Pozsgay Imre: az ember, aki csak tette a dolgát
2013. november 26. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Pozsgay Imre: az ember, aki csak tette a dolgát

pozsgay_imre.jpg

„Azt hiszem, hogy én csak tettem mindig a dolgomat,
s igyekeztem felismerni azokat a történelmi fordulópontokat,
amelyeken lépni érdemes.”
(Pozsgay Imre, Magyar Nemzet)

1933: Pozsgay Imre megszületik Kónyon.

1950: Pozsgay Imre belép a Magyar Dolgozók Pártjába.

1956: Pozsgay Imre belép az MSZMP-be.

1957: Pozsgay Imre diplomázik a Lenin Intézetben.

1957: Pozsgay Imre az MSZMP Bács-Kiskun Megyei Bizottsága Marxizmus-Leninizmus Esti Egyeteme igazgatója, majd 1968-ig a megyei bizottság agitációs és propaganda osztályának vezetője, 1969-ig annak titkára.

1976: Pozsgay Imre kulturális miniszter.

1988: Pozsgay Imre az MSZMP Politikai Bizottságának tagja, államminiszter.

1989: Pozsgay Imre '56-ot népfelkelésnek nevezi.

1990: Pozsgay Imre MSZP-alelnök és frakcióvezető.

1998: Pozsgay Imre az MDF képviselőjelöltje.

2005: Pozsgay Imre a Nemzeti Konzultációs Testület tagja.

2010: Pozsgay Imre részt vesz az új alkotmány kidolgozásában.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr335657530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ArmaGedeon · http://kitalaltujkor.blogspot.com/ 2013.11.26. 12:04:56

1. Elég gusztustalan lenne, ha RG azt akarná sugallni, hogy Pozsgay egyike volt a gengszterváltás időszaka rosszabb arcainak, mert nem a rosszabbak közé tartozott.

2. Viszont tanulságos az életrajz, mitől lett ez a vidéki káder 24 éves korára "az MSZMP Bács-Kiskun Megyei Bizottsága Marxizmus-Leninizmus Esti Egyeteme igazgatója"??? Kik, miért invesztáltak a pályafutásába ilyen korán?

Doberdo 2013.11.26. 12:14:04

Pozsgay egy kitűnő karrierista, aki minden rendszerben megkapja az őt állítólag megillető helyet. Legalább
annyira etikus, mint a jelenlegi gazdája.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.11.26. 12:21:36

Ennek a posztnak itt milyen aktualitása van?
Lemaradtam valamiről és jugoszláv békaembernek öltözve ő adta át a zsét 1 közmunkásnak valamilyen MSZP-Együtt_Fidesz-Jobbik-KDNP-LMP videóban, miközben Nagy Feró 8 óra munka c. száma szólt?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.11.26. 12:26:27

@ArmaGedeon:

"...mitől lett ez a vidéki káder 24 éves korára "az MSZMP Bács-Kiskun Megyei Bizottsága Marxizmus-Leninizmus Esti Egyeteme igazgatója"???" --- kérdezed.

1) Elvégezte a Lenin Intézetet.

2) Fiatal, hajlítható, alakítható, nem ugrál.

3) A számbavehetőek közül a legkevésbé hülye.

4) Nem volt más a posztra jobb befutóval.

5) Egy király, egy cigány-elv: a zsidó káderek megkapták Bp.-t, a paraszt kádernek jutott a kiskun homok.

gyalog.galopp 2013.11.26. 12:30:24

Azért, a Hazafias Népfrontban betöltött főtitkári státuszát nem kellett volna kihagyni a listáról.
Már csak azért se, mert a szervezet jogutódja a Demokrata Koalíció volt.

ArmaGedeon · http://kitalaltujkor.blogspot.com/ 2013.11.26. 12:38:35

@bbjnick: a viccben eredetileg egy cigány-egy pápa szerepel, de ma ezt vicc nélkül is elő lehet adni a Vatikánban! :-)

Az mind OK, de valahol akkor is kiszemelték, a másik hír alatt valaki írta, hogy Gerőéknél volt házitanító??? Akkor mégsem volt az olyan független a zs vonaltól...
Ezekről a leosztásokról érdekesen ír egy ma is befolyásos Háttérember:

epa.oszk.hu/00000/00005/00027/ot43-02.htm

"a hetvenes évek elején megalakították a Fiatalok Népművészeti Stúdióját és a táncházmozgalmat. Ezzel elkezdődött egy furcsa játék a hatalom és köztünk. Mind a két oldal hol jobban, hol kevésbé, de cinkelte a lapokat. A hatalom – ami tudvalévőleg nagyon éber, amíg bele nem fárad – egyből észrevette, hogy itt egy alternatív, szabadabb ifjúsági kezdeményezés indult, ezért kétfrontos harcot (Kádár kedvenc machiavellista kifejezése) indított. Totális belügyi megfigyelést szervezett, valamint utasította a KISZ KB-t, hogy támogassa a kezdeményezést anyagilag úgy, hogy egyre jobban vegye saját befolyás alá. Mi viszont bevonultunk egy kulturális szakmai intézmény, a Népművelési Intézet háttér-szárnyai alá. Ebben az intézetben Aczél György, Kádár kulturális és valódi helyettese már építette azt a bázist, ahol a polgári ellenzék meghúzhatja magát. Erre a "farvízre" kapaszkodtunk mi rá, ún. nemzetiek, népiek. Persze ravaszságunk Aczélnak is jól jött, mert a hozzá közel álló, zsidó polgári világ ellenzéki építkezését sokszor velünk, "nacionalistákkal" elfedhette, amikor őt, mint Moszkva-ellenes, "liberális", nyugatimádó elhajlót Kádár balosai Moszkvában feljelentették. Kádárnak, ha volt zsenialitása, akkor az a proli machiavellizmusa volt. Kitűnő érzékkel egyensúlyozott a Moszkva-hű, ultrabalos antiszemiták (akik között zsidó is volt) és az Aczél vezette rejtetten nyugatos "liberális" zsidó és művelt nem zsidó csoport között. Kádár észrevette, hogy neki, ha hosszú távon hatalmon akar maradni, meg kell adnia a császárnak, ami a császáré. Tehát alapvető kérdésekben mindenáron (bárki bármit mond is utólag, mindenáron) ki kell szolgálni a birodalmat. De azt is észrevette, hogy pilátusi helyzetben van. Nem elég a birodalmat szolgálni, ki kell egyeznie a Szanhedrinnel is, mert a szadduceusok elkaszálják a birodalmak központjaiban, Keleten és Nyugaton egyaránt. Ez adta Aczél György rendkívüli védettségét, és ezzel a kultúrpápa zseniálisan élt is. Kádár szerepéből, krumplistésztás önuralmából talán csak egyszer esett ki. A nyolcvanas évek második felében megbarátkozott Madaras Józseffel, a színésszel. A sűrű találkozások miatt Józsi vette a bátorságot, hogy kultúrpolitizáljon, és naivan elkezdte szidni Kádárnak Aczélt, és ecsetelte ártalmasságát a magyar kultúrára. Nem antiszemita alapon (ezt azért ő sem merte), csak balosan, József Attilá-san. Eleinte Kádár mosolygott ezen, amikor azonban a színész erőszakosan többedszerre is elővette a témát, a főtitkár kiborult, és jellegzetes hangnemében azt mondta: Hát lőjék le Aczél elvtársat! Ezután már nem fogadta Madarast."

Robinzon Kurzor 2013.11.26. 12:42:14

@Hepci: "Ennek a posztnak itt milyen aktualitása van?"

Ez a mai Pozsgay-interú az aktualitás:

mno.hu/magyar_nemzet_belfoldi_hirei/a-kommunizmus-bukasa-nem-igazolas-a-kapitalizmusra-1197350

Bloodscalp 2013.11.26. 12:42:38

Az mno cikket ajánlani tudom, egészen hajmeresztő dolgok vannak benne:) Olyan érzésem volt hogy az élete kockáztatásával a nemzeti Magyarország eljöveteléért MÁR '88 ban ezért dolgozott!

Amúgy senkinek nem furcsa hogy a sok mandiner blogger-köztük ergé-hosszú-hosszú eszme/elme futattásokat képesek kiköpni a legnihilebb dolgokról, erkölcsi tanmeséket mondanak, politizálnak, politika-ideológiai víziójukat adják elő, bűnösöket keresnek/neveznek meg, kommunistáznak stb stb stb.

Aztán hopp, jön egy kommunista aki most MÁR a nemzeti kormány egyik külső prominense. Kiteszik az életútját és egy kurva szót nem szólnak, nincsennek okoskodások, vélemények-mert nem lehet?-de kitették, nem mintha ezek az adatok nem lennének töknyilvánosak. Egy konzekvenziát nem mernek levonni, aztán majd biszkuznak és komcsiznak ezerrel a jövőhéten. Ez a mandiner.

Bloodscalp 2013.11.26. 12:48:06

@Hepci: ennyit tettek hozzá a mai mno-pozsgay interjúhoz

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.11.26. 12:49:37

@ArmaGedeon:

Amit idézel, az már a hetvenes évek. de gondolj bele, milyen elképesztő káderhiánya lehetett az "új hatalomnak" '57-ben! A régieket nem hagyhatta a posztjukon, mert, ugye, ez egy új hatalom, akik exponálták magukat '56-ban, azok megint kiestek, úgyhogy valószínűleg ide-oda rakosgatták az embereiket (hogy újaknak tűnjenek) és "megbízható suhancokkal" töltötték ki a réseket. Így kerülhetett Pozsgay is a "tutiba". Gondolom én:-)

Robinzon Kurzor 2013.11.26. 13:00:11

@Bloodscalp: "Egy konzekvenziát nem mernek levonni, aztán majd biszkuznak és komcsiznak ezerrel a jövőhéten. Ez a mandiner."

Pontosan.

ArmaGedeon · http://kitalaltujkor.blogspot.com/ 2013.11.26. 13:06:17

@bbjnick: Értem, de több szálon is nagyobb a folyamatosság a felszíni óriási dráma mögött, mint gondolnánk.
1. 56 teljesen hihető elmélet szerint moszkvai belügyes provokáció volt ("200 gramm prágai sonka")
2. 45 előtti jesiva hallgatókból sztálinista ávósók és más komm. káderek lettek, majd 56 után némelyik ávós moszat-összekötő Pesten (Szűrös visszaemlékezése), e káderek gyerekei pedig a 70-es évekre "ellenzékiek". Majd 89-re szadisok, bankárok, kapitalisták - bezárult egy kör a bankárcsemete Lukács Györgyékhez...
3. Tudom, hogy nem politikus, de mégis: 56-ban exponálta magát Sinkovits Imre, aztán szabadulása után pufajkást játszott lelkesen... Lett is bűnbocsánat...

vantaan 2013.11.26. 13:16:15

Pozsgay a XX. századi új-"magyar" jellem ÓRIÁS!

Hisz ilyenné vált a büszke magyar? Az egyenes derék, a szemtől-szembe néző büszke tekintet, az adott szó hitelessége, a mindig magát adó felsőbbrendűség illúziója.
....ez mind mind a múlt.
S jöttek a pozsgayk, a szűrősmatyik, a kövérek, az orbánok, a lezsákok a feltétellel és a feltétel nélkül alkalmazkodók. S idomulnak egymáshoz mert tudják, még tudják egymásról TE SEM VOLTÁL s ma sem vagy különb. S közösen zabálják a szart. A magyar ELIT!

....hál Istennek nem kell lúdtoll , simán hányok tőlük!

vantaan 2013.11.26. 13:21:19

@Bloodscalp: "aztán majd biszkuznak és komcsiznak ezerrel a jövőhéten." Ez megy.
..... csak Pozsgayhoz viszonyítva Biszku egy jellemes úri ember.

Gyóni Gábor 2013.11.26. 13:32:24

Kimaradt az életrajzból Pozsgay 1957-es cikke a Petőfi Népéből.
Mit is írt 1956-ról Pozsgay: "s jött 1956. október 23. Lopva, alattomosan közeledett. Sunyi bábáinak száján egy percre sem halkult el a szocializmus igéje, miközben egy nyáron át járták a Petőfi-rondót, „nemzeti sajátosságaink” körül, azzal a magasztos céllal, hogy kiküszöböljék a szocializmus építésében elkövetett hibákat. – Majdnem sikerült nekik még a szocializmust is kiküszöbölni.
Tépett szájú, hasított körmű sok kis senki, háta mögött még több úri bitanggal, megcsinálta az „Első Hazai Nemzeti Forradalmat”, melyet kis híján „Nemzeti Szocialista Forradalomnak” neveztek. A szociális elemet Mindszenty – Pehm József képviselte benne, a nemzetit pedig Lőwenstein herceg..."

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.11.26. 13:33:43

@vantaan:

"Pozsgayhoz viszonyítva Biszku egy jellemes úri ember" --- írod.

