Baja, a rezsiharc bástyája, a korszakváltás mérföldköve
2013. szeptember 23. írta: TuRuL_2k2

Baja, a rezsiharc bástyája, a korszakváltás mérföldköve

Baja_Teket_Melinda_Gyurcsany_Ferenc_MSZP_DK_Egyutt.png

A bajai időközi választás eredményével mindenki jól járt: a kormánypárt megtartotta az önkormányzati mandátumát, a baloldali ellenzéki összefogás elmondhatja, hogy sokat javított 2010-hez képest egy erősen fideszes körzetben, a magunkfajta politikabuzik meg turkálhatnak könyékig a historikus szavazóköri adatokban. Ráadásul a részvétel most is hasonló volt (34%), mint 2010-ben ebben a választókerületben (31,65%), így az eredmények a szokásosnál jobban összemérhetőek a három évvel ezelőttivel.

A vasárnapi eredmény:
1. Kovács Csaba (Fidesz) 467 szavazat (46,89%)
2. Teket Melinda (Együtt-PM, MSZP, DK) 406 szavazat (40,76%)
3. Markó György (Jobbik) 82 szavazat (8,23%)
4. Ikotity István (LMP) 41 szavazat (4,12%)

A 2010-es egyéni eredmény:
1. Bálint Tünde (Fidesz) 523 szavazat (58,9%)
2. Kajtár József (MSZP, Civil Mozgalom, SZEMA – Összefogás 2010) 202 szavazat (22,75%)
3. Preininger Rozália (független) 163 szavazat (18,36%)

A 2010-es megyei listás szavazatok a 3-as egyéni választókerületben:
1. Fidesz-KDNP 554 szavazat (62,32%)
2. MSZP 177 szavazat (19,91%)
3. LMP 88 szavazat (9,9%)
4. Jobbik 70 szavazat (7,87%)

A 2010-es önkormányzati megyei listás szavazatokat azért gyűjtöttem ki a szavazóköri adatokból, mert pont arra a négy erőre lehetett szavazni, akik a vasárnapi választáson is jelöltet állítottak – így reményeim szerint jobban megismerhetőek a választókerület valós adottságai. Ezek alapján úgy néz ki, hogy a Fidesz és az LMP sokat (15, illetve 6 százalékpontot) vesztett, az MSZP(-DK-Együtt 2014-PM) pedig sokat (21 százalékpontot) nyert 2010-hez képest, míg a Jobbik helyzete változatlan maradt. Mivel nem feltétlenül ugyanazok mentek el szavazni most, mint 3 éve, ezért nem lehet kijelenteni, hogy Teket Melinda a Fidesz és az LMP korábbi szavazóit állította volna maga mellé, még ha a számok (15+6=21) pont egybe is esnek.

Megnéztem szavazóköri bontásban is, hogyan alakultak a 2010-es és 13-as eredmények:

szavazókör Fidesz(-KDNP) MSZP(-E14-PM-DK) LMP Jobbik
7. 207/173 88/184 31/11 23/17
8. 181/133 54/137 44/29 12/10
30. 44/36 9/15 6/0 12/10
31. 34/28 21/41 0/1 18/25
32. 88/97 5/29 7/0 5/20

A cellákban az első szám a 2010-es, a második a 2013-as szavazatszám az adott szavazókörben (előbbit a valasztas.hu adataiból, utóbbit az atv.hu híréből vettem). Természetesen az összehasonlítást azzal a fenntartással kell elvégezni, hogy előbbi listás, míg utóbbi egyéni szavazat, de a fent leírtak miatt szerintem ezzel többet tudunk meg, mintha a 2010-es egyéni adatokat használnánk, benne a független Preininger Rozália 18,36 százalékával.

Mint látható, Kovács Csaba a 32. szavazókörben leadott voksoknak köszönheti a győzelmét, a másik négy szavazókör szavazatai alapján egy hajszállal, de Teket vitte volna el a mandátumot. Ez az a Bokodi úti szavazókör, ahol a baloldali ellenzéki pártok szerint a választást befolyásoló súlyú szabálytalanságok történtek. Megnéztem, hogy 2006-ban hogyan szavaztak errefelé (akkor még a 34-es számot viselte a Bokodi úti szavazókör, 2010-re országszerte megváltoztak az önkormányzati választások körzetei): az MSZP 72, a Fidesz-KDNP 38 szavazatot kapott a jelentős részben cigányok lakta környéken.

A választást megelőző kampány kifejezetten durvára sikeredett. Volt itt sok minden: a legendás Napraforgoblogot idéző, egyposztos blog, ami Kovács Csabát vádolta csalással (és az Egyenlítő TV blog közvetítésével jutott szélesebb nyilvánossághoz); Teket Melindát ribancozással és drogosozással támadó másik blog; Bajnai Gordon elleni gágogós tiltakozás, amit az Együtt 2014 szerint Kubatov Gábor közeli munkatársa koordinált.

Hogy a kétségtelen bajai baloldali erősödésből mennyire érdemes a 2014-es választásokra vonatkozó tanulságokat levonni? A Fidesz számára mindenképpen intő jel, hogy bármekkora előnyt el lehet játszani, és hogy a negatív kampány sok esetben nem csak a célszemélynek árt. Az is igaz viszont, hogy az MSZP, az Együtt-PM és a DK láthatóan mindent beleadott, mindhárom szervezet első embere személyesen kampányolt a közös jelöltjük mellett. Ilyen mértékű erőforrás-összpontosításra időközi választáson van lehetőség, általános választáson meg nincs. Ha egyetlen önkormányzati választókerületre, öt szavazókörre koncentrálva kell kampányolni, akkor talán még a PM-nek is van elég aktivistája a feladathoz – ha viszont nem öt, hanem tízezer szavazókörről van szó, akkor egészen más nagyságrendű sereget kell hadrendbe állítani.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr575529345

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Baja, a rezsiharc bástyája, a korszakváltás mérföldköve 2013.09.23. 13:39:05

A kormánypárt megtartotta az önkormányzati mandátumát, a baloldali ellenzéki összefogás elmondhatja, hogy sokat javított 2010-hez képest egy erősen fideszes körzetben.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bloodscalp 2013.09.23. 12:48:11

Így van, ez háború, amit meg kell nyerni. A polgári lakosság meg nem számít, le vannak szarva 20 éve már, csak a győzelem a fontos. Hajrá Viktor.

tevevanegypupu 2013.09.23. 12:53:24

Vajon jart-e Cecile a Torok utcaban..? Viktor nem volt ott .Feri, Gordon es Attila igen. Azota magyarazzak..:)

Rátóti Mutyikos 2013.09.23. 13:01:15

vajon miert nem azzal torodnek a partok, hogy a valasztok 2/3-a leszarja az egesz cecot?

kommentR 2013.09.23. 13:11:51

"ha viszont nem öt, hanem tízezer szavazókörről van szó, akkor egészen más nagyságrendű sereget kell hadrendbe állítani"

Várj csak! Manipulatív demokrácia.

Kandeláber 2013.09.23. 13:18:20

Ezek szerint fidesz-jobbik összesen durván 55 %, összes baller 45 %.
Ezen annyira nincs mit magyarázni.
Annak tudatában különösen, hogy jövőre az egyfordulós parlamenti képviselő választáson már nincs részvételi limit sem, és egy szavazattal is lehet nyerni.

cosmopol 2013.09.23. 13:24:28

Azért ez a bokodi körzet tényleg érdekesen elüt az általános trendtől. Mindenhol máshol veszített a Fidesz, ott pedig még növelni is tudta az eredményét. Ez persze nem bizonyít semmit, s ha önmagában nem is támasztja alá azt az ellenzéki állítást, hogy itt manipulálás történt, azért elgondolkodtató.

Urfang 2013.09.23. 13:45:00

Olyan kósza hírek szállingóznak, hogy a fidesz megint leitatott romákat kocsiztatott a helyszínre és erről is lesz videó mint a legutóbbiról.

calabria007 (törölt) 2013.09.23. 13:46:51

@Kandeláber:

abból a 36%-ból aki elment szavazni...

calabria007 (törölt) 2013.09.23. 13:47:27

@Urfang:

számít az vmit? arra x-elnek akire akarnak...

