Gigászi küzdelem: Rezsidémon és Áfadémon a rezsicsökkentés mezején
2013. március 20. írta: TuRuL_2k2

Gigászi küzdelem: Rezsidémon és Áfadémon a rezsicsökkentés mezején

demonok_harca.png

A napokban új szakaszába lép a szívünknek oly' kedves Nagy Rezsicsökkentés: megkezdődik a Fidesz aláírásgyűjtése a rezsicsökkentés védelmében. A kormánypárt ellenzéki üzemmódja az aláírásgyűjtéssel új fokozatba kapcsol, de nem csak az utcákon folyik a hősies küzdelem, a törvényhozásban is csépelik rendesen a Rezsidémont. A gáz-, villamosenergia- és távhőszolgáltatás után a Rezsidémon újabb manifesztációira mér csapást az előkészület alatt álló törvény, mely kimondja: a vízközmű-szolgáltatás és hulladékszolgáltatás díja – beleértve minden járulékos költséget – 2013. július 1-jétől nem haladhatja meg a 2013. január 1-jén érvényes díjak 90 százalékát.

Hogy miért nagyon problémás mindez? Egyrészt, ahogy Varró László írja hozzászólásában a Véleményvezéren, a rezsicsökkentés az ország alapvető infrastruktúrájában tehet súlyos károkat. A fűnyíróelven megvalósuló árcsökkentést követően a közműszolgáltatóknak mind forrása, mind bizodalma kevesebb lesz ahhoz, hogy fejlesszék az áram- vagy éppen a vízellátást biztosító infrastruktúrát. Másrészt, ahogy azt korábban is írtuk, az árcsökkentéssel végső soron azok járnak jól, akik energiát szállítanak Magyarországnak, az alacsonyabb ár rontja az energiahatékonysági beruházások megtérülését, nagyobb fogyasztásra ösztönöz, tovább növelve az ország amúgy is riasztó mértékű energiafüggőségét.

A friss kutatások szerint pillanatnyi politikai szempontok igazolhatják ugyan a rezsicsökkentés nagyszerűségét, de az intézkedéssorozat hosszú távon komoly károkat okozhat a kormánypártok által előszeretettel emlegetett nemzeti érdekeknek. A rezsicsökkentés új hadszínterei, a víz- és hulladékszolgáltatások árának csökkentése is új veszélyeket hordoz magában. Ami a vizet illeti, Magyarország – a közhiedelemmel ellentétben – egyáltalán nem áll olyan fényesen, nagyon sokat kellene költenünk elavult vízhálózataink fejlesztésére, a különböző víztakarékos megoldásokra, öntözési rendszerekre és az országon átfolyó vízmennyiség egy részének raktározására. Egy általános vízdíjcsökkentés aligha bővíti a fejlesztési forrásokat e téren. A hulladékszolgáltatási díjak esetében ennél közvetlenebb veszély fenyeget: az elmúlt években komoly uniós támogatásokat fordítottunk korszerű hulladéklerakók létesítésére, és a támogatási pályázatokban szigorú megtérülési feltételeket vállaltunk. A 10 százalékos árcsökkentés önmagában elég lehet ahhoz, hogy boruljanak ezek a vállalások, és könnyen az lehet a nagy rezsicsökkentési indulat vége, hogy tízmilliárdos nagyságrendben fizethet vissza uniós támogatásokat a magyar költségvetés.

De mit szól mindehhez az ellenzék?

A legnagyobb ellenzéki párt, az MSZP támogatja a rezsicsökkentést, sőt kiterjesztenék azt (igaz, hozzáteszik, hogy az E.On megvásárlására szánt pénzt inkább energiahatékonysági beruházásokra fordítanák). Először csak azt jelentették be, hogy ők is aláírásgyűjtést kezdeményeznek a következő kérdéssel: „egyetért-e ön azzal, hogy a kormánynak a rezsicsökkentés keretei között az alapvető élelmiszerek áfáját 27 százalékról 5 százalékra kell csökkenteni?″. Aztán arra a következtetésre juthattak, hogy Áfadémonnak így aligha lenne esélye Rezsidémon ellen, így emelték a tétet, és most már az összes közüzemi díjat az 5 százalékos áfa-kulcs alá sorolnák – sokszáz milliárdos lyukat ütve a költségvetésen.

A második legnagyobb ellenzéki erő, a Jobbik szerint is jó dolog a rezsicsökkentés, ám nagyon kevés: legalább 30 százalékkal kéne csökkenteni. A szélsőjobboldali párt gazdaságpolitikája sokadszorra előzi balról a Fideszt és az MSZP-t, ami aligha szolgálja a nemzet érdekeit, ellenben kitűnő szolgálatot tehet a baráti Oroszországnak.

Több mint egy év van hátra a választásokig, és sajnos úgy látszik, hogy a 2014-es kampány akár a 2002-essel vagy a 2006-ossal is versenyre kelhet majd kártékonyságát tekintve. A rezsicsökkentés az új nyugdíjemelés: közéletünk újabb innovatív és hatékony eszközt talált a jövő kiporciózására és mielőbbi elfogyasztására.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr955149505

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.03.20. 12:00:06

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Gigászi küzdelem: Rezsidémon és Áfadémon a rezsicsökkentés mezején 2013.03.20. 09:26:04

A rezsicsökkentés az új nyugdíjemelés: közéletünk újabb innovatív és hatékony eszközt talált a jövő kiporciózására és mielőbbi elfogyasztására.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Virág et. 2013.03.20. 06:44:19

Nem a pártok a hibásak, az emberek ilyen istentelenül ostoba barmok. Nálunk demagógiával lehet választást nyerni, pénzosztással és mellédumával. Ennyi a dolog kulcsa, a jobbos szavazó legalább akkora ökör, mint a balos, sokszor ráadásul ugyanarról az emberről beszélünk.

A rezsicsökkentésnek a szavazatszerzésen túl van egy másik célja is: lehetetlen helyzetbe hozni a szolgáltatókat, ezáltal elértékteleníteni a cégeket, hogy azokat az állam vagy valamelyik jóbarát (Zsolt és Lajos ugrik be) jó áron megvásárolhassa.

Én csak azt nem értem, hogy ez miért nem világos a magukat értelmes embereknek vallók számára. Eddig érdemben nem vitatták az ÉMÁSZ-os számlát amiből kitűnik, hogy 5% alatti a szolgáltató haszna minden kWh áramon, a többi így vagy úgy, de az államnál köt ki (vagy állami cégnél, ugyanaz). Ha ezt megvágjuk 10%-kal úgy, hogy azt csak a szolgáltató viselje, az állam nem (tehát a 95% az érintetlen marad), akkor nem kell hozzá matematikusnak lenni, hogy lássuk, minden eladott kWh veszíteni fog a szolgáltató. Ezt eddig cáfolni meg sem próbálták, ment a demagóg baromság, hogy 20 év alatt az összes szolgáltató minden szegmensben (ideértve a nem lakosságit is, óriási csúsztatás!), mekkora bevételt generált.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2013.03.20. 06:55:27

Ugye emlékszünk a 100napos nyavajatörésekre, és azok lelkes ellenzékifideszes megszavazására? És a tizensokadikhavi nyugdíjcunamikra? De visszalapozhatunk a horngyulai értelmben vett ingyenrepjegyekig is. És ugye mondtam már, hogy valamiféle cenzus, de legalább a gyermekek választójoga nélkül esélye sincs nem továbbdemagógosodni a képviseleti demokráciának, ha egyszer a nyuggerek és egyéb nettó eltartottak, valamint a síkrahülyített prolik adják a mindenkori választói többséget? A politikus nem eleveelrendelten ostoba, demagóg. Piacról él. A kollektív igényszint tömegtársadalomban ilyen zöldségeket termel, minden különösebb háttérhatalmi manipulációk nélkül.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.03.20. 07:16:20

A magyarországi szolgáltatók nem nyújtanak olyan volumenű szolgáltatást, amely indokolná az áraikat. A nemzetközi piaci viszonyokat hagyjuk! Ne mazok miatt jöttek ide a külföldi szolgáltatók. Kizárólag a magyar viszonyok számítanak. A 10% akkor elfogadható, ha jövőre megtiltják az inflációkövetést is.
Az ELMŰ gyakorlatilag egy mini államként működik Magyarországon. Annyi szervezete, főosztálya, meg tudja a tököm, mi mindene van, hogy az teljesen átláthatatlanná teszi a rendszert. Nem véletlenül. Csökken a bevételük? - Tessék felszámolni a hidrát, és cégként működni!

serial sinner · http://wdcry.blog.hu 2013.03.20. 07:25:03

@Virág et.:"Nem a pártok a hibásak, az emberek ilyen istentelenül ostoba barmok."

Nyilván a felelősség elsődlegesen a zembereké, de én azért elvárnék valami alapvető józanságot a pártoktól is.

"Ennyi a dolog kulcsa, a jobbos szavazó legalább akkora ökör, mint a balos"

Gazdaságpolitikai kérdésekben az ország 70-80%-a vmilyen homályos posztkádárista álláspontot képvisel. Ezen a területen tényleg értelmetlen jobb-bal felosztás.

"A rezsicsökkentésnek a szavazatszerzésen túl van egy másik célja is: lehetetlen helyzetbe hozni a szolgáltatókat, ezáltal elértékteleníteni a cégeket, hogy azokat az állam vagy valamelyik jóbarát (Zsolt és Lajos ugrik be) jó áron megvásárolhassa."

