Kommentszűrés
’13 ápr
10
12:41

Budapesti taxirendelet: kicsit sárga, kicsit savanyú

Írta: TuRuL_2k2

egyseges_taxi_arculat_es_tarifa_Budapest.png

Keddi rendkívüli ülésén elfogadta a Fővárosi Közgyűlés a budapesti taxizást szabályozó rendeletet. Bár a testület elé került egy olyan tervezet is, ami csak ármaximumot tartalmazott volna, végül sajnos a korábban általunk is több alkalommal bírált fix tarifás változatot szavazták meg a képviselők (19-en támogatták, ketten ellene szavaztak, 10 képviselő tartózkodott). Ennek értelmében 2013. szeptember elsejétől 450 Ft-os alapdíj mellett 280 Ft-ot kell fizetnünk kilométerenként, a várakozási díj pedig percenként 70 forint lesz. A BKK tájékoztatása szerint emellett 2014. augusztus 31-ig (illetve egyes esetekben 2015. július 1-jéig) a következő előírásoknak kell még megfelelnie a fuvarozóknak és fuvarszervezőknek.

  • indirekt létszámkorlátozás minőségi elvárások útján,
  • a szolgáltatás szigorú ellenőrzése, a rendeletben foglalt rendelkezések megszegése esetén az engedélyek visszavonása,
  • a gépjárművek életkora: legfeljebb 10 év,
  • legalább 2550 mm tengelytáv, 430 liter csomagtér, legalább 55 kW hajtómotor teljesítmény, EURO 4-es motor, (2018. év január 1-jétől legalább EURO 5-ös motor), a gyári hibrid gépkocsik teljesítményadatait a beépített összhajtómotor-teljesítmény figyelembevételével kell megállapítani,
  • a taxi gépkocsik alapszíne egységesen sárga lesz, rajtuk azonos utastájékoztatási elemekkel,
  • működőképes légkondicionáló berendezés: március 15. és október 15. közötti időszakban,
  • október 15. és március 15. között téli gumiabroncs alkalmazása a taxi gépkocsin,
  • dohányzási tilalom,
  • kötelező bankkártya-elfogadás,
  • egységes formátumú kötelező tarifatájékoztatás,
  • egységes arculat, megengedve a fuvarszervezők védjegyoltalom alatt lévő logójának, szabadjelzőjének korlátozott használatát,
  • szigorú pénzügyi elvárások a fuvarszervezők felé,
  • egységes rögzített hatósági ár, azaz egy tarifa a taxaméterben,
  • fogyasztói tájékoztatásra vonatkozó követelmények megfogalmazása, a fogyasztót megtévesztő magatartás tiltása,
  • pénzügyi alkalmassági feltételek állítása a fuvarszervezők felé.

Az egységes arculat jó dolog, ahogy a dohányzási tilalom is, a fix tarifa viszont egyértelműen versenyellenes, így a GVH-nak is lehet még egy-két szava hozzá (ahogy azt a rendeletet elutasító Párbeszéd Magyarországért képviselői is jelezték a vitában). 

Jelenleg 300 Ft-os alapdíjjal dolgoznak a taxik, ez tehát 50%-kal emelkedik ősztől. A telefonos kilométerdíjak 167-től 218 Ft-ig változnak, ezek 30-70 százalékkal emelkednek majd, mindez valószínűleg jelentős keresletcsökkenéssel jár majd. A (magas) fix tarifát követelő taxisok mintha azzal számolnának, hogy ugyanakkora lesz a forgalmuk, csak sokkal jobban meg lesznek majd fizetve – kíváncsi vagyok, mit szólnak majd az év vége körül, miután szembesültek a brutális áremelés hatásával.

Összehasonlításként: Varsóban ennél a társaságnál 170 Ft egy kilométer nappal és 250 Ft éjszaka, egy másiknál 140 Ft és 210 Ft, egy harmadiknál 155 Ft és 230 Ft e két tarifa (az alapdíj mindenhol 420 Ft). A tarifa-egységesítéssel tehát szeptembertől napközben Budapesten kilométerenként 40-80, éjszaka 10-30 százalékkal többe kerül majd taxizni, mint a lengyel fővárosban.