Szerintem ebből a mondatodból internetes mém lesz:-D Ezt fogják idézgetni, ha a mai magyar bal-ballib intellektuális, morális és mentális állapotára szeretnének utalni.

Gyóni Gábor 2013.11.26. 13:33:49

@Dózsa György: jól jegyezzétek meg ezeket a szavakat: "tépett szájú, hasított körmű sok kis senki, háta mögött még több úri bitanggal"

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.11.26. 13:36:41

Kiderült, hogy mi volt az apropója a Pozsgay-interjúnak? Évforduló? Kinevezés előkészítése? Szexhiány?

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.26. 13:43:22

Én Pozsgayt következetes embernek tartom. Túl következetes. Alapvetően mindig egy radikálisan balos nacionalista volt, s most is az. Ezt mondta 10 éve is, 20 éve is, de 30 éve is már, amikor megindult az akkori MSZMP-ben az erjedés.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.26. 13:46:42

@vantaan:

Szerintem ugyanaz a kategória. Mindketten maradtak korábbi nézeteiknél. Csak míg Biszku az internacionalista-szovjetista frakcióhoz maradt hű, míg Pozsgay meg a nacionalistához.

ArmaGedeon · http://kitalaltujkor.blogspot.com/ 2013.11.26. 13:46:51

@Dózsa György: Azt hittem, egy "Dózsa György" nem kedveli az úri bitangokat... :-)

Robinzon Kurzor 2013.11.26. 13:47:18

@Dózsa György:

Pozsgay pont az a takonygerincű, elvtelen törtető kis senki, akivé Orbán és Kövér is lett.

Csak neki még önbecsülése sincs, egy csepp se.

Pozsgay előkészítette magának diadalmas átmenetét a Kádár-rendszerből a demokrácia köztársasági elnöki székébe, aztán az utolsó pillanatban az SZDSZ és a Fidesz a négyigenes népszavazással megfúrta ezt az MSZMP és az MDF közötti mutyipaktumot.

Hogy Pozsgay nem Walesaval és Havellel együtt vonult be a történelem lapjaira, hanem csak egy fontos epizódszerep jutott neki és az utókor számára megmaradt egy karrierista reformkomcsinak, azt jelentősen részben Orbánnak köszönheti.

És ezek után beáll Orbán mögé (alá) és úgy fintorog egykori elvtársain, mintha neki semmi köze nem lenne a Kádár-rendszerhez.

Semmi kifogásom az ellen, hogy Biszkut akár ennyi idős korában is börtönbe dugják az 56-os megtorlásban játszott szerepéért (ha rendes eljárásban el lehet ítélni).

De Pozsgayt én is hitványabb embernek tartom mint Biszkut. Utóbbi a saját maga (beteges) világnézeti rendszerén belül egy "rendes" ember volt, aki elvei mellett akkor is kitartott, amikor az már nem volt kifizetődő.

Pozsgay egész élete arról szólt, hogy bármit képvisel, bármilyen segget hajlandó kinyalni. Még 80 évesen is.

Robinzon Kurzor 2013.11.26. 13:48:03

@Kettes: "Kiderült, hogy mi volt az apropója a Pozsgay-interjúnak? Évforduló? Kinevezés előkészítése? Szexhiány?"

80.

Bell & Sebastian 2013.11.26. 13:48:15

@ArmaGedeon: A nagyfülű Kellér humorista volt a főmoszat, ha hinni lehet a nosztalgiázóknak.

Egyébként a káderhiány most is fennáll. Alig van vállalható arc a tévében mutogatottak közt. Sokuk még hangszínt is vált, amikor felteszi a kedvenc, Fidesz best of -lemezét.

Hogy miért pont Pozsgayt esik jól rugdalni? Fogalmam sincs, aktív korában rokonszenves haladárnak tűnt az elnökségi asztal mögött, nekünk ő jutott, meg valamiért Ortutay. Nála vezették be a totális jelentkezést, aki tudta jobbal, aki nem, az ballal.

A stréber kétkezik ekkor hoppon maradtak.

Bell & Sebastian 2013.11.26. 13:51:44

@Kettes: Csak annyi, hogy a Nagy Leleplezést genealógiai vonalon indították. -szerintem.

Bell & Sebastian 2013.11.26. 13:55:18

@bbjnick: Mit mondjak, deathmatch pályán simán rálőnék.

Bell & Sebastian 2013.11.26. 13:57:50

@Dózsa György: Ha már hasított körmű, legalább megmondhatta volna, hogy esszük vagy sem?

ArmaGedeon · http://kitalaltujkor.blogspot.com/ 2013.11.26. 14:01:32

@Bell & Sebastian: Szűrös szerint Komlós János volt az, nem Kellér.

Bell & Sebastian 2013.11.26. 14:06:59

@ArmaGedeon: Füle-orra egyre megy, lényeg, hogy nagyon humoros legyen.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.11.26. 14:13:23

mi van ergé? revelálsz? akkor már írjuk le azt is hogy orbánt "majdnem beszervezték" 1982-ben, és a soros ösztöndíjat se azért kapta mert jól sikerült a smitti diplomamunkája

bizony a rendszerváltás csak annyiból állt, hogy kimentek az oroszok, de a kumministák és fiaik lányaik, a besúgókkal meg itt maradtak és uralkodnak.

mivel ők irányítják a mi kis kapitalizmusunkat a magán- és állami gazdaságban, médiában, bíróságon, ügyészségen, rendőrségen, katonaságban, így hiába ácsingózol a svájci kapitalizmus és svájci polgári mentalitás után, mert itt minden csak kizsigereli az embert

be kéne fejezni a rendszerváltást ergé, de nem úgy, hogy a fideszre szavaztok, és nem úgy hogy tőlük kapjátok a pénzecskéket, mert úgy nem olyan hiteles ám, olyanok vagytok mint pozsgai elvtárs, most is csak végzitek a dolgotokat, hiába a mandiner az egyik legjobb portál, ha lehetne még jobb is.

Bell & Sebastian 2013.11.26. 14:13:49

@Nemzetstratégia: Mire célzott az adóvégrehajtóval? :)

De van máásik! Most végre gyermekközpontú lett az igazságszolgáltatás! Kiskorútól Milka csokin kívül már Tibit is elfogadnak.

ArmaGedeon · http://kitalaltujkor.blogspot.com/ 2013.11.26. 14:15:27

@Bell & Sebastian: Persze, érted jöttünk elvtárs, nem ellened! :-) Ez volt az ávóshumor.

Bell & Sebastian 2013.11.26. 14:24:46

@ArmaGedeon: Ne is mondja, így lett másodkézből Rolexem a hetvenes években, ami nem járt. Kaput volt benne a tetű.

vantaan 2013.11.26. 14:27:28

@bbjnick: Egy biztos Biszkut nem lehet holmi köpönyeg forgatással vádolni. Elvhűsége már már úrias.
Pozsgay törzsfejlődése azért eléggé cikk-cakkos. Pozsgay egy igazi mentális búvárhencser. Aki tényleg az émelyítőek (hányinger keltőek) családjába tartozik.

Bell & Sebastian 2013.11.26. 14:35:30

@vantaan: Újjuj, akkor már el tudom képzelni, hogy mi a véleménye Churchillről. Nem érdekli egy horthymiklósos hűtőmágnes?

vantaan 2013.11.26. 14:37:26

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: ....hát , ha a nacionalista Pozsgay esetében zsebet vagy az "aktuális szar evését" jelenti? Talán akkor.
Azért ne feledjük már el Pozsgay még azok seggéhez is képes volt oda állni akik pl. kiretusálták a lakitelki képekről!
Nem hiszem ,hogy személyének bármi meghatározó szerepe lett volna bármikor is. Talán annyi volt mint a négyszögletű kerekasztal lábának a 1989-es tárgyalásokon.
"Nagy teher nehezedett rá! S Ő nem omlott össze megtartotta."

vantaan 2013.11.26. 14:44:39

@Bell & Sebastian: Churchillről? Alighanem amit Ő tett az a politika csinálás művészete! "Angliának nem barátai és ellenségei vannak hanem érdekei"

Addig Pozsgay esetében ez sajnos így szólna: Pozsgaynak nem barátai és ellenségei vannak hanem érdekei! MICSODA KÜLÖNBSÉG!!!!

"horthymiklósos hűtőmágnes"? .... így kisbetűvel? talán érdekel a dolog. ..... mondjuk ha 100 db-ot számolunk egy tucatnak! De csak féláron!

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.26. 14:44:55

@vantaan:

Az MSZMP erjedése idején ő volt a 4 fő párton belüli frakciónak egyikének a vezető személyisége, azaz nagyon fontos ember volt. Ő volt alapvetően a nagyimreista-nacionalista vonal vezető alakja.

Kikhez állt oda Pozsgay? Azokhoz, akik eleve erősen közel álltak e vonalhoz. Azaz az MDF népi szárnyához, később Csurkáékhoz, majd pedig az immár populistává vedlett Fideszhez.

Az a sors iróniája persze, hogy a rendszerváltozás idején a Fidesz volt Pozsgay legádázabb ellensége. Emlékezzünk arra hogy minden erő be volt vetve akkoriban, hogy egyéniben le legyen győzve Pozsgay 1990-ben, Szájer volt a legyőzője.

De tegyük hozzá: nem Pozsgay változtatta meg azóta a nézeteit, hanem a Fidesz.

Bell & Sebastian 2013.11.26. 14:58:14

@vantaan: Ne keverje a seasont a Auchannal! Pozsgi mondta ki először, hogy forradalom volt. Igaz, szüksége volt pár évtizedre ennek felismeréséhez.

Mindig is lakmusz-katalizátora volt ő a mindenkori eseményeknek. Politikus-Hofi, bármikor megmutatta a passzátszél fújásának irányát. Mondjuk azt nem tudom, kivel járt vadászgatni, mert valahonnan csak tudta / mondták neki / engedélyezték.

Ha _most_ minimális beleszólása lenne abba, miket dobál fortyogó üstjébe a vasorrú, viktoriánus boszorka, nem pont urbanista lenne a politizálás és nem rágódnánk annyit dicsőséges múltján.

Talán az a bibi, hogy a Főnök fejére olvasta;
- Jó komám, te aztán alaposan kibasztál a falusi rokonsággal (ami nem igaz, mert másokéval és nem a sajátjaival), már pont úgy legelik a füvet, mint Sztálin alatt az ukránok. Csak az nem világos még, hogy gombóc, lepény vagy drazsé jön ki a végén.

No, ezért taszajtódott le Pozsgay Imre a Parnasszusról! (valószínűleg)

vantaan 2013.11.26. 14:58:56

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: "Az MSZMP erjedése idején ő volt a 4 fő párton belüli frakciónak egyikének a vezető személyisége, azaz nagyon fontos ember volt" Lehet! De szerintem akkor már mindenki fontos ember volt egy teljesen szét hulló pártban.
Pozsgay szerencséje s ez személyétől független talán csak annyi volt hogy az a szervezet amelynek egy ideig a párt az MSZMP által kinevezett vezetője volt (Hazafias Népfront) elég sok vagyonnal és párt feladatból adódóan is jelentős párton kívüli kapcsolatokkal rendelkezett.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.26. 15:04:11

@vantaan:

Ő volt az egyik fő irányzat vezetője, azaz ezt nem mondanám. Akkoriban Pozsgay alapvetően pozitív szerepet töltött be.

vantaan 2013.11.26. 15:13:24

" Pozsgi mondta ki először, hogy forradalom volt. Igaz, szüksége volt pár évtizedre ennek felismeréséhez."
S mikor is mondta ki?
S mint írtam a HNF vezetője volt (párt megbízatásból) 1985-től s ott voltak nem párt tagok is.
Pozsgay csak felismerte túlélésének lehetőségét ..... csak nehogy valaki megszólaljon pl. Mikola, hogy Ők már hónapokkal előbb beszéltek ilyenről.
S az Ő pozíciójában 1989-ben kimondani nem hiszem , hogy nagy bátorság volt!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.11.26. 15:13:43

@Bell & Sebastian: Legföljebb az MSZMP KB tagok között volt övé az elsőség. Nagy dicsőség.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.26. 15:14:52

@vantaan:

Akkoriban ennek kimondása nagyon pozitív volt és botrányt is okozott.

vantaan 2013.11.26. 15:15:51

@vantaan: Az előző a @Bell & Sebastian: -nak válasz.

Bell & Sebastian 2013.11.26. 15:18:32

@vantaan: Ez így igaz, betegesen vonzódott az állami mezőgazdaságokhoz. Tehát, nem a kollektivizált téeszparasztokhoz, hanem a vidéki mátrixba rendezett értelmiséghez és szakmunkásokhoz, ugyanis a állattenyésztés és növénytermesztés már akkor is több diplomát igényelt, mint parádés Volgát.

