Törleszteni oroszoknak március 15-én – Ilyen ország pedig nincs CCCXCIX.
2014. március 14. írta: pinter.bence

Törleszteni oroszoknak március 15-én – Ilyen ország pedig nincs CCCXCIX.

20863_orban_putyin.jpg

Már akkor nem tetszett ez az egész, amikor Orbán Viktor suttyomban elrepült Moszkvába. Magyar vezető ne repüljön suttyomban Moszkvába. Szembe megy ez az egészséges történelmi tudatú magyar ember ízlésével. Amikor Gyurcsány csinálta, akkor sem tetszett; de akkor még Orbán Viktor és Semjén Zsolt is befolyásiövezetezett és kommunistázott. Úgy tűnik, kormányon mindenki oroszbarát, ellenzékben meg nem az.

A suttyomban aláírt megállapodás Paks II megépítéséről és egy Oroszországtól kapott gigahitelről szólt, miközben Ukrajna példáján éppen újra megtapasztalhattuk, hogy milyen izgalmas is az oroszok szoros emberfogása. Semmi sem változott 1848, 1956 és 1968 óta. Oroszország határozottan nem Európa, és ahogy most állnak a dolgok, nem is lesz az sosem.

A tervezett hitel pontos feltételeiről most se tudnánk semmit, ha egy orosz lap le nem hozza a részleteket, a VS pedig nem veszi észre. A dokumentum most is letölthető az orosz kormány illetékes honlapjáról. Eszerint 2014-2025 között tízmilliárd eurót vehet fel a magyar állam az atomerőmű finanszírozására. Minden egyes számla 80%-a lehet hitelből, a maradék 20%-ot a magyar állam állja. Minden évben fél évre előre szólni kell a ruszkiknak, hogy mennyi pénzt kérünk. A hitelt 21 év alatt kell visszafizetni, utalni pedig 2026-tól kell, kapaszkodjanak meg: minden év március 15-én és szeptember 15-én.

Igen: március 15-én, a pesti forradalom fordulóján, a magyar szabadság ünnepén pengethetünk majd minden évben annak az államnak, amely a forradalmunkat leverte. Meg a következőt is. Persze lehet ez a dátum véletlen, lehet, hogy így optimális, így jött ki, biztos van rá valami közleményben leírható magyarázat. De teljesen mindegy, a lényeg nem változott: március 15. 2026-tól nemzeti ünnep és az orosz kölcsön törlesztésének napja. Miért nem rögtön április 4. és november 4? Ha jól számoljuk, 2048. március 15-e lesz az első időpont, amikor már nem kell fizetnünk az oroszoknak. Lesz mit ünnepelni a forradalom kétszázadik évfordulóján!

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr865859471

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: USA (Nulan-Pyatt): Játékban vagyunk Ukrajnában 2014.03.14. 19:48:27

  A BBC is lehozta.Victoria Nuland, az USA eurázsiai ügyek titkára, és Geoffrey Pyatt, amerikai nagykövet telefonbeszélgetése: Nuland: Szóval mit gondolsz? Pyatt: Azt hiszem játékban vagyunk. Klicskó a komplikált részecske itt, főleg mióta kinevezt...

Trackback: Törleszteni oroszoknak március 15-én – Ilyen ország pedig nincs CCCXCIX. 2014.03.14. 13:13:01

Március 15-én, a pesti forradalom fordulóján, a magyar szabadság ünnepén pengethetünk majd minden évben annak az államnak, amely a forradalmunkat leverte. Meg a következőt is.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2014.03.14. 13:06:51

te kis buzi! negyvennyolc egy mocsok eszdéeszes lázadás volt a rend ellen.
és egyáltalán, ha nem tetszik, tűnj el az országból. elég volt belőletek!

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2014.03.14. 13:08:17

"annak az államnak, amely a forradalmunkat leverte"

lol

wantaan 2014.03.14. 13:12:19

@jose maria padilla: Ó Te kis buzi .... Te aki máig nem tudni ,hogy Lendvai Ildikóra vagy Zuschlagra gerjedsz, szádra ne vedd 48-at te kis agyalágyult hontalan fszkalap!

Most nagyon ,de nagyon szégyellem magam .... helyetted is Te cserépipari végtermék!

S=klogW 2014.03.14. 13:15:12

@jose maria padilla:

Nocs dazu:

az oroszok tisztességesen viselkedtek a fogságba esett magyar honvédekkel tisztekkel
(a csatában nyilván gyilkolták egymást, de egy csata erről szól).

TG69 2014.03.14. 13:20:39

Mért jó az, ha nagyon alacsony hitelre kapunk pénzt egy olyan beruházáshoz, amely sosem fog megtérülni? :) Éljen a fidesz szürkeállomány!

". Több független számítás szerint is bőven három százalék alatt kellene lennie a hitelkamatnak, hogy ne emelkedjen az áramár. Négy százalékos kamattal számolva az áram ára 30 százalékkal lesz magasabb annál, mint amennyiért a piacon majd áramot lehet kapni."

S=klogW 2014.03.14. 13:22:42

A Mandinernek időszerű a következő névváltoztatás

Komprádorra.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.03.14. 13:23:41

@pinter.bence:

Ez most mi ez? Bekávéztál vagy besavaztál?

S=klogW 2014.03.14. 13:32:21

@TG69:

"sosem fog megtérülni"

szeretném látni a számításaidat

Virág et. 2014.03.14. 13:36:33

@S=klogW: Érdekes, mert a kormány számításaira, miszerint megtérül és még jó üzlet is, arra meg nem vagy kíváncsi, de egy névtelen kommentelőjére igen.

Vicces figura vagy. :)

Az ember pofája leszakad, hogy előbb tudjuk meg a részleteket az oroszoktól, mint a saját nyomorult kormányunktól.

wantaan 2014.03.14. 13:40:18

@TG69: Nem számít a megtérülés! Nem a megtérülésért csinálják. S mi van ha az önköltség 40Ft lesz ? Semmi. Akkor is pár embernek hasznot hoz, s ez a lényeg! A nemzet, a plebsz le van szarva ...majd megfizetjük más adóban.
Ezért mondja sok sok értelmes ember, hogy ez bizony haza és nemzetárulás! S nem ez az egyetlen eset a kormány ténykedésében.

Urfang 2014.03.14. 13:40:54

@S=klogW:

tisztességesen viselkedtek a fogságba esett magyar honvédekkel...