Most a különféle társaságok árban és minőségben (gyorsaságban, megbízhatóságban, autókínálatban) is versenyeznek, ennek ősztől sajnos vége lesz. Az is kérdéses, hogy az áremelés miatt az eddig taxit használók közül mennyien váltanak egyéb közlekedési módra, s mi lesz az: saját autó, BKV, esetleg kerékpár? Tartok tőle, hogy a taxival utazók jelentős része számára a saját autó használata az elsődleges helyettesítő termék.

Címkék: közlekedés taxi Budapest BKK Fővárosi Közgyűlés

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr685214974

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.05.09. 13:13:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Budapesti taxirendelet: kicsit sárga, kicsit savanyú 2013.04.10. 13:52:01

Most a különféle társaságok árban és minőségben (gyorsaságban, megbízhatóságban, autókínálatban) is versenyeznek, ennek ősztől sajnos vége lesz.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Undertaker 2013.04.10. 14:09:49

A taxisok eddig is a külföldiek kifosztásából éltek, eztán még inkább így lesz majd.

Gorgiasz 2013.04.10. 15:07:26

Mi a családdal sokszor taxizunk. Egy taxi egy családnak nem kerül többe, mint ha jegyeket lyukasztanánk a BKV-n. A jövőben lehet, hogy erről le kell szoknunk.

Bloodscalp 2013.04.10. 15:11:31

kicsi turul megint betalálta az ország kurvára legfontosabb gondját kínját:)

álljatok neki egy lézert mosdató írást összedobni, mert a szar már megint akkora hogy jobb csöndben maradni ugye?

TTomi1 2013.04.10. 16:55:13

azér a teljes igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a lengyeleknél 30-40 ft-tal olcsóbb a nyál...

rosszqutya69 2013.04.10. 16:55:47

@Bloodscalp: De legalább felkészült volna belőle!
Taxitársaságok versenyeznek?
Nincsenek is taxitársaságok!
Fuvarszervező cégek vannak, de azok meg a taxisnak szolgáltatnak.
Szerintem turulnak fáj a zsebe, hogy majd pár százassal többért viszik haza a romkocsmából.
Csak akkor ezt kellene írni.
És ez a lengyel fővárossal való összehasonlítás...
Ezt meg nem is értem.
Miért pont a lengyel főváros?
Miért nem egy másik?
Frankón, mikor legutóbb a csávó a taxiról írt, akkor Romániával példálózott, talán Kolozsvárral.
Jó, tudom, az Erdély.
De ezt hogy csinálja vajon? Rábök a térképre becsukott szemmel; hopp, ma ez lesz a példa?

Állam-vizsga 2013.04.10. 21:35:20

Megint egy tipikus példa arra hogy az állam oda szól/avatkozik bele ahova nagyon nem kellene. Már várom az állami taxitársaság létrejöttét.

szellemkor 2013.04.10. 22:50:51

@rosszqtya: ne kezdd már itt is Taki bácsi.
Ez egy ugyanolyan szolgáltatás mint bármi más, közvetítőn keresztül megvalósuló szolgáltatás, mégis kirinyáltátok hogy hatósági áras legyen. Örüljetek, de az utas rosszul járt, és pont.
Majd megint bebaszva ül kocsiba, vagy nem taxizik és kész. A kurva, a turista meg a kórházba menő nénike eztán is be fog szállni. (Jut eszembe, a nénikéket csak a taxisoktól volt fontos megvédeni, a víz-gáz-villany szerelő ott húzza le őket továbbra is számla nélkül persze, ahol nem szégyelli)
A zöldségeseket, a pékeket, a fodrászokat nem védi hatósági ár. Közvetítőn (mint a fuvarszervező) keresztül valósul meg egy sor szolgáltatás.
Sőt, az a különbség, hogy ott az alvállalkozók nem picsognak, és a taxizás abban is különbözik hogy nem igényel speciális szakértemet és felkészültséget mondjuk a villanyszereléshez képest.
Tudom, nem mindig volt ez így, de amióta az autók reálértéken egyre olcsóbbak, és GPS mindenikben van, nincs jelentősége a bérkocsisok helyismeretének. Sajnos, ez is egy olyan szakma, amit a technikai fejlődés átértékelt. Nyugi vagyunk ezzel így páran (grafikusok, rajzolók, modellezők, fényképlaboránsok, stb.) Nyilván ez a szakma egyre kevésbé szól a tapasztalatról és a szaktudásról
Nem az fáj senkinek sem hogy a piaci árat megizesse, az fáj hogy hatóságilag van szabályozva az ár. A piaci ár eddig 180 - 220 forint volt / km, most lett 280. És különben is: eleve hogy lehet igaz ez a két állítás egyszerre: hogy nem lehet belőle megélni, mégis túl sok a taxis???

