Mikor buknak végre az észak-koreai komcsik?
2013. április 14. írta: mathe.aron

Mikor buknak végre az észak-koreai komcsik?

Bejegyzés alcíme...

eszak_korea.jpg

Észak-Korea egy itt felejtett kommunista diktatúra. Észak-Koreában szürreális világ uralkodik. Nemrég még fakérget ettek az emberek. Miközben százezrével – igen, százezrével – haltak éhen a szerencsétlen koreaiak, Kim Dzsong Il pornófilmeket nézett a mozitermében. Még annyira se futotta neki, mint Khaddafi ezredesnek, aki napi négy viagrát szedett és népes háreme volt. Észak-Koreában csak az működik a normalitás világából, ami nem a kommunista zárványhoz tartozik. A gazdaságot a különleges övezetek és a háztáji gazdaságok, meg a feketepiacok tartják életben. Az abnormalitás világából viszont minden működik, ami a kommunista zárvány szerves része. Működnek a kényszermunkatáborok, a halálosztagok, működik az átnevelés, és működik az Isten képmására teremtett ember meggyalázása. Ha cinikus akarnék lenni, azt mondhatnám, hogy nagyon jó, hogy Észak-Korea van, mert egy élő skanzen, egy panoptikum, a Terror Háza országméretű reality showja.

Az észak-koreai rezsim fenyegetőzik. Atomtöltetű rakétákkal, minden egyébbel. Azzal, hogy ő majd jól odaüt. Végül is, egyszer már odaütött, hatvan éve lesz, hogy sikerült fegyverszünettel lezárni. Azóta se hagyta abba az ütögetést az észak-koreai rezsim: a saját népét üti-veri. 

A mostani odaütési szándékra épelméjű magyarázat nincs, a kis Un normális logika szerinti egyetlen esélye az lett volna, hogy a kínai mintát követve szépen áttranszformálja országát. De úgy tűnik, ehhez túl sok a hülye. A hülye kommunista túl sok. Nem mintha létezne nem hülye kommunista, de ez egy másik kérdés. Feltehetően a hülye kommunisták összevesztek egymás között, hogy ki irányítsa az országot. Talán ezért kellett a kis Unnak elkezdeni a fenyegetőzést.

Csakhogy az észak-koreai fenyegetőzés nevetségessé kezd válni. Azután lesz egy pont, ahol szép csendben kipukkan a lufi. Illetve: nem kipukkan, hanem leereszt. Ha pukkan, akkor ott a vége a történetnek. De reméljük, nem pukkan.

Vagyis… nem, nem ezt remélem. Én azt remélem, hogy kipukkan ez a lufi végre, csak nem úgy, ahogyan a kis Un elképzelte. Itt lenne az ideje, a koreai nép rendezhesse a sorsát. A dél-koreai hadsereg önmagában elég erős ehhez, talán egy-két precíziós csapás kell csak az USA részéről. Elég kivárni, talán nem is sokáig, hogy a fenyegetőzés leeresztő lufija nyomán meginogjon Un pozíciója, és megkezdődjön a marakodás a hatalomért.

Ez éppen elég lesz ahhoz, hogy Dél-Korea különösebb vérontás nélkül felszabadítsa az északi testvéreit. Remélem, minél előbb elérkezik ez a pillanat.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr415219775

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mikor buknak végre az észak-koreai komcsik? 2013.04.14. 11:39:02

Észak-Korea egy élő skanzen, egy panoptikum, a Terror Háza országméretű reality showja.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.14. 08:45:53

Szerintem a Kim gyerek meg akarja dönteni a rendszert. Ez a gyerek Svájcban nőtt fel, valószínűleg utálja a marxizmust. A rendszer megdöntésére meg valószínűleg az egyetlen esély, ha rákényszeríti az USÁ-t, hogy háborúban legyőzze Észak-Koreát. Délen is csak szavakban akarják az egyesítését, mert viszketnek Észak-Korea szanálásának hatalmas költségétől - de ha háború lenne, kénytelenek lennének megnyerni azt.

aeidennis 2013.04.14. 08:51:51

Azért valljuk meg Észak-Korea nem egy NDK. A déliek bele fognak rokkanni az országegyesítésbe.
Az északiak meg ott fognak nézni, mint barlangi vakgőte a napsütésen.

Omár mollah 2013.04.14. 09:32:36

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Minden idők legvéresebb rendszerváltása lenne. Szvsz nem életszerű, hogy Kim csak azért provokáljon ki egy atomháborút, hogy leszámoljon a marxizmussal, főleg annak tudatában, hogy ha elszabadulnak az indulatok, ő és az egész családja nagy valószínűséggel lámpavason végzi.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2013.04.14. 09:54:05

hogy lehet íly rútul szidni ormány piktor legnagyobb tanítóját?

a párt és bölcs vezére leküzdi az imperialista egymással összenőtt komprádorokat, a nép fürdik a közmunkában, zászlók és békemenetek mindenütt

történelmi szövetséget kéne kötni az összeomló nyugattal szemben

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2013.04.14. 10:04:20

A 60év, és annak beltartalmi értékei miatt a világon semmi nem köti össze a két országot. Pár remegő nyugger zavaros emlékezése az elszakított családokról oszt' ennyi. Sajnálom, ez van. Így aztán Dél egy fillért bele nem tolna az északi csődtömegbe. Ha volna háború, legfeljebb megnyerné, és mielőbb kivonulna. De leginkább hagyná, hogy más üsse pépesre Kiméket. De más meg kurvára nem akarja, ti. az égvilágon semmi nincs abban a szerencsétlen országban, ami fölizgathatna egy valamirevaló nagyhatalmat. No, mindezt tudja pontosan az összes bolsevik Északon, ezért tehetik, amit éppen tesznek. Gyk.: Kim két dolgot csinál egyszerre, veszi a hatalmat keményen átfele ill. segílykét zsarol a nemzetköztől. Tulképp ügyes, otthon a küszöbön álló harmadik világháború jó oldalán álló mítikus hős - aki ezt fúrja, az ugye az impirilizmus szekértolója, ergo már vihetik is, kifelé meg egy agresszív kismalac, akit olcsóbb segélyezni, mint megdönteni, tekintettel a csődtömegre, ami az ő birodalma.
8maradt

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2013.04.14. 10:07:23

Ki a kurvaannya tanáta ki ezt az ezerkarakteres buziságot, he?! Hogy dugjanak a seggibe egy köztéri Kim Ir Szen szobrot...

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2013.04.14. 10:14:24

@Noferheperuré Uaenré: a dologban az az érdekes, hogy azért igenis van nem kevés ásványkincs é-koreában. ami viszont nem olaj, hanem fáradságos kifejtéssel nyerhető vas, cink, réz stb... csak ugye sztálinista rabszolgamunkában azt olcsóbb kitermelni, mint egy akár kapitál-kommunista kínai rendszerben, nemhogy demokratizálva. a nyersanyagokat meg mindenki olcsón szereti venni, szóval jó biznisz a külvilágnak életben tartani a rezsimet, néha megsegítve azt élelmiszer szállítmányokkal, mielőtt kiesne a csákány a melós kezéből és nem érkezne meg a következő nyersanyag export szállítmány.

Urfang 2013.04.14. 10:29:34

1. Kínának nem érdeke, hogy dél-koreai mintára egy demokratikus és amerikai csapatokat állomásoztató ország legyen a szomszédjában.
2. Az USA-nak sem érdeke, hogy az impotens Észak-Korea helyett közvetlenül Kínával legyen szomszédos a befolyási területe.

Lehet persze szidni Észak-Koreát, de valahol mégis ezen nagy érdekek között őrlődik és nem igazán van lehetősége a saját sorsát alakítani. A szovjet-amerikai rivalizálás szülte ezt az államot anno és most a kínai-amerikai rivalizálás tartja fenn, a lapokat nem ők osztják maguknak.

Hiába a fejlett repülők és a precíziós bombák, az északiak tömeghadserege, a tüzérségi lövegek és rövidtávú rakéták tízezrei még az atom nélkül is áldozatok millióit szednék mielőtt összeomlana a rendszer, ami egyébként sem érdeke az érintett nagyhatalmaknak.

A legkevésbé káros megoldás talán az lenne, hogy a kedves vezetőből és a tábornokokból kőgazdag kiskirályokat csinálnának, miközben beindul valami lassú átalakulás.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.04.14. 11:11:59

még ne bukjanak, előbb basszák oda az atonyt a kurva amiknak

Csigorin 2013.04.14. 11:24:40

Ha az eszaki rendszer annyival szarabb mint a deli, akkor miert delen kell idegen hadsereget allomasoztatni es nem eszakon?
Meg egyebkent is honnan is tudjuk hogy eszakon ehinseg van? Onnan, hogy azok mondjak akik azt is, hogy Irakban vegyifegyver volt?

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2013.04.14. 11:33:07

@Csigorin: ha olyan tuti hely lenne é-korea, onnan osztanád az észt és nem az összeomlónyugaton lebzselve, nemde? hát innen tudni :)

Urfang 2013.04.14. 11:34:22

@Csigorin:

A liberális véleménydiktatúra róluk is ugyanolyan hazugságokat terjeszt mint rólunk.

Ideje lenne felismerni, hogy Észak-Korea a mi igazi szövetségesünk a hanyatló nyugat elleni szabadságharcban, és ideje lenne Orbán Viktornak személyesen tárgyalni Kim Dzsong Unnal, hogy egyesíthessük erőinket a szuverenitásért vívott harcunkban.

Észak-Korea már megtette amit mi csak most kezdtünk el: nincsenek náluk multik és bankok, önellátók és szuverének, szembeszálltak a kapitalista nyugattal, és nincsenek náluk liberális pártok.

Igazi példakép lehet a fidesz számára Észak-Korea, mert ők már elérték mindazt amit csak a narancsosok kívánnak.

Ezért is támadja őket a nemzetközi globálhatalom, félnek tőle, hogy Észak-Korea és Magyarország példája ragadós lehet és mindenhol olyan tündérállamok jönnek létre mint nálunk.

S=klogW 2013.04.14. 11:35:08

mikor?

ha kiirtják (legalább ideológiai függés teklintetében*) alóluk a népet

*
1. ez leggyorsabb fizikai megsemmisítéssel

2. ha sikerülne fizikai erőszak nélkül kiöblíteni az agyakat akkor olyan mértékű kognitív disszonanciát és inkongruenciát és minden ilyesmit tapasztalna meg a nép, hogy rengeteg ember valószínűleg maga végezne magával

S=klogW 2013.04.14. 11:44:03

@Pigsy: nem muszáj, hogy az atommal való provokációból atomháború legyen:
egy darab atomrakéta félszigeti elpukkantása épp elég lenne háborús indoknak, atomos viszontválasz nélkül, hiszen nem é-k (az ország) elpusztítása a cél, hanem "elfoglalása" - egy sugárszennyezett területet meg nem lehet elfoglalni, sőt muszáj lenne az embereket kimenteni, olyat meg biztos nem akar d-k, hogy északika tömege települjön be hozzájuk

persze lehet ebben ilyen csavart csinálni :) : é-k-t felperzselné az atom, a délre özönlő agymosott északika meg lényegében megdöntenét a d-k-i rendszert

ez lenne még nagy mutatvány kim dzsong undoktól, egy kommunista terjeszkedés :)

Bell & Sebastian 2013.04.14. 11:56:33

@jose maria padilla: Na lássa, Csájna pontfix ezé tarcsa űket.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.04.14. 12:00:34

tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2011/02/szovetsegeseink.html
Miért örül ez a blogger annak, hogy egy szövetségesünk kihull a Birodalom elleni globális küzdelembôl?
Tán csak nem a komprádorok júdáspénzét fogadta el ô is?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.04.14. 12:02:40

@S=klogW:
Sokkal inkább az a helyzet, hogy az észak-koreaiak látnak tisztán. Oda még nem tudta betenni a lábát a globális véleményterroristák szennymédiája.

