Matolcsy és a növekedés – Ilyen ország pedig nincs CCCLXVIII.
2013. február 08. írta: TuRuL_2k2

Matolcsy és a növekedés – Ilyen ország pedig nincs CCCLXVIII.

Matolcsy_mozgaster_bovulese_kis_abrank.png

Matolcsy György (2009. április 18.): Lesz még Magyarországon 7 százalékos növekedés!

Matolcsy György (2009. november 18.): Cutting bureaucracy by 25 percent could generate 7 percent GDP growth.

Matolcsy György (2010. június 17.): Magyarország 2013-tól a térség leggyorsabban fejlődő gazdasága lehet.

Matolcsy György (2010. szeptember 17.): 2013-ra, 2014-re elérhető a 7 százalékos gazdasági növekedés.

Matolcsy György (2011. március 1.): A Széll Kálmán Tervvel és az Új Széchenyi Tervvel megalapozható egy 4-6 százalék közötti gazdasági növekedés.

Matolcsy György (2011. április 13.): Magyarország két gazdasági növekedési pályával számol a konvergenciatervben. Van egy nagyon óvatos, nagyon konzervatív, ami azzal számol, hogy sok a bizonytalanság az eurózónában és a világban. Ez 3-4 százalékos növekedési sávot vázol fel.

Matolcsy György (2011. szeptember 16.): 1,5 százalékos növekedés várható 2012-ben, nem lesz recesszió.

Matolcsy György (2012. június 22.)Magyarország ebben az évben stagnál.

Matolcsy György (2012. október 31.): 2013-tól növekedési trendfordulót várunk.

Matolcsy György (2013. január 28.): Azt szeretnénk, ha 2025-ig megkétszerezhetnénk Magyarország bruttó hazai termékét.

Matolcsy György (2013. február 7.): Az aszály, az elmaradt uniós beruházások, a fogyasztáscsökkenés és a bankok forráskivonása miatt 1,5 százalék körüli gazdasági visszaesést hozott az elmúlt év.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr175068845

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.02.08. 12:52:04

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Matolcsy és a növekedés 2013.02.08. 09:39:01

Lesz még Magyarországon 7 százalékos növekedés!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Urfang 2013.02.08. 07:48:48

Japánban Matolcsynak 2011 elején kellett volna bocsánatot kérnie és lemondania, nálunk szép jövő áll előtte, kap egy kellemes széket a nemzeti bankban, és jutalmul a teljesítményéért a nyugdíj megtakarítások után lenullázhatja a valutatartalékot is.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2013.02.08. 08:31:33

Vannak igazi nagy rejtélyek a magyar politikában. Ilyen Matolcsy, vagy Hoffmann. Hogy ti. mi a búbánatos nehézkedés tartja ezeket a jól láthatóan emberileg és szakmailag is selejtes alakokat a kormányzás körül. Kiknek a kicsodái ezek?

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2013.02.08. 08:53:21

@Dr. Zerge: Ok a konzervativ politika altal elerheto legjobb valasztas. A tegnapi nyilatkozatok szerint Jarai meg Chickan mar nem ulnenek fel a Karpatok Geniusza melle a lovaskocsira, meg az oktatas es a gazdasaga teruleten nagyjabol mar minden normalis ember elfordult toluk nehany talpnyalo kivetelevel.
Persze nehogy azt gondold, hogy ez csak erre a ket teruletre igaz, csak a tobbi teruleten meg nem annyira latvanyos. (bar azert kultura, foldugyek, Szalai Ancsi, MTVA) Ez mind maga a nyers polgari underground.:)

maskep 2013.02.08. 08:58:02

@Urfang: Egy közepes méretű nemzetközi vállalat magyarországi osztályvezetőjeként még eddig se húzta volna. Fölmerült volna ugyanis a kérdés már a költségvetés elfogadásánál, hogy "miből" és "hogyan"?

V.ö.: "...olyan vezetői felfogással, mint amilyet az Európai Bizottság képvisel, még egy "vidéki kócerájt" sem lehetne elvezetni..." (Orbán Viktor, egy évvel ezelőtt)

www.vg.hu/gazdasag/gazdasagpolitika/orban-az-eb-rol-igy-egy-videki-kocerajt-sem-lehetne-elvezetni-video-370574

babo81 2013.02.08. 09:01:51

@Dr. Zerge: "Kinek a kicsodái ezek?" Orbán földesúr hűséges talpnyalói. Van még kérdés?! :)

odabas 2013.02.08. 09:06:33

@Dr. Zerge:
"emberileg és szakmailag is selejtes alakok..."

1. Először is tisztázzunk valamit, az emberileg selejtes alak te vagy. OK?

2. Meg kellene csókolnotok Matolcsy seggét. Amekkora szarban voltunk 2010-ben, ahhoz képest pár év alatt kirántott minket a mocsárból. A szakmailag abszolút nem selejtes haverjaitok, Drazsé, Megyó, Veress stb. annyira értettek a gazdasághoz, hogy egyszer sem --értitek?-- egyszer sem sikerült 3 alatt tartani a hiányt. Nem csak 2004-től, az csak az EU-belépés kezdete miatt fontos, már 2002-től sem. Aztán csodák csodája 2011-től már 2 egész év telt el és mindkettőben sikerült tartani. talán azért mert nem szellemi fogyatékosok irányítják az országot, mint annak előtte.
És közben nem kopasztották meg a nyugdíjasokat, a családosokat, a közalkalmazottakat, hanem csak a bankokat. Elkergették a francia kártyacégeket, akik fantasztikus hozzáadott értéket hoztak létre. Nőtt a foglalkoztatottság stb. Jobb lenne, ha magatokba szállnátok! Szerintetek miért megy ki a Békemenetre mindig sok ezer ember? Megmondom: mert szeretjük ezt a kormányt és az intézkedéseinek nagy többségével egyet értünk.

Alvarez 2013.02.08. 09:09:16

Naná, hogy ő lesz a Nemzeti Bank elnöke. A Vezérnek egy Schmitt Pál II-re van szüksége, nem egy akadékoskodó áder-féle fideszesre.

Alvarez 2013.02.08. 09:11:22

@odabas: azt kifelejtetted, hogy a lángész a növekedést is pontosan látja előre. Amiről a poszt is szól, tudod....

Mr. Acid 2013.02.08. 09:13:21

@odabas: Javítanám a mondatodat: "És közben nem kopasztottak meg..." nyugdíjasokat. Ugyanis a családosokat és a közalkalmazottakat is elég rendesen odavágta jó párintézkedésük.

odabas 2013.02.08. 09:22:22

@Alvarez:

1. Várjunk még már egy kicsit! Egyáltalán nem valószínűtlen a számomra, hogy pár év múlva igenis nagy növekedést fogunk tudni felmutatni. Én is nagyobbat vártam, a görög válság visszavetett mindent, ezért pár évvel később indul majd be a növekedés.

2. Az utóbbi 100 évben nem sok pénzügyminiszter tette így rendbe a gazdaságot. Nehogy már magyarázkodnia kelljen azért, mert pár évvel később indulnak be a dolgok. Magyarázkodnia a fentebb említett egyéneknek kéne (pl. Megyó), akik olyan külső környezetben duplázták meg az államadósságot (! igen), amelyiknek most a fele is nagyon jól jönne. Fenntartom: nagyon örüljünk neki, hogy ilyen ember kezében vannak a gazdasági ügyeink.

3. A személyes vagyonodat te kire bíznád? Matolcsyra vagy Veressre?

Virág et. 2013.02.08. 09:25:29

@odabas: Milyen szarban volt 2010-ben az ország? 2009-ben 3,6% volt az államháztartási hiány, ebből lett úgy kb 4% 2010-ben, amikor félévig már a szerelmeid kormányoztak. A HUF-EUR árfolyam kormányváltáskor (és az azt megelőző hónapokban folyamatosan) 265 forint körül volt, a gazdasági fejlődés (amiről nem mellesleg a bejegyzés is szól) pluszos volt, a nagy 2009-es mínusz után 2010-re fel tudta hozni a növekedési tartományba az előző kormány.

Ebből lett aztán stagnálás, majd pedig recesszió hála Matolcsy géniuszának. Tudod, az államháztartási hiány önmagában csak egy mutató, annak nem lehet alárendelni a gazdasági növekedést. Azért tudja most az Orbán-kormány 3% alatt tartani, mert mindent megadóztat, ami mozog. Ez viszont visszaüt, mert visszafogja a gazdaságot, a csökkenő gazdaság pedig jövőre magától még kevesebb pénzt tud befizetni az állami közösbe, tehát még több adót kell majd kivetni, hogy a hiány tartható legyen. Ez egy ördögi kör.

Virág et. 2013.02.08. 09:32:06

És ha már Megyó, akkor a mostani kétlépcsős kampány-rezsicsökkentés, vagy a nemtizenharmadikhavinyugdíj-csakegyszerijuttatás az miben is különbözik a 100 napos programtól? Vagy valahol olajat találtunk és most hirtelen lett pénz osztogatásra? Hol?

maskep 2013.02.08. 09:33:32

@odabas: Látom, te már csókolgatod...