Arról nem is szólva, hogy az akkori melléküzemágak és géemkák képezték a mai KKV -k első csíráit.

Most éppen mi fekszik a porban, szegett nyakkal és véres torokkal?
A vidék, a KKV -k, továbbá az egyetemek / kutató intézetek / kísérleti tangazdaságok / alkalmazó termelő szektor szervezett, négyes egysége.

Mi van helyette? Városi parasztok, döglött vidék, agonizáló cégecskék, import technológia, génmanipulálás, pozsgayzás.

Magának fogalma nincsen arról, ki volt ez az ember, maradjunk ennyiben. Hogy nem dupla nullás komcsi, az egyszer tuti!

Bell & Sebastian 2013.11.26. 15:24:48

@Counter: A szakmai csúcsra is csak a párt lajtorjáján mászhattak föl akkoriban, mint az maga nagyon jól tudja!

Úgy látom, az irgalom, megbocsátás és kegyelem magának is ismeretlen fogalom.

A valódi kommunistákat az SZDSZ -től csak egy köpés választja el, a Pozsgayval kapcsolatos vélemények is csak ezt az alaptételemet bizonyítják.

Aki a leghangosabban szidja, az a leggyanúsabb. Akár kommancs, akár libsi.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.11.26. 15:32:45

@Bell & Sebastian: Tehát maga szerint Pozsgay forradalmazása visszamenőleg meg nem történtté tette '56 forradalomnak nevezését bárki más szájából.

Ez jó. Varázsolt mást is ez a mágus?

Na de ez még semmi. Ez a derék ember merőben szakmai alázatból volt kénytelen egészen a Központi Bizottságig felkommunistáskodni magát. (Hogy milyen szakma, azt ne firtassuk, gondolom.) De hogy kommunista lett volna, az kizárt, hát hogy is. Csak az a kommunista, aki meghalt, mielőtt tiltakozhatott volna.

Tényleg kevés nagyobb köpedelem van egy igazi bolseviknál, de a népi bolsevik az pont olyan.

Megbocsátani csak annak lehet, aki bocsánatot kér. Egy igazi bolsevik pedig sohasem kér bocsánatot – az a gyengeség jele.
Pozsgay se tett ilyet.

is 2013.11.26. 15:46:02

@Kettes: 80 éves, mint a születési évszámából is látszik. ejnye!

Bell & Sebastian 2013.11.26. 15:51:28

A szocialista, mezőgazdasági minisztérium integráló szerepét kifelejtettem, továbbá az állami tervhivatalt és a tényt, hogy a dolgokat már akkoriban is informálisan intézték a parlamenti folyosókon, vállalati vacsorákon vagy bormustrán.

Arról egyelőre csak álmodhatunk, hogy a vad kapatalista, eredeti tőkefelhalmozás egyik fegyverszünetében visszajutunk a szervezettségnek erre a szintjére. (vidéki, mezőgazdasági nagyüzemekről van szó)

Amely vertikum létrehozásában Pozsgaynak úttörő szerep jutott.

Hogy pillanatok alatt -parancsra- szétverték az egészet, az nem Pozsgay bűne, mivel erről homlokegyenest más elképzelést vallott akkoriban.

A felelősség -szerintem- Antallt és szakértő vazallusait terheli, akik engedtek a szirénhangok csábításának és önként (dalolva) kiiktatták a potenciális ellenfelét a tengerentúli és -inneni konkurenciának.

Ha valami ártott az országnak, akkor a mezőgazdasági termelés szétverése a legfontosabb és legelső ilyen előjelű tette volt a rendszerváltóknak.

Ebből a gödörből a mai napig nem sikerült kimászni. Harminc ezüstért eladták még az unokáik lelkét is.

A nemzetáruló disznai, úgy ám!

tobeor 2013.11.26. 15:52:18

Az utolsó sor helyesen:

2010:
Orbán Viktor felkérésére Pozsgay Imre részt vesz az új alkotmány kidolgozásában, és ezzel a hatalmas szimbolikus gesztussal Orbán Viktor ünnepélyesen rehabilitálta a vén komcsit.

tobeor 2013.11.26. 15:55:09

Olyan képet nem találtatok a posztba, amin Pozsgay Orbán Viktorral együtt vigyorog a kamerába?

Bell & Sebastian 2013.11.26. 15:59:43

@Counter: Ötvenhatot már kitárgyaltuk pont elégszer, ki mit látott belőle, az az ő valósága. A magyar kommancsok belharcát vagy az orosz szolgálatok manővereit, Vologya/Imre szovjet ügynök élére állását, esetleg a naiv fiatalok kilátástalan, ám roppant hatékony fegyveres ellenállását, Káder elvtárs önfeláldozó árulását.

Ugyan mi a lófaszért kérjen bocsánatot Pozsgay? Kérjenek előbb azok, akik szétbaszták élete fő művét!

Maga tiltakozott ellene? Akkor előbb kérjen bocsánatot maga, oszt majd meglássuk.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.11.26. 16:04:22

@Bell & Sebastian: Na ne szórakozzon, hogy egy agitpropos kultúrpolitikus csinálta, csinálhatta volna a vidékpolitikát, az oktatási minisztériumból? Badarságnak hangzik.

Ha nincs miért bocsánatot kérnie Pozsgaynak, milyen apropóval hiányolja belőlem a megbocsátás képességét? Nincs okom gyakorolni a téma kapcsán, eszerint, tehát nem mutatkozhat az esetleges hiánya.

czjanos 2013.11.26. 16:08:21

Legjobb az lenne, ha egy vitorláshajót neveznének el Pozsgay Imréről. Mindig felismerte, hogy merről fúj a szél. Ennek a kisebb változatát szélkakasnak hívják.

pocaklakó minimanó 2013.11.26. 16:20:10

Egy vérbeli sztyepanarkagyicsoblonszkij - kicsapongások nélkül.

Nála azért vannak rosszabbak is. Például Szűrös "Letagadomafiam" Mátyás.

Bell & Sebastian 2013.11.26. 16:22:14

@Counter: Már másodszor mondom, hogy nem tudja, mit cselekszik, amikor Pozsgayt káromolja. Fogalma nincs róla, mit csinált, hol járt, mit akart, mit mondott, mi lett abból, amit mondott, mekkora szava volt a Pártban, milyen ügyeket karolt fel, kiknek az érdekeit képviselte?

Sem fehér nem volt, sem fekete, sem vörös, sem kék, barna meg végképp. Vagy ennél többet remélt? Tette azt, amit ráosztottak. Eredmény centrikus nézőpontból nem is rosszul. Megvolt az esze hozzá.

Az agit-prop azt jelenti, hogy elmagyarázta a valóságot, ha úgy tetszik, vizionált belőle egy alternatív valóságot. Utána kérdezték erről-arról (nem, nem vitetett el senkit), hozta-vitte a híreket, lobbizott ezért-azért, felmérte a hangulatot, plecsnit osztogatott és baráti szívességeket tett.

Pontosan úgy, mint a többi. Azzal a különbséggel, hogy nála nemcsak látszatja volt, hanem eredménye is a sok szájalásnak. Nagyon is. Bejátszotta a pályát, elment a falig.

De ezt sosem fogom tudni megértetni egy olyannal, aki nem hiszi el, hogy a munkahelyre akkoriban is alapvetően dolgozni jártunk.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.11.26. 16:25:18

"Pozsgay az az ember aki barhova erkezik meg a politikai palettan mindig pontossan el tudja magyarazni hogy O ide indult"

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.11.26. 16:31:19

Megkönnyítem a pártszóvivők életét:
"A mi kommunistánk jó, a ti kommunistátok rossz. Egyébként is, attól még nem lesz valaki kommunista, hogy párttag/besúgó."

JohnHenry 2013.11.26. 16:34:58

@visszakettopadlogaz: ennyi. még orbánnál is nagyobb szélforgó, ami nagy szó.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.11.26. 16:36:53

@Bell & Sebastian: Magyarázza már el, hogy mégis hogyan csinálta, csinálhatta a szocializmusban egy oktatáspolitikus, agitpropos filozófus a vidékpolitikát. Ez most már kezd érdekelni.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.11.26. 16:43:08

1998-tól valami "gyönyörű"...

Rendszerváltás, mi?!

camilló 2013.11.26. 16:44:51

Ha valaki úgy váltogatja a politikai meggyőződését mint, tisztességes ember az alsóneműjét, az hányingert keltő senki, és nem ember. Pozsgay ezek közé tartozik. "Aki bűnösnek érzi magát, megbánhatja bűnét. Ebben az esetben azonban saját fejére szórjon hamut és saját ruháját tépdesse, ne másét..."

bioLarzen 2013.11.26. 16:49:27

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:

"Akkoriban ennek kimondása nagyon pozitív volt és botrányt is okozott. "

Na, itt álljunk meg egy pillanatra. Ez tényleg így tűnt - kívülről. Hiszen, látszólag megdöntőtt valamit, ami azért nagyjából köztudomású volt: hogy a Hatalom nem ismeri el 56 népfelkelés-voltát. Igen, Pozsgay volt az első "fönti" ember,. aki ezt a nyilvánosság előtt, tudatosan és önszántából kimondta.

VISZONT! Az is nagyjából köztudott immár, hogy Pozsgay a helyzetfelismerés nagymestere volt világéletében, iletve, mint a szűk elit tagja, igencsak jólinformált volt. Simán felmérhette tehát, mikor van az a pont, ahonnan már nincs viszaút az egypártrendszer számára, amikor már menthetetlenné válik a dolog. Ez az átlagember nyilván nem észleli, hisz ekkor még csak a hatalom, a titkosszolgálatok és a titkos ellenzékiek léehetnek ezzel tisztában maximum, az ország döntő többségét kitevő "mezei pógárok" nemigen. Számukra tehát a semmiből jött Pozsgay kielentése - Pozsgay feltehetőleg már tudta pontosan, hogy ezzel a comingouttal maximum a nagyon rövid jövőben kockáztat bármit is, közép- és hosszútávon sokkal inkább nyerhet vele.

Nem bátorság volt ez szerintem a részéről, hanem remekül kiszámított politikai manőver, minimális rizikóval. Mondta volna mondjuk 65-ben vagy 80-ban. Na, AZ bátorság lett volna. A rendszer bukásának hajnalán már max túlélési stratégia.

bio

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2013.11.26. 16:52:08

Ha egyszer készül skála a politikusi sikertelenség méréséhez, ott a skála végpontja mindenképp az "1 pozsgay" lesz...

gyalog.galopp 2013.11.26. 16:53:49

@vantaan

"Egy biztos Biszkut nem lehet holmi köpönyeg forgatással vádolni. Elvhűsége már már úrias."

Tartsuk meg ezt a mondatot emlékezetünkben.

Azért némi különbséget ne felejtsünk ki.
Mire vonatkozott Biszku elvhűsége és mire vonatkozott Pozsgayé, milyen eszközök voltak az egyik kezében és milyenek a másikéban?

Biszku elvhűsége egy embertelen, gazdaságilag, politikailag vállalhatatlan eszmére vonatkozott, eszközei pedig, gumibot, bilincs ,géppisztoly, háta mögött meg a világ egyik legnagyobb hadserege.

Pozsgay elvhűsége az emberre vonatkozott, az ember normális, tartalmas, élhető életére. Eszközei, kezében toll, fejében egy kis józan paraszti ész, vagy urbánusan, egy kis civil kurázsi, háta mögött senki, vele szemben a világ egyik legnagyobb hadserege Biszkunak öltözve.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.26. 16:54:23

@bioLarzen:

Ez nyilvánvaló. A rendszer már a bukás felé ment, hiszen a rendszer alapja - Moszkva - kezdett leépülni. Viszont az utak sokfélék voltak, s ezek közül az egyiket Pozsgay képviselte. Hozzáteszem: jó, hogy nem a pozsgayista út nyert végül 1989-ben.

Aram Hacsakúgynem 2013.11.26. 16:58:13

a magyar politika és közhangulat 1100 éve kedvez az ilyen alakoknak.

de hát végül is, nem mindegy, hogy mit csinált Pozsgay Imre...?

@Bell & Sebastian: "Pozsgi mondta ki először, hogy forradalom volt."

no, azért ennyire nem volt bátor, a vagányságban a "népfelkelés"-ig jutott. hasonlóképpen, mint Orbán Viktor a szovjet csapatok kiűzésében...

moophlander 2013.11.26. 17:00:22

......Kommunista nem vész el, csak átalakul!.....

Boka1 2013.11.26. 17:00:52

@gyalog.galopp: Pozsgay is a géppisztolyos rendszer fennmaradásában volt érdekelt, mint akkor sokmillió ember. Ki gondolta volna, hogy az a rendszer összeomlik ( Martonyi pl. 1988-ban kérte felvételét a kommunista pártba). Ezt hívjuk történelmi tévedésnek :))) az, hogy ma valaki ellenezze a kapitalizmust, az már nem arra utal, hogy a győztesekhez tartozik.

