Kommentszűrés
’15 dec
14
12:31

Miért megy Tarlós szembe a forgalommal?

Írta: kiss.brigi

tarlos_istvan.jpg

„Szélsőségesen tömegközlekedés-orientált” a Budapest 2030-ig szóló fejlesztési koncepcióját tartalmazó Balázs Mór Terv, ezért azon módosítani kell – jelentette be Tarlós István főpolgármester a legutóbbi „Budapestinfón”.

Egy európai főváros vezetője 2015-ben úgy gondolkodik a városi közlekedés fejlesztési tervéről, hogy az „szélsőségesen tömegközlekedés-orientált”. Ízlelgessük még ezt a mondatot egy kicsit. A BKV különböző járművein utazók valószínűleg azért ezt másképp gondolják, mint azok a meg nem nevezett szakértők, akik ezt a csodás szókapcsolatot megfogalmazták az anyagukban. De még ha így is lenne, akkor is érdemes lenne feltenni azt a kérdést: vajon baj-e, ha Budapest fejlesztési koncepciójában felülreprezentált az amúgy a nagy többség által használt tömegközlekedés?

7af3276743b0decf6c3142ffd256a080_18ff2a81570d24aea900a9588222bece.gif

Ezt a gifet a Kerékpárosklub Facebook-oldalán találtuk

Egyáltalán nem vagyok autóellenes, sőt. Kilenc éve van jogosítványom, rendszeresen vezetek, sőt: szeretek vezetni. Mégis maximálisan jó iránynak tartom, hogy a városi tömegeket szállító villamosokat, buszokat és trolikat részesítik előnyben azokkal az autókkal szemben, amelyeknek a jelentős többségében csak egy-egy ember ül. Nem „szélsőségesen tömegközlekedés-orientált” fejlesztési koncepcióról kellene beszélni, sokkal inkább arról, hogyan lehetne elérni, hogy még több ember szálljon ki az autójából és használja a közösségi közlekedést, s csak akkor autózzon, ha nagyon muszáj. Hosszú távon nekik is megérné, és persze a városnak még inkább.

Tarlós István egyébként nem csak a tömegközlekedésről, hanem a kerékpáros közlekedésről is sokat beszélt pénteki sajtótájékoztatóján, van ugyanis némi problémája a budapesti bringások moráljával. A legnagyobb visszhangot az kapta (a több millió embert elérő TV2 és RTL Klub is ezzel a címmel hozta le a maga riportját a Budapestinfóról), hogy Tarlós István belengette: ha nem változik a biciklisek szabálykövetése a ciklus végéig, akkor kezdeményezni fogja, hogy KRESZ-vizsgát kelljen tenniük, ha részt akarnak venni a közlekedésben.

Én napi szinten biciklizek, és saját tapasztalatom is az, hogy Tarlós mondandójában van igazság; még ha az a kijelentése elég erősen túlzó is, hogy tíz kerékpárosból nyolc figyelmen kívül hagyja a piros lámpát. Egészen elképesztő manővereket képes bemutatni egyik-másik bringás, amivel sokszor nem csak saját magát, hanem a közlekedés más szereplőit is veszélyezteti. Erre azonban nem lesz megoldás a KRESZ-vizsga. Azért nem, mivel a biciklisek többségének van jogosítványa, ismeri a KRESZ-t; és nem azért megy át a piroson, mert nem tudja, hogy az tilos (ezt egyébként KRESZ-vizsga nélkül is mindenki tudja már kisgyerek korától kezdve).

Sokkal hasznosabbak lehetnek – ahogy a Kerékpárosklub is írta reakciójában – a különböző szemléletformáló kampányok, amelyekben a lehető legtöbbször a lehető legtöbb emberhez eljutva felhívják a figyelmet arra, hogy a szabályos közlekedés mind a saját, mind mások testi épsége szempontjából mennyire fontos. Ugyanakkor a főpolgármester többször is hangsúlyozta, hogy a bringás KRESZ-vizsga csak a legvégső eset, és reméli, hogy nem kell ilyen eszközökhöz nyúlni, mert változni fog a kerékpárosok szabálykövetése.

