A Tárki, a magyarok meg az EU – Ilyen ország pedig nincs CCCLXXXI.
2013. szeptember 02. írta: TuRuL_2k2

A Tárki, a magyarok meg az EU – Ilyen ország pedig nincs CCCLXXXI.

Tarki_EU_Velemenyvezer.png

Véletlenül összecseréltek két számot a pénteki publikációjukban – áll a Tárki hétfői közleményében. Nem igaz tehát, hogy 2011 óta jelentősen emelkedett volna azok száma, akik szerint Magyarország számára rossz dolog az EU-tagság. A korrekció értelmében az elmúlt két évben nem volt érdemi változás, tízből négy ember szerint jó, kettő szerint rossz az országnak az uniós tagság, a többiek vagy nem tudják, vagy semleges véleményen vannak.

A Tárki nagyon csúnya és érthetetlen hibába futott bele ezzel a publikációjával: ha valaki igazán váratlan eredményre jut egy kutatással, akkor ezerszer is ellenőrzi a helyességét, mielőtt közreadná. Egy ilyen kutatás több ember kezén is átmegy, míg nyilvánosságra kerül az eredmény, így aztán különösen súlyos, ha egy ilyen súlyú tévedés észrevétlenül marad.

A Tárki elemzését követő döbbenet annak rendje és módja szerint lendületes véleményeket szült. Szily László a Cinken Beérett a Fidesz-propaganda, a magyarok már nem szeretik az EU-t olvasott be az európaiatlan kormányzatnak. Ennek a posztnak talán mentségére szolgálhat a hirtelen felindulás, a 444-re költöző, még több ábrát és számot ígérő Véleményvezér EU-ellenes kormány, EU-ellenes ország? című bejegyzése esetén azonban a szerző(k)nek és a szerkesztő(k)nek bőven lett volna ideje, hogy alaposabban és korrektebben körüljárják a kérdést.

Ugyanis még ha a Tárki először publikált adatai valóban helyesek, akkor is illendő lett volna az eredményt összevetni egyrészt más hazai kutatásokkal, másrészt az európai folyamatokkal. A Véleményvezér azonban nem vesződött a forráskritikával, a kormány történelmi felelősségét számonkérő posztban semmi olyan adatot vagy körülményt nem vett figyelembe, ami ne a saját prekoncepcióját támasztotta volna alá. 

A Szonda Ipsos korábbi kutatása szerint 2010 júliusában, közvetlenül a Bajnai-kormány leköszönését követően a lakosság 38 százaléka látta előnyösnek, míg 50 százaléka hátrányosnak uniós tagságunkat – tehát már itt megdől az állítás, hogy most először kerültek volna többségbe az EU ellenzői, az legfeljebb a tárkis kutatásokra lett volna igaz. A Szondánál 2011 januárjára aztán többsége kerültek a támogatók 46:42 arányban, a két hivatkozott poszt logikáját követve ez is kizárólag Orbánék miatt alakulhatott volna így. 

Holott a kormány – tőlem kifejezetten távol álló – EU-val kapcsolatos retorikája hatással van ugyan az EU hazai támogatottságára, de elég furcsa eljárás hallgatni arról, hogy mindeközben mi a helyzet Európa más országaiban. Például a Pew tavaszi felmérése szerint történelmi mélyponton van az EU támogatottsága, ami aligha a magyar kormánykommunikáció sara: más, adott esetben az ország határain túlra mutató okokat is érdemes megvizsgálni, ha az ember magyarázatot keres egy jelenségre.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr475489217

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Megbízhatunk a közvéleménykutatókban, ha politikai kérdésekről van szó? Szavazz! 2013.09.03. 17:29:02

. Összecserélte a Tárki a számokat. Azt publikálták pénteken, hogy Magyarország uniós tagsága a megkérdezettek 39%-a szerint nem jó, 54%-a szerint pedig vagy jó, vagy nem is jó, nem is rossz. (Azon belül 22% szerint nem is jó, nem is rossz, és 32% sze...

Trackback: Breaking! 2013.09.02. 17:52:45

Breaking! A Tárki módosította múlt heti bejelentését. Ezek szerint a választóképes polgárok többsége szerint nem Bajnaiét, hanem Orbán Viktorét.

