Nyerjenek inkább választást az okosok! – Baán László a Liget Budapestről és kritikusairól
2016. március 30. írta: Redakció

Nyerjenek inkább választást az okosok! – Baán László a Liget Budapestről és kritikusairól

baan_laszlo_interju_nyito.jpg

Felveszi a kesztyűt Baán László a Liget Budapest kritikusaival szemben. Baán a Mandinernek ad először interjút azóta, hogy kirobbant a Habony Árpádéknak kölcsönadott százmilliós festmények és a Szépművészeti Múzeumban tartott Habony-lagzi ügye. A múzeum és a Nemzeti Galéria vezetője, a Liget Budapest projekt kormánybiztosa lapunknak arról is beszél: a területfoglaló tiltakozóknak menniük kell a Ligetből. Felhívta a figyelmet: Karácsony Gergelyék fakivágásai ellen senki sem tiltakozik. Baán nem tartja rossz ötletnek egy várbéli palotamúzeum tervét, sőt, szerinte egy Budapest környékére építendő Disneyland felépítése sem volna butaság. Interjúnk.

„Amikor meglátta, hogy emberek fákhoz kötözik magukat a Ligetben, eszébe jutott a beváltnak számító ötlet, hogy hívja a kopaszokat?

Természetesen nem. Még akkor sem, ha amit az a nagyjából ötven-száz demonstráló tesz, súlyos tévedésből fakad.

Mert?

Mert a vélemény szabadsága nem egyenlő a bármit tevés szabadságával. A saját véleményünkről szabadon igyekezhetünk meggyőzni másokat, ahhoz a végsőkig ragaszkodhatunk; ám e vélemény képviseletében nem hághatunk át önkényesen jogszabályokat, azt önbíráskodó erőszakkal másra nem kényszeríthetjük. Amikor ez történik, akármilyen meggyőződésből fakadjon is, a legrosszabb következményekkel szokott járni – pillantsunk csak vissza a történelembe vagy nézzünk ma körbe a világban.

Mintha csak a Liget projektet írta volna le most! Az ellenzők épp azt kifogásolják, hogy kiemelve azt rendezési tervek, jogszabályok alól nekiesnek a területnek.

Pont fordítva van. A Városligetet megújító projekt részéről minden jogszerűen történik a Ligetben. Az elmúlt években törvény, valamint kormány- és fővárosi rendeletek illetve határozatok sora született annak érdekében, hogy az évtizedeken át elhanyagolt terület végre megújulhasson. Attól, mert valaki nem ért egyet ezekkel a jogszabályokkal, azok még érvényben vannak. Sajátos felfogása lenne a demokráciának, hogy ha egy jogszabály valakiknek nem tetszik, akkor az rájuk már nem is érvényes.

Tudjuk, mindig vannak, akik bármely demokratikusan választott testület döntésénél okosabbak. Én arra kérném őket, hogy ezt a rendkívüli és kivételes tudásukat használják úgy, hogy nyerjenek választásokat, s akkor majd jogszerűen érvényesíthetik akaratukat. Az Országgyűlés, a magyar kormány és a fővárosi közgyűlés évek óta elkötelezett a Városligetet világszínvonalon megújító Liget projekt megvalósítása mellett, amelynek révén a Városliget minden elemében és mindenkinek többet és jobbat fog nyújtani a jelenlegi állapotánál. Sajnálatos, de tulajdonképpen jellemző is egyben a ligeti állapotokra, hogy az önkényes területfoglalók épp ennek az évek óta bezárt és lepusztult Hungexpo-területnek a rendbetételét akadályozzák, veszélyeztetve ezzel testi épségüket is.

Máris meggondolta magát? Mégiscsak jönnek a kopaszok?

Arra utaltam, hogy a területfoglalók olyan építési területen vannak, ahol a tartózkodás is balesetveszélyes. Senki nem tud kezeskedni az épségükért. Két-három fa félig kivágva áll ott, bármikor ledőlhetnek, és a Hungexpo romos épületei is balesetveszélyt jelentenek. Nem csak a területfoglalókra, de az oda beinvitált járókelőkre is.

Tehát mit tesz? Rendőröket hív? Ha igen, mikor?

Ha nem tudjuk másképp megszüntetni a balesetveszélyes állapotot, birtokvédelmet fogunk kérni, annak pedig megvan az eljárásrendje. A törvényes állapotot helyre kell állítani.”

Stumpf András interjúját híroldalunkon olvashatják.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr618545626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GNDL 2016.03.30. 10:38:53

„A Városligetet megújító projekt részéről minden jogszerűen történik a Ligetben.”

Azért mert a fideszes elvtársak intézményesítették a korrupciót és a nepotizmust, nem feltétlenül „jogszerű” az ámokfutásuk... lásd Orbán ideológiai elődjei is törvényt hoztak a kitelepítésekről és vagyonelkobzásokról, mégsem nevezzük ma például a recski munkatábort a demokrácia csimborasszójának.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2016.03.30. 10:52:46

Egy nyamvadt, lepukkadt Városliget szerény ár ahhoz, hogy Magyarországon ismét a szakrális főhelyre kerüljön a főhatalom.
tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2012/03/mohacs.html

Veder1 2016.03.30. 11:46:29

a liget projektben nekem a tervezett epuletekkel is gondom van. Pl. Itt van az emlitett uj nemzeti galeria:

www.ligetbudapest.org/index.php?page=page&id=31

Az elso meg akar jo is lett volna, de a masodik nyert, ami engem arteri nyaralokra, vagy del—amerikai favellakban osszehordott badog viskokra emlekeztet...

legeslegujabbkor 2016.03.30. 12:26:23

@Vödör: Modern nagyvárosok egyre több parkot építenek az emberibb környezetért. Közösségi tereknek most stadionok és lekövezett felvonulási téren épülnek. Szerintem valami homokszem kerülhetett a gépezetbe, hogy nem az egész Várpsligetet akarják holnapra lenetonozni

tevevanegypupu 2016.03.30. 13:40:04

@GNDL:
A recski munkatábort az szdsz és az mszp rokonsága hozta össze..az utódok még mindig ezekből a bátor ávh-s emberekből élnek, meglehetősen jól. Amit ezek az elődök elkövettek Magyarország ellen az meglehetősen különös összehasonlítási alap a liget terveivel.

tevevanegypupu 2016.03.30. 13:43:06

@legeslegujabbkor:

Maga szerint..A félbemaradt kormányzati negyed, a húsz centis kilátó valamint a szükségtelen völgyhíd rendben van, valamint a négyes metro is, hiszen ott nem kellett fákat kivágni és annyi hasznunk van belőle..

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2016.03.30. 13:43:32

@tevevanegypupu:
GNDL természetesen túloz az ÁVH-val, de az a centralizált állam, amit Orbán épített ki az elmúlthatévben (és nem véletlenül, hanem ideológia alapján) utoljára a Kádár-rendszerben létezett Magyarországon.

De ha már az ÁVH szóba került: utoljára Rákosi akart a Várba költözni, az a Habsburg-palota, ami ma létezik, pont erre a célra épült. Aztán Kádár okosabbnak találta, ha nem erőlteti.

legeslegujabbkor 2016.03.30. 13:46:00

@tevevanegypupu: Valamint az előzők is loptak, átrták az alkotmányt, megszüntették az ellenőrzést ést pénzt mostak azMNB-n keresztül

GNDL 2016.03.30. 13:59:18

„az utódok még mindig ezekből a bátor ávh-s emberekből élnek”

Nem kicsit árnyalja ezt a képet, hogy hatodik éve nem az MSZP-SZDSZ szabotálja a rendszerváltás befejezését, az állambiztonsági múlt feltárását és lezárását, és az egykori pártállami apparatcsikok demokratikus közéletből kizárását... sőt... anno a D209-es botránya után még miniszterelnököt is hajlandóak voltak váltani.

Ezzel szemben a Fidesz-KDNP kormányában négy éven át volt külügyminiszter a Magasdi/Marosvásárhelyi fedőnevű szt. tiszt, az MSZMP egyik vezető köztisztviselőjét nevezték ki köztársasági elnöknek (aki sokadik ocsmány bukása után máig képtelen kitolni a pofáját a közéletből), az MSZMP államminiszterével gányoltak össze valamiféle alaptörvénynek nevezett fecnit, a Hazafias Népfront egykori alelnökét nevezték ki alkotmánybírónak, és mondhatni „stílusosan” jelenleg is egy egykori három per kettes operatív tiszt a rendvédelmi államtitkár... többek közt... valamint Orbán és szoros MSZMP kötődésű családjának vagyonosodásáról, vagy éppen a jelenlegi belügyminiszter olajos múltjáról, vezető fideszes politikai kalandorok máig rejtegetett beszervezési iratairól nem is beszélve.

A Fidesz-KDNP korrupt politikai kalandorainak és elvakult szimpatizánsaik bolsevik attitűdje pedig csak hab a tortán ebben a szánalmas történetben...

Az a legalja elvtársak amikor a bolsevikok bolsevikoznak. Legalább vállalnátok fel... :)

GNDL 2016.03.30. 14:03:19

@Doomhammer: „természetesen túloz az ÁVH-val”

Ja, ez megy évek óta... „ezt már bazmeg nem merik megtenni”, mondjuk, aztán csak csodálkozunk, hogy mégis... de sokáig nem tart az ámulat, mert megint jön egy „ezt már bazmeg nem merik megtenni”.

Addig kellene a Fidesz-KDNP bolsevik ámokfutásának véget vetni, amíg nem restaurálják teljes mértékben a szocializmust, aminek komoly figyelmeztető jelei vannak évek óta. Utána már ne is gondolkozzunk „békés átmenetben”...

