„A politikusok utálják, ha a városlakók uralják a várost” – elégedetlenek a kerékpárosok
2016. április 15. írta: Redakció

„A politikusok utálják, ha a városlakók uralják a várost” – elégedetlenek a kerékpárosok

bringa1.jpg

Együtt kritizálta a budapesti városvezetést a BKK volt vezére és a Magyar Kerékpárosklub az „Élhető város; Két keréken” konferencián. Vitézy Dávid, Gajus Scheltema holland nagykövet, valamint a holland és a magyar kerékpárosklub képviselői tartottak előadást, ahol a holland kerékpáros mozgalom, a korábbi magyar fejlesztések, valamint Tarlós István legújabb állásfoglalásai is szóba kerültek. Tudósításunk.

Gajus Scheltema holland nagykövet arról beszélt: a bicikli egy nagyszerű közlekedési eszköz, nem véletlen, hogy előbb találták fel, mint az autót. Az egészség és a környezet szempontjából is fontos, hiszen a kerékpár jelenti az alternatívát mindarra a szennyezésre, a zajra és a balesetveszélyre, amelyet az autó jelent. Egy másik holland szakértő szerint Budapesten azért érné meg befektetni az infrastruktúra fejlesztésébe, mert viszonylag rövidek a távolságok, lényegében egyenes a terep és elég jó a klíma. Felsorolta, hogy milyen feltételei vannak egy ilyen fejlesztésnek: sok bicikliparkoló, biciklisávok, várostervezés, valamint okos promóció. „A változások azonban nem működnek a biciklisták bevonása és politikai akarat nélkül.”

A Magyar Kerékpárosklub képviselője, Halász Áron szerint teljesen elterjedt Budapesten a kerékpárhasználat. A biciklizés már nem valami underground stílus, hanem általános közlekedési eszköz, amelyet bankárok és családanyák is használnak, nem csak a fiatalok. „A politikusok azonban nem szeretik, ha a városlakók átveszik az uralmat a város felett.”

Makk János tudósítását Kerékpár.mandiner oldalunkon olvashatják.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr628629684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tata86 2016.04.15. 10:40:07

"Gajus Scheltema holland nagykövet arról beszélt: a bicikli egy nagyszerű közlekedési eszköz, nem véletlen, hogy előbb találták fel, mint az autót."

Remélem ez fordítási hiba, mert egyébként ez olyan debil, hogy még a megyekettőből is kilógna.

Btw: egyetértek, Budapesten a kerékpáros közlekedés a fenntartható, ráadásul még egészséges is.

2016.04.15. 11:34:26

Autókkal egyszerűen tele a város. Igazi tél tudtommal egy ideje nincs Budapesten. Kerékpárnak ideális terep Magyarország jó része. A kerékpárral egy baj van, nem fogyaszt benzint, nem kell fizetős parkoló neki, amiken az állam sokat sarcolhatna.

Az etatisták az autóra szavaznak, a szabad ember a kerékpárra.

IdomitottFoka 2016.04.15. 13:54:13

@karandash: Ahhoz, hogy a komfortérzet leszállítsa a többséget a bringáról, nem szükséges "igazi" tél, sem etatizmus. Elég egy 10 fok is. És Budán előfordul némi domborzat, ha már egyen át kell tekerni, az is sok egy nem fanatikusnak. Persze ettől még Tarlós egy beképzelt bunkó.

2016.04.15. 14:49:27

szerintem a bicaj/scooter nem az autónak alternatívája, inkább tömegközlekedés helyett használatos.

a bicajos a szabályozott közlekedés ellensége, kiszámíthatatlan útvonalon, irányban, sebességgel, mennyiségben, rémálom lehet a rend-tervezőknek és -fentartóknak.

komoly pénzek és érdekek kötődnek a tömegközlekedés kötelező/kizárólagos használatához.

