„Mi az örökkévalóságnak dolgozunk, tudunk várni pár évet” – Semjén Zsolt a Mandinernek
2015. április 08. írta: Redakció

„Mi az örökkévalóságnak dolgozunk, tudunk várni pár évet” – Semjén Zsolt a Mandinernek

semjen_zsolt_1.jpg

A vasárnapi zárva tartás bevezetése siker, a családi boltban vasárnap is együtt a család, az állatok pedig nem juthatnak a mennyországba Semjén Zsolt szerint. A KDNP nemrég újraválasztott elnöke a Mandinernek elmondta: pártja nem egyértelműen jobboldali, viszont mindent elért, amire lehetősége volt. Semjén lapunknak arról is beszélt: ő szorgalmazta az RMDSZ-szel való fideszes kiegyezést, nemzetpolitikai életcélja pedig az egymillió új magyar állampolgár a ciklus végéig. Nagyinterjúnk.

„Március végén újra elnökké választották. Miért nem indult senki ön ellen? Mást nem érdekel ez a munka?

Általános támogatással engem választottak. Hogy jut ebből arra a következtetésre, hogy mást nem érdekel? Logikailag ebből az következik, hogy olyan eredményeket értünk el, amelyek önmagukért beszélnek, s a párt egésze ezt az utat akarja járni a jövőben is. 

Milyen utat?

A KDNP-nek sajátos karaktere van, amely alapján teljesen egyedülálló a magyar politikai palettán. Először is: Mi vagyunk az egyetlen történelmi párt a parlamentben - hacsak a szocialisták nem tekintik magukat annak… A mi pártunkat '44-ben a nácik ellen alapították, '45-ben folytatták a küzdelmüket a vörös diktatúra ellen, '47-ben Barankoviccsal megnyerték a választást és ez volt az egyetlen párt, amelynek tagjai egytől-egyig börtönbe kerültek vagy az emigrációt választották, de egyikük sem lett kollaboráns. 1990-ben Antall József kormányában rendszerváltoztató kormánypárt lettünk. Mi maradtunk. Hol vannak a történelmi pártok? A szocdemek, a kisgazdák? Vagy a nagy rendszerváltoztató pártok? Az SZDSZ? Az MDF? Nekünk parlamenti frakciónk van, a főispánoktól a polgármesterekig az ország egész területén jelen vagyunk. Úgy, hogy minden programpontunkat megvalósítottuk. A családi adózástól kezdve a nemzet közjogi egyesítésén át. Az utolsót, a családok csődvédelmét most nyújtjuk be és idén meglesz az is. 

Minden programpontot megvalósítottak? Abortusz?

Beleírtuk az alkotmányba, hogy a magzati élet fogantatásától védett, de a konkrét törvényi szabályozás csak olyan lehet, amit az adott társadalom el tud fogadni. Elértünk mindent, amire lehetőségünk volt, a többi párt közben vagy nem tudta megvalósítani a programpontjait, vagy ma már egészen mást mond, mint a kezdetekkor.

A Fideszről beszél!

Ott üdvös fejlődést láthatunk. A KDNP mindig ugyanazt mondta, és meg is cselekedtük. 

Csak éppen választáson nem mérették meg magukat, inkább bekúsztak a Fidesz hátán.

Hogyhogy bekúsztunk? Az emberek a Fidesz-KDNP szövetségre szavaztak. Hat választást nyertünk egymás után. Ez a pártszövetség a magyar, sőt, az európai politikatörténet legsikeresebb politikai konstrukciója. Logikailag két lehetőség van: vagy az van, hogy a KDNP fantasztikus értéket képvisel, amelyet a Fidesz felismert; vagy az, hogy én hoztam össze valamilyen zseniális megállapodást. Utóbbit a kötelező szerénység okán is kizárhatjuk.”

Stumpf András interjúját híroldalunkon olvashatják.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr907350504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jean Sol Partre 2015.04.09. 12:36:22

@István Tamasi: félreérted, birca azt mondja, hogy amikor Semjén épp nem sért törvényt, nem hazudik és más geciséget sem csinál épp, akkor (és csak akkor) nagyon rendes ember.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.04.09. 12:43:50

@Jean Sol Partre:

Nem csalt a doktorijával.

Nem üldözi a szegényeket.

Igen, politikusként idpnként hazudik, ez igaz.

Jobblada 2015.04.09. 12:44:38

Én azt szeretném, ha nem tiltanák be a vasárnapi és a szombati banki ügyintézést. Mi az, hogy vásárolok, de hitelt nem tudok hozzá intézni, mert már szombaton is otthon heverésznek a banki ügyintézők, kockázatkezelők, hitelelbírálók? Korlátoznak a jogaimban! Diktatúra! Nem tudom befektetni a millióimat, mert persze a brókerek is hosszúhétvégéznek, a befektetési tanácsadók meg gondolom templomba járnak...

Németországban, Franciaországban, a világ gazdagabbik felén a baloldal és a szakszervezetek hosszas és kitartó követelésére lett joguk a bolti eladóknak, pénztárosoknak a vasárnapi pihenéshez, nálunk bezzeg a baloldal inspirációjára gondol mindenki csak saját magára, mert 4 éve egyszer vasárnap akart bútort venni, tudott, de ha jövő héten megint eszébe jut, hát várnia kell majd hétfőig, ami mégis csak gyalázat, az emberi jogok korlátozása.

Legalább akkora hülyeség, mint Stumpf kérdése amiben a keresztény hit és a vadászás között próbál valamilyen összefüggést vagy ellentmondást találni, hosszasan. Annyi látszik a dologból, hogy Stumpfnak gőze sincs a keresztény vallásról vagy hitéletről.

