Magyarországot megüti a guta (Gazda Albert) − Mandiner négyévértékelő VIII.
2014. április 02. írta: Redakció

Magyarországot megüti a guta (Gazda Albert) − Mandiner négyévértékelő VIII.

A választás előtti utolsó héten a Mandiner különböző irányultságú, meghatározó magyar véleményformálókhoz fordult; rövid, tömör válaszokat kérve tőlük egy kérdésre: hogyan értékelik a 2010-2014 közötti ciklust? Válaszaikat a napokban közöljük.

*


gazda_albertt.jpgGazda Albert: Magyarországot megüti a guta

A magamfajta választó általában nem pártszimpátiák alapján választ. Mi a fenétől lenne szimpatikus egy párt? Mindegyiknek megvan a kemény magja, a bázisa, ez igaz, de nem ők döntenek, hanem a legtöbbször a protesztszavazók.

Nekik 1990 után pillanatok alatt elegük lett az MDF-ből, 1994-ben megbüntették. Horn Gyula 1998-ban majdnem a régió első duplázni képes miniszterelnöke lett, de a végét elrontotta, megbüntették. 2002-ben Orbán Viktor szintén a végét rontotta el, megbüntették. 2006 kivétel, Gyurcsány Ferenc ügyesen hazudott, Orbán Viktor buta kampányt folytatott, az MSZP helyett őt büntették meg. Gyurcsány sem járt jól, 2010-ben 2006-ért is megbüntették. Kegyetlenül, de megérdemelten.

A választók összesen egyszer nem büntettek eddig. Mi lett a következménye: az, hogy Magyarország a régió legmenőbb országai közül a legszerencsétlenebbek közé küzdötte le magát.

2010-ben azt hittem, rosszabbul kormányozni, mint a szocik nyolc éven át, képtelenség. 2014-ben azt gondolom, ez igaz volt. Orbán Viktor és a Fidesz nem kormányzott rosszabbul, mint Medgyessy Péter és Gyurcsány Ferenc. Viszont sokkal rosszabbul kormányzott, mint ahogy kormányozhatott volna.

Az elmúlt négy év a kihagyott ziccerek négy éve. 2010-ben azt hittem, Orbán Viktor lehet az, aki konszolidálhatja ezt a szegény Magyarországot. Végül is mindegy, ki, attól sem omlottam volna össze, ha már Horn Gyulának sikerül. Orbán Viktor azonban úgy találta, előbb még bele kell taposnia a földbe az ellenzékét. Egy kétharmad nem volt elég, kell még egy. Orbán Viktor nem nyugszik, amíg az utódpárti gyökerű baloldal létezik.

2014-ben nem fogják a választók megbüntetni Orbán Viktort. Nem azért, mert nem érdemelné meg. Azért, mert nincs kivel. Ez a kormányzás legnagyobb eredménye.

Eszembe sem jut olyat várni, hogy ezek szeressék egymást. De a politika egészségesebb helyeken vetélkedés, nem háború. Magyarországon háború. A háborúkat nem ellenfelek, ellenségek vívják. Magyarországon mindkét oldal megkérdőjelezi ellenfele/ellensége politikai legitimitását. Magyarországon az egyik oldal szemében mocskos kommunista a másik, a másik oldal szemében mocskos kommunista az egyik. Eltelt huszonnégy év, és az a kérdés, hogy ki a kommunistább kommunista.

Amíg ez lesz, nem lesz semmi. Amíg ez lesz, Magyarország ideges ország marad, és előbb-utóbb megüti a guta.

A szerző a Cink szerkesztője.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr305888884

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Magyarországot megüti a guta (Gazda Albert) − Mandiner négyévértékelő VIII. 2014.04.02. 08:14:01

Eszembe sem jut olyat várni, hogy ezek szeressék egymást. De a politika egészségesebb helyeken vetélkedés, nem háború. Magyarországon háború.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tevevanegypupu 2014.04.02. 07:26:35

Maga szerint Gyurcsány Ferenc, Bajnai Gordon, Mesterházi Attila, Fodor Gábor megérdemel még egy esélyt..gondolom hallgatta-látta választási gyűléseiket, összetartó, építő jellegű egyesülésnek tartja a kormányváltást és hiszi, hogy képesek lesznek vezetni Magyarországot a siker felé. Helyesnak tartja kampányaikat és az ott felszólalók stílusát és mondanivalójuk lényegét..nem ellenségesek, pusztán csak ellenfelek. Ha ugyanakkor hallotta mondjuk az lmp vagy a fidesz kampányait, az ott felszólalókat is, akkor is így látja..felelős baloldali politikusoknak akik megérdemlik eredményeik alapján, hogy ugyanezekkel a személyekkel megmaradjanak és szavuk legyen Magyarország további sorsának intézésében..Jó lenne, ha idézni tudna mondjuk más pártok politikusaitól, Szili Katalintól, Schmuck Andortól, Vona Gábortól vagy Schiffer Andrástól olyan mondatokat vagy hasonlóakat amiket Mesterházi, Gyurcsány a kampány során mondott..nem hiszem hogy tudna. Pedig hát a felsorolt politikusok szintén a fidesz ellenében kampányolnak csak éppen olyan stílusban, ahogy azt európai pártok teszik.

Virág et. 2014.04.02. 08:31:57

"Orbán Viktor és a Fidesz nem kormányzott rosszabbul, mint Medgyessy Péter és Gyurcsány Ferenc."

Mi a rossz kormányzás? Gazdasági kudarcok kizárólag? Vagy azért számít, hogy pl. a demokratikus intézményeket, amelyek egyike a választás is pl., leépítették? Hogy soha nem volt ennyire szervilis még a közmédia, pedig volt itt napkeltés pár év is? Vagy hogy most már a nagy kereskedelmi médiumok is sorolnak be az állampárt mögé, amire még sosem volt példa? Hogy az ügyészség lényegében pártrendőrség lett, amire nem volt példa soha korábban? Hogy ezek nem számítanak Gazda Albertnek? Az sem, hogy az AB-hez fordulás jogát megvonták tőle, hogy nincs csak egy ombudsman, aki képviselné a jogait, hogy az adatvédelem egy végtelenségig pártos és szervilis hatósághoz került, aminek a legfontosabb kérdés a frusztrált vezető hivatali BMW-je és annak rendszáma? Hogy pártalapító pereputtya igazgatja az elméletben független bíróságokat, dönt a bírák javadalmazásáról, előrelépéséről? Hogy nincs már érdemi KT, nincs nemzet egységét kifejező közt elnök (pártalapító ismét), az AB tagjai volt politikusok?

Én úgy gondolom, hogy gazdaságilag nem voltak rosszabbak Ferencnél, igaz, jobbak sem. Minden más tekintetben viszont sokkal rosszabbak. Azért, mert a saját népük jogait nyirbálták meg. Tőlünk vettek el eszközöket, hogy ők zavartalanul tehessék a dolgukat. A kormányt ellenőrizni hivatott intézmények mindegyikét vagy bedarálták vagy megpróbálták bedarálni, de még nem fejezték be. Nincs olyan független intézmény, amelyik megőrizte volna 100%-ban függetlenségét. És nekünk Magyarországon, 50 év kommunizmus után mindenkinél jobban kéne tudni, hogy azzal, hogy pár ember pofáját zsömlével vagy trafikkal vagy rezsicsökkentéssel betömik, azzal még nincs megoldva semmi, ha ugyanakkor az állampárt rátelepszik mindenre. Ha a párt uralja a médiát, a pártházban döntik el, ki ellen emelnek vádat és ki ellen nem, ki marad előzetesben és ki nem, ha a kormány döntései feletti kontrollt megszüntetik, akkor a választás előbb-utóbb színjátékká fog válni. Ahogy színjáték volt 50 évig. Nem mondom, hogy most itt tartunk, de ebbe az irányba tettünk óriási lépéseket 4 év alatt.

@tevevanegypupu: Szili a Fidesz ellenében? Te most gondolom viccelsz. Vonát már nem is mondom, akkora ziccer.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2014.04.02. 08:44:05

Azért ha teve és virág egyként kapják elő ennen bulshitgenerátoraikat és üstöllést nekiesnek, akkor lehet abban valami értelmes, amit ez a jóember leírt...

Bell & Sebastian 2014.04.02. 09:28:49

Kosztos diák

Elfeledett kifejezés abból a korból, amikor még nem létezett az államilag szervezett menza sem szocialista. sem vállalkozói formájában. Vagy a házigazda választott maga mellé az ebédlőasztalához egy diákot, vagy a diák maga keresett egy családot, ahová enni járt. Az előbbi esetben nem mindig kellett fizetni, neves professzorok és közéleti személyiségek gyakran így támogatták a tehetséges, ám szegény sorsú hallgatóikat. Aki aztán ezen a rendhagyó módon megismerhette egy polgári család hétköznapjait, ami aztán mintául is szolgálhatott eljövendő életére.

A májkrémes-zacskós kakaós-betűtésztás, szocialista időket senki sem sírja vissza, a piaci típusúval már kevesebb a baj, de még ez sem az igazi.

Talán az a baj, hogy ebből az elitből senki sem volt (mert nem is lehetett) kosztos diák, így aztán vajmi kevés fogalmuk lehet arról, valójában milyen is lehetett az az eszményi (eszményített), gemütliche, polgári világ. Egy dolog biztos, nem ilyen.

Ebben az országban (törvényszerűen) -szinte mindenki- viszonylagos szegénységből kezd, kevés kivételtől eltekintve, akiknek -ebből fakadóan- nincsenek is politikusi hajlamaik.

Önjelölt politikusi hajlamai annak keletkeznek, aki elégedetlen a sorsával, a társadalmi viszonyokkal.
Aki elégedett, azt legfeljebb felkérhetnék, vagy magától jutna a felsőházba - ha egyáltalán lenne.

Ezen okoknál fogva eleve kontraszelektált a teljes bagázs. Rossz hajtóerők rossz embereket lőnek fel a holdba, majd később ugyanezek egymás fiait.

De mivel alkalmatlanságuk okán gyorsan elvéreznek, ennek ellenére tovább erőltetik a képtelen szerepet, egyre nagyobb lesz a különbség a valóság és a vezetők lázálmai közt. Mivel ezt ők is érzik, egyetlen ciklus alatt legelik tarra a felügyeletükre bízott mezőt, mint a sáskák a szelek szárnyán, úgy jönnek mennek.

