A rőzsegyűjtő ember és a készenléti rendőrök
2013. december 09. írta: TuRuL_2k2

A rőzsegyűjtő ember és a készenléti rendőrök

Nagykoru_kivagott_tolgy_fatolvajok.png

Kettős Mérce, 2013. december 9.: Büszkén számol be a police.hu, hogy a készenléti rendőrök elkaptak egy nagyon súlyos bűnözőt, aki Nagykörű külterületén, »a Tisza gát partján lehullott faágakat gyűjtött össze és tulajdonított el«.″

MTI, 2013. december 5.: „Ágoston Gyula erdész fatolvajok által kivágott, évszázados kocsányos tölgy feldarabolt törzsét nézi Nagykörű és Kőtelek között az ártéri erdőben 2013. december 5-én. A tolvajok, akik nyolc, évszázados kocsányos tölgyet vágtak ki, csak a vékony ágakat tudták elszállítani, mert időközben a tulajdonosok észrevették a falopást és feljelentést tettek a rendőrségen.″

Szeretem Nagykörűt, így megmaradt bennem az ottani tölgyfadöntő akció december 5-i híre (no meg készenléti rendőrök sem járőröznek minden nap a Tisza-gáton, legalábbis nekem még sosem volt szerencsém hozzájuk, amikor arra jártam).

A Kettős Mérce rőzsegyűjtő embere talán tényleg csak a lehullott ágakat szedte össze. Egy kedves ismerősömnek van egy kis ártéri nyaralója arrafelé. Túl a gáton, a Tóalja nevű részen. Ez az ismerősöm meséli, hogy nem nagyon van már kedve lejárni a nyaralójához. A szép nyárfákat már korábban kivágták ismeretlen és hívatlan vendégek, aztán idén az összes többi fát is letarolták, egy szál diófa úszta meg valahogy a pusztítást.

A nyaraló épületét rendszeresen feltörték, és elloptak mindent, ami mozdítható. Meg azt is, ami kevésbé: kiszaggatták a csöveket a falból, az ablakkereteket is kifeszegették. A lábasház alsó részén tartott salgó polcokat néhány száz méterre, a szántóföldön találták meg egy alkalommal: a tolvajok addig vonszolták magukkal, aztán meggondolták magukat és ott hagyták.

A Tóalja elsősorban horgászüdülőkkel van tele. Nem érdemes itt horgászpalotákra gondolni: jellemzően szolnoki nyugdíjasok fordították megtakarításaikat, néhány százezer forintot arra, hogy öreg napjaikban ott töltsék majd a hétvégéket, tegyenek-vegyenek a ház körül, meg persze horgásszanak. De egyre többen adják fel a nyaralójukat, annyira reménytelen a küzdelem a mindennapi lopásokkal szemben. Az egyik üdülőtulajdonos például földkábellel húzatta be az áramot az épületbe, hogy ne zavarják légkábelek a természet szépségét. Egyik nap beásták a vezetéket – másnap meg ellopták az egészet.

De nemcsak a nyaralók kiszolgáltatottak: sokszor a falunak hírnevet és tisztes jólétet hozó cseresznyésekben sem a gazdák szüretelnek, még csak nem is az ő megbízásukból dolgozó idénymunkások. És aligha saját fogyasztásra szedik a cseresznyét rekeszszámra, teherautók platójáról a hívatlan látogatók.

Hát így zajlik az élet ott, a körűi gátakon túl. Az egész történetben egyetlen reménykeltő mozzanat van: a készenléti rendőrség megjelenése a gáton. Jó lenne, ha mindenhol számítani lehetne a feltűnésükre, ahol a falu végén idős nénik és bácsik várják rettegve az éjszakát, hogy csak a tüzelőjüket viszik-e el aznap éjjel, vagy az ajtót is rájuk törik. És nem a náculhatnékjuk miatt örülnek a Magyar Gárda érkezésének, hanem mert úgy érzik, a magyar állam magukra hagyta őket, és hálásak bárkinek, aki – akár csak egy kis időre is – nyugalmat hoz az éjszakákba. Ahol a rendőrség és a magyar állam garantálja polgárai és magántulajdonuk biztonságát, a kutyának nem hiányoznak a gárdisták.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr785683381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.12.09. 17:56:28

Jogos a poszt, de írsz ilyet a főnököd vejéről is? Tudod, az illegálisan kivágott erdővel és a traktorral.

___________________________ (törölt) 2013.12.09. 18:03:07

Az a durva benne, hogy ha száz luxusnyaraló lenne, akkor nyilván össze lehetne dobni egy közös biztonsági őrre, akkor családonként havi ezres a fizetése, meg egy gombra, amit megnyomva odajön még egy kocsira való - vannak ilyen cégek bőven.

Nyilván aki kábelt lop, nem gazdag ember. De akitől, az sem. Aki gazdag, meg tudja védeni, például a többi gazdaggal összefogva a fenti módon.

Ha szociálisan nézzük, a bűnözést úgy kellene felfogni, hogy az egyik szegény ember szopatja a másik szegény embert. Végeredménye a még több szegény ember. Még legelborultabb osztályharcos se mondhatja, hogy a gazdagoknak vágnak vissza...

Tényleg látszik, hogy az öregek a legsebezhetőbbek.

Tanultunk is ebből. A mai hatvanasok, pl. az én szüleim, már nem vesznek nyaralót, pincét kint szőlőben stb. mindenük, ami van, ott van otthon, a sorházban, ott azért elég sokan laknak, biztosabb. Anyósomék egy éjszakára sem hagyják ott a házat, ha nagy néha igen, ott alszik egy-két nagyobb darab szomszéd.

Így végül is kezelhető a dolog. Azért ott nem tartunk, hogy sűrűn lakott, polgári környéken olyan házakat törjenek fel, ahol ott alszanak. Azonkívül lehet polgárőrködni. Az öregeket sajnálom, akik azt hitték, hogy ezt lehet, azaz a ház falain túl levő dolgokat birtokolni, mert akkor még volt közbiztonság.

Végezetül: mindig az államra kell várni? Nem fordulhatna arra éjszakánként négyszer-ötször egy kocsira való polgárőr?

aeidennis 2013.12.09. 18:05:49

Sajnos ez országos jelenség. Nem kell Nagykörűig menni, ha valaki ilyet akar látni, elég Érden felmászni a Kakukk-hegyre. Ercsiben már a kápolnákból is kitépik a vasrácsot: dunaiszigetek.blogspot.hu/2013/11/meg-megmentheto-lenne-az-eotvos-kapolna.html

Hell István 2013.12.09. 18:30:16

A készenléti rendőrség megjelenése nem szünteti meg a szegénységet. Vagyis a falopás nem lesz kevesebb, csak több ember lesz börtönben. (Ami szintén nem kis költségvetési kiadás.)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.09. 18:46:04

@Shenpen:

Te ott Bécsben jól kitaláltad, hogy a magyar vidéki ostoba, mert nem szervez polgárőrséget; ne csodálkozzon hát, ha úgy jár, ahogy! Csakhogy a vidéki magyar szervez polgárőrséget, de hiába teszi, mert a rendőrség nem működik velük együtt, ahogy tudja, úgy rázza le a polgárőröket a problémáikkal együtt és a bűnöző vígan a pofájukra röhög, mert szemernyi félsz sincs benne. Konkrét eseteket ismerek, tudom miről beszélek:-(

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.09. 18:57:58

@Hell István:

A mai magyar vidék bűnözése nem "szegénybűnözés", hanem szervezett bűnözés. Ahol felüti a fejét (általában úgy kezdődik, hogy egy nagylétszámú csálád megjelenik egy addig intakt településen), ott nincs megállj, a terület módszeres és teljes lepuszításáig, kirablásáig zajlik. Maguk a konkrét elkövetők csak részelemei a rendszernek, az általuk "talált" eszközök, termények stb.-k a hierarchiában magasabban álló orgazdákhoz kerülnek. Nagyon sok szegény van, de mert szegény valaki, még nem válik tolvajjá, rablóvá. Csak az lesz bűnöző, aki úgy gondolja, úgy tapasztalja, hogy megteheti. S nálunk ma, megteheti!

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.12.09. 19:29:13

Mi is van Nagykörű mellett? Tiszabő ... hoppácska!!!

Nem lesz addig nyugtuk az évszázados tölgyeknek, amíg újra létre nem jön a csendőrség és helyre nem állítják a halálbüntetést.

Tulajdonképpen az évszázados tölgyek kiirtását tekinthetjük az idősholokauszt egy újabb döbbenetes példájának. Mint ezt itt:
www.pecsma.hu/pecs-aktual/elozetesben-a-feherhegyi-gyilkos-asszony/

legeslegujabbkor 2013.12.09. 20:05:54

@bbjnick: A polgárőrség arra jó megoldás, hogy a helyi embereket és helyzeteket jól ismerik, gyorsan a helyszínen vannak. Ha a rendőrség nem lesz erre fogadóképes, akkor az áram bevezetése és bor megmérgezése utáni következő lépés a saját puska beszerzése lesz.
Na most eszembe jutott egy csomó western.

2013.12.09. 20:19:26

eközben szegeden nyugodtan lehet embereket verni a rendőrök meg 3 nap alatt se kapták el a patkányokat ha nem adja fel magát még mindig szabadon lenne csak besz.t a népharagtól.

www.delmagyar.hu/szeged_hirek/utottek-rugtak_a_villamoson_-_senki_nem_segitett_davidnak/2361019/

osszátok

aszekelyek 2013.12.09. 20:28:58

@Hell István: Azt sem szünteti meg, hogy akiket rászoktattak , hogy büntetlenül lehet ezt csinálni , megélhetési bűnözést, ahogy volt, 20 ezerig,, per cselekmény ,... azoknak egy jó részének láthatóan eszük ágában sincs munkával pénzt keresni. Szegényeknek van teherautójuk rekesszám lopni a más termését? Jól átgondoltad ezt? mert mindenhonnan azt halljuk, hogy valakik szüretelnek csak.. és nagyon szervezettek és nagy teherautóik vannak. Szegényeknek...., ahhaaaa... persze.
másik nevetséges dolog, hogy olyanok papolnak ma szegénységről, hogy ajajmekkora, akik Orbán kormánya előtt úgy gondolták megoldani azt a szegénységet, hogy kreáltak egy sehol a világon nem létező " megélhetési bűnözés " kategóriát , kizárva rendőrséget is a megakadályozásából. vagy a felderítéséból. Még a feljelentésből is. A jegyzőhöz lehetett panaszra menni, slussz. Na ilyenek ne dumáljanak ma nekünk se szegénységről, se rendfenntartásról, se a kormány , mai felelősségéről.
Bizony nem náculhatnékságból vannak azok a polgári őrségek és más szervezetek. Akármit is fognak hörögni a kisebbségvédők.

aszekelyek 2013.12.09. 20:30:22

@Belpo: még szegeden is félnek tőlük... gratulálunk és köszönjük szdsz. kuncze főleg..., aki most is osztja az észt...

aszekelyek 2013.12.09. 20:33:21

A kettős mérce vegyen a rőzsegyüjtőnek tüzifát, ha akar. Ezek a rönkök más tulajdonát képezik. Az, hogy nem volt érkezésük a kivágóiknak el is szállítani, mert szegények, nagy teherautóikkal... , lehe t, hogy nem a TEK bűne . mert itt bűne csak a kormányak van 2010 óta..
Egyesek szerint. háhogyképzelik? megakadályozni a falopást? Azt már nem engedni még ellopni...miután kivágták... a másét? borzasztó. Ja , amikor meg osztottak tüzifát a településen a vezetők, akkor meg abba kötöttek bele...

homoródkarácsonyfalváért 2013.12.09. 20:50:20

@Shenpen: Nem mindig vártak az államra. Úgy hívták, hogy Magyar Gárda. Tőlük féltek a cigányok, ugye itt a cigányokról van szó. Betiltatta a gárdát a ballib.
Megcsinálván így a Jobbikot.

karpackie 2013.12.09. 20:50:32

@aszekelyek: A rőzse nem rönk te szerencsétlen.Az erdőben a lehulott ágakat miért ne szedhetné össze, aki olyan nyomorult, hogy csak ez jut neki?Azoknak, akik azokat az évszázados fákat kivágták, szigorúan börtön járna , de ne keverjük a szezont a fazonnal.Miért nem akkor volt ott nagy erőkkel a zsandárság?

Szindbad 2013.12.09. 20:50:44

A probléma évek óta adott, mindenki számára világos. A kérdés az, hogy miért nem született megoldás erre az elmúlt 3-4 évben.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.09. 21:49:28

@bbjnick: Szervezzen rendőrséget is, ha a mostani nem jó.

Vagy az már készen jár?