Trackback: A Tárki, a magyarok meg az EU – Ilyen ország pedig nincs CCCLXXXI. 2013.09.02. 16:52:02

A Tárki nagyon csúnya és érthetetlen hibába futott bele ezzel a publikációjával.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

freehckr 2013.09.02. 16:41:36

Az EU tagságunkkal kapcsolatban semmit sem bíznak a véletlenre vagy a kedves választópolgárokra az illetékes elvtársak, lásd mondjuk a csatlakozásról szóló népszavazás... öhm... hát, mit szépítsük, választási csalásait. Szóval amilyen a posztkommunista politikai elitünk hozzáállása, simán el tudom képzelni, hogy „leszóltak” Tárkiéknak, hogy márpedig a magyar többségében kedveli az EU-t és pont. :)

Helyes Írás 2013.09.02. 17:18:00

Sem Szily Lászlón, sem pedig ezen a nagyképű nevet választó emberen nem csodálkozom. Egyik sem elemző, mindkettő politikus, csak eltévesztették a színteret, mert politizálni a pártokban kell. De hát tele van ilyen gyáva szereptévesztőkkel a magyar újságírás, főleg a baloldalon. A politikusaik meg tehetségtelen balfácánok, akiknek nincs egy önálló gondolatuk sem. Igaz a politikusoknak sem árt, ha rendelkeznek elemzőkészséggel, mert különben önmagukat is becsapják, nemcsak a választóikat.

rocksztar 2013.09.02. 17:28:15

a véleményvezéren legutóbb akkor röhögtem egy nagyot, amikor 3 hónapja az árvíz első napján már temették Orbánt, mondván milyen fásult és unalmas. erre egy kb 2 hetes one-man show-val legalább 5% pontot javított a népszerűségén:)

velemenyvezer.blog.hu/2013/06/06/orban_viktor_a_gaton

Urfang 2013.09.02. 17:37:27

A más országokban terjedő EU-ellenesség nyilván nem a fidesz sara. Nekik is megvan a maguk fidesze, akik igyekeznek átcsatornázni a saját kudarcaik keltette indulatokat az EU ellen. Orbán a "szabadságharcával" csak egy közülük.

Robinzon Kurzor 2013.09.02. 18:07:03

És akkor, tessék mondani, rögtön az első tanítási napon már osztályozni is teszik a Mandiner Bácsinak a többieket?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.09.02. 18:56:51

Mondd, kedves Ákos, te össze szoktad vetni a KSH inflációs jelentéseit vagy az MNB adósságadatát más kutatásokkal vagy az európai folyamatokkal? Pedig lehet, hogy kéne. ;-)

A Cinket és a 444-et baszogatni egy elkapkodott hőbörgésért majdnem olyan gáz, mint Dr. Tényt komolyan venni.

vantaan 2013.09.02. 18:59:54

A TÁRKI 2002-óta hiteltelen! Amikor a választások előtt párnappal több száz milliós állami megrendelést kapott s "cserébe?" a Fidesz 3-4%-os győzelmét valószínűsítette.
.... ugyan így tett a Magyar Gallup is!
Kolosy Tamás és Machin Róbert akkor lenullázta a magyar független közvélemény kutatást. S azóta egy legális iparággá fejlődött a megrendelt eredmények elérése, közlése közösségi véleményként.
SAJNOS!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.02. 19:32:30

illendő lett volna az eredményt összevetni egyrészt más hazai kutatásokkal, másrészt az európai folyamatokkal"

az európai folyamatok? mármint?

HaKohen 2013.09.02. 19:45:15

Számomra egy tanulság van az egészből; pontosabban: egy korábbi következtetésemet erősítette meg.

Hogy a napi politikai hisztériáknak nincs semmi értelme. (Ideértve az ittenieket is - akinek nem inge...)

Wolff 2013.09.02. 20:13:16

@Kettes: @poszt: Igen, ez akkor lenne jó poszt, ha nem ma, hanem a Tárki közleménye napján jelent volna meg és akkurátusan listázza a többi kutatás eredményét, ide értve természetesen azokat a sokkal komplexebb attitűdöket mérő kérdésket is, melyek pl. a rendszeres Eurobarométer idei (májusi adatfelvétel) fordulójában olvashatók az EB honlapján is. (Pl. az EU-t állítólag nem szerető magyarok, akik ezt ráadásul a ormányproganada hatására teszik hogyan bízhatnak sokkal jobban az EU-ban, mint a kormányukban?) Akkor szerző igazolta volna, hogy nem véletlenül volt Karácsony Gergely a kedvenc egyetemi oktatója. Így meg csak utánlőtt...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.02. 20:46:50

@freehckr: én is erre gondoltam, simán kinézem, a napraforgó mti után? egy belénessy elvtárs van a tárkinál , mint minden cég, intézmény élén, gyakran még a magáncégeknél is.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.02. 20:50:34

@Helyes Írás: nem ezen múlik hogy az EU rossz vagy sem. ez senkit nem befolyásol. csak ők azthiszik ez a közvéleményt befolyásolja, jó elvtársak mind: primitívek
ki a másik nagyképű nevű?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.09.02. 21:01:00

@Kettes: jogos, kicsit nekem ez olyan, mint az a honlapos ügy:
nulldisco.tumblr.com/post/53016060071/biztos-befutas-alpalyazatokon-nyert-a-mandineres

turul itt játssza az eszét, hogy utána kellett volna nézniük, nem mintha ők több forrásból dolgoznának mindig.
és nem mintha ez bármit is befolyásolna, az emberek ugyanúgy tekintenek az eu-ra ezután is, és a politikusokat nem fogja érdekelni, ők mondják meg hogyan gondolkodjon a proli, ők teszik amit mondanak nekik külföldről.