Arrius (ex-Nathan D'Xantine) 2013.11.26. 17:03:02

@gyalog.galopp: Azért most felrémlett a kép, ahogy az elvhű, tollas Pozsgay merő civil kurázsiból Biszku elé fekszik. Tihaénnem tér...

gyalog.galopp 2013.11.26. 17:13:56

@Boka1:
Pozsgay inkább számított pacifistának, ami abban az időben inkább bűn volt , mnt érdem.
Mi a baj Martonyival, ahogy elnézem egészen jól el van a bőrében, miféle tévedése volt?
Talán 1978 volt a fordulat éve, ( már ha lehet konkrét évszámhoz kötni) amikor megindult a párt kettészakadása, Kádár meggyengült, a kemények keménykedtek, a " nyugatosok" meg hülyét csináltak belőlük. Már a 80-as évek közepén, néhány hülyét leszámítva a politikai és gazdasági vezetők tudták, hogy a rendszer össze fog omlani, csak az időpont volt kétséges.

Bretschneider detektív 2013.11.26. 17:16:49

Lehet itt mosogatni a szart, öblögetni jobb kézből a balba, de szerencsére elfolyik a kloákán, s nem marad utána semmi.

„A legjobb szakács az idő.”

liebend 2013.11.26. 17:17:19

@vantaan: tiszteletben tartom, hogy így gondolod, csak valahogy mindig lemarad a másik fele, a baloldali elitünk felsorolása, csupa jellemes ember, ahol csak elvétve voltak besúgok és seggnyalók. Persze, mert az íróasztal másik felén ültek, ahol kiértékelték-elemezték a jelentéseket és az ülepüket a nyelvek felé fordították kis pozíciójukból fakadó ellenszolgáltatásokért. Valahogy ezekről elfeledkezünk és mindig a Zorbán.

liebend 2013.11.26. 17:20:11

@vantaan: na, ezt azért ne... Biszku, mint úriember! Azért mert következetes, ne tekintsük erénynek, ha következetességének anyaga a hóhérkodás

dr Smittpálelnökúr 2013.11.26. 17:46:23

1. pozsgay hasonló kaliberű cenzor volt, mint lendvay. Ez most nem baj?
2. pozsgay horn farvizén evezett a rendszerváltáskor, többször magának tulajdonította a keletnémetek kiengedését, ami nettó hazugság, mert az bizony horn miatt történt (amire pozsgay alapozza a hazugságát, az a páneurópai piknik megszervezése volt, ami csak azért nem torkollott tragédiába, mert a határőr tisztek szerencsére lefagytak a határnak rohanó németek láttán.

pozsgay egy olyan igazi őskomcsi, amilyeneket már az mszp-ben sem engednek szóhoz jutni (az egy szem lendvay kivételével), annyira ciki minden gondolkodó ember számára.

rozsomák 2013.11.26. 17:56:20

@dr Smittpálelnökúr:

Hm.. Horn pontosan ugyanúgy ki akarta magának sajátítani a keletnémetek kiengedését.
mert mi köze volt Hornnak a határőrséghez ? Semmi
Az a belügyhöz tartozott - Horvát József, Stumpf apósa alá..

rozsomák 2013.11.26. 18:00:35

@rozsomák: pardon. Horváth István, nem József.

bioLarzen 2013.11.26. 18:17:28

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Én úgy gondolom, hogy ő nem valamiféle utat képviselt, hanem egyszerűen arrafelé ment, amit a jövőben nyerő útnak látott - mint kiderült, helyesen. Erősen úőgy gondolom, hogy ha az információk alapján úgy látta volna, hogy a rendszer még elég erős és túl fogja élni az - akkor még törvényellenes - ellenzék erősődését, nem habozott volna elítélni az "ellenforradalmat".

Tulajdonképpen min is vagyok meglepődve... hisz politikus.

bio

JumboJet 2013.11.26. 18:25:05

@Hepci: Ennek a posztnak azóta aktualitása van, amióta a Fidesz habzó szájjal kommunistázik.
Én az elsöi lyen pillanattól kezdve mondom, hogy a Fidesz összes ellenfele hülye, hogy nem naponta szajkózta, óriásplakátozta kis, vetette volna föl az összes nem Fideszes újságíró, az összes Fideszkommerrel készített bármilyen témájú interjúja elejé, hogy, de mondja már, Matolcsy Úr, Kedves Járai Úr, Fónagy Úr, Stumpf Úr, Mikola Úr, Martonyi Kerényi ùr, és Még Sorolhatnám Hosszan Úr, mondja már meg ugyan, hogy ha most itten pántiliás nemzetieskedik és komenistázik, akkor mi a lófaszt keresett Ön nem oly rég még az MSZMP, a HNF, a KISZ, és komenista belügy nemhogy környékén, hanem bent mélyen a berkeiben?
Ön is nyilván csak tette a dolgát akkor is, most is, mint Pozsgay kolléga, ugye?
Merugye Ön szerint is, a Fidesz nem más, mint a Komenisták Purgatóriuma?

JumboJet 2013.11.26. 18:28:09

@tobeor: ...árpádsávos zászlókkal a háttérben, és a képen még Szürös Elvtárssal! :)

zobod 2013.11.26. 18:44:48

@JumboJet: '90 után csak az maradt a baloldalon, aki tényleg egy pártállami kádárista gyökér. Intelligensebb emberek maguk mögött hagyták azt a rossz emlékű időszakot, és éltek a pluralizmus adta lehetőségekkel.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.26. 18:46:37

@bioLarzen:

Ha ez igaz lenne, akkor Hornnal, Kováccsal, Némethtel ment volna a szoclib útra. Mert végül a szoclib út nyert az MSZP-ben, a Pozsgay-féle nemzetikomcsi irány meg marginális lett, majd de facto megszűnt.

Azaz Pozsgay mégsem a nyerő jövő irányába ment,

Szúnyog 2013.11.26. 18:51:22

Pozsgay nemzeti alapon szerette volna emancipálni az MSZMP-t, sokan mások meg szdsz alapon. Számukra a legnagyobb rém az volt, ha az MSZMP-MSZP-ben megjelenik a nemzeti elköteleződés. Ez volt a nagy bűne. A kommunisták nem bocsájtják meg neki, hogy élére az állampárt bontásának, átalakításának, a minden sarokban bujkáló, levegő-mérgező szdsz meg nem bocsájtja meg neki, hogy részese volt annak a politikának, melynek eredményeképpen nem az szdsz alakított kormányt '90-ben.
Így van az, hogy sok förtelmes elem gyűlöli őt.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.11.26. 18:53:32

@Robinzon Kurzor:

Hülye vagy gyerek.

Pozsgai volt azon reformkommunisták egyike akik nélkül rendszerváltás ma se lenne, ha a Komcsi tető Horn Gyuszin, Kovácson, meg Lendvain múlik.

Azon reformkommunisták egyike volt, akik közül mindent kibaszták az MSZMP-ből, és MSZP-ből is.

zsírvezér 2013.11.26. 18:55:39

@ArmaGedeon:
1.) Szerinted jobban jár az aki szart eszik annál mint akinek a fos jut ?
Fene a gusztusod ,és ahogy maradok a kenyérnél, úgy szeretnlm, ha az elmúlt 40+13 évből senki nem jönne vissza, politikusok voltak /vannak/ lesznek. Államférfiakra van szükség...

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.11.26. 19:16:07

Rajcsányi Gellért, aki csak végezte a dolgát. Legtöbbször sajnos nyilvánosan.

Pelso.. 2013.11.26. 19:23:59

A cím provokatív vagy csak zavart fatalista attitűd?

Veridicus76 2013.11.26. 19:26:54

Pozsgay huszonévesen belépett az MSZMP-be. Ez kétségtelenül erkölcsi mélység.
De neki volt képessége és bátorsága szembenézni saját magával is. Ez viszont erkölcsi magasság. Keresztényként hiszek az őszinte önrevízióban és a vezeklésben. Pozsgay már az idegenszívű Aczél kultúrirányításával szembeni fellépésével, az ezzel vállalt kockázattal és gyalázkodással (a jó öreg antiszemitizmus-vád ugyebár), a magyar népi ellenzék számára lehetőség szerint nyújtott védelemmel vezekelt, és bebizonyította, hogy először magyar, és csak azután baloldali. Vétkei ismertek, ahogy érdemei is. Mérlegre kell tenni őket. Ez a cinikus kronologikus felsorolás semmit nem árul el Pozsgay Imréről. Csak a prekoncepciózus szerzőről.

BelAmi 2013.11.26. 19:36:25

Pozsgai ELVTÁRS nem azt mondta, hogy 1956 ban forradalom volt, hanem azt hogy népfelkelés. De valójában ez sem az ő találmánya volt. A Berend T Iván akadémikus által vezetett munkacsoport tanulmányában szerepelt először a népfelkelés kifejezés. Pozsgai, miután "hiatalból" megismerte a tanulmányt, annak következtetését aljas módon, önkényesen kisajátította.

Rátóti Mutyikos 2013.11.26. 19:38:35

pozsgay "tepett szaju, hasitott kormu senki" imre.

mocskos komcsi volt es maradt. megtalalta a mocskos komcsi orbant es egyutt kotmanyoztak.

Boli – Ch.T. is, meg hát! 2013.11.26. 19:38:41

"Régi idők nagy tanúi- A Petőfi Népében jelent meg, Kecskeméten, 1957. december 15-én Nyomtatható változat
Pozsgay Imre írása: 1956: „tépett szájú, hasított kormű, sok kis senki” forradalma…

Az új oktatási év megindultával, különböző szemináriumokon ismét napirenden van a múlt évi ellenforradalmi események értékelése. Elkerülhetetlenül szembetaláljuk magunkat azzal a problémával, minek tekintsük: forradalomnak vagy ellenforradalomnak az 1956. október-novemberben történteket? Tisztáznunk kell a fogalmakat annál is inkább, mert egyszerű emberek szájából ma is gyakran hallunk olyan kijelentéseket, hogy a „forradalom” alatt ez, vagy az történt, stb. ….
Legtöbb, hasonlóan beszélő ember jóindulatához semmi kétség nem fér, csupán úgy rögződött bennük a forradalom fogalma, hogy az egyenlő a felfordulással, káosszal, mindenfajta társadalmi rendetlenséggel. Nem is gondolnak arra, hogy az igazi forradalom rendet jelent, egy új társadalom születését, mely természetesen a régi legyőzésével jöhet csak létre. Ebben a tekintetben minden forradalom egyforma volt. A régi termelési viszonyokat újakkal váltotta fel. A régi uralkodó osztály hatalmát egy eddig, legalábbis politikai tekintetben az elnyomott osztály uralmával helyettesítette. Így történt ez a szocialista forradalomban is, azzal az igen lényeges különbséggel, hogy míg minden előző forradalomban a kizsákmányolás régebbi formáját annak újabb formája váltotta fel, addig a proletárforradalom alapvető célkitűzése a kizsákmányolás teljes felszámolása.
Röviden és igen vázlatosan ezek a szocialista forradalom ismérvei. Azon senki nem vitatkozik, hogy ezek a követelmények megfelelnek-e az elnyomott milliók érdekeinek. Méla szkeptikusok hosszas töprengés után csupán azt a kérdést szokták nekünk szegezni: mindez megvalósítató-e? Kérdésükből az is kiérzik, hogy ők nem nagyon hisznek benne. Persze a Szovjetunió sorozatos sikerei után egyre könnyebb igennel válaszolnunk.
Én most mégsem ezekkel a kétkedőkkel szeretnék vitatkozni, hanem azokkal, akik a tavalyi októberi eseményeket is szeretnék forradalommá: „Egyetlen Magyar Nemzeti Forradalommá” kozmetikázni. Könnyű nekik, hiszen olyan sajátosan „magyar nemzeti” intézménytől kapják az ideológiai támogatást, mint a Szabad Európa rádiója, mely viszont a legmesszebbmenőkig élvezi a „legmagyarabb magyarnak”, Dulles János óhazai gazdálkodónak és politikusnak erkölcsi és anyagi támogatását.
Nehezebb nekem, mert ily tekintélyes pártfogók híján kénytelen vagyok a száraz és élvezhetetlen tényekre támaszkodni, melyek – tudjuk jól – csak a józan ész kicsiny, bár de egyre hatalmasodó birodalmában jutnak, érdemükhöz méltó megbecsüléshez.
Nézzük hát a forradalmat! Megfeleltünk-e 1956. október 23-ig a szocialista forradalom követelményeinek? Mielőtt még bizonyítanák, nyugodt lelkiismerettel merem mondani: igen. Mert, ha hibáztunk is, azért a tulajdon-viszonyokat sikerült úgy megváltoztatni, hogy abban sem Mindszenty, sem herceg Eszterházi nem nagy örömüket lelték. Ez magában is elég határosan bizonyítaná igazunkat, még ha a többi, igen jelentős eredményt: a munkásosztály vezető szerepét, a kulturális forradalmat, a fokozódó anyagi jólétet elhallgatnám is. De minek hallgassak róluk, mikor ezek az eredmények mind a szocializmus irányába mutattak, mind azt bizonyították, hogy 1947-48-ban sikeresen hajtottuk végre szocialista forradalmunkat.
És jött 1956. október 23. Lopva, alattomosan közeledett. Sunyi bábáinak száján egy percre sem halkult el a szocializmus igéje, miközben egy nyáron át járták a Petőfi-rondót, „nemzeti sajátosságaink” körül, azzal a magasztos céllal, hogy kiküszöböljék a szocializmus építésében elkövetett hibákat. – Majdnem sikerült nekik még a szocializmust is kiküszöbölni.
Tépett szájú, hasított körmű sok kis senki, háta mögött még több úri bitanggal, megcsinálta az „Első Hazai Nemzeti Forradalmat”, melyet kis híján „Nemzeti Szocialista Forradalomnak” neveztek. A szociális elemet Mindszenty – Pehm József képviselte benne, a nemzetit pedig Lőwenstein herceg. Hogy mégsem „nemzeti szocialistának” keresztelték vívmányukat, az talán azzal magyarázható, hogy e két szó így együtt hányingert okoz minden becsületes emberben és ők nem látták még időszerűnek e hányingert kiváltani.
Lehetett-e nálunk forradalom 1956. októberében? Hová vezethet nálunk a termelési viszonyok megváltoztatása és az uralkodó osztály megdöntése? – (Mondjuk, hogy a forradalom ezt jelenti.) Ilyen lépés nálunk csakis visszafelé, a kapitalista viszonyok és a burzsoá uralom visszaállításához vezethetett és vezetne ma is. Ez viszont színtiszta, steril ellenforradalom.
.........