(Bocs, de ennyi kijárt neked ezért az antré-ért!)

stoppard · http://forint.blog.hu 2013.02.08. 09:33:37

@odabas: Ez az "utóbbi 100 évben nem sok pénzügyminiszter tette így rendbe a gazdaságot" remek példája, hogy miként hiszi el egy politikai tábor a saját hazugságát. Matolcsynak egyetlen politikai érdeme, hogy Orbán "azonnal adócsökkentést" programját nem kellett lenullázni, hanem a manyup-trükkel szépen végre lehetett hajtani egy méretes lazítást 2011-ben.

Persze ezek mellékhatásai még rátettek egy lapáttal az euróválság nehézségeire, és most szépen futunk a pénzünk után. Ennyi. Nehogy már géniusz legyen az, akinek szemlátomást egy kétperces, összeszedett fellépésre sem futja. Ennyit az is lásson már, aki amúgy nem ért hozzá, csak hinni szeretne.

maskep 2013.02.08. 09:36:43

@odabas: Egyébként meg: Az ország nem Matolcsy működése eredményeképpen, hanem annak ellenére nem ment csődbe. De folyamatosan szerencsére apellálni elég ostoba és szánalmas...

odabas 2013.02.08. 09:41:30

Az a szerencsétlenségetek, hogy most dolgoznom kell. Ha nem kéne, mindent szép sorjában megválaszolnék és akkor rájönnétek, hogy eddig tévúton jártatok. Esetleg délután folytathatjuk.

falomb 2013.02.08. 09:41:45

@Dr. Zerge: engedelmes végrehajtók, akik Viktor minden elképelésének alárendelik magukat, a szakmai megfontolásoktól függetlenül.

Egy magát küldetésesnek érző vezető ilyen kiszolgálókkal szereti körbevenni magát, nem pedig kritikus, kemény szakmaiságot képviselő emberekkel.

Zka77 2013.02.08. 09:44:21

@odabas: kár, hogy ezt csak a magadfajta süketvakok látják így.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2013.02.08. 09:47:09

@Virág et.:
Azért a deficit mértéke és a gazdasági növekedés között van némi, egyáltalán nem elhanyagolható összefüggés. Ha költekezik az állam (hitelből, mi másból), akkor az pörgeti a gazdaságot, épp csak akkor lesz bajban, amikor az adósságszolgálat kevésbé vidám évei jönnek - mint ahogy most is. Tehát annyiban igaza van odabasnak, hogy a jelenlegi növekedési kilátásainkat nagyon durván meghatározta a háztartások, önkormányzatok és a központi költségvetés 2010-es eladósodottsága (ráadásul nem egy esetben devizában, hogy még nagyobb legyen a córesz).

A mostani vergődésért épp ezért legalább annyira felelős az elmúlt X év is. A 80 százalék körüli eladósodottság felzabálja a növekedési potenciált:
www.bloomberg.com/news/2011-08-26/public-debt-of-80-100-of-gdp-hurts-growth-bis-economists-say.html

Igazából azt nem értem, Matolcsynak miért kell 6-7 százalékos növekedést vizionálnia, ahelyett, hogy elismerné, küzdünk, mint disznó a jégen, és erősen bizakodunk, hogy nem szakad be alattunk.

Virág et. 2013.02.08. 09:51:40

@TuRuL_2k2: Amit itt mondasz, az a Medgyessy - első Gyurcsány-kormányokra igaz. A hitelből való gazdaságpörgetés. A második Gyurcsány-kormányra viszont már nem (nem is volt gazdasági növekedés), Bajnaiék pedig egy fillér hitelt nem vettek fel, a felvett hitelt nem hívták le. Az Orbán-kormányt a Bajnai előzte meg, odabas rájuk hivatkozott (2010) és rájuk aztán egyáltalán nem jellemző, hogy hitelből pörgették volna a gazdaságot. Ésszerű és a jelenlegi rezsim még valamennyire beszámítható gazdasági szakemberei (nem Matolcsy) által is elismert politikával a mínuszokból a pluszokba tudták vinni a gazdaság fejlődését úgy, hogy közben az államháztartási hiányra is odafigyeltek.

Azt is szereti itt mindenki elfelejteni, hogy az első intézkedése ennek a kormánynak az volt, hogy elment az EU-hoz tárgyalni, hadd lehessen már 6-7% az a hiány csak nekünk, csak most.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.02.08. 09:53:25

Tündérmese, feritél, sikersztori!

De a droidokat továbbra sem érdekli, hogy Matolcsy 4 éve egyetlen egy számot nem bír eltalálni.

@Dr. Zerge: Nincsen rejtély. Ezekben a káderekben az a jó, hogy teljesen veszélytelenek. Mihelyt rátaposnának egy oligarcha tyúkszemére, azonnal repülnek, és senki nem sírna utánuk.

Az Orbán-kormány tipikus kádárista káderlista...

@odabas: A Mester 2010 végén 7%-os növekedést jósolt. Addigra már tudták, mi a helyzet, már kiestek a csontvázak a szekrényből, és elég lett volna 5%-ot hazudni....
Matolcsy egyszerűen ennyire van tisztában a realitásokkal.

Urfang 2013.02.08. 09:57:17

@odabas:

Elképesztő, hogy ezt a nyilvánvaló bukást az elmúlt 100 év legnagyobb sikerének lehet nevezni, csak kedv kell hozzá.

Nehogy már azért kelljen magyarázkodni, mert a siker láthatatlan...

Csak oda kell képzelni a tündérmesét és máris lehet tapsolni...

fepe 2013.02.08. 09:57:45

@Mr. Acid: Családosként mondom, hogy ez nem így van. Most 18,5% a bruttó béremből az elvonás, a szocialista időkben meg kb. 44% volt. Ez ennyire nagyon egyszerű... Persze akinek fingja sincsen arról, hogy mi az hogy család, csak hallotta ezt a hülyeséget valami haverjától a kocsmában, annak minek ezt magyarázni. Mondjuk sokan azt sem tudják mi az hogy %, meg mi az hogy bruttó, nettó. De ők többségében úgyis a szoci szavazótábort gyarapítják...

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.02.08. 09:59:59

@TuRuL_2k2: "Igazából azt nem értem, Matolcsynak miért kell 6-7 százalékos növekedést vizionálnia, ahelyett, hogy elismerné, küzdünk, mint disznó a jégen, és erősen bizakodunk, hogy nem szakad be alattunk."

Na látod, ez egy qrva jó kérdés, amire tényleg nem tudok jobb választ adni, mint hogy a vizsöneri egyszerűen beteg.

Bajnai után senki nem várt csodát, és senki nem tudta volna ezt hitelesen számonkérni a kormányon.
Nyugodtan megmondhatta volna, hogy stabil a helyzet, elkerültük a csődöt, de növekedési kilátásaink nem nagyon vannak.

Azt pláne nem tudom, hogy lehetnek akkora pancserok a Fidesznél, hogy a ciklus elején hazudoznak, és a ciklus végére hagyják meg a népnek, hogy teljesen kiábránduljanak.

Ez egy elqrt kupleráj, aminek láthatóan nincs feje, és az egész "Majd csak lesz valahogy"-alapon működik. (De addig is el kell távolítani, minden józan szakembert, akik holmi tervekkel meg koncepcióval akarják magukra haragítani az Eget.)

Ja igen, és a szerkesztőségetek fele ezeknek dolgozik. Grat.

benchmade 2013.02.08. 10:01:17

@odabas: Döntsd már el, hogy te hazudsz, vagy a főnököd hazudott:
"Az ország pénzügyi helyzete ma stabil és kiszámítható"
Orbán Viktor 2010. július

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.02.08. 10:02:34

@TuRuL_2k2:
"Igazából azt nem értem, Matolcsynak miért kell 6-7 százalékos növekedést vizionálnia, ahelyett, hogy elismerné, küzdünk, mint disznó a jégen,"

Mert optimistake a szerencse.
hetivalasz.hu/jegyzet/szakitsunk-a-mely-magyar-pesszimizmussal-59759
"A legfontosabb azonban, hogy szakítsunk a mély magyar pesszimizmussal. Csak optimistán pártol hozzánk a szerencse, mert elkerüli a rosszkedvűt, a búslakodót, azt, aki az "úgysem sikerül" csapdájába csalta önmagát. Meglepő fordulatok érik azt, aki átáll az optimisták, a bizakodók oldalára: hirtelen kezdenek jobban menni a dolgai, többször sikerül, mint korábban, szerencsésebb lesz, mint előtte. Az első sikerek már erősítik az önbizalmat, táplálják az optimizmust: az első lépés nehéz, a többi jön már."

Elegem van a sok depis frontlogosbol, igy sose alakul ki a pozitiv penzorveny.
tirpakbokretas-migrations.blogspot.hu/2013/01/pozitiv-penzorveny.html

benchmade 2013.02.08. 10:08:49

@fepe: Érdekes, hogy milyen adók nőttek legjobban:
Fogyasztási adó: 18,2%
ÁFA:23,8%
Lakossági befizetések:10,1%
SZJA:8,4%
Szerinted ezeket nem a lakosság fizeti?
Ezek a 2012-es költségvetés tényszámai, személyesen a Nagy Mágustól.

