(Szinte) ingyenfürdő nyugdíjasoknak – Ilyen ország pedig nincs CCCXC.
2013. december 12. írta: TuRuL_2k2

(Szinte) ingyenfürdő nyugdíjasoknak – Ilyen ország pedig nincs CCCXC.

Szechenyi_furdo_Budapest_tel.png

Egyébként sem hanyagolja el, de a választásokat megelőző időszakban aztán különösen a tenyerén hordozza a mindenkori magyar kormány az ország idős polgárait. Szinte napra pontosan 16 éve, 1997 decemberében jelentette be Horn Gyula, hogy 1998. január elsejétől a MÁV-nál és – bizonyos feltételek mellett – a Malévnál is ingyen utazhatnak majd a 65 évnél idősebb választópolgárok. A néhai miniszterelnök így emlékezett vissza e korszakos, szívünknek oly' kedves intézkedésére:

„A beszédet sokszor szakította félbe taps. Néhány nap múlva a legkülönbözőbb formában kaptam üzeneteket az ingyenes utazás kapcsán. Igaz, már hónapok óta folyt a szakmai megoldás keresése, s jóllehet csak mint lehetőséget említettem, mindenki úgy értette vagy úgy akarta érteni, hogy a kedvezményt 1998. január 1-jétől már bevezetjük. Az előkészítést felgyorsítottam, majd megbeszélésre hívtam össze a vasutak, a budapesti tömegközlekedés, a távolsági autóbusz, valamint a légi közlekedés első számú vezetőit.

Külön-külön megkérdeztem őket, hogy egyetértenek-e a hatvanöt éven felüliek ingyenes utazásának bevezetésével 1998. január elsejével., s van-e bármilyen gondjuk. Sorra nyilatkoztak az egyetértésükről, de voltak még tisztázandó szakmai részletek. Külön rákérdezésemre a Malév vezetői is kedvezően válaszoltak, azzal a megjegyzéssel, hogy a légi közlekedés sajátosságai miatt nekik még a vállalaton belül egyezségre kell jutniuk.

Később több nyilatkozat jelent meg az ügyben, még a humoristák is gyakran foglalkoztak a nyugdíjasok utaztatásával, de az idősek körében nagy visszhangja volt az ingyenesség bevezetésének. Számomra elsősorban erkölcsi kérdés volt, mert a nyugdíjasok, akik a rendszerváltásért a legnagyobb áldozatot hozták, megérdemlik, hogy egy picit javítsunk a nehéz helyzetükön.″

Azóta meghalt Horn Gyula, de azért nincs teljesen oda az igazság. Nem csak a Gyula-bérlet (mínusz Malév, persze) velünk élő rögvalóság, de ínségesebb időkben is futja reál-nyugdíjemelésre vagy egy kis polgármesteri utalványozásra

Most éppen az Erzsébet-program jelentett be újabb jóléti intézkedést az idősek számára: bizonyos jövedelmi határ alatt fürdőkártyára is pályázhatnak majd a nyugdíjasok. A kártyával legalább 50 fürdőt lehet majd ingyenesen igénybe venni, egy évben 8-15, vagy akár még több alkalommal – fürdője válogatja, hogy melyiket hányszor. Igaz, mindez nem lesz teljesen ingyen, a kártyáért 2500 Ft-ot kell majd fizetni, azaz egy belépés 167-313 Ft-ba fog kerülni az egyébként jellemzően több ezres belépődíjat szedő wellness-intézményekbe.

És hogy mi ezzel a baj? Hogy sajnáljuk-e ezt a kis kényeztetést az idősektől? Álljon itt egy idézet az Eurostat jelentéséből, emlékeztetőül: „Az uniós tagállamok közül csak Magyarországon és Luxemburgban volt magasabb az idősebbek jövedelme a 65 évesnél fiatalabbakénál.″ Magyarország – és Luxemburg – jobban teljesít.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr615682872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

E-leonora 2013.12.12. 08:37:09

" bizonyos jövedelmi határ alatt"
Mi ezzel a gond? Az én ismeretségi körömben kettő ! nyugdíjas van, aki 100 ezren felül keres (108 és 115 ezer) A többi jóval 70 ezer alatt.
Ezektől nem sajnálom. Az utazási kedvezményt is "bizonyos jövedelmi határ-hoz" kötném.
Ez a cikk egy újabb uszítás a nyugdíjasok ellen.

kuckucmadar 2013.12.12. 08:47:15

@E-leonora: Igaz. Kell a népnek a cirkusz, ha már kenyér nincs. Vagy oszd meg és uralkodj?

GregDzsi 2013.12.12. 09:15:40

@E-leonora: Én sem sajnálnám. De nem a nyugíjasok ellen szól ez, hanem a "nekik ez jár" megközelítés ellen. Mert ilyen alapon járhat ingyen akármi a beszédhibásoknak, a star wars rajongóknak, a diplomás munkanélkülieknek vagy a sebhelyesarcúaknak is, nem? Ingyen ebéd márpedig nincs. Meg olyan sincs, hogy az "állam fizeti". Mi fizetjük meg- úgy értem, hogy az adófizetők. Én meg - tűnjek akár érzéketlen tuskónak - piszokul nem szeretnék fizetni pl. egy elaggott szakszi-bizalmi kényeztetéséért.

br17 2013.12.12. 09:31:47

Szánalmas a nyugdíjasok ellen - an block - ellenszenvet kelteni...
Emlékeim szerint az országgyűlési képviselőknek az összes tömegközlekedési eszközön, és a fővárosiaknak pedig a BKV járművein nem kell fizetni az utazásért. Ezmellett a gépkocsijuk használatáért átalányt vesznek fel.
Vajon a törvényhozók nem engedhetnék meg maguknak, hogy esetenként jegyet váltsanak?

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.12.12. 10:15:35

te buziköcsög! bizonyos jövedelemhatár alatt, tehát nem a luxusnyugdíjasoknak.
amúgy meg geciség a sok koszos vén hülyét beengedni a tiszta emberek közé

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.12.12. 10:17:19

amúgy meg a szerző úgy néz ki mint egy homunkulusz, nyeszlett, genetikai betegségekkel terhelt jövőjű, tehát hamarosan rokkantnyugger. akkor majd bánja, hogy gyűlöli az öregeket.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.12.12. 10:38:42

@jose maria padilla:
Ellentmondásokba keveredett, őrmester.
És nehogy a szerző megkínálja a legendás jobbhorgával... naponta szkanderozik... cickányokkal...

freehckr 2013.12.12. 10:52:47

Nem ezzel van a probléma, még csak azzal sem, hogy megengedhetjük-e magunknak... mármint az a kormány megengedheti-e magának, amely a költségvetési hiányt is csak rekord mértékű és számú adókkal, különadókkal és járulékokkal tudja a mágikus 3% alatt tartani, valamint az ad hoc dilettáns intézkedései és az ebből adódó nemzetközi hiteltelensége miatt csak extra kamatokkal és egyéb felárral tud hitelhez jutni.

A probléma ott van igazából, hogy ha csak tized annyi figyelmet fordítottak volna az egymást váltó posztszocialista kormányzatok az aktív, bejelentett, dolgozó munkavállalókra és a hazai vállalkozásokra az elmúlt legkevesebb egy évtizedben, mint amennyit fordítottak például a nyugdíjasokra vagy a cigányokra, ma lehet jobbról előznénk Luxemburgot az egy főre eső GDP tekintetében...

Ráadásul kínos dolog ez, hogy így nyalják a nyugdíjasok s*ggét, mert mint az fentebb is olvasható, a suttyó proli körében hálátlan dolog ezeket a szocialista pénzszórásokat kritizálni. Egyből jönnek a demagóg pöcsök, hogy „te is leszel nyugdíjas”, vagy „neked is nyugdíjasok a szüleid, nagyszüleid”, és hasonlók, így az érdemi, tárgyilagos vita eleve kizárva. A parlamentben is hasonló a helyzet, nincs olyan politikai szervezet amely az ilyen szocialista baromságokat leszavazná, mert azzal elássa magát a proli közvélemény előtt.

Szóval egy elk*rt szocialista sz*r ország vagyunk, ez a helyzet...

PAPAJA 2013.12.12. 10:59:20

@jose maria padilla: Micsoda egy szemét ember vagy te retardált barom ,hogy ilyen véleménnyel vagy az idősekről te mocsok állat !!!!!

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.12.12. 11:01:16

@PAPAJA:
[Azt fogja válaszolni: "mak-mak".]
:D

Kandeláber 2013.12.12. 11:48:40

Ezt még az a Kiss Zoltán nevű csökött "nyugdíjblogger" is megirigyelhetné.
Ritka demagóg baromság.

pk50 2013.12.12. 11:57:50

Biztos nem nyugdíjas írta ezt a baromságot.

Gyuri bá 2013.12.12. 12:10:01

Öcsi! Neked még sokat kell dolgoznod azért, hogy ezeket a kedvezményeket megkapd. Ne irígykedj már,az csúnya dolog!

Robinzon Kurzor 2013.12.12. 12:19:16

A Mandiner főszerkesztője pontosan hozza, amit a '97-es fosós MÁV-, BKV- és stb. vezérek is: a részletekkel kapcsoltban van egy-két aggályos kérdés, de egyébként oké.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2013.12.12. 12:44:36

Ingyenfaszomat, hogyne.

Összes ingyenszart megszüntetni, árából nyugdíjat emelni, oszt aki feredni, utazni óhajt szépen vesz jegyet, bérletet. Aki meg inkább elkurvázná, hát az elkurvázza.

És mielőtt még ettől mindenki jól érezné magát: kifutó rendszerben fölszámolni a jelenlegi nyugdíjszámítást, onnantól minden nyugger állami alapnyugdíjra jogosult - ezzel párhuzamosan a járulék talán csökkenthető. Ha többre vágyik a kedves dolgozó, nekiáll és évtizedekig takarékoskodik.

És igen, kurvára teli a hócipőm, hogy unatkozó nyuggerek inygyenutazgatnak a 2forinttal olcsóbb krupliért, akciós csirke farhátért föl s alá. Ez az egész kibaszott társadalom egy ökonómiai feketelyuk.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.12. 13:13:03

@TuRuL_2k2:

Szerintem, aki kisnyuggerektől irigyli az évi 8-15 kedvezményes fürdőbelépőt, azzal valami nagyon nincs rendjén!

Én nem tudom, miért vagytok ti így ráfixálódva a nyuggerekre! Ahány nyuggert ismerek, egy sem bűnöz, egy sem linkel, mind igen szerény körülmények között él (még a viszonylag jobb nyugdíjúak is), nem kurvázza, nem drogozza el a nyugdíját, nem megy el az országból, itt költ, s nem kevesen, saját minimális igényeiket sem kielégítve, még gyerekeiket és unokáikat is próbálják támogatni a forintkáikból. Közpénzt igazságosabban, mint nyuggereket támogatni vele, kevés módon lehet(ne) elkölteni!

vizipipa 2013.12.12. 13:15:13

A nyugdíjas kedvezményekkel részben egyetértek. A visszaélésszerű alkalmazásokat viszont nem ártana nyesegetni.

Egyúttal felkérem Turult, saccolja meg, hogy mennyivel kedveskedik egy másik önkormányzat polgárai egy részének:

i.imgur.com/2uwiCt9.jpg

Valóraváltógép 2013.12.12. 13:23:10

Engem most kifejezetten idegesítenek a nyugdíjasok, szóval nem nyilatkozom. Majd ha elmúlik. :D

A konkrét esetet tekintve (fürdő) inkontinenciára gondolom senki nem fogja szűrni a kedves nyugdíjasokat... én meg ázhatok keccőöccázezerért ugyanabban a vízben, amit teliszivárognak.

Nem hiába nem járok már úszni. Pedig hiányzik.