S=klogW 2013.12.09. 22:56:54

ha ideeszi azt az ortodox svábot a fene, üzenem neki, hamarosan vetítik a moziban a Bell & Sebastiant

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.12.09. 22:59:23

Ákos, az Isten áldjon meg, az megvan, hogy a főnökeid nem évszázados fákat lopkodnak, hanem a GDP mérhető részét, és hogy a rendőrség és a magyar állam garantálja számukra a háborítatlan rőzsegyűjtést? Nem sül le a bőr a képedről ilyenkor?

jan 2013.12.09. 23:00:54

@Hell István: 1) a torvenyeket mindenkinek be kell tartania: szegenynek is, gazdagnak is, 2) ezeknek a lopasoknak az aldozatai is tobbnyire szegeny, kiszolgaltatott emberek, falusi kisnyugdijasok.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.12.09. 23:18:36

@Kettes: Ne múld nagyon alul önmagad! Ez még tőled sem menő.

S=klogW 2013.12.09. 23:31:21

@poszt

helyi szinten falusi környezetben személy szerint lehet tudni ki lopja a fát

a falusi fatolvajlás, mióta a divatkandallókba spórolásból a városban is befűtenek iiletve vegyes tüzelésű kazánt szerelnek be, NEM SZÜKSÉGBŐL HANEM KERESKEDELMI CÉLLAL történik -
és ebben gyakran A HELYI ERDÉSZ IS BENNE VAN

Rátóti Mutyikos 2013.12.10. 02:15:10

a kibaszott meszaros lorinc aki a szegeny juhasztol lopja a tragyat azzal mi van?
meg a szaros orban vejevel, aki traktorral es berfavagokkal tarolja le a szomszedja erdejet?

ok mar sitten rohadnak? nem? akkor pofa kussba a az allami kozpenzen hizlalz fideszes valagatoknak a 20millas premiumotokkal!

vantaan 2013.12.10. 08:25:10

@Rátóti Mutyikos: Magyarországon már lopni is csak a kiváltságosok lophatnak.
Talán nem véletlen a NAV ügy fidesznyikes kezelése. Van-e ennél lejjebb? Gondoljunk bele Kaya Ibrahim és Josip Tot lekötelezettjei a köznek hagynának 1000 milliárdokat?
No és persze kell a TEK ,kell a készenléti rendőrség a csóró éhező fagyoskodók megregulázására de Orbán vejét vagy Mé?szarost vegzálni azt azért nem lehet.
Egy szerencsétlennek aki fát tol a kerékpárján vagy fűvet kaszál annak elveszik a biciklijét vagy a kaszáját, de a traktort amivel tonna szám lopják a fát vagy a kamionokat amivel szart/trágyát lopat az illetékes elvtárs NA AZT NEM!

holmsz (törölt) 2013.12.10. 08:52:36

Vastagon a FIDESZ és Orbán Viktor sara ez már, mert semmit, SEMMIT sem tettek a cigánybűnözés ellen. Sőt, tovább szaporítják fel őket a segélyezéssel. Pintér rosszabb, mint Kuncze ...

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.12.10. 08:52:43

@vantaan: Tegyél feljelentést, ha kell, minden nap. Hátha elérsz valamit. Vagy te csak pofázni tudsz?

holmsz (törölt) 2013.12.10. 08:55:10

@Hell István: Én is szegény vagyok, libsi koma, mégse lopok, mint a cigánybűnözőid!

Emami Bácskai Béláné 2013.12.10. 08:57:51

Kedves Szerkesztő!
Minden év végi számban visszatekintő cikkeket fognak egy csokorba.Ezt a cikket okvetlenül tegyék be.
Magyar táj, magyar ecsettel lehetne a cikk címe, és a régi festők képei mellé egy idei fotó.Én a Munkácsy:
"Rőzse gyüjtő nő" mellé ezt tenném párhuzamba.
Ez kiválóan mutatná az azóta eltelt idő milyen változásokat hozott a mai életünkbe.Garantált lenne a Különszám olvasottsága is.Javasolt kép lenne még az Ásító inas is./Bár lehet, hogy ehhez nem lesz alany, nem az ásítás miatt./Gondolom, a válogatás jelentené a legnagyobb feladatot az anyag bősége miatt.Jó munkát!

vantaan 2013.12.10. 09:20:55

@Mr Falafel: Kiváltságos vagy? Miben utazol? ...cukorban, olajban, szlovák műtrágyában, elektronikai alkatrészben,román/bolgár étolajban, szlovák tejben, fában, szlovák lisztben, olasz borban?
Te úgyis adószagértő vagy.

Vidéki 2013.12.10. 09:25:46

@Shenpen:

Írod: "Az a durva benne, hogy ha száz luxusnyaraló lenne,

akkor nyilván össze lehetne dobni egy közös biztonsági őrre,

akkor családonként havi ezres a fizetése, meg egy gombra, amit megnyomva odajön még egy kocsira való - vannak ilyen cégek bőven."

A biztonsági őr csak egy lehetőség.

Lehetne védelmi pénzt is fizetni a bűnbandáknak!

Gengszterbandák százéves gyakorlata volt, hogy felhívták üzlettulajdonosok figyelmét arra, hogy milyen veszélyes hely a Föld.

Rendszeres védelmi pénz fejében vállalták, hogy kiküszöbölik az üzlettulajdonosok életéből a veszélyt.

Voltak olyan üzlettulajdonosok, akik nem érzékelték a veszélyt amit a gengszterek talán nem eléggé ékesszólóan érzékeltettek.

Ezek jobb belátásra tértek, mikor verőlegények jelentek meg üzletükben és szétverték azt.

Vidéki 2013.12.10. 09:34:04

@bbjnick:

A Horn kormány egykori belügyminiszterét, a nagyeszü Kuncze Gábort annak idején homlokon csókolta a múzsa és kipattant fejéből a "Megélhetési Bűnözés" fogalma.

A jogállamiság magas szintjét jellemezte például a "Megélhetési Bűnözés" magas szintje, amely vallásos megfogalmazással élve

a "Bocsánatos Bűn" kategóriájába tartozott.

A tolvaj akárhányszor meglophatta áldozatait következmények nélkül az áldozat szemébe röhöghetett.

A szabaddemokraták által kitalált és az MSZP-re is rákényszerített fogalom a "Megélhetési Bűnözés" "Bocsánatos Bűn" jellege kiszolgáltatottá tette a vidéki lakosságot az erre szakosodott bűnöző bandáknak.

Ezek között sokan az idősekre, a nyuggerekre specializálódtak.

Szabadon vadászhattak rájuk, arcizmuk sem rándult, hajuk szála sem görbült,

kivéve azokat az eseteket, amikor nem érték be a rablással, hanem az áldozatok életét is elvették.

Jack Torrance 2013.12.10. 09:49:29

@bbjnick: ráadásul most országos szinten megy mindez.

pocaklakó minimanó 2013.12.10. 09:51:20

@Hell István: "A készenléti rendőrség megjelenése nem szünteti meg a szegénységet."

a) Régebben még nagyobb szegénység volt, de nem kombinálódott iparszerű lopással. Kérdezd csak meg a felmenőidet és ismerőseiket.

b) Mikor lesz nyaralód "szegénységtől sújtott" területen?

pocaklakó minimanó 2013.12.10. 09:55:44

A rőzsegyűjtésről jutott eszembe. Majdnem véletlenül.

"Soma elmesélte, hogy két hete, a Gödörben részt vett egy demonstráción a CIGÁNYELLENES MEGNYILVÁNULÁSOK ELLEN, s amikor hazaért, 18 éves fia azzal fogadta, hogy KÉSSEL FENYEGETTE ÉS KIRABOLTA KÉT ROMA FIATAL a villamoson. Ez MÁR A HARMADIK ILYEN ESET volt, de a művésznő továbbra is azt mondja: NEM SZABAD ÁLTALÁNOSÍTANI." (www.atv.hu/szines/2009_mar_dobbenetet__roma_fiatalok_kiraboltak_soma_fiat__villamoson_tamadtak)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.10. 09:57:04

@pocaklakó minimanó: Azért a Puszták népébe érdemes beleolvasgatni. Ment az iparszerű lopás akkor is – csak a technikai feltételek voltak szűkebbek.
Nekem az a benyomásom, hogy ha lett volna kisteherautó és motoros fűrész, ellopták volna az erdőt azok is. Vagy ha lett volna MÉH-telep és lettek volna csövek a falakban, azokat is.

pocaklakó minimanó 2013.12.10. 10:03:04

@Counter: Meg ha nem lett volna csendőr. Akkor meg pláne.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.10. 10:11:24

@pocaklakó minimanó: Azért nem szereltek a későbbi orvbontás okául színesfémet a házfalba, mert volt csendőr?

Robinzon Kurzor 2013.12.10. 10:15:03

@Vidéki: "A szabaddemokraták által kitalált és az MSZP-re is rákényszerített fogalom a "Megélhetési Bűnözés" "Bocsánatos Bűn" jellege kiszolgáltatottá tette a vidéki lakosságot az erre szakosodott bűnöző bandáknak."

Aztán mivel tudod alátámasztani, hogy a "megélhetési bűnözést":
- Kuncze (vagy az SZDSZ) találta ki, továbbá
- bocsánatos bűnként kezelték

Te egy nagyon okos és komoly ember vagy, az okos és komoly emberek meg nem beszélnek a levegőbe, tehát biztos vannak erre megfelelő forrásaid, különben nem tennéd nevetségessé magad ...

Hell István 2013.12.10. 10:19:18

@aszekelyek: sohasem volt olyan jogi fogalom, hogy "megélhetési bűnözés", ezt csak a szociológiában használják, persze 2010 után is. És mindig büntették. És büntetni is kell. Amit én írtam, az arról szólt, hogy attól még nem fog megszűnni, sőt a szegénység növekedésével egyre terjedni fog. Ahogyan az is, hogy fajsúlyosabb - nem feltétlenül cigány - bűnözők kibérelnek egy teherautót sofőrrel, pár láncfűrészes munkanélkülit, és irtják az erdőt, ahogy tudják, hogy fél- vagy negyedáron eladják a fát annak, aki megveszi. Persze hogy ez is büntetendő - az orgazdaság is -, csak éppen attól még nem fog csökkenni. Akkor sem, ha 10-20 évvel büntetik. Mert senki sem azért lop, mert azt hiszi, hogy kis büntetést kap, hanem aért, mert azt hiszi, hogy megússza. (És az esetek többségében meg is ússza, az ország pénze nem volna elég arra, hogy minden szálfa mellé rendőrt vagy vagyonőrt állítsanak.)

Hell István 2013.12.10. 10:20:53

@jan: Ez pontosan így van. Egyetértünk. De attól még nem lesz kevesebb lopás.

Hell István 2013.12.10. 10:22:52

@pocaklakó minimanó:

a) De. Régen is loptak. Olvasd el Illyés Gyulától a Puszták népét.
b) Van nyaralóm szegénységtől sújtott területen.

Robinzon Kurzor 2013.12.10. 10:25:31

@poszt: "Ahol a rendőrség és a magyar állam garantálja polgárai és magántulajdonuk biztonságát, a kutyának nem hiányoznak a gárdisták."

Így van, Lamperth Mónika monnyon le!!!! ... oh wait ..

Hell István 2013.12.10. 10:26:55

@holmsz: elhiszem, hogy szegény vagy, nincs munkád, és nyilván nem is fűtesz, szarsz arra, hogy megfagynak-e a gyerekeid.... ki erre büszke, ki arra...

Vidéki 2013.12.10. 10:43:03

@Robinzon Kurzor:

A magadfajta propagandisták beteges agyában "Rőzsegyűjtésként" realizálódik az a cselkménysor, amikor csak definiálni kellene, mit hívunk rőzsének, de nektek nem akaródzik racionálisan gondolkodni!

"MTI, 2013. december 5.: „Ágoston Gyula erdész fatolvajok által kivágott,

évszázados kocsányos tölgy

feldarabolt törzsét nézi Nagykörű és Kőtelek között az ártéri erdőben 2013. december 5-én.

A tolvajok, akik

nyolc, évszázados kocsányos tölgyet vágtak ki,

csak a vékony ágakat tudták elszállítani, mert időközben a tulajdonosok észrevették a falopást és feljelentést tettek a rendőrségen.″

Az évszázados kocsányos tölgyek vékonyabb ágai sem annyira vékonyak, hogy "rőzsének" lehetne nevezni.

Karinthy Frigyes írta egykor:

"Megrontották a szavak becsületét!"

