Beszabadult Bogár a közmédiába: itt az Igazság, de hol az igazság?
2015. november 02. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Beszabadult Bogár a közmédiába: itt az Igazság, de hol az igazság?

bogar_laszlo.jpg

Ugyan lehet, hogy már egy ideje állandó vendége a közmédiának Bogár László, a lehető legnagyobb ívű világmegfejtések tudora; de csak most tudatosult a szerkesztőségünkben a tény, hogy az általunk már régóta körberajongott professzor a mi adóforintjainkból fenntartott médiumban vizionálja tovább a hagymázas próféciáit.

Mit is állít most a mester? Az MTI híre arról szól: az Egyesült Államok fegyverként használja a bevándorlókat Európa ellen, mivel veszélyeztetve érzi világhatalmi pozícióját az utóbbi időben kialakult eurázsiai együttműködés miatt – mondta Bogár László közgazdász hétfőn az M1 aktuális csatornán. Bogár kifejtette: Európa, Oroszország és Kína között az utóbbi egy–két évtizedben kialakult együttműködés megmutatta, hogy ezek az országok jól kiegészítik egymást gazdasági, társadalmi és kulturális téren, és az Egyesült Államok ezáltal több területen is „feleslegessé és értelmetlenné” vált. A kialakult helyzet sérti Amerika érdekeit, ezért „fegyverként” használja a bevándorlókat Európa ellen – jelentette ki Bogár László.

Lakonikus tömörségű, tömegek által is fogyasztható világmegfejtés ez, nem vitás. Csak egyvalamivel nem számol. A számokkal.

Meg úgy általában a tényekkel. Nézzük csak meg a bogári Igazságok után az igazságot.

*

Mert először is: mit jelent az, hogy Európa, Oroszország és Kína kiegészíti egymást társadalmi és kulturális téren? Az oroszok esetében: egyre nagyobb tömegek olvasnak Puskint és Pelevint? Százmilliók járnak orosz balettot nézni és táncolni? Vagy elborítják az internetet az orosz alkeszos, erőszakos és közlekedős vicces videók? (Ez utóbbi mondjuk igaz.)

És mi a helyzet a kínai társadalmi és kulturális terjeszkedéssel? Erről a tiszteletre méltó, négyezer éves birodalomról sok mindent el lehet mondani, csak azt nem, hogy hiperaktívan terjesztené saját kultúráját, világfelfogását és társadalmi berendezkedését szerte a világban, idegen népek számára (mint ahogy az amerikaiak, angolszászok teszik évszázadok óta). Kína mindig is zárkózott, önmagának élő óriás volt, amely más nagyhatalmakhoz képest lassabban ismerkedik a modern értelemben vett soft power, a puha hatalom alkalmazásával a világban. És az USA-val ellentétben a legközelebbi érdekszféráján kívül egy pillanatnyit sem érdekelte, hogy átformálja a vele érintkezésbe kerülő országok berendezkedését. Ezt szeretik is az illiberális diktátorok szerte a világ körül. Sok víznek kell még lefolynia a Sárga folyón, amíg megszületik a világ körüli embermilliárdok ízlését formáló kínai Coca Cola, Hollywood, rockandroll, Disney, popzene, satöbbi.

S fordítva: mit exportál jelenleg Európa Kína és Oroszország kultúrájába és társadalmába? Liberális demokráciát? Jogállamot? Fékeket és ellensúlyokat? Véleménynyilvánítási szabadságot? Nyugati kereszténységet? Melegházasságot? Haha.

Mivel indokolhatók tehát Bogár László megfejtései az egymást társadalmilag és kulturálisan kiegészítő Európáról, Oroszországról és Kínáról?

*

Nézzük akkor a gazdaságot. Ott vannak olyan szép, egzakt számok bár azokat Bogár szerint nyilván a megnevezhetetlenek találják ki a megvezetett tömegek számára.

Először is nézzük a 2014-es gazdaságiössztermék-világranglistát (Világbank adatai alapján), aztán a külkereskedelmi forgalmat (euróban számolva euróval szembeni, 2014-ben átlagos 1,3-as dollár-árfolyammal számolva).

A világranglista élén az összesített EU áll 14200 milliárd euróval

Második helyen áll az USA 13400 milliárd euróval.

A harmadik Kína 7969 milliárd euróval.

Oroszország a 10. helyen áll a világranglistán, 1430 milliárd euróval (Kanadát megelőzve, India mögött).

*

Álljon aztán itt néhány adat az összesített külkereskedelmi (export és import) adatokról, a 2014-es évből (források itt és itt és itt).

Az EU és az USA közötti összesített kereskedelmi forgalma: 515 milliárd euró. 

Az EU és Kína közötti forgalom: 467 milliárd euró.

Az USA és Kína közötti forgalom: 453 milliárd euró.

Az EU és Oroszország közötti forgalom: 285 milliárd euró.

És mi a helyzet a többi érintett relációval?

Kína és Oroszország között 73 milliárd euró a forgalom.

Az USA és Oroszország között pedig 26 milliárd a forgalom.

A fenti adatok és nagyságrendjük egy áttekinthető grafikán:

usa_eu_kina_oroszorszag.jpg

És eközben az Egyesült Államok és partnerei hét év tárgyalás után pár hete, október 5-én aláírták a Csendes-óceáni Partnerséget (TPP), amely minden eddiginél szabadabb kereskedelmi térséget hoz létre a világ legnagyobb óceánjának nyugati és keleti partjain, többek között az USA, Japán, Ausztrália, Új-Zéland, Kanada, Mexikó, Chile, Szingapúr részvételével − de Kína nélkül. A leendő TPP-térség Egyesült Államokkal folytatott export-import forgalma 2014-ben 1237 milliárd eurót tett ki.

A tervezett USA-EU megállapodás, a TTIP pedig a világ össztermelésének több mint a felét fogná össze egy szabad(abb) kereskedelmi övezetben.

*

Mivel indokolhatók akkor a kulturális és társadalmi dimenzió mellett a gazdaságilag is felesleges, megkerülhető Egyesült Államokról szóló bogári nézetek?

Mire alapozza Bogár László a közmédiában elhangzó állításait?

Vagy csak úgy a hasára ütve belemond valamit az éterbe?

És a közmédia meghívja Bogár Lászlót közszolgálati szakértőnek, hogy a fenti badarságokat elmondja a nagyközönségnek. És az MTI hírt ír belőle, hogy terjedjen csak a cucc a közvéleményben.

Mert rengeteget lehetne beszélni és vitatkozni a világgazdaság állapotáról, lehetőségeiről és veszélyeiről, a globalizáció egyre bonyolódó hálózatairól, a világ nagyhatalmainak, vezető entitásainak kölcsönös függéseiről, közös és eltérő érdekeiknek ütközéseiről, a szabadkereskedelmi egyezményekkel kapcsolatos reményekről vagy félelmekről, az USA, az EU, Kína és Oroszország lehetőségeiről, viszonyaikról, erejük nagyságrendjéről.