Azért megköszönni mégsem fogjuk nekik a forradalom leverését. Ott azért még nem tartunk, hogy március 15.-én az oroszoknak rebegjünk hálát.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.03.14. 13:46:14

És az a párt, amelyik az oroszok segítségével levert szabadságharcunk ünnepét az oroszoknak való kamatfizetés napjává tette, a következő szlogennel hirdeti magát a fácsén:

"Megvédjük Magyarország függetlenségét"

S=klogW 2014.03.14. 13:49:27

@Virág et.:

Bizonyítani a vádat kell, nem az ártatlanságot:

úgy látszik, te az ilyesmit fordítva gondolni szerető bolsi rablógyilkos söpredék egy tagja vagy.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.03.14. 13:55:21

@Urfang: @Fedor:

Mi köze ennek a szerződésnek a szabadságharc leveréséhez?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.03.14. 13:56:16

@S=klogW: Ez nem bűnper.

Bizonyítania annak kell, aki állít. A kormány azt állítja, ez remek üzlet lesz.

Következtetésképpen kormánynak ezt bizonyítania kell. Amíg ezt nem teszi meg, minden kétely jogos.

Virág et. 2014.03.14. 13:58:58

@S=klogW: ... a büntetőeljárásban. Ez itt büntetőeljárás?

Kinek kell bizonyítania, a kormánynak, aki a végrehajtó hatalmi ágat képviseli és felel a választóknak, aki az eredeti döntést hozta és aki az összes információ és adat birtokában van vagy egy kommentelőnek, aki max. sajtóhírekből tud következtetni?
Kit fizetnek az adófizetők ezért? A kormányt vagy a kommentelőt?

Egyébként, aki állít, az bizonyít. A kormány - Lázár János személyesen - állította, ez az évszázad üzlete. Tessék bizonyítani. Az már elmaradt.
Akkor ellenkező bizonyításáig hadd gondoljanak az emberek, amit akarnak.

S=klogW 2014.03.14. 14:10:51

@Counter:

Ha bizonyítani annak kell, aki állít, akkor bizonyítania kellene @TG69: -nak azt az állítását, hogy
"sosem fog megtérülni".

Beszállhat @Virág et.: is meg te is.
Legalább együtt lesz a sok képmutató büdösbolsi söpredék.

Virág et. 2014.03.14. 14:25:42

@S=klogW: Először is, tanulj meg viselkedni. Büdösbolsizással meg ilyenekkel csak azt erősíted az emberekben, hogy minden fideszes droid egy óriási nagy sudribunkó tajparaszt.
Ha ez nem megy, akkor meg inkább ne is válaszolj, én se fogok.

Másodszor: szaladj már neki még egyszer a történetnek! Volt egy állítás a kormány részéről, hogy ez itten az évszázad üzlete. Amikor ennek bizonyítását kérték, akkor gyorsan sutyiban 10 évre titkosítottak mindent. Ezek után szerinted az jön, ha valaki azt mondja, hogy gyerekek, ti hazudtok, akkor neki kell bizonyítania? Főleg, hogy a bizonyítékokat az eredeti állítás gazdája titkosította!

Észnél vagy te, ember?

Ha ugyanezt Gyurcsány csinálná már rég a Kossuth téren lennél. Legalább nekünk ne játszd meg magad!

TG69 2014.03.14. 14:28:12

@S=klogW: Ha magasabb áron termel mint a világpiaci, akkor az az államnak netto veszteség. Ez így nem lehet megtérülő beruházás :).

S=klogW 2014.03.14. 14:32:50

@TG69:

Garantálod a világpiaci ár állandóságát vagy csökkenését a következő 50-80 évben?

S=klogW 2014.03.14. 14:43:42

@Virág et.: et al.:

Ha majd nem a büdösbolsi söpredék hőbörgő vagy épp simabeszédű képmutató fröcsögését adjátok elő, akkor beszélünk.

Addig le vagytok szarva, addig akár meg is dögölhettek.

Elég szenvedést okozott már '19 óta ennek az országnak, népnek az ilyen cinikus, csak a koncra éhes undorító csatornatöltelék csürhe.

TG69 2014.03.14. 14:45:48

@S=klogW: Ameddig a független szakértői ellát addig bizonyosan veszteséges lesz. Lehet reménykedni sok mindenben, de ezeknek épp nincs relevanciájuk.

gyalog.galopp 2014.03.14. 14:49:03

Régebben, egyik kedvenc képviselőm benne volt egy rakás bizottságban, valamilyen energia, vagy atomenergiaiban is. A bizottságok mindegyike kőkemény reál tudományokhoz kötődött, de a kedvenc képviselőmnek, csak egy szaros vidéki , átcsúszós érettségije volt.

Milyen iskolát kell ahhoz végezni holmi firkásznak, hogy egy több mint 150 éves történelmi eseményt összekapcsoljon egy ország energia politikájával. Nem mellesleg megfeletkezve a hős ,felszabadító Vörös Hadseregről, meg az 56-os fasiszta visszarendeződést megakadályozó szovjet tankokról.

Rendben van, hogy nagy az isten állatkertje, de hova lett a kerítés?

S=klogW 2014.03.14. 14:53:44

@TG69:

Kik azok és mitől függetlenek?

Milyen irányú és mértékű fogyasztásváltozás prognosztizálható a következő 50 évben?
Mi a következő 50 évre a gázkészletekre vonatkozó prognózis?
Milyen ütemben öregednek ki a következő 50 évben az európai erőművi kapacitások?

Kérem az adatokat ill. ezen adatokat tartalmazó tanulmányt!

Virág et. 2014.03.14. 15:06:40

@S=klogW: Vicces, hogy ezt kéred, mert pontosan ezeket kérte az ORSZÁG a saját kormányától a paksi kaland környékén. És guess what? 10 évre titkosították ezt is. :)

Azért pörögj csak, tényleg szórakoztató.

Urfang 2014.03.14. 15:07:03

@bbjnick:

Ki beszélt itt a szerződésről? Március 15.-én a forradalmunkra emlékszünk, amelyet levertek a benyomuló orosz csapatok, és amelynek különös aktualitást ad a lezajlott ukrán forradalom és az Ukrajnába benyomuló orosz csapatok.

A szerződés egy másik téma. Erről is sokat kell még beszélnünk, mert Orbán az ország háta mögött kötötte meg, csak akkor szólt a magyar népnek róla, amikor már az unokáink el voltak adósítva.

Kiállá 2014.03.14. 15:17:52

rábasztunk
a droidok pedig tapsolnak
Diadal

kalhana 2014.03.14. 15:25:35

Le merném fogadni, hogy Pintér Bence önmagát "egészséges történelmi tudattal rendelkező magyar embernek" képzeli. Legszívesebben visszaküldeném az iskolapadba, de nem tehetem, mert újra ezeket az ostobaságokat tanítanák meg neki. "A magyar szabadság ünnepén..." Nos a dolog lényegét - ha nem is pol.korrekt módon, viszont röviden már Josemaria összefoglalta.