Szúrófény 2013.12.10. 10:54:35

@aeidennis: Az erdőtalajt a lehulló ágak, levelek korhadéka trágyázza! Így valahol károsítja az "ággyűjtő" is'

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.12.10. 11:06:26

lehet, nem a gáton kéne készenléti vitézkedni, hanem válogatás nélkül és rendszeresen szarrá verni a putrijaikban a cigókat.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.12.10. 11:06:26

lehet, nem a gáton kéne készenléti vitézkedni, hanem válogatás nélkül és rendszeresen szarrá verni a putrijaikban a cigókat.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.12.10. 11:07:37

@vantaan: Én az idén két feljelentést is tettem áfacsalók ellen. Az egyik életveszélyesen megfenyegetett. Pont annyira nevetséges senkiházi, mint te, csak te még valódi sem vagy.

Vidéki 2013.12.10. 11:08:54

A beteges balfácán propagandisták a Kettős Mércétől

azt képzelik, hogyha ők a "nyolc, évszázados kocsányos tölgyet", amit a Nagykörű és Kőtelek között az ártéri erdőben kivágtak a tolvajok,

"Rözsének" keresztelik át, akkor mindjárt a

tulajdonosok, a polgárőrök és a hatóságok a hibáztathatók,

mert akadályozzák szegény rőzse gyűjtők, megélhetésileg motivált és akceptálható tevékenységét!

Rátóti Mutyikos 2013.12.10. 11:16:33

@jose maria padilla: vagy a mocskos gardistaknak az igert pofont kiosztani!

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.12.10. 11:35:46

A gát...
Pár éve álltam a gáton, Kiskörénél, s néztem, amint a helyi folklór tagjai oldalba dobálják a harcsákat ólmos hármashorgokkal, az erőmű alatti kavargó vízben.
Azért beálltam, úgy néztek rám, mint egy ufóra, hogy gumihallal óhajtok harcsázni.
Alighanem zavartam őket, de keskeny a párkány, leginkább csak egyesével lehet támadni...
Pár héttel később az intézkedni igyekvő halőr-rendőr párost éjjel bedobták a vízbe.
Újabb pár nappal később a helyi folklóristák megint harcsára vadásztak, amikor a gát tetején megjelent Szolnokról a nemtudommilyen nevű kommandó. Az úszni tudók beugráltak a Tiszába, de pechükre a vízen is érkeztek az álarcosok, motorcsónakokkal. Ami utána történt, azt nem lenne jó hallani a hellistvánoknak.
Érdekes módon azóta nyugi van, lehet horgászni, csak a hal kevesebb.

vantaan 2013.12.10. 11:42:15

@Mr Falafel: ....és Te Shenkiháshy valódi vagy?
Shenkiháshy valódiként most "házmesteri" állást ajánlasz?
Beszélj világosan!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.10. 11:56:14

Egy kedves ismerősömnek van egy kis ártéri nyaralója arrafelé. Túl a gáton, a Tóalja nevű részen. Ez az ismerősöm meséli, hogy nem nagyon van már kedve lejárni a nyaralójához."

majd vesz másikat turul, amíg ezt benövi a gaz, a fideszes kulákok több lábon élnek

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.10. 11:57:04

@Vidéki: A hatóság nevezte úgy.

police.hu/hirek-es-informaciok/legfrissebb-hireink/kozrendvedelem/keszenleti-rendorok-intezkedese-nagykoruben

"A rendelkezésre álló adatok szerint a 35 éves férfi 2013. december 8-án 9 óra 55 perc körüli időben Nagykörű külterületén, a Tisza gát partján

>>>lehullott faágakat<<<

gyűjtött össze és tulajdonított el."

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.10. 12:01:36

ja hogy nyugdíjasok,
de amíg nincsen normális közbiztonság, addig van gárda is, és nem fogjuk elfelejteni, hogy jöttek páran, akik megcsinálták, megpróbálták,

Robinzon Kurzor 2013.12.10. 12:07:58

@Vidéki: "A magadfajta propagandisták"

Abból, hogy te egy magadfajta propagandista vagy és a birkanyáj tagjaként magadra tekintve többes számban kommunikálsz ("nektek"), még nem következik, hogy mindenki más is ilyen.

Így marad az, hogy -- önszorgalomból vagy feladatként -- a levegőbe beszélsz, és még saját magad felé sincs annyi igényességed és önbecsülésed, hogy legalább látszólag ne tűnj totális idiótának, aki csak szajkózni tudja, amit a brossúrában kiadták neki.

Nagy mellénnyel állítasz dolgokat, amikről láthatóan fogalmad sincs, semmivel nem tudod alátámasztani ... aztán még te állsz neki propagandistázni.

Ha küldök egy húszforintost, játszod még tovább a hülyét?
Á nem, csinálod te azt ingyen is, ugye?

tobeor 2013.12.10. 12:13:13

Írjatok már egy listát, hogy a szép új fideszvilágban mit lehet lopni és mit nem, csak hogy mindenki tudja mihez tartsa magát.

Ha jól értem akkor hidegben fát lopni tilos, (megfagyni szabad).

Ellenben lehet lopni: trafikot, földet, közbeszerzést, pozíciót, takarékszövetkezetet, ÁFA-t, stb.

Kérném a pontos hivatalos listát a lopható/nem lopható jószágokról, köszönöm.

Pelso.. 2013.12.10. 12:19:51

@tobeor: Ily módon megközelített lista szükségtelen, hisz lopni bármit-mindent lehet, csak néhányaknak (a tűrőképességhez képest persze sokaknak) teljesen büntetlenül.

Rive 2013.12.10. 12:21:50

Ügyesen időzitett ellencsapás jobbról, szokásos gusztustalan formában.

Rendőrségi hir ugye hullott fáról, mellépakolva teljesen másik kaliber egy helyre - a többi a trollhadsereg dolga, úgyis nagy gyakorlatuk van a dolgok összemosásában.

Aki azokat a tölgyeket kivágta, nem hullott fára utazott.

És nem lesz meg soha.

Persze aki meg hullott fára ment, azt zaklassa csak a rendőr, legyen belőle ügy többér' mint amennyiből a téli fűtése kijönne, mer' röndnek köll lönni, ha beledöglik is az apraja, vagy ha úgy kell berugdosni a kutyaszart a szőnyeg alá.

vantaan 2013.12.10. 12:21:56

@tobeor: Ki mondta ,hogy nem lehet fát lopni? Ez aljas rágalom a nemzet(vesztő) kormánya ellen!
Igenis a magyar ember lophat fát!!! Lásd a csabdi környéki akácos! ....bizonyítékul annak az Eu-s támogatásból vett traktor fényképét amellyel LEHET fát lopni!!!
No persze nem minden magyar, mert azért Áfát csalni is csak olyan csalhat aki támogatja a Nemzeti Együttműködési Rendszer-t! ....mert azért LOPNI, Áfát CSALNI csak IGAZ MAGYAROK-nak lehet!

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.12.10. 12:23:28

" Jó lenne, ha mindenhol számítani lehetne a feltűnésükre."
Ja, csak amikor OV vejének, Tiborcz Istvánnak az emberei irtották napokon keresztül valaki másnak, akkor nem akaródzott nekik megjelenni.
nol.hu/belfold/20130219-tiborczra_panaszkodnak
nol.hu/belfold/20130920-traktor_van__tettes_nincs
Még most se láttok kettős mércét?

Robinzon Kurzor 2013.12.10. 12:28:03

@tobeor: "Írjatok már egy listát, hogy a szép új fideszvilágban mit lehet lopni és mit nem, csak hogy mindenki tudja mihez tartsa magát"

Empirikus úton bizonyítást nyert, hogy fát is lehet lopni, de csak a miniszterelnök leendő vejének traktorával, amin utána a miniszterelnök gyerekének esküvőjén az ifjú pár giccses parasztromantika legszebb hagyományait felelevenítő stílusban fotózkodik.

Remélem, tudsz követni.

tobeor 2013.12.10. 12:37:58

@Pelso..: @vantaan: @Robinzon Kurzor:

Köszönöm a teljesen egybevágó válaszokat, azt hiszem már kezdem pedzegetni a lényeget... :)

Trackers 2013.12.10. 12:38:29

A Kettősmérce mindig is a hangulatkeltésre dolgozott.
Grafikonjaiból rendszeresen lahagyják az MSZP kormánnyal való összevetést, és tolják a ballib megélhetési bűnözők érdekvédelmét izomból.

Olyan mint az index portfólió rovata.
Onnan tudod, hogy javul az árfolyam, hogy nem írnak róla.

bgp 2013.12.10. 12:39:09

@Hell István: Ráadásul a falopás előfordul minden társadalmi osztályban. De a készenléti rendőrség egyelőre csak a "rőzsetolvajok" ellen lép fel.

Trackers 2013.12.10. 12:42:25

@tobeor:

Ma már volt dorgliberalizációs posztod,
Keresztény gyalázó, egyházellenes posztod,
És most a megélhetési bűnözők érdekében is szóltál pár jó szót.

Szerintem mehetsz a kasszához, és ma korábban hazamehetsz az MSZP pártszékházból.

Bár a hónap blogozója kétségkívül dicső szempont lehet számodra még, úgyhogy maradj ! :D

bgp 2013.12.10. 12:43:38

@Vidéki: Olvassál is ne csak írj. Pl. rendőrségi közleményt. Ha a rőzsegyűjtő kisembernél volt láncfűrész, jogos lenne ez a cikk meg a te habzásod.
Egyébként maszatolás. Addig amíg eldöntik a központban, hogy ez hogy is volt, beszélj kicsit a traktoros Tiborczékról.

tobeor 2013.12.10. 12:46:52

@Trackers:
"Ma már volt dorgliberalizációs posztod,"

- hazugság

"Keresztény gyalázó, egyházellenes posztod,"

- hazugság

"És most a megélhetési bűnözők érdekében is szóltál pár jó szót."

- részhazugság.

Szép munka volt, szerintem mehetsz a kasszához, és ma korábban hazamehetsz az Maffidesz pártszékházból.

Bár a hónap blogozója kétségkívül dicső szempont lehet számodra még, úgyhogy maradj ! :D

Trackers 2013.12.10. 12:53:58

@Vidéki:

Hát igen..

A ballibek mindig is a tolvajok mellé álltak.
Ők alkották meg a "megélhetési bűnöző" fogalmat.

Amivel gyakorlatilag mindenkit felmentettek azonnal aki lopni megy.

Az aluljárókba szarás fontossága után ezt dobta a gép, mert a pártközpont.

sundokaan 2013.12.10. 13:02:13

@Hell István: értem, tehát minden szegény bűnöző, és jogosan..

Mária 2013.12.10. 13:06:42

@Kettes:

"Ákos, az Isten áldjon meg, az megvan, hogy a főnökeid nem évszázados fákat lopkodnak, hanem a GDP mérhető részét, és hogy a rendőrség és a magyar állam garantálja számukra a háborítatlan rőzsegyűjtést? Nem sül le a bőr a képedről ilyenkor?"

És kint vannak már az utcán a tiltakozó százezrek?

Naugye.

sundokaan 2013.12.10. 13:07:52

durva hogy még büszkélkedve írják: "lehullott faágakat lopott, de elkaptuk"... ez röhej

hoplita 2013.12.10. 13:08:49

@Hell István:
Hallottál már az önfenntartó börtönökről, te faszszopó libsigeci?
Ahol a védenceid a bányában gyúrnak és nem a fitnesszteremben?

belgabela 2013.12.10. 13:10:24

Nem szabad lopni. Van aki ezt nem szereti. Itt is van. Pedig elmúlt a bolsevik erkölcsök időszaka! Nem is jön vissza, hiába is reménykedtek.

Mária 2013.12.10. 13:10:30

@S=klogW:

"helyi szinten falusi környezetben személy szerint lehet tudni ki lopja a fát"

Tudni lehet, csak bizonyítani nem. Valahogy úgy vannak vele az emberek, hogy éppen pont, amikor lopódnak azok a fák, a derék átlagpolgárnak éppen akkor van az ellenkező irányban néznivalója, amiről semmiképpen nem akar lemaradni.

Tudod, mint amikor azt a fiatal férfit verte a szegedi villamoson az elborult agyú hülyegyerek. Ötven utasnak meg fontos néznivalója volt az ablakon kifelé közben.

hoplita 2013.12.10. 13:11:14

@legeslegujabbkor:
"... utáni következő lépés a saját puska beszerzése lesz...."

Náéunk az 8 évig terjedő, te észkombájn
Nézd már meg, ahogy a hős tek a sárba fektet egy 72 éves embert egy szaros kis .22-esért.

hoplita 2013.12.10. 13:13:50

@aszekelyek:
"..., 20 ezerig,, per cselekmény ..."

Basszam habosra a szád székelyildikó, a fityiszed felemelte 50-re, te libafos.

hoplita 2013.12.10. 13:18:23

@Kettes:
Ha a te erdődből vinnének el 10 köbméter fát egyetlen éjszaka, akkor nem azt ugatnád, hogy bezzeg a csutitörpegecigányék is lopnak, hanem visítanál, mint a tengerimalac, te képmutató faszszopó.
Hogy szart vóna anyád a Dunába.

belgabela 2013.12.10. 13:24:34

@bgp: Mikor elkapták már elrejtette? Védd a védhetetlent!