De annyit bedobni „szakértőként”, hogy Európa, Kína és Oroszország kiegészíti egymást, az USA-nak meg coki, az minden tájékozott ember számára egy nevetségesen téves, üres, buta blöff. A kevésbé képben levő tömegekkel szemben pedig megalázó mértékű félretájékoztatás, dezinformálás.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr158044158

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Rajcsányi Gellért: Beszabadult Bogár a közmédiába: itt az Igazság, de hol az igazság? 2015.11.02. 14:39:05

Európa, Kína és Oroszország kiegészíti egymást, az USA-nak meg coki? Mire alapozza Bogár László a közmédiában elhangzó állításait? Vagy csak úgy a hasára ütve belemond valamit az éterbe?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Robinzon Kurzor 2015.11.02. 14:31:03

Ne finnyáskodj, ez a ti művetek is, baszod!

Fenehorizont 667 2015.11.02. 14:33:39

ez az ember semmivel nem komolytalanabb, mint a megbecsült magyar civildemokratafüggetlen értelmiségiek, valamint önmagukat én el nem tudom képzelni, miféle kétségbeesett kompenzációktól hajtva filozófusnak felkent futóbolondok 97,93%-a.
annyi csak a különbség, hogy bogár az őrületéből valószínűleg nem tud olyan remek lakást, bútorokat és ingyen utazásokat biztosítani, mint demokrata társaik.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2015.11.02. 14:34:13

@Robinzon Kurzor: tiltakozom, csak ezen a felületen 2009 februárja óta hadakozunk a bogárizmus terjedése ellen! mandiner.blog.hu/tags/bog%C3%A1r_l%C3%A1szl%C3%B3

GNDL 2015.11.02. 14:38:23

„kevésbé képben levő tömegekkel szemben pedig megalázó mértékű félretájékoztatás”

Jó reggelt! Ez megy ötödik éve...

A Fidesz-KDNP hatalmon maradásának eszköze a szocialista osztogatások és szavazatvásárlások, valamint a baloldali populista retorika mellett leginkább a „félretájékoztatás”... bár ezt a fajta „dezinformálást” nálunk a kocsmában már bicskanyitogatóan pofátlan hazudozásnak nevezik, nincs mit rajta szépíteni. :)

Viszont ahol Nógrádi elvtárs szakértő lehet, ott Bogár elvtárs is. A szerencsés az lenne, ha az adófizetők kiszállhatnának a Fidesz-KDNP állampárti agitprop szemetének fenntartásából, és a ma már csak nevében közmédia minden költségét a Fidesz-KDNP állná... vagy a CÖF, nekik úgyis mindig van pár rejtett százmilliójuk ostoba kampányokra. :) Akár egyetlen adófizetői forintot is erre a szarra elvesztegetni nettó „hűtlen kezelés”...

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.11.02. 14:46:20

@Fenehorizont 667:
"hogy bogár az őrületéből valószínűleg nem tud olyan remek lakást, bútorokat és ingyen utazásokat biztosítani, mint demokrata társaik. "

Kétszer volt államtitkár, az MSZP-SZDSZ kormány idején se hagyták parlagon heverni, kicsit több köze van a magyar közélet állapotához, mint a nevezett filozófusok.

tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2011/11/az-imf-titkai.html

Aztán meg van az a szánalmas rágalom, hogy ügynökösködött is.
index.hu/belfold/ugynokugy082/

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.11.02. 14:49:50

"Nem tudom, tényleg, minek kell a számokkal jönni.

Kit érdekelnek a számok?! Minket, magyarokat a magyar nemzeti érdek érdekel.

Az pedig pillanatnyilag az, hogy mi, magyarok, őszintén és hittel utáljuk az amerikai hatalmat, de bizonyos alantas gazdasági megfontolásokból, melyek részletezésére itt most nincs hely, legyünk megértőbbek orosz, közép-ázsiai és kínai üzletfeleinkkel.

Ezt mozdítja elő Bogár Professzor Úr egyszerű és népszerű világmagyarázata. Ennélfogva pedig nagyon is helye van a magyar érdeket szolgáló közszolgálati műsorokban."

Első A Nemzeti Érdek, világos?!

The Game 2015.11.02. 14:50:39

mivan gellért, összevesztetek szemináriumon amikor még kis takonypóc voltál az egyetemen és így szeretnél bosszút állni?

Pelso.. 2015.11.02. 15:04:22

@Doomhammer: @Counter: Csak lassan az álláspontokkal, Urak.
Nem tudjuk, ki írta alá a kilövési engedélyt, s mi annak indoklása. Az is lehet, valaki összecserélte a neveket, végül is, a prof csak egy a sokból.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.11.02. 15:16:07

@Pelso..:
Kilövési engedély? Ne vicceljen, a helyzet teljesen más. Itt egy nemzeti érzelmű közgazdász és parlagon hever? Se egy államtitkárság, se Magyarország képviselete nemzetközi szervezetben? Ilyen jól állunk, elvtársak?

A Professzor Úrnak már régen vissza kellett volna térnie az államigazgatás magaslataira, ahová való. Teljes mértékben kiérdemelte.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2015.11.02. 15:16:42

@Pelso..: Semmiféle kilövési engedélyt nem látok. Bogár egyre rendszeresebben fordul elő a közkedvelt vasárnap reggeli közéleti magazinműsorban is, ott általában a D-8-as számú szt. tiszt, jelenleg zalai földbirtokos a kollégája.

Mármint a beszélgetésben.

Pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2015.11.02. 15:18:27

Rovartani fejtegetéseknél sokkal érdekesebb, hogy miképpen lett belőle - vagy hű tanítványaiból - miniszterelnöki szövegíró?! Mert Bogár prof' sajátos hapax legomenonjai (kinek ne lenne kedvenc bogárizmusa? nekem a "pénzszivattyú") hónapok óta szó szerint rendre feltűnnek Orbán szövegiben. Ennek kéne utánajárni, hogy az orvosát is közpénzből fizetik-e, mert ne spóroljunk rajta, ez tényleg közérdek lenne.
Amúgy vicces tünemény a bácsi a média zavarosában, és a sok egyéb féreg-szerűség mellett néha még szórakoztató is a Pázmányt lepipáló körmondataival.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.11.02. 15:34:57

@Pável:
"hogy miképpen lett belőle - vagy hű tanítványaiból - miniszterelnöki szövegíró?!"

Ez téves kérdés. A Fidesz szó szerint Bogár emlőin nevelkedett. Például Orbánnak tanára volt, Kövérnek meg ezer éve barátja.
tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2011/10/nyugat-csucsfegyverei.html
tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2011/03/baratomnak.html

Nem az a kérdés, hogy Bogár hogy került közel a hatalom csúcsaihoz, hanem hogy eddig (2010-15 között) miért volt attól látszólag távolabb.

Pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2015.11.02. 15:44:13

@Doomhammer: szóval az egész Bibó kolesz=Mardekár ház és Bogár=Mardekár Malazár?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.11.02. 15:49:16

@Pável:
Sajnos ezeket a neveket nem ismerem.
Csak annyit tudok, hogy a Professzor Úr mindig igen befolyásos volt. Pl. a gazdasági szabadságharc kitörése is az ő nevéhez fűződik.
tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2010/10/csapataink-harcban-allnak.html

Mariann19 2015.11.02. 15:50:53

Az világosan látható, hogy Bogár László nemzeti érzelmű közgazdász, és ennek szellemében elemez, értékel és nyilatkozik meg.
Azonban egy dologban kiemelkedik, és a mi elitünkre nem jellemzően világi műveltségű egyed, akinek szóhasználatából, utalásaiból és idézeteiből ez a pozitívum minden esetben felsejlik.
Szomorú tény, hogy ilyen tulajdonságokkal kiemelkedni lehet, mert az elit még a középszerű értelmiségi szintet sem tudja reprezentálni.

TG69 2015.11.02. 15:56:17

@rajcsányi.gellért (ergé): De azt azért nem gondolod, hogy mindez független lenne Orbán stratégiájáról, ami egy felkészülés egy hosszabb és természetesen újabb "háborús" helyzetre immár az USA ellen?

Ti ezt az egészet mikor unjátok már meg és mondjátok ki, hogy nem ilyen országot akartatok? Orbán meg egy szar politikus, akinek ideje már elmennie a francba?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.11.02. 16:07:57

@TG69:
"Orbán meg egy szar politikus, akinek ideje már elmennie a francba? "

Már miért lenne szar politikus? Köztudomású, hogy a népszerűség esése ellen nincs jobb, mint egy nemzetre törő ellenség, ami ellen csak a nemzeti egység segít. Ezeréves recept ez, utoljára pont a Viktor nagy haverja, az illiberális Erdogan adta elő hatalmas sikerrel.

Ha pedig éppen nem akar a nemzetre törni senki, akkor majd csinálunk. Irigykedők megpróbálhatják utána csinálni, a recept időtlen, de az ördög a kivitelezés részleteiben bújik meg.

Urfang 2015.11.02. 16:10:17

Bogár szövegei egy idő után fel szoktak tűnni Orbán beszédeiben is, úgyhogy ez is hamarosan hivatalos állami propagandává válhat. Orbán most mondta meg, hogy a migránsokat az USA és Soros zúdítja Európára, hogy felszámolják a nemzetállamokat, ez is eredeti bogári gondolat.

És ha már van Rogán Minisztérium miért ne lehetne egy Bogár Minisztérium is? Ezeket a fidesz világképével kompatibilis eszméket néhány milliárd adóforinttal lehetne igazán felfuttatni, meg persze egy állandó Bogár műsorral az M1-en.

szekertabor · provo.blog.hu 2015.11.02. 16:19:25

Ez a poszt méltatlan a szerzőjéhez is és a bloghoz is. Számon kérni a közmédián, hogy egy közgazdász professzort, aki nem a szokásos szólamokat mantrázza, szakértőként meg mert hívni, enyhén szólva cenzori hozzáállást tükröz. Mert vajon Bogár László az egyetlen felkért szakértője a közmédiának? Nyilván nem. Vagy talán a tudománytól elszakadt műkedvelőről van szó? Az életrajzi adatai szerint nem.
Általános- és középiskolai tanulmányait Miskolcon végezte. 1969-ben érettségizett a Kilián György Gimnázium francia tagozatán. Felsőfokú tanulmányait a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem nemzetközi kereskedelempolitika szakán folytatta, ahol 1973-ban közgazdász diplomát szerzett. 1986-ig Miskolcon élt és az államigazgatásban dolgozott. Ugyanezen évben doktorált, és családjával Budapestre költözött. 1990-től 1998-ig országgyűlési képviselő. 1991-től a politikai tudományok kandidátusa. 2002-től a Károli Gáspár Református Egyetem docense. Alapvető kutatási területe a globalitás hatalmi rendszere. Munkássága elismeréseként 2011. november 17-én a Fővárosi Közgyűlés Pro Urbe-díjjal tüntette ki.

Bárkinek a téves nézeteivel szabad, sőt célszerű vitatkozni, de kitiltatni a közmédiából, mert nem tetszik, amiket mond? Hát hol szeretnének maguk élni?

WLaci 2015.11.02. 16:20:09

Ehhez a cikkhez azt tudnám írni, hogy +100. Nagyon örülök, hogy van még, az atlantista konzervativizmusnak Magyarországon.

Orbán Amerika-ellenessége tényleg nehezen illeszthető be egy normális jobbos világképbe. Talán annyi mondható, hogy Orbán tényleg a nemzet érdekét tartja szem előtt, végső célja magyar polgárság építése, és a cél érdekében időlegesen együttműködik nem polgári rendszerekkel. (Szerintem a valódi jobbos célkitűzésre sok bizonyíték van, pl. egykulcsos adó, stb. - látszik, hogy nem jobbágyok nevelése a rendszer célja, hanem erős középosztályra törekszik.)

F. A. Hayek 2015.11.02. 16:29:01

@rajcsányi.gellért (ergé): Csak a pontosság kedvéért: kimaradt a gazdasági adatok részletezéséből az EU-Oroszország reláció: 284,5 Mrd EUR trade.ec.europa.eu/doclib/docs/2006/september/tradoc_113440.pdf

Így a kereskedelmi forgalom összege EU-Oroszország-Kína relációban 824,5 Mrd, míg EU-USA relációban az említett 515 Mrd.

A cikkben közölt adatokból még ezzel a kiegészítéssel sem lehet következtetést levonni a professzor (a szerző szerint üldözendő, letiltandó) véleményének megalapozottságára nézve. Legfeljebb annyit, hogy ilyen kereskedelmi forgalom mellett valószínűleg megalapozott az az állítása, miszerint az EU, Oroszország is Kína gazdaságilag kiegészítik egymást. Azt meg ha akarja, tisztázza vele a szerző, hogy mire (milyen területekre) gondolt az alatt, hogy az USA "több területen" (vagyis logikusan: nem általánosságban) is feleslegessé és értelmetlenné vált.