Valóraváltógép 2013.12.12. 13:26:15

@bbjnick: "Én nem tudom, miért vagytok ti így ráfixálódva a nyuggerekre! "

Az a baj tudod, hogy szinte mindenkinek van a közvetlen környezetében n nyugger, akivel ilyenolyan problémái szoktak lenni, és ezt hajlamos kivetíteni az összes többire.
Ugyanakkor akinek mégsincs nyuggere, az hajlamos benne a cuki fehérhajú, sütit sütő, aranyosártatlan nénit-bácsit látni, nem azt a hatvanadik dackorszakát élő banyatankos sárkányt, aki unalmában mindenki életét pokollá teszi, és csak a családjának mutatkozik meg... no ebből adódnak az értelmezési különbségek.
Szerintem.

Kandeláber 2013.12.12. 13:33:54

@Valóraváltógép: Engem a banyatankok mellett a zselézett hajú kölykök is idegesítenek, akik a tömött hátizsákjaikkal furakodnak a zsúfolt buszon.

Kandeláber 2013.12.12. 13:37:39

OFF: Kitiltottak "A kard" nevezetű "konzervatív" (értsd: full bajnaista) blogból, a véleménynyilvánítás szabadságának nagyobb dicsőségére. :D

Valóraváltógép 2013.12.12. 13:42:25

@Alfőmérnök: Hát ez gagyi.
Viszont ezt a kertesházfétist levezethetnéd nekem. Minek másszon a tetőre az, aki egyenesen járni sem nagyon bír, hm? :)

@Kandeláber: Egen. A nyuggereknek jobban el is nézed, lehet hogy nem mafla, csak gyenge.... rájuk szólni meg te szégyellsz. Aztán van aki jól visszaél ezzel.
Tulajdonképpen az általános nyugdíjasutálat részben az "élelmes" nyuggereknek köszönhető. :))

Valóraváltógép 2013.12.12. 13:43:31

@Kandeláber: Téged is? Üdv a klubban. :D
De azok mióta konzervatívak? Szerintem fulllibsi az egész banda.

Kandeláber 2013.12.12. 14:01:24

@Valóraváltógép: Persze az agresszív, az ülőhely felé könyökkel vagdalkozva törő nyanyákat-tatákat én sem nagyon bírom.
Azt hogy "konzervatív" ők aggatták magukra az ellenség megtévesztésére.
Persze hogy fullibsik.
Gondolom annak köszönhetem a kitiltást, hogy egy roppant arrogáns poszt valami gmrt vagy hasonló nevű szerzőjét "germnek" tituláltam. :D
Egyébként nem igazán érdekel, ki nem állhattam őket, Tímár Gábor nevű főbloggerükkel meg az okoskodó libbant törzskommentelőkkel együtt.

alfax 2013.12.12. 14:01:35

@bbjnick: én is szeretek fürdőbe járni de nincs rá pénzem. miért nem jár nekem? egyébként én nem leszek nyugdíjas sem, minden statisztika arra mutat, hogy nem lesz létező dolog a nyugdíj, amikor én elérem a 65 éves kort.

szóval miért nem jár nekem 32 évesen, aki 10 órát dolgozom naponta?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.12.12. 14:03:09

@freehckr: Miért, a te hozzászólásodban mi volt az érdemi, tárgyilagos vitára alkalmas kijelentés? Hogy ha trallala, akkor most jobbról előznénk Luxemburgot? Tisztán látszik, hogy a pillanatnyi anyagi érdeked határozza meg az elvi álláspontodat, akkor meg mit hőzöngsz azokra a nyuggerekre, akiknek szintén? Hiszen igazuk van: amikor nyugger leszel, pont fordítva fogod gondolni. Akkor meg azért hőbörögsz majd, hogy aktív korodban tömted a pénzt az államba, most már itt az ideje, hogy visszakapja valamit.

@Noferheperuré Uaenré: Nem jó. Ha már muszáj korrumpálni választói csoportokat (és miért lenne muszáj? hogy nyerjünk? miért, ki akar itt nyerni?), akkor azt olyan formában kell megtenni, amit vissza lehet vonni lázadás nélkül. Inkább 13. havi bér, ingyenkurva, szolibérlet, mint nyugdíjemelés. Azt soha nem lehet visszavenni, de még az unokáinktól sem.

Valóraváltógép 2013.12.12. 14:08:16

@Kandeláber: Jah, a gamr egy faszkalap. :)
Nyugger ügyben, tulajdonképpen mindenkinek igaza van valahol. És tulajdonképpen a keményebb véleményeket maguk a hülyenyuggerek hozzák ki az emberből... persze amíg el tudsz határolódni, addig olyasmi, mint a cigánykérdés, csak ezeket nem felhúzni kell, hanem nem hagyni lecsúszni. Csak a gyakorlatban egyiket sem lehet.

Nem véletlenül jattol a kiscsaládjuk milliókat, hogy csak lökjék be őket valahová, és ne kelljen tovább elviselni, mert az idegei, az egészsége, meg a családi élete is rájuk megy....

@Kettes: Én kettő darab ingyenkurvát kérek. Az egyik lehet néger, de csak ha nem aidses.

Valóraváltógép 2013.12.12. 14:09:14

@alfax: "szóval miért nem jár nekem 32 évesen, aki 10 órát dolgozom naponta?"

Te blogolhatsz helyette. Az index mocskában fürdőzni is van olyan szórakoztató, mint a hígított huggyoslében.

freehckr 2013.12.12. 14:13:38

@Kettes: ...mint mondtam, jön majd a proli hőzöngeni. De ne aggódj, nem te vagy a legsuttyóbb köztük... :)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.12.12. 14:19:01

@poszt: "Az uniós tagállamok közül csak Magyarországon és Luxemburgban volt magasabb az idősebbek jövedelme a 65 évesnél fiatalabbakénál."

Ez 2010-ben volt igaz, ma már nem. A teljes képhez az is hozzátartozik, hogy az EU-27 egészét tekintve 2012-ben a 65. életévét betöltött népesség medián jövedelme a 65 év alatti népesség medián jövedelmének 91 %-a volt, ez Mo. esetében 97%. A lengyelek például 109%-ról indultak és most 95%-nál tartanak, csak ott nem "védték meg" a nyugdíjakat.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.12.12. 14:19:47

@freehckr: Ez már az érdemi, tárgyilagos vitára alkalmas kijelentés, vagy még csak melegítesz?

Valóraváltógép 2013.12.12. 14:21:21

@freehckr: Nem demagógia kérdése. Általában mindenki a saját szülei példáján keresztül ítéli meg a nyugdíjaskérdést.
Ha jól bántak veled, nem bánod, mennyi pénz megy rájuk, kaptál eleget.
Ha úgy érzed, keveset kaptál, megpróbálsz bosszút állni. Ez egy olyan kegyetlen igazság. ;)

A szocik ehhez pl. teljesen rendbenlévően állnak hozzá, bár a kardon már kifejtette valamelyik kedves hülye, hogy a 180 ezres nyugdíj szerinte alacsony.

Kandeláber 2013.12.12. 14:33:23

@alfax: A szöveged hasonlatos az "akkor én már nem leszek itt" (értsd: a büfészakon szerzett diplomámmal mosogatok egy londoni mekiben, esetleg hason fekve paradicsomot szedek egy kenti farmon) mantrához.
Ja, és Lennon is írt egy olyan számot, hogy "When I'm 64".
De nem lett, mert jött Hinckley.
Különben ha annyira vágysz a fürdőre, menj el úszómesternek, és a műszak után megmártózhatsz egyet a gyermekmedencében.
@Valóraváltógép: Egy-két éve láttam egy német tévéfilmet, ami arról szólt hogy a nem túl távoli jövőben a tehetős nyuggereket némi készpénz ellenében Afrikába exportálták, ahol az ígért luxusapartmanok helyett barakkokban helyezték el ahol úgy hullottak mint a legyek, az örökösök nem kis örömére.

Valóraváltógép 2013.12.12. 14:37:33

@Kandeláber: Volt egy másik is.
Az nagyon pc-n volt összerakva, kedves kislányok fogadták őket, megköszönték hogy odamentek meghalni, választhattak elköszönő videóüzenetet, aztán esztétikusan, szépen, fájdalommentesen megmurgesztették őket.
Utána kaját csináltak belőlük, és feletették a gyerekeikkel. Na nem a sajátjaikkal, mentek a közösbe.

Az szerintem kreatívabb. :)

(valahol a vége felé volt valami halvány magyarázat, hogy kifogytak a természetes fehérjéből, és csak így lehetett pótolni.)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.12. 14:54:49

@Kandeláber: @Valóraváltógép:

Az öregek eltakarítása irodalmi vándortéma:-)

Huxley Szép új világában úgy működik a társadalom, hogy kb. a negyvenes évei végéig, amíg gyógyszerekkel, kábszerekkel 100%-ig aktívan tudják tartani a személyt, addig meló van és hejehuja. Amikor ez már nem biztosítható, akkor megvonják a cuccot (a személytől), kórháza küldik, ahol a túlhajtott, összeomlott szervezet a kimerültségtől és az elvonástól pillanatok alatt megadja magát. A haldoklókat rendszeresen látogatják óvodás és kisiskolás csoportok, akik verses, dalol műsorokkal kísérik a gyors agóniát, ünneplik az eltávozót.

Ezt a témát nagyon sokan feldogozták, variálták az irodalomban és filmen is.

Ha belegondolok, hogy egy szép új világban nekem hivatalosan már csak néhány évem volna hátra!:-D

Valóraváltógép 2013.12.12. 14:59:26

@bbjnick: Akkor valakinek ideje lenne azt is feldolgoznia (mondjuk irodalmilag), hogy milyen a valódi öregkor. Persze rá kellene fogni, hogy pszichothriller, vagy fikció, különben túl sok ember zsebének fájna. :)

Ha egyszer külföldre vetődöm, megírom. Itt nem merem. :)

Kandeláber 2013.12.12. 15:05:15

@Valóraváltógép: @bbjnick: Egyébként ez az úgynevezett "nyugdíjasprobléma" véleményem szerint -éppen Európában - nagyrészt álprobléma.
Európa nemcsak elöregszik, hanem a kapzsi vállalatvezetők miatt, akik a termelést az alacsony bérek miatt a harmadik világba telepítik, azok a fiatalok akiknek a társadalom reprodukálása lenne a feladatuk, munka híján a perifériára szorulnak.
Azt viszont nem tudom hogy miért cél Európa képzetlen színesek tömegeivel történő elárasztása és így a hagyományos társadalom struktúrájának a megbontása.
Ésszerűen működtetett gazdaság esetén nem lenne valós a "nyugdíjasprobléma".
A nemzedéki ellentétek szítása és a feszültség fenntartása pedig valakiknek az érdekében áll, ebben biztos vagyok.

tevevanegypupu 2013.12.12. 15:10:15

Helyeslem, sőt kifejezetten tetszik az ötlet: már látom is, hogy a sok újgazdag, frottírköpenyes, száz százalékig bio gyümölcslevet szivornyázó dagonyázó majom közé becsoszog egy átlagjövedelem alatti kisnyugdíjas - még jobb! - hajléktalan 165 forintért..tesco szatyrával és letelepszik mondjuk egy liberális mellé..

Valóraváltógép 2013.12.12. 15:17:07

@Kandeláber: Ezzel nem értek teljesen egyet. Van egy ilyen oldala is, de ha úgy nézed, hogy azért árasztják el képzetlenekkel Európát, mert még mindig olcsóbb velük végeztetni bizonyos munkákat, mint robotokkal, és eközben a hazai fiataloknak ott vannak a magas képzettségeket és innovációt igénylő munkakörök (amikkel a bevándorlók úgysem tudnak, és nem is akarnak versenyezni), akkor máris jobban nézünk ki.