GNDL 2016.03.30. 14:14:38

@GNDL: Ja, ez természetesen ide: @tevevanegypupu: :)

GNDL 2016.03.30. 14:24:56

@tevevanegypupu: „félbemaradt kormányzati negyed, a húsz centis kilátó valamint a szükségtelen völgyhíd rendben van”

Nem szerinte van rendben, hanem a jelenlegi kormányzat, valamint az általuk teljes mértékben elfoglalt és politikai irányítás alatt tartott, ma már csak nevében igazságszolgáltatás szerint is... ugye 2010-ben még arról volt szó, hogy mindezek miatt „lesz elszámoltatás”, de mikor kiderült, hogy minden egyes korrupt szocialista mellett legalább két korrupt fideszes áll, utána mintha nem lett volna túl fontos a 2010 előtti ígéret.

Az igazán jellegzetes ebben a fideszes történetben az volt, amikor Papcsák elvtárs mint egykori elszámoltatási kormánybiztos bukta az önkormányzati választásokat... a túl sok korrupciógyanús ügye miatt. :D

A 2010-es választás előtt beígért fideszes elszámoltatásból végül is az lett az elmúlt hat évben, hogy demonstrálták a fideszes elvtársak, hogyan lophattak volna alaphangon tízszer többet a szocialista elődeik, ha vannak annyira vakmerőek és erkölcstelenek mint Orbán és korrupt haverjai...

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2016.03.30. 14:27:19

@GNDL:
" amíg nem restaurálják teljes mértékben a szocializmust, "

Természetesen nem a Kádár-féle internacionalista szocializmusra kell gondolni, hanem a nemzeti szocializmusra. Ami teljesen más lesz.
tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2014/12/a-nemzet-jovoje.html

GNDL 2016.03.30. 14:30:22

@Doomhammer: Nekem „egykutya”... :) Falhoz minden ilyen szemetet...

tevevanegypupu 2016.03.30. 14:35:34

@Doomhammer:

Na igen..bár kétségtelen, hogy az erős állam minden ország vezetőjének vágyálma, nem mentes ettől Amerika vagy az oroszok sem. Utoljára Horthy Miklós lakott a Várban..gondolom azért nem mert Rákosi meg Kádár felköltözni..Hogy vette volna ki magát..:)

tevevanegypupu 2016.03.30. 14:45:21

@GNDL:

Nagyon jó lett volna elszámoltatás, a fidesz egyik kezdeti nagy hibája, hogy nem sikerült..csak tudja ha az igazságszolgáltatás teljesen az irányításuk alá került, akkor nem értem, miért nem találtak arra ürügyet, hogy sittre vágják Gyurcsányt, Bajnait..meg az szdsz néhány díszpéldányát..ha már diktatúra, akkor legyen..Sajnos még mindig nem sikerült úgy átszabályozni a jogrendszert, hogy végre valamelyik vörös ördög rács mögé kerüljön..Ami a lopást illeti..nos azt hiszem a tulajdonok átvándoroltak most a baloldalról a jobboldalra. Ugye ez nem lepi meg túlzottan? Ezen már nem is akad fenn az ember, Stefan Zweig is megmondta, hogy a legnagyobb tolvaj az állam..Csak legalább végre akadna egy kormány, ami jól kormányoz..A Városliget pedig nem olyan fényes hely, hogy ne férne rá egy nagyszabású átalakítás..Majd ha készen lesz, reklamálhatunk ha nem tetszik..De eddig még amit a kormány felújíttatott, elég jó lett..

tevevanegypupu 2016.03.30. 14:46:55

@legeslegujabbkor:

Viszont legalább éhségmenetet vezettek..

GNDL 2016.03.30. 15:35:41

@tevevanegypupu: „miért nem találtak arra ürügyet, hogy sittre vágják Gyurcsányt, Bajnait”

Mint ahogyan említettem, alsóbb, önkormányzati szinten már legfőképp nem a szocialisták osztogatták el a közpénzt egymás közt, hanem az már fideszes projekt volt... tehát ha mondjuk szocialista politikusokat perbe fogtak volna, akkor valószínűleg szakmányban dobálták volna fel fideszes bűntársaikat is. Nagyjából ezen a ponton bukott el a Nagy Elszámoltatás... :)

„még mindig nem sikerült úgy átszabályozni a jogrendszert, hogy végre valamelyik vörös ördög rács mögé kerüljön”

Sőt, nem is kéne nagyon szabályozni, elég lenne csak a jelenlegi törvényeket betartani... és legfőképp betartatni... de ugye a jogállamiság halála ott kezdődik, amikor vezető politikusokra és korrupt haverjaikra egészen más törvények vonatkoznak. Lásd például ha egy állampolgár nem számol el a keresetével az adóhatóság felé, az már komoly következményekkel járna, de az állami szervek még bukott perek után sem számolnak el a közpénzekkel. Felelős persze nincs.

„Ugye ez nem lepi meg túlzottan?”

Így ebben a formában az a meglepő, hogy teljesen tévesen jobboldalinak nevezed az egyébként radikális/szélsőbaloldali Fidesz-KDNP-t. :)

„Városliget pedig nem olyan fényes hely, hogy ne férne rá egy nagyszabású átalakítás”

Átalakítás és kamuprojekt közt óriási különbségek vannak. A jelenlegi városligeti koncepció semmi mást nem szolgál, mint hogy a) csak az állami beruházások hajtják a GDP-t jelenleg, és egy ilyen több százmilliárdos projekt már meglátszik a növekedésen; b) az ilyesféle több százmilliárdos projekteken tudnak igazán nagyot húzni a korrupt fideszes haverok a szokásos felülárazásokkal és visszaosztásokkal, no meg persze a felhasználandó anyagok kispórolásával, rosszabb minőségűre cserélésével; c) mára teljesen elhatalmasodtak Orbánon a különböző mentális problémái, és mindenképp a várba akar költözni leghűségesebb talpnyalóival, ezért onnan ki kell takarítani a kulturális intézményeket, és ezeknek kell a hely a Városligetben.

Tehát a városligeti projektben ebben a formában huszadrangú körülmény az, hogy egyébként felújításra szorul a környék.

„Majd ha készen lesz, reklamálhatunk ha nem tetszik”

Hát a természetben és a zöldfelületben okozott károkat akkor már nehezen tudnánk helyre- vagy visszaállítani... ráadásul pár százmilliárddal szegényebbek is leszünk, aminek nem hiszem, hogy ne lenne jobb helye jelenleg például az oktatásban vagy egészségügyben. A Városliget megújítása nem egy több százmilliárdos elmeháborodott projekt lenne egyébként, az erre elverni kívánt közpénz töredékéből Európa legszebb parkját lehetne kivitelezni, ha egyébként ez lenne a cél.

Ráadásul a szakértők és várostervezők egy emberként reklamálnak, sőt, tiltakoznak már jelenleg is, ideje lenne végre nem a korrupt futsalos haverokra bízni egy ilyen projektet, hanem olyanokra, akik valamilyen szinten legalább értenek hozzá... legalábbis tudják és értik is mi a különbség a „zöldfelület” és „zöldterület” közt. :)

„eddig még amit a kormány felújíttatott, elég jó lett”

Lásd mondjuk Várkert Bazár, amit már többször átadtak (legfőképp kampányidőszakban sűrűbben), ennek ellenére máig nincs kész, amit pedig eddig átadtak, az omlik, rohad, több helyen balesetveszélyes. Vagy említhetnénk az esztergomi vasútvonalat, a fél év alatt széteső kerékpárutakat, vagy a pár hónap után kiforduló díszburkolatokat...

Igazság szerint pont ellenkezője igaz annak, amit állítasz, ennyire inkompetens és trehány munkát állami beruházásoknál még nem végeztek, mint Orbánék korrupt haverjai.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2016.03.30. 16:08:12

@tevevanegypupu:
"Utoljára Horthy Miklós lakott a Várban..gondolom azért nem mert Rákosi meg Kádár felköltözni."

Rákosinál nem volt baj a merészséggel, neki egyszerűen elfogyott az ideje. Rákosit Sztálin halála után Nagy Imre követte, akinek már nem volt olyan fontos a Várpalota-projekt. Aztán jött '56, utána Kádár és Kádár alatt tettek le a költözésről véglegesen. Akkor hozták meg azt a döntést, hogy a Vár kulturális célt szolgál.

Ezt változtatta meg ki más, mint a rendszerváltás forradalmára, Orbán. Természetesen ő a mai napig azt mondja, hogy a Vár majd továbbra is kulturális célt hozzá, de én konkrétan neki már azt sem hiszem el, amit kérdez. Pláne az után, hogy hetente költöztet fel egy újabb kormányszervet a Várba.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2016.03.30. 16:10:03

@tevevanegypupu:
"De eddig még amit a kormány felújíttatott, elég jó lett.. "

Például a Kossuth-tér elég szörnyű lett. Nem tudom másként elképzelni, mint hogy katonai vagy rendőri szempontok határozták meg azt a felújítást. Szép nagy nyílt tér, jól belőhető, nincs egy darab fa se, ami akadályozná a kilátást ...

Jean Sol Partre 2016.03.30. 16:50:47

@tevevanegypupu: "A Városliget pedig nem olyan fényes hely, hogy ne férne rá egy nagyszabású átalakítás..Majd ha készen lesz, reklamálhatunk ha nem tetszik."
Figyi, én megműtelek, és ha a végén nem éled túl, majd reklamálsz, jó?