A statisztikai adatok részleges volta és a proftól idézett szöveg fals értelmezése azonban arra utal, hogy itt a legkevésbé sem valaminek a tisztázása lehetett a cél, hanem inkább a Mandinertől nem ismeretlen karaktergyilkosság, a független, mindent jobban tudó konzervatív értelmiségi imidzs erősítése jegyében.

pimpo 2015.11.02. 16:40:47

A szerző összeszedte, hogy mik azok a pozitívumok, amit a zamerika kínál, s amit Kína semmivel nem tud überolni;
Coca Cola, Hollywood, rockandroll, Disney, popzene,
liberális demokrácia, jogállam, fékek és ellensúlyok, véleménynyilvánítási szabadság, nyugati kereszténység, melegházasság.
Haha.
(Ismerőssel fecsegtünk, s csak úgy megjegyezte, hogy náluk, Izraelben most már azt tanuljál a kis gyerökök, hogy "a jézus nem mihozzánk tartozott ..." namost ez azért fenomenális újság, mert a Bibliába most akkor már csak adminisztrative tartozik bele, időlegesen, az első 5 kapitel, és a Saulus rabbi sirámai. -ennyit a nyugati kereszténységről, ami a legütősebb volt a fölsorolásodból...)

Robinzon Kurzor 2015.11.02. 16:49:12

@rajcsányi.gellért (ergé): "tiltakozom, csak ezen a felületen 2009 februárja óta hadakozunk a bogárizmus terjedése ellen!"

Hát persze.
Rendes ember az uram, amikor nem iszik ... csak hát mindig iszik.

Szerintem te sem hiszed el magadnak, hogy ezek a Patyolat-szidó alibi kritikák "hadakozást" jelentenének.

Bogár közmédiás szereplése nem elkerülhető mellékhatás, ez bizony maga a főhatás.

Szóval ne rinyáljatok: ki mit szakít, szagolja.

zsebatya 2015.11.02. 16:58:11

@szekertabor: "1973-ban közgazdász diplomát szerzett. 1986-ig Miskolcon élt és az államigazgatásban dolgozott"

Ebben az időszakban közéleti értelemben államigazgatási állást nehezen adtak nem megbízható elvtársnak a többi elvtársak.

TG69 2015.11.02. 17:07:32

@Doomhammer: Akkor viszont Gyurcsány a 2. legjobb politikus, neki sikerült még újraválasztatnia magát és a pártját. Ez így elég erős mezőny :).

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.11.02. 18:13:49

@TG69:
Lehet vitatkozni, de szerintem Gyurcsány 2006-os kampánya a "remény" témára épült. A szabály szerint egy választási kampány vagy a "remény", vagy a "félelem" témára épül, Orbánék az utóbbit pörgetik turbóra.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.11.02. 18:18:42

@F. A. Hayek:
"Így a kereskedelmi forgalom összege EU-Oroszország-Kína relációban 824,5 Mrd, míg EU-USA relációban az említett 515 Mrd. "

Szerintem adjuk hozzá Braziliát és Japánt is és akkor látszik majd igazán, mennyire eltörpül az USA a világ maradék részét felölelő szövetséggel szemben.

Hogy ez a szövetség nem létezik? Például hogy Oroszország és Kína jó okból utálják egymást és máig komoly feszültségek vannak köztük? Sebaj, teher alatt nő a pálma, az új tengely létrehozása mindennél fontosabb.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.11.02. 18:21:18

@zsebatya:
"Ebben az időszakban közéleti értelemben államigazgatási állást nehezen adtak nem megbízható elvtársnak a többi elvtársak."

Bogár László megbízható volt, mivel tagja volt az MSZMP-nek.

Ezt ő azzal indokolta, hogy az egyetem elvégzése után megpróbálták ügynöknek beszervezni és egyféleképpen tudott csak megmenekülni, ha belép a pártba. Mivel párttagokat nem szerveztek be ügynöknek.

Üldözve nem volt, az biztos, bár miskolci számkivetettségét megpróbálta egyfajta üldözésnek beállítani.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2015.11.02. 18:21:39

@TG69: "mondjátok ki, hogy nem ilyen országot akartatok? Orbán meg egy szar politikus, akinek ideje már elmennie a francba?"

Szívesen kimondom: én egy jobb, a mostaninál jobb Magyarországot akarok, van még mit javítani, rá is megy majd az életünk, ahogy a gyerekeinké - meg apáinké, nagyapáinké is :)

De azt is kimondom: Orbán nem szar politikus, sőt, mint _politikus_ messze a legtehetségesebb az elmúlt 25 év magyar mezőnyéből. Ezért hívják 2015 őszén Orbán Viktornak és nem Gyurcsány Ferencnek, Bajnai Gordonnak, Tóbiás Józsefnek vagy Ungár Klárának a miniszterelnököt :D

Ha a választók többsége úgy dönt majd, hogy Orbánnak ideje eltakarodnia, majd eltakarodik. Ha meg újra úgy döntenek majd, hogy Orbán kell, újra Orbán lesz. Ezt hívják demokráciának.

Pelso.. 2015.11.02. 19:04:13

@Counter: Nos, az a műsor (már) nem éppen valid indikációja az illető, sőt, bárki státuszának. @Doomhammer: OK, nincs engedély, akkor viszont áruló van a rendszerben, valamint nagyon kíváncsi vagyok a prof válaszára... Amennyiben kap egy nagyon magas posztot, biztos, hogy csendben marad?

iknebli 2015.11.02. 19:06:33

Szvsz a kulturális összetartozás csak neked jutott eszedbe, ezt mindenki lesz*rja, még az USA is.

A gazdasági már érdekesebb. Lássuk csak (a te adataiddal):
EU<->USA : 515 MEUR
EU<->nem USA (CHN+RUS) : 467+285 = 742 MEUR
Szerinted a híresen kapzsi amcsiknak nem csorog a nyáluk erre a tortára? Szerintem de.

Bónusz elmélet (vigyázat, konteó!): vajon az EU országok miből fogják finanszírozni a "menekültek" ellátását? Az EU országaiban nagyrészt már azelőtt is hitelből szőtték a szociális hálót, kétlem, hogy erre most az égből hullana a lóvé. Na de ki adja azt a hitelt? Pontosabban: ki szeretne nagyon még egy csomó hitelt lenyomni más országok torkán?

Még az is előfordulhat, hogy ennek a futóbolondnak igaza van/lesz :(

GNDL 2015.11.02. 19:10:53

@rajcsányi.gellért (ergé): „Ezért hívják 2015 őszén Orbán Viktornak ... a miniszterelnököt”

Ha nem lett volna szavazatvásárlás 2014-ig, nem lett volna rezsiharc, közmunka, nem lett volna gyedextra, krumpliosztás, cukorosztás, nem lett volna kádárista retorika, nem lett volna több tízmilliárdos „jobban teljesít” kampány (lásd mivel zártál: megalázó mértékű félretájékoztatás), nem lett volna szocialista osztogatás, mindezt lopott közpénzekből többek közt, akkor kurvaélet, hogy ez a posztkommunista geci a korrupt bűnszervezetével ma nem lenne kormányon.

Mi a fasztól jó politikus?! Egyetlen nyilvános vitát nem vállalt egy évtizede... egyetlen sornyi programot nem hoztak nyilvánosságra ötödik éve...

