

Egyes hülye országokban a közművek vezetékei, közműalagútban vannak (persze, drága, de csak 1X kell jól megépíteni) ha valami csövet cserélnek, akkor azt a felszínen észre sem veszik! Metrót az oroszok nem olcsóbban építenek?

genghis 2007.09.04. 10:48:28

dowNLoad 2007.09.04. 10:20:22
Egyes hülye országokban a közművek vezetékei, közműalagútban vannak (persze, drága, de csak 1X kell jól megépíteni) ha valami csövet cserélnek, akkor azt a felszínen észre sem veszik! Metrót az oroszok nem olcsóbban építenek?

Naja, de akkor nallunk mire fel bontogatnak hetente ugyanazokat az utszakaszokat? Raadasul kulon kulon, elobb a gazosok, kov heten a vizesek stb. Kicsit meg mintha a mult rendszerben elnenk, ha nincs munka csinalunk magunknak.:)

Nagykevély 2007.09.04. 11:17:20

Közműalagút?! Hülye vagy? Hát nem jó biznisz minden évben szétverni például a Lajos utcát és a Fő utcát Budán? Végül is alig 50-60 ezer ember ácsorog a dugóban reggelente órákig, de végülis a nyugdíjas és a segélyezett nem siet sehová, a munkába menő, adózó barmok pedig úgyis pusztán haszonállatok, akire nem kell tekintetttel lenni. A többség úgyis engedelmesen leszavaz a seggfűre és a madarakra.

OftF 2007.09.04. 11:20:39

Jogszabály teszi kötelezővé, hogy egy útszakasz felújításakor minden közművet újítsanak fel alatta, hogy nehogy fél év múlva szét kelljen robbantani az egészet.
Az más kérdés, hogy ha nem felújításkor, hanem mondjuk egy szimpla csatornacsere miatt bontanak fel egy utat, akkor azt vissza lehet foltozni, aztán két hét múlva már jöhetnek is a gázosok.

Őrnagy Őrnagy 2007.09.04. 12:50:24

Gázvezeték nincs a közműtérképen?? Háááát én azt nem hiszem. Meg a 300-as víz se? Lehet fordítva tartották

Parapitty · http://parapitty.blog.hu 2007.09.04. 12:57:56

Turul_2k2, ha nincs hír, nem muszáj a semmit lebloggolni. Ebben az ügyben is politikát látni és muhaházni már betegség baze.

OftF 2007.09.04. 13:55:22

Őrnagy úr, láttam én már fejvakaró kivitelezőt, mert a földmunkagép az orra előtt kapott ki egy, a közműtérképen jelöltetlen, nyomás alatti vízvezetéket.

tistedur 2007.09.04. 14:30:16

az optikai kábelekről meg ne is beszéljünk :)
én még olyan közműtérképet nem láttam,amin minden a helyén volt-és minden közmű rajta lett volna :(

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.09.04. 17:07:54

Lehet, hogy csak nekem tűnik nagy gondnak egy ilyen baleset... De szerintem abszurd, hogy a fel-nem-tüntetett közmű miatt szakadt volna be a föld. Az ismeretlen anyagról nem is beszélve.

k|M · http://ufi.blog.hu 2007.09.04. 17:10:01

Tudok olyan magyar városról, ahol a csatornázás befejezése azért csúszik hónapokat, majd újabb hónapokat, mert egyszerűen hiányos a közműtérkép és a kivitelezők nem tudják, mit rejt a mély.

OftF 2007.09.04. 17:13:51

Nem a fel nem tüntetett közmű miatt szakadt be.
A gázvezeték fel nem tüntetetése miatt nem tudták azt időben elzárni.

k|M · http://ufi.blog.hu 2007.09.04. 17:22:33

"De szerintem abszurd, hogy a fel-nem-tüntetett közmű miatt szakadt volna be a föld."

Feltehetően a jól megszokott munkatempó: jóleszazúgy Sanyikám, a fene megette ezt az egészet Gyurcsányostul, kapjunk is be gyorsan egy Borsodit a talponállóban, mielőtt teljesen kiszikkad a torkom.

És a kivitelező alvállalkozójának al-al-al-al-al-al-al-al-al-al-alvállakozójának alulfizetett és széttúlóráztatott feketemunkásaitól egyébiránt meg miért is várnánk el, hogy esetleg ne így legyen?