Hell István 2013.12.10. 13:25:42

@hoplita: ha anyád nem tanított meg beszélni, hallgass...:D

panelburzsuj 2013.12.10. 13:26:40

@Hell István:
Egyre többször támad olyan sejtésem, hogy suttyomban azért mindenki hoplita testvér titkos ügynöke...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 13:27:27

Az oké, hogy valaki kivágott pár tölgyet, és elkapták.

De mi van, ha tényleg rőzsét gyűjtött valaki, és jól megvágták?

Vagy legközelebb akkor is tűzifát kell vinni, ha bográcsozni akar az ember?

belgabela 2013.12.10. 13:28:58

@ColT: Ha. De azt is csak, ha a tulaj megengedte neki. Ha nem, lopott.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 13:30:25

Ja meg, a KM-en is leírtam. Korábban itt is írta valaki.
A fatolvajok nem ágakat visznek el, hanem a fát. Gallyakkal nem szoktak foglalkozni.
A rendőrségi propagandának meg a 2 hét óta azt sem hiszem el, amit kérdez.

Félreértés ne essék, nem azt mondom, hogy baj, hogy elkapták a tölgyet kivágókat. Azokhoz kellett volna a TEK-nek mennie. De rőzsegyűjtésért bevigye a rendőr? Mi folyik itt?

hoplita 2013.12.10. 13:31:46

@Vidéki:
És most ugyan hogy van, te agyatlan foshalom?
A nemhijábaszületett rejtett erőforrások tutujgatása nem ugyanolyan módon folyik?

Nesze, te köcsög..

Nem emelnek vádat a cigány sorozatbetörők ellen, mert családjuk van, ami "rendkívüli enyhítő körülmény"

További részletek: kuruc.info/r/26/121096/#ixzz2n4gnT8z0

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 13:32:10

@belgabela: Fúvaze, lehullott faágakat lopni az erdőben, az azért komoJ bűncselekményi fennforgás. Hatalmas kárt okoz. (Remélem a madarakat is megbüntetik majd, ha fészket építenek belőle.)

Vagy a rendőrök nem tudják megkülönböztetni a rőzsét a rönktől. Nem lepődnék meg.

hoplita 2013.12.10. 13:34:27

@Hell István:
Jobb ha te fogod be, mert belelépek, faszszopó cigánynyaló.
A szegénység nem érdem, csak állapot, akár a kor. Nekem ne hivatkozzon rá senki, főleg ne egy cigánytenyésztő korcs geci, mint te.

Hell István 2013.12.10. 13:34:51

@belgabela: a bolsevik időkben sem volt szabad lopni, sőt akkor még hivatalos volt a "cigánybűnözőzés" (ami ma már csak trágár beszédnek számít). A jobbikos duma éppen a bolsi időket szeretné visszahozni.

panelburzsuj 2013.12.10. 13:38:07

@ColT:
"Mi folyik itt?"

Szokás szerint gusztustalankodik a mandiner - és a közönség meg önként és óbégatva erősíti ezt a szokását.

Kicsivel bővebb helyzetleírás:

www.szoljon.hu/jasz-nagykun-szolnok/kek-hirek/evszazados-tolgyfak-estek-aldozatul-528724

csepke 2013.12.10. 13:40:02

Itt is leírom, az erdő a vidéki gazda bankbetétje. Az erdőt pedig a fáért tartja elsősorban az ember. Ha a faanyag nem kellene neki, akkor minden bizonnyal kukoricaföldbe, vagy bármi másba invesztált volna. De neki a faanyag kell. És ezt veszi el valaki jogtalanul. Városon ezt nehéz megérteni, hogy miért fáj néhány ágacska, mert hát az csak ág ugyebár, meg a szegény család fűtene...stb. Dehát pont azért, amiért a kedves városlakónak is fájna ha a bankbetétjéből szivárogna el folyamatosan, ne is ezresenként, de százforintonként a pénze. Talán így érthetőbb.

hoplita 2013.12.10. 13:41:07

@sundokaan:
Nem, ennél a görénynél csak a cigó a jogos, a magyar dögöljön meg.
Irtani való büdös féreg, de jön még kutyára kamion.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.10. 13:44:26

@hoplita: Kíváncsi vagyok, miért baj, hogy 50.000 alatt szabálysértés a lopás. Tényleg minden 40.000-es értékre elkövetett lopásra rá kell engedni a teljes büntető igazságszolgáltatást, legyen belőle tárgyalás, dolgozzon vele bíró, ügyész, lehessen elfellebbezni a tábláig? Nincs elég ügyteher?

Nem ésszerűbb lezavarni szabálysértési eljárásban?

---

Az "elhalasztja a vádemelést" mióta "nem emel vádat"?

@belgabela: Ezzel az érveléssel, hogy "azért nincs nála az eszköz, mert elrejtette" mindenki és bárki bűnössé tehető, biztos hogy ez alkalmas az igazság megismerésére? :-)

Nálad pl. azért nincs 2 tégla heroin, mert elrejtetted?

panelburzsuj 2013.12.10. 13:45:14

@Mária:
"És kint vannak már az utcán a tiltakozó százezrek?"

Ingyé? Talán ha kapnaknának egy kis fát a tiltakozásér...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 13:45:17

@panelburzsuj: Az a bajom, hogy tök nem lenne meglepő, ha az éppen arra járőröző yard megbüntetni valakit, akirőzsét szed, mert fatolvajt éppen nem találnak (hülyék lesznek arra menni, ha rendőr van az erdőban).

hoplita 2013.12.10. 13:45:46

@panelburzsuj:
3 hete körül a szoljon nyomtatott kiadásában jelent meg, hogy az idén már a rőzsegyűjtést sem engedik a galériaerdőkben, mert a nappali rőzsézők éjszaka iparszerűen lopták a rönköket.
És vajon kik voltak?
Lehet hármat találgatni, de értelmes ember elsőre talál.
A mandiner meg sültbuzik gyülekezete. Ezek felköpnek és aláállnak, ha a gazda úgy kívánja és még egy kis lét is elereszt.:)

belgabela 2013.12.10. 13:47:03

@Hell István: Csak a bolsevikoknak. Az én nagyapámat kifosztották, ma is az akkori villájában uraskodik a koszos proli unokája, aki anno elvette. Nálunk nem adták vissza ami még megvan (sok helyen igen), mert itt a bolsik bennmaradtak a finomban a rendszerváltás után is. Máshol meg kibaszták őket mint macskát szarni.

Csak kérdezem. Ki nem szarja le a Jobbikot? Parancsolat. A legelemibb emberi parancsolat. Ha utáljátok is valamiért.

panelburzsuj 2013.12.10. 13:47:56

@Counter:
Azért baj, mert nem kell nyomozni.

Ha a károsult nem tudja szállítani a konkrét elkövetőt is - az állam nem "pazarol" erőforrást a felderítésre.

hoplita 2013.12.10. 13:49:33

@Counter:
Azért, mert vannak rétegek, akiknél egy 50 ezres lopás a megélhetésüket fenyegeti.
Volt olyan vidéki nyugdíjas, aki megfagyott, mert apránként ellopták az egész téli tüzelőjét.
Na, erre mit lépsz?
Másrészt önkényesen állapítják meg a kárértéket, tudok 100 ezres bicikliről, ami az ügyészség szerint húszat ért.
Ja...és milyen visszatartó erővel is bír egy szabsértési ejnyebejnye?

legeslegujabbkor 2013.12.10. 13:50:12

@hoplita:
"Náéunk az 8 évig terjedő, te észkombájn"

Azt hiszem, hogy a kerítésbe áram, és borba méreg sem támogatott magatartás, te kis zseni.

Csak az elkeseredésből elkövetett tettek egyre súlyosabbá válásáról írtam, persze ahol ott a gárda, ott ilyen sohasem történik meg.

belgabela 2013.12.10. 13:50:12

@Counter: Meg azzal az érveléssel, hogy "csak rőzsét gyűjt", bárki felmenthető. A lopás, lopás, ha szeretitek akkor is.

Nem véletlen, hogy nincs esélyetek a hatalomba visszakerülni. Az átlagpolgárnak épp elege van a kifosztók állandó mentegetéséből.

Borenbukk 2013.12.10. 13:53:13

@ColT: "Az oké, hogy valaki kivágott pár tölgyet, és elkapták."

Az tenyleg oke lenne, de azt nem kaptak el. Tartani lehet tole, nem is fogjak.

belgabela 2013.12.10. 13:54:14

@ColT: Nem érted mi? A bűncselekmény bűncselekmény.

Hihetetlen. Ha mindennap meglop valaki ezerrel, akkor mi az, az ezer mi? Neked lehet semmi. Van aki viszont nem annyira gazdag, vagy nem annyira majrés, hogy tűrje birkamód.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 13:57:58

@Borenbukk: Helyette a gaz rőzsést.

@belgabela: Anyám, sok-sok éven keresztül szabad volt rőzsét gyűjteni az erdőkben. Nagyon sok helyen még ma is szabad.
Értem, hogy fúbazmeg ez lopás, de ez kb. vihar a biliben, és talán a rendőrség lenne szíves akkor vegzálni a rőzsét gyűjtőket, ha már az olyan esetek, mint a tényleg értékes tölgyek kivágása, megszűntek, mert elkapnak minden tolvajt.
De oké. Legyen hatttalmas bűn a rőzselopás. Akkor is ott van az, hogy megint csak annyi történt, hogy éppen fogtak 1 madarat, és azzal példát statuálnak, másik 100 meg továbbra is lopja a fát, akár motorfűrésszel, akár rőzse formájában.

hoplita 2013.12.10. 13:58:05

@ColT:
Én minden este bemegyek hozzád és egy szolid vacsorányi cuccossal lelépek.
Mikorra unod meg faszikám?
Szerintem kurva gyorsan.

panelburzsuj 2013.12.10. 14:00:02

@hoplita:
Okos városvezetés úgy előzi meg az ilyen helyzeteket, hogy a városlakók által nyűgnek érzett öreg közterületi fákról

- "szakértőileg" megállapítja, hogy menthetetlenek

- közmunkásokkal kivágja, behordja, fölvágja

- a keletkező tűzifát kiosztja a "rászorulóknak" (akik közé hogy-hogynem mindig keveredik néhány nagyember rosszsorsú özvegy nagynénje, meg effélék...)

- a megkopaszodott közterületet közelicég újratelepíti baráti jóáron

Win-win-win.

hoplita 2013.12.10. 14:00:47

@legeslegujabbkor:
Értem én, hogy mire hegyezed a példát, de a kesznyéteni öreg ejnyebejnyét kapott, a boros csávót is nehéz lesz elítélni, viszont ha én telepumpálok söréttel egy buckalakót az engedély nélkül tartott 12-esemmel, akkor tuti sitt. És közelebb nyolchoz, mint a négyhez.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 14:01:04

@hoplita: Nem egészen ugyanaz a helyzet. Ennyi erővel a levegőért is lehetne díjat kérni (az erdőben akkor is potyognak gallyak, ha nincs gazdája, tök maguktól ) .

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.10. 14:01:34

@panelburzsuj: njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=143166.249111

117. § (2)-(3) bek. pl.

@hoplita: A szabálysértési ejnyebejnye 60 napig terjedő elzárásig megy, azért én azt éppen "ejnyebejnye" kategóriába nem sorolnám.

Bár biztos úgy volna helyes, hogy értékhatár alatt nagyobb büntetéseket osztogassunk, mint felette... és persze teljes pompázatosságban, ügyésszel, bíróval, rendes büntetőeljárásban, jusson csak minden lopott tyúk fel az ítélőtábláig.
Ráérünk ilyesmire, tényleg, annyi a fölös igazságszolgáltatási kapacitás, hogy már kis híján kiadjuk bérbe az egészet.

Felmentésről egyébként szó se volt. Annyira elvakult vagy, hogy neked már az is bűnmentegetés, ha a kis értékre elkövetett lopásnak nem látom a helyét a rendes büntetőeljárásban.

Én meg tudok 20 ezres bicikliről, ami a tulaj szerint 100 ezres volt. Na?

hoplita 2013.12.10. 14:02:00

@panelburzsuj:
Erre is tudok példát, jó hogy mondod és itt helyben.:)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 14:02:12

@hoplita: Tehát ha a vacsi nálam magától termelődik, akkor mondjuk tök nem érdekel, ha neked is jut.

Főleg, ha teneked pl. a vacsi az, ami nekem szemét! Ebben az esetben majdnem ez a helyzet.

belgabela 2013.12.10. 14:02:42

@ColT: Hogy jön ide anyád?