István Tamasi 2015.04.09. 12:55:11

@maxval bircaman szerkesztő:
Te ocsmány bulesz birkaszar!
A neten forog egy fotó amelyen tömjénzsoltika egy lelőtt mezei nyúllal a kezében látható lenge koraőszi-későtavaszi öltözetben, a dzseki nyitva, mögötte a növényzet dús zöld lombozattal. Miondez ellentmond annak, hogy a mezei nyúl vadászidénye a tél, alapvetően december illetve részben január. Ez bizonyíték te agyatlan birkszar!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.04.09. 13:01:01

@Epokit Drive:

"katolikus keresztény vagyok, de egyszer sem éreztem, hogy a KDNP engem képviselne. Ellenkezőleg: évek óta szégyenkezem miattuk, a nevükbe felvett keresztény jelző pedig az én szememben csak a kereszténység meggyalázására volt jó az elmúlt években, illetve a kereszténységgel szembeni politikai ellenszenv növelésére." --- írod.

Mit szeretnél? Prohászkát, Mindszentyt? Vagy Slachtát, Barankovicsot? Szerinted, ha magyar kereszténydemokrácia nem olyan papírkutyákból állna, mint most, hanem a gestapoval vagy az ávóval is szkanderezni leálló hitpajzsaiból, hogy őrjöngene akkor a csőcselék, hogy kívánná akkor a vérüket? Nézd meg, hogy például Kocsis Fülöp püspökatyára, akitől nehéz volna eltagadni, hogy egy végtelenül következetes és szentéletű főpap, mi gyűlölet zúdul, hogyan próbálják ellehetetleníteni, csak mert hite és meggyőződése szerint cselekszik! A keresztény vagy keresztény vagy nem az. A közéletben is. Ha egy ilyen kérdésben, mint a vasárnapi munkaszünet (az Úr napját szenteld meg) nem képes valaki kiállni, akkor mit várjunk akkor, amikor komolyabb, fájdalmasabb, gyilkosabb harcokat kell megvívni? Aki még egy papírkutya-KDNP képviselte "puhaügymenet" mellett sem képes kiállni, akkor hogyan állna ki egy Prohászka vagy egy Mindszenty mellett, amikor nem babra megy a küzdelem?!

I_Isti 2015.04.09. 13:01:29

Először egyébként én is valami hasonlóra asszociáltam:

index.hu/napirajz/2015/04/09/megvalosul/

I_Isti 2015.04.09. 13:06:56

@Jobblada:
Amit szeretnél, azt úgy hívják, hogy "hitelkártya" és Magyarországon kb 20-22 éve elérhető.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.04.09. 13:24:11

@bbjnick:

Valójában az igazi keresztényi magatartást a közeletben a legnehezebb megvalósítani. A templomi kereszténységet még elnézi az ateista Washington és Brüsszel, az istentelen Soros és Obama, s magyar csicskásaik, a gágogó, álcivil ballibák.

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.04.09. 13:25:12

@Jean Sol Partre:

Igen, szoktam. De sosem anyagi haszonszerzés érdekében.

I_Isti 2015.04.09. 13:39:19

@bbjnick: "Mit szeretnél?"
Azt, hogy ne te, meg ne Semjén, meg ne Orbán mondja meg nekem, hogy mi a jó, és mi a rossz.

Mert erre nincs felhatalmazásuk.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.04.09. 13:48:18

@I_Isti:

El vagy tévedve, malacka! Mi közöm nekem hozzád? Azt sem tudom, ki vagy. És nem is érdekel. Ha magaddal van problémád, ne rajtam kérd számon. Ami pedig Semjén és Orbán felhatalmazását illeti, ők úgy megnyerték a 2014-es országgyűlési választásokat, mint a huzat. Akár tetszik ez nekünk, akár nem, őket választotta a népfennség:-)

Jobblada 2015.04.09. 13:50:18

@I_Isti: Igen, persze, ha hó végéig kell, arra nagyon jó, egyébként meg nem annyira, a 297%-os kamatával. Bútor-, autó-, szórakoztatóelektronika-vásárlás, meg van? Neked tényleg ennyi eszed van..

I_Isti 2015.04.09. 13:53:29

@Jobblada: Te Tescoban veszel autót?

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2015.04.09. 15:01:17

@bbjnick: Emlékezned kéne az SZDSZ-re. Pont ilyen érveik voltak a hülyeségeik mellett, mint most neked a KDNP-s orbitális ostobaságokkal kapcsolatban. Semjénék bármiféle álláspontja védhetetlen, mert a társadalomnak nincs 5000 tagja sem, aki hinne nekik. Látványosan vágóhídra viszik a Fideszt.
Tudod, a vasárnapi zárva tartással kapcsolatban nem az releváns, mit gondoltok ti, párezren, hanem az, mit gondolnak 10 millióan.

freehckr 2015.04.09. 16:30:30

@bbjnick: Jut eszembe újra az „épkézlábról”: index.hu/gazdasag/2015/04/09/a_metromegallokban_is_nyitva_maradhatnak_a_boltok_vasarnap

Már megint csak gyalulják... :) Mint a viccben az öreg székely a gerendájával, amiből estére már legfeljebb csak fogpiszkáló lehet. Persze, saját bevallása szerint ha el nem k.rja... :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.04.09. 16:46:16

@Mr Falafel:

"Tudod, a vasárnapi zárva tartással kapcsolatban nem az releváns, mit gondoltok ti, párezren, hanem az, mit gondolnak 10 millióan." --- írod.

Nekem az a releváns, amit én gondolok, neked az, amit te. Aztán majd a demokratikus versenyben megméretik, melyikünk relevanciája a mértékadóbb.:-)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.04.09. 16:48:31

@freehckr:

Akkor most már a metromegállóban is vásárolhatsz vasárnap; nem ezt szeretted volna?

Pelso.. 2015.04.09. 17:36:31

@bbjnick: Nem volt e témában népszavazás, valamint a választási programban sem szerepelt tudomásom szerint. Tehát nem méretett meg demokratikus versenyben.

empoftla 2015.04.09. 17:56:04

@maxval bircaman szerkesztő: Igen, kis dolgokban lehet (kell is) hazudni (mint. pl. “ez a leggings jól ál rajtad, drágám”). A nagy dolgokban viszont csak igazat szabad mondani (pl. “az illiberális rendszer ezerszer jobb mint a nyugati haldokló demokrácia”).