Mérleg Előd 2013.09.23. 13:55:27

@Kandeláber: Ja! .A maradékba belefér az LMP-s jelöltre adott szavazatok. A jobbik, aki az LMP-t is megelőzte sehol sincs. Életszerű, vagy csak elnagyoltad? :-D

Urfang 2013.09.23. 13:57:50

@calabria007:

Kivéve ha a maradék pálinkát csak akkor kapják meg a leutaztatott bérszavazók, ha mobillal lefényképezik a nagy kövér csakafideszes x-üket.

Mérleg Előd 2013.09.23. 13:58:15

@cosmopol:
Már hozzáférhető és föl is tettem. Láncszavazásra még nincs bizonyíték, csak a mozgóurna helyetti törvénytelenkedés.

Kandeláber 2013.09.23. 14:04:13

@calabria007: Miért, te azokat akik nem mentek el, élből a libáshoz számolod? Unalmas ez a "csendes többség" duma.
@Mérleg Előd: Miről beszélsz? Most vasárnap a jobbikos lett a harmadik, az lmp-s a negyedik.
2010-ben előzte meg az lmp a jobbikot, listán. Talán ismét vess egy pillantást a posztra...

unionista (törölt) 2013.09.23. 14:08:51

a bajai eredményből arra lehet következtetni (ha bármire lehet egyáltalán), hogy bizonytalanok döntik el a következő választást. és őket egyelőre egyik szekértábor se szólította meg.

Mérleg Előd 2013.09.23. 14:09:32

Apropó!
Kovács Csaba a fidesz jelöltje magasan kvalifikált és becsületes előéletű, és mint ilyen a hasonló kaliberű Zsigó jó barátja. Az hogy néhányszor elment saját szakállára traffipaxozni, hogy pénzt zzaroljon ki ismerőseitől az már csak hab a tortán. ...és kik juttatnák képviselői hatalomhoz az ilyen jóska-pistát? A bűnpártolóik.
Ez a fidesz, de még ő ordít másokra maffiózósságot. Há bűnöző és/vagy idegbeteg az egész bandájuk.

Mérleg Előd 2013.09.23. 14:10:50

@Kandeláber: Valamit nagyon félreolvastál tőlem.

Kandeláber 2013.09.23. 14:13:55

@Mérleg Előd: Vajon mit? Ezen:
Ja! .A maradékba belefér az LMP-s jelöltre adott szavazatok. A jobbik, aki az LMP-t is megelőzte sehol sincs. Életszerű, vagy csak elnagyoltad? :-D

unionista (törölt) 2013.09.23. 14:16:25

@Kandeláber:
nyilván nem 34% lesz a részvétel. hanem a másfélszerese, esetleg a duplája. na most ebben a körben nem feltétlen van többségben a kormánypárti szavazó. a kérdés az, hogy ezt a "bizonytalan" csoportot képes lesz-e az ellenzék megszólítani. jelen állás szerint nem. de a választásokig még van fél év. persze addig lesz egy újabb "rezsicsökkentés". ez ugye novemberben jön. és a fidesz sem lesz tétlen. nincs ez a meccs lefutva. annak ellenére, hogy jelen állás szerint simán nyer a fidesz.

calabria007 (törölt) 2013.09.23. 14:19:29

@Urfang:

akkor is az ő döntésük volt, szerintem semmi kivetnivaló sincs ebben

calabria007 (törölt) 2013.09.23. 14:20:19

@Kandeláber:

nem, mindössze arra céloztam, hogy őket élből nem érdekelte az egész

calabria007 (törölt) 2013.09.23. 14:21:28

@unionista:

én olyan verziót is el tudok képzelni, hogy alacsony lesz a részvétel

Urfang 2013.09.23. 14:30:12

@calabria007:

A bundázó focisták is a saját döntésükből rúgnak félre, semmi kivetnivaló nincs ebben.

A lefizetett bérszavazók is a saját döntésükből teszik az x-et, semmi kivetnivaló nincs ebben.

Ilyen országban élünk, ahol ez a módi, nincs benne kivetnivaló.

cutcopy 2013.09.23. 14:31:32

Furcsa, hogy lassan 25 évvel a hőn áhított(!) rendszerváltás után még mindig az a kérdés, hogy visszajöjjenek e harmadszor is az egypártrendszer örökösei..

Kandeláber 2013.09.23. 14:35:31

@unionista: Szerintem a rezsicsökkentéssel simán lenyomják Meseházyékat.
Ebben a teljesen elszegényedett országban rengeteg embernek számít havi pár ezer forint.
Szociális demagógia? Az.
Ezzel szemben mit kínál Bajnai?
Semmi kézzel foghatót.
Az úgynevezett "bizonytalanok" nagy része apolitikus, pillanatnyilag sehová sem sorolható, éppen ezért bizonytalan.
Eddig a legmagasabb részvétel 2002-ben volt a második fordulóban 73 %, a legalacsonyabb 2010-ben, szintén a másodikban, durván 47 %.
Nehogy már a választók legyenek a hibásak azért, mert az egyik oldal győz, a másik meg pofára esik.
@calabria007: Ha valakiit nem érdekel a saját jövője, amelyet - legalábbis elvileg - a szavazatával ő is alakíthat, az később ne ugasson.
Mellékesen az is röhej, hogy a kereszténydemokrata Merkel győzelmét úgy ünnepli az itthoni úgynevezett baloldal, mintha bármi közük lenne hozzá, vagy a CDU lenne az SPD.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2013.09.23. 14:44:04

megyei listát összehasonlítani egy egyéni választókörzettel? ne már.

unionista (törölt) 2013.09.23. 14:47:18

@Kandeláber:
szociális demagógiában a szocialistákat sohase becsüld alá. és van egy jelentős réteg, amelyik úgy fog szavazni, hogy az orbán viktornak a legjobban fájjon. ez az egykori szdsz szavazóbázisa. lehet, hogy ez a csoport otthon marad. de az is lehet, hogy végül beszavaz bajnai gordonra.

unionista (törölt) 2013.09.23. 14:49:39

@cutcopy:
magyarországon egy kommunista utódvédharc folyik. a politkai bizottság és a hazafias népfront régi és új kádárei között.

Urfang 2013.09.23. 14:51:24

@cutcopy:

"Furcsa, hogy lassan 25 évvel a hőn áhított(!) rendszerváltás után még mindig az a kérdés, hogy visszajöjjenek e harmadszor is az egypártrendszer örökösei.."

Pedig nagyon úgy néz ki, hogy visszajönnek harmadszor is, bár kétharmaduk az nem lesz megint, és maradni sem fognak sokáig, elvégre ex-mszmp-s öregbolsikból áll a csapat, az élettartamuk már a végéhez közeledik.

calabria007 (törölt) 2013.09.23. 14:51:29

@Urfang:

részemről a bundázás is OK

az élet természetes velejárója

belevauvau 2013.09.23. 14:52:16

ugye, milyen érdekes?
pont abban a körzetben nyerte meg a választást a fidesz, ahol a legtöbb cigány él, és akikkel legjobban kibabrált a mostani hatalom.
a 444.hu oldalán található videó pont azt a horváth szabolcs cigányt mutatja, aki koordinálja a cigányok és a hivatal között a dolgokat. magyarán, a cigány közmunkások főnöke.
és azt is tudni kell, hogy már a választások előtt híre ment, hogy felhívták a körzetben lakó közmunkások figyelmét, ha nem a fideszre szavaznak, megszünik az állásuk. tehát valszeg a választókerület több szavazóhelységében is történhettek manipulációk.

calabria007 (törölt) 2013.09.23. 14:52:23

@Kandeláber:

lábbal is lehet szavazni...

pénztárcával is lehet szavazni...

vantaan 2013.09.23. 14:53:15

@Urfang: Ha a Zsigó térfelén is csalni kell a Fidesznek akkor már a rezsimutyi sem segít! Sajnos a napnál világosabb ,hogy csalt a Fidesz Baján .... szánalmas és szégyenteljes egy ország vagy egy város vezetését csalással megszerezni.