"De eddig még amit a kormány felújíttatott, elég jó lett.."
Mire gondolsz?

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2016.03.30. 17:01:51

"A saját véleményünkről szabadon igyekezhetünk meggyőzni másokat, ahhoz a végsőkig ragaszkodhatunk; ám e vélemény képviseletében nem hághatunk át önkényesen jogszabályokat..."

Mondjuk ez hülyeség. Ezt polgári engedetlenségnek hívják, és van olyan eset, mikor ez az egyetlen megoldás. (Szvsz ez nem ilyen eset, inkább szokásos ballib hiszti, aminek hátterében persze a kormánybuktatás szándéka /reménye?/ áll.)

tarackos 2016.03.31. 09:40:20

Pontosan tudtak, h nem fog sikerulni ahogy majd Orbaneket sem lehet majd elszamoltatni. Ha jogszeruen folyik hozzajuk a penz mert magukra irjak a szabalyokat vagy mint korabban szetosztjak az uzleteket akkor nincs az a birosag amelyik eliteli oket, csak politiki alapon lehet felelossegre vonni vagyis megbuktatjak oket a valasztok. Buntetojogi felelossege csak a nagyon hulyeknek lesz, mint Zusi, vagy nokias dobozosok.

Ez az egesz amugy azzal kezdodik, h a valaszto megmagyarazza, h miert ne lopjanak hiszen azok 60 evig ezek X evig loptak most a mieink ne lopjanak? Aztan sosem lesz vege az erkolcstelensegnek.

Pelso.. 2016.03.31. 10:08:41

@tevevanegypupu: Nocsak, szerinted ürügy kell ahhoz, hogy valakit sittre vágjanak? Konkrét, Btk.-ban fellelhető ok minek, ugye.
Egyébként lecsukva elsősorban azért nem lettek, mert elég említettek funkciója a hergelésre alkalmas személy volt mindössze, a te velük kapcsolatos óhajod abszolút mellékes.

GNDL 2016.03.31. 10:48:14

@tarackos: „nincs az a birosag amelyik eliteli oket, csak politiki alapon lehet felelossegre vonni”

Hát ez szerencsére nem így van, bár tény, hogy a korrupció visszaszorítása és ehhez kapcsolódó bűncselekmények utáni retorziók (akár hivatalban lévő kormányzati) politikusokra kiszabása mindenképp „politikai akarat” kérdése.

Mert egyébként csak meg kellene hozni a megfelelő jogszabályokat, de többnyire elegendő lenne a jelenlegieket pontosítani, és azokat végre valahára alkalmazni. Ennek következtében ha az elmúlt években a közpénzeket két marokkal dézsmáló korrupt politikai kalandorok Magyarországon szeretnék a lopott vagyonukat elkölteni, befektetni, piszok hamar megütnék a bokájukat.

Ha a törvényhozás tenni akar a korrupció ellen, akkor tegyen. Nem olyan nehéz az, ez nem egy okkult tudomány vagy valamiféle cirkuszi hókuszpókusz, hanem simán csak jogalkotás/alkalmazás...

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2016.03.31. 10:55:08

@Pelso..: A teve által említett személyek bármelyikét jogszerűen le lehetett volna csukni köztörvényes bűncselekményért.

Jean Sol Partre 2016.03.31. 11:25:04

@Disznóvári: így van, és a mostaniakat is le lehet majd

tevevanegypupu 2016.03.31. 11:34:19

@Pelso..:

nem óhajtok velük kapcsolatban már régen semmit, sőt inkább mulatságosnak találom, mikor említett személyek előugranak mint nyuszi a kalapból és tisztességről hadoválnak..

@tarackos:

Nem tudom, lehet, hogy saját magukra írják a szabályokat, sőt szinte biztos, nagyméretű vagyonátrakodásnak vagyunk tanui ez kétségtelen. De EU-s pénzekkel nagyon nem variálhatnak, az EU-ban ugyanis a maoista bolsevisták alig várják, hogy Orbánékat elkaphassák bármivel..szóval ott nyilván óvatosabb duhajok..

@Jean Sol Partre:

Vigadó, Várkert, Grasham..Budapest elég nagy részén bicikliutak, villamosos útvonalak, a Belváros..sok minden. Magának ha budapesti nem tűnik fel, de nekem igen..Ja, és kétségtelenül tisztább lett a város..még a Rákóczi út is..És lesz maguknak egy gyönyörű Göncz Árpád negyedük is..ha így folytatja tarlós lesz Demszky sugárút is..

@Doomhammer:

nem a Kossuth tér lett szörnyű, hanem a szobrok azok..

@GNDL:

Atyaég hát magánál védekezzen a kormány, ennyi mindent én majd bolond leszek megcáfolni ingyér.

HToma 2016.03.31. 11:49:00

@Doomhammer: Steindl Imrének volt egy elképzelése az Országház előtti térről ami a halála miatt nem valósult meg. Ehhez nyúlt vissza Wachsler Tamás, mert hát a dualizmushoz vissza lehet nyúlni, abból nincs probléma. Legalábbis kisebb mint amikor a Horthy-korszakhoz nyúlnak vissza.

Jean Sol Partre 2016.03.31. 12:07:23

@tevevanegypupu: lol. A Grashamhez semmi köze a kormánynak mert magánvállalkozás, a Kossuth tér ronda és élhetetlen, a Várkert kívülről jól néz ki, de rettenetes szarul csinálták meg, egy folyamatos foltozgatás az egész és még mindig nincs kész a harmadik ünnepélyes átadás óta, a Belváros szintén (ha nem budapesti, magának nem tűnik fel, de mi nap mint nap ott bukdácsolunk a romokon és nézzük az újabb és újabb ismételt lezárásokat), a villamosos utakat és a kerékpárutakat még Demszky kezdte, ami azóta lett azt egyedül Vitézynek meg a Kerékpárosok egyesületének köszönhetjük, ha van valami amit Tarlós igazán utál és sóval hintené be a helyét az ezek. A Ferenciek tere és a Keleti mind kősivatag, képeken szép, de nincs árnyék, nincs hová leülni, nyáron ontja a hőséget, a Madách tér szintén. Közben elcseszik a Dagályt, kiárusítják a Belváros legjobb épületeit (külföldieknek, kinek másnak, örüljön neki a nagy nemzeti kebelével), mindenhova odapottyantanak valami ocsmány emlékművet vagy egy giccses szar zsánerszobrot, ennyi telik tőlük, se ízlésük, se tehetségük, csak a pénzt szórják a haveroknak.

Szóval aminek maga annyira örül, annak a nagy része selejt, patyomkin szar, ízléstelen ócskaság, több bajunk lesz majd vele mint hasznunk.

Pelso.. 2016.03.31. 12:37:51

@Disznóvári: Nyilván végtelenségég tartó vitát generálna a "miért is" felvetése (ami ugye nem pusztán ürügy), tekintsünk el tőle. A vége: nem lettek lecsukva.

@tevevanegypupu: Régi álláspontom, hogy egy se hadováljon tisztességről, tehát egy se. (amúgy tisztesség jelző itt, mint alkalmazott morális mérce jelentősen eltér pl egy közvetlen bizonyítékok alapján hozott jogerős ítélettől.)

tarackos 2016.03.31. 13:06:20

@tevevanegypupu: Miert ne tudnanak EUs penzekkel varialni? Az infrastrukturalis beruhazas szinte csak eus penzbol tortentek es hat a kozgep csinalta mindet, most meg nem tudom mi van helyette de vikivel szotyiznak a vidi stadionban. Vagyonatrakas abban az ertelemben van, h kozpenz megy maganzsebbe, a ballibtol sztem sinte semmit nem vettek el a zemberektol viszont manyupot, trafikot, kaszinot etc.

De ez csak azert tortenhet mert a valaszto asszisztal hozza. Arra figyelnek, h csak kisebb csoportok szivjak meg, egyedul a manyup volt nagyobb volumenu lenyulas. A kisebb csoportokat meg kijatszak a tobbseg ellen, erre van az uszito propaganda gepezet.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2016.03.31. 13:15:39

@tevevanegypupu:
"nem a Kossuth tér lett szörnyű, hanem a szobrok azok.."

Akkor javaslom, sétáljon arra egy kellemesen meleg júliusi (de akár májusi) délután.

Vizet azért vigyen magával, hátha kell.

Feltűnt már, hogy Magyarországon meleg bír lenni? A fideszes városrombolóknak láthatóan nem; amihez hozzányúlnak, az élhetetlen kősivataggá változik (de legalább "rend" lesz). Nem most kezdték, jó hosszú történetük van, miként tettek tönkre élhető helyeket. Egyszerűen alkalmatlanok ilyesmire.

tarackos 2016.03.31. 13:28:45

@GNDL: kesobb hozott jogszabaly alapjan nem lehet visszamenoleg elitelni. Ha formalisan rendben van egy eset akkor csak akkor lehet bizonyitani ha vmelyik erintett befujja a tobbit, erre hirtelen nem tudnek peldat mondani.

GNDL 2016.03.31. 13:41:19

@tarackos: „kesobb hozott jogszabaly alapjan nem lehet visszamenoleg elitelni”

Nem is erről lenne szó, hanem arról, hogy ha mondjuk „korrupcióellenes reform” keretei közt korlátoznák a készpénzforgalmat (mind a lakosság és mind a gazdaság szereplői esetében), annak érdekében hogy a banki tranzakciókból hamar fény derülhessen mondjuk „be nem vallott” komolyabb vagyonosodásra, akkor már most komoly bajba kerülnének a fideszes elvtársak és korrupt holdudvaruk... meg persze a lakosság és a vállalkozások egy nagy része is, de évi egy-két vagy pár milliós feketemunka a közelébe sem ér mondjuk az uniós támogatásokból elsíbolt évi tíz-, vagy akár százmilliókhoz.