szellemkor 2013.04.10. 22:52:41

@rosszqtya: Takibá, azért Varsó és azért Kolozsvár, mert tetszik - nem tetszik, vásárlóerő paritáson legfeljebb ezekhez az országokhoz mérhetjük magunkat, ezekhez is csak alulról.

ganjaninja 2013.04.11. 00:34:30

Gratulálok a szerzőnek!
Megint nem egy okos hülyéskedett!

...ha arra fanyalodsz hogy taxival utazol....lehet a sofőrökkel beszélgetni...hisz ők is emberek....és az információ sem bűn..

..már így is túl sok időt pazaroltam erre a szarra az életemből..
..na csááá

dogoljmeg 2013.04.11. 07:07:00

es most ez amugy Budapesten lesz csak ervenyben?

rosszqutya69 2013.04.11. 07:09:34

@szellemkor: Most akkor ennek a nickednek is megpróbálom elmagyarázni, bár elég reménytelen vállalkozásnak tűnik.

Szóval az a 180-220 forintos ár, ami miatt reszketsz és amit te piacinak nevezel, az nem az. Nem piaci szereplők alakították, hanem egyfelől az önkormányzat, másfelől nagyjából egy tucatnyi, a piacra rátelepedett kalandor. Ez nem egy új történet, nem tegnap kezdődött, és hosszú évek alatt oda vezetett, hogy az arra egyébként kevéssé hajlamos embereket is a szürke- és feketegazdaság irányába tolta el.
Nem fogunk azon összeveszni, hogy az államnak, vagy az önkormányzatnak takarodó van egy normálisan működő piacnak még a közeléből is.
De igenis kötelessége beavatkozni ott, ahol a piac nem-, vagy abnormálisan működik.
Most pontosan ez történt, még akkor is ha ez sokaknak baromira nem tetszik.
Nem arról van tehát szó, hogy Pista bá belebarkácsolt valamibe, amihez amúgy semmi köze nincsen, hanem arról, hogy beavatkozott ott, ahol már a csapágyas elődjének is kutya kötelessége lett volna beavatkozni.

Azt is értem, hogy én egy képzetlen, tanulatlan, eke taxis vagyok és ezért nekem nem jár 180-220 forintnál több kilométerenként. Viszont a hozzád hasonló, magasan képzett, művelt embereknek meg azt kellene megérteniük, hogy ennyiből nem lehet kihozni egy kilométert úgy, ha teljesen korrektül csinálok mindent. Ha elcsalom az adót, elcsalom a járulékot, és időnként egy picit "korrigálom" a tarifát, akkor elmegy.
Magyarul, meg lehet belőle élni, de ahhoz lopni, csalni, hazudni kell. Lehet, hogy te személy szerint ebből semmit nem érzékeltél, de ez nem azt bizonyítja, hogy a jelenség nem létezik, hanem legfeljebb azt, hogy jól csináltuk.
Ez egy ilyen össznépi összekacsintós hazugság volt. A politika nem piszkálta a szektort, hagyta, hogy egy tucatnyi proli szabadon garázdálkodjon. Ők cserében lenyomva tartották az árakat, és munkalehetőséget adtak boldog-boldogtalannak. A taxis felé pedig úgy kompenzálták mindezt, hogy a hatóságok szemérmesen elfordították a fejüket, mikor adót csalt, vagy megkaszálta a külföldit.
Ennek úgy tűnik, hogy vége lesz, lehet siratni.
Én nem fogom.

