Kommentszűrés
’14 dec
13
10:41

Árnyékbokszolás a puszta szegregáció-ellenesség

Írta: dobray

Huszar-telepi-Iskola.jpg

A kormány ki akar szúrni a szegényekkel és a romákkal a balos félelmek szerint, amelyeket többek között arra alapoznak, hogy Balog Zoltánéknak elege lett a szegregáció-ellenes kommandóból és abból a nézőpontból, ami minden rossz gyökerét kizárólag a szegregációban véli felfedezni. A vita fellángolása a nyíregyházi Sója Miklós (alias Huszár-telepi) Iskola bezáratásáért folyó pernek köszönhető, valamint annak, hogy a kormány valószínűleg ezen per miatt szeretne olyan jogkört adni az oktatásügyeket felügyelő miniszternek, amivel egyedi döntéssel kivehetne iskolákat a szegregáció-tilalom kötelezettsége alól.

A helyzet az, hogy ez így tényleg problémás: nem a miniszternek kellene ilyen speciális jogköröket adni, hanem egyszerűen az egész szegregáció-tilalmat kellene megszüntetni a jelen formájában − amennyiben az úgynevezett „spontán szegregációt” is tiltja.

*

A mostani tiltakozást kiváltó sztori úgy kezdődött: pár éve az Esélyt a Hátrányos Helyzetű Gyermekeknek Alapítvány (CFCF), amelyet a Kanadába repült Mohácsi Viktória testvére, Mohácsi Erzsébet vezet, megnyert egy pert. Ezzel elérte, hogy bezárják egy nyíregyházi belvárosi iskola tagintézményét, amelybe főleg romák jártak − mivel az intézmény egy cigányok lakta negyedben működött. A város ezután lepasszolta az iskolát a görög katolikus egyháznak, Kocsis Fülöpék pedig takaros kis felzárkóztató iskolát kanyarítottak belőle a Szent Miklós Görög Katolikus Általános Iskola tagintézményeként. Ez egy körzeten kívüli iskola, azaz senkinek nem kötelező oda adnia a gyerekét, jogilag olyan, mint akármelyik másik egyházi suli. Lehet persze azzal jönni, hogy a Huszár-telepi cigányoknak nincs nagyon más választásuk. De igazából így is eggyel több választásuk van, mintha a suli nem lenne ott, ugyanis ha a suli nincs ott, akkor járhatnak a város többi iskolájába, messzire. Tegyük hozzá, a helyi cigányok szeretik a sulit, a gyermekeik szeretnek oda járni és a cigány önkormányzat is kiállt mellette. A CFCF azonban köztudottan úgy gondolkodik minderről, hogy „a cigány kisebbség véleménye nem releváns az ügyben”.

Hogy az iskola színvonalas oktatási és felzárkóztatási tevékenységet folytat, azt maga Mohácsi Erzsébet is elismerte, ennek ellenére Kocsis Fülöp püspök szerint „Budapestről mozgósított csoportot szerveznek, hogy az utcán, a tárgyalóteremben a feszültségkeltő légkört fokozzák.” Mohácsiék nyilván életművük fontos fejezetének bukását látják az iskola újranyitásában, amit nehezen viselnek és élet-halál-harcnak fogják fel a dolgot, ahelyett, hogy jobb belátásra térnének. Mohácsiék nem átallják bevetni az aduászt: Ferenc pápát idézik, aki a cigányok intregrációja mellett foglalt állást; de azt a CFCF nem teszi hozzá, hogy a pápa ennek módjáról nem értekezett, hiszen nem oktatásügyi szakértő. Emellett a gyerekekkel való kísérletezéssel vádolják Kocsis Fülöpéket. Holott ha itt valaki kísérletezik gyerekekkel, akkor az az erőszakosan integrálni akaró CFCF. Spontán folyamatokat ugyanis nehezen lehetne kísérletezésnek nevezni.

Mohácsiék álláspontja úgy foglalható össze: mindegy a színvonal, ha csak cigányok járnak egy iskolába, az rossz, mert szegregáció, punktum. A dogmatikus gondolkodás mintapéldájával van dolgunk. Hogy egy Facebook-vitából idézzek: „Az alperes pontosan arra építette védekezését, hogy az iskola igazoltan magas színvonalú szakmai programot valósít meg, és ezt sem a vád, sem a felkért szakértők nem vitatták. Az alperes problémája azzal volt, hogy már maga az iskola léte megvalósítja a jogellenes szegregációt”.

*

Két éve azt írtam: „Nem tudom, Mohácsinak miért nem jó, ha egy roma közösség egy bizonyos iskolába szeretné járatni a gyerekeit, ahol ráadásul még az ő igényeik szerint is foglalkoznak velük. (...) A szabad iskolaválasztás alapján pedig mindenkinek joga van az úgynevezett spontán szegregációhoz, similis similem gaudet: ha a romák a sajátjaikkal szeretnének egy suliba járni, és erre lehetőségük van, hadd tegyék már meg”. Nem lehet, hogy a Huszár-telepi suli jobban szolgálja az integrációt, mint az erőltetett integrálás?

Tartom az álláspontomat: a spontán szegregáció ellen nem lehet könnyen fel lépni, és ha esetleg kell is, akkor sem az iskolák szintjén. Könyörgöm, a romák ott laknak, azon a környéken, és akkor most nekik kötelező máshová járni, hogy integrálódjanak? Ezzel az erővel akár magát a roma közösséget is fel lehetne számolni és mint Mária Terézia idejében, szétosztani a gyerekeket az országban „fehér” családokhoz. Elég kegyetlen módszer volt, bár mostanában egy német agyalágyult hasonló projektet vázolt fel, amikor közölte, hogy szerinte kötelező jelleggel kell beszállásolni bevándorló családokat a németek otthonaiba (és az egyszeri magyar előtt felsejlenek a Rákosi-évek is).

Ahogy pedig egy szociológus ismerősöm felvetette: elég sok, lepukkant szegregált intézmény van Magyarországon, miért nem inkább azok rendbetételével foglalkozunk egy jól működő suli bezáratása helyett?

A statisztikák a szociológus ismerősöm szerint is azt mutatják, hogy „a HHH-s (halmozottan hátrányos helyzetű) diákok felzárkóztatása a leghatékonyabban az ilyen diákokkal speciálisan foglalkozó – ha úgy tetszik szegregált – intézményekben működik. Az integrált oktatásban vegyesek a tapasztalatok. Ahol kevés HHH-s diák van, viszont jól működik a differenciált oktatás, ott jó eredmények születnek. Ahol nincs differenciált oktatás, ott gyakorlatilag az integrált oktatás a HHH-s tanulók nagy része számára tökéletesen kudarcos. Ha pedig a HHH-s diákok száma meghalad egy mértéket, az jellemzően a színvonal radikális romlásával jár együtt. (ilyenkor jellemzően lezajlik egy spontán szegregációs folyamat). Még egy fontos szempont; az integrált oktatási rendszerben a célzott felzárkóztatási források jó eséllyel csak kis hatékonysággal jutnak el a megcélzott csoporthoz (hiszen a források lehívásában a képzettebb, jobban beágyazott családok könnyebben hozzáférnek.) A kifejezetten HHH-s diákok felzárkóztatására szolgáló intézményekben viszont értelemszerűen a célcsoporthoz jutnak ezek a források”.