Mérleg Előd 2013.09.23. 14:53:23

@Kandeláber: A posztot (is) elolvastam. Az összevonás most még inkorrekt. Egyrészről , mert a jobbik még külön áll a fidesztől, másrészt mert még korrektúra is lehetséges.
Egyébként mind a fidesz, mind a jobbik folytatta a hazudozva lejárató kampányát. Teket Melindát a támogatóin keresztül próbálták meg lehúzni és a vele elkövetett interjúnak is csak az elejét közölték, és azt forgatták ki ledegradálósan. A másik amire rákényszerült a fidesz, az a "kékcédulázás." Így korrekt eredményekből, korrekt következtetést nem lehet levonni, csak egyet.
A fidesz ellenőrzi, kontrollálja a közszolgálati médiákat. Az ő szavuk tud csak eljutni az emberekhez. A kontrolljuk bizonyítéka, hogy az ellenzéki vélemények, közölt tények soha sem maradnak fidesz kommentár nélkül. Fordítva alig. Ilyen körülmények között sikerült csalásokkal, gyalázkodó gyűlöltetésekkel, megfélemlítésekkel, (mind a fidesz, mind a jobbik) ilyen eredményre jutniuk. Reméljük a fidesz önmagát alig demokratikusnak nevezhető választási törvénnyel való bebetonozása mellett is el fogja veszíteni az EU ellenőrei előtt a választásokat. Ilyen becstelen hazudozók nem maradhatnak hatalmon. Nem véletlenül maradt most is távol a szavazástól a bajaiak több mint 60%-a.
Őket akarja a a bírósági ítéletek ellenére is mantrázva körbehazudozott Bajnai kirángatni a rezignáltságukból. Sajtó nélkül nehéz lesz neki, hiszen az emberek többsége reggel a Kossuth Rádióval ébred.

Mérleg Előd 2013.09.23. 14:57:01

@Urfang:
Visszajönnek...? Most vannak hatalmon. Náluknál virtiglibb kommunistákat nem találni. Ráadásul pont azok a tulajdonságok jellemzik őket, mint amit az ellen maffiájukra mantrázva ordibálnak.

Mérleg Előd 2013.09.23. 14:58:17

@belevauvau: Van az a pénz, fröccs és sör.

Kandeláber 2013.09.23. 15:00:42

@unionista: Én is biztos vagyok abban, hogy a volt szdsz szimpatizánsok az új szdsz-re, az E 2014-re szavaznak, bár talán lesznek közülük akik Fodor pártjára vagy a dékára voksolnak, utóbbi ugye tele van a volt kádereikkel, Eörsi Matyi, Bauer...
Talán előrukkolnak valamivel a szocik,esetleg fölmelegítik Horváth Csabi ingyenes tömegközlekedésre vonatkozó tervét, persze most már az egész országra kivetítve, esetleg bezengik hogy ingyenkonyhákat állítanak föl minden sarkon vagy ilyesmik.
Mindenesetre követelik, hogy a Vidám Parkot ne zárják be, ez is valami.
@calabria007: Sőt, konzervvel és száraztésztával szavaztatni is. :D

Mariann19 2013.09.23. 15:00:44

@Kandeláber:
"Ebben a teljesen elszegényedett országban rengeteg embernek számít havi pár ezer forint."
Igen, és ez a pár ezer forint elhomályosítja a tisztánlátást.
E tény mögé nem sorakozik fel a választó informáltságából eredő mérlegelés, hogy szelektíve megállapítsa, hogy az ország ügyét mely tényezők viszik előbbre.
A másik hozzáfűzni való az, hogy ezeket a pár ezer forintokat a Fidesznek áll módjában - kormányzati hatalmuk által - biztosítani az állampolgároknak sok egyéb juttatás mellett.
Ez olyan versenyelőnyt jelent a Fidesz számára, amely megkérdőjelezi a választandó pártok esélyegyenlőségét.

Urfang 2013.09.23. 15:07:31

@calabria007:

Na, hát ezért tartunk itt ahol. Nem csak részedről, a zöm részéről is ok a bunda. És arra szavaz aki ad egy üveg páleszt. Vagy egy ruppós rezsicsökit. Mernek nagyot álmodni. Ennyi az elvárás a pártok felé akik ezt teljesítik is.

Ennyit teljesítenek. Utána meg a miniszter mehet vadászni, az elnök meg felügyelheti a háza mellett épülő stadion, amelyben végre az erkélyéről is élvezheti a kedvenc hobbiját. A zemberek megkapták amit akartak. Kaptak páleszt, kaptak rezsicsökit. Többet nem is akartak, leszavaztak arra aki ezt megadta nekik.

Ilyen emberekből, ilyen pártokból ez az ország soha sem lesz éllovas, Szlovákia és Románia röhögve húz el mellettünk, de mi legalább megvédtük a rezsicsökit, megnyertük a bajai csatát, és még jól be is basztunk.

Mérleg Előd 2013.09.23. 15:12:10

@Kandeláber: A "rezsicsökkentéssel" már most buktak. Csak a kummunikáció...? Az a fidesz kezében összpontosul. Amennyiben Bajnaiék áthidalják ezt a problémát, a rezsicsökkentés, és az "ország helyzete sokkal rosszabb mint gondoltuk" című hazugsággal elkövetett forintshortolás, amivel a devizahiteleseket teljesen ellehetetlenítette, pont visszájára fog ütni. ...és ha az emberekhez valóban el tud jutni a valóság közlésével, akkor nagy felháborodás lesz a fidesz ellen és a szürke eminenciása ellen. Jelen állapot szerint az emberek meg vannak félemlítve. A közvélemény-kutatóknak sem adnak korrekt válaszokat. A fideszes megtévesztettek száma, mára már jócskán alatta van annak a 1,5 milliónak is, amennyi a választások után maradt nekik. Az emberek közönyébe fulladó tanácstalanságában is az játszik szerepet, hogy a fidesz eredményesen körbegyalázta ellenfeleit, akiket ELLENSÉGKÉNT vitt be a köztudatba. Azután következő hatalmán, pedig kinyírja a középosztályt, egy szűk uram-bátyám réteget futtat miközben kvázi 2 millióval növelte meg a szegények táborát. Az már csak hab a tortán, hogy időszaka alatt progresszívan felgyorsult a kivándorlás. Nem a munkavállalás külföldön, hanem a kitelepülők száma.

Kandeláber 2013.09.23. 15:13:01

@Mérleg Előd: Már elnézést, de ne akard azt bebizonyítani, hogy 2013-ban Magyarországon minden második potenciális választópolgár csak a Szokol rádióján hallgatott Kossuth rádióból vagy az M1 híradóból szerezheti be kizárólag az információit...
Ott az ATV, Klubrádió, no meg az internet.
Sőt, vannak emberek - bármilyen hihetetlen is - akik újságot is olvasnak, Népszabit, Népszavát, 168 Órát stb...
Ugye, szinte hihetetlen?
A stílusod pedig - de azért ne sértődj meg - egy műbőrkalapos párttitkár stílusa, a '60-as évek elejéről..
@Mariann19: No igen, a fociban is az a csapat szokott esélyesebb lenni a meccs előtt, amelyiknek értékesebb a játékoskerete, de mégsem mindig az esélyesebb győz, ha mindig a papírforma jönne be, nagyon unalmas lenne az élet.

calabria007 (törölt) 2013.09.23. 15:14:42

@Urfang:

az érdemi törvények már tulnyomórészt Brüsszelből jönnek

calabria007 (törölt) 2013.09.23. 15:15:40

@Kandeláber:

ez bizony így van... ez is a demokrácia része

Mérleg Előd 2013.09.23. 15:23:43

@Kandeláber: Új SZDSZ? Máskor áruló LMP-sekről beszélnek "jobbról". Akkor most mi van? Miszerint változik ez arrafelé? Rendet kellene tartani a fejekben és nem volna szabad olyan hazugságspirálba belekerülni, amit a fidesz erőltet.
Tudomásom szerint is van néhány valamikor SZDSZ-es Bajnai segítői között. ...de nem meghatározók.
Bajnai nem is engedi, és nem is engedheti. Bajnainak annyira jobboldalinak kell lennie, hogy az ország értékei fölött őrködjön, azt ápolja. Annyira baloldalinak kell lennie, hogy az ország helyzetéhez képest tudjon szociális érzékenységet mutatni. Annyira kell liberálisnak lennie, hogy a parlamentünkben (IS) kormozódottak cseréjét előkészítse. Fiatalokat a politikába, akik tiszták és hitelesek! Az eddigieket pedig már a közélet semelyik területén nem szabad engedni megjelenni.
...hogy ehhez kell most az mszp is? A sors fintora, ami szerint -első lépésként- az ördöggel is szövetkeznie kell az embereknek, a fidesz eltakarítása érdekében.