+1

Steve the Great 2013.03.20. 07:27:02

@Virág et.:
Ha jól emlékszem, éppen Matolcsy mondta nem túl régen, hogy tudják úgy alakítani a törvényi feltételrendszert, hogy a szolgáltatók inkább el-/visszaadják az államnak az ipart. Szóval a szavazatszerzésen túl ez is járulékos haszon.

aszterixagall 2013.03.20. 08:00:55

Már magának a "rezsi" szónak is van egyfajta kispolgári íze. Ez vajon így fog törvénybe kerülni? Úgy tűnik a hatalom beszéli az emberek nyelvét. Az alkotmány ötödik módosítása az lesz, hogy a preambulumba beillesztik a következő örökzöldet: „Havi kétszáz pengő fixszel, az ember könnyen viccel”

Virág et. 2013.03.20. 08:19:57

Az ingyensör az előző évben még csak vicc volt, a NER alatt törvényt csinálnak belőle. Ez azért beszédes.

Virág et. 2013.03.20. 08:20:29

@Virág et.: előző évben helyett előző ciklusban

lac64 2013.03.20. 08:48:23

@Steve the Great: Ha el akarják őket sorvasztani, és úgy akarják megszerezni az fasza lesz. Mire visszakerül addigra a szükséges fejlesztések elmaradása miatt egy halom ócskavasat kapunk vissza.
Aztán biztos jó nekünk, ha az államé lesz? A BKV, a MÁV példája nem ezt mutatja

lac64 2013.03.20. 09:05:11

@Mr Falafel: "A magyarországi szolgáltatók nem nyújtanak olyan volumenű szolgáltatást, amely indokolná az áraikat"

Ezt mi alapján tudod eldönteni?

"A nemzetközi piaci viszonyokat hagyjuk! Ne mazok miatt jöttek ide a külföldi szolgáltatók. Kizárólag a magyar viszonyok számítanak. "

Bizonyos szempontból egyszerűen nem tudsz elvonatkoztatni a nemzetközi viszonyoktól: A gázt világpiaci áron vesszük, az áram jelentős részét világpiaci áron vett gázból állítjuk elő, a berendezések importból vannak. Persze lehet mondani, hogy a fizetéseink viszont nemvilágpiaciak, de akkor ezen az alapon a benzin, hús kenyér árát is csökkenteni kéne (basszus, most néztem, hogy már a sertéshús sem drágább az osztrákoknál, ami azért szégyen)

"A 10% akkor elfogadható, ha jövőre megtiltják az inflációkövetést is."

A 10% akkor lenne elfogadható, ha számítások állnának mögötte. De az, hogy egységesen minden szolgáltatásra és szolgáltatóra kivetik, az hülyeség. Jól példázza ezt az, hogy egyik héten kivetik a távhőcégekre, majd a következő héten bejelentik, hogy 52 milliárddal támogatják a működési költségeiket, különben csődbe mennek.

Tündér_Lala 2013.03.20. 09:12:20

Táhát azt mondják, hogy nagyarányá infrastruktura fejlesztésre volna szükség.
Tessék mondani, mi akadályozta meg a szolgáltatókat abban, hogy ezeket a fejlesztéseket végrehajtsák, mEzzelszemben iközben ennek fedezete árban vastagon benne volt ?
Ezzel szemben egyszerűen haza utalták a pénzt nyereség formájában.
Azután felmerül a kérdés, hogy az energia takarékossági beruházások - elég drága marad ahhoz, hogy ez továbbra is megérje - egy részét a fogyasztóknak kellene végrehajtania. (Szigetelési munkálatok, stb.,stb.) Ennek fedezete esetleg (ugyanilyen megfontolások alapján) ott marad és az állami támogatásokkal együtt esetleg végrehajthatóvá válik.
Egészen bizonyosak abban, hogy ez rossz lépés ?
Tovább gondolva , rossz dolog volna az, ha az állam visszavásárolná ezeket a szolgáltatásokat @Virág et.: . és azokat nonprofit módon működtetné , természetesen azokat a szükségesé váló fejlesztéseket beleszámolva ?

Tündér_Lala 2013.03.20. 09:16:14

@Tündér_Lala: Nem beszélve arról, hogy ezek a rendszerek hatékony működtetése a szolgáltatók és a fogyasztók részéről is ilyen mődon komplex gondolkodást igényelne.

a sötétség seregeinek vezénylő tábornoka 2013.03.20. 09:22:28

@serial sinner: A legnagyobb gond, hogy a Fidesz egyáltalán megnyitotta ezt a frontot. A rezsicsökkentés bedobása előtt abban nagyjából egyetértés volt, hogy szarban vagyunk, csak arról folyt a vita, hogy ki miatt.
A rezsicsökkentés ezt a közmegegyezést rúgta fel, és így magasabbra helyezte a lécet a többi párt számára is. Csak éppen azzal nem számoltak, hogy a többi párt mindenféle kormányzási felelősség nélkül gyakorlatilag azt ígér/követel, amit akar. Mint ahogy meg is tették.
Gondoljatok bele: ha mondjuk egy ellenzéki párt hozakodik elő (először) a rezsicsökkentéssel, azt nem igazán lehetett volna hova tenni, hiszen épp az ellenzék sulykolta állandóan azt, hogy mekkora bajban van az ország.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.03.20. 09:23:54

No, azért én kíváncsi lennék egy száraz, tárgyszerű kimutatásra, arról, hogy "mit adtak nekünk a rómaiak"!

Mennyiért vásárolták meg a közművagyont, milyen típusú beruházásokat eszközöltek és milyen (ú. é. mennyi) értékben, mennyi adót fizettek és mennyi profitot "termeltek ki" a magyar piacon az elmúlt két évtizedben?

szamarhegy 2013.03.20. 09:29:18

Tündér_Lala,
Szerintem az energiaszektor (bármilyen szektor) folyamatos (újra) beruházási szükségességének elmaradásáról van szó, nem a korábban elmaradtakról, hanem a mostantól elmaradó és 5-10-20 év múlva gondot okozókról.
Hozzászólásodban gond nélkül felsorolod a szokásos puffogtatásokat, magas profit, haza utalták,állami támogatás, államosítás, de adatot, hivatkozást semmihez sem rendelsz hozzá.
Tudnál mondani néhány kiváló példát, hogy az Állam mit üzemeltet olcsón, magas színvonalon, hatékonyan, mármint olyat, ahol piac is van, azaz összehasonlítható, mint pl. a Malév volt.
És mit kezdjünk az önkormányzatok által működtetett és baromi drága közmű cégekkel, kommunális szolgáltatásokkal, vagy erre az a megoldás, hogy csökkentjük az árat a fogyasztónál, mert azt közvetlenül érzékeli, majd növeljük Áfa-t, társasági adót, mert az indirekt 10 millióra szétterítve jelentkezik?

Tgr 2013.03.20. 09:43:15

@bbjnick: én arra lennék kíváncsi, hogyan nyeli le azt a Fidesszel baráti értelmiség (persze mint a posztból is látszik, van, aki nem nyeli le, de azért elenyésző kisebbség valószínűleg), hogy egyáltalán felmerülhetett a rezsicsökkentés lehetősége anélkül, hogy a kormány ezeket a kimutatásokat elkészítette volna.

lac64 2013.03.20. 09:43:18

@Tündér_Lala: Nem arról van szó, hogy eddig elmaradtak a fejlesztések (bár biztos lehetne erre is példát hozni), hanem arról, hogy ezeket is meg kell újítani. Egy idő után egyszerűen nullára amortizálódnak a berendezéseid, javítással már nem tudod az elvárt hatásfokot/rendelkezésre állást hozni, ki kell dobni.

lac64 2013.03.20. 09:50:34

@bbjnick: Igazad van, egy valóban tárgyszerű kimutatás baromira jó lenne, mert addig kiragadott adatokkal bármelyik oldal meg tudja magyarázni a saját álláspontját

Tündér_Lala 2013.03.20. 09:53:52

@szamarhegy: Te pedig sorban puffogtatod az ellenoldali frázisokat szintén adatok nélkül.
És ha már a MALÉV-ot emlegeted, Annak privatizációjával és megsegítésének tilalmával milyen (elismert) kár érte a magyar idegenforgalmat különös tekintettel a konferencia turizmust illetően.
Nyugodtan szögezzük le, hogy az üzemeltetési formák közül van olyan ahol a közösségi üzemeltetés a jobb és hatékonyabb megoldás és van olyan ahol a tőke alapú (magán) üzemeltetés a jobb és hatékonyabb megoldás. A közüzemi szolgáltatások (nyugaton is többségben) az előzőbe tartoznak és állami vagy helyi önkorményzati tulajdonban vannak és működnek.

(Nem mellesleg megjegyezném, amire sokan nem emlékezhetnek. Például budapest a 60-as,70-es években nagységrendileg rendezettebb volt (tisztaság szempontjából) a rendszeres, napi locsolások miatt. Locsocsoló autók jártak, a házmesterek naponta slaggal tisztították a járdákat. Ma ez az árak miatt nyomntalanul eltűnt.)

nnnnnnnn 2013.03.20. 09:55:54

"A hazai gáz- és áramszolgáltatók együttesen 42,9 milliárd forintnyi hasznot vágtak zsebre 2011-ben, miközben az Eurostat adatai alapján Magyarországon volt a második legmagasabb a lakossági villamos áram és a gáz árszintje. "

Mr. Pither · http://hundilbert.blog.hu/ 2013.03.20. 09:57:06

"Több mint egy év van hátra a választásokig, és sajnos úgy látszik, hogy a 2014-es kampány akár a 2002-essel vagy a 2006-ossal is versenyre kelhet majd kártékonyságát tekintve. A rezsicsökkentés az új nyugdíjemelés: közéletünk újabb innovatív és hatékony eszközt talált a jövő kiporciózására és mielőbbi elfogyasztására."
Ehhez azért annyit hozzátehetnénk, hogy ezt most konkrétan nem úgy en bloc a közéletünk találta ki, hanem a Fidesz - és a két, idiótaságban egymásra licitáló ellenzéki párt, az MSZP és a Jobbik meg rákontrázott.

