Lépj vissza három mezőt! – ha beköszönt az energiaválság
2011. november 29. írta: nénike

Lépj vissza három mezőt! – ha beköszönt az energiaválság


  „Az összeomlás sorrendje: az erőforrás-kínálat csökken, a gazdaság zsugorodik, a közegészségügy, mint a legdrágább és legkifinomultabb ágazat, összeomlik, ezt követik a zavargások, járványok és éhínségek."

  Egyre többen tetszelegnek a rossz hír hozójának szerepében. Biztosan állítják: már nyergelnek az apokalipszis lovasai, hogy aztán végigvágtassanak Európán. A monetáris uniónak hamarosan annyi, újra előtérbe kerül a nemzetállamok gazdasági protekcionizmusa, a békének vége, szeretett hazánk pedig – a többi, energetikailag másoktól függő állammal együtt – mehet vissza a balettbe ugrálni.

  Magamat nem sorolom a károgók közé, de finoman emlékeztetnék, hogy 2014 végén tényleg lejár az orosz gázszállításról kötött, hosszú távú államközi szerződés (az E.ON szerződése, de ez itt most mindegy), s ha az elrugaszkodás évében sem villant valamit a pannon puma (tigris, jaguár), akkor bizony házi kedvencként fognak tekinteni ránk a tárgyalásokon. Jelenleg a hazai import 80%-át a Gazprom biztosítja. Nem véletlen, hogy Fellegi Tamás már 2012-ben szeretné beindítani a tárgyalási folyamatot, mint ahogy az sem, hogy az oroszok a pozíciómozgásra spekulálva kivárnak.

  Elektromos áram sem fejlődik minden bokorban, hamarosan be kell zárni több fosszilis tüzelésű erőművet, a paksi „tudásközpontban” pedig a négy blokkból egy kimúlik jövőre. Új reaktorok építése nélkül pedig (ami kb. 10 év és 4-5 milliárd euró blokkonként) a jelenlegi, országos igény 40%-át kielégítő szint nem tartható fenn. Mivel a magyar minden ellen aláír, amitől okkal, vagy ok nélkül fél, csak a vakszerencsének köszönhetjük, hogy a Greenpeace vagy más Atom Anti nem állt eddig elő a nagy nukleáris parára épített népszavazási kezdeményezéssel. Enélkül is kellően magas viszont az áram importaránya.

  A fosszilis energiahordozó gazdaságos kitermelése, előállítása zenitjére ért, 2020 körül már Európa is biztosan érteni fogja, hogy ez mit jelent a hétköznapokban. Az üzemanyagok ára ott fog drasztikusan elszállni; nem ortodox gazdaságpolitikát követve azonban mi időben ráálltunk a hozzászoktató lejtőre. A benzinfogyasztás az előző évhez képest nálunk már 20%-kal csökkent az év elején, a dízelt épp most minősítik le a magáncélú felhasználók. Alternatív hajtású motorok kifejlesztésére és elterjedésére egyelőre még várnunk kell.

  Ilyen körülmények között nem lenne meglepő, ha épp az Ipod-generáció figyelme fordulna elsőként a hi-tech megoldások felől a tűzifa irányába. (Ennek hatékony felhasználásában is van kellő intellektuális kihívás.) Az enni vagy fűteni dilemmája belátható időn belül rá fog világítani az energiaéhség csökkentésének szükségességére, és nem panel plusz pályázat szinten.

  Ami a kilencvenes években az FKGP monomániájának tűnt, a véráztatta ezer éves magyar anyaföld, újra előtérbe kerülhet. Elég világosan látszik ugyanis, hogy egy komolyabb energiakrízis esetén a föld jelentősen felértékelődik. Nyilván a jelenlegi városi komfortszint nem lesz tartható, az életmód legtöbb területén érvényesül a Lépj vissza három mezőt! büntetése, s ekkor a föld lesz újra a túlélés záloga. A nagyvárosok felől a kistelepülések irányába mozdulnak majd a tömegek, szabályosan beállunk háztáji termelésre, esetleg bioetanolra – ezt mondják legalábbis a köreimben settenkedő látnokok. De lehet-e így élni a XXI. század közepén?

  Ha sikerül Európának elkerülnie a háborút és feltartóztatni a migrációs nyomást a határokon, akkor egészen jó esélyét látom a 2.0-ás életminőség fenntartásának. Hisz a XXI. század civilizációjába ágyazottan bár, de most is működnek önfenntartó (jellemzően vallási alapon szerveződő) helyi közösségek. Persze diszkréten kacarászunk a somogyvámosi krisna falu tehénvédelmi programján, meg úgy általában az egész mutatványon.

  Aztán ott vannak a Svájcból Amerikába szakadt amishek, akik ravaszul megakasztották az idő kerekét valahol az 1700-as évek végén. Se telefon, se autó, se cipzár, mégis csordogál valahogy keresztény közösségeik élete. Már az is menő, hogy a német nyelv pennsylvaniai dialektusát beszélik, de lehet, hogy a Cosmo és a Playboy helyett ők lesznek egyszer az életmód-tanácsadóink is.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr113418240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

greybull 2011.11.28. 19:47:40

Hát nagy gebaszt látszik felsejleni, s a horizont alagútjának mélyén (sic!) a fény valszeg a gyorsvonat mozdonyáé - a 3 lépéstvissza lokomotívja világít egyre erősebben és egyre közelebbről...
Lőwy Árpádot tunnám idézni:
"Meg vagyunk már mi baszva mindörökké."
A Forma-1 pályán meg fogunk mi még izgulni a Hoffherr traktorok versenyén...

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2011.11.28. 20:05:32

én nem aggódok, a különböző, megújuló energiatermelési projektek kvótáit mindig többszörösen túljegyezzük. az már más kérdés, hogy a direkt vagy strómanokon keresztül a pályázatokat elnyerő eon és tsai persze hogy nem építik meg a projekteket, vagy amit mégis, az ausztriának termel. ja, meg volt közbe egy kormányváltás valamikor.

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2011.11.29. 08:16:44

Dumahammer tudja a megoldást, sőt készen is áll már az energiaválságra (kezében a sörétes puskával) csak éppen nem árulja el a receptet.

a sötétség seregeinek vezénylő tábornoka 2011.11.29. 08:28:15

Én azért nem látom a helyzetet ilyen sötéten, még ha a posztban írtak nagy része valóban be is következik. Ugyanis a modern kor "van királyi út" szemléletét már nehéz kitörölni, és a falusi emberek kényelmetlenségeinek jelentős részét a "nincs királyi út" makacs gondolata okozza.
Ha valamit megtanított a XX. század, akkor az az, hogy próbáljunk meg a dolgokra újabb és újabb szemszögből nézni, és új megoldásokat találni.
Lásd például: fatüzelés. Romantikus dolog téli hajnalon felkelni a hideg szobában, és kimenni fáért (ne adj isten hasogatni), és várni, amíg bemelegszik a lakás, de egy pelletkazán kényelmesebb. Egy kis közösségnek pedig lehet egy saját kis pelletgyára, és a pelletkazánnak sem kell feltétlenül tizedfokra pontos termosztáttal meg csipekkel működnie, ki lehet találni valami ügyes mechanikus adagolószerkezetet, ha egyáltalán nem lenne áram bizonyos napokon.
Lehet, hogy a jövő kicsit steampunkos lesz, de nem kell feltétlenül kényelmetlennek lennie.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.11.29. 08:44:43

Attól tartok ez nem ilyen eccerű, hogy ha szénné(hehe) drágul a vellany meg a benzin, akkor fölcsapnak a tömegek háztáji önellátónak. Az ilyesmihez sok minden kell ám, ami a tömegeknek nem sajátjuk. Kultúra pölö, afféle istenes hétköznapi, meg munka~, meg persze a mezőgazdasághoz értés tudáskincse. És legfőképpen az izgága ostobaság, a hiperaktív kivagyiság helyett türelem és alázat. Az efféléket nem kézbesíti a postás az utolsó villanyszámlával. Szóval ha a tömegbolondítás befuccsol, akkor a tömegek korának a tömeggel egyetemben van vége. Nem árt nemelfelejteni, hogy a népességrobbanás maslow-piramisában az iparosítás és a nagyüzemi mg az alapszint. Ha ezekhez nincs nafta, akkor hiába termelnek elméleti háztáji biomasszaerőművek pár elméleti wattot az elméleti nethez. (És hiába kezd veszett kapálásba, meg tyúketetésbe megannyi állástalan főkönyvelő, lemezlovas, autókereskedő vagy drogdíler.)

Amúgy összeomlási forgatókönyvet nem érdemes fabrikálni, hisz nyilván nem volt még, hogy 7Mrd ember alól csússzon ki a plazmatévé. Másrészt, hogy mekkora problem is az a három mező visszafelé, arra nagyon jó példa található, mit tesz isten épp az európai történelemben - tessék megnézni, mire volt képes Róma, és tessék rácsodálkozni, hogy egyes eredményeit majd másfél évezreden át nem sikerült megismételni! No, ilyen, amikor egy fél kontinensnyi kultúra omlik. Hogy milyen lesz a globalizált tömegkor alkonya, szerintem senki sem tudja. De biztos nem lesz vidámabb menet.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.11.29. 08:47:35

A mai technologia-fetisizmus egy Vilagfalo letrehozasahoz vezet!
tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/2011/08/vilagfalo.html

Tanulj meg butyokmagot termeszteni, amig nem keso!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.29. 08:50:10

Orbánnak erről kellett volna beszélnie Kötcsén (ma nem itt tartanánk):

„(...)