Mr. Acid 2013.02.08. 10:09:20

@fepe: Hehh, mint közalkalmazott családos, az én esetemben meg pont fordítva van. Persze akinek fingja sincsen arról, hogy mi az hogy család, csak hallotta ezt a hülyeséget valami haverjától a kocsmában, annak minek ezt magyarázni. Mondjuk sokan azt sem tudják mi az hogy %, meg mi az hogy bruttó, nettó. De ők többségében úgyis a fideszes szavazótábort gyarapítják...

marko11 2013.02.08. 10:13:19

" (2009. április 18.): Lesz még Magyarországon 7 százalékos növekedés!"

Itt a dátum legalább annyira érdekes, mint a növekedési ráta.
Ugye, azóta változott egy és más a világban, a világgazdaságban.
Pl. Lett világgazdasági válság! Melyet - jut eszembe - egyetlen, gazdasági prognózissal foglakozó intézmény sem jelzett előre. Sőt! Magyarországon még növekedést is prognosztizáltak a válság előtti utolsó előrejelzésükben.

fepe 2013.02.08. 10:17:29

@benchmade: Ez látod valóban érdekes...

Most 16% az SZJA. Ezek szerint a szociknál 14,76% volt?

Most 27% az Áfa. Ezek szerint a szociknál 21,8% volt?

Lakossági befizetés? Fogyasztási adó? Ez hogy jött ki neked?

benchmade 2013.02.08. 10:20:58

@fepe: Te biztos Svédországban élsz. Nézzük mi terheli a bruttó bért az én bérpapirom szerint:
fizetett szociális hozzájárulási adó: 27%
nyugdíjjárulék: 10%
természetbeni EB járulék: 4%
pénzbeli EB járulék: 3%
szja: 16%
munkaerőpiaci járulék: 1,5%
szakképzési hozzájárulás:1,5%
Add össze légyszives. Jelzem éves szinten 2 forint eltérés volt az adóbevallásomban. Ha te nem fizeted ezeket, akkor gondjaid vannak.

takács bálint (törölt) 2013.02.08. 10:25:49

@marko11:
ne viccelj már. 2009 áprilisa óta mi változott? ezzel a szöveggel legfeljebb gyurcsányt lehet védeni. aki 2007-ben még nem tudhatta, hogy mi lesz 2008-ban.

fepe 2013.02.08. 10:27:24

@benchmade: 10+4+3+1,5 = 18,5%
A többit vagy nem én fizetem, vagy senki sem fizeti... Ez van. Járj utána. Ja és nem Svédország.

benchmade 2013.02.08. 10:28:50

@fepe: Nem nekem jött ki, hanem Matolcsy jelentette be 2013. január 22-én. Ez 2011-ről 2012-re történt és nem százalékpontos növekedésről van szó, ha nem vetted volna észre. És ha megkeresed a sajtótájékoztatót, akkor láthatod még, hogy a lakossági támogatások csökkentek legjobban és az állami kiadások nőttek legjobban. Takarékos állam. De te biztos nem olvastad pl. hogy mennyit vontak ki a felsőoktatásból. Úgy röpke 40% körül. És ha ilyen fasza a helyzet, akkor nem értem, hogy miért tartozik 1,2 háztartás a rezsidíjjal a szolgáltatók felé, és miért kapcsolták ki 150 ezer lakásban már az összes közművet. Kb. 4 millió emberről van szó. És miért mentek külföldre ennyien? Gondlom a jólét elől menekültek.

toportyánzsóti 2013.02.08. 10:31:54

@Doomhammer: 20 dolcsiért különb dumákkal teli brossúrát árulnak,lúzereknek,ha van mire akkor sem kéne ekkora arcodnak lennie.

benchmade 2013.02.08. 10:31:54

@fepe: Szóval azt akarod bemesélni, hogy a bruttó bér és a nettó bér közt csak 18,5% van? Tőled még Matolcsy is tanulhat, nagy jövő előtt állsz.

fepe 2013.02.08. 10:34:12

@benchmade: Akkor maradjunk annyiban, hogy Matolcsy mondott pár számot, te meg beleszórtad egy hozzászólásba. Csökkent, nőtt, vagy mizu, az persze nem számít. Matolcsy olyat nem mondott, hogy az SZJA nőtt 8,4%-kal 2011-ről 2012-re, hiszen részben kivezették a szuperbruttót, tehát a 16% egy bizonyos határ fölött van csak felszorozva. Az SZJA-ból származó bevétel nőhetett ennyivel esetleg, de ez kicsit mást jelent, mint amit Te itt összevízionálsz. Több ember dolgozik, persze hogy több az adóbevétel. Idén ismét csökken az SZJA, mert teljesen kivezetik a szuperbruttót és egységesen 16% lesz.

www.nettober.com

Próbálgasd. Számolgass. Van ott SZJA sor is.

takács bálint (törölt) 2013.02.08. 10:35:22

@TuRuL_2k2:
felelős persze. de ez a szokásos visszamutogatás. mert egy közjogi és közgazdasági értelemben felelős kormány erre alapoz. jelzem 2010-ben összesen annyit kellett volna tenni, hogy azt mondják a valutaalapnak: a stand by költésről áttérnénk az elővigyázatossági keretre. azzal az egész ciklusra rövid távon és viszonylag olcsón biztosíthatták volna a pénzügyi stabilitást.

ebbe meg simán belementek volna. hiszen ezt várták. az imf ugyanis egy kormányokon átívelő sikersztorit akart produkálni. és ez lett volna magyarország. na most a magyar kormány (nem függetlenül a magyar néptől) ennek ellenállt.

toportyánzsóti 2013.02.08. 10:37:40

Azóta amióta felemelték a gázolaj jövedéki adóját,nincs értelme gazdaságpolitikáról beszélni,3 lépésre előre gondolkodást vizionálni.Alapvetően nem az következett be mint amivel kalkuláltak,ezt pedig nagyképű hazudozással próbálják leplezni ezek az analfabéták.

fepe 2013.02.08. 10:42:53

@benchmade: Sokszor megfogadtam már, hogy szocikkal nem vitázok... Megdöbbentően kevés észt adott nekik a teremtőjük.

"Szóval azt akarod bemesélni, hogy a bruttó bér és a nettó bér közt csak 18,5% van?"

Példa:

Havi bruttó bér: 100 000/200 000/300 000/400 000
Gyerekek száma: 3
Nettó: 81 500/163 000/244 500/326 000

81 500 / 100 000 = 0,815
azaz 81,5% marad nálam, 18,5% megy az államnak.

Ha ennyire nem megy a matek, akkor:
www.nettober.hu

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.02.08. 10:46:20

@toportyánzsóti:
Ezt azonban harom hiresember irta es a Harvard Business Review Press adta ki.
Anthony K. Tjan, Richard J. Harrington, Tsun-Yan Hsieh: Heart, Smarts, Guts, and Luck: What It Takes to Be an Entrepreneur and Build a Great Business

Ugyhogy jobban teszed, ha hiszel nekik.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2013.02.08. 10:51:28

@fepe:
Benchmade elkurta, brutto ber helyett a munkaltatot terhelo teljes berkoltseget akart irni.
Hasznald ezt a kalkulatort:
www.vg.hu/kalkulatorok/nettober
Es nezd meg az utolso sort.

takács bálint (törölt) 2013.02.08. 10:56:15

@fepe:
100 ezer forintos bruttó havi béred és 2 gyereked van, akkor a nettód:
2012-ben 81 500 forint
2010-ben 76 510 forint.
nyertél 5 ezer forintot. viszont emelkedett az áfa, a jövedéki termékek ára, csökkentek az oktatásra fordított költségek, a gyógyszerkassza (ha a gyerek esetleg beteg), csökkentek a munkáltatók joga. kétségtelen, hogy csökken a lakossági energiaárak. a vállalatoké meg növekszik.

ez egy stagnáló gazdaság csökkenő adóssággal, beruházással, fogyasztással és növekvő inflációval.

pierre bayle 2013.02.08. 11:10:28

@odabas: Ugye viccelsz? Vagy ha nem, akkor legalább pénzt kapsz érte? Nagyon fájna azt gondolnom, hogy van ma Magyarországon olyan ember, aki őszintén és lelkesen ezt mantrázza...

lac64 2013.02.08. 11:15:33

@fepe: Neked szerencséd van, ahhoz a - sajnos kisebb - réteghez tartozol, aki az adószabályok változásával jól járt. Azt hiszem kb. havi 200 ezer körül volt a határ, ami alatt rosszabbul jártak az emberek.

Emlékezz arra, hogy tavaly kommandót alakított a fidesz, hogy a nettó bérek legalább nominálisan ne romoljanak az alacsonyabb bért keresők esetében, és akkor a reálértékről nem beszéltem.