Jean Sol Partre 2015.04.09. 20:19:40

@maxval bircaman szerkesztő: ja, mint mondjuk a lopás, az emberölés vagy homoszexualitás?

empoftla 2015.04.10. 06:53:49

@maxval bircaman szerkesztő: Igen, és amit a földi igazságszolgáltatás nem büntet meg esetleg (pl. homoszexualitás) azt a túlvilágon majd Isten lerendezi. Vagy ha nem Isten akkor a húsvéti nyuszi.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2015.04.10. 10:27:18

@bbjnick: Én sem mindig értek egyet a többséggel, tehát azzal sincs bajom, ha te sem. Azonban míg a rezsicsökkentés tényleg képes volt olyan érzetet kelteni az emberekben, hogy jobb lett nekik, a vasárnapi zárva tartás éppen az ellenkezőjét váltja ki. Ebben a szituációban a saját relevanciád szmájlival ellátása kb monty python-i irónia az aránytévesztésről. Ennek a rendeletnek nincs se keze, se lába, tehát semmilyen megmérettetésben nem kerekedhetik felül. Ellenben jelentősen megkeserítheti a magyarok életét, ha továbbra is ezt a mentalitást preferáljátok. Mert ennek egyetlen következménye lehet, - és ezt egyetlen értelmes magyar ember sem akarhatja - hogy a szoclib férgek visszatérnek a hatalomba.

Epokit Drive 2015.04.10. 13:01:12

@bbjnick: "Szerinted, ha magyar kereszténydemokrácia nem olyan papírkutyákból állna, mint most, hanem a gestapoval vagy az ávóval is szkanderezni leálló hitpajzsaiból, hogy őrjöngene akkor a csőcselék, hogy kívánná akkor a vérüket?"
Azt hiszem, a "csőcselék" (je suis csőcselék) elsősorban azért őrjöng, mert valakik (itt és most: Te) csőcseléknek nevezed. Olyan tömegnek, amely eleve nem is képes felnőni a Te (vagy a KDNP stb.) baromira magasztos eszméihez.
Persze nekem is vannak eszméim, és ezek között a szabadság kulcsfontosságú, és filozófiai értelemben annyira alapvető, hogy csak a gyakorlatban korlátozható, de a létének a tagadása önellentmondás. Márpedig a felülről ránk kényszerített eszmék és szabályok, legalábbis amíg nem látjuk be, hogy "értelmesek", ütköznek a szabadságunkkal.
A KDNP boltbezárási ötletével is "csak" ennyi a baj: semmilyen kutatás nem igazolja a kívánatosságát vagy azt, hogy a "csőcselék" erre vágyna, ám az egyet nem értést nagyon is (az elvégzett kutatások sora). És mivel itt nem "a" kereszténységről, hanem egy magát kereszténynek és demokratának nevező pártról van szó, legalább az utóbbit komolyan vehették volna abban az értelemben, hogy előbb kérdeznek, aztán cselekszenek. Ez nem valami életidegen hülyeség, dajcstomi még az internetről is nemzetikonzultál, ez nem ért volna meg ennyit?
És itt jövök én a képbe személyesen is: keresztény vagyok, de a KDNP konkrét vezetői és képviselői belőlem szégyenkezést váltanak ki, és úgy érzem, az én eszméimet árulják el, amikor a velük összekapcsolt kereszténységet ilyen ostoba módon testesítik meg a politika mindennapjaiban.
A korábbi korok "hitpajzsait" ne idézd ide, a világ hatalmasat változott, a hit szerepe is átalakult a mindennapokban, így anakronisztikus őket belekeverni.

Helyes Írás 2015.04.10. 19:07:55

Stumpf Andrást alapos újságírónak ismertem meg, s annál inkább csalódást kelt bennem, hogy több hónapos vita után képes így fogalmazni: "Tradícióra hivatkozik, miközben hagyományosan a vásárok napja a vasárnap".

Negyed órányi interneten való tallózás, olvasgatás alapján is kiderül, hogy ezt a témát a történészek elég alaposan vizsgálták, s az állítás nem igaz. István ugyan vasárnapra rendelte a templom mellé a vásárok megtartását, nyilvánvalóan azzal a célzattal, hogy ezzel is vonzóbbá tegyék a templomok felkeresését. Ugyanakkor már néhány év után rájött az egyház, hogy a vásár inkább konkurenciát jelent számára, a templomi ünnepélyességgel ellentétes szellemiséget. A vásár valószínűleg már akkor is alkoholfogyasztással járt együtt. Az egyház a tapasztalatok alapján kérte is, hogy a vásárokat tegyék át szombatra. A vasárnapi vásározás tehát mindössze két évtizedig tartott.

A pénzgazdaság megerősödése után a nagy vásárokat (később a kisebbeket is) éves ciklusban központból szervezték egészen a huszadik század közepéig. A vásári napokat hétköznapokra szervezték, amire az egyházak külön ügyeltek. Külön kérésre, külön engedéllyel tarthattak csak vasárnapi vásárokat a városok, olyan esetekben, amikor csak így lehetett a konkurenciát jelentő vásárokat elkerülni.

Valótlanság és butaság tehát ez a vasárnapi zárva tartást ellenzők körében oly közkedvelt hivatkozás.