Egyik sem volt kosztos diák, cserében mind azok lettünk, Orbán vagy Gyurcsány asztalánál - egyre megy.

Hallgathatjuk a műmájer disputájukat arról, hogy milyen problémáik lennének, ha történetesen polgárnak születnek.
(A kisasszony huszárt látott csődörön, a cseléd megesett, a kertész sárgarépát vermel, a sofőr kivikszolta a krómhűtőt, honnan az inas ajánlólevele, a társalkodónő csak franciául ért és a kutya rókát fogott a kastélyparkban.)

Huszárnak, cselédnek, kertésznek, sofőrnek, inasnak, társalkodónőnek való kutyavilág.

Ragad a kosztól az egész, hamis a baba.

S=klogW 2014.04.02. 09:53:41

"Magyarországon háború"

A Galilei Kör megalakulása óta:

és azóta sem vagytok hajlandók abbahagyni a pusztítást, ballib söpredék.

tevevanegypupu 2014.04.02. 10:03:56

@Kinyílott a pitypang. Megírom.:

Biztos, hogy van benne valami, már azért megérte megírni neki, mert magának tetszik.

tarackos 2014.04.02. 10:05:30

Na igen, a kívülállónak joggal tűnhet úgy, hogy Magyarországon vmi afrikai törzsi háború dúl, magyar gyűlöl magyart. Végül is sokan vannak, hulljanak.

S=klogW 2014.04.02. 10:14:18

@tarackos:

Magyar gyűlöl magyart? Téved.

„Mi sokkal jobban gyűlölünk titeket, mint ti minket.” (Kornis Mihály drámaíró, Beszélő, 1993. december 21.)

gyalog.galopp 2014.04.02. 10:20:14

Mindenesetre az már biztató, hogy nem a nép a hülye, mert alkalmatlan kontra szelektált idióták közül kell választania.
Egyszer talán el jutunk odáig, hogy megtudjuk mi is lenne a politika és a politikus feladata, hát nem az osztályharc, azt már rég el kellett volna felejteni.

Több baj van azzal, ami a szövegből hiányzik, mint azzal ,ami benne van.
Mert , ha megállapítom, hogy a kutya megdöglött, valószínűleg helyes a megállapításom, de nem elég. Mi van , ha pl. veszettségbe pusztult bele, egyrészt nem is kell annyira sajnálni, mert legalább nem fertőz tovább, másrészt fel kell kutatni az általa hátrahagyott fertőzött egyedeket nehogy tovább fertőzzenek.

Az a politika, amelyik abban merül ki , hogy állandó harcra buzdítja a híveit a másik fél híveivel szemben, az egy veszett politika, nem kell sajnálni még akkor sem, ha egy ideig egyoldalú lesz a mezőny.

Szindbad 2014.04.02. 10:22:14

@S=klogW: a ballib söpredék pusztítja a hazát? Hogyan, mimódon?

S=klogW 2014.04.02. 10:30:01

@Szindbad:

„Mi sokkal jobban gyűlölünk titeket, mint ti minket.” (Kornis Mihály drámaíró, Beszélő, 1993. december 21.)

tevevanegypupu 2014.04.02. 10:38:21

@S=klogW:

Különben érdekes Kornis is..most olvasom két könyvét is, egyiket a színházról írta, másik meg Egy csecsemő emlékiratai..mintha nem is ugyanaz a gyűlölettel, keserűséggel és megvetéssel teli nyilatkozó lenne, aki politikailag annyira elkötelezett az mszp-liberális oldalon..Mindig meglep különben, hogy tehetséges, sikeres ember minek kötelezi el magát, főleg ennyire egy-egy párt mellett. Lehet persze véleménye, de éppen a sikeresség és a viszonylag jó élet kellene, hogy visszafogja őket..de nem, képesek a tehetségüket pártszolgálatba állítani..még csak nem is azért, hogy többet adják ki őket vagy több szereplési lehetőségük legyen, hiszen van mindig..Zsidónak lenni ma Magyarországon igazán nem annyira rossz dolog, hogy gyűlölettel a szívükben-lelkükben szélhámosok mellé álljanak..Nem hiszem, hogy egy intelligens, művelt zsidó ne látná és tudná, kicsodák és micsodák Gyurcsányék..

tevevanegypupu 2014.04.02. 10:40:15

@Kinyílott a pitypang. Megírom.:

Ja, hogy nem tetszik, csak Virág et. és az én véleményem ingerelte kis egysorosára..Örvendek.

ÁrPi 2014.04.02. 10:47:31

@tarackos:

"a kívülállónak joggal tűnhet úgy, hogy Magyarországon vmi afrikai törzsi háború dúl,"

Hát hogyne :-D

Kecsketartás, kecskebaszás, meg más primitivségek.

Afrika-i törzsi , meg még az is persze, hogy ilyen metaforákban ügyes maszatolómosógépppel a pénzmosókról fogalamzva

Magyarország Guineás rekorder!

(gy.k. Bissau)

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2014.04.02. 10:49:48

@Bell & Sebastian: A probléma ennél jóval összetettebb. Tetejibe a megénekelt összetevő is ennél jóval árnyaltabban volna tárgyalandó. Egyrészt a képviseleti demokrácia jelen formája szükségszerűen és óhatatlanul elbutul és elaljasul, másrészt a társadalmi mobilitás a 20-ik századdal kilépett természetes medréből és úgy tűnik, ez ellen senki sem óhajt gátakat emelni. Nem mondom, hogy ne volna ezek között összefüggés, de inkább egy nagyobb egész részeiként vannak kölcsönhatásban ezek, semmint hogy ok-okozatilag volna közük egymáshoz. Jelzem, a probléma globális, az, hogy nekünk itt, a sűrűn rendszerváltott vadkeleten ilyen sprőden adódik mindez, nem jelenti azt, hogy a mívelt nyugatnak ne ugyanez volna a végzete.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2014.04.02. 10:55:42

@tevevanegypupu: A kedvedért: Nem tetszik, mert felületes. Ettől még lehet benne igazság, lám, föl is ingerelt téged, meg azt a bolsevikot.

Csak neked példa, az igazságtartalomra:"Viszont sokkal rosszabbul kormányzott, mint ahogy kormányozhatott volna." Hiába nem érted, ez egy lényegi mondata ennek az összefelületeskedett irománynak.

unionista (törölt) 2014.04.02. 10:58:07

a kárpát-medence nem közép-európához csatlakozott, hanem a balkánhoz. ez erről szól, semmi másról. mitteleuropa oder balkan. errefelé mindig is ez volt a kérdés.

a szlovák-szlovákság ugyanúgy balkáni, mint a magyar magyarság. az ugyanúgy balkáni, mint a székely székelység. ez ugyanúgy balkáni, mint a román románság, vagy a cigány cigányság. persze egyik sem tehet róla. kevés őssel rendelkezik, első, másod, harmadunoka testvérházasságokból ered. ezek a nemzetségek közéleti értelemben nem túl okosak. csak saját magukról akarnak tudomást venni, saját maguktól hajlandóak példát venni.

van egy elképzelés miszerint a kárpát-medence a kelet-közép-európai népek olvasztótégelye. a magyar nemzet ettől erős. ugyan már. a kettős identitással rendelkezők elhúznak innen. a kárpát-medence az ősemberek gyűjtőhelye. ősmagyarok, ősszékelyek, ősrománok, ősszlovákok, őscigányok és őszsidók természetesen.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.02. 10:58:13

@Gazda Albert:

"De a politika egészségesebb helyeken vetélkedés, nem háború. Magyarországon háború. A háborúkat nem ellenfelek, ellenségek vívják. Magyarországon mindkét oldal megkérdőjelezi ellenfele/ellensége politikai legitimitását. Magyarországon az egyik oldal szemében mocskos kommunista a másik, a másik oldal szemében mocskos kommunista az egyik. Eltelt huszonnégy év, és az a kérdés, hogy ki a kommunistább kommunista." --- írja.

1) Kétségtelenül, a politika Magyarországon háború. S hogy az, (kétségtelenül) a magyarok hibája. Mert a magyarok, valamilyen titokzatos okból, ragaszkodnak az ellenfeleikkel szembeni méltányossághoz. Valamennyi minket körülvevő nacionalizmus, sovinizmus Magyarországon született (ahogy Erdély a dákoromán-elmélet, a nagyromán eszme szülőhelye, ahogy a Felvidék a szlovák nacionalizmus, a nagymorva-eszme bölcsője, úgy a szerb nacionalizmus is Magyarországon nyer modern formát, hasonlóképp a cionizmus is nálunk születik) s mi erre Európa, a korban, legliberálisabb nemzetiségi politikájával válaszoltunk. Ellenségeink hagyományosan inkubátorként használták/használják az általunk nyújtott méltányos és emberséges közeget, hogy megerősödhessenek az ellenünk vívott harchoz.

2) Hogy Magyaro. ki kommunista és ki nem, ahhoz szerintem elég felidéznünk a kommunizmus magyaro.-i történetét: kik hozták létre a Tanácsköztársaságot, valamint kik léptek át tömegével 1947-48 környékén a cionista mozgalomból a kommunista pártba...

S=klogW 2014.04.02. 10:59:33

@tevevanegypupu:

" tehetséges, sikeres ember minek kötelezi el magát, főleg ennyire egy-egy párt mellett"

A kérdésfeltevése mikéntje, a megfogalmazása akadályozza meg hogy választ találjon:
A tehetség adottság, a siker következmény - de nem egyenes következménye a tehetségnek, főleg humán vonalon. Ezért kell elköteleződni.

ÁrPi 2014.04.02. 11:00:01

@Kinyílott a pitypang. Megírom.:

Merthogy a fenti GazdaAlberti gondolat (a vélelmezett értelmes gondolat voltából fakadóan) az ami teccik teve véleménye szerint Neked !

unionista (törölt) 2014.04.02. 11:02:13

@Szindbad:
pusztán csak a létével. aki nem ősmagyar az idegen. tehát gonosztevő. zavarja a törzsi kultúrát. ezek az emberek ugyanúgy gondolkodnak, mint a putriban az őscigányok, vagy a gettóban az ősszékelyek.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.04.02. 11:11:29

@unionista:

"aki nem ősmagyar az idegen. tehát gonosztevő. zavarja a törzsi kultúrát." --- írod.