S=klogW 2013.04.14. 12:14:57

@Doomhammer: maga KGB vagy csak reklámozza?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.04.14. 12:21:53

@S=klogW:
Jól ismert tény, hogy KGB-vel utáljuk egymást. Múltkor azzal fenyegetett meg, hogy vascsôvel töri el a karomat. Amikor ayahuascát fogyaszt, akkor mindenre képes.

Viszont amikor a globálkomprádorok háttérhatalmáról kell lerántani a leplet, akkor kart karba öltve küzdünk. Olyankor nincs helye személyes ellentéteknek. Olyankor csak a népi balpldal globális egysége számít.

Bell & Sebastian 2013.04.14. 12:25:46

Észak-Korea zsidaja a japán. Méghozzá úgy, hogy a genetikai leszármazottaik, igaz, kulturálisan inkább Kínával rügyfakadnak egy tőről.

Tartják ezek még együtt a kínai Mannerheim -mel a Mississippit.

S=klogW 2013.04.14. 12:31:49

@Doomhammer: miért épp ayahuascát? ezzel tán céloz valamire?

S=klogW 2013.04.14. 12:35:16

@Bell & Sebastian: "Észak-Korea zsidaja a japán." Sőt, talán az egész távol-keleté: az a kulturális egy tőről fakadás inkább simán csak kína pofátlan koppintásának tűnik sok tekintetben :)

aztán lekoppintották az amcsikat is a 2. vh után, és az is bejött nekik :)

GERI87 2013.04.14. 12:42:22

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

"svájcban nőtt fel.."

Szerintem ez semmit nem jelent, Lenin is élt Svájcban, számított? nem.
Aki elmebeteg, hatalommániás azt nem érdekli hogy egy szemétdombon uralkodik e, a lényeg hogy Ő uralkodjon...csak ez számít.
Ne feledjük hogy a propaganda rá is hatott gyerekkorától kezdve...

De jó pár diktátor tanult Párizsban, Londonban neves egyetemeken....a gyarmati idők alatt és után is...élt nyugaton évekig, évtizedekig....aztán odahaza meg barbár szinten mészárolt.

Korea esetében az hogy egyesülés esz e az legfőképp Kínától is függ, A KNDK meg az ő övezete.....miért adná fel?
Pár szigetért képesek balhézni délebbre...

Én sokkal inkább úgy látom, ha lesz is háború, nem hatolnak be északra, lesz légi válaszcsapás és ennyi...észak leáll segélyért cserébe, kijelenti hogy győzött..a kis seggdugasz megszilárdítja hatalmát és vége.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.04.14. 12:42:32

@S=klogW:
Miért ayahuascára szokott rá KGB? Fogalmam sincs. Talán mert kevésbé ismert és olyan entellektüel dolog. Nehezebb vele megbukni és el lehet adni a belsô Én keresésének.

S=klogW 2013.04.14. 12:47:56

@Doomhammer: mindenesetre kiadós hánytatást lehet vele elérni

Putyilov gyári melós 2013.04.14. 12:48:17

Ejnye posztszerző jómunkásember elvtársam!

Biztos,hogy te a Párt példamutató szövetségesét akarod támadni, a zimperialisták esküdt ellenségét, akiket hőn szeretett Orbán elvtársunk másol?

Neked már a Dzsucse se szent, mit fog ehhez szólni Széles Gábor és a Lázár dezsvírek?

Mi van, ha az elvtársak kiküldenek egy fekete autót?

Putyilov gyári melós 2013.04.14. 13:09:27

Amúgy ahogy látom, a piratebay thepiratebay.se/ most készül oda és Kim gyerek egy kis promoanyagot kérhetett cserébe.

Egész friss útianyag, két hete sincs feltöltve:
DPRK: The Land Of Whispers (North Korea Travel Documentary) (2013)
youtu.be/oULO3i5Xra0

Engem a hetvenes évek Magyarországára emlékeztetnek a képek, bár ma már nálunk vidéken nagyobb a szegénység és látványosabb a nyomor, mint ott.
Gondolom meg lett vágva rendesen a cucc. De nálunk vidéken, budapesti külvárosokban simán látni ilyen képeket.
A közösségi, népmozgató programok pedig egy az egyben
olyan, mint a Birkamenet és a Fidesz különféle paraszthergelő tömegdzsemborijai.

vantaan 2013.04.14. 13:12:11

@Bell & Sebastian: " Észak-Korea zsidaja a japán. Méghozzá úgy, hogy a genetikai leszármazottaik..."
No ugye itt egy újabb bizonyíték a japán-magyar közös eredetre! ..... nem csak a piros-pötty a seggen!

Putyilov gyári melós 2013.04.14. 13:27:50

@GERI87:

Szerintem tulajdonképpen senkinek nem érdeke valójában az egyesítés a környéken.
Japánnak megerősödne az egyik ősi ellensége, Kínának megszünne egy kiválló pénzmosoda, és eltünne egy ütközőzóna. Az USA bezárhatna egy rakás támaszpontot és csökkenne a Pentagon költségvetése, az oroszok pedig kapnának a seggükbe kistigrist.

Dél Korea a gatyáját ráfizetné az egyesítésre. Ez nem az NDK, itt a népesség nagyobbik fele párttag, a hadsereg a legnagyobb munkaadó, az infrastruktúra pedig szarabb, mint a volt NDKban. Ráadásul jóval elzártabbak, jóval agymosottabbak az emberek.
Radikálisan csökkenne a déliek életszínvonala és kiürülnének a déli cégek, mind tőkében, mind szakember állományban.
Szerintem délnek a legkevésbé az érdeke az egyesülés.
Az északiaknak inkább, ők jobban járnának.

Tök olyan az egész, mintha azért cirkuszolna ez a Kim gyerek, hogy támadják már végre meg őket :O))))
Egyedül nem bír a begyepesedett tábornokokkal és baromira fosik, hogy mikor vágják el a torkát.

Bell & Sebastian 2013.04.14. 13:28:59

@vantaan: A japán párját ritkítóan perverz népség. Hmm..., a magyar is, valóban lehet ebben valami.

Foxtrotty 2013.04.14. 13:29:04

Paul Lendvai írogatott annak idején tüzes hangú cikkeket a Szabad Népbe az gaz imperjalista USA ellen a béketábor nevében is harcot vívó hős koreai népről (a "Tito az USA láncos kutyája" című kedvenc topicja mellett). Ezek a szegények odaát Koreában pedig még mindig azt hiszik, hogy mögöttük áll Pali bácsi, ezért is olyan bátrak

Pedig nem dehogy, most már "az Orbán a koreai kommunista rezsim láncos kutyája" című opust adja elő

Mindig lehet tanulni az ilyen derék, következetes, példamutatóan hazafias emberektől

Bell & Sebastian 2013.04.14. 13:32:31

@Putyilov gyári melós: A kiválló az olyan ló, amelyik kimagaslik a többi közül? Kreatív, nem mondom, de az nem lehet, hogy zsiráf, csak nem jutott az eszébe?

Putyilov gyári melós 2013.04.14. 13:34:46

@Bell & Sebastian:
Haladok a korral, unortodoxul írtam :O)))

Bell & Sebastian 2013.04.14. 13:37:11

@Putyilov gyári melós: Nehogy jövőre bevezessék, mint lóvári tájszót.

vantaan 2013.04.14. 13:39:22

@Bell & Sebastian: ...persze, azért nem biztos hogy a japánok túlzottan őrülnének ennek a hasonlóságnak (ha egyáltalán van ilyen), mert azért annyira a japánok lehet hogy nem is ....... !

Putyilov gyári melós 2013.04.14. 13:39:41

@Foxtrotty:

Azér ezt a jóóó kis Dzsucsét tanulmányozd csak, rá fogsz döbbenni mennyire hasonlít Orbán vezérlő elveihez!

"A dzsucsét Kim Ir Szen hirdette ki 1955. december 28-án, amikor egy Korea központú forradalom szükségességéről beszélt. Az eszme elmondása szerint a nemzeti büszkeséget és egységet, és hogy a nemzeti öntudatot egy nemzetközileg is jelentős erővé tegye, Kim és a Koreai Munkáspárt köré szerveződve.
A vezér szerint a dzsucse a „másoktól való függés megtagadása és az egyén erejének használata az ember saját erejébe vetett hitével és az önellátás forradalmi szellemének kimutatása”. A dzsucse Észak-Korea céljaihoz kapcsolódik: egy független külpolitikához, a gazdasági önellátáshoz és az önmagára támaszkodó hadsereghez. Az eszme kinyilatkoztatása 1955-ben az első lépés volt egy nagy, jól működő, Kim teljes befolyása alatt álló politikai hatalom felé. hu.wikipedia.org/wiki/Dzsucse

Putyilov gyári melós 2013.04.14. 13:40:51

@Bell & Sebastian:

Akkó levédetem gyorsan-hamar!

Bell & Sebastian 2013.04.14. 13:45:55

@Foxtrotty: Ez felettébb érthetetlen aránytévesztés, amikor is a ránk acsarkodó veszett kutya mindig is a Román volt. Szégyenszemre az oroszok tették szóvá Rákosipajtásnak, ha lenne szíves lekapcsolni a román főkémet, talán mindenki jobban járna, még a nevét is megadták, született Tamás Gás..., izé..., az egy másik, saxoniai Reichnek hívták.

Bell & Sebastian 2013.04.14. 13:50:03

@Putyilov gyári melós: Bele ne keverje még Levédiát is, mert abból nem fog kijönni ennyire könnyen.

vantaan 2013.04.14. 13:50:36

@Bell & Sebastian: ...az a kém az nem pap volt?
...... valamilyen ... László a szekus vagy nem? ...... aki verte még a feleségét is, ....... na hogy is hívják ... vagy mi????

Mr Neanderthal 2013.04.14. 13:54:23

Delen a leginkabb attol tartanak hogy kipukkad az a lufi es menekultek millioi indulnak delre, ugyhogy a status quo most jobb

Putyilov gyári melós 2013.04.14. 13:56:23

@Bell & Sebastian:

Sztálin autonómiát adott Erdély egy részének.
Csau számolta fel a hatvanas-hetvenes években.

Az is átaszott mindenkit, az oroszokat, USAt, Izrelt, britteket.

Azért nyúvasztották meg, mert ő is atombombát akart, 2000re 10 atomrobbanófej volt kitűzve..

Amúgy besúgókról kérdezd a Szőcs Gézát meg az öreg Secus Töki Laci bácsit, mindekét család generációkon keresztül volt besúgó. :O)))

Bell & Sebastian 2013.04.14. 13:56:59

@vantaan: Na, azért használt bugyi -automata tele szagolgatni valóval mifelénk még meglehetősen ritka.

Mondjuk ennek az ellenpárja, ha Dél-Korea amerikai/japán vérvonalú diktátort választana demokratikusan, akit aztán lépten-nyomon kiszerkesztenének az újságjaikban az amerikai/japánok.

vantaan 2013.04.14. 13:58:07

@Mihailu de Munkachevo:
" anyád p.csája, úgy" ....no ilyen előnévvel pap??? ....vagy ez a beceneve?? Ezt nem gondoltam volna!

