A sivatag geometriája − jelenné vált jövő Dubaiban
2016. július 16. írta: kömlődi ferenc

A sivatag geometriája − jelenné vált jövő Dubaiban

dubai_utazas_1.jpg

A modern építészet iránti rajongás vitt Sri Lankára menet félúton, árny nélküli forróságban, Ramadán böjtjén a sivatag és tenger övezte Dubaiba. Kicsit félve vártam, mert a közel-keleti arab világ másik kirakatvárosa, a katari Doha néhány éve − a phuketi hedonista éjszakából a csadoros valóságba, 40 plusz fok és Ramadán helyett márciusi szürkeségbe csöppenve, a mutatós skyline, a fényárban úszó felhőkarcolók ellenére − csalódást okozott.

Hamar kiderült, hogy Dubai teljesen más.

*

A gazdagság alapját, az olajat 1966-ban fedezték fel a közeli vizekben, 1971-ben álltak egyesült arab államalakulattá az emírségek, beindult, majd az Öbölháborút követő rövid holtpont után szuperszonikus sebességre kapcsolt a fejlődés, vég nélküli építkezés vette kezdetét, vándorkereskedők és tengerészek után csúcsra futott a turizmus. Az építkezési láz annyira felpörgött, hogy 2005 körül a világ daruinak negyede Dubaiban tevékenykedett…

A munkaerőt a muszlim világ összes országából (és persze máshonnan is) mágnesként vonzó város sokszínű multikulturális, iszlám viszonyok között már-már liberális metropolisszá, a vasszigorú vahabita Szaúd-Arábia ellentétévé, innovációs és high-tech paradicsommá alakult, New Yorkot és Hongkongot is maga mögé utasító felhőkarcolóikkal, mesterséges szigetekkel, a fogyasztás és a posztmodern giccs Mekkáit jelképező gigantikus bevásárlóközpontokkal.

A kései William Gibson cyberpunk utáni valóságát idéző közeggé – kár, hogy egyetlen poszt és poszt nélküli cyberpunk opus sem játszódik Dubaiban, mint ahogy a világ másik ultramodern építészeti csodavárosában, Szingapúrban sem.

Nyugodtan játszódhatna mindkettőben.

*

dubai1.jpg

dubai6.jpg

dubai4.jpg

Buddhista és sinto hagyományok, valamint csúcstechnológia tökéletes harmóniája adja a mai Japán tökéletességét.

Kicsiben valami hasonló megy végbe Dubaiban is: az iszlám ornamentika és az ultramodern vonalak természetes egybefonódása a helyi építészet egyik kulcseleme. Kevésbé fémes és visszafogottabb, mint a kortárs architektúra ékköve, a Petronas-ikertornyok, másként és masszívabban hat s rögzül sötétszürke-fekete tömbökön cikázó, virágot formáló színes fénypöttyökként a tudatalattiban.

*

Dubaiban és Szingapúrban, a jelen architektúra két viszonyítási pontján járva, hátunk mögött hagyva a harsány bevásárlóközpontokat, minimalista felületeiket pásztázva válik egyértelművé: túlléptünk a posztmodern eklektikán, manierista modorosságon.

Egyetemes technovalóság – Burj Khalifa, Burj Al-Arab, nyitásra váró Jövőmúzeum emitt, Marina Bay Sands, környezetbarát mesekert, Művészet-tudomány Múzeum amott. A sivatag végtelen terét a sivatag geometriájával töltik be az egyikben, a beépítendő tér szűkösségét kompenzálják égbeszökő kecses idomokkal a másikban.

Közös vonásuk, hogy a csodától az übergagyiig bármi mehet, a tobzódó fantázia nem egyszer álmodta szimultán mindkettőt ugyanabba a konstrukcióba.

*

dubai8.jpg

A világ legmagasabb épülete – „ember építette szerkezete” –, a 829 méter Burj Khalifa és környezete remekül szemlélteti a hagyományos helyi építészet és a jelen kontrasztját, a kontraszton túli elegáns szintézisét.

A történelmi kereskedelmi központból Deirából érkezve teljesül ki az időutazás, sejlik fel lépésről lépésre a közelmúlt Öböl-valósága: milyen lehetett szűk utcáival, fűszer- és színgazdag bazárjaival, kecses mecseteivel, tarkabarka forgatagával, olaj-boom előtti porfészekként tengetve napjait a sivatag poklában.

eirában nem légkondicionálják az utcákat, a hőség és Port Saeed halászkikötője sem szimulakrum, az árnyak is valódiak. Innen indulunk hat-, nyolc-, ki tudja, hány sávos autóúton, autóutak gondosan szerkesztett rendszerén a jövőnek hitt pszeudójelenbe, legek valóságába.

Felhőkarcolók, amerre a szem ellát, hűsölünk a monumentálisan ormótlan Dubai mall grafitszürke vízesése alatt, aztán fel a Burj Khalifa majdnem tetejére bámulni szájtátva a végtelent, sivatag homokjába vesző humán konstrukciókat, a 124. emeletről témaparkoknak, legónak tűnő darabkákat.

Alkalmazott high-tech: hasonló shopok szokásos felhozatala, seregnyi miniatűr Burj Khalifa, I Love Dubai t-shirt és tányér között virít a torony 3D nyomtatott mása…

Legszórakoztatóbb az egyperces lift, andalító arab háttérzenével, sötétben megtörő fényekkel, képernyő-replikákkal, geometrikus idomokkal megörökített mozgással, mindezek egyidejűségében széteső térrel, egyszerre felgyorsuló és belassuló idővel.

Szárnyas fejvadász pillanat.

Fémes egyen-giccsfigurák díszítette vízesés, bevásárlóközpont vízesések archetípusa, kisebb tóméretű akvárium, cipőszobrok és luxusboltok, Ramadán lévén gondosan zárt éttermek, korcsolyapálya és a krokodilkirály életnagyságú utánzata között tántorgok a pillanat mámorában.

Dubai mall: visszatérés a posztmodern eklektikába.

*

dubai5.jpg

A homoksivatag Malevics fehér négyzete, minden természeti forma kvintesszenciája, egyetlen elembe sűrítése, monotóniájában is számlálhatatlan variációk tárháza.

Az utolsó teve és egy csenevész bokor után ér véget minden, csak a forró üresség, a semmi marad.

Alábukik a nap.

*

dubai2.jpg

dubai7.jpg

A saját mesterséges szigetén a Burj Al-Arab, a földkerekség egyetlen hétcsillagos luxusszállodája nem az emberi teremtés csúcsát, a hatalommámor égbeszökő Bábel-tornyát, a pillanatnyi megállást nem engedélyező versenyt hivatott mértani formákba rendezni. Törékenyebb, avantgarde-abb és egyben emberibb a jelen klasszicizmusába dermedt Burj Khalifánál.

Monorail, legyezőpálmát formáló szigetek és a Marina: az inkább helikopterről vagy repülőről mutatós formadzsungel sivatagi Disneyland és egy túlméretezett szingapúri CBD összeházasítása a melegtől megroggyanva a nyári sípályára menet.

A Homo sapiens itt is napról napra zabolázza a tengert, alkot rajta és belőle mesterséges földképződményeket. Valóság és szimuláció tökéletesen feloldódnak egymásban – Baudrillard kedvenc városa lehetne Dubai.

Olyan iszonyatos a hőség, hogy percekre sem lehet légkondicionálás nélkül elviselni.

A tengerből kimeredő Burj Al-Arab az emlékezet mélyebb, mágikusabb zugaiba raktározódik, mint a Burj Khalifa. Rejtőzködőbb és titokzatosabb, de ő a szenvedélyesebb szerető. Egyszerre cyberpunk és transzhumán, Gibson és Kurzweil.

*

dubai9.jpg

Az Emirátus Tornyok előtt kicsi irodaépület, egyszintes téglatestformák együttese szerénykedik. Tervezői nem a teremtőt játszották, a legegyszerűbb formákban, őslényegére csupaszított geometriában gondolkoztak.

A világ első nyomtatott irodaházát, a 2018-ban nyíló és addigra újabbakkal bővített Jövő Múzeumát 17 nap alatt kivitelezték. A legújabb elképzelések szerint a 2030-ig megvalósítandó épületek negyede – akár lakónegyedek egész sora – készül 3D printeléssel.

A mögöttes tornyokban ízelítőt kapunk a múzeumból, villanásokat a mesterségesintelligencia-ember hibrid közeljövőjéből. Ezen a ponton áll össze egységes képpé, s lényegül át holnappá a város.

„A szuper MI trillió döntést kezel másodpercenként, terabájtnyi információból von le hosszútávú következtetéseket. Hogyan változtatják meg ezek a gépek a kormányokat, társadalmat és a világot? Milyen szerep vár ránk irányításukban, miként támogatjuk őket? És hogyan segítenek majd ők minket? Fedezzük fel az Egyesült Arab Emírségek hiperelméjét, a jövő városának irányításában segítő óriási szuperszámítógépet!”

Iszlám ornamentika sincs már, csak a transzhumanizmus minimalizmusa.

Bezárult a kör: vissza a Dubai Mallba, vissza a Burj Khalifához. A posztmodern utáni idők embere hamisítatlan posztmodern szeánsszal fejezi be az estét: giccsbe merevedett monumentális szökőkút fény- és vízjátékával sötétedik be a horizont, s jön el az éj.

*

Port Saeed, késő este, szemközt Deira mecsetei és minaretjei, sejtelmes épület-sziluettjei, ódon bárkák és diszkrét fényű sétahajók úsznak tova a vízfelületen, kartonokat pakoló rakodómunkások görnyedeznek a masszív súlyok alatt.

Müezzin hangja szól.

Messzi villanások emlékeztetnek csak a jelenné vált jövőre. A sivatagra még annyi sem.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr978891926

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kömlődi Ferenc: A sivatag geometriája − jelenné vált jövő Dubaiban 2016.07.16. 13:13:01

New Yorkot és Hongkongot is maga mögé utasító felhőkarcolók, mesterséges szigetek, a fogyasztás és a posztmodern giccs Mekkáit jelképező gigantikus bevásárlóközpontok, a kései William Gibson cyberpunk utáni valóságát idéző közeg. Ez Dubai.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Conchobar 2016.07.16. 08:42:21

Talán száz év se kell hozzá, és turistáknak mutogatják a sivatag által visszafoglalt, egykor virágzó csodavárost, Dubait. Még párszáz év és csak annyi nyoma marad, mint az egyiptomi Amarnának

maroz 2016.07.16. 08:42:23

"Buddhista és sinto hagyományok, valamint csúcstechnológia tökéletes harmóniája adja a mai Japán tökéletességét."

Ez vagy hülye, vagy matematikus. Fukusima után Japán tökéletességéről beszélni már elnézést, de debilitás.

2016.07.16. 08:59:07

@maroz:

fukushima amerikai hiba. a general electric féle konstrukciós és építési konzultációs hibák okozták.
(bassza meg ebből per lesz, de nagyon unom már hogy virágnyelven kell elmondanom, azt meg nem értitek)

viszont a beszámoló szép, aranyos, személyes.

további sok sikert a poszternek.

@Conchobar: amikor egy városba már ennyi ember élete munkája gondolata van belefektetve akkor nagyon nagy eséllyel fentmarad virágzik és tovább alakul.

maroz 2016.07.16. 09:06:48

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!:

"bassza meg ebből per lesz,"

Nem hinném. El fogsz tűnni, nyom nélkül. A titok, az titok, tanulja meg mindenki.

Virág et. 2016.07.16. 09:08:29

@maroz: "Ez vagy hülye, vagy matematikus."

Miért pont matematikus??? Ez még valami mindig a Vincent-JT fixáltság?

maroz 2016.07.16. 09:14:57

@Virág et.: Nem, az MTA elnökére gondoltam. Ő már vállalható ellenfél?

Azért pont, mert a matematikusok esetében figyeltem meg azt a jelenséget, hogy a formális tudományok szigorúbb ok-okozati láncait érvényesnek gondolják el a társadalmi folyamatokra is és ezért olyan síkhülye valóságmagyarázatokat tudnak adni, amilyent kevesek. Tehát a matematikus a formális tudományokhoz nem hülye, csak az élethez, és amikor az utóbbiról mond valamit akkor igen komoly valószínűséggel baromságot fog mondani.

Bell & Sebastian 2016.07.16. 09:35:11

Nonhuman, az, ...meg a kecskét.

Bell & Sebastian 2016.07.16. 09:44:50

A Blade Runner arról szól, hogy a robot Deckard, jó zenére, fokozatosan emberré válik.

Ezek pedig a megafon gajdolására serblifejű amcsivá. Szívjanak gázt.

Conchobar 2016.07.16. 11:16:33

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: ": amikor egy városba már ennyi ember élete munkája gondolata van belefektetve akkor nagyon nagy eséllyel fentmarad virágzik és tovább alakul." - Dehogyis marad. Amarnához hasonlítottam, sok ember rengeteg munkája fekszik benne, mégis csak egy rövid ideig volt virágzó település. De korunkból is bárki találhat hasonló sorsú településeket, elég beütni a keresőbe, hogy szellemvárosok.

2016.07.16. 11:56:09

@Conchobar:

van kb 100.000 város, abból szellemesedett 200, nagy városból meg alig néhány.

dubai nagy város, ma a föld egyik vezető városa. kozmopolita, mindig fog találni olyan embereket akik fantáziát látnak benne és oda vándorolnak, és a munkájukkal-jelenlétükkel-alkotásaikkal fentartják.

minden város valamilyen lehetőséggel kezdi, folyópart-öböl-természeti kincs, aztán az emberi tevékenység felfejleszti. és a természeti kincs kimerülése után is fentmarad, mert a tevékenységek egy idő után már nem csak az alapokhoz kötődnek. ahol pedig megújuló természeti alapok vannak, ott meg közel 100% a tartós település létrejötte.

dubai azért különleges mert bár az olajon jött létre de 20 éve sikeresen leszakadt róla, és szellemi-tevékenységi központ.
(kereskedelem-pénzügyek-tudomány-multikulti-kozmopolita)

a világ elszaladt mellettünk, még a kommi időkben csak-csak tartottuk a tempót, de aztán a 3.technológiai forradalmat elmulasztottuk, a társadalmi fejlődésben pedig csúfosan elbuktunk. így rossz nézőpontból vizsgáljuk a világot, nem értjük, nem tudjuk elképzelni, sőt még el sem hisszük.

pitcairn2 2016.07.16. 12:00:41

@Conchobar:

Dubai-t inkább olyan városokkal lehet rokonítani mint Sanghaj, Hong-Kong vagy Szingapúr

és kb. addig lesz sikeres amíg megőrzik a piacos hagyományaikat

maroz 2016.07.16. 12:18:22

"Kömlődi Ferenc - jövőkutató, ICT-elemző, író.