Az már kérdés persze, hogy a hazai fiatalok (ez nem csak itt, hanem mindenhol érvényes) általában sem nem magasan képzettek, sem nem innovatívak, sem nem kiemelkedőek semmiben... Nos, ők szívnak. De legalább a háttérmotiváció meglesz, hogy csipkedd magad, vagy ott végzed a pakik között.

Valóraváltógép 2013.12.12. 15:18:06

@tevevanegypupu: Ebben neked pontosan mi tetszik, ne haragudj? :)

Valóraváltógép 2013.12.12. 15:21:54

@Kandeláber: "Ésszerűen működtetett gazdaság esetén nem lenne valós a "nyugdíjasprobléma"."

De, sajnos lenne. A nyugdíjasok elhülyülnek idővel (ez olyan 65 év felett kezd annyira meglátszani, hogy már nem lehet nem észrevenni). Kivétel akad, de az inkább csak a többihez képest áll jól.
Szinten tartani nem lehet, csúszni fog lefelé. És nem is nagyon akar csinálni semmit, amivel szinten maradhatna.

Ehhez vedd hozzá, hogy olyan lesz, mint egy makacs, agresszív, rigolyás és mindent jobban tudó gyerek. Akit persze jólétben tartasz és elviselsz, mert mégis mi a francot kezdj vele, ő is azt csinálta veled... de kibaszott fárasztó egy idő után.

Kandeláber 2013.12.12. 15:27:12

@Valóraváltógép: Megnéztem a kardos posztot, rajtunk kívül még a "Lengyel" nicknevű kollégát is kiszórta a derék konzervatív Tímár Gábor meg a baktérium-germ-gamr vagy ki.
De például a "megfigyelt" nicknevű, mentálisan sérült és zavaros "eszmefuttatásokat firkálgató arc maradt. :D
Ja a témához: a legpokolibb a nemzedékek együttélése, amit egyes zakkant figurák sokszor ajánlgatnak.
Volt benne részem, nem kívánom senkinek.

LHedvig 2013.12.12. 15:32:39

Először is hangsúlyozni szeretném, hogy a "nyugger" szó undorító, lekezelő, megalázó, fetisizáló és reménytelenséget sugalló. Igen, valóban ott vannak a tolakodó, hátizsákos, zselézett hajú, telefonáló vagy mp3-at hallgató aranyifjak, akik teszik a megjegyzéseket kényelmesen ülve a troli ülésein, közben jó hangosan megjegyzéseket tesznek a körülöttük, esetleg bottal ácsorgó idős emberekre. Muszáj hangosan, mert nem hallják egymást a fülükbe bömbölő zene miatt. Persze azért itt is vannak kivételek. Láttam már segítő kezeket is.

Viszont ilyen mocskos hangú kommentelést ritkán olvastam a Facebook-on. Igen, a többség szégyellhetné magát ezért és igen, remélem, van nekik nyugdíjas szülőjük és nagyszülőjük és azt is remélem, hogy a jelzett nyugdíjasok nem dugdosnak unokájuk vagy gyermekük zsebébe kis pénzikéjükből, hogy aztán az unoka elihassa azt, utána meg megírja fenti hozzászólásait.

Ahogy van ilyen meg olyan ember, ugyanúgy van ilyen meg olyan nyugdíjas. 3 millió embert nem lehet általánosítani. Egyedülélőként próbáljon meg valaki az itt olyan okosan megszólalók közül megélni kb. 100 ezer forintból úgy, hogy kifizeti a rezsiszámlát, melyről tudjuk, hogy nemcsak gáz- és villanyszámlából áll, megveszi a havi gyógyszeradagját, a maradékból étkezik és ha valami elromlik a lakásban, még azt is kénytelen megcsináltatni. A legvégső maradékkal pedig segíti a gyerekeit.

És most aztán pofázhattok a "nyuggereknek", de inkább - ha szabad kérnem - a nyugdíjas polgártársaknak. Főleg azok, akik irigyelnek egy kényelmes fürdőt a nyugdíjasoktól, hogy ne kelljen nekik 3.600.-Ft-ot kiadni egy belépőért. És ahogy vannak beteg emberek, akik nyilván nem fognak fürdőbe járni, vannak inkontinenciával küzdők is, akik szintén nem. Örülnek, hogy élnek. De beszélhetünk a fiatalokról is, akikről - barátaink mesélték -, hogy mocskosan, büdösen megjelentek a Széchenyi strandon, fejest ugrottak a vízbe akármilyen zuhanyozás nélkül és - mit tesz Isten! -nem egészen félóra múlva nem kevés emberi ürülék úszott a patinás nagymedence vizén.

Ehhez mit szóltok, kedves "nyuggerutálók"?

Valóraváltógép 2013.12.12. 15:33:16

@Kandeláber: "a legpokolibb a nemzedékek együttélése, amit egyes zakkant figurák sokszor ajánlgatnak."

Tudsz jobbat? Az öregotthonok maguk a földi poklok, megölni nem lehet őket, meg nem is lenne szép... szerintem humánus lenne ugyan, de ezért fujjogni szoktak. Főleg azok, akik nem láttak még közelről vénembert (én ezt nem bánom, tudom hogy lesz rá vagy 20-30 évük, amikor ezt a vénember pozícióból gondolhatják át... és hogy ebből csak az első 5-6 lesz az, amikor még annyi eszük is marad, hogy megbánják. Utána már csak az alapösztönök maradnak, meg hogy akárhogy, de élni kell. :) )

Talán Kínában csinálják jól, elvan a vénember egy sarokban, a világot nem eszi meg, és kb. egy szinten kezelik a kisgyerekekkel.

Valóraváltógép 2013.12.12. 15:34:12

No megjött a szemléltető példa is.
:D

Valóraváltógép 2013.12.12. 15:36:19

@LHedvig: "Ehhez mit szóltok, kedves "nyuggerutálók"? "

Hogy a nyárspolgár akkor a legocsmányabb, amikor jó ember akar lenni. :)

LHedvig 2013.12.12. 15:38:29

@Valóraváltógép: én még hálistennek nem hülyültem el és bármikor felveszek veled egy elmeharcot. Vagy sarcot? Erőszakos és mindentudó valóban vagyok, de voltam is mindig, minden koromban. Ne általánosíts, mert akkor én is azt fogom tenni és akkor nagyon rossz lesz neked. Ezt megigérhetem. Nincs generációs problémám, de akkor sem volt, amikor még éltek a szüleim, nagyszüleim. Ez is attól függ, hogy te mekkora bunkó tahó vagy, mert ez sajnos nagyon is lejön a megnyilvánulásaidból. Sajnálom a felmenőidet.

bömböcz 2013.12.12. 15:39:31

@tevevanegypupu:
Az milyen szép volt, amikor a nyugatról ideszakadt Sziget-lakók árasztatták el a bacitelepeket többnapos dagonyázás után!

LHedvig 2013.12.12. 15:40:17

@Valóraváltógép: micsoda egy szemét, mocskos ember vagy te!

Valóraváltógép 2013.12.12. 15:42:30

@LHedvig: "Erőszakos és mindentudó valóban vagyok, de voltam is mindig, minden koromban."

Ezért jutottál el vénségedre az egykilós álomnyugdíjig, hogy a családod szarik rád, és hogy még te segítsd őket. :))
De hiába segíted, úgy sem kellesz nekik.

És most már késő átgondolni is. Ez van. Majd valamikor sajnálunk.

"én még hálistennek nem hülyültem el "

Hogy te nem látod, az semmit nem jelent. :) Persze mit tudom én, lehet hogy egész életedben funkcionális analfabéta voltál.

LHedvig 2013.12.12. 15:44:07

@bömböcz: igen, erre gondoltam. Több fővárosi utazási iroda ajánlott hétvégi utakat a Szigetre. A fő attrakció a fürdőzés volt a Széchenyin. Úgyhogy ne beszéljen itt nekem senki az inkontinenciáról. Olyan is volt, amelyik alsónadrágban ugrott a vízbe és ott és akkor végezte el kis- és nagydolgát. Amennyire tudom, a következő évben a Széchenyi felbontotta a szerződését minden utazási irodával, mert nem érte meg neki, hogy a törzsközönségét elveszítse. No meg a rendes külföldi kuncsaftjait.

bömböcz 2013.12.12. 15:44:12

@Valóraváltógép:
Kemény, de legalább látja a jelen/jövőt...

LHedvig 2013.12.12. 15:45:51

@Valóraváltógép: kedvesem, sajnos vagy nem, de nincs családom. És még van annyi eszem, hogy megállapítsam, hogy neked viszont nincs. Befejeztem, kérlek ne is válaszolj, mert kiléptem a fertődből...

Valóraváltógép 2013.12.12. 15:47:58

@bömböcz: Valahol tényleg sajnálnivalóak. És NINCS rájuk megoldás.
De ez nem teszi az egészet kevésbé irritálóvá.

bömböcz 2013.12.12. 15:48:59

@LHedvig:
Ne hergelje magát feleslegesen!
Aki közfürdőbe-uszodába-jár, az egy igazi demokrata a szememben, azaz toleráns a kimakszolásig.

Valóraváltógép 2013.12.12. 15:49:02

@LHedvig: Idejönni sem kellett volna. De legalább végszóra és gyönyörűen alátámasztottad, amiket írtam. :))

Valóraváltógép 2013.12.12. 15:53:28

@bömböcz: Jaja, bbjnick is valami ilyet írt. :)

Valóraváltógép 2013.12.12. 15:55:45

@bömböcz: Vagy még a barbiegirl. Ott szerintem jól éreznék magukat.
A műanyag inkontinenciabiztos is. :D

bömböcz 2013.12.12. 16:01:07

@Valóraváltógép:
Hehehe...ismeri a "bandát"?
Na szépen vagyunk...

Valóraváltógép 2013.12.12. 16:04:20

@bömböcz: Van pár kiemelkedően jó számuk. :))
Néha még a komolyabb kategóriából is.

Kandeláber 2013.12.12. 16:08:16

@LHedvig: @Valóraváltógép: Én a múltkor majdnem fejbe vágtam egy ilyen hátizsákos kis idiótát, aki a busz közepéről háromszor odatolakodott az ajtóhoz, aztán mindig meggondolta magát és nem szállt le, ellenben visszatolakodott középre, harmadszor pedig az utolsó pillanatban jutott eszébe a leszállás, és állat módjára tolakodva jutott el az ajtóig. Ekkor szakadt el nálam a cérna, tettem rá egy nem éppen szalonképes megjegyzést, és búcsúzóul löktem rajta egy jó nagyot. :D
Egyébként a nyugdíjasok szembeállítása a társadalom többi tagjával nem előzmény nélküli és nem egyedi.
Régen a "produktív-improduktív", "kétkezi-adminisztratív" ellentétpárokat mantrázták, aztán '90 után az "én adófizető vagyok" felkiáltások megjelenésével jött a "közszféra-versenyszféra" dogma.
Utóbbi lesarkítva sokaknál azt jelenti, hogy csak az az értékes állampolgár, aki mondjuk tőzsdei alkuszként teszi az agyát egy brókerházban, míg teszem azt a könyvtáros, a rendőr, a metrókocsivezető stb... mind-mind felesleges polgártárs, akit az alkusz, a banki ügyintéző, a "vállalkozó" stb... "eltart".
Most a nyugdíjast úgymond "eltartja" a huszonéves informatikus, aki feltehetően elfelejtette hogy egészen kis csecsemőként annak a nőnek a mellét szopta, akit most legszívesebben betuszkolna az aggok házába.
A sematizmus pedig szerintem a buták egyik legvisszataszítóbb tulajdonsága.

bömböcz 2013.12.12. 16:08:27

@Valóraváltógép:
Mióta moralizál 1 patrygirl...?!