Jean Sol Partre 2015.04.10. 19:32:00

@maxval bircaman szerkesztő: na de Semjén lopott. Akkor pedig bűnös.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.04.10. 19:37:08

@Epokit Drive: @Mr Falafel:

Le vagytok ti maradva egy brosúrával! A probléma már nem a semjénekkel van, hanem a kereszténységgel, "a szar misztériumá"-val! Lásd: bbjnick.blog.hu/2015/04/10/keresztenyellenes_gyuloletpropaganda_az_orulunkvincent_blog_hu-n

Epokit Drive 2015.04.10. 20:06:46

@bbjnick: És? Miféle hívő vagy Te, ha azt hiszed, hogy egy némileg tájékozatlan és feltehetően előítéletes (annak tűnő) blogger posztocskája megingathat bármit is? Mármint bármit mindabból, ami a kereszténység nevű lelki-szellemi konglomerátum gyökere, magva, legmélyebb igazsága.
Röhögtem, amikor a jó katolikusok a Harry Potter-sorozatot tartották az ördög legújabb "vívmányának", mi több, szinte sírtam is, amikor e differenciálatlan nézetet egy mindenki (de tényleg mindenki) által tisztelt és közismert személytől (szintén pap) hallottam vissza egy beszélgetésünkben. Egy mesétől féltjük Krisztus evangéliumát? Haggyámá!
És vissza Semjénre: leginkább ártani igenis úgy lehet, ha belülről ártunk, mert akkor minden kívülálló azt gondolja és mondja is: lám-lám! Vagy azt hiszed, a pedofil papok rosszabbak a pedofil tanároknál? Addig örülök, amíg elemi felháborodás kísér minden papok által elkövetett bűnt! Mert ez azt jelzi, hogy b.sszátok meg, k.rvára nem ezt várjuk, legalább tőletek! Mert a jóra való igény óriási, és kellenek azok, akik ebben utat mutatnak. És ha a szájukra (nevükbe) (be)veszik a keresztény jelzőt, akkor ezzel számon kérhetővé is válnak vele kapcsolatban. És itt bukik meg a szememben Semjén és a KDNP.

Ami pedig a "szar misztériumát" illeti, az is része a világnak, hogy rá lehet kérdezni vagy véleményt lehet mondani a vallások dolgairól, tanításairól is. Jézusról is mondtak véleményt: "ne ezt, hanem Barabást!" És? Akkor már nem is Isten Fia? Hát hol élsz Te?

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.04.10. 22:32:21

@bbjnick: Elovastam. Ebben az örülünkvincent-posztban egy deka keresztényellenesség sincs. Négy rész NER-ellenes indignálódás két rész fusztrált értetlenséggel, valamint egy-egy rész sárdobálással és magyarellenes (Magyarország-ellenes) fröcsögéssel nem jól összerázva. Az első elem normális, a második sajnálatos, a harmadik bocsánatos, a negyedik szánalmas. Megszokhattuk már. Keresztényellenesség, az pont nincs benne.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.04.10. 22:54:34

@Holger Hartland:

Van, ami még a maga ismereteit, képességeit is meghaladja!:-)

@Jótündér hamisít. Idéz egy Prohászka-szöveget, amely egy karácsonyi elmélkedés részlete és forrásmegjelölésként a következőt adja meg: "Prohászka Ottokár állásfoglalása a zsidókról" (az idézet az Evangélium lényegéről szól, a zsidókról említést sem tesz). Nyilván ismerte az idézet forrását és, nyilván, tisztában volt vele, miről szól, de nem tudta megállni, hogy a karácsonyt ne kapcsolja össze a "szar misztériumával". Egyszerűen aljas a faszi és gyűlöli a keresztényeket. Nem is tagadta, amikor felhívtam a figyelmét a hamisításra és posztja keresztényellenességére, csak közölte, hogy nem fél tőlem(?), lenácizott és megfenyegetett, hogy le vagyok vadászva (névvel, címmel, ahogy az a vincentnél szokás):-)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.04.10. 23:36:17

@bbjnick: Jótündi rosszul választotta ki az idézetet, de Prohászka ettől még antiszemita volt. A posztban semmi keresztényellenes nincs, a végén egy kicsit szarozza Magyarországot (és ezen keresztül a lakóit) - ahogy szokta. Nem gyűlöli a keresztényeket. Magyarországot gyűlöli. Az aljasság meg az ávós mentalitás, az már stimmel sajnos.

Megjegyzem, a politikai szekértáborok alacsonyabb-magasabb rangú katonái a hülyeségeikkel végső soron, hosszú távon a saját oldaluknak is ártanak. "Semjén tábornok" sokkal többet, mint "Jótündér őrmester". Lépjünk tovább.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.04.11. 00:08:03

@Holger Hartland:

Ami nincs a szemmagasságában, az attól még létezik, hogy épp nem látja!:-)

Emlékszik-e a "homofób" katolikus hittankönyv esetére? Amikor Vári György és aláíró elvbarátai megtámadták a "homofób" kat. hittankönyvet, majd Vári mentegetőzött egy sort, hogy ő nem volt tisztában azzal, hogy az ábrahámi(ta) vallások hogyan vélekednek a homoszexualitásról...

Vári pontosan tisztában volt az ábrahámi(ta) vallások homoszexualitással kapcsolatos tanításaival akkor is, amikor megtámadták a hittankönyvet, de az Egyházba belerúgni nem csak élvezet, de kötelesség is, így ugrott.

bbjnick.blog.hu/2013/09/15/tegy_a_halalos_bun_ellen_a_vagy_a_liberealbolseviki_teboly_ahogy_az_nekunk_kijut

Magából hiányzik a spirituális érzékenység, azért nem veszi ezeket a dolgokat. Nyugodjon meg, egy @jótündérből nem hiányzik!

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.04.11. 00:50:37

@bbjnick: Kell nekem kommentelni, csak rabulisztikus vitákba keveredem. :) De ha már belekeveredtem: Tündi egyszer írt olyasmit - talán épp az ominózus tölgyes, patkányozós ávósposztjában -, hogy egy katolikus szentnek szokott panaszkodni a templomban. Tehát aligha keresztényellenes. Sőt, a posztja végén "édes fiamnak" szólíttatja magát a képzeletében rá mosolygó Prohászkával.

Szerintem nem olyan rafinált, hogy direkt egy karácsonyi cikkből vett idézetet kössön a szarszaghoz. Inkább csak megakadt a szeme az idézeten, és amikor azt olvasta, hogy "patkány-egzisztenciák s üzelmeik", akkor azonnal úgy értette, hogy Prohászka a zsidókra gondolt. (Egyébként: lehet, hogy tényleg a zsidókra gondolt.)