TG69 2014.03.14. 15:28:33

@S=klogW: Politizálástól független. Az ilyen számításokban időtávok, költségek, kamatlábak és árak vannak, persze becsléseken alapulnak. Az van, hogy az orosz hitel 5-6 %-ra rárakódik a 20%-o magyar önrész, amely jelentősen megnöveli ezt (7-10%). Vagyis ha azt akrjuk, hogy "megtérüljön", akkor magasabb áron kellene árulni, mint a világpiaci becsült ár. Ez pedig társadalmi veszteség, mert ezt a plusz költséget mi fogjuk megfizetni. Hol van ez az évszázad üzletéhez?

Egyébként tényleg nem ülsz fordítva a lovon? Nem az államtól kellene követelned a megtérülési számításokat?

S=klogW 2014.03.14. 15:30:05

@Virág et.:

"ezeket kérte az ORSZÁG a saját kormányától"

Tehát az új direktíva, büdösbolsi, "a NÉP" helyett most "az ORSZÁG" nevében próbálkozni.

Én pl. nem kértem: én @TG69: "független szakértőinek" adatait, tanulmányát kértem.

Vihoghatsz, mint egy debil csőcselék - ami vagy is - ez már elég ócska bolsi(libsi) tempó. Nincs valami új?

S=klogW 2014.03.14. 15:30:05

@Virág et.:

"ezeket kérte az ORSZÁG a saját kormányától"

Tehát az új direktíva, büdösbolsi, "a NÉP" helyett most "az ORSZÁG" nevében próbálkozni.

Én pl. nem kértem: én @TG69: "független szakértőinek" adatait, tanulmányát kértem.

Vihoghatsz, mint egy debil csőcselék - ami vagy is - ez már elég ócska bolsi(libsi) tempó. Nincs valami új?

wantaan 2014.03.14. 15:33:29

@kalhana: Te is abba a buzi bárba jársz mint José Mária? ...s te amúgy Mária vagy vagy Józsi? ...s a Gabi-bipsi is oda jár? ...s ő Gábor vagy Gabriella?

ArmaGedeon · http://kitalaltujkor.blogspot.com/ 2014.03.14. 15:34:28

Tan figyelhetett volna a magyar fél a dátumra a szerződésben, de a cár 49-ben nem a mi forradalmunkat verte le, hanem a tiéteket, a marx és Engels által részben szervezett, részben propagált Világforradalmat. A magyar nemzeti érdeknek a cár önzetlen segítséget nyújtott, semmit nem kérve cserébe.

wantaan 2014.03.14. 15:37:58

@ArmaGedeon: TE BAROM! A JÓ k.... a.... dat!

ArmaGedeon · http://kitalaltujkor.blogspot.com/ 2014.03.14. 15:38:49

Ezt segített a cár leverni:

"Szabadság a forradalomnak, rabság az ellenforradalomnak! – így fogja fel Vasvári a szabadság eszméjét, ezért követeli szeptemberben az ellenforradalom „magasfejűinek guillotinírozását, a robespierrei terrorizmust.” (Fekete Sándor: Vasvári Pál)"

1849. január 8-án írta Engels az Új Rajnai Újságba a (lényegében Európa hadszínterére korlátozódó) Világforradalom egyes frontjainak helyzetét elemző cikkét A Magyar Harc címmel:

„Köln, január. Miközben Itáliában máris zajlik az első ellencsapás a tavaly nyári és őszi ellenforradalommal szemben, Magyarország síkságain befejeződőben van a februári forradalomból közvetlenül kiemelkedő mozgalom elfojtásáért folyó harc. Az új olasz mozgalom az 1849-es megmozdulások prológusa, míg a magyarok elleni háború az 1848-as mozgalom epilógusa. Ez az epilógus még valószínűleg át fog vezetni az új drámába, melyet titokban készítenek elő.

Akárcsak az 1848-as forradalmi tragédia első jelenetei, melyek rohamosan követték egymást, mint Párizs és Bécs eleste, ez az epilógus is hősies, és élvezetesen hősies a június és október közötti időszak részben szjntelen, részben jelentéktelen epizódjai után. 1848 utolsó felvonása terrorizmus által megy át 1849 első felvonásába. "

Engels számára magától értetődő volt, hogy a magyar forradalom közvetlenül a februári párizsi forradalomból emelkedett ki, méghogy magyar nemzeti érdekek okozták... Számára a forradalmi események egy színpadi dráma, nyilván jól tudta, kik írták a darabot, egy volt közülük Marx barátjával együtt. És kifecsegi a nemzetközi forradalmárok boszorkánykonyhájának kulisszatitkát, hogy a magyar hadszíntéren titokban új drámát, helyesebben a már zajló folytatását készítik elő. (Engels már ekkor tudhatta, hogy Kossuth Elvtársnak a forradalmi központ harci feladatként adta ki a trónfosztást.) A "nézőtérről" cinikusan jól szórakozik a baráti köre által írt "darab" előadásán, és fütyöl, amikor a balfék színészek miatt időnként unalmas a játék, nem folyik elég vér! A folytatásban nagyon megdicséri Kossuthot:

"Az 1848-i forradalmi mozgalomban először, 1793 óta először merészeli egy túlerőben levő ellenforradalmi erőktől körülvett nemzet a gyáva ellenforradalmárok dühével a forradalmi szenvedélyt szembeállítani, a fehér terror ellen a vörös terrort bevetni. Hosszú idő óta először találkozunk egy valódi forradalmár személyiséggel, egy emberrel, aki népe nevében el merte fogadni egy könyörtelen harc kihívását, aki nemzete számára Danton és Carnot egy személyben: Kossuth Lajossal.

A túlerő félelmetes. Egész Ausztria, 16 millió fanatizált szláv a frontvonalban 4 millió magyarral szemben.

Népfelkelés, nemzeti fegyvergyártás, pénzkibocsátás, rögtönítélő bíráskodás a forradalmi mozgalom ellenfeleinek, permanens forradalom, röviden tehát a dicsőséges 1793-as esztendő összes fő jellemzőjét újra megtaláljuk a Kossuth által felfegyverzett, megszervezett és lelkesített Magyarországon. Ez az úgyszólván 24 óra alatt, a teljes pusztulás árnyékában felállított forradalmi szervezet hiányzott Bécsben, melyet egy hasonló megléte esetén Windischgrätz soha nem tudott volna elfoglalni. Meglátjuk, hogy sikerülni fog-e elfoglalnia Magyarországot e forradalmi szervezet ellenére.”

A Marx-csapat tagjainak tipikus stílusában íródott cikk mellesleg zárszavában "következő világháborúkról" ír, melyekben egész "reakciós" népeket és osztályokat is ki fognak irtani, ami bizonyítja, hogy Marx, Engels és felforgató köreik a "Népek Tavaszát is világháborúnak, világforradalomnak tekintették.