Varsó...
Nem tudom, mi van Varsóban, azt meg pláne nem, hogy milyen ott a vásárlóerő paritás - jelentsen bármit is a szó. De nagy valószínűséggel ezen a paraméteren kívül még számos más tényezőt figyelembe kellene venni, mint például a szolgáltatók és a lakosság arányát, ezzel kapcsolatban a taxik kihasználtságát. Össze lehetne hasonlítani a költségoldalt, beleértve az adóterhelést is.
Mindazonáltal nem tudjuk, hogy ott vajon jól működik-e a szolgáltatás.
Csak azt tudjuk, hogy olcsóbb lesz, mint itt.
Most akkor kezdjek el példálózni olyan városokkal, ahol meg sokkal drágább?
Könyörgöm...
Turul barátunk a kolozsvári példánál például csak olyan apróságokról feledkezett meg beszámolni, mint például, hogy szabályozva van a területen működtethető taxik száma, és a vállalkozók visszaigényelhetik mind a taxinak vásárolt autó, mind az üzemanyag forgalmi adóját. Ő csak leragadt ott, hogy mennyivel olcsóbb, mint itt.
Vásárlói paritás...
Objektivitás.
Minőségi újságírás.

rosszqutya69 2013.04.11. 07:10:31

@dogoljmeg: Igen, ez egy fővárosi rendelet.

dogzidog 2013.04.11. 08:08:09

Boldoggá tenne bennünket,Taxisokat,ha olyanok irnának meg,és feljegyzéseket ide,vagy bármelyik fórumra,akik nem csak hirből ugatják a szakmát.A T. Ujságirókat nagyon szivesen tájékoztatjuk "belülről" részletesen,s akkor nem cikkezünk majd marhaságokat.. A rendelet nem lehetett 5500 utcán dolgozó Taxisnak egyformán jó,ez nyilvánvaló! Azt is régóta tudja mindenki,hogy a fuvarszervező cégeknek és a szolgáltató taxis vállalkozónak sem ugyanaz az érdeke..De Végre elindult valami..Nem látjuk az összefüggést a sok taxi és a " nem lehet" megélni belőle Között?! Hát,barátocskám,nem vagy észkombájn,sajna ezt kell mondanom!! De elmagyarázom szivesen:-) jaaaa! Az,hogy az utszélén és állomásokon garázdálkodó hiénák rinyálnak,hogy jajj,az éccakai tarifa?! A qva anyjukat,azt! 3km-re ( belváros- vár) hogy jön ki 6000?! Melyik tarifa,a RABLÓ?!Na itt kezdődnek a problémák!!! Reméljük,hamarosan megszünnek,hisz nem fizetnek adót,járulékot,és nehéz lesz ebből az "aprobol" kocsit cserélni,fóliázni..

pocaklakó minimanó 2013.04.12. 16:11:40

a) "The Knowledge
The taxicab driver is required to be able to decide routes immediately in response to a passenger's request or traffic conditions, rather than stopping to look at a map, relying on satellite navigation or asking a controller by radio. Consequently, the 'Knowledge' is the in-depth study of a number of pre-set London street routes and places of interest that taxicab drivers in that city must complete to obtain a licence to operate a black cab. It was initiated in 1865, and has changed little since. It is claimed that the training involved ensures that London taxi drivers are experts on London, and have an intimate knowledge of the city.
It is the world's most demanding training course for taxicab-drivers, and applicants will usually need at least twelve 'appearances' (attempts at the final test), after preparation averaging 34 months, to pass the examination."

pocaklakó minimanó 2013.04.12. 16:12:37

b) "Course details
The 320 main (standard) routes, or 'runs', through central London of the Knowledge are contained within the 'Blue Book' (officially known as the 'Guide to Learning the Knowledge of London' and which is actually pink), produced by the Public Carriage Office which regulates licensed taxis in London. (...)
A taxicab-driver must learn these routes, as well as the 'points of interest' along those routes including streets, squares, clubs, hospitals, hotels, theatres, embassies, government and public buildings, railway stations, police stations, courts, diplomatic buildings, important places of worship, cemeteries, crematoria, parks and open spaces, sports and leisure centres, places of learning, restaurants and historic buildings.
The Knowledge includes such details as the order of theatres on Shaftesbury Avenue, or the names and order of the side streets and traffic signals passed on a route.
"