Annak az erdejében szabad (eddig is annak az erdejében volt szabad), aki megengedi. De annak akár a földjéről is elviheted a termést, aki megengedi. Itt nem engedték meg. Mit nem értesz?

Ha nem tudnak elkapni mindenkit, akkor inkább senkit ne kapjanak el? Ezt a logikát!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 14:06:36

@belgabela: "Ha nem tudnak elkapni mindenkit, akkor inkább senkit ne kapjanak el? Ezt a logikát!"
Hát ezt a logikát én sem értem, mert nem igazán ezt mondtam. Persze félremagyarázni lehet, csak felesleges.

"Annak az erdejében szabad (eddig is annak az erdejében volt szabad), aki megengedi."
Az igaz, de valahol van jelezve, hogy nem szabad? Másrészt meg nekem valahogy alap lenne, hogy a gallygyűjtés szabad, mert azzal tényleg csak az próbál fűteni, akinek nincs más lehetősége. Tűzifától messze van.

hoplita 2013.12.10. 14:06:58

@Counter:
Tudom, hogy 60 napig mehet, a gyakorlat viszont az ejnyebejnyével felérő pénzbírság, ami közmunkával kiváltható, ami meg szintén általában a röhej kategóriája, 6 órára ötezerrel megszámítva.
Az esetek többségében viszont a felderítés sem megy, mert dicső rendőrségünknek sürgős dolga van a 30-as táblák mögött.
Az ügyészség meg már a röhej kategóriája, tudok esetről, amikor ujjlenyomatot keveselltek a vádemeléshez és futni hagytak sorozatbetörőket. Rendőr haverom a haját tépte...

hoplita 2013.12.10. 14:07:46

@ColT:
Te hülye vagy, fijam...pihennyé' bazmeg.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.10. 14:08:59

@ColT:

Nem kellene beleszólnod abba, amihez nem értesz! Ha szerinted az erdő csak úgy magától van (s eszerint a logika szerint a zöldség és a gyümölcs is csak úgy megterem magától a kertben stb.), akkor felőled bárki lebonthatja a háztetőt, elviheti a hazád elől az autót, mert az csak ott van, a tolvajnak nincs tudomása arról, hogy azon valaha valaki dolgozott, te azért fizettél stb.!

belgabela 2013.12.10. 14:10:35

@ColT: Nem azt kell jelezni, hogy nem szabad, hanem azt, hogy szabad. Alapból nem szabad, azt nem kell külön jelezni. ahogy azt sem, hogy a kertemből nem szabad elvinni semmit, vagy a földemen nem te arathatod a kukoricát.

Szép is lenne, ha mindenre ki kellene írni, hogy nem szabad ellopni. Akkor azt mondanák, hogy nem volt rajta tiltás és ellopnák a tiltó táblát is.

Egészen elképesztő a logikád.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 14:10:46

@bbjnick: Nana. Nem mondtam, hogy az erdő magától lenne. Sem a többit. Azt mondtam, hogy az erdőben a letört ágak nagyjából állandóan termelődnek, merthogy szoktak letörni ágak.

Zöldség-gyümölcs-autó -> terelés, nem hasonló helyzet.

@hoplita: Micsoda érv.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.10. 14:11:49

@hoplita: No, hát a széles országos gyakorlatot, ami a tulajdon elleni szabálysértések büntetését illeti, nem ismerem. Te ismered, van valahol erről hozzáférhető statisztika?

Mindenesetre ezek szerint alkalmas jogi eszközök vannak, semmi sem indokolja, hogy a tyúklopásokból vádirat, táblabíróságig menő fellebbezések és harmadfokon meghozott ítéletek szülessenek. Mint ahogy ez célja értelmes embernek nem is lehet. A cél az, hogy végrehajtható büntetés legyen a vége, minél gyorsabban és olcsóbban.

A bírságolási előirányzatok és napi intézkedési normák teljesen abszurd módszerek, alighanem többet ártanak a közbiztonságnak a rendőri erőforrások félreterelésével és félreszoktatásával, mint a rőzsegyűjtés.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 14:12:06

@belgabela: Ketről tudható, hogy azt valaki tulajdonolja. Erdőről talán, de még csak a határai sincsenek jelezve.

hoplita 2013.12.10. 14:12:43

@ColT:
Mer'? Mit vársz?
Ha valami csak úgy 'magától' terem azt viheted, bazmeg?
Kinn a fődön elvetem a tengerit, oszt csak úgy terem, te meg szedheted? Magadnál vagy????

belgabela 2013.12.10. 14:14:03

@ColT: Minden valaki (minimum az állam, de az itt ugyanolyan mint a magánszemély) tulajdona. Nincsenek gazdátlan földek, telkek, még tárgyak sem.

Minek erőlteted?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 14:14:18

@hoplita: Te megpróbálod értelmezni amit olvasol?
A letört gallyakat nem kell termeszteni. Viszont az elszállításuk pénzbe kerül.

hoplita 2013.12.10. 14:14:44

@Counter:
Én csak lokális, helyi szintem ismerem a dörgést, mivel első kézből kapom az infókat, lévén a fiam csapattársa a helyi kapitány csemetéje és elég jó haverok vagyunk. Hihetetlen dolgokat hallok, a fejem fogom, hidd el.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 14:15:53

@belgabela: Ezt tudom, csak az a kevéssé érthető, hogy miért kell mindent pénzben mérni. Mondom, ennyi erővel a levegőt is lehetne. A tenger vizét is. Az esőt is.
Idióta egy társadalom ez na.

Beviszik az embert az őrsre, mit követett el? Gallyakat szedett. Waze.

hoplita 2013.12.10. 14:17:20

@ColT:
A letört "gallyak" mázsája jelenleg fafajtától függően 1800 és 3000 között van. Tudtad?
Na, akkor innen indulj, hogy mi az, ami "ingyen" van és mi mibe fáj itt vidéken, ahol a tojást meg a tyúkot gyártják...vagy terem az árokparton? A faszom se tuggya mán...:)

belgabela 2013.12.10. 14:17:55

@ColT: Lopott vazze. Az én erdőmben az szed bármit, akinek arra engedélyt adok.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.10. 14:18:37

@ColT:

Az erdő tulajdon. Az erdő nem valakinek a tulajdonát képező földterületen terül el, az erdőt nem telepítették, az nem jelent munkát, az erdőt nem tartják karban (van neked fogalmad arról, hogy milyen kötelezettségei vannak egy erdőtulajdonosnak a tulajdonát képező erdő karbantartására vonatkozóan?!)? Ennyi erővel bemehetek a házadba és ezt-azt, amihez kedven támad, elvihetek, mert nem tudtam, hogy a tiéd!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.10. 14:19:04

@belgabela: "Minden valaki tulajdona."

Kinek a tulajdona pl. az állami erdőben vadon termő gomba, gyógynövény, vadgyümölcs?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 14:19:05

@hoplita: Itt vidéken -> ahol én is élek, jó reggelt.
Na most abban azért nem vagyok teljesen biztos, hogy ha valaki nem nagyüzemben szedi, akkor akár 1 mázsát is hazavisz.

micsoda? 2013.12.10. 14:19:20

@Rive: "Ügyesen időzitett ellencsapás jobbról, szokásos gusztustalan formában. "

Helyes fogalmazás, és igaz!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 14:21:06

@bbjnick: Tudom, milyen kötelezettségei vannak egy erdőtulajodnosnak. De azt azért nem hiszem, hogy a letört ágak akkora pluszt jelentenek egy erdőben, hogy ne lehetne _magáncélra_ gyújtósnak, tüzelőnek gyűjteni.
De oké. Akkor mondjuk be szabad menni a valakinek a tulajdonába? Szabad ott nézelődni? Netán turistaként átmenni rajta? Hát azzal károsítod.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.10. 14:22:30

@hoplita: Azért azt nem kéne vetíteni, hogy a gallyaknak hasábfaára van :-)

hoplita 2013.12.10. 14:22:56

"... Ahol a rendőrség és a magyar állam garantálja polgárai és magántulajdonuk biztonságát, a kutyának nem hiányoznak a gárdisták...."

Erre meg még nem is reagáltam, kedves szerző.
Baszódj meg, te kis sunyi majom.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 14:23:08

@Rive: Ezeknek mondhatod, nem értik. Mondjuk jobban fogalmaztad mint én.

vantaan 2013.12.10. 14:23:37

@ColT: a nagy lófaszt ennek a sok éhen korász erdő tulajdonosnak.
Államosítani kell az erdőket és kész. S állampolgári jogon minden magyar állampolgár pl. 20 q hullott gallyat szedhessen.
Ezzel javul az erdők növény egészségügyi állapota s segítenének a magyarokon is.
Nem kell ide magán tulajdonú erdő. csak mindig a gond van vele.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 14:26:07

@vantaan: Nem talált, semmi ilyesmire nem gondoltam. Nem kell mást belemagyarázni, mint amit leírok.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.10. 14:27:12

@vantaan:

Nem vagy te egy kicsit kommunista?:-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 14:27:20

@Counter: Szerintem nekem akart görbe tükröt tartani, hátha helyeselni fogok. Hülye nem vagyok, csak kicsit emberségesebben állok a dologhoz.

hoplita 2013.12.10. 14:27:33

@Counter:
Mit nevezel gallynak?
Az ujjnyi kis szarokkal senki nem törődik, a csuklónyi ágak már hasábértéken vannak. És egy mázsa akác jelenleg 3 ezer.
Lécci, ne vitatkozz már ezen, pár száz mázsányit már megforgattam ezekből is...meg rönkből is.

@ColT:
Gond nélkül összeszdnék itt a Hortobágy-Berettyó galériáiban napi tíz mázsát, de nem tehetem. Pedig egész jó kis napszám kijönnek a kocsányos tölgy leszakadt, száraz ágaiból.
Van még valamid...vagy már elég volt?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.12.10. 14:29:40

"Az egyik üdülőtulajdonos például földkábellel húzatta be az áramot az épületbe, hogy ne zavarják légkábelek a természet szépségét. Egyik nap beásták a vezetéket – másnap meg ellopták az egészet."

ez tutti hazugsag!!!
szerintem asot es kapat se lopnak a nem ma barnultak, de hogy egy komplett arkot kiassanak a kabel kedveert ezt nem hiszem el!!!

foldkabelt teglakkal kell lerakni es nem csak leb.szni...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.10. 14:31:13

@ColT:

Nem a letört ágakról van szó, hanem legalább a fél ország erdőinek letarolásáról és a vidék módszeres lerablásáról, földigrombolásáról. A jelenlegi büntetőpolitikai ugyanis ide vezet.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2013.12.10. 14:31:58

bemasolnam a gally ertelmezest...

www.bama.hu/baranya/kozelet/lejart-a-fatolvajok-ideje-328685
"Gombát, gyógynövényt az egyéni szükségletekre

A tavaly megjelent erdőgazdálkodásról szóló törvény szerint az egyéni szükségletet meg nem haladó gomba, vadgyümölcs, gyógynövény az állami erdőkben szabadon, magánerdőkben a tulajdonos engedélyével gyűjthető. Ha a mennyiség több, és eladásra szánt, akkor a tételért ki kell fizetni azt az összeget, amit az erdészet megállapít. A tüzelőanyag gyűjtése a vágástakarításban (az erdészet fakitermelése utáni helyszínen) az illetékes kerületvezető erdész utasítása alapján, az erdészet igazgatója által aláírt, névre és erdőrészletre szóló engedéllyel lehetséges. Mindennemű fát, gallyat, rőzsét is csak írásos engedély alapján, az érték kifizetése után lehet elvinni. Erdőben ne hordjunk magunknál fél kilónál nagyobb fejű baltát vagy fűrészt, mert tilos. A helyi erdész a fagyűjtési lehetőségekről minden információt megad."

tehat volt egy helyzet amire VEGRE a retek torvenyhzoas valaszolt es kepes volt torvenyt hozni ra!!!
igy kerem szepen gallyat nem szabad gyujteni, es ezt koszonjuk meg a sok nem magancelra gyujtogeto kisiparosnak...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 14:33:30

@hoplita: Hát a fene tudja, szerintem inkább fát lopnak nagyüzemben, mint rőzsét. De oké, nagyüzemben legyen bűncselekmény, de gyanítom, akit most elkaptak, az nem nagyüzemben szedte. VAlahogy nem tűnik olyannak az egész ügy.

@bbjnick: A fák kivágását én is keményen büntetendőnek érzem, az erdőnek ugyanis az a lényege, az adja a vagyont, nem a hullott gally. Csak hát ahogy a mellékelt ábra mutatja, azokat nehéz elkapni, nem is nagyon hajtja őket a yard.