Bell & Sebastian 2013.04.14. 13:58:51

@vantaan: Mi vagyok én, vásárcsarnok tervező, hogy ilyesmit tudjak?

Bell & Sebastian 2013.04.14. 14:02:43

@Putyilov gyári melós: Falra szögezett medvebőre már volt elég, hát akart a sufniba protont és neutront is, csak eltaknyolt a kibaszott kecske láncában - mikor éppen nem volt villany. Se.

vantaan 2013.04.14. 14:05:12

@Bell & Sebastian: Gondoltam hátha .... de ha nem ,akkor nem! Pedig a pénznek nincs szaga ....akarom írni a ..... na ...hát, hogy ...mit is? Ja,hogy ... a száraz szar az már messze sem bűzlik úgy!

Bell & Sebastian 2013.04.14. 14:09:37

@vantaan: Ha nem ásnák ki újra és újra. De kiássák és körbe állják, szívják teli tüdővel.

Mihailu de Munkachevo 2013.04.14. 14:13:52

@vantaan: no igen, a saját szagát senki sem szokta érezni, lám te sem

Putyilov gyári melós 2013.04.14. 14:53:17

@Bell & Sebastian:

Szerintem inkább fosott a tűlünk és még jobban az oroszoktól, oszt azé kellett neki az atom. Meg jól néz az ki a trófeák közt az biztos.
Bibí, nekem van 10 a sifonyérba, nagyobb piros szőnyeg jár, mint annak a kódis vegyifegyveresnek.

Azé képzeld el, milyen jó kis móka lenne, ha egy dilinyós a seggünkben hőzöngene néhány robbanófejjel és Nagy Romániát követelne.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.04.14. 14:54:40

@S=klogW:
Ja. KGB volt barátnôje se tûrte, hogy emiatt KGB-nek állandóan áporodott szaga van. Most valami új macával kavar. Hátha az jobban bírja.

S=klogW 2013.04.14. 15:08:16

@Doomhammer: a vascső egyébként valami rituális eszköz a maguk köreiben? mint az amerindiánoknál az ayahuasca vagy az obszidiánkés?

Alfőmérnök 2013.04.14. 15:18:21

@Mihailu de Munkachevo: @vantaan: Jól nyomjátok, csajok! Ez aztán a színvonal!

Mihailu de Munkachevo 2013.04.14. 15:25:26

@Alfőmérnök: csak óvatosan, neked is belenghet a vascső, kibic

Alfőmérnök 2013.04.14. 15:28:01

@Mihailu de Munkachevo: Fenyegetünk, fenyegetünk? Ebből még címlapsztori lesz, vigyázz!

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.04.14. 15:33:59

@S=klogW:
Miért, maga még sose fenyegetôzött vascsôvel virtuálisan? Próbálja ki, remek szórakozás.

A valós életben nem javasolnám, mert az garázdaság.

S=klogW 2013.04.14. 16:09:53

@Doomhammer: értem, köszönöm. kezdtem azt hinni, hogy egy csapat víz-gázszerelő kommentel.

vantaan 2013.04.14. 16:19:04

@Alfőmérnök: .... s képzeld el mi van ha még fizetnek is érte? No persze csak neki, mert én kommunista-vasárnapot tartok!

hot-spot (törölt) 2013.04.14. 17:04:05

@Putyilov gyári melós: É-Koreában fakérget és hullákat esznek,nálunk meg a kutyákat és a döghúst.
Én nem látok lényegi különbséget.

hot-spot (törölt) 2013.04.14. 17:05:05

Nem tudja merrefelé kilőni a cárbombáját ,pechére.
Egyik oldalt Kína,másik oldalt Japán szedné le.

hot-spot (törölt) 2013.04.14. 17:06:21

@Putyilov gyári melós: Nem csak sima atomjuk van ,az a baj.
Valami termonukleáris cuccal fenyegetőznek.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.04.14. 17:18:24

@S=klogW:
Ugyanmár. A vascsô népszerû fegyver populáris körökben. Híres eset vascsôvel:
www.mno.hu/ahirtvhirei/valasztas-vascsovel-tamadtak-az-egyik-jelolt-fiara-tiszavasvariban-1114181
A legenda szerint a cigók fedezték fel a vascsôben rejlô lehetôségeket, de amint látja, jobbikos önkormányzati képviselôk is bevetik. A fejlettebb változatra szerelnek valami nyelet (minimum becsavarják ragasztószalaggal, de láttam már elegáns esztergályozott fanyelet is) a kézbôl való kicsúszást megakadályozandó. Ez javít a fegyver használhatóságán, viszont a rendôrnek nehezebb megmagyarázni, mire szolgál a szerkezet. Mert ugye egy egyszerû méteres vascsô mindenkinél lehet.

S=klogW 2013.04.14. 17:23:44

@Doomhammer: a vascső olyasmi lehet az egyik kisebbségnek, mint az ingyen szalonna a másiknak :)

Thinktank (törölt) 2013.04.14. 17:30:51

Pár gondolat:
- 1953-ban Kína 800.000 "önkéntes" katonája mentette meg É-Koreát, Kína beleegyezése nélkül nem lehet eltakarítani azt a rezsimet. Ehhez viszont az kellene, hogy Peking és Moszkva ne akarjon a zavarosban halászni.
- Azt tudni kell, hogy minden ffi és nő hadköteles ott (mindenki tud bánni a lőfegyverekkel és vmilyen tüzérségi eszközzel), tehát egy katonai akció (több szempontból) kockázatos.
-Arra már a d-koreai szakértők is rájöttek, hogy a német út számukra nem lesz járható, pontosan a nagy szakadék között.
SZERINTEM Kínával kellene kiegyezni: ők elfogadják Taiwan különállását É-Koreáét cserében, de ahogy Viernam eltakarította Pol-Pot rezsimjét, ők is egy Peking-barát szárnyat helyeznek hatalomba Phenjanban. Igen ez azt is jelenti, hogy Korea véglegesen két ország marad, de szerintem az újraegyesítés vágyálom marad így-úgy is még akár évszázadokra is.

Peter_Cs · http://peter-cs.blog.hu/ 2013.04.14. 18:14:09

Egyben nincs igaza a cikknek, hogy kommunista ez a Kim család abszolutista császársága, Marx és Engels eszmeiségével ellentétes ez a förmedvény szörnyhatalom. Hatalomgazdaságáról ismerszik meg a rendszer, nem arról, mire hivatkozik. Népnyúzó-elnyomó császárság helyett valódi demokráciát érdemelne Észak-Korea is. Aggályos, hogy istenségre is hivatkozik ez a cikk.

Peter_Cs · http://peter-cs.blog.hu/ 2013.04.14. 18:16:53

@Urfang: Kínát és az Amerikai Egyesült Államokat is csak a pénz érdekli, egy fokozódó helyzet felpörgetné a hadiipart.

Mihailu de Munkachevo 2013.04.14. 18:50:22

@Alfőmérnök: majd a vascsövön se lepődjél meg

Samott 2013.04.14. 19:05:07

@Putyilov gyári melós: (youtube video) - koszonom ez erdekes volt.

Alfőmérnök 2013.04.14. 19:09:59

@Mihailu de Munkachevo: Te meg majd azon, ha a Zsaru magazin címlapján megpillantod a fényképedet, mókuska.

vantaan 2013.04.14. 19:32:17

@Alfőmérnök: Én veled vagyok!! ..... annak a bozgornak vagy mi .... annak csak a szája jár.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.04.14. 20:49:35

No mi van, megint kiásták a vascsövet?

Ki ez a munkácsi fasz?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.04.14. 20:56:13

@S=klogW:
A vascsô-fixáció kétségkívül jelent valamit. Hiszen ha a valódi világban megfenyegetek valakit vascsôvel, az garázdaság, ha ütök is vele, az jó eséllyel súlyos testi sértés, de öltek már vascsôvel, nem is egyszer. Vajh mit jelent, ha valakinek a vascsô jut állandóan az eszébe?

Calden 2013.04.14. 20:58:46

Idő kérdése, h mikor b@sznak le egy atomot É-Koreában.

A Kedves Vezért hagyják játszani egy-két piros gomb megnyomásával, ami a jappókat célozza meg. A jen beszakad, az eurot magával rántja, a dolcsi felértékelődik. Ennyi. :)

Ezután a jenkik dekára megveszik a fél japán gazdaságot, tesztelik élesben az új védelmi rendszert, felpörög a hadiipar (s indokoltan, ugye..), az EU is a seggüket fogja nyalni, a jappók mindezt könyörögve teszik(Dél-Koreának kuss, É-Korea ki a f@szt érdekel most komolyan?), s záró akkordként a terrorizmus/kommunizmus/világmegváltás stb jegyében lekúrnak egy kisebb atomot a Kedves Vezérre :) lol. Kína sem és a ruszkik sem fognak onnantól kezdve pofázni, s mindenki marad nyugiban.

Kb erre számítok, s h az egész közvetítést nem szakítják meg reklámokkal a ker. tv-k.

Köszi

S=klogW 2013.04.14. 21:11:23

@Doomhammer: a phallikus aspektus sem elhanyagolható, bár feldugás-fenyegetést nem vascsővel kapcsolatban szokás említeni, de a vascső és a phallosz is jelképként dominancia-implikatív

S=klogW 2013.04.14. 21:14:18

@Hepci: én eddig üvegezésről hallottam, de úgy látszik van, ahol vascsővel játszák

Alfőmérnök 2013.04.14. 21:16:54

@Mihailu de Munkachevo: Akkor majd az újságosnál.
De ne offoljuk szét a topicot.

Peter252 2013.04.14. 21:40:06

Mikor buknak végre az észak-koreai komcsik?"-erre a kérdésre válaszolván, szerintem soha, de jó pár évtizedig, 40-50 évig biztos maradnak, Kim Dzsong Un vezetésével valószínűleg.

Elég megnézni a mai híreket, látszik, bejön északnak az agresszív, fenyegető politikája, ugyanis az USA máris békülne,tárgyalna, Dél-Korea is békülne, tárgyalna, ami elég elképesztő és a legrosszabb válasz a fenyegető politikára,...úgy látszik , valóban lehet bevethető, rakétára szerelhető nukleáris fegyverük, mert láthatólag az USA is nagyon meg van ijedve, nem lepődnék meg ha bejönne Kim Dzsong Un számítása és az USA hamarosan magas szinten mosolygósan kezdene velük békülni, persze azért mert igencsak be lehet ijedve a haderejüktől.

Peter252 2013.04.14. 21:40:49

Még az előzőhöz:

Észak alapból sokkal erősebb, mint Dél katonailag, amerikai segítség nélkül elsöprik őket napok, vagy órák alatt, de amerikai katonából is fél-1 millió kellene, hogy egyáltalán meg tudják állítani őket és itt az amerikai technikai fölény semmit se érne, ez egy véres anyagháború lenne, még belegondolni is rossz, ezt nagyon jól tudja az USA is(ráadásul pont a pacifista Obama az elnök, aki irtózik a háborútól), ezért fognak engedni és tárgyalni Kimmel,--sajnos, tehát be fog jönni az agresszív, háborús fenyegetőzése.

