Az IMF visszatér – Ilyen ország pedig nincs CCXCVIII.
2011. november 17. írta: TuRuL_2k2

Az IMF visszatér – Ilyen ország pedig nincs CCXCVIII.

Nemzetgazdasági Minisztérium: Magyarország fordulóponthoz érkezett

„Az elmúlt másfél évben új alapokra helyeztük a magyar gazdaságot. Ehhez föl kellett számolnunk minden régi típusú együttműködést, amely korlátozta gazdasági önállóságunkat. Ezt sikeresen megvalósítottuk, elértük, hogy a magyar gazdaság a piacról finanszírozza magát, nem függünk mások jóindulatától. Ezzel a megújulás korszaka lezárult, most a növekedés korszaka kezdődik, és ehhez minden eszközt igénybe kell vennünk.

Az elmúlt másfél évben Magyarország gazdaságát megújítottuk. A megújulás időszakában az volt a lényeg, hogy szabad kezünk legyen és a magyar érdekek szerint rendezzük be Magyarországot. Ehhez távol kellett tartanunk magunkat mindenfajta befolyástól, tehát föl kellet számolnunk azokat a régi típusú együttműködéseket, amelyek korlátozták gazdasági önállóságunkat. Így sikerült a gazdaságot saját lábra állítani, elértük, hogy a piacról finanszírozzuk magunkat, ezzel jelentősen megnőtt a mozgásterünk. Ennek eredményei ma már kézzelfoghatóak.

A munkát terhelő adók csökkentek, a nyugdíjasok megtakarításai megmenekültek a spekulánsok támadásaitól, Európában szinte egyedülálló módon csökkent az államadósság, stabilizálódott a költségvetés. Magyarország 2004-es EU csatlakozása óta először tartja 3 százalék alatt a jövő évi költségvetési deficitet. Erre a teljesítményre a 27 tagú Európai Unióban Magyarországon kívül csak hat ország lesz képes. A 2010-ben a GDP közel 82 százalékára rúgó államadósság akkori árfolyamon számolva mára 74 százalékra csökkent, a GDP 1,4%-kal nőtt 2010 azonos időszakához viszonyítva. Sikerült tehát véghezvinnünk az elmúlt másfél évben, hogy csak a magunk érdekeit érvényesítsük, másokhoz ne kelljen alkalmazkodnunk. Így ma már új együttműködéseinket új alapokról építhetjük föl a saját érdekeink érvényesítésével.

Fordulóponthoz érkeztünk. Mostantól a növekedés fokozására kell összpontosítani. És ehhez minden elérhető eszközt igénybe kell venni. A növekedéshez elsősorban a függetlenségünket kell megvédenünk. Azt, hogy Magyarországot a piacokról tudjuk finanszírozni. Ezt az eurózóna elhúzódó válsága megnehezítheti.

Ezért jó eszköz lehet számunkra egy újfajta, már a saját érdekeink szerint berendezett gazdaságunkhoz igazított együttműködés az IMF-fel, amely a régivel szemben nem csökkenti, hanem növeli pénzügyi-gazdasági függetlenségünket. Az újfajta megállapodás ugyanis – szemben a régivel – nem növeli az államadósságot, mivel nem hitelfelvételről szól, voltaképp egy biztosítást kötünk, amely növeli a befektetői biztonságot Magyarországon. Így lesz esélyünk tervezett menetrend szerint beindítani a növekedést. Az IMF szokásos éves gazdaságpolitikai konzultációjának keretében megkezdjük a tárgyalásokat egy új típusú együttműködésről.”

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr843390217

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Együttműködés lesz az IMF-el mégiscsak 2012.01.23. 21:52:03

Új együttműködésre kerül sor az IMF-fel, fogalmaz a Nemzetgazdasági Minisztérium közleménye, mely szerint az új IMF-megállapodás nem csökkenti, hanem növeli majd pénzügyi-gazdasági függetlenségünket. Az NGM szerint voltaképp egy biztosítást kötnek, ame...

Trackback: Együttműködés lesz az IMF-el mégiscsak 2012.01.23. 21:52:03

Új együttműködésre kerül sor az IMF-fel, fogalmaz a Nemzetgazdasági Minisztérium közleménye, mely szerint az új IMF-megállapodás nem csökkenti, hanem növeli majd pénzügyi-gazdasági függetlenségünket. Az NGM szerint voltaképp egy biztosítást kötnek, ame...

Trackback: Az elbukott szabadságharc 2011.11.18. 13:43:43

Na eddig tartott, az ország kénytelen volt letenni a fegyvereit, és megadni magát a nagyobb erőknek. Sorolhatnám Matolcsy, Szijjártó és Orbán nyilatkozatait, hogy soha többet IMF, de nem teszem. Ugyanis egyetértek a mostani lépéssel, és a kormány hossz...

Trackback: Kormány vs. IMF -- Zsarolni nem kell félnetek jó lesz 2011.11.18. 11:43:06

Mátyás király megirigyelhetné, amit a kormány tegnap csinált. Hívta az IMF-et tárgyalni, meg nem is. Ők meg jönnek is, meg nem is. Mindez akár egy kommunikációs osztályvezető bakijának is látszódhat. Azonban szerintünk korántsem erről van szó. Mindez f...

Trackback: Ki legyen az új miniszterelnök? 2011.11.17. 19:49:31

Orbán Viktor már korábban célzott arra: „ha az IMF visszajön, én el...” - írta alig két napja a Népszabóság FIDESZ-es forrásokra hivatkozva, hisz... ...az IMF visszatérése esetén manifesztálódna, hogy a sajátosan magyar szabadságharcos ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KürtiT (Tromb74) 2011.11.17. 17:04:22

Tehát útelágazáshoz érkeztünk? Tök jó, hogy kiagyaltak egy új típusú együttműködést az IMF-el, amit lehetetlen összekeverni a régi típúsú együttműködéssel.
Az meg külön üdvözítő, hogy az IMF biztosítót alapított. Így befizetünk havonta egy kisebb biztosítási díjat, cserébe ha véletlenül összeomlana a gazdaság ők egy hatalmas összeggel kisegítenek.
Zseniális.

Wolff 2011.11.17. 17:04:26

Nem csökkenti, perzse. A két szóba jöhető forma (elővigyázatossági ill. gyorsan lehívható készenléti hitelkeret) mindegyike estében a kormány kötelezi magát egyeztetett, rendszeresen ellenőrzött program végrehajtására. És az is erősen kérdéses egyáltalán szóba jöhet-e az elővigyázatossági hitel, mivel az IMF szerint: "Countries suffering any of the following problems at approval cannot access the PCL: (i) sustained inability to access international capital markets; (ii) the need to undertake large macroeconomic or structural policy adjustment; (iii) a public debt position that is not sustainable in the medium term with a high probability; or (iv) widespread bank insolvencies."

Akkor viszont marad a készenléti, amiről viszont ezt írja az IMF: "When a country borrows from the IMF, it agrees to adjust its economic policies to overcome the problems that led it to seek funding in the first place. These commitments, including specific conditionality, are described in the member country’s letter of intent (which often includes memorandum of economic and financial policies).
Building on earlier efforts, the IMF has further reformed the conditions of its lending to focus on criteria that are measurable and observable. These changes include:
Quantitative conditions. Member countries progress is monitored using quantitative program targets. Fund disbursements are conditional on the observance of such targets, unless the Executive Board decides to waive them. Examples include targets for international reserves and government deficits or borrowing, consistent with program goals.
Structural measures. The new SBA framework has eliminated structural performance criteria. Instead, progress in implementing structural measures that are critical to achieving the objectives of the program are assessed in a holistic way, including via benchmarks in key policy areas, in the context of program reviews.
Frequency of reviews. Regular reviews by the IMF’s Executive Board play a critical role in assessing performance under the program and allowing the program to adapt to economic developments. The SBA framework allows flexibility in the frequency of reviews based on the strength of the country’s policies and the nature of its financing needs."

És mintha pont ezért hajtották volna el őket tavaly.

homoródkarácsonyfalváért 2011.11.17. 17:07:49

Ha meg kellett lépni, hát meg kellett lépni. Két hétig lesz egy kis baloldali tobzódás, majd elmúlik. Nem úgy az európai válság.
Remélem, hogy hamarosan újra el lehet hajtani őket!

homoródkarácsonyfalváért 2011.11.17. 17:09:35

Ha meg kellett lépni, hát meg kellett lépni. Két hétig lesz egy kis baloldali orgia, csak tudnám, minek örülnek. (Na jó, tudom.) Attól még az európai válság megmarad, két hét múlva már megint azzal kinlódunk.
Remélem, mielőbb újra el tudjuk hajtani az IMF-et!

makacs szennyeződés 2011.11.17. 17:16:43

Olvastam a hírt, benéztem, hogy megkérdezzem a Minisztérium munkatársait, hogy:

- Tessék mondani, ez már az elrugaszkodás, vagy arra még januárig várni kell?

Gera 2011.11.17. 17:18:16

Ekkora kamuhegyet bazzeg. Ja, "akkori árfolyamon számolva" a devizahitelesek terhei sem nőttek :)

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.11.17. 17:23:17

Turul,

Egyszeruen nem ertik meg a posztod, mert nem a megfelelo ablak nyilik ki.