Valóraváltógép 2013.12.12. 16:15:07

@Kandeláber: @bömböcz: Szerintem hiba ebből morális problémát csinálni. Önmagában gazdaságit is, mert egyik sem. Ez a kőkemény a rögvalóság, akinek még vagy már nem, annak is az lesz hamar.
50 éve megtehettük hogy udvariasan agyonhallgatjuk, de ötven éve senki nem várta el egy félig-meddig demens társadalmi lénytől, hogy önmagában boldoguljon, csak mert kap hozzá elég pénzt.

Normális esetben azt mondanám, hogy kötelezővé kell tenni a felzárkóztató programokat, amivel a lehető legtovább önálló életre képes állapotban maradhatnak, de miből, és hogyan, és miért pont nekik, és mit csináljunk a libsikkel, meg úgysem működne, meg hasonlók.

Valóraváltógép 2013.12.12. 16:17:25

@Kandeláber: "Most a nyugdíjast úgymond "eltartja" a huszonéves informatikus, aki feltehetően elfelejtette hogy egészen kis csecsemőként annak a nőnek a mellét szopta, akit most legszívesebben betuszkolna az aggok házába."

Nem úgymond, tényleg eltartja. Na és? Őt is eltartották eleget, ezzel semmi probléma nincs.
A gond azzal van, hogy a jelenlegi rendszer amellett hogy sokba kerül, nem igazán jó senkinek. Főleg nekik nem. A pénz csak pénz.

Valóraváltógép 2013.12.12. 16:18:42

És minél később kezdünk el nyíltan beszélni róla, annál később kapunk észbe, hogy baj van, mert valamit cseszettül elnéztünk.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.12.12. 16:18:57

@E-leonora: Az ismerősi körömben a nyugdíjasok fele 200 ezernél magasabb nyugdíjat kap, 100 ezer alatt senki sem. Mennyi ideig dolgozott bejelentve az, aki 70 ezres nyugdíjat kap?

freehckr 2013.12.12. 16:21:49

@Valóraváltógép: „Ha jól bántak veled, nem bánod, mennyi pénz megy rájuk, kaptál eleget.
Ha úgy érzed, keveset kaptál, megpróbálsz bosszút állni. Ez egy olyan kegyetlen igazság.”

Néha irigylem egyesek primitív világképét... :) Ez egy bullshit. Én személy szerint azon a szemüvegen keresztül nézem ezt a fajta „nyugdíjaskérdést”, hogy egyébként hogyan terhelik le az ilyesféle szocialista (és választási) osztogatásokkal a költségvetést, és ezen osztogatások miatt milyen új egzotikus adónemet fognak kivetni rám, vagy melyik régit emelik majd meg sokadjára, esetleg hány százmilliárdos kötvénykibocsátással veri az unokám unokájának kontójára újabb adósságokba magát a kormányzat.

tobeor 2013.12.12. 16:23:56

Lemaradt a cikk elejéről a mottó:
"Ne fürgyé le!"

Demagóg hatásvadász csúsztatás: "Az uniós tagállamok közül csak Magyarországon és Luxemburgban volt magasabb az idősebbek jövedelme a 65 évesnél fiatalabbakénál."

És akkor kezdjünk is számolni, melyik országban is él a létminimum alatt a nyugdíjasok nagy többsége?

Valóraváltógép 2013.12.12. 16:24:22

@freehckr: És te hogyan terheled le a költségvetést a gyerekeddel? Jó, vegyük el a nyuggertől, de akkor tőled is vegyük el. Mert ugye abban egyetértünk, hogy te nem fogod a társadalom értékes tagjává nevelni azt a drága (mondom DRÁGA) kölyköt.
:)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.12. 16:26:58

@Online Távmunkás:

Nem mindenkinek voltak a felmenő a kommunista rendszer vezetői, apparatcsikjai, kivételezettjei és kegyeltjei! Nekem van olyan rokonom, aki az agráriumban dolgozott tkp. vezetői beosztásban és még az ő nyugdíja sem éri el a 200000 forintot...

2013.12.12. 16:27:48

Nem tudom, hová tegyem az utolsó mondatot. Ha valaki dolgozik 40 évet és keres 300e-et akkor ne is szúrják ki a szemét 80e-el öregkorára. Azt kellett volna nézni, a teljes munkaidőben dolgozók vs. teljes nyugdíjt kapók keresetének aránya hogy néz ki és még ott is a kb egyforma teljesen rendben van.
Itt jegyzem meg, ha az állam nem védné meg sajátos módon a nyugdíjainkat akkor kevesebb lehetne a konfliktus is egy idő után mert nem a "más pénzéből" kellene fizetni a nyugdíjat. Én abban is simán benne lennék, hogy nem kötelező és mindenki magának rak félre nyugdíjravalót, szabályozott keretek közt, de önkéntes alapon, amihez nem nyúl más. Ha már olyan jól teljesítünk, akkor a következő 30 évre lehetne erre egy hosszú távú tervet lefektetni társadalmi egyeztetéssel, 9/10.-es törvénnyel (irónia, de valahogy biztosítva, hogy politikai célok miatt senki nem rúgja fel).
Na de elkalandoztam.

tobeor 2013.12.12. 16:28:12

Mondjuk a kisnyugdíjasok nem érdemlik a fürdőt, de az a pár száz amatőr focista megérdemli hogy 150 milliárd szociális támogatást basszunk el a stadionjaikra.
(Ha már volt itt cikiző cikk a vezír futball-tébolyából fakadó közpénzszórásra, akkor visszaszívom)

Valóraváltógép 2013.12.12. 16:28:37

@bbjnick: Ó, a díszkomcsik bőven 200 felett van. Úgy duplánkörül kezdődik. :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.12.12. 16:30:57

Egyébként a gyógyfürdőket eddig is többnyire nyugdíjasok látogatták, ingyen, mert kunyeráltak vagy vettek beutalót a háziorvostól.

bömböcz 2013.12.12. 16:34:48

@Valóraváltógép:
Ez így van, és egy egészséges társadalomban így is kell lennie! Esetleg azzal a kiegészítéssel, hogy minden X évig dolgozó kap egy biztos "megélhetési" nyugdíjat, és slussz-passz. A többi a szorgalma, tehetsége, szerencséje szerint jut a későbbiekben.
A közferedőbérlet is...

Valóraváltógép 2013.12.12. 16:37:47

@bömböcz: Én komolyan nem tudok erre jó megoldást. Ha tudnék, már csinálnám. :)
Valamit persze valakinek előbb vagy utóbb kell majd. Nem irigylem az illetőt.
De talán azzal kellene kezdeni, hogy minden hőzöngő kis takonymarci eltakarodik dolgozni, aztán szorgalmasan aratja a gidipit, hogy ha rájönnek végre mit akarnak csinálni, legyen miből.

freehckr 2013.12.12. 16:38:09

@Valóraváltógép: „de akkor tőled is vegyük el”

Tőlem már mit?! :D Magyarországon a jövedelmek közel felét elvonja az állam adók és járulékok formájában, a maradékot EU rekord áfával és egyéb egzotikus fogyasztási adókkal sarcolja... adóztatják a betéteket, a banki pénzforgalmat, az építményt (ingatlanadó)... iparűzési adó... megaf*szomadó... és akkor még pontosan mit is vegyünk el tőlem? :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.12.12. 16:39:05

@bbjnick: Akiket említettem, azok között van egyetemi tanár, aki azért nem lett soha tanszékvezető, mert nem lépett be a pártba és van olyan is, aki az elmúlt 5 évben ment nyugdíjba és a párthoz olyan szinten nem volt köze, hogy fel se vették egyetemre a szülei politikai nézetei miatt...

freehckr 2013.12.12. 16:42:09

@Valóraváltógép: „hogyan terheled le a költségvetést a gyerekeddel?”

Egyébként a gyes-gyed-extragyed-csp szocialista proli osztogatásnak is ellene vagyok, ha már így kérdezed. :) Azért van romokban az ország, mert az egymást váltó posztkommunista kormányok két kézzel szórják ezekre a f*szságokra az adófizetők pénzét... aztán cigány generációk nőnek fel úgy, hogy a büdös életben nem látnak senkit maguk körül dolgozni, mert az állam csöcsein elég jól el lehet éldegélni, csak össze kell b*szni pár rajkót... :)

Valóraváltógép 2013.12.12. 16:42:55

@freehckr: Hogyhogy mit? A gyedet, a gyest, az orvosi elláttás költségét, a családi pótlékot, az óvoda, az iskolai oktatás költségét, az adókedvezményt, meg az összes többit. Mindazt a töméntelen pénzt, amit a társadalom a porontyodra rákölt.

komissarlajos 2013.12.12. 16:44:55

@Online Távmunkás: Te minimálisra csökkentett ondómennyiség! A gyógyfürdőbe nem kell kunyerálni beutalót a háziorvostól. Amennyiben az számodra indokolt évente alanyi jogon jár egy beutaló. (5-10-15 alkalomra) Nem kell nyuggernek lenni ahhoz.
Mielőtt makogsz nézz utána, vagy kérdezz.

freehckr 2013.12.12. 16:45:27

@Valóraváltógép: „gyedet, a gyest, az orvosi elláttás költségét, a családi pótlékot, az óvoda, az iskolai oktatás költségét, az adókedvezményt, meg az összes többit”

Vigyék, hajrá... egyiket sem vettem soha igénybe. :) Amelyik párt ezt a zászlajára tűzi, azonnal rájuk szavazok, legyenek akár komcsik, akár nácik... :D

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.12.12. 16:47:33

@bbjnick: Aki legalább 40 évet ledolgozott, az tisztességes nyugdíjat kap.
Például, aki idén megy nyugdíjba egy kiemelkedően magasnak nem mondható 250 ezres fizetéssel, az simán kap 200 ezer nyugdíjat. Ha esetleg az utolsó 1-2 évben nagyobb összegű jutalmakat kap, akkor az szintén komolyan megdobhatja az összeget.

Azt se felejtsd el, hogy mennyivel nő a nyugdíjak értéke minden évben.

Kandeláber 2013.12.12. 16:48:42

@freehckr: És ha a purdé ráadásul még idióta is, magasabb összegű a segílyke.
'90 körül olvastam az Élet és tudományban egy cikket a borsodi Felsővadász környékéről, amelyben a táj leírásán kívül mellékesen megjegyezték, hogy a környékbeli rejtett verőforrások rájöttek, hogy a hülye gyerekek után több pénz jár, ezért vígan vérfertőztek.
Csettintettem a cikk elolvasása után, és azt mondtam magamban: hozzánk is elérkezett a szólásszabadság.
Aztán a következő számban a szerkesztőség mereven elhatárolódott a rásszista cikk szerzőjétől.
No, ennyit a szabad sajtóról. :D

Valóraváltógép 2013.12.12. 16:49:18

@freehckr: Szóval nincs gyereked... ebben az esetben nem tudom teljesen komolyan venni az unokáid sorsa feletti aggódást. :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.12.12. 16:50:57

@komissarlajos: Akinek indokolt, az kaphat. Viszont akinek nem indokolt, az kunyerál. Az első mondatod a bemutatkozás volt? Gratulálok a szüleidnek!

Valóraváltógép 2013.12.12. 16:51:33

@Kandeláber: Valamelyik borsodi polgármester olyat talált egyszer nyilatkozni, hogy ugyanilyen indíttatásból a terhes nők gumikalapáccsal verték a hasukat. Aztán be is perelték jól.
Úgyhogy csak óvatosan. :))

bömböcz 2013.12.12. 16:53:35

@bbjnick:
A "csillagváltás"-kor volt egy nagy ugri-bugri a nyugdíjaknál, de emlékszem, hogy a 2000-es évek elején (amikor a fideszes srácok belelendültek...) a korkedvezményes nyugdíjra jogosultak naponta/hivataltól függően kaptak más-más számokat...
A nagynéném 90 éves és valami biszbasz nyugdíjat kap, pedig őskommenista és mára szlováknak vallja magát...
De szívós mint a sarkvidéki kutyaszar.

komissarlajos 2013.12.12. 16:54:49

@Online Távmunkás: Az is lehet, hogy te provokátor vagy. 250 EFt fizetés után, jó, ha 160 EFt nyugdíj at kap a proli. A magasabb összegű jutalom (1-2-3 Millió Forint nem gyakori a kétkezű munkások között.)
A nyugdíjak értéke annyival nőtt(?), mint amennyivel a te jövedelmed. Az utóbbi években.