Peter252 2013.04.14. 21:47:34

És még annyit: Nem tudni igazán a déli társadalom hozzáállását: pl ahogy leszállt a repülővel(az egyébként galamb, pacifista )Kerry, amerika ellenes tüntetők fogadták Szöülban, sokan a hadgyakorlat miatt az amikat teszik felelőssé a feszültségért és a dél-koreai kormányt.

pandacsökiboborján 2013.04.14. 22:09:43

@Urfang: komolyan érthetetlen ez a narancsozós duma. Arról van szó csak,ami tökéletesen normális: a bankbizniszt,kereskedelmet ne külföldi cégek uralják és kellene hazai ipar is-ezt most megpróbálják az adóforintok Simicska-Csányi stb. oligarchák cégeihez való átranszferálásával elérni...igazuk van,hogy Magyarország a németek-osztrákok gyarmata lett...sajnos. De a magyarok visszavágnak,mer elmennek dolgozni osztrákba és hazautalják a sok eurot....hát ezt nem nevezném viszont normálisnak...

pandacsökiboborján 2013.04.14. 22:15:07

@Peter252: én láttam egy filmet Dél Koreáról,hát a haditechnikájuk veri az amerikait...az északiak meg csak sokan vannak. Még normális egyenruhájuk sincs,csak a 70 évvel ezelőtti pufajkájuk....ezek 5 km-t nem tudnának délre benyomulni,még azelőtt elvesztenék a háborut,hogy beindítanák az ócska T-55-öseiket...

is 2013.04.14. 22:37:57

@pandacsökiboborján: mi a külföld? Athén és Spárta együtt belföld? Poroszország és Bajorország egymásnak belföld? Bretagne és a Riviera egymásnak belföld? pedig évezredeken át nem voltak azok.

Na most akkor miért olyan nehéz elképzelni, hogy Magyarország és Finnország egymásnak belföld, ahogy egyébként alá is írtuk, sőt meg is népszavaztuk?

pocaklakó minimanó 2013.04.14. 23:13:51

@hot-spot:

"Valami termonukleáris cuccal fenyegetőznek."

Az a cucc, amelyre a termonukleáris jelzőt biggyesztik, a hidrogénbomba, amely nem maghasadással, hanem magfúzióval szabadítja fel az atommag kötési energiáját.

Szerintem olyanjuk nincs.

pocaklakó minimanó 2013.04.14. 23:36:50

Remélhetőleg minél hamarabb buknak meg. Rossz nézni, hogy egy jobb sorsra érdemes nép, ilyen ostoba és gonosz rezsimet kell elviseljen.

Dr. Sör Kálmán · http://www.itallexikon.hu 2013.04.14. 23:55:59

Nagyon mély, elgondolkodtató és analitikus poszt. Még ilyet.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.04.15. 00:36:06

@S=klogW:
Igen, ezt megerôsítem. Az általam ismert bûnesetek szerint is a vascsô a dominanciáról szól.

breathy-blip2.wav 2013.04.15. 00:49:50

Erdekes olvasni, hogy gondolkodtok otthonrol nezve errol a dologrol. Hadd fuzzek egy en is egy ket dolgot a cikkhez:

Eloszor is, ha az a lufi kipukkad akkor az elso napon szazezrek, az elso heten millok fognak meghalni. Gondolom ezt a cikk iroja sem kivanja. Ismerve a koreai mentalitast az utolso emberig fognak kuzdeni mindket oldalt (mert, ha valamit csinalnak akkor azt teljes erobedobassal teszik, mindent felreteve).

Masodszor, jelen pillanatban senki sem akar egyesulni, legfogkepp a koreaiak nem. Ha megkerdezel egy (del) koreait, akkor azt mondja, hogy a legnagyobb ellenseg az eszak (es nem Japan).

Alfőmérnök 2013.04.15. 01:01:49

@vantaan: Addig jó neki, amíg csak a szája jár. Mert nekem nagyobb vascsövem van, mint neki, és a végén még is előveszem az enyémet.

bélakirály 2013.04.15. 01:23:18

@pandacsökiboborján: Szar lehet ilyen morállal és ennyi ésszel élni.
Az oligarcha az oligarcháskodáshoz ért, átjátszhatnak nekik bármennyi állami vagyont nem lesz belőle Ganz Ábrahám.

Mihailu de Munkachevo 2013.04.15. 05:42:43

@Alfőmérnök: Ne gusztustalankodj vén b*zi, te legfeljebb a katéteredet tudnád elővenni! :)

tevevanegypupu 2013.04.15. 07:43:30

@Doomhammer:

Ugyanmar, Alfi vascsovet Kinaban froccsontottek narancssarga kivitelben..Meghogy dominancia. Egy valamirevalo motorosfelvonulasra be sem engednek vele.

marquis Van de Boeven a' Thoeqoem 2013.04.15. 08:03:21

a szájkaratésok vegyék elő végre a vascsöveiket és menjenek felszabadítani é-koreát mielőtt a globaloma teszi meg

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.04.15. 09:26:26

Majd ha Kína leveszi róluk a kezüket, v ha Kínában is buknak a komcsik. Lehet válogatni, h melyik a valószínűbb.

jobbrolbandita 2013.04.15. 10:10:06

@Csigorin: Az emerikai hadsereg nem azért van ott te szegény, mint nálunk 40 évig ideiglenesen a ruszki, mármint megszálló erőként, hanem hogy adott esetben segítséget nyújtson a délieknek, akiknek bár modernebb, de jóval kisebb hadserege van. Nem kell nagy varázslat, ha csak a google earth-ön nézegeted észak-koreát még ott is érzékelni, milyen vidám ország is az. De őszintén kívánom, hogy éld ott le a hátrelevő életed. Na, kérjél beutazási engedély, vedd meg a repülőjegyet és indulj! Telepedj le, helyezkedj el a mezőgazdaságban, élj vidáman és csókolgasd naponta annak az autista kreténnek a plakátjait :)

pandacsökiboborján 2013.04.15. 10:10:58

@bélakirály: hát majd Széles et/úr kifejleszti a Nobel-díjas izét....

Állam-vizsga 2013.04.15. 10:17:28

Most tudom hülyeségnek hangzik de ma este azt álmodtam hogy néztem a tévét ést ezt a Kim nemtom kit mutatták hogy kinyírták, és azt találgatták hogy valamelyik tábornoka csinálta ki, vagy az amerikaiak.

Remélem ezt a sok buzeránst látni fogom egyszer ahogyan a hágai bíróság előtt ugyanígy fogják egymás kezét, hugyos nadrággal a halálítéletükre várva.

én már a fény gyermeke vagyok 2013.04.15. 10:18:21

És ti mikor buktok fideszes ?

Már a Terror Háza boyok is itt posztolnak ?

Gera 2013.04.15. 10:22:13

Iszonyú egyszerű ez az írás, bakker.

Már miért lennének hülyék az eszak-koreai komcsik? Övék az egész ország és azt csinálnak, amit akarnak. Szerintem teljesen fasza kis diktatúrát hoztak össze, elég esélytelennek tűnik, hogy bebukna. Most, hogy van atomfegyverük, különösen.

Szerintem legfeljebb egy katonai puccsal lehet vége és még akkor is csak évtizedekig tartó kemény diktatúrával tudnak kimászni valamennyire a szarból.

Megtámadni senki a büdös életben nem fogja őket. Dél pedig nem biztos, hogy akarja egyáltalán az újraegyesítést, szerintem ha most valami varázslattal hipp-hopp háború nélkül átvehetnék ott a hatalmat, belerokkanna az ország az újraegyesítésbe. Elég megnézni a németeknek mibe került (kerül), pedig ott messze nem volt ilyen drámai különbség.

pandacsökiboborján 2013.04.15. 10:25:48

@is: mondjuk azért,mert abnormális? Ha a németek stagnálnak visszamondják a magyarországi megrendeléseiket,a magyar gazdaság meg erős recesszióba kerül....

jobbrolbandita 2013.04.15. 10:28:20

@Peter252: Hát nem. Egy diktatúrában egyáltalán nem számít a hadsereg létszáma, mert lehet, hogy sokan vannak, de annál sokkal többet számít a morál. A diktátorok a nagy hadseregeikkel elsősorban a saját nemzetüket terrorizálják, tartják féken. Háborúra alkalmatlanok. Tudod nekünk mikor volt a legnagyobb a hadseregünk? Az ötvenes években. Fúúú, volt ám rengeteg ócska tankunk, ágyunk, miegymás mint most az északiaknak. Aztán '56-ban ez a nagy hadsereg még arra sem volt alkalmas amire létrehozták, mármint a a saját néped ijesztgetésére. Szétszéledtek, hazamentek, átálltak. Az északi hadsereg, ha a nyomorult lakosság fellázadna, irtaná egy darabig a saját népét aztán hazamenne. Ha pedig a délieknek nekimenne...pont úgy járnának mint az iraki diktátor csapatai. Sokra mennének a rengeteg gépesített lövészükkel, meg tábori taracokkal, meg pontatlan rakétákkal. Napok alatt szétkergetnék őket. Mert északon csak az tartja össze a hadsereget, hogy a katonák a civilekkel ellentétben kapnak enni.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.15. 10:29:37

Miért kéne megbukniuk? Csakazémer kommunisták?

Ha nálunk mértékadó szociáldemokratává, filantróppá, európai értelemben vett értelmiségivé tudtak válni alig pár év leforgása alatt a volt elvtársak úgy, hogy ma már ők mondják meg, ki a demokrata, akkor miért tagadjuk meg ezt a jogot az észak-koreai elvtársaktól?

Nekik talán nem lehet jó kocsijuk, privatizált állami vállalatuk, szép ruhájuk csakazémer más a világnézetük?

morbiczer 2013.04.15. 10:32:54

@Peter252: "Észak alapból sokkal erősebb, mint Dél katonailag, amerikai segítség nélkül elsöprik őket napok, vagy órák alatt, de amerikai katonából is fél-1 millió kellene, hogy egyáltalán meg tudják állítani őket és itt az amerikai technikai fölény semmit se érne..."

Ez igy most szepen megnevettetett igy hetfo delelott.

Koszonom, hogy gondoskodsz szorakoztatasunkrol.

csárli hárper 2013.04.15. 10:35:11

az a marha nagy szerencséjük ezeknek a népnyúzó nyugati hatalmaknak, hogy az északiak még nem igazolták le széles elvtársat, bár orbán kisztitkárelvtársúr úgyse adná kölcsön...

Zabaalint (törölt) 2013.04.15. 10:37:29

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
A lófaszt, annál jobb rendszer a te szemszögedből nincsen, amelyikben te vagy a diktátor.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.15. 10:38:59

@csárli hárper:

Most még nem jött el az idő a technológiai fejlesztésekre, előbb még az imperialista fasiszták elleni háborút kell megnyerni.

Belegondolni is szörnyű, mi lenne most Észak-Koreában, ha a japánfasizmus rabigája alatt kellene most nyögniük.

Föl, föl, ti rabjai a földnek,
Föl, föl, te éhes proletár!
A győzelem napjai jönnek,
Rabságodnak vége már.
A múltat végképp eltörölni,
Rabszolga-had, indulj velünk!
A Föld fog sarkából kidőlni,
Semmik vagyunk, s minden leszünk!

Ez a harc lesz a végső,
Csak összefogni hát,
És nemzetközivé lesz
Holnapra a világ.

I_Isti 2013.04.15. 10:39:09

@csárli hárper: Kölcsön? Odaadná örökbe is, ha elég sok észak-koreai milliárdos akarna magyar állampolgárságot jó pénzért...