Három gyereke meg nem sok családnak van, úgy meg pláne, hogy a 18 éven felüli, de még eltartott gyerekre (pl. egyetemista) sem veheted igénybe a családi kedvezményt

fepe 2013.02.08. 11:28:57

@lac64: Ez mind rendben is van. Csak azt nem szeretem, amikor valami ingyenélő hippi szoci, lmp vagy jobbik szimpatizáns kezdi el magyarázni, hogy a családosok meg a nyugdíjasok így meg úgy. Aztán azt hiszi, hogy az a család, hogy az apjától minden hétvégén pénzt kap amit elkocsmázhat, otthon meg sír a fater, hogy drága a cigi meg a pia.

"Ugyanis a családosokat és a közalkalmazottakat is elég rendesen odavágta jó párintézkedésük."

Erre reagáltam, ebből indult a vita. Az, hogy van olyan családos meg közalkalmazott akinek szarabbul megy a sora most, mint tegnap, az tény. De ne általánosítsunk már. Szüljön mindenki aki teheti 3 gyereket. Ne vegyen hitelre plazma TV-t, szokjon le a cigiről, aztán máris jobban él majd mint akármikor előtte.

A másik kedvencem, aki nem érti, hogy hogyan lehet még mindig majdnem 2 millió fidesz szavazó. Hát annak is csak azt tudom javasolni, hogy gépelje már végig 3 gyerekkel az átlag magyar fizetést egy bélkalkulátorban 2006-tól, aztán akkor lehet, hogy megvilágosodik. Úgy mégis ki a tökömre szavazzon egy családos ember?! Az LMP-re akik szerint havi 6 ezer adókedvezményből fel lehet nevelni a gyereket? Vagy higyjem el a szociknak, hogy békén hagyják a családi adókedvezményt, amikor mindenki tudja, hogy már nem először hazudták ezt? Amint kell nyugdíjra, már törlik is el. Nincs altervnatíva.

De nyugodtan nézegetheti mindenki a mostani szar GDP eredmények ellenére is a grafikonokat. Munkanélküliség, államadósság, reálbérek. Mondjuk úgy, hogy semmivel sem rosszabbak a mostani adatok, mint Feri-Gordon időszaka alatt és akkor még finoman fogalmaztam. Akit a szocik alatt tettek ki a munkahelyéről és a Fidesz alatt kapta vissza, annak megint felesleges itt eljátszani a hittérítőt úgy érzem. És vannak így egy páran...

Mr. Acid 2013.02.08. 11:39:53

@fepe: Tehát szerinted minden magyar családnak és/vagy közalkalmazottnak 3 gyereke van? Csak azért kérdem, mert te pont ugyanúgy általánosítasz....

2001-ben a KSH adatfelvétele során 100 megkérdezettre 141 gyerek jutott ( www.demografia.hu/letoltes/kiadvanyok/Demografia/2002_4/Kamaras%20Ferenc_tan.pdf , 386. o. táblázata), tehát sajnos nem átlagos a 3, vagy több gyermekkel rendelkező család. Úgyhogy legyél szíves, ne a gyerekes családokból indulj ki.

benchmade 2013.02.08. 11:43:20

@fepe: A többségnek nem jár a három gyermek utáni családi kedvezmény. Kezdesz tisztulni, ha már szerinted sem számít mit mondott Matolcsy. Nem a százalék százaléka változott, hanem összeg, pénz tömegről beszélünk. Feketén fehéren 700 milliárdal nőtt a lakosság adóterhe 2011-ről 2012-re. Ezt tegnap Járay és Chikán is megerősítette. Ugyebár erősen balos, liberális gazdasági szakemberekről van szó:)
www.napi.hu/print/543010.html
Ha megnézed a táblázatokat, a forrás NGM.

Mr. Acid 2013.02.08. 11:45:39

@fepe: @Mr. Acid: Elnézést, sikerült elkúrnom, szóval ne a 3 gyerekes családokból indulj ki, sokkal reálisabb (sajnos) a családok nagyobb része számára a 0, 1, vagy 2 gyerek. Ezekkel a gyerekszámokkal a nettóbér kalkulátoron is más eredmények, nagyobb adóterhek jönnek ki. A kiskeresetűeknek (pl.: közalkalmazott) pedig az adójóváírás eltörlése, valamint az egységes szja pedig nem könnyítés volt, hanem...

dr. mesterséges színezék 2013.02.08. 11:47:25

@Dr. Zerge: "Kiknek a kicsodái ezek?"

Viktor torgyánjóskái. Ballasztok, akiket csak akkor dobnak ki, amikor piszkosul süllyed a léghajó.

Nem erről jut eszembe egy szakállas:
Faszi sétál a sivatagban, jön vele szembe egy másik, hátán egy fél disznó.
- Mit keres a sivatagban ezzel a sonkával?
- Egyszerű: ha jön az oroszlán, odavetem neki a húst, és amíg zabál, elinalok.
Faszi tovább, most egy telefonfülkét cipelő jön szembe.
- Jó ember, miért cipeli ebben a melegben azt a nehéz fülkét?
- Egyszerű: ha jön az oroszlán, leteszem, bebújok, és csak akkor jövök elő, ha elment.
Tovább, 3. ember jön, rohadt nagy kővel a hátán.
- Szent ég, minek cipeli azt a hatalmas követ a sivatagban?
- Egyszerű: ha jön az oroszlán, eldobom a követ, és máris gyorsabban tudok futni.

fepe 2013.02.08. 11:49:08

@Mr. Acid: Melyik mondatom volt általánosító?

"Ugyanis a családosokat ... is elég rendesen odavágta jó pár intézkedésük."

"Úgyhogy legyél szíves, ne a gyerekes családokból indulj ki."

Világos... Persze... Majd legközelebb a gyerek nélküli családokból indulok ki. Gyerekes család tagjaként nem is értem hogyan lehetek ekkora hülye, hogy elsősorban a gyerekes családokból indulok ki. Ne haragudj érte kérlek. És nyilván mekkora ökörség már az a politika, ami a gyerekes családokból indul ki. Én barom meg gyereket nevelek. Amikor mennyivel boldogabb lenne ez a világ gyerekek nélkül. Töröljük el az összes gyerekek után járó kedvezményt, pótlékot, mindent. Nehogy eszébe jusson még valakinek gyereket szülni. Úgyis tömve vannak az iskolák és 3-szor annyi pedagógus kéne mint most. Hiszen egy sem munkanélküli közülük azért, mert szoci ötlet miatt csak hittantanárból évente 100 végzett a megyében, amikor 3-ra volt szükség.

Valóban megdöbbentő, hogy van még kb. 2 millió ember aki nem így gondolkodik. De most felnyitottad a szemem, megvilágosodtam. Köszönet érte. Azt hiszem a DK-ra szavazok, vagy az LMP szocialista felére. Még kitalálom.

dr. mesterséges színezék 2013.02.08. 11:49:24

@odabas: "Nőtt a foglalkoztatottság stb"

Közben bevettük Londont is, amirő még Mátyás sem álmodott.

Nám láttünk gyirmót.

fepe 2013.02.08. 11:50:32

@Mr. Acid: "__sajnos__ nem átlagos a 3, vagy több gyermekkel rendelkező család"

A kiemelésen azért gondolkodj el egy percre...

Mr. Acid 2013.02.08. 11:51:06

@fepe: Elnézést, sikerült elkúrnom, szóval ne a 3 gyerekes családokból indulj ki, sokkal reálisabb (sajnos) a családok nagyobb része számára a 0, 1, vagy 2 gyerek. Ezekkel a gyerekszámokkal a nettóbér kalkulátoron is más eredmények, nagyobb adóterhek jönnek ki. A kiskeresetűeknek (pl.: közalkalmazott) pedig az adójóváírás eltörlése, valamint az egységes szja pedig nem könnyítés volt, hanem...

Mr. Acid 2013.02.08. 11:55:50

@fepe: Figyelj, remek, mindenkit szüljön 3 gyereket, de hova, és miből? 54nm-es panelba? Vidéki kisközség kis alapterületű kertes házába? Szép dolog, és gratulálok a 3 gyerekhez, de a családok többségénél 3 gyerek vállalásához a feltételek nem adottak! Emellett minden tiszteletem azoké, akik ilyen körülmények között is ennyi gyereket vállalnak, de az emberek többsége nem ilyen. Te viszont úgy tűnik, hogy családnak csak a 3, vagy több gyerekeseket tekinted. Miközben az 1 gyerek, 2 szülő felállású, alacsonyabb keresetű, de értelmiségi családoknál az élet közel sem heje-huja.

dr. mesterséges színezék 2013.02.08. 11:56:39

@fepe: "A többit vagy nem én fizetem,"

Érdekes, hogy a Gyurcsány-kormány alatt még az összes Fidesz-droid tudta, hogy mi a foglalkoztatáshoz kapcsolódó adójellegű költségek növekedésének következménye.
No mindegy, azt legalább már nem lehet mondani, hogy semmit sem tanultak, és semmit sem felejtettek, mert utóbbiban lenyomnának egy közepesen súlyos Alzheimer-kórost.

fepe 2013.02.08. 11:57:51

@benchmade: Ne haragudj, de előre sejtettem, hogy ez neked magas lesz.