Ilyen nincs, ez zsenialis. A Magyar Hirlap valoban reggel meg azzal reklamozta a lapot, hogy
..............................................
Jelenleg nincs szüksége Magyarországnak a Nemzetközi Valutaalap (IMF) új hitelére, tudjuk magunkat finanszírozni a piacról, viszont elsősorban az ország magas külső adóssága miatt nem árt az óvatosság – állítják a lapunk által megkérdezett szakértők. Az angolszász pénzügyi világból viszont érkeznek olyan jelzések, hogy kössünk elővigyázatossági hitelmegállapodást az IMF-fel. Bayer Zsolt publicisztikájában arról ír, hogy a baloldali gazdasági körök és a sajtó az IMF visszahívásában érdekelt. A nemzetközi pénzvilág nem hajlandó megbocsátani Orbánnak, hogy más utakon jár.

.............................

Es aztan egyszeruen lecsereltek a kepet, arra, hogy szarnyal a forint. Te ezt tudod, de az olvaso csak akkor ha raklikkel a Bayer arcara. Az ev fotoja.

Mindenki egyéni, én nem. 2011.11.17. 17:31:50

Nos...

Lehet hogy mégis ott volt az a levágott véres lófej ma reggel Orbán ágyában. De az is lehet, hogy az IMF felajánlotta hogy ad fegyveres kiséretet a gyerekek mellé az iskolába... bármi megtörténhet.

Az EU haldoklik, és az erősebb országok most MÉG NAGYOBB energiával próbálják elszívni a még elszívható értékeket a gyengébbektől.

Nekik ez ad pár hónap haladékot, minekünk meg pár hónap előnyt, hogy a minimumból megtanuljunk élni.

aaabbbccc 2011.11.17. 17:35:36

Ezt Fero mar reg megenekelte
... csak egy ut van elottem
Melyiket valasszam?...

homoródkarácsonyfalváért 2011.11.17. 17:39:47

@Mindenki egyéni, én nem.: Persze, hogy ott volt a levágott lófej az Orbán ágyában. A FIDESZ-t nem lehet megbuktatni, így megpróbálják Orbánt kinyirni.

Google 2011.11.17. 17:48:06

Na, így legalább a máterialista származásúak is megnyugszanak!
Ha megtudnak, egyáltalán.

micream 2011.11.17. 17:50:20

„Ahol az IMF segítségére van szükség, ott nem a kormányok csinálják a gazdaságpolitikát, hanem a kormányok abból a kottából énekelnek, amit az IMF (...) lejegyez nekik. Ahol az IMF járt, és ahol a szervezet előírásai szerint próbáltak kilábalni a válságból, ott abból mindig gazdasági és szociális katasztrófa lett."

(Kövér László a Fidelitas országos választmányának tisztújító ülésén, november 5-én )

adambum 2011.11.17. 17:54:52

"Peter Attard Montalto, a Nomura elemzője nagy meglepetésnek nevezte a bejelentést, amit azzal indokolt, hogy a kormánynak mennyire negatív a megítélése az IMF-et illetően. "Nem gondolom, hogy elővigyázatossági készenléti hitelmegállapodást kötnek, csak egyszerűen valamilyen technikai felülvizsgálatot fognak végezni" - véli az elemző. Peter Attard Montalto szerint nehéz lesz megállapodást kötni az IMF és Magyarország között, hiszen teljesen mások a nézeteik. A közleményben az áll, hogy a kormány a magyar érdekek szerint rendezi be az országot, amivel az elemző szerint az IMF valószínűleg nem ért egyet.Peter Attard Montalto szerint nehéz lesz megállapodást kötni az IMF és Magyarország között, hiszen teljesen mások a nézeteik. A közleményben az áll, hogy a kormány a magyar érdekek szerint rendezi be az országot, amivel az elemző szerint az IMF VALÓSZÍNŰLEG NEM ÉRT EGYET."

tojas99 2011.11.17. 17:56:07

ezmiez?

Viktor, kezdj el munkát leresni!

Gera 2011.11.17. 17:56:53

Valamit azért alaposan félreért pár jobbos olvtárs. Itt nem annak örül, aki örül, hogy itt az IMF, mert ez igazából rossz hír, hogy Orbánéknak ennyire futotta, hogy már megint itt tartunk. Itt annak kell örülni, hogy mégiscsak van pár józan ember a kormányrúdnál.

Google 2011.11.17. 18:00:14

Baloldaliak, eddig azt akartátok, hogy legyen megállapodás, hát most a kedvetekre tettünk. De ugye, hogy így sem jó?
Nem tetszik a rendszer, sehogyan sem. De van az a rendszer, ami nektek tetszik, tudjuk mi jól.
Csak hát ilyen mintás ez a váltógazdaság, egy sima, egy fordított, és megint sima, megint fordított! Egy -egy Szakértővel díszítve.

micream 2011.11.17. 18:04:50

3 napja mondta ezt matolcsy az IMF-ről: "Ez a három betűs intézmény minden egyes intézkedésünket ellenzi, így hát ha nem is rá, hanem ellene hangoljuk a kormányzati politikát!"

Viktus 2011.11.17. 18:06:06

Budai Gyulának lesz munkája? :P

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.11.17. 18:10:29

@Google: marhabaromka,

szerinted a vilagon hany olyan orszag van, ahol azokat nevezik baloldaliaknak, akik az IMF-fel inkabb egyuttmukodnenek, es jobboldaliaknak, akiknek csak a testen keresztul ? :)))

Alfőmérnök 2011.11.17. 18:11:21

"A gazdasági fejlődés nagyon sokoldalú, nemlineáris, a megtett úttól függő, dinamikus folyamat, amely szisztematikusan eltolódó kölcsönös kapcsolatok rendszerét tételezi fel a fejlődés különböző elemei között, ennek folytán a politikai intézkedések és az intézmények időben előrelátható változásait igényli. A fejlesztéssel foglalkozó közgazdászok és a segélyszervezetek azáltal, hogy a végletekig leegyszerűsített elméleteket és egyszerű növekedési modelleket alkalmaznak, tévesen ábrázolják a gazdasági fejlődés folyamatát, s olyan gazdaságpolitikai recepteket adnak a fejlődő országok kormányainak, amelyek többnyire hibásak, s amelyek, a legtöbb ország esetében, valószínűleg teljesen vagy [legalább] részlegesen helytelenek.
A Világbanknak és az IMF-nek meg kell tanulnia és el kell fogadnia, hogy a fejlődés komplex, nem egyedi és nemlineáris folyamat, amely függ az országok kiinduló feltételeitől, valamint gazdasági, institucionális, szociális, kulturális és politikai történetétől. A nemzetközi segélyszervezeteknek ezután az országok speciális helyzetét jobban figyelembe vevő, differenciált javaslatokat kell adniuk klienseiknek, legyen ez bármennyire nehéz. Az előre gyártott elemeken alapuló gazdaságpolitikai eljárás valószínűleg legalább annyi esetben helytelen és irreleváns, mint ahány esetben helyes.”
www.valosagonline.hu/index.php?oldal=cikk&cazon=707&lap=5

Lehet, hogy ez egy ilyen irányba történő elmozdulást jelez? Lehet, hogy Orbán korábbi sallerei is hozzájárultak ehhez?

Alvarez 2011.11.17. 18:12:31

@micream: a hárombites Matolcsy meddig marad a székében ezután?

Google 2011.11.17. 18:20:00

@jotunder:

Jó Tündérke, nem tudom.
Más kérdés?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.17. 18:26:56

(Is) Kötcse is in front of us(?)!

Ooohhhhhhh, yyyeeeeeeesssssssssss!!!

www.youtube.com/watch?v=sfp8xrNAS6I

ü
bbjnick

KürtiT (Tromb74) 2011.11.17. 18:38:44

@Google: A döntést -majd a részletek ismeretében- helyeseljük. Igazán kedves tőletek, jobboldaliaktól, hogy ezt kizárólag a mi kedvünkért tettétek, na de ilyen az, ha betemettük az árkokat.
A kormánynak pedig nem kell hitelvesztéstől tartania. Mindenki tisztában van vele, hogy ez egy ravasz, kurucos húzás volt. Az IMF végre megtanulta, hogy velünk aztán nem lehet packázni.
Izgatottan várjuk az új típusú együttműködés feltételeit. Végre elrugaszkodtunk, önerőből.
(A baloldaliak)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.11.17. 18:42:00

Az államadósság elleni harcban ott tartunk, ahol tavaly nyáron, leszámítva, hogy Orbánék halál értelmetlenül elloptak és elkúrtak háromezer milliárd forintot. Orbán gyakorlatilag megcsináltatta az országgal mindazt az ungabungát, amit az IMF-fel is meg kellett volna, csak ő a siker leghalványabb esélye nélkül.

És most kezdhetjük elölről, csak most már nincs se elkúrni való háromezer milliárd, se négy év türelem a következő választásig.

Azért lássátok be, nem a gazdaságpolitika Orbán száma. Szobortologatás, utcanévadás, magyarnóta-est kisnyilasoknak, ez az a szint, amiben igazán jó. Illetve nem, mert ebben is szar, de ezzel legalább nem tesz akkora kárt a környezetében.