Vári György pedig az egyik legjobb a balliberális értelmiségiek közül, az írásai alapján nagyon rendes embernek tűnik. Éppenséggel bocsánatot kért a megtámadott katolikus tankönyv szerzőjétől. (Jótündi bocsánatot kér-e valaha tölgytől?) Ha mindenki mindkét oldalon annyira normális lenne, mint Vári, akkor sokkal előrébb volnánk mind.

empoftla 2015.04.11. 05:16:22

@maxval bircaman szerkesztő: Semmit. Úttörő becsületszavát adta.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2015.04.11. 07:37:32

@bbjnick: Na, szóval ez a Prohászka egy jó ember volt. Nagyon tetszik a könyv, több fejezetébe is beleolvastam. Hamarosan ott fog díszelegni a könyvespolcomon, a filozófusok mellett.
Nem vagyok keresztény, soha nem is leszek az. Az ilyen Semjén-féle trógereket mindig minden körülmények között rühelleni fogom. Prohászka forog a sírjában az ilyenek miatt.

Jótündért ismerjük, tudjuk, mire képes, tisztában vagyunk a képességeivel, származásával. Egy intellektusban gyér, gyűlöletben túlburjánzó zsidó. Nagy betűvel: ZSIDÓ. Ő "A" zsidó. Ha kell, ha nem. Identitását úgy lehetne a legtömörebben megfogalmazni, hogy zsigeri magyargyűlölő. S mennyire morbid már, hogy az irántunk táplált legmélyebb frusztrációinak artikulálatlan üvöltéseit nem képes megfogalmazni a saját nyelvén, csak a mi nyelvünkön, magyarul. Mindene, amije csak van, tőlünk kapta. Saját kultúrájától csupán a vadállatias ösztönt a gyűlölködésre kapta. Ezzel az örökséggel fog elpusztulni, mert közben elpusztítja mindazt a szépet és jót, amit tőlünk, magyaroktól kapott. A nyelvét, az iskoláit, az otthont szimbolikus értelemben, az emberi kapcsolatait. Egy gyűlöletszekta huszadrangú idiótájaként fog kimúlni.

Epokit Drive 2015.04.11. 11:38:15

@bbjnick: A kedvedért, és a hasonlók kedvéért sem fogok kötélből ostort fonni, sem levágni mások fülét, sem lehívni az egyet nem értőkre a tüzes istennyilát.
És ha már kereszténység a téma: a véleményedet esetleg alá tudnád támasztani bármilyen evangéliumi szakasszal, vagy megint le vagyok maradva egy brosúrával, és már más a kotta?

Epokit Drive 2015.04.11. 11:54:35

@maxval bircaman szerkesztő: Úgy emlékszem, Semjén 2. diplomája kapcsán került szóba a plágiumvád. Nos, van olyan olvasat, és nem irreális, sőt, ami szerint a vád igaz, bár akitől a "kölcsön vett" szöveg származik, az tudott erről, sőt, ő maga adhatta kölcsön esetleg. Majd később, gondolván, hogy a kutya nem fog ennek utánanézni, mint sajátját, teljes nyugalommal publikálta. Így lehet, hogy előbb bukkant fel egy szakdolgozatban (vagy miben, nem lapoztam vissza), mint publikációként.
Ha a fentiek igazak, az "idegen tollak" vádja mindenképpen megáll, és ha ez Semjént egy diplomához (ilyesmihez) segítette, akkor a csalás és jogosulatlan előnyszerzés is. Erkölcsileg mindenképpen kétes. De, feltéve, ha, természetesen. Btw. ezt, ha igaz is, nem tartom valami nagy dolognak S. esetében. Nekem is van két diplomám, és a szakdolgozatok írását utáltam leginkább. Ki tudja, ha valaki a tanáraim közül felajánlja, nem fogadok-e el némi illegális segítséget. És onnan már csak egy lépés, hogy politikus legyek, ugyebár, és kész a baj. :)
De, még egyszer, ez csak találgatás, semmi több.

Epokit Drive 2015.04.11. 12:12:43

@Holger Hartland: Bocs a beleszólásért, a Vári-féle hittankönyves sztori annak idején elkerült, most olvastam el utólag. Nem kétségbe vonva Vári őszinteségét, csak annyi a megjegyzésem, hogy a Kettős mérce blogon közzétett bocsánatkérésének "magyarázó" részében számomra rengeteg a probléma, amit ő továbbra sem lát. Ezért a szöveget az uralja (az én olvasatomban), hogy OK, tanítsátok, amit akartok, de hogy lehet, hogy ezt tanítjátok, hiszen "a dolgok" egészen másképp állnak. Az érvelése ui. olyan ki nem fejtett, ezért bizonyítatlannak tekinthető előfeltevéseken és egy fontos kérdés esetében "tárgyi" tévedésen alapszik, hogy komolyan csak az tudja venni, aki eleve ugyanazon a ki nem fejtett eszmei alapon áll.
De a tévedés megengedhető, a bocsánatkérés legalábbis megtörtént, és ez elég ritka kincs továbbra is a magyar közbeszédben.
Eldugultam, bocs még egyszer.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2015.04.11. 12:36:20

@Holger Hartland:
most meg a várigyuri fasza lóg a szájába. nőre tud még nézni?

empoftla 2015.04.11. 15:28:04

@maxval bircaman szerkesztő: Hja, így van, például ahogy az ELTE Társadalomtudományi Karán (ELTE TÁTK) november 29-én felállt bizottság is kimondta, Semjén Zsolt súlyos szakmai-etikai vétséget követett el. Rendes ember, nem mondták, hogy lopott volna.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2015.04.11. 15:53:39

@Epokit Drive: Persze, hogy fenntartotta az álláspontját, de másodszorra már normálisan írta meg. Össznemzeti egyetértés úgysem lesz. (Szerintem nem is kell.) A normalitás a legtöbb, ami elérhető.

Bell & Sebastian 2015.04.11. 21:40:30

Most elmondtam mid vagyok, mid nem neked.
Vártál ha magadról szép éneket,
dicsérő éneked én nem leszek,
mi más is lehetnék: csak csönd neked.