Az SZJA-ból 8,4%-kal több pénz folyt be, úgy, hogy közben csökkentették az SZJA %-os értékét. Fel tudod nagyjából fogni, hogy ez mit jelent? Mert szeritnem nem... Ez egy jó dolog. Sőt, nagyon jó. De szerintem neked valami miatt pont a fordítottja jár az agyadban...

Az, hogy az adóból származó bevételek nőttek, az nem azt jelenti, hogy minden egyes ember többet fizet be, mint tavaly, mert az is lehet, hogy kevesebbet vagy tök ugyan annyit. Aki 2011-ben 0 napot dolgozott, 2012-ben meg 300-at, annak a te érvelésed szerint nőttek az adóterhei? Hát ja. Így is felfoghatjuk.

Szóval amit Te szeretnél, hogy lehetőleg ez a 0-hoz konvergáljon, ahhoz adómentes nyugdíj és 100%-os munkanélküliség kellene.

Az EVA sem azért csökkent, mert olyan kib@szott kedvező kulcsokat találtak ki hozzá, hanem pont ellekezőleg. Menekülnek belőle az emberek. Szóval ennek fényében okoskodj ezekről a számokról. Előbb értsd meg, hogy mit jelentenek...

dr. mesterséges színezék 2013.02.08. 11:59:53

@Mr. Acid: Ne próbáld félrevezetni a kartácsat! Londonba az életszínvonal nyomasztó növekedése elől menekülnek a zemberek. Azért kell agitproppal visszacsalogatni őket, hogy valaki fogyassza már el a siker gyümölcseit, nehogy itten rohadjanak nekünk.

cutcopy 2013.02.08. 12:04:51

Igazából nem nagyon találni benne ellentmondást..

benchmade 2013.02.08. 12:06:03

@fepe: Szóval szerinted a gazdagok fizettek több adót, akiknek az adókulcsuk 35%-ról 16-ra csökkent?
Mert valakik csak befizették ezt az aprópénzt.
Ha kiragadsz egy szélsőséges példát, az még nem jelenti, hogy igazad van, főleg úgy, hogy nem ezt állítottam. Szerinted hányan vannak akik 2011-ben nem dolgoztak, de 2012-ben meg igen. Körülbelül ugyanannyian, ahányan 2011-ben dolgoztak, de 2012-ben meg nem. Számold ki inkább azt, hogy ha elosztod ezt a 700 milliárdot a járulékfizetők számával, akkor az átlagosan mennyit vett ki az emberek zsebéből.
Kéthavi minimálbért:(

dr. mesterséges színezék 2013.02.08. 12:10:33

@TaTa86.: "elég lett volna 5%-ot hazudni.... "

Csak akarni kell, és lehet 7%-ot is hazudni.

dr. mesterséges színezék 2013.02.08. 12:17:56

@benchmade: Amit Matolcsy (neve alatt Orbán) ügyködött az SZJA-val, az irányát tekintve elfogadható, arányát tekintve megkérdőjelezhető, módszerét tekintve kapitális hibák halmaza, az SZJA-módosítással párhuzamos produkcióval együtt nézve pedig politikai kalandorokká avanzsált gengszterek hazárdjátéka.

sisszi 2013.02.08. 12:20:39

@TaTa86.: azért kellett a nagy vizsön meg a hirtelen fellángoló nemzeti pörgés 2010ben, mert közben minden centralizálva lett az igazságszolgálatáson a pénzügyeken keresztül minden egészen addig, hogy hány klotyópaírt kap a pusztaugocsai általános iskola wc-je és melyik hívő viheti be a wc papírt a klotyóba havi fizetésért. különben a lószar sem más az előző korányokhoz képest. de ezt apró vizsönökkel titkolni kell. és még az ügynökök is közöttünk élnek. valami "célt" kell lebegtetni, mert így hiszik el sokan hogy az valóság (az út a célhoz) ami egy bűzlő szemétdomb kibírható egy ideig, ha befogjuk az orrunkat meg nem nézünk oda. a poén hogy senki nem tudja mi A cél. (najó, hosszan tartó királyság, a közszolga fizun meg az állami megrendeléseken kívül) kíváncsi vagyok milyen célt lát pl. a mandiner és többi a kormánynak dolgozó magát mai polgári jobboldalinak valló értelmiségi. mi a szart gondol bele ebbe a szimbolizmustól hemzsegő, csakis absztrakt érzelmekre ható konstrukcióba, ami nagyon el van szakadva a valóságtól.

fepe 2013.02.08. 12:20:57

@Mr. Acid: Én értem a gyerekszámos problémát, de pont azért vannak ezek a dolgok, mert abből az állapotból akarják kimozdítani a társadalmat. Muszáj lesz sajnos, mert különben nekem nem lesz nyugdíjam.

Egyébként a szocialista gyerekkedvezmény is úgy nézett ki, hogy a 3 gyerek volt felülreprezentált. Az 1. és 2. gyerek 0 Ft volt, a 3. viszont már 12 ezer ha jól rémlik fejből. Szóval a feladat adott, az 1 és 2 gyerekes családokból kell 3-4 gyerekest csinálni. És ezt nem azért, mert olyan k. sok az adóbevétel, hogy vígan lehet ennek terhére csökkenteni, hanem a lakosság demográfiai megoszlása miatt. Ha most 2014-ben ezt a vonalat valami hippi ámokfutó banda keresztbetöri, akkor lehet, hogy 1%-kal feljebb megy a GDP, de 20-25 év múlva fele ekkora lesz a nyugdíj...

fepe 2013.02.08. 12:27:28

@Mr. Acid: Nálam speciel 53nm.
Havi kb 100 nettó plusz.
Számold ki, hogy azzal hány millát tudsz hány évig törleszteni és abból mekkora lakás jön ki. Felveszel teszem az 6-8 millát 15-20 évre, hozzácsapod az 53nm-es lakásodat, aztán beköltözöl egy 70-80 m2-esbe.

Hidd el, én ezt átgondoltam. És tudom, nem kell ismételni, hogy nem mindenki van ilyen helyzetben, de sokan lennének, csak nem gondolkodnak.

Mások elköltik motorra, autóra, cigire, fűre... Mások meg nem. De az én gyerekeim fogják az ő nyugdíjukat is fizetni, miközben valószínűleg ők majd az akkori rendszert is nálam sokkal jobban fogják szidni, hiszen kevés lesz a nyugdíj meg drága a tojás, amiről nyilván mindenki más tehet majd, csak ők nem.

Szóval mindenki először magában keresse a bajt, azután másokban. Hogy visszaugorjak a GDP-re, ez azt jelenti kedves honfitársak, hogy ennyivel kevesebb hasznot termelt az a 3-4 millió ember aki dolgozik, mint tavaly... Aztán egy vagy maximum 2-3 embert okol érte mindenki...

Bloodscalp 2013.02.08. 12:30:55

ilyenkor mindig a 2010-es tavaszi mandineres írások jutnak eszembe:) hogy sírtak itt örömükben a KIM-es fiúk hogy eltakarodtak a komcsik, ja hogy nincs 3 év után se gazdasági növekedés? Kit érdekel? Jövőre ismét behúzni az ikszet a narancsra.

fepe 2013.02.08. 12:33:23

@benchmade: Most ha 2011-ben 35% volt az adó szerinted, akkor én ehhez minek írjak bármit is?!

Mondjuk remek példa erre is, hogy 2010-11 között az volt a szocik baja, hogy 500 milliárddal csökkentek az SZJA bevételek, most meg 2011-12-ben az a baj ha jól értem, hogy 700 milliárddal nőttek.

marko11 2013.02.08. 13:04:19

@TuRuL_2k2:
"Igazából azt nem értem, Matolcsynak miért kell 6-7 százalékos növekedést vizionálnia, ahelyett, hogy elismerné, küzdünk, mint disznó a jégen, és erősen bizakodunk, hogy nem szakad be alattunk."

Csak az a baj, hogy (mint az itteni és ottani kommentek egy jelentős részéből látható) nem ez jött át.
Hanem az, hogy megint matolcsyzik valaki.
Ami uncsi. És hazug. (Főleg, ha azon szorgalmas közgazdászok szájából hangzik el, akiknek jelentős "érdemeik" vannak Mo. leépülésében. És, akik ma is a média kedvencei.)