Na mindegy. Mi, materialista származásúak, most egy kicsit félrehúzódnánk itt a mandiner sarkában és diszkréten röhincsélnénk Orbán utolsó csatlósainak vergődésén. Remélem, nem zavarunk. ;-)

Robinzon Kurzor 2011.11.17. 18:44:07

Feltételezem, hogy ez csak egy gyors első reakció, nem ennyivel intézitek el a témát.

Érdekelne például, hogy szerintetek (Mandiner) ez "csak" kommunikációs kudarc, hiszen mi mindig is Eurázsiával álltunk háborúban?

Vagy egy gazdaságpolitika kudarca?

Utóbbi esetben kellenének-e személyi konzekvenciák, ha igen, milyen körben?

Wolff 2011.11.17. 18:47:34

@Kettes: Már csak azért sem a gazdpolban jók, mert még egy IMF hitelt sem tudnak rendesen megkötni:
www.portfolio.hu/gazdasag/imf_nem_erkezett_felkeres_magyarorszagrol.158547.html

Lássuk be, Gyurcsány messze nem volt ekkora balfék, tudta, hogyan lásson hozzá.

morbiczer 2011.11.17. 18:47:46

@Holger Hartland: Várd ki a végét.

Szerintem jövő hét közepére megtudjuk, hogy Mindig is Eurázsiával álltunk harcban.

civilkontrol 2011.11.17. 18:48:43

Nem értek a gazdasághoz, így megítélni sem tudom, hogy ez most jó-e, vagy sem.
De hogy a kormányzati propagandára soha nem fért még rá ennyire egy ekkora kíííb..szott nagy parasztlengő, az biztos!

Kedves FIDESZ, legyetek olyan jók, látogassatok el ide: mandiner.hu/cikk/20111117_ngm_egyuttmukodes_lesz_az_imf_fel
(Tudjátok, jobbos, mi több, fidesz szimpatizáns portál) és fürödjetek meg a kommentekben, mert KURVÁRA RÁTOK FÉR!

Javasolnám, hogy a továbbiakat próbáljátok meg az eredetileg ígért SZERÉNYSÉG ÉS ALÁZAT jegyében intézni.
Most sem röhögne rajtatok a fél világ, ha tartjátok azt a szép reményekkel kecsegtető Vörösmarty téren tett ígéretet...

Google 2011.11.17. 18:50:01

@KürtiT (Tromb74):

Mindenki tanulhat a másiktól valamit. Még az IMF is, igen. Sőt, még az ilyen oldali is az amolyan oldalitól. Egymásra vagyunk utalva, de azért megpróbáljuk minél drágábban adni a bőrünket, ez csak természetes, nem?
Próbálkozhat és tanulhat a zember- ahogy mondják, csak a marha nem tágít.

Viktus 2011.11.17. 18:50:06

@Robinzon Kurzor:

Következmények nélküli ország ... mindegy NER vagy nem NER ...

Viktus 2011.11.17. 18:53:11

"troll ellenpólus · trollhitvallas.blog.hu/ 2011.11.17. 18:15:02
Senki nem mondta, hogy hitelt veszünk fel az IMF-től, ti ballibbantak, álljatok már le. A konszolidáció sikerült, most ki kell mozdulni a holtpontról, úgyhogy elkezdődtek a tárgyalások arról - egyelőre semmilyen megállapodás nincsen - hogy milyen garanciával tudná segíteni az IMF a magyar gazdaság növekedését. Természetesen minden megállapodásba csak azzal a feltétellel fog belemenni a kormány, hogy a magyar szuverenitás nem csorbulhat. Nem pénzért könyörgünk, hanem előnyös üzleteket kötünk, ugyanis most nem a csőd elkerülése a cél, mint az idegbajos Gyurcsányi Fletó idején volt, hanem a magyar gazdaság felpörgetése. Talán e között a kettő között még ti is kapisgáljátok a különbséget.

Szóval hiába örültök, ezt az ütközetet a kormány nyerte. Magyarország nem lett a nemzetközi bankármaffia gyarmata, és nem is lesz, akinek nem tetszik, lehet csomagolni. "

Na ilyesmit kell holnapra a mandiner címlapra megfogalmazni. Menni fog? :D:D:D:D

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.11.17. 18:56:05

Akkor ez most ugye egy újabb győzelem?

Aggályosnak tartom, hogy a kommunikáció viszont nem kielégítő, ezért a dolgozó tömegeknek téveszméik keletkezhetnek a hír valódi jelentésével kapcsolatban.

suski 2011.11.17. 18:58:45

Az már megvolt, hogy az IMF nem tud a megállapodásról, amit Matolcsy köt velük...? Lásd híroldal.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2011.11.17. 19:05:05

Érdeklődve várom, hogy mit mond minderről Doomhammer új példaképe, László, a professzor. Ha eltűnt a magánnyugdíjpénztári vagyon, és közben az államadósság sem csökkent, akkor kell, hogy legyen a fekete lyuk mellett valahol egy fehér lyuk is, vagy más néven Pénzzabáló. Csak nem az IMF-nél van? Csak nem az elszivattyúzott pénzünket fogják nekünk újra kölcsönadni?

civilkontrol 2011.11.17. 19:05:11

Azért az idegen szívű index ezen címválasztása a tárgyban több mint pompás:

Gyere ide, Takarodj!

Google 2011.11.17. 19:05:35

De most tényleg nem értem.
Ha az ország megmenekül egy időre, az jó-e vagy rossz? A mindenféle meccsektől függetlenül próbáljunk meg ebbe egy percre belegondolni.
Azok, akik eddig is ellendrukkerek voltak, ezután sem lesznek a barátaink, ezt tudom. De az ország az egy.

civilkontrol 2011.11.17. 19:06:47

@suski:
Hát b+ ha ez igaz, akkor nem a legjobb pozícióból indulnak a tárgyalásoknak Gyuriék

Google 2011.11.17. 19:07:42

@Holger Hartland:

Valamiből az IMF-nek is meg kell élni, avagy még a kanárinak is lehet erszénye!

jenőke 2011.11.17. 19:09:15

Naaaa!
Itt az IMF, és egyszerre ejtettük pofára Kínát és a Szaúdiakat!

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2011.11.17. 19:09:19

@Google: A kormány belevitte az országot a "gazdasági szabadságharcba", és vesztett. Vesztes háború esetén a hadvezetés lemond (vagy hősi halált hal, vagy száműzik, vagy főbe lövik, vagy felakasztják). Ja, hogy Magyarországon pillanatnyilag nincs másik alkalmas "hadvezetés"? Így jártunk. :(

KürtiT (Tromb74) 2011.11.17. 19:11:16

@Google: Tréfa félre. Valóban érett döntés volt leülni az IMF-el, de most semmivel nem jobbak a feltételek, mint hónapokkal korábban. A felesleges izmozás talán nem jelent hátrányt, de az azóta meghízott államadóság és a romokban heverő forint feltétlenül.
Ennek ellenére, ha a hozzárendelt szánalmas kommunikációtól eltekintünk, a döntést mindenkinek helyeselnie kell. Ez volt a kisebbik rossz.

A bőr viszont drága lesz, ahogy mondtad. Na de spongyát rá, reménykedjünk!

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2011.11.17. 19:12:11

@Wolff: Ne erőltesd. Gyurcsány az egyik utolsó érv az Orbán-kormány mellett.

Gandalf Garaboncias 2011.11.17. 19:15:02

Martonyi János most erősítette meg az InfoRádióban pár perce. Részleteket ő sem tud, ezért nem akar többet mondani.

Robinzon Kurzor 2011.11.17. 19:15:20

@Holger Hartland:

Gyurcsány szerintem az egyetlen érv az Orbán-kormány mellett.

Google 2011.11.17. 19:17:28

@KürtiT (Tromb74):

Ez nagyvonalú volt. Tetszett.
Mert ez is kell ám, az elegancia. A remény mellé.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2011.11.17. 19:23:20

@Robinzon Kurzor: Szerintem az Orbán kormány mellett nagyon jó érv a maradék MSZP is Mesterházyval meg a többivel. Jó érv még a Jobbik, és persze nem rossz érv az LMP sem.

Viktus 2011.11.17. 19:25:55

A Nemzetközi Valutaalap (IMF) nem kapott felkérést Magyarország részéről arra, hogy tárgyalások induljanak az alap által támogatott programról - jelentette a Reuters.
hvg.hu/gazdasag/20111117_imf_felkeres
-
A Nemzetközi Valutaalap nem kapott hivatalos tárgyalási felkérést a magyar hatóságoktól egy, az Alap által támogatott programról - írta Irina Ivascsenkó, az IMF magyarországi képviseletének vezetője hivatalos közleményében.

-

Hoppá a Gyurink most már nagyon unortodox politikába ment át :D:D:D

Gandalf Garaboncias 2011.11.17. 19:27:42

MTI:
"Olyan óriási változások történtek az elmúlt két hónapban az eurózónában, hogy a kormányzatnak Magyarország érdekét mindenek elé kell helyeznie, ezért ilyen esetben "szükség lehet egy biztonsági hálóra" - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium stratégiai államtitkára az IMF-fel kezdődő tárgyalások kapcsán csütörtökön Zalaegerszegen.