Szerteágazó munkáiban a technológia és az ember kapcsolatát, e bonyolult kapcsolatrendszer jövőbeni lehetőségeit vizsgálja. Az elektronikus zenéket is érintő témakörben több könyve, számos tanulmány és ismeretterjesztő írása jelent meg. Jelenleg elsősorban jövőkutatással, 3D nyomtatással és mesterségesintelligencia-megoldásokkal foglalkozik, valamint egy sci-fi regény megírását tervezi.

linkek: freedee.blog.hu, http://www.njszt.hu"

freedee.blog.hu/2016/07/15/ujabb_nyomtatott_epuletek_varhatok_dubaiban

"Érdekelnek a legjobb asztali 3D nyomtatók és kézi 3D szkennerek árai?
Töltsd le az árlistánkat!"

Kérdés van? :))

2016.07.16. 13:08:57

@maroz:

van olyan tudományág, amiben kömlődi igazoltan kompetens? nincs
írásai alapján egy józan, bölcs publicista az úriember?
nem

akkor kész az álértelmiség

2016.07.16. 13:45:03

@WiteNoir:

olyan alkalmazott ismeretek fickó lehet, semmi szükség nagy okosnak lenni, elég rájönni hogyan lehet kihasználni és felhasználni mások gondolatait. ilyen az igazi ember gyakorlatias életrevaló nem veszik el szükségtelen részletekben, látja és érti a nagyobb képet is.

ha tanulsz utazol és a génjeid is engedik, 20 év múlva majd te is ott tartasz. mondom, ha .....

mostanában sokat emlegetik a parasztot aki nézi az állatkerti zsiráfot:

"ilyen állat pedig nincs!"

Conchobar 2016.07.16. 14:19:23

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: "dubai nagy város, ma a föld egyik vezető városa. kozmopolita, mindig fog találni olyan embereket akik fantáziát látnak benne és oda vándorolnak, és a munkájukkal-jelenlétükkel-alkotásaikkal fentartják." - Valóban. Dubai ma nagyváros, az olajért kapott pénzeken felfejlesztették, és mindaddig így lesz, ameddig tart az olaj szezonja. Ellenpélda: Róma, amelynek ugyan voltak rosszabb periódusai, de évezredeken át kereskedelmi, kulturális és gazdasági centrum volt (mint volt Ur, Uruk, Babilon stb.) és még most is az

Conchobar 2016.07.16. 14:21:35

@pitcairn2: "Dubai-t inkább olyan városokkal lehet rokonítani mint Sanghaj, Hong-Kong vagy Szingapúr
és kb. addig lesz sikeres amíg megőrzik a piacos hagyományaikat" - Mert a piac tette nagyvárossá? Nem az időleges (olaj) konjunktúra?

pitcairn2 2016.07.16. 14:32:17

@Conchobar:

Dubai afféle szabadpiaci játszótér a Perzsa-öbölben és mint ilyen szivacsként szívta magában a környező államokban generált olajjövedelmeket:)

Dubai a külföldi olajjövedelmekre épül, a saját olajiparuk csak az alapinfrastruktúra kiépítésére volt elég

2016.07.16. 14:46:05

@Conchobar:

az olajpénzen indultak de már a külföldiek adják a befektetéseket. ez a mágia benne ahogy ők csak a lehetőségeket adják, a nyugati-keleti üzletemberek mérnökök technokraták álmodozók életművészek meg versenyeznek hogy jobban kihasználják.

ezek a városok nem a szingapúri-kínai-arab népek alkotásai, hanem kozmopolita városok, a föld legjobbjai hozták össze.

S=klogW 2016.07.16. 14:49:17

@maroz: ha van nép, aki közel került a tökéletességhez (ráadásul tudatosan törekedett rá) az a japán

még a kapitalizmusban is, mely immanensen antitézise a tökéltességnek (bár ennek ígéretével agitál maga mellett), törekedtek erre

maroz 2016.07.16. 15:02:55

@WiteNoir: Na jó, de milyenek lehetnek az árai?

A háromdé nyomtatóra gondoltam.

maroz 2016.07.16. 15:03:48

@S=klogW: Mit értesz te tökéletességen? Mit értesz japán népen? Eh..

S=klogW 2016.07.16. 15:19:10

@maroz: a transzcendens anyagvilági megjelenítését. amelyik a japán kultúrát megalkotta a japán szigeteken.

S=klogW 2016.07.16. 15:40:26

@maroz: eszi, nem eszi, nem kap mást :)

Bell & Sebastian 2016.07.16. 17:00:48

Ezek joggal gondolják, hogy Allah a leghatalmasabb. Ameddig van miből, rázhatják a lebegő szőnyeget.

Az önvezető teve kikísérletezésére legalább nem kell költeniük, az tuti, ahonnan jöttek, oda mennek, a haverjaikkal együtt. Velejéig romlott, mocskos népség csak ez is, akár van pénze, akár nincsen. Rútul fognak megdögleni.

maroz 2016.07.16. 17:18:11

@S=klogW: A japánok tökéletes szexualitása című lemez nincs véletlenül bent? Azt kikölcsönözném.

S=klogW 2016.07.16. 17:58:32

@maroz: azt gondoltam, jobban tud disztingválni :P

venszivar 2016.07.16. 19:17:51

@Bell & Sebastian: Remélem, hogy 25-30 éven belül, hogy még láthassam!!! :)

maroz 2016.07.16. 20:06:21

@S=klogW: Mert? Elvárás, vélt vagy valós osztályhelyzetből kifolyólag? Aki nem tud disztingválni az meg sem érdemli, hogy magunkkal cipeljük a tökély felé vezető úton, vagy mi?

Messzi Vetek 2016.07.16. 21:05:43

fecókám, akciós volt a wizzjegy? kézipotyiba befértél?

S=klogW 2016.07.16. 22:32:27

@maroz: csupán a kommentjeiből kifolyólag. de ha nem, hát nem. mindenki maga magát cipeli elsősorban.

Bell & Sebastian 2016.07.16. 23:00:11

@venszivar: Ezek a genyó olajszerájok az amcsik gátlástalan csicskái, a napnál is világosabb, hogy náluk rendelte meg Éleselméjű Bush 9/11 -et és McCain Erdogan -nal az ISIS -t. Obamaki most személyen mosdathatja a szaudiak sötét pofáját, hogy az áldozatok ne perelhessék, ami értelemszerűen a feladóra szállna.

Létezésük értelmetlenségen ennyi a korona.

kalbász 2016.07.17. 01:37:02

Az értelmetlen pénzpazarlás.

Cigány gazdálkodás.

maroz 2016.07.17. 05:44:09

@S=klogW: A kommentjeimből nem folyik ki semmi, azok a te elvárásaid. Illetve dehogy a tieid, az osztályodé, te csak spontán átveszed.

Szólaljak meg, beszélgessek veled, mondjak dolgokat, de ne azt, amit gondolok, hanem azt, amit az osztálytudatod szerint nekem mondanom kell. Ha mást mondok akkor már el is kezdesz kirekeszteni, közlöd, hogy nem tartasz méltónak a válaszra, mert nem tudok disztingválni (nem eléggé tartom el a kisujjam, vagy mi, pedig úriember lennék, soha nem töröltem utána a függönybe), tehát számodra csak akkor vagyok méltó és elfogadható beszélgetőtárs, ha feladom az autenticitásom és másnak próbálok meg mutatkozni, mint ami vagyok.

Szóval sajnos belvárosi liberális vagy te is, bis zum tövig, semmi értelme beszélgetnünk, ugyanúgy nincs közös nyelvünk, mint Szindbáddal és társaival. Hát, kár, de én mostanság pont disztingválni szeretnék nagyon elfelejteni. A faszom kivan ugyanis a disztingváltaktól. Japáni tökéletességgel van ki, jelentsen ez bármit is.

bispora 2016.07.17. 16:36:17

Dubai az olajból lett álom, addig tart, amíg az olaj kitart- az lesz az ébredés.
Ugyanis a humán tőke minősége nem fenntartható pénzügyi források nélkül.
"Ahhoz, hogy egy külföldi megkapja a dubaji állampolgárságot, két fontos feltételnek kell megfeleljen: legalább 35 éve igazoltan az Emírségek területén kell élnie, valamint állampolgárral kell legyen érvényes házassága. "
Amit ha lefordítok, a rokonházasságtól sújtott 20%-nyi állampolgársággal rendelkező arab öröklött képességtelensége nem fog varázsütésre megváltozni. Elég megnézni a PISA eredményeket, meg az elérhető intellektus vizs

bispora 2016.07.17. 16:41:42

@bispora:
Elég megnézni a PISA eredményeket, meg az elérhető intellektus vizsgálatok eredményeit- ez kb 80 körüli átlagot jelent. Ilyen gyenge képességű népesség ilyen jól a világon sehol sem él, aminek az olaj a nyilvánvaló oka. A népesség "okosítása" meg nem járható út: Dubai nem fog tudni változtatni ezen, hiszen alapvetően klánredszerre épül a társadalma, az állampolgárságot nem fogják meritokrata alapon osztogatni a jövőben sem.
Ahogy az utolsó csepp olaj a felszínre kerül itt, elkezdi a sivatag visszafoglalni ami az övé, és a burnuszos dubai férfiak a felhőkarcolókról a tekintetüket oda vetik majd ahová őseik is: a tevéik felé.

2016.07.17. 19:32:20

Abban a Khalifában amikor megépült, bekapcsolták a légkondit és állítólag rendesen elkezdett esni az eső. :)

2016.07.17. 19:33:32

@kalbász: Nálad meg a berögzült szegénységtudat.

pitcairn2 2016.07.17. 22:04:27

@bispora:

Dubai lakosságának a 92%-a külföldi

(minimum... lehet, hogy már több is...)

amíg fenntartják nekik a szabadpiaci játszóteret addig nem lesz gond a fejlődéssel...

pitcairn2 2016.07.17. 22:07:30

@Bell & Sebastian:

tévedsz, a szaúdi vahabita paradicsom kialakítása zseniális húzás volt a brit Foreign Office részéről:)

Britain & Wahhabism
youtu.be/-dcPTeRv5rI?t=170

bispora 2016.07.18. 10:00:53

@pitcairn2:
"Dubai az olajból lett álom, addig tart, amíg az olaj kitart- az lesz az ébredés.
Ugyanis a humán tőke minősége nem fenntartható pénzügyi források nélkül."

Szerinted ez mit jelent?
Lehet azt, hogyha nem lesz már olajbevétel, a nem dubai állampolgárságú humán erőforrás nem tartható fenn hosszútávon. A dubai arabok pedig nem a high tech és a felhőkarcolók népe.

pitcairn2 2016.07.18. 22:29:40

@bispora:

Dubai fő profilban már nem az olajból él

S=klogW 2016.07.19. 00:01:05

@maroz: nincsenek elvárásaim egy nikkel szemben, csupán éltem bizonyos feltételezésekkel - nem vártam magamtól tévedhetetlenséget
majdnem úgy hisztizik, mint egy virtigli újlipóciai raszta >:)
nekem ugyan nem kell hogy másnak mutatkozzon - aminek mutatkozik, legyen azzal azonos
kicsit tanulmányozza a japán történelmet, művészettörténetet, kozmogoniát

maroz 2016.07.19. 05:44:20

@S=klogW: Mihint miatt hittem, hogy akár értelmes is lehetsz, majd leverem rajta.

S=klogW 2016.07.19. 09:30:01

@maroz: Hasonlóképpen, de ezért aligha Mihintet kellene bántanom. :)

Maga melyik osztály elvárásait veszi át spontán? :) Csak mert ideológiai címkéket itt egyelőre maga osztogat buzgón.

Pedig csupán arról van szó, hogy az értelmező szótáraink erősen különböznek, és amíg nekem a japánról a tökéletességre törekvés, a bushidon, a katanan, a haikun, a tradicionális japán építészet formavilágán keresztül a transzcendens anyagvilági megjelenítése jut eszembe, magának a japán pornó.

Legalább a minimumot elolvasta volna már a témában:
en.wikipedia.org/wiki/Shunga

Kár ezt keresztény szempontból - ha magának van ilyen és nem szimplán csak prűd - megítélnie, ráadásul arról sunyin hallgat ez a cikk is, hogy elterjedése és elburjánzása mennyire függ össze a nyugati ember megjelenésével, de az kiderül, hogy az erkölcsi romlás - ó micsoda meglepetés! - a henyélésre ráérő hatalmi elit köreiben indult náluk is.

maroz 2016.07.19. 10:05:41

@S=klogW: Én sem bántom, a leverés vicc lett volna, csak mintegy megemlítettem, jó kérdés, hogy miért, amire jó válasz nincs, úgyhogy hagyjuk.

Jean Sol Partre 2016.07.19. 10:17:59

@maroz: a pedofil vagy a szadomazo érdekel?

maroz 2016.07.19. 10:40:26

@Jean Sol Partre: Dögunalom, ugyan már. Bármelyik dzsunkalakó csinál olyant, sőt, egész országrészek vagy országok álltak már rá az iparra, nekem viszont nem tömegtermék kell, hanem valami különlegesség.

Hogyan jelenik meg a transzcendens az anyagvilágban, ha ez az anyagvilág történetesen a baszás. Érdekes, releváns anyagvilág? Szerintem az.

És ugye ha van nép, aki közel került a tökéletességhez (ráadásul tudatosan törekedett rá) az a japán.

A japán nép az ma olyan 127 millió ember. Tehát ha az okoskodó makimajom eredeti állítását nézzük, amire reagáltam, akkor ma a szájbabaszott japán nép, mind a 127 millió valami gecire közel kell legyen a tökéletességhez, beleértve a baszást is, a baszás az az anyagvilág kibaszottul szerves része, és ha nincs benne semmi transzcendens elem akkor az egy rettenetesen elbaszott közösülés, szóval nem értem, hogy a makimajom miért csápol, miért hisztizik, miért küld el engem fi donc-ba, miért utasít belvárosi liberális módjára korrepetációra a japáni kultúrát illetően, amikor egy tök releváns kérdést tettem fel.

(Ostoba faszok, akik kurvaokosnak hiszik magukat, mert elolvastak három mesét, miközben még azon sem gondolkodtak el soha, hogy mit is jelent az, hogy: "nép". Én hülye meg úgy tűnök, mint ha idegelném magam rajtuk, mintha nem lenne kurvára teljesen mindegy, hogy miket olvasnak ki a kifestőkönyveikből. Szóval csak a szokásos történet. ;))

S=klogW 2016.07.19. 10:44:11

@maroz: Nem lett volna reménytelen a dolog, meglenne az intelligenciája, de úgy tűnik, jelentős különbség van abban, hogy milyen irányban és milyen mélységben rendelkezünk ismeretekkel és hogy ezekről az ismeretekről ill. ezen ismeretek alapján milyen véleményt és világképet alkotunk magunknak.