„Ezt hívják demokráciának.”

Tehát akkor szerinted az MSZP-SZDSZ kifogástalanul kormányzott 2006-ig?! Felvirágoztatták az országot?! Megoldották az ország minden problémáját?! Hiszen újraválasztották őket, többen szavaztak rájuk 2006-ban mint a Fidesz-KDNP-re 2014-ben... :)

maroz 2015.11.02. 19:12:11

"Mert először is: mit jelent az, hogy Európa, Oroszország és Kína kiegészíti egymást társadalmi és kulturális téren? Az oroszok esetében: egyre nagyobb tömegek olvasnak Puskint és Pelevint? Százmilliók járnak orosz balettot nézni és táncolni?"

Azért az se semmi, amikor ekkora lendülettel bogárlászlózik valaki, miközben gőze sincs arról, hogy mi is az a kultúra. Elolvashatott volna előtte pár sort Szűcs Jenőtől:

"Hogy azonban a „magas kultúra” önmagában még mennyire nem korrekció, arra elég felhozni : az a tény például, hogy a 19. századi orosz irodalom a kor talán legnagyobb irodalma, mit sem korrigált Oroszország 19. századi struktúráján."

maroz 2015.11.02. 19:14:20

@Counter: Úgy kell neked Bogár László, mint a falat kenyér. Nélküle tényleg nehezebb lenne szeretni az usát? :)

GNDL 2015.11.02. 19:20:14

@rajcsányi.gellért (ergé): „Ezt hívják demokráciának.”

Mondjuk azután, hogy bevezették a kékcédulás választási rendszerüket a fideszes elvtársak, majd gyakorlatilag betiltották a népszavazás intézményét, az összes elméletileg független kormányzati ellenőrző hivatal és szerv élére fideszes cselédeket ültettek (kúria, Polt, bíróságok), felszámolták a jogállamiságot, valamint a fenti poszthoz szorosan kapcsolódva kisajátították a közmédiát, a magyarországi „demokráciától” a helyedben nem lennék annyira hasra esve...

Szindbad 2015.11.02. 19:50:13

Szokásos konzervatív minőség, mint Hegedűs Zsuzsa, vagy Nógrádi György.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.11.02. 19:59:11

@rajcsányi.gellért (ergé):
"Ha a választók többsége úgy dönt majd, hogy Orbánnak ideje eltakarodnia, majd eltakarodik. "

Szerencsére a választóknak nem engedik meg, hogy rosszul döntsenek és blokkolják a vasárnapi boltzárról szóló népszavazást. Biztos emlékeznek, egy hasonló népszavazás - a vizitdíjas - hogy okozta egy másik európai jelentőségű politikus, Gyurcsány Ferenc bukását.

Veridicus76 2015.11.02. 20:16:07

A Fehér Ház köszöni a lelkes támogatást.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2015.11.02. 20:19:02

@GNDL: tavaly tavasz óta volt 3 időközi parlamenti képviselői választás, mind a hármat elvesztette a Fidesz. És közben elveszítette az alkotmányozó többségét is. De nem látom, hogy a Fidesz felülírta volna az eredményeket vagy rendkívüli állapotot vezetett volna be. Ha lesz egy elég népszerű és vonzó erő, az majd leváltja a Fideszt. Amíg ilyen nincs, nyer az aktuálisan legtámogatottabb párt, ami a Fidesz jelenleg. Egész pontosan 9 éve az.

Szindbad 2015.11.02. 20:35:36

@rajcsányi.gellért (ergé): Erdogan pl. fegyvert tartott a munkatársaid fejéhez, de 86%-os erős ember. Erdogan bármit megtehet, de majd elküldik őt az emberek a választáson, ha nem lesznek elégedettek vele.

F. A. Hayek 2015.11.02. 20:38:40

@Doomhammer: "Szerintem adjuk hozzá Braziliát és Japánt is és akkor látszik majd igazán, mennyire eltörpül az USA a világ maradék részét felölelő szövetséggel szemben."

Ezt Bogárral és a fenti cikk szerzőjével tudjátok megvitatni. Utóbbi örvendetes módon utólag kiegészítette az írását a következő adattal: "Az EU és Oroszország közötti forgalom: 285 milliárd euró."

GNDL 2015.11.02. 20:51:17

@rajcsányi.gellért (ergé): „közben elveszítette az alkotmányozó többségét is”

Ha nincs kékcédulás fideszes választási rendszer (a gerrymanderingről nem is beszélve), akkor 2014 tavaszától eleve nincs is „alkotmányozó többség”... jelentsen ez bármit annak tükrében, hogy ma már alkotmányunk sincs, csak Pozsgay-Szájer elvtársak fecnije van. És akkor innen indult volna a többség apadása... ki tudja, hol jártunk volna a netadós tüntetésekkor, és ki tudja, hol járnánk ma.

„a Fidesz felülírta volna az eredményeket vagy rendkívüli állapotot vezetett volna be”

Felülírtak mást, lásd mondjuk trükközés a gazdasági- vagy éppen munkanélküliségi adatokkal, és rendkívüli állapotokat teremtettek máshol... lásd mondjuk a ma már a csak és kizárólag fideszes politikai célokat kiszolgáló „közmédiát”, idén évi 127 milliárdos, ilyen formán lopott közpénzekből...

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.11.02. 21:05:36

@F. A. Hayek:
"Ezt Bogárral és a fenti cikk szerzőjével tudjátok megvitatni."

Nem, ezeket maga adta össze.

"Így a kereskedelmi forgalom összege EU-Oroszország-Kína relációban 824,5 Mrd, míg EU-USA relációban az említett 515 Mrd. "

Így aztán magától várom a magyarázatot, milyen alapon adja össze Oroszországot Kínával és miért nem pl. USA-t Kínával, ami egy sokkal szorosabb szinergia.

Bogár megmondja egyébként. Azért, mert az USA a világpusztító világerő - maga a Sátán - hona és kell ellene egy ellensúly, hogy a föld megalázottai és megszomorítottai megkapják, ami jár. Ezért nem lehet felakadni olyan apróságokon, hogy Oroszország és Kína viszonya még akkor is problémás volt, amikor papíron ugyanabban a táborban harcoltak (a II. vh. idején).

Herr Schnitzel Lutscher 2015.11.02. 21:06:25

a cár atyuska jó, csak a tanácsadói rosszak. ezt kéne végre megérteni, efftársak.