Cséfalvay Zoltán a kormánytagok országjárásának zalaegerszegi állomásán az MTI kérdésére, hogy mit jelent az IMF-fel kötendő "biztosítás", azt mondta: látható, hogy ősztől az Európai Unió gazdaságában teljesen más helyzet van, mint amikor Görögországról vagy Portugáliáról volt szó, most Olaszországról vagy már Franciaországról beszélünk, az eurózóna legerősebb államairól. "Más a méret és más a lépték, mint ami eddig volt" - jelentette ki, hozzátéve, hogy az IMF-fel most kezdődő tárgyalások mibenlétéről egyelőre nem célszerű többet mondani."

InfoRádió:
"Szükségünk van a biztonságra és ezt egy elõvigyázatossági megállapodás tudná biztosítani Magyarország számára – jelentette ki Matonyi János külügyminiszter."

Gandalf Garaboncias 2011.11.17. 19:29:32

[origo]:
"A Nemzetközi Valutaalap csütörtök este nem erősítette meg, hogy újabb hitelprogramról tárgyalna Magyarországgal. Az IMF közleményében kijelentette: Magyarországon tartózkodó küldöttsége a szokásos évi felülvizsgálatot végzi. "Ez nem egy tárgyaló küldöttség" - áll a nyilatkozatban. Egyben leszögezték: "a Nemzetközi Valutaalap nem kapott felkérést a magyar hatóságoktól, hogy tárgyalások kezdődjenek egy az Alap támogatására épülő programról".
Mindez ugyanakkor nem mond feltétlenül ellent az NGM közleményének, amely arról szólt, hogy a kormány az éves felülvizsgálat keretében kezd tárgyalásokat az IMF-fel."

Viktus 2011.11.17. 19:31:32

@Pisti, az aragorn:

Adtak megint egy pofont a szarnak ...

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.11.17. 19:31:52

@Holger Hartland: Ez mind igaz. Azzal egészíteném ki, hogy mindezek _mellett_ pedig maga az Orbán-kormány a legjobb érv. :))

bz249 2011.11.17. 19:32:19

@Viktus: nagyon atvertuk a gaz imperialistakat. Nem szeretnek most a helyukben lenni.

tevevanegypupu 2011.11.17. 19:34:18

@bbjnick:

Ne oruljon olyan nagyon.(-: Azert mert a fidesz ekkorat tevedett es olyan nagy szaja volt inkabb sirni kellene nem orulni.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.17. 19:37:32

@Holger Hartland:

Látom, maga már érti!:-)

"(…) Az elit irodalom (…) nagyon világosan megmondja: ahhoz, hogy az elit teljesíthesse a kultúrateremtésen keresztül fennálló kötelezettségét, néhány létformát nem választhat – már amennyiben szépen, nemesen és választékosan kíván élni. Ez az a minta ugyanis, ami kívánatos lenne, ha a társadalomban elterjedne. Szépen, nemesen és választékosan márpedig nem lehet élni, ha az elit az önteltség állapotában van. Akkor sem, ha az önelégültség, akkor sem, ha a törtetés állapotában van, akkor sem, ha az állandó támadás, vagy éppen a szorongás állapotában leledzik, s akkor sem, ha a számonkéréstől való félelem, az önvédelmi reflexek vagy az állandó önigazolási kényszer határozza meg mindennapjait. Ezt mind el kell kerülni. Úgy gondolom tehát, hogy a következő kulturális kormányzatnak az a dolga, hogy a magyarországi kulturális elit számára ezeket a létformákat elkerülhetővé tegye, és a nyugodt lelkiállapothoz, a teremtő alkotáshoz, valamint a szép, nemes és választékos élethez szükséges feltételeket megteremtse és biztosítsa." --- mondta Orbán Kötcsén.

No, szóval, csak semmi "önigazolási kényszer", ha elfogadjuk, L*zár J*nos (éppen aktuális) axiómáit az emberi minőségről, Orb*n V*ktor (éppen aktuális) axiómáit az emberi méltóságról, M*tolcsy (éppen aktuális) axiómáit a gazdaságpolitikáról és így tovább, akkor majd megteremtetik nekünk "a nyugodt lelkiállapothoz, a teremtő alkotáshoz, valamint a szép, nemes és választékos élethez szükséges" (szóval, mindaz, ami szükséges).

Feel alright!

ü
bbjnick

Viktus 2011.11.17. 19:39:31

@bz249:

Ugyan, kit csaptunk be? Magunkat? Mi tudjuk, miről van szó. A széles tömegeket? Azok úgyse esznek se narancsot, se citromot, de boldogok, hogy velünk ünnepelhetnek. Az imperialistákat? Ühüm, azoknak alaposan túljártunk az eszén. Nem szeretnék most a helyükben lenni!

Alfőmérnök 2011.11.17. 19:43:19

OVi nagy hibája, mint ezt már többen is észrevételezték korábban, hogy csak balfaszokat tűr meg maga körül. Nem bírja a kritikát, úgy értem a saját emberei kritikáját, mert amúgy azt a hányást, amit rázúdítanak a politikai ellenfelei, és Magyarország ellenségei, azt egész jól elviseli.
Véleményem szerint ez fiatal korából fakad, politikusnak tényleg fiatal, ergo nem elég bölcs. Most vagy összeszedi magát, vagy elbukja a következő választást, és kap négy évet, hogy bölcsebbé váljon. Kérdés, hogy közben mi lesz Magyarországgal (lesz-e olyan?).

2011.11.17. 19:43:19

Miért jut nekem erről az egészről folyton Szaddam Husszein tájékoztatási minisztere az eszembe?

Meg persze a Nagyidai cigányok.

titkosgyilkos 2011.11.17. 19:45:34

@Alfőmérnök 2011.11.17. 19:43:19

Annyira azért már nem fiatal, Ovi korában már alapvetően nem változik az ember.
Ő már ilyen marad, sajnos.

2011.11.17. 19:47:58

@Alfőmérnök:

ha valaki nem tűr meg semmi önállóságot, az miért csodálkozik, ha egy idő után csak droidok és fantaszták (Matolcsy) veszik körül?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.17. 19:50:15

@tevevanegypupu:

Gondolja, hogy örülök? A Fidesz nem tévedett, hanem hibás a szisztémájuk (lásd: Kötcse)!

ü
bbjnick

Wolff 2011.11.17. 19:51:05

@Pisti, az aragorn: Az elővigyázatossági hitelkeretre nem vagyunk jogosultak, csak ha a gaz karvalytőkések megsértik a saját szabályaikat (lásd fent, második hozzászólás). Amit persze még megtehetnek.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2011.11.17. 19:55:24

@Kettes: Ezt már tavasszal megírta nálam vendégposztban Görög Tódor blogpolitológus.

tevevanegypupu 2011.11.17. 19:56:28

@bbjnick:

Nem hiszem, hogy orul, ki orul ennek Es ugy tunik igaza van, legalabbis sok igazsag van ebben a Kotcseben Csak legalabb ne beszeltek volna annyit..Most meg sokkal megalazobb az egesz.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2011.11.17. 19:56:32

@tevevanegypupu: Sírva vigad a magyar. De fordítva is igaz lehet.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.11.17. 19:57:42

Indokolt Matolcsy Felmentése
Ippeg Matolcsy Felsült
Így Majd Felzárkózunk
Itt Mindannyian Felröhögtünk
Így Múlik Forradalmunk
Ide Minden Forrást
Írjak Még Faxságot?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.11.17. 20:00:29

"elértük, hogy a magyar gazdaság a piacról finanszírozza magát"

ezt magyarázza már el nekem valaki! mér?! eddig pénzt nyomtattunk, és abból fizettük ki a kórházat és iskolát? vagy mi az a magyar gazdaság ha nem az állam? a magyar gazdaságnak miért kell önmagát finanszírozni? a magyar gazdaság létezik, amelyben a cégek profitért harcolnak, az állam meg adót szed, mit kell itt finanszírozni?
nincs is magyar gazdaság, kínai, izraeli, meg orosz érdekeltségek vannak csak, gyarmat vagyunk, és nem látomk semmi magyart a gazdaságunkban.