A szegregációnak persze van köze a minőséghez, mert ugye ha egy iskola spontán módon szegregálódik, akkor az intézmény szép lassan leépül: elmennek a nem HHH-s diákok, elmennek a jó tanárok, és spontán minőségvesztés következik be. Kérdés, ilyenkor az-e a megoldás, hogy megszüntetjük az egész intézményt a fenébe, és elküldjük messzire a diákokat; vagy inkább megpróbáljuk felhozni az intézmény színvonalát, és akkor rögtön megoldódik a probléma. 

*

Vegyük például a pécsi Gandhi romagimnáziumot. Az oktatási rendszerben a középfokú képzést elkezdő roma hallgatók átlagosan csak mintegy 24%-a fejezi be a középfokú képzést. Ehhez képest a Gandhiban átlagosan 40-50% körüli a felsőfokú képzésbe felvettek aránya. A Gandhi ráadásul tudatosan szegregál, nem pedig spontán különít el, és valószínűleg jó oka van rá: a roma értelmiség képzése, a roma kultúra megtartása, a roma identitás erősítése a cél. Ugyanilyen szerepe van az úgyszintén par excellence szegregáló roma szakkollégiumoknak. Most akkor tudatosan, a romák érdekében szabad szegregálni, a spontán szegregáció viszont tilos? A szegregációról ugyanis általában a tudatos, hatósági elkülönítés jut eszünkbe, ami persze általában nem egy népcsoport, etnikum érdekében történik, hanem annak ellenére. A Gandhi gimnázium és a roma szakkollégiumok (plusz nemzetiségi iskolák) viszont azt bizonyítják, hogy ha az adott népcsoportnak igénye van rá, akkor az ő érdekében történő szegregáció, ami ezen esetben a neki szóló iskolát jelenti, bizony üdvös is lehet. 

Necces a szegregáció elleni fellépés, mert vagy kiderül, hogy nem a szegregáció a legfőbb hibás és maximum egy tényező a sorban, ami más körülményektől függően ronthat és javíthat is a helyzeten; vagy pedig meg kell erőszakolni a fogalmat és olyan speciális, kifacsart jelentést adni neki, ami csak a jogvédők kívánalmainak megfelelő esetekre passzol. Ilyenkor viszont tiltakozik a józan ész a leszűkítés ellen. S akkor maradunk annál, hogy a szegregáció elkülönítés, esetleg elkülönülés, ami gyakran rossz irányba mutató, de akár jóra is fordítható jelenség.

A megszüntetés mellett érvelők persze szintén statisztikákat fognak emlegetni, mondván, a felzárkóztatás rosszabb eredménnyel jár átlagosan, mint az integrálás. Csak hát a statisztikai általánosságok eltakarják a belőlük kilógó egyedi eseteket, köztük a kiugró teljesítményeket. Statisztikáktól függetlenül a Huszár-telepi suli jó iskola volt, üdvös tevékenységgel. Ennyi. 

A jogellenes helyzet spontán folyamatok révén jött létre, az ilyen szegregációellenes logika mentén akár a lakosságcsere rossz emlékű ötlete is igazolható lenne. Viszont ez a logika nem segít iskolák százain, amelyek nem szegregálnak, ám ugyanúgy pocsék a színvonaluk és rosszak a diákjaik esélyei (így lehet ezzel számos falusi iskola). Az ilyen spontán szegregációk jogellenessé nyilvánítása semmit nem old meg egy szép alapelv hajkurászásán túl, amit minden egyéb szempontot mellékessé téve abszolutizálunk. Ezt hívta Carl  Schmitt az értékek zsarnokságának (itt s itt): amikor a konkrét helyzet bonyolultságától elrugaszkodva mindenáron egy kiemelt szempontot akarunk érvényesíteni minden ügyben. 

Balog Zoltánnak és a magyar kormánynak teljesen igaza van, ha az ilyen értelmetlen jogellenességeket akárhogy is, de felszámolja; és teret ad a rugalmasabb, sokszínűbb megoldásoknak, a helyi igényeknek és lehetőségeknek megfelelően. Hogy mindenki nyugodtan, a túlzásokba eső jogvédők zaklatásaitól mentesen szolgálhassa az esélyegyenlőséget.

Címkék: oktatás roma cigány iskola oktatásügy szegregáció integráció asszimiláció Nyíregyháza Balog Zoltán CFCF Mohácsi Erzsébet Kocsis Fülöp Huszár-telep

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr256948921

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2014.12.13. 14:39:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Árnyékbokszolás a puszta szegregáció-ellenesség 2014.12.13. 11:13:01

Ha az adott népcsoportnak igénye van rá, akkor az ő érdekében történő szegregáció, ami ez esetben a neki szóló iskolát jelenti, bizony üdvös is lehet.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

picur3ka 2014.12.13. 22:20:17

@campobaszo:

"Miközben a kormány a gimnáziumi férőhelyeket felezni akarja"

Persze. Minden harmadik gyerek cigány. Semmi szükség rá.

picur3ka 2014.12.13. 22:21:33

@Ráérek:

Persze. EU-s és ENSZ előírás.

tündér ilona 2014.12.13. 23:49:39

„Integráció nélkül a cigányok a rabszolgaság új formáinak áldozataivá válnak”.
www.youtube.com/watch?v=AwuNAGDb2zw

annamanna 2014.12.14. 00:51:44

Egy Mohácsi-féle TASZ-os megélhetési jogvédőbe egyszer belefutottam a neten, teljesen összevissza beszélt, és amikor végképp belezavarodott, kijelentette, hogy neki nehéz kifejeznie magát, mert ő tképpen angol anyanyelvű. De három mondattal lejjebb már francia anyanyelvű volt.

Namost ez az a színvonal, amivel szemben az oktatásügynek meg kellene védenie az álláspontját.

Bell & Sebastian 2014.12.14. 01:17:47

@Tehéntőgy: Nem tökéletes az igaz. Maga maga -sabb színvonalon tolja. A mit is? Mert ez az alapkérdés.

Bell & Sebastian 2014.12.14. 01:19:06

@tündér ilona: Maga Tündér Lala húga? És, nagy a család?