Zb74 2013.02.08. 13:04:21

@marko11: A dátum valóban nagyon érdekes. 2009. április 18. A világgazdasági válság nem AZÓTA tört ki. AKKOR már nyakig ült benne a világ és az ország is. Épp ezért érthetetlen, milyen alapon várt akkor bárki is 7%-os gazdasági növekedést-

Válságkronológia: hu.wikipedia.org/wiki/A_2008%E2%80%932009-es_gazdas%C3%A1gi_vil%C3%A1gv%C3%A1ls%C3%A1g_kronol%C3%B3gi%C3%A1ja

i23kovacs 2013.02.08. 13:05:24

@fepe: jelentem, a Fideszre szavaztam legutóbb, és azelőtt is mindig. Az én számításaim mások, mint a tiéd.
3 gyerekem van, nőtt a nettóm 100k-val.
Ellopták a 12 év alatt összegyűlt magánnyugdíj befizetéseimet, amelyek örökölhetőek voltak, így esetleges korai halálom esetén a gyermekeimnek is takarékoskodtam. Mindezt azért, hogy odaadják olyan embereknek, olyan célokra, akiket és amiket nem is ismerek.
Mindemellett megemelték az összes létező adót, az egy szem SZJA kivételével.
Mínuszban vagyok vastagon, és nincs is esély rá, hogy a kormányzati ciklus végéig ez pluszba forduljon.
Nekem ez jön ki a táblázat alján, bárhogyan is forgatom azt.
Fogalmam sincs, hogy kinek adták az én pénzemet. Nem is érdekel. De azt tudom, hogy amit tőlem vettek el, azt a gyerekeimtől és a családomtól is vették el.

Urfang 2013.02.08. 13:05:41

@cutcopy:

Ja, végül is a +7% és a -1.5% között nincs is eltérés, sem ellentmondás.

Pontosan az történt amit Matolcsy megjósolt, példátlan siker, megint.

dr. mesterséges színezék 2013.02.08. 13:13:16

@sisszi: "íváncsi vagyok milyen célt lát pl. a mandiner és többi a kormánynak dolgozó magát mai polgári jobboldalinak valló értelmiségi."

Hát hogy mire a levelek lehullanak 2037. őszén, neres seregünk gazdasági diadala mindenki számára egyértelmű lesz.

cutcopy 2013.02.08. 13:14:40

@Urfang: Kérdés hogy nálad a naptárban van-e már 2014..?

fepe 2013.02.08. 13:16:14

@i23kovacs: Az MNYP pénzedből völgyhidat, autópályát építettek és 13. havi nyugdíjat adtak. Továbbá 15%-os áfát. Csak nem a Fidesz, hanem az MSZP. Szóval ha úgy érzed, hogy azt tőled ellopták, akkor még mindig kérdéses, hogy ki lopta el pontosan.

Ha az asszony eltelefonál egy hónapban 150 ezer forintot a szeretőjével, meg vett a gyerekeknek PS3-at hitelre, aztán csengetnek a pénzért, Te meg a gyerekeid perselyéből pótolod ki az összeget, akkor ki lopott kitől?!

És még továbbá, a gyerekeid (jelen esetben a szavazók) szemében Te leszel a patásOrbán, a nejed meg a messiásBajnai, aki a PS3 révén elhozta nekik a földi menyországot és jól odaszólogathat neked minden létező alkalommal, hogy amíg ő kezelte a buxát, addig persze volt spórolt pénz is, PS3 is, aztán annyit telefonálhatott amennyit akart...

Ennek a fényében gondold újra szerintem...

dr. mesterséges színezék 2013.02.08. 13:16:53

@marko11: Ha Matolcsy szó szerint aszondaná, hogy küzdünk, mint disznó a jégen, és fingja nincs arról, mi lesz 5 perc múlva, a droidhadsereg 5 percen belül azt mantrázná, hogy a küzdelem a lényeg, mindig is az volt az ezeregyszáz éves országában Máriának, hogy az árvalányhaj szegélyezze orcáját.

Urfang 2013.02.08. 13:22:29

@cutcopy:

Nem 2014-re ígérte a +7%-ot, már most annyinak kéne lennie az ő előrejelzése szerint.

De még ha 2014-re ígérte volna, akkor is szektásnak kell lenni, hogy el lehessen hinni, hogy három év alatt csak recessziót volt képes elérni, de majd most hirtelen, váratlanul felugrik a megígért +7%-ra.

Én nem hiszem el azt sem, hogy ezt te elhiszed.

Szégyentelenül véded a matolcsysta csődöt, semmi sem érdekel téged, ha az ország -7%-os recesszió alatt nyögne, te akkor is sikert kiáltanál te gyalázatos bolsibérenc.

i23kovacs 2013.02.08. 13:28:22

@fepe:
"Ha az asszony eltelefonál egy hónapban 150 ezer forintot a szeretőjével, meg vett a gyerekeknek PS3-at hitelre, aztán csengetnek a pénzért, Te meg a gyerekeid perselyéből pótolod ki az összeget, akkor ki lopott kitől?!"
Lehet, hogy az asszony (Megyó+Gyurcsány+Bajnai) PS3-at vett hitelből, bár nem nekem. Miért is kell akkor a férjének (Orbán) az én perselyemből kifizetni?

És miért van az, hogy apu megint hitelre akar valamit venni (pl .13.havi nyugdj, eon gázüzletág, mol tulajdon, ppp konstruckiók visszavásárlása), hogy aztán újfent az én perselyemből kelljen kifizetni. Csak akkor majd nem a manyup megtakarítást veszik el, mert már nincs, hanem majd lekapnak mindenki számlájáról egy egységes összeget.

Nagyívben leszarom, hogy ki vette fel a hitelt, ha az én perselyemből fizetik vissza. Mindenki gazdálkodjon csak a saját pénzével. Én is ezt teszem - tenném.

Maradjunk annyiban, a kép nagyon is világos és egyértelmű.

cutcopy 2013.02.08. 13:30:21

@Urfang: "Nem 2014-re ígérte a +7%-ot"

Ja hogy nem olvasol csak írsz..

fepe 2013.02.08. 13:31:06

@mizrolist: Magánügy. Lehet, hogy nem is akarom eladni. Nem hiszem, hogy ez a tárgyhoz tartozik.

fepe 2013.02.08. 13:35:36

@i23kovacs: Tudom. Minden, mindenkinek, teljesen tiszta és világos, csak azt nem érti, hogy a többiek ezt miért látják másként.
Ha minden egyértelmű lenne és mindig lenne egy univerzális jó döntés, akkor 8 millió ember tök ugyan azt a voksot adná le 4 évente és nem lenne miről vitázni itt sem.
Szóval ennyire egyértelműek ezek a dolgok.

Amúgy meg a kölcsönt vissza kell fizetni. Bármi áron. Tök mindegy ki vette fel és mire költötte. Felvenni és elkölteni az ment simán. A visszafizetéssel meg komoly gondok vannak. Szerintem ezt mindenki belátja. De ez innentől egy kényszerpálya. Nem mondhatja azt az Orbán, hogy nem érdekel, nem fizetek. Fizesse ki a Feri az osztalékából, mert ő baszta el.

Ebben a kakiban vagyunk most. Marad a kérdés. Kire szavazzak? (Persze nem én, hanem az a bizonyos 8 millió...) Nem kicsi a dilemma szerintem másoknál sem. Azért rekord magas a politikát leszarók aránya is...

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2013.02.08. 13:35:50

@odabas: Mi lenne, ha - amennyiben okvetlenül hozzám akarsz beszélni - nem többesszámoznál, nem néznél agyhalott szocinak, vagy effélének, he?

A foglalkoztatás csak a közmunka miatt mutat halovány emelkedést, ergo a 3% alatti hiány (nagyon dicséretes) eredményén kívül semmit, de az égvilágos semmit föl nem tud mutatni a gazdasági kormányzat. Már persze azon túl, hogy kurva drágán finanszírozza az államadósságot, mer' ugye szabadságharc van.

A nyuggerek meg nem kopasztásához külön gratulálok, leszarom, sőt, e tekintetben redvás, jövőfelélő sáskaság, hogy zsugorodó GDP mellett reálértéken emelkedik az ellátásuk.

Az egyetlen valóban értelmes, és fontos intézkedés - a kötlező magánnyugdíj fölszámolása - is felemás, merthogy éppen a nyugdíjemelés és egyéb demagóg szarságok finanszírozására hajigálják ki a lóvét.

Békemente, hogyne, az kell minden rendes munkásőrnek. Gondolom ezért is szervezi a vonatkozó valamikori szaksajtó jeles szerkesztője...

dr. mesterséges színezék 2013.02.08. 13:40:27

@fepe: A lakásod persze magánügy, ahogyan a 3 gyerek után járó adókedvezményed is, magánügyed az is, hogy van-e éppen munkád, hogy a közös költséget vagy közüzemi számlát nem vagy késve fizetők egyre nagyobb táborához tartozol-e.
Viszont a sok magánügyből áll össze, illetve a sok együttes magánügy tükrözi a makrogazdaságot. Tudod, pl. azt a -1.5%-ot, ami az istennek se 7%, de még 5% se.

i23kovacs 2013.02.08. 13:47:40

@fepe: hát persze hogy a kölcsönt vissza kell fizetni. Épp ezért nem veszek fel kölcsönt, addig nyújtózkodok, ameddig a takaróm ér. De hát persze mindenki úgy csinálja ahogy akarja, csak vállalja is érte a felelősséget.