...a közösségek szerepe óriási. Megtartó erőt, támaszt és védelmet jelentenek az elesetteknek, ugyanakkor alapvető tájékozódási pontul szolgálnak saját tagjaik számára. A jövő ezeké a közösségeké. A falura települt, legtöbb feladatukat maguk ellátó közösségek válhatnak jellemzővé, melyek a tudásközpontokkal állnak kapcsolatban, ahonnan beszerzik azt, amelyet csak ezek a régi városmagokra épült központok állítanak elő - persze csak akkor, ha sikerül a békés átmenetet biztosítani.

Jelenleg Magyarországon az egyetlen nagyjából világos jövőképpel rendelkező, a teljes országot lefedő szervezet a katolikus Egyház, és a történelmi felekezetek. Mivel azt nehéz megjósolni, hogy milyen hatalmi változások várhatók a magyar állami életben, ezért úgy kell készülni, mintha nem várhatnánk külső segítségre. A teendők világosak.

1. A KÉSZ segítségével fel kell kutatni azokat az értelmiségieket, akik elfogadják a fentieket, és hajlandók tenni valamit az ügy érdekében. A feladat a következő: magasan képzett szakembercsoport vizsgálja meg a lehetséges utakat, illetve a legjobb megoldás kidolgozása után készítse elő a híveket és a papságot a teendőkre. Az ismeretek átadása, illetve a megoldások felvázolása fontos lehet akár egy plébánia felújításakor, de az egyházmegyei tudásközpontok létrehozásakor is.

2. A meglévő egyházi közösségeket fel kell készíteni, hogy sokkal nagyobb nyomást is kibírjanak, mint amilyen ma nehezedik rájuk, ugyanis ez csak lélektani, míg akkor fizikai lesz. A közösségi tudat, és a társadalmi/személyes kapcsolatok erősítése képessé tehet egy közösséget azonosságtudat és túlélőkészség kifejlesztésére egy olyan világban, ahol a polgárok egy része rendezetlenségbe fullad. Az alapvető közösségek, közösségi magok nem árt, ha egybeesnek a jövendő fenntartható faluközösségekkel, de legalább részét képezik annak.

3. Minden egyházmegyében ki kell jelölni 5-10 fontos plébániát, melyeket fenntartható módon fel kell szerelni, és amelyekből szükség esetén ellátható akár az egész egyházmegye. A papság és a hívek részaránya ezekben a zűrzavaros időkben növekedni fog, hiszen a társadalmi összeomlás folyamatában az egyetlen szilárd pont maradhat, mely világos értékrendet képvisel. A pásztori feladatok ellátása azonban legjobb esetben is az 1930-as évek színvonalán képzelhető el; a szerző becslése szerint a hanyatlás közepesen derűs előrejelzés szerint itt állítható meg.

(...)

Az összeomlást csak olyan közösségek képesek túlélni, melyek rendelkeznek azokkal az ismeretekkel, melyek a fenntartható élethez szükségesek, továbbá ismerik azt a hibás utat, melyet elődeik jártak be. Helyes és az ember számára üdvösséget adó jövőképpel rendelkeznek a történelmi keresztény gyülekezetek, főképp pedig a Katolikus Egyház. Országos hálózatuk biztosan szerephez jut a jövendő összeomlás utáni értékmentésben. Ráadásul itt még fellelhetőek a gondolkodás korrumpálódása előttről való bölcseleti elemek, amelyek mentén felismerhető a szerző által is leírt elcsúszás az istenképűségtől az emberiség történelme során. Ha pedig megvan a hiba, talán még egyszer nem sétálunk bele.

Az élő közösségek képesek elviselni azt a lelki és fizikai nyomást, melyet a mai rend szétesése eredményez majd, és képesek lesznek hálót alkotni ahhoz, hogy létrejöhessen egy új társadalom. Az Egyház szerepe óriási. Vezetői itthon még nem mindig látják tisztán a teendőket, néha még a válságot sem – de itt minden lehetőség adott a felismerésekhez, és a társadalom továbbéléséhez. Hiszen a Isten Egyházát a Szentlélek vezeti.

(...)

Ha nem teszünk semmit, hazánk, a nyugati világ részeként 2015-ig bezárólag belesodródik a polgárosult világ végét jelentő erőforrásválságba, mely porba dönti a tudományos és ipari vívmányok mellett a ma megszokott egész életünket. Ehhez semmit sem kell tenni, csak folytatni eddigi életvitelünket…

(...)”

www.uni-miskolc.hu/okogramma/jelentes.pdf

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.29. 09:15:37

@Doomhammer:

Szánalmasak vagytok, @Doomhammer! De nyugi! A te sebeidet is ki fogja tisztítani egy Nővér egy plébánia udvarán. Már ha lesz Nővér és lesz plébánia és annak udvara, ahol kitisztíthatja.

ü
bbjnick

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.11.29. 09:20:14

@bbjnick:
Bocs, de felhaboritonak tartom, amit itt muvelsz. 2015-tel vagy kesobbi datummal hitegeted a bloggereket, amikor pedig a kaoszpont minden tudomanyos szamitas szerint mar jovore itt lehet. Most kell elkezdeni felhalmozni es a tealtalad lesajnalt Nyugat mar meg is kezdte - lasd milyen csodalatosan nagy kereslet volt a Fekete Penteken.

Teged ki fizetett le, hogy elaltasd az eberseget?

Viktus 2011.11.29. 09:34:30

Néhanapján belöknek mindenhol egy ilyen világvégés zanzát ...

X Y kronosz óra 2011.11.29. 09:35:30

A halál kamionja mindenkit elgázol, lá-lá-láááááá

www.youtube.com/watch?v=L7WZkZRWbpc&feature=related

evil overlord (törölt) 2011.11.29. 09:54:50

@bbjnick: Muhaha, bedőlt Doomnak. Amúgy a miskolci cikk kissé naiv, az Egyház messze nem rendelkezik akkora "társadalmi támogatottsággal, mint a háború előtt.

Robinzon Kurzor 2011.11.29. 10:10:33

A kőkörszaknak sem azért lett vége, mert elfogyott a kő.

És eddig egyetlen korszakváltás utáni új paradigmákat sem sikerült előre, az éppen megszűnő korszakból kikukucskálva eltalálni.

Robinzon Kurzor 2011.11.29. 10:12:29

@Dr. Zerge:

Szinte teljesen egyetértünk (fura ezt így leírva látnom).

bz249 2011.11.29. 10:36:06

A paksi blokk megsem kapott elettartamhosszabitast? Mert abban az esetben kettoezerhuszonharminconban jon elo a problema.

Egyebkent arrol, hogy milyen amikor megszunik a modern civilizacio hatterinfrastrukturaja van kiserleti tapasztalatunk. Eszak-Koreaban lehet tanulmanyozni, hogy mi tortenik olyankor, ha nincs olcso szovjet olaj a trakeszba meg a mutragyagyarba.

Nem lepj vissza harom mezot, hanem tomeges ehhalal a kovetkezmeny neve. Es ugye az eszak-koreaiak eleve alacsonyabb termelesi szintrol zuhantak vissza, raadasul sokkal fegyelmezettebb banda.

Bell & Sebastian 2011.11.29. 10:47:59

A reset után a gép nem szokta visszaadni a nyolcadik pályát, betölti elölről.

Alacsonyabb szintre esve kevesebb fölösleget kell majd beosztania a mindenkori rablóbandának, azt meg végképp nem akarják.

A szükséges technológiákat gyorsan fel lehet fejleszteni, ha rágyúrunk és hagynák. De az erőforrásokat -mint láthatjuk- nem a helyi közösségek, nem az államok, de még csak nem is az Unió osztja szét, hanem a Piac és a Befektetők.

A piac és a Befektetők egy baloldali geci, baloldali gecikkel meg pont eddig lehetett eljutni. Ha majd negyed ekkora lesz a Piac egynyolcadnyi befektetővel, akkor talán.

A FED megszórta a világot fedezetlen pénzzel, ez a jelenség lényege. Előbb vissza kéne lapátolni a szart a lóba és máris jobban élnénk.

evil overlord (törölt) 2011.11.29. 10:48:12

@bz249: Paks kapcsán touché :)
Azért a segghülye észak-koreai vezetés a szűkös erőforrásokat a mezőgazdaság és alapvető ipar helyett fegyverkezésre költi. Ez így nyilván túlzás, de akinek kilóg a segge a gatyából, az ne akarjon atomfegyvert.

bz249 2011.11.29. 10:55:09

@evil overlord: nem konnyu am a komenista diktatorok elete, eleve egy csomoan fenekednek ellenuk ugye (pedig Eszak-Korea legjobb vedelme a megszallas ellen, az hogy csontszegenyek es nincsenek kapcsolatban a kulvilaggal... vagyis a vilag osszes penze keves lenne a felzarkoztatasukra).