"Például a Pew tavaszi felmérése szerint történelmi mélyponton van az EU támogatottsága"

semmilyen értelmes ember nem szereti az EU-t turul, csak a korrupt politikusok, meg a havi 4 milkás ez- képviselők

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.09.02. 22:45:11

Lehet, hogy ez volt az a kivétel, amikor nem zsozsóért mértek félre valamit...

Dzsentrisvihák 2013.09.02. 23:27:40

Az milyen már, hogy inkább bevállalják a szakmai égést, csak ki ne derüljön, hogy véletlenül a valódi felmérést hozták nyilvánosságra...? :D

tarackos 2013.09.03. 11:50:49

Szomorú lennék ha nem lennének olyan országok ahol nem tévednek. Azokat nem emberek laknák. Tévedni uis emberi dolog...

Kandeláber 2013.09.03. 13:12:29

Mi a gond?
A Mediános Hann tavaly novemberben csak úgy natúr bemérte Bajnait 14 %-ra, mire az összes szélsőlibbant kollektív önkielégítésbe kezdett a médiában.
2002-ben Orbán beszopta a közvélemény kutatók által közölt eredményeket, visszafogta a kampányt, és a fideszke pofára esett.
Aki ilyen közvélemény kutatási számokból komoly következtetéseket von le, az naivabb mint agy kiscsoportos ovis.

közösperonos átszállás 2013.09.03. 13:49:52

"A Szonda Ipsos korábbi kutatása szerint 2010 júliusában, közvetlenül a Bajnai-kormány leköszönését követően a lakosság 38 százaléka látta előnyösnek, míg 50 százaléka hátrányosnak uniós tagságunkat – tehát már itt megdől az állítás, hogy most először kerültek volna többségbe az EU ellenzői, az legfeljebb a tárkis kutatásokra lett volna igaz."

Teljesen nyilvánvaló, hogy ha az egyik adatban 38% pozitív és 50% negatív válasz van (összesen: 88%), akkor az direktben nem összevethető egy olyannal, amiben ezek az értékek 32% és 22% (összesen: 54%). Ez pont annyira sanity check kérdése, mint amin a poszt lovagol, szóval sikerült egy méretes öngólt rúgni, ez nem semmi.

pcmci 2013.09.03. 14:15:19

nem értem ezt most. amiatt ilyen ez az ország, ami nincs, mert valahol valakik hibáztak és ezt később beismerték (btw, ez manapság valóban ritka, főleg magyarisztánban), vagy azért, mert valakik hittek nekik?

Sexual Harassment Panda 2013.09.03. 17:29:49

Én ugyan elég egyszerű vagyok, de valaki, nálam értelmesebb magyarázza el, milyen következtetés alapján jutott L a tárki ahhoz, hogy az emberek ki akarnak lépni az euból?
Nem az volt a kérdés, hanem az, hogy a tagság jó, vagy rossz volt az országnak.
És nem az, hogy kilép:Igen/nem.
Szerintem teljesen felesleges ezen lovagolni, ha lenne népszavazás, az emberek többsége nem akarna kilépni, mint ahogy a jelenlegi kormány sem akar, soha ki sem ejtette a száján senki, kivéve a jobbikot.

♔bаtyu♔ 2013.09.03. 17:38:43

A pedofil libsi és az iskolázatlan, de annál nagyobb arccal alkotmányjogászkodó nő erős reklámja volt az EU-nak, így igaz lehet a "téves" felmérés.

Sexual Harassment Panda 2013.09.03. 17:44:43

@♔bаtyu♔: Ja, akinek az eu a "pedofil libsi és az iskolázatlan, de annál nagyobb arccal alkotmányjogászkodó nő "-t jelenti, az meg is érdemli..

tobeor 2013.09.03. 17:44:56

Nagy adag cinizmus kell ahhoz, hogy még azon köszörülje a nyelvét a mandiner, akit átvertek (még ha nem is szándékos volt az átverés).

3 éve hallgatjuk a hanyatló nyugat pocskondiázását, ellenségnek bélyegzését, az ellene való degenerált "szabadságharcot" - egyenesen a saját hívei közt messiásként elfogadott Orbántól.

Ezek után várható volt-e, hogy átalakul magyarok és főleg az Orbán-hitűek viszonya az EU-hoz? Igen. Reális-e, korrekt-e egy több mint három éves (azaz Orbán EU-ellenes verbális hadjárata előtti) kutatásra hivatkozva hibáztatni a Véleményvezért? Egyértelmű: nem.