"A következő világháború nemcsak egész reakciós osztályok és dinasztiák eltűnését fogja eredményezni a föld színéről, hanem egész reakciós népekét is. És ez szintén egy lépés előre. "
-

Aki arra jár, a nevemben is vigyen virágot Miklós cár sírjára!

S=klogW 2014.03.14. 15:39:29

@TG69:

" Az van, hogy az orosz hitel 5-6 %-ra rárakódik a 20%-o magyar önrész, amely jelentősen megnöveli ezt (7-10%)."

Én is tudok random számokat írni százalékjelekkel.

Steve the Great 2014.03.14. 15:39:53

Azért meg kell hagyni igazi nagypályás gecik az oroszok.

ArmaGedeon · http://kitalaltujkor.blogspot.com/ 2014.03.14. 15:45:22

Az Orosz Birodalom és általában a birodalmak hazai, különösen jobboldali megítélése terén egy régi és nagyon káros tévedése a hazafias közbeszédet meghatározó szereplőknek, kiemelten például Bogár Lászlónak, hogy összemossák a birodalmak tevékenységének két nagyon eltérő értelmezési síkját. A metafizikait / társadalmi értékrendbelit a geopolitikaival. E teljesen vak összemosás eredménye az a torz történelmi sorrend, ahol látványos, de hamis párhuzamba lehet állítani különféle "szabadságharcaink" "idegen birodalmak", Habsburg-birodalom, Orosz-birodalom, Szovjet-birodalom általi leverését a Gengszterváltás óta zajló Globalista Birodalmi kifosztásunkkal.

Az I. Miklós cár-korabeli Orosz Birodalom hazánk iránti viszonyulásának vizsgálata egy jó lehetőséget nyújt a birodalmak működése e két értelmezési síkjának elkülönítéséhez. I. Miklós uralkodása egyből a trónralépése másnapján fellépő illuminátus dekabristák felkelésének leverésével kezdődött. Az illuminátusok által dominált európai sajtó és szellemi élet ezért nevezte kezdettől "Európa legnagyobb reakciósának" és "Európa csendőrének".

Az Orosz Birodalom és általában a birodalmak hazai, különösen jobboldali megítélése terén egy régi és nagyon káros tévedése a hazafias közbeszédet meghatározó szereplőknek, kiemelten például Bogár Lászlónak, hogy összemossák a birodalmak tevékenységének két nagyon eltérő értelmezési síkját. A metafizikait / társadalmi értékrendbelit a geopolitikaival. E teljesen vak összemosás eredménye az a torz történelmi sorrend, ahol látványos, de hamis párhuzamba lehet állítani különféle "szabadságharcaink" "idegen birodalmak", Habsburg-birodalom, Orosz-birodalom, Szovjet-birodalom általi leverését a Gengszterváltás óta zajló Globalista Birodalmi kifosztásunkkal.

Az I. Miklós cár-korabeli Orosz Birodalom hazánk iránti viszonyulásának vizsgálata egy jó lehetőséget nyújt a birodalmak működése e két értelmezési síkjának elkülönítéséhez. I. Miklós uralkodása egyből a trónralépése másnapján fellépő illuminátus dekabristák felkelésének leverésével kezdődött. Az illuminátusok által dominált európai sajtó és szellemi élet ezért nevezte kezdettől "Európa legnagyobb reakciósának" és "Európa csendőrének".

I. Miklós az 1830-as újabb európai forradalmi hullám kezdetén a Szent Szövetség hű tagjaként seregeit a párizsi és brüsszeli lázadások leverésére készül küldeni, ezért a párizsi Grand Orient az alárendeltségébe tartozó lengyel páholyait egy lengyel felkelés kirobbantására utasítja, hogy kössék le a cár seregeit. A lengyel vakolók potom 150 ezer halottjuk árán és addigi alkotmányos autonómiájuk, saját, lengyel tisztek által vezetett hadseregük, stb. elvesztegetése árán, ágyútöltelékként áldozzák fel országukat a Grand Orient szolgálatában. Nem jelentéktelen szempont, hogy a legelső magyar szabadkőműves páholyok épp e lengyel páholyok, mint anyapáholyok fiókszervezeteként jöttek létre korábban... A magyar Országgyűlésben a liberális párt hangadói, Deák, Kossuth, Kölcsey, Eötvös, valamint az irodalmi életet vezérlő illuminátusok, Vörösmarty, Bajza lelkesen kiállnak a lengyel illuminátus felkelők mellett. (Wikipédia: A magyar reformnemzedék lengyelbarátsága)

Az 1830-31-es lengyel felkelésben tűnik fel a két későbbi internacionalista katonai vezető, Dembinszky és Bem is, akiket a forradalmi "Internacionálé" 1848-ban küld Magyarországra és akiknek a nemzetközi központnak (Pl. Marx, Engels) alárendelt Kossuth hadvezetői alkalmatlanságuk, condottiere-, kalandor jellegük ellenére vezéri, fővezéri posztokat ad. Mindketten igazi "Csillagosok, katonák" voltak, az "Osztrolenka véres (ötágú) csillaga" című bejegyzésben már részleteztem, hogy az 1830-31-es felkelők vezetőinek kedvenc jelvénye a pentagram volt. Drábik János írja "Kossuth és a független magyar pénzrendszer" című (a fő témájában, a kossuthi "pénzügyi szabadságharc" ügyében sajnos komolyanvehetetlen, téves) írásában:

"1830-ban, amikor a szabadkőművesség - egy három napig tartó forradalom keretében - eltávolította X. Károlyt a trónról, már a szocializmus szót használták mind a párizsi Francia Nagypáholyban, mind a Grand Orient Nagypáholyban annak a politikai-kormányzati formának a megjelölésére, amellyel a jövőben kísérletezni kívántak."

S=klogW 2014.03.14. 15:45:37

@TG69:

"Nem az államtól kellene követelned a megtérülési számításokat?"

Azt állítod fentebb, hogy sosem fog megtérülni. Akkor talán neked is vannak erre vonatkozó számításaid.

ArmaGedeon · http://kitalaltujkor.blogspot.com/ 2014.03.14. 15:45:59

E lengyel Grand Orient-felkelés, illetve leverése következménye, hogy a térségünkbe vezényelt ázsiai orosz csapatok által behurcolt járvány következtében a Felvidék keleti részén koleralázadás tör ki és a nemeseket legyilkoló, rabló, gyújtogató, nemes lánykákat megerőszakoló és megcsonkító parasztlázadók magukat büszkén kurucoknak nevezik...