Mérleg Előd 2013.09.23. 15:27:30

@Kandeláber: Te most vagy nem éltél akkor, vagy csak akadékoskodsz velem. Orbán kezei közül kikerülő sajtó mindig egy kicsit liberálissá lett. Ezért tudta a fidesz és a jobbik akadálytalanul közölni társadalom szétverő mondókáját. Ugyanis a liberális sajtó mindig ellenzéki. Így képviseli az ország és polgárainak érdekeit.
Ha ezekről nem tudsz, csak sajnálhatjuk. Te is én is. ;-)

Kandeláber 2013.09.23. 15:27:30

@Mérleg Előd: Látom, Bajnai-hívő vagy, minden kontroll nélkül. :D

Alvarez 2013.09.23. 15:31:54

@Kandeláber: "Ebben a teljesen elszegényedett országban rengeteg embernek számít havi pár ezer forint."

Az nem zavar, hogy most emelték a cigaretta árát pár száz forinttal? Akinek számít a rezsicsökkentés, annak az adójóváírás eltörlése miatt sokkal több szja-t kell fizetni, annak a segélyét szépen lecsökkentették.

A rezsicsökkentés megtakarítása rég el van költve.

Kandeláber 2013.09.23. 15:34:49

@Mérleg Előd: Félre ne érts, én leszarom a fideszt.
Csak a szocikat meg a libást még náluk is jobban utálom.
No meg természetesen Gyurcsányt.
@calabria007: No igen, próbáljon meg mondjuk a nagy Ámerikában elnökjelöltként indulni egy nem éppen pénzes fazon.

toportyánzsóti 2013.09.23. 15:34:58

Turulka kicsit korán posztolt,érdekes lesz figyelni a botrányt amikor kiderül a szokásos utaztatós,száraztésztaosztogatós láncszavaztatós narancs választási csalás...Lehet megint bulvárkacsázni,libásozni...a szégyen megint a narancsmaffiára vet árnyékot.Angyali oldal hite szerint neki joga és kötelessége csalni?!

toportyánzsóti 2013.09.23. 15:37:04

@Kandeláber: Erkölcseid megleled ha az ujranyitott bányák valamelyik bányászbékapopsiját megkeresed.

Alvarez 2013.09.23. 15:37:08

Ez már a harmadik olyan részidős választás, ahol az ellenzék jóval több szavazatot kap, mint amennyit a közvéleménykutatás jósol. Még két olyan helyen is, ami jobbosban számít, tehát ezeknél pont a fidesznek kéne domborítania. Ehelyett homorít.

Igaza van a Tóninak, fel kell kötniük a gatyát.

Kandeláber 2013.09.23. 15:40:13

@Alvarez: Kurvára zavar, mert én is cigizek.
Sőt, a hülye dohányboltok is zavarnak, meg az hogy az ember nem ihat meg egy sört a haverjaival - max. kerthelyiségben meg teraszon - anélkül, hogy időnként ne kelljen kivonulnia rágyújtani.
És a KDNP-s álszent szemforgató baromság is zavar, meg a hülye kormányzati kommunikáció is.
Hogy érzékeltessem a viszonyomat a "baloldalhoz" meg a fideszhez: utálom a sóskát és a spenótot is.
A sóskát viszont le sem tudom nyelni, annyira hányingerem van, a spenótot viszont ha nehezen is, de megeszem, ha nincs más.

legeslegujabbkor 2013.09.23. 15:40:46

@Mariann19: A 2014-es választásokon csak egyféle lehetséges szavazata van az értelmes többségnek, és úgy veszem észre a környezetemben, hogy még aki megundorodott a politikától, az is el akar menni szavazni

Mérleg Előd 2013.09.23. 16:15:42

@Kandeláber:
Látod...? Akkor jó. Én másképpen látom, és már tanúságjelét is adtam. Igaz, hogy attól teljesen elüt a meglátásod, de mondmááá. Nem te vagy az egyetlen. :-D Az más kérdés, hogy mi a meglátásom erről a 25 éve tartó ördögi körről, és az abból való kilábalásról. Ezt érthetted félre.
A "jobboldaliaknak" baloldali, itt konkrétan Bajnai hívő vagyok. A baloldaliaknak Fideszes, vagy éppen jobbikos.
C'est la vie.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.23. 16:25:40

kiesett a Videoton, gyengül a forint

Mérleg Előd 2013.09.23. 16:28:57

@Kandeláber:
Jobban utálod? Akkor rágalmazásaival jó munkát végzett rajtad is a fidesz.
Bajnai már megvédte magát. Első és egyetlenként bíróságon. Ott kiderült, hogy Bajnai által képviselt cég (Wallis), utolsóként szállt ki a Hajdú Bét mögül mint hitelező. ...és kik voltak aki politikai nyomásra elkezdték ezt az aljasságot? ...és melyik politikai erő nyomására?

Az sulykolta beléd is a tudandókat.

Gyurcsány kapcsán is.
Gondolj már vissza, mi tett Gyurcsány?
Lázadt a parlamenti szokásjogok ellen, és ki akarta belőle rángatni a maszop frakciót.
Eredmény? Máig tisztázatlan kiszivárogtatás. A fidesz hetekig ült rajta. Meg döbbentek, hogy ez az őrült keresztbe akar tenni a jó üzletmenetnek, erre előálltak a maguk hazugságaival, aminek a konklúziójaként Gyurcsány nem kitörni akart egy helyzetből, hanem vallott. Bevallotta, hogy nem csináltak semmit, folyamatosan hazudtak, csaltak a statisztikában.
Miközben a fidesz és a jobbik vállvetve lázítottak az aktuális történésekre zsigerből. Az országot jelentgették föl többször is. Azon vihogtak berkeikben hogy Gyurcsány mind a nyolc kormányprogramját szétverték, és fejükre olvasták a fidesz saját károkozásainak az eredményét, az eladósodást.

Szólj, ha nem így volt, és van máig.
Pl. Sukoró kapcsán sem Gyurcsány rendelte magához a zsidót, hogy tarhálja, hanem orvbán.

Mérleg Előd 2013.09.23. 16:40:59

Konklúzió a poszt témájához.
Teket Melinda demokratikus úton, módon megnyerte a választásokat. Kovács Csaba csaló (traffipax) bűnöző, bűnsegédlet mellett rákosista módszerekkel képviselő lehetett Baján.
Ez sem más, mint bizonyítvány a fidesz minőségéről.

Kandeláber 2013.09.23. 16:41:45

@Mérleg Előd: Te legalább nem tekinted "igazságbeszédnek" Gyurcsány baromságait.
Különben Blum papát fölmentette a Kúria, nyilván jött egy telefon Tel-Avivból, csak hogy tudja a független magyar bíróság, mihez is tartsa magát...

Mérleg Előd 2013.09.23. 16:42:41

@toportyánzsóti: Na de ennyire...? ...mint férj és feleség.
"mond drágám mit szeretsz bennem a legjobban? Amikor nem vagy itt."