"nem függünk mások jóindulatától"

kötve hiszem, mert a piacon nincsen jóindulat, a piac, a gazdaság, nem karitatív, nonprofit szervezet.
korábban amúgy függtünk? kiknek a jóindulatától és a jószándékot miért kell elutasítani?
az imf-re céloz nyilván, de ha jóindulatú volt, akkor miért kell most utálni? ellentmodások, de a legnagyobb ellentmondás ez:

"sikerült a gazdaságot saját lábra állítani, elértük, hogy a piacról finanszírozzuk magunkat, ezzel jelentősen megnőtt a mozgásterünk. Ennek eredményei ma már kézzelfoghatóak."

akkor miért kell egy biztosítást kötnünk, amely növeli a befektetői biztonságot? mégse olyan kézzelfogható mindenkinek?

bz249 2011.11.17. 20:02:29

@Herr SturmLikudnik: felhivnam a figyelmet, hogy nem ok nelkul kellett az IMF-hez fordulni. Bizony belso kartevok aknamunkaja van az egyebkent csupan latszolagos nehezsegeink mogott. Megbizhato tanuk allitjak, hogy lattak magat, amint egy zacsko cukorral a kezeben bement a gyorsnaszad gephazaba. Ezek a tanuk azt is megerositettek, hogy futyoreszett.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.11.17. 20:08:20

@bz249:

10%-ot kell majd visszaosztanom a háttérhatalomnak az Intrikáló Megbízásom Fejében

Pelso.. 2011.11.17. 20:09:21

Miért az "Ilyen ország pedig nincs" sorozatban jelent meg a hír, amikor van?)
Itt meg meg a kétharmadnál is több:

www.portfolio.hu/gazdasag/jo-e_hogy_visszahivjuk_az_imf-et_szavazz.158543.html

evil overlord (törölt) 2011.11.17. 20:10:34

@Alfőmérnök: "OVi nagy hibája, mint ezt már többen is észrevételezték korábban, hogy csak balfaszokat tűr meg maga körül."
Ez Mo. tragédiája: a magyar jobboldal ezt volt képes kitermelni az elmúlt 20 év alatt. A baloldal pedig szóra sem érdemes, ők tényleg nem képesek másra, mint rárontani a nemzetre.

Dub hadnagy 2011.11.17. 20:20:30

@Pelso..: sajnos a válaszadók nem reprezentálják nemre, korra, vallásra, szexuális orientációra stb. tekintettel a magyar lakosságot

bz249 2011.11.17. 20:22:07

@Doomhammer: mi mas lehetne? Alruhaban kozenk ferkoznek es megakasztjak a termelest, valamint a nemzeti kibontakozast. Meg szerencse, hogy Matolcsy szilardan fogja a gyorsnaszad kormanykereket.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.17. 20:23:50

@evil overlord:

Tévedni teccik! Magyarországon hatalmas kulturális forradalom zajlott le a nyolcvanas-kilencvenes-kétezres években. Egy keresztény-nemzeti-jobboldali kulturális forradalom. Menjen be egy egyházi középiskolába és beszélgessen a kamaszokkal. A probléma nem a "forradalom" hiánya, hanem a kontraszelekció. Olyan "eliteket" kell elitfunkcióban tartani, akik a- és antinacionalisták. A két liberális évtizednek az volt a legfontosabb funkciója, hogy a kontraszelekciót fenntartsa: és fenntartotta. A Fidesz ugyanennek a kontraszelektív szisztémának a terméke és eszköze. Ennyi.

ü
bbjnick

Gekko 2011.11.17. 20:25:48

@evil overlord: Bocs, de hol van itt a jobb és a bal oldal?Melyik kicsoda? Eddig sem nagyon értettem, de mostmá' teljesen megzavarodtam...

Pelso.. 2011.11.17. 20:30:28

@Dub hadnagy: Sajnos?) Borítsa ezt is a jótékony homály.
Különben, mindegy: az agymosott iksznek sincs szaga, mármint a fülkében.

evil overlord (törölt) 2011.11.17. 20:31:31

@bbjnick: Öregecskedő (nyöhehe) honpolgárként uttálom a forradalmat, max. az ellenforradalomnak vagyok hajlandó elfogadni.

@Gekko: Pedig egyszerű: a magyar baloldal internacionalista. Jobb híján a maradék a jobboldal.

Gekko 2011.11.17. 20:34:17

Amúgy megint kellet kis cash a fiuknak. Benyögtek valami lelkesítőt, de pár nap és megyünk vissza 320 környékére. Gyorsan shortolni a forintot.
Ez még annak a fajankó matolcsinak is megy, vagy valaki súg neki.

bz249 2011.11.17. 20:38:59

@Pelso..: azert ez meglehetosen hulye kerdes, mert az IMF visszahivasa azt jelenti, hogy technikailag allamcsodben vagyunk. Milyen valaszt lehet adni arra a kerdesre, hogy: Jo-e hogy beutott az allamcsod?

Pelso.. 2011.11.17. 20:44:38

@bz249: Az, de erős gyanúm szerint a legtöbb ott véleményt nyilvánító (mindegy, igen/nem), nem ezt látja, nem ezt akarja látni a kérdésben, -még mindig nem.

KürtiT (Tromb74) 2011.11.17. 20:49:06

@bz249: Államcsőd még nincs. Kormányválság is csak holnap lesz. Ez egyelőre egy nyugodt este.

bz249 2011.11.17. 20:54:43

@KürtiT (Tromb74): technikailag jelenti ezt. Az IMF-et magyarra a Hulyek Bankjanak lehet forditani, az fordul hozzajuk, aki mashonnan mar nem kapna penzt.

Bar mi ugye nem penzt csak biztonsagot szeretnenk. Pont, mint 2008 oszen, amikoris a keretmegallapodas alairasakor egybol le is hivtunk egy jelentos osszeget, mert az igazi biztonsag megiscsak az, ha mar nalunk van a zse.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.11.17. 20:54:55

@bz249:
Biztos róluk beszélt a Kövér Laca, aki Lászlónak, a Professzornak is barátja.
www.magyarszo.com/fex.page:2011-11-16_Nem_kizart_hogy_ez_egy_oriasi_bunda.xhtml
"– Az SZDSZ eltűnése új esélyt jelent a magyar demokrácia számára, még akkor is, ha a Diabolosz, amit képviselt, nem tűnt el az életünkből, csak alakot váltott. "

Gekko 2011.11.17. 20:56:42

@bz249: Már azóta államcsődben vagyunk technikailag, amióta derogál menedzselni a gazdasági folyamatokat.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.11.17. 21:00:11

@jotunder: ezzel mit akarsz mondani? te most divatbaloldali vagy?
támogatod vagy ellenzed orbán együttműködését az imffel?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.17. 21:00:23

@bz249:

"Az IMF-szerződés ismerete reális, de nem időszerű igény." (Veres János, 2008. november)

"...az IMF-fel most kezdődő tárgyalások mibenlétéről egyelőre nem célszerű többet mondani." (Cséfalvay Zoltán, 2011. november)

:-[

ü
bbjnick

evil overlord (törölt) 2011.11.17. 21:03:38

@evil overlord: Izé, késő van. Hogy ne tűnjek nyáladzó idiótának:
Öregecskedő (nyöhehe) honpolgárként utálom a forradalmat, max. az ellenforradalomat vagyok hajlandó elfogadni.

Gekko 2011.11.17. 21:06:06

@evil overlord: Szerintem meg az egész bagázs olyan mélyen opportunista, hogy sem elvekről, sem ideológiákról nem érdemes szót sem ejteni. Ezek mind hívő kádáristák, esküszöm, van egy titkos szentélyük, ahol Puch a Simicskával smacizik. A semjén az meg nettó hülye, azt semmi nem zökkenti ki. Az Orbánnál meg valami félrement, és ilyen kádári messiásnak hiszi magát. Végül is, ha elég sokszor ismétli, a kádárizmus is lehet vallás, és akkor kellenek messiások is.

Áhh, ezek valójában egyformák, nem csak távolról, közelről is.

Az ilyen internacionalista billogok meg szart sem érnek. Mert ugyan mitől lesz más Szekeres a Lézer gyerektől? Pepitában. Ilyen vásári trükkökön átlátunk.

Robinzon Kurzor 2011.11.17. 21:10:57

@Holger Hartland:

Persze, csak onnan még senki nem volt miniszterelnök.
Remélem, legalábbis akiket onnan ma ismerni lehet, nem is lesz.

Ezzel együtt Matolcsynak és bizony Orbánnak is mennie kell.

evil overlord (törölt) 2011.11.17. 21:13:03

@Gekko: Nyilván a Fideszben is hat a kádári szocializáció, de van egy alapvető különbség a két társaság között: a posztkomcsik kizárólag úgy képesek üzemelni, hogy folyamatosan nyalják egy (vagy éppen egyszerre több: most éppen Brüsszel, Washington, Moszva) nem feltétlenül baráti nagyhatalom seggét (mindeközben nem igazán törődnek az ország érdekeivel). A Fospumpa pedig leginkább seggeket rugdalni szeret. Az elsőt hazaárulásnak hívják, a másikhoz pedig sajnos kicsik vagyunk (ezt leginkább az USA teheti meg manapság, de neki is egyre nehezebben megy).

zenador 2011.11.17. 21:19:35

Most akkor a szaudiakkal és a kínaiakkal mi lesz? Azokkal nem tárgyalunk? Nem úgy volt, hogy majd az arabok és/vagy a kínaiak fogják Matolcsy ámokfutását finanszírozni? meg egyébként is keleti szél fúj.

Megváltozott a széljárás?