Bell & Sebastian 2014.12.14. 01:37:22

@vizipipa: Jó helyre tapintott. Önbevallás alapján csak 190.000 cigány van. Valójában 1,5 M -ót alulról súrolják.

Egyébként a hivatalos meghatározás az; cigány, akit a környezete annak tart. Nem feltétlenül csak a rasszjegyei alapján.

aki mást mond az hazudik (törölt) 2014.12.14. 01:44:10

Nekem liberaliskent is az a velemenyem, hogy a ciganysagnak az ilyen valosagtol elrugaszkodott, karrier jogvedok artanak legtobbet. Zarjak be a nyiltan szegregalo Gandhi gimnaziumot es a roma szakkollegiumokat, szuntessek be a kifejezetten faji alapon diszkriminalo palyazatokat, amik kifejezetten cigany fiatalokat tomnek penzzel. Ontsuk ki a gyereket is a furdovizzel. Hajra!
Amennyire ruhellem az egyhazat, az egyhazi emberekbol lett politikusokat, a fideszt, pont annyira irtozom a Mohacsi-fele karrierciganyoktol is
A jozan esznek kellene uralkodni, nem a hisztinek.

picur3ka 2014.12.14. 03:02:41

@aki mást mond az hazudik:

Gratulálok. Majdnem vicesre sikerült a semmitmodása.

picur3ka 2014.12.14. 03:05:07

viccesre, mondása

nem vagyok még egészen felébredve négykor

(meg a billenytyűim se működnek)

Herr Schwarze Liste 2014.12.14. 03:41:37

@Robinzon Kurzor: pontosan. genetikailag alattvaló magyar csak neofasiszta skatulyát kaphat.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.12.14. 07:57:32

@Tehéntőgy:

Ismét nem az állítás helytállóságát vitatod, hanem az állítástevő kompetenciáját:-)

huKKK 2014.12.14. 09:12:17

Kérdés blogszakértőkhöz.
Mi a magyarázat arra, hogy a szeuzo-témához belépést követel a szolgáltató, ide meg nem??

huKKK 2014.12.14. 09:23:44

@Krisz11:

Max 127 karaktert tudok írni arról ami érdekel.
Maga egy kisregényt bír arról, ami nem is érdekli.
Igazságot!

Krisz11 2014.12.14. 10:17:58

@huKKK:

"Maga egy kisregényt bír arról, ami nem is érdekli."

6 sor volt az kedves KKK (Ku-Klux-Klan?!). És bár nem érdekel a C-k integrációja, ha az emberre kényszerítenek valamit, muszáj foglalkoznia vele.

"Igazságot! "
Egyetértek.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2014.12.14. 10:21:52

az olaj nem keveredik a vízzel. a szegregáció a legtermészetesebb embercsoporti dolog.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2014.12.14. 10:23:11

@Tehéntőgy: szilvay korunk hőse. az ostoba de bevállalós sikerkeresztény pöcs

Robinzon Kurzor 2014.12.14. 11:16:58

@Herr Schwarze Liste:

Csakugyan?
Adtál valakinek DNS-mintán, aki ezután egy (vagy több) emeltdíjas SMS ellenében arról tájékoztatott, hogy te genetikailag alattvaló neofasiszta vagy?
Nehéz lesz feldolgozni amit most mondok, de szerintem téged csúnyán átvertek.

Tehéntőgy 2014.12.14. 15:43:31

@bbjnick: Hégemón, az igazság az, hogy neked fáj a fejed.

Bell & Sebastian 2014.12.14. 16:56:48

@Tehéntőgy: Gondolja, hogy itt csak maga olvasott Bulgakovot? Az értése már egy magasabb szint, arra most nem is kérdeznék rá.

Bell & Sebastian 2014.12.14. 17:01:13

@jose maria padilla: Na látja, pont ez a különbség a zsidók és keresztények közt, az egyik megvédi az övéit, de nem árulom el, melyik.

Tehéntőgy 2014.12.14. 17:07:51

@Bell & Sebastian: Nyilvánvalóan azért használ valaki egy tök közismert idézetet, mert feltételezi, hogy mások nem értik. Haggyálógva.

Bell & Sebastian 2014.12.14. 17:15:11

@Tehéntőgy: Most jön a negyven év lemaradás, zongoraleckében.

picur3ka 2014.12.14. 17:47:13

@Bell & Sebastian:

Én soha nem értettem, oroszul olvastam.

---

Mi van itt, mindenki tüntet?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.12.14. 18:05:04

@picur3ka:

Nem tudom, ki mit csinál, én zongoraleckéket veszek:-)

picur3ka 2014.12.14. 18:27:06

Na, amíg távol vannak, beteszek egy épületeset:

"Mi, cigány értelmiségiek, megfogalmaztunk McCain szenátornak egy levelet, hogy felvilágosítsuk igazáról, melyet többen aláírunk.

A magyarországi cigányok többsége, (nyolcszázezer – egymillió ember) életveszélyben van.
...
Túlélők vagyunk, lassan, titokban akarnak megölni bennünket.
...
Nekünk többnyire modern rabszolgamunkánk van, amit a kormány közmunkának hív.
...
A félkatonai szervezetek a kormány és társadalom segítségével és egyetértésével el akarja pusztítani a magyar cigányokat"

kanadaihirlap.com/2014/12/14/nyilt-level-az-amerikai-allampolgaroknak-a-magyar-ciganysag-valodi-hangja/

Herr Schwarze Liste 2014.12.14. 20:27:06

@Robinzon Kurzor: PONTOSAN! A sztori évekkel ezelőtt kezdődött. Padilla-val borozgattam a Terv kocsmában és arra jutottunk, nem elég a deszegregációért küzdeni, tulajdonképpen a meghaladott nemzetállami koncepciót és egyéb klerikális fasiszta képződményeket is el kell törölni a föld felszínéről, hogy a valódi világbéke alapját képező multikulturális globalizáció tetőzhessen. Jelentkeztünk is az erre pompásnak tűnő svéd Paigeaia egyesületnél (padilla-paigeia, ez már rímként is tutinak tűnt). Egy szintén átborozott kompozás után a páratlanul meggyőzően humánus Barbara néni ezzel fogadott minket:

www.youtube.com/watch?v=MFE0qAiofMQ

hát, mint hallható, az avittas nemzeti európa felszámolásában sajnos egy másik nemzeté a vezető szerep... de azzal biztatott bennünket, hogy ha visszairatkozunk a lauder javne-ba, nagyobb esélyegyenlőséggel tudnánk legalább a hazai progresszív páholyokba bekerülni és harcolni a többségi elnyomás ellen.
ez padilla-nak akkora sokkot okozott, hogy dacból inkább falangista fordulatot vett, jómagam pedig több sikertelen moszad felvételi eljárás után végül alkalmi kontroll csoportként dolgozok be a CIA-nak (alapból ugyan az szdsz árvák jelentéseit veszik figyelembe, de fontosabb estekben ezt összevetik a magamfajta biztosnyulasházmesteri szemszöggel is - ha mindkettő szerint egybehangzóan megáll egy tényállás, akkor az mehet tovább a pentagonba. Így lett véglegesítve az első feketelista is, a másodikon dolgozunk még.)

ui.: yes, you just have been trolled.

picur3ka 2014.12.14. 20:35:08

@Herr Schwarze Liste:

Maga egyre inkább úgy szól, mint Kern András.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.12.14. 20:51:49

@Tehéntőgy:

Vagy azért, vagy azért, mert ő maga nem érti.