Egyebkent itten van a buzatermesuk alakulasa:

media.treehugger.com/assets/images/2011/10/highlights17_prk.PNG

Ez a grafikon annyira nem is durva, viszont a kovetkezmenyek ismereteben...

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.11.29. 11:03:50

@bz249: Attól tartok, a búzatermés kevéssé releváns ottan. Rizsről nincs?

bz249 2011.11.29. 11:13:41

@Dr. Zerge: oppardon a grain az nem buza volt, hanem gabonafelek osszesen

Egyebkent rizsa
www.fas.usda.gov/remote/korea/rice.html

es kukorica
www.fas.usda.gov/remote/korea/corn.html

csakb 2011.11.29. 11:18:17

@bz249: Biztos béna vagyok, de én erről nem találok egyértelmű információkat. Az erőmű honlapján van egy csomó hablaty és tanulmány, csak az nincs leírva, hogy akkor most mi is van.

Érdekes, hogy a magyar wikipedián az 1-es blokk leállítására 2012-t írnak, míg az angol nyelvűn 2032-t. Rendes forrás nincs egyik dátumhoz sem.

en.wikipedia.org/wiki/Paks_Nuclear_Power_Plant

hu.wikipedia.org/wiki/Paksi_atomer%C5%91m%C5%B1

evil overlord (törölt) 2011.11.29. 11:22:58

@bz249: Izé, ebben a táblában az MT az TNT-egyenérték? Ui. erősen kétlem, hogy 2-3 MT rizs teremne hektáronként.

24 millió emberre a 3-4MT/év gabona nyilván kevés (haszonállatról nem is beszélve).

Bell & Sebastian 2011.11.29. 11:27:20

Belsős aszonta, hogy hosszabbítás, plusz két blokk. Nem hinném, hogy kamuzott, mert nincs más út.

A magyar részegységek így is fokozatosan cserélődnek a karbantartás során, ugyanis egy nyomorult villanymotor nem sok, de annyit sem gyártunk már ebben a nagyságrendben. Német és fhranszia ott minden, ami segédberendezés. Csak maga a reaktor orosz, legalábbis az elve.

evil overlord (törölt) 2011.11.29. 11:42:02

@Bell & Sebastian: Noscak, végre elszánták magukat a bővítésre. Tényleg nincs más út (a zöldbe borult németek hülyén fognak nézni, amikor Iván emeli a gáz árát).

Robinzon Kurzor 2011.11.29. 11:54:42

@Bell & Sebastian: "Csak maga a reaktor orosz, legalábbis az elve."

A maghasadás is egy ruszki geci?
Ne bassz!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.29. 12:16:41

@evil overlord:

"a miskolci cikk kissé naiv, az Egyház messze nem rendelkezik akkora "társadalmi támogatottsággal, mint a háború előtt" --- írja.

Maga szerint a Caritas előtt csak és kizárólag katolikusok állnak sorba az (ingyen) egytálételért?

"végre elszánták magukat a bővítésre. Tényleg nincs más út (a zöldbe borult németek hülyén fognak nézni, amikor Iván emeli a gáz árát)" --- írja.

Tudja, hogy mi jut nekem erről eszembe? Amikor a művi abortuszon átesett nők megvetően beszélnek a gyermekeiket megtartókról: majd megtudják, ha nem tudják mivel betömni a sz*rgyárak üvöltő pofáját!

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.29. 12:17:37

@Bell & Sebastian:

"Előbb vissza kéne lapátolni a szart a lóba és máris jobban élnénk." --- írja.

Pontosan!

ü
bbjnick

evil overlord (törölt) 2011.11.29. 12:28:15

@bbjnick: A cikk az összeomlásról szól, azaz amikor a jelenlegi rendszer darabjaira hullik. Állami beavatkozás nélkül káosz lesz, az emberek nem azért mennek a plébániára, hogy segítséget kérjenek, hanem azért, hogy fosztogassanak.

Nem tudom milyen alapon mossa össze az abortuszt a nukleáris energiával. A CO2 emisszó miatt pedig komoly klímaváltozás várható, esély van rá, hogy beledöglünk.

ÁrPi 2011.11.29. 12:38:02

@Doomhammer:

Eligazítást kérnék a tirpákiaiaktól. Miként viszonyul a megfelelő helyen jobb felső sarokban lévő Mester a László professzor úrhoz?

ÁrPi 2011.11.29. 12:44:51

@evil overlord:

ÉS?

"az Egyház messze nem rendelkezik akkora "társadalmi támogatottsággal, mint a háború előtt."

Logikailag konzisztens dolog viszont azt állítani (különösen egy Bbjnick-féle emberalak állíthatja emennek a blogpostnak a kontextusában), hogy ez a fent idézett fontos megjegyzésed annyival simán riposztolható lehet hogy

"még nem".

Bell & Sebastian 2011.11.29. 12:54:33

@evil overlord: Vagy kitelepítik az erőműveket a perifériára, nem? Duplán nyernek, ha elsózzák a sajátjaikat.

@Robinzon Kurzor: Könnyűvizes reaktor, azon belül nyomott vizes, ez az elv, amely a legősibb konstrukció.

@bbjnick: Le kell szakadni Amerikáról, írom ezt amcsi technológián, valószínűleg egy amcsi elemzőnek, másodsorban. Hogyan? -ez a kérdés.

Bell & Sebastian 2011.11.29. 12:57:21

@ÁrPi: Mint Charon ladikja oda és vissza, Illés szekeréhez.

ÁrPi 2011.11.29. 13:04:05

@bbjnick:

Ugyanmár.

Ugyan már a kisdedek akik üvöltenek és kakálnak , azok undorítóak netalán a művi abortuszon átesett nők szemében - amiként azt te moondod, de a német kormányzat -- az leendő aktuális kormányzat -- visszakozni fog idővel - szerintem - az atomerőműveik tényleges bezárásától.

A németek nem maradhatnak olyan vakmerőek hogy megvetően beszélve szaros energiaforrásnak tekintsék az atomenergiát. A Fukushima után beszartak és az energiapolitikai döntésük elhamarkodott volt, mégha szép zöld is az a döntés.

ÁrPi 2011.11.29. 13:09:32

@Bell & Sebastian:

amcsi elemzőnek???

bz249 2011.11.29. 13:13:53

@ÁrPi: a nemetek majd megoldjak, jelenleg Nemetorszag elektromos energia exportor.

Persze ehhez mondjuk az kell, hogy a csodas Garzweiler kulszini fejtes megkapja az elettartam hosszabbitast.

www.riesener-gymnasium.de/cms/images/stories/Schulfahrten/garzweiler1.jpg

ÁrPi 2011.11.29. 13:14:22

@bbjnick:

Nyihaha :-)

Szart egy nagy kupac fedezetlen hitelpénzt az apokalipszis FED nevü lovasa, és mi mostan egyetértünk abban hogy azt vissza kéne lapátolni.

Konszenzus van itten, vagy mi?! :-D

Corporate Soldier 2011.11.29. 13:22:01

@bbjnick:

Ez mind szép és jó, egyvalamit azonban kifelejt a szerző: az említett közösségeknek sürgősen el is kell kezdeniük megszervezni a saját védelmüket, beleértve ebbe a fegyverkezést is.

Mert azt ugye nem gondolja senki komolyan, hogy az önszerveződő (katolikus, stb.) közösségek felhalmozott/megtermelt javait nem akarják majd mások megszerezni.

Corporate Soldier 2011.11.29. 13:22:07

@bbjnick:

Ez mind szép és jó, egyvalamit azonban kifelejt a szerző: az említett közösségeknek sürgősen el is kell kezdeniük megszervezni a saját védelmüket, beleértve ebbe a fegyverkezést is.

Mert azt ugye nem gondolja senki komolyan, hogy az önszerveződő (katolikus, stb.) közösségek felhalmozott/megtermelt javait nem akarják majd mások megszerezni.

ÁrPi 2011.11.29. 13:26:06

@bz249:

:-D
Gyönyörű ez a zöld szín.
Egy külszíni fejtésnél mit jelent az hogy élettartam hosszabbítás ??
Tovább kapirgálhatnak ?

Egyébként pedig elköltözöm ide a Dunakanyarból (ha végképp nem épül tározós vagy bármily vizierőmü) . :-D

Bell & Sebastian 2011.11.29. 13:31:06

@ÁrPi: Na jó, az előszűrést nagyrészt szoftverek végzik, de próbálja csak meg kimondani hangosan, hogy az a zsidóbérencz Bush a saját fővárosában megholokausztizált közel háromezer zsidót, hogy a zsidó hadiipar érdekei mentén elmehessen mindenféle praekeresztény népeket öldösni, akkor rögtön felfigyelnek magára a CIA atombiztos ecselonbunkerében, mert nem fogalmazott elég publiszitikorrekten.

Büdös, tevebaszó arabot kell mondani és akkor gond nélkül átcsúszik.

ÁrPi 2011.11.29. 13:44:45

@bz249:

Köszi az infót.

