A Moody's és Magyarország: fel is út, le is út
2011. november 25. írta: TuRuL_2k2

A Moody's és Magyarország: fel is út, le is út

  Magyarország tizenöt éve, egyetlen infografikában. Kompország hullámvasútra száll.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr923411599

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: "Ez a harc lesz a végső" - egy gazdasági szabadságharc margójára 2011.11.28. 13:25:54

Hogy pontosan milyen mértékű kárt okoz az elmúlt időszak unortodoxiája és a csatolt forradalmi retorika, az ma még a leminősítés ellenére sem sejthető. Hogy a cseszegetett bankok, befektetői körök, a folyamatos beszólásoktól, vagánykodástól f...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

panelburzsuj 2011.11.25. 18:53:00

Tizenöt év - tizenegy oszlop.

Sugalmunk, sugalmazunk?

Vagy szimplán csak a "szokásos" neodilletantizmus?

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.11.25. 18:53:26

Ez a grafika egyértelműen az ortodox közgazdaság alapján készült és Matolcsy elleni támadásként értelmezhető.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.25. 18:54:29

@TuRuL_2k2:

Na és? Ki tekinti mérvadónak/mértékadónak, amit egy spekulánscég "vetít"?

"(...)

(...) ...két dolgot nagyon ki kell emelnem, s ezt minden szociológusnak, minden lelkipásztornak s a nép javát szívén hordozó embernek jól meg kell fontolnia : Az egyik az. hogy jelenleg a gazdasági rendszer nem keresztény, hogy a pénzelosztás nem jogos és igazságos, hogy a fölhalmozott tőkék nagy része nincs a jogos birtokos kezében; a másik az, hogy ne állítsa senki az egyházat s az egyházi, keresztény erkölcstant bakternak, zsandárnak a jogtalan, zsidó pénzszerzésen meggazdagodott wertheimkasszák mellé. Akarja-e az elzsidósodott gazdasági rendszer tőlünk, hogy hirdessük az evangéliumot s a tízparancsolatot? Akarja-e, hogy az emberek szívére kössük, hogy ne lopjatok? Ha ezt akarja tőlünk, akkor először neki mondjuk : ne lopj ; mert annyit senki sem lopott és fosztott és zsarolt, mint a modern, zsidó, liberális gazdasági rendszer.

(...)

(...) Nincs más menekvésünk, mint keresztény elvek alapjára visszaállítani a gazdasági rendszert ; erre pedig szükséges, hogy a művelt körök el ne forduljanak a kereszténységtől. Emelkedjünk egyszer már fel a történelmi áttekintés magaslatára, ahonnan világosan be fogjuk látni, hogy ily aposztáziával a kereszténységtől, ily gyalázatos szolgasággal, a zsidó-pogány elvekkel és élettel szemben az európai
társadalom fönn nem állhat. Ha a művelt körök oly bárgyúk, hogy meg nem embereihetik magukat, s azt a zsidó jármot, melyet ők is titokban s négyszemközt elítélnek, magukról le nem rázzák ; ha oly jellemtelenek, hogy a kereszténységet a zsidó liberalizmussal becserélik : akkor valóban még lejjebb
megyünk hanyatlásunk lejtőjén, s vagy a szociáldemokraták zúzzák majd össze e gyáva társadalmat, vagy támad majd lassan-lassan egy erőteljes keresztény nemzedék, mely öntudatára ébred atyái szégyenének, s hősies elszántsággal s kimaradhatlan áldozatokkal érvényt szerez a keresztény igazságnak."

gondola.hu/media/prohaszka/Prohaszka22.pdf

ü
bbjnick

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.11.25. 18:56:28

Matolcsy a hibás! És Orbán! Mert ellenzékből is megtorpedózták a legjobb kezdeményezéseket... :-((

Dendrobatidae 2011.11.25. 18:57:51

Mintha a grafikon a első zorbán-kormány idelyén lenne a csúcson!
Tehát ezek szerint nem zorbánt utálják?
Na, most agyalhatnak egy újabb hülye magyarázaton az idióta fidesznyikek!:)))))))))))))

cutcopy 2011.11.25. 19:01:28

Nem értem mi a gond.. végre megint az a miniszterelnök akinek kormányzása alatt A1 besorolásunk lett..

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2011.11.25. 19:02:47

@Modor Tibi: mindenképp menj el szimpátiatüntetni szegény meghurcolt ember mellett. kellenek a hiteles arcok Gyuri mellett!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.25. 19:05:19

@Dendrobatidae:

Ez az, ami megakadályozhatta volna a KZ-lágereket, ha a címzettek hallgatnak rá.

ü
bbjnick

ketroot 2011.11.25. 19:05:58

Matolcsy most nyilatkozta, hogy a gazdaság erős és a költségvetés pedig golyóálló.

Édes jó istenkém...

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.11.25. 19:06:22

@.Pierre Bezuhov.: Én a szavazófülke magányában szoktam kifejezni a szimpátiámat - javaslom Neked is, hogy hasonlóképpen tedd! Hátha végre újra nemzetközileg is elismert, szakértő kormányt tudhatunk magunkénak a Kontárok után.

Dendrobatidae 2011.11.25. 19:16:24

@bbjnick: Ez egy lábszagú keresztény propaganda. Egy kalap szart sem ér, ezt már bebizonyította a történelem.
Talán akkor lépjünk is tovább.

tevevanegypupu 2011.11.25. 19:16:46

@bbjnick:

Hat ezzel nem lesz tul nepszeru, ha Prohaszkat idez.(:Milyen erdekes, hogy szaz szazalekig igaza volt, korulbelul ugyanugy mint kesobb Csurkanak. De a tenyek sok szerepet nem jatszanak a tortenetben. Es talan - valoszinuleg - Orbannak is aki "gazdasagi szabadsagharcot" hirdetett. De nalunk a szabadsagharcokat szinte mindig idegenek verik le.

Viktus 2011.11.25. 19:27:26

@cutcopy: @Dendrobatidae:

Na igen olyasmit várt volna az ember nem Gyuri bácsi átvisszük-e fejjel a betonfalat kísérleteit ...

Feanor 2011.11.25. 19:29:34

@panelburzsuj: Ha jobban odafigyelsz, láthatod, hogy a 11 oszlop 1990-től napjainkig megy és nem évenként vannak oszlopok, hanem le/felminősítésenként.

Bár az első Orbán-kormány lenne ma hatalmon.

Kabbe (törölt) 2011.11.25. 19:30:42

engem ez a helyzet egy esetben nem zavarna(látva pl. a cds grafikont itt: www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=CHUN1U5:IND ), ha azok finanszíroznák az országot, akik szerint nincs semmi gond.pl. Selmeczi gabriella, fellegi tamás, az Orbán-család, Matolcsy és rokonsága stb. De
amíg a befektetők teszik ezt, addig az a dolguk, hogy megegyezzenek, komprommiszumra jussanak, ahelyett hogy ostobán és gőgösen moralizálnak és háborúznának.
get the fucking reality.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.25. 19:32:44

@Dendrobatidae:

Szó szerint ezt mondta annak idején egy Adolf Hitler nevű osztrák is és továbblépett.