Herr Schwarze Liste 2014.12.14. 20:58:20

@picur3ka: talált, süllyed! kedvenc filmeim sorában a triumph des willens után a kapásból a sztracsatella van. padilla kománál fordítva, de neki elnézem.

picur3ka 2014.12.14. 21:07:37

@bbjnick:

Az nem zárja ki egymást.

@Herr Schwarze Liste:

Na Padillának van ízlése. Az finom.

Herr Schwarze Liste 2014.12.14. 21:23:38

@picur3ka: igen, tényleg fincsi a filmszalag, a dvd kissé rágós és a szilánkok megragadnak a fogak közt.

Herr Schwarze Liste 2014.12.14. 22:52:02

@jose maria padilla:

"ostoba de bevállalós sikerkeresztény pöcs"

hajajj, ha látnád a politicus pubit, visszasírnád dobbi manót

Bell & Sebastian 2014.12.14. 23:29:15

@picur3ka: A tökéletes megértéshez orosznak kell születni. Az általam ismert feldolgozások (érdekes, mindegyik orosz) sem egyformán értelmezik. Ebből az következik, hogy valószínűleg csak B. érti, vagy még ő sem.

Valami speciálisan orosz problémát tárgyalhat ki benne, egy biztos, korábban volt ördögük, mint nekünk. De most (azóta) nekünk már több van.

Jeszenyin egyszerűbb, sármosabb, népszerűbb, nehogy azt kezdjem idézgetni. Eredetiben, mert úgy az igazibb.

picur3ka 2014.12.15. 00:07:04

@Bell & Sebastian:

Ne hülyéskedjél velem, Szépem, Bátorom.

Úgy kezdődik, hogy Gegemón. Más írásban.

Persze, hogy ördögük volt, már a Dosztojevszkij is harcolt vele.

Na Jeszenyin kevésbé érthető, valami fa fetise van, vagy ilyesmi.

picur3ka 2014.12.15. 00:08:59

@bbjnick:

Sőt, ugye.

Műveltnek látszó népek mindig löknek ilyet.

picur3ka 2014.12.15. 00:12:07

@Herr Schwarze Liste:

Én nem vagyok zsidó. Én ebben semmi vicceset nem látok. Vagy komoly volt? Eszed?

Én már kora gyermekkoromban Chaplin-szindrómától szenvedtem. Min nevetnek? Ez rettenetes.

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2014.12.15. 02:28:16

@picur3ka: Megint buta vagy picurka.
Nem kell oroszul tudni Bulgakov értelmezéséhez.

Bulgakov Pavel Florensky ( en.wikipedia.org/wiki/Pavel_Florensky ) eszméit próbálta átültetni irodalomba. Talán magyarul is olvashatóak tanulmányai. Amúgy Bulgakov erősen túlértékelt, közepes szerző.

Herr Schwarze Liste 2014.12.15. 07:26:41

@picur3ka: ne búsulj. boldogok a lidlben szegények, mert övék a mennytolcsik országa

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.12.15. 08:07:47

@Disznóvári:

Mihail Afanaszijevics és Szergij (Szergej Nyikolajevics) Bulgakov két különböző személy.:-)

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2014.12.15. 10:06:21

@bbjnick: Még mielőtt vélt szellemi fölényeddel okoskodni kezdenél:

" Bulgakov egyik első moszkvai szerzeménye a jelek szerint Pavel Florenszkij matematikus és filozófus Látszólagosság a geometriában című könyve volt. A kötet különleges értékét az író beírásai adják, főként a — szokása szerint — vastag, színes ceruzával végzett aláhúzások. Jelena Bulgakova emlékezete szerint tulajdonosa nagyon gondosan őrizte a könyvet. A Mester és Margarita írásának éveiben többször is átolvasta, és bizonyos analógiát látott a között a matematikai és filozófiai interpretáció között, melyet a brosúra szerzője Dante Vergilius-irányította pokolbéli utazásáról ad, és saját regénye utolsó fejezeteinek „geometriája" között."
szovirod.blogspot.hu/2013/09/mihail-bulgakov-konyvtararol.html

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.12.15. 11:15:47

@Disznóvári:

Szerinted abból, hogy Mihail Bulgakov olvasott egy Florenszkij munkát, amiből talán még inspirációkat is merített, egyenesen és egyértelműen következik, hogy M. B. "Florenszkij eszméit próbálta átültetni irodalomba"?

Florenszkij a huszadik századi orosz vallásbölcselet egyik nagy alakja volt --- a Bergyajev-Szolovjov-Merezskovszkij-vonalon ---, modern misztikus. (Ma már sok nézetüket egyértelműen eretneknek tartja az ortodox egyház.) Mivel fiatal éveiben matematikát és fizikát is tanult, így nem volt tőle idegen az sem, hogy vallásfilozófiai nézetei és a modern matematika és fizika elméletei között összevetéseket végezzen. De munkásságának nem ez volt a fő iránya. Létezett egy Bulgakov, Szergij (Szergej Nyikolajevics), aki marxista közgazdászból lett teológus-szerzetes és aki Florenszkij szofiánus filozófiájának egyik továbbgondolója volt: rá egyértelműen nagy hatással volt Florenszkij. Míg Florenszkijt a sztálini nagy terror idején megölték, addig Szergij Bulgakov, aki a húszas évek elejétől Franciaországban élt, a negyvenes évek közepén bekövetkezett haláláig alkotott és vitte a florenszkiji vonalat.

Sir Galád 2014.12.15. 12:39:52

A Gandhi gimnáziumban sincs szegregáció, de ne zavarjon. Senki nem mondta, hogy a szegregáció a legfontosabb tényező, ezt csak olyanok sulykolják, akik semmit sem tudnak erről a témakörről. De elég fontos, hogy minden embernek alapvető joga legyen járni bármelyik állami iskolába, ha megfelel a tantárgyi követelményeknek.