Samott 2013.03.20. 10:00:12

@bbjnick: igen, erre en is kivancsi lennek. Meg arra, hogy valojaban mekkora hasznuk van, es hogy azt mire forditjak. Es persze varom a kormanyzattol hogy cafoljak az elmu leveleben foglaltakat (hogy 45 forintbol 2 marad csak az elmunel).

Mav, meg malev nelkul meg megvagyunk valahogy de aram, gaz, viz azert kell, jo lenne nem az allam kebelere olelni ezeket.

lac64 2013.03.20. 10:04:03

@Tündér_Lala: Az a probléma, hogy egyrészről azt hangoztatják, hogy állami kézben jobb, másrészről ennek ellenkezőjét csinálják: Ugye éppen most történt, hogy azért nem a BKK (BKV) vesz buszokat, mert olcsóbbak úgy, hogy egy vállalkozástól bérlik szolgáltatásként. Ráadásul az egészet ki akarják szervezni.

élhetetlen 2013.03.20. 10:10:22

"Tovább gondolva , rossz dolog volna az, ha az állam visszavásárolná ezeket a szolgáltatásokat...?"
A rohadt multi kiviszi a hasznot. De a rohadt multinak van annyi esze, hogy tudja, ha jövőre is ki akarja vinni a hasznot, akkor fejleszteni, szolgáltatni kell. Már senki sem emlékszik arra, milyen volt, mikor pl. a távközlés (akkor még a Magyar Postánál) állami kézben volt és 15 évet kellett várni egy vezetékes telefonra?
Egyáltalán, micsoda abnormális elvárás az, hogy valaki dolgozzon az én érdekemben, és ne keressen rajta. A szobafestőnek csak a festék ára, és napi három szendvics jár? Rendeljük már el, hogy ne kérhessen többet!
P.s. Nagyon ideges lehetsz, hogy ennyi elütést nem veszel észre a szövegedben.

szavazo26 2013.03.20. 10:13:05

@Virág et.: Sajnos teljesen igazad van... alapvetően a mi hibánk mert ha az emberek nem hinnék el ezt a sok baromságot akkor a pártok sem lovagolnák meg... kereslet-kínálat.. ennyi, jelenleg ezt keresik a szavazók...

lac64 2013.03.20. 10:13:25

@$$$=$$$: Fasza, összekapcsoltál két teljesen össze nem illő adatot. Egyrészt az árszintet nem a szolgáltatók, hanem a kormány (illetve az ő irányítása alatt lévő MEH) határozza meg az alapján, hogy mibe kerül az adott termék előállítása és célba juttatása. Másrészt a 42,9 milliárd mihez képest annyi, mekkora a befektetett tőke, amivel ezt a nyereséget elérték

fikanick 2013.03.20. 10:14:25

@Virág et.: Ez a vilagon mindenhol igy lenne, Magyarorszagon a politikai elit pont azzal arulta el a proletariatust, hogy kozvetlenul elejuk jarul szavazotokert.

Ezert pedig a Fidesz a felelos, kb a kisgazdak ota eloszor.

Ezert tehet a Fidesz a mostani helyzetrol es ezert is olyan rohejes ez a fenti (bar egyre halkabb, de azert meg mindig nagyon eros) MSZP-zes.

Tündér_Lala 2013.03.20. 10:14:35

@lac64: Nem is értek vele egyet. De ennek valószínűleg pénzügyi okai voltak (fejebúbjáig eladósított főváros és BKV mellet végletesen legatyásított járműpark). Megátjuk, hogy az új pénzügyi feltételek mellett merre mennek.

Tehetetlen Dodó 2013.03.20. 10:16:02

@Tündér_Lala: @bbjnick: Valahogy nem látszanak azok a korábbi "nagyarányú fejlesztések". Legalábbis nem azon a szinten, amelyet a beszedett extraprofit és a garantált tőkearányos nyereség indokolt volna. Öt évig dolgoztam egy cégnél, amely al-alvállalkozóként vett részt egy rakás erőművi/fűtőművi beruházásban, egy-két projektet leszámítva a legtöbb mindenféle visszásságokkal megvert, túlárazott, sokszor értelmetlen beruházás volt.
Persze vannak akik visszasírják ezt a boldog szoci időszakot, különösen azok, akik rendesen tudtak a zavarosban halászni.

Tündér_Lala 2013.03.20. 10:24:06

@élhetetlen: Ezt a filozófiát szokták emlegetni.
Viszont igen gyakran ez úgy működik, hogy miután az ellátási kötelezettséget az állam garantálja, legatyásítják a rendszert a nyereséget besöprik, majd az ellátási kötelezttség miatt az állam átveszi a szolgáltatást (üzemet), feltőkésíti, beruház. Utána megállapítják, hogy baromi sokba van ez nekünk és privatizálják újból. A folyamat pedig kezdődik előlről.

tommybravo 2013.03.20. 10:26:41

@Tündér_Lala: "igen gyakran"? Mondj, kérlek, 3 példát!

szamarhegy 2013.03.20. 10:27:30

@Tündér_Lala:
Én kérdéseket tettem fel, illetve a jövőben elmaradó beruházások kockázatára hívtam fel a figyelmet. Az, hogy a Malév fontos láncszem volt (sajnos) a hazai turizmusban, Budapest gazdasági, üzleti kapcsolataiban, a reptér forgalmában semennyire se magyarázat, hogy miért működött rosszul és miért nem lehetett közelíteni hatékonyságát a piaci cégekhez, pl. Wizzair, amely a Malév alkalmazotti létszámának harmadával 2-3x akkora utasforgalmat bonyolított le.
"Nyugodtan szögezzük le," én meg azt szögezném le, hogy állításnál nem illik mások nevében, többes számban fogalmazni, pláne tények, adatok nélkül...

teknős 2013.03.20. 10:33:42

Azért Tururl, mielőtt véres könnyeket hullajtanál a közműszolgáltatókért, nem ártana tudni, néhány apróságot, amit a lakossági fogyasztókkal fizettetnek meg. itt van pl. az áramnál a hálózati veszteség. Míg a németeknél ez 3 % alatti Magyarországon vannak helyek, ahol 17-18%-ot is kiteszik, ezeket pedig velünk, a lakossággal fizettetik meg.

A gáznál képtelenek biztosítani a fűtőértéket (minden ellenkező állítással szemben!) és ha ehhez hozzávesszük a zsinórfogyasztókat, hamar rájön az ember, hogy 10 %-nál jóval többet kifizet az ember, olyan termékért, amit nem ő fogyaszt el.

A közműszolgáltatók nem hogy nem érdekeltek a lopás felderítésében, hanem az áralkuk miatt egyenesen ellenérdekeltek. A felderítések néhány látszat ügyet tekintve nevetségesek és még ezek is a szolgáltatók zsebét gazdagítják, mert nincs visszaadva nekünk, pedig mi fizetjük ki.

Azt viszont nem értem miért kell ilyen ortopéd módon hozzányúlni a dolgokhoz.

Tündér_Lala 2013.03.20. 10:36:10

@tommybravo: Kanada, a cég nevére nem emlékszem. A vállalat közölte, hogy a továbbiakban nem képes üzemeltetni a rendszert. Az állam átvette, sok Md dollárt fordított ra, majd pár év után privatizálta.
A nagy amarikai áramszünet után több céggel is ugyanez a folyamat játszódott le. Az ellátási rendszerek összekapcsolását biztosító nagy rendszerek fejlesztését is az állam vállalta át.

élhetetlen 2013.03.20. 10:38:04

@Tündér_Lala: Szép folyamat amit leírtál, de én most nem érzékelem, hogy a szolgáltatók "legatyásították" a cégeiket (két területen vagyok érdekelt, Bp. és Balaton), minden működik. Úgy tűnik, mintha az állam akarná "legatyásítani" a cégeket, hogy visszavehesse. Ez hogyan illeszkedik a gondolatmenetedbe?

tommybravo 2013.03.20. 10:38:44

@Tündér_Lala: Szóval hallomásból tudsz ilyesmiről, és a példáid sem európaiak. Ezt így nehéz komolyan venni, párhuzamot vonni pedig aztán végképp erőltetett.

teknős 2013.03.20. 10:49:38

@Virág et.: Ha már felhoztad, minek is köszönhetjük ezt az állapotot? Az okok közül két nagyon fontosért a horni balliberális kétharmad felelős. Leírom, mert jó lenne szembenézni a valósággal és változtatni rajta. Minden politikai erőnek

A képviselő polgármesterek hoztak létre egy függésben tartott szavazóbázist, ami melegágya lett a 2002-es osztogatási programbörzének, amit a Megyó kormányav égre is hajtott.

A másik a GYES és a CSP alanyi jogúvá tétele, amely életstratégiává tette a megélhetési gyerekvállalást és a másik oldalon elbizonytalanította a középosztályt a gyerekvállalásban.