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.25. 19:34:20

@tevevanegypupu:

Tudja mikor írta ezt Prohászka?

1893-ban!!!:-)

ü
bbjnick

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2011.11.25. 19:35:45

@Modor Tibi: teljesen felesleges. polgártársaim - mint 2010 is bizonyította - nélkülem is felelősségteljes, racionális döntést hoznak. soha, semmikor nem szavaznának meg egy a saját hazugságaiba fulladó, a saját haveri elitkörre építő kormányzatot, amelyik röpke másfél év alatt államcsődközelbe lavírozza az országot. mert mi, MAGYAROK, sok-sok nagyon okos modortibi országa vagyunk, a legfaszábbak Európában!!

tevevanegypupu 2011.11.25. 19:41:31

@bbjnick:

Igen, tudom. De ugy tunik hazank sorsaban par tucat evtized semmit nem valtoztatott - I. vilaghaboru, kommun, II. vilaghaboru, 1956, 1989-tol...ig - nem szamit, minden marad a regiben. Ahogy a dakota kozmondas is ervenyben van: adj.........kitur a hazadbol Kipontozott resz tetszes (amennyiben ez tetszik) szerint behelyettesitheto. Es akkor meg Csurkat mondjak nacinak..

Viktus 2011.11.25. 19:42:18

Matolcsy: A legjobbak között vagyunk

Az új gazdaságpolitika: szövetség az IMF-fel és a bankokkal. Pénzügyi védőhálóra van szükségünk, a növekedési várakozást 0,5-1 százalék közé mérsékelte a kormány.
index.hu/gazdasag/magyar/2011/11/25/matolcsy_0_5-1_lesz_a_novekedes/

Gyurink együtt mozog a gazdaság minden rezdülésével! :D

Dendrobatidae 2011.11.25. 19:44:20

@bbjnick:
Akkor örvendetes, hogy nem vagyok egyedül a meglátásommal.:))

Viktus 2011.11.25. 19:47:14

index.indavideo.hu/video/Orban_Az_OTP_meg_all ez komoly ... Magyarország miniszterelnöke ... mintha ez v.mi abszurd párhuzamos galaxis lenne ennyire még Gyurcsány sem volt cinikus

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.11.25. 19:48:08

@.Pierre Bezuhov.: Hát biztos ami biztos, 2008-ig sokkalta jobb kormányunk volt. Voltak kisebb nehézségek, de a nemzetközi ellenszélben képesek voltak itthon jólétet biztosítani még a leginkább leszakadó és legkiszolgáltatottabb rétegeknek is.

Nem kriminalizálták a hajléktalanságot, nem büntették a Szegény Embert! Utoljára akkor volt még jó magyarnak lenni. Most meg visszajön az úrhatnám világ, a gazdag még több pénzt kap, a Szegény Embert meg kizsákmányolják. A legrosszabb orwelli jóslatok válnak valóra.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.11.25. 20:04:15

@zero:

a spekulációs grafikonok a gyorsnaszád elleni támadások - véget kell vetni a torpedóbűnözésnek

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2011.11.25. 20:04:19

@Modor Tibi: bravó Tibi! akár még kormányszóvivő is lehetsz :)

cutcopy 2011.11.25. 20:05:55

@Viktus: Jól van majd külön neked lesz egy ortodox gázáremelés vizitdíjjal..

Modor Tibi · http://modoros.blog.hu 2011.11.25. 20:07:24

@.Pierre Bezuhov.: Örömmel szolgálnám Miniszterelnök Urat hivatásszerűen is természetesen. Egyelőre csak hobbiból és elhivatottságból teszem, de miért is ne?

Viktus 2011.11.25. 20:13:44

@cutcopy:

Tudod mi az lenne a legkevesebb, ha nem 315 lenne az euro , hanem 270 körül ... nem 450 a gázolaj, hanem 370 körül ... és így tovább ...

cutcopy 2011.11.25. 20:16:01

@Viktus: Aha, és akkor a kocsidban fűtenél és nem a lakásban.. tök jó..!

VI. Béla 2011.11.25. 20:19:55

@Dendrobatidae:

A kereszténység nem ideológia, hanem vallás.

Dendrobatidae 2011.11.25. 20:22:49

@VI. Béla:
Attól még lehet szar. Sőt!

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.11.25. 20:25:26

@Dendrobatidae:

worluk úr, ne legyen már annyira egyházfrászos

Viktus 2011.11.25. 20:28:06

@cutcopy:

lazán kitudnám fizetni ;) logika?

Dendrobatidae 2011.11.25. 20:51:56

@VI. Béla: A gondolkodás és a kételkedés szabadságát.

VI. Béla 2011.11.25. 20:57:52

@Dendrobatidae:

_mindenben_ nem lehet kételkedni. Mindenki elfogad kiindulópontokat, amit igaznak tart

maga liberális?

Dendrobatidae 2011.11.25. 21:15:19

@VI. Béla: Akár még liberálisnak nevezhetném magam, ha nem tudnám, hogy ma kik nevezik magukat liberálisnak.

Kiindulópontom természetesen nekem is van, amit igaznak tartok: A Természet nagyszerű működésének csodálata.
Ami mindent megmagyaráz. Idióta vallások és ideológiák nélkül is, sőt azok ellenében. Ennél szilárdabb alap és kiindulópont számomra nem létezik.

Viktus 2011.11.25. 21:17:48

Szó nem volt arról, hogy spekulációs támadás zajlana Magyarország ellen, és Matolcsy a gazdasági növekedésről sem azt mondta, amiről szó volt – mondták el a hvg.hu-nak a nemzetgazdasági miniszterrel és a miniszterelnökkel folytatott konzultáció résztvevői.
hvg.hu/gazdasag/20111125_matolcsy_kozgazdaszok_konzultacio
-

Csak nem hazudnának azok akik soha sem hazudnak? :O

ketroot 2011.11.25. 21:30:41

@Viktus:

Mégis hova gondolsz?

Ballib ármány ez, a kurva életbe!

meg a gyúrcsányi

Viktus 2011.11.25. 21:36:41

@ketroot:

Egyébként nem csak nagyban ilyen szépen szóló a Fidesz:

"A jövő évi költségvetést – hasonlóan az ideihez – nullszaldósra tervezi a képviselő-testület. A működés stabil lesz, folytatódnak a fejlesztések, s a szülőket sem terhelik többletkiadások – jelentette ki a polgármester."

vs.