Ilyet a magyarokról csak az ír, aki bolond vagy hazudik.

S=klogW 2014.04.02. 11:12:03

@tevevanegypupu:

"Nem hiszem, hogy egy intelligens, művelt zsidó ne látná és tudná, kicsodák és micsodák Gyurcsányék."

Talán épp azért tapsolnak, mert nagyon is tudják és nekik az ilyen épp megfelel:

youtu.be/NFzqudqj-O4?t=5m17s

Az intelligencia, a műveltség nem garanciája a tisztességnek és a szolidaritásnak - pláne nem a törzsön kívülivel.

tarackos 2014.04.02. 11:17:12

@ÁrPi: Nekem így tűnik, ebből általánosítottam.

ÁrPi 2014.04.02. 11:17:53

Érvényes az állításod, és én szavazós hangulatomban unionistát inkább bolondnak tekintem.

tarackos 2014.04.02. 11:17:55

@S=klogW: Már csak a maradék 4 millával kell kezdened vmit...;)

ÁrPi 2014.04.02. 11:20:28

Hoppá, bbjnick morfondirozására reagáltam ezzel.

unionista írta:
"aki nem ősmagyar az idegen. tehát gonosztevő. zavarja a törzsi kultúrát." --- írod.

bbjnick válaszolta:
" Ilyet a magyarokról csak az ír, aki bolond vagy hazudik."

ÁrPi 2014.04.02. 11:21:06

@bbjnick:

Érvényes az állításod, és én szavazós hangulatomban unionistát inkább bolondnak tekintem.

unionista (törölt) 2014.04.02. 11:21:15

@bbjnick:
persze. mert amúgy a hun-magyar, vagy székely-magyar kontinuitás történetileg meg van alapozva. szokás mondani, hogy a tótok történelme elfér egy sms-ben. mert még királyuk sem volt. rendben. de akkor a székelyeké is elfér. nekik sem volt királyuk. fejedelmük se, leszámítva egyet: székely mózest (mózes, muhaha). aki egy negyedévig volt uralkodó.

ha a nacionalizmust következetesen alkalmazzuk, akkor mindig az a nemzetség lesz a felsőbbrendű, amelyik népesebb. ugyanezt a nemzeti bolsevik logikát alkalmazza a kárpát-medencében mindenki. a népi demokrácia ezt intézményesíti. a székelyföldet is azért kellene etnikailag körbekeríteni, hogy valahol ők is többségbe kerüljenek. az már nem számít, hogy a szekerland ipar nélkül fenntarthatatlan. az a szerencséjük, hogy a románoknak sincs túl sok eszük. azt mondanák, hogy itt van nektek a gettó, amit akartok. iparotok van? körbekerítve románnal kereskedni tudtok? állattartáshoz is kellenek a román parasztok. ez a szalonnázós, pálinkázós, műanyag gumicsizmás, kínai kapucnis, csaba királyfizós etnobiznisz fenntartani félmillió embert?

wantaan 2014.04.02. 11:23:00

úgy hiszem Gazda Albert sem más mint Bayer Zsolt, Fritz Tamás vagy Körmendy .... vagy Obersovszky a közmédiánál. Orbán másod osztályú kiszolgálói.
A Gazda Albert féle kormány bírálat csak felületes valós szándéka inkább a támogatása.
Egy megvett bér tollnok akikből 13 egy tucat.

tarackos 2014.04.02. 11:26:27

@S=klogW: Nem. Ők felülről akarják reformálni a társadalmat ehhez kell a hatalomhoz dörgölözni. Uezt csinálják most jobboldalon is. Pedig úgy rémlik nagyon nem tetszett nekik anno az ilyesféle társadalom mérnökösködés amit most zokszó nélkül előadtak. Persze a vége mindig uaz: a hüle nép nem akar reformálódni :)

wantaan 2014.04.02. 11:31:20

@unionista: Székely Mózes! Adjuk meg a tiszteletet az egyetlen székely erdélyi fejedelemnek!
Hivatalosan unitárius vallású (az a vallás amely nem ismeri el Jézus Isteni eredetét -röviden), sókereskedő.
Nagy valószínűséggel zsidó vallású. Erősen katolikus ellenes. (a kolozsvári Jezsuita templom megostromlója mely során legalább egy jezsuita papot megölnek.) Egy csatában egy székely katona öli meg. (csíkszentdomonkosi? vagy csíkszentmihályi?)

gyalog.galopp 2014.04.02. 11:36:07

@tevevanegypupu:

Ízlések és pofonok, az övék egy más ízlésvilág. A szentként tisztel Dávid, vagy Sámson egy más kultúrában a közönséges bűnöző kategóriában is a legalja lenne.

grani 2014.04.02. 11:41:57

@Bell & Sebastian: Még megérem, hogy visszasírjátok a nemeseket és az arisztokratákat :)
A baj az, hogy ami, aki megmaradt belőlük, aligha akar részt venni a mai "demokráciában". Még hogy firkászok koslassanak utánuk és kiteregessék, hogy melyik táncosnővel melyik szállodában volt légyottja. Ugyan, nem éri meg normális embernek reflektorfénybe kerülni azért, hogy a plebs sorsát rendezze. Van ettől sokkal jobb és érdekesebb elfoglaltság. Politikusnak lenni alantas dolog.

Ellensúly 2014.04.02. 11:44:14

Mondjuk azt érdemes megjegyezni, hogy az ellenséggyártás és rémképfestés nem most kezdődött, hanem még az Antall-kormány idején. Akik most párás szemmel emlegetik, hogy Antall mekkora államférfi volt, azok 1990–93 között még fasisztázták, antiszemitázták, önkényuralomra törőnek titulálták. (Vámos Miklós például azt nyilatkozta az amerikai Nationnek, hogy 1994-ben a kormány el fogja szabotálni a választásokat.) A hazug címkék kitalálásának, osztogatásának nyilván az is célja volt, hogy az emberiesség elleni bűnöket elkövető MSZP-elnök és leendő kormányfő bűneivel szemben lehessen mit emlegetni.

ÁrPi 2014.04.02. 11:49:23

@wantaan:

Gazda Albert jobber bértolnok? :-D
Egy Bayer Zsolt, egy Fritz, egy GazdaAlbert? :-DD ( L.O.L.)

Szerintem félreérted félreértik a MandiBlog
"Négyévértékelő"- elnevezésü sorozatát:

GA Inkább jó lib. és bal irányzatú ember, csakhát borász tehát tisztességes :-)

Szerepelt TGM is e sorozatban, asszen ő se Orbánszolga...ésatöbbi:

"A választás előtti utolsó héten a Mandiner különböző irányultságú, meghatározó magyar véleményformálókhoz fordult; rövid, tömör válaszokat kérve tőlük egy kérdésre: hogyan értékelik a 2010-2014 közötti ciklust? Válaszaikat a napokban közöljük."

unionista (törölt) 2014.04.02. 11:54:08

@tarackos:
minden párt felülről akar beavatkozni. attól párt. azért kell neki az államhatalom, mert a társadalom egészét akarja a saját képükre átformálni. civil engineering helyett social engineering van. nem egy várost, nem egy megyét akarnak kitalálni, hanem ötletek és elképzelések hiányában társadalomnak vagy a nemzetnek ígérnek valamit. jólétet, szabadságot, rendet, vagy egyebet: fociegyházat, rezsicsökkentést.

nem 1 szuperkórházat építenek fel, vagy 1 mintaiskolát szerveznek. mert ahhoz szakértelem kellene. hanem azt mondják, hogy miniszteriálisan átszerveznek 300 kórházat, vagy 3000 iskolát. ezeket egyszerre mind megreformálják, vagy központosítják. létrehozzuk a klebersberg központot. magyarországon a jobboldali választó nem független nemzetgyűlésben, hanem nemzeti oldalban gondolkodik. a baloldal nem egy szociális ügyekért felelős államtanácsot szeretne, hanem kormányozni akar. és persze mindkettő kizárólag a saját toposzait akarja beleírni az alkotmányba. az egyik "nagyon-európai" akar lenni, a másik "nagyon-magyar".

Szindbad 2014.04.02. 12:00:19

@S=klogW: És ez mire indok? Ezért már szabad gyűlölni minden libsit?

tarackos 2014.04.02. 12:08:31

@unionista: Nem pártra értettem hanem pártnak elkötelezett civilekre. Kornis neve merült fel, arra reagáltam. (Nem kellene, hogy így legyen ha pl. lennének valóban jelentős civil szervezeteink érdemi befolyásolási képességgel.)

S=klogW 2014.04.02. 12:11:09

@Szindbad:

Ugyan dehogy, kár gyűlöletre fecsérelni időt és energiát. Könnyed mosollyal kell megszabadulni az ilyenektől minden négy évente adódó alkalommal. :)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.04.02. 12:12:58

@poszt: "Orbán Viktor azonban úgy találta, előbb még bele kell taposnia a földbe az ellenzékét. Egy kétharmad nem volt elég, kell még egy. Orbán Viktor nem nyugszik, amíg az utódpárti gyökerű baloldal létezik."

Jézusom, ez mekkora hülyeség. Orbánnak más sem hiányzik, csak egy potens, nem zsarolható, hiteles ellenzék. Sajnálom, hogy Gazda Albert politikai újságíró létére a cseh2-t nézi. A mondat helyesen: "Orbán Viktor nem nyugszik, amíg a saját, totalitárius pártállamát fel nem építi." Ennek a célnak az elérése érdekében kormányzott, minden más körülmény irreleváns.

@bbjnick: "Hogy Magyaro. ki kommunista és ki nem, ahhoz szerintem elég felidéznünk a kommunizmus magyaro.-i történetét: kik hozták létre a Tanácsköztársaságot, valamint kik léptek át tömegével 1947-48 környékén a cionista mozgalomból a kommunista pártba.."

Ez maximum egy debilnek lehet elég, te azért ennél intelligensebben zsidózol.

♔batyu♔ 2014.04.02. 12:38:19

Olyan ez a Gazda Albert "véleményformáló", mint az RTL-nél a "sztár".

Rákeresel... Index, HVG, Index blogjai, előtte Magyar Hírlap.

"Orbán Viktor azonban úgy találta, előbb még bele kell taposnia a földbe az ellenzékét."

Ez a mondat jól jellemzi ezeket a "független" véleményformálókat, akik viszont 2006 október 23-án vagy tapsoltak, vagy "nem vettek észre semmit".