Kandeláber 2013.12.12. 16:55:53

@Valóraváltógép: Az Molnár Oszkár edelényi polgi volt.
Szerintem minden szava igaz.
Arrafelé talán azért használtak gumikalapácsot, mert a lányok el tudtak szaladni a nagyobb testvéreik elől, a kisebbeket meg fölpofozták ha rájuk jött az ingerencia.
Persze még ott voltak az apák és a nagybácsik is. :D

micsoda? 2013.12.12. 16:56:17

@E-leonora: Nagyon jól látod a dolgokat. Egyetértek.

Az idős 70 felettiek nyugdija különösen a kis településeken valóban 70 ezer körül van. Félreértés végett, nem azért mert kevesebbet dogoztak, mint a városiak. Egyszerűen, mert a munkahely vidéken kevesebb volt, nem lehetett zsarolni a vezetést. Nem akarja észre venni a kormány, sem az idősügyi tanács ezt a tényt. A januári emelés megint jobban érinti a magas nyugdíjakat. Bizonyos összegnél degresszív emelés lenne a tisztességes.
A fürdőjegynél viszont a pályázat biztosíték arra (remélem), hogy ezt a hibát kiküszöböli. Ingyen utazhat a fürdőhelyre, és a belépő is lényegesen kevesebb, mint napjainkban. Csak üdvözölni lehet.

Valóraváltógép 2013.12.12. 16:56:34

@komissarlajos: 160 E ft sem kevés azért, hogy onnantól ne csináljon semmit, nem gondolod?

komissarlajos 2013.12.12. 16:57:18

@Online Távmunkás: Te mindenkit kioktatsz, hát téged is ki lehet oktatni. Én anyádat, apádat nem említettem, csak téged!

Valóraváltógép 2013.12.12. 17:00:34

@micsoda?: Minél olcsóbb valami, annál biztosabban lepik el az olyanok, akik nem tudják hogy kell élni a lehetőséggel.
Ez azt eredményezi, hogy a személyzet nem szólhat rájuk, a normális fürdővendég meg szégyelli kioktatni őket, csak nem jár többé oda. Ami azért probléma, mert ő fizeti a mókát. Aztán a hóbelebancnak egyszerre csak drasztikusan lecsökkennek a bevételei, és szépen tönkremegy.
És ez sok minden, csak nem üdvözlendő.

komissarlajos 2013.12.12. 17:00:52

@Valóraváltógép: Amennyiben valaki 250 EFt-ot keresett huzamosan, úgy kb 27-35 EFt nyugdíjjárulékot fizetett havonta. A másjellegű levonásokat nem említem. Estleg fel lehet úgy fogni, hogy valamit visszakap az illet? (Mellesleg kis létszámú csoportról van szó.)

Dixi. 2013.12.12. 17:06:30

Na szépen vagyunk.Látom itt is utál mindenki mindenkit.Az aktív a nyuggert és fordítva....

No mindegy ez egy szép új világ.

Csak anyit akartam mondani, illetve írni h ez a megvesztegetés legalizált formája.
Bp 1 kerületében minden nyugger 6 000 Ft kap a fideszes kerület vezetéstől karácsonyra,

tevevanegypupu 2013.12.12. 17:07:47

@Valóraváltógép:

Vizuális típus vagyok, elképzeltem: baromi hülye ötletnek tartom és ízléstelennek is, megalázónak is.

Valóraváltógép 2013.12.12. 17:08:32

@komissarlajos: A másjellegű levonásokat ne is említsd, mert annak semmi köze a nyugdíjhoz, ami ugye 10%, és az is csak most lett ennyi, tehát maradjuk a 27-35 ezer helyett egy szolid 25-ben.

De esetleg lehet, és ha azt nézzük, hogy ezt maximum a munkaképes ideje egynegyedééig veszi igénybe, nincs is semmi gond. Utána már lesz, és ez még csak a pénzügyi oldala a dolgoknak.
A nagyobb baj az lesz, hogy ennek a 160-nak csak a töredéke lesz ténylegesen rád költve. :)

bömböcz 2013.12.12. 17:08:49

@Valóraváltógép:
Építsünk minden stadion mellé egy szocpol-fürdőt is!

tevevanegypupu 2013.12.12. 17:09:08

@bömböcz:

Micsoda mocskot hagynak azok maguk után..

Kandeláber 2013.12.12. 17:09:22

Gyula bácsi annak idején azzal indokolta az ingyen röpcsiztetést, hogy Izraelben rengeteg magyar él, akik sokszor jönnek haza, és így könnyebbséget jelent nekik a dolog.
Aztán nem lett belőle semmi.

bömböcz 2013.12.12. 17:14:19

@Valóraváltógép:
Azt tudta, hogy az emberi vizeletből vonják ki a leghatékonyabb bőrgyógyitó kemikáliát?!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.12. 17:17:01

@Online Távmunkás:

Más országban élünk. Az én rokoni, ismeretségi körömben egy-két ember van, akinek a bruttó jövedelme meghaladja a 200000 forintot (pedig elég kiterjedt rokoni, ismeretségi köröm van). Olyat is keveset ismerek, aki az elmúlt húsz évben (hosszabb-rövidebb ideig) ne lett volna munkanélküli, ne állt volna "többlábon", ne csapta volna be, ne vágta volna meg magánmunkáltató. Szóval a negyven év folyamatos munkaviszony, magas bérrel, az nagyon merész fikció!

tevevanegypupu 2013.12.12. 17:17:41

@Valóraváltógép:

Bizonyos szituációk ezt megkívánják.

Kandeláber 2013.12.12. 17:21:19

@bömböcz: Mostmár mi?
Mostmár MALÉV sincs. :D

Amatőr 2013.12.12. 17:22:19

@Valóraváltógép:

-Nézd, mint boszorkány korhadt seprűnyélen
ül egy vénasszony itt a járdaszélen,
s gerince görbe, mint a pléhkanál:
csókját hajdanta vert aranyra mérte,
és tótágast állt Páris vára érte,
s markodból most egy rézfillérre vár.
Hát köpd szemen, ha van pofád hozzája,
és menj vígan tovább, büdös paraszt,
vagy gondolj egyszer nődre és anyádra,
és dobj ölébe egy lyukas garast.

GabikA 2013.12.12. 17:22:19

Mennyibe fog ez kerulni, es ki fogja fizetni?
Utobbit tudom: en es a tobbi aktivka :(((

Valóraváltógép 2013.12.12. 17:25:02

@bömböcz: Nem, de ők is kivonják, és nem azt mondják, hogy hugyoztasd le a szomszéd vénasszonnyal. Ez azért elgondolkodtató, nemde?

@tevevanegypupu: :)

Valóraváltógép 2013.12.12. 17:27:24

@Amatőr: Üdvözöljük a piacgazdaságban, ahol a dolgok pénzbe kerülnek. Át teccett aludni az elmúlt 30 évet?

bömböcz 2013.12.12. 17:29:18

@Kandeláber:
állítólag napi 11Xfordul egy másik tőrölmetszett csapat a hasonszőrű "istenajándékai" típusú honfitársainkkal... fürdőzni... a bizniszben...

bömböcz 2013.12.12. 17:32:23

@Valóraváltógép:
Gyógyszergyári oligarchák szerint.
Én csak kötőhártyagyulladást és lábgombát kaptam eddig a feredőipartól...

Valóraváltógép 2013.12.12. 17:32:56

Egyébként @Amatőr:, meglepően hasonlít a stílusod a Megfigyelt nickű kedves vén majomra, akik úgy gondolta, azzal dobja fel a kakaó és a viagra közötti 10 percet, hogy nekem kaffog.
Teljesen véletlenül nem te vagy az, másik néven? :)

Valóraváltógép 2013.12.12. 17:34:05

@bömböcz: A gyógyszer- és az élelmiszeriparban sok olyasmi zajlik, amiről én nem akarok tudni. :) Állítólag a kozmetikumok között is.

Amatőr 2013.12.12. 17:37:14

@Valóraváltógép:
Nos, a gondolat maga vagy 5-600 éves és a fordítása/átköltése is vagy hét évtizedes.
Avítt dolgok ezek Barátom és idejétmúltak, kár is törődni velük.

bömböcz 2013.12.12. 17:37:27

@Valóraváltógép:
Evett már hagymás sült vért reggelire?

Valóraváltógép 2013.12.12. 17:40:27

@bömböcz: Vegetáriánus vagyok.

@Amatőr: Ha saját szellemből már nem megy a sértegetés, akkor valami időszerűbb maffiózót ajánlanék segéderőnek. Csontvázak mögé hiába bújsz. :)

"Avítt dolgok ezek Barátom "

Nem vagyunk barátok.

Amatőr 2013.12.12. 17:44:06

@Valóraváltógép: "...meglepően hasonlít a stílusod a Megfigyelt nickű kedves vén majomra,.."

Bár a nick név (Megfigyelt)nem az enyém, a többi akár stimmelhet is.

Amadeus62 2013.12.12. 17:45:39

@Kandeláber:

És? Csinálsz egy másik nicket mint itt nagyon sokan..

Valóraváltógép 2013.12.12. 17:46:39

@Amatőr: Akkor javaslom hogy lásd be a bácsi szellemi nagyságát... aztán térdre, és szeresd. Utána majd cserélhettek.

bömböcz 2013.12.12. 17:47:06

@Valóraváltógép:
sejtettem...
nem tud maga semmit és nem is akarja megérteni/magáévá tenni a nép nehéz sorsát.
lüke goás...

Valóraváltógép 2013.12.12. 17:47:22

@Amatőr: Ez meg butaság. Persze ezt te már nem érted.

Kepa 2013.12.12. 18:06:01

Ez jo, :) tetszik !

Csak a vegen , legalabbis szamomra hihetetlen, hogy magasabb az ellatas a magyar nyugdijasoknak, mint az aktivak keresete ???!!!

Meg nem talalkoztam olyan munkavallaloval, akinek a bere kevesebb lett volna mint 250 e Ft. (persze a sok minimalberre bejelentett "vallalkozo" es a nagy jovedelmet zsebbe kapo ember torzithatja el a kepet ennyire.)

2013.12.12. 18:08:20

Amióta a cafeteriát kénytelen vagyok SZÉP kártyára kérni, nyaranta heti 2-3-szor járok fürdőbe. Szinte kivétel nélkül nyugdíjasok és az unokáik vannak ott, meg pár sorstársam, aki nem tud nyaralni menni, de valahogy el akarja költeni a juttatást. A nyugdíjasjegy egyébként is fele a normálnak, a diákjegy szintén olcsóbb... sosem értettem miért kell hátrányos helyzetbe hozni az aktív korúakat. Véleményem szerint ez már negatív diszkrimináció, inkább állapítsanak meg egy normális árat és akkor a szülők is el tudják vinni a gyerekeiket. Sajnos a mai árak mellett egy négytagú családnak ez ma alkalmanként kb. a havi költségvetésük 10%-át jelenti - legalábbis itt, vidéken.

2013.12.12. 18:10:17

@Kepa: "Meg nem talalkoztam olyan munkavallaloval, akinek a bere kevesebb lett volna mint 250 e Ft."
Itt vagyok példának én. Mifelénk nagyon kevesen keresnek nettó 150 ezernél többet.