Dusan Kovác a Kalligramnál 2001-ben megjelent Szlovákia története című könyvében leírja, hogy amikor az előző évi rossz termés miatt több vidéken éhínség tört ki, a zempléni Kisráskáról származó Tasnády János – aki amolyan hétszilvafás kisnemes volt –, a forrongó népből paraszt-konföderációt szervezett, s már akkor felkelésre biztatta híveit. Ősi kínzások emlékei elevenedtek fel a lázadókban: áldozataik fülét, orrát levágják, szemét kiszúrják, testét darabokra vagdalják. Végigdúlják Zemplént és Abaújt. Részeg suhancok apránként nyiszálják le egy serdülő nemesi leányka melleit, s pipaszárt szúrnak az ágyékába. Aztán karóval átdöfik a testét, egész családját kiirtják, csak az ágy alá bújt cselédlányt nem bántják – hiszen ő is szolga. A rebellisek kurucnak nevezik magukat, a megyei katonaság sem bír velük, igaz, az Andrássyak és a két Szapáry grófnő hajlékát Terebesen sortüzekkel megvédik. A megyeszékhely felé, Sátoraljaújhelyre rohannak hát az új kurucok. (Tamáska Péter: Capricciók - Kossuth Lajos purgatóriumai)

Majd 1849-ben I. Miklós cár harmadszor verhet le illuminátus forradalmat. Minden ellenszolgáltatás, területi követelés nélkül segít Ferenc Józsefnek legyőzni a Világforradalom legújabb európai hullámának legtovább kitartó magyar elvtársait.

ArmaGedeon · http://kitalaltujkor.blogspot.com/ 2014.03.14. 15:49:55

A márciusi ifjak, a radikálisok közé tartozó Birányi Ákos nézeteit, Köztársasági Kátéját az 1848-ban Pesten megalakított Kommunista Kör terjeszti:

A magyar sajtó története 1705-1892:

"a Köztársasági Lapok, az ifjú Birányi-Schultz Ákos szerkesztésében október 11-én kezdődött. (...) A lap elsősorban a republikanizmusnak volt szócsöve. Birányi azonban, az általa kiadott Köztársasági Káté (1848) előszavának tanúsága szerint, a „socialis respublica” híveként a polgári világ új társadalmi problémáiba is igyekezett alaposan betekinteni. Ebben előadja, hogy ismeri a proletárok nyomorát, hiszen maga is „sokszor véres verítékkel izzadt már a munkában”. Együttérez hát a proletariátussal. Ez olyan, mint egy „nagy vulkánhegy”, amelyben „a tűzanyag évezredek óta gyűlik, s minél később, annál borzasztóbb robaj és pusztítással fog az kitörni”. Megelőzésül „socialismust” javasolt. Ezen olyan köztársaságot ért, „hol a társadalom nemcsak jogot ad, mely szerint minden ember szellemi s anyagi jólétre önerejével felküzdhessen, hanem ő maga is tettleg gondoskodik az illető eszközökről”. Ilyen – a nemzeti műhelyek mintájára – a „munkarendezés”, a „vagyonszabályozás”, a „czélszerű törvények” hozatala és az „egyesülés”. Ettől Birányi megkülönbözteti a „communismust”, ahol „az ország összes vagyona s javai egy {II-1-131.} közállományi tőkét képeznek, melynek jövedelmeiből ki-ki tehetsége, szolgálatai s érdemeihez szabott részt húz”; ehhez azonban „az emberi nem lehető legnagyobb műveltsége kívántatik”. Lukácsy Sándor helyesen utal arra, hogy az ilyenféle nézetekkel Birányi nemcsak a szélesebb radikális táboron, hanem még a márciusi ifjak körén belül is a ritka kivételek közé tartozott."

Egy is sok lett volna, de nem volt ez olyan fehér holló... Ez a program volt olyan ismert és keltett olyan aggodalmakat az országban, hogy a radikálisok szócsövében, a forradalmi terror vezetője, Madarász László testvére, Madarász József által szerkesztett Debreczeni Lapokban Irányi Dániel védekezni kényszerül a vád ellen, hogy a 48-49-es forradalmárok legradikálisabbjai kommunizmust akarnak, tehát nagyon is zörgött a haraszt:

' A Tájékozódás Debrecenben c. írásban Irányi Dániel a jogegyenlőség elvei mellett szállt síkra.Ugyanakkor visszautasította azt, hogy a radikálisokat terroristáknak és proletáriusoknak nevezzék. (...) "Avvagy talán azt akarják vele kifejezni, hogy a communizmus felé gravitálunk? Legyetek nyugodtak, nagyságos urak! -folytatja - megélünk mi saját emberségünk, becsületünk után." És egy nagyon lényeges mondat: "Nem kívánunk mi megosztozni földben és földi vagyonban: csak jogban és szabadságban akarunk osztozni veletek." (Takács Ferenc: Két flamingó. Magvető, 1982. 121-122.old.)'

Hogy Birányi mégsem volt olyan "ritka kivétel" a radikális táborban, azt bizonyítja Vajda János 1869-es "Egy honvéd naplója" c. visszaemlékezésének e részlete is az 1848-as baloldal ideológiai érdeklődéséről:

"Két hónap múlva már túl voltunk a republika, szocializmus, kommunizmus fogalmain, Vasváry már az 'Icaria' alapelveit magyarázgatta."

S=klogW 2014.03.14. 15:51:59

@ArmaGedeon:

Kedves AG!

Az első bekezdéshez:
Nem tudom mostanában követi-e a Professzor megnyilatkozásait, de én úgy találom eléggé kritikus a forradalmainkkal szemben is. Legutóbb épp Ukrajna kapcsán szedte le a keresztvizet a kurucokról és a kosúti csürhelitről.

ArmaGedeon · http://kitalaltujkor.blogspot.com/ 2014.03.14. 15:56:11

@S=klogW: Akkor elmaradtam egy brossúrával, nem követtem mostanában. Nem hozzám jár a prof okosodni??? :-)

Szentpeter 2014.03.14. 15:59:11

A kisköcsög simán elárulta a hazát....

Alfőmérnök 2014.03.14. 16:04:54

@jose maria padilla: Az szdsz-liberálisokat Kossuthék kinyírták volna hazaárulásért.

S=klogW 2014.03.14. 16:05:27

@ArmaGedeon:

Szerénység AG, szerénység. ;) Egyébként akár még az is lehet.
Látom van már KÚ fb-oldal is. Remélem még könyv is lesz ebben az évtizedben.

wantaan 2014.03.14. 16:09:53

@Szentpeter: a saját anyját kiállítaná a sarokra ha haszna lenne belőle! Ez egy hazaáruló.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2014.03.14. 16:10:47

Kossuth a reformkor gyurcsánya.