Mérleg Előd 2013.09.23. 16:45:02

@Kandeláber:
Igazságbeszéd? Némi túlzás lenne.
Blum papa felmentéséről pedig semmit nem tudunk. ...persze attól még találgatni lehet.

Bloodscalp 2013.09.23. 17:09:26

@cutcopy: nekem az még furcsább hogy sokan vagy dühösen, vagy mosolyogva reagálják le azt hogy az egypártrendszernek nem egy utódja lett. Vagy csak hallgatnak a dologról.

Bloodscalp 2013.09.23. 17:12:03

@Urfang: teljesen mindegy mi kerül elő, hivatalosan nem fog történni semmi. Viszont meg fogják magyarázni hogy az nem úgy van, meg megvan vágva ittmegott:) a droidok is meg a médiamunkások is, ennyi.

Bloodscalp 2013.09.23. 17:14:22

@Mérleg Előd: kandika igazi kommunistából lett nemzeti:)

Virág et. 2013.09.23. 17:31:16

Ha most a mocskosgyurcsány lenne kormányon már a vonaton lennének a spontán ultrák és estére égne is a városháza a bajai Béke téren. Csaszi meg élőben forradalmazna, a "nemzeti radikálisok" meg foglalnák a bajai Duna hidat.

Csak szólok.

Egyébként meg eléggé szar embernek kell ahhoz lenni, hogy olyan győzelmet ünnepeljenek, amit ilyen áron, így szereztek. Ennél nagyobb öröme az összes senkinek, aki ebben részt vett vagy ezzel szimpatizál ne legyen az életben.

Virág et. 2013.09.23. 17:34:11

@calabria007: És akkor mi nincs rendben? Emberölés? Az is oké? Lánykereskedelem? Kiskorú megrontása? Az is a demokrácia része vagy csak akkor van rendben ha a pártérdek ezt kívánja? Koncepciós perek, kínzás, padlássöprés? Az sem gáz?

Mérleg Előd 2013.09.23. 18:16:16

@Ralph Cifaretto: ...billegő...? Hagyományosan jobboldali beállítottságú körzetként emlegetik, és még adatolták is.
Igaz, nem a félrevezetés egyik vezérsajtójánál.

Mérleg Előd 2013.09.23. 18:25:30

...de ha már a számolgatás a téma, van itt is egy az időközi választásról. (loptam)

Öt szavazókör volt:
1. 7-es szavazókör (Belterületi családiházas): 969 jogosult, 387 megjelent 39,9 % nyert Teket 11-el;
2. 8-as szavazókör (Belterületi családiházas): 822 jogosult, 309 megjelent 37,9 % nyert Teket 4-el;
3. 30 –as szavazókör (Tanyás körzet): 285 jogosult, 61 megjelent 21,4 % vesztett Teket 21-el;
4. 31 –es szavazókör (Tanyás körzet): 364 jogosult, 96 megjelent 26,4 % nyert Teket 13-al;
5. 32 –es szavazókör (Tanyás körzet): 476 jogosult, 149 megjelent 31,3 % vesztett Teket 68-al;
innen vannak a Kommszolg Kht közmunkásainak zöme. Tény innen hordták a szavazókat.

6. Összes jogosult 2916, megjelent 1002 34,4 %!
Tehát ha a tömblakossági köröket vetítem ki a városra, akkor ha csak pár szavazattal de akkor is nyert Teket! 34,4 %-os részvétel mellett!!!
Összes jogosult 1791, megjelent 696 38,9 %! nyert Teket 15-el!!!
Azaz: belterületen jogosult 1791, megjelent 696 38,9 %
Fidesz 44,0 %
Összefogás 46,1 %

Ralph Cifaretto 2013.09.23. 18:27:16

@Mérleg Előd: A 2006-os listás ogy. választási eredmények alapján itt nyert az MSZP és 2002-ben is több szavazatot kapott az MSZP-SZDSZ, mint a Fidesz.

Ralph Cifaretto 2013.09.23. 18:35:19

@Mérleg Előd: Milyen adatokból vetted, hogy ez jobboldali körzet?? 2010?? 2006 önkormányzati??? Mindkettő Gyurcsány ámokfutása után történt. A korábbi választások inkább mérvadóak. 2002-ben ha szorosan is, de szinzén az MSZP nyert:
www.valasztas.hu/onkval2002/so02/ered_ind.htm

Ez egy billegő körzet, amit a választások előtt az ellenzék erősen jobboldalinak állított be, hogy a győzelme negyobbat szóljon. Bedobtak mindent Bajnai, Mesterházy, Gyurcsány, de nem jött be. Pedig a Fidesz még Orbánt sem vetette be. Ez van, tudom fáj, ezért megy a visítás.

Ralph Cifaretto 2013.09.23. 18:38:47

@Mérleg Előd: A 6-os ponttal nem értem mit akarsz mondani.
Egyébként minden körzetben, az "elcsalt" cigánykörzetben is zárult az olló, ami 2010 után nem meglepő. De ha ehhez akarja mérni magát az ellenzék, akkor borítékoltan győzni fog, de marad az Orbán kormány.

Virág et. 2013.09.23. 18:41:35

@Ralph Cifaretto: Érdekes egy figura vagy. Utoljára ebben a körzetben 2002-ben nyert szoci jelölt. Igen, 2006-ban és 2010-ben már "Gyurcsány ámokfutása" után voltunk. És tudod, mi volt még Gyurcsány ámokfutása után? Hát most vasárnap,az. Meg 2014, az is.

11 éve, két egymást követő önkormányzati választás során nem nyert ott a baloldal, de ez neked billegő. :) Hány évig nem lehet ott nyerni, hogy ne legyen billegő? 200? 20 000? :)

Egyébként, ha nem csalják el most behúzta volna az összefogás. De van az a pénz a kincstárban és van annyi cigány a Bokodi úton, hogy ez ne legyen gond. Tessék örülni, nagyba keményebb lesz a csalás, ahhoz jobban meg kell dolgozni majd!

Ralph Cifaretto 2013.09.23. 18:48:40

@Virág et.: 1998, 2002 és 2006 volt szoros választás ( a 2006-os önkori már kevésbé, tudod az őszödi beszéd után volt ). 2006-ban is vitte a körzetet az MSZP az országgyűlési listás eredmények alapján, ha szorosan is. Ez bizony inkább billegő mint jobboldali körzet. Ha 2010-ből akarsz kiindulni, akkor Angyalföldön kívül minden körzet jobboldali, de ez baromság.

Virág et. 2013.09.23. 18:50:49

@Ralph Cifaretto: A fidesz nem vetett be mindent, hát ez jó. Egy apró adalék: Gyurcsány autója után egy fideszes autó ment és hangosbemondóval kiabálta körbe a vidéket, hogy vigyázzanak, itt a Gyurcsány, ajtókat-ablakokat becsukni. Bajnaihoz fizetett gágogókat szerzett Kubatov, tollal szórták tele előtte az utat.

De nem, nem vetett be mindent. Tudod, Orbánnak egyszerűen a gyomra nem vette be azt a sz.rt, amit a saját katonái csináltak. Nem akarta a nevét és arcát adni ehhez a vállalhatatlan cirkuszhoz. Ebből a szempontból jobb minőségű ember, mint a seggnyalók, akikkel körbeveszi magát.

Virág et. 2013.09.23. 18:53:53

@Ralph Cifaretto: Önkormányzati választás volt, ne gyere országgyűlési listákkal. 2006-ban ebben körzetben melyik jelölt nyert az önkormányzatin? És 10-ben? Na látod.

Egyébként Baja 1998 óta fideszes képviselőt küld a parlamentbe. Zsigót. Ha már országgyűlés.

cutcopy 2013.09.23. 18:57:50

@Bloodscalp: Az egypártrendszernek egyetlen utódja van, bár ezek az utódok mindent megtesznek azért, hogy szétterítsék ezt az örökséget mindenféle nevetséges tagsági igazolvánnyal, pedig ez az örökség nem az egykori tagságban mutatható ki, hanem a dilettáns, felelősséghárító, hazug propagandista elvtársi létben, amit kizárólag az MSZP vitt tovább..