A velünk élő kádárizmus, aminek most már esélye sincs kimúlni, innen eredeztethető legnagyobb mértékben.

Az évek múlásával ez a Fidesz felelősségét is növeli a történetben.
Kényszerpályán mozgunk, a nyugdíjasok megeszik az országot és egyre nehezebb ebből a történetből kiszállni. Megkockáztatom, lehetetlen.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.03.20. 10:55:04

apjuk faszát a szolgáltatóknak is, meg sajtó kijárójuknak, turulnak is.
a fidesz nagyon helyesen, államosítani fogja a közműveket.

Tündér_Lala 2013.03.20. 11:01:24

@élhetetlen: A kérdés, hogy a meglévő anyagi lehetőségek ellenére miért nem lett sokkal hatékonyabb a rendszer ? Talán, mert így is megfelelő
hasznot lehet rajta produkálni.

@tommybravo: Értem. Tehát pontos vállalati kimutatásokat vársz. Sajnos ilyet nem tudok produkálni, mert valamiért az ügyletek elfedése az összes szereplőnek az érdeke. Így hát csak a másik oldal állítása vehető komolyan: "Az állam rossz gazda."

tommybravo 2013.03.20. 11:03:25

@Tündér_Lala: Nem várok tőled részletes céges kimutatásokat, csak legalább cégneveket, hogy utánaolvashassak a témának, hogy tudjam, mivel vitázom. Mert így csak lóg a levegőben, hogy Ámerikában meg Kanadában többször is volt ilyen...

Kivlov 2013.03.20. 11:05:03

A fő gond az, hogy általában nem az árakkal van itthon a baj, hanem a bérekkel.
(Leszámítva mondjuk, amikor németben feleannyiba kerül a Pick szalámi, mint itthon.)

blah 2013.03.20. 11:05:12

Pár dolog. Lehet itt magas árakra hivatkozni de nálunk magasak az elvonások is. Aztán a nagyfogyasztókon valszeg kompenzálni fogják ezt a kiesést a szolgáltatók, azok meg majd az embereken. Előrébb nem jutottunk. Ha meg nem kompenzálják akkor meg nyilván a karbantartástól, fejlesztéstől vonják majd el a pénzt. Én ennek a kettőnek az elegyét tudom elképzelni. Meg kellene már tanulni, hogy a részvényes nem ismer pardont, neki ugyanannyi profit kell, a többit oldja meg az adott cég. Ha magas a rezsi ott a sok EU-s pénz amiket pont ilyenekre találtak ki. Nyilván ahhoz több idő kell de legalább előremutató dolog. Persze propagandának kicsit hatástalanabb, ami meg felülír bármilyen ésszerűséget. Láthatjuk is, hogy most az ellenzéki pártok egymást próbálják túllicitálni. We are doomed.

Tündér_Lala 2013.03.20. 11:12:03

@Tündér_Lala: Egyébként mutasd ki te, hogy mennyivel jártunk jobban azzal, hogy ezek a cégek magánkézbe (nem ritkán idegen közössségi tulajdonba) kerültek. Akkor azt mondták, hogy a piac majd leszorítja az árakat. Ennek a kimutatását kérném.

tommybravo 2013.03.20. 11:18:18

@Tündér_Lala: Te írtad, hogy "igen gyakran" hogyan történik, de visszakereshető példákat nem tudsz mondani. Mitől adnék akkor bármekkora hitelt az állításodnak?

Tündér_Lala 2013.03.20. 11:19:55

@tommybravo: Várom az állításaid hitelét alátámasztó kimutatásokat.

tommybravo 2013.03.20. 11:23:53

@Tündér_Lala: Én mit állítottam, tudnád idézni?

Te ezt állítottad, és nem támasztottad alá egyetlen kézzelfogható példával sem: "igen gyakran ez úgy működik, hogy miután az ellátási kötelezettséget az állam garantálja, legatyásítják a rendszert a nyereséget besöprik, majd az ellátási kötelezttség miatt az állam átveszi a szolgáltatást (üzemet), feltőkésíti, beruház"

Én nem vonom kétségbe, hogy voltak ilyen esetek, de a saját állításodat neked kellene alátámasztanod.

teknős 2013.03.20. 11:34:09

@tommybravo:

latin-amerika.hu/hirek/aktualis/217-a-magyar-venezuelai-szolidaritasi-tarsasagrol

Itt is természetesen a szolgáltatás színvonalának növelése vezette az IMF-et, amikor privatizálta az ivóvíz ellátást. Latin-Amerika legszegényebb országában a szerencsétlen indiánok attól szenedtek a legjobban, mert nem volt elég színvonalas a vízellátásuk. Ezért kellett a privatizált vízszolgáltatónak ötszörösére emelnie a vízdíjat és lehetetlenné tennie az élelmiszertermelést az indián őslakosság körében. Tiszta szívjóságból és a segítségnyújtás igyekezetével.

teknős 2013.03.20. 11:37:00

@jose maria padilla: Már mondtam. Turul szalonjobbos.
Majd 10 év múlva belátja, hogy igazad van. Addig még tanul egysmást a független értelmiségről.

béla a görög (törölt) 2013.03.20. 11:38:12

Hááát....
Más f....val könnyű verni a csalánt.
A Fidesz a szolgáltatók zsebében turkál az MSZP a kormányéban.
A különbség tudod az, hogy az MSZP korrigálhat a Fidesz nem. :)
Egyébként meg lássuk be a két összecsapás az 50+-os korosztálynak szól.
50 alatt is fizet az ember rezsit csak egy kicsit másképp látja a dolgot. Mondjuk inkább a bevételre összpontosít(ana) nem a kiadásra.
Szóval nincs ezzel baj. :)

Tündér_Lala 2013.03.20. 11:43:14

@tommybravo: Nem kell semmit alátámasztanom. Itt véleményeket mondunk és ütköztetünk, érveket sorolunk. Ezeket nam kell alátámasztanunk adatsorokkal, mert ehhez Gb -os adatbázisokat kellene üzemeltetni (amit én biztosan nem teszek)viszont az ember éveken kersztül olvas és megpróbálja értelmezni a folyamatokat.
Ez amit te itt művelsz az merő szarrágás és trollkodás, amelynek célja a másik logikusan levezetett gondolatainak elhiteltelenítése. Kötheted az ebet a karóhoz, attól még saját magadról állítasz ki bizonyítványt.

tommybravo 2013.03.20. 11:49:20

@Tündér_Lala: Ahhoz nem kellenek adatbázisok, hogy mondj példákat, ahol előfordultak olyan esetek, amikre hivatkozol. Érted, TE hivatkoztál arra, hogy léteznek ilyen esetek, de semmi konkrétumot nem tudtál előteremteni. Csak cégneveket várok, nem valami mély elemzést a kormányzati szerepről, az érintett társaságok működésére, a piac működéséről. Nem vártam semmi mást tőled, csak hogy minimálisan megtámogasd az állításodat. Mert ez így nem "érv", hanem csak "állítás".

És továbbra sem állítom, hogy tévedsz és valójában nem történtek ilyen esetek, csak a "logikusan levezetett gondolatok" ennél színvonalasabb érvrendszert igényelnének.

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2013.03.20. 11:54:44

A szerző az áfacsökkentést az mszp-nek tulajdonítja, holott elsősorban fideszes ötletről van szó.

Az alapvető élelmiszerek áfájának csökkentéséről a fidesz szivárogtatott ki információkat pár hete/hónapja (most pontosan mikor nem tudom, de emlékszem rá), a lényeg hogy a valóban magas élelmiszer-áfát le kell csökkenteni.

*élelmiszer*-áfák az EU-ban, emelkedő sorrendben:
(Európai bizottság, 2012 júliusi adatok)

Anglia: 0%
Málta: 0% (néhány cukrászati termék: 5%)
Luxemburg: 3%
Olaszország:4%
Spanyolország:4%
Lengyelország:5%
Ciprus:5%
Franciao.:5,5%
Portugália:6%
Hollandia:6%
Belgium:6%
Németo.:7%
Szlovénia:8,5%
Ausztria:10%
Svédo.:12%
Finno.:13%
Görögo:13%
CSeho:14%
Felvidék:20%
Észto.:20%
Bulgária::20%
Litvánia:21%
Lettország:21%
MAGYARORSZÁG 27% (tej ill. tejtermékek, pékáruk egy része: 18%)
románia:24%
Dánia:25%

láthatjuk tehát, hogy az élelmiszeráfa indokolatlanul, kiugró mértékben magas, az EU színvonalát tekintve.

A lehető legvalószínűbb, hogy a választások előtt pár hónappal a kormány végre fog hajtani egy áfacsökkentést. Én nagyjából úgy képzelem, hogy a mostani 18%-kal adózó kedvezményes körhöz hozzácsapnak még egy-két terméket, is azt lecsökkentik.

Ennek a csökkentésnek hatalmas népszerűségnövelő hatása lesz, a Fideszre nézve.

Természetesen ez része a kormány részéről folytatott húzd meg-ereszd meg játéknak. Lényege: a ciklus feléig-kéthamadáig óriási mértékben, szinte elviselhetetlenre növelni a z adó-és egyéb terheket, majd a ciklus hátramaradó részében ezekből némelyest visszavenni, csökkenteni őket.

Így kialakul egy narratíva, drámai ív: "néhéz idők jöttek, meg kellett szorítanunk, de mostmár ráléptünk a javulás útjára"

Holott előre józanul bekalkulált, hideg fejjel meghozott döntésről van szó.