Cinikus, inkorrekt, igaztalan egy post ez.

A Mandiner írt postot az elmúlt napokban arról, hogy szerinte nem hihető a Tárki eredménye, vagy csak másokon kéri számon?

És hogy az én kommentem ne egy blogot kritizáló blog (nagy kihívás) kritikája legen, hanem foglalkozzak a lényeggel, az országgal is: valóban történelmi bűn, hogy Orbán az EU ellen szítja a magyarokat. Ez a Szent István-i út, az ezer éves magyar cél és ambíció elárulása, a magyarok tudatos butítása. Persze a messiás, Szent Orbán valódi kritikája ezen a blogon nyilván lehetetlen. Marad az inkorrekt, erőltetett kritikája egy másik írásnak.

Sexual Harassment Panda 2013.09.03. 17:51:31

@tobeor: Te, figyelj már..
Légyszíves linkelj be egy cikket, ahol kormánypárti politikus azt mondja, hogy szerinte ki kell lépni az euból!
Mert az ellenkezőjéről én tudok neked linket küldeni, de olyat, ahol akár OV akár más fideszes ezt forszírozná, nem találtam.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2013.09.03. 17:59:09

@Wolff:
Már pénteken írtam röviden a tumblr-re mind a szondás felmérésről, mind az összeurópai mélypontról:
galaxisriporter.tumblr.com/post/59807155381/beerett-a-fidesz-propaganda-a-magyarok-mar-nem

Szociknak vége 2013.09.03. 18:09:35

Muhaha lehet röhögni a komcsi agitprop gépezeten.

kvadrillio 2013.09.03. 18:18:58

megnéztem a google-ban a vezetőit....nu, ezek már öreg emberkék, és ha ilyen hibákkal dolgoznak menjenek már el n yögdíjba !

♔bаtyu♔ 2013.09.03. 18:20:36

@Sexual Harassment Panda: Pedig ezek rávilágítanak pár dologra, ami szvsz. nagyon gáz.

Szóval megbocsáss, de inkább te tűnsz hülyének, vagy legalábbis kritikátlannak.

tobeor 2013.09.03. 18:20:57

@Sexual Harassment Panda: Miért linkeljek be ilyet? Talán azt állítottam, hogy ilyet mondtak?

Kérlek olvass kicsit figyelmesebben: "történelmi bűn, hogy Orbán az EU ellen szítja a magyarokat. Ez a Szent István-i út, az ezer éves magyar cél és ambíció elárulása, a magyarok tudatos butítása."
Ha erre linket kérsz, keress rá az szabadságharcra, vagy a moszkvázásra, stb.

Orbánnak eszében sincs kilépni, amíg dől a lé az EU-ból, és főleg amíg ő dönti el kinek hová dőljön a lé. De ez nem tart örökké, és az EU-ellen hangolás, a kilépésre való lélektani felkészítés, meg a kelet propagálása 3 éve zajlik.

♔bаtyu♔ 2013.09.03. 18:22:12

@Sexual Harassment Panda: Úgy nézem, hogy azok, akik valamikor a KGST és a Varsói szerződés mellett sorakoztattak fel érzelmi érveket, ma az EU mellett.

Ráadásul kb. hasonló színvonalon. (Aki nem támogatja, ostoba, sőt náci).

tobeor 2013.09.03. 18:22:35

@TuRuL_2k2: Ezúttal én kérek linket. Elárulod hol olvastál olyat, hogy bárki szerint Orbán miatt csökken más országokban az EU népszerűsége?

zobod 2013.09.03. 18:23:13

Az adatok felcserélése meglehetősen hihetetlen. Az eredeti publikáció lehet az igaz, csak valamiért politikailag vállalhatatlan az eredmény.

♔bаtyu♔ 2013.09.03. 18:27:01

@tobeor: Szerintem te ezt benézed. Orbán egyszerűen csak optimalizál, kelet és nyugat lehetőségeit egyaránt szeretné kihasználni.

Nem kell ezt túldimenzionálni, egy sikeres exportpolitikát szeretne, hiszen ekkor szavazzák meg újra.

Az Orbán EU ellenes, ázsiával haverkodik duma egyszerű balliberális ostobaság, elég jól észrevehető, hogy a németeket szinte testvéreinkként "szeretjük" és ezzel láthatóan ők is tisztában vannak, Merkel folyamatosan megvédte Orbánt. Az EU pedig számunkra legfőképpen a németek, osztrákok továbbá K.Európa.

féregírtó 2013.09.03. 18:45:57

@♔bаtyu♔:
"Az Orbán EU ellenes, ázsiával haverkodik duma egyszerű balliberális ostobaság"

Már megint az a kihagyó emlékezet...