Ezért említettem, hogy egyelőre már azzal beljebb lennénk, ha a jelenlegi törvényeket betartanák és betartatnák, legfeljebb az ilyesféle eljárások és felderítések hatékonyságán lehetne csiszolgatni, ott meg lényegtelen a visszamenőlegesség...

2016.03.31. 13:48:41

@Doomhammer:
>>Feltűnt már, hogy Magyarországon meleg bír lenni?

Feltűnt már hogy az összes hatalmi szenzitív területet antiterrorista dizájn szerint építik át?
Az nem szobor meg pad meg virágágyás hanem akadály meg elterelő.

www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/97992/design-tech-issues.pdf

www.wbdg.org/ccb/DOD/UFC/ufc_4_010_01.pdf

tarackos 2016.03.31. 14:41:30

@GNDL: valamivel lehet beljebb lennenk de ez sztem bonyolultabb problema. Sajna a kulturank resze a korrupcio es amig az marad addig csa fel szivvel fognak harcolni ellene. Ha almodnek azt mondanam a kov valasztason nyertes csinaljon uj alkotmanyt es transzparens allamot meg egy roman dna-hoz hasonlot kemeny arcokkal aztan oszlassa fel magat. Sztem jokat rohognek utana barki is nyerne :)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2016.03.31. 14:41:59

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!:
Az megérthető, hogy a Parlament esetében biztonsági megfontolások is játszanak. De mi a fenének kell lebetonozni a Városligetet? Miért kellett kősivatagot csinálni a Baross térből a Keleti előtt? Ott is terrorcsapás várható?

Nem véletlen, hogy jó pár "sikeres" projekt után az emberek most már ellenállnak az újabb "felújításoknak". Tudják, mi lesz az eredmény: élhetetlen kősivatag. Elég sétálni egyet a Kossuth téren és már meg is van a fíling.

Egyébként a Westminster-palota előtti tér így néz ki:
https://www.google.hu/maps/place/Parliament+Square,+Westminster,+London+SW1P+3JX,+Egyes%C3%BClt+Kir%C3%A1lys%C3%A1g/@51.5006369,-0.1258869,3a,75y,270h,90t/data=!3m8!1e1!3m6!1s-o3mpoxy9pzw%2FVoVFkjyJ0mI%2FAAAAAAAAXD0%2FWosWcN8HjcA!2e4!3e11!6s%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-o3mpoxy9pzw%2FVoVFkjyJ0mI%2FAAAAAAAAXD0%2FWosWcN8HjcA%2Fw203-h101-n-k-no%2F!7i6656!8i3328!4m2!3m1!1s0x487604c4ed80e753:0xc5e245185be41f37

Nézze csak, fák, bokrok, fű. Pedig az angolok tudnak egyet és mást a terrorakciókról.

GNDL 2016.03.31. 14:56:40

@tarackos: „ez sztem bonyolultabb problema”

Egyáltalán nem, ahogy említettem ez csak „politikai akarat” kérdése: visszaszorítjuk a korrupciót, „spórolunk” ezzel közvetlenül évi százmilliárdokat, közvetve pedig évi több mint ezer milliárdos nagyságrendben közpénzeket (aminek mondjuk már most lenne is helye például az oktatásban és az egészségügyben), ráadásul vonzóbbá, versenyképesebbé téve az üzleti/gazdasági környezetet külföldi befektetők előtt, növelve a hazai vállalkozói kedvet is... vagy hagyjuk a fenébe mert „érintettek vagyunk”, és nekünk jó ez a balkáni nihil, bár így mindenféle szempontból búcsúzhatunk az európai felzárkózástól... is... :)

„a kulturank resze a korrupcio”

Hát ezt én személy szerint nem fogadom el, engem is „szobatisztának” neveltek és hamar megtanultam késsel-villával enni... ez is egy ilyen dolog. :)

„csinaljon uj alkotmanyt es transzparens allamot”

Ma és holnap, vagy mondjuk az elkövetkezendő hetekben, hónapokban bőven elegendő lenne ha a jelenlegi törvényeket tartanák és tartatnák be, és a ma már sajnos csak nevében igazságszolgáltatás a vezető politikai kalandorok és holdudvaruk ügyeit nem sikálná vagy szabotálná el, és/vagy nem fosnák végig a lábszárukat ha egy államtitkár, miniszter, vagy akár a miniszterelnök, és ezek legközelebbi családtagjaival szemben kellene fellépniük.

tarackos 2016.03.31. 15:22:36

@GNDL: Az megvan, h az utolso bekezdesben pont a kulturankra hivatkozva magyarazod miert nem tartjuk be a jogszabalyokat? Ez mar 100 plusz eve igy megy nalunk es mindig hamar kimult a politikai akarat.

Rovid tavon meg veszteseg is lehetne egyeni szinten, gondolj bele mi lenne ha minden csak szamlara mehetne, +27% a mesternek? Inkabb felreneznek. Na itt gyokerezik. Sztem.

2016.03.31. 15:23:14

@Doomhammer:

westminster nem számít, az cirkusz meg a téren előtte a "parade".
a királynőnek fallal rácsokkal körbevett palotái vannak.
a downing street is ráccsal elzárt.

a turisták helyeit is tervezik, más szempontok alapján, pont azért lesz olyan. ott a pdf, meg utánaolvashatsz, gugliban:
"anti terrorism public space design"

GNDL 2016.03.31. 16:38:31

@tarackos: De ez nem a „mi” kultúránk... :) Olyanoké, akiknek egy valamiféle rendszerváltás után semmi keresnivalójuk nem lenne sem közéletben, sem igazságszolgáltatásban...

GNDL 2016.03.31. 16:47:22

@tarackos: „mi lenne ha minden csak szamlara mehetne, +27% a mesternek”

Az adórendszerünk racionalizálása, a rekord számú és rekord mértékű adóterhek radikális csökkentése is a „korrupcióellenes reform” része lehetne... vagy nem ilyesféle reformé, de nem ússza meg az állam az adóterhek csökkentését, mivel ez nem csak a béreket és a vállalkozói kedvet vágja haza a fekete- és szürkegazdaság hizlalása mellett, de egyik oka a gazdaság hitvány versenyképességének és az adózási morál mélypontjának is. Mondjuk a készpénz visszaszorításához elengedhetetlen a rekord bank-, tranzakciós- és szektoradók eltörlése is, úgy nem lehet a lakosságot és a vállalkozásokat a korrupciómentes világ felé terelni, hogy közben két marokkal fosztogatja őket az állam...

Szóval mindent összevetve csak kormányozni kéne... és nem a korrupt haverok, vagy egy elmebeteg miniszterelnök lázálmai, hanem a lakosság érdekében. :)

tarackos 2016.03.31. 17:24:26

@GNDL: De, ez a mi kulturank. A tobbseg igy gondolkodik, ez van. Nem kell ezt szeretni, elfogadni sem kell de ebbol kell kiindulni, ez a hozott anyag.

tarackos 2016.03.31. 17:34:20

@GNDL: Osszefoglalva: nem lehet ennyire leegyszerusiteni. Csak egyet mondok: amiket szerinted kellene azok jo reszet torveny szabalyozza es pl. az adozasrol szolot ketharmados. A kormany nem hozhat torvenyt csak rendeletet ami nem mondhat ellent torvenynek. Mondom, h ez nem egyszeru, a kormanyzas kara nem eleg...

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2016.03.31. 17:35:52

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!:
"ott a pdf,"

Igen, ott a PDF, benne ilyenek:
"Counter-terrorism protective security
measures have two key impacts on the historic
environment: visual and physical. For temporary
works, minimising physical impact is more
important and reversibility is a key principle.
However, for more permanent measures, both
visual and physical impact are important."

És lám, a Parliament Square-en (ami maga szerint cirkusz, bár szerintem csak egy kelet-európai mondhat ilyet) nem is látszanak azok a bizonyos security measure-ök. Vagyis megy az anélkül is, hogy a hely úgy nézne ki, mint egy II. világháborús betonerőd.

tarackos 2016.03.31. 17:53:51

@Doomhammer: Ez kapasbol ket szempont, viszont aki csak a kalapacsot tudja hasznalni...;)

2016.03.31. 18:00:38

@Doomhammer:

Megállsz fél órára a westm előtt és láthatod hogy a fegyveres rendőrök kivételével semmiféle antiterror védelme sincs, mert a kutyát sem érdekli a naponta ismétlődő cirkusz, és a téren az aktuális parádé(tüntetés).

gugli, térkép, 360° fényképek, kellemes nézelődést.

ez pedig egy antiterrorista környezet építési példa:
im.ft-static.com/content/images/42d0c92d-ff22-4ec7-acd5-edd5c0187799.img

GNDL 2016.03.31. 19:59:01

@tarackos: „De, ez a mi kulturank.”

Bár annak ellenére, hogy ezt a jelenséget a „kádári nosztalgiaként” lehetne jellemezni (és ebbe az is beletartozik hogy a választókorú lakosság egy nagy - jellemzően az idősebb - része csak legyint az arcpirító közpénzlopásokra), ez nem a „mi” kultúránk... még ha ez jelenleg legfőképp abban nyilvánul meg, hogy évente fiatalok és fiatalabbak tízezrei menekülnek az országból, többek közt az ilyesféle ügyek és ezek szőnyeg alá söprése miatt is.