Valaki illetékes (elvtárs) Orbán-fan elmagyarázhatná, hogy mi folyik ebben az országban, mert nem igazán értem az un-ortodox gazdaságpolitika lényegét.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.11.17. 21:22:46

@Alfőmérnök: szerintem Ovi nem egy diktátor a párton belül, hanem egy báb, egy csoport bábja. félhülye, és ez az érv engem igazol. van mikor teljesít az interjúknál, de mára már olyan komplexen világos lett a helyzet, hogy egy jó riporter összezavarná.
mármint nem sváby, ahol orbán sziporkázott még, de ott még egyszerű volt hazudozni a szándékokról.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.11.17. 21:24:09

@Kettes: @jotunder: nem, nem, csak szeretném ha válaszolnátok, ti mint ún. baloldaliak, hogy mit akartok ti kezdeni a gazdasággal, imf-fel. vagy legyen minden úgy ahogy gyurcsány mondja?

civilkontrol 2011.11.17. 21:24:17

@Ansible:
Tudtommal Fellegi a héten, vagy a múlt héten Kinában volt, nyilván nem pénzért.
Ezek szerint nem jött össze.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.11.17. 21:26:09

@bbjnick: kötcse nem szisztéma, csupán üres beszéd, amit filozófusnak kinevezett szövegírók írtak.
nem kiindulási alap, vagy csak pont annyira, mint bármely más semmitmondó orbán-beszéd.

láthatjuk, hogy semmit nem jelentenek a szavak

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.11.17. 21:30:42

@evil overlord: ezzel az hiszem minden józan ember egyetérthet

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.11.17. 21:33:08

@bbjnick: nem téved, ugyanazt mondja, bár a kontraszelekció csak nekünk az anacionalista, antinacionalista jobboldalon, ott ez tudatos szelekció.
nyilván mert posztkommunista

Gekko 2011.11.17. 21:34:32

@evil overlord: Jó neked, ha látsz lényegi különbséget közöttük. Én csak az önzés más színeit. Számomra nincs sem morális, sem gyakorlati különbség a cinizmus és a vezértudat között.

Mint Sartre írta anno: Jó szeme legyen annak, aki alkonyatkor megkülönbözteti az ördögöt a Jóistentől... vagy valami ilyesmi.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.11.17. 21:35:19

@Gekko: a fidesz-féle oldalon gyanítom tudatosan homályozzák az agyakat a nemzeti fogalommal és jobboldallal, csak sajnos a kettő már rég nem ugyanaz

Virág et. 2011.11.17. 21:35:33

@Kettes: Ez ugye költői kérdés?

Alfőmérnök 2011.11.17. 21:38:11

Egyébként Szapáry György miért lett washingtoni nagykövet? Csak mert ő az imf embere, és korábban Orbán gazdasági főtanácsadója volt.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.11.17. 21:42:29

@Gekko: jól mondod, de mindakettő internáci

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2011.11.17. 21:43:18

@tesz-vesz: Ne légy bolond ember! Kötcsén ami elhangzott, azt O.V. mondta el, az, hogy kik írták, mellékes. Ha O.V. elmondta, akkor ő mondta, akik a szájába adták, azok lapulnak. Ez nem egy rossz vicc, ez valósul meg éppen, ahogy látod Te is. A témával (poszttal) kapcsolatos szövegeket-híreket pedig ha olvastad, akkor tudod, hogy apró-kádár-dögei lengetnék a kalapjukat hozzá! Gyakorlatilag annyiban fejlettebb, hogy már az ellenkezője sem igaz, színtiszta és profi dezinformáció, mink pedig egyik magyar kormánytól sem várunk ilyet. Úgyhogy, csak ne értetlenkedj :)

Gekko 2011.11.17. 21:45:00

@evil overlord: Hazaárulás az is, ha személyes gőgből, akarva ártok az országnak. Amúgy meg ez olyan, mintha azon filóznál, hogy mi is a jobb, ha a bal, vagy ha a jobb könyökömnek ugrasz neki - már félre ne érts, ez csak példa. Mert mindkettőtől padlót fogsz. Na, így jártunk.

És hidd el, cseppet sem örülök neki, hogy ez a szerencsétlen elérte a Fletói mélységeket. Srácaimnak szeretnék egy olyan országot, ahol nincs sem az a mélységes cinizmus, sem ez az izzadságszagú helybenfosás. Ahol az evidenciák evidenciák, és ahol világosak a célok. De nem mozgalmi kiáltványok, meg forradalmak, meg ilyenek. Áhhh....

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2011.11.17. 21:45:14

@Robinzon Kurzor: Persze, takarodjanak, mi? Ezen kívül feltétlenül írd le huszonötödször is, hogy a Mandiner a rezsim kiszolgálása helyett nyissa ki végre a csipáját, és teli torokból követelje a helyükre... kiket is? Nem, ez így nem megy. Ld. fent, amit Google-nak írtam.

Túl sokan vagyunk, akik egyelőre még mindig kevésbé utáljuk ezt a szar bagázst, mint a másikat. Befogott orral, hangosan anyázva. (Az jól hangzik ám. :)) És olyan a helyzet, hogy nincs párbeszéd (ld. a minapi dobray-posztot). Szóba állás van.

Gekko 2011.11.17. 21:48:22

@tesz-vesz: Mert úgy tűnik, ezek a faszok megint csak beleböfögtek a világba, de az IMF erről nem tud. De a hír hallatára a forint visszajött 308-ra, ami reggelre lehet még jobb is. Aztán ha mégsem lesz megállapodás, pikk-pakk átugorja a 320-at.

Persze csak nem, de azért már láttuk, hogy a srácoknak különös tehetségük van az árfolyam rángatására.

evil overlord (törölt) 2011.11.17. 21:50:51

@Gekko: Az Orbánban dolgozó küldetéstudat ad maiorem gloriam hungariae irányú, a baj az, hogy egyrészt elefánt a porcelánboltban, másrészt túl sok idióta van körülötte.

Gekko 2011.11.17. 21:54:07

@tesz-vesz: Igen, ezek jó megközelítések. Amúgy ez alapján én egyszerre vagyok balos és jobbos. Ami okés is, mert a lábam is ilyen, és a kezeim is majdnem egyformán jók, az sokan benézték már:-) A jobb kicsit erősebb.

Viccet félre, valszeg én ezért vagyok immúnis a hívószavakra. Mert bár kopasz vagyok, és kicsi sem, pl. nem zavar, ha tüntetnek a szivárványosok, de a drogokat eszembe sincs liberalizálni. És sorolhatnám, ez csak két vörös posztó a bikáknak:-)

evil overlord (törölt) 2011.11.17. 21:56:12

@Gekko: Az egyik nettó hazaárulás, a másik balfaszság. Az előbbiért főbe szokás lőni az elkövetőt, a másodikért lecsukni (vagy éppen becsukni).

@Holger Hartland: Elgabor fogalmazta meg anno a legjobban: ezeknek csak az felel meg, ha a Turul letépi Orbán fejét és belehány a tüdejébe. Amíg ez nem történik meg, addig a mandiner fospumpista bérencek gyülekezete.

Gekko 2011.11.17. 22:00:42

@evil overlord: Nem számít. Sajnos. Ez mindig a személyről szól. Arról, hogy Ő mit gondol jónak, mit tart helyesnek, ergo, neki mi a jó, neki mi a helyes. Az ország - és a világ - meg vagy idomul - elég ritkán -, vagy reccsen valami - gyakrabban.

Nem akarnék feltétlen erős párhuzamokat hozni, de azért gondold végig kérlek, hogy hány akarnok hitt a nemzetében - legalább is szavak szintjén. Egy pillanatig mind őszintének tűnt. És mi lett a vége minden esetben?

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2011.11.17. 22:00:59

@bbjnick: Ne haragudjon, de nem olvastam el Kötcséről a bbjnick-összeset. :) Ugye a 2009-es beszédre gondol? Vagyis erre:

www.nagyitas.hu/common/main.php?cikk_id=568&pgid=cikk

Megpróbálom kitalálni. Ha jól értem, arra gondol, hogy a beszéd a "kultúraadó elit" (az "értelmiség"? :)) szerepét pusztán az egyik vagy másik oldal támogatásában jelöli ki, vagyis kurzusértelmiséget ismer, másféléről nem tesz említést. A kurzusértelmiség pedig együtt nyer vagy együtt bukik a kurzussal, tehát nem a saját súlyán méretik meg, hanem a kurzusén, amelyet joga van szolgálni. Ez a baja vele?

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.11.17. 22:03:29

@tesz-vesz: Öreg. én nem vagyok baloldali, te meg nem vagy jobboldali. Te hülye vagy, én meg normális, nincs ezen mit magyarázni.

Karcolt lendület 2011.11.17. 22:06:04

A gyorsnaszád előnye, hogy gyorsan lehet vele fordulni.