"Hatvan város 2011. évi költségvetéséről szóló 8/2011. (II. 16.) önkormányzati rendelet alapján
392.331 eFt működési hiány került beépítésre. A működési hiány pótlására 600 millió Ft
folyószámla hitel felvételéről döntött a Képviselő-testület."

-
Fideszben sok kis Matolcsy veszett el ... kell a sok-sok pénz média kft. működtetésére három újságra, tv, rádió, hónapokig tartó fesztiválok ...

Secnir 2011.11.25. 22:02:12

szvsz ez a szokásos "tereljük el a figyelmet az Orbán-kormányról a gonosz elődökre" című cikk.
1. nem látom, hogy melyik(?) intézet minősítésének grafikonját kellene elemeznünk?
2. Bajnai-kormány
a grafikon szerint stagnált. ühüm.
ha viszont az ÁAKK hivatalos weboldalát nézzük, akkor pl. az S&P Bajnai alatt FELminősített.
szintén az ÁAKK szerint az első Orbán-kormány alatt:
Moody:FFF (FelFelFel)
S&P: SFF (stagnálFelel)
Fitch: SFF
Medgyessi:
M: FS (FelStagnál)
S&P: FS
F: FS

a legjobb besorolása Magyarországnak
Moody: 2002.11.12-2006.12.21 (A1)
Standard&Poor: 2000.12.19-2006.01.26 (A-)
Fitch: 2000.11.29-2003.07.15 (A+)

tehát a táblázat hamis.
a táblázat szerint az Orbán-kormány alatt volt a csúcson, holott (szerintem) 2003-2006 tájékán már nem ő uralkodott.
bónusz: a Medgyessy-kormány hiányzik a táblázatból. kb. ennyire hiteles. (egyértelmű, hogy kinek a megrendelésére készült.)
aki nem hiszi, járjon utána:
www.akk.hu/object.298cc528-75b3-4738-91c0-0e2f2c978101.ivy

-és már csak azért is csusztatás, mert a II. OV kormány alatt KÉTSZER minősítettek le (lesz az még három is), a táblázatban pedig ez nem szerepel...

panelburzsuj 2011.11.25. 22:07:06

@Feanor:

Pont ezaz.

Hogy hogy nézne már ki, hogy fel is út, le is út, középen meg egy nagy, széles zöld A1 minősítésű fennsík: Medgyesi és I. Gyurcsány kormánya ...

Szóval a t. redakció konziódaíró igyekezete valahogy újra meg újra propagadacsasztuskák ellésébe torkollik.

Fene érti ... Talán valami vírus lehet, amit a Giroszfélék terjesztenek.

nemjogasz 2011.11.25. 22:07:26

Új érettségi estén volt ilyen feladat (asszem 2007-ben): mi a becsapós ebben a grafikonban?

Válasz: Orbán kormány esetén évenként más a grafikon, míg a többi kormány esetén csak a változáskor változik a grafikon, de az oszlopok szélességei ugyanazok.
gyk: A1 besorolás pl. 2001-től 2006-ig tart, A2 besorolás 2006-2008-ig, a két oszlop szélessége mégis ugyanakkora. (azaz az x tengely nem idő, lineárisan, mint sejtenénk, hanem nemlineáris, azaz 3 és fél év orbán kormány annyi helyet foglal, mint 8 év szoci kormány)

csak_csendben2 2011.11.25. 22:16:43

@panelburzsuj: @nemjogasz:

Azt a rohadt, ezt a két nagyon okos embert...

nemjogasz 2011.11.25. 22:22:38

Ja. és ha jól nézem, a Ba1 az ábrán mint -1 van, a Baa3 meg mint +1, miközben a Ba1 és a Baa3 között nincs fokozat (az ábrán a 0 nem felel meg fokozatnak)
Függelék: ezek ahogy nézem, Moody's fokozatok, ott pedig a sorrend: Ba3, Ba2, Ba1, Baa3, Baa2, Baa1, stb., látható, hogy a Ba1 és a Baa3 között nincs még egy fokozat, azaz ha Ba1 az -1, akkor Baa3 az csak 0.(mint befektetésre éppen ajánlott, a Ba1 meg mint "bóvli egyes fokozat".) Ezen az ábrán pedig Baa3 meg +1 (nem pedig nulla)

nemjogasz 2011.11.25. 22:24:20

@csak_csendben2: na ja, egy szép grafikonnal könnyű megtéveszteni azokat, akik nem nézik a mértékegységeket, csak a grafikon alakját, a lakosság többsége pedig ezt teszi.

sronti 2011.11.25. 22:47:23

@Secnir:
Nincs igazad, ha megnyitottad volna a linket, látnád, hogy ez a grafikon a Kettős Mérce blog szerzőjének alkotása, aki nem éppen fideszes.

Feanor 2011.11.25. 23:12:11

:D

@nemjogasz: @panelburzsuj: @Secnir:

Mókás látni, hogy a mandisokat baszogatjátok, meg hogy "egyértelmű, hogy kinek a megrendelésére készült."...

Néhány megjegyzés:

- A címben szerepel, hogy a Moody's értékelései vannak a táblázatban

- A bóvli-nembóvli határt olyan súlyosnak éreztem, hogy hangsúlyosan akartam ábrázolni. (ezért ugorja át a nullát)

- Az oszlopok az értékelések változását jelzik, minek is lenne olyan kormánynak oszlop, ahol nem változott.

- Arra, hogy "Moody: 2002.11.12-2006.12.21 (A1)"
ezzel nem tudok mit kezdeni, a forrás, amiből dolgoztam: www.datosmacro.com/en/ratings/hungary -> itt 2001.11.29 volt, valószínűleg ez rossz.

- Ismert hiba, hogy a Bajnai-kormány helyett is Gyurcsány-kormány kellett volna.

- Hátsó szándékaim nem nagyon voltak ezzel a grafikonnal (végképp nem az, hogy a jelenlegi kormányt mosdassam - bár szerintem ez a grafikon semmiképp nem mosdatja őket, épp hogy bemutatja, hogy a 12 évvel fiatalabb Vitya mennyivel összeszedettebb volt, mint a mostani), mindössze kíváncsi voltam a besorolás alakulására és ez az ábrázolás állt kézre.

nemjogasz 2011.11.25. 23:14:57

Ha esetleg ad vki valami linket, ahova feltölthetek egy hevenyészett, de valóságosabb grafikont (a mandiner adatai alapján készült), akkor meg is osztanám, mennyire másképp néz ki egy arányos grafikon.

nemjogasz 2011.11.25. 23:21:14

@Feanor: "- A bóvli-nembóvli határt olyan súlyosnak éreztem, hogy hangsúlyosan akartam ábrázolni. (ezért ugorja át a nullát)"

Lehet, hogy így akartad, de akkor is aránytalan lesz tőle a grafikon
(személyes vélemény: a "bóvli" és az "éppen ajánlott" kategóriákra szerintem a -1 és a 0 jobban megfelelnek, ti. -1 mint "negatív kilátás" 0 mint "tudja a fene, saját felelősségedre")

nemjogasz 2011.11.25. 23:42:39

@Feanor: Ja, és egy szóval nem mondtam, hogy kinek a megrendelésére készült, mivel való igaz, a gyorsnaszád süllyedését egészen szemléletesen ábrázolja. Csak annyit mondtam, hogy nem arányos a grafikon. (csupán szakmai öntudatból, mivel nekem azt tanították, hogy egy grafikonnál alap, hogy egy adott tengelyen azonos mérték szerint ábrázolunk.)[nem kötekedek, csak már nem vagyok szomjas, és ilyenkor ilyen vagyok]

cutcopy 2011.11.25. 23:45:10

@Viktus: A logikád magyarázd el a családoknak: vegyenek kocsit és lakjanak abban mert azt könnyebben ki tudják fizetni..