"Az EU -n kívül is van élet"... Ki is mondott ilyesmit?
Ki hasonlítgatta Brüsszelt Moszkvához?

" a németeket szinte testvéreinkként "szeretjük""

Ja, csak hogy is járt a felcsúti, amikor Bajorországban volt? A német testvérek a hátuk közepére sem kívánják a magyar szégyen megtestesítőjét.

campobaszo 2013.09.03. 18:46:36

@♔bаtyu♔: "Orban brüskiert Deutschland mit Nazi-Vergleich"

"Merkel kritisiert Ungarns Entmachtung der Justiz"

"Orbáns Regierung: Merkel kritisiert Verfassungsänderung in Ungarn"

Kisebbet kár lenne hazudni...

féregírtó 2013.09.03. 18:49:13

@♔bаtyu♔:

"Úgy nézem, hogy azok, akik valamikor a KGST és a Varsói szerződés mellett sorakoztattak fel érzelmi érveket, ma az EU mellett. "

Én meg úgy látom, hogy akik ebben az országban államosításokat vittek végbe, mind viszolyognak a demokratikus jogállamoktól. Vajon hogy lehet ilyen szép az egyezés?

Netuddki. 2013.09.03. 18:49:33

@♔bаtyu♔: Persze. Ostoba mutyizó, tolvaj banda a fidesz vezetése és az őket gondolkodás nélkül követő barmok szintúgy. Az egyedüli cél ami a szemük előtt lebeg az a saját átlagon felüli életszínvonaluk. Röviden és tömören ennyi...

nu pagagyí 2013.09.03. 18:54:12

Az EU még mindig jobb, mint egy lukasenkói rémálom, de Enver Hodzsa mindentől független országában sem élnék. A barátokat kell jól megválasztania egy értelmes országnak. Tessék választani: büdös kecskesajt, vagy mikroprocesszor!

_most_ 2013.09.03. 18:57:43

@♔bаtyu♔: jaj, már megint hogy sikerült ennyi hülyeséget összehordani :D

féregírtó 2013.09.03. 19:00:17

@Sexual Harassment Panda:

"Légyszíves linkelj be egy cikket, ahol kormánypárti politikus azt mondja, hogy szerinte ki kell lépni az euból!"

A szokásos duplafenekű fideszmagyar kódolt beszédben ott van a kilépési utalás. Egyrészt a hívek szolgai EU ellenessége utal erre, másrészt: "Az EU -n kívül is van élet"

zobod 2013.09.03. 19:03:33

@kovi1970: szeretnél már megint a nálad tanultabbak, szorgalmasabbak pénzén élni, mint a ballib kormányok alatt megszoktad?

Sexual Harassment Panda 2013.09.03. 19:13:55

@♔bаtyu♔: szeritem meg te cagy a hülye.Lehet, hogy" rávilágít valamire", (bármit is jelent), de ebből arra következtetni, hogy a magyarok ki akarnak lépni az euból baromság.

@féregírtó: "
A szokásos duplafenekű fideszmagyar kódolt beszédben ott van a kilépési utalás. Egyrészt a hívek szolgai EU ellenessége utal erre, másrészt: "Az EU -n kívül is van élet" "
Milyen kilépési utalás?
Minek kellene utalgatni??
Ha ki akar lépni, akkor kilép, nem kell utalgatni.Volt rá 100 alkalma még sem tette, úgyhogy hagyjuk már ezt a szart.
És emlegetni egy 13 évvel ezelőtti mndatot, hagyjuk már.
Éedekes, én ezeket találtam, csak úgy az elmúlt 2 évben:
www.youtube.com/watch?v=xO8wYiBpZgU
www.hir24.hu/belfold/2013/03/04/orban-ongyilkossag-lenne-kilepni-az-eu-bol/
eu.kormany.hu/az-europai-unio-magyarorszag-egyetlen-valasztasi-lehetosege

Sexual Harassment Panda 2013.09.03. 19:16:44

Az meg a hatalmas baromság csúcsa, hogy a keleti nyitást összemossák az eu-kilépéssel.
Akkor biztos a németek, meg a franciák is kiakarnak lépni..

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2013.09.03. 19:16:46

Kit érdekel mit mérnek a közvélemény kutatók? Amíg nem lesz népszavazás megint EU tagságunkról, addig semmit nem érnek ezek a mérések.
Csak szólok, hogy semmilyen egyességbe, akadályba, törvénybe nem ütközne egy mostani népszavazás erről.

Sexual Harassment Panda 2013.09.03. 19:18:41

@Nyekenyóka.: csaxólok hogy de.
Az alaptörvény tiltja a népszavazást.Legutóbb a jobbik nyújtott be kezdeményezést, amit az OVB letiltott az alkotmányra hivatkozva.
Ha a jobbik pl hatalomra kerül, akkor egyszerűen kilép az euból, és kb 5-8év múlva mexűnik a tagság.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2013.09.03. 19:20:36

@Sexual Harassment Panda:

"de ebből arra következtetni, hogy a magyarok ki akarnak lépni az euból baromság."