Ez az „előzőek” kultúrája, akiknek ma már elméletileg semmi keresnivalója a közéletben.

„de ebbol kell kiindulni”

Nem ebből kell kiindulni, ezt kell végre elfelejteni. És ebben a kérdésben nem releváns, hogy a lakosság egy nagyobb kádárista része miért szarik a közpénzlopásokba, ezt a politikai/értelmiségi elitnek kell rendeznie, mivel kizárólag csak rajtuk múlik.

„amiket szerinted kellene azok jo reszet torveny szabalyozza es pl. az adozasrol szolot ketharmados”

Megint említem, hogy egyrészt ez jelentené a „politikai akarat” és „jogalkotás” részét a változtatásnak, másrészt pedig ha jól tudom csak az egykulcsos szja sarkalatos törvény (idióta orbáni módon), az áfát, a szektor- külön és egyéb egzotikus fogyasztási adókat feles többség simán meghatározhatja.

Ebben nem is a jogalkotás része lenne a kemény dió, hanem egy ilyesféle radikális adócsökkentés költségvetési forrásainak a megteremtése, az ugyanis nem működik (mint ahogy látjuk Orbánék ámokfutása alatt), hogy ha csökkentik az szja-t, akkor bevezetnek mellé félszáz válságadót, mert akkor csak adtunk a szarnak egy pofont, kampányként jól hangzik az szja csökkentés, de közvetve többet vonnak el mint addig... vagy jelenleg mint valaha... :)

Adócsökkentés mellé kiadáscsökkentés kell, strukturális államreform, különben nem csináltak semmit. És itt akár évi több mint 1-2 ezer milliárdos kiadáscsökkentésről beszélünk, úgy, hogy például az egészségügyből és oktatásból több forrást nem lehet elvonni. Ellenben az ötszintű közigazgatást le kellene építeni, de akkor meg haszontalan fénymásoló- és nyomtató segédmunkások százezreit kell a gittegylet hivatalaikkal és jogszabályaikkal együtt kipaterolni a közigazgatásból. Tehát itt lehet komoly ellenállásra és érdeksérelmekre számítani, de a szlovákok is megoldották ezt a fajta „éhséglázadást”, egy évtized múlva pedig vezették is be az EUR-t. :)

„Mondom, h ez nem egyszeru”

De nem is lehetetlen, főleg nem több évtizedes programokról van szó... politikai elhatározás kell hozzá és a korrupt futsalos haverok helyett kipróbált és gyakorlott szakemberek a kormányba.

Mert egyébként ha nem lehetne a jelenlegi rendszeren változtatni, akkor azt ajánlanám minden magyar állampolgárnak, hogy sürgősen távozzon az országból, mert ennek a rendszernek tényleg nincs sok hátra... :)

GNDL 2016.03.31. 20:01:37

@GNDL: „csak az egykulcsos szja sarkalatos törvény”

Az is csak addig, amíg át nem írja egy új parlament... valószínűleg hamarosan, Orbán után megy kukába a Pozsgay-féle kommunista alaptörvény-fecnije is... :)

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2016.03.31. 23:16:01

@Pelso..: Nem hiszem, hogy a végtelenségig kéne vitatkozni arról, hogy melyik személy milyen bűncselekményt követett el. Ez ugyanis pontosan meghatározható. Bajnai pl. csődbűncselekményt követett el. (Btk. 404. §) Hogy a bűnösök nem ülnek, az a magyar "igazságszolgáltatás" és a kormány (amely fő programjaként nevezte meg az "elszámoltatást") szégyene.
Persze volt koncepciós per-kezdemény, vagy -féleség is, a nyomek Budai Gyula által kezdeményezett un. "filozófusper", de végül ott sem született jogerős ítélet (szerencsére).

Herr Stacheldraht Leger 2016.04.01. 05:32:57

@GNDL:

"a korrupt futsalos haverok helyett kipróbált és gyakorlott szakemberek a kormányba"

anno a LOP STOP nak is csak a saját korrupt haverok beemelése lett a vége

tevevanegypupu 2016.04.01. 07:28:58

@Jean Sol Partre:

Igen..ha tud jobbat majd 2018-ban szóljon..Mert jelenleg nem látok olyan kormányváltókat akik egyáltalán kormányt tudnának váltani, és egy normális miniszterelnököt miniszterekkel addig legyártana..És tömeget sem, ami lerombolná az országházat..

tevevanegypupu 2016.04.01. 07:34:39

@Doomhammer:

Szerintem sem való a kormány a Várba..nehezen tudom elképzelni bármelyik pártot is ott..és a gyakorlati nehézségek amiket majd okoznak, egyszerűen lehetetlen lesz a normális közlekedés el tudom képzelni, ha valami fontos elvátrs jön vagy megy, lezárnak arrafelé mindent.Főleg manapság, amikor valóban nem elképzelhetetlen terrortámadás sem. Orbánnak nagyívű elképzelései vannak a teljes átalakításra, ami nem lenne baj, kellene..csak szakemberek lennének jók hozzá..szamarakkal ugyanis nem lehet lóversenyt nyerni..

Jean Sol Partre 2016.04.01. 09:32:36

@tevevanegypupu: és ha nincs jobb, akkor ne is kritizáljuk azt aki épp van?

Jean Sol Partre 2016.04.01. 09:52:30

@tevevanegypupu: azt érzi, hogy most összevissza beszél?
"szerintem sem való a kormány a Várba"
versus
"Orbánnak nagyívű elképzelései vannak a teljes átalakításra, ami nem lenne baj, kellene"

A helyzet az, hogy az egész Liget projekt és az összes többi hercehurca kizárólag azért van, mert Orbán fel akar költözni a Várba.
2001 óta ez a terve, csak akkor még elég lett volna neki a Sándor palota, de mivel azt nem kapta meg (a szocik ugye dafke a Köztársasági Elnöknek adták), ma már csak a Palotával elégszik meg, ez a végcél, és ezért bármit hajlandó feláldozni.

_Erről_ és csakis erről szól a Hauszman terv és a Liget, az egész egy drága és felesleges (sőt, káros) átkaroló hadművelet aminek a végén Orbán fejére kerül a korona (hogy omlana rá a Szerváciusz féle Dózsa szobor).

Minden más csak sallang, amit persze kihasználnak a sameszok, Baánnak remek ön-emlékmű lenne a Liget és persze mindenki rengeteg pénzt tud lenyúlni a hatalmas beruházásokból.

Bármit papolnak arról, hogy a Várat megőrzik kulturális központnak vagy bárminek, az igazság az, hogy épül a mélygarázs az elvtársaknak és ha felköltöznek a hivatalok akkor rajtuk kívül élő ember a Várba be nem fogja tenni a lábát, se magyar, se túrista, de minek is, mikor már nem lesz ott se múzeum, se könyvtár, se levéltár.
Onnan kezdve a Vár csak a Halászbástya lesz, hello tourist.

Ehhez nem kellenek szakemberek, az összes bizottság csak arra van, hogy legitimálja a döntéseket, hisz ha XY aki neves szakember is benne van a csapatban, akkor lehet rá hivatkozni, akkor is, ha egyetlen szavát sem fogadják meg. Nem véletlenül léptek ki a Hauszman bizottságból hárman is, kezdenek rájönni, hogy csak felhasználták őket.

tarackos 2016.04.01. 10:39:45

@GNDL: Persze, h nem lehetetlen de figyelembe veve hol tartunk 25 evvel a rndszervaltas utan es azt, h szaz eves rigolyainkkal sem tudtunk mit kezdeni, sztem tobb evtizedes programokrol van szo. Vagy johet megint vmi messias mert GNDL szerint ez tok egyszeru csak vmiert ezek a tok egyszeru dolgok sosem mukodnek. Talan mert nem azok.

tevevanegypupu 2016.04.01. 10:48:36

@Jean Sol Partre:

Ne kérdezzen öncélú dolgokat..Orbán személy szerint egyébként a jelenlegi egyik legjobb politikus nem csak Magyarországon de Európában is, mondhatnám jobb rálátása van a világra még a csodálatosan demkratikus Barack Obamanál és Angela Merkelnél is.

Viszont nagyon rossz embereket választ, akik nekiindulnak gondolkodás nélkül a falnak. Ezt állandóan helyrehozni roppant fáradtságos, nagyon zsenánt és nagy valószínűséggel előbb-utóbb vesztéshez vezet. Szívből helyeslem az összes liberálbolsevik kiszorítását a hatalomból - ezt sajnos nem nagy sikerrel végzik - és egyáltalán nem bánok semmiféle jobboldali-fasiszta nacionalista erős államkialakítást. Mert ha ez megvan vagy meglenne, na akkor utána jöhetne a megfelelő mértékű kozmopolitizmus is. De ide-oda ugrálni és menni mint az ökörhugyozás, kapkodni mint Bernát a ménkühöz..az eredményezi azt ami most van. Káosz , hülyeségek és rossz kommunikáció.

Kapásból elcsapnám Balogot és a kdnp-t, illetve kicserélném az embereket..Lehet, hogy Balog vagy Harrach kisebb volümenű dolgokban csodálatos, de ha egy nagy területet kell összefoglalni na ahhoz nem értenek. Semjén pedig egy métely, szegény Rétvári pedig ..hát ő a szegény Rétvári..Ja igen..bár hülye lenne ha visszajönne a kormányba, azért próbálkoznék Pokornival is..