Nekem pl. a blogján látható stilizált segglyuk visszatetsző (ismerem Callahan nyomozó bon motját), úgy látszik, ebben én vagyok prűd. :) Nekem erősen vizuális a gondolkodásom (ezért sem szeretem és igyekszem kerülni is a közönséges, pláne trágár beszédet) és erősen is hat rám a vizualitás. Van, de sokkal szűkebb a közönséges beszédmód használatának adekvát köre, mint ahogy azt hajlamosak megengedni maguknak az emberek. Persze az ilyen véleményt manapság inkább kinevetik.

Pedig a beszéd/szöveg minősége is visszahat a gondolkodásra és jellemre. Magam ezért is magázódom, emeli a társalgás, a társalgásba bevitt gondolatok színvonalát. Egyetlen illetővel volt komolyabb eltérés köztünk, érdekes módon - bár nem feltétlenül ez volt a fő ok - ő is csendőrpertuban társalgott (bár ő valóban csendőr, sőt keretlegény stílusban adta elő magát). De ez csak egy megjegyzés, nem éreztem különösebben bántónak a tegeződését.

Mihint úr nálam szolídabb és szelídebb ember (meg öregebb >;D ), ő valóban tud disztingválni, és sok mindenkivel megtalálja a hangot.

Jean Sol Partre 2016.07.19. 10:57:54

@maroz: a japánok sok különlegességet tudnak a szexben, csak legtöbbjük engem taszít, pedig (szerintem) nem vagyok prűd, sőt. Transzcendest én nem ismerek fel bennük és a tökéleteset is másképp képzelem. Viszont bármit is találtak fel, a polgári életben valami nem stimmel, mert talán a legkevesebbet szexelő nemzet a japán.

S=klogW 2016.07.19. 11:04:19

@Jean Sol Partre: akár arra is, főleg ha nem szennyezett vizekből és agyonvegyszerezett földekről kerül asztalra a hozzávaló, de másik kommentben részleteztem, hogy magam mikben látom megjelenni a tökéletességre törekvést, melyek sorát mindenképp kiegészíteném a japán kerttel és a mindezek mélyén fellelhető shinto és zen szemlélettel

a kereszténység inkább Isten dicsőségére törekedett a tökéletességre, nem evilági lét egyensúlyban tartásának szellemében, így anyagi alkotásaiban e törekvésből csak burjánzás lett és elvesztette az egyszerűség igényét - végül önmagát és Isten(é)t is

Jean Sol Partre 2016.07.19. 11:13:42

@S=klogW: ahogy én látom, valahogy az ember maradt ki a tökéletességükből, innen nézve betegnek látszanak a szó több értelmében is.

S=klogW 2016.07.19. 11:21:56

@Jean Sol Partre: a szamurájok világának, értékrendjének hanyatlása egybeesik a shunga elterjedésével. japán edo kori egyesítésével háttérbe szorultak majd a meidzsi korral megszűnt szolgálataikra, létükre az igény.

egyre töbször jut eszembe, hogy a ffiakat talán nem is a feminizmus teszi tönkre, hanem hogy eltűnt a valódi (nem feltétlenül fizikális), szemtől szembeni, egy-egy elleni, szabályozottan, valódi tétre megvívott küzdelem a mindennapokból

ezt ne keverjük össze a mai, brutális, de valójában játék - gladiátorjáték -, szellemiséget nélkülöző boksszal, mma-val, muai thaijal,vagy épp a sunyi átbaszásról szóló üzletemberséggel, öltönyösgeciséggel - ezek nem jellemépítő, -formáló, -megőrző küzdelmek, hanem csak kurvulás

Jean Sol Partre 2016.07.19. 11:28:58

@S=klogW: "a szamurájok világának, értékrendjének"

szerintem az is beteg volt. Miért tenné tönkre a férfiakat a feminizmus?

S=klogW 2016.07.19. 11:35:18

@Jean Sol Partre: én nem érzek ridegnek, embertelennek, falanszterinek egy tardicionális japán házat vagy kertet, bár van bennük elemelkedettség a puszta anyagiságtól

a hagyományos japán ház vagy zen kert olyan, mintha ki kellene kapcsolni a rádiót, telefont, tévét és eladni felesleges tárgyainkat - ezt a mai ember nehezen viseli, mert a tárgyiasultság zajában elvesztette kapcsolatát önmaga szellemi létével és e kapcsolat nélkül zajok és tárgyak nélkül rászakad az üresség

ugyanis maguk az ember alkotta tárgyak - főleg a felesleges, önmagukért és nem az emberért való, redundáns, illetve redundánsan megformált tárgyak mint pl. egy sokadik példány bármiből vagy egy rokokó képkeret - is zajok

S=klogW 2016.07.19. 11:43:31

@Jean Sol Partre: mit ért feminizmus alatt?

a válltöméses nadrágkosztümbe bújt lenyalt hajú pengeszájú bizniszfeminizmus meg az olvasztárfeminizmus meg a hazugan női önfelszabadításnak beállított szimpla igénytelenség és ápolatlanság mind-mind rombolja a ffi és női minőséget is: egy párból elég az egyik felet felszámolni ahhoz, hogy a másik fél is szétessen

S=klogW 2016.07.19. 11:48:20

@Jean Sol Partre: a szamurájok világa elfogadta a halált, valójában és teljességében de nem rohant puszta hisztiből öngyilkosságba - elletétben a nyugati, főleg a mai nyugati világgal, ami, miközben fut a halál elől, simán beleugrik akár az öngyilkosságba is

maroz 2016.07.19. 12:13:15

@Jean Sol Partre: "Transzcendest én nem ismerek fel bennük"

Valami olyasmire gondoltam, hogy: "Drágám, ez egy oltári jó dugás volt!" ;) (Mircea Eliade kapcsán rémlik valami, mintha ő foglalkozott volna a szexualitás metafizikájával, és ő ilyen keletbuzi is volt, bár már nem emlékszem, hogy a japánokig is eljutott volna, mintha India rémlene, de hát sárgák-sárgák... ;))

Amúgy én elfogult vagyok a "japánokkal" (127 millió kis pöcs :)), mert öt év alatt kétszer kellet vízpumpát és kardáncsuklót cserélnem a Toyotámba, ez nekik a törekvés a tökéletesre??? ;)

Jean Sol Partre 2016.07.19. 12:18:15

@S=klogW: vannak gyönyörű japán tárgyak, semmi bajom velük. A társadalmuk és az emberek betegek.

maroz 2016.07.19. 12:18:31

@Jean Sol Partre: Az megvan, hogy az a bizonyos "tradicionális kínai orvoslás" hogy lett nekünk ide, Nyugatra? :)

Jean Sol Partre 2016.07.19. 12:19:49

@S=klogW: ezek nem feminizmus, ne járassuk le a szavakat.

Jean Sol Partre 2016.07.19. 12:20:51

@S=klogW: és ez elég lenne a tökéletességhez? Maga is beteg?

Jean Sol Partre 2016.07.19. 12:23:54

@maroz: "Valami olyasmire gondoltam"

én is pont ilyenre gondoltam, de pont ilyet nem találtam, pedig tényleg láttam már pár különlegességet (japánt is) :)

Az indiaiakat sem értjük igazán, de szexben-erotikában ők sokkal jobbak szerintem.

Az a Toyota gyári hibás lehet, hisz amúgy ebben kéne a legjobbnak lenniük, nem?

S=klogW 2016.07.19. 12:28:17

@Jean Sol Partre: nem azt mondtam, hogy tökéletes volt, hanem, hogy törekedtek rá és messzire jutottak e törekvésükben - de a nyugatiasodás és a szükségszerű de ritualizált küzdelem eltűnése nekik is betett

S=klogW 2016.07.19. 12:30:28

@Jean Sol Partre: a mai japán sok mindenben nagyon más mint az, amelynek tárgyairól én beszélek

S=klogW 2016.07.19. 12:40:40

autóból leginkább 90 előtti 5ös vagy 325i bmw-t kell venni, melyeknek még nincs színre fújt kerete a vesék krómszegélye körül (sajnos egyre kevesebb van)

ha japánt, akkor esetleg lexust, célszerszámnak ill távolsági családi furikázáshoz 2000 előtti mitsubishi pajerot

S=klogW 2016.07.19. 12:43:25

@S=klogW: na jó, az igazi célszerszám az egy hilux vagy defender, de azokba betuszkolni a családot és nyaralni vinni kínzás lenne

maroz 2016.07.19. 12:58:43

@Jean Sol Partre: Erről a "japán nép tökéletességéről" ugrott be, hogy basszus, én egy majdnem ilyen mondatot olvastam egy izgalmas körítésben. Shoko Asahara jónimester (B&S-től lopva) állt ki a japán nép elé azzal, hogy biza az istenkéje neki parancsolatot küldött egy utópia felépítésére, naná, hogy kellenek hozzá kiválasztottak is, "és tanítványait iskolájában arra nevelte, hogy az önmegtartóztatás kemény gyakorlatán keresztül törekedjenek elérni a tökéletességet".

Na, ez az Asahara is hagyományos kínai orvoslással kezdte, ezért kérdeztem, hogy megvan-e ennek az eredete. Mert igencsak vicces, ugyanis a hagyományos kínai orvoslás a legvadabb kommunista időkben született meg mint hagyomány, konkrétan azért, mert akkora volt a córesz, hogy a vidékieknek se orvos, se aszpirin nem jutott, és az ideológia nehezen tudta ezt az amúgy évezredes status quót eladni, tehát meg kellett teremteni az ellátottság látszatát. Begyűjtöttek pármillió szerencsésebb parasztot, kéthetes gyorstalpalón megmutatták nekik hogyan kell kamillateát főzni majd kinevezték őket valami felcser-alorvossá, és elvárták tőlük azt, hogy mókoljanak vidéken valami egészségügyet a semmiből.

Ennek a semminek a leplezésére kreálták meg a hagyományos kínai orvoslást, amit aztán a nyugati ellenkulturális kereslet felkapott és azzá alakította, aminek ma is látjuk. Ebből Japánba is jutott, és pont ezt a new age hullámot lovagolta meg ez az Asahara is, így kötődött életpályája első szélhámossága az amúgy is zömmel szélhámosság "hagyományos kínai gyógyítás"-hoz.

Ez az Asahara is egy érdekes csóka, róla, illetve a személyén keresztül a koráról olvasgatva talán többet megért az ember Japánból, mint ha ötször egymás után megnézi az utolsó szarumájt a tomkrúzzal :)

maroz 2016.07.19. 13:01:18

@S=klogW: A Hiluxot a szamurájaid Dél-Afrikában csináltatják olyan magasabb és sötétebb japán munkásokkal, de tudom, tudom, az egy vonásnyit sem baszik, hogy rozsdásodnak, mint állat, a fő a japán nép tökéletessége.

S=klogW 2016.07.19. 13:06:27

@maroz: a hiluxot nem a japánsága, hanem a célszerszámsága miatt említettem

úgy látom, az ellenségem barátja az ellenségem elvet vallja :)
maga nagyon haragszik a japánokra :D

Jean Sol Partre 2016.07.19. 13:50:04

@S=klogW: a kérdés akkor is ugyanaz, ez vezet a tökéletességhez?

Jean Sol Partre 2016.07.19. 13:51:58

@S=klogW: ezt értettem, én is azokra gondolok. Szerintem akkor is, most is beteg társadalom, igaz, most betegebb.

Jean Sol Partre 2016.07.19. 13:57:29

@maroz: na, ezt nem (sem) tudtam. Basszus, már az ezeréves dolgok se ezerévesek. Mondjuk gondolhattam volna, a száznapos tojás után.

Tom Cruise-t kizárólag a Rain Man-ben és a Mission Impossible-ben vagyok képes elviselni, minden mást agyonver. Szamurájfilmből meg csak Kurosawát :)

S=klogW 2016.07.19. 14:09:43

@Jean Sol Partre: az élet megkerülhetetlen dolgaitól menekülni biztosan távolabb visz a tökéletességtől, mint elfogadni őket

S=klogW 2016.07.19. 14:22:36

@Jean Sol Partre: szigetlakónak lenni nyilván nyomot hagy a mentalitáson, de hogy betegek lennének ... - persze szíve joga így gondolni

a pszichés betegségek is rövidítik az életet, márpedig a japánokra a hosszú várható élettartam jellemző

Jean Sol Partre 2016.07.19. 14:45:38

@S=klogW: csak önmagában nem elég semmire

Jean Sol Partre 2016.07.19. 14:49:02

@S=klogW: a társadalom beteg, nem az egyének. Innen nézve mindenképp. De persze annyira más a kultúra, hogy simán lehet félreértés sok minden. Szerintem manapság nagyon sok problémájuk van.

S=klogW 2016.07.19. 14:59:18

@Jean Sol Partre: a tökéleteshez semmi sem elég, azt emberként elérni nem lehet, csak egyre közelebb kerülni - és épp ezét kell rá törekedni

úgy kardot rántani (iaido), hogy abból az egyetlen mozdulatból le is győzzük az ellenfelet, szerintem a tökéletesség közelítése, a kardrántás, a küzdelem tökéletességének közelítése mindenképp

Jean Sol Partre 2016.07.19. 15:07:15

@S=klogW: érdekes dolgokat emel ki egy nép tökéletességének alátámasztására. Nem szívesen lennék a szomszédja.

S=klogW 2016.07.19. 15:20:32

@Jean Sol Partre: :) jobban tetszik ez a mai kiherélt és képmutató világ?

ma már nem is foglalkoznak ezzel össztársadalmi szinten, akkoriban ez a tökéletesség az életben maradást is szolgálta és nem arról szólt, hogy őrültként rohangáljanak a szamurájok békés embereket mészárolva - ilyesmi inkább a mai világra jellemző :)

ne keverje össze az értelmetlen, céltalan, indokolatlan pusztítást a fenyegetettséggel szembeni túlélés eszközével

S=klogW 2016.07.19. 15:26:49

@Jean Sol Partre: @S=klogW: abban persze igaza van (lenne, ha mondaná), hogy ugyanezeket a szamurájokat hódító harcokba is vezették földesuraik

ha erre gondolt volna célozni, önmagának a harcnak a magasztalását valóban betegesnek gondolnám magam is: fel lehet fogni az életet küzdelemként, de attól még nem muszáj állandóan harcolni - persez akinek kalapácsa van, az hajlamos mindent szögnek nézni :)

maroz 2016.07.19. 16:09:00

@Jean Sol Partre: Asahara majtszerrel kapcsolatban van még egy furcsaság, most, hogy picit megint utánaolvastam még engem is meglepett.

Az ugye nehezen tehető fel egy okosság-polcra, amit az Aum-szekta nyomatott: tisztulj meg belül, várd a világvégét és ha frankón kondiba hoztad magad testileg-lelkileg, akkor te leszel a boldog új mag. Ráadásul ezért a felkészítő tuningért még dellázni is kellett keményen, és mégis a szekta hárdkór követői, akik mind papi sarszit kaptak 40%-ban nők, és ezek többsége diplomás nő volt. És nem ám taktayokomoko-alsói bölcsészgyorstalpalón végeztek, hanem az ország legjobb természettudományos egyetemein.