Van nekik még harmincegynéhány turkálós dúskáló duhaj évük. :)

A teljes zöldség megtalálása előtt. És addigra már a müanyaglakat is rárohad az ócska zatomerőmüveik ajtajára, és kizöldül a fű az udvaron, hosszú idő az.

evil overlord (törölt) 2011.11.29. 13:53:36

@ÁrPi: Erre pedig azzal lehet válaszolni, hogy a remény hal meg utoljára :)

@Bell & Sebastian: Támogatom: VVER-eket Ukrajnába, mi pedig dőzsölünk a tranzitdíjból :)

Refuse/Resist! 2011.11.29. 14:03:09

@Doomhammer:
Legszívesebben guillotinenal szalámiznám össze a Fejlődés ilyen mucsai porbaragadt kerékkötőit! (csupán az Emberiség érdekében)
Mit képzelsz te visszamaradott szarszagú büdösparaszt, azt hiszeda bütyökmagoddal megállíthatod a Haladás Szekerét?
Azt hiszed, hogy csak azért, mert egy kicsit csökkent az olajtermelés (NEM FOGYOTT EL AZ OLAJ, HÚGYAGYÚ), megáll a világ?
Nézd meg, mennyit nőtt pl. a napenergia!!!!!
NEM AZÉRT LETT VÉGE A KŐKORSZAKNAK, MERT ELFOGYOTT A KŐ!!!!!!!!!!!!!!!!!!

@Robinzon Kurzor:

ÍGY VAN!!!!!!!!!
VÉGRE ÉRTI VALAKI, HOGY MI A hALADÁS!!!!!!!4444444444444

Bell & Sebastian 2011.11.29. 14:03:22

@evil overlord: Úgy érzi, ukrán fennhatóság alá kerülünk? Hmm..., de akkor nem lesz tranzitdíj.

Maga most súlyos önellentmondásba keveredett. Nem is csoda, ha állandóan marxista terminológiákat használ.

Biztos ezt a VVER -t is a fasiszták találták ki, fogadni mernék! Akkor cseppet sem csodálkozom, hogy erről is le kell mondaniuk a németeknek. (Igaz, cserébe kapnak Lédigágát a pofájukba, ami végül is egy jó üzlet. Csak jobb, mint a régi, klezmer alapú indulóik. Vagy ez is az? Ki tudja.)

evil overlord (törölt) 2011.11.29. 14:07:14

@Bell & Sebastian: Nem, az Eon elfoglalja Ukrajnát (ha már a Heernek nem sikerült megtartania) és telerakja VVER-rel. Mi mint derék szövetséges, szép pénzt kapunk a villanyszállításért.

Ahol fasisztáznak, ott én fasiszta vagyok. Le a marxistákkal, Sieg!
(A Fahne hoch klezmer lenne? Szegény Adolf, biztos forog az üstben.)

ÁrPi 2011.11.29. 14:10:02

@evil overlord:

Gonosz óverlord ugye nem a "hit, remény, szeretet" hármasára gondoltál, hogy a Lepény hal megy elsőre

:)

Noshát, a miskolci cikk perszehogy nem közölt a társadalmi támogatottság alakulására semmilyen grafikont sem,
ilyenek ezek.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.11.29. 14:19:30

@Refuse/Resist!:
Fogalmad sincs a fejlodes korkorossegerol, te seggfej. Most a Vaskorban vagyunk, ahova a regesregi Aranykorbol jutottunk. Az Aranykor azonban meg egyszer eljon, csak elore kell mennunk az uton. Amit azonban mi elorehaladasnak erzunk, az semmi mas, mint korbejaras. Ebben a korben visszajutunk az Aranykorba, megis menni kell, mert mast nem tehetunk.

Nem hiszem, hogy a bugrisagyaddal ez megertened, de itt van egy kis olvasnivalo az elkovetkezo 100 evre (annyi ido alatt megerted talan).
hu.wikipedia.org/wiki/Aranykorm%C3%ADtosz

ÁrPi 2011.11.29. 14:35:02

@Bell & Sebastian:

Tökéletes a nikked Amperszand :)

Refuse/Resist! 2011.11.29. 14:39:59

@Doomhammer: Buzi görög filozófusok és beszívott cigányképű jógik képzelgéseivel jössz itt nekem, miközben egy olyan MacBook-on olvasom ezt, ami erősebb, mint 30 éve az összes számítógép volt?
A Tények mellettem állnak: eljutottunk a Holdra, 275-tel száguldozhatok a BMW terepjárómmal és síelhetek Dubaiban.
Tudott ilyet a szőrös-seggvakarós ősember, vagy nem?
De te inkább egyél pránát, és várd a soha el nem jövő aranykorodat, te nyálcsorgató debil!

evil overlord (törölt) 2011.11.29. 14:48:10

@ÁrPi: A kincstári optimizmusról szóltam vala.
Pontosan, ezek igazi reakciósak. Bezzeg az Ész követői.

X Y kronosz óra 2011.11.29. 14:49:30

@Refuse/Resist!:

Na látod, ennyit ér a MacBook-od. Már el is romlott rajta a CapsLock.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.11.29. 14:53:38

@Refuse/Resist!:
Nem hiszem, hogy a MacBook-od eleg szivos ahhoz, hogy kiasd a szikkadt agyagbol a butyokmagcserjet vele. Marpedig vagy a butyokmagcserje, vagy az ehenhalas, mert aram nem lesz.

Akkor majd sirva gondolhatsz vissza a kozponti futeses lakoparki lakasodba, hogy ott milyen konnyu volt befuteni egy hideg telen. De ez a konnyedseg annak volt koszonheto, hogy megettuk a Fold Urhajot elore 2000 evre. Jobb lett volna, ha megmaradunk a butyokmagnal, akkor nem lenne mire sirva visszagondolnunk, ha eljon az elkerulhetetlen.

bz249 2011.11.29. 14:58:32

@Doomhammer: elarulok maganak egy titkot:

Kb. otmilliard ev mulva felfujodik a Nap es elemeszti a Fold urhajot. Vagyis igyis-ugyis vege. Egy jo okot modjon, hogy miert ne zabaljam tele magam ezen a pusztulasra itelt vilagon?

Refuse/Resist! 2011.11.29. 15:07:35

@Doomhammer: Azt hiszed, hogy az ásóbotos bantunégerek felvehetik a versenyt a napelem-meghajtású bütyökmagcserje-kombájnommal?
Kapirgáljátok csak a földet, én röhögök majd rajtatok a passzívházamban!!!
Esetleg majd parancsolok a 2 méteres 3D TV-mnek, hogy mutasson egy reality show-t az ásóbotos bütyökmag-gyüjtögetőkről!
@X Y kronosz óra:
No, még egy debil bütyökmag-gyüjtögető...

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.11.29. 15:17:56

@bz249:
Egyet mondok: 2012. Tehat legfeljebb egy kicsit tobb, mint egy evig zabalhat, utana nyomorultul el fog pusztulni. Mig ha megbekel a korkoros fejlodessel es a butyokmag-koszttal, akar meg evekig huzhatja.

Gondolja meg.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.11.29. 15:23:50

@Refuse/Resist!:
A Tenyek azt mutatjak, hogy a napelemes butyokmag-kombajnod nagyobbakat harap a Fold Urhajoba, mint a megelozo technologia. Ki tudhatja, hogy az uj. szornyu technologia, ami a napelemes kombajnodhoz kell nem okozza-e az osszes foldi elet elpusztulasat? A paksi atomeromuvel nagyon kozel vagyunk hozza, tudd meg, hogy a kibersarkany barmikor elpusztithatja a vilagot.
tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/2011/11/mi-penzunkbol.html
Mindezt csak azert, mert te nem vagy hajlando tabortuzon sutni a reggeli piritosodat. A te lustasagod miatt pusztul el a vilag. En viszont nem akarok elpusztulni, tehat pusztan jogos onvedelembol fel fogom egetni a butyokmag-kombajnodat. Vagy te is tiz kormoddel kaparsz, vagy egj el vele egyutt.

evil overlord (törölt) 2011.11.29. 15:32:33

@bz249: Egy Haladár erre azt mondaná, hogy addigra hiperhajtóművelt szerelnek a Földre, így megússzuk a felfúvódást. A gyorsuló tágulásra még nem tudtak mit mondani.

bz249 2011.11.29. 15:40:08

@evil overlord: butyokmaghajtasu hiperhajtomuvel? Pff

@Doomhammer: rajottem mar mi a baj magaval. Maga egy nyomorult materialista, aki inkabb meginna a sajat vizeletet, ha ezzel a nyomorult szenvedeset par nappal meghosszabithatja. Egy ilyen szanalmas vegleny persze valoban lathat ertelmet a puszta kezzel butyokmag-kaparasban, aki azonban valoban ember az nem.

evil overlord (törölt) 2011.11.29. 15:43:22

@bz249: A bütyökmag a prolik étke, az Elit steaken fog élni a jövőben is. Ráadásul Ön defetista: csak pár évtizedig kell bütyökmagot enniük a proliknak, utána eljön a Jó.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.11.29. 16:02:51

@bz249:
Hanem inkabb meghal, ha elfogy az olaj es nem jut mindennap belszin az asztalara. Es meg engem hiv materialistanak.