Zabaalint (törölt) 2013.04.15. 10:39:10

@Urfang:
Ellenben Kínának és az USA-nak sem lenne rossz, ha Észak-Korea a kínai modellt követné gazdaságilag.

Zka77 2013.04.15. 10:39:15

@Doomhammer: te tényleg segghülye vagy. Még egy kicsit reménykedek, hogy csak egy mesteri, nagyon ráérő troll. De már nem sokáig.

A cikkel meg egyetértek.

Zka77 2013.04.15. 10:41:22

@Negyvenértelmiségi: azért, mert ez a diktatúra már sokmilliónyi ártatlant ölt meg és éheztett halálra a saját országhatárain belül. Te lehet, hogy leszarod, de sokan nem.

csárli hárper 2013.04.15. 10:41:49

@I_Isti: igaz, ez kimaradt a számításból...

Zabaalint (törölt) 2013.04.15. 10:44:31

@Zka77:
Szerintem nem azt írta, hogy humanista célból ne lenne célszerű Észak-Korea bukása, de sajnos a világot nem humanista célok irányítják.

ruba 2013.04.15. 10:47:21

Nem olvastam végig mind a 120 kommentet, így lehet már valaki leírta. Szerintem az az egyik baj, hogy Dél-Koreának nem érdeke az újraegyesülés az északi országrésszel. Nézzük meg mi lett Németországgal, ahol a kb. 61 milliós lakosságú nyugati országrész olvasztotta be, a nála 4-5-ször fejletlenebb 21 milliós keleti részt, a hatását ennek az akciónak mai napig nyögik, főleg a keleti területek. Korea esetében egy 55 milliós országrésznek kéne a nála 40(!)-szer fejletlenebb 23 milliós országrészt beolvasztania. A dél-koreai gazdaságot ez minimum megviselné, ha össze nem roppantaná. Dél-korea is inkább egy Kína féle megoldásban lenne érdekelt, vagyis az északi országrész lassú nyitása, majd felzárkózása önnálló országként, és amikor 50-100 év múlva már jóval kisebbek lesznek a különbségek, akkor lehetne szó újraegyesítésről.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.15. 10:48:24

@Zka77:

De hát nálunk is evvel vádolják a volt elvtársakat a csúnya fasiszták, azt mondják, deportáltak több százezer magyart a gulágokra, több százezer németet a másik irányba, lesöpörték a padlásokat, elvették a tőkét mindenkitől, és amikor ez ellen fellázadt a nép, akkor ismét rárontottak, és szovjet tankokkal verték szét a felkelést, majd arccal lefelé dobták tömegsírokba a randalírozókat.

De hát ettől még a jogutód párt európai értelemben vett toleráns, értelmiségi párt lett, amelyik nem lövetett ki szemeket sosem, értem?

Lehet, hogy az észak-koreai elvtársak is megjavulnának, és 1-2 szemkilövetést leszámítva csak a gazdaságot lopnák el és kúrnák széjjel egy rendszerváltás után, miért nem JÁR nekik is egy esély?

Nikosi · http://ius-murmurandi.blog.hu 2013.04.15. 10:52:25

@Peter252: Nono.

Azért azt a vére anyagháborút nem eszik olyan forrón. Tudod mennyire kőkorszaki az a félelmetes Észa-Koreai hadsereg.

Igen van 1.2 millió katonája. Na bum. A Észak-Koreai légierő kb 1, -1,5 napig létezne. Ezután a dronokkal úgy kapnák szét a kedves vezető páncélos erejét, hogy csak na. Agyaggalamb lövészet. a Tüzérség meg lőni sem merne, mert egy lövés után pottyanna a bomba.

Meg ugye 1,2 millió katonát irányítani nem árt ha van némi kommunikációs hálózat. Na az is kb 1-2 napig élne, utána a füst jelek.

Ráadásul a hadsereg moráljának is a kérdés egy érdekes vetület. Mert ugye az sem lenne az egekben.

Ha komolyan háborúzni akarna, azt Észak-Korea maximum 2 hét alatt totálisan elvesztené. Az elsőt is csak a Kínai beavatkozás mentette döntetlenre, pedig ott még messze nem volt ekkora a technológiai különbség mint most.

Medgar 2013.04.15. 10:55:30

@pandacsökiboborján: A helyedben azért átgondolnám ezt a dolgot.

1, Az USA szerint is van rakétával célba juttatható atombombájuk.

2, Van kb, 87 ezer főnyi beszivárgásra-szabotázsra kiképzett különleges alakulat, akik nyugati források szerint is rendkívül felkészültek.

3, Észak Korea nem írt alá semmilyen biológiai- és vegyi fegyver korlátozásáról szóló egyezményt.

4, Végül maga a hadsereg 1,2 millió fős, ehhez jön hozzá 7,5 millió tartalékos.

I_Isti 2013.04.15. 11:08:12

@Negyvenértelmiségi: Hát igen. Bezzeg más kommunista utódpártok rendőrsége nem löveti ki a szemeket, csak a gyanúsítottakat veretik agyon a rendőrséggel.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.15. 11:13:02

@I_Isti:

Kitüntették a kegyetlenkedő "rendőröket", vezércikkekben méltatták az eljárást, megköszönték nekik, hogy megvédték a "csendes többséget", vagy azonnal őrizetbe és előzetes letartóztatásba helyezték az elkövetőket?

A szemkilövőkkel hogy történt mindez?

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.15. 11:24:06

Hihetetlen szánalmasak a bolsik.

Te is, @I_Isti: .

A bolsi rezsim ráuszítja a karhatalmat békés emberek ezreire, mutogatva néhány garázdára, akik felgyújtottak egy kukát, vagy csendet háborítottak. A jövőbeli elszámoltatás esélyét minimalizálva levetetik a csürhével az azonosítóikat, majd szemeket lövettetnek ki velük illegálisan használt fegyverekket, őrizeteseket kínoztatnak meg, csontokat töretnek, kényszervallatnak.

Közben az erőszak áldozatait még jogi eszközökkel is megpróbálják megfélemlíteni, koncepciós eljárássorozatot indítanak.

Eközben a "mértékadó" médiában nagy a taps mindehhez, a politikai vezetők pedig a szavakon kívül kitüntetésekkel is egyértelművé teszik, hogy az ő szájízük szerint zajlott minden.

És most, hogy két szarházi "rendőr" agyonvert egy őrizetest, fogják a bolsik a két esetet, és az egyik által kiváltott indulatokat megpróbálják rácsavarni a másikra, hogy az jöjjön ki belőle, hogy a mostani kormány is ugyanazt csinálja, mint a bolsiké.

Ahogy a népszavás zsidó írta, ha az a kormány szemkilövetős volt, akkor ez agyonveretős.

Miközben az agyonverősöket egy pillanat alatt bekasztlizták, és senki nem állt ki mellettük, sőt.

Míg a több ezer akkori rendőrbűnözőt a vállukon dobálták a bolsik.

A bolsiknál gusztustalanabb férgeket még nem hordott a hátán a Föld.

Minden emberi érzéstől mentes, szarházi véglények vagytok, bolsik.

Az észak-koreaiak is, meg a magyarországiak is.

kewcheg 2013.04.15. 11:29:08

Valszeg kimdzsongün nem létezik.Akit mutogatnak, az egy golyófejű hülyegyerek,valahonnan szedték és soha nem járt Svájcban.Eleve nem hiszem ezt a svájci sztorit. Melyik iskola fogadna be egy ilyen diktátorivadékot? Ott hogyan lehetett volna megoldani a védelmét, és egyáltalán összeegyeztethető-e Svájc értékrendjével, hogy egy ilyen személyt külön védjenek a területükön? Tud-e egyáltalán bármilyen nyelven ez a görény, mert anélkül Svájcban iskolába járni....Ha tényleg eltöltött ott akár egy kis időt is, akkor logikailag hogyan lehet levezetni, hogy most ezt csinálja a népével? Ha létezik, akkor valszeg elmebeteg s még buta is, mert a saját hatalmát sokkal kevesebb elnyomással is fenn tudná tartani, kevesebb szenvedést okozva, mert azért valljuk meg, Kuba se a szabadság szigete, de azért Fidelék alatt is tudtak/tudnak boldogok lenni a kubaiak.
Szerintem nincs semmiféle kim család, hanem velejéig romlott vén komcsik vannak, akik kitalálták, és eljátszatják ezt a szánalmat, amiért remélem az örök tűz fog fényeskedni nekik....
Ja, és még annyit. Ismertem itthon "jó" kommunistát is. Ivott, nőzött, de nem harácsolt vagyont magának, és a gyerekeket mindennél jobban szerette..merthogy tanár volt, a tanárom volt. Nekem csak jó emlékem van Róla, remélem Istennel szót ért azért...:)

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.04.15. 11:32:32

@Mihailu de Munkachevo: Van annak sportértéke, hogy valami fiszfasz buzi nicknévvel csak azért regisztrálsz, hogy a jósdáról idehozd a szart? Ha annyira hiányzik nektek, hogy Alfit basztassátok, ezzel az erővel meg is hívhatnátok a zárt osztályra.

Rive 2013.04.15. 11:34:09

Dél-Korea óvatos.

- egy háborút valóban képes lenne megnyerni, bár elég sokba kerülne nekik, hogy a főváros ugye lényegében a tűzvonalban fekszik.

- egy békét (Észak-Korea felbomlásával) viszont nem tudnának megnyerni: bármennyire is jó a gazdaságuk, ha bezúdul hozzájuk pár millió északi menekült, abba belerokkannak.

Következményesen ha Észak ténylegesen meg akarná nyerni a dolgot, akkor nem a hadseregüket kellene tápolniuk, hanem nekihajtani a határnak úgy kétmillió éhező északit.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.04.15. 11:43:17

@I_Isti: Tulajdonképpen Magyarország megérdemli a fajtádat. Minden tisztességes ember azt szerette volna, ha a rendőrséget átszervezik, hogy a 2006-os eseményekhez hasonló terrorcselekmények többé ne fordulhassanak elő. Ehhez képest Orbán az ország legnagyobb gengszterét tette meg belügyésznek, és elmaradtak a számonkérések. Természetes, hogy az egyébként is szellemi éhenkórászokból álló szedett-vetett testületben még inkább megerősödött az a meggyőződés, hogy nekik bármit szabad. Bezzeg, ha Gyurcsány, Gergényi, Bene és a többi disznó élethosszig tartó szabadságvesztését töltené terrorcselekmény elkövetése miatt, ez a csóri erdélyi fickó még mindig élne. Egészen biztos.

Ma azt láttam, hogy egy rendőrautóval nők által vezetett autókat ellenőriztek, csak úgy, paszióból. A kölyök hátul, mert suliba mentek, a rendőr meg anyucit csekkolja rádión, nem körözik-e. 3 perc alatt két ilyen esetet láttam a Savoya parknál. Erre van rendőr? Erre kell a rendőr, hogy anyukákat zaklassanak reggel iskolába menet?

Ugyanakkor az általad is említett két esemény abban lényegesen különbözik, hogy Gyurcsány parancsba adta ki a gyilkolászást, Orbán meg ligha tudott az erdélyi fickó létezéséről.

Egyébként országosan 1000 rendőrrel nagyon közbiztonságot teremtenék, mint ezek 35 ezerrel.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.15. 11:44:22

@kewcheg:

A jó oktatás nem garantálja, csak valószínűsíti, hogy az onnan kikerülők jó emberek lesznek.

De hiába jó valaki idegen nyelvből, ha erkölcsből megbukik.