A lényeg, hogy mindig megértsük dobrayn keresztül a kormány álláspontját, még ha óriási baromság is.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.12.15. 13:15:16

@Sir Galád:

"A Gandhi gimnáziumban sincs szegregáció" --- írod.

Hát akkor mi van? A Gandhi gimnázium egy klasszikus nemzetiségi iskola, cigányok számára. (A dolog külön pikantériája, hogy Magyarországon a cigányság nem nemzetiség, hanem etnikum, de az egyenlők és egyenlőbbek világában ez, láthatóan, senkit nem zavar.)

Tessék: "A Gandhi Közalapítványi Gimnázium és Kollégium nyelvoktató típusú, cigány nemzetiségi gimnáziumi képzést nyújt diákjainak. Országosan egyedülálló abban a tekintetben is, hogy középiskolai keretek között csak itt oktatjuk mindkét cigány nyelvet (beás, lovári), ezen felül tanórai keretek között a cigány népismeretet is. E tárgyakból érettségi vizsgát tehetnek tanulóink, illetve nyelvvizsgázhatnak is. Az erre történő felkészítést tanórai és tanórán kívüli foglalkozásokkal biztosítják."

www.gandhigimi.hu/docs/GANDHI_PP_2013.pdf

"minden embernek alapvető joga legyen járni bármelyik állami iskolába" --- írod.

A nyíregyházi Sója Miklós (Huszár-telepi) Iskola nem állami, hanem egyházi fenntartású iskola. S ha a Gandhi alapítványi iskolának joga van azt fölvenni, akit jónak lát, akkor a huszár-telepi iskolának is. A huszár-telepi cigányok körzeti iskolája nem a Sója Miklós, bármikor mehetnének a körzeti iskolájukba, ám a huszár-telepiek maguk választották a görögkatolikus sulit.

Ha a Gandhi, szerinted, nem szegregál, akkor a Sója miért és hogyan?

Sir Galád 2014.12.15. 13:26:03

@bbjnick: gandhigimi.hu, főoldal :

"Az iskola céljai azonban immár évtizedek óta nagyívűek és változatlanok: azért dolgozunk, hogy kiemelkedő eredményt érjünk el a különféle okok miatt hátrányos helyzetű, tehetséges tanulók együtt-nevelésében, a cigány/roma és a nem cigány diákok nevelésében-oktatásában. "

Állami suli , egyházi suli, a különbség csak annyi, hogy az egyházi több pénzt kap az államtól...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.12.15. 13:39:55

@Sir Galád:

1) A Gandhi hivatalos pedagógiai programja egyértelműen és világosan speciális cigány nemzetiségi képzésről beszél. A Gandhi egy virtigli cigány iskola. Miért menne egy cigány nemzetiségi képzést nyújtó iskolába az, aki nem cigány? S, vajon, hány nem cigány tanuló lehet ott?:-)

2) Láthatóan halovány fogalmad sincs a közoktatás működéséről. A közoktatási kötelezettség arra az iskolára vonatkozik, amelynek körzetében él egy adott tanuló. A huszár-telepi cigányok is elmehetnének a körzeti állami iskolájukba, senki nem gátolja meg ebben őket, ehelyett a Sója Miklós Iskolát választják. Tehát, sehonnét nem zárja ki őket senki, épp hogy lehetőséget kapnak a választásra. és ők így választottak, ahogy.

3) Még mindig nem magyaráztad meg, hogy mitől szegregál a Sója és mitől nem a Gandhi?

Bell & Sebastian 2014.12.15. 13:41:48

@picur3ka: Oké, természetesen remekmű és valóban polifonikusnak tekinthető, még annak ellenére is, hogy leülepedés után csak kirajzolódik belőle egy határozott hierarchia.

Van az életrajzi ihletettség, van a Moszkvába beszökött a kommunizmus és van a betétjáték, a keretjátékon belül.

Ahogyan elnézem a mű történetét, az oroszokon kívül még a lengyeleket és japánokat bírta töprengésre késztetni.

Ennyit a tartalomról, ezzel szemben van olyan, akit a forma (-i elemek) bírt megragadni, mint például engem.

huKKK 2014.12.15. 13:56:34

1000.
Jó, csak 100...

Sir Galád 2014.12.15. 14:02:36

@bbjnick: Akkor most jön a számolós klisé?

Képzeld vannak olyanok, akik ilyen iskolában szeretnének tanulni. Személy szerint több ilyen embert is ismerek. Az más kérdés, hogy a szülői hagyomány azt tanítja, hogy a cigányokat utálni kell és nincs kultúrájuk, holott ez nyilvánvalóan nem igaz. A két iskola között az a különbség, hogy az egyik a cigány kultúrára nevel, a másik nem. Mint ahogy létezik zeneiskola, konzervatórium vagy Népművészeti Szakközépiskola és létezik sima gimnázium. Azért járnak oda a cigányok, mert a másik iskolában ők lennének a rossz. Így kerülni próbálják a konfliktushelyzetet. De ez nincs rendben, mert ha így marad, generációk nőnek fel úgy, hogy fehér emberrel szóba sem álltak, a tanárokat kivéve. Aminek megint az a végeredménye, hogy bbjnick utálja őket.
Senki nem vitatja a Sója iskola jóhiszeműségét, csak azt, hogy amit csinálnak hosszútávon nem jó.

1,2,3. Eltekinthetnénk a közeljövőben, a számolós kommentkliséktől, meg a többi hasonlótól is.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.12.15. 14:13:55

@Sir Galád:

Szóval, ha a Gandhi tekintettel van a cigányság bizonyos speciális igényeire, ha a Gandhi szegregálja a cigány diákokat, az jó, ha a Sója teszi ugyanezt, az rossz? Miért is?

gyalog.galopp 2014.12.15. 14:34:02

@Sir Galád:
Beszélsz hülyeségeket, azt mond meg idáig hány cigány családot hívtál vendégségbe borsodból, vagy akárhonnan, azt meséld el hogyan mégy le kutyába a szubkultúrájuk előtt.

Csak azé , hogy tanuljunk, mutass példát.

Sir Galád 2014.12.15. 14:51:03

@bbjnick:
Ok. Akkor még egyszer.
A Gandhi-ba járnak nem cigány gyerekek, a másikba nem. A második szegregáció, az első nem.