Herr Stacheldraht Leger 2016.04.15. 15:47:32

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!:

"szerintem a bicaj/scooter nem az autónak alternatívája"

1 milliárd kínai másképp gondolja, prrrutty!

2016.04.15. 15:51:39

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: amit itt összeokádtál a bicajosokról az az autósra is igaz. Teljesen kiszámíthatatlan, hogy egy autós hova akar menni, mi a terve aznapra, sebessége dugóban kb. nulla, máskor 50+ km/h városban is. És minden autós benne ül egy baszomnagy gépben, ami foglalja a helyet, szennyez, 1000 kilóval meghaladja egy bringa tömegét, közben 1-2 ember ül benne tipikusan. 5 kilométeres távon túl van értelme autónak, de azalatt bicaj vagy robogó a nyerő. Aki meg nyomorék, öreg, részeg, annak tömegközlekedés.

2016.04.15. 15:54:19

@IdomitottFoka: domborzatra ott a robogó. Négyütemű 125-ös. Legalább nem 1000 kilónyi vas robog az úton, parkolni is kis helyen lehet. 1 autó helyén elfér vagy 6 robogó szabályosan. Prøblem?

Herr Stacheldraht Leger 2016.04.15. 15:54:58

@Tata86:

törináci on:

a biciklit tényleg laza 40 évvel a verda előtt találták fel.

2016.04.15. 16:11:02

@karandash:

az autóforgalmat automaták számolják, irányítják előrejelzik, statisztikálják. komplett rendszer sokéves adathalmaz, jelentéktelen alkalmi eltéréssel.

bicajos forgalmi adatbázis nincs.

2016.04.15. 16:16:00

@prutyi.

>>1 milliárd kínai másképp gondolja, prrrutty!

budapest az melyik kínai város?

Herr Stacheldraht Leger 2016.04.15. 16:19:27

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!:

budapesten nyilván láb nélkül születnek az emberek, prrrutty!

Herr Stacheldraht Leger 2016.04.15. 16:25:19

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!:

"bicajos forgalmi adatbázis nincs."

akkor csinálj, prutty!

2016.04.15. 16:26:41

@karandash:

autóval közlekedésnek sokezer oka van, amiből kevés váltható ki bicajjal.
a város jelenlegi szervezettsége az autón alapul.

változtatni attól még lehet, de illik körültekintően csinálni. ahhoz pedig helyes helyzetfelismerés szükséges.

Herr Stacheldraht Leger 2016.04.15. 16:26:54

@karandash: sőt, ajrópa északibb régióiban a miniszterek, vagy államfők is nem egyszer simán cangával mennek melóba. (lézerblokkoló nélkül)

2016.04.15. 16:35:35

@prutyi:

nem csinálok, nem az én dolgom,

a kínai és magyar életvitel különböző.

nem én vagyok a partnered a semmitmondó fecsegésedhez, lekophatnál, na jó inkább figyelmen kívül hagylak.

Herr Stacheldraht Leger 2016.04.15. 17:04:30

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!:

nyilván a magyar életvitel annyira különböző, hogy a család kiskutyájának is külön négykerekű jut a fene nagy pénzbőségben, megfejelve egy kiterjedt kátyúmentes sztrádahálózattal, amihez rengeteg parkolóház tartozik.

ppprutty!

2016.04.16. 03:35:42

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: "autóval közlekedésnek sokezer oka van" - a bicajos közlekedésnek nincs ezer oka, de a többség bizony mrg tudja indokolnina bicajozás nagyvárosban is. Gyorsabb, pláne dugóban, nem szennyez, parkolni nem kerül pénzbe, csökkenti a zsúfoltságot, nincs benzinköltség, egy embernek 5 km-en belül pont jó, pont ebben az 5 km alatti tartományban verhetetlen.