Maga valojaban egy konzumidiota, en viszont hiszek az emberiseg szakralis kuldeteseben es abban, hogy erdemes tovabb masirozni a Vaskor homalyaban az Aranykor fele meg akkor is, ha csak a butyokmagcserje tabortuzon fustolt kerge volt reggelire. Maga biztos megenne a levelet is es jol tenne: az mergezo es egy hatramozditotol gyorsan megszabadulhatnank.

bz249 2011.11.29. 16:15:38

@Doomhammer: "ha csak a butyokmagcserje tabortuzon fustolt kerge volt reggelire."

Nagyon helyesen mondja, csak azok hihetnek a maga altal kinalt disztopiaban, akik egeszen megkergultek.

"Maga biztos megenne a levelet is es jol tenne: az mergezo es egy hatramozditotol gyorsan megszabadulhatnank. "

Mint mar mondtam legfeljebb ember alatti lenyek elhetnek ugy, ahogy maga elkepzeli, viszont mennyi idobe telik vajon ezeknek a szanalmas roncsoknak felismerni, hogy a butyokmagcserjet kifaraghatjak es egymast leszurva lenyegesen taplalobb feherjeforrashoz juthatnak.

www.blastwave-comic.com/index.php?p=comic&nro=48

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.11.29. 16:21:43

@bz249:
Maga nagyon teved, hogy ez hit lenne. Magam is szivesebben ennek belszint minden nap, mint az a redvas butyokmagcserjet, mivel a butyokmagcserje nem csak ragos, csak minimalis mertekben taplalo es nyelocsovet karosito mereganyagot tartalmaz, de szornyen budos is.

Viszont eleg, ha veszi a Tenyeket. Nezze meg a grafikonokat, amig meg van aram. Az emberiseg lelekszama exponencialisan no, az olajkitermeles pedig exponencialisan csokken. Az altalunk okozott uveghazhatas miatt a Duna-Tisza kozen sivatagga valik a homokhatsag es a homokduneken csak a butyokmagcserje el meg.

Nem lesz valasztasunk. Vagy alkalmazkodunk, vagy elpusztulunk.

Bell & Sebastian 2011.11.29. 17:00:23

@Doomhammer: Na hallja, maga csak a bütyökmag-kereskedők előretolt helyőrsége lehet, ha ekkora hévvel reklámozza ezt az amerikai, génkezelt szarot.

Rendes magyar sztalinljúgyi ördögszekérrel táplálkozik. Annak elejtése még némi sportértékkel is bír, versenyre kelve a széllel kell hátulról becserkészni és kíméletlenül ledöfni. És még védekezik is a besnye a tüskéivel. De nagyon megéri, mivel az ördögszekér fogyasztása fellendítené a hazai ördögszekér termesztést és nem szorulnánk az import, génkezelt, felülértékelt bütyökmagra.

Ha Magyar, most, rögtön felugrik az ördögszekér projektre, vagy rághat bütyökmagot, míg meg nem könyörül magán egy ápoló.

Nem fogja kitalálni, mivel jönnek majd magáért az alternatív angyalok? Nem is bütyöklaptikán!

bz249 2011.11.29. 17:05:00

@Doomhammer: "Az altalunk okozott uveghazhatas miatt a Duna-Tisza kozen sivatagga valik a homokhatsag es a homokduneken csak a butyokmagcserje el meg."

Tegyuk fel, hogy mondjuk az Duna-Tisza kozen csak a butyokmagcserje no meg. Vegyuk szakralis oseink, vajon mit tenne Arpad vezer ebben a helyzetben.

Ezt sajnos nem tudhatjuk teljes bizonyossaggal, azonban tudjuk mit tett amikor a szabadkomuves kazarok tonkretettek a sztyeppet. A legelovalto gazdalkodas modszeret kovetve tovabballt es rohogott, amikor a tudjukkik orszaga osszeomlott.

Ezert joggal feltetelezem, hogyha a tudjukkik globalis felmelegedest zuditanak a Karpat-medencere akkor a Arpad vezer felkapna a jurtat es athajozna Gronlandra, ahol eppen idealisak lesznek a korulmenyek es rohogne a sok szerencsetlen butyokmagkaparon. Az igazi magyarok mindigis igy alkalmazkodtak.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.29. 17:12:44

@Corporate Soldier:

"Ez mind szép és jó, egyvalamit azonban kifelejt a szerző: az említett közösségeknek sürgősen el is kell kezdeniük megszervezni a saját védelmüket, beleértve ebbe a fegyverkezést is." --- írja.

Ha figyelmesen olvassa azt a dokumentumot, akkor láthatja, hogy, bizony, benne van abban ez is. Mit gondol, hogy miért a mai hatalom feladatának tekinti a dokumentum szerzője ennek az esetleges "válságkezelésnek" az előkészítését? Mert ma még ez központilag irányítható (így kijelölhető az is, hogy hol jelentkezhetek majd és hol is kaphatok majd egy ÁK-t, amivel a plébániámat védhetem).

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.29. 17:19:22

@evil overlord:

"Állami beavatkozás nélkül káosz lesz, az emberek nem azért mennek a plébániára, hogy segítséget kérjenek, hanem azért, hogy fosztogassanak." --- írja.

1. Mit gondol, miért a ma feladata a "válságkezelés" megszervezése?

2. Ha valakinek fosztogatni támad kedve, megpróbálhatja, de nem garantálom, hogy nem kap egy sorozatot a hasába. Többek között a védelem megszervezése is a ma feladata. (Így volt ez régen is a zavarosabb időkben: aki kért --- és volt mit adni --- az kapott, de aki erővel próbálkozott, az erővel találta magát szembe. )

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.29. 17:33:01

@ÁrPi:

"A németek nem maradhatnak olyan vakmerőek hogy megvetően beszélve szaros energiaforrásnak tekintsék az atomenergiát. A Fukushima után beszartak és az energiapolitikai döntésük elhamarkodott volt, mégha szép zöld is az a döntés." --- írod.

Szívesen megnéznék egy olyan összehasonlító jellegű számítást, hogy: ha azt a pénzt, amit új reaktorok telepítésébe és a régiek foltozásába ölünk alternatív (s elsősorban helyi jellegű --- közösségi --- ) energiatermelésre fordítjuk, akkor mi az eredmény?

ü
bbjnick

bz249 2011.11.29. 17:42:13

@bbjnick: a meglevok foltozasa piri penz. Az ujak epitese jo kerdes. Az igen erosen fugg a kamatkornyzettol. Ha tisztan gazdasagi alapon nezzuk, akkor valszeg a lignit a nyero.

Bell & Sebastian 2011.11.29. 17:44:00

@evil overlord: Na most ki fogja köpni a bütyökmagot, amit éppen rág, az tuti!

A német _és_ orosz-ukrán világháborús indulók zeneszerzőinek többsége galíciai bölcsőben ringott.

Merészebb klezmeresek időnként elő veszik az eredeti dallamokat és szövegeket, igaz, nem színjózanon.
Hiába, a túlélés technikájának receptje már akkor is ugyanaz volt, mint manapság. Ki, mihez értett, azzal. :)

___________________________ (törölt) 2011.11.29. 18:01:28

@bbjnick: ebben vannak jó ötletek, de hát ez ugyanaz a tanulmány, amelynek derűlátó becslése az idei évre 778 Ft.-os benzinár volt - szóval nem venném túl komolyan...

evil overlord (törölt) 2011.11.29. 18:18:04

@bbjnick: Az AK-s védelem és a Róm. Kat Anyaszentegyház nem igazán kompatibilis a XXI. században.

A jelenlegi villamosenergia fogyasztás nem oldható meg megújuló energiával (kivéve pl. Izlandon és Norvégiában). Ráadásul a megújuló energia sem mindig környezetbarát: a dunai erőművek miatt pusztulnak a partmenti erdők, a szárazföldi szélerőművek környékén madár- és denevérpusztulás lehet. Modernebb infrastruktúrával (világítás, klímatechnika stb.) fenn lehet tartani a jelenlegi életszínvonalt alacsonyabb fogyasztás mellett, de nem lehet 1 nagyságrendnyi csökkenést elérni.

@Bell & Sebastian: Ezek a tudjukkik igazán ügyesek. Kivéve amikor még ügyesebbekkel kerülnek szembe.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.29. 18:29:23

@evil overlord:

"Az AK-s védelem és a Róm. Kat Anyaszentegyház nem igazán kompatibilis a XXI. században." --- írja.

"2263 A személyek és társadalmak törvényes önvédelme nem jelent kivételt az ártatlanok megölésének, a szándékos emberölésnek tilalma alól. „Amikor valaki önmagát védi, a tettből két következmény származhat: az egyik a saját életének megőrzése, a másik a támadó megölése.”(Aquinói Szent Tamás: Summa Theologiae II--II. 64, 7.) „Semmi nem tiltja, hogy egy cselekedetnek két hatása legyen, melyek közül csak az egyik szándékolt, a másik szándékon kívüli.”(Aquinói Szent Tamás: Summa Theologiae II--II. 64, 7.)