Ésezígyhogy, kérdezték a japán szociológusok és valami olyasmire jutottak, hogy az 1990-es évek elején Japánban nem nagyon voltak feminista mozgalmak, így aki fiatal és tanult nőként a halál faszára kívánta a patriarchális rendszert az szükségszerűen kötött ki az Aum-szektánál, hiszen ők okosan bevették a tuning-csomagba a nemek közötti különbségek valamiféle spirituális feloldódását is, és az ilyesmire egy emancipunci rá tud izgulni.

Valami tradicionális izé iránti vágyakozás, ami állítólag egyszer volt, de mára elmúlt, a képtelenség a megküzdésre a hirtelen odalett roppant bonyolult és nagyon individualizált világgal, a megsejtése annak, hogy a világ abba az irányba halad, hogy a multinacionális nagyvállalatok fogják irányítani bábállamokon keresztül, a sejtésnél azért mégiscsak alaposabb félelem attól, hogy a technológiát rosszul implementálja a világ és ez által kiirtja magát, és a japán értelmiség egy szubkultúrája már képes is volt egy ekkora tökéletes ökörséget támogatni, mint az Aum Shinrikyo szekta.

maroz 2016.07.19. 16:12:31

@Jean Sol Partre: Volt valami vicc ezzel, nem nagyon áll össze, a lényeg, hogy a púpos reklamál Istennél ingerülten: herr óber, te, aki állítólag tökéletes vagy hogy a picsába teremtettél engem mégis ilyen púposra, mire Isten értetlenül ránéz: te egy tökéletes púpos vagy, mi a faszt rinyálsz?

maroz 2016.07.19. 16:19:27

@Jean Sol Partre: Én speciel szeretem, hogy ezek a japánok mindent kirántanak. Ebben lehetne őket majmolni, a rántott pacal például nekem nagyon bejött.

S=klogW 2016.07.19. 16:35:50

@maroz: Isten nem púposságában, hanem púpossága ellenére teremthet tökéleteset; púposágában "tökéleteset" legfeljebb a sátán alkot, de fogyatékosságban vagy devianciában valódi tökéletesség nem jelenhet meg

Jean Sol Partre 2016.07.19. 16:40:48

@S=klogW: innen indultunk: "ha van nép, aki közel került a tökéletességhez"

Lehet, félreértem, mit értesz ez alatt, de az, hogy valamit (pl. az ölést) tökéletesen csinálják, még akkor sem jelenti, hogy akár csak a közelében lennének a tökéletességnek, ha az ölés történetesen fontos az életükben. De a legjobb lenne, ha elmondanád, mit értesz az alatt, hogy egy nép közel kerül a tökéletességhez.

Jean Sol Partre 2016.07.19. 16:43:27

@maroz: hasonló a működési elve a scientológiának is.

Jean Sol Partre 2016.07.19. 16:44:23

@maroz: a magyarok is mindent kirántanak :) Viszont rántott pacalt még nem ettem, hol lehet olyant?

maroz 2016.07.19. 16:54:05

@Jean Sol Partre: Passz, lehet, hogy ez egy egyszeri esemény volt, pár éve ettem egy Kerekes Sándor nevű séf éppen aktuális munkahelyén, ha jól emlékszem a Gizella utcai Almáriom nevű kísérlet volt, de hogy ma ki viszi, vagy hogy hová ment Kerekes Sándor, illetve hogy ránt-e még pacalt nem tudom. Valójában egy darabosabb szaftú pacalpörkölt volt kirántva, otthon is kísérletezhet vele az, akinek két anyja van. ;)

Jean Sol Partre 2016.07.19. 16:57:46

@maroz: na majd kinyomozom, kísérletezni nem fogok :)

maroz 2016.07.19. 17:02:51

@Jean Sol Partre: Hehhehe, Kerekes szan hájpolja a magyar wagyut, Kobe, ööö illetve Kiskun legendás szarvasmarháját. :)))

mszte.hu/images/1456387058_d8265522053ffd3eb868.pdf

Keress rá a rántott pacalra.

Akkor még nem ezt főzte, az másként nézett ki és másként is készült, tehát ezek szerint én valami prebétát ehettem. :)

S=klogW 2016.07.19. 17:22:40

@Jean Sol Partre: az ölést a ninják csinálták "tökéletesen", az ölés és a ritualizált, szemtől-szemben harc két külön dolog

Jean Sol Partre 2016.07.20. 10:10:37

@maroz: jól néz ki, köszönöm, egyszer le fogom vadászni :)

Jean Sol Partre 2016.07.20. 10:11:52

@S=klogW: szóval mit ért az alatt, hogy "egy nép közel kerül a tökéletességhez"?

S=klogW 2016.07.20. 11:43:48

@Jean Sol Partre: minimalizálták a materiális, a tárgyak okozta zajt, nem eluralni az anyagban akarták zsidó(s keresztény*, "nyugati") módra a teremtést, hanem önmagukat engedni átjárni általa

pitcairn2 2016.07.20. 12:07:55

@Jean Sol Partre:

a szamurájromantikához azért érdekes adalék, hogy az 1850-es évek kierőszakolt nyitása előtt a japán társadalom talán a legbékésebb volt a világon

kb. 200 évig béke honolt a Tokugawa shogunatusban...

a szamurájok pedig kardforgatás helyett leginkább intellektuális dolgokkal múlatták az időt:)

S=klogW 2016.07.20. 12:12:31

@pitcairn2: a 200 év béke roppantotta meg a szamuráj ethoszt

S=klogW 2016.07.20. 12:20:41

@pitcairn2: tokugaván (edo kor) egyébként is túl vagyunk már: @S=klogW:

Jean Sol Partre 2016.07.20. 13:40:48

@S=klogW: ez a gyakorlatban mit jelent? Mi látszik a népen?

Jean Sol Partre 2016.07.20. 13:41:58

@pitcairn2: a "békésség" jobban tetszik, mint a tökéletesség egy ismérve.

pitcairn2 2016.07.20. 14:42:36

@Jean Sol Partre:

jó 200 évig elzárkóztak a külvilágtól

JAPAN Memoirs of a Secret Empire - Full Documentary, Part 1/2
www.youtube.com/watch?v=zqGo-8nK_sg

ergo

bizonyos tekintetben jó szomszédok voltak:)

pitcairn2 2016.07.20. 14:46:09

@Jean Sol Partre:

a külföldi technológia azért akkoriban is élénken foglalkoztatta őket

Rangaku
en.wikipedia.org/wiki/Rangaku

a keményvonalas izolacionista politika ellenére is

Sakoku
en.wikipedia.org/wiki/Sakoku

S=klogW 2016.07.20. 15:42:49

@Jean Sol Partre: a main nem sok, ahhoz egy 60-70 éves japánnal kell megismerkedni (nekem kiskamaszként volt egy 30+ japán tanárnőm)

S=klogW 2016.07.20. 15:48:20

@Jean Sol Partre: a tartós békesség tunyaság, és az romlás, egy katonanépnek mindenképp

de meg lehet nézni európát is, épp a "boldog békeidők" alatt krvult el (btw/bzw egyszer már akkor is kihirdették a történelem végét, ha nem is olyan expliciten, mint 100 évvel később fikayama )

Bell & Sebastian 2016.07.20. 18:02:33

@Jean Sol Partre: Nem, de gázperzselőhöz van hajlama.

2016.07.20. 18:20:55

@Jean Sol Partre:
Ő Onibaba a japán időutazó.

Bell & Sebastian 2016.07.20. 18:42:31

Gárdonyi Géjsa, született: Ziegler.

S=klogW 2016.07.20. 19:05:45

@Bell & Sebastian: na má mé pon gázperzselő :), legalább kést mondott volna ;)

S=klogW 2016.07.20. 19:24:48

@Jean Sol Partre: mit nem ért? Nem vagyok katona, de töltöttem némi hadtörténettel, a közel-kelet 20.sz. történetével és a szovjet állambiztonság történetével - egyebek mellett; de mindezt csak műkedvelő szinten

S=klogW 2016.07.20. 19:59:30

Jav.: töltöttem némi _időt_

Nem vagyok katona de ez valahogy megragad már egy ideje bennem:

"Arról, hogy az igazság a jobb kezünkig terjed

Sose keresd az igazságot. Nem a te feladatod, nem a harcosok feladata ez.
Elég annyit tudni erről: a létezés önmagában igazságtalan. Az élet igazságtalanságok sorozata.
Csak az maradhat igazságosnak, ki lemond életéről – ez az ember pedig meghal. Az ilyen ember áldozat – az áldozat igazsága pedig semmit nem jelent.
Az élet megköveteli és feltételezi az igazságtalanságot – az életért ugyanis ölni kell, és ez a legnagyobb igazságtalanság. De, még egyszer mondom: az élet nem az igazságról szól. Az igazán jó harcosok, a vezérek és uralkodók pedig azt is tudják: az igazságnak semmi köze az emberi élethez.
Az élet önmagában értéktelen, mert nem tarthatjuk kezünkben: az okosabb, ravaszabb, erősebb, tapasztaltabb harcos, vagy egyszerűen csak a balszerencse is elragadhatja tőlünk. A halál pillanatában pedig, ha van még rá ideje, mindenki arra gondol: igazságtalan a halál, és különösképpen igazságtalan az, hogy mi is meghalunk, mert többé nem akad hozzánk fogható.
Igazság a földi létezésben nincs; és igaza mindig a túlélőnek van.

Egyesek szerint az élet utáni élet, az örök örömek földje, az üdvözülés mind-mind az istenek vigasza: kegyes csalás, mellyel képessé tesznek az igazságtalanság elviselésére. Talán így is van.
De talán mégiscsak létezik jutalom az elszenvedett igazságtalanságért: hiszen mindennek párja és ellenpárja van a világon: fény és árnyék az élet. És ha valaminek a hiánya létezik, akkor léteznie kell a valaminek is."

2016.07.20. 20:38:34

Tévedtem.
Reinkarnálódott hindu pap.

maroz 2016.07.20. 21:44:21

@Bell & Sebastian: Az nem a Jeszenszky volt?

maroz 2016.07.20. 22:03:36

@Diorella Queen: A székely Coelhot idézi. :))

2016.07.20. 22:17:33

@maroz: Az is olyan mint a vidám vasárnapi hitgyüli?

Én határozottan éreztem némi hinduizmust buddhizmussal fűszerezve, S nagy monológjában.
De a végén volt a csattanó, hogy simán csak hiánya van.
:)

De nem húzogatnám tovább az oroszlán bajszát.:)

S=klogW 2016.07.20. 22:21:30

@maroz: pedig az igazsá(a) magának is - és mindenkinek - csak a jobb (vagy bal) kezéig terjed ...

2016.07.20. 22:27:55

@S=klogW: Akiknek hiányzik a valami, aminek a hiányát érzik és sehol nem találják az ellenpárjukat?
Már értem.
Ekkor előugrik a jobb vagy a bal kéz , mint a legelső részecske az univerzum vákuumjából.

maroz 2016.07.20. 22:29:50

@S=klogW: Sokan tévesen azt hitték, illetve azt hiszik ma is, hogy az igazság, mint olyan vált problémánkká, holott nem, hanem a gondolkodásunk.

S=klogW 2016.07.20. 22:35:49

@maroz: az igazságnak nincs problémája, ő köszöni megvan ("Az igazság létezik, csak a hazugságot találják ki."), de az igazsággal van problémája az embereknek

S=klogW 2016.07.20. 22:37:43

Pihenj le békén,
sorsodat tedd irgalmasabb kezekbe,

rosszra ne gondolj,
szívedben a penge megáll rezegve.

Figyelj, fiacskám,
Sokrates, Dante, minden szellem itt áll

s édes a Léthe,
mindennél édesebb, amit csak ittál.

Fehér madonnád
- érdemes volt idetévedni érte -

utánad röppen
s a Védánál utólér, - megigérte.

Szólni szeretnél -
ne fáraszd már magad, szépen feledd el,

légy már legenda,
szelíd, világító, okos fejeddel -

megnőtt szemedből
csillagok jele csillan mostanában.

Fellegeken lépsz,
rezgő fényben, rezedák illatában.

maroz 2016.07.20. 22:38:09

@Diorella Queen: Úgy közelebbről nem ismerem a szerzőt, amennyit az erudíciójáról tudok meglepne, ha úgy komolyabban elmélyedt volna bármiben is, de lehet, hogy tévedek. Volt valami női könyve, és ennek kapcsán nyilatkozott valami olyasmit, hogy az ő helyes világlátását az eladott példányok igazolják vissza, na, ekkor lett nekem egy olyan érzésem, hogy ez az ember egy koelhó. :)

De ehhez vedd még hozzá azt is, hogy én nem igazán kedvelem a nagyonszékelyeket. ;)

pitcairn2 2016.07.20. 22:38:58

@S=klogW:

az európai nagyhatalmak a "boldog békeidők" alatt igen intenzíven terjeszkedtek, ill. féken tartották a meglévő gyarmataikat

ezzel szemben a bezárkózó Japánban már a koppintásra készültek a szamurájok:)

en.wikipedia.org/wiki/Japanese_clock

kb. ekkoriban jöttek rá, hogy jóformán mindent le tudnak másolni...

2016.07.21. 08:02:31

@S=klogW: Mindig szerettem volna egy ilyen főnököt mint te. Nincs szükséged véletlen egy jó képességű takarítónőre? Én szívesen hallgatnám a remek előadásokat és verseket 8 órában, a felmosó nyélre támaszkodva. Fasza kávét is tudok főzni és nagyokat tudok hallgatni.
Még bejegyzésmentes erkölcsim is van. Még...DDD

Bell & Sebastian 2016.07.21. 08:50:05

@maroz: Jesza nálam nagyon negatívban volt, míg fel nem szólalt cigó belterjesség -ügyben, amivel ki is hozta magát pont nullára.

@S=klogW: Mondtam volna lángszórót, mint a lézerkés elődjét? :)

Bell & Sebastian 2016.07.21. 09:18:32

Ha már..., időnként filo-kopternek képzeljük magunkat.

Nem az Igazsággal van a probléma, a maga vonatkoztatási rendszerében. Hanem azzal, ha ezekből többet összecsúsztatunk, mert például a keleti filozófiák több igazságot is megengednek párhuzamosan létezőként, a libsizmus pedig egyenesen azt mondja, az igazságnak nincsen mérőszáma, egyenrangúak.

Innen kezdve a kereszténynek van a legjobb dolga, nem is azért, mert végletesen kiérlelt rendszerelmélete van, amit úgy kapott, tegyük hozzá, hanem azért, mert ezzel a szemlélettel jutott eddig legtovább az Ember.