GNDL 2015.11.02. 21:07:39

@WLaci: „Orbán tényleg a nemzet érdekét tartja szem előtt, végső célja magyar polgárság építése”

Egyrészt melyik nemzet?! Mert egyet, a magyart azt hiszem kizárhatjuk, annak tükrében, amennyi kárt okozott már Orbán és korrupt bűnszervezete a magyar nemzetnek. :) Másrészt: polgárság?! Évek óta a kádárista suttyó prolinak játszik, hol van a Fidesz-KDNP politikájában, intézkedéseiben az „adófizető, öngondoskodó polgárság”? :)

„valódi jobbos célkitűzésre sok bizonyíték van, pl. egykulcsos adó”

Magyarországon nincs egykulcsos adó, mert az a jövedelmi- és forgalmi típusú adók egyetlen kulcsát jelenti. Egykulcsos szja van, és mellette 2010 óta bevezetett vagy megemelt félszáz válságadó... ez lenne a „jobbos célkitűzés”? :)

„stb”

Folytasd, mesél még a „jobbos célkitűzésekről”... eddig egyet említettél, azt sem találtad el. :)

„erős középosztályra törekszik”

Azért bassza agyon rekord adókkal, rekord járulékokkal és rekord bürokráciával a vállalkozásokat?! :)

Szindbad 2015.11.02. 21:29:34

@rajcsányi.gellért (ergé): Most éppen Soros György az ügyeletes hunyó. Mindig kell egy ügyeletes hunyó, ez a minőségi politizálás alfája és omegája. Ha ezek egyszer csak elfogynak, akkor majd Marinéni leváltja Orbánt.

Herr Schnitzel Lutscher 2015.11.02. 22:13:31

@Szindbad: majd akkor Marinéniről gyorsan kimutatjuk, hogy norvégpénzelt civil gárdista és ráküldjük a yardot, a tévéműsorból technikai hiba miatt kifelejtjük és biztonság kedvéért tiltott tárgykörként népszavazhatatlan lesz a kombinéja is. Utána persze elégedetten megállapítjuk, hogy mindössze nyilván nem volt olyan tehetséges, mint minden idők legnagyobb formátumú stadionköpködője, ilyen a demokrácia.

Bloodscalp 2015.11.02. 22:46:43

@rajcsányi.gellért (ergé): ezt populizmusnak hívják te szerencsétlen nyikhaj. Ha a viktorod elzavarják, olyan sírást-rívást levágtok amilyet mindig leszoktatok amikor fidesz vesztés van, megy az mszp/baloldalizás/fletózás/kis jobbikozás ezerrel majd:)

Egy a tábor egy a zászló, és egyértelmű hogy ez a félkegyelmű a te szekértáborodhoz tartozik, szóval ha büdös neked, a főnöknek tessék sírni.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.11.02. 22:53:38

@Pelso..:
"OK, nincs engedély, akkor viszont áruló van a rendszerben, valamint nagyon kíváncsi vagyok a prof válaszára... "

A prof válasza már megjött, ugyanaz, amit évek óta hajtogat (mert már nem ez az első próbálkozás azon érdekcsoport ellen, amihez ő tartozik). Egység kell, mert ha megosztják a magyarságot, akkor nemzeti katasztrófa lesz. Egyben azt is jelenti ez, hogy a nemzeti egység megbontói árulók (nem ő, hanem azok, akik őket támadják) és az árulóknak tudjuk, mi jár. Hegedűs hadnagy sorsa legyen intő példa.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.11.02. 22:54:48

@Bloodscalp:
"Ha a viktorod elzavarják, olyan sírást-rívást levágtok"

Nem, az üzenet az, hogy Viktor az egyedüli, aki rendet tud tartani Magyarországon. Nélküle káosz lesz. Értse ezt mindenki, ahogy akarja.

nevetőharmadik 2015.11.02. 22:58:55

@rajcsányi.gellért (ergé): Ugyan, ergé, micsoda szánalmas rizsa... "vannak még hibák, elvtársak..."

Már látom, ahogy rámegy az életed a nagy javításra: bogárlászló-féle (udvari) bolondokon élcelődsz egy picit, esetleg ezredszerre is megállapítod, hogy ilyen ország pedig nincs, lelkiismeret kipipálva, aztán 2018-ban megint leszavazol Orbánra meg a Fideszre.

Csak arra kérlek, meg ne szakadj a nagy küzdelemben, az istenért!

Szindbad 2015.11.02. 23:19:40

A Századvég kutathatna közvéleményt Bogárról, Nógrádiról. Az eredményt sejthetjük, tehát drága ergé, az emberek ezt jobban tudják, nincsen igazad.

Szindbad 2015.11.02. 23:35:45

indavideo.hu/video/15_ora_alatt_bontjak_el_a_feluljarot

15 óra alatt. Nagyjából ez az oka az 5-6 szoros egy főre jutó GDP-különbségnek. Nálunk mennyi idő alatt csinálnák meg?

Pelso.. 2015.11.03. 06:47:31

@Doomhammer: Még a jelenleginél is nagyobb káosz? Olyan nincs, tehát kockázat sincs.

@rajcsányi.gellért (ergé): Hazai közegben, valós célok és eredmények ismeretében, sajátos morál alapján valóban a legtehetségesebb.

Herr Schnitzel Lutscher 2015.11.03. 07:22:55

@Pelso..: na igen, nem mindegy a mérés szempontja, mégis miben a legtehetségesebb: saját maga, vagy a nemzet gyarapodásának előrelendítésében. A "pillanat uralásának" ugye nem egészen mindegy mi is a végcélja, a klán, vagy a közjó. Ennek egész könnyű mérőszáma, mégis mennyi marad átlagjános zsebében a hónap végére, mekkora eséllyel "áll meg saját lábán" átlagjános junior idehaza v. külföldön, jut egy id. átlagjánosnak ágytál a kórteremben stb., ezt persze lehet méricskélni térben és időben is hasonítgatva.

persze ilyesmit nem illik firtatni, hisz ha vannak is iciripiciri gondok, de a fényes ösvényen járunk már bástya efftárs bölcs útmutatása alapján, így majd ükunokáink ükunokáinak is tutira olyan jó élete lesz, mint a nemzet vejének egy hétvégi közbeszerzés után most. csak hinni kéne és húzni az igát, te majom kételkedő, teeeeeeeeeeeee

irigy vagy, az a bajod!

Veridicus76 2015.11.03. 07:33:30

Az a helyzet, hogy R.G. Bogár László egyetlen állítását sem cáfolta. Mellébeszél, elvész bizonyos önkényesen kiragadott részletekben, ahelyett, hogy rendszerszinten gondolkodna. Mindig vicces, amikor kis ugróbolhák próbálják csipkedni a gondolkodókat.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2015.11.03. 08:17:04

@GNDL: Nincs nektek alkotmányotok? És? Nekünk van, ti meg le vagytok szarva.

Jean Sol Partre 2015.11.03. 10:00:36

@Doomhammer: "Mivel párttagokat nem szerveztek be ügynöknek."

Ez persze nem igaz, bár hasznos legenda.