2264 Az önmagunk iránti szeretet az erkölcsiség alapvető principiuma marad. Törvényes tehát, hogy a saját élet megőrzéséhez való jogot érvényesítsék. Aki a saját életét védi, nem követi el az emberölés vétkét, még ha arra kényszerül is, hogy támadójára halálos csapást mérjen:

Ha valaki a saját élete megvédésére nagyobb erőt alkalmaz, mint szükséges, a tette nem megengedett. Ha azonban mértékkel veri vissza az erőszakot, a védekezés megengedett (...). Nem szükséges az üdvösséghez, hogy az ember elmulassza az arányos védekezést azért, hogy elkerülje a másik megölését: mert a saját életére jobban kell vigyáznia, mint a másikéra.(Aquinói Szent Tamás: Summa Theologiae II--II. 64, 7.)"

magyarido.blog.hu/2010/09/25/adalek_csutakaszurkelo_profetalj_c_bejegyzesehez

ü
bbjnick

evil overlord (törölt) 2011.11.29. 18:37:37

@bbjnick: Tudom, hogy a "Ne ölj" nem abszolút tilalom, de a harcos kerszténységnek már vége. Ha fegyveres védelemmel rendelkező, önellátó szerveződéseket kell létrehozni, akkor nem az Egyház a legjobb góc.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.29. 20:12:29

@Shenpen: @bz249: @evil overlord:

Az a baj magukkal, reáltagozatosokkal, hogy nem látják egyben a dolgokat, leragadnak a részleteknél ;-)

"ebben vannak jó ötletek, de hát ez ugyanaz a tanulmány, amelynek derűlátó becslése az idei évre 778 Ft.-os benzinár volt - szóval nem venném túl komolyan..." --- írja @Shenpen.

1) Még nincs vége az évnek:-)

2) Ha a tendenciák egyértelműek, ugyan, mit segít az rajtunk, hogy a bomlás és összeomlás üteme a megjósoltnál valamivel lassabb?

"Ha tisztan gazdasagi alapon nezzuk, akkor valszeg a lignit a nyero" --- írja @bz249.

Lehet, hogy ma az volna. De ha távlatosabban gondolkodunk,akkor nem az volna-e a cél, hogy egyrészt az energiaigényt csökkentsük, másrészt pedig, hogy azt (mármint az energiaigényt) minél nagyobb mértékben helyi energiaforrásokból elégítsük ki? Ez történhet komplex módon is, a helyi lehetőségek függvényében. lehet, hogy ma nem ez a leggazdaságosabb alternatíva, de hosszabb távon ez az egyetlen biztonságos megoldás. Vagy tévednék?

"A jelenlegi villamosenergia fogyasztás nem oldható meg megújuló energiával (kivéve pl. Izlandon és Norvégiában). Ráadásul a megújuló energia sem mindig környezetbarát: a dunai erőművek miatt pusztulnak a partmenti erdők, a szárazföldi szélerőművek környékén madár- és denevérpusztulás lehet. Modernebb infrastruktúrával (világítás, klímatechnika stb.) fenn lehet tartani a jelenlegi életszínvonalt alacsonyabb fogyasztás mellett, de nem lehet 1 nagyságrendnyi csökkenést elérni." --- írja @evil overlord.

Hát, kompromisszumokat kötni kell. A kérdés csak az, hogy a legvállalhatóbbakat kötjük-e... Például az egy vállalható kompromisszum, hogy lejjebb adunk az igényeinkből:-) Az is annak tűnik, hogy az építési szabványoktól az energiafelhasználási szabályozásokig a legenergiatakarékosabb megoldásokra ösztönözzük az energiafelhasználókat stb. és természetesen környezetvédelmi kompromisszumokat is kell kötnünk.

ü
bbjnick

evil overlord (törölt) 2011.11.29. 20:27:08

@bbjnick: Műszaki kérdésekben inkább a reáltagozatosokra kellene hallgatni és nem a szabadbölcsészere :)
A benzin árnövekedéséről nem a fogyatkozó készletek tehetnek.
A világítás terén jelentős a nyomás az energiamegtakarítás irányába (itt kb. 1/5-re csökkenthető az energiaigény), a háztartási gépeknél is volt javulás. Azonban a hosszantartó nyári kánikula miatt várható a klímaberendezések további terjedése.
Az építési szabályzatban is szigorítják az elvárt hőszigetelést (az 1/5 itt nem igazán érhető el). Azonban nincs annyi tüzifa (fenntartható módon), ami ellátná az országot (még a fokozott szigetelés esetén sem).

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.29. 20:56:36

@evil overlord:

"Műszaki kérdésekben inkább a reáltagozatosokra kellene hallgatni és nem a szabadbölcsészere :)" --- írja.

Ez nem pusztán műszaki kérdés; ill. alapvetően nem az. Ez alapvetően etikai kérdés.

Igaza van, műszaki kérdésekben műszakiaknak kell nyilatkozniuk, így energetikai kérdésekben energetikusoknak, de a döntéseink hátterében mindig valamiféle elvi alapállásnak (erkölcsi állásfoglalásnak) kell állnia, enélkül nem tudnánk dönteni a "műszak" által felvázolt alternatívák között.

"Az építési szabályzatban is szigorítják az elvárt hőszigetelést (az 1/5 itt nem igazán érhető el)." --- írja.

Erről konkrét tapasztalatom van. Tavalyelőtt szigeteltettük a házunkat: nálunk ez 1/3-os megtakarítást hozott. Ugye, az jobb eredménynek számít, mint az 1/5? :-)

ü
bbjnick

Bell & Sebastian 2011.11.29. 21:21:29

@evil overlord: @bbjnick: Már alig várom, hogy összeverekedjenek az i/x -diagramon, aztán majd jövök én, és jól igazságot teszek. :)

en.wikipedia.org/wiki/Psychrometrics

Bell & Sebastian 2011.11.29. 21:30:30

A festményeket a Windows Paint hajlandó megnyitni, vagy az átnevezés segít, alapból nem tolerálják a nézegetők a cirill betűket. Pedig micsoda gyűjtemény, micsoda háttérképek vetíthetők!
Na mindegy, hívjanak szerelőt, ha nem megy. :)

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.11.29. 21:41:57

@evil overlord: @bbjnick: Nem értik egymást :D
Az 1/5 evil overlordnál, egy ötödödére eső fogyasztást, azaz 80%-os megtakarítást jelent. Így használja a szigetelés kapcsán is.

Nálad bbj 1/3-os megtakarítást értetek el. Azaz 30%-ot, az nem rossz, de ma már az 50% az általános.

Sőt, én ismerek egy építész csókát, aki olyan anyagokkal és technológiával épít házakat, ahol elérhető a 80%-os megtakarítás is, de az építés így elég drága egyelőre.

Örülök, hogy segíthettem . )

evil overlord (törölt) 2011.11.29. 21:47:58

@bbjnick: A műszaki ember legalább ki tudja számolni (meg tudja becsülni), hogy mi lesz egy döntés következménye. A szabadbölcsész nem igazán.
Az 1/5-re csökkent energiaigény 80%-os javulás (izzó vs. fénycső, LED). Épületszigetelésnél ez igen komoly javulás lenne (egy szigeteletlen vasbeton épületnél nyilván könnyen megoldható, de egy hőszigetelő téglából épített háznál már nem).

@Bell & Sebastian: Nix ruszkij (Припять-ot azért megértem). A Maxim géppuska passzol a poszthoz. Az SKS-hez (nem biztos hogy az) a kislány is jár? Elég hatékony lehet, amíg férfiakkal áll szemben.

Muhaha.

Corporate Soldier 2011.11.29. 21:57:06

@bbjnick:

Hát, lehet, hogy nem vagyok elég fejlett gondolkodású, de ez valahogy nekem nem jött le a jelentésből... csak az, hogy az Egyház megszervezi majd az életet, és ezáltal minden jó lesz. Pedig nem. El fog jönni a Mad Max-világ.

Agnosztikus létemre Jézust kell idéznem:
"Monda azért nékik: De most, a kinek erszénye van elővegye, hasonlóképen a táskát; és a kinek nincs, adja el felső ruháját, és vegyen szablyát."
(Lukács 22:36)

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.11.29. 22:03:39

@gloire: @evil overlord: mondjuk, jó kérdés, hogy mihez képest éri el a csóka a 80%-ot, ha új házat épít. Talán valami t félreértettem . )

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.11.29. 22:11:22

@bz249:
Árpád vezér álla marhára leesne, ha rájönne, hogy 14 milliárd további ember tart Grönland felé, amelyek közül kábé 6 milliárdnak van nagyobb hajója és rondább ágyúval.

A világ megváltozott és ezt Árpádnak is meg kellene értenie. Azt gondolom, ha meglátná a vetélytársait, mégis inkább megnézné a bütyökmagcserjét még egyszer és kiadná a parancsot, hogy valaki eszeljen ki egy receptet, ami egy kicsit ízletesebbé teszi. Ami egyébként lehetetlen, a bütyökmagcserje kérgében levő entrópinsavat lehetetlen semlegesíteni.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.11.29. 22:15:53

@Bell & Sebastian:
Nem tagadom, van egy kis érdekeltségem a bütyökmagban, 20 hektárt vetettem be vele és mostanra ki sem lehet irtani. A génkezeltséget visszautasítom. Nekem fajmagyar bütyökmagom van egyenesen az Esterhazy hercegek volt kertészetéből.

Maga miért uszít a magyararcú bütyökmag ellen? Ki fizette le?