A bolsi diktátornak jobb élete van zsarnokként otthon, mint volt Svájcban, ahol mindenki leszarta, mije van apjának, ha egyszer már gyerekként is egy tök volt, akivel nem lehetett játszani, beszélgetni, csajozni, semmit, mert ő "más" volt.

Otthon már ő is jól érzi magát, mindenki gazsulál, neki sorakozik fel a hadsereg, azt csinálja mindenki, amit mond.

Most bosszút akar állni a világon, mert nem ismerte, ismeri el nagyságát.

Kb. így voltak ezzel a mi bolsijaink is.

Élőben nézhetjük Észak-Koreában azt a Magyarországot, ahol a háborús veszteségek után átvette a hatalmat a judeobolsi csürhe: Rosenfeld, Eisenberger, "Farkas", "Gerő", Apró, "Révai" és társaik.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.15. 11:53:06

@Mr Falafel:

Pontosan a lényegben van a különbség, hogy akkor az volt a norma, hogy kilövik, kilőhetik a tüntetők és a járókelők szemét, megkínozhatják az elfogottakat, még ki is tüntetik, előléptetik ezért őket, ma már az a norma, hogy az elfogottakat megkínozni förtelmes, ember alatti tett, amit ha megteszel, magadra maradsz, annyi volt az életed, ezután szarcsimbókként fognak bánni veled.

Nem tudom, Pintér milyen ember, nem tenném érte tűzbe a kezem, de nem tudok róla, hogy vérben utazna, mint szemkilövető elődei. Éppenséggel elhiszem róla, hogy nem tűr semmiféle kegyetlenkedést, legalábbis sokkal jobban elhiszem róla, mint a szemkilövőkről.

luis5 2013.04.15. 12:01:11

Csaxólok minden "demokratának" hogy Dél Korea 1953-tól a 80-vanas évek végéig egy politikai diktatúra volt. De közben megteremtették a gazdasági csodát, saját tőkés osztályt nagy cégeket stb. Minden koreai: a sör, az ásványvíz, az autó, a telefon :)), a WC papír, minden....a népesség nem is akar mást venni, ha lenne is, mert erre nevelték őket, hogy ettől lesz munkahely meg GDP. Nem olyan hülyék mint mi.
Ma őket csodáljuk: Samsung, LG, Hyundai stb
A Tesco-t pl így engedték be:
1. Tesco vállalta hogy a termékek 90%-a koreai lesz
2. Vegyesvállalatot alapít koreai tőkésekkel, ami nem haladhatja meg az 50%-ot.

Drago Brutic 2013.04.15. 12:03:47

"Ha cinikus akarnék lenni, azt mondhatnám, hogy nagyon jó, hogy Észak-Korea van, mert egy élő skanzen, egy panoptikum, a Terror Háza országméretű reality showja."
Ez nem cinizmus, inkább blaszfémia, vagy ízléstelenség. Elviccelődünk a helyzettel, miközben emberek tízezrei halnak éhen, vagy ölik meg őket a lágerben. A vezéreik meg terroristák, és bőven rászolgálnának a börtönre Guantanamon. Lassan már tökmindegy, hogy fenyegetőznek, vagy komolyan gondolják, ugyanúgy terroristák maradnak.

luis5 2013.04.15. 12:05:02

A 2 Korea csak egy 40-50 éves kínai tipusú rendszer északi bevezetése után tud egyesülni. Mert most Dél összeomlana ha a karjaikba kapnák északot.

Zabaalint (törölt) 2013.04.15. 12:32:55

Szerintem nem feltétlenül omlana össze Dél, ha Északkal egyesülne. Lenne egy egyszerű megoldás, továbbra is elszeparáltan kezelni Észak-Koreát, felzárkóztatási program meg miegymás, közös ügyek, de külön tagköztársaság, nem lenne szabad munkaerő áramlás, külön pénznem, stb., stb., amíg nem közelíti meg Délt gazdaságilag.

Martian (törölt) 2013.04.15. 12:37:20

@Thinktank: igen, É-Koreát valamilyen üzlet keretében rá kéne tukmálni a kínaiakra... ha ezt jól csinálják, mindenki jól járna.

KopaszMercis 2013.04.15. 12:54:45

@Negyvenértelmiségi:
Az agyinvert feljelentett bitlisz-t sem tturte meg... Ja de bocs. Az hogy az osszeszurkalt rendorok kilottek valami buzinak a szemet tenyleg nagy csalodas. Egy halalos aldozatsem volt. Picsaba :(

Bloodscalp 2013.04.15. 13:00:22

@én már a fény gyermeke vagyok: tipikus mandiner írás egy káder gyerektől:

"Feltehetően a hülye kommunisták összevesztek egymás között, hogy ki irányítsa az országot."

ÉKoreáig megy hogy lemerjen írni egy ilyen mondatot, pedig ez hazánkra is igaz.

fonak71 2013.04.15. 13:03:23

@kewcheg:

"Melyik iskola fogadna be egy ilyen diktátorivadékot? Ott hogyan lehetett volna megoldani a védelmét, és egyáltalán összeegyeztethető-e Svájc értékrendjével, hogy egy ilyen személyt külön védjenek a területükön"

Ez megnevettetett. :)
Minden diktátor ott tartotta az összelopott pénzét, ott ette a száműzetés keserű kenyerét Lenin eltás is... stb.
A Kim dinasztia a Genfi-tónál tartott rendszeres családi vakációkat, nem csak Un hanem a bátyója is ott járt magániskolába stb.

Bloodscalp 2013.04.15. 13:03:53

Ráadásul a szerző láthatóan életében nem olvasott még katonapolitikáról pláne Ázsiában, és lila gőze nincs miért nem buktak még a hülye kommunisták ott Koreában.

Ellenben sikerült egy csomó közhelyet egymás mellé tennie. Ezt a szart kb 3 perc alatt írta meg.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.04.15. 13:08:21

@Bloodscalp: itthon nem vesztek össze, szépen megegyeztek, ezt a látszatveszekedést ne tekintsük igazinak, ha komolyan összevesztek volna, börtönbe csuknák egymást és nem osztanák fel egymás között a (föld)pályázatokat.
lázár és csányi néha összekap a koncon, de az se igazi küzdelem.
kkbk.blog.hu/2012/12/13/meyer_dietmar_generacios_valtas

morbiczer 2013.04.15. 13:11:00

@Medgar: "1, Az USA szerint is van rakétával célba juttatható atombombájuk."

Ezzel oriasi kart tudnaka okozni ellenfeleiknek, de haborut nem tudnak nyerni. (Ha egyaltalan elindul a raketa, ha nem esik szet repules kozben, ha nem a Csendes-oceanba csapodik, ha felrobban a bomba, stb., stb.)

Az eszak-koreai atombomba nem egy haboru megnyeresenek eszkoze, hanem az elrettentese.

2. "2, Van kb, 87 ezer főnyi beszivárgásra-szabotázsra kiképzett különleges alakulat, akik nyugati források szerint is rendkívül felkészültek."

Ezze haborut megint nem lehet nyerni, legfeljebb karokat okozni Delen. Akarhany szabotort tudnak bejuttatni Del-Koreaba, attol meg a kokorszakba tudnak visszabombazni az Eszakot.

"3, Észak Korea nem írt alá semmilyen biológiai- és vegyi fegyver korlátozásáról szóló egyezményt."

Ez jogos megjegyzes. En ugy velem, hogy Del-Koreara az eszaki vegyi es biologiai fegyverek komolyabb fenyegetest jelentenek, mint az atom, mert ezek inkabb bevethetok. Mondjuk valszeg ez is 100%-os erobedobassal torteno valaszcaspast valtana ki.

"4, Végül maga a hadsereg 1,2 millió fős, ehhez jön hozzá 7,5 millió tartalékos."

So what? Ha lenne haboru, ugysem ugy nezne ki, hogy a masodik nap megindul a deli hadero elfoglalni Eszakot. Irakot is hetekig bombaztak elobb a levegobol, most se lenne maskent. Csak akkor mennenek be, ha mar teljesen szetzilalodott az eszaki vedelem. (Sot, szemelyes velemenyem szerint nem is a deliek meg az amerikaiak vonulnanak be, hanem a kinaiak.)

Bloodscalp 2013.04.15. 13:15:17

@tesz-vesz: vitatkozhatunk a szavakon, fidess&mszp(&e14)&jobbik még partvonalon az lmp, eddig 4-8(?) évente egymást váltva anyázva marakodtak az országon. utóbbi 2 új a színen de nem várható tőlük több.

fonak71 2013.04.15. 13:17:01

@Zabaalint: Ez politikailag nem működne, északon igen hamar erős gyűlölet alakulna ki a déliekkel szemben, ha azok gyakorlatilag gyarmatként kezelnék az országrészt.
Lásd a volt NDK-ban is voltak nyugatnémetellenes érzelmek, pedig ott azért szó sem volt elszeparálásról stb.
Akkor működne, ha az északi rezsim képes lenne reformkommunistává válni és a kínai-vietnámi utat bejárni. Nyilván ezt is szeretnék, el is indultak ilyen irányba, de van láthatóan vannak akadályai, egy váltás akkor lenne hiteles, ha a Kim dinasztiát félreállítanák, viszont akkor gyorsan megkérdőjeleződne a rendszer legitimitása is. Attól az apróságtól eltekintve, hogy a Kim dinasztia nem akar félreállni.
Egy lehetőséget látok, ha Kína megszállja őket, és ott is marad pár évtizedig, fenntartva a "kommunizmust", persze cserébe gazdaságilag kizsákmányolva őket. Dél-Korea persze ennek sem örülne, mert akkor lehetehet az újraegyesítésről örökre valószínűleg. De szerintem Kína nem akarja megszállni Észak-Koreát, mert azért lehetnek kockázatai, pl. elhúzódó gerillaháború akár... Fegyver van az országban elég hozzá, meg fegyverforgatásra kiképzett ember is, akik nem biztos hogy mind testvéri szeretettel fogadnák őket, akármilyen agymosottak, vagy akármennyire utálják titkon a fennállókat.

J.László 2013.04.15. 13:19:59

@morbiczer:
"(Sot, szemelyes velemenyem szerint nem is a deliek meg az amerikaiak vonulnanak be, hanem a kinaiak.)"

Magam is ezen a véleményen vagyok. Ha Észak-Korea háborút indítana, valószínűleg Kína szállná meg. Pekingben nyilván a hátukon futkosna a hideg, ha Észak-Korea átalakulna valamilyen amerikai támaszponttá.

Sunder 2013.04.15. 13:21:50

Rengeteg ameriaki és brit híradást, fejtegetést hallgattam végig az elmúlt napokban a helyzetről.
Az egyiknek a legeslegvégén volt az egyetlen olyan szöveg, amivel maradéktalanul és fenntartások nélkül egyet tudtam érteni.

Nem tudom pontosan linkelni, de nagyjából így szólt (amerikai elemzés volt, erre emlékszem):

"[...] and for all Americans who urge the US to respond to the conflict using military force, please remember, no one really wins a nuclear war... [...]" .