Tekintettel közgazdasági és politikai munkásságára, egészen helyénvaló ötletnek tűnik oroszkölcsön-törlesztéssel emlékezni rá.

vizipipa 2014.03.14. 16:27:12

" milyen izgalmas is az oroszok szoros emberfogása"

Én úgy emlékszem, a budapesti (ukrán) egyezményt 3 ország írta alá. Egyikük, az orosz, ugye felrúgta.
Mit is csinált a másik kettő? Betartotta?

Mintha picit egyoldalú lenne az értékelés.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.03.14. 17:16:36

@vizipipa: en.wikisource.org/wiki/Ukraine._Memorandum_on_Security_Assurances

1. Lehet böngészni, mit vélsz az egyezmény megszegésének a másik két fél részéről. Konkrétan. Mert ugye néhány tízezer katona és checkpointok, az elég konkrét dolog.
2. Iniuria non excusat iniuriam: a szerződés egyik fél általi megszegése sem jogosítja a másik felet szegésre.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.03.14. 17:49:54

@Kinyílott a pitypang. Megírom.:

Kossuth odáig is elment, hogy a detronizációt követően felvetette, hogy a Romanovok közül (az orosz cári dinasztiából) kellene valakit meghívni a magyar trónra:-D

ArmaGedeon · http://kitalaltujkor.blogspot.com/ 2014.03.14. 19:04:08

@bbjnick: Akkor ezért kell március 15-én törleszteni! :-)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.03.14. 19:24:56

Oroszország határozottan nem Európa"

mer aztán európa meg az usa európa, mi?

kkbk.blog.hu/2014/03/11/usa_nulan-pyatt_jatekban_vagyunk_ukrajnaban

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.03.14. 20:37:47

Semmi sem változott 1848, 1956 és 1968 óta. Oroszország határozottan nem Európa, és ahogy most állnak a dolgok, nem is lesz az sosem."

???????
1848 hogy jön ide b* ??! a cári birodalom ne lett volna európai? ez komoly? mert ez nagyon ciki

és azért nem kultúrállam valami, mert más érdekei vannak?

tauglich · http://tauglich.blog.hu/ 2014.03.14. 21:30:04

@poszt: ""Már akkor nem tetszett ez az egész, amikor Orbán Viktor suttyomban elrepült Moszkvába."

Mondjuk pont nem suttyomban történt a moszkvai látogatás. Több más médium mellett a Népszabó már a látogatás előtt beszámolt Orbán utazásáról és annak szándékairól.

nol.hu/kulfold/20140111-oroszok_bovithetik_paksot-1437307

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2014.03.14. 21:33:18

Marhára nem örülök neki, hogy milliárdokat dob ki az állam a mi pénzünkből olyanra, ami a büdös életben nem fog megtérülni. A dátum meg mindegy, tök mindegy, hogy mikor, de fizetnünk kell. A SEMMIÉRT!

S=klogW 2014.03.14. 21:52:07

@tauglich:

Ha ól emlékszem, kezdődött Hercsllel meg Laknerrel, aztán Földi, Pintér, Csunderlik. Már meg se lepődnék, ha egy napon pl. Weisz M. H. írna ide

TG69 2014.03.14. 22:01:47

@S=klogW: neten van ilyen elemzes, ha tenyleg erdekel utanajarsz. Ha nem hiszel nekem az nem az en dolgom :-).

Májking 2014.03.14. 23:25:43

Jajj már, nem úgy volt az! Az úgy volt, hogy Viktor megkérdezte Lajost, jó biznisz-e neki, (mármint Lajosnak) ha eladhat százmillió-csillió köbméter betont, úgy, hogy azt ír a számlára, amit akar, mert most Viktor tud fizetni a háromezer (oppardon: a mai napon háromezer-egyszáz) milliárdból). Lajos mondta: jó biznisz. Ennyi a történet.

vizipipa 2014.03.14. 23:33:58

@Counter:

Mintha valamit ők ott garantáltak volna. Vagy már lejárt a garancia?

Esetleg szavatosság? :)

Zb74 2014.03.15. 00:26:17

@Virág et.: "Az ember pofája leszakad, hogy előbb tudjuk meg a részleteket az oroszoktól, mint a saját nyomorult kormányunktól."

saját hazaáruló kormányunktól

ArmaGedeon · http://kitalaltujkor.blogspot.com/ 2014.03.15. 00:57:47

Ideje ünnepelni:

kitalaltujkor.blogspot.com/2014/03/1848-utolso-felvonasa-terrorizmus-altal.html

"1848 utolsó felvonása TERRORIZMUS által megy át 1849 első felvonásába" - Az 1848-49-es forradalom hajtóműve, a terror - III.

Alice Freifeld : Crowd Politics in the Hungarian Revolution (Tömegpolitika a magyar forradalomban)

“A (királyi táborral) kollaborálók kivégzése mindennapossá vált. A függetlenségi háború a városokat katonai célpontokká tette. Miközben a városok újra meg újra gazdát cseréltek, a hátországi front irányított tömeggé vált. A győzelmeket lelkes ünneplő demonstrációk kísérték – amik gyakran nem voltak teljesen őszinték. A megfélemlítés még a saját hívekre is ránehezedett, mint például a magyar csapatok Veszprémbe érkezésekor. Meszet osztottak ki azzal a paranccsal, hogy fessenek fel “Éljen Kossuth!”, vagy hasonló feliratokat. “Siess, gyújts egy gyertyát és tedd ki az ablakba!” sürgette egy borbélyt a neje idegesen az éjszakában, “mert különben mindjárt beverik az ablakainkat.” Miközben új gyertyákat gyújtottak, a szomszéd ablakainak bezúzása hallatszott. “

Így született a Kossuthot országszerte egy emberként éltető lelkes tömeg mítosza, melynek jegyében ma, 2014. március 15-én a szokott módon fogják a történelmet nem értő hazafias magyarok és jólnevelt konformisták, illetve mindig opportunista politikusok megkoszorúzni (Rákosi elvt) Kossuth Lajos és forradalmártársai emlékműveit...

S=klogW 2014.03.15. 08:23:00

@ArmaGedeon:

Legalább egy éve már a Professzor is csináltforradalmazik, bár nem lett Habsburgista. Teszem hozzá, szerencsére, azzal magam sem értenék egyet.

www.echotv.hu/hatter-kep

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.03.15. 09:18:28

@vizipipa: Tehát semmi konkrétumod nincs. Akkor erről ennyit.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2014.03.15. 11:27:35

@ArmaGedeon:
nézze, kik szabadságharcolnak itten. a patkányblog komcsijai. ők szeretik negyvennyolc preeszdéeszes, kommunista felhajtását.
éljen miklós cár!
és gyima putyin!

Alfőmérnök 2014.03.15. 12:07:31

@jose maria padilla: Majd hallgasd meg az Orbán-beszédet is.