Ami ennél aggasztóbb kijelentés volt viszont, amikor Tarlós úgy fogalmazott: nem lehet prioritás, hogy kerékpárral a legrövidebb úton el lehessen jutni A-ból B-be, hiszen a kerékpáros közlekedésnek épp az az egyik lényege és egyben előnye, hogy gyorsabban lehet vele haladni rövid távon, mint bármilyen más közlekedési eszközön.

De más kerékpáros infrastruktúra felülvizsgálatát, például a buszsávban felfestett kerékpáros piktogramok, illetve az egyirányú utcák biciklisek számára kétirányúsításának felülvizsgálatát is kilátásba helyezte a főpolgármester – természetesen a bringások biztonságára hivatkozva. Utóbbi nonszensz. Gyakorló biciklisként állítom: nem veszélyes az egyirányú utcákban a szembekerékpározás, sőt. Talán még biztonságosabb is, hiszen mindkét közlekedő fél látja a másikat.

Úgy tűnik, a főpolgármester nem érti: nincsenek kizárólagosan autósok, tömegközlekedők és kerékpárosok. A legtöbb ember ezeket valamilyen módon kombinálva közlekedik, egészen egyszerűen azért, mert így olcsóbb vagy így praktikusabb. Jó lenne, ha mindezeket szem előtt tartó integrált közlekedési felfogás jelenne meg a fejlesztések során is, hiszen mindannyiunknak az lenne a jó.

Címkék: közlekedés busz metró város autó kerékpár tömegközlekedés villamos Tarlós István Budapest

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr408171064

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kiss Brigi: Miért megy Tarlós szembe a forgalommal? 2015.12.14. 12:52:01

Egy európai főváros vezetője 2015-ben úgy gondolkodik a városi közlekedés fejlesztési terveiről, hogy az „szélsőségesen tömegközlekedés-orientált”. Ízlelgessük még ezt a mondatot egy kicsit.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

states1 2015.12.14. 13:11:10

Tarlós idáig tökéletesen vezette a várost, összehasonlíthatatlanul jobban, mint Demszky. Ha ez utóbbit egyáltalán vezetésnek lehetett nevezni. Amúgy pedig bringásügyben 100 százalékig igaza van, a gyalogosokat ma már jobban veszélyeztetik az ámokfutó bringások, mind a járdán(!), mind az úttesten, mint az autósok.

GNDL 2015.12.14. 13:16:32

„európai főváros vezetője”

Még mindig Budapestről és Tarlós elvtársról van szó?! :) Ti nem követtétek figyelemmel az állampárt tegnapi kongresszusát? Az Európa-ellenes kijelentéseket? Az unióellenes ökölrázást?! :) Ez már rég nem „európai főváros” vagy „európai ország”...

Egyébként meg a KRESZ vizsgát nagyjából az általános iskola valamelyik utolsó évfolyamán kellene kötelezővé tenni, akár A1-es jogsival is egybekötve, de a biztonságos közlekedés - gyalogosan, kerékpárral - oktatása sem lenne elvetendő. Hittan és tálibkeresztény bullshit helyett olyasmit is át lehetne adni a tanulóknak, amit jó eséllyel minden nap hasznosítani tudnak majd életük során. Mondjuk nem ártana pénzügyi- és gazdasági alapismereteket sem tanítani akár a mindennapos énekóra helyett, még akkor is, ha ennek nyomán pár év múlva veszélybe kerülne a Fidesz-KDNP pénzügyileg (is) teljesen analfabéta kádárista debil szavazótáborának utánpótlása... :)

De mielőtt még ennél is többet foglalkoznánk Tarlós elvtárs kerékpárosokat kritizáló ostoba kijelentéseivel, nem lenne egy utolsó dolog a fővárosiak általános közlekedési kultúrájáról is pár kritikus szót ejteni... vagy inkább ennek hiányáról. Főleg a fővárosban autózó pszichopaták hitvány közlekedési kultúrájáról... de kezdjük szerintem a posztkommunista félművelt politikai elitünk által bemutatott rekord hitvány, balkáni cigány politikai kultúrával... már ha azt amit a barbár Fidesz-KDNP vezető politikusai és kádárista szimpatizánsaik előadnak bármilyen értelemben is lehetne „kultúrának” nevezni...