Mo-n. az a gond, hogy a véleményformálók döntő többsége egzisztenciális indíttatású, persze az is igaz, hogy valódi értelemben ezek egyáltalán nem véleményformálók.

unionista (törölt) 2014.04.02. 12:46:14

@tarackos:
nem civil szervezetek kellenek, hanem független önkormányzatok. de ez messzire vezet.

Globetrotter2014 2014.04.02. 13:00:21

"De a politika egészségesebb helyeken vetélkedés, nem háború. "

Ez így van de van pár apróság ami torzítja a képet: pl 40 év elszúrásai alatt felhalmozódott frusztráció a jobb oldalon. Aztán ott van az elmúlt 10 év tapasztalata amikor sokakat meggyőzött a média hogy a szimpatikusabbnak beállított oldalra szavazzanak, mert az ország magától is jól menne. Ezt sikerült nagyon durván ellenbizonyítani az akkori kormányzatnak, és a választók többsége nagyon drága tanulópénzt fizetett ezért (az ország is).

A gond az hogy az alapérték még mindig érvényes: az ember úgy válasszon hogy legyen tisztában vele: a döntése igenis alapvetően kihat rá. Egy viccpárt, vagy egy szélsőséges pártra adott (akár protest)szavazat a saját lehetőségeit érinti.

Egy darabig lehet élősködni az emberek behülyítésével (lásd Nigel Farage), de ha elér egy szintet a bohóckodás, a fagyi visszanyal és ott találják magukat a döntéshozatali helyzetben, felkészületlenül és alkalmatlanul.

♔batyu♔ 2014.04.02. 13:07:43

@tevevanegypupu: Igen, ezen én is csodálkozom. Persze nyilván a gyökerek. Bizonyos kor felett a ballibsi már érzelmi kategória, ezért is élnek meg ott olyan selejt politikusok.

♔batyu♔ 2014.04.02. 13:10:38

@unionista: Az csak úgy lenne lehetséges, ha az összes képviselő független lenne. Egyáltalán nem lenne marhaság, sőt szerintem egy önkormányzat csak függetlenként működhet jól.

Simon ügyében elég jól látszik, a kerületéből nem tudott volna kimenteni közel félmilliárdot a pártja nélkül.

Bell & Sebastian 2014.04.02. 13:13:59

@grani: Amit kifogásol, az benne van, amit meg belelát, az nincs benne.

@Kinyílott a pitypang. Megírom.: Természeten bonyolultabb. De mivel ugyanezt a NÉKOSZ -szal már eljátszottuk egyszer (cselédek és disznópásztorok ivadékai...) és az sem jött be társadalmi szinten (a kommunistáknak persze bejött), úgy értékelem, ez ugyanaz, csak pepitában. Goldman Sachs kiszemel pár, tehetséges és hozzá éhes ifjoncot, alájuk tolja a teljes Cion bölcseinek jegyzőkönyvét (tudom, Ohrana), aztán ezekből lehet csak főfunkci, a többi nyalhat.

Organikus fejlődés, az kéne, francba a progresszióval!

kertesz 2014.04.02. 13:23:36

"Orbán Viktor nem nyugszik, amíg az utódpárti gyökerű baloldal létezik."

Gazda Albert tökéletesen látja a helyzetet.
Erre várunk 25 év óta. Remélem, sikerül végre kiebrudalni őket egyszer, s mindenkorra.
Amíg az utódpárt létezik, béke nincs Magyarországon.

gyalog.galopp 2014.04.02. 13:26:58

@unionista:
független önkormányzat ! Na ez biztosan nem vezetne messzire, hanem rövid úton a káoszba, működésképtelenségbe.

Azért kíváncsivá tett, hogyan nézne ki egy ilyen független önkormányzat, honnan szedné az erőforrásait, mit adna cserébe, meg ilyesmi?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.02. 13:38:02

Orbán Viktor azonban úgy találta, előbb még bele kell taposnia a földbe az ellenzékét"

öjj, de beletaposta! nem is látszanak már

"2014-ben nem fogják a választók megbüntetni Orbán Viktort. Nem azért, mert nem érdemelné
meg. Azért, mert" ostobák

ott a Jobbik, ott a Tesz-élőlánc, ott az lmp. mind-mind jobb választás, mint az mszp meg a fidesz.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2014.04.02. 13:42:37

@Bell & Sebastian: Ezzel meg csak az a gond (már a lábszagú antiszemitizmusodon túl), hogy a társadalommérnökösködés is abból nőtt ki, ami eladdig volt vala. A progresszió tőrőlmetszetten organikus. Így aztán, túl azon, hogy nem is lehetne, nem nagyon volna érdemes visszalépni pár évszázadot, semmit nem oldana meg. Valahogy úgy tetszik, hogy az önsorsrontó félrefejlődés csak valamiféle kataklizmatikus úton tud megállni. Hogy elkezdődjön egy újabb nekiveselkedés, ami törvényszerűen szintén nem lesz az öröklétig tökéletes. Az egészből az az érdekes, hogy mindezt fölismerve, hogyan lehet a vesztességeket minimalizálni, értékmenteni, hogy hogyan lehet a zavaros átmenetben túlélni, boldogulni, versenyelőnybe kerülni.

mikka 2014.04.02. 13:49:36

Kommunista tolvajokra nem szavazok. ( MSZP )
Európai Unió ( értsd: multi cégek és bankok ) seggnyalóira és haszonélvezőire nem szavazok. ( Együtt- PM- DK - Liberó és még ki tudja kik.)
Fasisztákra ( ? ) nem szavazok. ( a Jobbik nem fasiszta párt, csak sok vállalhatatlan hülye van még köztük )
Félőrült zöld fanatikusokra nem szavazok. LMP
Marad a FIDESZ, mint jobb közép megoldás.

Üzenet a hisztérikus és ostoba baloldalnak:

Szopni fogtok a választáson :)

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2014.04.02. 13:54:15

Magyarországon két utódpárt gyökerű nagy párt van, az MSZP és a Fidesz. Ezekben van a legtöbb ex-MSZMP-tag és ex-KISZ-titkár. Orbán miért csak az egyiket akarja kiirtani? ;-)

♔batyu♔ 2014.04.02. 13:57:37

@Kinyílott a pitypang. Megírom.: na ja. Ehhez képest egy volt munkásőr mondja meg a frankót, mert a MAZSIHISZ elnöke.

Állam az államban.

Tulipánfa I. 2014.04.02. 14:07:57

@tevevanegypupu: Bizonyára az intelligens művelt emberek látják, tudják kicsodák, micsodák Orbánék, illetve Gyurcsányék és az alapján alakítják véleményüket és állnak ki dolgok mellett.

unionista (törölt) 2014.04.02. 14:16:32

@gyalog.galopp:
független budapest elég egyszerűen megvalósítható. a város befizet egy bizonyos összeget az államkasszába. és ezek után független. nem az állam diktál, hanem a város. a képviselők közvetlen a választóktól függnek, nem a pártközponttól. budapestnek nem kell se a lófasz jóska rogán, se az emeszpés horváth csaba. lehetne találni értelmesebbeket ezeknél a senkiknél. akik értenek bármihez. független megyei jogú városok simán működhetnek ugyanígy. a legtöbb a magyar átlagon áll. hagyjuk már őket működni. alakítsunk ki közöttük valódi versenyhelyzetet. hol választódnak ki az értelmesebbek, és hol a kósa lajoshoz hasonló hülyék. elnézést kérdezne pozitívan? botka is szakadjon le a pártközponttól és úgy vezesse szegedet. a többiek meg pályázzanak az állam által újraosztott pénzekre. de miért ne lehetne esztergom ténylegesen független. nem csak tétényi éva, hanem az egész testület.

persze ezt egy gyenge balos kormánnyal szemben lehet kivívni. mert a jobbos seggnácik az egész országot uralni akarják. azért kell balos többség, hogy utána ők is le legyenek váltva. de nem orbán viktort kell majd visszahozni. hanem független budapest kell, független megyegyűlés, független önkormányzatok. vagy marad a balkán. folyamatos elcigányosodás. a cigányok fele annyi idő alatt kényszer annyi utódot hoznak létre. majd felnőnek a gyerekek. vagy majd valamelyik kitalálja, hogy felgyújtják felcsútot. jánkmajtison miért nem épült akkora stadion.

ha nem a független önkormányzatiság irányba indul el az ország, akkor nem lesz sima az átmenet. hanem káosz lesz. lehet, hogy orbán és anikó asszony ellen nem szerveződik majd akkora tömeg, mint ceusescu és elena asszonnyal szemben. de itt egy ponton a mély szegénységben született és abból nemzedék áll majd szemben az elittel. és majd megmutatják nekik, hogy ezek a jobbikosok nevezték anyádat cigánybűnözőnek. ez a fideszes küldte apádat kényszerközmunkára. akkor majd ez lesz. és majd lesz hozzá szanyi tibor, vagy akárki. és pont nem a zsidók lesznek a hibásak. nem a zsidókat fogják kinyírni. mert azoknak ehhez semmi közük.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.04.02. 14:19:17

Azt mondja a kiábrándult magyar ember:
"Dögöljenek meg a szocik, mert elkúrták és lopnak!" -> a jobberek tapsolnak éljeneznek!

"... de dögöljenek meg a fityeszesek is, mert ők meg egypártrendszert építenek és még többet lopnak!" -> a jobberek: nem igaz! hazudsz, te egy zsidólibsikomcsi vagy!

"Hogy lennék az, hiszen fentebb azt mondtam, hogy dögöljenek meg a szocik is!" - "Akkor is az vagy, mert szidod a fideszt!"

Ja jó.

gyalog.galopp 2014.04.02. 14:24:41

@unionista:

ok. ez mind rendben van, de miből élne ez a független Budapest, mármint a lakói?

unionista (törölt) 2014.04.02. 14:58:46

@gyalog.galopp:
az értéket budapest a pártoktól függetlenül állítja elő. ez az ország nem attól működik, hogy rogán antal a béna ruháiban a buta nőjével a blikkben pózol. ez az ország nem attól működik, hogy gyurcsány ferenc pofázik a téren. vagy vona gábor az alkesz gárdistákkal parádézik.

unionista (törölt) 2014.04.02. 15:01:29

@Bell & Sebastian:
működő helyhatóságok nélkül nincs demokrácia, legfeljebb csak joguralom.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2014.04.02. 15:03:55

Mi a különbség az MSZP és a Fidesz között? Talán az alábbi két eset jól mutatja:
1., 2003-ban Medgyessy Péter meghívta Orbán Viktor ex-miniszterelnököt az ünnepélyes EU csatlakozási ceremóniára elismerendő az ez ügyben korábban kifejtett tevékenységét.*
2., 2014-ben Orbán Viktor és Tarlós István nem hívta meg Demszky Gábor ex-főpolgármestert a 4-es metró átadására pedig-pedig... Sőt, még fikázták is egy kicsit.