De az átlagember természetesen azt érzi, hogy "olcsóbbak lettek a dolgok", legalábbis egy részük, tehát "kezdünk jó irányba menni".
Az nem tűnik fel neki (miből is tűnne) hogy pontosan ez volt betervezve a koreográfiában.

egy bizonyték: amint bajnai és mozgalma színrelépett, két héten belül 20 forinttal csökkent a benzin ára, Pedig ezzel egyidőben az olaj világpiaci ára stabil volt, nem utalt jel arra, hogy miért kéne csökkenteni..

Másik hatalmas haszna ennek a módszernek: az elviselhetetlenség közlébe emelt árakból hatalmas adóbevételek folynak be, így erősítve a kormány bevételeit.

A pálya tehát adott, a különböző, beszédek, retorikai fogások (megvédjük-megvédtük a rezsicsökkentést stb) mind arra utalnak, hogy kormány pontosan tisztában van azzal, mi mozgatja az embereket.

2014 tavaszáig szinte biztos hogy lesz egy nagyarányú áfacsökkentés, és abban is biztosak lehetünk, hogy a fidesz propagandagépezete (hírtv, echo, közmédia, közrádió stb) ezt lehető legteljesebb mértékben a szánkba fogja rágni. Valószínűleg a csapból is ez fog folyni.

s ez minden bizonnyal elég lesz neki, hogy megnyerje 2014-et.
Tegyük hozzá: ha véletlenül más kormány nyerne, akkor az teljesen tehetetlen lenne az orbán-kormány által kinevezett kesztyűbáb-figurákkal szemben, akik a médiától kezdve a jogszolgáltason keresztül mindenütt ott vannak, ha akarják, csettintésre megbuktathatják a friss kormány (elegendő ha a KT elnöke nem fogadja el a költségvetést, ha a közt. elnök egyetért, új választásokat kell kiírni, stb)....

Máshol már leírtam, és kitartok amellett, hogy az orbán-kormány diktatórikus megoldásai a demokratikus közbeszéd lehetőségét szűkítik be, és végsősoron szüntetik meg.

Tegnap láttam a TGM-interjút a z atvn. Abban a két állításban igazat adok neki, hogy:

1) a lehető legpuhább diktatúra is diktatúra, és hogy elég erősen efelé haladunk

2) az első igazi felébredés 2014 májusában lesz, amikor az emberek rájönnek, szembesülnek vele, hogy jelenlegi választási rendszerben a fidesz leválthatatlan.

Abban viszont különbözik a véleményünk, hogy míg TGM rendszerében ez egyértelműen negatív (erköcsi értelemben vett rossz) dolgoként jelenik meg, én nem tulajdonítok neki erkölcsi tartalmat. Lehet hogy ennek az országnak pont ere van szüksége.
Nem tudom hogy tényleg Széchenyi mondta-e de nagyon igaz, hogy "minden országnak olyan vezetése van, aminőt megérdemel". Természetesen ez igaz a politikai kultúrára is.

Lehet hogy pont ez kell egy erős nemzeti egység kialakításához, és ennek trójai falova a fidesz. Csak a saját hatalmára gondol, de ennek révén az egész rendszert átalakítja.

tommybravo 2013.03.20. 11:59:55

@teknős: Ez egy valódi példa, valami ilyesmit vártam volna Tündér_Lala hozzászólótól is. A cikk szerint 30-50%-kal emelték meg a vízárakat, de elhiszem, hogy ez is elég durva és ráadásul indokolatlan volt. Maga a példa sokkal inkább szól a korrupcióról számomra, mint a magán- és köztulajdon közötti ellentétről.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.03.20. 13:28:14

@lac64: Mindjárt szögezzük le, gőzöd sincs, mi az, hogy vállalkozni. Ami nem baj. Az is nyilvánvaló, hogy etnikai alapon állsz a szolgáltatók oldalán.
Mindennemű vállalkozástámogatás, bevételgarancia szimpla adócsalás, zsebbemutyi. Ha ezt az állam teszi, akkor hazaárulás.

Budapesten miért keresnek többet, mint vidéken, ha kizárólag a nemzetközi piaci trrendek számítanak? Miért adnak kevesebb bért a multik itt, és többet régi kapitalista országokban? Mégis számítanak a helyi sajátosságok?

Az a szolgáltató, aki Magyarországra jön, számol azzal, hogy itt alacsonyabbak a keresetek. Ha mégsem számol, akkor lopni jön. Én csak az US viszonyokat ismerem, de ott sokkal alacsonyabb a rezsi. Egy család bevételnének 1/5-e. Ehhez képest Magyarországon legalább a bevétel 60-70%-a. Ha szerinted ez normális, akkor izé vagy, na, tudod, olyan etnikum.

Magyarországon az energiaszolgáltatóknak nem kellett fejleszteniük, készen kaptak mindent. Az infrastruktúra építése nagyjából annyi volt, hogy milliárdos értékű ingatlanokat kaptam meg fillérekért. Aki ezt nem így látja, az etnikailag magyartalan.

panelburzsuj 2013.03.20. 13:33:22

Hiányolom a szén, a tűzifa, a pellet árának árhivatali rögzítését. Ahogy a kazánokét, kályhákét és sparheltekét is.

És a kéményseprést is legjobb lenne valami tűzhöz értő országos szervezetre bízni. (B. tábornok már önkéntjelenkezik...) És persze azt is dotált árakkal - de még jobb lenne ingyen.

Szavazatok százezrei fekszenek itt még kiaknázatlanul.

Kandeláber 2013.03.20. 13:37:06

@Noferheperuré Uaenré: Választójogot az ovisoknak!
Atyus, te nem valami hahás agitátor vagy?

dean23 2013.03.20. 13:38:12

Mindent a szavazatokért! Kit érdekel, hogy ezek miatt 5-10 év múlva csak 20 órán át lesz áram egy napon?!

Kandeláber 2013.03.20. 13:49:47

Milyen bájos, hogy 2013 tavaszán egyre többek elméje világosodik meg, és tágra nyílt, ámuló szemekkel csodálkoznak rá arra a nyilvánvaló tényre, hogy az úgynevezett parlamentáris demokráciában általában az szokott nyerni, aki többet ígér, és hogy a választópolgárok döntő többségének szellemi színvonala igencsak alacsony.
Churchill mondását túlhaladta az idő, ez a demokrácia nemcsak hogy nem tökéletes, de feltehetően van ennél jobb megoldás is, csak ki kell találni.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.03.20. 13:57:11

@Kandeláber:
Tessék, ide vezetett a rendszerváltás, a tankok helyett bejött bankok terroruralma, a demokrácia és a neoliberalizmus.
tirpakbokretas-migrations.blogspot.hu/2013/03/keves-zsozso.html

Kandeláber 2013.03.20. 14:02:42

@Doomhammer: Sehol sincs annyi egy főre jutó IMF-imádó, mint nálunk.
Persze lehet hogy csak a blogtéren nyüzsögnek, egyébként pedig csak annyian vannak, mint az szdsz szavazói 2010-ben.

teknős 2013.03.20. 14:08:10

@tommybravo: Akár igazad is lehetne, csakhogy az IMF keze volt a dologban. Ők bábáskodtak az ügylet felett. Így nem korrupció, hanem a szegények fosztogatása. Az IMF minden egyéb állítással szemben a valódi birodalom, amely megtanulta, hogy ha arctalanná teszi magát , akkor nehéz ellene mozgósítani az embereket, végrehajtó szerve.

Aki pedig ilyet mond, mint én, arra lehet legyinteni, hogy idióta összeesküvés-elmélet hívő és máris nevetségessé van téve.

Sajnos sokan a zsidókkal azonosítják a háttérhatalmat, ami nem igaz, de hitelteleníteni lehet vele a mondandó lényegét.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.03.20. 14:08:34

@Kandeláber:
Pedig le van vezetve tudomanyosan, hogy a demokracia egy hazugsag.

tirpakbokretas-migrations.blogspot.hu/2012/08/alap-es-felepitmeny.html
"A demokráciahazugság azon alapul, hogy minden ember beleszólhat. Megjegyezném, hogy amikor a piramisokat, a Notre Dame-ot vagy a szputnyikot építették, akkor nem jutott volna eszébe az utolsó disznópásztornak, hogy beleszóljon és mégis elkészültek ezek a döbbenetes kulturális teljesítmények. Először a disznópásztorok a francia forradalom idején vették a bátorságot, hogy beleszóljanak, de akkor nem kulturális teljesítmények jöttek létre, hanem koponyák halmai (amihez egy másik lovas, a Tudomány szállította a nyaktilót). Ebből is látszik, hogy a demokrácia már eleve vérben született és azóta is vérben pocsál."

tommybravo 2013.03.20. 14:08:36

@Mr Falafel: A magyar viszonyokról nem sok fogalmad lehet, az tuti. A magyar átlagbér tavaly bruttó 213 ezer forint volt, vagyis két szülő kerekítve 430 ezer bruttót keres. Ha van két gyerekük, akkor ez kb 300 ezer forint nettó havonta, amihez kb. 25 ezer családi pótlék jön, összesen tehát 325 ezer forintból gazdálkodnak.

Én nem tudom, milyen rezsiből indultál ki, de 200 ezer forint (ez a 60%-a) nekem szürreálisan magasnak tűnik.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.03.20. 14:10:24

@dean23:
A vas bunebe esett civilizacio amugy is fenntarthatatlan. Inkabb hamarabb szokjunk le az aramrol, mint amikor mar tul keso lesz!
tirpakbokretas-migrations.blogspot.hu/2012/07/letezesontologia.html

winston w/o weight 2013.03.20. 14:13:08

Az a 42.9 milliàrd forint haszon az összes szolgàltatora, ha nem tévedek valahol 0.4%-os àfakulcs-csökkenést jelentene.