Sir Galád 2014.12.15. 14:53:17

@gyalog.galopp: Miért kéne bárkit is elhívnom bárhová? Miért mennék le kutyába bármiért? Miért ne ülném meg középen lovat?

mrZ (törölt) 2014.12.15. 14:53:20

@bbjnick:
>> Miért menne egy cigány nemzetiségi képzést nyújtó iskolába az, aki nem cigány?
Nem a nemzetiséget oktatják hanem figyelembe veszik a cigó gyerekek speciális szükségeit, amit az idióta őstulokmagyarok viselkedésének eredménye, ami ahogy elnézem a sok más gyereknek is igénye. Mert a gyerek olyasmit tanul, olyan módszerekkel és olyan tanároktól amit máshol nem. Már írtam a helyi cigó sulinkról, ott van fentebb.
De azt gondolom hogy csak nem akarod érteni, annyira már ismerlek hogy egy kis köpködésre könnyen kapható vagy, na meg ez a másik kecskebaszó is: @gyalog.galopp

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.12.15. 15:13:28

@Sir Galád:

Tudsz erről forrást adni? Hol van leírva, hogy hány cigány és nem cigány gyerek jár a Gandhiba és hány a Sójába?

Sir Galád 2014.12.15. 15:21:20

@bbjnick: Láttam az iskola tanulóiról képeket és nem csak cigányok járnak oda. Te tudsz forrást adni? Hol van leírva, hogy csak cigány gyerekek járnak oda? Mert az ellenkezője látszik a képeken.

Bell & Sebastian 2014.12.15. 15:29:55

Nocsak, ránézvéstre tuggyuk, ki a cigány? Lószart, papa!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.12.15. 15:32:28

@Bell & Sebastian:

Van, aki tudja és van, aki meg is mond(hat)ja:-)

Sir Galád 2014.12.15. 15:36:14

@Bell & Sebastian: Szerinted, ha rád nézek, tudom?

Bell & Sebastian 2014.12.15. 16:56:18

@Sir Galád: Mit? Tegnap mondtam, hogy hivatalosan az a cigány, akit annak tartanak. Ehhez képest jössz Lombrosoval. Aki ránézésre megmondja - egy gyerekről.
Gratulálok!

Bell & Sebastian 2014.12.15. 17:01:40

@bbjnick: Van rá megoldás, Szőrgalád a minden cigányok környezete, aki verdiktet mondhat. Talán a körzeti megbízott, vagy polgármester, vagy főfidesznyik a Megyénél. Fullánkja orkról át van állítva józan parasztra.

Sir Galád 2014.12.15. 17:15:46

@Bell & Sebastian: Szerinted hány vöröshajú, sápadt bőrű, szeplős cigány gyerek van az országban? Mert azok mind odajárnak ezek szerint. Hadd gratuláljak inkább én!

Sir Galád 2014.12.15. 17:24:58

@Bell & Sebastian: Nagyon hiányoztál ebbe a beszélgetésbe, hiszen ritka az olyan komment, amiben nem kivetítések és személyeskedések vannak.

Bell & Sebastian 2014.12.15. 17:44:10

@Sir Galád: Írek és írni tanulnak? Vagy Photoshop? Vagy mégsem ez számít? Tartok tőle, egy ellumpenesedett proliréteg már régen az ő soraikat gyengíti, Galád. Mert ezennel megfosztalak az előítéleteidtől.

Sötétben sem mind barna, aki cigó.

Sir Galád 2014.12.15. 17:59:42

@Bell & Sebastian: Köszi, de a magyarázkodás és a jópofizás nem érdekel.

Bell & Sebastian 2014.12.15. 20:46:28

@Sir Galád: Mert nem éltél a gyépés korszakban, azt sem tudod, miről van itt szó.

kiir 2014.12.15. 22:07:28

@poszt
Árnyékbokszol, aki a "puszta szegregáció" ellen harcol. Senki se akar ugyanis "puszta szegregációt". Aki igen, az nem komoly ember.

A szegregáció egyik lehetséges eleme csupán egy stratégiának vagy intézkedéssorozatnak. Aki a stratégia nemismeretében vagy hiányában kidobja annak tetszőleges vagy lehetséges elemét, az szintén nem komoly ember.

Vagyis ez a poszt csupa nem komoly ember súlytalan iszapbirkózása :) Epedve várom a szerző következő szösszenetét.

gyalog.galopp 2014.12.16. 06:54:58

@mrZ:

"Nem a nemzetiséget oktatják hanem figyelembe veszik a cigó gyerekek speciális szükségeit, amit az idióta őstulokmagyarok viselkedésének eredménye, ..."

Ezzel a mondattal te köpted szembe saját magad, mert most akkor vannak a cigánygyerekeknek "speciális szükségei", vagy nincsenek? Mért adod meg egyiknek a lehetőséget , mért zárod ki ebből a másikat?

Az őstulkozással magadat égeted, az őstulkok nagy ívben leszarják , mit gondolsz. De azt egy kezdő pszichológus is elmagyarázza neked mennyit ártasz a védenceidnek ezzel a mentalitással, ugyanis ellenségnek állítod be azt a közeget, ahová integrálódni szeretnének, ez pedig így nem fog menni.

Majd akkor kecskebaszózzá, ha tartottá cigánygyereket keresztvíz alá.
Pont.

Sir Galád 2014.12.16. 10:21:30

@Bell & Sebastian: Bár semmi köze a témához, de éltem abban a korszakban is.

Bell & Sebastian 2014.12.16. 12:49:06

@Sir Galád: (gyépés = gyógypedagógia alanya)

Akkor elég nyilvánvaló, hogy oda gyűjtötték egybe a cigányokat, reménytelen fehéreket és politikai menekülteket (párttitkár + tanácselnök porontyok).
Kényelmi szempontból pont azt az iskolát nevezték ki gyépésnek, ahol amúgy is túlsúlyban voltak az underclass utódai, praktikusan cigányok.

Speciális szakiskolák formájában fennmaradt, máig élő hagyomány, de már nincsen etnikai éle. Vagy csak még nem fedezték fel a szorgos jogvédők.

mrZ (törölt) 2014.12.16. 13:18:45

@gyalog.galopp:

Miért ne lenne speciális szüksége? Hat éves korra már ezerszer megalázták, deformálták a világképét és személyiségét.

De ez nem nemzetiségi kérdés!!!!

És nem "védenceim" , hanem teszem a magamét az együttélés érdekében. És ezért ugyanúgy felrúgom bármelyik felet.
hagyd ezt az buta integrációs dumát, akkor neked is integrálódni kellene, például hetente egyszer utcabálon ugrálni a soron. Magyarországnak nem attól lesz jövője hogy lehozzuk a szintedre a cigókat hanem attól hogy elfogadjuk őket, beleilleszkedünk a környezetünkbe.