*Megjegyzendő, hogy Orbán Viktor akkor ott végig bujkált a sajtó elől, mert ő csak úgy szeret szerepelni, ha ő lehet a főszereplő. ;-)

Globetrotter2014 2014.04.02. 15:10:15

@unionista: de ha 10%os hiányt csinál Gyurcsány vagy ha az MNB szénné drágítja a forintot Járai 2002 után vagy a kormányzat rosszul tárgyal a külkereskedelmi kapcsolatokban (pl sokáig a legnagyobb agyar vállalatok között több amerikai offshore cég volt, ezek csak adót fizettek nálunk), az csúnyán vissza tud ütni.

Az hogy idejött sokmilliárd euró befektetés gyártókapacitásokra ahol az emberek dolgozhatnak az kőkemény külpoltikai vívmány volt (társulási egyezmény az EUval, ebből indult a fellendülés a 90es évek végén).

Ha azt hiszed mindegy hogy ki kormányoz tévedsz.

És a sok reményvesztett jobbik-szavazó is aki azt hiszi hogy az igéretekből bármi is lehet...

tarackos 2014.04.02. 15:12:09

@unionista: Egy önkormányzat helyhez kötött nem tud felvállalni országos ügyeket.

wantaan 2014.04.02. 15:29:52

@tesz-vesz: Mitől lenne hiteles a Jobbik vagy az LMP?
A Jobbik egy zsarolható pártelnökkel és putyinpincsivé avanzsált vezetői társasággal, hogy lehetne hiteles? ...akkor még a helyi hülyegyerekekről nem is szóltam.
S az LMP egy másik törpe diktátorral? Schiffer már minden valamire való embert kiszorított!

Sajnos most már nincs más lehetőség mint visszahozni a 2010 előttiek egy részét is és az elkövetkező 4 év alatt a Jobbik nem hülye és korrupt részével, a Fidesz nem tolvaj részével és az LMP Schiffer nélküli részével egy polgári (valós polgári értékeket valló) nemzet mentő szövetséggel neki indulni a 18-as vagy 16-os választásoknak!
Ez az egyetlen lehetősége Magyarországnak, hogy ezt a velejéig korrupt politikai elitet kitöröljük még a történelemből is. Kövérestől, Orbánostúl, Mesterházystól, Baja Ferencestől, Szily Katalinostól, semjén Zsoltostól, Lázár jánosostól, Kósa Lajosostól, .... s végtelenig sorolhatnám.

Alfőmérnök 2014.04.02. 15:33:14

@Kinyílott a pitypang. Megírom.: Ugyanmár, Zerge, bbjnick óta tudjuk, hogy az antiszemitizmust senki nem tudja definiálni, tehát olyan nem is van.

tevevanegypupu 2014.04.02. 15:44:19

@gyalog.galopp:

Meg is kapták érte a jutalmukat, húzni kellett az ígéret földjéről..

@Tulipánfa I.:

Nem egy kategória Gyurcsány és Orbán. Orbán politikus, Gyurcsány kalandor.

@♔batyu♔:

érteném is őket, ha ezek az emberek akiket imádnak valóban szociálisták vagy akár bolsevikek lennének, na de nem azok, hanem egymás után derül ki róluk - már amelyikről eddig nem tudtuk - hogy milliárdosok. Ezeknek az embereknek valójában Thürmer Gyulára kellene szavazniuk, aki a Kádári nosztalgiát ügyesen keveri a jelen igéreteivel..

@S=klogW:

Na éppen most olvastam, hogy az mszp-szdsz által elkótyvetyélt kórházakat, szanatóriumokat sorban vásárolta fel a mazsihisz zsidó gyerekeknek..És akkor ezek (Gyurcsányék) azzal kampányolnak, hogy kórházat, ne stadiont..Mindenesetre zsidóknak a vérébe kódolva van a baloldali szimpátia, akármit is csinált velük a baloldal..kezdve mondjuk Sztalinnal, folytatvan a nemzetiszocializmussal.

unionista (törölt) 2014.04.02. 16:06:55

@ZF2:
a gazdálkodó vagyon vajon miért ne lehetne a független önkormányzatok kezében? az mvm igazgatótanácsában miért ne ülhetnének ott az energetikában érintett városok küldöttjei? miért ne lehetnének a városok résztulajdonosok egy szövetségi állami vállalatban.

tegyük fel, hogy építeni kell egy utat. milyen utat? városi, községi utat? miért ne építhetné a város, vagy az a község. miért ne juthatna el direktben oda az uniós forrás. persze felügyeljék az állami számvevők. mert a törvényeket be kell tartani. útépítéshez miért kell politikai párt. miért kellenek ahhoz ideológiai viták.

mi van ha egy járási mellékutat kell építeni, amelyik több települést is érint. akkor esetleg a független önkormányzati képviselők üljenek össze a járásban. egy bicikliút építésébe miért kell bevonni a párközpontot? persze kell tervező, kivitelező. valakinek ki kell ezeket választani. ehhez felelős vezetők kellenek. de politikai párt, szoci-náci ideológia miért kell hozzá? megyei főutat kell építeni. akkor gyűljenek össze az önkormányzati vezetők a megyébe. régiós autópályát, akkor a régióban.

persze a minisztériumok tehetnek ajánlásokat. ne kelljen mindenről dönteni. persze a törvényes kereteket be kell tartani. persze felügyelni kell az önkormányzati költést. lehessen konzultálni a magyar tudományos akadémiával, vagy akármilyen nemzeti köztestülettel.

a nemzeti intézmények élére tegyenek javaslatot a pártok. de miért ne lehetne független nemzetgyűlés, ami ezt kontrollálja. miért ne delegálhatna minden régió egy-egy tagot a költségvetési tanácsba, vagy a monetáris tanácsba. vagy a hírközlési hatóságba. miért ne lehetne minden régiónak saját köztelevíziója. az m1 budapestté, ..., m6 a többi régióé. aztán ez mind elmondhatja, hogy az adott régióból nézve mi volt a fontos. miskolcról nézve érdekes lehet, hogy mi történt kassán. és akkor ez mindjárt valamilyen nagy-magyarországos dolog. de nem a szokásos irredenta nemzetieskedés. mert esetleg a kassai polgárokat is érdekli egy kicsit, hogy mi történt miskolcon. mert a siker érdekében együtt kell működniük.

persze kellenek politikai pártok. de a hatalmukat jelentősen korlátozni kellene. nekik kellene kontroll szerepkört betölteni. és a tényleges hatalmat max. 300 (és nem 3000) városi önkormányzat kezébe kellene adni. illetve ezekből szerveződhet a vidékies járás/megye/régió. úgy, hogy az egész alján a körjegyzőségek, nagyközségek, városias kis közösségek vannak.

és ha ez ügyben az ország nem lép valamit a közeljövőben, akkor néhány éven belül a szerb, román, bolgár szinten lesz. mindenben. az infrastruktúrában, közbiztonságban, iskolában, kórházban, a hivatali működésben. az ország teljes egészében balkánivá válik.

gyalog.galopp 2014.04.02. 16:15:28

@Bell & Sebastian:
Azért ne essünk túlzásba, még elhiszik magukról, szó nincs itt bölcsekről.
Van feladat, amit el kell végezni a világ mozgásban tartásához, nevezzük fejlődésnek, ez a feladat mobilitást igényel....
Nem ők fújják a passzát szelet, csak érzékenyek rá, előbb bontanak vitorlát, ez a dolguk. Ennyi.

Tulipánfa I. 2014.04.02. 16:37:46

@tevevanegypupu: Megállapítása nagyon határozottnak tűnik, de a két ember tetteik alapján szerintem ellenkezőleg ítélhető meg. Elég csak Orbán pályamódosításait, illetve az elvei változtatásait követni ugyanazokban a témakörökben.

gyalog.galopp 2014.04.02. 17:01:28

@Tulipánfa I.:

bocs, hogy beleszólok, de előttem van egy borostás, tenyérbe mászó képű nyikhaj, úgy a 90-es évek elejéről, aki valami gyűlésen tartott előadást. Valami olyasmit beszélt, hogy a kommunista szálakat teljes egészében fel kell számolni, mert ha csak ha a tetejét vágjuk le a gyökere ujból kihajt, ha földben hagyjuk a szárát, az újból begyökeresedik.

Lehet, volt néhány flikk flakk , de most nagyon neki látott komposztálásnak.

Karcolt lendület 2014.04.02. 17:15:26

@tevevanegypupu:
Pontosítanék: Orbán maffiózó, Gyurcsány kalandor.
Szociopata mindkettő, csak máshogy.

Yossarian1 2014.04.02. 17:23:07

@gyalog.galopp:
ha azt hívod komposztálásnak, hogy összegyűjti őket a fideszben - akkor igen tényleg nagyon neki látott

egyébként meg röhögnöm kell - orbán és a kommunisták vegzálása, hát persze, ügynöktörvény meg alkotmányozó pozsgay....

szánalom, semmi több

tevevanegypupu 2014.04.02. 18:23:02

@Tulipánfa I.:

Orbánt kissé megszédítette annó a belvárosi zsidó értelmiség, szegényke ifjú korában azt hitte, hogy befogadják..na akkor volt neki rövidzárlat, és csak akkor kattant ki, mikor az szdsz csatlakozott a kommunistákhoz, azon belül Horn Gyulához..Azóta egyenes a pálya Orbánnak.

@gyalog.galopp:

Hát persze.

@Karcolt lendület:

Nem értek egyet. Orbán politikus (ebbe is fér azért egy-két dolog) Gyurcsány tehetségtelen, lassan félőrült kalandor.