Persze tudja az ember ellentmondásokba keveredik vagyis csak úgy tűnik, de egységes véleményt egyetlen kormány működéséről sem lehet kialakítani..Kivéve természetesen a Gyurcsányét. Az úgy volt szar ahogy volt..ideológiailag, gazdaságilag, kulturálisan, külkapcsolatokban és morálisan is. Továbbá felesleges arról ábrándozni, hogy a jelenlegi ellenzékből összeállhat valami, azok egymást még jobban utálják mint együttesen Orbánt. Schifferrel sem lehet kezdeni semmit, rétegpárt..és a többi zsidó meg tudná fojtani egy kanál vízben..

Na..a továbbiakban ajánlom magának vitapartnernek Doomot, mert még ha tökéletesen egyet is értenek mindenben, ő akkor is kiválóan tudja tekergetni mondanivalóját, úgyhogy végül csak sikerül majd vitás témát találniuk. Erről ő gondoskodik..

Hajrá liget, hajrá múzeumnegyed. :)

Jean Sol Partre 2016.04.01. 10:59:36

@tevevanegypupu: Bocsánat, tévedtem, kegyed nem naív, hanem hülye.

Jean Sol Partre 2016.04.01. 12:03:57

@tevevanegypupu: @Jean Sol Partre: ah, nem néztem a naptárt, április 1, nyilván viccelt :)

tevevanegypupu 2016.04.02. 08:37:09

@Jean Sol Partre:

A másik lehülyézése egy beszélgetés végén körülbelül azt jelenti, hogy a hülyéző kifogyott az érvelésből és teljes tehetetlenségbe roskadt érvek hiányában.. De azért ne keseredjen el, ha bármi mondanivalója lenne, én mindig szívesen meghallgatom. Gorombáskodhat nyugodtan, ha ettől kicsit könnyebben érzi magát, ennyit kibírok szenvedő embertársamért.

Pelso.. 2016.04.02. 10:35:50

@tevevanegypupu:Mi az, hogy csak Magyarországon és Európában? Aki nem hisz eléggé, akár az árulás útjára is tévedhet, ugye tudja.
Legyen inkább: egész világon és időtlen időkig, mindenki szerencséjére és örömére.

tevevanegypupu 2016.04.02. 12:35:11

@tarackos:

A választó közreműködik..mi mást tehetne? Forradalmat nem tetszünk csinálni de mi haszna is lenne egy forradalomnak? És mit vagy kit verjünk szét? Lát perspektívát?

@Pelso..:

Legyen..

Jean Sol Partre 2016.04.04. 11:17:27

@tevevanegypupu: "A másik lehülyézése egy beszélgetés végén körülbelül azt jelenti, hogy a hülyéző kifogyott az érvelésből és teljes tehetetlenségbe roskadt érvek hiányában."

Ez csak az egyik jelentése. A másik, amikor az ember feladja, hogy értelmes érvekkel próbálkozzon, mert a másik az érvekre nem is reagál, vagy valami teljesen oda nem illő hülyeséggel próbálja elütni a dolgot. Mint a maga monológja Orbán zsenialitásáról meg az egységes megítélés lehetetlenségéről. Gyönyörű, Kossuth térre való szónoklat, csak épp semmi köze ahhoz amiről beszélgettünk, megalapozatlan és valótlan állítások kupaca, amolyan rajongói hitvallás.

Tehát a tehetetlenség igaz, csak nem érvek, hanem vitapartner hiányában. Azt kívánom, a maga lakóhelyén csinálják meg a Ligetet, annak drukkoljon.

tevevanegypupu 2016.04.04. 12:30:33

@Jean Sol Partre:

Csinálnak borzasztó dolgokat, csak azzal a különbséggel, hogy itt szakember nélkül csak úgy..vagy pénzmosás vagy hülyeség és hozzá nem értés..a szorgalom butasággal párosulva a legborzalmasabb. Oldalfüggetlen. Ami az értelmes érveket illeti, azon gondolkodom, vajon mitől értelmesebbek a magáéi mint az enyémek.. maga mint liberális nyilván meg tudja magyarázni. Ahogy az egyik ligetben táborozó is megmondta, ő ugyan a terveket nem látta, de nem is érdekli mert biztos rosszak..A liget egyébként az enyém is, a főváros Magyarországé, és remélem megépítik a múzeumi negyedet, de addig maguk járjanak a PECSÁ-ba..vagy a kormányzati negyedbe.

Jean Sol Partre 2016.04.04. 13:34:23

@tevevanegypupu: hát látja, majdnem jó, de azért csak beleszór egy ilyen "maga mint liberálist".
Az érvek nem azon múlnak, milyen világnézetű az ember (legalábbis én, mint liberális így gondolom ;) ).

De ha a téma a Liget, és én például megpróbálom elmondani, milyen hatásai lesznek a Ligetnek, mi a mozgatórugója, a háttere az egésznek (ami azért fontos, mert az egész projekt nem onnan indult, hogy valami baj van a Ligettel és hogyan lehetne ezen javítani), linkelek cikkeket ahol emberek igyekeznek cáfolni Baán állításait, erre maga jön és beszél arról, hogy Orbán mekkora államférfi, hogy kit csapna ki a kormányból (gyakorlatilag mindenkit, ez nem gyanús? a legkiválóbb államférfi nem tud egy rendes kormányt összerakni, csupa selejt meg gazember???), aztán végigfut az ellenzéken is, végez egy kis választási becslést, és a végén benyögi, hogy hajrá múzeumnegyed.
Ha ez nem áprilisi tréfa, akkor mi? Maga szerint ez az úgynevezett "nemzeti érvelés"? Megmutatná, melyik érv szól ezek közül a Liget projekt mellett?

Én történetesen láttam a terveket, azokat is, amik nem fognak megvalósulni és azokat is amik igen, meg azt is tudom, mit terveznek a Várral, de persze nyilván maga is, azért beszél ilyen becsmérlően azokról, akik nem látták a terveket és mégis ellenkeznek.

A liget a magáé is természetesen, de én ott élek mellette, naponta megyek oda kutyát meg gyereket sétáltatni, tehát közvetlen az én élőhelyemet teszik épp tönkre. Ha a maga háza mellett lenne, akkor is lehetne a magáé is meg az enyém is, de akkor engem kevésbé zavarna.
És ha már említette, a Várba is gyakran járok, oda se fogok tudni, ha megvalósul kedves vezetője álma. Persze maga se, de ez szemlátomást nem zavarja.

2016.04.04. 14:05:24

@Jean Sol Partre: "a Várba is gyakran járok, oda se fogok tudni, ha megvalósul kedves vezetője álma"

Miért ne mehetnél a Várba?

Jean Sol Partre 2016.04.04. 14:27:00

@grundigg: ha Orbán az egész kormánnyal együtt odaköltözik, szerinted hova fognak beengedni? A Palota környékére biztos nem.

2016.04.04. 14:40:26

@Jean Sol Partre: Ahogy most sem mehetünk a Parlament és a minisztériumok környékére sem.

Azt meg nem is tudtam, hogy az egész kormány a Várba költözik. Valami forrást tudnál adni erre? Én a Miniszterelnökségről és két minisztériumról hallottam, igaz, egyik sem a Palotába költözne. Akkor miért épp a Palota környékére nem mehetünk majd?

Jean Sol Partre 2016.04.04. 14:46:59

@grundigg: a Palotába Orbán akar költözni. Hivatalos forrást nem tudok adni, kérdezd meg Baánt :)

Jean Sol Partre 2016.04.05. 10:20:37

@grundigg: állítólag a Levéltárnak május végéig kell kiköltöznie, a kijelölt új helyszín kicsi és penészes, ami az álmoskönyvek szerint nem sok jót jelent. De persze kit érdekel egy levéltár?

2016.04.05. 16:01:14

@Jean Sol Partre: Forrás? :)

A Palotával kapcsolatban:

"L. Simon László hangsúlyozta: a palotába minisztériumok nem fognak beköltözni, ott palotamúzeumot alakítanak majd ki, így a Budapesti Történeti Múzeum foglalhatja el az épület többi szárnyát is"

Jean Sol Partre 2016.04.05. 16:21:22

@grundigg: múzeumi pletykák a felső körökből :) De hamarosan kiderül, igaz-e.

L. Simon is az az ember, aki még soha nem hazudott :D Én Baántól hallottam, hogy Orbán megy a palotába, persze tévedhetett is, hazudhatott is, de szerintem jól tudja. L. Simonnal meg utálják egymást, szóval lehet ez bármi még.

Pelso.. 2016.04.05. 16:52:43

@tevevanegypupu: Nem gyanított óhajom mögött cseppnyi iróniát és jóval több egyebeket.....?

tevevanegypupu 2016.04.07. 08:05:36

@Pelso..:

Nem..a téma meglehetősen felingerel. :)

Jean Sol Partre 2016.04.07. 10:06:31

@grundigg: megint a palotával kapcsolatban.
A palotában most is a Budapesti Történeti Múzeum van, az E épületben az OSZK mellett.
Jól figyelj, ez is Palota! A BTM marad is, ott van a pincében a Szent István terem, azt felújítják, ott lesz a Palotamúzeum.

De mit ismer a nép Palotaként, és mire gondolsz te is amikor azt mondod Palota? Hát persze, hogy a Nemzeti Galéria épülete az, amiről viszont mindenki kussol. Egy, azaz egy dolog biztos, hogy a Galériát a Ligetbe akarják költöztetni.
Kis történelem, mikor Baán lett a Szépművészeti vezetője, mi volt az első nagy ötlet? Bekebelezni a Galériát és leköltöztetni a Szépműbe (akkor még föld alatti tervek voltak, hol volt még a Liget projekt?).
Na és miért kellett vajon kiköltöztetni az MNG-t a Várból? Na? Mi lehetett vajon a sugallat?