Hakuho 2013.12.12. 18:13:28

egy nagy baj van mindezzel, amin elgondolkodhatna minden nyugdíjas is, hogy milyen ország lesz 20-30 év múlva az, amelyik nem oktatásba, fejlesztésbe, infrastruktúrába, termelésbe stb fektet, hanem a nyugdíjasokba minden pénzt.
Rövid távú taktikának nyilván elsőrangú (szavazatok) de hosszú távú stratégiának maga a katasztrófa. és minden nyugdíjasnak van gyermeke, unokája, akik majd megszenvedik ezt.

Valóraváltógép 2013.12.12. 18:16:37

@nemorino: "Véleményem szerint ez már negatív diszkrimináció, inkább állapítsanak meg egy normális árat és akkor a szülők is el tudják vinni a gyerekeiket."

Szerinted ez bosszantó, meg a szülők és a gyerekeik pozitív diszkriminációja. Annyi mindent kaptok, még ezt is?
Észre kellene végre venni, hogy mindenki pozitívan van diszkriminálva valahol, csak ugye ha mi kapunk valamit, akkor az természetes. És persze miért nem több, és miért ne kaphatnám meg azt is én, ami másnak jár?
Ez a legegyszerűbb emberi mohóság. így működik.

Valóraváltógép 2013.12.12. 18:21:06

Egy "szerintem meg" kimaradt.

micsoda? 2013.12.12. 18:25:16

@Valóraváltógép: "Minél olcsóbb valami, annál biztosabban lepik el az olyanok, akik nem tudják hogy kell élni a lehetőséggel."

Abszolút nem értek ezzel egyet, és nem is ez a tapasztalatom.
Az úgynevezett földműves is jobban tudta, és tudja mi az illem, mint a mai üres fejű újgazdagok. Látom a gyógyfürdőben. Fürdés előtt zuhanyozás one, pedig a belépődíj sokkoló. (Uszodában meg egyenesen ritkaság, nem is tanítják) Különben is csak az fog menni a gyógyfürdőbe akinek a lehetőséget megadják, és egészségének megőrzése, tudatos.

Valóraváltógép 2013.12.12. 18:27:33

Na várj, most ellentmondtál önmagadnak. Ha a fürdőben van, akkor üresfejű, vagy tudatos? Ha nem tanították meg senkinek, a földműves honnan tudja? És mitől tudatos? Stb.
;)

Valóraváltógép 2013.12.12. 18:29:46

Különben valószínűleg az "újgazdag" egyébként is fürdik reggel, mert a napi felébredési rutinja része.
Amikor a fürdőket építették, ez nem volt annyira jellemző.
Ma sem az, szagolj körbe egy random metrókocsiban. Egyik utas büdösebb a másiknál.

kalandozomagyar 2013.12.12. 18:41:57

@vizipipa: "Gyertyaünnepek közeledtével..."

Hát, mifelénk ilyen nincs. Igaz nálunk karácsonyfa van és nem gyertyatartó...

Nem lehett volna simán ünnepeket írni?

bömböcz 2013.12.12. 18:51:46

@kalandozomagyar:
A "megbékélés jegyében" tompítani szerette volna az élét ennek a közfürdői históriának:
kuruc.info/r/39/120513/

kalandozomagyar 2013.12.12. 18:58:38

@Valóraváltógép: Elég szerencsétlen fogalmazás...

Valóraváltógép 2013.12.12. 19:02:16

@bömböcz: Izgi!

@kalandozomagyar: Ilyen ez. Aki zsidót akar látni mindenhol, az azt fog, aki antiszemitát akar látni az azt, aki meg nyuggert, hát az nyuggert.

Valóraváltógép 2013.12.12. 19:20:22

@Alfőmérnök: Akvarista. De ha nagy leszek, rendőr leszek.( Lehet.)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.12. 19:45:12

azt hittem 2010-ben már leszámoltunk az ingyen nyuggerfürdőkkel, ez is a rezsidémon lesz

♔bаtyu♔ 2013.12.12. 19:48:27

Mindenesetre értelmesebb mint minden 70 év feletti nyugdíjasnak ingyen repülőjegy (Horn)

Ráadásul olcsóbb is, a nyugdíjasnak az orvos rutinszerűen írja fel a fürdőjegyet, melyiknek nincs ennyi idős korára izületi baja.

Persze a ballibsi már 23 millió, fürdőket elárasztó nyugdíjasról vizionál.

Valóraváltógép 2013.12.12. 19:57:14

@♔bаtyu♔: Fürdőjegy is olyan, hogy az orvos dönti el, hová kerülsz, Hévízre, vagy Márialótusz Alsóra. Ahhoz hogy rutinszerűen normális helyre keveredj, bizony kenni kell a jó doktolulakat.

2013.12.12. 19:57:16

@Valóraváltógép: Pont arról írtam, hogy legyen egységes ár. Micsoda vívmány, azonos szolgáltatásért azonos ár... ki hallott már ilyet?

Valóraváltógép 2013.12.12. 20:01:41

@nemorino: Ha te ott vagy két visongató, összevissza szaladgáló gyerekkel, az csak neked egységes szolgáltatás. Nekem el kell viselni az egységes árért a visongást.
Persze biztos lesz, aki szívesen néz szaladgáló majdnem meztelen kölyköket, még ha visonganak is.

Ilyen árnyalatos ez. :)

gmower (törölt) 2013.12.12. 20:07:38

Egy nem éppen elhanyagolható tényről feledkezik meg a blogger(és mivel ma jkedvem van, nem feltételezem, hogy szándékosan ballib módra ferdít) , miszerint ez az Erzsébet programon belül valósul meg, ami ugyebár olyan, a jegybizniszből származó nyereségből működik, amit eddig francia cégek, francia tulajdonosainak Balin való nyaralására ment. Persze közvetve ez is az adófizetők pénze, csak ugye eléggé szánalmas felháborodni azon, hogy a nagyszüleitekhez vándorol az a pénz, ami eddig külföldi vállalatpk tulajdonosait gazdagított.

tevevanegypupu 2013.12.12. 20:16:45

@Valóraváltógép:

Belepisilnek a medencébe és kész, mit kell itt variálni.:)

Valóraváltógép 2013.12.12. 20:19:51

@tevevanegypupu: Ettől most elkapott a hányinger... az egész fürdősdi kiszabott undorító. Meg kellene hagyni a buziknak meg nyuggereknek... ha azok hajlandóak használni.

tevevanegypupu 2013.12.12. 20:32:27

@Valóraváltógép:

Ilyen zártkörű medencében nem szoktam úszkálni, szóval nekem mindegy ki megy oda, de azért elgondolkodtató a látvány.. Amennyit esetleg használhat a fekélyeknek egy-egy ilyen gyógyvízben ázni, annyit árthat is esetleg valami más szervnek.. Képzelje, állítólag vannak akik még sakkoznak is a gőzben..aztán ráfekszenek a masszázságyakra - a jó ég tudja kit dögöncöltek ott előtte - és hagyják magukat. Mindezt 165 forintért..

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.12.12. 20:34:01

Tiszta mázli hogy több a nyugdíjas, mint a cigány.

Ha több lesz a cigány,a kkor az ő seggüket fogják nyalni a pártok.

Mondjuk a ballibek már most is kellően benyalnak nekik.

"Megélhetési bűnözés", "Gyerekcsíny", "Legyen alanyi jogon segíjezés, a megalázó közmunka helyett",
"Családi pótlék, a Családi adókedvezmény helyett"
,...

Valóraváltógép 2013.12.12. 20:42:49

@tevevanegypupu: Azért az más kategória, mint a húgyban ázás. De értem mire gondolsz, már gyerekkoromban is ki volt rólam mondva, hogy én bizony finnyás vagyok.
Ezt a földről a kaját felszedő osztálytársaim mindig olyan lenéző sajnálkozással mondogatták.
Nálunk meg mindenből volt elég ahhoz, hogy kidobhassuk, ha leesett.

Aztán ez így maradt. :) Annyi változással, hogy mára már tudom, akit nem így neveltek, az sosem fogja érteni, mi a különbség... úgy hogy elnézem neki. És nagyon, nagyon szerencsésnek érzem magam.:)

bömböcz 2013.12.12. 21:06:47

@tevevanegypupu:
A "folyóinkban" sem ajánlatos benyelni a vizet, ellenben a klór helyett más vegyianyagok táplálják a bőrt...
megvan itt töcskölve minden!

kalandozomagyar 2013.12.12. 21:33:52

@Valóraváltógép: Nem egészen erre gondoltam. Csak mondjuk sosem hívtuk az adventet gyertyaünnepnek, ahogy a karácsonyt sem.

A hanuka már inkább lehet gyertyaünnep, de az is max. ateistáéknál, ahogy arrafelé a karácsony is fenyőünnep. Ezért viszont némiképp szerencsétlen a megnevezés, mert a keresztények csak néznek kifelé a fejükből, hogy mi az a gyertyaünnep...

Ezért mondtam, hogy jobb lett volna egy sima "ünnepek", mert abban benne van a mikulástól a hanukán és adventen át a karácsony és akár a vízkereszt is...

tevevanegypupu 2013.12.12. 21:36:52

@Valóraváltógép:

Így van, bizonyos színvonal alatt nem is érdemes foglalkozni a dolgokkal, menjenek csak a fürdőbe és uszodákba akik oda akarnak. A köznépnek is kell végül is az a kis élettér, ahol a világ proletárjaival egyesülhetnek.

@bömböcz:

Ne is mondja. Ma etettük a kacsákat a Mosoni-Duna partján, nyálkás, sárgászöld volt a víz..Dunában már évek óta tilos az Á.Pakson meg már évtizedek óta benziníze van még a Maggi kockából készült halászlének is.

2013.12.12. 21:44:13

@Valóraváltógép: Az a gond, hogy most a nyugdíjasokkal vannak az unokák és a gyerekek ugyanúgy visonganak. A két droid szülő, meg dolgozni van, vagy szimplán nem engedheti meg magának.

@Mr Falafel: Tegnapelőtt néztem a statisztikát. A munkahelyemen a 74 fős létszám mellett a munka 11%-át én végeztem idén január 1-től december 10-ig, gyakorlatilag idén én végeztem a legtöbb munkát. Hadd ne mondjam, hogy a bér 11%-át nem kaptam meg, sőt, azon a listán igencsak hátul vagyok. Nem dolgozok többet, mert fizikailag nem lehetséges és ennyiért nem is akarok. Persze, el kellene költöznöm, de mindenki itt él, akit szeretek, itt meg nincs más. Addig tűrök, amíg még elviselhető, proli vagyok, te meg egy féreg.

Valóraváltógép 2013.12.12. 21:48:34

@tevevanegypupu: Ha úgy érted, hogy bizonyos színvonal alatt bizonyos dolgokat nem veszünk észre, akkor jól érted. :)

@nemorino: Passz, nem járok fürdőbe. Nem is tervezem, csak a többletszolgáltatások és engedmények témakörében nyilvánultam meg.

Valóraváltógép 2013.12.12. 21:49:45

@nemorino: " Persze, el kellene költöznöm, de mindenki itt él, akit szeretek, itt meg nincs más. "

És odanőttek a földhöz, vagy valaki tegnap iccaka leszögelte őket, vagy mi? :)

2013.12.12. 22:01:17

@Valóraváltógép: Én mennék, de mindenki maradna. Ez az én gyengeségem, ragaszkodok a szeretteimhez. Másrészt ahogy Danton mondta, hogy "On n'emporte pas la patrie à la semelle de ses souliers." Bár én már gyűlölöm a szülőhelyemet.

Valóraváltógép 2013.12.12. 22:02:58

@nemorino: Hát ha nem csak te szereted őket, hanem ők is téged, akkor ha elmégy, mennek veled. Ha meg maradnak, legalább ezt letisztáztátok.

Olyankor kell új életet kezdeni.

tevevanegypupu 2013.12.12. 22:41:18

@Valóraváltógép:

Biwonyos színvonal felett viszont észrevesszük, mi van bizonyos színvonal felett.