Ralph Cifaretto 2013.09.23. 18:58:03

@Virág et.: Igazából megértelek. Felsrófoltátok a tétet, "Baja lakmuszpapír lesz 2014-hez", de nem a kívánt eredmény jött, ettől ideges vagy.

Mariann19 2013.09.23. 18:59:21

@legeslegujabbkor:
"Hogy még aki megundorodott a politikától, az is elmegy szavazni."
Korábban ezzel az undorral magyarázták a várható távolmaradást.
Vajon mi indukálhatja az aktivitást?
A legkézenfekvőbb magyarázat, a változtatás szándéka.
Nem valószínű, hogy az ellenzék gyenge kampánypropagandája fújt ébresztőt.
Inkább belső, személyes indíttatás lehet rá a magyarázat részben politikai okok, részben a romló életkörülmények miatt.

Ralph Cifaretto 2013.09.23. 19:02:26

@Virág et.: Azért azt hozom fel példaként, mert azt van értelme összehasonlítani, nem a gyurcsányi ámokfutás utáni eredményeket.
Az, hogy a bajai választókerületből ( ez Bajén kívül még egy csomó más kistelepülést is jelent ) ki került az országgyűlésbe, és ehhez összevetni ezt a bajai körzetet szintén hülyeség.

Virág et. 2013.09.23. 19:03:57

@Ralph Cifaretto: Ó, én nem vagyok ideges. Sőt, kell is még egy-két Baja ahhoz, hogy azok is lássák, akik eddig kételkedtek vagy épp fáztak a régi szoci arcoktól, hogy hogyan is csinálja ezt a fidesz. Sok ember gyomra fordult föl, ezek pedig 14-ben emlékezni fognak. Lehet, addigra már nem is jut pénz majd minden cigánytelepre. Ki tudja.

Virág et. 2013.09.23. 19:05:24

@Ralph Cifaretto: Most szerinted a gyurcsányi ámokfutás előtt vagy után vagyunk? 2014-ben előtte vagy utána leszünk?

Vagy Gyurcsány már visszavonult és kurva jó könyveket ír a hazai baloldalról? Lemaradtam valamiről?

cutcopy 2013.09.23. 19:09:39

@Bloodscalp: Jellemeznéd önmagad is egy szóval..?

Ralph Cifaretto 2013.09.23. 19:10:00

@Virág et.: Egyrészt a nép gyorsan felejt, 94-ben is visszaszavazta a komcsikat. Másrészt 2006, 2010 Gyurcsányról szólt. Ez és 2014, viszont inkább Orbánról fog.

Virág et. 2013.09.23. 19:12:22

@Ralph Cifaretto: Ezt ma még senki nem tudja megmondani, hogy így lesz. A Gyurcsány-témát mesterségesen melegen tartják már 7 éve, belefér még a nyolcadik is.

Ralph Cifaretto 2013.09.23. 19:17:46

@Virág et.: Meglátjuk. A közv.kutatások nem ezt mutatják. A masszív Fidesz előnyt be lehet hozni Werberrel és összefogással ( azért itt még erős a deficit ), ha a kormány is hibázik. Bár erre újra rámehet az ország. De ha véletlenül nyertek, akkor ne az IMF hazai képviselőjét, Bajnait, tegyétek meg kormányfőnek, Mesterházynak néha értelmes gondolatai is vannak. Gyurcsányt meg lehúzni a klotyón, ne a háttérből zsaroljon.

Ralph Cifaretto 2013.09.23. 19:21:36

@Virág et.: Ez a Fidesz érdeke, hogy a jobbot mozgósítsa, a bizonytalanokat a baltól elbizonytalanítsa. Ezért rakta Bajnai-Mesterházy Gyurcsányt most parkolópályára. Bár úgy látszik önállóan is képes ámokfutásra baloldalon. Még 2014-ben besegíthet a Fidesznek.

Virág et. 2013.09.23. 19:25:05

@Ralph Cifaretto: Finkelstein után nem illik Werberezni. :) Egyébként 2002-ben is nyert a fidesz a közvélemény-kutatóknál, csak az urnáknál nem.

legeslegujabbkor 2013.09.23. 19:57:10

@Mariann19: A változtatás szándéka sokkal erősebb lett, mint a szörnyű ellenzék miatti csalódottság.
Ezt lehetett előre tudni, bár én reménykedtem egy összefogásra képes, a megosztó személyeket hátrébb állító, győzni tudásában bízó, csak a választás utáni kezdeti lépésekre koncentráló pártelitben.

Wolff 2013.09.23. 20:16:20

@Ralph Cifaretto: @Virág et.: Nos, mintha 2010-ben csökkenteték volna az önkomrányzati képviselőtestületek létszámát és az egyéni választókerületeket is újraszabták volna. Így aztán még a 2006-ossal sem egyszerű összevetni, ugyanis akkor nem egy választókerülethez tartoztak ezek a szavazókörök. A három külső volt a 4. evk, a két belső pedig az 5. evk. három szavazóköréből kettő. Talán szavazóköri szintű adatokat kellene bányászni, mielőtt itt nagyszájúskodunk.

calabria007 (törölt) 2013.09.23. 20:20:36

@Virág et.:

a fenti konkrét példa semmiben sem csorbította az érintettek választási szabadságát... arra x-eltek végső soron akire akartak

és arról se feledkezzünk meg, hogy ezek a választások alapjáraton az állami újraelosztásról szólnak

Virág et. 2013.09.23. 20:29:30

@calabria007: A választási csalás nem az egyén szabadságjogairól szól. Ha én valakinek pénzt adok, hogy hamis tanúskodjon, akkor sem sérül az ő személyes szólás- vagy véleménynyilvánítási szabadsága. A közérdek sérül. A példámban az igazságszolgáltatás pártatlanságához fűződő közérdek, a konkrét esetben a választás tisztaságához fűződő közérdek.

Egyébként kár is erkölcsi mélységekbe menni. Az ilyen befolyásolás jogellenes, bizonyos formáiban akár még bűncselekmény is lehet.

Bell & Sebastian 2013.09.23. 21:08:30

Baja

Elhajolt a pofon elől a Fidesz, de micsoda áron!
A szocik alatt volt parkolási díj és mozdulni nem lehetett az autóktól. Most nincs, pénznyerő automata a haveroknak, a belváros rendezésével elveszett a parkolóhelyek fele, nincs gépkocsiáradat, el lehet férni.
Igaz, pénz sincs nagyon, konganak az üzletek.

Bajnai nagymester családja itt szedte meg magát, közutálatnak örvend. Gyurcsány ellen akkoriban itt tüntettek a legtovább. Vegyes lakosság, magyar, szerb, német, horvát, peremkerületekben újabban beszivárgott cigány, rekordszámú ügyvéd és orvos, számfeletti tanár. Zsinagóga üzemen kívül, három, nagyobb katolikus és egy tengődő ortodox templom.
Diákváros, hideg-meleg folyóvízzel, tanító- és vízimérnök képzéssel. Sok cég - nagy tengődés.

Ez a győzelem vereséggel ér fel, mert nem tudnak fölmutatni semmit. Még a közterület rekonstrukciót is elbaszták az ostoba fejükkel, úgy kellett kimenteni a Köznépet a Nagyhalálból.

Széll kolléga se volt egy lumen, ez meg nem akar felfényleni. Vihar az éjjeliedényben.

egylibas 2013.09.23. 21:34:43

@cosmopol: Nem tudják a békát lenyelni csak ennyi az egész.Egy fél évvel ez előtt,talán több is mikor lúdmilla azt mondta csalás lesz a választásokon,gondolom tervezetek is valamit hogy igazuk legyen.

calabria007 (törölt) 2013.09.23. 21:55:11

@Virág et.:

a kollektív döntés sem az egyén szabadságjogairól szól

Mérleg Előd 2013.09.23. 23:45:01

@Ralph Cifaretto: Kérlek szépen olvass már mindent el precízen. Nem rébuszokban beszéltem. Mindennek ott a válasza amiről érdeklődtél.
Az adatokról pedig valahol azt írtam, hogy azt nem a fidesz hitelességű oldalakon kell keresni. ;-)

tisztapista 2013.09.23. 23:47:53

Ez a baloldal csődje. Lement a három pártelnök, ott kamillázott Mesterházy, Bajnai és Gyurcsány is, és mégsem tudták a sok dumával elérni, hogy ők nyerjenek.