Silcon 2011.11.29. 22:27:36

@evil overlord: "a zöldbe borult németek hülyén fognak nézni"
Az atomerőművek magántulajdonban vannak (legalábbis elég sok a 17-ből), így idő előtti leállításuk komoly veszteséget okoz, nemhogy nyereséget, de a saját árát se tudja kitermelni. Az E.ON pl. már perel ezért. A lekapcsolás után is pátyolgatni kell őket, mert a sugárzás fizikakönyvekre hallgat, nem a zöldekre.

evil overlord (törölt) 2011.11.29. 22:32:36

@gloire: Ha a jelenleg előírthoz képest érti, akkor komoly a javulás, az ui. tudtommal 0.45W/m2K-t ír elő falra.
A 0.09 azt hiszem már passzívháznak minősül, és pl. 30cm Ytong + 25cm grafitos EPS szigeteléssel lehet elérni. Tényleg nem olcsó, de nem kell majd túl sok fát hasogatni a fűtéséhez :)

Silcon 2011.11.29. 22:33:32

@bz249: "a nemetek majd megoldjak"
Már nekiláttak északról délre távvezeték-hegyeket építeni. Az a bajuk, hogy a tengeri szélerőműparkok energiáját most még nem tudják délre vinni, ahol a felhasználás van, mert szűk a kapacitás. Ezért jó nagy szélben nyomják a féket neki.

evil overlord (törölt) 2011.11.29. 22:38:01

@Silcon: Azt hittem, hogy állami tulajdonban vannak. Így nem lesz olyan egyszerű a menet, mint ahogy azt a sötétzöldek gondolják.
Ha kipucolják a reaktorból (és az ideiglenes tárolóból) az összes nagyaktivitású anyagot (kiégett fűtőelemek, primer köri víz), akkor nem hiszem, hogy az őrzésen túl (ld. pl. goianiai baleset) bármire is szükség lenne (nyilván előbb-utóbb el kell tüntetni az épületeket). A fűtőelemeket meg el lehet paterolni külföldre (újrahasznosítás ill. van az a pénz amiért átveszik).

Silcon 2011.11.29. 22:40:00

@evil overlord: "VVER-eket Ukrajnába, mi pedig dőzsölünk a tranzitdíjból"

Ha nem kerülnek ki vele mindenkit, mint az Északi áramlattal. /Bele kell tenni a kábelt a gázcsőbe, ha gond van, nem kell kábelhibahely méréssel bíbelődni és rögtön ott van a munkagödör is :) /

Silcon 2011.11.29. 22:42:40

@evil overlord: "az Eon elfoglalja Ukrajnát"
Höhö, azon már rég túl vannak: www.eon-russia.ru/

Bell & Sebastian 2011.11.29. 23:33:12

@evil overlord: Ja, a kiskorú Másenykára gondol, ahogy elszántan markolja. Most akkor egszerezzem a címét, vagy vesz is valamit? Bütyökmagot nem árulok.

Bell & Sebastian 2011.11.29. 23:36:35

@Doomhammer: Mivel folyamatosan emelkedik az igény a bütyökmagra, több alvilági személy is érdeklődött már, azt nem lehetne, hogy bevesz az üzletbe? Cserébe bevezetném a tőzsdére, megnézhetné a kivetítőt, hátul meg elvezetném.

evil overlord (törölt) 2011.11.29. 23:49:20

@Bell & Sebastian: Biztos jó testőr lenne belőle, Kadhafi is rájuk esküdött. Lavrentyij Pavlovics fiai majd megkeresik egy visszautasíthatalan ajánlattal. Bütyökmag nem kell, steakben utazom.

Bell & Sebastian 2011.11.30. 00:36:00

@evil overlord: Az vitán felül áll, hogy oroszlánként szórná a fedezőtüzet.
Azt hiszem, még meg sem kérdeztem, mivel kereskedelmi mennyiségű, magyar bütyökmagom érkezett az angol diplomáciai géppel (mondjuk teát kértem, csak ezt sózták rá a szerencsétlenre), nem vesz belőle 4-5 tonnát?
Eladhatná a német, militáns szélsőjobbos titkosszolgálatoknak. Ha már úgyis idejárnak motiválni valami félcédulás norvégot.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.30. 08:30:35

@evil overlord: @gloire:

Számolni valóban nem tudok, de magyarul azért még csak-csak (tudok):-) A hibát mindazonáltal én követtem el:-) Kiemeltem egy mondatot és arra válaszoltam: s abból a mondatból nem derült ki egyértelműen, hogy 1/5-re vagy 1/5-del való fogyasztáscsökkenésre gondol @evil overlord: (ezért is kérdeztem meg, hogy az 1/3, az ő értelmezésében több vagy kevesebb, mint az 1/5:-)). Igaz, fentebb egy másik mondatban még 1/5-re csökkenő fogyasztásról beszél, de ezt nem vettem figyelembe, mert csak a kiemelt mondatra koncentráltam.:-)

És: szerintem, ha ma mindenki tudna produkálni (tkp. egyik napról a másikra) jó 30%-os fűtési energia-megtakarítást, no, azzal már rögtön hatalmasat lépnénk előre.

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.30. 08:42:54

@Corporate Soldier:

Látom, nagyon bejön neked ez a madmaxesdi:-) Azért kell még ma végiggondolnunk a lehetséges következményeket és azért kell minden eshetőségre felkészülnünk, hogy ne eszkalálódjon a helyzet. Az Egyház élt már át cifra időszakokat (legutóbb a II. vh és '56 alatt) és elég jól teljesített (s azért, mert nem esett kétségbe, hanem tudta és tette a dolgát).

ü
bbjnick

evil overlord (törölt) 2011.11.30. 09:42:19

@Bell & Sebastian: Kezdem azt hinni, hogy a bütyökmag egy tőzsdei bubble amit Doom fúj. Túl nagy a kockázata a kipukkanásnak, ezért nem szállok be (inkább shortolni fogok).

@bbjnick: :)
30%-os megtakarítás is szép. A hülye gáztámogatás helyett inkább erre kellene (kellett volna) pénzt adni, mindjárt jobb lenne az ország energetikai helyzete.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.11.30. 09:59:33

@evil overlord:
"Kezdem azt hinni, hogy a bütyökmag egy tőzsdei bubble"

Maguknak lovesuk sincs, honnan jon a butyokmag.
Kis segitseg:
www.port.hu/pls/th/theatre.directing?i_direct_id=8587&i_city_id=-1&i_county_id=-1&i_cntry_id=44

Corporate Soldier 2011.11.30. 10:13:19

@bbjnick:
Bejön, a nagy szart. Egyész egyszerűen egy lehetséges (és még csak nem is a legvalószínűtlenebb) szcenárió, és itt állunk letolt gatyával meg Európa egyik legszarabb fegyvertörvényével.

Mivel fogjuk magunkat megvédeni, szenteltvíztartóval?

Refuse/Resist! 2011.11.30. 11:18:14

@Doomhammer: Ezek az ún. Tények, amiket szajkózol, valójában kiragadott-elferdített részletei a Tudományos Nézetnek.
Tudós Közgazdászok már rég bebizonyították, hogy a Fejlődés valójában csökkenti a Föld terhelését, pl. az én kombájnom több áramot termel, mint amit elhasznál, ennélfogva negatív az ökológiai lábnyoma.
Ne viccelj már, hogy köldöknéző természettudósok mondják meg, hogyan működik a világ! A tudós közgazdászok azt mondják, hogy semmi gond nem lesz a gazdasággal, a közgazdaságtan II. főtétele világosan kimondja, hogy a GDP mindig is nőni fog, akkor miről is beszélünk?

Egyébként már nem vagyunk messze attól, hogy több "űrhajónk" legyen, ne csak a Föld. Te meg erre itt a bütyökmag-kapargatással és ezoterikus vudu marhaságokkal olvasztod az olvasók agyát.
Rosszabb vagy, mint a hülyevallásosok, azok legalább csak az ember magánéletébe és szabadidejébe tipornak bele, de ilyen drasztikusan nem akarják megakasztani a Fejlődést.

A bütyökmagkombájnomat megtámadó gonosz terroristákat, többek közt téged, az M240-esemmel fogom legéppuskázni, azt hiszed, az ásóbotoddal és a fáklyáddal esélyed lesz?
Mondjuk, ha jobb belátásra térsz, és egyezséget kötünk, akkor egy rezervátumban kapirgálhatod a bütyökmagjaidat.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.30. 11:21:01

@Corporate Soldier:

Értem, szóval te fegyvert szeretnél!

ü
bbjnick

Corporate Soldier 2011.11.30. 11:27:34

@bbjnick:

Az önvédelemre egyelőre nem találtak ki jobbat... de szólj, ha szted mégis.

Bell & Sebastian 2011.11.30. 11:34:22

@Doomhammer: Márton, a paraszt mániája a (K)Narrenspiel -ből. Jó, hogy mondta, mert sosem jövök rá. :)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.11.30. 11:45:58

@Bell & Sebastian:
Es nem gondolja, hogy a butyokmag hasznalata ebben a csevelyben nagyon apropo?

Mi az a (K)Narrenspiel?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.11.30. 11:54:41

@Refuse/Resist!:
Eppenseggel a Tenyek az en oldalamon allnak. Mekkora Okologiai Labnyoma volt egy gozmozdonynak? Es mekkora a csernobili atomeromunek?