Rive 2013.12.10. 14:35:26

@bbjnick: "Nem a letört ágakról van szó, hanem legalább a fél ország erdőinek letarolásáról"

Újraolvastam a rendőrségi közleményt, a KM és a Mandiner cikket is, de a tényanyag mindenütt csak hullott fáról szól.

Biztos vagy benne, hogy a megfelelő bogyót sikerült reggel bevenned, és nincsenek sárkányok a konyhában?

panelburzsuj 2013.12.10. 14:35:34

@Counter:
Szerezz magadnak egy bűnügyi osztályvezető ismerőst, és beszélgesd meg vele, hogy milyen a rendőrség belső ösztönzési/premizálási rendszere.

utána jöhetsz a jogaszbállyal.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.12.10. 14:35:54

@Counter:
"Kinek a tulajdona pl. az állami erdőben vadon termő gomba, gyógynövény, vadgyümölcs? "

Az a gyanum, ez itt maganerdo volt.
www.szoljon.hu/jasz-nagykun-szolnok/kek-hirek/evszazados-tolgyfak-estek-aldozatul-528724
"– Igazán szomorú látvány fogadott bennünket, amikor felfedeztük, mekkora pusztítást vittek végbe a tolvajok a tájvédelmi körzet területén – mondta el Luzsi József, a Magánerdőtulajdonosok és Gazdálkodók Országos Szövetségének elnöke.
– Több millió forint a kár, az eszmei értékről nem is beszélve. Ráadásul mindez értelmetlenül, hiszen a fa túlnyomó részét el sem tudták vinni a rossz szándékkal érkezők. A tolvajok vélhetően a folyó túlsó partjáról érkeztek. Azon a részen, Tiszabő térségében ugyanis jelenleg 24 órában járőröznek a készenléti rendőrök – amit nagyon pozitív dolognak tartok –, így ott nemigen tudnak tüzelőanyaghoz jutni azok, akik mostanáig a környékbeli erdőből lopták a fát. Ezért aztán szervezetten, éjszakánként „kirándultak át” csónakkal a Tisza túlsó partjára, hogy a másik oldal kevésbé őrzött árterén szedjék össze a kályhába valót. Valószínűleg így vetettek szemet a hatalmas tölgyfákra is, melyeket egy éjjel méternyi magasságban vágtak derékba. Azóta jórészt a lombkoronát gallyazták le, s a könnyebben szállítható ágakat vitték el. Legutóbb azonban úgy megzavarták az illegális favágókat, hogy egyikük még a kabátját is hátrahagyta, úgy menekült – mondta."

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.10. 14:36:07

@bbjnick: Régi szép emlékek, mi? :-P

@hoplita: A közlemény nem említ járművet, fűrészt, baltát, tehát – gondolom – kézi erővel akarta hazavinni, amit gyűjt.
Nekem az az érzésem, hogy hasábértékű vastagabb gallyakat (ágakat) egyrészt össze kell ehhez vágni, másrészt elvinni is macerás, hiszen súlyosabb, tömörebb.

De most már tűkön ülve várom a némafilmes felvételt az elfogásról és a lefoglalt zsákmányról. Tudnom kell, hogy pontosan mi is történt!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 14:38:40

@Counter: Te tényleg ám. Az állam kinek a tulajdona? Mondjuk mi tartjuk fent. Öööööö :D

==T== 2013.12.10. 14:39:47

@Hell István: de törvényesen kerülnek oda.

A szegénység lehet ok a bűnözésre, de nem lehet mentség.

Rive 2013.12.10. 14:40:00

@ColT: "A fák kivágását én is keményen büntetendőnek érzem..."
Hja, mindenki.

Diszlexia, diszkalkulia OK, ezeket értem. De hogyan nevezük, amikor a 'homo blogger politicus' elkezdi a tényanyagot zagyválni? Biztos erre a betegségre is van már valami szép név.

csepke 2013.12.10. 14:43:23

@ColT: "A fák kivágását én is keményen büntetendőnek érzem, az erdőnek ugyanis az a lényege, az adja a vagyont, nem a hullott gally. " Nono. A vagyont, némiképp leegyszerűsítve, az erdő fásszárú élőlényei adják ez mondjuk a tőke. Amit faanyagot időről időre kivisznek belőle az mondjuk a kamat. Szép kis fűrészfogas grafikont lehet rajzolni adott terület fatömeg növekedéséről. Monoton növekvő, majd beáll egy szintre ideális esetben. És még egy érdekesség külön neked ;) ha nem viszik ki a faanyagot az akkor sem hulladék hanem visszaforgatódik az erdő talajába az avarral együtt. Ugye nem úgy képzeled hogy a szép kezelt karbantartott erdő ahol szépen nő a pázsit alatta, és ősszel pedig összegereblyézik és kihordják a szir-szar gallyakat és a lehullott leveleket?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 14:45:35

@Rive: +1

@csepke: Nem, de a hullott gally kivételével pont marad elég tápanyag, illetve nem nagyon lehet _minden_ lehullott cuccot összeszedni. Legalábbis erdőszinten nem nagyon szokás mindent összegereblyézni.

Ez majdnem olyan, mintha a galamboktól visszakövetelnéd a moztsát, ami az utcán elfogyasztott szendvicsről potyog :D

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.10. 14:48:45

@Counter:

Valahonnét ismernek kellene magácskát?:-)

Rive 2013.12.10. 14:48:58

@csepke: "...'ha nem viszik ki a faanyagot az akkor sem hulladék hanem visszaforgatódik az erdő talajába az avarral együtt."

Nyári időszakban a büdös cigányt ki kell zavarni hetente háromszor az erdőre - sz@rni.

Probléma megoldva.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.10. 14:49:22

@bbjnick:

ismernek kellene= ismernem kellene

csepke 2013.12.10. 14:50:08

@ColT: De CoIT drága lehet hogy te így gondolod hogy az úgyicsak hulladék, bár nem így van, de ez akkor sem a te kompetenciád, vagy a tolvajé, megítélni hogy x földjén az ott hulladék és nem kell neki úgysem, vagy direkt szeretné otthagyni hogy visszaforgatódjon. Övé kész.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.12.10. 14:54:06

amugy otthon mar minden erdo magantulajdonban van?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 14:57:10

@csepke: Nem mondom el 26-odszor. Szerintem jut is, marad is. De oké, nem ítélem meg, nem ítélhetek meg senkit (ellenben te hogy ítélheted meg, hogy ez most baj az erdő tulajának?). Éljen a szent magántulajdon! Fizessetek boldogan mindenért.

Ettől még azért van egy gondolat. @hoplita: -nak meg a többieknek is.
Oké, ne lopjon senki semmit az erdőből, rá se merjen nézni. De hős rendőrségünk akciója, akiknek szent kötelessége megvédeni a valóban értékes tölgyeket, ehelyett egy nyamvadt rőzseszedő arcot találnak, ezt eéőadni sikerként, valahol szerintem netevséges.
Ez volt a másik, ami nagyon zavart.

csepke 2013.12.10. 14:57:14

@hagyma: vagy magán, vagy állami(vízügy, erdőgazdaság stb.), vagy önkormányzati

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 15:00:02

@csepke: Tényleg, ha valaki az utcán összeszedi a szemetet, az büntetendő? Honnan tudná, hulladék-e?

De mondjuk azért is megbüntetnek, ha kijavítod a házad előtt a szétmállott járdát, vagy az utat.

csepke 2013.12.10. 15:00:52

@ColT: igen, én azt gondolom hogy a magántuljadon szentségének tiszteletben tartása, és ezen ebben a kis posztszocialista országban még bőven lenne mit dolgozni hogy az emberek fejébe egyszer s mindenkorra bevésődjön, elengedhetetlen egy jól működő gazdasághoz. Most viszont már nem leszek, el kell mennem.

pocaklakó minimanó 2013.12.10. 15:00:58

Azért igazán muris az is, hogy oda-vissza milyen szervezetten működik a fakivágás elítélése.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 15:03:33

@csepke: Lennének bizonyos dolgok, ahol nem kéne ezt ennyire erőltetni. Változik a világ.

De ez pl. olyan, hogy a mecseki erdészet engedélyezi még a medvehagyma gyűjtését is, bizonyos mennyiségig, nem lehetne rőzsével is ilyet?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 15:04:53

@csepke: Eh megvan, mi a jó fogalmazás : szükség van a magántulajdon védelmére, de nem az idiotizmusig. Azt nagyon helyesnek tartom, hogy a betörőkkel szemben felléphessen a tulaj, de ilyen dolgokat, mint az erdőből hullott gallyat... eh.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.12.10. 15:27:21

@csepke: az allam en vagyok
ott miert ne szedhetnek gombat, vagy rozset?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.12.10. 15:33:04

@ColT: mondjuk kellene tudni magantulajdonu-e az erdo
ha az, akkor joga sincs belepni elvileg, nem hogy rozset szedni, de akkor a rendornek sem igazan, ha nem hivjak ki
ha allami tulajdon, vagy onkormanyzati akkor szerintem siman joga van gombaszni, vagy rozset szedni
/fat kivagni sehol semmikor engedely nelkul, az mas kerdes/
persze ha asajatja, akkor igen
azert szanalmas, hogy ilyen rozsegyujtoket begyujtenek, papirmunka, megalazas, penz, elzaras

BSz 2013.12.10. 15:36:37

@hoplita: Oszt te nemzeti kommunista bérenc Mansfeld Pétert is törvényesen lógatták fel terrorizmusért, úgy hogy az elkövetésekor nem volt 18. A (kézivezérelt) közhangulat indokolta a legsúlyosabb büntetés kiszabását. Ezért kellenek az emberi jogok te majom!

pocaklakó minimanó 2013.12.10. 15:36:38

Pár hónapja volt az, hogy beszólogattak kedves jogvédőink, mert a pasaréti ferences templom a netre felrakta a templom előkertjében levendulát és egyéb növénykéket gyűjtögető "szegényeket" bemutató kamerás felvételeket.

Ó, micsoda rasszizmus!

BSz 2013.12.10. 15:37:35

@hagyma: Belépni joga van 'elvileg', aztán a tulajdonos jogtalan eszközökkel ezt meg szokta akadályozni. Magyar gyakorlat...

BSz 2013.12.10. 15:40:33

@csepke: A balta amit a szegény ember a 'jómódú kispolgár' hátába ereszt meg a szegény emberé.

Népjólét nem azért kell, mert sajnálni kell a cigókat, öregeket, munkanélkülieket, hanem mert ha nincs népjólét, akkor a prolik meg az alattuk lévő osztály elkezd többet bűnözni, ami a kispolgárokat sújtja a legjobban.

Úgy is mondhatnám, hogy a magántulajdont csak a kispolgárok nem tudják érvényesíteni, mert a szegénynek úgysincs (veszteni valója), a gazdag meg megoldja állambácsi nélkül.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 15:43:58

@hagyma: Hát látod, erre van pénz. A magántulajdonú erdőt meg nem tudom, hogy lehet felismerni, ha nincsenek jelezve a tulajdoni terület határai...

Rive 2013.12.10. 15:47:13

@hagyma: gomba, gyógynövény, efféle szedése dolgában magán- és állami erdőre vonatkozóan is külön szabályok vannak. Nem ide tartozik.

A 'hullott fa' viszont alapesetben minden körülmények között az erdő tulajdonosáé.

Az adott esetben viszont ez a tulajdonjog a cikk szerint tisztán és egyszerűen az élet védelmével vanik szembeállitva, ráadásul olyan jogi (jogtalansági) környezetben, amikoris a csókosok nyakló nélkül, bármit: itt pedig lényegében nulla értékre szól az elkövetett 'lopás'.

Farizeus seggfejség, az.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.12.10. 15:49:26

@ColT: hat itt jelezni is szoktal
kiirjak
@Rive: OK, de azt el nem kepzelem, hogy a torveny szerint allami erdoben ne lehessen rozset gyujteni es akar gombat szedni, kirandulni stb.

Rive 2013.12.10. 15:57:40

@hagyma: mondom, gombaszedés/kirándulás más tészta, más szabályok. De rőzsét szedni (szalonnasütés helyben nem számit, ha épp nem tilos) nem szabad.
Attól, hogy állami, még csak köz, de nem közpréda.

Amúgy pl. ha jól emlékszem, egyes USA nemzeti parkokban (mittudomén, az is valami köztulajdonféle, nem?) is csak azt tüzelheted el, amit bevittél, vagy mi.

Ebben az esetben tényleg _kifejezetten_ az élet védelmével való szembeállitottság (meg a pitiánerkedés, plusz a blogoldali összemosósdi) az, ami dühítő.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.12.10. 16:03:17

@Rive: nemm ismerem az itteni szabalyokat, mert ritkan gyujtok rozset
a nemzeti park kulon kategoria
sima erdoben tuti szedhetnek rozset, vagyis nem tuti, csak gondolom
a nemzeti park az tulajdonkeppen egy zart terulet, kulon szabalyai vannak, rendszeresen ellenorzik, de nem egesz amerika nemzeti park
hat most nincs kedvem utananezni mi van a rozsegyujtessel:)
horgaszni lehet, de venni kell a walmartban 30 dollarert horgaszengedelyt, merhogy horgaszni jarunk nem rozsezni

es mi van a bodzaval?
azt lehet szedni?