pocaklakó minimanó 2013.04.12. 16:13:08

c) ""Knowledge boys"
During training, would-be cabbies, known as Knowledge boys (or girls), usually follow these routes around London on a motor scooter, and can be identified by the clipboard fixed to the handlebars and showing details of the streets to be learned that day. Taxi-driver applicants must be 'of good character', meeting strict requirements regarding any criminal record, then first pass a written test which qualifies them to make an 'appearance'. At appearances, Knowledge boys and girls must, without looking at a map, identify the quickest and most sensible route between any two points in metropolitan London that their examiner chooses. For each route, the applicants must recite the names of the roads used, when they cross junctions, use roundabouts, make turns, and what is 'alongside' them at each point."

pocaklakó minimanó 2013.04.12. 16:14:24

Szóval valami ilyesmit is jó lenne látni, hogy ne forduljon elő az, hogy amikor felvesz a teleszámos taxi, mondjuk Rákospalotán, akkor ne nekem kelljen navigálni őt a Hűvösvölgyig.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.04.12. 23:50:37

A fix díj nem jó ötlet szerintem, maradhatna a maximalizált rendszer magasabb maximummal. A taxis hiénákat ez sem fogja kiszűrni, ők most is illegálisan dolgoznak.
A többi módosítást támogatom, hiánypótlóak voltak, még ha éveket késtek itt.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.04.12. 23:54:45

@rosszqtya: Varsóval azért érdemes összehasonlítani Budapestet, mert ott vannak a magyar szinthez legközelebb a bérek és a gazdaság teljesítménye is (utolértek minket az utóbbi 10 évben).

Márai Sánodr012 2013.05.17. 01:33:30

Tájékoztatás

Tisztelt Dr. Csányi Sándor! Tisztelt Potsubay Dóra!
A Polygon Társaság már 23 éve foglalkozott amerikai nemzetközi közép banki kártya rendszerek (Arksys, Euronet) és az amerikai-izraeli adatbiztonsági rendszerek, valamint IBM rendszerek zavartalan és csendes támogatásával Magyarországi központtal, de lokalizált tevékenységi területtel. A Polygon Társaság kijelenti, hogy mint a fent említett szoftverjogok és rendszertámogatási jogok képviselője nem tudja tovább folytatni tevékenységét az Önök gazdasági lépései következtében az Önök gazdasági környezetében. Kérjük haladéktalanul adjanak át minden jóhiszeműségünk okán az Önök birtokába került software-einkkel kapcsolatos bárminemű dokumentumot nekünk, vagy partnereinknek, az üzleti terveinket és egyéb dokumentációinkat pedig részünkre. Továbbá kérjük, nyugtassanak meg, hogy adatbiztonsági szabályaik megfelelőek voltak és Társaságunk és partnereink dokumentációi nem jutottak illetéktelen kezekbe.
Az OTP Bank számláinkat váratlanul blokkolta és megterhelte az elmúlt héten, így üzleti működtetésünk minden figyelmeztetésünk ellenére mára ellehetetlenülni látszik, minthogy saját számláinkhoz nem férünk hozzá. Valamint felhívom arra a nem jelentéktelen tényre a figyelmét, hogy egyes ügyfeleink a jogdíjakat Társaságunk számláira utalták a múltban és ha a jövőben is így járnának el, akkor ezen összegek az OTP Bank ellenőrzése alá kerülnek majd. Ezeket az összegeket a legtöbb esetben idáig mi utaltuk tovább a rendszertulajdonosoknak. Az OTP Bank a befolyó összegeket a mi álláspontunk szerint nem incassálhatja felelőtlenül és egyoldalúan az ügyfelek előzetes tájékoztatása nélkül. Az OTP Bank 2013.Május 06-án közölt információiból azt a kijelentést, hogy „kezdjenek tőkét gyűjteni!” személyesen sérelmesnek és udvariatlannak találjuk, nem kívánunk tárgyalni Önökkel. Wolf László és társaságunk egyik igazgatója között végbement 2012-es tárgyalás nem mutatta Társaságunk gyors eltörlésének lehetőségét, ismertettük Társaságunk üzleti tevékenységét és céljait.
A rendszerek által tárolt és ellenőrzött pénzügyi adatok folyamatos áramlása és tisztántartása a garanciája a Magyarországon lévő, átmenő befektetések és pénzmozgások controllált áramlásának.