Alfőmérnök 2014.03.15. 12:35:44

@jose maria padilla: „Eskünkhöz híven nem tűrtük el '48-ban, hogy Bécsből diktáljanak nekünk, nem tűrtük el '56-ban és 1990-ben sem, hogy Moszkvából diktáljanak. Most sem hagyjuk, hogy Brüsszelből vagy bárhonnan bárki is diktáljon nekünk” – mondta Orbán 2011. március 15-én.
www.origo.hu/valasztas2014/20140315-orban-viktor-unnepi-beszede-2014-marcius-15-en.html

Alfőmérnök 2014.03.15. 12:45:26

@jose maria padilla: "A magyar nemzet a saját sorsát mindig saját kezében akarja tudni - mondta Orbán Viktor miniszterelnök szombaton. A kormányfő hangsúlyozta: a magyar hős címét annak tartogatjuk, akik legyőzik a sorsot.

Úgy fogalmazott: a sors könyvében 1848-ban az volt megírva, hogy a Habsburg Birodalom ellen nincs mit tenni, 1990-ben, hogy a szovjet csapatok sosem fognak kivonulni, 2010-ben pedig az volt megírva, hogy sosem állunk fel Európa szégyenpadjáról.

A magyar nemzet rendkívüli teljesítmények lehetőségét hordozza magában, és 1848-49 sem volt más, mint a magyarokban rejlő képességek és tartalékok káprázatos megmutatkozása - fogalmazott Orbán Viktor miniszterelnök."
www.kormany.hu/hu/miniszterelnokseg/hirek/elo-kozvetites-marcius-15-unnepi-beszedet-mond-orban-viktor

Kandeláber 2014.03.15. 13:49:19

Szánalmas a muszkavezető Csermanek egykori párttársainak oroszozása a sajtóban.
Öt éve még azon élveztek el, hogy Gyurcsány Putyinnál vacsorázott.
Viszont megjegyzem, annyira azért nem kell ölelgetni sem a ruszkikat.
Ugyanakkor megjegyzem, hogy szó sincs itt akkora blamázsról, mint amikor Rákóczi fölajánlotta Szent István koronáját a cirillbetűs, pravoszláv orosz cárnak.

Alfőmérnök 2014.03.15. 17:12:06

@jose maria padilla: Dezső bácsi véleménye:
" Mikor egykét szóval rá akarok mutatni, mit jelent 1848. március tizenötödike a magyarság fejlődésében, a két ellentétes üzlet külön-külön módszere közül egyiket sem teszem magamévá. Nem követem a liberális bodega módszerét, amely 1848. március tizenötödikét a radiko-progresszív-liberális isten szent és sérthetetlen kinyilatkoztatásának dobolgatja, s Kossuth Lajosból és a fölszabadulás több nagy harcosából intim kis spádét csinált saját, házi használatra. De nem követem az ezerfokos (Réomur) keresztények, a fogjatok meg már hazafiak, a túl jó fiúk eljárását sem. Azok eljárását, akik most egyszerre úgy megkereszténykurzultak, hogy mint a társadalmi rend túlbuzgó Diogenesei, éjjel-nappal ágy alatt, s ágy fölött keresik nem az embert, erre nekik nincs szükségük , hanem a destrukciót. Aki pedig egyszer üzleti szakmájává teszi a destrukció találást, az talál is mindenütt. Ezek a szűzfehér Diogenesek már odáig jutottak, hogy kigumiznák az Ószövetségből a Jehovát, mert destruktívnak találják abban a tényében, hogy a hetedik napon megpihent: hiszen ez fölbujtás a sztrájkra. Ezek az urak aztán egy nagy történelmi fügefalevéllel szeretnék elszégyenkezni a magyar múltból Dózsa Györgyöt, Táncsics Mihályt, sőt Kossuth Lajost, Eötvöst és sok más szerencsétlen társukat is, akik nem részesültek a keresztény kurzus malasztjában.
Külön valami volt-e a negyvennyolcas forradalom, melynek külön, egymagában álló értelme van, s mely 1848. március 15-ével kezdődött, és örökre bevégződött 1849. augusztus 13-ával?
Természetes, hogy nem. Egy forradalom nem lehet pillanatnyi pattanás egy nemzet életében. Voltaképpen egy nemzetnek nincsenek forradalmai: egyetlen forradalma van minden nemzetnek, mely kezdődött időtlen időkben a történelem mélyén, s azóta folyvást folyik történelmi haláláig. Ez a forradalom lassan a nemzeti élet rejtett csatornáin gyűl fel, hogy néha aztán felszínre törve megsiettesse a szükséges fejlődés menetét. Ez a forradalom az illető nemzet lényege: lelki erőinek, belső organikus törvényeinek sajátos kifejlése. A magyar forradalom fejlődési fonalát Szt. István, Kálmán, Róbert Károly, Nagy Lajos, Mátyás, Dózsa György, Zrínyi, a költő, Bessenyei, Széchenyi, Kazinczy, Táncsics, Petőfi, s ezernyolcszáznegyvennyolc nagy nevei jelölik. Hogy ebbe a legáltalánosabb névsorba nem tettem be a Bocskay, Bethlen és a Rákócziak neveit, az nem azt jelend, hogy kisebbnek látom történelmi jelentőségüket, mint más, hanem azt, hogy ők a magyar forradalomhoz csak egy bizonyos szempontból tartoznak. Ebben az egyetlen, folyton folyó magyar forradalomban állandóan három törekvést, három elemet lehet lényeg gyanánt fölismerni: 1. Új, mélyebb és szélesebb befogadás a nyugati kultúrának az élet minden terén, 2. A faji öntudat felébredése, növekedése erőben és kiterjedésben, s az a törekvés, hogy a nyugati eredményeket a magyarság sajátos erőinek szolgálatába állítsuk, 3. Az emberi jogok kiszélesítése, az a törekvés, hogy Magyarországot minden magyar hazájává tegyük, s hogy minden magyar erőt fölszabadítsunk a közös termésre. "
www.freepress-freespeech.com/holhome/tormay/szabod.htm#r22

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2014.03.15. 19:43:06

@Alfőmérnök:
dezsőbácsi véleménye elfogadható, akkor ő, úgy látta.
orbán meg azt mondja, amit én is mondanék, ha miniszterelnök lennék. aztán úgy hatodik ciklusom vége felé kérnék egy órát a tévében és elmondanám a tutit a magyar történelem nagy átveréseiről :)