Bell & Sebastian 2011.11.25. 23:52:16

Kiapadhatatlan humorforrás, mindenki azt hiszi, hogy jelent valamit.
Pedig csak kibaszott szabadkőműves jelkép ez a piramis - egy jó nagy fingsz nélkül.

panelburzsuj 2011.11.25. 23:54:29

@Feanor: @nemjogasz:

Annyit kellett volna eldönteni, hogy Kerényinek is tetsző absztrakt festmény készüljön-e, vagy középiskolás bonyolultságú grafikon.

Magyarul: üzenetet "kell" belőle kihámozni, vagy értékeket leolvasni róla.

Ennyi.

Viktus 2011.11.26. 01:32:13

@cutcopy:

pszt

Elárulok egy titkot szinte semmivel nem kerülne többe sem a gáz sem a villany a piaci árat fizetjük érte ... a családok lazán kicsengetnék, ha nem lennének az egyéb elkúrások, és egekben az adót, üzemanyag, hitelek ...

Bell & Sebastian 2011.11.26. 01:38:42

@Viktus: Van egyszerűbb megoldás is, el nem hinnéd, mennyire az. :)

nemjogasz 2011.11.26. 01:42:23

Na itten van a mandiner grafikonja, időben lineárisan, (így egy kicsit sokatmondóbb), ha valami nem kóser vele, nyugodtan hülyézzen le bárki, már meglehetősen töltve vagyok:

www.flickr.com/photos/70740157@N05/6402467221/

2011.11.26. 02:26:03

de azóta van okostelóm azér a 2001-2006 nagy ugrás, képzeld be a 14. havit, az odakúrt volna

Viktus 2011.11.26. 02:53:25

Kis magyar hiteltörténet
Az ország adósságainak minősítése a rendszerváltástól 1996 decemberéig volt a befektetésre nem ajánlott, spekulatív kategóriában. Az utóbbi tíz év jelentős részét azzal töltöttük, hogy visszaküzdjük magunkat a bóvliba

index.hu/gazdasag/magyar/2011/11/26/leminosites_kommentar/

És ez így megy már hatodik éve.

Mármint hogy az aktuális kormány szerint a hitelminősítők tévesen értékelnek minket, míg az aktuális ellenzék szerint a leminősítés egyértelművé teszi: mi olyan hülyék vagyunk a pénzügyekhez, hogy csak na.

-

fasza

hacsaturján 2011.11.26. 06:43:38

szögletes gauss-görbe.

Vidéki 2011.11.26. 07:32:55

Ha van bennünk egy kis optimizmus, akkor egy sinus görbére is gondolhatunk, amelyiknek a jövőben megint javuló irányba kell futni.

Pelso.. 2011.11.26. 07:52:11

@Vidéki: Hát hogy mernénk nem optimisták lenni?
A magyar gazdaság ereje pont az adórendszerben van, -mondta nemrég a miniszterelnök. S az egy (pontosabban másfél) kulcsos áldásos hatására felpörög a belső fogyasztás, szárnyal a gazdaság. Ahogy most, ugye.

kormányzó 2011.11.26. 08:09:44

@ketroot:
Az ő olvasatuk szerint,akkor nagyon nagy szarban vagyunk!

@Vidéki:
Leginkább arra a görbére gondolok,amit a kötélen lógva írnál a levegőbe!

Vidéki 2011.11.26. 08:40:30

@Pelso..:

Nem a mostani kormány halmozta hegyekbe az adósságot erre még emlékezhetnél, ha rövid is a memóriád.

Demján Sándor már a szocializmusban is bizonyította hozzáértését (nem úgy, mint te) a gazdaság területén.

„Ha nem lép be a svájci frank erősödésének problémája, akkor valóban erősödhetett volna a lakosság fogyasztása, ami húzhatta volna a növekedést, ám a frank kiszívta a pénzt az országból, „mutatott rá Demján Sándor.

Persze egy olyan gyűlöletfröcsögő propagandista, mint te, nem a valóság feltárásában, hanem a bajkeverésben érdekelt, ezért szükségszerű, hogy eleressze a füle mellett hozzáértő emberek véleményét, és ragaszkodjon látomásaihoz, fantazmagóriáihoz.

kormányzó 2011.11.26. 09:10:20

@Vidéki:
És ha vascsővel piszkálnád a 20kvoltos vezetéket,Te lehetnél a leselejtezett Vidéki trolibusz!

Pelso.. 2011.11.26. 09:31:22

@Vidéki: A jelenlegi kormányzati koncepcióra utaltam, (ez nem részemről propaganda, primitív agitprop keretén belül pontosan neked adták el díszesen csomagolva a szart, -bingó.) ha nem tűnt volna fel, -melynek válasza az árfolyamválságra a reáljövedelmek drasztikus csökkentése, ugye?:)
Külön örömmel tölt el, hogy itt s most Demján szocializmusbeli tevékenységére hivatkozol, fenti magyarázatában csupán az időbeliség sántít kissé, forradalmi helyzetekben persze ez nem gond.

Saját dolgaim nem szoktam idehozni, de ha már nem bírt

Pelso.. 2011.11.26. 09:35:40

@Vidéki: bocs, folyt:
Saját dolgaim nem szoktam idehozni, de ha már nem bírtad ki személyeskedés nélkül: egy nagyobbacska vállalatot vezetek, szívesen felveszlek, tanulhatsz kis racionalitást, már amennyiben az összeegyeztethető a mindhalálig droid koncepcióval.

Vidéki 2011.11.26. 09:48:30

@Pelso..:
Írod: "Saját dolgaim nem szoktam idehozni, de ha már nem bírtad ki személyeskedés nélkül: egy nagyobbacska vállalatot vezetek"

Demján nem nagyobbacskát vezet, hanem a tiédnél sokkal nagyobbat.

Ergo: követve a te logikádat, annyival jobban látja Demján a helyzetet, mint te, aki hozzá képest bolhányi vagy.