A k. anyjukat a szolgàltatoknak, védjen meg minket àllam bàcsi...

tommybravo 2013.03.20. 14:20:36

@teknős: A Cochabamba esetet azért nem lehet 100%-ig az IMF nyakába varrni: nem ők voltak, hanem a Világbank a projekt részesei. A víz árát pedig azért emelték emg, mert új gátat akartak építeni a helyi politikusok, és erre kellett a lóvé a cégnek. Az IMF azonban nem támogatta ezt az ötletet.

A wikipédia szerint: "The dam had been opposed by the World Bank as being unnecessarily expensive compared to a cheaper alternative, but local politicians favoured the Misicuni project. An alternative, the Corani project, would have supplied water to Cochambamba from an existing dam. The high expected cost of the Misicuni project led to the 38% tariff increase imposed at the beginning of the concession. Had the advice of the World Bank been followed, the construction of the dam would not have been part of the concession, the tariff increase would have been unnecessary and Aguas del Tunari would have had to face competition in its drive to win the Cochabamba concession."

Kandeláber 2013.03.20. 14:21:23

@Doomhammer: A sans-culotteok rémuralma volt a bolsevisták előképe.
A demokráciában az (is) a szörnyű, hogy a száraztésztával megvásárolható borsodi bodzás szavazata egyenértékű a szemészprofesszoréval.
És ugye tudjuk, melyikből van több.

Tgr 2013.03.20. 14:22:47

@tommybravo: picit objektívebb megközelítésért érdemes elolvasni az Economist cikkét:
www.economist.com/node/1906828

A cikkből az is kiderül, hogy se az IMF-nek, se a Világbanknak nem volt köze a dologhoz (a Világbank éppenséggel megtagadta a cochabambai projekt finanszírozását, mert pazarlónak gondolta, ezután vont be a helyi vezetés üzleti befektetőket), de ha már Világbank-ellenes hőbörgés, azt is érdemes tudni, hogy a Világbank úgy került a képbe, hogy a totális gazdaság csőd közepén ('85-ben huszonötezer százalékos infláció...) fordult hozzá segítségért a bolíviai kormány, és a kapott tetemes hitelek feltétele az volt, hogy a korrupt és működésképtelen állami infrastruktúrát privatizálják. Ez aztán a cochabambai vízellátás esetében a Világbank javaslataival ellentétesen valósult meg, monopoljogokat adva egy szolgáltatónak; nem meglepő módon nem sült el igazán jól.

Szerencsére a történet happy enddel végződik: 2000-ben az üzemeltetőt elűzte a népharag, a vízszolgáltatást államosították, és helyreállt az ideológiai rend. A lakosság legszegényebb 40%-ának ugyan ma sincs vize, és palackban veszi tízszeres áron, de az kit érdekel, a lényeges probléma (a gonosz multinacionális cégek jelenléte) megoldódott.

panelburzsuj 2013.03.20. 14:24:54

@Kandeláber:

Azt kiderítette már magyar oknyomozó társdalom, hogy a szeretőjét savazó kórházdirektor milyen szakos orvos?

Csak remélni tudom, hogy nem szemész.

Kandeláber 2013.03.20. 14:29:35

@panelburzsuj: Netán egy cigó- és melegimádó hahás zugbölcsészbe botlottam?
Tiszteltetem a Soros Gyurit.

tommybravo 2013.03.20. 14:29:46

@Tgr: Igen, a wikipédia is nagyjából így írja le az eseményeket, csak nekem is kellett egy fél ebédszünet, hogy utánaolvassak. Klasszikus esete annak, amikor valaki bármilyen olcsó hangulatkeltést elhisz kételkedés nélkül, ha az egyezik a prekoncepciójával.

kesztió · http://szabadter.wordpress.com/ 2013.03.20. 14:32:32

@TuRuL_2k2: Ha egy szemernyi tisztesség lenne benned, azt is odaírtad volna, melyik formáció ellenzi határozottan és racionális érvekre alapozva a rezsicsökkentést.

Úgy hívják, hogy Együtt 2014, gyengébbek kedvéért Bajjnai Gordonék pártja. De hát Ősellenséget pozitív színben feltüntetni sohasem számított okos stratégiai lépésnek…

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.03.20. 14:33:54

@Kandeláber:
Igen, az egyenloseg a legnagyobb hibaja a demokracianak.
tirpakbokretas-migrations.blogspot.hu/2011/08/negy-lovas.html
"Végül a Demokráciáról. A Demokrácia arra a téveszmére épül, hogy maguk, kedves olvasóim, egyenlőek lehetnek velem, a Megmondóval. Sőt, hogy szánalmas téveszméiket esetleg kommentekben is megoszthatják. De súlyosan megcsalatkoznak. Ugyanúgy, ahogy egy Blogger örökké feljebb van a természetes hierarchiában egy Kommentelőnél, pláne egy Olvasónál, úgy vannak a Tényezők örökké feljebb az egyszerű webproliknál."

winston w/o weight 2013.03.20. 14:34:18

Külföldröl nézve (persze ezért most bele leszek döngölve a sàrba) azt szeretem Magyarorszàgban, hogy mindenki dumàl, càfol stb, de senki nem veszi magànak a fàradtsàgot, hogy utànanézzen valaminek, pàrtoldaltol függetlenül.

Eurostat statisztika 2012.

epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_OFFPUB/KS-DK-12-001/EN/KS-DK-12-001-EN.PDF

88 oldal häztartàsok elektromos energia àrai
90. oldal ugyanaz, földgàzra

Magyarorszàg mindkettöben az EU àtlag alatt van, persze Romània és Bulgària alacsonyabb joval, de az àtlag Közép-Europai àraktol nem nagyon térünk el. Az is részben magyaràzhato az adoteher nagysàgàval.

A gàzt és a köolajat pedig ugyanazon a vilàgpiaci àron vesszük mint Nyugat-Europa...

Kandeláber 2013.03.20. 14:36:02

@kesztió: Ezért nem fognak sok szavazatot kapni. Bár lehet, hogy jövő januárra kidolgozzák egy tejjel-mézzel folyó Kánaán vízióját, ami természetesen csak akkor valósulhat meg, ha mindenki rájuk szavaz.
Egyébként ezt pártpolitikának hívják, és a pártfanok állandó agitációja is szükségeltetik hozzá.

panelburzsuj 2013.03.20. 14:38:10

@Kandeláber:

Inkább egy olyan figurába, akinek a médián kívül is elég orvosismerőse van ahhoz, hogy ne lepődjön meg azon, hogy a szűk szakmájukon túl néha bodzás cigókat is alulmúlóan rövidlátóak és ostobák tudnak lenni.

Kandeláber 2013.03.20. 14:39:29

@Doomhammer: Egyenlőség soha nem volt, nincs és nem is lesz.
Szemfényvesztő és felelőtlen politikusok viszont vannak, ők sulykolják azt, hogy az egy általánost végzett analfabéta egyenlő az egyetemi tanárral.
Hát a szavazat értékét tekintve ez igaz is, mindkettőjüké egyet ér.
Minden másban különböznek, és nem az analfabéta javára.

Kandeláber 2013.03.20. 14:48:18

@panelburzsuj: Szakbarbárok minden foglalkozásnál akadnak, ha erre gondolsz.
Az hogy kit tekintünk szűk látókörűnek, csak nézőpont kérdése.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.03.20. 14:50:17

@tommybravo: Átlagbér, te sémita fasz? Magyaroszágon nincs középréteg, csak nagyon szegények, és nagyon gazdagok. Ha szerinted ebből vont átlag adja a magyar háztartások bevételeit, akkor menj az anyádba. Különösen vidéken jellemző, hogy egy háztartásban 400 ezreket keresnek. Ej, de egy irritáló fajzatok vagytok ti!

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.03.20. 14:51:14

@Kandeláber:
Egy egeszseges tarsadalomban termeszetes hierarchia van, mint egy kristalyban.
tirpakbokretas-migrations.blogspot.hu/2012/05/kristalyszepseg.html
"A Nyugat "kapitalizmusának" hazugsága szerint a hangyaként nyüzsgő emberkék meg tudják magukat szervezni. De ez egy hazugság. A szakralitás - konkrétan szakrális Vezér - hiányában az emberi társadalom kristályszépségű piramisa helyén egy nyüzsgő, otromba rákos daganat tenyészik, ami elpusztítja előbb a görögöket is, aztán saját magát. "

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2013.03.20. 14:52:48

@Kandeláber: Nem kisfiam. Csak jóban vagyok az elemi matekkal. Fogyó és elöregedő népesség mellett ki mástól várhatnánk jövőorientált viselkedést, mint attól, aki próbálja a népességfogyást természetes szaporulattal ellensúlyozni? No meg persze azoktól, akik fizetik a cehhet, és leginkább pedig azoktól, akiknek az értelmi színvonala némiképp meghaladja a mónikasóátlagot. Ergo ezekre kell optimalizálni a cenzusrendszert, aminek evidens része a gyermekek szüleik útján gyakorolt választójoga. Van még kérdés, öcsi, vagy most már el leszel a homokozóban csöndesen?

panelburzsuj 2013.03.20. 14:54:49

@Doomhammer:

Kösz.

Úgy tűnik, hogy bár küzdött, de az elvei mégsem értek el időben a farkáig.