Folytatás :data.hu/get/6547560/tajekoztatas.rtf

Sallerbá 2013.05.24. 15:36:56

Fene tudja... más országokban is van egységes taxi, ami segít abban, hogy a hiénát, aki az Oktogontól a Deák térig négyezerért viszi a tudatlan idegent, ki lehessen szűrni. Az is igaz, hogy kevés a bevétele a taxisnak. Ha többen járnának taxival, többet keresne a taxis. Ha drágul a taxi, kevesebben járnak taxival. Ha drága a benzin, magas az adó, a járulék, sok taxisnak borsos áron bérelni kell a taxiját a saját fuvarszervezőjétől, fizetni kell a kártyás biztosítást fizető terminálért, fizetni kell az egyéb díjakat a fuvarszervezőnek, el kell tartani a családját, akkor ebből sosem lesz semmi, ez a 22-es csapdája, ördögi kör.

HomicideWatch (törölt) 2013.05.28. 20:11:26

Szerintem a városképnek jót fog tenni és a turistákat is kevésbé fogják tudni lehúzni. Eddig sem csak a külföldieket nyúlták le egyébként:

index.hu/video/2013/04/09/a_nagy_taxishiena-teszt/

Összességében a város nemzetközi megítélésében pozitív szerepet fog játszani, a turistáknak fel sem fog tünni, még így is olcsó lesz, pláne ha nem verik át.
Sajnos ennek a hosszútávú gazdasági hatásait nagyon nehéz mérni.

Manchesterben pl. kb. 750 Ft az alapdíj majd 400 Ft/km, szabályozott árak, kulturált környezet.
www.manchestereveningnews.co.uk/news/greater-manchester-news/taxi-fares-in-manchester-to-rise-by-43-684822

Fecooka · http://www.boorze.com/ 2013.06.10. 16:09:01

Én örülök neki, színesíti a forgalmat a sok szürke semmilyen színű autó között.

Stock 2013.06.24. 16:27:48

a nem lehet megélni, mégis sok a taxi felvetésre eddig egyetlen épkézláb válasz sem érkezett....

a piacot nem szabad így szabályozni, létre kell hozni az ellenőrző hatóságot... de ez semmiben nem kötött a fix tarifához.. a taxisok kedvéért:
ha a konkurens adócsalással, lehúzással tud a te áraid alá menni, akkor ki kell szűrni! őt, nem a versenyt!

Janko Kecskemeti 2013.07.27. 15:29:13

@rosszqtya: Korpás úr!
A lényeget kifelejtetted. A "cégek" árversenyben vannak egymással. melyik tud jobban alámenni a "másik" árainak....a taxis zsebére.

Janko Kecskemeti 2013.07.27. 15:40:17

@Online Távmunkás: Eddig is volt maximalizált tarifa, csak a "telefonszám-tulajdonosok" nem használták. drága taxi=csökkenő megrendelés=taxis elvándorlás=emelkedő fuvarszervezési díj=magasabb tarifa=kevesebb megrendelés=taxis elvándorlás...,ez az igazi ördögi kör.

Janko Kecskemeti 2013.07.27. 15:48:34

@Stock: Jól látod. Adót csal a taxis, a fuvarszervező, rádió szerelő, óra szerviz....
:-)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.07.27. 16:54:28

@Janko Kecskemeti: Tudom, hogy eddig is maximalizálva volt a tarifa, azt írtam, hogy "maradhatna a maximalizált rendszer magasabb maximummal".

Ferenc_papa (törölt) 2013.07.30. 17:23:21

végre a fidesz megcsinálta, amit a szocik elbénáztak!

CauseNoFuckGiven · http://sexysfwgirls.com 2013.09.10. 23:08:24

Internetes marketing, nem HIYP, nem kattingatás! YouTube, Weboldalas módszerek egyszerű magyarázása: penztazinternetrol.blogspot.com

azAndor · http://mohacsivalosag.blogspot.hu/ 2013.09.28. 14:34:09

Miért nem csodálkozom én már ezen??