Nemzetiségről. Ez lesz a nagy szopás, az usa már többször eljátszotta ezt, először öntudatot adott valamelyik népcsoportnak, aztán meg felhasználta őket. kapásból filippinó, hawai, panama, columbia, van sok még. Ha így megy tovább jön a "Romanoa" projekt, már régóta írok róla, (a google meg blokkolja)

Bell & Sebastian 2014.12.16. 13:33:37

@mrZ: Nem nemzetiség, vegyes etnikum, csak hogy ne alfajt mondjak, annyira sok a különbség. Ha ez nem PC, hát pont leszarom. Valahogyan a neandervölgyivel is megtanultuk az együttélést, miért is ne lehetne megismételni a csodát? Nem kellene megvárni, míg benyomnak mindnyájunkat a tengerbe.

gyalog.galopp 2014.12.16. 16:06:58

@mrZ:

Te nem is velem vitázol, hanem önmagaddal.
Teljes mellszélességgel vallom, hogy a cigányság 90 %-nak "speciális szükségei" vannak. Az iskola az nem pótszőlő intézet, alapvető feladata az oktatás a tudás átadása, nem ott kell megtanulni késsel, villával enni, viselkedni.
A tanár nem fordíthat több energiát a magatartás szabályozásra, mint a tudás átadására, kivéve, ha a diáknak " speciális szükségei vannak". A specialitás viszont nem mehet a többi gyerek rovására, akik ezt nem igénylik .....

Ezt a mondatodat meg nem értem:

"Magyarországnak nem attól lesz jövője hogy lehozzuk a szintedre a cigókat hanem attól hogy elfogadjuk őket, beleilleszkedünk a környezetünkbe."

mrZ (törölt) 2014.12.16. 17:40:09

@gyalog.galopp:

Elméletben. De amikor egy tipikus osztályba összeraknak 30 különböző lehetőségekkel képességekkel felkészítéssel magatartással családi háttérrel motivációval rendelkező gyereket, a tanárok először egy kezelhető masszát alakítanak belőlük.

BÁRMI ÁRON!!!! , a gyerek csak gyurma.

A cigó osztályokban viszont sokkal szabadabb a tanár keze, így a károkozás is kisebb. A legrosszabb eset amikor 1-2 cigó gyereket szopatnak, az meg kihasználja az idióta és felkészületlen tanár gyengeségeit, no meg a tanár is rájátszik, csakhogy megszabaduljon tőlük.

nem 90% a valós hhh arány, talán harmada. Viszont mindenki visszaél a helyzettel, havi soktízezer forintok ide oda. Olyan mint a maffia, önkormányzati keresztapák, nevelési tanácsadók, pótlékos tanárok, segélyes családok egymást támogatják az állam fejésében. A gyerek csak hivatkozási alap, nem én leszek aki beléjük rúg emiatt.

zorki 2014.12.16. 19:57:14

Nos a helyzet igazából: A tagintézmény már megszünt. (A telepen élők gyermekek száma nem tesz ki egy iskolányit.) Ezek után gyerekeket a város többi iskolájába vitték buszokkal.
Ezt követően nyitott újra iskolát(tagintézményt) ott a Görög Katolikus Egyház.
Ezzel majdnem egy időben adták át Nyíregyháza központjában a minden igényt kielégítő új Szent Miklós Görög Katolikus Általános Iskolát. (Az már egy másik oktatásügyi és államgazdasági kérdés, hogy közben egy másik felújított nagy nyíregyházi ált. isk-át bezártak, és azóta is üresen áll.)
De maradjunk a témánál.
Csak annyi lenne a kérdésem az egyházamhoz, hogy miért is nem a belvárosi modern iskolájukban tanítják a Huszár telepen élő cigány tanulókat? Az lenne aztán igazi keresztényi cselekedet! Nem beszélve arról, hogy bizonyíthatná a keresztényi elvek magvalósítását. Nagyszerűen szolgálná az együttélés előmozdítását!

Persze gyanúm is van miért nem! A püspökség átvette a nyíregyházi állami gondozott gyerekek ellátását. Ezután Sóstóhegyen -Nyíregyháza egyik kertvárosa- családi házat vettek, egy új lakásotthon céljára.
A helyiek nagy szervezkedésbe kezdtek Fidesz-es városi képviselőjükkel - aki ettől talán nem is függetlenül azóta ogy. képviselő- karöltve, hogy ne lehessen ott lakásotthon. "Természetesen" azért, mert a lakásotthonban zömében cigány gyerekek élnének. S hiába jelent meg személyesen Fülöp püspökünk egy helyi fórumon, őrá is rátamadt a helyi jóérzésű, hithű, lakosság. Erről sajnos nem olvastam beírást itt a mandineren sem.
Milyen együttélésről beszéltek, ha ciánykisgyermekeket utáltok ki telepeitekről?
Miről is vitáztok?
Álszentek -miközben a helyes vagy helytelen szeregáciról vitáznak- biztosan nem fogják előrevinni a romák társadalmi beilleszkedését.
Tényleg, ne már, hogy a cigány gyerek is a modern uszodás városi suliban tanuljon! Az a keresztény magyaroké!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.12.16. 20:41:48

@zorki:

Azt sejtjük, hogy ezzel a kommenttel, mit akartál sugallni az Egyházról, most próbálj meg azon is elgondolkodni, hogy (ugyanez) a komment, ugyan, mit sugall rólad!

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2014.12.16. 21:50:31

Nemszociológus, nemtanársegéd úr HolgerHartland szarházi alember szerint szakmailag értékelhetetlen cikk a témában:
http://www.hier.iif.hu/hu/letoltes.php?fid=tartalomsor/1720
"Hasonlóan egyes pedagógusok szerint, a romungró gyerekek esetében sok minden más, például „szókincs, érdeklődési kör, nem tudnak játszani, alkalmazkodni, nem tudnak olyan játékot, ahol szabályok vannak elfogadni. A konfliktusokat csak egy módon tudják
lerendezni: ütnek vagy ocsmány szavakat használnak...” (45 körüli pedagógusnő, LIA is-
kola). A leginkább elgondolkodtató az a megállapítás (a többi közismert negatív sztereotípia), hogy nem tudnak játszani. Mert a játéknak is megvannak a maga szabályai. Nem mi, közösen, állítjuk fel őket? Úgy tűnik nem, mert megvannak a többségnek és a kisebb-
ségnek a játékszabályai, és ha a gyerekek nem tudnak (mert nem tanítjuk meg őket) vagy esetleg nem akarnak a mi többségi szabályaink szerint játszani, akkor már nem is tudnak játszani. Kérdés, hogy akkor mire jók a pedagógus-továbbképzések, mire a több mint 20 éves pedagógiai tapasztalat, a roma kultúrát ismertető előadások, a differenciált oktatás-
módszertan, az alternatív pedagógia, ha még az elemi osztályokban sem tudunk közös játékszabályokat felállítani. "

zorki 2014.12.16. 23:40:09

@bbjnick: Szerintem nem nagyon értetted. A Görög Katolikus egyház jószándékát a kérdéses ügyben nem vitattam. Jó példázza tevékenyséüket Hodász is. Az egyház törekvéseivel nincs baj.
Arról van szó, hogy a hithű vagy nem annyira az, emberek, a püspök jószándékú kezdeményezésének is keresztbe tesznek (lakásotthon telepítése). Arról van szó mit tennének akkor ha a modern, új egyházi iskolában tanulnának a telepi cigányok.
Amíg ezen a szemléleten nem változtatunk, addig szájtépés a szegregációs magyarázkodás.
Nekünk legalább annyira érdekünk a beilleszkedésük, mint nekik. Nekünk is tennünk kell érte, de nincs megoldás az érintettek nélkül sem. Itt gyermekekről van szó, akik a legkevesebbet tehetnek, csak készen kapják a helyzeteket.
Hogy ennek kapcsán rólam mit gondolsz az teljesen mellékes.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.12.17. 00:31:46

@zorki:

Szerintem nem kellene kategorikus kijelentéseket tenned olyan kérdésekben, amelyekről fogalmad sincs.