___________________________ (törölt) 2013.12.10. 16:11:56

@bbjnick: nem mondtam, hogy ostoba, nem kell belevetíteni mindenfélét, ami nincs benne. Csak arra gondoltam, hogy ez pl. a Pest széli kertvárosokban működik. Valószínűleg a helyi rendőrök hozzállásán múlik. Én csak pozitív hozzállásról hallottam - örülnek neki, hogy ingyen javítják nekik a statisztikát, ha elkapnak pár betörőt.

Rive 2013.12.10. 16:14:01

@hagyma: arról nem tudok semmit.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.12.10. 16:20:37

az ilyen "komoly" bűnözőket évek óta üldözik.

Nem csak véletlenül elkapják, a rendőrök járőröznek a városok/faluk határában ilyenkor, hogy elkapjanak bárkit aki fát (phö, gallyat, hulladékot) mer szedni.

nem is értem, hogy ez miért éppen most lett hír, most kapta fel valaki?!

belekotty 2013.12.10. 17:00:12

@doggfather: Ugyanakkor azokat, akik nyíltan a természetvédelmi területen vágják a fát a Hármashatárhegyen, azokkal nem foglalkozik senki.

belekotty 2013.12.10. 17:04:01

@ColT: Az a gond a gally gyűjtéssel, hogyha szabad lenne, akkor szabad préda lenne. Már pedig ha mindet összeszeded, akkor azzal bizony megzavarod a természetet. A "véletlenül" letört faágakról nem is beszélve.

hoplita 2013.12.10. 17:12:13

@BSz:
Hogy kerül a csizma az asztalra, te húgyagyú faszkalap?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.12.10. 17:23:26

@belekotty: megzavarod a termeszetet
hahaha
mert sosem szedtek
az osember is a TIGAZ-tol rendelt
konnyu dumalni a computer mellol a meleg szobabol
ennek az embernek futesre kellett, mert nem volt penze fara
es gondolom nem vagott ki fat, hanem felszette a gallyat, hogy ne faggyon meg
na ezert bortonbe kell csukni
szerinted

varisztor 2013.12.10. 17:31:23

@csepke: Ökörséget írsz. A rőzsét, hulladék ágakat mindig is gyűjtögették a szegények, akik nem tudtak vágatni. Direkt szoktak nekik hagyni hátra vastagabbat is régebben, így lehett nekik juttatni úgy, hogy a méltóságukon nem esett egy fia csorba sem. A fent tárgyalt hírnél meg az a szomorú, hogy ez a készenléti izé a nagy tolvajok után jelent meg, amikor a profitra lopkodó már lelépett és megfogott egy olyat, aki rőzsézik, mert ő volt ott és rajta akarnak mindent leverni. Látszattevékenység.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.12.10. 17:50:18

@belekotty: Gyakorlatilag így is az, csak néha megfognak egy kevésbé szerencsés embert.

Azonban gondolkodjunk kicsit. Amíg nem volt ez szabályozva, rendszeresen az erdőről szedték az emberek a rőzsét. Még a 20. szd-ban is.
Baja let az erdőnek?

@varisztor: De MAGÁNTULAJDON nem éééérteeeed? :D

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.10. 18:03:11

Similis simili gaudet --- ahogy a latin mondja.

Aki a tolvajt védi, azért teszi, mert maga is tolvaj. Aki rőzsét gyűjt ott, ahol az tiltva van, akárhogy is csavargatjuk a dolgot, lop. Elég szomorú, hogy

"A kis tolvajok vas-békóban járnak,
A nagy tolvajok arany-láncot viselnek.
A kis kurvát a pellengérbe verik,
A nagy kurvák az ablakból nevetik."

de ez mit sem változtat a bűnelkövetés tényén.

Ha valaki kegyes lélek és a szívén viseli a szegények, az elesettek, az éhezők, a fázók sorsát, az adakozzon, jótékonykodjon. De milyen "kegyesség" az, ami lopásra, rablásra, gyilkolásra uszít?!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.10. 18:14:04

@bbjnick: lexikon.katolikus.hu/H/hetedik%20parancsolat.html

"a →Tízparancsolat 7. →törvénye: „Ne lopj!” (Kiv 20,15; MTörv 5,19).

Nem számít a ~ megsértésének, ha az föltételezhető, hogy az eltulajdonított dolog tulajdonosa önmagától odaadta volna azt, v. ha a tiltakozása ellenkezik a józan ésszel, ill. a javak egyetemes rendeltetésével (sürgős és nyilvánvaló szükség esetén, amikor a létfenntartás alapvető szükségleteiről van szó: élelem, hajlék, ruházat)."

Vicces Gyerek · http://macskapasztor.blog.hu/ 2013.12.10. 18:15:05

Röviden: A cikk lényege: A rőzsegyűjtő szigorúan azonos az ipari méretekben irtó fatolvajjal. (nyilván)

A magántulajdon védelme pedig a legfontosabb dolog a világon.

Van egy falu: Ebben a faluban élnek százan, az erdő mindenkié.
Az emberek egymás között veszik-adják a saját terményeiket, így mindenkinek jut minden.

Van egy rafkós ember közöttük: Azt mondja három falusinak, hogy: Itt van ez a föld: műveljétek meg Nekem, és teremjen rajta

100 kiló krumpli, 100 kiló gyümölcs.

Én pedig kifizetlek benneteket 2000 pengővel.

A munkát elvégzik, a rafkós ember eladja a terményt 10000 pengőért, a 2000 pengőt megkapják az emberei, a rafkós ember

zsebében marad 8000 pengő.

Miután a 8000 pengő elég arra, hogy a város széli erdőt megvásárolja, meg is veszi.

Az erdőben terem 15000 pengőért eladható faanyag, ami ezentúl az erdő tulajdonosát illeti meg.

Az erdő tulajdonosa eladja a fát a falusiaknak, akik eddig összegyűjthették azt az erdőben.

Jól is megy az üzlet pár évig, a rafkós embert ma már becsületes embernek hívják a faluban, viszont a többi fajusi azt

tapasztalja, hogy egyre többen dolgoznak a becsületes embernek.
A becsületes ember pedig mindenkit "becsülettel" kifizet munkája után, persze minden hónap, és minden munkása után marad

valamennyi plusz a zsebében, mivel a munkások az azóta általa már felvásárolt földeken dolgoznak Neki napibérben.

Ha egyik ember valamit vesz, azt már nem a másiktól veszi, hanem a helyi boltban vásárolja. Olyan krumplit, és gyümölcsöt,

amit a szomszédja a becsületes ember vállalkozásában termelt.

Kifizeti a kiló krumpliért a 200 pengőt, amiből 100 pengő illeti a becsületes embert a kockázatvállalásáért.

A fennmaradó 100 pengő a kiló krumpli termelőjét, a szomszédot illeti, aki néha szintén vesz gyümölcsöt a helyi kisboltban,

200-ért.

A gyümölcsöt pedig épp a szomszéd termeli, aki az imént krumplit vett. A gyümölcs árából a szomszéd kap 100 pengőt.

Egyébként pedig télen mindenki havonta kétszáz pengőt költ el a helyi tüzépben tüzifára, ami egyébként a becsületes emberé,

és neki ebből egy darabig be is jön a 17000 pengő bevétel.
A becsületes ember kifizeti a favágóit minden évben, meg a tüzépest, marad neki 15000 pengő a zsebében.

A a dolgozó falusiak között lévő csere egy idő után ellehetetlenedik, mivel pár vásárlás után a becsületes ember

megtakarításai összegyűjtik a falu lakosainak megtakarításait.

Ekkor a becsületes ember pénzt hitelez a falu lakóinak, hogy a boltban tudjanak vásárolni, cserébe biztosítékként ígérik a

házukat, autójukat.

Mivel a boltban továbbra is minden egyes árucsere a becsületes ember zsebét is gazdagítja, és a becsületes ember az így

megszerzett pénzt kihitelezte, vagy boltba, csomagolóüzembe, földbe fektette, ezért az a pénz nem kerül vissza a falusiak

zsebébe, így Ők azt tapasztalják, hogy nincs már miből költeniük a boltban, ezért lassan a becsületes ember kirúgja az egyik

boltost, a csomagolók egy részét, elküld jó pár a földjén dolgozót.

Mivel nekik hitelük van a becsületes ember felé, és ezt nem tudják miből fizetni, azért sokak eladják a becsületes embernek a

házukat, vagy bedől a hitelük, így SZEMÉLYES TULAJDONUK végül a MAGÁNTULAJDONOS személyes tulajdonává válik.

De ami ennél még fontosabb, a termelésből így kiszorult falusiak télen nem akarnak megfagyni, ezért lopják az erdőből a fát,

a boltból a gyümölcsöt.

Ezt látva a becsületes ember és a falusiak rendet szeretnének, így a lakástulajdonosok (akiknek még van munkájuk és házuk)

örömmel veszik, hogy közös adót összedobva kineveznek valakit, aki ezentúl készenléti rendőrként megvédi az Ő személyes

tulajdonukat a lopós fatolvajoktól.

A mandiner blog pedig felmagasztalja őket.

Ami bűn, az kérem bűn!

És ki az a bitang, aki meg merészeli védeni ezeket a veszélyes bűnözőket?!

___________________________ (törölt) 2013.12.10. 18:30:23

@bbjnick: ez csúnya volt és övön aluli. Cseppnyi kioktató hangnem sem volt bennem. Más dolog, hogy átmenetileg hol dolgozom, és más dolog, hogy szeretnék konstruktív javaslatokkal hozzájárulni, hogy a hazám, ahol hosszú távon élni meg nyugdíjba menni szeretnék majd egyszer, működjön. Ráadásul pont vidékre szeretnék majd nyugdíba menni :-) Bécsben speciel nincs is polgárőrség, v. én nem láttam. Viszont lehet, hogy a szomszéd faluban van, és működik. Onnan lehet esetleg ötleteket venni. Akár megkérdezni, hogyan bánjanak a rendőrökkel vagy valami. Hallottam már olyan magyar falulról, ahol jól működik. Akárhogy is, konstruktív javaslatok többet érnek a végetérhetetlen panaszkodásnál, sérelmek felsorolásánál. Nem kell miattuk megsértődni.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.10. 18:32:10

@Counter:

1) Sz'val, honnan kellene nekem ismernem magácskát?:-)

2) Tudja mi az, aki olyanra hivatkozik, amiben maga nem hisz? Az egy hamis próféta.

"Mt 7.15
Óvakodjatok a hamis prófétáktól! Báránybőrben jönnek hozzátok, de belül ragadozó farkasok.
Mt 7.16
Gyümölcseikről ismeritek fel őket. Szednek-e tövisek közül szőlőt vagy bogáncsról fügét?
Mt 7.17
Így minden jó fa jó gyümölcsöt terem, a rossz fa pedig rossz gyümölcsöt.
Mt 7.18
Nem hozhat a jó fa rossz gyümölcsöt, sem a rossz fa jó gyümölcsöt.
Mt 7.19
Kivágnak és tűzre vetnek minden fát, amely nem terem jó gyümölcsöt.
Mt 7.20
Tehát gyümölcseikről ismeritek fel őket."

Mi az elmúlt évtizedek liberális szegénypolitikájának és büntetéspolitikájának gyümölcse? Még nagyobb szegénység, a vidék totális lepusztulása és a bűnözés soha nem látott mértékű elszabadulása.

"Mt 24.11
Számos hamis próféta fellép, és sokakat tévedésbe ejtenek.
Mt 24.12
A gonoszság megsokasodása miatt sokakban kihűl a szeretet,
Mt 24.13
de aki mindvégig kitart, az üdvözül."

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.10. 18:41:10

@Shenpen:

Nyugi!:-) Nem ellened irányult, egyszerű tényközlés volt. Ahol én élek (és azok a helyek, amiket ismerek, ott) így van, ahogy írtam. A polgárőr lehetőségei nagyon korlátozottak, gyakorlatilag csak arra terjednek ki, hogy értesítse a rendőrséget, ha bűncselekményt észlel. Nagyon sokszor halottam már polgárőröktől, hogy hiábavalóság a munkájuk, mert a rendőröktől általában kétféle választ kapnak: 1) "értjük, tudjuk, de tehetetlenek vagyunk" 2) "köszönjük, megtesszük, ami tőlünk telik" (majd rendre nem történik semmi). A bűnözők pedig a polgárőr pofájába röhögnek, nemritkán gúnyolják, megjegyzéseket tesznek rá...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.10. 18:43:37

@bbjnick:
1. Miért, kéne? Dehogy kéne.
2. A katolikus etika ismerete nem hitbéli kérdés. Az etika meg azt mondja, hogy aki létszükségletei kielégítése céljából _lop_, az nem szegi meg a tízparancsolatot.