Aki esetleg további fogalom-tisztázást szeretne, Pozsgay Imre megtalálható a Fidesz Nemzeti Konzultációs Központjának Madách-téri irodájában. Természetesen előzetes időpont-egyeztetés után jelentkezhetnek..."

www.lakatospal.hu/index.php?page=kategorizalt&kat_id=11&id=797&regi-idok-nagy-tanui--a-petofi-nepeben-jelent-meg-kecskemeten-1957-december-15-en

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2013.11.26. 19:40:26

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

"Pozsgai volt azon reformkommunisták egyike akik nélkül rendszerváltás ma se lenne, ha a Komcsi tető Horn Gyuszin, Kovácson, meg Lendvain múlik."

Az MSZP akkori vezetése már mind reformer volt. Te csak azért ragadod ki a Pozsgait, mert ott sertepertél a műjobboldalon, amit én inkább populáris opportunista pszeudolátens-baloldali dzsentrikörnek tartok.

Pozsgay csak azért van ott, mert a kelnöki aspirációját megfúrta a 4 IGEN és az azt követően, az MDF-SZDSZ paktum. Merthogy az MSZP akkor 10 százalékon állt, ami semmire nem volt elég.

Boka1 2013.11.26. 19:43:45

@gyalog.galopp: senki nem tudta, hogy rendszerváltás
lesz. Senki. Utólag mindenki kamuzik. Szépen meg volt írva a békés átmenet. A Nagy Imre temetés is az előző garnitúra forgatókönyve szerint ment. Más kérdés, hogy felosztottuk egymás közt a szerepeket. Volt egykét bolond, akik elhitték, hogy ők hősök, de azok inkább deviánsok voltak, akiknek az volt a feladatuk, hogy hitelesítsék a pluralizmust. Ezek gyorsan meghaltak alkohol betegségben. Múltkor az 56-os forradalomról is próbálta valaki lerántani a leplet, de gyorsan elhallgatott. Úgy látszik senkinek sem érdeke, hogy a hősök menjenek a levesbe.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.11.26. 19:49:27

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang:

Hülye vagy gyerek..

Horn Gyuszi, Kovács Laci, Lendvai, meg a többi véres kező komcsi sose akart rendszert váltani.

Nem is bocsátottak meg soha SZűrosnek, Pozsgainak meg azoknak akik akkor hatalmon voltak, és levezényelték akaratuk ellenére a rendszerváltást.

Az MSZMP-ből is kibasztak mindenkit akinek köze volt a rendszerváltáshoz.

Ezek a komcsi MSZP-s tetvek, ugyanazt akarták csak akkor is, mint ma: HATALMAT maguknak.

herut 2013.11.26. 19:50:58

Saját lelkiismeretével kell elszámolnia .
1989-ben hirtelen rádöbbent,hogy 1956. népfelkelés volt? Miért nem 1957-ben jött erre a felismerésre?
Szélkakas ember. Van belőlük jócskán.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.11.26. 19:53:47

@herut:

Bezzeg a Horn Gyuszi...
Az volt az igazi embör.. Az még 1991-ben is ellenforradalomról beszélt, és jogos megtorlásról, csőcselékről, amiben haláláig hitt, csak már kussolt erről.
Kádár apró dögeivel egyetemben.

gyalog.galopp 2013.11.26. 19:58:08

@Boka1:
"senki nem tudta, hogy rendszerváltás
lesz. Senki. Utólag mindenki kamuzik. Szépen meg volt írva a békés átmenet."

Most akkor, mi volt megírva, ha senki nem tudta?:)
Én se azt mondtam, hogy a Népszabadságban toborozták a rendszerváltókat. A többi stimmel.
Amikor az éppen aktuális politikai elitunk nem hiszi azt, hogy bárkit is érdekel még 56, akkor majd tisztulni kezd a kép.

Boka1 2013.11.26. 20:14:49

@gyalog.galopp: a politikai elit sem tudta. Illetve a titkosszolgálat tudta. Ők nevezték ki az ellenzéket, írták meg a "forradalmi" beszédeket. Azok a zsíroshajúak, akik szervezték a Bős nagymarosi élőláncot és társait, azok voltak a lúzerek. A műegyetemistákat meg egy üveg sörért bárhova oda tudtuk csődíteni. Szép idők voltak. Kiváncsi leszek, hogy majd 100 év múlva hogy melyik verzió kerül a történelem könyvekbe.

Bloodscalp 2013.11.26. 20:15:25

Olvasói UPDATE:(mert a szerkesztők épp biszkuznak vagy hellereznek)

...
2013:Pozsgay Imrét 80. szülinapja (az esemény fontos-hiszen kiket/miért lát vendégül átlagban egy közt.elnök?) alkamából Fides kormány Fides köztársasági elnöke vacsorázni hívja-helyszín:Sándor palota.

A 444.hu-n nagyon szép megható képeket találni. Hiányoltam a képekről mint "tépett szájú, hasított kormű, sok kis senki" wittner marikát, persze nem mint vendéget hanem felszolgálonak vagy ilyesminek.

funfun 2013.11.26. 20:22:25

Pozsgay Imre elvtárs elvhű demokratizmusa és harcos antikommunizmusa a hetvenes-nyolcvanas években legalább akkora pánikot okozott Kádár elvtárs környezetében, mint Schmitt Pál elvtársé.

Boka1 2013.11.26. 20:25:20

@funfun: Szűrös Mátyás még ellenállóbb volt...:D Bár valamelyik gyökér azt írta előbb, hogy Lendvaiék meg Kovács Lászlóék voltak a véreskezű hullarablók.

átlátó 2013.11.26. 20:28:21

Ezek a kommunisták valóban úgy néznek ki, mint egy ember, valójában szardarabok.

funfun 2013.11.26. 20:30:04

@Boka1: Igen, igen, önkritikát gyakorlok. Szűrös Mátyás elvtársat a második helyen készültek meggyilkolni. Jó lesz így?

Boka1 2013.11.26. 20:34:36

@funfun: mindjárt más. Utálom, ha valaki érdemtelenül tiszteletlen ilyen NAGY SZEMÉLYISÉG előtt. Külön kiemelném, milyen példás APA volt. A fia jó magaviseletért szabadult. :)))

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.26. 21:16:07

@BelAmi:

Ez csúsztatás. A történészbizottság önállóan nem mondhatott semmit, ehhez egyes magasrangú ember kellett, aki elviszi a balhét. Pozsgay ezt tette, s ezt utólag negatív fényben feltüntetni abszurdum. Pozsgay igenis pozitív szerepet játszott a 80-as években.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.26. 21:18:55

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

Ez hülyeség. Még az újkádáristák (Grósz) is rendszerváltást akart. A vezetésben nem volt olyan ember, aki ne akart volna rendszerváltozást, ilyen csak alacsonyabb pozíciókban fordult elő.

A harc azon ment, hogy milyen legyen a rendszerváltozás. Ebben volt 3 fő csoport, az egyik pozsgayé.

anyadmajma 2013.11.26. 21:27:49

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Bezzeg a pintér meg a matolcsy! azok ám az antikomcsik, 3/3asként nem is lehettek mások, mi kisköcsög? Nem baj, jövőre talán betöltöd a 18-at tavaszig, és akkor mehetsz szavazni akire akarsz, csak majd ne felejtsd el levenni a szaros pelenkát a seggedről, mer azért a felnőttek világába már bizony kinevetnek érte.

BelAmi 2013.11.26. 21:27:55

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca:
Erre Berend T. Iván másképp emlékezett!

anyadmajma 2013.11.26. 21:29:25

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Na de mégis csak egy komcsi! Akkor mit keres a fideszben? Ja, hogy ott jelen pillanatban több a komcsi, mint az egész baloldalon?
Hja kérem elvtársak, tetszettek volna forradalmat csinálni.......

komissarlajos 2013.11.26. 21:38:27

Még egy janicsár aki életében még nem dolgozott egy napot sem! Mint az új főnöke! Nem érdekes?

komissarlajos 2013.11.26. 21:41:14

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Jól emlékszel: Grósz a csepeli nagygyűlésen annyira reformista volt, hogy a tömegbe lövést sem vetette el. Amikor a fehér-terrort vizionálta.

zorki 2013.11.26. 21:52:55

Ő volt-e az első a múltrendszer politikusai közül aki 1956 eseményeit népfelkelésnek nevezte?
Bizonyosan nem.
Kádár János 1956. november 1-én a rádióban népünk dícsőséges felkelésének nevezte a forradalmat!
Az újságban is megjelent a szöveg. Igaz az utána vagy 33 éven át halandó embernek nem igazán volt elérhető ez a szöveg, és valahogy mindenki hallgatott róla.
Szőval Pozsgainak majd 33 év kellett ahhoz, hogy elhiggye, amit Kádár 1956-ban mondott!:DDD

Azt lehet boncolgatni, hogy mennyire támogatta a változásokat a nyolcvanas évektől.
Azt nem lehet megmagyarázni, hogy egy jobboldali.kereszténydemokrata szövetség miért ölelte keblére.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.11.26. 21:54:14

@komissarlajos:

Grósz kínai típusú reformokat akart: kapitalizmus + diktatúra.

JTom · http://ritkanlathatotortenelem.blog.hu 2013.11.26. 21:54:29

jó lenne már ezeket az arcokat végleg elfelejteni, akik minden rendszerben ott ültek a döntéshozók között.

anyadmajma 2013.11.26. 22:01:02

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Ja, pont mint az orbán. Na, akkor már értem, hogy fért be közéjük ez a pozsgay. Mer a skiccpali csak egy senkiházi seggnyaló volt világ életében, ma sem csinál mást. De ezek a köpönyegforgató hazug hazaáruló fideszesek erősen hányingert keltenek bennem az erkölcsük és hazaszeretetük nem létezésével.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.11.26. 22:03:22

@Bloodscalp: "Egy konzekvenziát nem mernek levonni, aztán majd biszkuznak és komcsiznak ezerrel a jövőhéten. Ez a mandiner. "

én most már kezdem azt gondolni hogy tudják, ennyire nem lehetnek zizik agyilag, hisz figyelik a közéletet, lolának egyszer írtam is privátba, hogy megkérdezzem mit tud a fideszes komcsikról, mert még ő tűnik a borászatával a legőszintébbnek :) de nem írt vissza

de vagy nem írhatják le, vagy nem zavarja őket annyira, mivel fideszes családból jönnek a papa is párttag volt, persze nemzeti volt és bomlasztott! :)

ergé írta mondjuk ezt is vagy két éve:
" Orbán nagyapja egy darab sózsákkal a hátán érkezett Felcsútra, letelepedve a falu szélén. OV apja már befolyásos ember lett a környéken. Fiát már pesti egyetemre tudta adni, aki elnyert egy oxfordi ösztöndíjat is. Ma pedig Magyarország szinte teljhatalmú ura lett. A faluszéli szegény ember unokája.