Nicsak: A bolha köhög!

zenador 2011.11.26. 13:04:11

FIDESZ-fanok! Fel kéne ébredni a delíriumos álomból, a dilettáns ámokfutásba beledöglik az ország. Amit most csinál a jobboldal az nemzetellenes.

A FIDESZ-nek tanulnia kellene a leckéből. Itt volt előttük a negatív példa: Gyurcsány és a szocik bukása. Az önámítás náluk sem működött. Megsúgom, Orbán sem ügyesebb a szociknál, ugyanaz lesz a veszte, mint a szociknak. NEM érti most sem, hogy miért nem működik az ország. Nem érti a MODERN világ működését!

Nem lehet elkerülni a STRUKTURÁLIS REFORMOK végrehajtását. Számomra az a hazafi, a nemzetépítő, aki oldaltól függetlenül végrehajtja (és nem dilettáns módon) a NAGY SZERKEZETI REFORMOKAT! Szerintem a következő lépéseket meg kell lépni:

NINCS KAMU: be kell vezetni a több biztosítós modellt az egészségügyben. Az öngondoskodás mentalitását kell megértetni a zemberekkel. Részben fizetőssé kell tenni az egészségügyi szolgáltatásokat. A jelenlegi TB FENNTARTHATATLAN.

NINCS KAMU: magánnyugdíj pénztárakat kell kiépíteni. Az öngondoskodás mentalitását kell megértetni a zemberekkel. Meg kell emelni a nyugdíj-korhatárt. A jelenlegi állami nyugdíjrendszer FENNTARTHATATLAN.

NINCS KAMU: részben fizetőssé kell tenni a felsőoktatást és fel kell számolni a fölösleges, színvonaltalan felsőoktatási intézményeket. Minek van szükség ennyi főiskolára, egyetemre? Az oktatás NE az aktuális baloldali vagy konzervatív ideológia AGYMOSODÁJA legyen. „Hazafias-keresztény” baromságok helyett MINDENKINEK ALAPVETŐ pénzügyi, jogi ismerteket, ANGOLT kell tanítani, mert különben éhen döglenek ebben a kemény világban! Vicc, hogy az átlag magyarnak lövése sincs alapvető pénzügyi fogalmakról! Persze, hogy bepalizzák a deviza hitelekkel! NEM MAGOLTATNI KELL, HANEM KREATIVITÁSRA, RUGALMASSÁGRA ÉS AZ ÖSSZEFÜGGÉSEK ÁTLÁTÁSÁRA KELL NEVELNI A DIÁKOKAT. Független, KRITIKUS ÉRTELMISÉG KELL!

NINCS KAMU: a bürokratikus rendszereket le kell építeni. Pl.: nincs szükség ennyi önkormányzatra. Járások, régiók kellenek. Az e-ügyintézésben pl. a béka segge alatt a vagyunk.

NINCS KAMU: az energiafüggőséget enyhíteni kell. Súlyos milliárdokat kell majd invesztálni a megújuló energiaforrásokba. A jelenlegi energiapolitika FENNTARTHATATLAN.

NINCS KAMU: jelenleg nincs abban a helyzetben az ország, hogy az egykulcsos adót fenntartsa. Luxus, hogy ilyen válságos helyzetben a gazdagokat támogatják. VAGYONADÓ, INGATLANADÓ kell.

NINCS KAMU: a közmédia csak az alapfunkciókat lássa el (kultúra közvetítése, kisebbségi műsorok stb.) Le kell építeni, de nem úgy, hogy a seggnyalót megtartjuk, a kritikus (esetleg jó szakember) médiamunkást meg kirúgja a kormány. Ha nem megy, akkor be kell zárni az egész kuplerájt! Nem kell súlyos tízmilliárdokból kereskedelmi tévét csinálni a köztévéből. NINCS SZÜKSÉG KÁDERKÉPZŐ, PÉNZNYELŐ, ÉVTIZEDEKKEL EZELŐTTI MÉDIAFOGYASZTÁSI SZOKÁSOK alapján működő közmédiumokra. Ettől a kormánypárti agymosodától baromira nem lesznek tájékozottabbak a zemberek. Az adófizetők pénzéből miért kell nyíltan pártkatonákat támogatni? A közmédián és a bedolgozó médiavállalkozásain keresztül a mindenkori kormány TÍZMILLIÁRDOKKAL csapolja a költségvetést!

KESERVES LESZ, ezek a lépések a nehéz helyzetben lévőket is sújtják. DE! Ha a politikusok IDŐBEN lépték volna meg a fájdalmas lépéseket és a mindenkori ellenzék nem gáncsol és van JÓZAN kommunikáció, akkor meg lehetett volna értetni a zemberekkel, hogy MÁSHOGY NEM MEGY, EZ AZ EGYETLEN ESÉLYÜNK! Pl.: Írország , Finnország a kilencvenes években.

Az egykulcsos adóval a kormány megszívatta a szegényebb néprétegeket, így ezek a lépések nagyon nehezen fognak menni, és minél tovább halogatja az ország, annál több lesz az áldozat!

Jelenleg a kormány azt mondja, ha egy millióan többen dolgoznának, akkor nem lenne baj. Ez jó lenne, de hol vannak a GDP-NÖVELŐ, ÉRDEMI munkahelyek? Sehol! Másrészt, hiába lenne tökéletes a foglalkoztatás, amíg a SZERKEZETI REFORMOKAT nem lépi meg valaki, addig a feneketlen pénzeszsákként funkcionáló elavult ellátó rendszerek FELZABÁLJÁK A GAZDASÁGI FEJLŐDÉST!

Szerintem a rendszerváltás óta azért toporog egy helyben az ország, mert egyetlen politikai erőben sem volt meg a bátorság és a tehetség, hogy a reformokat meglépje. Orbán különösképpen BŰNÖS, még kétharmaddal a birtokában sem tette meg a TÖRTÉNELMI LÉPÉSEKET. GYÁVA! Saját sleppjének kiépítésével volt elfoglalva (új alkotmányos berendezkedés, a gazdagok támogatása, közmédiumok lenyúlása stb.), megosztotta a társadalmat, szociális katasztrófát okozott a szegények módszeres szívatásával, álkeresztény-nemzeti demagógiával hülyítette az országot. Remélem, hogy ez már a múlt.