Ezt javasolnám minden katonai csapást követelőnek hazánkban is.

fonak71 2013.04.15. 13:26:45

Észak-Korea nem akar háborút indítani és nem elmebetegek vezetik, ez csak a látszat, pontosan ezt a képet akarják magukról elhitetni, haszonszerzés céljából.
Ha elhiteted magadról, hogy őrült vagy, aki bármikor beléd vágja a kést gondolkodás nélkül, akkor békén hagynak, és eltűrnek neked bármit, amit mástól nem tennének.
Az északi vezetés pontosan tudja, hogy az atomfegyver birtoklása (akár bevethető, akár nem, elég a lehetőség, hogy esetleg bevethető) védi meg attól a sorstól, ami más diktátoroknak, vagy egyszerűen csak az USA-val ujjat húzó vezetőknek kijutott a múltban. Ahogy Irán vezetői is pontosan tudják ezt, nem véletlenül igyekeznek ők is elhitetni magukról, hogy simán feláldoznák a teljes lakosságuk és a saját életüket is adott esetben.

J.László 2013.04.15. 13:40:47

Hogy Észak-Korea meg tudjon nyerni egy háborút, ahhoz egy Wehrmacht-típusú villámháborús haderőre lenne szüksége a nála 40-szer fejlettebb és kétszeres népességű szomszédjával szemben.

Ha elakadnának valahol, kezdődne az anyagháború, amiben semmi esélyük nem lenne.

Az északi hadsereg pedig szerintem minden, csak nem jól felszerelt, kiváló tisztikarral és erősen motivált legénységgel bíró haderő, ami kéne hogy legyen egy sikeres villámháborúhoz.

leonito77 2013.04.15. 13:45:14

@Negyvenértelmiségi: Néhány kukát gyújtottak fel? LOL

Én láttam lángoló autót és épületet is, de lehet, másik adót néztem.

valamit · http://darwin.freeblog.hu/ 2013.04.15. 13:45:58

Arra nem gondol a poszt elkövetője, hogy ez globális kísérlet? Úgy értem, Magyarországon is akad szoci vezetésű város például, meg nemzeti is, az is kísérlet. Az igaz, hogy jelen helyzetben Észak Korea berendezkedése nem túl vonzó, de egyrészt a világ tanulhat belőle így is, másrészt könnyen lehet, hogy idővel lesznek elemei, amelyeket átvesznek ma népszerű helyeken is. A közelmúltig például akadt feudális berendezkedésű sziget is. Éppen a globális civilizációnk érdekében. Mert sok időnek kell eltelnie, míg végleg kimondható, hogy például rabszolgaság akkor ne legyen.. a kommunizmus meg jó a rabszolgaság utáni valami.

Visszatérve Észak Korea meg a kontekók kapcsán: az a 6,2-es földrengés, az lehet, hogy nem véletlenül talált orosz földet a közelében és nem Koreait. Így úgy NÉZHET ki, hogy Koreát akarták büntetni, közben lehet, hogy VALÓJÁBAN az oroszokat.. mert tegyük fel a Koreai agresszió valahol még valakinek esetleg úgy jó a hitelrendszerben, hogy közben az orosz szop miatta..

byeViktor 2013.04.15. 13:59:55

Vicces, hogy ez az írás (aminek egyébként minden szava igaz) pont egy Fidesz blogon jelenik meg és a szerző mégse veszi észre, hogy a Fidesz pont Észak-Korea irányába igyekszik kormányozni Magyarországot, sőt még támogatják is ezt a folyamatot.

Pedig igen, valóban hasznos lehetne, hogy Észak-Korea van, hisz valóban "egy élő skanzen, egy panoptikum, a Terror Háza országméretű reality showja", ennek ellenére nem tanultok belőle: hiába nézitek mégse látjátok, hogy mi is ebbe az irányba tartunk.

Kétségtelenül nem értünk még oda, sőt még a diktatúra fényeit is csak hunyorogva láthatjuk, de az irány ez, a parancs pedig már ki lett adva: Teljes gőzzel előre!

Szóval kedves szerző, olvasd újra a saját posztodat aztán gondold át mindezt hazánkra vetíve, alkotmány asztalostól, Orbán bullástól, köztévéből kiretusált Lomnicistől, törvénytelenül elhallgattatni igyekezett Klubrádióstól, feljelentett kommentelőstől, fülkeforradalmastól, államosításostól, rezsicsökkentésestől, kormány-plakátpropagandástól egészen az egész világ ellen vívott szabadságharcunkig. Orbán pont ugyanazt csinálja mint Kim Jong Un csak kicsiben, de hát szegény Viktorra csak bányát hagy majd a papa, nem atomfegyvert.

micsoda? 2013.04.15. 14:12:06

Biztos sok igazság van abban amit Észak- Koreáról írnak. Szerintem az lehet, mint nálunk, amikor kommunizmusról, ilyen- vagy olyan formában a média megszólal. Mert ugye Magyarországon nem kommunizmus volt, aki valamit is olvasott a kommunizmusról, az tudja.

mialenyeg 2013.04.15. 14:20:29

Az eszak-koreai rendszer fenntartasa mindenkinek erdeke, de Eszak-Korea fenyegetozese atommal csak az USA-nak erdeke. Ezert pillanatnyilag Kina is es Eszak-Korea is szopoagon vannak, harom dolgot tehetnek: Kinaval egyutt tamadnak - ez nem lesz, mert Kinaban mar elorehaladott a kapitalista rothadas, Eszak-Korea megtamadja Kinat - ez lenne a nagyon vicces huzas, vagy csendben lassan Kina gazdasagi igaba hajtja Eszak-Koreat. Ez utobbira tippelek. Es ezt nem szeretne az USA.
Most vagy Kina terjeszkedik konszolidalt Eszak-Koreaval, vagy USA terjeszkedik atommal fenyegetozo Eszak-Koreaval.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.04.15. 14:22:08

@byeViktor: Ti már régen ott vagytok. Ti már régen nem vagytok magyarok. Ti már elmehettek a picsába. Bye!

ezanicknevem 2013.04.15. 14:36:54

@poszt

Na nézzük, mit ír a mandiner.

"kommunista diktatúra"
"csak az működik a normalitás világából, ami nem a kommunista zárványhoz tartozik"
"kommunista zárvány"
"kényszermunkatáborok, a halálosztagok"
"Isten képmására teremtett ember" (miiiiiivaaaaaa'?)
"Terror Háza"
"hülye kommunista"
"hülye kommunista" (itt már kezdem az órámat nézni)
"hülye kommunisták"
"marakodás a hatalomért"

Micsoda poszt volt. Az írója kikomcsizta magát. Remélem, megkönnyebbült. Mióta vége az elmúlt 8 évnek, azóta nincs kit szidni?

Legközelebb írjon valamit a koreai konfliktusról is, ha már a címben ezt ígérte.

ezanicknevem 2013.04.15. 14:53:32

@valamit: "Magyarországon is akad szoci vezetésű város például, meg nemzeti is, az is kísérlet."

Kísérletnek nem nevezném. Egy normális kísérletben egyszerre csak egy paramétert szokás módosítani. Nálunk ha egy település nem fideszes, akkor eleve hátránnyal indul.

- Ott van ugye a Fidesz-KDNP vezetésű Felcsút. Biztosan nagyon jól vezetik, mert kész sikertörténet.
- Ellenpéldának ott van a jóval nagyobb Esztergom. Mégsem áll fényesen. Független polgármestere van, és miközben az előző - fideszes - vezetés által felhalmozott adósságban fuldoklik, a mostani - fideszes többségű - képviselőtestület ott tesz neki keresztbe, ahol tud. Mert a polgárok nem a jó párt jelöltjét választották. Legközelebb tudni fogják, kire szavazzanak.

Ha az ilyesmi szerinted kísérlet, akkor nem a polgármesterek alkalmasságáról szól.

2002 2013.04.15. 14:57:25

Borzalmas post. Szerző ha ilyenre vetemedsz először nézz utàna a tèmànak mondjuk a cnn vagy az rt hírhálòzatokon, meglepő dolgokra fogsz választ kapni.

ezanicknevem 2013.04.15. 15:07:11

@Negyvenértelmiségi: ez a szemkilövetős lózung meddig lesz műsoron? Ha már úgyis a nemzeti mitológia része, ideje belefotosoppolni a Feszty-körképbe, nem?

Lajosforras 2013.04.15. 15:14:40

maximum a lockheed-martin meg a blackwater vezetőségével együtt.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.04.15. 15:50:26

@ezanicknevem: Anyádba kellett volna egy csákányt belefotosoppolni, amikor veled volt viselős.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.15. 15:57:30

@ezanicknevem:

Addig lesz téma a szemkilövetés, amíg a fajtád bocsánatot nem kér érte.

Medgar 2013.04.15. 16:19:19

@morbiczer: Az USA-nak és tágabb értelemben a nyugatnak is politikailag vereség lenne, ha mondjuk Japánt atom- vagy vegyi- biológiai támadás érné.

Képzelj el egy 80 ezer fős jól kiképzett gerilla haderőt, ez 10-20x nagyobb reguláris haderőt tud lefoglalni. Ráadásul Észak-Korea földrajza némiképp eltér Irakétól, Lásd Afganisztán...

Egy 9 milliós haderőt, már magában sem egyszerű dolog elpusztítani hagyományos fegyverzettel.

Neocon 2013.04.15. 17:31:57

@ezanicknevem: Ne torodj veluk, felgyujtjak a fel varost, meg szetvernek mindent, de bazmeg nekik all feljebb, amikor a rendorseg rendet tesz. Szelsojobb csurhe.

Pelso.. 2013.04.15. 19:13:41

@Negyvenértelmiségi: Sajnálom mai napig a szemsérültet, de az általa generált politikai tőke nem jött rosszul, ugye.

vasgyuszi 2013.04.15. 19:13:46

@leonito77: Pontosan!
Ezt felejtik el a habzószájú elvtársak. Szerintem még keveset is kapott a randalírozó csürhe, keményebben kellett volna fellépni. Érdekes módon engem nem ért inzultus. Ja, hogy nem bontottam a közrendet? Bocs, hogy normális ember módjára viselkedek. Unalmas már ez a szemkilövetos duma és kacagtató.

vasgyuszi 2013.04.15. 19:15:43

@ezanicknevem:
:)))
Majd szállítgatják az is ide-oda, olyan szakszeruen, ahogy bármit is csinálnak és akkor úgyis restaurálni kell, ha meg már ott van, akkor bármit rá lehet pingálni ;) Még a pöttyöket is a seggekre...

vasgyuszi 2013.04.15. 19:16:43

@Negyvenértelmiségi: Köztörvényestol kérjen bocsánatot a hóhér ;)

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.04.15. 19:20:39

@Neocon: Ne beszélj már kibuckalakó! Google fordítót használsz?

babhun 2013.04.15. 20:32:47

Felületes, mérhetetlenül ostoba és gagyin hatásvadász a bejegyzés.

Az észak-koreai vezetés nem egységes. Kim Dzsongun bizonyára a keményvonalas katonai szárny ellen próbálkozik. Korábban már menesztette a vezérkari főnököt, aki vélhetően már nem él (egyes vélemények szerint tűzharcban vesztette életét) és ezzel egy időben egy katonai háttérrel nem rendelkező ürgét nevezett ki marsallá és a hadsereg politikai osztályának élére. A hatalom súlypontja ezzel a katonai vezetéstől a párthoz tevődött át. Kim egyetlen manőverezési lehetősége arra, hogy alattvalóinak több ennivalót adjon, ha a hadsereg igényeit visszaszorítja. Ehhez pedig le kell szerelnie azokat a külső fenyegetéseket, amelyre hadserege hivatkozik. Kimnek akkor nincs szüksége egymillió katona szájának betömésére, ha valódi nukleáris elrettentő erővel bír.