Tanult, dolgozott, kitartott. Nem hivatkozott a körülményekre meg a társadalomra."

innen indultak, de értelmes ember nem lehet ennyire fogyatékos, hogy ergé nem maradhatott ilyen hülye.

imádom hoplita válaszát ergé kommentjére :D
"Muhahahahahahahahahahahahahahahaha......!!!!!!!!

Ebből a sztoriból valahogy kimaradt a piszkos nagy piroskönyv, amivel befolyásos emberré vált orbán győző.....meg a gyorstalpalós pedagógus anyuci, akinek még a tanítás is büdös volt és inkább főállású pártmunkás lett a helyi bizottságnál...
Azon emlegetett piroskönyv nélkül a falu szélén nyalná a t*knyát, a fiacskája meg egy jó kis tyúkperes ügyvéd lehetne jelenleg...maximum, és nem sorospapa kiválasztottja, te majom.:))
Ilyen sztorikat, mivel vidéki, kisvárosi vagyok, tucatszám tudok mesélni.
De ehhez a nagy "felemelkedéshez" az esetek nagy részében pártunk-kormányunk, valamint jó gyomor szükségeltetett..te méretes hólyag"

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.11.26. 22:15:17

@Robinzon Kurzor: milyen ciki az már, hogy mi, a kortársak tudjuk kikvoltak pozsgaiék, orbánék, kövérék, bajnaiék, de nem mi írjuk a történelmet, hanem a győztesek, a gazdagok, akik ha horngyuszkóból nem is (de simán lehet), de pozsgaiból, meg szűrösből, meg antallból, meg hóbagolyból simán hősöket csinálhatnak, lehet az utókor nem is fogja tudni, amit mi tudunk

ezért szoktam mondani a kedvenc példámat, az ősmagyarok az ősvallásukkal is lázadoztak 2-300 évig szent istván után, el lettek nyomva, ki lettek irtva, azt annyi.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.11.26. 22:20:20

@Bell & Sebastian: hol lehet venni horthymiklósos hűtőmágnest? :D

anyadmajma 2013.11.26. 22:23:15

@tesz-vesz: Kurucinfón próbáltad már?:)

anyadmajma 2013.11.26. 22:28:58

@tesz-vesz: Kurucinfón próbáltad már?:)
Végül is labancbérencet hol lehetne máshol megtalálni?:)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.11.26. 22:30:50

@Bell & Sebastian: jaja, jó fej volt pozsgai, most is asszisztál a mezőgazdaság szétveréséhez, mosolyogva, gazdagon, pedig -szerinted- korábban olyan jól végezte a munkáját a mezőgazdaságban is.
ha ezt tette volna, nem mosolyogna most a romokon, mintha ma minden rendben lenne, márpedig ő ezt csinálja

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.11.26. 22:31:53

@anyadmajma: ha az lett volna visszaengedte volna a tacskót aki átadta a hatalmat károlyiéknak

anyadmajma 2013.11.26. 22:36:47

@tesz-vesz: Pedig az volt. komoly európai nyomás miatt nem adott menedékjogot a Habsburg családnak. Csak ezt valahogy mindig elfelejtik róla. Meg azt is, hogy szó nélkül írta alá a zsidótörvényeket. Szóval nem hiszem, hogy nemzeti hőst kéne csinálni belőle. Majd pár száz év múlva, esetleg. De még erősen érződik a tetteinek hatása....

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.11.26. 22:44:07

@anyadmajma: szerintem akkor se engedte volna vissza a habsburgokat, ha megtehette volna.

szó nélkül írta alá a numerus clausust? és miért is?
nem ezért?
kkbk.blog.hu/2013/10/21/martonyi_es_a_nemzet

amúgy meg, portugáliában zsidók tartották el, vajon miért?
kkbk.blog.hu/2013/11/05/a_horthy-szobor

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.11.26. 22:49:59

@Boka1: :) mi van szűrös fiával? nem találok semmit a neten róla

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.11.26. 22:51:15

@Boka1: ez?

"Szűrösnek csak egyszer volt igazán tele a gatyája...nem, nem mostanában.
Hanem a 80-as évek elején, amikor a fia megpattant és beállt az Idegenlégióba....Na, akkor igen és nagyon....mert hajszálon függött a politikai karrierje.
Kedves marxistacionista szokás szerint nem csak az apák bűnét a fiakon, hanem a fiak bűnét az apákon is kultiválta a Párt.:)

Olvastam a gyerek könyvét...nem is volt rossz, esti unaloműzőnek elment...asszem még a seregben 89 környékén, a szabaccság hajnalán.:DDD "

mandiner.blog.hu/2012/04/13/szuros_es_pozsgay_a_kommunizmus_uldozottjei_ilyen_orszag_pedig_nincs_cccxxviii#c16372063

bioLarzen 2013.11.26. 22:53:06

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: Nem az MSZP-n belüli útra gondoltam, hanem a demokratikus átrendeződésbe, úgy az egész országban. Magyarán, felmérte/tudta, hogy nemsokára azok lesznek hatalmon, akik szerint 56-ban népfelkelés volt - ezért ezt gyorsan ki is mondta.

bio

bioLarzen 2013.11.26. 22:54:19

@Admiral General Aladeen: Pedig ilyenek sajons mindig voltak/vannak/lesznek - rendszertől függetlenül.

bio

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.11.26. 23:09:13

@tesz-vesz: Erre a könyvre én is emlékszem, ifj. Szűrös a légióban ejtőernyős akart lenni, de az alapkiképzés után gépíró tanfolyamra küldték, ami persze nem tetszett neki, nem azért állt be oda, hogy írnok legyen, így végül megpattant.

Boka1 2013.11.26. 23:10:40

@tesz-vesz: akinek nincs múltja, annak előélete van, ahogy a bölcs mondja :)

Bloodscalp 2013.11.26. 23:10:57

@tesz-vesz: Jaj:) Lolita...olyan kérdésekről persze nem tud elmélkedni hogy teszem azt miért nem az elöző fides kormány vitte bíróság elé (kampányidőszakban) biszkut? Egy percet nem fog börtönben tölteni, de kirakatpernek szép volt jó volt ez is.

Félelmetes mennyi marginális hülyeséget összetudnak hordani kommunizmussal kapcsolatban, de a velük egy asztalnál ülő komcsit nem nevezik meg. Ennyi erővel gellértke kitehette volna a wiki pozsgay szócikkét és kész, még az is beszédesebb lett volna. A lustaság nagy úr. A szervilizmus még nagyobb.

Boka1 2013.11.26. 23:13:55

@tesz-vesz: fegyverkereskedelem és egyéb apróságok. Nem tudom, hány évet ült, de a kedves apuka kitagadta, amikor kiderült és elitélték. Ez a 90-es évek végén volt.

tcom 2013.11.26. 23:15:21

@Fahéjas proli BoliDa – Ch.T. is, meg’há...:

Ezt kerestem én is. Köszönet érte. Kíváncsian várom a fideszesek magyarázatát! Segítek: nem is gondolta komolyan, vagy ez hamarosan a nyer-ben is benne lesz? Legyen béke és egyetértés és diktatúra?

Nesze neked proletár forradalom. És még ez az ember vesz részt az alkotmány létrehozásában?!
Ennyit kibaszott kommunista Fideszről. Hajrá Viktor, lehetsz még te is Kádár elvtárs! Az államosítás, a nép butítás, a vezér kultusz már meg van. Oszt legyen elég nyugdíjas 30 év múlva az építőiparban, az egészségügyben. Mert a fiatalok elhúznak.

Szánalmas Fidesznyikek!

salitis 2013.11.26. 23:31:44

Lehet, hogy Pozsgay szélkakas volt, és ügyesen lavírozott, de azt a történelmi tényt, hogy 1989 januárjában kimondta (ott, a TOP10-ben!), hogy 1956-ban népfelkelés volt, annak a történelmi érdemét nem kellene elvitatni tőle. Ma már könnyű azt mondani, hogy ezt mindig is tudtuk, de amikor ezért még bevittek, az nem olyan egyszerű eset volt akkor, és ott, mint most. Mert amikor ezt ki lehetett mondani, és nem váltották le, nem vitték el, szóval egy haja szála sem görbült, ekkor fogta fel 10 millió kisember, hogy vége: tovarisi, konyec. Itt dőlt el minden: innentől evidens volt, hogy Nagy Imrééket megilleti a végtisztesség, hogy 90-ben szabad választások lesznek. Addig csak elégedetlenség volt meg morgolódás, onnantól célok, jövőkép (és nem álom!) : a demokratikus állam. Nem csak az elit számára egyértelműen és világosan, hanem a kis emberek számára is. És a rendszerváltáshoz ez utóbbi volt a döntő. Hiába tudta Kornai, vagy Kis János, hogy addig az a szocializmus nevű valami reménytelen volt, nincs jövője, amíg ezt nem látták át tömegek, vállalva a véleményüket (mint Pozsgay, mert látták, hogy ez nem lehetetlen), addig az csak egy marginális vélemény volt, abból sosem lett volna rendszerváltás. Ahhoz tömeg igény kellett, és ezt engedte ki a palackból Pozsgay. Azzal az egy mondattal.

tcom 2013.11.26. 23:42:22

@salitis:

Persze, lehet hogy látta a helye utat, belátta, hogy tévedett. De 26 évesen megírt egy cikket, amiért az " antikommunista Fidesz" ha ha ha, tűzzel irtaná.
Vajon hogy fér meg Wittner Mária Pozsgayval egy helyen?
Wittner! Te ezt csendben hagyod? Te is csak olyan vagy, mint Imre. Egy szerencsétlen megélhetési, elvtelen politikus.

glinolid 2013.11.26. 23:45:04

@salitis: 56 hős, ő is. Látom, megy a szerecsen mosdatás, ezerrel.

Szúnyog 2013.11.27. 00:35:30

@tcom: No ennél az élet sokkal bonyolultabb.

laci_52 2013.11.27. 00:54:11

Igazi köpönyegforgató! Egyetlen okos húzása az volt, hogy 1989 januárjában kimondta, hogy 1956-ban népfelkelés volt.

Mi volt a tipikus karrier XX. század közepén?

Beállt az ember fiatalon '44-ben nyilasnak, a kommunista hatalomátvételkor ávósnak(a kisnyilasokat nem bántották a komcsik, szükségük volt rájuk!), '56-ban széttépte a párttagsági könyvét - ez utóbbi tettét később sikerült eltitkolnia - majd beállt pufajkásnak Kádárhoz. Ezután következett a tipikus kommunista karrier a párt hátszelével. Mire a rendszerváltás eljött, addigra meggazdagodott és nagyon jó nyugdíjat kapott.

Ha még él, a rendszerváltáskor potom pénzért megvásárolt rózsadombi vagy gellérthegyi szuperkéglijében dekkol, amit annak idején a párttól ingyen kapott, mint bérlakást. Eközben röhög a sok szerencsétlen lúzeren, akik nem tudták mindezt elérni egész életükben...

nu pagagyí 2013.11.27. 06:46:58

A népet szolgálta a nép ellenére. Mára összeért, ami összetartozik.

2013.11.27. 06:58:58

Igazi hős és ellenálló, netán még partizán is volt ez a Pozsgay, miként Szűrös is. Volt kitől tanulniuk, hiszen Viktor és barátai is hatalmas és gigantikus harcot vivtak. Csatáztak, párnacsatáztak, hol részegen hol józanul, hol másnaposan. Annyira el voltak nyomva és ők is így lettek hős ellenállók, mint a takonygerincű Pozsgay és Szűrös elvtársak.
Az ilyenek igazi hősök, mint az egykori partizánok, akik azért lettek kitüntetve, mert itatás közben a csendőr lova tökön rúgta őket.
De vannak ám itt ilyen hős fazonok, akik ellenálók voltak, harcoltak a kommunizmus ellen--ami soha nem volt-- mert lassabban vezényelték a zenekart egy ünnepségen, vagy 10 percet várakoztatták a vonatot az állomáson.
Ezek a képmutató és gerinctelen senkik. Ilyen a Pozsgay, Szűrös féle vonal is.
De vajon mikor fogják őket kitüntetni, egy Széchenyi dijjal vagy egy tiszti kerszttel ? Vagy mikor fognak nekik megszavazni életjáradékot, mondjuk havi 2 milliót ? Mert most ez jön ?!
Ezekhez képest --mint valaki már írta a kommentekben---Biszku valóban egy elvhű, úriember volt.

igazi Ténytár 2013.11.27. 07:02:46

@ Ha mar 1989 külön ki van emelve, hogy népfelkelésnek nevezi 56-ot, akkor miért nincs benne, hogy :

1957-ben, a kivégzések alatt meg HÁNYINGERT KELTŐ ELLENFORRADALOMNAK nevezte?

www.lakatospal.hu/index.php?page=kategorizalt&kat_id=11&id=797&regi-idok-nagy-tanui--a-petofi-nepeben-jelent-meg-kecskemeten-1957-december-15-en

"Lehetett-e nálunk forradalom 1956. októberében? Hová vezethet nálunk a termelési viszonyok megváltoztatása és az uralkodó osztály megdöntése? – (Mondjuk, hogy a forradalom ezt jelenti.) Ilyen lépés nálunk csakis visszafelé, a kapitalista viszonyok és a burzsoá uralom visszaállításához vezethetett és vezetne ma is. Ez viszont színtiszta, steril ELLENFORRADALOM

Miért kellett mégis forradalomnak álcázni azt, ami annak éppen az ellenkezője volt?