Jean Sol Partre 2015.04.12. 14:30:23

@maxval bircaman szerkesztő: mivel rólad már tudjuk, hogy hazudsz, nem sokat ér, hogy megpróbálod letagadni.

dr Smittpálelnökúr 2015.04.15. 14:06:00

Most komolyan van, aki ennek a szánalmas senkiházinak az álláspontját védi?

Magatoknál vagytok?

Robinzon Kurzor 2015.04.16. 14:59:03

index.hu/belfold/2015/04/15/kdnp-s_kepviselo_lanyaval_el_a_letartoztatott_buda-cash-vezer/

KDNP-s családmodell: nem is ismeri a lánya élettársát, mert alig találkoznak.

"Hargitai azt állította, hogy Tölgyesit alig ismeri. Talán ha háromszor találkozott vele, mert Budapesten laknak, a képviselő pedig vidéken."

Még ha vidéken lakik is, hetente több napot tölt Budapesten, de hát akkora ez a buzi város, hogy csak nem tudtak összefutni.

Robinzon Kurzor 2015.04.16. 15:00:53

Ja, a legjobb kimaradt: az unokája apjáról beszélünk.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.04.16. 18:50:11

@Robinzon Kurzor:

Mi több, mint negyed százada ismerjük egymást az apósommal, de csak nagy általánosságokat, szinte semmi konkrétumot nem tudnánk mondani egymás szakmai, üzleti dolgairól. Más a területünk, nem dolgozunk, biznicelünk együtt; ha találkozunk, családi ügyekről esik szó közöttünk és nem szakmaiakról, üzletiekről.

Robinzon Kurzor 2015.04.16. 19:05:41

@bbjnick:

Ismét páratlan érzékkel kiragadtad a lényegtelen részletet.

Hargitai képviselő életében háromszor ha találkozott lánya élettársával (már ez önmaga hogy fordulhat elő, vadházasság, nem is értem), aki nem mellesleg az unokájának az apja.

Ez a KDNP a mindennapokban.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.04.16. 19:20:39

@Robinzon Kurzor:

Mi a KDNP a mindennapokban?

Hogy egy kdnp-s képviselő és a lánya élettársa (állítólag) nem keresték egymás társaságát? Közünk?

Robinzon Kurzor 2015.04.16. 19:38:05

@bbjnick:

KDNP-i értelemben milyen család az, ahol a lánynak házasságon kívül gyereke születik?

KDNP-i értelemben milyen család az, ahol a nagypapa életében ha háromszor látta az unokái apját?
(És nem azért, mert "nem keresték egymás társaságát". Hargitai OGY-képviselőként arra hivatkozott, hogy ő vidéki, a lányáék meg Budapesten élnek.)

Szerinted amúgy kinek teszel szolgálatot azzal, hogy így próbálod megvédeni Hargitait meg a KDNP-t?

De felőlem folytasd csak nyugodtan; vidám órák-napok elé nézünk, ha úgy igazán beleállsz a kérdésbe.
Szerintem három kommentben belül trágárkodni fogsz, vagy legalább buzizni. Ilyenkor az szokott jönni.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.04.16. 20:00:07

@Robinzon Kurzor:
Az igazi KDNP-s nem az, aki bűntelen, mert ki bűntelen ezen a világon a most született csecsemőn kívül? Az igazi KDNP-s az, aki tudomásul veszi a bűneit és jóváteszi azokat egy kis Rothschildozással.
444.hu/2015/04/15/hargitai-janos-a-kdnp-s-aki-nem-is-ismerte-unokajanak-buda-cashes-fofonok-apjat-egyebkent-maniakusan-utalja-a-penzugyi-vilagot/

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.04.16. 20:06:10

@Robinzon Kurzor:

És (szerinted) te kinek teszel szolgálatot azzal, hogy így próbálod magánéleti inszinuációkkal bemocskolni Hargitait meg a KDNP-t (vagy bárkit vagy bármit)? Csak magadat járatod le, ha efféle indexes trolletetésekre, csőcselékheccelésekre rezonálsz.

Pelso.. 2015.04.16. 21:29:27

@bbjnick: Egyszerű az eset, a magánéleti zsák megtalálta magánéleti foltját, ugye.

@Robinzon Kurzor: KDNP-i értelemben itt valóban semmi probléma nincs, s KDNP-s morális mérce szerint sincs. Minden csak keret kérdése, melyeket gyakran fixen szabnak ócska alakok a társadalom számára, ugyanezt sokszorosan tágabbra önmaguknak, sőt, az egyik oldalt nyitva felejtik.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2015.04.16. 22:20:27

@bbjnick: Az a gond ezzel, hogy az említett személyiségek cselekedeteikben és megnyilvánulásaikban(beszédeikben) nyilvánosan támadható módon eszkuzálták magukat. Magyarán(Te is tudod) nyilvánosan hülyeségeket beszéltek, és cselekedtek is.

A csőcselék pedig erre ugrik. Őszintén szólva én is.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.04.16. 22:40:02

@Mihint:

"az említett személyiségek cselekedeteikben és megnyilvánulásaikban(beszédeikben) nyilvánosan támadható módon eszkuzálták magukat" --- írod.

Valamiről lemaradhattam. Konkrétan miről volt/van szó?

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2015.04.16. 22:53:58

@bbjnick: Begyűjtök egy pár linket, ahol ilyenfajta megnyilvánulásaik vannak, melyek számomra nem tetszetősek, csak ne ma este kelljen ezt megtennem. Az ú.n. "napi olvasás" okán mondtam ezt a véleményt, nem vagyok rá konkrétan felkészülve.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.04.16. 22:58:43

@Mihint:

Tényleg nem vágom, hogy miről van szó!:-)

Robinzon Kurzor 2015.04.16. 23:04:52

@bbjnick:

Sínen vagyunk, már személyeskedsz, csőcselékezel.

De ami viccesebb, hogy SZDSZ-es érvekkel mentegeted a képmutató, de lelepleződött KDNP-s politikust, aki láthatóan a saját életére nézve nem tartja irányadónak azt a világnézetet, amire hivatkozva előírja másoknak, hogy hogyan éljenek, mikor mit (ne) csináljanak.