Az egész sztori roppant szánalmas, az imffel sohától, addig, hogy mégis kötünk megállapodást - csak épp az imf nem tud róla. A Monthy Python sírva könyörögne a sztoriért, ha még aktív lenne.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.11.17. 22:06:56

@Mihint: ov csak tátogott, mint egy bábú, de mit is mondott el köccsén?
foglaljuk össze saját szavainkkal

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.11.17. 22:15:01

@Kettes: értem, kitűnő párbeszédet folytatunk, hát akkor további jó trollkodást kívánok, a véleményemet rólad pedig ugyanúgy fenntartom: primitív vagy, embernek se méltó

vargalukrécia 2011.11.17. 22:15:11

"A valutaalap képviselői a múlt hét óta Budapesten tárgyalnak, de más ügyben: a korábbi program utólagos felülvizsgálatát érintő, szokásos konzultációjukat tartják Magyarországon, amelynek keretében, ahogy mindig, felkerestek minden minisztériumot, megbeszéléseiknek azonban eddig nem volt tárgya egy újabb együttműködés. Erről információink szerint holnap délelőtt tárgyal Irina Ivaschenko, az IMF budapesti állandó irodájának vezetője és Christoph Rosenberg, az IMF európai részlegének tanácsadója Matolcsy Györggyel."
(origo)
Ez az Irina Ivaschenko csak nem az a bizonyos "ukrán kis hölgy"?? Aki azt se tudja hol van és mi a helyzet Mo- on??? Javaslom Kósát is Matolcsy mellé! :)) Ketten együtt még többre mehetnének. :D

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2011.11.17. 22:16:52

@tesz-vesz: röviden ugye? : "nincs vita, az lesz, amit mondunk, kérdés nincs, nem is lehet. Mi döntünk mindenről, mert ez így muszáj, tik meg reménykedhettek abban a csiripiszligyűjteményben, amit lökünk nektek. Deal?"
Így érthető kötcse?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.11.17. 22:17:55

@Holger Hartland: dehát az a baj, ha ez így van: nincs fideszes kurzusíró, nincs mszp-s bukás sem.
nem tudok mit kezdeni az okoskodó, sznob orbáni tátogó, többfejű idézettel
értelmetlen.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.11.17. 22:18:46

@Mihint: ugyanezt mondom:
@tesz-vesz:
de ez nincs így:

nincs fideszes kurzusíró, nincs mszp-s bukás sem.
nem tudok mit kezdeni az okoskodó, sznob orbáni tátogó, többfejű idézettel
értelmetlen.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2011.11.17. 22:22:27

@tesz-vesz: Majdnem. Azonban, a részletek sokat számítanak!

Alfőmérnök 2011.11.17. 22:22:38

@tesz-vesz: Nem értek egyet, de reagálok, mert már-már olyan, mintha értelmes mondatokat írnál.

Robinzon Kurzor 2011.11.17. 22:23:01

@Holger Hartland: "Túl sokan vagyunk, akik egyelőre még mindig kevésbé utáljuk ezt a szar bagázst"

Ez nem változtat azon a tényen, hogy ez a szar bagázs csődbe vitte az országot.

Miközben nagy pofával oktatott ki mindenkit itthon és külföldön, hogy itt ők most micsoda gazdasági csodát csinálnak.

Mivel az új választás nem alternatíva, ezért kénytelen lesz ez a szar bagázs ellapátolni a saját szarát (is).

De ez nem jelenti azt, hogy ne legyen személyi következménye, akár büntetőjogi következménye (hűtlen kezelés) annak, amit ebben a másfél évben műveltek.

Robinzon Kurzor 2011.11.17. 22:32:48

@evil overlord: "ezeknek csak az felel meg, ha a Turul letépi Orbán fejét és belehány a tüdejébe"

Egyelőre még nem a magadfajta lelki törpék döntik el, hogy kinek mi felel meg.
Igényed, az persze lenne rá.

Persze az erősen korlátozott képességeid miatt érthető, hogy csak abban a virtuális valóságban tudsz stresszmentesen élni, ahol az ellenvéleményt is te határozod meg, gondosan ügyelve arra, hogy a szerény képességeidet meg ne haladja annak látványos lesöprése.

Robinzon Kurzor 2011.11.17. 22:34:22

@Holger Hartland: Mondtam már, hogy nincs párbeszéd? :)

Hogy köpni-nyelni nem tudsz, azt nem csodálom.

Na jó, köpni fogsz tudni, az menni fog :)

Robinzon Kurzor 2011.11.17. 22:53:10

@Viktus:

Csak kicsit sok volt a karambol, M10-es kategóriában vagyunk :(

bz249 2011.11.17. 22:55:22

@Holger Hartland: nem erti a lenyeget, a baloldal a jovobemutato reformok erdekeben vitte csodbe az orszagot es a szakerto Bajnai-Oszko paros Szakerto modon lepte tul a koltsegvetes tervezett hianyat.

Veluk szemben meg itt ez a multbafordulo rohatt Fidesz, aki a sajat kicsinyes provincializmusukkal dontottek be az orszagot, raadasul a buta Matolcsy dilettans modon lepte tul a koltsegvetes tervezett hianyat.

(egyebkent az az igazsag, hogy oda kellene adni most a kormanykereket Pancelvonat Gabinak, mert azert az lenne az igazsagos, ha o is csodbe vihetne az orszagot a sajat modszere szerint... dehat hol van a politikaban igazsag)

Bell & Sebastian 2011.11.17. 23:07:45

Az érdekelne, ki merte merte a szemébe mondani, hogy nézd fiú, meztelen vagy, ha nem parírozol, egy éven belül elvisz a gyorsvonat és ez még a jobbik eset.
Csak nem Pokorni? Valamire csak jó az, hogy minden párt tele van a konkurencia és a külföld ügynökeivel.

Viktus 2011.11.17. 23:18:27

Nem jöhet vissza az IMF!

Nem lehetne ilyen fontos dolgokra költeni:

Egy fideszes képviselő viszont a Magyar-Turán Alapítványt támogatná 150 millió forinttal, hogy meg tudják rendezni a hun-türk tudatú népek közös gyűlését.

hvg.hu/gazdasag/20111117_eva_koltsegvetes

Bell & Sebastian 2011.11.17. 23:43:06

@Viktus: Akkor tudom ki az, van blogja, régebben sokat írogatott ide, holdas zászló meg szablyát tartó kéz az avatarja.

jotunder · http://orulunkvincent.blog.hu 2011.11.18. 00:19:49

@tesz-vesz: te ugye nem gondolod, hogy en egy olyan piszkos kommernyilassal mint te szoba elegyedek :))))) vannak vitaim politicussal, de annyira pontosan senki meg nem irt le benneteket mint o. en mandineres vagyok, ketto darab kinaikalman egyszerre, ha te vagy a masik oldalon, hogy teljesen vilagos legyek.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.18. 01:06:21

@Holger Hartland: @Mihint: @tesz-vesz:

Orbán (a) 2009. őszi kötcsei beszéd(é)ben magyar észjárásról, centrális politikai erőtérről, az értékviták mellőzéséről és szerény értelmiségről beszélt. Már akkor nyilvánvaló volt, hogy ezzel a programmal egy fenomenológiai feketelyukat hív létre. Az elmúlt időszak ezt (az aggályt) teljes mértékben igazolta. A kormányzást ugyan senki és semmi nem gátolja --- mivel a kormányzati lépések nemcsak hogy nem vitathatok, de nem is értelmezhetők (ahol nincs értékrend [lásd: a Nemzeti Együttműködés Rendszere, mint doktriner demokratizmus], ott, ugyan, mi alapján volna megítélhető egy-egy lépés tartalma, célja és minősége, helyessége-helytelensége?) ---, de senki és semmi nem is alapozza meg, nem is támogatja és nem is igazolja. Lassan és biztosan mindent elnyel a fenomenológiai feketelyuk, beleértve magát a kormányzást is.

Kurzusértelmiség csak ott lehet(séges), ahol van (legalább) kurzusideológia, mert ha az értelmiség nem tudja, hogy mit is szolgáljon, akkor szolgálni sem tud. A Fidesz rendszere még szétrohadni, széthullani sem tud, mert soha nem is volt egyben (még idea szintjén sem). Így valóban csak a talpnyalók és nyerészkedők tudnak tért nyerni (lásd: archetipikus L*zár J*nost). Volt itt már minden és annak az ellenkezője is, és az egész összességében az uszítás, a lincselkedés irányába tart. Ez egy erkölcstelen és (így) értelmetlen rendszer...

Részletek: magyarido.blog.hu/tags/k%C3%B6tcse

ü
bbjnick

Veder1 2011.11.18. 02:27:04

Én megmondtam, a gazdasági törvényszerűség az ilyen, az nem köszön, az csak jön, és pont leszarja a médiatörvényt, az új alkotmányt, a NER-t, Gyurcsányt, vagy Orbánt...

Veder1 2011.11.18. 02:29:27

@Holger Hartland "Szerintem az Orbán kormány mellett nagyon jó érv a maradék MSZP is Mesterházyval meg a többivel. Jó érv még a Jobbik, és persze nem rossz érv az LMP sem."

Mintha egy elvakult maszop hívőt hallanék inverzben.

Veder1 2011.11.18. 02:51:30

@bz249 "(egyebkent az az igazsag, hogy oda kellene adni most a kormanykereket Pancelvonat Gabinak, mert azert az lenne az igazsagos, ha o is csodbe vihetne az orszagot a sajat modszere szerint... dehat hol van a politikaban igazsag)"

Ez jó :D

Vagyis dehogy jó, szomorú ez az egész.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.11.18. 06:14:26

Úgy tudom, Óceánia mindig is Eurázsiával harcolt. Vagy Keletázsiával... Lényeg, hogy mindig is.