Nekem két problémám van - az anyagi sykon, persze, a politikaiakat ne is vegyük ide:
1. kölcsönt vesznek fel, és elszórják "jólétinek" nevezett intézkedésre - ez univerzális a mai magyar politikai vezetésben, legyen szó bármelyik oldalról is.
2. a kölcsönt nem a saját pénzükből fizetik ki (értsd adóemelés, kiadáscsökkentés, felelős gazdálkodás, gazdasági növekedés vagy amit akarnak), hanem elveszik más magántulajdonát - ez specifikus, a Fideszre jellemző magatartás amióta én szavazok. Mondhatnám, cinkos módon, hogy rendben van a tolvajlás, hiszen én jól jöttem ki belőle, de nem.

Nyilvánvaló a konklúzió, bármennyire is családbarát a Fidesz, nem az én családom barátja. Én barátkoztam volna, de ők nem akarták, hát tudomásul veszem. Más barátokat kell keresnem...

thetriggerhappy 2013.02.08. 14:04:41

@fepe:

irigyellek, baszod.
még pár komment és sírva fog könyörögni hozzád az ngm, hogy legalább a siralmas honlapjukat tartsd karban. ilyen tehetséget nem hagynak veszni a fijjug. és még lelkes is vagy, ami hatalmas plusz pont.

2013.02.08. 14:10:27

@Dr. Zerge:
hehe, leszociztak téged:):):) na látod ennyi. a fidesznyik ennyit tud, amint ellentmondasz kedves vezetőnek és bűnbandájának már libibolsi vagy :D:D:D

@cutcopy:
"2013-ra, 2014-re elérhető a 7 százalékos gazdasági növekedés."

ha 2014-ben 7% lesz a gazdasági növekedés a fityiszre szavazok.

marko11 2013.02.08. 14:10:33

@Zb74: Igaz. Viszont a válság óta, a gazdasági prognózisok beválása még annyi sem, mint a holnapra szóló időjárás előrejelzéseké.
Persze Matolcsy lehetne szerényebb az ígéretekben. De ezekben a prognózisokban, nyilván, több a miniszter, mint a közgazdász.
Hogy aztán jó politika-e nagyot ígérni, és kevesebbet teljesíteni?

Viktus 2013.02.08. 14:12:31

Csak annyit mondok:

SIKER!

2013.02.08. 14:16:12

@marko11:

ezt ugye magad se gondolod komolyan. tehát miniszterként totális faszságokat lehet mondani közgazdászként nem ????? ilyen matolcsy védést se láttam még ez egyre szebb. tehát gyurcsány is mondhatta volna hogy miniszterelnökként hazudtam nem mint ember?

2013.02.08. 14:27:52

@Dr. Zerge:

bár ha arra gondolok hogy Pozsgay elvtárs tűzi a székely zászlót akkor te tényleg egy libikomcsi vagy fúj :)

Viktus 2013.02.08. 14:50:56

Egyébként Matolcsynak volt jó meglátása is. Példátlanul sikeresen pusztul az ország.

Schwerer Gustav · http://menekulttabor.blog.hu 2013.02.08. 14:57:22

A cikkből nagyszerűen kitűnik, hogy ismét egy TECHNIKAI jellegű bírálattal van dolgunk.

A megfejtőkulcsot Balogh G. Ákos juttatja kezünkbe:

"Igazából azt nem értem, Matolcsynak miért kell 6-7 százalékos növekedést vizionálnia, ahelyett, hogy elismerné, küzdünk, mint disznó a jégen, és erősen bizakodunk, hogy nem szakad be alattunk."

Tehát miért kell más számot mondani?...

...mert egyébként minden rendben van? kisebb szám és akkor oké? "kommunikációs probléma"?

Az rendben hogy ZSUGORODIK A GAZDASÁG? Ez vajon ki miatt van? Ki van most kormányon? kinek a felelőssége? stb.

Még szerencse hogy 'ilyen ország nincs" (358.), tehát amiről Balogh G. Ákos ír, az NEM LÉTEZIK.

Jó kis szóbűvész ez a Balogh G. Ákos.
De legalább megfizetik érte.

2013.02.08. 15:15:50

és akkor egy szösszenet a nagy orbánista gázárcsökkenéshez:

www.ipon.hu/hir/ausztraliaban_a_szelenergia_olcsobba_valt_a_szenalapu_energiaknal/24083

és a lényeg belőle:
"az előrejelzések szerint a földgáz ára 2030-ra a mai triplájára fog emelkedni"

és akkor orbán az oroszoknak akarja eladni az országot. amikor nekünk az EUval együtt kéne az energiahatékonyságon dolgozni.

a fideszesek mind egy szálig:
-demokrácia ellenesek
-nyugat és EU ellenesek és ki akarnak lépni az euból

mielőtt valaki felkapná a vizet, fideszesekről szóltam, nem Jobboldaliakról. ugyanis a jobboldali és fideszes két külön dolog

marko11 2013.02.08. 15:26:05

@Belpo: Nem, közgazdászként is lehet totális faszságokat mondani. (Lásd az elmúlt 20-30 év mainstream magyar közgazdáit!)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.02.08. 15:30:36

Ideje, hogy összeszedjük a Pojácáék és a Fospumpáék közötti hasonlóságokat és különbségeket.

Hasonlóságok:
- Elkúrt gazdaságpolitika.
- Reformdüh.
- Általános inkompetencia.
- Osztogatás a jövő terhére.
- Osztogatás a kontraszelektált klientúrának.
- Nyugdíjaskényeztetés bármi áron.
- Korrupció, általános rohadás.
- Tenyérből etetett sajtókutyák.

Különbségek:
- Pojácáék nem igyekeztek bebetonozni a hatalmukat.
- Pojácáék nem törekedtek arra, hogy rajtuk kívül más ne legyen.
- Pojácáékat már jogosan elküldtük a picsába.

Folytatható, kiegészíthető.

dr. mesterséges színezék 2013.02.08. 15:39:51

@Holger Hartland: Pojácáék megelégedtek a pénz betakarításával, nem próbáltak még nyelvényekkel is házalni.

bz249 2013.02.08. 16:06:01

@Holger Hartland:
"- Pojácáék nem igyekeztek bebetonozni a hatalmukat.
- Pojácáék nem törekedtek arra, hogy rajtuk kívül más ne legyen."

A Pojacaeknak nem volt 2/3-a ugy konnyu ellenallni a 2/3 kisertesenek. ;)

Egyebkent a 2006-os valasztas megnyerese azert volt olyan rohatt fontos, mert azt hittek, hogy az EU-penzekkel orokre bebetonozzak a hatalmukat. Nem jott ossze, van ilyen.

Viktus 2013.02.08. 16:23:27

Eddig bírta a stabil 2013-as költségvetés
Már az első parlamenti héten, az év 43. napján átírhatják a büdzsét. Azt még nem tudni, mi változik.

index.hu/gazdasag/2013/02/08/eddig_tartott_a_stabil_2013-as_koltsegvetes/

Nem csoda ez az aratás éve!

Tündér_Lala 2013.02.08. 16:55:49

Ok 209-ben valóban javában tartott a válság.
De...
A legtöbb közgazdász V alaú válságot várt csak itt ott lehetett hallani W válságról. Hogy mire alapozva az egy másik kérdés, de M. erre alapozva beszélt.
Az európai államok lényegében ekkor pumpáltak a bankrendszerbe 4,5-5 eMd eurót, amitől az államok GDP-hez viszonyított adóssága megduplázódott (sok helyen. pld. Spanyol 40%-ról 80% -ra, Francia szintén, a görögök lényegében csődbe mentek, stb). Ezt a segítséget a pénzvilág meg is hálálta, felemelték a CDS felárakat és így a kamatokat.

A válság tehát nemhogy V de még W sem lett, hanem egy elhúzódó válság alakult ki. Ha M. hülye akkor a közgazdászok többsége hülye.
Ennyi.

Bell & Sebastian 2013.02.08. 17:10:50

Nem hülye ez a Matolcsy, sőt! Hibátlanul ki van dekázva mindenkinek a porciója, ennyi jut, oszt kuss legyen. Ha megmondaná az igazat, egyszerre vetne kockát a ruháira a Cseka és a Gestapo.

takács bálint (törölt) 2013.02.08. 17:26:07

@Tündér_Lala:
W alakú válságról (hullámzásról) nem itt-ott esett szó, hanem szinte mindenhol. egyébként orbán viktor a nyugat összeomlását jósolta (jósolja), és közben azt mondja, hogy a kormány nem számolt az euroválsággal. ez ugye egy brutális ellentmondás.

Alfőmérnök 2013.02.08. 17:34:29

@Holger Hartland: Kurva anyádat, ostoba faszkalap.

déjá vu39 2013.02.08. 18:38:55

@odabas: "Meg kellene csókolnotok Matolcsy seggét.."

Csókold meg Te!

benchmade 2013.02.08. 18:48:40

Sok mindent lehet a válságra fogni, de amíg a szomszédos országokban nő az ipari termelés és a GDP, nálunk meg mindkettő csökken, akkor inkább tükörbe kéne nézni.