Így aztán nem csak a nőt nyomorította meg, hanem jól kicseszett egy rakás szervezettel is.

tommybravo 2013.03.20. 14:55:41

@Mr Falafel: Te mekkora egy türhő vagy, döbbenet.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.03.20. 14:57:14

@panelburzsuj:
"Így aztán nem csak a nőt nyomorította meg, hanem jól kicseszett egy rakás szervezettel is. "

No meg persze hazudozott is, amikor lebukott. Az egyszeru ciganybunozok be szoktak ismerni, amikor elkapjak oket, de a doktor ur elvei ezt nem engedhettek meg.

www.police.hu/brfk/aktualis/BRF20130319_1.html
"A nyomozók az adatgyűjtés, valamint a tanúkutatás során – a bejelentést követő hat órán belül - beazonosították és elfogták a 43 éves férfit, aki elszámoltatásakor tagadta a bűncselekmény elkövetését. A büntetőeljárás során beszerzett bizonyítékok alapján a III. kerületi Rendőrkapitányság nyomozói kétséget kizáróan megállapították, hogy a bűncselekménnyel a sértett korábbi barátja Dr. B. Krisztián megalapozottan gyanúsítható."

Kandeláber 2013.03.20. 14:59:06

@Noferheperuré Uaenré: "Cenzusrendszert".
Ájrópai megoldás lenne. Mondjuk a hatvanon felüliektől megvonni a választójogot, és leszállítani tizenkét évre a korhatárt.
Még valami hasonló?

panelburzsuj 2013.03.20. 15:01:20

@Kandeláber:

Nem erre gondoltam. Sőt - inkább az ellenekezőjére.

Arra, hogy egy szűk területen vitán felül a környezeténél sokkal kompetensebb, ráadásul döntési jogkörökkel is körbebástyázott személy sokkal könnyeben áldozatul esik annak a tévhitnek, hogy más területen is ő a jani.

Kandeláber 2013.03.20. 15:02:37

@Doomhammer: "Az egyszerű cigánybűnözők be szoktak ismerni".
Kérdezz meg egy nyomingert erről, vagy menj el büntetőügyben tárgyalásra, és egyből kigyógyulsz ebből a tévhitből.
A cigó soha semmit nem ismer be, még azt sem, amit tizenöt szemtanú egybehangzóan állít.
Azok neki rasszisták.

panelburzsuj 2013.03.20. 15:04:07

@Doomhammer:

Igazgató úrnál vélhetően látványosabb életmód-váltással fog járni a bűnössége kimondása, mint egy "egyszeru ciganybunozo" esteében.

Doktor úr itt pályakezdő.

Tehetetlen Dodó 2013.03.20. 15:07:35

@Doomhammer: "kedveli Müller Pétert, Douglas Adamst, Mr. Beant, a 30Y-t és Christina Aguilerát "

Na, ennyit a csávóról.

Karcolt lendület 2013.03.20. 15:09:19

Bár tudom, nem túl lényeges, itt az LMP véleménye is:

lehetmas.hu/sajtokozlemenyek/39140/az-lmp-energiahatekonysagi-beruhazasokkal-csokkentene-rezsit/

Ebben speciel szerintem igazuk van, a beruházásra visszaforgatott profit alacsonyabb adóztatása kimondottan tetszik, mellékhatásként még a foglalkoztatottságra is jó hatással lehet.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2013.03.20. 15:09:25

@Kandeláber: Ilyesmit én nem mondtam. Magaddal vitázol. Meglehetősen ostoba viselkedés.

Kandeláber 2013.03.20. 15:11:34

@panelburzsuj: Ja, ez általános jelenség mifelénk.
Itt mindenki mindenhez ért, sőt jobban ért- gondolja, sőt mondja magáról a kazánkovács, hogy ő jobban állítaná össze a válogatottat, mint a szövetségi kapitány.
A taxisofőr fél kézzel megoldaná a gazdasági problémákat, miközben a másik kezével a volánt fogja, az eszmetörténész (de szép szó) gyógyírt találna az oktatás bajaira etc...

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.03.20. 15:13:32

@panelburzsuj:
"Doktor úr itt pályakezdő. "

Azert lassuk be, az elkovetesi mod innovativ. Lesben all, elkabitja, megkotozi, majd a sav: ez igen!

Lehuz 4-5 evet a bortonben es kesz igazgatobunozo lesz belole.

Kandeláber 2013.03.20. 15:14:11

@Noferheperuré Uaenré: Akkor hogyan is kéne "optimalizálni a cenzusrendszert"?
Pillanatnyilag ugyanis az szavazhat, aki elmúlt 18 éves, cselekvőképes, magyar állampolgár és nincs eltiltva a közügyek gyakorlásától.
Mivel kéne bővíteni vagy szűkíteni ezt a feltételrendszert?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.03.20. 15:15:40

@Kandeláber:
"A cigó soha semmit nem ismer be, még azt sem, amit tizenöt szemtanú egybehangzóan állít."

Akkor nem lehet, hogy a korhaz foigazgato-bunozo is cigo?

Ez sok mindent megmagyarazna.

Bene az olyan cigany nev, nem?

panelburzsuj 2013.03.20. 15:15:54

@Karcolt lendület:

A Fidesz ha nem is pont így, de nem is ettől messze rajtolt az energiapolitikájával.

Aztán OV beleszeretett a gázba meg főleg az atomba.

És onnantól a nemzet is együttműködően szerelmes.

Kandeláber 2013.03.20. 15:26:39

@Doomhammer: Ne terelj, a te felvetésedre ment a válasz, ami szerint az "egyszerű cigánybűnöző is mindent beismer".
A nem egyszerű veszprémi gyilkosok szerint Cozma és Sesum" véletlenül beleszaladtak a késbe". Mohácsi ex-eszdéeszes, azóta Kanadába emigrált képviselőnő szerint "diszkóbaleset" történt, és Cozma különben is cigányozott.
Mi ez, ha nem beismerés, ugye?

tommybravo 2013.03.20. 15:28:23

@Mr Falafel: "Wer Jude ist, bestimme ich", ugye, Führerem?

panelburzsuj 2013.03.20. 15:29:12

@Kandeláber:

De a koronát azért a mindenevő kommentelők alkotják, nem? :)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.03.20. 15:31:42

@Kandeláber:
Tartok tole, egy olyan vitaba keveredsz most bele, amit nem tudsz megnyerni. ;-)
Kezdhetjuk mindjart egy jol ismert esette: P. Laszlo azonnal beismerte, mihelyt elkaptak.
Na jo, belole kivertek a beismero vallomast. Amit a foigazgato urral nyilvan nem mertek megtenni.

panelburzsuj 2013.03.20. 15:32:02

@tommybravo:

A mandi sem lehet meg reklámarcok nélkül.

Ilyenre fussa.

Kandeláber 2013.03.20. 15:37:55

@panelburzsuj: Hajjaj.
De a Vastagbőrösök lekörözik őket.
Ott csak úgy nyüzsögnek a polihisztorok, igaz egyszerűek, mint a vajas kenyér.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2013.03.20. 15:42:07

@Kandeláber: Sokmindennel. Úgy, hogy az értelmes, jövőorientált választók szavazatai összességében többet érjenek, mint a nettó eltartottakéi, a fogalmatlan idiótákéi, a lejárt szavatosságú száraztésztáért megvehetőkéi. Mert most ezek adnak masszív többséget, nélkülük nincs hatalom, ergo a politika, a pártok erre optimalizálnak. A politikusok, a pártok számára jelentős, vonzó szavazatmennyiségűvé kell tenni azokat, akik ma érdektelenek a számukra. Tőlem ne várj részletes tervezetet, nem dolgom az nekem. De bizonyos elemek tuti megvalósíthatóak: pölö gyermek választójoga a szülő által gyakorolva, valamiféle közismereti "beugró teszt". És igen, nekem beleférne az is, hogy az inaktív idősek szavazatának értéke életkoruk előrehaladtával csökkenjen. Nem tartom ildomosnak, hogy valaki utánam a vízözön felkiáltással fölélje mindannyiunk jövőjét. Talán a valaha volt legkártékonyabb bullshit az 1 (felnőtt)ember = 1 szavazat bornírt egyenlősdije. Az emberek nem egyformák. Nem is születnek annak.

Érdekes, hatásában halványan effélét jelenthetett volna a regisztráció, oszt' végül nem köllött senkinek.

vizipipa 2013.03.20. 15:43:08

Láttam egy képet most Szabolcsból, tucatnyi elfeküdt távvezeték oszlop zsinórban. És rögtön arra gondoltam: itt az oszlopok tartották a madzagot vagy a madzagok - még épp - lábon tartották az oszlopokat?

Bizony, volna mit beruházni! Csak akkor mi is volt az elmúlt években?