Ha valaki vissza akr fordulni a paradicsomba, ahol bárány és oroszlán együtt hál, az számoljon a következményeivel is: nevezetesen: báránnyá vagy oroszlánná fog válni, amennyiben együtt hálás után az egyik megeszi a másikat, csak úgy, mindenféle filozófiai alátámasztás nélkül. Mivel arra még példa nem akadt, hogy a bürgék zabálták föl a sörényest, érdemesebb az ő bőrébe bújni, felkötni a bombamellényt és megnyomni a gyújtógombot, kizárólag a nagyobb, teátrális hatás elérése céljából.

Vegyük már észre azt is, hogy az eddig megismert hitrendszerek közül egyedül a kereszténység teszi aránylag elviselhetővé a földi létet. Hogy a másik kettővel hány megállót lehet utazni, azt például kiválóan szemlélteti jelenkorunk történelme.

2016.07.21. 09:35:43

@Bell & Sebastian: Mi bajod a hinduizmussal?

2016.07.21. 09:55:12

Az egyetlen mely nem bürokratikus és ami a legközelebb áll az igazsághoz. Továbbá a legősibb vallás a világon. És ami a tartalmát illeti, jelenleg az egyetlen melyet lassan de biztosan bebizonyít a tudományos világ is.

pitcairn2 2016.07.21. 10:11:07

@Bell & Sebastian:

a klasszikus liberalizmus a katolikus hitvilágból nőtt ki

pitcairn2 2016.07.21. 10:12:24

@Bell & Sebastian:

azon belül is leginkább a spanyol skolasztikusokhoz köthető

The School of Salamanca
mises.org/library/school-salamanca

pitcairn2 2016.07.21. 10:16:57

@Diorella Queen:

azért remélem tisztában vagy azzal, hoigy a Krisna-tudatú izébizé már egy modernizált, európaizált változata a hinduizmusnak

ez eredeti verzió egy kasztrendszerre épülő misztikus zűrzavar, amely kb. állóképp merevíti a társadalmat

2016.07.21. 10:21:55

@pitcairn2: Tudom.

Csak neked misztikus zűrzavar, mert nem merültél bele alaposabban soha, vagy pedig azért zűrzavaros, mert nem jó helyen olvastál utána, így nem volt elég érthető.
El kell mélyedni benne, meg kell próbálni megérteni és akkor úgy jársz majd mint ahogy Buddha királyfi. Mert hogy ő is valójában egyszerűen csak sikeresen felfogta a dolgokat.És megvilágosodott az örök körforgásról. Attól kezdve pedig meglelte a lelki békéjét, és eljutott a nivánába, azaz tökéletesedett.
De elég hosszú út és szenvedés árán tette mindezt.

2016.07.21. 10:24:13

@pitcairn2: Buddha története is mellesleg igen érdekes olvasmány. Elgondolkodtató.

pitcairn2 2016.07.21. 10:27:34

@Diorella Queen:

aha, fő cél a teljes megsemmisülés, ez egyszerűen remek:)

Jean Sol Partre 2016.07.21. 10:27:37

@S=klogW: mit nem értek? Hogy most mi van a japánokkal? Nekem is be kell szereznem japán MILF tanárnőt, hogy megtudjam, mire gondol maga? Már azt se tudom eldönteni, maga prűd vagy perverz.

Jean Sol Partre 2016.07.21. 10:29:16

@S=klogW: műkedvelő létére makacsul ragaszkodik a hadiállapot létformához.

S=klogW 2016.07.21. 10:30:36

@Diorella Queen: Mondjuk pont nem az alakváltó égi cigányvajda vallásával hozakodnék elő - inkább a buddhizmussal.
Itthon mondjuk mindkettö urbánus kozmopoliták vircsaftja - a hitelességük is épp annyi.

Bell & Sebastian 2016.07.21. 10:31:09

@pitcairn2: A magával nemzeti-szocializmussal sincsen baj, csak azzal, ami kinőtt belőle, még inkább a mémmel, amit mögé fabrikáltak a aura tolvajok és amit levezettek belőle.

Ezért aztán mindenkire rájön a sikító frász, ha csak meglátja a tabut, ami lehetetlenné tesz bármiféle, épeszű társalgást róla.

A libsizmusnak pont annyi köze van a klasszikus liberalizmushoz, mint hentesnek az agysebészethez, nagyobb a kés, durvák a mozdulatok és egy nap alatt elsajátítható, alvás közben.

2016.07.21. 10:31:20

@pitcairn2: Nem az a fő cél, hanem a tökéletesség.
Addig kell folyton újjászületned e földön, míg ezt el nem éred.

2016.07.21. 10:31:20

@pitcairn2: Nem az a fő cél, hanem a tökéletesség.
Addig kell folyton újjászületned e földön, míg ezt el nem éred.

Jean Sol Partre 2016.07.21. 10:32:06

@S=klogW: gondolom, egy Hattori Hanzo volt a jele az oviban :)

(ps.: tudom, a Hattori Hanzot csak Tarantino találta ki, de pont emiatt nincs is tökéletesebb kard a világon)

2016.07.21. 10:32:49

@S=klogW: Hát pedig baszhatod, mert a Buddhizmus a hinduizmus alapjaira épült változat.

Bell & Sebastian 2016.07.21. 10:34:14

@Diorella Queen: Téchy megvolt, ha jól írom. Dualista boltban nem terem megváltás. De 33. generációs, idióta muslincának megteszi a háton fekve fanszőrzet vakargatás.

Persze, ilyet csak erősen felindult állapotban mond az ember más Buddhájáról. :)

S=klogW 2016.07.21. 10:44:49

A forma üres. Az üresség forma. Nincs se szem, se fül, se orr, se nyelv, se test, se szellem. Nincs se szín, se hang, se szag, se íz, se tapintás; Nincs semmilyen létező tárgy. Nincs öregkor és nincs halál. És vége sincs az öregkornak és a halálnak. Nincs szenvedés, és nincs se oka, se vége a szenvedésnek. Nincs ösvény, se bölcsesség. Nincs mit elérni. Így a megvilágosodottak nem törekednek semminek az elérésére. Szellemük szabad. Tökéletesen megértik a jelenségeket és így félniük sem kell semmitől.
Az ellobbanás túl van a tévelygő gondolatokon.

2016.07.21. 10:46:49

@Bell & Sebastian: Több tiszteletet a muslincáknak!

Szerintem Buddha kicsit sem sértődős, mindig mosolyog mindenhol.

2016.07.21. 10:46:49

@Bell & Sebastian: Több tiszteletet a muslincáknak!

Szerintem Buddha kicsit sem sértődős, mindig mosolyog mindenhol.

2016.07.21. 10:51:00

@S=klogW: Azt állítja, hogy a körülötted lévő világot a Te saját képzeled hozza létre, azaz nem anyagi eredetű.
Mindent amit érzel, látsz hallasz a fájdalom, az illatok az örömök a 3D kiterjedés és sorolhatnánk még azt a Te saját képzeled hozza létre valójában.
Mert hogy amúgy nem is létezik.

S=klogW 2016.07.21. 10:53:12

@Diorella Queen: nem mondtam,h a buddhizmus tökéletes

pitcairn2 2016.07.21. 10:54:44

@Diorella Queen:

a judeo-keresztény alapon álló társadalommodell lett a legsikeresebb a világon (Európa a XIX. századra kb. lenyelt mindent)

ez vagy:

- véletlen (nem hinném...) vagy pedig
- racionális okokra vezethető vissza (valószínűbb)

Bell & Sebastian 2016.07.21. 10:56:25

Szó se róla, nagy reneszánsza van a dualizmus újraértelmezésének mint a politika-filozófiában, mint a kozmológiában.

De az sem elvetendő megfigyelés, hogy minél ősibbnek mondott egy kultúra, annál lustább malacok a továbbvivőik.

Bell & Sebastian 2016.07.21. 10:57:58

@pitcairn2: A judeo-keresztényt, mint minősítő jelzőt, felejtsük is el gyorsan, a kutyába se értjük bele a bolháit.

2016.07.21. 11:02:26

@S=klogW: Én nem vagyok megvilágosodott mert be vagyok tojva mindentől.
Nálam a félelem az alap és az életem szerves részét képezi. Kitölti minden másodpercemet.Tök klassz lenne megvilágosodni, de még sajnos nem sikerült eddig.
Csak a jéghegy csúcsát kapirgálom legfeljebb.

S=klogW 2016.07.21. 11:04:19

@pitcairn2: a zsidó-keresztény jelző egy hamis, hazig koncepciót takar

2016.07.21. 11:05:16

@S=klogW: Nem állítom hogy elhiszem, de elgondolkodtat és én veled ellentétben, elképzelhetőnek is tartom. Míg te kizárólag az anyagi világot tudod elképzelni magad körül.
Én viszont nem csak.

Jean Sol Partre 2016.07.21. 11:15:08

@pitcairn2: de a racionális ok nem biztos, hogy a kereszténységben (vagy akár a környékén) keresendő.

2016.07.21. 11:23:27

@Jean Sol Partre: Szerintem a szentpétervári matematikus aki lemondott a sok millió dolláros nyereményről, megbotránkoztatva és kiakasztva az egész tudományos világot ezzel,- nos ő közelebb állt.

maroz 2016.07.21. 11:29:27

@Jean Sol Partre: Ez az alapozás egy nagyon laza dolog, bármit lehet mondani, például aki Fertőrákoson lakik mondhatja, hogy a miocén kori lajtamészkő alapon álló háza... és igaza van, hiszen ott van alatta, ez tény. :)

A kérdés amúgy ma nem érdekes, hiszen a metafizikai alapokat kb. 1800 tájékán lebontották, és ami azóta lett nem metafizikai, hanem ideológiai alapú, tehát ha valaki meg akarja érteni, hogy ma miért ilyen a világ felosztása, mint amilyen, az nem a metafizika, hanem az ideológia kutatásán keresztül fogja tudni.

Bell & Sebastian 2016.07.21. 11:36:24

@Diorella Queen: Akkor maga egy kívülről vezérelt, pici zsákmányállatka, ne legyenek illúziói, mi következik, ha elkapják.

Hírértéke annak van, ha a ragadozót kapják el, mondjuk leteperi Hasnyálka. Babaarcú ellenállóné partizán kisasszony ott téved, hogy sok, Nemtényező Nemfontos Nemmegmondót is elkap a gonosz Mirigy, oszt a mai nap mégis majdnem pont olyan, mint a tegnapi.

Lehetséges, hogy manapság nincsenek is Tényező Fontos Megmondók?

2016.07.21. 11:46:04

@Bell & Sebastian: Ha a fejemre teszek egy nagy faágat, akkor sokkal nagyobbnak látszom, legfeljebb bevisznek a diliházba hogy kifaggassanak miért tettem, amit. Pedig Afrikában a tányérajkúak is sűrűn bevetik e szokást a ragadozók ellen és még sem nézik őket hülyének.:)

Bevallom hogy szőke nő lévén a mondandód középső részét nem értem, de hidd el, nagyon okosan tudok nézni ha akarok.

Ami az utolsó mondatot illeti már csak azért sem lehet igaz, mert ha kinyitom a vízcsapot, abból is a megmondók folynak. Akik kivétel nélkül mindig fontosak és a tények a zsebükben lapulnak.

Bell & Sebastian 2016.07.21. 11:46:33

Lábjegyzetként ehhez csak annyit: a kereszténység befelé a legdemokratikusabb valami, amit csak eddig föltaláltak. Kifelé már nem annyira, mert ott laknak a nem-demokraták.

Bell & Sebastian 2016.07.21. 11:48:32

@Diorella Queen: Ha megfelelő nyájba téved, nem kell fosni, elég, ha hisz. -ez lett volna a mondandó.

maroz 2016.07.21. 11:56:41

@Diorella Queen: Van erre egy elég jó módszer. A víz ugye nem érték, mert kinyitod a csapot és folyik, az ára pedig ma még a hazai többség számára megfizethető, és emiatt ma nagyon, de nagyon sok az olyan ember, akinek hiányzik az életéből a megélt szomjúság, az ivóvíz kínzó hiánya. Nem arra gondolok, amikor valaki rohan be a focipályáról, hogy hűdeszomjas, hanem arra, amikor hűdeszomjas, és egyúttal annak is a tudatában van, hogy a víz egy korlátos jószág.

Ezt az érzést ma nekünk nem könnyű megélnünk komolyabb önbecsapás nélkül, de azért nem is lehetetlen. Meg kell tervezni egy négy-ötnapos hegyitúrát, mészkő, július, és kétezer méter fölé. Ott többnyire nincs víz, tehát azt osztod be, amit magaddal vittél. A hátadon.

Nekem egy-egy ilyen lelkigyakorlat segít abban, hogy másként nézzek a csapra.

Bell & Sebastian 2016.07.21. 12:00:55

@maroz: A lelki szegénység mindennapos. Úgy értem, az üresség, és még vágy sincs a betöltésére.

2016.07.21. 12:03:17

@maroz: Áhh!' Nem kell ahhoz az Andokba menned ha szeretnéd átélni.Elég ha cserész valamelyik hajléktalannal egy hétre.

Épp ma olvastam tőlük egy üzenetet egy kis táblára írva mellette a befőttes üveg az adománynak.

Én is voltam olyan mint te.
Te is lehetsz olyan mint én.

Szerintem nagyon filozófikus üzenet:) Rögtön adtam is 200 Ft-ot adományként és boldog lettem a gondolattól, hogy melyen "kő gazdag" vagyok.

Bell & Sebastian 2016.07.21. 12:04:31

Visszaugorva az Igazságra egy pillanatra, ebben sem az abszolútum a lényeg, hanem a rá való törekvés az, ami fontos, elérhető és hétköznapi.

Bell & Sebastian 2016.07.21. 12:05:39

@Diorella Queen: Az Ismerd meg önmagadat! tök ingyen van.

Jean Sol Partre 2016.07.21. 12:26:40

@maroz: sőt, még talán keresztény is van alatta :)

S=klogW 2016.07.21. 12:36:08

@Bell & Sebastian: remélem maga tudja melyik kommentjére érkezik a válasz, bár ez most többhöz is illik:

A kereszténységgel kapcsolatban van egy olyan sejtésem, hogy önmaga okozza saját felszámolását, és hozza ezt a mai földi világot amit ismerünk, azzal a metódussal, amit a célhoz kínál. Talán már hat éve is, h írtam vkinek a fbon de most nem keresgélem: vmi olyasmi volt, h a keresztény tanítás lényege, hogy egy igazság van és ez megismerhető. Ha ezt nemcsak Istenre és az isteni örök igazságra, hanem általában érteljük, máris vehetjük a vitorlavásznat a galleonunkra (csak ne hitelbe! ;) ) és építhetjük a LIGO távcsövünket. :)

maroz 2016.07.21. 13:10:51

@Bell & Sebastian: A hamis tudat problémája, hogy fel sem ismerik az ürességet, de hát a fel nem ismerés az csinálva van, része az ideológiának.