Kína és Dél-Korea már egy ideje a status-quo, azaz az észak-koreai rezsim fenntartásához asszisztál a keszongi gazdasági övezettel és a északi nyersanyagokért cserébe adott élelmiszerekkel, amivel a keményvonalas katonai szárnyat erősítik Koreában. A logika e mögött az, hogy a kiszámítható ellenség is jobb, mint a kiszámíthatatlan, kaotikus átmenet. Kim Dzsongun ebben változást hozhat és vélhetően hozni is fog.

Kerry és az új kínai vezetés a kiszámítható átmenetről egyeztetett, amelyhez Kim Dzsongun partnernek ígérkezett. Az amcsik már vélhetően menesztettek is valakit Phenjanba, ahogy annak idején Kissingert küldték Pekingbe. A kérdés még az, hogy milyen erős valójában Kim a saját keményvonalas katonai vezetőivel szemben.

A két Korea egyesítésének egy évtizeden belül kellene bekövetkeznie, mert észak stabilitásának biztosítása az átmenet alatt irgalmatlan pénzébe fog kerülni délnek, amit a fiatalabb generációból kikerülő újabb déli vezetők már nem biztos, hogy hajlandóak lesznek megadni. Egy esetleges egyesítés nyomán pedig az amerikaiaknak el kell hagyniuk Dél-Koreát és Koreának vélhetően semleges státuszba kell majd kerülnie, a további kínai feltételekről pedig egyenlőre még csak találgatni lehet.

Késes Szent Alia 2013.04.15. 21:36:47

@Noferheperuré Uaenré: "Ki a kurvaannya tanáta ki ezt az ezerkarakteres buziságot, he?! Hogy dugjanak a seggibe egy köztéri Kim Ir Szen szobrot... "

Váltottam egy levelet a bloghu-val a témában, ha már semmi infót nem tettek közzé:

"Tisztelt blog.hu,

szeretném megtudni, hogy mi az oka az 1000 karakteres korlát bevezetésének a kommenteknél, mikor lesz visszavonva (nem fogadta kitörő lelkesedés a kezdeményezést, amennyire meg tudom ítélni), illetve milyen lehetőségük van a bloggazdáknak arra, hogy kikapcsolják a korlátozást, ha azt szeretnék?

Köszönettel,
Késes Szent Alia hozzászóló"

"Nincs rá lehetőség. Azért van rá szükség, mert sokan visszaéltek a korlátlan kommenthosszal.

XY
blog.hu"

Az elemi fölháborodás láttán, és egy átlagos Kim Ir Szen szobor méreteire való tekintettel mégis változtattak annyit, hogy megnövelték ötezerre a limitet.

Cs 2013.04.15. 21:53:25

@Medgar: Nézzünk má a számok mögé könyörgöm. ne dööljünk már be valaminek ami jól hangzik. 80-100.000 fős északi különleges erő az mese. Bizonyára sokan láttak/hallottak már arról, hogy hogyan készül a kommandós, milyen felvételin megy keresztül, meg milyen kiképzést kap. Csak a fizikailag és mentálisan tökéletes emberek kis része felel meg. 80-100.000 ezer tökéletes ember???!!! Maradjunk annyiban, hogy van 80-100.000 ezer ember aki az északi színvonalnál jobban képzett, jobban felszerelt. De olyan, hogy tömegkommandó nem létezik.

7,2 millió tartalékos??? Egy 20-23 milliós országban? Számoljunk, csak úgy nagyságrendileg! A népesség fele férfi. Marad 12 millió ember. Tételezzünk fel egy 65 éves várható élettartamot. 3+ millió a gyerek, maradt 9 millió. 5,5+ millió a 35 év feletti. Maradt a 17-35 éves korosztályra 3,5 ember, ebből kb 1 millió sorkatona, marad 2-2,5 millió tartalékos. A többi az nő vagy idősebb korosztályba tartozó vagy egyenesen öreg férfi. Végül is ha fegyvert nyomunk a 60 éves nagypapák kezébe az papíron szép nagy számot fog jelenteni, de gyakorlatban nem sok értelme van.
Egyébként ha kíváncsi vagy a Dél-Koreai számokra, akkor fenti számokat szorozd meg kettővel. Dél a népességének megfelelően kétszer akkora első vonalbeli haderőt tud kiállítani, mint észak, megfejelve azzal, hogy modern vagy viszonylag modern fegyvert is tud a kezükbe nyomni.

Medgar 2013.04.15. 22:39:41

@Cs: Ajánlom figyelmedbe:
www.defense.gov/News/NewsArticle.aspx?ID=27769

Te kevered a véleményed a tényekkel. A tény az, hogy nagyjából az összes katonai szakértő egyet ért abban, hogy az ÉK hadserege nem könnyű falat. Egyrészt már mérete miatt is, másrészt pont a különleges erők miatt.

Nézd meg milyen eredményeket ért el az USA Afganisztánban...

fonak71 2013.04.15. 23:45:02

@Medgar: A katonai szakértők azt mondják a médiában, amit mondaniuk kell a politika elvárásai szerint. Észak-Korea esetében tehát azt, hogy valóban veszélyesek. Meg hát még mindig jobb tévedés, ha túlbecsüljük az ellenfelet, mintha alá.
Észak-Korea hadereje kb. 50 évvel ezelőtti technikai szintet képvisel, leszámítva nagyon kevés "csúcstechnikát", ami csak úgy 25-30 évvel ezelőtti szovjet technikai szintet, amilyet már '91-ben is szénné alázott az USA az Öbölháborúban. (Megjegyzem a katonai szakértők az Öbölháború előtt is egyöntetűen egyetértettek abban, hogy Irak hadserege kemény ellenfél, hosszú háború lesz, sok amerikai halottal stb.)
Nos szerintem meg az a helyzet, hogy a sok milliós észak-koreai hadsereg nagy része valójában földtúró paraszt, aki azzal foglalkozik, hogy megtermelje az élelmet a hadseregnek, bár a fejadagok így is alacsonyabbak, mint Auschwitzban voltak. Láttad azt a képet, amin egy északi katona áll egy déli és egy amerikai között a DMZ-nél? A válláig sem ér egyiknek sem kucsmában. Az átlag észak-koreai 15-20 centivel alacsonyabb a dél-koreainál a sok éhezés miatt. A civil lakossághoz képest pedig ők még jól vannak tartva.
Üzemanyag sincs a tankjaikba, teherautóikba túl sok, úgyhogy ha megkapják a parancsot a Dél lerohanására, a többség gyalogmenetben kell induljon. De ha meglátják az első déli szupermarketet, akkor azt fogják megrohamozni.
Az sem igaz, hogy az észak-koreaiak mind agymosott fanatikusok, akik alig várják, hogy meghaljanak a vezérért. Talán 20-30 éve, de azóta alaposan demoralizálta a rezsimet a sok éhezés, a feketegazdaság, az elit és a hivatalnokok teljes korrumpálódása, a dvd-ken és más adathordozókon bejutó déli hatások stb.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2013.04.16. 09:01:02

ha észak borul, a dél-koreai ipar nyer 10 millió munkást, akik gombokért is hajlandóak ötször annyit dolgozni, mint a déliek. lesz ott nemulass.

Namely 2013.04.16. 12:05:31

"Mikor buknak végre az észak-koreai komcsik?"

Kit érdekel? Nem kell adni nekik segélyt, nem kell velük kereskedni, nem kell ipari parkot létrehozni velük. Egyék meg azt a kövér disznó Kim Dzsong Tudjafasza Kicsodát.
Vagy táplálja majd őket a kommunizmus szent igéje, leszarom.
Ilyen egyszerű.

Én így oldanám meg az USA helyében az összes problémát a világban.... eladnék fegyvert mindkét oldalnak és leszarnám, ahogy tették 1917 előtt. Így kellene megoldani az összes problémás országot: Szomália? Segély? Lófaszt! Nesze, itt van egy aknavető! Ha meg tudod fizetni. Ha nem, akkor majd a szomszéd állam/törzs/kisfaszom megveszi és lerohan téged. Mégse kell? Na ugye.... :)))

Namely 2013.04.16. 14:28:22

@Mr Falafel:
"Gyurcsány parancsba adta ki a gyilkolászást"

kérlek lődd fel a netre a bizonyítékot. Ha nincs, akkor meg írd ehelyett azt, hogy utálod a mszp-s tolvajokat, és a jobbos tolvajokat favorizálod.

"Egyébként országosan 1000 rendőrrel nagyon közbiztonságot teremtenék, mint ezek 35 ezerrel."
Ezt azért gondold át. Te emelsz szót a terror ellen, és 1000 rendőrrel szeretnél rendet tartani egy 10 milliós országban.

Gondolkodtál ma már?

Namely 2013.04.16. 14:54:11

@Negyvenértelmiségi:
Oszlatás közben előfordulhat ilyen.

Örülhetnek, hogy nem nálam volt a TV-székházas balhé. Mert ott minden résztvevő, bámészkodó kapott volna egy(!) felszólítást, hogy takarodjon haza (hozzá kell tenni, hogy én a Kossuth téren sem engedtem volna a Nagy Népi Vizelde működését). Felszólítás után pedig roham, MINDEN (nem éles lőszeres) eszközzel, ahonnan:
a, Vagy a kórházba/hullaházba mentek volna, vagy
b, A sittre.

+mindegyik kapott volna egy személyre leosztott oszlatási ktg-et, és kb 5-8 évet.

És lehetett volna menni panaszra Brüsszelbe, oda, amiről most azt üvöltözik, hogy gyarmatosító, és hogy semmi köze ahhoz, hogy mi történik Mo-on.
:)

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2013.04.16. 19:20:29

A poszt címéből valami informatív, komoly posztra számítottam.
Ez így nevetséges, nulla, a "komcsik rosszak" egyszerű sémájára írt poszt. Miért nem említed meg például, hogy miért is nehéz rendszerváltást elérni a Népi Koreában, a Dzsucse és a Szongun eszmék hazájában?

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.04.16. 21:01:19

@Namely: Gyurcsány ismerte el, hogy konzultált a rendőri vezetőkkel. Ez mit jelnt nálatok, zsidóknál? Kb olyan melléduma, mint Ferkó sosem létezett diplomái.

Nem csak, hogy gondolkodtam, de azt is tudom, hogyan működik a rendőrség. Ezer rendőr elég Magyrországnak, ha azok nem anyukákat igazoltatnak, miközben a kocsi hátsó ülésén ül a gyerek, akit oviba, iskolába visznek. A helyi érdekű rendőrség (sherrif-rendszer) a megoldás. A KMB jogkörének bővításe, a központi maffia-szerű irányítás megszűntetése.

Cs 2013.04.16. 21:01:50

@Medgar: A Józan paraszti ész többet számít bármilyen okoskodásnál. 80.000 aktív kommandós az egész világon nincs, nem hogy egy, nem túl nagy országban egyedül. Többek között attól különleges egy alakulat, hogy különleges emberek alkotják, nem pedig attól, hogy minden 10. sorkatonát annak nevezzük.
Egy háború sok mindent hozhat, az ellenfelet nem szabad lebecsülni soha, velszeg, nem 2 autóbalesetben elhunyt amerikai veszteséggel járna a dolog. Nyilván ez egy másik háború lenne, más körülmények között, de a 90-91-es Öbölháború ad némi támpontot a mennyiség vs. technikai fölény kérdésben egy hagyományos háborút illetően.

Gatinho 2013.04.18. 21:46:59

@Negyvenértelmiségi:

Nagyon szépen összefoglaltad.
süti beállítások módosítása