Robinzon Kurzor 2015.04.16. 23:07:35

@Doomhammer:

Így még inkább érthető bébéjé vonzódása Hargitai irányába.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2015.04.16. 23:07:43

@bbjnick: Na, egyet gyorsan most, hogy mi is jutott eszembe. Idézet Hargitai Jánostól:

"A nemzetközi bankvilág már azokban az időkben is a nemzetek felett, nemzetközi szinten volt megszervezve. A bécsi bank, aminek akkor pénzverési és hitelezési monopóliuma volt Magyarországon, valójában a Rothschildok kezében lévő magánbank volt. A Rothschildok pénzügyi érdekeit alapvetően sértette, ha Magyarország önállóvá válik és pénzügyileg önállóvá válik. Ezért a Rothschildok pénze kellett, hogy Jellasics elinduljon ellenünk, és főleg a Rothschildok pénze kellett, hogy az oroszok azzal a 200 ezres sereggel elinduljanak a magyar seregek ellen, aminek törvényszerű csatavesztés lett a vége. Ennek a bankvilágnak a szorításából kellett kitörnünk az elmúlt négy évben is."

Nézd, történetesen ezt még én is tudom, mert utánajártam az Ausztria-ház pénzügyi tranzakcióinak, hogy ez egy egetverő marhaság(Rócsildok pénzelik a Jellacsics bánt). Én azt gondolom, hogy Hargitait nem kergették az asztal körül azért, hogy egy ekkora faszságot nyilvánosan elengedjen. A megszólalásában természetesen más hülyeségek is vannak, ez csak egy.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.04.16. 23:17:42

@Mihint:

De ennek mi köze ahhoz, hogy Hargitai hányszor találkozik vagy nem találkozik a lánya élettársával?

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2015.04.16. 23:22:08

@bbjnick: Ahhoz természetesen az égvilágon semmi.
Csak az a probléma ezzel, hogy mivel szükségtelenül és ostoba módon támadható kijelentéseket halmozott eddig fel nyilvános kijelentéseiben, ezáltal(mintegy inverz pásztorfiú módon) magára vonta az ellenszenvet olyan dologban is, melyben lehet, hogy semmi vétke nincsen.
Ne legyen közszerelplő az, aki így jár el.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.04.16. 23:24:59

@Robinzon Kurzor:
Igazságtalan Hargitait pellengérre állítani, ő csak azt mondta, amit mondania kellett.

Ha éppen Rotschildozni kellett, akkor Rothschildozott. Nem volt vele egyedül.
tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2013/01/pozitiv-penzorveny.html

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2015.04.16. 23:34:59

@bbjnick: Nem változtam meg, csak nagyon felbosszantottam magam :-(

Robinzon Kurzor 2015.04.16. 23:48:24

@bbjnick:

Vagyis most már felfogtad, hogy mégsem volt jó ötlet védelmedbe venni ezt a kétszínű műkeresztényt.
De most már késő.

Egyébként senki nem foglalkozna egy KDNP-s magánéletével és elcseszett családi kapcsolataival, ha a KDNP nem akarná előírni az embereknek, hogy a magánéletükben mit (vagy mit ne) tegyenek.
Ráadásul ilyen kétes erkölcsű Hargitaik; akik vagy leszarják a családi kapcsolataikat vagy inkább hazudnak róluk, ha ezt kívánja a munkahelyi feladat.

Robinzon Kurzor 2015.04.16. 23:49:00

@Doomhammer:

Vagyis parancsra tette?
Az más.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.04.17. 00:00:39

@Robinzon Kurzor:

Értem én a te problémádat! Nem létezik az az társadalmi előírás- és keretrendszer, amibe még te is beszuszokolhatnád magad:-D

búvár kondér 2015.04.17. 08:32:20

@Robinzon Kurzor: ...de ki a fszom az a Hargitai????
Pénzért a saját anyját is ...... és itt azért dőlt a lééé.

Robinzon Kurzor 2015.04.17. 08:48:16

@bbjnick:

Nem értesz te semmit.

Csak a saját -- nagyon szűk -- korlátaid között vagy képes értelmezni a világot.

Támogatod a vasárnapi vásárlási tilalmat, támogatnád a hétfői műsorsugárzási tilalmat -- és azt hiszed, hogy aki ebből a tálib mentalitású pótcselekvésből nem kér, annak már semmiféle "társadalmi előírás- és keretrendszer" nem felel meg.

Robinzon Kurzor 2015.04.17. 08:51:33

@búvár kondér:

Ki a faszod ez a Hargitai?

Egy azok közül, akik egy önálló létezésre (nem hogy parlamenti küszöb megugrására) képtelen, élősködő párt nevében meg akarják szabni az emberek magánéletét, miközben saját magukra ezeket a mércéket nem tartják irányadónak.

búvár kondér 2015.04.17. 09:28:08

@Robinzon Kurzor: Ne bántsd szegény Angi Verát se a Prieszol elvtársat!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.04.17. 13:45:00

@Robinzon Kurzor:

"Csak a saját -- nagyon szűk -- korlátaid között vagy képes értelmezni a világot." --- írod.

Így igaz. Mint mindenki. Viszont eszembe sem jutna börtönbüntetéssel és kényszerátnevelő intézkedésekkel sújtani senkit a véleménye miatt (főképpen nem kamaszokat és idős nőket).

Mert én tisztelem a személy méltóságát. Ellentétben veled, aki alantas magánéleti szarkenegető fantazmagóriákban és inszinuációkban keresi örömét.