A Fidesz nem tett mást, mint hogy szervezetten mozgósította a szavazóit. Ja, mert neki vannak, ellentétben az összefogott baloldallal.

Mérleg Előd 2013.09.23. 23:55:04

@Ralph Cifaretto:
Nem pont szorosan ehhez a kommentedhez. Pontosítok. Amiről szó van, az a 3 számú egyéni választókerület, Bokodi úti 032. szavazókörről szól.
Elejétől fogva az ott történt csalárd disznóságokról és annak kapcsán beszéltem.

Ezt (hogy nem kelljen visszabogarássz), időspórolásként írtam le neked.

Mérleg Előd 2013.09.23. 23:59:36

@egylibas: Akkor is csaltatok. Láncszavazás, és buszoztatás bizonyosodott rátok. Úgy úsztátok meg, hogy ti kerültetek hatalomra. Ez és a közhangulat miatt nem volt felelősségre vonás.
A libázást is ti hazudtátok a rossabbikkal és úgy maradtatok. Értelmi cégéreteknek kiváló. Hiszen normális ember bukott hazudozást nem szajkóz, mert előbb utóbb csak hülyére veszi mindenki.

Mérleg Előd 2013.09.24. 00:01:27

@tisztapista: Ezt úgy mondod, mintha nem rákosista típusú kékcédulázás eredményét méltatnád. Valóban ennyi a becsületed?

RÖVIDLÁTÓ 2013.09.24. 00:04:24

Egy olyan városban ahol egy Zsigó lehet a polgármester, ott csak egy pofozkodó biztonsági őr futhat be a megüresedett (lényegtelen) helyre. A bajaiak büszkék lehetnek a polgármesterükre, a városért nem sokat tesz, de a lakájkodást mesterfokon űzi. Hiába, az olajszőkítésekre használt tartályokban "érlelt" kannásborok megtették a hatásukat.

balambher 2013.09.24. 00:08:16

@Kandeláber: Beszerezhetné máshonnan is, de nem teszi, mert ezeket szokta meg.

tisztapista 2013.09.24. 00:10:10

@Mérleg Előd: Elnézést, de mi is az a kékcéduláztatás? Meg Rákosista típusú?

Ha volnál szíves leírni, vagy bemásolni máshová leírt kommentjeidből, hogy szavazók autóval történő szállítása a szavazáshoz és az általad használt fogalmak milyen összefüggésben kapcsolódnak össze?

3-5 mondatban elég.

Bell & Sebastian 2013.09.24. 01:12:32

Pártlegények!

Inkább vesszenek össze azon, amin általában a legények szoktak, csak ne ezen kutyaszínházi szomédián. Ez a város sok, kiváló elmét adott már a Hazának, itt pedig a haranggörbe átellenes oldaláról folyik a bicskázás.

Az összeset lejánoskaereszteném Brăiláig, hátha pisztrángnak nézi egy medve.

vantaan 2013.09.24. 07:44:45

Sajnos ez csalás volt! S már tudjuk a csaló szereplők is ugyan azok felvétel is van róla akik már Bács-kiskun megyében máshol is lebuktak.
SZÉGYEN ÉS NEMZET GYALÁZAT! ...s pont olyanok gyalázták meg a nemzetet ezzel a csalással aki pofátlanul nap mint nap magyarkodnak és nemzeteskednek.
A tisztességes nemzeti többség nevében (oldaltól függetlenül) ezt a gyalázatot ki kell vizsgálni és a felbujtókat, elkövetőket el kell ítélni.

bgp 2013.09.24. 07:50:13

@tisztapista: Szerinted MSZP-s szavazókat is szállítottak, vagy csak Fideszeseket?
Gondolom, le is kellett adni a szavazólapot a kocsiban?

2 mondat.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.09.24. 07:56:17

Gondolkodtam rajta, mi az, ami a legkevésbé érdekel. Nem sikerült választ találnom, mert az a valami, ami a legkevésbé érdekel, nyilván, annyira nem érdekel, hogy eszembe sem jut:-)

De most, hogy ezt a posztot megpróbáltam elolvasni, rájöttem, hogy van valami, ami annál a valaminél (ami a legkevésbé érdekel) is kevésbé érdekel és az a mai magyar pártpolitika:-(

belekotty 2013.09.24. 08:13:30

@Kandeláber: "Különben Blum papát fölmentette a Kúria, nyilván jött egy telefon Tel-Avivból, csak hogy tudja a független magyar bíróság, mihez is tartsa magát..."
- Én a helyedben izgulnék ez a megjegyzésed ne keltse fel egy büntetőbíró figyelmét, mert annak hivatalból kell eljárnia ha bűncselekményt észlel. Ez pedig a bíróság rágalmazása.

♔batyu♔ 2013.09.24. 08:59:32

Hihetetlen. Ezek tényleg megmagyarázzák maguknak, hogy ugyan győzött a Fidesz, de azért ők is győztek.

tisztapista 2013.09.24. 09:03:56

@bgp: Ha már olyan kérdésre válaszolsz, amit nem neked tettek fel (ami nem baj, ez egy blog, itt ezt lehet), akkor legalább:
- ne kérdéssel válaszolj a kérdésre
- legalább válaszolj a kérdésre

Emlékeztetőül: a kérdés az volt (kicsit átfogalmazva):
- a szavazók autóval történő szállítása a szavazáshoz és a "kékcéduláztatás", valamint a "rákosista típusú" fogalmak milyen összefüggésben kapcsolódnak össze?

Erre nem kaptam választ.

♔batyu♔ 2013.09.24. 09:04:34

@belekotty: Neked bizonyára nem tűnt fel, hogy a jogszabályok nem ismerete Blum esetében felmentő tényező volt.

Holott elég nyilvánvalóan, ennél (bejelentkezés feltételei egy településre) bonyolultabb ügyek esetében sem lehet felmentő tényező. Ha így lenne, nem kellenének ügyvédek.

Azon csodálkozom, hogy a bíró ellen nem indult eljárás, amit annak tulajdonítok, hogy az ilyen "szubjektív" ítélkezés annyira gyakori lehet, hogy fel sem tűnik és a bírói kar érdeke az, hogy sajnos a jövőben se tűnjön fel.

♔batyu♔ 2013.09.24. 09:12:11

Azért ez durva. A ballibsik azon problémáznak, hogy a fideszesek talán megvesztegették a cigányokat. Bizonyíték nincsen, csak a magasabb létszám.

2010-ben a TV teljes természeteséggel mutatta be, ahogy a cigányok élelmiszeres szatyrokat kapnak, szállítják őket a szavazókörzetekbe. Még ki is kérték maguknak, miért ne szállíthatnák őket, szegényeknek ne kelljen vasárnap buszra várniuk.

Sőt elmondanám ballibsik, hogy ha egyszer Orbánék jól meggumibotoznak benneteket azzal az utcán, majd később a rendőrségeken pontosan ugyanolyan körülmények és indokok alapján mint ahogy Gyurcsányék tették 2006-ban, akkor is csak röhögünk rajtatok. Hiába lesz igazatok.

vantaan 2013.09.24. 09:19:03

@♔batyu♔: Bayer Zsolt: "... alázatos köszönet a körzet derék cigányainak, akik szavazataikkal elősegítették ezt a győzelmet. A Lungo Drom hatalmas munkát végzett .."
No ez volt Baján!