ZEMBEREK! Ébresztő! Most már balról és jobbról is léket kapott a gyorsnaszád. Döglődik a Pannon Puma. SZAKÉRTŐ KORMÁNY KELL, takarodjanak a demagóg műkonzervatívok! A szocik meg… Halottakba nem rúgunk:)

fonó 2011.11.26. 13:21:34

A kormányfő és a nemzetgazdasági miniszter tényleg azt hiszi, hogy rosszindulatú spekulánsok rontottak neki Magyarországnak, de mi elmondtunk nekik, teljesen rossz ez a nézőpont, nem így működik a pénzügyi világ - az [origo] információi szerint a kulisszák mögött ez történt azon a megbeszélésen, amelyen tizenegy közgazdászt kérdezett meg Orbán és Matolcsy.
ÉBREDJETEK FEL. NEM ELÉG NYEREG ALATT PUHÍTANI A MAGYAR VIRTUST OSZT JÓNAPOT.

fonó 2011.11.26. 13:23:34

Amikor GYURCSÁNYÉK MAGYARÁZTÁK H NINCS INGYEN EBÉD, EÜ REFORM SÚLYPONTI KÓRHÁZ, KISPOSTA...micsoda hazaárulózás gyilkosozás mengelézés folyt!!! Rég előrébb járnánk. MÁR AKKOR IS LÁTSZOTT A PÉNZÜGYI ZSENIALITÁS: 300 FT SZÁMLÁVAL NEM, 30 EZER ZSEBBE IGEN....MATOLCSI=ORBÁN=BÓVLI

fonó 2011.11.26. 13:24:09

Találtak csontvázakat, 3 ezer milliárd manyup megtakarítást -amihez Gyurcsányék válságban sem nyúltak hozzá a jövőre gondolva- és 500 milliárdot amit eltőzsdéztek Orbánék!!!!!!!! Ha gyurcsány egy meg nem valósult vitatott telekcsere miatt bíróságra kerül, mi lesz Orbán matolcsiékkal?????????????

fonó 2011.11.26. 13:35:04

@Ansible: Tök igaz, józan! Kár hogy erre a hangra a zsigeri leegyszerüsítő kibúvó hazaárulózás, mengelézés, falurombolás.....volt a válasz és a könnyű álmot igérő : ne a zemberek fizessék szólam. Hát ki, a vakondok???????? 300 ft számlával nem de 30ezer zsebbe igen, ne ezen a szinten folytatja OV és Matolcsi, meg is van az eredmény.

Google 2011.11.26. 13:40:00

@Ansible:

Miért kiabálsz úgy? Hangerővel akarsz meggyőzni bárkit is?
Bár Szakértőt felsorolhatnál, rögtön tudnánk, honnan fúj a szél!

zenador 2011.11.26. 15:39:40

@Google:

Gyöngébbek kedvéért kiemelem a lényeget, nagybetűvel, hátha a jobboldali mantrától eltompított elmékbe könnyebben beépül az információ. Kiabálni egyébként Orbán szokott, amikor földbe döngölték Brüsszelben:)

Fogadni merek, hogy bármilyen szakértőt felsorolnák, mindegyikbe belekötnél. Az a baj, hogy észérvekre felvetésekre a FIDESZ-fanok kb, így szoktak reagálni: buzizás, zsidózás, komcsizás, ballibsizés, Gyurcsányozás. És mindig az adott hozzászólót kezditek személyesen sérteni, ahelyett hogy kialakulna egy értelmes észérveken alapuló vita és mindez a jobboldal egyik állítólagos elit médiumán, a Mandineren. Gratulálok konzervatív polgárok! Ennyire telik! Ebből is látszik, hogy mennyire vagytok valóban polgárok. Úgy tűnik, hogy már a kritikus gondolatok, észérvek "közelségétől" is megijedtek.

És a „jolly-joker-reagálásotok": az illető biztos szocibérenc, csak nem nyilvánítja ki. Ez a beszűkült gondolkodás nagyon jellemző! Ezért tart itt az ország többek között! MERT A MÁSKÉNT GONDOLKODÓKBAN IS ELLENSÉGET, KOMCSIT LÁTTOK. Folyamatosan képzitek az ellenséget, aki kényes témát feszeget, azt egyből megbélyegzitek. Úgy gondoljátok, a kritikus hangot megütők háttérben valamilyen nyugati-zsidó-összeesküvő banda áll. SZÁNALMAS ez a gondolkodásmód!

OK, írom kisbetűkkel, hátha akkor jobban átmegy az üzenet (kivéve a mozaikszavak): a baloldali politikai pártok szétestek, hatalmuk nulla, ezt nem nehéz észrevenni. Mivel egyik baloldali pártot sem ismerem közelről/belülről, ezért nem tudom megítélni, hogy milyen gazdasági hatalom, állítólagos nemzetközi zsidó pénzügyi kör áll mögöttük. Szerintem 2010 után szinte semmi.

Egy biztos, a FIDESZ mögött nyilvánvaló gazdasági körök, és egy komplett médiabirodalom áll, néhány mutatóban: Demján, Csányi, MOL, Magyar Nemzet, Hírtévé, Heti Válasz, Magyar Hírlap stb. Rémlik még, hogy a FIDESZ még pár éve a szocik idején karvalytőkéseket emlegetett? Szerinted mennyi pénzbe kerülhetett kiépíteni egy jobboldali médiabirodalmat? Segítek: tízmilliárdos nagyságrend. Kérdem én, hogy miből jött össze ez a sok pénz. Ne mond, rájöttem: a jobboldali becsületes polgárok adományaiból. Ugye? Ezzel szemben a baloldalon az ATV-t, (De ez sem tisztán baloldali!), Népszabadságot tudnám felsorolni. Az ATV-t csak egy szűk réteg nézi, a Népszabadság olvasótábora egyre jobban fogy. Más nagyon nincs is a baloldalon jelenleg, ami számítana.

Ja, és a jobboldalhoz adjuk hozzá a közszolgálati médiumokat. Ugye nem gondolod komolyan, hogy a Hír Tévéből, Magyar Nemzetből átment újságírók függetlenek és szakszerűek a közmédiumokban?!

És akkor még nem is beszéltem az intézményrendszer lenyúlásáról. Úgy rémlik, mintha az önkormányzatok nagy része is a FIDESZ égisze alatt van.

Ezek után bármilyen jobboldali el tudja képzelni, hogy itt az egyébként is dilettáns baloldal kvázi összeesküvést szít és ennek érdekében a komplett Nyugatot is meg tudja nyerni magának?!?!

Ennyire erős a kábulat?

Komolyan mondom, hogy az a FIDESZ-fan, aki azt hiszi, hogy itt valami nyugati-zsidó-szoci-nemzetközi összeesküvés zajlik az ország ellen, és ennek része a leminősítés is, az orvosi eset.

Nem értitek? Ebbe döglik bele az ország, hogy valamelyik oldal állandóan kisajátítja magának a nemzetet és a saját ócska ideológiáját rá akarja erőszakolni a zemberekre.

Ja, és ha nem tudnád keleti szél fúj. Megmondta a Mester! Kínaiak, Szaud-Arábia...

miva? 2011.11.26. 16:17:30

Ej haj, mekkora öröm lesz majd a világ legnagyobb szarral teli vödre fölötti hatalmat birtokolni, ha ez így megy tovább! Okos és előrelátó politikusaink vannak. A Matolcsy kijön a megbeszélésről, és nem gondol arra, hogy a maradék 12 embernek is van szája, amivel majd azt mondják, hogy: "egyáltalán nem is ezt mondtuk, hát ez hülye"?