Tündér_Lala 2015.12.14. 13:17:13

Tündér_Lala 2015. december 14. 13:12
A józan középút a kifizetődő.

A különböző csoportok csak és kizárólag a saját érdekeiket figyelembevéve, más érdekekkel nem törődve hajtogatják a magukét.
Budapest tömegközlekedése még ma is extra jó. Biztos vagyok benne, hogy ezt Tarlós sem akarja lerontani.
A bringások úgy gondolják, hogy nekik mindent szabad, mások rovására is.
Az autósok pillanatnyilag a közutálatnak kitett feketeseggűek.

Az együttélés alapja egymás érdekeinek figyelembevétele és egyeztetése. Ezen aterületen is.

Veridicus76 2015.12.14. 13:44:21

Nagyon helyes, ha végre visszaszorítják és megrendszabályozzák az agresszív biciklis szektát. Budapest egy multifunkcionális nagyváros, nem szektásodott hobbisták hitbizománya, akik ráadásul telibe szarják a közlekedési szabályokat, és sem az autósokra, sem a tömegközlekedésre, sem a gyalogosokra nincsenek tekintettel. Éljen Tarlós István!

NemodaBuda 2015.12.14. 13:53:35

Sok a szöveg ! A probléma, az utak hiánya és differenciálatlansága. Építeni kell, nem szűkíteni ! Ebben a kérdésben Demszky is tévedett, Tarlós meg egyenesen sehol sincs ! Az azért mégsem elfogadható, hogy sem Észak-Dél irányban, sem Kelet-Nyugat irányban nincs mindenkor járható auto-útja ennek a világvárosnak ! És nincsenek autó lerakó helyei sem, amelyekhez közlekedési hálózatok csatlakoznának. Immáron a XXI. századot tapossuk, de a száz-százhúsz évvel ezelőtti utak alig változtak valamit.

Veridicus76 2015.12.14. 13:58:55

A járdán és a zebrán száguldozó arrogáns bicikliseket szarrá kell büntetni, rendre kell kényszeríteni őket! Budapest egy nagyváros, nem biciklipálya! Hajrá Tarlós!

Jean Sol Partre 2015.12.14. 14:32:43

@Veridicus76: az nem tűnt fel, hogy csak a biciklisek utálata a közös bennetek? Ő nem megbírságolni akarja a szabálytalankodókat, hanem megszívatni mindenkit.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.12.14. 14:51:22

Nem lendülhet fel a hazai járműipar és a hozzá kapcsolódó fogyasztás, ha nincs hol gurulni a járművekkel.

Arról nem is beszélve, hogy az építőiparnak is nagyobb megrendelés egy-egy városi autópálya, mint egy bicikliút.

Tarlós jól látja, hogy mi kell a nemzetgazdaságnak.

Bell & Sebastian 2015.12.14. 15:12:08

@Tündér_Lala: Valamikor úgy éltünk (miközben dúlt a kommunista terror), hogy alsóban biciklis jogsi, felső végén segédmotor és lovasfogat jogosítvány, középiskola végére személyautó vagy MHSZ keretekben teherautó, pótkocsi, busz, villamos.

Aztán a néphadseregben találkoztunk és mindenki azt vezethetett, amihez éppen értett.
A biztosítás a benzinárba volt beépítve, a világ legigazságosabb rendszere volt (lett volna, ha a disznófülű csalókat is nyakon csippentik).

Nem is értem, miért kell minden generációnak feltalálnia a meleg vizet?

Valamelyik köcsög főbankár akkor érzi jól magát, ha itt minden rossz és élhetetlen?

Bell & Sebastian 2015.12.14. 15:14:27

@Counter: Voltam büdöspesti, de már elmúlt. Ott csak a migráncs jár gyalog, az is az autópályáig.

Veridicus76 2015.12.14. 15:39:23

@Jean Sol Partre: ez baromság. Tarlós rendet akar. Igaza van. Véget kell vetni a zöldballibfeminin anarchiának.