Sokszor elnézem a vezetett csoportokat a hegyen, ahogy kicsit leülnek mindenki beletemetkezik abba a kevéske térerőbe, ami még elérhető és minden módon igyekszik zajt csinálni, információsat, hiszen erre van kondicionálva. Na, mindegy, ő bajuk, én megértem, hogy ennek a roppant erős nyomásnak az emberek képtelenek ellenállni, mindenképp meg kell várni míg az utolsó elektronunkat is ellőjük, akkor majd a palatábla hátha visszalassít minket egy picit.

S=klogW 2016.07.21. 13:39:37

@Diorella Queen: már másodjára akarja megmondani helyettem, hogy én mit gondolok :)

nem ártana némi alázat, úgy általá(nosság)ban - ez az egyik amire a kereszténységen kívül más vallás nem tanít (még a buddhizmus sem: az valójában a derűs lesz.rásra tanít)

S=klogW 2016.07.21. 13:46:57

"Everyone, deep in their hearts, is waiting for the end of the world to come."

S=klogW 2016.07.21. 13:53:47

@S=klogW: a másik egyébként a szeretet

és még a kereszténységből is valójában csak a katolikusság tanítja ezt

S=klogW 2016.07.21. 13:54:27

@S=klogW: tanítja ezt _cselekvő módon is_

2016.07.21. 14:43:06

@S=klogW: Tényleg?
Fel sem tűnt.
Biztos nagyon beleéltem magam a mondandóba. Néha előadás közben nem veszem észre azt , ha a közönség elbóbiskol, netán mindenki lopva kisurran a hátsó ajtón. Így hát elnézést kell kérnem az uraságtól mély alázattal és utólag is homokot szórnék a fejemre hogy ilyet tettem, miután megszaggattam ruháimat hogy vezekeljek.
Remélem ennyi áldozat elég lesz a megbocsátáshoz?

2016.07.21. 14:45:14

@S=klogW: Nem inkább tisztelet kéne mint sem a hason csúszós alázat változat? Utóbbi nem jó semmi másra mint hogy az önbecsülésünket a kukába dobjuk. De soha semmire nem megy vele az ember.
Én már csak tudom, egész életemben hason kellett siklanom mindenért. Mára pont elegem is lett belőle.)

2016.07.21. 14:49:34

@S=klogW: Nekem a kereszténységről folyton azok a szentfazekak jutnak eszembe, akiknek a házaikat volt szerencsém takarítani. Igazi szent volt mindegyik. Annyira, hogy még a sziklakertet is átrakatta a kert másik végébe, nehogy a gyűlölt szomszéd gyönyörködjön benne. Továbbá kihasználtak mindenkit maguk körül gusztustalanul és pofátlanul, megbaszták a verebet is 1 Ft-ért és úgy alapból semmi de semmi keresztény nem volt egyikben sem. De sűrűn jártak templomba az egyik tyúk a papoknak volt könyvelője.

2016.07.21. 14:51:42

Álszent majmok voltak kivétel nélkül.
Mint ahogy a templomba járók igen nagy része is az.
Azt hiszik hogy pár imával megbocsátást nyernek a gonoszságaikra és a másoknak okozott szenvedésre.
Ezzel mossák tisztára a mocskos lelküket.

2016.07.21. 14:54:55

Az igaz keresztény nem jár templomba, mert a szívében az.
Mint ahogy a nemességet sem lehet megvenni pénzért, így az igaz kereszténységet sem.

A taps elmaradhat,. a virágokat kérem a diorellakukaccitromailponthura.

S=klogW 2016.07.21. 14:55:38

Zénón szerint egy nyíl el se tud indulni, mert ahhoz, hogy eljusson az A pontból a B pontba, először meg kell tennie a távolság felét, ehhez meg kell tenni a távolság felének felét, sít, tehát még meg se moccant, máris végtelen sokat kell lépnie! Ha viszont a testek határtalanok, akkor a nyíl az A pontban indulva máris ott van a B pontban is, csak a látható megnyilvánulása korlátos. A mozgás nem úgy zajlik, hogy egy véges és korlátos test sorra végigsétál egy üres tér pontjain, hanem úgy, hogy a test maga is csak az üresnek hitt, valójában erőterekkel és térgörbülettel kitöltött vákuum állapotmódosulata, amely úgy terjed tova, hogy valójában mindvégig jelen van minden pontban, csak az arányok tolódnak el. A kvantumfizika egyik legmegdöbbentőbb felismerése az, hogy az elemi részecskék egyszerre korpuszkulák és hullámok. A korpuszkula pici és pontszerű, úgy mozog, hogy egy többé – kevésbé folytonos pályát ír le. A hullám viszont kiterjedt, egyszerre van jelen a térben mindenütt, képes két lyukon egyszerre áthaladni és képes interferálni, összetevődni. Ezzel megszűnt a különbség a szilárd részecske és az áthatolható erőtér közt. A részecskék nem egyebek, mint a mező helyi sűrűsödései, energiakoncentrátumok, amelyek jönnek és szertefoszlanak, aminek következtében a részecskék elvesztik egyedi jellegüket, és feloldódnak a mezőben. A kvantumfizika másik döbbenetes felismerése az, hogy két azonos típusú részecskét lehetetlen megkülönböztetni: két elektron tökéletesen azonos, nem lehet eldönteni, melyik van az A helyen és melyik a B helyen. Csak annyit mondhatunk, hogy egy elektron az A helyen van, egy meg a B helyen. Nem más ez, mint az abszolút és tökéletes metafizika felfedezése a való világban! Ez az, amit a régi misztikusok évszázadokon át oly hiábavalóan kerestek! Hiszen akkor az univerzumban levő bármely két elektron össze van kötve egymással! Ha valami történik az egyikkel, erről szempillantás alatt az összes többi is értesül! Hát nem ugyanaz ez, mint a Lények Egyetemes Közössége? Minden lény szervesen összetartozik, ezért nem szabad ártani még egy rovarnak sem, mert az Egyetemes Energiamező révén erről azonnal értesül minden lény, és ez nem más, mint a karma törvénye! A buddhisták 2500 éve tudják ezt, a hinduk még régebb óta.

Az az elképzelés, miszerint a fizikai dolgok és jelenségek egy mindent átható, alapvető entitás átmeneti, ideiglenes megnyilvánulásai, nemcsak a kvantumtérelmélet egyik fő sajátossága, hanem a keleti világnézet központi gondolata is. Einstein elméleteihez hasonlóan a keleti misztikusok is úgy tartják, hogy ez a mindent átható alapvető entitás az egyetlen létező valóság, és ennek a valóságnak minden megnyilvánulása csupán átmeneti jellegű és illuzórikus. A keleti misztikusok valóságát azonban nem azonosíthatjuk a fizikusok kvantummezőjével, mert a misztikusok valósága világunk minden jelenségének lényege, és következésképpen túl van minden fogalom és gondolat szabta határon. A kvantummező ezzel szemben jól meghatározott fogalom, amely a fizikai jelenségek némelyikére ad csak magyarázatot. Ám a kettő párhuzama mégis szembeötlő és elgondolkodtató. A mezőfogalom megjelenését követően a fizikusok arra törekedtek, hogy a különféle mezőket egyetlen mezőben egyesítsék, amely magába foglalna minden fizikai jelenséget. A hinduk Brahmanját, a buddhisták Dharmakáját, és a taoisták Taóját tekinthetjük talán a végső, egyesített mezőnek, amely nemcsak a fizikában tanulmányozott jelenségeknek szolgál alapjául, hanem minden létező jelenség végső alapja. Az igazság az, hogy ezzel az egyetemes mindent-leírással várni kellett a Kvadromatika megjelenéséig. A hivatalos fizika minden nagyszerűsége ellenére sem vesz tudomást ugyanis a szellemvilágról, a parajelenségekről és az energia-kicsatolásról, ami pedig szerintem minden fizikai, kémiai és biológiai jelenség végső alapja.

S=klogW 2016.07.21. 15:00:53

@Diorella Queen: alázat, alázatosság, megalázkodás - ezek mind nagyon mást jelentenek; nem véletlenül léteznek ezek a szavak

persze ennek felfogásához és a különbségek megértéhez, megérzéséhez empátia, ahhoz pedig alázat kell (nem pedig talajgyakorlat)

2016.07.21. 15:02:32

@S=klogW: Ez a kétrés kísérlet . Amikor a foton egyszerre halad át két lyukon és egyszerre viselkedik részecskeként és hullámként.
Utálom a fizikát, makk hülye voltam belőle mindig, de az elméleti részét azt szerettem.

maroz 2016.07.21. 15:15:27

@Diorella Queen: "Ez a kétrés kísérlet ."

Aham, ezt en is ismerem, franciaul ugy hivjak, hogy menage a trois! A kiserlet gyakran vegzodik kudarccal, valamiert mind a ket res elhajtja a fotont, aki aztan szomoruan interferal magaban...

S=klogW 2016.07.21. 15:18:02

@Diorella Queen: a két rés kísérlet, az csak a nagyon eleje a kvantumfizikának

egyébként magának való az idézet: nagy zagyvaság van benne, hasonlóan magához, téridőgörbület összekutyulva a heisenberg-féle határozatlansággal és mindez leöntve hinbuddhizmussal

2016.07.21. 15:26:57

@S=klogW:
Minek az az empátia? Én csak a takarítónőd szerettem volna lenni és szájtátva kikerekedett szemekkel bámulnám az előadásokat. Nem alázatos pózban, hanem a felmosónyélre támaszkodva. Ehhez igazán nem kell túl magas SQ. :)
De lehet lemaradtam valamiről időközben és már takcinőnek is minimum 2 diploma kell, 100 SQ, 150 IQ és a franc tudja mennyi AQ.:)

2016.07.21. 15:26:57

@S=klogW:
Minek az az empátia? Én csak a takarítónőd szerettem volna lenni és szájtátva kikerekedett szemekkel bámulnám az előadásokat. Nem alázatos pózban, hanem a felmosónyélre támaszkodva. Ehhez igazán nem kell túl magas SQ. :)
De lehet lemaradtam valamiről időközben és már takcinőnek is minimum 2 diploma kell, 100 SQ, 150 IQ és a franc tudja mennyi AQ.:)

2016.07.21. 15:27:32

Nem én duplázok direkt, a blogmotorban van a hiba!

2016.07.21. 15:29:05

@S=klogW: Az már igaz, hogy szar helyen kezdte el tanulmányozni a hinduizmust.:)

Mondhatni hogy nem jó helyen ütötte fel a bölcsek könyvét.DDD

annamanna 2016.07.21. 15:29:57

@S=klogW: a kereszténység nem tudja felszámolni saját magát, mert a kereszténység Istenből ered, nem önmagából (ez még akkor is igaz, ha nyüzsög benne a potyautas, amire Diorella Queen is utalt); Isten pedig nem fogja felszámolni, mert nem tagadja meg önmagát. A kereszténység felszámolásához Istennel kellene leszámolni, ahhoz pedig sok sikert!

Jean Sol Partre 2016.07.21. 15:51:29

@S=klogW: Zénón nem tudta, hogy a végtelen sorok összege véges szám. És úgy látszik maga sem, mert ehelyett ezt a hosszú szöveget írta :)

Jean Sol Partre 2016.07.21. 15:53:05

@maroz: és itt jön a képbe az igazság meg a jobb kéz!

2016.07.21. 16:10:14

@Jean Sol Partre: Nekem az az empátiánál jutott eszembe:)

S=klogW 2016.07.21. 16:32:47

@Jean Sol Partre: a se füke se farkaságból feltűnhetett volna, hogy csak kiragadott szöveg

Bell & Sebastian 2016.07.21. 16:35:08

@maroz: No, az ilyeneknek való a Pokémon, tolja a gyereket a bokrok közé és nézi a telefonját. Észre se veszi, hogy a gyerek rég katapultált a fedélzetről és Pokémonná változott.

@S=klogW: Bírom a töretlen hitét a félműveltségben. Nem erről szól a kereszténység, de nem is arról, amit a Putzfrau ír, sőt, még templomba is kell járni hozzá.

Hogy jellemtelen alakok is vallják, az szinte természetes. Hogy mindhiába, az jellemtelenségük következménye, ezért nem kell mindet feleségül venni, a legjobb: egyet sem.

Bell & Sebastian 2016.07.21. 16:53:22

Boltzmann, megajándékoznám egy idézettel, a saját gyűjteményemből. Egykorvolt, tud.-szoc. tanárom mondta, akit alkoholizmusa miatt száműztek Pécsentre a pösti fajtársak:

- Nem azért buktatom meg magát, mert sokkal többet tud nálam, hanem azért, mert nem rendszerezte, csak úgy összehányta.

Ebben dupla igazság volt, mert a hányást eltalálta. Másodjára átengedett, de harminc évig nem szólaltam meg, először csak akkor, mikor büdös lett a tojás.

S=klogW 2016.07.21. 17:59:42

@Bell & Sebastian: bölcsészetben nincs félműveltség ;)

Na jó, pl. dogmatikában vagy akármilyen tudománytörténetben lehet - már amennyire bárminek a történet szilárd dolog szokott lenni :D

Bell & Sebastian 2016.07.21. 18:01:58

@S=klogW: Nézze, az Életnek tanult, ha úgy érzi, hogy szerencsés, akkor minek jár ide? :)

Ha azt kérdezi, én minek? Hogy boldogítsam a maga-féléket.

maroz 2016.07.21. 18:08:09

@S=klogW: A György Attila-szöveg is csak ilyen kiragadás? Vagy azzal már azonosulsz is?

S=klogW 2016.07.21. 18:14:53

@Bell & Sebastian: szetencsésnek (boldognak) a tudatlanok, fogalmatlanok - és a lelki szegények - szokták érezni magukat

S=klogW 2016.07.21. 18:17:34

@Bell & Sebastian: szetencsésnek (boldognak) a tudatlanok, fogalmatlanok - és a lelki szegények - szokták érezni magukat

S=klogW 2016.07.21. 18:19:51

@maroz: vannak benne mondatok (gondolatok) melyeket helytállónak érzek.
Azonosulás? Maga úgy tűnik csak fekete-fehérben gondolkodik.

2016.07.21. 18:24:49

@Bell & Sebastian: Még ha csak az alakok lennének jellemtelenek, de van amikor az egyház is bort iszik és vizet prédikál.

Bell & Sebastian 2016.07.21. 18:29:53

@Diorella Queen: Bizonyára. Maga hol keresi a Mannyei Királyságot? Mások szemében? Ott nincs.

2016.07.21. 18:33:08

@Bell & Sebastian: Épp az állások között.De nem lelem. A kiszemelt romkórházban nincs ismerős, pedig én mindenáron csövezni, szúrni, etetni és pelusozni szeretnék.

Bell & Sebastian 2016.07.21. 18:35:54

@S=klogW: Addig gyakorolunk, amíg át nem bír menni egyedül a zebrán. A katarzisról van itt szó, amit a régi rómaiak találtak föl. Sokféle van és egyre magasabb a minőségük, egyet dob, előrébb lépeget, rálépett a katarzis-mezőre, hurrá.