(És akkor most várom a nagyon okos embereket arról, hogy ha az oszlopsor egyik végén meghúzom a madzagot akkor ki kell dőlnie az oszlopoknak legalább 10 km hosszan)

Kandeláber 2013.03.20. 15:56:35

@Noferheperuré Uaenré: A szavazásra jogosultak körének csökkentése nagyon nehezen lenne kivitelezhető, megkockáztatom, hogy kivitelezhetetlen.
Már a regisztráció is feszültségeket generált, és ugye visszavonulót fújtak akik be akarták vezetni, újabb korhatár bevezetése, amellyel sokak választójogát elveszik, még ennél is nagyobb ellenállásba ütközne.
Az EU kizárással fenyegetőzne, az érintettek szervezetei őrjöngenének.
A nyugdíjasok szavazataira a fidesz és az mszp is nagyon hajt, szórakoztató néha nézni az atv-s és az echo tévés betelefonálós műsorokat, mindkettőnek a törzsközönsége közülük tevődik ki.
Emellett meg kell nézni Magyarország korfáját, egyértelmű, hogy a 25 év alattiak nagyon kevesen vannak, ergo őket nem igen célozzák meg ígéretekkel.
Műveltségi cenzus bevezetése ugyanilyen következményekkel járna.
És ugye a tanulók (középiskolások, egyetemisták/főiskolások) ugyanúgy improduktívak, mint a nyugdíjasok.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2013.03.20. 16:04:36

@Kandeláber: Már megint nem arról beszélsz, amiről én.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.03.20. 19:34:08

@tommybravo: Művelt pojáca ezt angolul írta volna, de egy zsidó mindig németül.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.03.20. 20:13:25

@tommybravo: Ne tudd meg. Falafel egy beteg állat. Egyszer elküldött egy hozzászólást zsidózás nélkül, belebetegedett. Telehányta a konténerét és két nap múlva arra tért magához, hogy két zsidó hajléktalan már félig körülmetélte, a harmadik meg készül kivágni a bőréből a legkedvesebb Waffen-SS jelvény tetkót.

A vállalkozásai, amikkel dicsekedni szokott, egyébként általában különféle gazdasági bűncselekményekre irányulnak, fantáziátlanul és kevés sikerrel. Nem kell vele törődni, régi bútordarab a mandineren, de a házigazdák kedvelik, mert állítólag jól szop a rossz fogai miatt.

Bell & Sebastian 2013.03.20. 20:16:48

Franc se tudja, sokszor igaza van, csak nem tudni az előjelet. Mindenki kitöltheti tartalommal, tetszése szerint.

tommybravo 2013.03.20. 20:17:39

@Kettes: Van bennem valami önző szadomazochista nem is olyan mélyen elrejtve, aki élvezi, ha lemehet a suttyó náci szintjére és bevihet néhány ütést - kizárólag a saját örömömre, még ha kívülről teljesen céltalannak és kilátástalannak tűnik is.

Bell & Sebastian 2013.03.20. 20:19:38

Ez a postot -remélem- Turul nem gondolta komolyan. Viszont nyert pár kiváló linket és teleröhögheti a kispárnáját. Már jól járt.

Bell & Sebastian 2013.03.20. 20:22:28

@tommybravo: Falafel unja az egészet, típusválaszai vannak, például legutóbb a Feldwebel periszkópon nézi a csatát / 517 -est sütötte el.

De ugyanez megvan neki partizánban is.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.03.20. 20:41:36

@Kettes: A házigazdák kedvelnek? - Ne bassz, nyomek!
Nincs vállalkozásom, minek az. Adót csalni más nevén kell, mesüge.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.03.20. 20:46:03

@Bell & Sebastian: Á, dehogy! Én végig mélységében élem meg a patkányblogosoktól (vicent) és egyéb idiótáktól elszenvedett virtuális veréseket. Tiszta kék-zöld vagyok virtuálisan.

Viszont azt imádom, ha akár jelző nélkül is leírom valakinek, hogy zsidó, úgy reagál, mintha azt írtam volna, hogy szarszagú. Ez vajon mire utal?

panelburzsuj 2013.03.20. 20:53:53

@Mr Falafel:

A trolletetés a hobbija. Arra utal.

Vannak furcsa figurák.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.03.20. 21:49:16

@panelburzsuj: Ti mind nagyon furcsa figurák vagytok, sniccelt.

Dr. GGG77 2013.03.20. 21:58:01

Mandi, és akkor ezek után miért kéne Gyurcsányt, Bajnait utálni, ezeket meg szeretni? Hm?

Dr. GGG77 2013.03.20. 22:00:16

@Mr Falafel: Neked ugye a pináról is a zsidók jutnak az eszedbe?

Bell & Sebastian 2013.03.20. 23:16:07

@Mr Falafel: Ez a kettes például a Csupaszív fedőnevet kapta a földalatti mozgalomban, mert csordultig van érzelemmel. Adja magát, hogy sorozatgyártású kiborg az egész csapat, jöttek uralmuk alá hajtani a földet, csak kicsit elhúzódik az action, viszont egyelőre még csak mímelik a szopást.
Gondolják, majd csak letelik a hét szűk esztendő, lesz még szőlő 's lágy kenyér. Vagyis whiskey karikafánkkal.

Az a nyomorult királyuk meg a festői Lac Léman partjáról hergeli a népét, ezek meg naponta felkelnek a fasiszták ellen.

Szerencsétlen dummyk.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.03.21. 06:31:44

@Dr. GGG77: Tulajdonképpen akár lehetne így is, logikus lenne. Különösen, ha jó pináról van szó. Nehogy ki akard találni, miért!

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.03.21. 06:44:05

@Bell & Sebastian: Annyit voltak már a földalatt, oly' sokáig voltak lenn, nem is tudják milyen fenn. :-)
Szóval ezek tényleg abszolút érzéketlenek egy átlagember hétköznapi gondjaira.
Vegyünk egy példát a szolgáltatások színvonalára!

A víz- és gázhálózatokat készen vették át a mostani idegen szolgáltatók. A XXII. kerületben most azért nem tudnak hozzákezdeni a csatornázni, mert előtte át kéne helyezni a víz- és gázcsöveket, mivel kesze-kusza mód futnak az utak alatt. Amikor azok a hálózatok kiépültek, a területen kizárólag hétvégi hobbitelkek voltak. Most meg már szépen épül ki, és rájött az önkormányzat, hogy belterületté nyilvánítással milliárdokat kereshetne telekeladásból. Csakhogy kellene az infrastruktúra fejlesztés, kellene a csatorna az átsoroláshoz. Az önkormányzatnak nincs pénze rá, a szolgáltatónak meg jó így. Igaz, ha megépülne a csatornahálózat, a bevételei is megnőnének, csakhogy ő nem befektetni jött ide, hanem dézsmálni. És teheti, mert az állam ehhez asszisztál.
Ilyen példát tudnék minden típusú szolgáltatóra, minden településen az országban. Erre ez a bamba zsidroid neki áll értetlenkedni. Ennek nincs áram a barlangjában, nem használ gézt és vizet? Nincs mobiltelefonja? Vagy tényleg mindegy, fő, hogy a magyarnáciknak szar legyen?
A viselkedésük jelentősen eltér az emberre jellemzőtől, totál irracionális.

aristo · http://aristo.blog.hu/ 2013.03.21. 09:59:57

@Mr Falafel: Az a legjobb, hogy az elmúlt évek közmű-fejlesztései szinte kizárólag egy olyan pénzügyi modell szerint valósultak meg, hogy fizetett a lakosság+EU+az önkormányzat. A közműcég egy vasat sem. majd átadták neki a kész közművet és nekiállt kaszálni. Ügyes. olyan mintha építtetnék magával egy benzinkutat, hogy azután jó pénzért benzint áruljak ott - szintén magának. de azért sajnálni kell őket...

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.03.21. 12:18:11

@aristo: Pontosan erről van szó! S ha ez nem tetszik, akkor az ellentétes oldalon állók jönnek a lekicsinylő megjegyzéseikkel, a bőgatyás magyarozással, a félázsiaizással.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.03.21. 12:53:05

@panelburzsuj: minőségi ingyen metszőollót minden magyarnak, a csecsemőket is beleértve!

panelburzsuj 2013.03.21. 13:18:48

@Hepci:

Persze, hogy minden meg legyen metélve, mi?

Bell & Sebastian 2013.03.21. 19:10:50

@Mr Falafel: Na, ezt pont jónak mondja, tudnék mesélni. Majdnem metélni -t írtam.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.03.21. 22:59:07

@Bell & Sebastian: Metélni csakis nyaknál!

Mihailu de Munkachevo 2013.03.22. 07:34:31

@Mr Falafel: Ezt a jesivai gojismeret órán mondták?

az elsö tárgyilagos. 2013.03.26. 01:39:07

A konzekveciát sajnos nagyon egyszerü levonni: azok a pártok, akik a rezsicsökkentést támogatják, valójában fikarcnyit sem törödnek a választópolgáraikkal. (Elég szomorú, hogy rögtön hárman is vannak, akik szívesen egymásra is licitálnak. Ezek közül az egyik az MSZP, amelyik állítólag "megújult" (?). Nos, részemröl az ilyesfajta megújulásra nem vagyok vevö.)

A cél csak annyi, hogy minél több szavazatot markoljanak. Ahelyett, hogy egy olyan országot próbálnának összehozni, ahol az átlagember a saját erejéböl ki tudná fizetni a rezsijét.

Azzal együtt mondom ezt, hogy bejelentett munkahelyem van, ami után úgy adózom, ahogy a nagykönyvben meg van írva, és hogy rendszeresek a hónap végi anyagi problémáim: engem senki ne akarjon ilyen alamizsnával kilóra megvenni.

Olyan pártra akarok szavazni, amelyik azt ígéri (és be is tartja), hogy olyan országot teremt, ahol mindenki tud saját erejéböl boldogulni. Nem kérek "ingyen" semmit, köszönöm. (Így is én vagyok az egyik, aki ezt a sok "ingyent" a végén megfizeti. Én is meg ti is.)

Piers 2013.03.27. 20:17:24

Maximálisan egyetértek az íróval.
süti beállítások módosítása