Jean Sol Partre 2015.12.14. 15:42:52

@Veridicus76: Tarlós terelőutakat akar, kitiltani, többet adni az autósoknak, kevesebbet a bicikliseknek. Ezt mondta.
Te a szabálytalan biciklistákat akarod büntetni, szigorúan ellenőrizni.

Mindkettőre lehet mondani, hogy rendet akartok, ezen kívül semmi közös, mindketten teljesen máshogy. És a te megoldásoddal rokonszenvezek, Tarlósét meg ostobaságnak tartom, és csodálkozom, hogy te nem veszed észre a különbséget.

Conchobar 2015.12.14. 15:49:08

Maga Tarlós vajon milyen sűrűn közlekedik busszal, vagy kerékpárral?

gyalog.galopp 2015.12.14. 16:42:40

"„Szélsőségesen tömegközlekedés-orientált” "

Budapest szélsőségesen vízfejjé vált. A kb 60 milliós olaszoknak elég egy vacak 3 milliós Róma, és még sorolhatnám az arányokat, akkor nekünk mi a francnak egy 2 milliós Bp.
Budapest mérete, központossága gátja az ország fejlődésének. A közigazgatás lehet budapesti, de gazdaságot nem lehet onnan irányítani, ez a komcsi rendszerben sem működött, ma meg már egyenesen katasztrófa.
Egy 2 milliós irodaház túl sok egy tíz milliós ország lepukkadt gazdaságának.

Zb74 2015.12.14. 18:04:01

"villamosokat, buszokat és trolikat"

Metró hol marad?

gyalog.galopp 2015.12.14. 18:25:13

A cikk ezzel indít:

"„Szélsőségesen tömegközlekedés-orientált”"

Középen emiatt a kijelentés miatt ekézi Tarlóst, majd ezzel fejezi be:

"Úgy tűnik, a főpolgármester nem érti: nincsenek kizárólagosan autósok, tömegközlekedők és kerékpárosok. A legtöbb ember ezeket valamilyen módon kombinálva közlekedik, egészen egyszerűen azért, mert így olcsóbb vagy így praktikusabb. Jó lenne, ha mindezeket szem előtt tartó integrált közlekedési felfogás jelenne meg a fejlesztések során is, hiszen mindannyiunknak az lenne a jó."

Ki érti ezt, segítsetek !

Bell & Sebastian 2015.12.14. 20:00:09

@gyalog.galopp: Minden cigány a saját lovát dicséri.

Zb74 2015.12.14. 20:47:30

@Jean Sol Partre:

Egy ilyen agytornából felmentett kommentelőnek, mint Veridicus76, nem csoda, ha nehezére esik észrevenni a különbséget. ;-)

Sir Galád 2015.12.14. 21:34:53

Hogy miért? Mert egy őskövület. Jó cikk, öröm ilyet is olvasni a mandineren.

Bell & Sebastian 2015.12.15. 00:44:12

@Sir Galád: Ehhez képest Szamizdat Előd az Adrián hajókázik a metró resztlijén. Pedig ahogy ő tekerte a piros biciklit, nem tekerte úgy senki.

gyalog.galopp 2015.12.15. 07:14:32

@Bell & Sebastian:
Egyszer egy TV műsorba becipelt egy stencilgépet, olyat, amit kurblival is lehetett tekerni, ha elment az áram.
Bemutatta hogyan gyártották vele a szamizdatot, meghogy micsoda konspiráció kellett hozzá.

Kuntakintekitekinte 2015.12.15. 08:42:01

A "villamoson" ücsörgőkön mindig szakadtra röhögöm magam.
Ez a gif tökéletes példája az agyhalott kerékpárosnak.
Villamos nélkül még van egy vonulata, hiszen valóban jól látható a helyfoglalás.
Amire az agyhalott kerekes cigányok nem gondolnak, amikor olyan nagyeszűnek hiszik magukat ezzel a képsorozattal:

Agyhalottkám, fel tudod fogni a kerekeid számánál kevesebb bitet tartalmazó agyaddal azt az apró tényt, hogy a közlekedés nem arról szól, hogy mindenki a villamos egyik végállomásától a másik végállomásáig utazik? Átlagosan 2-3 járatot érint egy ember, ha ezeket is mind ábrázolnátok a fotón, talán még a ti egyszerű agyatok is felfogná miért vagytok sík idióták.