Van magának lelke is, vagy csak nem nőtt ki, ezért akkora csak, mint egy bébipöcs?

S=klogW 2016.07.21. 18:38:00

i'm expecting the spanish inquisiton ...

Bell & Sebastian 2016.07.21. 18:39:35

@Diorella Queen: Ha szuicid hajlamú, ám tegye. Pénztárost mindenhol keresnek, heti 400 juró az alap. Gondolja meg.

2016.07.21. 18:41:20

@S=klogW: De minek ezt angolul írni amikor minden számítógépen van angol-magyar szótár?
Ez teljességgel logikátlan.
Mert ha valami olyat szeretnél írni Bellnek amit a többiek egészen biztosan soha az életben nem olvasnak el, akkor miért nem használod az ógörögöt és azt biztos nem viszi a fordítógép sem.:)

Bell & Sebastian 2016.07.21. 18:41:25

@S=klogW: Nem Brúnó maga, mit színészkedik? Vágjon bele, a kutya nem menti meg, saját magán kívül.

2016.07.21. 18:43:34

@Bell & Sebastian: Nem izgat a pénz. Én már ezen rég túlléptem hogy pénz. Az utolsó kétszázasomat is a hajléktalanoknak dobtam.
Engem már csak a kakis pelus az orrfacsaró bűz és a vérhányás tud kizökkenteni a zombi állapotomból.

Bell & Sebastian 2016.07.21. 18:45:16

@Diorella Queen: Van, amikor előbb ugrik be fejlettnyugati nyelven, amin kissé más is az értelme, mint magyarul. Szűri a közönséget és idegesíti a többséget.

S=klogW 2016.07.21. 18:45:34

@Bell & Sebastian: én tényleg csak saját erőből tartok itt, mert még elsőáldozó is csak gyorstalpalón lettem, úgyhogy vállalom a félműveltséget, az is több mint a semmi (persze veszélyesebb is >:) )

Bell & Sebastian 2016.07.21. 18:48:07

@Diorella Queen: Sétáljon be a Caritashoz, másnap mehet dolgozni, mégcsak nem is ingyen.

Bell & Sebastian 2016.07.21. 18:50:34

@S=klogW: Én nem fogom kinyomozni, hol érte a trauma, de onnan érdemes újrakezdeni, ahol utat tévesztett. Regresszív hipnózis, megvolt? :)

2016.07.21. 18:54:24

@Bell & Sebastian: Eritreába vagy Etiópiába?

2016.07.21. 18:58:12

@Bell & Sebastian: S baja az, hogy eltévedt időutazás közben. Kb 300 évvel korábban született meg mint kellett volna, vagy az időgépén történ valami és ide az őskorba jutott. Itt pedig szó szerint az agyára mennek az őstulkok akikkel nem tud cizelláltan és hyper magas szinten értekezni a semmi fogalmáról.
Valami ilyesmi a baja elmondása szerint összefoglalva és kiszűrve belőle a háttérzajokat.

2016.07.21. 19:02:48

Én ugyan nem vagyok időutazó, de lassan már én is csak azokkal értek szót, akik annyira idősek hogy még a műfogsor is elkopott a szájukban és emiatt nem tudnak megszólalni sem.

2016.07.21. 19:10:21

Újabb időutazó a fécsen!
Marco Poló III néven jelölt ismerősnek!

Ma már nem tudok többet röhögni, sajnálom. :)
Elég volt.:))

S=klogW 2016.07.21. 19:19:44

@Diorella Queen: ha nem érti hát nem érti - ehhez (a nem értéshez) is kell egyfajta félműveltség

egyébként a maga kommentjére volt asszociáció (nem válasz, mert nem magának szólt)

csak B&S közbedumált

S=klogW 2016.07.21. 19:35:54

@Bell & Sebastian: nem magának szólt a monty python parafrázis :)

a vizet prédikáló egyház után már várom mikor jön az inkvizíció toposza

Bell & Sebastian 2016.07.21. 19:51:31

@S=klogW: Hiába jön, az már csak annyit ér, mint bugyin a toposz, 33. generáció, idióta libsiken kívül senki nem hisz benne.

Ha Erdogan felfüggeszti az úgynevezett emberi jogokat, megnézhetjük a nagyzenekart vegyeskóral e témában. Plusz a buzik leánykórusa.

maroz 2016.07.21. 20:00:06

@S=klogW: Nem, én csak kérdezek. Ha nem azonosulsz, akkor mondd azt. Ha csak részben, akkor meg azt válaszold, eszem megáll, hogy téged ezen a szinten kell korrepetálni.

No, de ajánlok jobbat: tolj be egy nagy tányér betűtészta-levest, majd egy elegáns mozdulattal hányd is ki és mutass rá diadallal: vannak benne helytálló mondatok is!

És valóban, hiszen nem fekete-fehér minden.

maroz 2016.07.21. 20:03:45

@Diorella Queen: A szó is elkopott, ez a baj, nem a te hibád.

Bell & Sebastian 2016.07.21. 20:13:46

@Diorella Queen: Termesszen paradicsomot az erkélyén még akkor is, ha a többi gyökér díszcserjét nevel. Minden nap számolom, mert a madarakat is etetem, elragadtak-e belőlük egy ártatlan, kiskorú zöldet? Most gondolkozok bonsai-disznókon.

Mindegy mit, csak fel ne vágja az ereit, ekkora véradó-hiányban.

2016.07.21. 20:17:39

@maroz: :)))))
Ez de durva.DDD

S=klogW 2016.07.21. 20:25:13

@maroz: sosem szerettem a betűtésztás, jellemzően paradicsomlevest

ilyen otthon nem is került asztalra, csak a menzán

Bell & Sebastian 2016.07.21. 20:31:52

@S=klogW: Én se a levest szeretem, hanem a paradicsomok urának képzelni magam.

2016.07.21. 20:32:12

@maroz: Erről a nem is fekete, meg nem is fehér dologról most eszembe jutott a házasodnék meg nem is dolog. Melynek kompromisszumos megoldása az élettárs, aki nem férj.
Minden más ami nem fekete vagy fehér, ugyan ilyen kényszer szülte, izzadság szagú, félmegoldás.
Egyszerűsítve; - lófasz.

S=klogW 2016.07.21. 20:49:01

@Diorella Queen: a belső világ (morál) meg külsö világ szabályai mások

2016.07.21. 21:20:51

@Bell & Sebastian: Csak vigyázzon ezzel az urizálással! Nehogy bekerüljön a hírekbe mint az őrült, aki paradicsomokkal csúzlizza a szomszéd kisgyerek drónját.:)

S=klogW 2016.07.21. 21:22:22

tapasztalatom szerint a szellemileg renyhék vagy a rosszindulatúak kérdezgetnek túl sokat: primitív helyettesítése a vitának, ahol mindkét fél képes önálló értelmezésre és önálló álláspont kialakítására

2016.07.21. 21:35:17

@S=klogW: Na nehogy már kérdezni se lehessen, mert akkor rögtön szellemi topronggyá válik a kérdező (?) jav !

maroz 2016.07.21. 21:44:44

@Diorella Queen: Egy okos ember azt mondta, hogy ezeknek a kényszereknek a zömét még csak fel sem ismerjük, mert felismerni az munka és arra nem mindig vagyunk motiváltak. Csak a felismert és pontosan azonosított ránk ható kényszerek uralhatóak általunk, ami nem azt jelenti, hogy ha felismerjük akkor már ettől uralni is tudjuk, mert lehet, hogy nem sikerül, de ha nem ismerjük fel, akkor esélyünk sincs. Szabad csak az lehet, aki ismeri a rá ható kényszerítő erőket, és nem retten meg tőlük, hanem megpróbálja a tudattalan szintjéről a tudatos szintjére emelni és uralni.

maroz 2016.07.21. 21:57:52

@Diorella Queen: Ez csak egy szimpla kis énvédő mechanizmus. Fogják és félreértelmezik a Máté 7,6-ot, nem vetik elénk a gyöngyeiket, vagy ha igen, akkor összevegyítve minden egyébbel, mondván, hogy mi úgyis csak megtaposni akarjuk, tehát disznók vagyunk.

Tipikus megnyilvánulása a kisemberi bizonytalanságnak. Elhitették vele, hogy az élet harc és azt kőkeményen meg kell harcolni, aki pedig alul marad annak annyi. Ekkora státuszféltésben ki az a hülye, aki megengedné a kérdezést is? Még esetleg kiderülhetne ez-az a válaszból, azt pedig a kisemberi bizonytalanság nem bírná elviselni.

Nincs kedved átnyergelni mentálhigiénés ellátásra? Csinálhatnánk egy emberjavító szövetkezetet, rosszul fizetne de legalább szórakoznánk.

2016.07.21. 22:02:28

@maroz: Már sikerült megtalálnom a főváros legantikabb romkórházát. Ha nem vesznek fel sehova ebben a nagy nővérhiányban, akkor én kérem az ellátást önként . Magamnak. :)

Pártól még lehet szó.

maroz 2016.07.21. 22:08:23

@Diorella Queen: Hát, ahogy elnézem a rendszert azt az ellátást ha te kéred akkor te is kell nyújtsd saját magadnak. Mondjuk ezzel jobban jársz, mert te úgysem tudsz magadnak akkorát ártani, mint a felkentek.

Lám, a lelkünket is sikerült piacosítani és elég jól fogy. Hogy lehetne ezt a rendszert meghekkelni?

maroz 2016.07.21. 22:09:38

@Diorella Queen: Mondok biztos párterápiára gondolhattál... ;))

2016.07.21. 22:13:31

@maroz:
A legkönnyebben úgy, ha alapítasz legalább 2 pártot.
Begyűjtöd a szavazókat és ha nem éri el a kritikus szintet amivel beülhetsz a parlamentbe vele,akkor eladod a vaterán jó pénzért.

Az egyik párt neve már is lehet a Csalódott emberek pártja.Ebből egészen biztos hogy van vagy 9 millió.

De az ilyen ötleteket úgy általában, milliókért szokták osztogatni.

2016.07.21. 22:15:03

Se nem fekete se nem fehér.
Se nem jobbos se nem balos
És szinte mindenkit érint:)

2016.07.21. 22:18:02

@maroz:
Fogadok hogy lenyúlja valamelyik retkes ezt is.
De már megszoktam hogy az én zseniális ötleteimből mindig más profitál.
Majd egy hét múlva úgy is olvasom a hírekben hogy XY megalapította, lefoglalta, ellopta.

S=klogW 2016.07.21. 22:42:03

aki nem felelget engedelmesen a kérdezgetésre, ráadásul nem átallhelyette véleményezni azt, az mentálhigiénés ellátásra szoruló kisember

a szabaddemokratikus segglyukak fingtak ilyen hangnemben anno :)

Bell & Sebastian 2016.07.21. 23:38:22

anno Houdini (született: Weisz)

2016.07.21. 23:45:39

@Diorella Queen:

a nővérkedés nagyon fárasztó lehet

2016.07.22. 04:37:09

@WiteNoir: De legalább nem dögunalom mint egy kasszásnak a gálya.

maroz 2016.07.22. 05:20:49

@Diorella Queen: Én gyerekkoromban a kifordítható lábast akartam feltalálni, mert úgy gondoltam, hogy akkor alaposabban ki lehetne nyalni. :)

Sajnos ezek sznobok, écát csak attól vesznek, akinek három diploma is alátámasztja az ostobaságát.

maroz 2016.07.22. 05:23:52

@S=klogW: Vajon anyád is ezt mondta anno?

Tényleg nem tudom, hogy provokálsz-e, jobb lenne, vagy valóban saját magadat adod, ami úgyszintén nem tragédia, mert az nincs, de azért nem ártana tudni.

2016.07.22. 05:29:39

@WiteNoir: És vannak nagyon mókás részei is, mint amikor a pöcskatéterezés a túlsíkosítás miatt nem sikerül, meg hasonlók.

maroz 2016.07.22. 06:03:57

@S=klogW: Nézd meg Babarczi Esztert. Okos, művelt, a te elképzeléseid szerint valószínűleg így is születhetett, hiszen kérdezni nem szabad, tehát az okosságnak bennszülöttnek kell lennie, aztán mindezek ellenére nézd meg mit csinál.

Az oké, hogy emlékszik Esterházyra. Leírja, hogy meghalt, tehát nem csinálja tovább a civilizációt. Ekkora baromságot literátustól nem várna az ember, hiszen tudjuk, hogy a halott emberek gondolatai is alakítják a civilizációt, de Eszter húszra lapot kér, és behozza még a hazát is. Na, ezért én péklapáttal óhajtanék elégtételt venni, de persze ennek semmi értelme, mert szegény bármennyire is művelt, okos, hiába tud kismillió dolgot, hiába képes két nagyságrenddel több halott okos embert idézni mint én ettől még a hazával kapcsolatban nem azt mondja, amit gondol, hanem amit a mispóche a szájába adott.

Erről beszélek: magyarnarancs.hu/publicisztika/babarczy-eszter-a-haza-ep-100166

A mispóche, amelyik - mit tesz Isten - egyúttal egybeesik az egyik hazai elitfrakcióval, akiket a centrumországok tartanak hatalomban és ezért cserébe bőszen elfogadták azt, hogy nekik a saját népüket, a saját nemzetüket, és így a hazájukat mélyen, súlyos megvetéssel le kell nézniük.

Persze ilyesmit az ember nem ismer be szívesen, lám, te, a szemmel láthatóan porbafingó kisember sem vagy képes lelkileg azonosulni a kicsinységeddel, így ahogyan te, úgy a Babarczik is elkezdenek hülyeségeket beszélni, és minél többet beszélnek annál inkább. A hazával kapcsolatban ráadásul aljasak is.

Úgy oldják meg a dilemmát, hogy kreálnak maguknak egy saját hazafogalmat, így azt, ami elvileg oszthatatlan kéne legyen, amiben illő lenne valamiféle egységre törekedni ők megosztásra használják. Olvasd te is értően:

"A szavak és önbecsapások gondos és igazi hazafiságból fakadó vizsgálata még nem a civilizáció egésze, ahogy azt Esterházy művelte."

Megteremtették tehát a hazafiság helyett a saját értelmezésre és használatra szánt "igazi hazafiságot". Aki nem az igazi hazafiságot vallja az nem is hazafi, tehát már ki is van rekesztve mindenki más, és ma ez a mindenki más gyakorlatilag a társadalmunk túlnyomó többsége, hiszen baromian kevesen vallják ma már ugyanazt az "igazi hazafiságot" a magukénak, amiről a mispóche beszél.

De a legnagyobb, a péklapátért kiáltó aljassága, amiért tényleg ki tudnám telepíteni tíz évre Recskre az ez:

"Tulajdonképpen minőség kérdése ez is, mint a haza szeretete."