Jean Sol Partre 2015.11.03. 10:04:50

@rajcsányi.gellért (ergé): "vagy rendkívüli állapotot vezetett volna be."

ettől nem voltunk nagyon messze. a hajlam legalábbis megvan hozzá, ezt láttuk.

Szindbad 2015.11.03. 10:10:43

@Mr Falafel: A betonszilárdságú alaptörvényre gondolsz, amit csak akkor nem írnak saját képükre hetente, ha nincs meg a szavazatuk hozzá? Hát ez az övék, nem az enyém. Még ha nem is számítok.

Jean Sol Partre 2015.11.03. 10:11:23

@Pelso..: " Még a jelenleginél is nagyobb káosz? Olyan nincs"

Tévedés. A káosz azt jelenti, nem érkezik rendben a fiúk számlájára a pénz.

lorantka 2015.11.03. 11:11:15

@Doomhammer:

Ha annyira szinergikusak a kínaiak az amcsikkal, akkor miért izmoznak hadihajókkal egymás seggébe bújva?

Ha annyival szinergikusabb az amcsi-kínai együttműködés, mint az orosz-kínai, akkor miért az orosz technika segíti ki őket folyton? (űrhajótól repülőn keresztül egészen a repülőgép-hordozóig)

Azon a környéken a természetes frontvonalak a japán-usa-délkorea-tajvan vs oroszország-kína(+é-korea- és egyéb resztli) csoportok között húzódnak.
Szerintem is.

IdomitottFoka 2015.11.03. 11:32:09

@lorantka: A csendes-óceáni kereskedelem kontrollja feletti uralomért való harc már gyakorlatilag hagyomány az USA részéről, kihívói mindig akadtak de egyelőre még őrzi a bajnoki övet. A szinergia ettől még létezik, mert a közös gazdasági beágyazódás elég nagy (konkrétan nagyobb mint Oroszország GDP-je).

Azért alkalmaznak orosz űrtechnológiát és egyéb fegyvertechnológiákat a kínaiak, mert azok eladók, az amcsi meg nem.

Kötve hiszem, hogy ha az említett bármelyik szereplő közül kettő összerúgná a port, a harmadik nem az USA mellé állna, bármelyik is legyen a harmadik.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.11.03. 12:34:07

@IdomitottFoka:
"Kötve hiszem, hogy ha az említett bármelyik szereplő közül kettő összerúgná a port, a harmadik nem az USA mellé állna, bármelyik is legyen a harmadik."

Kína és az USA kapcsolata annyira régi, hogy már a második világháborúban is szövetségesek voltak. Aztán rossz irányba mentek a dolgok, az amerikaiak kínai barátai (akik átvitték Kínát a második világháborún) Tajvanra szorultak és a kommunisták szerezték meg az országot. Meglepő módon mindez nem eredményezte azt, hogy a kínaiak és az oroszok (akkor szovjetek) barátok lettek. Például azért nem, mert a kínai kommunisták nagyon is tudatában voltak annak, hogy a szovjetek (akik a második világháború alatt több támogatást küldtek a nacionalista rezsimnak, mint a kommunistáknak) eladták őket Kelet-Európáért, így a nacionalista kínai rezsimmel a kínai kommunistáknak segítség nélkül kellett elbánniuk.

Azóta telt-múlt az idő és az amerikaiak újraépítették kínai kapcsolataikat, amelyeket elszúrtak akkor, amikor Csang Kaj-Seket támogatták a kommunisták helyett. Kína azért fejlődött rohamtempóban, mert az USA ezt lehetővé tette neki és ez ma is így van. Ezzel szemben az oroszok joggal nézik aggódva a gyorsan növekvő szomszédot és jól tudják, hogy egész Szibériában csupán 50 millióan laknak.

Tehát Oroszország és Kína tradicionális riválisok mivel történelmileg is így volt és a jelenlegi geopolitikai realitás is ezt diktálja. Az USA és Kína pedig tradicionális szövetségesek, mivel történelmileg is így volt, jelenleg meg Tajvan kivételével nincs olyan téma, amiben ütköznek az érdekeik. Tajvan meg előbb-utóbb úgyis Kínáé lesz, néhány évtized ide-oda nem számít.

EU-Oroszország-Kína tengely vízionálása tehát nem következhet másból, mint ideológiai megfontolásokból, mivel gazdaságilag semmilyen alapja nincs. Ideológiailag az áll mögötte, hogy Oroszország és Kína mindkettő autoriter állam és az európai autoriter politikusok nagyon szeretnék, ha ilyen országok rendelkeznének nagy befolyással, nem a francia forradalom eszméiben gyökerező gondolkodású USA. Konkrétan például Orbán az államkapitalista ötleteit Kínától lopta, mivel ők találták ki azt, hogy csak a gazdaság egyes területein engedélyeznek szabadversenyt, míg az állam hatalmát a kulcsszektorok (bank, távközlés, kereskedelem) feletti állami kontrollal valósítják meg. Amikor Orbán azt a célt tűzte ki, hogy 50% felett legyen az állam részesedése a bankszektorban, akkor a kínai receptet próbálja másolni. És roppantul zavarja, hogy egyes, a modern idők szavait tudomásul venni nem hajlandó eurokrata vagy amerikai politikus holmi versenygazdaságról meg fékekről és ellensúlyokról hablatyol.

A Fidesz gazdaságpolitikája azon alapul, hogy a versenyalapú gazdaság Magyarországot csak tartós leszakadásba taszítja és a "fejlődési diktatúra" a felzárkózás alapja. Ez nem új ötlet, a késő Kádár-korból származik, mivel a Fidesz első vonalának egész gondolkodása a késő Kádár-korból származik. Ezért is hasonlít annyira a rendszer, amit felépítettek a késő Kádár koréra és ezért lesznek idegesek, ha valaki a rendszerváltást emlegeti. És ezért érzi jól magát Bogár László, a késő Kádár-kor gyermeke és produktuma ebben a környezetben.

vargánya 2015.11.03. 12:38:09

@Mariann19: "a mi elitünkre nem jellemzően világi műveltségű egyed, akinek szóhasználatából, utalásaiból és idézeteiből ez a pozitívum minden esetben felsejlik. "

Az őt érő támadások - gondolom- részben emiatt keletkeznek: sokakat frusztrálhat, hogy nem értik azt a kifinomult nyelvezetet amit használ. Ezen mérhető le legjobban a 80-as évekhez képest bekövetkezett szellemi hanyatlás az "értelmiség" körében. Megkockáztatom: az akkori értelemben vett értelmiség megszűnt létezni.
Más kérdés, hogy amit mond az vitatható (lenne), ha lenne komolyan vehető vitaképes ellenfél. Mert a fikázás, lejárató szándékú gyalázás ugyebár nem vita!

Az "ergé"-poszt javára írható, hogy legalább érvekkel próbál vitába szállni. Bár - szerintem - egyszerűbb lett volna felhívni az öreget, hogy ugyan fejtse már ki részletesebben!