Mi a logikátlan abban, hogyha az emberek többsége szerint szar az eu, akkor a kilépők vannak többségben? Ebben mi nem logikus?
Ha egy szervezet szar, akkor annak nem akarok tagja lenni. A többi csak mellébeszélés, semmi más.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2013.09.03. 19:23:35

@Sexual Harassment Panda:

Orbán Viktor még ebben a ciklusában nyilatkozta azt ,hogy Magyarország nyert az EU tagsággal. Igen, ezt mondta! És meg is indokolta. Ergó ő nem akarna kilépni, viszont ezt nyíltan nem akarja kimondani annak ellenére, hogy sok szavazót nyerne a Jobbiktól. A fideszesek zöme szerintem kilépne, ezért Orbánnak nem szabad olyat mondani, hogy "lépjünk ki".

zobod 2013.09.03. 19:25:21

@Nyekenyóka.: A kritika annak szól, hogy az EU változzon. Nem a gazdasági együttműködéssel van alapvetően senkinek baja, hanem a túlpolitizált, magát lassan egyfajta tagállamok szuverén parlamentjei felett álló bürokratikus szervezettel. Ha ez változna, az EU a politikai unióból visszalépve ismét alapvetően a gazdasági együttműködéssel foglalkozna, akkor sokkal népszerűbb lenne. Európából úgysem lesz olyan egységes állam, mint az USA, csak a bajnak forszírozzák ezt bizonyos körök, mikor ezzel az amúgy kiváló eredményeket felmutató gazdasági együttműködést járatják le.

Sexual Harassment Panda 2013.09.03. 19:26:04

@Nyekenyóka.: Azért, mert az eredmény:
22% rossz az eu-tagság
39%nem tudja
32%jó az eu-tagság.
Ezt légyszíves fordítsd le erre:igen/nem

Szerinted egy népszavazásnál a kint dolgozók, illetve csládtagjaik, a határontúliak mire szavaznának?
Ha lenne népszavazás, szerintem az eberek többsége nem akarna kilépni.
Ha meg OV ki akar(t) volna lépni, nem kell népszavazás, (nem is lehet)
hanem kilépne.ennyi.

Sexual Harassment Panda 2013.09.03. 19:28:20

@Nyekenyóka.:
"fideszesek zöme szerintem kilépne"
szerintem meg nem.
pár éve volt egy felmérés, az eu tagság megitélése pártreferenciák szerint, és a fideszen belül volt a legmagasabb, a scocialisták között pedig alacsonyabb.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2013.09.03. 19:29:35

@zobod:

De az EU nem fog változni, hiába akarja 1-2 kicsi ország ezt. Ez meg szimplán az emberi természettel magyarázható. Olyan mint amikor egy kiskutya ugat a nagynak. Értelme nincs. Én szeretem a nyíltságot. Orbán Viktor döntse el végre, hogy most jó-e az eu (maradjunk) vagy szar (lépjünk ki) De akkor ezt hangoztassa is! Valamelyik álláspontját. Nekem ez a sumák nem tetszik. De az nem fog működni, hogy odamegy és elkezd kakaskodni meg nagyzolni. A Békemenet nem az EU ellen van? Akkor miért kell olyant nyilatkozni, hogy nyertünk azzal, hogy EU tagok vagyunk. A Békemenet nem a kormány szervezete?

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2013.09.03. 19:31:31

@Sexual Harassment Panda:

"nem tudja" Azok nem fognak szavazni. Csak az számít, aki DÖNT igen, vagy nem mellett. Ez a lényeg.

Egyébként szerintem is maradnánk ha lenne megint népszavazás. Vagy nem. Tudja a franc. Attól függ melyik oldal kampányol jobban.

Sexual Harassment Panda 2013.09.03. 19:32:12

@zobod:
" A kritika annak szól, hogy az EU változzon. Nem a gazdasági együttműködéssel van alapvetően senkinek baja, hanem a túlpolitizált, magát lassan egyfajta tagállamok szuverén parlamentjei felett álló bürokratikus szervezettel. Ha ez változna, az EU a politikai unióból visszalépve ismét alapvetően a gazdasági együttműködéssel foglalkozna, akkor sokkal népszerűbb lenne. Európából úgysem lesz olyan egységes állam"
Egyetértek.
Valóban egy "harc " van az eu-belül, az európi egyesült államok vs nemzetek európája.
Mellesleg OV minden héten elmondja, hogy ő európéer, de a nemzetek európájában hisz, nem a szuperállamban.