Na ugye.

Raadasul te idiota modon sarlatanokra hivatkozol Szakerto Kozgazdaszok helyett. Szakerto Kozgazdaszok mar regen bebizonyitottak magasabb matematikai modszerekkel, hogy az egesz vilaggazdasag hamarosan eltunik egy hatalmas pukkanasban es itt maradunk a hegyes botokkal. Akkor majd a hajadra kenheted a fegyvereidet.

Higgyel az igazi Tudosokban es ne hagyd magad megvezetni a szennymedia manipulativ szennyomlenyetol.

Refuse/Resist! 2011.11.30. 12:17:48

@Doomhammer:
> Eppenseggel a Tenyek az en oldalamon allnak. Mekkora Okologiai Labnyoma volt egy gozmozdonynak? Es mekkora a csernobili atomeromunek?

LOL, a cernobili atomerőműt hogy is emlegetheted most, ami már annak idején is idejemúlt szovjet technológia volt. Hasonlítsd össze egy mai, fejlett atomerőmű CO2 kibocsátását és egy tábortűzét.
Vagy egy gőzmozdonyét és egy napelem meghajtású szuperszónikus repülőét!
Ennyi, ezek a tények, nem a begombázott hippi álmaid az aranykorról.

> Raadasul te idiota modon sarlatanokra hivatkozol Szakerto Kozgazdaszok helyett.

Hehehe, az ilyen pancsereket, mint téged, nem csoda, hogy megvezetik az efféle populitsa álközgazdászok.
A II. főtételre egy szavad sincs, ugye?
Egyébként az M240-est nemsokára lecserélem egy sokkal környezetbarátabb lézerágyúra, amit a napelem hajtanak. Látod, ez a Fejlődés.
Egyébként észrevehetnéd, hogy a szennymédia már rég a bütyökmagkaparó divathippiket népszerűsíti.
Egyébként felőlem kaparhatod egész nap a bütyökmagot (a rezervátumban), csak ne rontsd itt a levegőt az áltudományos hókuszpókuszaiddal, hogy energiahiány lesz vagy válság lesz a világgazdaságban stb. Köszönöm!

evil overlord (törölt) 2011.11.30. 12:27:07

@Doomhammer: Most lebukott: a bütyökmag nem pusztán egy tőzsdei lufi, hanem egy nemzetrontó libi fegyver, melynek célja az ország teljes kifosztása.

Bell & Sebastian 2011.11.30. 12:46:57

@Doomhammer: A Szekszárdi Német Színház előadása, de bemutatták német társulatok is.

A cím átirata, írói jóváhagyással.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.11.30. 13:59:02

@Refuse/Resist!:
Hahaha, igy manipulaljak a Tenyeket a gatlastalan Tenymanipulatorok! Az Okologiai Labnyomban nem csak a CO2 van benne, hanem a radioaktiv jodizotop is, ami felgyulik az agyban es szornyu agyrakot okoz. Minek nagyobb a radiaktiv jodkibocsatasa, egy tabortuznek vagy a fukusimai reaktoroknak? Igy mar mindjart nem olyan hizelgo az osszehasonlitas es ha megkerdezik a jozan embereket, hogy mit akarnak inkabb, a szornyu agyrakot vagy fustolt butyokmagkerget reggelire, akkor a kozvelemenykutatasok szerint 82% szavazna a butyokmagra.

A maradek nyugodtan legeppuskazhato. Egy szuk, hangos kisebbseg nem allhat a bekeszereto tobbseg utjaba.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.11.30. 13:59:50

@Bell & Sebastian:
Es mire forditottak a butyokmagot?

evil overlord (törölt) 2011.11.30. 14:07:15

@Doomhammer: Ne tereljen Doom, az I131 pajzsmirigyrákot okoz és nem agyrákot, ráadásul kálium-jodiddal megelőzhető (van pár tonna raktáron, érdekel valakit?). Ön a haladás ellensége!

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.11.30. 14:21:30

@evil overlord:
Ezt hazudjak a hazugok. A valosag az, hogy agyrakot okoz.

Refuse/Resist! 2011.11.30. 14:21:58

@Doomhammer: Ténymanipulátorokról beszélsz, te szerencsétlen, amikor már egy jó ideje itt ömleszted a hazugságáradatot?
Látom, a II. főtétel felett megint elsiklottál, nyilván a kemény Tényekkel nem tudsz mit kezdeni, csak ontod a további hazugságot.
Egyébként megsúgom, a fukusimai baleset is az ökohippik hibája, csak az ökohippista, haladásellenes média elferdítve mutatta be a Tényeket.
És jössz mindenféle manipulatív többség/kisebbség/közvélemény dumával, muhaha. A Valódi Demokráciában nem ezek számítanak, hanem a Haladást előmozdító Szakértők véleménye.
Olyan szakértőké, mint pl. én.
Most nézz már magadra, vajon te vagy-e a szakértő a ronyos ruháiddal és a fakapargatástól barna kezeiddel, vagy én, a Falcon 900-asommal?
Azt hiszem, lezárhatjuk ezt a kisegítő iskolai szintű "vitát".

@evil overlord: Úgy látom, Maga kezdi kapizsgálni az Igazságot, de a Tudományos ismereteit még bővíthetné egy kicsit. Pl. rövidesen a Haladásnak hála minden rák gyógyítható lesz, kb. úgy, mint a torokgyulladás.

evil overlord (törölt) 2011.11.30. 14:28:07

@Doomhammer: Van megoldás a kérdés megválaszolására, bevonjuk magát egy double-blind studyba. Egy év múlva minden kiderül.

@Refuse/Resist!: Pontosan, de addig is reményt kell nyújtani a prolinak (meg el kell tudni adni a kálium-jodidot).

Refuse/Resist! 2011.11.30. 14:31:07

@evil overlord: kiváló ötlet, így az Emberiség hasznára válhatna ez a mihaszna kéregkaparászó.

bz249 2011.11.30. 14:54:23

@Refuse/Resist!: mar elnezest, de azert a rakok betegesegeinek az orvoslasa szerintem Utopia. A Haladasnak eloszor az emlosallatok betegsegeit kellene megszuntetni.

Egyaltalan van a rakoknak es pokoknak immunrendszere?

@evil overlord: forro karddal vagy olommal vakitana meg? Esetleg kiszurna a szemet egy szuros bottal?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.11.30. 14:56:05

@Refuse/Resist!:
Tessek, a bloggerek most vilagosan lathatjak, mit muvel a szennymedia az arra fogekonyak agyaval, miutan szennyaradataval agymosta oket. Itt egy nikk, aki valami Falcon 900-zal jon akkor, amikor a vilag az osszeomlas szelen all. Azt hiszed, a Vilagfalo majd megkonyorul rajtad, amikor megeszi a bolygot? Te is meg a Falcon 900-asod is el fog tunni a gyomraban, akarmi is legyen az a Falcon 900-as.

Egyetlen megoldas, ha azt mondjuk a vilagnak: am fald fel magad, de mi kivul maradunk. Csak magyar ontestalajt, magyar butyokmagot es magyar megmondast fogyasztunk, az ilyen remenytelen Refuse/Resist eseteket pedig kilokjuk az ongyilkossag fele szalado vilagba.

Roviden: Refuse/Resist, el lehet menni, de kurva gyorsan am!

evil overlord (törölt) 2011.11.30. 14:56:35

@bz249: Ezek nem elég haladó technikák. Stereotaxiás műtéttel.

Bell & Sebastian 2011.11.30. 17:27:10

@Doomhammer: Nem czifrázták agyon, magnak ('s Korn, 'r Kern, ilyesmi), ez a verbális poén kimaradt.

Görgey helyében tarhonyát írtam volna a darabba, ha már irodalmi paraszt.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.11.30. 21:14:05

@Bell & Sebastian:
No akkor valamit valamiért.
A magyar Tesco-ban is kapható az az Earl Grey, amit maga keres.

Bell & Sebastian 2011.11.30. 22:41:14

@Doomhammer: Ha beleleorrint, hamar rájön, pont a lényege hiányzik, amit még az illata is elárul. Pontosabban a bergamott hiányát, az itthon kaphatóból.
De azért kösz, a logikai lánc már felépült.

(Sok, nehezen megjegyezhető baromságot úgy lehet könnyebben megjegyezni, ha hozzákötjük egy triviális, könnyen megjegyezhetőhöz és csak a második ugrással érjük el az eredetit, de ez egy régi trükk, biztosan ismeri, minek is mondom?)

Élete végéig ez a nick fog az eszébe jutni, ha meglátja a dobozt. És ez több, mint reméltem. :)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.12.01. 09:30:32

@Bell & Sebastian:
Erre gondol?
www.tesco.com/groceries/Product/Details/?id=252067431

Mert ezt lattam magyar Tesco-ban.

Oszinten szolva a bergamott temaban nem vagyok jaratos, mert ritkan iszom Earl Grey-t. Japan es kinai zold teakat iszom, most eppen egy Bancha Arashiyama nevu japant.

Miert olyan fontos, hogy en emlekezzek magara?
süti beállítások módosítása