IdomitottFoka 2015.11.03. 13:41:11

@Doomhammer: "A Fidesz gazdaságpolitikája azon alapul, hogy a versenyalapú gazdaság Magyarországot csak tartós leszakadásba taszítja és a "fejlődési diktatúra" a felzárkózás alapja."

Ezzel tudnék csak vitatkozni, mert sztem a Fidesz gazdaságpolitikája koránt sincs ennyire (sem) kiforrva. Sertepertél ott néhány hóbortos alak, akiknek hosszútávú hagymáza (éppen) egybecseng a rövidtávú félelmekkel és érdekekkel, de ennyi. A versenyalapú gazdaság Magyarországon őket taszítaná tartós leszakadásba.

IdomitottFoka 2015.11.03. 13:42:49

@vargánya: "ugyan fejtse már ki részletesebben"

A viccek kifejtése megöli a poént.

Mariann19 2015.11.03. 13:58:41

@vargánya:
"Más kérdés, hogy amit mond, az vitatható /lenne/, ha lenne komolyan vehető ellenfél."
Bogár László elemzései a saját világlátásán alapulnak, és ha ezek történetesen egyeznek a nemzeti érzelmű elvekhez, azt véleményként el kell fogadni.
Stílusában - mint utaltam rá - megjelenik a rendszerszintű gondolkodás, a szinte matematikai pontossággal felépített tartalom, mely kiemeli Bogár László értelmiségi erényeit.
Nem szándékom védelmembe venni, de szót kell emelni az ellen, hogy a nem tetsző véleményt megfogalmazókat dehonesztáló módon állítjuk a nyilvánosság elé.
A tartalom legyen a prioritás!

Kandeláber 2015.11.03. 14:36:36

Mennyivel hülyébb ez a Bogár Laca teszem azt a kardigános politikai Miki-egérnél (Lengyel László), esetleg a kanárisárga pulóveres Ungváry Rudolfnál, vagy például Bokrosnál?

TG69 2015.11.03. 15:46:54

@rajcsányi.gellért (ergé): Ne húzd magadra a tömeget, én az itteniek véleményére vagyok kiváncsi. Ahogy Gyurcsányt is UFI-ben részesítettétek anno és megis maradt. Tehát hogy a hatalom megtartásában és a kamarilla politikában mennyire sikeres egy politikus az lényegében másodlagos, ha az országról, rólad és gyermekeidről van szó. Amiért annak idején azt kivántuk, Gyurcsányékből elég, azt nem látom most miért nem áll fenn. Intézményesült a korrupció, nincs egy épkézláb rendszerszintű átalakítás (sőt amihez nyúltak az visszalépés lsd oktatás, egészségügy, nyugdíj) a fideszt pénzéhes karrieristák lepik el és állami milliárdok mennek el hülyeségekre. Minden rossz megmaradt csak épp tovább fejlesztették. A tömeg egyelőre bekajálja a kormányzati PR-t, nincs államcsőd (igaz fejlődés lehetősége sem). Neked/nektek mi tetszik ebben a politikában?

TG69 2015.11.03. 16:26:06

És hogy a mai makro- és mikrogazdasági környezet milyen pocsék arra elég Chikánt idézni, aki azért konzervatív oldalon gondolom még ma is jelent valamit :

www.portfolio.hu/unios_forrasok/gazdasagfejlesztes/chikan_negy_tenyezo_miatt_csuszott_vissza_magyarorszag.4.221914.html

IdomitottFoka 2015.11.03. 16:32:54

@Kandeláber: Ez egyéni ízlés kérdése, de amúgy mindig azon a bohócon röhögünk vagy sírunk, aki éppen fellép.

F. A. Hayek 2015.11.03. 16:36:09

@Doomhammer:

"Így aztán magától várom a magyarázatot, milyen alapon adja össze Oroszországot Kínával és miért nem pl. USA-t Kínával, ami egy sokkal szorosabb szinergia."

Márpedig ezt a két remek szerzővel tudja megvitatni, ugyanis ők hozták fel az EU-Oroszország-Kína és EU-USA (TTIP) szinergiákat.

Az én szerény közreműködésem a Bogár és a közmédia lejáratására írt tudálékos cikk elemi logikai hibáinak / csúsztatásainak kijavítására korlátozódott.

Szindbad 2015.11.03. 20:57:16

@TG69: Chikán elég jó ideje kitaszított már.

Kandeláber 2015.11.03. 22:01:29

@IdomitottFoka: Az általam említett kretének is rendszeresen fellépnek bizonyos porondokon.
SzektATV, Simlicska-féle rémHírTV etc...etc...

Bloodscalp 2015.11.03. 22:58:59

@Pelso..: beelőztél...már ez a tolvajok fejedelme se képes évek óta úrrá lenni a káoszon-amit ő és a bandája okozott. Lehet fletózni, de anno sosem marakodtak ennyire látványosan a közpénzen.

gyalog.galopp 2015.11.04. 08:06:51

@Doomhammer:

Takarjuk ki Bogár érzelmi, néha spirituális töltetű megnyilvánulásait, maradjunk a puszta gazdasági érdekeknél.

Európai technológia, orosz, energia és nyersanyag, kínai munkaerő, ráadásul ezek fizikailag is szomszédok, a kereskedelmi és kulturális kapcsolatok évezredes múltúak, erre szokták mondani, összeáll, ami összetartozik.

Az USA alattvalóként kezeli a szövetségeseit is, nem riad vissza semmilyen eszköztől az érdekérvényesítés során, számára Európa elsősorban piac, illetve katonai erődítmény.
Európa számára, különösen a keleti felének, Oroszország elsősorban piac és nyersanyag forrás..

Szóval Bogár úr elemzései egyáltalán nem földtől elrugaszkodottak.

Pelso.. 2015.11.04. 08:41:33

@Herr Schnitzel Lutscher: Csakhogy: hogy lehetne nálunk főleg, egyáltalán racionális mérési szempont rendszert felállítani (s annak eredményét abszolút validként elfogadtatni a néppel, - ennek egy párt csapat sem fog soha nekifutni), amikor amikor több millió, ráadásul eszetlen határok között, ideológiai beböfögésekre folyamatosan változó szubjektív állampolgári vélemény adja az alapot....?
Egyszerű példa, amiből kellene tanulni minden helyzetben és pozícióban: anno MP 50%-kal megnyomta a közszféra alapbért, csak mert ígérte, de a legcsekélyebb minőségi-teljesítmény elvárás nélkül. Arról nem beszélve, hogy a bevételi oldalon ennek fedezete nulla volt.

Herr Schnitzel Lutscher 2015.11.04. 22:14:48

@Pelso..: ne gyere tényekkel. már honecker is megmondta: ich lasse mir meine politik nicht durch wirtschaft kaputt machen!
süti beállítások módosítása