Munkába 4 járatot érintettem, ha be akarok menni a belvárosba az is minimum 3.

Értitek már miért vagytok nevetségesek, amikor hazug látvánnyal manipuláljátok a hozzátok hasonló egybites agyú szerencsétleneket?

Bell & Sebastian 2015.12.15. 09:04:10

@gyalog.galopp: Jaja, aztán pénzért adták Rajk lakásán, ott vásárolt a teljes elhárítás.

♔bаtyu♔ 2015.12.15. 09:13:34

Tegnap ahogy a csúcsforgalomban jöttem haza, 3 bringást is láttam, pedig igen hideg volt.

Ebből kettő bringás lámpája kb. mint a gyertyaláng egy rosszul megvilágított szakaszon és olyan úton, ahol bringával nappal nem mernék végigmenni csúcsforgalom idején, nem hogy este. Pedig én még WC-re is bringával jártam régebben és ma is sokat bringázok.

Este eleve kötelezővé tenném a láthatósági mellényt.

♔bаtyu♔ 2015.12.15. 09:17:57

@GNDL: "Az Európa-ellenes kijelentéseket?"

Nem Európa ellenes kijelentéseket tettek, hanem az EU vezetése elleni kijelentéseket.

Ahogy pld. te is teszel kormányellenes kijelentéseket.

Hihetetlen mennyire nem vagy képes kombinálni. Azt kérdőjelezed meg másnál, amit magadnál alapvető jogodnak tartasz. Most oktassalak ki arról, miért szabad, sőt kell bírálni egy vezetést? Akár a kormányt, akár az EU-st? Téged, aki liberálisnak gondolja magát, de csak egy libsi?

♔bаtyu♔ 2015.12.15. 09:24:05

@Jean Sol Partre: Teljesen jogos. A biztonságos bringázás feltétele nem az, hogy felfestek a főútra egy sávot, hanem az, hogy terelőutakat alakítok ki a bringásoknak és csak ott korlátozom az autósforgalmat.

A jelenlegi rendszer "eredménye", hogy az autósok lassan mennek a bringások miatt, a kialakult csúcsforgalom okozta stressz viszont veszélyezteti a bringásokat. E mellett óriási költségbe kerül és ennek ellenére nem sikerül bringázásra alkalmatlan utak bringa baráttá tétele. Pld. Andrássy

♔bаtyu♔ 2015.12.15. 09:27:01

@Bell & Sebastian: Rajk lakása egy csapda volt, a beszervezettek többsége és rengeteg MSZMP-s pedig a későbbi SZDSZ lett. Nem véletlenül emelték ki az MSZP-t.

Arcade Macho 2015.12.15. 09:41:49

Tarlos Pityu jol bevezette a takszis rendeletet
nem volt annyi esze, hogy a 2012es WHO tanulmany eljusson a csopp kis agyaig, vagy egyaltalan barmelyik szagertonek a csokott agyaig: www.bbc.com/news/health-18415532

jott az über, annak jol alatett

most jott a NOX botrany hat mi is volt arra a hivatalos valasz? kussoljon le mindenki a p.csaba nem lesz itten a kedves kis allami dizellel semmi baj, tovabbra is szennyezni fogjak a budaestiek tudejet, de leallniuk nem kell

most jott az evenketi szmog, Tarlos mit is csinal? megint semmit
taxik meg koszonik szepen toljak a NOXot a pofankba tovabbra is

Fodor Balázs 2015.12.15. 09:43:46

"Átlagosan 2-3 járatot érint egy ember, ha ezeket is mind ábrázolnátok a fotón, talán még a ti egyszerű agyatok is felfogná miért vagytok sík idióták."

Azzal, hogy az átszállást a helyfoglalással gondoltad összekötni (hiszen azt bírálod vele), azt sugallod, hogy az emberek autóval szállnak át a tömegközlekedési járművek között?