Pelso.. 2014.04.02. 18:59:32

@tevevanegypupu: Hát hogyne! Megszédítette, de meg ám! De, mindenki szerencséjére, erőt gyűjtött (a székház árából), s harcolt a Gonosz -akárcsak ma a rezsi-, ellen. Eredményképp létrejött a polgári-konzervatívnak nevezett oldal, ami egyedülálló módon vérkomcsi demagógiával tarol, hurrá.

tevevanegypupu 2014.04.02. 19:24:58

@Pelso..:

Hát látja aztán mégis mennyivel ügyesebbek mint az igazi vérkomcsik, akiknek meg nem sikerül..pedig Gyurcsány teljesítményét aztán igazán értékelhetnék, nála többet a választások körül senki nem dolgozott.

Alfőmérnök 2014.04.02. 20:10:22

(ál) @Alfömérnök: a teljes szöveg:
"@picur3ka: Ezt kinek címezted, cicamica? Ha nekem, miért nem kattintottál a "Válasz erre" hivatkozásra?
Sem a zsidókat, sem a nőket nem gyűlölöm. A buta zsidókat gyűlölöm, a buta nőket is, ha szépek, akkor elnézőbb vagyok velük szemben. A szép és okos nőket többre tartom az okos férfiaknál. Kár, hogy kevés van belőlük."

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2014.04.02. 20:25:06

@Alfőmérnök: Nekem a bébéről mindig csak valami alsópolcos, prolilőre asszociálódik.

Robinzon Kurzor 2014.04.02. 20:30:12

@S=klogW:

Ebből az egymondatos idézetből hogyan derül ki, hogy ki "mi" és ki a "ti"?

Alfőmérnök 2014.04.02. 20:48:09

@tevevanegypupu: Orbánnak azóta egyenes a pályája, mióta Sorosék kiválasztották őt a '80-as években. És nem véletlenül, mert egy rendkívül tehetséges ember (szerintem sem hasonlítható az elmeroggyant Gyurcsányhoz).

Aztán Soros és az általa kitenyésztett értelmisi hálózat rájött, hogy kígyót melengettek a keblükön, mert a '90-es években szembefordult velük. Innen ered a beteges Orbán-gyűlölet.
Mondjuk most, hogy kiderült, képes pikk-pakk kiárusítani hazája termőföldjét, kezdek kételkedni abban, hogy tényleges szembefordulás volt ez a részéről.

Alfőmérnök 2014.04.02. 21:13:05

@Kinyílott a pitypang. Megírom.: Nekem B&S-ről meg a nitrohigító.

@Alfőmérnök: jav. értelmisi hálózat tagjai rájöttek

tevevanegypupu 2014.04.02. 21:47:50

@Alfőmérnök:

Ez a termőföld kiárusítás nem egészen világos..nem mindegy ki műveli meg a földet ha jól teszi, azt termel rajta amit kell, nagy részét itthon adja el és fizet utána adót? Sajnos az a helyzet, hogy elég nehéz kisgazdaságoknak felvenni a versenyt egy többszáz holdas birtokkal amit a legmodernebb felszereléssel művelnek..Kétségtelen, hogy az is jobb lenne, ha azoknak jutna a föld akik helyben vannak..de biztos, hogy ők tudják a legjobban megművelni? Nem kell elfelejteni, hogy jó húsz éve már lassan elfogynak az igazi parasztok akik valóban értettek hozzá..

Alfőmérnök 2014.04.02. 21:56:29

@tevevanegypupu: Maga is jól beszopta a butaságokat, amiket a kormány terjeszt.
Érdemes lenne a néhány évvel ezelőtti kommenteket kikeresni a kommentfolyamról, hogy az akkori fideszes kommentelők hogyan vélekedtek a külföldiek termőföld-vásárlási jogáról.
Elárulom: vagy tiltani akarták, vagy dán mintára nagyon szigorú feltételekhez kötni.
Ehhez képest, ha hatályba lép a törvény, az EU összes állampolgára kb. ugyanolyan jogon vehet termőföldet MO-n, mint egy magyar állampolgár.
Mi lenne, ha az életben egyszer utánajárna annak, amiről véleményt alkot? Itt van a földtörvény, Ácsné kommentárjaival, olvassa el, ha kíváncsi az igazságra.
www.kielegyenafold.hu/documents/2014/a_foldtorveny_valaszol.pdf

tevevanegypupu 2014.04.02. 22:01:41

@Alfőmérnök:

Ne keresgéljen, mindig úgy gondoltam, mindegy kié a föld, nem lehet kitolni Magyarországról. Másrészt hülye fejünkkel beléptünk az Unióba, ettől kezdődően kénytelenek vagyunk alkalmazkodni, hagytuk átverni magunkat, hát most tessék..osztozkodnunk kell, nagyon rossz arányban. És még csak kis kávézót sem tudunk nyitni Bécsben..

Bell & Sebastian 2014.04.02. 22:02:44

@Kinyílott a pitypang. Megírom.: Nem egészen így van, amennyiben betegségről beszélünk, a progressziója nem pont a jó hír. A többivel egyet lehet érteni.

@gyalog.galopp: A bölcsesség biztosan előttük van, ha még csak azon megy vita, kinél van a köve.

@unionista: Mást mondtam volna? Nem hiszem. Amit az MDF eredetileg megcélzott az lett volna a jobb, ha megengedik. Nem így történt, elmúlt.

@Alfőmérnök: Ne haluzz itt, kipróbáltad, ugye? Na és, Padillává változtatott? :)

Alfőmérnök 2014.04.02. 22:09:00

@tevevanegypupu: Jaj, te nagyon buta liba, ha Simon Peresz azt mondja, hogy fel akarja vásárolni Magyarországot, akkor rögtön pánikba esel (nem minden ok nélkül) és eszeveszetten zsidózol, ha meg egy olyan törvényt hoz a fidesz, ami ezt lehetővé teszi (nem csak Izrael, hanem más országok számára is), akkor tapsikolsz.

unionista (törölt) 2014.04.02. 22:32:28

@Bell & Sebastian:
az mdf hozta létre az állami vagyonügynökséget. csepi lajossal az élen, aki kisz kb egyik titkára volt. a gazdálkodó vagyont nem a városok kapták meg, hanem az állam. így nem a helyhatóságok irányították a privatizációt. a polgárság csak nézett, hogy hopp ezt is eladták. a közvagyon eltűnt.

az mdf verte szét a falvakat összefogó körjegyzőségeket és a téeszeket. nem az vált ki, aki családi gazdaságot akart. hanem egy tollvonással mindenkit kitettek. nagyjából ugyanaz a hülyeség, mint amikor mindenkit kötelezően bevontak. az mdf találta ki a kárpótlást. az amerikai magyarok. a kárpótlási jegy árfolyama össze-vissza mozgott. az antall kormány alapozta meg azt az őrületet, ami ezek után következett. csak persze antall úriember volt. de ezekhez képest horn is.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2014.04.02. 22:42:56

@Bell & Sebastian: Én mondtam volna valaha, hogy jó hír? Kevesebb náculás, több értő olvasás.

tevevanegypupu 2014.04.02. 22:55:13

@Alfőmérnök:

Maga szerint Izrael az az Európai Unió??:) Meg különben is már felvásárolták..de zsidók a legritkább esetben túrják a földet, maximum a kibucban Izraelben, nálunk kaszinókat akarnának, azt náluk nem lehet.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.02. 23:04:36

@wantaan:
volner orosz diplomája már nagyon gyanússá teszi őket, végleg a tesz-élőlánc felé fordulok. de meg kell adni nekik is az esélyt, 2/3, ilyesmi. csak abból lehet biztosan látni.

visszahozni? nem tudlak követni

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.04.02. 23:06:37

@mikka: jézus, de buta vagy

eddig hol voltál? nav, föld, trafik?

Kommunista tolvajokra nem szavazok. ( MSZP- fidesz )
Európai Unió ( értsd: multi cégek és bankok ) haszonélvezőire nem szavazok. (mszp, fidesz, Együtt- PM- DK.)

Alfőmérnök 2014.04.02. 23:12:52

@tevevanegypupu: Innen is látszik, ostoba liba, hogy nem vetted a fáradtságot, hogy belolvass a csatolt dokumentumba. Akkor csak most, csak neked, idemásolom a vonatkozó részt:

"A Kormány azt mondja, hogy külföldi nem vehet földet, csak földműves vehet földet. De ki a földműves?
 
7.
földműves:
Magyarországon nyilvántartásba vett belföldi természetes személy, illetve tagállami állampolgár.
 
És ki a tagállami állampolgár?
                   
24. tagállami állampolgár: az Európai Unió tagállamának állampolgára, az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes állam állampolgára, valamint a nemzetközi szerződés alapján velük egy tekintet alá eső állam állampolgára, ide nem értve a belföldi természetes személyt;
     
Ez jelenleg az EU országokon kívül Norvégia, Izland, Lichtenstein és Svájc - Európa 30 országának 512 millió állampolgára.
 
A későbbiekben nincs kizárva, hogy Törökország, IZRAEL, és akár az USA is szerződést kössön az EU-val..."
 

tevevanegypupu 2014.04.02. 23:23:47

@Alfőmérnök:

Most nem azért..de nézze végig az lmp tagjait..gondolja, hogy ŐK majd megakadályozzák, hogy izraeliek és amerikaiak itt földet vegyenek? Ők akik Daniel Cohn-Benditet hívták meg az előző kampányukhoz ? Nem hinném..hiszen ezer szállal kötődhetnek személyes kapcsolataik révén is Izraelhez is..meg Amerikához is.

tevevanegypupu 2014.04.02. 23:25:58

@Alfőmérnök:

Egyébként a plazak, megarámák és ezerszámtalan izraeli érdekeltség van Magyarországon, hogy gyógyszergyárakat már ne is említsek, és akkor ott vannak a lakóparkok..stb..stb..Majd pont az édes anyaföld nem lesz eladó..

Bell & Sebastian 2014.04.02. 23:40:58

@Kinyílott a pitypang. Megírom.: Most fölényeskedik, vagy válaszol? Nem azt bizonygatta előtte, hogy a progresszió jujdejó? Tyúkszemen találta valami?

Bell & Sebastian 2014.04.02. 23:46:49

@unionista: Javítson ki, ha tévedek, de az MDF promójában még szó nem volt ilyesmikről, eredetileg a hatalmi decentralizálást nyomták. Az állami és termelőszövetkezeti mezőgazdasági tulajdon felbontása már javában zajlott, amikor belépte a képbe, magyarán, a kommunisták elkezdték, de nyilván már azok sem az ujjukból szopták. Mintha mindegyik ugyanabból a partitúrából játszana, csak más a karmester és mások a zenészek.