_most_ 2013.09.24. 09:20:10

@vantaan: hát igen, a fideszre már csak a cigányok szavaznak :D

Mr. Rustical 2013.09.24. 09:59:47

@Kandeláber:
A bizonytalanok megszólításához azért nem feltétlenül kell pozitív üzenet. Elég lehet a proteszt-hangulat meglovagolása is. Ez eddig Magyarországon mindig bejött, kivéve 2006-ot, a gazdasági fellendülés kellős közepét. Akkor is csak nagy hazudozással, és alig sikerült túlkiabálni a - harmatgyenge- "rosszabbul élünk" Fidesz-kampányt.
Most viszont tényleg rosszabbul élünk, és ez nem annyira a rezsi mértékétől, hanem főleg az emberek közérzetétől függ. A munkahelyek bizonytalansága, a perspektíva hiánya, stb. bőven felülírja a rezsicsökkentést meg a többit.

Tehát az ellenzék szempontjából nem a hiteles alternatíva ajánlása a döntő, hanem a negatív kampány 8és persze a mozgósítás). Nőgyűlölők, trafikmutyisok, stadionizé, stb. Biztos be vannak készítve a töltények.

A Fidesznek ezért mindent be kell vetni, két okból is. Egyrészt, hogy nyerni tudjon, másrészt, hogy ha mégsem nyerne, akkor a következő kormánynak ne legyen semmilyen költségvetési mozgástere.

Helyes lenne már most visszavásárolni a közműcégeket, későbbi fizetéssel, de olyan kondíciókkal, hogy ne lehessen elállni a szerződéstől.
A rezsi- és áfa-csökkentés mellett szükség lenne valamilyen nyugdíj- és közalkalmazotti béremelésre, a segílyeseknek pedig osztogatni kell amit csak lehet tavasszal.

Gond lesz, hogy most sokkal nehezebb elkozmetikázni egy 10%-os hiányt, mint 2006 környékén, de reméljük megvannak a lehetőségekhez szabott innovatív technikák.

felucca 2013.09.24. 10:03:43

@Mariann19: "Ebben a teljesen elszegényedett országban rengeteg embernek számít havi pár ezer forint."
Igen, és ez a pár ezer forint elhomályosítja a tisztánlátást."

Pontosan. és ez azt jelenti, hogy szó sincsen arról, hogy az ország polgárosodott volna. Függésben és mindennapi félelemben élő humanoidok teszik ide, vagy amoda az x-et.

Kandeláber 2013.09.24. 10:36:38

@belekotty: Abban az országban, ahol hivatalban lévő bíró irkálhat politikai cikkeket a balliberális Galamusba, minden megtörténhet.

Kandeláber 2013.09.24. 10:57:59

Nahát, már a németek is - Hamburgban - visszaveszik a közműveket?
Hová süllyed a világ...
mno.hu/energia/hamburg-visszaveszi-energiahalozatat-1185909

Bell & Sebastian 2013.09.24. 11:15:22

@Kandeláber: Mi van akkor, ha az új cég nem nyer koncessziót? Mi van akkor, ha nem tudnak megegyezni a svéddel és E.ON -nal a vételi árról?

Mondjuk van benne ráció, Hamburg a legnagyobb átrakó, közvetlenül vehetnek cseppfolyós gázt is, akárhonnan. Villany-víz dettó, a szennyvíz meg adottság. Ügyes.

szuperkrumpli 2013.09.24. 11:18:10

Időközin mindig alacsony a részvétel szal bármelyik oldal is győz akkor sem tükrözi a valóságot!
Azt gondolom, hogy az elmúlt 10-12 évben úgy megundorodott az átlag a politikától, hogy 2014-ben lesz a legalacsonyabb a szavazási hajlandóság!

Kandeláber 2013.09.24. 11:21:09

@Bell & Sebastian: Mindenesetre már az is figyelemre méltó, hogy az ügyben népszavazást rendeztek, és a többség a közművek visszavételére szavazott.
Az ájrópai, felvilágosult Németországban.
És miért ne adnák el a mostani tulajdonosok?
Nekik feltehetően nem garantált 8 %-os mindenkori profitot az, akitől annak idején megvették.

Bell & Sebastian 2013.09.24. 11:25:04

@Kandeláber: A Svájci Gárda már a spájzban van. (Népakarat: marad a hadkötelezettség.)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.09.24. 11:36:18

@belekotty:

Felelős, öntudatos állampolgárként esetleg föl is jelenthetnéd, nem? A kettős állampolgároknak illenék kétszer olyan felelősnek, öntudatosnak lenniük!:-)

Kandeláber 2013.09.24. 11:54:24

@bbjnick: Hagyja csak.
Nyilván a besúgó-viceházmester nagypapitól örökölte ezt a mentalitást a szerencsétlen.

Bell & Sebastian 2013.09.24. 12:53:43

@bbjnick: @Kandeláber: Jogi szabályozatlanságra való hivatkozással kapta meg a felmentést. A bejelentkezéskor ugyan kijelentette, hogy oda is fog költözni -gondolom, hogy megkapja az igazolást-, ám esze ágában sem volt.

www.ugyvedvilag.hu/rovatok/napirend/a-kuria-felmentette-joav-blumot

Közokirat hamisítás vádja nem állt meg. Viszont a vásárolt földjeit nem vették el, pedig továbbra sem lakik életvitelszerűen ott, ahol a területek vannak.
Akkor hogyan is van ez? Pedig a Fidesztől nem áll távol a visszamenőleges hatályú törvényalkalmazás.

Mennyit is ér a Földtörvény? Ebül szerzett jószág vissza nem száll? Ki érti ezt?

Vagy mégiscsak beszóltak a magasságos kúriának a helikopterről?

Kandeláber 2013.09.24. 13:15:30

@Bell & Sebastian: No igen.
Ki Blum, ki nem Blum.
Egyébként nem lehet, hogy soron kívül megkapta a kettős állampolgárságot, oszt jónapot?

Bell & Sebastian 2013.09.24. 13:21:37

@Kandeláber: Gondolom, mialatt Vona kiment az ülésteremből, szavazáskor. (Már hogy a viharba ne kapta volna meg! Tudja, ki ez hászid? Jobb, ha nem.)

Kandeláber 2013.09.24. 13:32:28

@Bell & Sebastian: Annyit tudok róla, hogy az öreg Blum fia.
De ennyi is elég. :D

Mariann19 2013.09.24. 17:30:20

@felucca: Én írtam:"Ez a pár ezer forint elhomályosítja a tisztánlátást."
Örülök, hogy egyformán gondolkozunk, valószínű, tisztábban látjuk a helyzetet.
A magyar társadalom - sajnos elég nagy része - alulinformált, emiatt nem képes mérlegelni és ennek megfelelően véleményt kialakítani.
Mi lenne, ha pontosan tudná, hogy 2009-ről 2012-ig nominálisan a jövedelem 13.5%-kal emelkedett, ehhez társítani kell a fogyasztói árindexet, amely ez időszak alatt 115%-os növekedést mutat.
Ezt a változást nem érzik az emberek? Sokkal nagyobb a veszteségük csak e két összefüggést tekintve, mint a pár ezer forint.

arvizparty 2013.09.26. 15:09:03

Ha azonban a Jobbik és az LMP szavazatait is odavesszük, azaz, hogy nem biztos, hogy fidesz felé hajlanak, de biztos, hogy nem a baloldal felé, akkor 58 százalékkal meg lett verve az MSZP és kapcsolt részei.
Statisztika barátaim, statisztika, óh!

Jack Torrance 2013.10.01. 12:34:13

várok, várok, de azóta sincs egy cikk se a csalásról

Mérleg Előd 2014.07.08. 23:28:20

@tisztapista:
Tanújjjá öreg!

(Egy mondatban is jó? :-D)

Mérleg Előd 2014.07.08. 23:30:54

@Jack Torrance:
Mert?
Szerinted hol jelenhetne meg ? A magyar hírnapban, vagy a magyar nemzetben?
A többi sajtó köteles az MTI által kiadott és fidesz által cenzúrázott híreket leadni. Nem? Na jó. Egy kicsit túloztam. :-D
süti beállítások módosítása