Google 2011.11.26. 17:12:36

@Ansible:

Kár, hogy Szakértők nevével nem jöttél elő.
Látom már, Orbánnal szembe Senkit ültetnétek a kormányfői székbe - jelöltetek ugyanis: nincs.
Szakértők pedig főként a diktatúra idején működtek, ezenkívül a szocik 12 évig voltak hatalmon, ismerjük az összes ún. szakértőjüket.
A két oldal között az a különbség, hogy ti még hisztek a függetlenségben - mert akartok hinni benne -, mi tudjuk, ilyen nincs. Jobb, ha néven nevezzük a dolgokat, hazugsággal már tele a padlás.
Nem szakértők kellenek, hanem a pénz hiányzik, amit a szocik eltapsoltak!

Vidéki 2011.11.26. 18:42:04

@Ansible:

Nagyokos kibicek, (mint Ansible)!
Fel kéne ébredni a delíriumos álomból, kinyitni a szemet és fület és meglátni a valóságot.
Nem értitek a MODERN világ működését!

A te pihent agyadban:

1. „A jelenlegi TB FENNTARTHATATLAN.”

Vegyél vissza a demagógiából: az egészségbiztosítás mindenütt a világon beleütközik a finanszírozás korlátaiba.

A hatalmas erőforrásokkal rendelkező USA egészségbiztosítása egy főre számítva ötször annyi pénzből gazdálkodik, mint a magyar, mégis a közelmultig 47 millió ember maradt ott ki az egészségbiztosítási rendszerből.

Obama elnök fogadtatott el nemrégen egy olyan törvényt, ami szegényebb emberek számára is lehetővé tette, hogy „Van ingyenebéd!”

2. „magánnyugdíj pénztárakat kell kiépíteni. Az öngondoskodás mentalitását kell megértetni a zemberekkel.”

Adózott jövedelméből most is van lehetősége mindenkinek félretenni.

A VG-n olvastam egy közgazdász véleményét a Svéd nyugdíjrendszerről, amelyet a világ legjobb működő nyugdíjrendszerének tart.

Svédországban minden adóköteles 100 koronából 18,50 megy az ÁLLAMI nyugdíjkasszába és ez elegendő a nyugdíjrendszer stabilitásának fenntartásához.

3. „Meg kell emelni a nyugdíj-korhatárt.”

Így van. Svédországban ez már most 65 év Németországban a közeljövőben tervezik 67 évre emelni.

4. „A jelenlegi állami nyugdíjrendszer FENNTARTHATATLAN.”

Svédországban minden adóköteles 100 koronából 18,50 megy az állami nyugdíjkasszába és ez elegendő a nyugdíjrendszer stabilitásának fenntartásához.

Nálunk 10+24=34 % sem volt elegendő a nyugdíjrendszer stabilitásának fenntartásához, mielőtt a manyupokhot nyúltak volna évente 900 milliárd forintot kellett a nyugdíjkasszába pumpálni, hitelfelvételből, az ország eladósításával finanszírozva.

Ott (a svédeknél) a nyugdíjkorhatár férfiaknál, nőknél egységesen 65 év.

Lehet két-három évvel korábban is nyugdíjba menni, de a nyugdíj ez esetben erősen degresszív.

Ott "Azok, akik különféle okoknál fogva nem tudtak vagy nem voltak képesek saját jogú nyugdíj megszerzésére, egy szerény, de méltányos garantált nyugdíjat kapnak 65 év fölött, ha minimum 40 évet éltek Svédországban (ha kevesebbet, akkor arányosan kevesebb pénz jár).

Ezt a költségvetésből fizetik, a mindenkori külgazdasági és államháztartási viszonyok figyelembe vételével, a pénzügyminiszter által meghatározott összegben."

Tehát ez nem a nyugdíjalapot terheli, hanem a költségvetést.

Van benne logika, el kell ismerni.

Feltételezem, hogy ha ezeket a juttatásokat is a nyugdíjalapból kellene fedezni, nem lenne elegendő Svédországban a 18,5 % nyugdíjjárulék.

5. A közoktatással kapcsolatban amit írsz az nagyrészt általánosságokról és arról szól, hogy fel kellene találni a „sohasem nedvesedő puskaport”.

6. „nincs szükség ennyi önkormányzatra.”

Egyetértek. A helyi önrendelkezés a magyar történelemben már elért egyszer egy magas szintet, olyan korszakban, amelyet a „feudális anarchia” korszakaként jellemeztek. Csák Máté személye és a feudális kiskirályok jellemezték

A szintén tízmilliós Svédországban megelégszenek kb 300 önkormányzattal, nálunk tízszer annyira van szükség.

Nem is tudom, hogyan képesek elviselni a svédek az életet ilyen kevés önkormányzattal?

Talán a hidegebb időjárás edzette meg ennyire őket?

7. „Súlyos milliárdokat kell majd invesztálni a megújuló energiaforrásokba. „

Nagy szemfényvesztés marhaság és pénzpocsékolás.

Sokkal több eredményt érhetünk el, ha az energiahatékonyság területén költjük el nem korlátlanul rendelkezésre álló erőforrásainkat.

8 „jelenleg nincs abban a helyzetben az ország, hogy az egykulcsos adót fenntartsa. Luxus, hogy ilyen válságos helyzetben a gazdagokat támogatják”

Minden racionális alapot nélkülöző téveszme , amire a valóság rácáfol.

„Az egykulcsos adórendszer mérsékelheti az adóelkerülést, többletmunkára ösztönözhet, és javíthat azon a korábbi évekre jellemző aránytalanságon, hogy a személyi jövedelemadó kétharmadát az adófizetők mindössze 15 százaléka fizette be. Ráadásul a kormány fokozatosan, három év alatt kívánt eljutni a céljához.” (Gaál Csaba VG)

„A csehek, a szlovákok és az észtek bruttó hazai terméke egy főre számítva tavaly már 25, 15, illetve másfél százalékkal magasabb volt, mint a hasonló magyar mutató. A kilencvenes évek elején fordítva állt a helyzet: a fejenkénti GDP 1993-ban az éppen önállósodott Csehország és Szlovákia esetében 12, illetve 18 százalékkal még elmaradt a magyarországitól, Észtország hátránya pedig nem kevesebb mint 31 százalékos volt.”

A különös az egészben, hogy Észtországban, amelyik lehagyott bennünket, ebben a hosszú időszakban a mostani nagyokos ellenzék szerint állítólag kártékony egykulcsos adórendszer működött, míg nálunk az állítólag rendkívül igazságos és a gazdasági növekedésre állítólag élénkítőleg ható progresszív adórendszer „virágzott”.

9. „INGATLANADÓ kell.”