"amiből kevés váltható ki bicajjal." - ha csak a napi összesen 10 km alatti távokat megtevő emberek (5 km alatti táv melóba, ugyanennyi hazafelé), akik nem nagybevásárlást intéznek éppen és nem az egész családot fuvarozzák, bicajra ülnének autó helyett már jobb lenne a helyzet.

Veridicus76 2016.04.16. 10:54:53

Nem a városlakók, hanem egy arrogáns bringás szekta akarja átvenni az uralmat a város felett. Szinte minden napra jut egy bringás köcsög, aki azt képzeli, rajta kívül mások nem léteznek. Utálom a fajtájukat, nagyon helyes, ha szabályok és korlátok közé kényszerítik végre őket! Vesszen a libsi bringás szekta!

pitcairn2 2016.04.16. 12:24:34

@Veridicus76:

az un. "demokratikus" rendszerekben természetes az efféle harc

kb. az nyer aki több szavazatot tud összehozni, az teljesen lényegtelen, hogy igaza van vagy sem...

pitcairn2 2016.04.16. 12:26:29

@Veridicus76:

+ miután a "mindent vagy semmit" elve alapján folyik a játék, a speciális helyi igények is jó sansszal mennek a levesbe (pl. ha főút mellett élsz akkor lehet, hogy torkig vagy a zajjal meg hasonlók, a mellékutcákban élő autós többség azonban remekül el van ezzel a helyzettel)

Veridicus76 2016.04.16. 22:11:58

A biciklizés jó dolog, a biciklizmus arrogáns szekta. Egy nagyvárosban sokféle közlekedési mód létezik, és mindnek helye van. Helyes, ha a belső részekből igyekeznek kijjebb szorítani az autós forgalmat. De olyan nem létezhet, hogy közellenségként kezelik az autósokat. Helyes, ha sokan bicikliznek, de az rohadtul helytelen, ha a rasztafári füves hajtáspajtások ezerrel száguldoznak a járdán, türelmetlenül lecsöngetik onnan a gyalogosokat, és ha mégis fékezniük kell, még nekik áll feljebb. Az is rohadtul helytelen, hogy a buszsávban kényelmesen tekernek, feltartva a forgalmat, demonstrálva, hogy nekik ehhez joguk van. Aztán csodálkoznak, ha valaki úgy jár, mint az a bringás mókus, akit elsodort a 7-es busz.

Veridicus76 2016.04.16. 22:41:30

Még valami: a városlakók és a biciklisták nem azonos halmaz. A városlakókba az autósok, a gyalogosok, a rolleresek, a görkorisok, stb. is beletartoznak. Tarlósnak mélyen igaza volt a múltkori Budapest-infón: a városi közlekedés egy komplex, soktényezős dolog, és nincs olyan, hogy kizárólag a bringások szempontjai alapján kellene fejleszteni.

annamanna 2016.04.18. 03:43:00

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: "a kínai és magyar életvitel különböző."

Álljunk már meg egy szóra. Tehát a kínai életvitel azonos a hollanddal, dánnal, svéddel. Vagy gondoljunk a francia, olasz, spanyol nagy kerékpáros versenyekre. A kerékpározás megbecsülése Nyugat-Európa jelentős részében természetes. A nyugati életvitel hasonlít a kínaihoz, na de a magyarhoz aztán nem!

Erős példa a svéd kerékpárhasználatra: illuzio.cafeblog.hu/2016/04/18/ez-az-elektromos-auto-60-al-megy-tervezett-ara-140-ezer-forint/

Ez pedig egy impozáns dán ház, kerékpártároló üvegházzal: nicety.livejournal.com/1567933.html
(Külön a bringagarázs: ic.pics.livejournal.com/nicety/2147506/4983339/4983339_original.jpg )

Herr Stacheldraht Leger 2016.04.18. 07:03:05

@pitcairn2: meg a szmogizáció. akkora siker lett a tömeges négykerekűzés, hogy már az import friss levegő is trendi cikk pekingben.
süti beállítások módosítása