Nagyon egyszerű ennek a magyarázata. Tudjuk jól, hogy a szocializmus vívmányai, minden elkövetett hiba ellenére, mély nyomokat hagytak a dolgozó nép gondolkodásában. A magyar munkásosztályt és a parasztságot nem lehetett volna nyílt rábeszéléssel a gyárak, vagy a föld visszaadására rávenni. Ez ellenforradalom, először szociális demagógiával, félrevezetéssel, hatalomra akart kerülni és ebből a hatalmi pozícióból aztán fellépett volna a dolgozó milliók érdeke ellen.

Kinyújtotta volna a kezét a földért, a gyárért. Az ellenforradalmi porhintést elősegítették a párton belüli árulók és revizionisták is. Tépett szájú, hasított körmű sok kis senki, háta mögött több úri bitanggal, megcsinálta az "Első Hazai Nemzeti Forradalmat". Hogy mégis nem "Nemzeti Szocialistának" keresztelték vivmányukat, az talán azzal magyarázható, hogy a két szó így együtt hányingert okoz minden becsületes embernek.A „nemzeti Forradalom” olyan nevezetesen renegátot sorolhatott „vezetői” közé, mint Nagy Imre, akinek szellemi képességeit ugyan csak egy adóvégrehajtói karrierhez szabták, de jellemtelensége biztosította, hogy miniszterelnök legyen a legdühöngőbb fehér-terror napjaiban. "

igazi Ténytár 2013.11.27. 07:08:17

@Bloodscalp: "Olyan érzésem volt hogy az élete kockáztatásával a nemzeti Magyarország eljöveteléért MÁR '88 ban ezért dolgozott!"

Pozsgay meg 1989-ben is a KOMMUNISTA PÁRT és a SZU érdekeit védte a népfelkelésezéssel is!

_________________
Pozsgay a PB 1989. február 7-i ülésén világosan kifejtette saját és pártja motívumait.

Szerinte A NÉPFELKELÉS a népfelkelés szó azért különösen jó, mert „NEM HORDOZ SZOVJETELLENES tartalmat, de antisztálinista és kielégíti jelen pillanatban azokat is, akik egyébként ezt túlhajtó, másik variációt dédelgetnek magukban, a forradalom, nemzeti forradalom és függetlenségi háború, függetlenségi harc gondolatát.

[...E]z az összefüggés az, ami véleményem szerint a pártot kisegíti egy aktuálpolitikai kényszerből született fogalom fogságából anélkül, hogy teljes identitását és önbecsülését aláásná, anélkül, hogy az egész párttal szembenézve kellene itt valami különleges számonkérést és elszámoltatást véghez vinni. [...]

Tehát nem arról van szó, hogy szakítani az ellenforradalom kategóriájával, hanem arról is, hogy NEHOGY újra FORRADALOM LEGYEN A NEVE egyértelműen.”
_________

igazi Ténytár 2013.11.27. 07:12:21

@tcom: "De 26 évesen megírt egy cikket, amiért az " antikommunista Fidesz" ha ha ha, tűzzel irtaná.
"

Nem az ellenforradalmazás benne a borzalmas, hanem hogy éppen Mindszenthy kiszabadítójának KIVÉGZÉSEKOR GYALÁZTA a tettét, Mindszenthyt stb.

Ez az ami mocskos, gusztustalan!

Ki tudja miket irt a pártnak Nagy Imre kivégzésekor akit szinten gyalázott az említett cikkben.

"Pozsgai Imre: Forradalom vagy ellenforradalom?"
Kecskeméti Petőfi Népe - 1957. december 15.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.11.27. 07:25:43

@ténytár:

Te hol voltál újságíró a szocializmus idején és miket írtál, amiket fedezni szeretnél ezzel a túljátszott felháborodással?:-)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.11.27. 07:37:58

@bbjnick: Sokan nem voltak újságírók a szocializmus idején. Pozsgayt se fegyverrel kényszerítették, hogy a Petőfi Népébe írogasson, meg hogy a Lenin Intézetben tanulja a bolsevizmust.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.11.27. 07:48:10

@Counter:

Ez így van. Például én sem voltam újságíró a szocializmus idején --- elég korán nyilvánvalóvá tették számomra, hogy amíg az a rendszer regnál, nem is leszek:-) De hogy @ténytár az volt (vagy valami olyasmi), arra elég sok korsó sörbe mernék fogadni!:-)

nemecsek ernő áruló 2013.11.27. 07:50:13

@camilló: Pozsgay nem váltogatta a meggyőződését, akkor is az aktuális kommunista platform része volt, és most is az.

kentauri 2013.11.27. 08:20:34

@Bell & Sebastian: Csőrcsíl egy nagyon gerinces ember volt....de iszonyatosan buta.....

vantaan 2013.11.27. 08:20:35

@liebend:" Azért mert következetes, ne tekintsük erénynek, ha következetességének anyaga a hóhérkodás"
.... olvasd el Pozsgay 1957-es nyilatkozatait, ugyan olyan potenciális hóhér volt mint Biszku.
S gondolj bele ha Biszku nem lett volna következetes most lehet,hogy Kövér vagy Orbán mint a democsokrácia nagy öregje emlegetnénk.
.....s azok a besúgók akik ma pl a Fidesz frakcióban ülnek vajh mennyi embert "öltek" meg, tettek tönkre s sőt örökítették át a módszereket a mai államgépezetbe úgy, hogy elvették a jövőjüket?
Gondolkodj! Mennyi politikai kinevezett, párt csinovnyik bassza szét a magyar jövőt. Lásd KLIK, trafik mutyi, föld mutyi , stb, stb.....

vantaan 2013.11.27. 08:24:05

@vantaan: helyesen: .....s azok a besúgók akik ma pl a Fidesz frakcióban ülnek vajh mennyi embert "öltek" meg, tettek tönkre úgy, hogy elvették a jövőjüket? ..... sőt, örökítették át a módszereket a mai államgépezetbe
Gondolkodj!

bolá 2013.11.27. 08:27:54

@bbjnick:
A Petőfi Népében, ő volt a főcenzor.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.11.27. 08:31:07

@bolá:

:-D

Úgy beszél. Neked is föltűnt?

jogalany 2013.11.27. 08:35:24

"Eszközei, kezében toll, fejében egy kis józan paraszti ész, vagy urbánusan, egy kis civil kurázsi, háta mögött senki, vele szemben a világ egyik legnagyobb hadserege Biszkunak öltözve."
@gyalog.galopp:
Az életútjából egy nem kis lépés limaradt: belép a Moszad-ba, tehát a háta mögött senki, sántít. A vele szemben szintén.

uud 2013.11.27. 08:35:51

magyar ország ennek a típusnak kánaán. de csak ennek a típusnak.

jogalany 2013.11.27. 08:38:57

"s azok a besúgók akik ma pl a Fidesz frakcióban ülnek vajh mennyi embert "öltek" meg, tettek tönkre úgy, hogy elvették a jövőjüket? ..... sőt, örökítették át a módszereket a mai államgépezetbe"
@vantaan:
Az lehet, hogy úgy kezdték, mint besúgók, aztán feljebb léptek, ügynökök lettek.

vantaan 2013.11.27. 08:46:06

@jogalany: no igen egy keresztény-népnemzeti-kisgazda-CÖFös (volt komcsi) biztos állás! Ügynök!

A házmesterség örök!

nu pagagyí 2013.11.27. 08:54:18

Nemzeti Hazafias Népfront.

blah 2013.11.27. 08:54:26

ehhez az életpályához nincs mit hozzáfűzni, a csattanó a végén nem is lehetne jobb

♔batyu♔ 2013.11.27. 09:00:51

Pozsgai szerintem is kurvagáz, de azok még nagyobb gáz, akik meg is maradtak vörösnek. A libernyákok pedig még nagyobb gáz. Szellemi őseiket nemrég Pozsgaiék, Lendvaiék üldözték (nem szellemi örököseik, hanem ők maguk), nyomorították meg őket lelkileg (szinte az összes régi liberális Lendvaiék besúgója volt).

Azzal együtt a nép azt akarta, hogy ezek ússzák meg, OK, megúszták. Pozsgai személye kifejezetten a régi . de normálisabb MSZMP-sek számára csali.

De azért az akkor is ciki, amikor Lendvaiék náciznak, az MSZP-s nagy arccal magyarázza a kamerák előtt, hogy ő mely pártokkal képzeli a demokráciát.

dr Smittpálelnökúr 2013.11.27. 09:02:29

@bbjnick: igen, akiknek nem tetszik egy kommunista csökevény, azok cenzorok voltak. Mekkora tudathasadás kell ahhoz, hogy ne köpjétek magatokat arcon, amikor egy mocskot csak azért mentegettek, mert a felcsúti bugris seggét nyalja éppen?

dr Smittpálelnökúr 2013.11.27. 09:04:42

@♔batyu♔: nem a nép akarta, hanem a szeretett vezetőd, csak ti annyira hülyék vagytok, hogy ezt elfogadjátok tőle.

vantaan 2013.11.27. 09:14:19

@♔batyu♔:Pozsgay kurvagáz. S az aki ezt a "kurvagázt" porondon tartja? Az nem gáz? Orbán vagy Kövér nem gáz? S Te nem bűzlesz , mert műszerek kén-hidrogént mutatnak?

No jegyzetelsz?

blah 2013.11.27. 09:17:27

@♔batyu♔: a legjobban meg az gáz, hogy a vérkommunista fidesz hívői még mindig a seggükben hordják a fejüket.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.11.27. 09:20:26

@bbjnick: No látja, akkor tehát a maga idolja mégiscsak önként és dalolva, netán a párton belüli előmenetel reményében csillogtatta retorikai képességeit a hasított körmökről és tépett szájakról.

Tette a dolgát.

gyalog.galopp 2013.11.27. 09:24:11

@jogalany:
A 80-as évek elején magyar vállalatok valami konzervgyárat vagy mit építettek Líbiában, azaz, hogy csak építettek volna, ha az egész építkezést el nem lopták volna. Nem a líbiaiak lopták el....
A több mint 100 millió dolláros bukás elérte a magyar állami szervek ingerküszöbét is, kiküldtek valakit, hogy vizsgálódjon.A valakit kivitték a sivatagba, mutattak neki tevéket, délibábot, de a szerencsétlen csak nem látott gyárat, ekkor megmutatták neki a családjáról készült felvételeket, közötük intim helyzeteket is, és láss csodát a valaki megpillantotta a gyárat.

A történet vége a városi legenda ( vagy nem ) de az elejét HVG is megírta, felelőst nem találtak.

Az is városi legenda, hogy egy aott állam titkosszolgálatába egy másik állam polgára csak úgy belép, az beszervezni szokás. Az önként jelentkezők eleve gyanúsak, marad a kényszer, fenyegetés zsarolás.

gyalog.galopp 2013.11.27. 09:31:06

@jogalany:
Jut eszembe, már nem tudom hanyadik maszat ügynök merül fel mostanában. Ez lesz az új divat? A KGB, CIA már nem releváns, a növekvő antiszemitizmusban jót tesz egy kis moszadozás?

jogalany 2013.11.27. 09:50:00

@gyalog.galopp:
Az is jusson eszedbe, hogy mennyi az annyi?
Pl.: M.o-on a CIA kb 2000 ügynököt tartott nyilván, a KGB szintén ekörül, a világ harmadikja a Moszad szerinted mennyit?
Aki sokkalja a magyar besúgok volt 40 000 főt, ma 23.000 főt, az ne feledje, hogy az FBI kémleháritás 2.000.000 főt a kékcédulásokat foglalkoztatja.
Mig a CIA a techinikát, a KGB a minőséget addig a moszad a mennyiséget jelenti a szakmában.

jogalany 2013.11.27. 09:54:58

@gyalog.galopp:
A szelepet a 80 -as évek elején nyították ki, több értelemben. Hiba volt az egyéni harács útját lehetővé tenni, én azt mondtam volna, akarsz igazgató lenni? Van jó ötleted, légy akkor a vállalat igazgatója amit rád alapítunk. És ment volna, mindez kizsákmányolástól nem mentesen, de állami felügyelettel.
Látom sokat nem tudsz a titkos szolgálatokról.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.11.27. 10:07:21

@Bloodscalp: ez így van, tényleg beszédesebb:

1990-ben rövid ideig az MSZP alelnöke.
1991-ben Bíró Zoltánnal, az MDF első (ügyvezető) elnökével megalakította a Nemzeti Demokrata Szövetséget, melynek ügyvivője, majd elnöke lett

1997-ben az MDF szakértője lett, a párt képviselőjelöltje az 1998-as országgyűlési választáson. A politikai szintéren 2005-ben jelent meg újra, amikor az Orbán Viktor által vezetett Nemzeti Konzultációs Testület egyik tagja lett. Emellett 1995 és 2000 között a Szent László Akadémia rektora, illetve 1996-tól 2001-ig az MVSZ elnökségi tagja volt. A 2010-es országgyűlési választás után Orbán Viktor többek között Pozsgayt is felkérte az új alkotmány kidolgozására.