A Bajnai kormány próbálkozott már ezzel, a jelentős bevételt be is kalkulálta a 2010-es költségvetésbe, az Alkotmánybíróság viszont váratlanul elmeszelte a törvényt.

Magyarországon kiemelkedően magas a lakástulajdonosi hányad, ilyen magas lakástulajdonosi hányad sehol nincs Európában.

Az önkormányzatok a rendszerváltás hajnalán nyűgnek érezték az önkormányzati bérlakások fenntartását és felelős magatartás helyett a könnyebb megoldást választották : ész nélkül bagóért privatizálták a köztulajdont.

Ezen a helyzeten nem könnyű változtatni.

Ma nálunk 10%-nál kisebb a bérlakások aránya, míg a nálunk jóval gazdagabb Németországban csaknem 60%, Svájcban 80% környékén. A lakóingatlannal rendelkezők ott a vagyonosabb réteghez tartoznak és indokolt lehet vagyonadót kivetni rájuk.

Nálunk ez nem így van, ezért értelmetlen lenne lemásolni a nyugati megoldásokat.

Ráadásul nálunk éppen a vagyonosabb réteg képes különféle jogászkodó trükkökkel kibújni a közteherviselésnek ezen formája alól. (Például külföldinek álcázva magukat.)

Silcon 2011.11.26. 19:14:04

@Ansible:

"a több biztosítós modellt az egészségügyben"
Egynek a fenntartására sem futja. A szlovákoknál épp áll a bál, pedig ők a bezzegország és ott van több biztosítós modell is. A dokik ott is le akarnak lépni, a kormány meg szükségállapotot akar bevezetni. Senki sem tiltotta meg egy totálisan magánkórház építését, ahol full fizetős ellátást kap minden beteg. Hány ilyen van? A több biztosítós modell ott működik, ahol a társadalom 3/4-e minimum az alsó középosztály szintjén él. Ott se túl hatékonyan, pl. USA. Nálunk mintha nem pont ez lenne a helyzet.

"magánnyugdíj pénztárakat kell kiépíteni"
Beteszel 100Ft-ot a manyupba. Az állam ezt pótlandó felvesz 100Ft hitelt. A betét után kapsz infláció+1%-ot, a hiteled meg infláció+4%-ba kerül. Nagy üzlet. Az önkéntes rész most is működik. Sokkal jobban, mint a kötelező...

"nincs szükség ennyi önkormányzatra. Járások, régiók kellenek."
Navracsics épp ezt teszi.

"milliárdokat kell majd invesztálni a megújuló energiaforrásokba"
A megújuló energiaforrások per pillanat *nem* versenyképesek. Nem most kell fejest ugrani bele, itt tipikusan nem szabad úttörönek lenni.

"az egykulcsos adót fenntartsa"
A nagy vagyonok tipikusan nem az SZJA hatálya alá eső jövedelmekből keletkeznek, hanem osztalék, stb. Lehet többkulcsos, ha a legmagasabb sacc/kb 25%.

"Vagyonadó, ingatlanadó"
Az ingatlanadóhoz pontos értékbecslések kellenek, a pénzvagyont meg tizedmásodperc alatt el lehet tüntetni szem elől.

"a közmédia csak az alapfunkciókat lássa el"
Komoly fogyókúra van épp, sikít is az ellenzék.

Struktúrális reformok alatt mindenki a kiadásoldali intézkedéseket érti, pedig azzal nem lehet hatalmasakat dobni. Mondjuk a teljes oktatási rendszer kerül a GDP 5%-ába (has adat) és ebből a felsőoktatáson megspórolsz 20%-ot. Akkor a kalapban mennyivel is vagy beljebb? Az 5% 30%-ának (a felsőoktatás részaránya, szintés hasból) 20%-ával. Viszont azt a keveset is szétvered, amelyik még működik. A gond inkább ott van, hogy mi ha fogyasztunk, az nagyrészt külföldi termék. A szétbarmolt mezőgazdasági feldolgozóipart kell megteremteni. Nem új traktor kell (minden egyes zsebparcellán gazdálkodónak minek?), hanem konzervgyár meg tejüzem stb. Ugyanúgy olyan cégek, üzemek létrehozását kell támogatni, amihez nem kell űrtechnológia.

civilkontrol 2011.11.26. 21:28:16

Életem orbánista fejezete ezen a ponton zárul.
Sosem gondoltam, hogy matolcsy egyszál magában találja ki ezt a sok okosat, de azt végképp senki sem gondolhatja, hogy „háború” idején ha a vezér odaszól, hogy: „elég lesz gyurika” akkor gyurka erre flegma mosollyal előhúzza a farkát és dafkéből rápisál a magfesz kábelre.

Ezt együtt fundálták ki a fiúkák, László Csaba is ezt említette.
Rendben, nem jött be, volt már ilyen.

Leülnek, megbeszélik a 11 közgazdival, hogy igazodni kéne a német nullás gdp-hez, be kéne fejezni az összeesküvés-elméletes kurvaanyját, kéne valami koherencia félét csempészni a gazdaságpolitikába (az ellenség már ettől össze-vissza zavarodna), mi több, meg kéne állapodni az ellenséggel, (ha másért nem is, legalább a mérete miatt), de leginkább be kéne hegeszteni a gyurka száját, hogy önerőből és parancsra se tudjon győzelmi jelentéseket meg statáriumot hirdetni.

Ezzel párhuzamosan kijön a gyurka, belemosolyog a kamerába és bejelenti, hogy
„Magyarország kormánya bizonyította, hogy a pénzügyi egyensúly szempontjából az Európai Unió legjobb országai közé tartozunk”
meg persze „Voltak, akik ki is mondták, hogy itt egy spekulációs támadás egyik eleme van”

Na itt kéne elmenni a picsába uraim, gyuristúl, viktorostúl, mindenestúl.
A fityeszben még meglévő racionalitás gyorsan álljon a sarkára és zárja rövidre a víziógyár sorsát, mert ennek így tényleg katasztrófa lesz a vége.

Nem tudom ki hogy van vele, de a környezetem kivétel nélkül forr a dühtől.
Ebből óriási csattanás lesz.

Viktus 2011.11.27. 20:24:45

Új adóemelések jöhetnek

Cséfalvay szerint a kormány számára továbbra is a növekedés a központi kérdés, még akkor is ha 0,5 és 1 százalék közé csökkent a jövő évre várt bővülés a korábban tervezett 1,5 százalékról. Ugyanakkor, ha a kormány veszélyben érzi a költségvetést, nem fog hezitálni, hogy olyan további bevételnövelő lépéseket tegyen, mint amilyenek például a most szeptemberi jövedékiadó-emelések voltak - tette hozzá az államtitkár.

-

Előre a hatszáz forintos gázolajért! :D csak enyhítés gyanánt semmi megszorítás
süti beállítások módosítása