Pelso.. 2011.11.18. 06:15:18

@bbjnick: Sem az értelmiség, sem egyetlen más társadalmi csoport nem akar szolgálni, csupán egyéni, immár minimális érdekeit képviselné, próbálná illeszteni a hatalmi elképzelésekbe, -mármint ha utóbbinak lennének olyan koncepciói, melyek végén legalább töredéknyi látható eredményt hoznak. Tekintsük pl. a szent teheneket, közlekedés, eü, oktatás, melyek továbbra is politikai csatározások színterei, még kevesebb pénzből ugye, pillanatnyilag ennyit látnak a közvetlenül érintettek.
A bizonyos fekete lyuk mellett számos közepes szakadék is keletkezett, amikor OV folyamatosan szembe megy a társadalom széles rétegével. Valamelyest működhetne, csakhogy nincs gazdasági teljesítmény, hiányzik motor, kohéziós pontok kialakítása így lehetetlen, mindezeket homályos stratégiákat propagálva kompenzálni egyenlő mindenki szembeköpésével.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.11.18. 06:26:33

@Dr. Zerge:

a józan ésszel állunk harcban évtizedek óta, de legalább a becsületesség fölött sikerült már győzelmet aratnia a rövidlátó mohóság hadtestnek

közeleg a végső győzelem

Secnir 2011.11.18. 07:59:25

ezt tegnap írtam:

tegnap délelőtt:
LEMONDOKHAITTMÉGEGYSZERVALUTAALAP! (Ez Orbán úr személyes véleménye, Selmeczi mittoménki voltam)
tegnap délután.:
AKURVAANYÁTOKIMFIDEAZTÁNSOHATÖBBET! KOKISALLERTOCKOSKÖRMÖS! (Ez Orbán úr személyes véleménye, én Szíj jártó mittoménki voltam)
ma reggel:
MITKÉPZELTEKB+ NEMBASZODMEGKISHAZÁMAT! (Ez Orbán úr személyes véleménye, én Giro-Szász mittoménki voltam)
ma délután.:
-Nagyon szépen köszönöm a látogatásukat Uraim (EUR/HUF -10ft), örülünk, hogy itt voltak sajnálom, hogy Orbán Viktor nem ért rá személyesen (ÁAK: eladott 13mrd-nyi kötvényt), én is csak Csányi úr személyes üdvözletét tolmácsolom (OTP +8%). Legközelebb is engem keressenek, itt a telefonszámom, al-államtitkár helyettes létemre 4 diplomám van, és 5 nyelven beszélek, hívhatnak az otthoni mobilomon is, ki van ütve, nem tudnak lehallgatni.
holnap reggel:
-Személyes véleményem az, hogy ami történt, az megtörtént. Be kell látnunk, hogy itt volt a valutaalap, az hogy mit hozott, az még a jövő titka! Harcolnunk kell, hogy ne essünk azokba a hibákba, amibe a Gyurcsány- és a Bajnai-kormány is esett! Személy szerint én nem ítélem el a Valutaalap munkásságát, ritkán találkozom velük, nem járnak ugyanis Videoton-mecsre. Remélem, a jövő mindent megváltoztat, hajrá magyarok, hajrá Magyarország!

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2011.11.18. 08:08:27

@Herr SturmLikudnik: A józan ésszel itt, Óceániában, természetesen a elmeháborodásügyi minisztérium foglalkozik. Kirobbanó sikerrel, hogyan is máshogyan.

Pajtás 2011.11.18. 08:39:43

elszámoltatást!!!!!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.18. 09:11:32

@Alfőmérnök: Már amennyiben nem ismerünk más törvényt, csak a csillagos eget fölöttünk és azt, hogy Magyarországot Orbán Viktornak _kell_ vezetnie.

evil overlord (törölt) 2011.11.18. 09:18:59

@Gekko: "Arról, hogy Ő mit gondol jónak, mit tart helyesnek, ergo, neki mi a jó, neki mi a helyes"
A Fospumpa nem így gondolkodik, hanem: Ő mit gondol jónak, mit tart helyesnek az ország szempontjából.
A probléma az, hogy az elefánt a porcelánboltban effektus miatt elkúrják.

Viktus 2011.11.18. 09:36:17

Csiba nem igazán tudja elképzelni, hogy a gyakorlatban miként működhetne. „Az egyik kórház majd kiírja magára, hogy nálunk nincsen hálapénz, a másik meg azt, hogy mi elfogadunk? Bárhogy is legyen, ez munkáltatói oldalról dilemma.”

hvg.hu/itthon/20111117_halapenz_munka_torvenykonyve

na történnek itt érdekes dolgok az imf biztosítón túl is :D

tevevanegypupu 2011.11.18. 09:36:51

@bz249:

Valami elvalt nore biznam az allamhaztartast akinek nem fizetnek gyerektartast es minimalberbol nevel negy gyereket.

tarackos 2011.11.18. 09:40:43

S így lőn Zsoca szájából kloáka...
És sokan másokéból is akik tolták ezt a fostalicskát...

evil overlord (törölt) 2011.11.18. 10:05:36

@Viktus: Pedig lenne rá megoldás: a kórház alapítványa kapja a zsét, igazolást ad róla, és kizárólag bérkiegészítésre költhető.

Secnir 2011.11.18. 11:18:37

@tarackos:
most ez miért kellett? te is tudod nagyon jól, hogy bayer szlovákrencám zsóti szájából nem most lett kloáka.

kamerasmobil 2011.11.18. 13:26:22

@Karcolt lendület: Jaja en is ezt mondogatom egy ideje csak a Monty Python melle odatennem Douglas Adams-t es Rejto Jenot is...

bz249 2011.11.18. 13:57:46

@tevevanegypupu: :)

Hat igen, a jo penzugyminiszter megtapasztalta a szegenyseget es fukar.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.11.18. 15:09:13

@Pelso..:

Az embereket sokminden(féle) motivál(hat)ja:-) Van, aki lapostévét szeretne, van, aki új autót, van, aki taníttatni szeretné a gyerekét, van, aki naponta legalább egyszer jóllakni (szeretne), és van, akit pld. a hazafiság motivál. De, igazad van, homályos stratégiák hamis és nagyarcú propagálása senkit sem motivál!:-/

ü
bbjnick

Arivistus 2011.11.18. 19:05:53

A dologban az a pozitív, hogy ha kiderül, hogy nem az IMF meg a külföld a GONOSZ, akkor talán néhányan el fogják kezdeni itthon keresni a hibákat.
PL: Az államháztartás korrupció, meg a cigánytenyésztés fejezeteire talán több megy el a kelleténél, hiába van már több mint egy éve narancsszínű kormányunk.

states1 2011.11.18. 21:05:18

Teljes arc és hitelvesztés, ami az Orbán-Matolcsy tandemet és gazdaságpolitikáját illeti, az egykulcsostól az IMF-alázásig, az azt kísérő dilettáns kommunikációról már nem is beszélve. 2006 óta tudható, hogy Orbán alkalmatlan pártelnöknek, mostantól, hogy miniszterelnöknek is.

SvenH. (törölt) 2011.11.18. 21:14:25

remelem Viktornak kiosztjak azt a kokit meg sallert amirol beszelt!!!
en kovetelem, hogy nyilvanosan terdepeltessek kukoricara!!!

SvenH. (törölt) 2011.11.18. 21:34:08

@Secnir: "bayer szlovákrencám zsóti szájából nem most lett kloáka."

ja hat az volt a pofatlansag netovabbja, es o merte biralni Gyurcsanyt

osborne 2011.11.19. 03:48:11

@bz249: Tavasz óta vártam, hogy a jobbkezet levágják.

Sajna nem történt meg. Mit tippel, mikor történik meg?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.11.19. 05:20:49

@bz249:

nagyon halkan jegyzem meg, hogy a libás páros nem tapsolt el menet közben háromezer milliárdot, nem folytatott forradalmat, meg effélék. mert ha ezt is figyelembe vesszük ...

Alonee 2011.11.19. 08:08:50

@Kettes: Ez remek volt. Csatlakozom.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.11.19. 08:45:57

@osborne:

összeomlik, felgyullad, és csak aztán süllyed el :)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.11.19. 11:36:25

@jotunder: hogy írt le "minket" politikuss?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.11.19. 11:42:01

@Alfőmérnök: nem baj, de egyszerűen lehetetlen, hogy
egyszemélyes diktátor legyen orbán, és a vele egyidőben
kezdő politikusok hallgassanak rá, mint egy diktátorra.

szerintem meg kellene vizsgálni, hogy volt képes dávid ibolya hatalmon maradni, egy, a pártot anyagilag támogató csoport ragaszkodott hozzá vagy vmi hasonló indoka lehetett, hogy a belső pártszavazásokat megnyerte mindig.
ugyanígy lehet a fideszben is, a soros öszöndíjas mögött állnak

Yankee Z 2011.11.19. 15:20:47

"a kormányzat részéről kommunikációs hiba volt (legalábbis a tegnapi bejelentés szempontjából), hogy korábban a Nemzetközi Valutaalapot a megszorítások követelésével azonosította, ám az új konstrukció (elkülönítés a 2008-as megállapodástól), amelyet az elővigyázatosság és a biztosítás szavakkal fémjelez és a „szabad kéz politikájának” folytatása, mint jelszavak igyekeznek kiküszöbölni a csorbát. Az ellenzék azon igyekszik, hogy a felállított két kategóriában a kormányzat állításának ellenkezőjét bizonyítsa. Röviden ez a mostani kommunikációs csörte lényege."
bővebben: policity.eu/index.php?option=com_zoo&task=item&item_id=207&Itemid=81
süti beállítások módosítása