Alfőmérnök 2014.04.03. 00:35:29

@tevevanegypupu: Palesztinát plazákon, gyógyszergyárakon, lakóparkokon, vagy földeken keresztül vásárolták föl a zsidók (brit közreműködéssel), te észlény?

tevevanegypupu 2014.04.03. 07:02:19

@Alfőmérnök:

Gondolja, hogy nemsokára Izraelhez csatolnak bennünket? Mondjuk a főváros, Judapest már meglenne..Amerre nézünk, rádió, televizió, ujságok, színházak, zene, bankok, politikusok..mindenhol kiket látunk, na kiket? Az magát nem zavarja, csak a föld?:)

hoplita 2014.04.03. 07:32:52

@kertesz:
És mit csináljunk az utódpárti kriptokomcsi fityiszeddel, te balfasz?

hoplita 2014.04.03. 07:34:51

@mikka:
Savazz, seggfej.

Üzenem, te is szopni fogsz, az lesz a jutalmad, ami nekünk a büntetésünk, te emeletes állat.

hoplita 2014.04.03. 07:39:25

@unionista:
Anyád picsáját, te féleszű idióta.

Körbekeríteném a budipestedet és 3 hónap múlva egymást ennétek, meg belefulladnátok a saját szarotokba.
Nem is lenne rossz....egy kártékony fajtától, a buzipesti prolitól megszabadulna az ország.

hoplita 2014.04.03. 07:44:33

@Alfőmérnök:
"...A szép és okos nőket többre tartom az okos férfiaknál. Kár, hogy kevés van belőlük."

Meg nem állnak szóba veled, magasról szarnak a faszodra, köcsög.:)))

wantaan 2014.04.03. 07:54:35

@tesz-vesz: Egy nagyon vulgáris példa. Van egy halom tavi iszap (cocik és trsa-i) és van egy halom szennyvíz iszap (Fidesz+Kdnp) . melyiket kennéd a sajgó ízületeidre? ...addig amíg nem jut el hozzád valami reumakrém.

hoplita 2014.04.03. 08:00:44

@Alfőmérnök:
Ebből a vakogásodból is látszik, hogy semmit nem értesz a körülötted zajló dolgokból
Orbán a paraván szerepét játssza, immáron 25 éve...te meg csak lesel, mint akit nappal basznak, faszkalap.:)

hoplita 2014.04.03. 08:02:26

@wantaan:

Ez a példa nem vulgáris, hanem hozzád méltóan hülye.

S=klogW 2014.04.03. 08:23:26

@Alfőmérnök:

Palesztinát nem felvásárolták, maga hülye.

tevevanegypupu 2014.04.03. 08:26:33

@S=klogW:

Jaj ne lője már le Alfi kísérletezéseit..:)

Alfőmérnök 2014.04.03. 08:44:01

@S=klogW: Hát kb. de, te faszkalap. Csak mivel eleve gyarmat volt, nem kellett felvásárolni. Magyarország gyarmatosítása most zajlik.

Alfőmérnök 2014.04.03. 08:45:53

@tevevanegypupu: Magát meg pont a föld nem zavarná, ha idegen kézre kerülne?

tevevanegypupu 2014.04.03. 08:56:13

@Alfőmérnök:

Már megtörtént Alfi, a globalizáció teljesen felfalt bennünket, maga még fiatal, nem nagyon tudja hogy s mint volt régen, amikor ugyan szintén elnyomás alatt voltunk, de mégis volt egy csomó egész jó magyar termék ami a rendszerváltásnál eltűnt..ahogy eltűnt például a parasztság is, eltűntek a háztáji gazdaságok. Mondja már milyen parasztok azok, akik pénzért hajlandóak voltak kitépni a gyümölcsösöket, a szőlőket..Tudja maga, hányféle gyümölcs és milyen zöldségek voltak, milyen virágok? Hogy milyen jó konzerv és textiliparunk, hányféle cukorgyárunk, csokoládénk volt? Nehogy azt képzelje például, hogy amit rumosmeggyként eszik az igazi, vagy mondjuk a Dobos torta még csak halovány mása sem a réginek..Alfikám minket már Antall Józsefék és az szdsz eladott a kezdet kezdetén..mindenestől. 2004-ben már csak a végkiárusítás utolsó fázisa zajlott..

Alfőmérnök 2014.04.03. 09:02:07

@tevevanegypupu: Már megint olyanból akar kioktatni, amit ezer évvel ezelőtt leírtam. Kikeressem, hogy hol, melyik kommentfolyamban írtam le gyakorlatilag szó szerint azt, amit most a maga gyermekien egyszerű módján felmond?
És tudja, miért nem keresem ki? Mert maga is emlékszik rá. Csak vitatkozni akar.

unionista (törölt) 2014.04.03. 09:02:36

@hoplita:
megpróbálhatod körbezárni budapestet az ősmagyarjaiddal. csakhogy az egy 2.5 milliós agglomeráció. a budai hegyekkel, eszergommal, szentdendrével, a duna-kanyarral, a pesti síkkal, csepellel. szóval azért az gazdaságilag és kulturálisan is jóval erősebb, mint a székelyföld.

az oké, hogy százezren összegyűlnek a búcsúban imádni a csíksomlyói (eredetiben názáreti) szűzanyát. és ott székelykednek. ezzel nincs semmi probléma. de székely többségi területen nincs egy nagyobb kőszínház. nincs tudományegyetemük. nincs egyetlen ipartelepük sem. románokkal körbe vannak kerítve. nélkülük kereskedni sem tudnak. fel lehet fogni úgy, hogy ez egy harc a románsággal. ha így akarják, akkor legyen. de ez egy öngyilkos küzdelem. és csak az a szerencséjük, hogy a románok nem mondják azt: oké, kapjatok etnikai automómiát. szervezzétek meg a gettót. kell oda egy kisebbségi román kápó. a székelyföld a szórványtól elszakadva azonnal kapitulálna.

a székelyföldön LAU1, LAU2 szintű autonómia kell. a kistérségek, városrészek kapjanak önállóságot. csakhogy a románok ezeket a közigazgatási szinteket létre sem hozták. innentől kezdve az unió nem tud a dologgal mit kezdeni. a székelyek az európai rendezést egy népszavazással elutasították. ezek után mit lehet mondani. intézzék el. oldják meg. hajrá.

tevevanegypupu 2014.04.03. 12:53:11

@Alfőmérnök:

De zavarna a föld és zavar minden amit kényszerből vagy dalolva adtunk oda, rossz szerződéseket kötöttünk, kényszerpályára lavíroztunk, az egész orszgá egyébként, mert mindegyik kormány meg lett szavazva, hol egyik oldal, hol a másik..és már leírtam számtalanszor, hogy döntő hónapokban vagy években mindig tehetségtelen emberek irányították az országot kevés kivétellel..ezek közé tartozik a XX. században Tisza István, Horthy (jól válogatta meg az embereit)Bethlen és Orbán. Már amennyire tud és hagyják. Nem tudom mi lesz a földdel, kik fogják megvenni, de ne képzelje, hogy csak úgy az Unió nélkül határozhatunk róla, mert nem. És nem tudna a Jobbik sem, az lmp sem, Gyurcsányék meg nem is akarnak..

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2014.04.03. 13:46:20

@Bell & Sebastian: Ó, te ostoba fasz, idézed, hogy hol rajongtam azért a nyomorult progresszióért, vagy leszopsz végre valakit, megnyugszol, és nem piszkálod tovább a klaviatúrát?

Alfőmérnök 2014.04.03. 14:39:57

@tevevanegypupu: Na, ennyi érve maradt, hogy az EU miatt úgyse lehetne másképp.
Felőlem amúgy kiléphetünk belőle, anno is nemmel szavaztam.

S=klogW 2014.04.03. 23:30:50

@Robinzon Kurzor:

Abból, hogy ki írta.

Kis adalék:

Naplórészlet

1993. szeptember 14. kedd

Ma, a Kádárban Sándor Gyuri. Nagyjelenet. Bejőve látom, hogy ott ül, többekkel. Nincs lelkierőm kifordulni az Étkezdéből, de iszonyodom a lehetőségtől, hogy "szervusz, kérlek, hogy vagy", vagy ilyesmi, ezért neki háttal ülök le, és az újságomba mélyedek. Már majdnem el is feledkezem a jelenlétéről, az ebéd közepén tartok, amikor felharsan, "szervusz Kornis Mihály, ez egy híres író, satöbbi, és csak mondja-mondja, csinálja a műsort, a szokásos hangerővel, mint egy takarítógép, torkomon akad a falat. Ilyenkor szoktam hibázni, dadogni vagy kiabálni, de most nem, fel se emelem a fejem az újságból, "ne köszöngessél, Gyurika, már nem vagyunk olyanba", mondom, csaknem halkan, és ennék tovább, de ezt nem bírja ki, feláll, odajön, azt játssza, hogy majom, lógatja a karját, "akkor személyesen teszem tiszteletemet!", a tányér és a szájam közé hajol, "akarod, hogy megalázkodjam?", satöbbi, próbálok nem törődni vele, nem nézek rá, "hagyjál békén, Sándor György, nincs beszélgetés, menj innen", de nem tud leállni, azt is tudom, hogy miért, fél, "mondd, te halhatatlan ember, mit csináljak, hogy visszaköszönj nekem, kezet csókoljak?", felnézek, ebben a pillanatban halálos csend lesz a Kádár-ban, még mindig nem vesztem el a fejemet, "menj ki, és csókold meg a Klauzál téri öreg zsidó néniknek a kezét, tőlük kérjél bocsánatot", talált, süllyed, "úgy van, igaza van, végre valaki megmondta neki", mekegi mögöttünk egy nagyon öreg hang, ami S. Gy.-t összecsapott ripacskodásra készteti, erőszakosan megcsókolja a kezemet, méltatlankodik, ököllel csapkodja az asztal sarkát, mindenki minket néz, izzad a feje, megsajnálom, átölelem, "menj már ki", súgom a nyakába, lázasan szidni kezdi az SZDSZ-t, hát ezzel itt nincs túl nagy sikere, "te bármit csinálhatsz, akkor is szeretlek, viszont az Esterházynak sose fogok megbocsátani", "hogy jössz te ahhoz, hogy haragudjál az Esterházyra, hát ő a te keresztanyád vagy mid, Gyuri", és már nevet az étterem, még csak nem is ellenségesen, szeretik itt a Sándor Gyurit, mint az elkódorgott mihasznát a bolond szülők, biztatnak minket, fogjunk kezet, kezet fogunk, de amikor kimegy, egy nyolcvan-százéves vendég szenilis-józanul azt mondja, "úgy kell neki"; egy öreg fotós pedig mesélni kezdi, hogy ezt a Gyurit kicsi gyerekként, ´44-ben a Duna-partra kísérték a nyilasok, és akkor ijedt meg, azért dadog, azért törleszkedik az Antall-huszárokhoz... Kihűlt a kajám, de legalább jó napjuk volt az öregembereknek, pont a legigazibb törzsközönség van itt, csupa olyan, aki már a háború előtt itt evett állítólag. Ma újra félnek; ülnek borzasan a pléhkanaluk mellett, egész nap azon filóznak, hogy bevagoníroztathatják-e őket újra, vagy az kizárt. Mégis, szégyellem magam a jelenet miatt. Jobb lett volna, ha nincs.

arokaso.blog.hu/2008/07/12/kornis_mihaly

Robinzon Kurzor 2014.04.03. 23:54:07

@S=klogW: "Abból, hogy ki írta."