Jean Sol Partre 2015.12.15. 10:00:42

@♔bаtyu♔: a forgalmat nem a bringások miatt korlátozzák, azt amúgy is kell, mert túl sok az autó, nagy a szennyezés, parkolási gondok, stb. A városon belül nem kell autózni csak nagyon indokolt esetben.

Amúgy felőlem lehetnek olyan utak, ahol a bicikliké az abszolút elsőbbség, nem tűnik rossz ötletnek.

Amszterdam és a többi nagy bringás város példája meg azt mutatja, hogy autósként is meg lehet szokni a nagy bicikliforgalmat, nem okoz stresszt.

GNDL 2015.12.15. 10:04:54

@♔bаtyu♔: „Nem Európa ellenes kijelentéseket tettek”

Ahogyan arcátlanul és minden tényszerűség nélkül kritizálta az európai vezetőket, köztük állítólag saját európai frakciójához tartozó konzervatívokat és kereszténydemokratákat is (bár nem tudom, hogy egy Orbán-féle radikális baloldali populista pöcs és korrupt posztkommunista söpredéke mint keres az európai néppártban), úgy folyamatosan Európát és az európai értékeket is gyalázta.

És akkor ugye nem csak Orbán elvtársad, de kádárista debil szimpatizánsai is kifejezetten büszkék arra, hogy ők nem európaiak, hanem félázsiaiak... :)

Ideje utána olvasnod az állami agitprop sajtóban, de most próbáld meg leküzdeni a diszlexiádat... jó szórakozást: magyaridok.hu/belfold/orban-viktor-beszede-a-fidesz-vasarnapi-kongresszusan-teljes-228577/

MEDVE1978 2015.12.15. 10:15:16

Már évek óta folyik az "autóellenes" beavatkozás a főváros infrastruktúrájában. Mondom ezt annak ellenére, hogy én magam tömegközlekedéssel járok az esetek 90%-ban és csak a többiben kocsival. Azon kívül, hogy gyakorlatilag egyre fogy a parkolóhelyek száma, egyre több útszakaszon lehetetlenítik el direkt az autósforgalmat. Jó példa erre az Erzsébet híd pesti hídfő átalakítása, ami óriási dugót okoz. A gyalogosátjáró felszínre hozása, a Ferencziek terén lévő gépkocsi aluljáró megszüntetése mind ezeket a célokat szolgálták. Az eredmény az, hogy még nagyobb dugók alakulnak ki. A fonódó villamos hatása ugyanez lesz, várhatóan egyszerre dugítja majd be a Margit-híd környékét és a Zsigmond teret.

A baj, hogy igazából ez senkinek sem jó, még a sok biciklisnek sem, mert ők is szennyezettebb levegőt fognak belélegezni a városban haladás közben.

Fodor Balázs 2015.12.15. 10:24:18

@MEDVE1978: "A baj, hogy igazából ez senkinek sem jó, még a sok biciklisnek sem, mert ők is szennyezettebb levegőt fognak belélegezni a városban haladás közben."

Ha a belvárosban könnyen járható utak vannak, akkor addig telik meg autókkal, míg végül nem lesznek könnyen járhatóak. Teljesen mindegy, hogy milyenre csinálod, mindig a dugósodás felé megy a rendszer, viszont akkor már célszerűbb csökkenteni a dugóban állók számát.

mel gibson 2015.12.15. 10:45:00

Az autó SOHA nem fog kiszorulni a városból.
SZERENCSÉRE.
Vicces aki azt gondolja, hogy majd egyszer sétány lesz az egész város. Nem lesz az.

Sir Galád (már foglalt) 2015.12.15. 16:42:56

@Bell & Sebastian: Engem nem az oldalak érdekelnek mint téged, hanem az eredmény. Az meg nulla, bármelyik oldalról nézzük.