Aztán azt a tervet megfúrták, hát lett helyette grandiózusabb, szuperebb, lett a Liget projekt, a Hauszman terv.
Tudjuk, ha kritizálják a felcsúti kisvasutat, építsük meg a határig, sőt tovább! Mutassuk meg nekik, ki az úr, és lopni is többet lehet belőle.

Szerinted ezek után mi lesz a Palota főépületének a sorsa?

pitcairn2 2016.04.07. 10:26:49

@Jean Sol Partre:

kb. a Hofburg-ot fogja követni a fejlesztés során

HOFBURG Kongresszentrum Vienna - Hofburg Home
www.hofburg.com/en

azaz

lesz benne

múzeum
közigazgatás (köztársasági elnöki hivatal)
és egy ménkű nagy exkluzív __konferencia-központ__

Jean Sol Partre 2016.04.07. 10:31:18

@pitcairn2: láttál erre vonatkozó terveket, vagy csak neked így tetszene?

És szerinted milyen múzeum lesz benne?

pitcairn2 2016.04.07. 10:36:59

@Jean Sol Partre:

most őszintén: ki nem szarja le hogy "Orbán (vagy Áder...) megy" a palotába?

a palotát az 1945-ös ostrom után - "helyreállítás" címszó alatt - gyalázatosan tönkretették

ideje helyreállítani

már csak azért is mert pl. a szomszédos Bécsben konkrét __iparágat__ építettek a "testvérpalotára"

en.wikipedia.org/wiki/Hofburg_Palace#HOFBURG_Vienna_-_Convention_Center

szóval anyagilag sem olyan feneketlen pénznyelő ez, mint amilyennek első blikkre tűnik...

persze a helyreállítás alatt nagyon sok pénzt le lehet nyúlni menet közben

azonban azt se felejtsük el, hogy egy ilyen __szem előtt lévő__ látványberuházás kapcsán jóval nagyobb lesz a külső kontroll, mint az istentuggya hol megvalósuló vidéki "fejlesztések" esetében...

pitcairn2 2016.04.07. 10:39:35

@Jean Sol Partre:

a Gödöllői királyi kastély is ebbe az irányba ment el...

Konferenciahelyszín specialista - Gödöllői Királyi Kastély ..
www.konferenciahelyszin.specia.hu/helyszin/godolloi-kiralyi-kastely

az efféle hely egy dologra jó

REPREZENTÁCIÓRA...

Jean Sol Partre 2016.04.07. 10:39:45

@pitcairn2: "azonban azt se felejtsük el, hogy egy ilyen __szem előtt lévő__ látványberuházás kapcsán jóval nagyobb lesz a külső kontroll, mint az istentuggya hol megvalósuló vidéki "fejlesztések" esetében..."

LOL

Ismét megkérdezem, milyen konkrét terveket ismersz arra vonatkozóan, nálunk milyen iparág fog épülni rá?

pitcairn2 2016.04.07. 10:42:51

@Jean Sol Partre:

milyen múzeum lenne?

palota múzeum, helyreállított belső terekkel...

olyan ami felettébb NÉPSZERŰ lehet + passzol a politikai és üzleti REPREZENTÁCIÓHOZ...

persze az efféle móka nem olcsó

Szentpétervárott pl. irdatlan összegeket költöttek a cári paloták helyreállítására...

pitcairn2 2016.04.07. 10:44:27

@Jean Sol Partre:

a sztori csak ebbe az irányba mehet el...

azt pedig már meglehetősen egyértelművé tették, hogy __rekonstruálni__ akarnak reprezentatív belső tereket...

azokat meg csak egy dologra lehet használni

reprezentációra...

Jean Sol Partre 2016.04.07. 10:46:02

@pitcairn2: szerinted, vagy ismersz ilyen terveket? Mert eddig csak fantazmagória amiről beszélsz.

Ó, Szentpétervár kurva jó példa :D

pitcairn2 2016.04.07. 10:51:56

@Jean Sol Partre:

felettébb jó példa

pl. ez a palota lényegében a semmiből épült újjá 1945 után...

Царское Село. Екатерининский дворец (2013)
www.youtube.com/watch?v=DMLEVzcRhfY

ez lenne különben a palota legőrültebb része...

The Amber Room - Catherine Palace
www.youtube.com/watch?v=t_YTD7N8LS0

és ez csak egy palota sok közül Carszkoje Sziló környékén egymás után rekonstruálják a palotákat...

Jean Sol Partre 2016.04.07. 10:53:07

@pitcairn2: Gödöllőn voltak tervek. A Palotára nem tudsz mutatni semmit. Extrapolálsz, következtetsz, sejtesz, reménykedsz, azaz csak duma.

Jean Sol Partre 2016.04.07. 10:55:03

@pitcairn2: igaz, Oroszországban is az a legfontosabb, hogy Putyin szülővárosában minden szép legyen és méltó. Az egész ország erre termel.
Amúgy mire példa?

pitcairn2 2016.04.07. 10:58:25

@Jean Sol Partre:

csendben jegyzem meg, hogy ehhez a projekthez semmi köze sem volt Putyinnak, mivel a Katalin palota rekonstruálását gaz kommunisták valósították meg...

még a Borostyán-terem rekonstrukciója is hozzájuk kötődik...

pitcairn2 2016.04.07. 10:59:46

@Jean Sol Partre:

annál a fasságnál azonban egy csöppet reálisabb talajon állnak ezek a következtetések, minthogy "minisztériumok mennek" a palotába...

ezt a helyet reprezentációra találták ki...

2016.04.07. 10:59:51

@Jean Sol Partre:

Ez tetszik. Előadod, hogy

az egész kormány a Várba fog költözni,
az átlagember majd nem is mehet a Várba, de a Palota közelébe biztos nem,
Orbán a Palotába fog költözni.

Ebben a háromban az a közös, hogy egyikre sincs semmilyen bizonyítékod, terved, nyilatkozatot, semmid. Az első kettő ráadásul totális abszurdum, a harmadik csak sima fantáziálás.

Ezek után a másik kommentelőtől, aki másként gondolja, terveket kérsz számon, mert anélkül az egész csak duma meg fantazmagória. És akkor a te elképzelésed vajon micsoda?

pitcairn2 2016.04.07. 11:06:27

@Jean Sol Partre:

a kulturális örökség példamutató helyreállítására...

Jean Sol Partre 2016.04.07. 11:10:30

@grundigg: nyugodtan mondhatod, hogy fantazmagória, bár elég sok minden támasztja alá (a történet maga és Baán saját szájú állítása), viszont ne mondd, hogy cáfolod, ha a tiédet semmi, csak hogy szerinted ez reprezentációra való hely.
Nyilván arra is tökéletes, de például egész jól elvolt ott egy múzeum mostanáig és még népszerű is volt.

Jean Sol Partre 2016.04.07. 11:14:15

@pitcairn2: arra gondolsz, hogy hatalmas kulturális örökségeket rohammunkával föld alatti raktárakba költöztetnek, a levéltár anyagában sokáig kutatni sem lehet majd, és kérdéses, hogy megőrizhető-e sértetlenül egyáltatlán, és közben tönkretesznek egy közparkot is? Ez lenne a példa?

Jean Sol Partre 2016.04.07. 11:15:47

@grundigg: mindenesetre L Simon cáfolatára elég jó magyarázatot adtam.

Jean Sol Partre 2016.04.07. 11:17:02

@grundigg: @Jean Sol Partre: bocs, természetesen nem a tiéd a fantazmagória, hanem pitcairné (meg az enyém).

tevevanegypupu 2016.05.05. 08:54:04

@Jean Sol Partre:

Hát nem is tudom..látszik, hogy japán tervezte..:) Tudja éln ezzel úgy vagyok, hogy már annyira nem izgatom magam, nagyon sok minden épül ami eleinte furcsa vagy úgy gondoljuk nem illik a környezetbe, aztán szépen hozzáidomul..Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy ez itt speciel így tetszik, mert az nem lenne igaz.

Jean Sol Partre 2016.05.05. 10:01:14

@tevevanegypupu: vigye a kertjébe, kicsit szokatlan lesz, de majd megszokja :)
A Ligetben nem szokatlan lesz, hanem tönkreteszi azt. Pici különbség.

tevevanegypupu 2016.05.05. 12:02:32

@Jean Sol Partre:

Ki kell vágatnom erdőségem felét, hogy az épület elférjen, de mindent a művészetekért. Egy japán kert viszont gondolom megfelelne előtte, máris intézkedem.

Jean Sol Partre 2016.05.05. 15:06:58

@tevevanegypupu: ha Baán esetleg akadékoskodna, csak szóljon, intézkedek :)

tevevanegypupu 2016.05.05. 20:27:57

@Jean Sol Partre:

Mindig tudtam, hogy nézetkülönbségeink ellenére is azért ha baj lenne, számíthatok magára. :)

Jean Sol Partre 2016.05.06. 12:56:46

@tevevanegypupu: naná, még a favágásban is segítek ha kell :)

tevevanegypupu 2016.05.06. 20:21:15

@Jean Sol Partre:

Azt nem kell, a cseresznyefa ága egyedül letörött..de ha esetleg fel akarja fűrészelni, semmi probléma. :)

Jean Sol Partre 2016.05.06. 20:49:50

@tevevanegypupu: én erre gondoltam: "Ki kell vágatnom erdőségem felét" :)

tevevanegypupu 2016.05.06. 23:27:34

@Jean Sol Partre:

Na kérem, viccen kívül: két cseresznyefa, egy szilvafa és egy mandulafa maradt az évek folyamán, mindegyik több mint ötven éves, nagyapám ültette őket..szakértő kertész szerint mindet ki kell vágni, mert veszélyessé váltak..pedig a cseresznyefák még teremnek. Ki lesznek vágva és újakat ültetek helyette..ez van.