Maga szerint tehát az egyház, mivel csűrés-csavarással tolvajokat véd, maga is tolvaj. Mit keres maga egy olyan egyházban, amelyet tolvajnak tart?

martineden 2013.12.10. 19:01:47

@hoplita: Kinn a fődön elvetem a tengerit, oszt csak úgy terem, te meg szedheted?.........Nem kell elfeledkezni a szokasjogrol sem.Rozset lehetett szedni minden engedely nelkul.A peldadnal maradva,meg tengerit is,ha a gazda leszedte a termest,utana ami maradt a szegenyek szedtek ossze.Ugy hivtak hogy bongeszes,Ja es soha nem kellet engedely ahhoz sem.Meg a zsiros paraszt sem szolt erte.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.10. 19:11:02

@Counter:

Szerintem ne másszon bele olyasmibe, amiről gőze sincs, mert nem tud belőle jól kijönni!

A keresztény etika, már csak ilyen, nem a maga kénye-kedve szerint tanít, hanem a Kinyilatkoztatás szerint. S a keresztény etika szerint a polgárnak kötelessége közössége törvényeinek betartása éppúgy, mint a hatalmasoknak a közrend és a közbékesség fenntartása. Ha én lopok, mert, teszem azt, az éhhalál szélén állok, az Isten szemében nem bűn, de nem mentesít engem közösségem törvényeinek hatálya alól, tehát ha ezért engem a világi hatóság megbüntet, azt tisztelettel tudomásul veszem.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.10. 19:31:22

@bbjnick: Szerintem tisztában vagyok azzal, hogy a tízparancsolat az nem a Btk. Így is fogalmaztam: "az nem szegi meg a tízparancsolatot", s nem mondjuk úgy, hogy "az nem bűnös" vagy "az nem büntetendő". Azzal vitatkozzon, amit mondok, ne azzal, amit maga gondol rólam!

Viszont, ahogy nézem, a maga álláspontja csak a világi törvényre van tekintettel, s az ítélkezni is siet.
"Aki a tolvajt védi, azért teszi, mert maga is tolvaj" – írja. Tessék, vonja le a következtetést, ki tolvaj akkor még. Az egyház? Az úristen? Ne totojázzon, ez fontos kérdés!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.10. 20:23:33

@Counter:

Mondom én, hogy magas ez magának!

Az Egyház soha semmiféle bűnt nem fog védeni vagy mentegetni, mert azzal a Kinyilatkoztatás ellen vétene. Jézus világosan beszél: "Az én országom nem ebből a világból való. Ha ebből a világból volna országom, harcra kelnének szolgáim, hogy ne kerüljek a zsidók kezére. De az én országom nem innen való." (Jn 18.36) A keresztény fizikailag evilágban él, lelkileg (ha így érthetőbb: spirituálisan) Isten Országában (legalábbis azzal a hittel és reménnyel, hogy méltó arra).

Akik itt arra hivatkoznak, hogy a tolvajnak a rőzse jár, azok a tolvajlás jogát mondják ki, pedig az bűn (maga a tolvajlás is és annak jogának hangoztatása is). Az igazság az, hogy anno, az akkor még keresztény közösség úgy döntött, hogy a szegények, hogy ne kelljen lopniuk, összeszedhetik (bizonyos szabályok szerint és bizonyos korlátok között) a rőzsét az erdőkben. Majd jöttek a liberális megmondók és azt kezdték tanítani, hogy neked, szegénységedből adódóan, amit elveszel, az jár. Ennek az lett az eredménye, hogy a lopás, rablás, gyilkolás egyesek számára (és egyre többek számára) életmód és életstratégia lett. Ezután a közösség úgy döntött, hogy szigorúbb szabályokhoz köti a rőzsegyűjtést, mert egyre többen úgy gondolták, ha rőzsét szabad gyűjteniük, akkor félországnyi erdőket is joguk van kivágni.

Az Egyház a Kinyilatkoztatás szerint beszél: elítéli a bűnt, védi az embert, ahol Isten kegyelmes, ott az Egyház is az kell, hogy legyen, ahol isten tilt, ott az Egyháznak is tiltania kell.

Mi nem világos?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.10. 20:36:07

@bbjnick: Tehát akkor a létszükségleti célú rőzseszedésre az alábbiak mindegyike egyszerre igaz:
- lopás
- de a ne lopj! parancsolatot nem sérti
- bűn
- nem ítélhető el érte a tolvaj
- de elítélhető érte a tolvaj.

És még maga szidja a farizeusokat? :-)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.10. 20:51:43

@Counter:

Értem én a szándékát, de nem fog célt érni, mert nekem van igazam.

A lopás bűn, ahogy a gyilkosság is bűn, de ha a saját életedet véded (mivel ez is kötelességed Isten felé), akkor a bűn kegyelmet nyer Isten előtt. Ettől (és ezzel együtt), ha a közösség törvényei lopásnak (bűncselekménynek) minősítenek egy cselekedetet, azt (keresztényként) tudomásul kell venned és alá kell magad vetned a világi igazságszolgáltatásnak.

Vitatkozhatunk a szociális rendszerről, a büntető törvénykönyvről, akármiről, ami a mi kompetenciánk, de a Kinyilatkoztatással nem vitatkozhatunk.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.12.10. 21:05:42

@bbjnick: "nem fog célt érni, mert nekem van igazam"

Ne haragudjon, ez most így egy érv? :-)

Mit tenne, amennyiben a közösség törvényei nem adnának teret jogos védelemnek, de maga jogos védelmi helyzetbe kerülne?

Nem okoz fennakadást, ha valakit (közvetve) a tízparancsolat egyik parancsának is a megsértéséért büntetnek úgy, hogy azt elvileg nem sértette?

Egyébként jelzem, hogy elkezdett tegezni, még ha nem is teljesen direkt. Jobb környéken ezt úgy szokás, hogy "tegeződjünk", csak hogy ne legyen belőle kínos egyoldalúság.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.10. 21:21:12

@Counter:

Ne kínlódjon, nem fog menni!

1) Nem kezdtem el tegezni, a "tegezős mondatok" alanya általános. Ez a magyar nyelv, ez a magyar nyelv!:-)

2) Ha jogos védelmi helyzetbe kerülnék, megvédeném magam.

3) A lopást nem azért tiltja a hatályos magyar jog, mert tiltja a Tízparancsolat is. Vagy tévednék?

Robinzon Kurzor 2013.12.11. 11:53:50

@bbjnick: "Majd jöttek a liberális megmondók és azt kezdték tanítani, hogy neked, szegénységedből adódóan, amit elveszel, az jár."

Nyilván tudsz idézni ilyet "liberális megmondótól", különben nem csinálnál ismételten hülyét magadból.

Egyebekben pedig érdeklődnék, hogy a keresztény etika érvényes-e a "fizilai evilágban"?

Ha esetleg igen, akkor etikátlannak kell-e tartani azokat a törvényeket, amelyek olyan bűnt rendelnek büntetni, ami a keresztény etika szerint bocsánatos.

vantaan 2013.12.11. 12:10:54

@bbjnick: kommunista? Én? Maximum keresztény kommunista. Aki Jézust fogadja el szellemi vezetőjének.
No persze nem az a "katolikus vagy református 30 ezüst pénzes haszonleső, képmutató keresztény" hanem a bibliai értelemben vett Jézusban hívő keresztény. ..... mert, Jaj néktek .... (Máté: 23/13-25.)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.12.11. 12:13:22

@varisztor:
"hogy ez a készenléti izé a nagy tolvajok után jelent meg, amikor a profitra lopkodó már lelépett és megfogott egy olyat, aki rőzsézik, mert ő volt ott és rajta akarnak mindent leverni. Látszattevékenység. "

Talan. A gyanu szerint a fak kivagasa utan a tolvajok visszajartak (a Tiszan keresztul) levagni az agakat. A rendorok gondolhattak azt, hogy a tolvajok egy cinkosat kaptak el. Innen lehetetlen megallapitani, mennyire volt alapos a gyanu vagy mennyire volt latszattevekenyseg.

Untermensch4 2013.12.12. 01:07:05

az arab emirátusok egyikében igen sok vendégmunkás dolgozik, kevés pénzért. a pakisztáni/egyéb két kolléga együtt vesz egy nagy zsák legolcsóbb rizst, a szállásukig haladván az utakat szegélyező pálmafák mellett lépdelnek melyek ehető termése leesik majd lassan elrothad. nem nyúlnak hozzá. a fák az emír tulajdona. a lehullott datolya is. ha felvesz akár egyet is kézlevágás-korbácsolás-takarodás lehet a vége.

Alfőmérnök 2013.12.12. 20:55:25

@jose maria padilla: Ez egy igazi buddhistához méltó böfögés volt.

hoplita 2013.12.15. 10:27:01

@martineden:
Rosszul tudod, mindig kellett és máig is kell engedély a böngészéshez.
Nem igazán vagy te képben, úgy látom.
Mi az a zsíros paraszt, te faszfej?

McTalaaltamSzaamiitaasomat 2013.12.29. 15:57:28

@bbjnick:
Megkerhetem arra, hogy idemasolja a Tizparancsolatot?
Megkoszonnem.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.12.29. 16:18:18

@McTalaaltamSzaamiitaasomat:

Kiv 20.1
Az Úr ezeket jelentette ki:
Kiv 20.2
"Én vagyok az Úr, a te Istened, én hoztalak ki Egyiptom földjéről, a szolgaság házából.
Kiv 20.3
Senki mást ne tekints Istennek, csak engem.
Kiv 20.4
Ne csinálj magadnak faragott képet vagy hasonmást arról, ami fent van az égben, vagy lent a földön, vagy a vizekben a föld alatt.
Kiv 20.5
Ne borulj le ilyen képek előtt és ne tiszteld őket, mert én, az Úr, a te Istened féltékeny Isten vagyok. Azoknak a vétkét, akik gyűlölnek engem, megtorlom fiaikon, unokáikon és dédunokáikon.
Kiv 20.6
De ezredízig irgalmasságot gyakorlok azokkal, akik szeretnek és megtartják parancsaimat.
Kiv 20.7
Uradnak, Istenednek a nevét ne vedd hiába, mert az Úr nem hagyja büntetlenül azt, aki a nevét hiába veszi.
Kiv 20.8
Gondolj a szombatra és szenteld meg.
Kiv 20.9
Hat napig dolgozzál és végezd minden munkádat.
Kiv 20.10
A hetedik nap azonban az Úrnak, a te Istenednek a pihenő napja, ezért semmiféle munkát nem szabad végezned, sem neked, sem fiadnak, sem lányodnak, sem szolgádnak, sem szolgálólányodnak, sem állatodnak, sem a kapuidon belül tartózkodó idegennek.
Kiv 20.11
Az Úr ugyanis hat nap alatt teremtette az eget és a földet, a tengert és mindent, ami bennük van; a hetedik napon azonban megpihent. Az Úr a hetedik napot megáldotta és megszentelte.
Kiv 20.12
Tiszteld apádat és anyádat, hogy sokáig élj azon a földön, amelyet az Úr, a te Istened ad neked.
Kiv 20.13
Ne ölj.
Kiv 20.14
Ne törj házasságot.
Kiv 20.15
Ne lopj.
Kiv 20.16
Ne tégy hamis tanúságot embertársad ellen.
Kiv 20.17
Ne kívánd el embertársad házát, ne kívánd el embertársad feleségét, sem szolgáját, sem szolgálólányát, sem szarvasmarháját, sem szamarát, sem más egyebet, ami az övé."

jimmy69 2014.01.02. 11:24:07

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
Csak hogy világos legyen: én voltam az, akitől a kábelt ellopták (jó régen). 50 cm mély, 60m hosszú árkot ásattam a dupla szigetelésű földkábelnek helyi "alkalmi munkásokkal". A kábelt én fektettem le úgy, hogy az egyik vége kilógott a földből, mert be kellett kötni a villanyoszlophoz és a villanyszerelő nem kegyeskedett kijönni. A kábel kilógó végét természetesen elrejtettem. Az ellopása pedig elég egyszerű volt: a tolvaj a végét egy autó után köthette és így elég egyszerű volt feltépnie.
A rendőrség elég gyorsan lezárta a nyomozást, eredmény nélkül.

McTalaaltamSzaamiitaasomat 2014.01.06. 13:17:44

@bbjnick:
כוח ובריאות. שנה טובה. יין, שלום חיטה.
süti beállítások módosítása