Valóraváltógép 2013.12.12. 22:46:10

@tevevanegypupu: Ha nem tetszik a játék, nem kellett volna elkezdeni.
Megtetted. Lelked rajta.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.12. 22:48:27

dögöljenek meg a kisnyugdíjasok, kormánygép kell az elnöknek, sokkal olcsóbb, parasztok.
hát mitől vennének komolyan minket a tárgyalásokon, ha nem kormánygéptől? mocskos prolik.

mandiner.blog.hu/2011/03/07/kormanygepet_magyarorszagnak

tevevanegypupu 2013.12.13. 00:13:56

@Valóraváltógép:

Maga olyan, hogy semmiből nem ért semmit, de azzal nagyon elégedett. Részt vett a pisafelmérésen, de az eredménye szar lett és meg büszke is rá. De azért a lelkét ne tegye rá. Elég ha megmártózik benne.

Valóraváltógép 2013.12.13. 00:19:10

@tevevanegypupu: Te meg tanuld meg, hogy ha visszatömik az arcunkba a saját orvosságunkat, azért nem érdemes másokat hibáztatni. :)

Valóraváltógép 2013.12.13. 00:24:26

@tevevanegypupu: Furcsa csak vagy. Nálad jött el az a pont, hogy bár ne látnék annyit az emberekből, amennyit. Lehet hogy te vagy a sátán, valami különlegesen hülye (és huggyos) alruhában...

tevevanegypupu 2013.12.13. 00:39:40

@Valóraváltógép:

Maga látom elcsuszott a floraszappanon a tusolóban és jól megjárhatta, azért lett hirtelen ilyen kis durcás.. Látja, látja..nem kellett volna a hózentrágert levenni a cicanadrágról..

Valóraváltógép 2013.12.13. 00:44:13

@tevevanegypupu: Mások, mások, mindig csak mások... mindig mindenkiről véleményed van, de magadról sosem mesélsz. Mesélj magadról.
Vagy arról, miért most okádott elém a pokol. :))

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.12.13. 01:05:38

azert e kozott es a horni szemet aljas huzas kozott eg es fold a kulonbseg

hogy osszehasonlitsuk...
Bp - Keszthely (Heviz!) 3500 Ft a vonatjegy returba, ezt meg akar minden masnap el tudja sutni mig a havi egyszeri furdojegyet csak egyszer

Pagnar 2013.12.13. 01:53:25

@Valóraváltógép: He', te kis csicska geci. Olvasgatva a menozo kommentjeidet, meg a felvagos stilusodat azon gondolkoztam,hogy mekkora elegedetseggel toltene el, ha teliverhetnem az arcodat parszor es a hajadnal fogva megsetaltattalak az utcan mint egy kutyat.

Nincs kedved osszefutni valahol Budapesten?
Vagy csak egy kis csicska, pattanasos arcu, 40 kilos Internet harcos vagy?

Valóraváltógép 2013.12.13. 02:02:48

@Pagnar: Veled? Nincs sok, de azért találkozhatunk. Hol?

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.12.13. 08:49:23

Fidesz-nertársnő kommer portást játszik:
cink.hu/az-indexnek-nem-tetszett-a-ferje-filmje-letiltatta-az-1481840207
"Ilyen ország pedig nincs", de Turul póráza eddig már nem ér.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.13. 10:33:05

az évi 1700 milliárd nav-os, fideszes bizottságos nem kerül be a ilyen ország nincs kategóriába? csak ez az 50 milliós kiesés? vagy mennyi ez?

hát mi ez a lezserség?

Kandeláber 2013.12.13. 10:37:40

@Amadeus62: Annyira azért nem érdekelnek...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.13. 14:51:30

1700 milliárdot nem akar kivizsgálni a fidesz - ilyen ország nincs!

15 milliót költ a kormány szavazatszerzésre - ilyen ország nincs!

én érzek itt egy csöppnyi zavart.

Alfőmérnök 2013.12.13. 20:41:04

@Valóraváltógép: Tevevan akkor szórakoztató, mikor veszekszik, meg mikor felvállaltan meséket talál ki, és nem is próbálja valóságosként beállítani, amit ír.

Valóraváltógép 2013.12.13. 20:43:11

@Alfőmérnök: Értem. Sajnos nem érek ma rá baszakodni vele. Majd legközelebb, ha éppen lealacsonyodik szerény csekélyértelmű személyemhez a neurózisa rózsaszín ködéből.
:)(

Valóraváltógép 2013.12.13. 21:15:05

@Holger Hartland: A borító el van rontva. A néni senkinek nem csókol kezet. Cseréljék le.

Valóraváltógép 2013.12.13. 21:20:22

Különben meg szerintem ilyen könyv nincs. Valaki poénnak szánhatta.
Viszont néhol elég tényszerűre sikerült.

Valóraváltógép 2013.12.13. 22:07:28

@Holger Hartland: Nem tudom. Sok igazság van benne, sok hülyeség... és engem is idegesítenek az agresszív vén hülyék (a fiatalok is, csak náluk az egészet tompítja a tudat, hogy ha úgy alakul, orrbavágom, aztán ha kicsit elszótlanodott, nyugi lesz).

Ugyanakkor valahol megértem őket, és valamit kellene velük csinálni, ami nem az ami most van, nem az, hogy még több pénzt adunk nekik, nem is az hogy ennyit sem, vagy hogy kinyírjuk őket... csak azt nem tudom, hogy mi. Már olyan, aminek értelme is lenne.

Valóraváltógép 2013.12.13. 22:08:16

Nyomorult, szar, kiszolgáltatott helyzetben vannak. Azért barmok, mert félnek. És minden okuk megvan rá.

Alfőmérnök 2013.12.13. 23:01:08

@Valóraváltógép: Ez a HH az egyik legnagyobb szellemi éhenkórász a blog.hu-n. Minimális népszerűségét annak köszönheti, hogy egyszer írt egy "paródiát", ami tulajdonképpen nem is paródia volt, csak másolás. Annyi történt, hogy többé-kevésbé megértette, miket írnak a nickek, és utánozta őket. HH az a típus, aki lelopja a mások gondolatait, poénjait, és azt sugallja, hogy az övéi, és hogy szellemileg azok felett áll, akiktől lopott.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.12.13. 23:20:53

@Alfőmérnök: Mesélj, Alfi, milyen egy szellemi éhenkórász? Te vagy ebben a legautentikusabb forrás!

Valóraváltógép 2013.12.13. 23:41:26

@Alfőmérnök: Egy csecsemőnek minden vicc új, Alfi. Holger meg csak feldolgoz. Mi ezzel a baj?

Alfőmérnök 2013.12.13. 23:46:02

@Valóraváltógép: "HH az a típus, aki lelopja a mások gondolatait, poénjait, és azt sugallja, hogy az övéi, és hogy szellemileg azok felett áll, akiktől lopott. "
mandiner.blog.hu/2013/12/12/_szinte_ingyenfurdo_a_nyugdijasoknak_ilyen_orszag_pedig_nincs_cccxc/fullcommentlist/1#c21229564

Valóraváltógép 2013.12.13. 23:50:09

@Alfőmérnök: Ahha. Hát majd figyelem. Aztán ha ilyet látok, megdorgálom.

Most megyek aludni, jó éjt.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.12.14. 09:39:16

@Hepci: Alfi azt meg sem bírja emelni. Azt szeretné kiprovokálni, hogy idelinkeljem a facebook profilját, hadd legyen röhögés. De nem. Én olyat nem teszek. :) Azzal sem, aki megérdemelné.

@Alfőmérnök: Alfi, amikor ilyeneket írsz, akkor elképzelem, ahogy az egyik faszbúkos képed szájából kijön egy szövegbuborék, mint a képregényekben, és bele van írva a szöveged. Meg kell szakadni! :)))

Alfőmérnök 2013.12.14. 09:52:04

@Holger Hartland: A tiéd lesz tele, ha meglátod a niggert, amit rádküldök hamarosan.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.12.14. 09:58:53

@Alfőmérnök: Szóval már nem is te magad? Milyen férfi vagy te, Alfi? Ja, tudjuk hogy milyen. De az a baj, hogy neked pénzed sincs, hogy niggert küldj, és tudásod sincs, hogy hova küldd. Marad neked az ugatás, annyit tudsz, vakarcs! :)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.12.14. 10:09:19

@Alfőmérnök: Alfi, végül is a te helyedben lehet, hogy én is ezt csinálnám. Neked nem jutott más. Nekem szerencsére igen. Szevasz!

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.12.14. 10:14:50

Karácsonyi vascsőpárbajt szomjazik a nép!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.14. 10:19:15

@Holger Hartland: :DD

"Az első fejezet rögtön a legfontosabb állítást bontja ki, miszerint a magyar nyugdíjasnak nincs jövőképe. Nincs jövőképe, mert nem él már sokáig."

:DD

Alfőmérnök 2013.12.14. 10:19:15

@Holger Hartland: Figyelj, te kis szellemi éhenkórász.
Amint rámutatok az ostobaságodra, az aljasságodra, te rögtön az én vélt fizikai adottságaimon kezdesz "humorizálni" (kb. általános iskolai szinten). Te, aki mindig hangsúlyozod az IRL személy és a nick különválasztását.
Ennyit tudsz te, te nyomorék mókamiki.

Ilike73 2013.12.14. 12:55:59

Soha nem volt ingyenes fürdőbelépő a nyugdíjasoknak sem, hozzájárulást kellett fizetni és nem rutin szerűen írta fel az orvos afürdő jegyet, hanemcsak indokolt esetben. Én nagyon várom, mert ez a 2 500 forintos bérlet ár is kedvezőbb,mint az egész árú jegy. Akinek idős korára tönkremennek az ízületei a sok éves álló munka mellett, az megérdemli ezt a kis kedvezményt. Amúgy orvosi beutalóval váltott belépő sem ingyenes, mert pl: az orvosi masszás igénybe vételénél nagyon várják a borravalót,és nem elég pár százas, ez a nyugdíjból nem fedezhető.Magyarország híres a gyógy fürdőiről és pont a magyarok nem tudják igénybe venni az anyagiak miatt.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.12.14. 13:20:47

@Alfőmérnök: Egyetértünk: fizikai adottságokon viccelődni csúnya dolog. Nem is viccelődöm senkiéin. Kizárólag veled teszek kivételt, mert te magad hepciáskodtál többekkel, köztük velem, hogy hogyan leszünk megverve. Hát jobb, ha tudod, hogy mi az állás. Nem látom a templomrom előtti fényképedet. Levetted? Valóban az illett a legkevésbé a harcias imázsodhoz. :)

Megjegyzem, én hagynálak téged a fenébe, mert egy szánalmas idióta vagy, hozzád se szólok, szóba se hozlak, de ha te teszed meg, akkor nem ígérem meg, hogy nem szólok vissza és nem taposlak a sárba annyiszor, ahányszor csak provokálsz.

Alfőmérnök 2013.12.14. 14:51:50

@Holger Hartland: Kizárólag az olyan ostoba férgek, mint te, meg gloire gondolták, hogy meg fogom verni őket.
Megjegyzem, neked nem is írtam ilyet, te nyomorék korcs.

Alfőmérnök 2013.12.14. 15:01:48

@Holger Hartland: És te buta fasz: gondolod, hogy nem tudok felemelni egy olyan vascsövet, amivel szétbaszom a fejedet?

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.12.14. 15:23:30

@Alfőmérnök: Már hogy gondoltam volna, hiszen láttalak. :) De attól még te gondolhattad, hogy én gondolom. Ezért azt gondoltam, jobb, ha tisztázzuk az erőviszonyokat. És ha befejezed a szarságaidat, rajtad sem fogok gúnyolódni. Most is te jöttél emberkedni, nem én.