Jean Sol Partre 2016.05.07. 00:15:57

@tevevanegypupu: miért nem térkő lesz helyettük? :) manapság az a divat, nem az ósdi fák.

maroz 2016.05.07. 09:15:26

@Jean Sol Partre: "manapság az a divat"

Tedd fel magadnak a kérdést, hogy "manapság" miért is divat a térkő? Meg a pázsit és a mittomén mi, szóval az, hogy a tereinket így, és nem másként alakítjuk. De ne csak a közterekre gondolj, hanem a magánterekre is, és gondolkodj el azon, hogy a térépítészet, a tájépítészet miért lett ennyire divat.

maroz 2016.05.07. 09:21:04

@tevevanegypupu: A trend az, hogy díszfára cserélik. A szilva tetvesedik, a cseresznyére rájár a cseresznyelégy, jön egy párásabb és melegebb tavasz és visz mindent a monília, eh, akkor már inkább vérjuhar.

Jean Sol Partre 2016.05.07. 23:24:31

@maroz: ez nagyon nem az én területem, fogalmam sincs. Viszont kíváncsivá tettél. Miért?

maroz 2016.05.08. 06:31:46

@Jean Sol Partre: Mert a tudomány és a technológia lehetővé tette az alakítást. Lettek eszközeink, amelyek segítségével sztálini mértékű átalakításokra vagyunk képesek. És használjuk, mert ma minden áru, a táj is. Milliárdos piac lett, holott néhány évtizeddel ezelőtt még az átlagjózsi azt se tudta, hogy eszik-e vagy isszák. Ma az épített táj a szép, mindegy, hogy városi tér, a teszkó vagy egy gyár környéke, park, liget vagy a sorház tíz négyzetméteres előkertje. Azért az a szép, mert szorgalmas munkával megtanították nekünk, hogy az a szép. Aztán hogy ez mit eredményez, az már nem érdekli az embereket, mert a szépről vitatkoznak, hiszen mintegy erre utasították őket.

maroz 2016.05.09. 11:33:53

@Jean Sol Partre: Az esztétika mindig is az ideológia nuncsakuja volt. :)

Jean Sol Partre 2016.05.09. 11:42:07

@maroz: " akkor már inkább vérjuhar."

az mivé változik teliholdkor?

maroz 2016.05.09. 12:55:40

@Jean Sol Partre: Vérnyúllá, de hamar elmúlik. Pláne, ha kéznél az Antiochiai Szent Kézigránát.

Bell & Sebastian 2016.05.09. 17:04:25

@Jean Sol Partre: Migráncs-egyenöltözetté biztosan nem, mert az kínai feldolgozású pet, mint palack.

@maroz: Pontosan így van a politikával is, a csúcs a génmódosítottaké, körötte díszfák és -cserjék, déli oldalukon mohával. Ezek bírják legjobban a demokrácia viszontagságait. Szabaccsággal köszönnek, de szagmintát is gyakran hagynak egymás tövében.

Jean Sol Partre 2016.05.25. 11:22:20

@grundigg: 444.hu/2016/05/24/orban-viktor-legfeljebb-20-evig-hasznalhatja-a-varban-epulo-irodajat

"A Vár többi részét is magához veszi a politika. A Magyar Tudományos Akadémia által most még elfoglalt épületbe (Országház utca) hamarosan a Belügyminisztérium költözhet. A Szentháromság téren lévő Nemzeti Levéltár pedig átadhatja helyét a Nemzetgazdasági Minisztériumnak"

mavo · http://polmavo.blog.hu 2016.06.16. 13:33:34

@tevevanegypupu:

wow. tehát orbán az egyik legjobb politikus a világon, aki szinte mindenkinél mindent jobban látja azt, ami elég messze van tőle, csak éppen nem jó emberismerő, ha a saját közvetlen környezetéről van szó. érdekes, mert ahogy mondani szokták, a politika alapvetően az emberek ismeretéről szól.

mi lesz a következő? az élőlényeket nem eléggé ismerő biológus, az időjárásról keveset tudó meteorológus, vagy mondjuk az összeadással hadilábon álló matematikus?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2016.06.16. 13:35:53

@mavo:

"aki szinte mindenkinél mindent jobban látja azt, ami elég messze van tőle'

a mindent nyilván nem kell oda, az átfogalmazás áldozata lett.

annamanna 2016.08.11. 12:48:36

@Jean Sol Partre: Aha, és az hol van, hogy a minisztériumok vidékre költöznek? :)
www.youtube.com/watch?v=cktx5NnBVwU
Na és ne felejtsük el az Új Kormányzati Negyedet!
A nagyokat álmodó ikertornyok.

"Mi lenne, ha nem az egymás közötti faszkodás miatt veszítenénk el a népszerűségünket, hanem mert csinálunk nagy társadalmi ügyeket. És nem probléma, hogy elveszítjük akkor egy időre a társadalom, a támogatásunkat. Aztán majd visszaszerezzük. Mert majd megértik. És el lehet majd menni vidékre nyugodtan, hogy megcsináltuk, a hétszázát. Nem lett mindenkinek jobb? Igazuk van. De neki, meg neki, meg neki, meg kollégiumok épültek ebben a nyüves országban végre újra. Erről szól a politika. Nem arról, hogy melyikünkből lesz kerületi polgármester, mégis hány darab helyettese lesz. Fontos az is, tudom én, nem vagyok naiv. De nincs benn az ország első száz legfontosabb ügyébe. És mi döntjük el, hogy melyikkel foglalkozunk, mi. És az ország azt gondolom, hogy megérdemelné, meg mi magunk is, hogy ilyen dolgokat csináljunk.
Szóval azt tudom nektek mondani, hogy álljunk meg, csináljuk meg. Sok igazságotok van a figyelmeztetésben, a féltésben, a részletek ügyében. Csak azt tudom mondani, hogy nem fogok játszani semmilyen játszmát sem így, sem így. Tesszük a dolgunkat. Amíg nagy tempóval lehet menni előre, addig megyünk."

Jean Sol Partre 2016.08.11. 12:54:38

@annamanna: a vidékre költöztetés eleve blöff volt. Ez nem az, ebben pénz van, meg presztizs.

Jean Sol Partre 2016.08.11. 12:56:48

@annamanna: igazából csak azért teszem ide ezeket a linkeket, mert @grundigg: nagyon kételkedett a szavaimban, részéről amúgy jogosan, de valahogy lassan mégiscsak igazolódnak.

annamanna 2016.08.11. 13:12:16

@Jean Sol Partre: 1. kinek a pénze?
2. rengeteg idő kell hozzá. Azt hogyan tágítják ki, hogy beleférjenek?

Jean Sol Partre 2016.08.11. 13:17:06

@annamanna:
1. még a mi pénzünk, de megy az építő haverok zsebébe hamarosan.
2. az idő nem probléma, hosszú távra készülnek. Nem kell kitágítani, csak szép lassan mindenki mást kiköltöztetni onnan.

annamanna 2016.08.11. 13:55:02

@Jean Sol Partre: 1. Tehát az EU nem ad erre pénzt? Nahát, el vagyok képedve! A felcsúti kisvasutat bezzeg megfinanszírozták!
2. "hosszú távra készülnek"

"- Készült? - mondja a tanár.
- Készültem.
Ó igen, hogyne készült volna. A halálraítélt is elkészül: felveszi az utolsó kenetet, és lenyíratja a haját.
- Hát akkor írja.
A rossz tanuló a tábla felé fordul.
- bénégyzetmínuszpluszmínusznégyzetgyökbémínusznégyácészerkétá.
És a rossz tanuló engedelmesen írni kezdi és mondja utána a számokat. Írja, írja, mint Ágnes asszony, tudja, miről van szó, látja a tételt "éppen úgy, mint akkor éjjel", mikor elaludt mellette, és fogalma se volt róla, mit jelent az egész."
"De a tanár, ó, a tanár már tudja, mit jelent ez.
- Készült? - mondja keményen és szárazon.
- Tanár úr kérem, én készültem.
Ezt bezzeg villámgyorsan mondja: véres dac, lázadó kétségbeesés remeg a hangjában.
Tanár (széles gesztussal): - Hát akkor halljuk.
A rossz tanuló nagy lélegzetet vesz.
- A másodfokú egyenlet az elsőfokú egyenletből származik oly módon, hogy az egész egyenletet megszorozzuk...
És most beszél. Valamit beszél. A második mondatnál arra számított, hogy félbeszakítják - lopva néz a tanár felé. De az mozdulatlan arccal néz, se azt nem mondja, hogy jó, se azt, hogy rossz. Nem szól. Pedig a rossz tanuló nagyon jól tudja, hogy nem lehet az jó, amit ő beszél. Hát akkor miért nem szól a tanár? Ez rettenetes. A hangja reszketni kezd. Egyszerre látja, hogy a tanár felemeli a noteszt. Erre elsápad, és szédítő gyorsasággal kezdi:
- A másodfokú egyenlet úgy származik az elsőből, hogy végig... Tanár úr kérem, én készültem."

Jean Sol Partre 2016.08.11. 14:03:27

@annamanna:
1. fogalmam sincs. de az is a mi pénzünk :)

2. :)
süti beállítások módosítása