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.09.04. 17:24:29

kozmualagut??

basszus, a multkor vegigszamoltam az aknafedoket a hungarian.
a vidamparki feluljarotol az arpad hidig ha jol emlexem 50 felett volt a szamuk. van ahol 5 meteren belul ketto is volt, es nem egyvonalban az uton. ugy ertem egyik a savom jobbszelen, masik a savom kozepen.
es meglepo, de pl. nem korrelal a szamuk es elhelyezkedesuk a becsatlakozo utcakkal (pedig az logikus lenne).

azontul, hogy nemelyik tetejenek a szintje dramaian elter az uttest szintjetol, meg elgondolkoztato, hogy vajon hova a faszba mehetnek ezek? foleg akkor, ha nincs kozmualagut. az biztos, hogy ha a hungarian ujabb kozmu jellegu beruhazast akarnak veghezvinni, akkor lezervezerlesu ipari robotoknak kell asni, kulonben valamit tutira atvagnak.

egyebirant egy ilyen 4es metro jellegu epitkezes magaban hordozza a kozmualagut megvalositasank lehetoseget, ha mashol nem is, akkor a nyomvonalon...

Citrom ;) 2007.09.04. 18:07:29

Szerintem, kell a metró, mint ahogyan kell a teljes körgyűrű a kamionok kíméletlen kitiltásához.
Valahogy meg kell tizedelni az utcai forgalmat, mert ott pusztultok.

Az hogy vannak balesetek? Csak az nem vét, aki nem dolgozik.
Tudom, azért lehetne optimálisabban is, de ezektől ennyit várhatunk.
Az is igaz, hogy régebben ennyit nem is tudhattunk az építkezés körül történtekről, mert nem hozták tudomásunkra.

Gabe 2007.09.04. 18:54:59

Körgyűrű! Körgyűrű! Körgyűrű!

dowNLoad 2007.09.04. 19:38:38

HAHA mert ahhoz olyan sok ész kellene, hogy ne lehessen csak max 3szint???
tervező, fővállalkozó, alvállalkozó és ennyi! (és ne ugyanaz a brazil gépsor végezze az effektív munkát tizedannyiért???, tipikus maffiamódszer, hogy a sorban levők semmit sem csinálnak, csak továbbpasszolják a munkát, és leveszik a százalékot, a semmiért???)

Őrnagy Őrnagy 2007.09.04. 20:58:56

1. Én anno mikor még építkezéseken dolgoztam mérnökként, beszereztem az összes közműtérképet szakáganként, nem az összközműtérképet használtam. Ez alap. ÉS bele is mértem ,sőt vezetéket is kutattam ,ha kell. Inkább, mint egy baleset. Bár egyszer eg épülőy Tesconál eltörtek egy vízvezetéket ,de nem a térképpel volt baj. Hülyék voltak.
2. Egy ilyen nagy kaliberű építkezésnél, ilyen veszélyes üzemnél egyszerűen nem lehet olyan, hogy egy nyomás alatti gázvezetékről nincs tudomásunk, és kész. Meg ha az álomás területén fut, vagy érinti, talán az építkezés előtt ki kellett volna váltani egy másikkal.

k|M · http://ufi.blog.hu 2007.09.04. 21:06:17

dowNLoad 2007.09.04. 19:38:38
"tipikus maffiamódszer, hogy a sorban levők semmit sem csinálnak, csak továbbpasszolják a munkát, és leveszik a százalékot, a semmiért"

Ha nem is maffiamódszer, de a magyar korrupciós-biznisz leglényege a "majd te nyersz Józsikám, oszt a munkát meg leadod"-játék.

Az állami megrendelésű építőipart közelről megélők elmondása szerint az már jó, ha a nyertes után következő 4-5. láncszem tényleges munkát végez.

Addig csak a továbbpasszolás megy.

Citrom ;) 2007.09.05. 00:37:23

...hogy mi nem tudunk egymás közöt olyan jó áron passzolgatni...
Mindig van, akiknek csak megszületni nehéz.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.09.05. 11:44:44

"Ismeretlen agyag-anyag" - hát, ez fantasztikus. Még szerencse, hogy a vulkán nem tört fel arrafelé. Remélem, piros lámpákkal van biztosítva az építkezés, járna neki, hisz akkora kupleráj ez, kérem szépen.

bugris 2007.09.05. 11:53:05

Műszaki szempontból folytatódhatna az építkezés. Egyelőre azért áll, mert a NASA szakemberei Scully és Mulder ügynökök közreműködésével vizsgálják az ismeretlen anyagot. De erről csitt, szigorúan titkos.

dowNLoad 2007.09.05. 19:11:02

denevér jogos a felvetés, pedig gondolom nem vagy közműépítő mérnök,(vagy demszkáj tanácsadója) de tényleg, miért nem építik ki a közműalagutakat egy-egy ilyen nagyobb földalatti munkával együtt? (a sok csatornafedő az magyar betegség, vagy K-Európai?, legalább a későbbi útfelbontásokat megelőznék vele, de nem)

Őrnagy Őrnagy 2007.09.06. 09:49:11

A Nagykörúton, Király utcán meg sok helyen a Belvárosban a felújításkor közműalagút is épült, legalábbis úgy nézet ki.