Jean Sol Partre 2015.04.17. 16:26:37

@bbjnick: Hargitaival nem az a baj, hogy miket csinál otthon. Az vele a baj, hogy mindenki másra olyan szabályokat akar kényszeríteni, amiket saját maga még töredékesen sem tart be.
Ez az, amit te soha nem vagy képes felfogni, a kedvenc Schmitt Pálodtól kezdve most Hargitainál sem. Senki nem akarja őket inszinuálni. Én leszarom mindegyikük magánéletét. De ha valaki be akar velem tartatni egy "társadalmi előírás- és keretrendszert", a minimum, hogy járjon elő jó példával. A kdnp-ben ez eddig senkinek nem sikerült, egytől egyik cinikus rohadék gazemberek akik ott ülnek a parlamentben, akik ha van Isten, akkor a pokol legmélyebb bugyraiban fognak rohadni az idők végezetéig.

cink.hu/memoriajatek-emlekszel-hargitai-janosnal-is-kepmutatob-1698439844

Robinzon Kurzor 2015.04.17. 17:04:55

@bbjnick:

Már megint duplán tökön szúrtad magad.

Egyrészt a saját korlátoltságodból vonsz le általános következtetést.
(A te nézőpontodból persze igazad van: pont ettől vagy korlátolt.)

Másrészt amivel tehetetlenségedben nekem támadsz, azzal is célt tévesztesz: nagyon is ellenzem, hogy bárkit is börtönnel (vagy egyéb büntetőjogi szankcióval) fenyegessenek a véleménye miatt.

Csak hát, az első pontban már említett korlátoltságod miatt még arra sem vagy képes, hogy felmérd: mivel érdemes nekem támadni.

Nem szokásom, de most egy kicsit tényleg sajnállak is.
De inkább a gyerekeidet: azok nem tehetnek róla, hogy ezt kapják otthon.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2015.04.17. 19:50:56

@Robinzon Kurzor:
A parancs olyan csúnya szó.
Mondjuk úgy, hogy meggyőzték.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.04.17. 20:07:15

@Robinzon Kurzor:

Beszélni magyar? Érteni szöveg?

Én egy szóval nem állítottam, hogy támogatod vagy ellenzed, hogy bárkit is börtönnel (vagy egyéb büntetőjogi szankcióval) fenyegessenek a véleménye miatt, ellenben azt igen, hogy alantas magánéleti szarkenegető fantazmagóriákban és inszinuációkban keresed örömed. Mivel ez utóbbit nem cáfoltad, így ebben meg is nyugodhatunk.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.04.17. 20:39:10

@Jean Sol Partre:

"ha valaki be akar velem tartatni egy "társadalmi előírás- és keretrendszert", a minimum, hogy járjon elő jó példával" --- írod.

Hány éves vagy? Tizenhárom? Egy felnőtt ember nem azért ragaszkodik valamilyen társadalmi előírás- és keretrendszerhez, mert a politikusok példát mutatnak neki, hanem mert belátja annak helyességét vagy mert kénytelen. Egy politikai döntés helyes vagy helytelen volta nem az azt hozó politikus erkölcseinek függvénye. Simán támogatnék olyan politikai döntéseket, amelyekkel egyetértek, akkor is, ha az azt hozó politikus erkölcsi felfogásával nem tudok azonosulni és viszont: bármennyire is magamhoz közelállónak érzem egy politikus erkölcsi felfogását, ha olyan döntést hoz, ami számomra elfogadhatatlan, akkor azt simán elutasítom.

Valamint, nekem ugyan fogalmam sincs, hogy Hargitai mennyiben vagy mennyiben nem tartja magát saját erkölcsi elveihez, de nem is igazán érdekel. Ha te beszopod ezeket a szánalmasan átlátszó, undorító indexes és cinkes és hasonló lincskampányokat, az a te problémád.

Átkozódni pedig fölösleges, márt bármit is gondolunk, mondunk mi Hargitairól, egymásról vagy bármiről, az ítélet Istené. Amikor eljön az ideje, mindenkit megítél érdeme szerint:-)

Jean Sol Partre 2015.04.18. 20:12:07

@bbjnick: nem átkozódom, szerintem Isten így fog dönteni :)

Ha nem csak végletekben gondolkodsz, miszerint egyetértesz a döntéssel, vagy elutasítod, akkor máris nincs igazad.

Én el tudok fogadni olyan kereteket is, amik nekem nem annyira tetszenek, amikkel elsőre (vagy sehányadikra sem) nem értek egyet, ha azt látom, hogy aki ezt akarja, az komolyan gondolja, fontos neki, esetleg még meg is próbál meggyőzni. Na itt lenne fontos a példamutatás. Mert azt viszont utálom, ha az én farkammal akarják verni a csalánt.

Ha te beszopod, amit a politikusok magukról állítanak, az meg a te problémád :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.04.18. 20:48:01

@Jean Sol Partre:

Ember, micsoda képtelen szánalmas duma ez?! Isten ítéletét ismerni véled, de egy mezei politikai kérdés eldöntésében a politikusok meggyőzésére és példamutatására szorulsz (akiktől egyébiránt nem szopod be, amit magukról állítanak)? Ekkora zagyvaságot még kommentekben is ritkán olvasni.

Jean Sol Partre 2015.04.18. 20:58:08

@bbjnick: elfogadásról beszélünk, nem eldöntésről. Legalább olvasni tanulj meg, ha a szövegértés nem megy.
Viszont most már értem, hogy a komoly homofóbiád ellenére miért nem zavarnak a pedofil homokos papok.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.04.18. 21:14:05

@Jean Sol Partre:

Mert szerinted valami elfogadása vagy elutasítása nem döntés kérdése?

Zagyválsz, csak zagyválsz, szerencsétlen!

Jean Sol Partre 2015.04.18. 21:18:33

@bbjnick: troll módba kapcsoltál? összevissza beszélsz :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2015.04.18. 21:37:12

@Jean Sol Partre:

Vergődj csak, jellembajnok! Szembesítenek a zagyvaságaiddal, nyomban oda a tartás, jön a fröcsögés, köpködés.

Jean Sol Partre 2015.04.19. 19:51:17

@bbjnick: nézd, nem én védem a sunyi alakoskodó képmutató álszenteket :)

Belegondoltál, mi van, ha valakinek nem tetszik amit dönt egy ilyen alak, ezért nem is tartja be a szabályokat, milyen alapon kérheti majd számon a döntéshozó, ha ő maga sem tartja be?
süti beállítások módosítása