A haza szeretete, mint minőségi kérdés. Ütni tudnék, de komolyan. Ezek a rohadékok ilyen szinten elitisták, beleállnak abba, hogy a hazát szeretni minőség kérdése, és aki nem olyan minőségben szereti, ahogyan azt ők elvárják azt kurvára ki kell rekeszteni, és meg is teszik. Gyere vissza akkor, amikor már tudsz disztingválni, mondják veled teljes egyetértésben, amikor már tudod helyesen szeretni a hazát, amikor a szereteted már minőségi. Büdös paraszt, te még ne gyere, te még dolgozz magadon, előbb tanulj meg disztingválni, és ha már engedelmesen vissza tudod büfögni azt, amit elvárunk tőled a hazát illetően akkor jöhetsz, illetve akkor már ne is gyere, csak bólogass nekünk a redvás tanyád mellől, és akkor mi tudni fogjuk, hogy megérdemelt az elitstátuszunk, hogy jól irányítjuk a társadalmat, hogy a civilizáció útját egyengető munkánk helyes, tehát jó helyen vagyunk.

Ezt írja a Magyar Narancsban, egy komolyabb irodalmi értékkel nem bíró írásocskában. Egy ilyen írásért kb. 20 ezer forintot fizet a Narancs, bruttó. Nem nagy pénz, de arra nekem pont elég lenne, hogy ha írok, akkor az írás költségeit fedezze. De én nem írhatok oda, mert nem tudok disztingválni, nem ismerem a "helyes" hazafogalmat, tehát nem én fogok írni, hanem Babarczi.

Te pedig követni látszol őket ebben az elitista baromságban, a disztingválásban, a minőségben, és persze a kepesztésben is, hogy másnak, hogy többnek látszanak annál, mint amik. Ha ezt provokálásból, szórakozásból teszed és jól mulatsz magadban akkor helyes, de ha nem, akkor szomorú.

Jean Sol Partre 2016.07.22. 11:24:22

@maroz: Sopronba menet az ember jó eséllyel áthalad Farádon. Van ott az út melletti parkban egy orbitális nagy turul szobor, fából, brutális, tényleg, körülötte a szokásos jelképek, nagymagyarország, kopjafák, székelykapuk, amit akarsz. Nem emlékszem, rovásírással ki van-e írva a falu neve, de mindegy is, meglátod a szobrot, azonnal elönt a meggyőződés, ez egy jobbikos falu, csupa gárdista, irredenta náci, ostoba melldöngető.

De ha megállsz, találkozhatsz a parkban egy emberrel, ott kapirgálja az avart, kaszálja a füvet, szedi a szemetet. Nagyon segítőkész, kedves, barátságos és szívesen beszélget veled. Egy enyhén sérült fiatal fiúval gondozza ott a parkot, nagyjából társadalmi munkában, öröm nézni ahogy a fiút pátyolgatja, szeretettel, a park is nagyon szépen van karbantartva, látszik, hogy szívből, örömmel csinálják.

És ha már beszédbe elegyedtél ezzel az emberrel, büszkén fogja neked elmesélni, hogy a turult bizony ő csinálta, amúgy is nagyon szeret faszobrokat készíteni (meg fogja mutatni neked a nyulakat meg őzeket a park hátsó végében, amiket mind ő készített), aztán eszébe jutott, hogy csinál valami nagyot, ami kifejezi a magyarok összetartozását, a hazaszeretetét, megbeszélte a polgármesterrel és pusztán lelkesedésből, mindenféle díjazás nélkül elkészítette ezt a szobrot. Ez az ő faluja, az ő parkja, az ő szobra.

Én nagyon nem szeretem az irredenta jelképeket, meg a nagy magyarkodást, a melldöngető hazafiságot, de nekem ez a turul szép. Székelykapustól, kopjafástól.

De ehhez egyszer meg kell állni és elbeszélgetni a farádi mindenessel.

S=klogW 2016.07.22. 11:42:11

@maroz: érdemes lenne shortolni a nívódat ...

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2016.07.22. 11:55:32

@Jean Sol Partre: Nahát, mikbe botlok.

Akkor most elmagyarázom neked.

Amikor _bármelyik_másik_nép_ csinál ilyeneket, akkor az menő, hagyomány, sokszínűség, érdekesség, szelfizni kell vele, multikulturalizmus.

Amikor magyarok csinálnak ilyeneket, az kirekesztés, nacionalizmus, elhatárolódni, hülyemagyarok, szégyen, ég az arcom, nemazénnevemben, bezzegmáshol de főleg bezzegnyugaton.

Vigyázz, előbb-utóbb még fasiszta leszel. (Várunk szeretettel. :))

Jean Sol Partre 2016.07.22. 12:02:27

@Holger Hartland: jól hangzik, de mint mindenek, ennek is megvan az oka, és ne csak a másikban keresd.

gyalog.galopp 2016.07.22. 12:23:23

@Jean Sol Partre:

Valaki betanította neked, hogy a turul az valami húdemagyarnácisoviniszta izé, és hát az ezzel ellentétes tapasztalatokat nem tudod még feldolgozni.
Hidd el, a turul, az csak egy sólyom szerű madár, egy aranyos eredetmese, semmi több.
További jó diszonancia feloldást.

Jean Sol Partre 2016.07.22. 12:33:10

@gyalog.galopp: a turullal mint madárral soha nem volt gondom. Sok turulozóval meg most is van. Az én koromban meg már a disszonancia nem is oldódik, hanem szublimál, ha egyáltalán felbukkan. Tudod, már sok karón sok varnyút.

gyalog.galopp 2016.07.22. 12:48:53

@Jean Sol Partre:

Ezek szerint te minden jelképet elutasítasz?
Csak azért, mert a világon nincs olyan jelkép, amihez ne lehetne erőszakot kapcsolni. ( ebben a sorozatban a turul a sor végén valami kis veréb, a turulozókkal együtt)

Jean Sol Partre 2016.07.22. 12:58:51

@gyalog.galopp: nem értetted meg. Semmilyen jelképet nem utasítok el. Bizonyos viselkedéseket, ideológiákat viszont igen.

maroz 2016.07.22. 14:54:14

@gyalog.galopp: Azt a neoliberalis ideologiat utasitja el, amelyik onos erdekbol azt probalja meg elhitetni velunk, hogy a problemainkat az okozza, hogy egyszeru emberek olyan jelkepekhez vonzodnak, amelyekhez - es ugye helyesen allapitottad meg, hogy de hat melyikhez nem - negativ konotaciok kapcsolhatoak. Marpedig az az egyszeru ember aki ilyen jelkepekhez kapcsolodik az naci, mondja a belvarosi liberalis es JSP kollegank nagyon szepen elmeselte, hogy ha az ember veszi a faradsagot es elbeszelget az ilyen kisemberekkel, akkor arra jut, hogy nem naci, hanem csak egy egyszeru kisember.

2016.07.22. 14:55:23

@Diorella Queen:

jaja, de ehhez azért olyan típusú embernek kell lenni, pörgős jó állóképességű

2016.07.22. 14:56:44

@maroz:

most minden esterházyról szól, az ÉS-ben azt írja valaki
"minden esterházy, esterházy a Minden"

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2016.07.22. 14:56:55

Ezt a kis összezördülést jó volt olvasni. Nem a következtetések miatt, hanem azért, mert ebből érzékeltem azt, hogy másokat is foglalkoztat az, ami engem.
Tehát, ez egy önző hozzászólás :)

S=klogW 2016.07.22. 15:20:46

@Mihint: de azért releválhatna is valamit :)

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2016.07.22. 15:30:04

@S=klogW: Majd, amikor lesz hozzá kedvem. (életem egyéb kötelezettségei lehetővé teszik) Zöldfülű :)

maroz 2016.07.22. 16:13:00

@S=klogW: Nem annyira perfekt a héberem, elmondanád ezt magyarul is?

maroz 2016.07.22. 16:20:17

@WiteNoir: En ezt elfogadom, es sajnos az van, hogy mint irot, mint magyar mondatok hivatasos osszerakojat keptelen vagyok nem kedvelni, de ezt a haza-dolgot sem konnyen tudom elfogadni. EP elitizmusa - milyen legyen egy forendi szarmazasu ember, ugye - tizedannyira sem zavar, mint a Babarczie, es a hozza hasonloke. Tan meg az sem zavarna ennyire, ha hagyja a picsaba a hazat es valamifele univerzaliakra fuzi fel a mondandojat (ha volt), de nem, neki mindenkeppen hazaznia kellett egyet, mert hatha, vagy mit tudom en, miben remenykedett, ha egyaltalan.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2016.07.22. 17:24:38

@maroz: "de nem, neki mindenkeppen hazaznia kellett egyet"

Így van.
Jaj, hova sírjak. EP. tempóját veszi, és sokan vannak így. Mi azonban - bárhogy fáj - nem EP. tempójában vesszük a valót.
Ezért maradunk megvetendőek, ezért nincsen -és nem is lehet - európa minálunk.

Nem tudom elmondani, mennyire gyűlölöm ezt a hozzáállást!

Azonban, most már mindegy. ;-)

Bell & Sebastian 2016.07.22. 19:00:56

@Mihint: De jó magának, hogy megengedhet efféle luxust. :)

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2016.07.22. 19:08:48

@Bell & Sebastian: Bizony, jó nekem, még azt is hallani, hogy manapság luxus az, ami a világ legtermészetesebb dolga számomra.
Jaj.

Bell & Sebastian 2016.07.22. 19:23:40

@Mihint: Addig élvezze, amíg tűz össze a törvényesség álruhájába bújtatott törvénytelenséggel, ami Magyarországon nem számít rendkívüli eseménynek.

Fogjuk úgy fel, hogy legalább négy őstulok élve megúszta, így ez lett az ára. Azt komolyan gondolom, hogy a jövő azon áll vagy bukik, veszi-e a bátorságot valamelyik, hogy visszaállítsa az ősi rendet, másképpen fogalmazva: lefogja a magyarok "vendégeinek" kezét.

Ha nem, akkor így jártunk, az utolsó kapcsolja le a villanyt, a síráson vagy sírásáson régen túl vagyunk, itt már csak lökni kell egyet a nemzeten.

Vajon ki fogja / meri megtenni, mert _bármelyikből_ kinézem. Ugyanis a hatalomba kerülésnek _mindig_ ez az ára, ezt írják elő a tudjukkik.

Jean Sol Partre 2016.07.22. 19:41:00

@Mihint: akkor hogyan értelmezzük a "most már mindegy"-et?

maroz 2016.07.22. 19:56:21

@Bell & Sebastian: Kalandor! :)

maroz 2016.07.22. 20:20:52

@Jean Sol Partre: Szerintem azert mindegy, mert most mar nem diagnosztizalunk, hanem agnoszkalunk. :)

Bell & Sebastian 2016.07.22. 20:46:15

No, már Münchenben gyakorolják a hadiállapotot. Szerencsétlenek.

2016.07.22. 21:25:52

@Bell & Sebastian: Hát,... akkor most ugye nem csodálkozunk majd, ha egy újabb hitlert termelnek ki a németek maguknak?

S=klogW 2016.07.22. 22:06:50

Na, van egész estés műsor a Migráncs Tvnek.

2016.07.22. 22:37:33

@Bell & Sebastian:

gladio, már tavaly óta melegítik a bader meinhoffot is, balosok és muszlimok mint a polgári demokrácia veszélyeztetői, esetleg "balosmuszlim" ez lenne az ideális főellenség, spindoktorok nedves álma.

show must go on.

@Diorella Queen:

hitler mítoszára is ráfér a revízió.

S=klogW 2016.07.22. 22:50:40

"ez lenne az ideális főellenség, spindoktorok nedves álma"

Mintha csak álom lenne, persze.

2016.07.22. 23:13:30

@maroz:

te tudod, én nem utáltam, de nem is kedveltem esterházyt, viszont nem róla van szó, hanem egy bizonyos körről akik őt és műveit félistenként tisztelték és ezzel bizony kárt is okoztak, nevetségessé is váltak.
most meg ömlengeni kell, másokat meg le se szarnak.
babarczy meg talán a betegsége teszi, úgy viselkedik már régóta mint aki nem normális.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2016.07.23. 00:06:03

Rettentő és szomorú ez az egész.
Egy régi, nem túl tehetséges pajtásunk halt meg, és most mindenki ezen akar lovagolni? Haggyátok békében nyugodni végre, ezt kérte Ő is, mit akartok még Tőle?

S=klogW 2016.07.23. 00:45:30

@Mihint: maradt volna meg matematikusnak, főleg magyargondozás helyett, akkor most nem lenne viszály forrása és ikonja

nem nőtt fel a származásához

maroz 2016.07.23. 05:11:51

@Mihint: De hát nem csak és talán nem is róla beszélünk, hanem a koráról. Arról meg azért talán mégiscsak kéne... Ő már tud nyugodni, bármit is tegyünk mi, a probléma velünk van, mi nem tudunk. Én lassan már aludni sem...

2016.07.23. 07:33:24

Mindenki magoljon be egyetlen mondatot a koránból! Azokat általában elengedik a tenoristák ha helyzet van.

S=klogW 2016.07.23. 08:03:29

@maroz: "Ő már tud nyugodni, ... mi nem tudunk."

Keresse fel mentálhigiénés szakemberét vagy svájci eutanázia-brókerét.

Egyébként meg piacra kellene dobni Eszterházi plüss figurát. Nekem úgy tűnik, igény lenne rá.

maroz 2016.07.23. 08:24:14

@S=klogW: Passz, én Babarcziról beszéltem és a mispóchéról.

Bell & Sebastian 2016.07.23. 08:53:55

Előre szólok, hogy nem vagyok mélymagyar, nem azért, mert tanult nyelvem, vagy mert igényem sincs rá. A kokárdás-zászlólengetős páváskodás mindig is taszított.

Továbbá: magányos terrorista ellen nincsen orvosság.

A kettő úgy jön össze, hogy a Szegénylegényeket, vagy hogy primőrt mondjak, a Pipás Pistát, továbbá E.P. egyes gondolatait a terrorizmus kategóriájába sorolom, kamerával, tollal, színijátékkal is lehet tömeggyilkolni.

Nem ízléses egzotikus bogarakként vizsgálgatni azt a népséget, ahová éppen a gólya pottyantott, irántuk valamiféle lojalitást képviselni kell minden megnyilvánulásban.

Mert az alapprobléma sokkal súlyosabb, mint azt ránézésre gondolnánk. Ha nem tetszik a rendszer, ki lehet tolatni belőle, ha van hová. Ha a létező világok nem a legjobbikán kívül csak üresség van, nincsen hová elbújni, akkor jön az önrobbantás, az Ég megfenyegetése.

Pedig mindenki maga választotta sorsát, láncszemként a láncban, nincsen mit reklamálni, ha nem sikerül végigjátszani, bejátszani az egész teret, a hiba az ön készülékében van.

Ha a szerző magándrámájaként fogjuk fel e műveket, mire gondolhatott a költő vajon, rögtön óriási, minőségi különbségeket látunk, E.P. -t könnyebb feloldozni, mint az ördögfattyát, nevet nem mondok.
süti beállítások módosítása