2003-ban a Károli Gáspár Református Egyetem oktatója egyetemi tanári beosztásban

2013.11.27. 10:23:13

@salitis: Ha igazán tökös lett volna, nem azt mondja ki, hogy népfelkelés volt, mert ugye ez olyan langyos dolog, nem csípi a szovjet szemét, mert el lehet magyarázni, hogy a nép, a plebs felkelése volt, véletlenül sem forradalom. Miért nem merte kijelenteni, hogy forradalom volt? talán csak nem azért, mert nem akart rendszerváltást? Mert reformban gondolkozott, a kádárizmus elsöprésében, de maradva a szocializmusban??? Csakúgy, mint Német Miklós, Horn, Grósz, stb. Mind Kádár félreállításában gondolkodtak, és nem többen.

2013.11.27. 10:25:32

@♔batyu♔: Pedig igazán te vagy a gáz. Miért próbálod relativizálni Pozsgay elvtársat? Ja, tudom, a mi kommunistánk jó kommunista!

gyalog.galopp 2013.11.27. 10:31:11

@jogalany:
Látom te is a keleti nyitás híve vagy.:)

Hál istennek jóformán semmit nem tudok a titkosszolgálatokról.
A moszaddal kapcsolatban, csupán az egyszerű paraszti eszemre hagyatkozva, azt gondolom, hogy a diaszpóra miatt adott a jó merítési lehetőség. Azt sem tartom kizártnak, hogy az egyes szolgálatok egy személyben találkoznak időnként:)

Agyalap 2013.11.27. 10:42:46

@Veridicus76: Huszonévesen belépett az MSZMP-be. Ifjúi botlás. 32 évvel később az MSZMP KB tagja. Gondolom így nézett szembe a hibáival.
Egy évvel később már népfelkelésnek nevezi '56-ot.

Én ezt egyszerűen csak gerinctelen köpönyegforgatásnak hívom.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.11.27. 10:56:24

@dr Smittpálelnökúr:

Hogy jön ide a felcsúti bugris? Ismerem @ténytár fajtáját, sok ilyen arccal volt dolgom a médiában, felismerem őket a szövegeikről.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.11.27. 10:58:01

@Counter:

"...a maga idolja..." --- írja.

Ja, persze, az én idolom! Maga sem lesz már hülyébb, mint amilyen.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.11.27. 11:04:33

@bbjnick: Hát akkor nem az idolja, egye fene, de ettől még "mégiscsak önként és dalolva, netán a párton belüli előmenetel reményében csillogtatta retorikai képességeit a hasított körmökről és tépett szájakról.

Tette a dolgát."

Most jobb?

déjá vu39 2013.11.27. 11:08:36

@Veridicus76: "Ez a cinikus kronologikus felsorolás semmit nem árul el Pozsgay Imréről. Csak a prekoncepciózus szerzőről. "

Egy kronologikus felsorolás nem lehet cinikus. Az igaz, hogy nem árul el mindent Pozsgayról, csak sok mindent - különösen, ha az ember (az olvasó) még emlékszik a Hazafias Népfrontra, meg P.I megszólalásaira.

Abban egyetértek, hogy kell megbocsájtás (de nem feltétlen és nem korlátlan) , meg abban is, hogy az ember formálódik, alakul - de azért nem mindegy, hogy mekkorát és hogy hogyan.

Hadd tegyem hozzá, hogy a megbocsájtás annak is megjár, aki nem csatlakozik a "mi" bandánkhoz.

Pozsgay és Szűrős pályájának alakulásában sorsforduló volt, hogy nem lehettek köztársasági elnökök (Az ideiglenes elnöki kinevezést hagyjuk ki - Mátyás is többre vágyott). Pozsgaynak a rendszerváltás támogatásáért ez ígérték - akár azt is lehetne mondani, hogy ezzel vesztegették meg... Ettől kezdve oda sodródtak, ahonnét kaptak egy kis vállveregetést, ahonnét jött egy kis biztatás, egy kis szimbolikus elismerés ("Gyere, Imre, írj egy pár sort a mi kis sziklaszilárdságú alaptörvényünkbe").

Ami a mai "rendben" sok embert irritál, az az, hogy vannak jó kommunisták és vannak rossz kommunisták. Aki "hozzánk" dörgölődzik, az jó kommunista, akiben egy kicsit több a tartás, és nem simul, az rossz, az marad elvtárs.

herut 2013.11.27. 11:10:15

Pozsgay?Szűrös? Reform kommunisták? Értelmezhetetlen kifejezés.
Mindkét delikvens a hatalomhoz való ragaszkodás,az abból való részesülés reményében tettek,tesznek kijelentéseket .Utólag mindegyik az " én már akkor megmondtam ..!" teremtmény. Egyszerűen hazudnak. Akkor és azt amit érdekük diktál.

liebend 2013.11.27. 12:35:56

@vantaan: Pozsgay egy gerinctelen féreg, az nem kérdés. Hogy exponálta magát 56 után, az sem az. De Biszkupapa belügyminiszterként közvetlen és tényleges befolyással volt az 56-osok életére és a fennmaradt dokumentumok szerint a legkegyetlenebb módon a begyűjtésben, a perekben és az ítéletekben is ténylegesen és mindig az embertelenség irányába érvényesítette hatalmát és befolyását. Kádárnak Biszku egyre kényelmetlenebb lett pont a kegyetlensége okán, mikor emiatt Béla a konszolidáció utjába került, s főként mikor balról előzni próbálta egy belső ellenzék finom gründolásával, lapátra is tette. Az a Kádár, akit egyébiránt felelősnek és árulónak tartok 56 kapcsán. Ami a FIDESZ-t illeti, igen erős túlzásokba visz párhuzamot állítani az akkori világ és a mai közé, különös tekintettel ezen rendszerek demokratikus vagy antidemokratikus vonásait és metódusait illetően. Több objektivitást!

vantaan 2013.11.27. 12:56:59

@liebend: Többet! Ja. Több objektivitást ..... kivel szemben?
A III/ akárhányasokkal szemben?
Kérdezz meg egy Kaposvár környéki volt Növényvédelmi állomáson dolgozót, lát-e különbséget pl az 56 utáni mellőzés mitől volt más vagy más lehetett-e mint a 80-as évek beli besúgás miatt mellőzöttségtől ..... vagy a mai , a mostani mellőzöttségtől ami simán politikai indíttatásból történt. Pl. a KLIK csinovnyik serege ,amely sokak szerint csak fityisz-prostik , fityisz-seggvégek serege. Térségi tanfelügyelők, iskola igazgatók .... (lásd pl. az Igazgatói pályázatok hasonlósága - egymástól copyzásának tömegessége)

Kandeláber 2013.11.27. 15:10:29

Pozsgay még mindig elfogadhatóbb, mint a cionista hazaáruló Göncz.

camilló 2013.11.27. 16:22:30

@nemecsek ernő áruló: Ha ezt gondolod, szerintem nem tudod definiálni a kommunista fogalmát.

nemecsek ernő áruló 2013.11.27. 16:36:30

@camilló: Én hogyne tudnám? Olvastam a kommunista kiálltványt - veled ellentétben.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.11.27. 20:45:17

@Bloodscalp: miért nem az elöző fides kormány vitte bíróság elé (kampányidőszakban) biszkut?"

nem értem, egyszerűen nem értem miért ilyen buta lola
csak egy magyarázat van rá, a rossz gének, mármint a rossz családi hatás, rossz családi tudás, és rossz tapasztalat, ennyire nem lehet buta vki

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.11.27. 20:47:55

@salitis: kb olyan a rendszerváltáskor kikiáltani a népfelkelést, mint egy visszavonuló hadsereg mögé hirtelen a pajtából kiugorva civil mezítlábas parasztként kiabálni, hogy győztünk, megvertünk titeket, kb ekkora bátorság. 56-ba kellett volna ezt írni, akkor hol volt pozsgai? horn mellett?

camilló 2013.11.28. 16:12:43

@nemecsek ernő áruló: Olvastam én is, de lehet Te másként értelmezed? Nem árt ha Lenintől is olvasol ezt-azt:)

nemecsek ernő áruló 2013.11.28. 16:25:39

@camilló: Ezesetben örülök, hogy végre a mandiner közössége is eljutott a felismerésig, hogy itt sosem volt kommunizmus. Akkor innentől a troll üzemmódot a te esetedben kikapcsolom. :)

Szamiz67 2013.11.28. 18:03:36

@salitis: Az én szubjektív véleményem, személyes emlékeim szerint a rendszerváltás (illetve, hogy így ebben a formában nincs tovább) elkerülhetetlen módon közeledett a 80-as évek közepétől és 1956, illetve az ezzel kapcsolatos igazságok kimondása csak formai, morális szempontból voltak érdekesek, de nem ez volt a lényeg, a változások mozgatóereje.
A rendszer gazdaságilag vált lehetetlenné és került zsákutcába. Reagen hidegháborús költekezése elintézte a Szovjetuniót anyagilag, ők meg nem bírták tovább olcsó energiával, nyersanyaggal fenntartani a mesterséges árakkal működő KGST országokat. A Kádár rendszer rászoktatta a magyarokat a fogyasztásra, de a KGST szétesése után nyugati exportból kellett volna megoldani a nyugati fogyasztási importot, erre alkalmas nagy volumenű magyar termék pedig nem volt a mezőgazdaságon kívül. Hogy Pozsgay-nak mekkora bátorság kellett 1989 januárjában nem tudom pontosan megítélni, de 1988-ban elfogadásra került az új gazdasági társaságokra vonatkozó törvény, amely tulajdonképpen a magántulajdonra épülő kapitalizmushoz adott törvényi kereteket.
A cégnél ahol dolgoztam 1986-ban már nagyon cikinek számított, amikor egy huszonéves munkatársunk rányomult a párttagságra a karrierje érdekében, gyakorlatilag elszigetelődött a cégen belül a korábbi haveri körtől.
Nem akarom Pozsgay-t elítélni és ráhúzni a Kádár rendszer összes bűnét, de a Kádár rendszer minden vezető tisztségviselője részese volt egy elnyomó rendszernek, a részvételük ennek az alap működési elvnek az elfogadását jelentette, ezért az 1989 utáni időszakban vissza kellett volna vonulniuk a közéletből, saját belátás alapján...

camilló 2013.11.29. 05:32:13

@nemecsek ernő áruló: Ha nem csal az emlékezetem, a kommunizmusban nincs állam. Elhal. A kapitalizmusból, a kommunizmusba való átmenet idején van az államnak szerepe. Kádár a szocializmusra is azt mondta, hogy először szülessen meg a gyerek, aztán adunk nevet neki. A rendszer ugyan azt deklarálta, hogy szocialista (bár, nem Magyar Szocialista Köztársaság volt ugye a megnevezés) de vannak kétségeim. Mindazonáltal minden hibájával együtt, igazságosabb volt, mint bármelyik polgári demokrácia. Lehet ezt vitatni, de nem volt éhezés, volt viszont munka, nem kellett a holnap miatt aggódni. Aki gazdasági oldalról támadja, annak csak azt tudom mondani, hogy nem az embereknek kell a gazdaságért dolgozni, hanem a gazdaságnak kell az emberekért működni. Amíg nincs kellő "öntudat" a gazdaság normális működéséhez, addig lehet az egyéneket motiválni másként is. Erre kísérlet a Kínai gazdaság. Részemről nem tartom azt a rendszert sem szocialistának (főleg nem kommunistának), egyfajta kísérlet inkább.

Agyalap 2013.11.29. 09:23:04

@Kandeláber: Normális-e vagy? Vagy a cionista, vagy a hazaáruló szó jelentésével nem vagy tisztában (vagy egyszerű fidesznyik kiszólás volt csupán).
Nem ismerem Göncz munkásságát, de az biztos, hogy nem volt MSZMP KB tag és nem jött rá a megvilágosodás 10 perc alatt 89-ben.
Pozsgainál még az "őskommunista" Thürmer is elfogadhatóbb, mert legalább folyamatosan ismétli a hülyeségeit (néha még jókat is mond), nem forog a parlamenti széllel. Tudom hová tenni, és ott is marad.
Mondjuk Pozsgait is tudom hová tenni - még mindig féreg.
süti beállítások módosítása