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2014.03.15. 20:44:52

Pintér Bence nyilván nem ismeri a történelmet és az analógia fogalmát. A mai ukrán helyzetnek semmilyen hasonlósága nincs a korábbi orosz-magyar viszonyhoz. A Krím orosz terület volt mindig, oroszok lakják. Nem ukránok, oroszok. A Krím inkább része Oroszországnak, mint Ukrajnának. A Szovjetunió felbomlásakor Oroszország nem volt abban a helyzetben, hogy visszakövetelje, ami az övé. Ma viszont a putyini birodalom elég erős, és a Krím jár nekik. Jobban, mint Koszovó az albánoknak például. Nem beszélve arról, ha az USA-nak joga volt bevonulni Granadába az amerikai diákokat megvédeni, akkor senkinek nem lehet kifogása Putyin krími stratégiájával szemben.
S hogy mit mondanak maguk az ukránok? - Naponta dolgozom oroszokkal és ukránokkal. Utóbbiak úgy vélik, mindegy, hová mennek nyaralni, Ukrajnába vagy Oroszországba. Az EU-barát ukrán kormány rövid életű lesz, mivel segítséget kizárólag Putyintól remélhetnek, és a nép meg nem hülye. Pontosan tudjuk, mit művelnek a liberálisok, ha hatalmat kapnak. Ukrajnában most kaptak némi teret, és az ország azonnal lángba borult.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.03.15. 20:52:54

@Mr Falafel: A "mindig is Oroszország része" Krím 1783 óta része Oroszországnak. De akkor se lett varázsütésre orosz többségű, mint azt jól tudjuk.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2014.03.15. 21:07:41

@Counter: Persze, hogyne. Csak előtte még a török fennhatóság alól is a ruszkik mentett ki. A Krím orosz belügy, hiába jössz a hülye sémita dumáddal. Ukrajna sincs Oroszország nélkül. Az ukránok ezt tudják jól, és biztosan nem kérnek a magyar zsidók okosságaiból.

Blikknépe (törölt) 2014.03.16. 01:53:05

1848 oroszok?
1849ben volt az.

kik hívták ránk az oroszokat? jah a nyugati hatalmak.

1956-ban nem oroszok jöttek, hanem szovjetek. 56-ban ráadásuk egy szép büdös ukrán paraszt vezette a szovjetet. t.képpen grúz sztálin után jött 2 ukrán, egy orosz zsidó, egy ukrán zsidó és csak gorbacsov volt orosz.

szóval 56-ban kik miatt jöttek? jah a nyugati hatalmak miatt, akik jaltában és teheránban odadobtak nekik?

nem csak krím, de egész ukrajna oroszország.

márc 15 meg szept 15 pedig bevett fordulónapok az üzleti világban. ott pedig akármennyire is fáj, szarnak a hazai nemzeti ünnepnapokra.

és mivel nálunk márc 15 munkaszüneti nap, így a törlesztőrészlet legkésőbb már 14.-én utalásra kerül.

ukrajna kérdésében pedig minden normális ember oroszország pártján áll. a balhét a beteg amerikaiak csinálták, de a gondolkodó emberek többsége mind amerikában, mind európában nagyon jó tudja ezt.

ukrajna és a 'fuck the EU' doktrína kinyilatkoztatása pont jó alkalom lett volna, hogy európa szakítson és eltávolodjon az USA-tól, és független hatalmi pólussá váljon.
akik amerikának csápolnak, azok hazaárulók!

tevevanegypupu 2014.03.16. 06:05:56

Amerikának csattog a foga Szíria miatt is, nagy pofonn volt, hogy Putyin ott közbeszólt, nem tudták lerohanni mint Észak-Afrika nagy részét, amit aztán teljesen tönkre is tettek, kiraboltak, sélsőséges iszlamisták üldöznek zsidókat és keresztényeket, és at EU-nak meg Amerikának van pofája ellenük támogatni azokat, "akik miatt feltételnül meg kellett támadni Irakot" ugysintén kirabolni és legázolni..Most szeretnék megtenni ezt Ukrajnával is, kis belső segítséggel..Remélem nem sikerül nekik, mert megnézhetjük majd magunkat is fűtés meg villany nélkül, nemm is beszélve az ukránokról..

S=klogW 2014.03.16. 08:56:45

@tevevanegypupu:
Ha már villany: drága jó kormányunk indíthatna _előfinanszírozott_ lakossági napelempályázatot is.

tevevanegypupu 2014.03.16. 09:24:10

@S=klogW:

Persze, indíthatna. Tegnap a Duna töltésen sétafikáltunk az uj villanegyed mellett vezet el, és nagyon sok családi házon már napelemek vannak, szóval kezdenek rájönni arra, hogy megéri beruházni. Kis irodaházak is alkalmazzák már. Mindenképpen fejleszteni kellene, ez nem is kérdés, ahogy más bioenergiát is. De hát az egész ország energiaellátására mégis kell Paks.

S=klogW 2014.03.16. 09:43:32

@tevevanegypupu:

Természetesen nem Paks helyett gondoltam. A vállalati, pláne ipari szektort értelmetlen lenne ilyen módon próbálni ellátni. A lakosságnak viszont nagyszerű lenne, és nemcsak - illetve főleg nem - a villás gazdagoknak.

tevevanegypupu 2014.03.16. 10:11:28

@S=klogW:

Persze, lehetne kisebb lakótelepeken is és hát számtalan más biolehetőség is adódna, talán nem lenne rossz, ha a kormány ebben is gondolkodna egy kicsit, az lmp elől egy nagy támadási lehetőséget elvehetne.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.03.17. 00:27:54

Aki ezt aláírta, az nem tudta, hogy Március 15 leverése az oroszoknak köszönhető?

bömböcz 2014.03.18. 16:44:46

@ArmaGedeon:
Egy tőzsgyökeres habsburgista szerint, aki mainapság nyúlszőrkipákat árul a polyákoknál...visszasírva a néhai galíciai határokat!
Hát kösz, de egy ízig-vérig nemzeti talmudista sem kér a maga nemzetrontásából!!!

ArmaGedeon · http://kitalaltujkor.blogspot.com/ 2014.03.18. 20:02:20

@bömböcz: Félretegyek egy leárazott kipát, erre megy ki a dolog? :-)

ArmaGedeon · http://kitalaltujkor.blogspot.com/ 2014.03.18. 20:04:06

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Mi jót tettek nekünk Kossuth elvtársék? Azt talán tudod, hogy Szemere z emigrációban kikkel próbált Angliában magyar borokat áruló céget összehozni? (bizonyos Marx és Engels, akik már 48-ban intenzív kapcsolatban álltak vele és Kossuth elvtársukkal...)

Baldrick68 2014.03.19. 10:23:26

@Urfang:
" Ott azért még nem tartunk, hogy március 15.-én az oroszoknak rebegjünk hálát. "

Várd ki a végét....
Még néhány fordulat és kiderül, hogy 56 ellenforradalom volt mégiscsak és Viktorék Nagy Imre helyett Kádár sírjához mennek koszorúzni.
És tudod mit?
A békemenetelők akkor is tapsolni fognak.... :D
süti beállítások módosítása