2013.02.08. 19:13:54

@Alfőmérnök:
miből gondolod hogy komcsi??????????? (a fidesz az tele van komcsival) de a komment alapján te kitaláltad? :)

csak összeszedte a tényeket, nem találtam olyat benne ami ne lenne igaz

2013.02.08. 19:16:57

@bz249:

jaja ahhoz is barmok voltak, hogy a pénzt felhasználják. ez egyébként arról szól hogy a szakemberek 20 év óta menekülnek az országból. csak a resztli marad(ebbe beleértem magam is :):):):))

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.02.08. 19:30:30

@Belpo: Hagyd, ő a blog.hu bolondja. Egyébként ki nem állhatom a balliberalizmust, kártékony szarnak találtam Fletóékat meg a szadeszt, a Fideszre szavaztam 2010-ben, és kurvára nem örülök, hogy a Fidesz kezdi az előző bandát is alulmúlni, TEHÁT világos, hogy komcsi vagyok:

mandiner.hu/cikk/20130208_orangeorder_hogyan_ismerd_fel_az_mszp_s_kommentelot

:)))

2013.02.08. 19:42:53

@Holger Hartland:

:) igen elolvastam :), tényleg kezdenek a fideszpincsik teljesen behülyülni. mit akarnak ezek, minden ember viktorozzon minden nap?

amúgy mit szólsz ehhez:
"A parlamentnek pénteken benyújtott alaptörvény-módosítási javaslat alapján a felsőoktatási tanulmányok állami finanszírozásának törvényi feltétele lehet a későbbi magyarországi munkavállalás."

szerinted ez normális dolog? szerintem ezek a fideszesek - NEM JOBBOLDALIAK, ismétlem NEM JOBBOLDALIAK - hát izé szal itt valahol tényleg csúszik a kuplungjuk

Alfőmérnök 2013.02.08. 19:54:11

@Belpo: Az MSZMP utódpártját nem lehet egy lapon említeni a fidesszel. Aki ezt teszi, az komcsi.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2013.02.08. 20:01:06

@Holger Hartland: Őőő.. az neked nem viszi az ingerküszöbödet különbségileg, hogy az egyik löveti az ellene tüntetőket, a másik nem? Én meg már majdnem azt hittem, ember vagy... (A 2/3 csáberejéről meg valaki volt kedves értekezni, sz'al attól tartok, ha tehette volna, a pojáca legalább annyit baszkurálta volna a berendezkedést, mint emezek. És még az sem biztos, hogy nem csinálta volna szarabbul, ócskábban, pofátlanabbul. Azt ugye tudjuk - amennyire az ilyesmit lehet tudni -hogy nagy örömmel fogta munkátra a szolgálatokat belpolitikai célokra, politikai ellenfelek ellen.) Összességében hajlok igazat adni Alfinak...

2013.02.08. 20:01:55

@Alfőmérnök:
de bizony lehet, majd ha az ügynökakták ki lesznek plakátolva aztán nem ülnek pozsgayk meg hasonlók a fideszben + nem verik szét a demokráciát(a fidesz ezt teszi) akkor nem lesznek egy lapon említve

2013.02.08. 20:09:39

@Dr. Zerge:

le kéne már szállni erről a lövetésről mert nem hinném, hogy bárki parancsot adott volna "lövetésre", egyszerűen s.hülyék voltak a rendőri vezetők(lásd rátolták a fidesz gyűlésre a csürhét). Továbbá egyértelmű a különbség a tüntetések között a millás hőbörgés összehasonlíthatatlan az akkori eseményekkel(lásd bejelentések, engedélyek stb). Legyünk már egy kicsit józanabbak.

Alfőmérnök 2013.02.08. 20:10:57

@Belpo: Egy francokat, más az, ha egy pártban vannak komcsi ügynökök, és más, ha jogfolytonos egy komcsi diktatúra pártjával.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.02.08. 20:19:10

@Belpo: Ezt a baloldalon is játsszák... aki nem áll be azonnal és feltétel nélkül a Nagy Demokratikus Együttes Összefogás mögé, az fideszbérenc, Orbán szekértolója, stb.

A "röghöz kötés" szerintem elvileg rendben van. Magyarország nem olyan gazdag, hogy ingyen képezzen diplomásokat pl. skandináv országoknak.

@Dr. Zerge: Látod, én soha nem hittem, hogy ember vagy, így nekem nem kellett csalódnom. Gyurcsány nem lövette az ellene tüntetőket, az a lövetés meg a többi egy hatalmas elkúrás volt, ahogy az Gyurcsányéktól teljesen megszokott. Érdekes kérdés, mit kezdett volna a ballib 2/3-dal, de nem akarom kipróbálni. Mindenesetre 94-98 közt egész visszafogták magukat, a mostaniakhoz képest.

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.02.08. 20:19:49

@Belpo:

'nem hinném, hogy bárki parancsot adott volna "lövetésre"" --- írod.

Nem hát, műszaki hiba történt; maguktól elsültek a vadászpuskák és a könnygázgránát-vetők.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2013.02.08. 20:20:07

@Belpo: Ja, nem adott parancsot senki. Maguktól lőttek a rendőrőrmesterek. Idióta vagy. Ez abból is látszik, hogy neked a rátolás egy szakmai hiba. Édes ecsém, efféle hibákat
ad1 nem szokás elkövetni
ad2 ha mégis, akkor az egész kibaszott szolgálati úton fölgyűrűző felelősségre vonás szokott következni, és nem kitüntetés
ad3 valamirevaló demokráciában efféle megeste után egy miniszterelnöknek egyetlen tennivalója van a lemondás előtt: kirúgja a belügyminisztert.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2013.02.08. 20:21:42

@Holger Hartland: " Gyurcsány nem lövette"

Majdnem azt írtam: ostoba fasz vagy. Pedig nem. NEm vagy te buta. Aljas féreg, az vagy.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.02.08. 20:40:32

@Dr. Zerge: A golyóért már kár volna. :) Elvtárs.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2013.02.08. 20:42:29

@Holger Hartland: Ilyen egy igazi, szar, bolsevik: még a kivégzésemre is velem vetetné a lőszert, pfejj!

Alfőmérnök 2013.02.08. 21:24:28

@Dr. Zerge: A szemét nem lövetném ki, de egy viperás kezelést szívesen adnék ennek a patkánynak.

Alvarez 2013.02.08. 22:28:12

@Dr. Zerge: Az feltűnt, hogy 2010 után a tüntetők nem gyújtották fel a TV székházat és nem randalíroztak az utcán?
Előtte pedig szétverték a szép városunkat, így pont azt kapták, amit megérdemeltek.

vizipipa 2013.02.08. 22:30:04

@Virág et.: ...2009-ben 3,6% volt az államháztartási hiány, ebből lett úgy kb 4% 2010-ben...

Érdekes adataid vannak. Egyébként miért államháztartási hiány? Mert az a költségvetési hiány egy része és van némi mozgástér a kiszámításában?

Az Eurostatnál ezek az adatok vannak 2004-2014:
i.imgur.com/Kd6YmpS.jpg

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2013.02.09. 09:48:55

@Alvarez: Értem, tehát ha egy spontán tüntetésen, a megfelelő rendőri erőket a tv székház mögött dugdosván azzal szembesül a hatalom, hogy a (provokátorainak is köszönhetően) eszkalálódó hülyeség köztörvényes BTK tényállásokba torkollik, akkor nem az elkövetők felkutatása, perbefogása a föladat, hanem hetekkel később, tetszőleges ellenzéki tüntetők, noch dazu egy engedélyezett ünnepi megemlékezés résztvevőinek megveretése, halomralövetése.

Lofosz a seggedbe, te bolsevik korcs!

Egyebekben ez a város kb. annyira szép, mint egy kifestett kurva. (Éjjel, kivilágítva a Vár, Duna part, a hidak, meg az Andrássy út - megfelelő távolságból - nézhető. Közelről meg egy bűzös, koszlott romhalmaz.

vizipipa 2013.02.09. 11:10:17

A tv székháznál lévő rendőrök létszáma:

i.imgur.com/SdJNxsn.jpg

Alvarez 2013.02.09. 11:38:12

@vizipipa: nem értem az érvelést: ha valahol nincs elég rendőr, akkor ott gyújtogatni kell? Szánalmas ez a magyarázkodás.

cutcopy 2013.02.09. 14:35:17

@Belpo: "ha 2014-ben 7% lesz a gazdasági növekedés a fityiszre szavazok"

Jó, bár a 2014-es gazdasági növekedés csak a választások után, 2015-re lesz világosan megállapítható..

Tehetetlen Dodó 2013.02.09. 16:46:20

@Dr. Zerge: Ja, ez volt a legszebb, legdemokratikusabb, ez a random bosszúállás.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2013.02.10. 23:03:16

@cutcopy:

Mármint, hogy mekkora lesz a recesszió, akartad írni...

vantaan 2013.02.11. 10:16:16

.... már megint ELQRTAD Viktor jobb keze!
süti beállítások módosítása