Helyes Írás 2015.12.15. 19:50:29

Fiatal koromban a nagy alföldi falun rá voltam nőve a biciklire, ahogy arrafelé mondták, még WC-re is azzal jártam. Sajnos Budapest erre nem alkalmas, amikor megtervezték akkor még nem volt bevett közlekedési eszköz a kerékpár. Az autót nem lehet kerékpárral helyettesíteni, csak kötött pályás villanyos járművekkel. Az autók mellett kerékpározni egészségkárosító!!! Az pedig botrányos, amikor a kerékpárút a járdán halad, mert gyalázatos a gyalogosra rákényszeríteni, hogy mindig mindenütt azt lesse, merről van veszélyben. S egyenesen merénylet az idősekkel és a gyerekekkel szemben!!! A lehetőségét sem lenne szabad megteremteni, hogy a kerékpárosok ijesztgessék és veszélyeztessék a gyalogosokat. Budapest nem biciklizésre való - ez tévút.

Nyilvánvaló, hogy hatalmas, ingyenes autóparkolókat kellene kialakítani a metrók és villamosok végállomásánál, villamosítani kellene minden utat, amit csak lehet és sétálóvá alakítani minél nagyobb belvárost.

Ugyanakkor égetően szükség lenne arra, hogy még egy többsávos külső körúton meg lehessen kerülni a belső városrészeket autóval. Engedni kellene az autósokat gyorsan és olcsón átjutni a város túlsó felére, mert ez is létező tömegigény, különösen ekkora agglomeráció mellett. Az M0 túlságosan kiszorult, túl hosszú, nehézkes és veszélyes. Nem elég!

Bell & Sebastian 2015.12.15. 22:24:58

@Helyes Írás: Téved, a jövő a járdáról lecsípett és megfelelően kialakított kerékpárutaké. Sokkal veszélytelenebb, mint beküldeni a rolling rabbitokat a vasszekerek közé.

Arcade Macho 2015.12.15. 22:59:43

@Fodor Balázs: "Ha a belvárosban könnyen járható utak vannak, akkor addig telik meg autókkal, míg végül nem lesznek könnyen járhatóak. Teljesen mindegy, hogy milyenre csinálod, mindig a dugósodás felé megy a rendszer, viszont akkor már célszerűbb csökkenteni a dugóban állók számát.
"

ember teged meg lehetne valasztani pogimesternek
ja megsem annak tul intelligens vagy

Arcade Macho 2015.12.15. 23:02:45

@Helyes Írás: "Ugyanakkor égetően szükség lenne arra, hogy még egy többsávos külső körúton meg lehessen kerülni a belső városrészeket autóval. Engedni kellene az autósokat gyorsan és olcsón átjutni a város túlsó felére, mert ez is létező tömegigény"

aham pl. az ujpesi Aquincum hidra gondoltal?
Ujpesten meg par hazat le kell dozerolni, meg meg a zugloiaknak meg a rpalotaiaknak meg a pestujhelieknek beadni hogy autpalya lesz miert is ?
hogy egyket nagypofaju agglomeracios a seggehez tudja tapasztani dugos idoszakban is az ottokajat?
inkabb egy jo nagy utdijat kellene a pofajukba verni, nem tobbsavos utat, akkor megtalalnak a helyuket, rajonnenek, hogy de jo az a tomegkozlekedes is

Jean Sol Partre 2015.12.16. 08:44:47

@Bell & Sebastian: a gyalogos-biciklis viszonylat sokkal veszélyesebb, mint a biciklis-autós. Ahol manapság komoly bicikliforgalom van ott sehol nem a járdára terelik a kerékpárokat.

Fodor Balázs 2015.12.16. 10:54:15

@Arcade Macho: "ember teged meg lehetne valasztani pogimesternek ja megsem annak tul intelligens vagy"

Meg kell hajolnom kifinomult érveid súlya alatt.

közösperonos átszállás 2015.12.17. 15:34:16

@Helyes Írás: "Az autók mellett kerékpározni egészségkárosító!!! "

Azt ugye tudod, hogy a levegőminőség jobb a bringán, mert sokkal magasabbról szívod? Így max. akkor egészségkárosító városban bicajozni, ha letüdőzöd, mert hajtasz, mint az állat (és nincs maszkod se).

Helyes Írás 2015.12.20. 00:56:51

@közösperonos átszállás:

Ó hát persze! Minden ostobaságot meg lehet magyarázni csak erősen kell hinni.