Amúgy egyetértek veled

féregírtó 2013.09.03. 19:40:28

@Nyekenyóka.:
"Orbán Viktor döntse el végre, hogy most jó-e az eu (maradjunk) vagy szar (lépjünk ki)"

Orbán nem hülye, tudja, hogy leseggelne Mo az Únió nélkül. Viszont a szélsőjobbos nácik szavazataira igényt tart. Feléjük kell ez a sommás EU ellenesség, mert az a népség utálja az európai jogállamok közösségét.

zobod 2013.09.03. 19:42:40

@Nyekenyóka.: Tény az, hogy az európai államok politikai és monetáris integrációja szemmel láthatóan nem olyan sikeres, mint a gazdasági volt. Viszont elég nagy csúsztatás abból hogy valaki elégedetlen, arra következtetni, hogy inkább kilépne.

_most_ 2013.09.03. 19:47:31

@zobod: a felmérésben az szerepel, hogy x% szerint rossz az EU tagság, márpedig viszonylag egyszerű logikával le lehet vonni azt a következtetést, hogy akik szerint rossz az EU tagság, azok kilépnének az EU-ból.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2013.09.03. 19:50:25

@zobod:

Viszont a változás az rajtuk múlik elsősorban nem Orbán Viktorékon. Az hogy én megváltoztatok valamit, vagy valakit az nem fog menni a másik nélkül. Tehát vagy elfogadjuk az EU döntéseit, lépéseit vagy nem. Megpróbálhatunk kibúvókat keresni (hátha bejön alapon), viszont nem szeretném ha állandóan a nép szívna a "nagyok" harcai miatt.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2013.09.03. 19:51:40

@_most_:

Szerintem is ez a logikus. Ha valaki nem szimpatizál egy párttal, akkor otthon marad, vagy egy másikra szavaz. Annyi a különbség, hogy nem igen/nem válaszadási lehetőség van.

zobod 2013.09.03. 20:09:38

@_most_: mégis, milyen gyerekes és szeszélyes gondolkodás szerint következik ez? Még a közéleti primadonnákkal teli pártpolitikában is alacsony azoknak az aránya, akik rögtön kilépnek adott pártból, ha nem tetszik a pillanatnyi helyzet. Ha adott polgár szerint a tagság jelenleg inkább negatívnak mint pozitívnak tűnik, az miért jelentené, hogy nem is bízik benne hogy a jövőben ez nem így lesz, és inkább kilépne?

Akkor lenne igazad, ha a kérdést úgy tették volna fel, hogy miképp szavazna az adott polgár, ha most lenne a referendum a csatlakozásról, és többségbe kerültek volna a nemek. De nem ez volt a kérdés, ezért nem is értem miért kell ekkora hűhót csapni, hogy a tárki ezzel az átlátszó hazugsággal próbálja semmissé tenni a publikált eredményt.

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2013.09.03. 20:19:22

@zobod:

"a jövőben"

De mikor?

A kérdés arra irányul, hogy egy "ilyen" eu jó-e vagy sem.
Tegyük fel hamarabb lesz egy népszavazás minthogy az eu változzon. Akkor az ellenzők maradnának-e vagy sem? Vagy maradnának, mert hátha majd valamikor jobb lesz? Majd eccercsak a jövőben....

Vagy az mszp-t is hagytuk volna kormányon 2010-ben mert hátha megváltoznak? Ugyanmár...
Az elmúlt teljesítményt kell értékelni, nem az hogy mi lesz vagy nem lesz majd "2068-ban".
Szerintem meg nagyon is logikus, hogy akik szerint rossz az eu tagság azok kilépnének.

Sexual Harassment Panda 2013.09.03. 20:31:28

@Nyekenyóka.:
"nem tudja" Azok nem fognak szavazni. Csak az számít, aki DÖNT igen, vagy nem mellett. Ez a lényeg."

Ez egy nagyon hibáskövetkeztetés.
Azok akik azt mondják arra a kérdésre, hogy előnyös-e a tagság, hogy nem tudom, egyáltalán nem biztos hogy nem szavazbának egy igen/nem kérdésre, ergo ebből a kutatásból nem lehet következtetni arra hogy kilépnének e.

zobod 2013.09.03. 20:37:05

@Nyekenyóka.: pont ez a gondolatmenet, ami miatt a házasságkötések fele válással végződik... ebből kiindulva, persze biztos sokan vannak, aki szerint logikus cselekvés a kilépés, ha nem tetszik a tagság.