Figyelj, Alfi, te azóta zaboskodsz itt nekem, amióta elhitetted magaddal, hogy bármi közöm lehet hozzá, hogy kirúgták a valakidet valahonnan. Tudom, hogy kit, és tudom, hogy honnan, de semmi közöm hozzá. Tudom azt is, hogy te milyen hamis információkat követve másztál bele a zsákutcádba, de nem foglak onnan kihozni, mert egy megbízhatatlan pöcs vagy, akivel nincs értelme bármit is megbeszélni. Annyit ígérhetek, hogy ha befejezed a pattogást, akkor nem genyózok veled. Különben igen, amennyit csak jónak látok. :)

Alfőmérnök 2013.12.14. 15:26:38

@Holger Hartland: Nem genyózol velem, szarházi. Buta vagy, mint a segg, és ezt mindenki látja, akinek egy csöpp esze van.

Csinovnyina pedig a kurva anyád, te ostoba kis korcs.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.12.14. 15:52:41

@Alfőmérnök: Alfi, a harag nem pótolja sem az észt, sem a munkát.

Alfőmérnök 2013.12.14. 15:56:32

@Holger Hartland: 26 percbe telt, amíg ezt kitaláltad, te kis ostoba senki?

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.12.14. 16:02:16

@Alfőmérnök: 26 percet vártál rám? Sajnos más dolgom is van közben, így nem érek rá folyamatosan téged alázni.

Alfőmérnök 2013.12.14. 16:05:53

@Holger Hartland: Mivel alázol, te szerencsétlen? Hogy kijelented, hogy nincs eszem, meg nem dolgozom?
Egyik sem igaz.
A te butaságod ordít a kommentjeidből. Ehhez nem kell semmiféle IRL adataidról tudni. Tévedsz, ha azt hiszed, hogy itt téged okosnak, vagy humorosnak tartanak. Nem tartanak annak, mert nem vagy egyik sem. Egy szellemi éhenkórász vagy, ráadásul sunyi és gyáva.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.12.14. 16:12:59

@Alfőmérnök: Kb. azzal alázlak, amivel akarlak. A célzásomat sem értetted. Nekem teljesen mindegy, hogy "itt" milyennek tartanak, nekem kevesek véleménye bőven elég. Rólad meg az, amit tudok. Több nem kell.

Alfőmérnök 2013.12.14. 16:19:22

@Holger Hartland: Te buta fasz, ha az ismerősömre értetted, akkor nem volt értelme haragot emlegetnek.
És persze rá sem igaz, hogy ne lenne esze, vagy ne dolgozott volna tisztességesen.
Én itt lezárom a beszélgetést, nem érsz ennyit, nálad mérföldekkel értelmesebb és formátumosabb emberek szomjazzák a társaságomat.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.12.14. 16:21:49

@Alfőmérnök: Nagyon helyes! Ha lezárod, békén leszel hagyva.

Valóraváltógép 2013.12.14. 21:44:08

Kicsit ahogy végignéztem ezt, olyan volt, mintha valamit parodizálnátok. Megint egy játék, amiből kimaradtam? :)

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.12.15. 00:21:22

Karácsonyi vascsőpárbajt szomjazik a nép.

bömböcz 2013.12.15. 03:12:18

@Hepci:
Most akkor alfi valami testifogyatékos interraciál szexmániás picsa, vagy mi van?!

Alfőmérnök 2013.12.15. 17:51:03

@Valóraváltógép: Nem paródia, HumorHaroldnak előhoztam az igazi (féreg-)arcát.

Veled is eljátsszam? :)

Valóraváltógép 2013.12.15. 19:29:42

@Alfőmérnök: Megpróbálhatjuk. Egy kis önfegyelem úgyis rám férne már, mostanában csehül állok belőle.
Viszont írd le előtte, hogy a saját felelősségedre mókázol, mert izé. :)

Alfőmérnök 2013.12.15. 20:19:12

@Valóraváltógép: Milyen volt a karácsonyi koncert?

Valóraváltógép 2013.12.15. 20:24:44

@Alfőmérnök: (ha szépen mosolygok rád, széttépnéd nekem farkit? :) )

Alfőmérnök 2013.12.15. 20:30:10

@Valóraváltógép: Hát ehhez az iszlám-ügyhöz nem nagyon tudok hozzászólni. Szűrd. :)

Valóraváltógép 2013.12.15. 20:34:52

@Alfőmérnök: :D Egy próbát megért. Dehogy szűröm, vicces. Meg néha érdekes dolgokat ír. Amikor meg bosszant, megalázom.
Úgyis ráfér a fajtájára is egy kis kiképzés, nem tetszik ahogy a nőkhöz viszonyulnak.
Tulajdonképpen nem is kellene nekik nőket adni, ott vannak nekik a tevék.

Alfőmérnök 2013.12.15. 20:54:26

@Valóraváltógép: Én a perzsákat bírom.

Volt egy ismerősöm (szándékosan nem írom, hogy rokonom), egy szíriai fegyverkereskedő. (Egy rokonom vette el, miután 56-ban elhagyta az országot.) Ritka nagy féreg volt. Ráadásul a rokonom nem örökölt tőle szinte semmit, mert valami iszonyú agyament örökösödési törvényeik vannak.

Valóraváltógép 2013.12.15. 21:03:40

@Alfőmérnök: Én is mindenkit bírok, amíg nem jön ki a tévéből.
Utána csak akkor, ha képes heteroszexuális életmódot folytatni, ezt csendben, másokat nem zavarva tenni, naponta fürdeni, normális kaját enni (/vagy úgy kotyvasztani össze, hogy én szagoljam), és csendesen, udvariassági normákat betartva viselkedni nyilvános helyen. És nem idegesít a vallásával.

Persze ezt pár színmagyar honfitársunk sem képes hozni, de ennyi érvelési rugalmasság belefér.

Valóraváltógép 2013.12.15. 21:06:20

A rokonod furcsa ízléssel rendelkezik. Ott a fegyver gondolom közönséges dolog, mint pl. a cipőfűző... de a fegyverkereskedés mennyire jellemzően női szakma?

Alfőmérnök 2013.12.15. 21:20:45

@Valóraváltógép: A rokonom nő volt, a férje a fegyverkereskedő. Az a típus, aki úgy viselkedik, mint egy tenyérbemászó pojáca, és közben kést szúr a hátadba. Nem tudom mennyire jellemző ez az arabokra, de nekem ennyi tapasztalatom van velük kapcsolatban. (A perzsák nem arabok.) És persze a rokonom sem 100-as. Kb. 15 éve láttam utoljára, és csöppet sem hiányzik.

Valóraváltógép 2013.12.15. 22:21:57

@Alfőmérnök: Talán egyszer kapsz egy táviratot, hogy szíveskedj átvenni az elhunyt nőce által rádhagyott milliárdokat. Akkor akár posztumusz ki is békülhettek. :)

Alfőmérnök 2013.12.15. 22:44:10

@Valóraváltógép: Sajnos ennek a valószínűsége a nullához konvergál. :(

Valóraváltógép 2013.12.15. 22:58:13

@Alfőmérnök: Optimizmus, Alfi, optimizmus. Az ember sosem tudja, mire lesznek jók a rokonai.

Valóraváltógép 2013.12.16. 00:13:58

@Alfőmérnök: Ez az. Vágod.
Terelgesd a nyájat... ha akarod, ha nem, majd valaki megnyírja őket. Én kiszálltam, mer izé.

tireless treehugger 2017.10.06. 21:04:03

Teljesen aranyos dolog, mindenki azt kapja amit akar, fürödni akarsz akkor nesze itt a fürdő, operálni akarsz nesze itt egy praxis, stadion, étterem, filmstúdió, ....amit csak akarsz.. csak sohase kérdezd meg hogy mibűl?, és honnan jön a pénz, valamint ne írogass jelentéseket a rovancsbrigádnak(brüsszelnek).

"A legfontosabb személy a kiküldött ellenőrző tiszt, ez a Fleurien volt, aki helyett Pittman jelentkezett szabályszerű írásokkal. Az ő jelentésétől sok függött. Pittman átlátta, hogy milyen helyzet kínálkozik. Először hagyta, hogy a vállalkozók megvesztegessék, és véleményezéseiben előnyben részesítette azt, aki többet fizet. Később már ő irányította a szélhámosságot. Az akadékoskodó tisztek és mérnökök lassan egyenként eltűntek. Senkinek sem gyanús jelenség a Kongó vidékén, hogy néhány ember malária, tífusz vagy napszúrás áldozata lett. Igori nagyon messze van minden ellenőrzés lehetőségétől. Hihetetlenül költséges és komplikált egy hivatalos út a Kongóhoz. Lassan annyira teljes lett a szélhámos különítmény, hogy kialakulhatott a nagy mű. "

Már sokszor mondtam hogy orbán rejtő könyveken nőtt fel, most megvalósítja az álmait. senki alfonz vagy bradley tamás nem lehet. Piszkos fred és pittman viszont igen, zsebre dugott kéz, flegmatizmus, szotyi, bunkóság, butaság, .... ezek mind a rejtő féle alakok másolása. És magyarország pontos mása a highgate-i elmegyógyintézetnek, a kongói fegyenctelepnek, az előretolt helyőrségnek, na meg izraelnek.

Az egész egy hatalmas csalás átbaszás álomvilág.

Legalább élvezzétek!!!!!

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.10.06. 22:35:12

@tireless treehugger:
Maga ne akarja elvenni a magyar emberektől az aktív élet lehetőségét!

magyaridok.hu/gazdasag/egyre-aktivabban-elnek-az-idos-emberek-2024758/
"Magyarországon valamivel kétmillió felett van a nyugdíjasok száma. Közülük a fiatal, tehát 65–74 éves korosztály létszáma megközelíti a hatszázezret. Potenciálisan ők azok, akik képesek és alkalmasak még az aktív(abb) életre."

Tudom, hogy maga szívesebben látná őket idősotthonok rácsai mögé zárva, de meg fog csalatkozni, ki fognak törni onnan, mert még szerepet akarnak vállalni az Új Jövő építésében!

tireless treehugger 2017.10.07. 09:03:42

@Doomhammer:

Idősotthon kapacitás néhány tízezer fő. A többség otthon nyomorog mert még a gyerekei sem látogatják. Egy kitörési pontjuk van: alku a hatalommal.

Ők még igazik kommunisták voltak most azt kapják vissza amit létrehoztak.

Aki felemeli a fejét és követel az bizony kap, jön a szociális ellátó, ebéd, lepedő, takarítás, minibusszal a fürdőbe, államilag szponzorált zárjegy nélküli műszesz és műdohány, házhoz járó szociális kurvák, (fiúkról nem hallottam), ároktisztítás és új járda, javítják a házadat, cserélik a cipődet, elvisznek kirándulni, na meg 24 órában nézheted amit mutogatnak.

és ezért cserében csak néhány x-et kell húzni, még a hülyének is megéri.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.10.07. 12:02:04

@tireless treehugger:
Maga most úgy próbálja beállítani az idős magyar emberek életét az Orbán-rezsim alatt, mintha az csupa móka és kacagás lenne. Az idős magyar emberek azonban átlátnak a szitán, mert mi a mindennapi tapasztalatuk? Az a mindennapi tapasztalatuk, hogy a gyerekeiket és unokáikat, akikre oly nagy szükségük lenne a megérdemelt idős kori pihenés alatt, külföldre kényszeríti az Orbán-rezsim oligarcháinak kíméletlen harácsolása. Ők maguk ilymódon lelkiismeretlen öregezők markaiba kerülhetnek, akiknek az az érdekük, hogy az "ápolás" örve alatt szépen a sírba segítsék őket.

Van ok tehát a félelemre, mert mit számít a zárjegy és a szociális kurva, ha az Orbán-rezsim időspolitikája miatt elveszhet a legértékesebb, az élet?

Megvan tehát az ok, hogy azokat az x-eket ne oda húzzák, ahová Orbán Viktor akarja.
süti beállítások módosítása