A görögkatolikusok azért nem viszik a modern, új iskolába a huszár-telepi cigánygyerekeket, mert nem oda valók. Integrálni nem lehet hoppra, biztosítani kell az integrációhoz időt a megismerésre, megértésre, az elsajátításra. Azzal, hogy helybe mennek a cigánytelepre és a helybeliek speciális igényeihez igazodva foglalkoznak a gyerekekekkel, épp ezzel integrálnak: felkészítik a kölcöket arra, hogy minél kevesebb problémával vegyék az akadályokat későbbi tanulmányaik során és későbbi életükben. A huszár-telepi iskola olyan, mint egy légzsilip, keszonbetegség ellen. Ha ezeket a gyerekeket felkészítés nélkül bedobod a többi gyerek közé, nem teszel mást, csak egy életre elidegeníted őket a többségi társadalomtól és a többségi társadalmat tőlük. Az Egyház itt olyan igényt elégít ki, ami a cigány szülők között is általánosan elterjedt igény.

picur3ka 2014.12.17. 15:02:33

@mrZ:

Az utolsó bekezdésen kívül, semmi értelme annak, amit írsz.

Az viszont ül.

mrZ (törölt) 2014.12.17. 15:51:04

@picur3ka:

Szerintem nálad már mérhető volt a kognitív disszonancia egy éves korban is. De mindegy, majd jövök máskor megint, már megszoktam hogy alap dolgokat ezerszer kell elismételni mire megragadnak, na ezért szeretem azt a skizó pszeudót, ő legalább gyorsan tanul a te hibáidból.

picur3ka 2014.12.17. 16:11:48

@mrZ:

Nem tettél bele elég idegen szót, de így is zavaros.

zorki 2014.12.18. 09:32:14

@bbjnick: Valóban fogalmam sincs arról, amit írsz.:DDD
Pont arról van szó, hogy nem kellene elzsilipelni gyermekeket amiatt, hogy hol is laknak, hova is születtek. Megjegyzem, Jézus sem így tanította, de ezt az egyház nyilván nálam is jobban tudja. A származás sem betegség, amit gyógyítani kellene.
Szerinted a lakásotthonos gyermekeket hova kellene zsilipelni? Netán az űrbe?

picur3ka 2014.12.18. 11:39:32

Mikor nagyon különböző kultúrák találkoznak, gyakran konfliktus alakul ki. Asszimilálják, vagy kiirtják egymást, vagy mindkettő elpusztul.

Az elkerülés, a kontaktus hiány, konfliktus kerülés ilyen esetben.

Az elmúlt 20-30 év 'integrációs' programja, dióhéjban:

- lebulldózerezzük a gettót
- gettólakókat beköltöztetjük falvakba, 21. századi házakba
- gettólakók folytatják korábbi életformájukat
- konfliktus manifesztálódik
- white-fly kezdődik
- gettólakók fokozatosan gettóvá alakítják új lakókörnyezetüket
- az eredeti lakosság elmenekülése és az eleve meglévő szülési ráta különbségei miatt nagyon gyors demográfiai változás megy végbe
- a maradók asszimilálódnak és/vagy kipusztulnak
- új, 'szegregált' gettó jön létre

Rinse and repeat. Az új, szegregált gettó most már megye nagyságú kezd lenni.

Itt tartunk a programmal, feleim.

mrZ (törölt) 2014.12.18. 12:14:59

@picur3ka:

És mi a célja ennek? Miért jó? Miért rossz? Mi a mérleg?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.12.18. 13:27:54

@zorki:

No, mesélj, @zorki:, mit nem tudnak jól a görögkatolikusok a jézusi tanításról és az elemi oktatásról, amit te jobban tudsz náluk és hogyan kellene jól gondolkozniuk, ha politikailag elég képzettek lennének!

És egy füst alatt azt is kifejthetnéd, hogy mitől kényszeres elkülönítés az, ami szabadon választható!

picur3ka 2014.12.18. 14:32:05

@mrZ:

Most hülyéskedsz?

A mérleg ott van. Államcsőd, és/vagy polgárháborús helyzet. Aid Afrika2.0 Projekt. Erről hadovál Forgács a másik cikkben, hogy elfogy a pénz.

A többi kérdés mindjárt nevetséges is, nem?

mrZ (törölt) 2014.12.18. 14:43:06

@picur3ka:
Semmi gond, csak kíváncsi voltam hogy saját gondalataid-e? Olyan ismerősek voltak.
Tuképpen válaszoltál, bevalottad hogy csak elismételted az olvasottakat, nem tudod mit jelent és miért történik.

picur3ka 2014.12.18. 14:58:17

@mrZ:

Kár, hogy kevered a gondolat és a tény fogalmát.

És többet anyázol, mint érvelsz.

zorki 2014.12.19. 16:19:47

@bbjnick: Szerintem, ha minden vasárnap járnál templomba, és meghallanád amit mondanak, akkor nem kérdeznél butaságokat.
Ott a - Görög Katolikus - templomban hallottam Jézus tanításairól is.
Már rég túl vagyok azon, hogy ilyesmi stílussal bosszanthatnál. Viszont ezzel részemről befejeztem a vitát.

picur3ka 2014.12.19. 16:27:27

Az Emberi Erőforrások Minisztere mondta, hogy a tanulók legalább 10%-a szegregált oktatásban van. Senki nem különítette el őket.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.12.19. 16:38:51

@zorki:

Egy keresztény vitába száll egy másik kereszténnyel, kritizálja a másik keresztényt, de soha nem vonja kétségbe kereszténységét. Ha érted, mire gondolok...:-)

Bell & Sebastian 2014.12.19. 19:59:38

@bbjnick: Ha puding is, attól még Pápa, Isten tudja honnan, Isten tudja merről, vigasz jön, nem is remélt. Például.