De gondold végig más irányból - állítólag félmillió magyar dolgozik külföldön, legyen mondjuk ebből háromszázezer az EU-ban. Számoljunk mindegyikre alaphangon két családtagot, aki rajta kívül úgy látja, jó az EU és anyagi érdeke hogy tagok maradjunk. Csapjuk mellé azt a rakat közszolgát, önkoris alkalmazottat akik az ilyen olyan operatív programokból kapják a fizut, az EU projektek kivitelezőit és dolgozóit akiknek szintén esze ágában nincsen kilépni és nagyon is aktívan vennének részt a szavazáson, az itt működő exportőröket és dolgozóikat stb. hiszen egzisztenciájuk múlik rajta, bizonyára igennel szavaznának és el is mennének. Tegyük mellé az idealistákat, biztos kijön abból is jó mennyiségű igen. Figyelembe véve, hogy mennyi a közönyös polgár, akiket nem érdekel az egész és nem venne részt egy népszavazáson, szerintem ha most lenne megint referendum,ha nem is hatalmas részvétel mellett, de biztos fölénnyel győznének az igenek.

Azt meg ne szégyelljük már, ha valami nem tetszik. Ha Brüsszel nem Moszkva, akkor talán lehet kritikus véleménye a kisebb tagállamok szavazóinak is, nem?

Nyekenyóka · http://www.hir24.hu/elet-stilus/2014/02/19/itt-a-bizonyitek-a-netes-trollok-pszichopatak/ 2013.09.03. 20:46:40

@zobod:

Kik kampányolnak jobban, ettől függ leginkább. Mondjuk ki: az emberek többsége nem nagyon tud magától dönteni, főleg nem ilyen kérdésekben, szóval amelyik oldal több hívet tud maga mellé állítani, azok nyernének. Érzelmi szavazás lenne ez is.
Kérdés, hogy a fidesz a maradás vagy a kilépés mellett kampányolna-e.
A többiekről tudjuk...

Én vidéken élek, sok fideszes ismerősöm megbánta, hogy igennel szavazott 2004-ben. A nagyvárosi fideszesek biztosan kozmopolitábbak, ők lehet maradnának. És szerintem Orbán Viktor is. Mert ha nem, nem nyilatkozna olyat, hogy nyertünk, hogy uniós tagok vagyunk.

2013.09.04. 10:31:34

@♔bаtyu♔: Az Orbán EU ellenes, ázsiával haverkodik duma egyszerű balliberális ostobaság, elég jól észrevehető, hogy a németeket szinte testvéreinkként "szeretjük""
Ja, mert neked a náci a istenített eszmény. Valami Orbán mondotta volt, hogy a nácizmust a méneteknek köszönhetjük. Te örülsz ennek.

2013.09.04. 10:37:59

@♔bаtyu♔: Nem kell ezt túldimenzionálni, egy sikeres exportpolitikát szeretne, hiszen ekkor szavazzák meg újra."
Ja. A nagy keleti nyitás sikerei: 2010. Orbán kimegy Putyinhoz. Majd visszajön, az eseményről semmi tudósítás nincs.
2012. Putyin kinyilatkoztatja, a gázvezeték kikerüli Magyarországot. Majd kiderül, az oroszok megegyeztek Schwechattal, a földgás stratégiai tárolásáról.
Siker, siker hátán.
2013. A keleti exportunk drámaian csökken...
Orbán utasítja sameszeit a keletre irányuló export erősítésére. Szíjjártó Vigyorex elutazgat 32 milkát, eredmény nulla.
Siker siker hátán!!!
Ennek örülhetsz, tényleg!
Magyarországot a német ipar hajtja. Mercedes, Audi...

közösperonos átszállás 2013.09.04. 10:58:42

@TuRuL_2k2: Ha már erre jársz, direktbe' is megkérdezném, hogy nem érzed ugyanannyira cikinek a két, ordítóan eltérő (tehát nyilvánvalóan más metodika szerint készült -- vagy ha nem, akkor legalább ellenőrizni kell, ezt írtad te is) adatsor összevetését?

3,14naniallo 2013.09.05. 15:42:00

Jereváni rádiónak kérdés:
Igaz-e hogy New Yorkban Cadillec-eket osztogatnak?
Válasz:
Igen igaz, csak némi korrekcióval:
- nem New Yorkban, hanem Moszkvában,
- nem Cadillec-et, hanem Moszkvicsot, és
- nem osztogatnak, hanem fosztogatnak.
Hát ennyit a Tárki-ról.

3,14naniallo 2013.09.05. 15:42:29

Jereváni rádiónak kérdés:
Igaz-e hogy New Yorkban Cadillec-eket osztogatnak?
Válasz:
Igen igaz, csak némi korrekcióval:
- nem New Yorkban, hanem Moszkvában,
- nem Cadillec-et, hanem Moszkvicsot, és
- nem osztogatnak, hanem fosztogatnak.
Hát ennyit a Tárki-ról.

3,14naniallo 2013.09.05. 15:45:44

igaza volt Churchillnek: csak annak a statisztikának szabad hinni, amit mi hamisítottunk!
süti beállítások módosítása