De ha pont azt akarod kihozni belőle, hogy aki írta, az milyen, akkor nem indulhatsz ki abból, hogy eleve olyan.

Vagyis, és ez a lényeg, semmi nem igazolja, hogy azt a mondatot úgy kellene érteni, ahogy beállítani próbáltad.

Nem véletlenül kérdeztem.

Ami még nem világos számomra, hogy tisztában vagy-e azzal, hogy az eredeti Kornis-idézetben a "ti" nem arra vonatkozik, akikre te érteni akarod, vagy csak bedőlsz egy közkeletű átverésnek.
(Ami egyben szövegértési és befolyásolhatósági teszt is.)

S=klogW 2014.04.04. 00:08:39

@Robinzon Kurzor: "azt akarod kihozni belőle, hogy aki írta, az milyen"

Nem azt akarom. Kihozta ő azt már saját maga.

gyalog.galopp 2014.04.04. 07:59:43

@Yossarian1:

Bár nem kifejezetten erre gondoltam, de ez is belefér.
A komposzt egyébként nem hulladék, a komposztálás értéktelen , akár káros hulladékból teremt értéket, hasznos tápanyagot.

És ez a lényeg! :)

Robinzon Kurzor 2014.04.04. 22:48:58

@S=klogW:

Tehát akkor nem az idézett mondat előtti -- de nem idézett -- szövegből derül ki, hogy kiket takar a "mi" és a "ti", hanem abból, hogy te mit gondolsz arról az emberről.

Legyőzöd Kornist ebben a gyűlölet versenyben: te csak azért is jobban gyűlölöd őt, mint ő téged.

Hogy egy citált szövegben meg ténylegesen mi van leírva, az nem számít.

S=klogW 2014.04.05. 07:22:26

@Robinzon Kurzor:

Téves:
Semmit nem gondolok erről az emberről személyében,
mert nem ismerem - az elém kerülő szövegét ismerem, ezáltal mint egy közösség szószólóját s rajta keresztül az ő közösségét van alkalmam megismerni.

Robinzon Kurzor 2014.04.05. 21:14:06

@S=klogW: "az elém kerülő szövegét ismerem, ezáltal mint egy közösség szószólóját s rajta keresztül az ő közösségét van alkalmam megismerni"

Amely idézett szövegből nem derül ki, hogy kire vonatkozik benne a "mi" és kire a "ti".

De te ennek ellenére tudni véled, hiszen különben hogyan lenne alkalmad a személy egyetlen, ismeretlen jelentésű mondatából egy közösségre nézve megállapítást tenni...

Másfelől attól, hogy valaki nyelvtanilag egy közösség nevében beszél, hogyan következik, hogy bárki felhatalmazta őt a közösség képviseletével úgy általában,

Miközben persze mindketten tudjuk, hogy a szöveg nem idézett részében ott a megfejtés, csak úgy már nem érdekes az egész, mert nem lehet belőle a kívánt végkövetkeztetésre jutni.

Nem véletlen, hogy nincs vér a pucádban idézni az előzményeket, és nem adsz egyenes választ egy nagyon egyszerű kérdésre: ki a "mi" és a "ti" az idézett mondatban és ez honnan tudható?

Ha az lenne benne, amit érteni szeretnél, akkor már idézted volna, ugyanis.

Puhapöcsű sumákolós kis nyuszi vagy, az a nagy helyzet.

S=klogW 2014.04.05. 21:22:32

@Robinzon Kurzor:

Ebben a kommentedben is csak a sorközök igazak.

Robinzon Kurzor 2014.04.05. 21:53:56

@S=klogW:

Ebben az esetben semmi nem akadályoz meg téged abban, hogy egy teljes(ebb) idézettel szolgálj válaszul.

De valamiért (vajon miért?) ezt mégsem teszed ...

Nem véletlen, hogy nincs vér a pucádban idézni az előzményeket, és nem adsz egyenes választ egy nagyon egyszerű kérdésre: ki a "mi" és a "ti" az idézett mondatban és ez honnan tudható?

S=klogW 2014.04.05. 22:19:44

@Robinzon Kurzor:

Okoskodsz azután mocskolódsz.
Pont mint az ávós söpredék, mikor agitproposként járták a falvakat, hogy tsz-be terelve a parasztokat ellopják a földjüket.

Robinzon Kurzor 2014.04.05. 22:28:09

@S=klogW:

Válasz nincs, idézet nincs, helyette már ávósozol.

Bébéjénél tanultad a szakmát, látom.

Nem véletlen, hogy nincs vér a pucádban idézni az előzményeket, és nem adsz egyenes választ egy nagyon egyszerű kérdésre: ki a "mi" és a "ti" az idézett mondatban és ez honnan tudható?

S=klogW 2014.04.06. 07:47:44

@Robinzon Kurzor: Megadtam az idézet forrását, magad is elolvashatod.

Szinte szórakoztató(nak gondolnám, ha nem aljasság álcája lenne) az, amit előadsz.

Minden újabb kommenteddel igazolod azt az egyszerű és legfontosabb tanulságot, amit a hozzád hasonlókról érdemes volt megtanulni az elmúlt 25 évben és érdemes lesz addig tudni, míg nem akartok újra tanácsköztársaságot, népköztársaságot, egyéb, a majdani divatnak megfelelően címkézett törzsi diktatúrát játszani - akkor majd e tudás érvényét veszti, helyette egy másik 25-30 év tanulságait kell elővenni és tettekre váltani.

Addig pedig a legfontosabb és leghatásosabb, amit tenni lehet, látni, tudni és ignorálni a kultúrkampfba csomagolt aljas vicsorgást.

Alfőmérnök 2014.04.06. 09:50:02

@Robinzon Kurzor: Az eredeti szövegösszefüggésben kikre vonatkozik a "mi" és a "ti"? (Tényleg érdekel, nem ismerem a teljes szöveget és a neten nem találom.)

Robinzon Kurzor 2014.04.06. 10:47:36

@S=klogW:

LOL!

Egy egyszerű idézetet kérek rajtad számon, és ettől rögtön pont úgy kezdesz beszélni, mint amivel Kornist egyébként vádolod.

Fröcsögsz, személyeskedsz, gyűlölködsz.

Alfőmérnök 2014.04.06. 10:52:34

@S=klogW: Szerintem ez egy őszinte írás, és jól megfogalmazza a liberalizmus paradox voltát. (Csak nem vonja le a megfelelő konzekvenciákat.)

Mondjuk, hogy egy magadfajta szellemi éhenkórász nem érti, az nem meglepő, a furcsa inkább az, hogy egy MézesRozi irodalmat taníthat középiskolásoknak úgy, hogy egy ilyen szöveget nem tud értelmezni.

Robinzon Kurzor 2014.04.06. 10:54:32

@Alfőmérnök:

"mi" = liberálisok
"ti" = szélsőjobb

"Nagyon elgondolkodtam azon, hogy a szélsőjobb a Tégy a gyűlölet ellen mozgalmat utálja a legjobban az összes ellene fellépett irány közül, ez valamiért zsigerileg idegesíti őket. Ők gyűlölnek. Őszintén. Mi, liberálisok pedig képtelenek vagyunk kimondani, amit szerintem valójában érzünk, hogy ti. mi még sokkal jobban: gyűlölünk titeket mint ti minket."

(Innen: beszelo.c3.hu/cikkek/vannak-e-a-szeretetnek-hatarai.)

Ez a Kornis-idézet, illetve annak értelmezése és felhasználása IQ- és mentális teszt is egyben: nincs túl magasan a léc, de, amint látható, nem lehet annyira alacsonyra tenni, hogy ne verjék le jó sokan.

(A gyengébbek kedvéért azért hozzátenném, hogy jelen komment nem Kornissal való egyetértés vagy egyet nem értés.)

S=klogW 2014.04.06. 11:07:34

@Robinzon Kurzor:

Csak szeretnéd ill. szeretnétek a hozzád hasonlókkal együtt.

S=klogW 2014.04.06. 11:18:52

@Robinzon Kurzor:

Onnan nézve minden más szélsőjobb - ennyit a másként gondolkodás liberális tiszteletéről.

A többségnek 2010re sikerült megtanulnia, hogy a "liberális értelmiségi" figurája csupán hazug pozőrködés a szimpla alantas gyűlölet leplezésére. 2014 van, le vagy maradva még a tömeg átlagos szellemi nívójától is.

Robinzon Kurzor 2014.04.06. 11:27:15

@S=klogW:

Most akkor tényleg meg akarod magyarázni, hogy nem az van a szövegben, ami oda van írva, hanem az, amit te szeretnél, hogy oda legyen írva?

Legyen már benned valami minimális önbecsülés ... na persze ha lenne, akkor eleve nem lenne szükséged erre a sok fröcsögésre.

S=klogW 2014.04.06. 11:34:38

@Robinzon Kurzor:

Ugyan, nem kell itt semmit magyarázni.
Minden ott van a történelem lapjain a Galilei Körtől a Tanácsköztársaságon és Népköztársaságon át rendszerváltásnak nevezett átmentésig.
süti beállítások módosítása