Kompetenciafelmérés, 2011
2011. szeptember 08. írta: bukovics

Kompetenciafelmérés, 2011

  2001 ősze óta mérik a hatodikos, a nyolcadikos és a tizedik osztályos tanulók szövegértési és matematikai képességeit. A mérésben alkalmazott feladatok nem a Nemzeti Alaptanterv, a kerettantervek, illetve az azokhoz fejlesztett tankönyvek által közvetített tudástartalom elsajátításának mértékét mérik; a felmérés célja nem az adott év tananyagának számonkérése, hanem azt vizsgálja, hogy a diákok az adott évfolyamig elsajátított ismereteiket milyen mértékben tudják alkalmazni a mindennapi életből vett feladatok megoldása során, áll a kompetenciamérés hivatalos honlapján

  Egy ilyen felmérés a gyakorlatban úgy néz ki: a diákoknak előre szólnak, hogy kedden ne a szokásos óráikra készüljenek, hanem kompetenciamérésre. Nekik ez csak jó, mert bár szintén reggel nyolcra kell bemenniük, általában tizenegykor vagy délben már mehetnek is haza. Aztán az se rossz, hogy a feladatlapokon a kitöltő neve nem szerepel, csak egy kódszám. Nemhogy osztályzatot nem kapnak teljesítményükre, de tanáraik meg sem fogják tudni, kinek mi szerepel a beadott dolgozatában, így részükről semmi tétje nincs a dolognak. Nem így az iskoláknak:

Az eredményekről a tanév rendjéről szóló rendeletben meghatározott időpontig minden iskola visszajelzést is kap. Ez segíti az iskolákat abban, hogy objektív képet kapjanak teljesítményükről, megismerjék erősségeiket és gyenge pontjaikat e két felmért tudásterületen. A mérési eredmények megismertetése az iskolákkal az alkalmazásképes tudás jelentőségének felismerésére és a javítás igényének erősítésére is alkalmas. Az évről-évre ismétlődő mérési eredmények a módszerek eredményességének mutatói is lehetnek az elkövetkező években.

  A minap befújt a szél egy szép vastag fotóalbumot. A képek nagyrészt a dolgozatok szövegértést vizsgáló részéről szólnak, ebből szemezgettünk.

Az egyik szöveg a BKV-ról szólt, ahogyan a kapcsolódó kérdés is:

Retorikára és médiaismeretre is kíváncsiak voltak:

Kíváncsiak voltak arra is, vajon miért kaphatta egy szervezet azt a nevet, hogy TeÉrted:

Rákérdeztek arra is, mi legyen az űrszeméttel:

Volt pár feladatlap, ami önmagában, kérdés nélkül is szép volt:

És volt egy tanuló, aki szabadságharcot hirdetett a rendszer ellen:

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr673210317

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VI. Béla 2011.09.08. 13:45:28

Fel kellene háborodni? Ezek egy átlagos blog.hu kommentre hajaznak. Jön az új generáció.

ámbátor 2011.09.08. 13:51:56

@VI. Béla: És az oka is ugyanaz.
Anoním trollkodás.

CsakMintTe 2011.09.08. 14:41:25

Tartok tőle, hogy mire a mostani kisiskolások is nagykorúak lesznek, ebben az országban már többet semmit nem lehet majd komolyan venni...

Oké, tudom, hogy valószínűleg elég nagy a minta, hogy abból a fenti marhaságokat ki lehessen mazsolázni, és ezeken túl akár lehet is megnyugtató mennyiségű normális gyerek... de azért komolyan megijedtem.

jan 2011.09.08. 14:44:47

Az utolsó gyerek (a lázadó) hihhetetlen jó arc...

Ez az egész felmérés tipikus alibiterméke az oktatásmódszertan-iparnak. Csinálnak egy tesztet, számolnak belőle átlagokat, meg szórásokat, és azt hiszik, ettől tudósok lettek, illetve megtudtak valamit a valóságról.

Közben persze a mérés módja miatt az eredmények valójában semmit nem jelentenek (pl. a lázadó gyerek 0 pontot kap, pedig egyáltalán nincsenek szövegértési problémái, sőt).

teemur · http://teemur.blog.hu 2011.09.08. 14:46:47

In fatti!

Már milyen hülyeség, hogy (a) anoním és (b) nem lesz osztályozva!?

Mi is voltunk iskolások. *Ilyen* körülmények mellett valószínűleg produkáltunk volna hasonlót. (Nagy átlagban, statisztikailag. Ne feledjétek: ez egy negatív minta! Előre szelektált, nem reprezentatív, sőt).

Természetesen az ilyen felmérésnek csak akkor van értelme, ha a valós képet adja. A valós tudás képét nem az anonimitás biztosítja, épp ellenkezőleg.

Mivel indokolják egyáltalán a "nagyokosok" a névtelenséget?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.09.08. 14:54:03

Melykek. :-) Kurvajo.

Azt kaptak a felmeres keszito, amit megerdemeltek.

Maisie MacKenzie 2011.09.08. 14:57:37

"Nem fogok visszalapozni, hogy megnézzem fáradt vagyok."

Ja, szellemileg fáradt. Hajnali kettőig fészelt. (csetelt a fészbukon)

"Nem vagyok mentalista."

:-)

"Nemhogy osztályzatot nem kapnak teljesítményükre, de tanáraik meg sem fogják tudni, kinek mi szerepel a beadott dolgozatában, így részükről semmi tétje nincs a dolognak."

Hátakkormeg?!

f.m.j. 2011.09.08. 15:18:43

Szerintem vicces volt...
én nem aggódnék a jövő nemzedékért..., ezek a válaszok rendben voltak, bár némelyiknél a helyesírás ad némi aggodalomra okot... habár lehet, hogy azt is buliból írták úgy

bozon 2011.09.08. 15:23:47

Arról van szó, hogy a válaszolási hajlandóság és a feladat komolyan vétele is része annak, ami majd meghatározza, hogy ez a nemzedék mennyire lesz sikeres. Persze ezt az aspektust senki nem pontozza, csak érdekes belegondolni, hogy pl. Svájcban, Hollandiában vagy Görögországban hogyan alakulna ez.

Mindamellett a szellemes lázadó válaszokon röhögni kell. Jó, ha legalább humora van a felnövekvő nemzedéknek. :)

evil overlord (törölt) 2011.09.08. 15:28:29

Összességében elég durva, még akkor is, ha nyilván a negatív példák lettek kiválogatva.

A "lázadó" nem értem, hogy mit nem ért. Tele van az ország olyan funkc. analfabétákkal ill. IQ betyárokkal, akiknek még a fenti kérdések is túl nehezek.

Az íráskép is ijesztő. Az én kézíraásom is ilyen ronda amióta főként gépen írok, de az alap/középoktatásban még kézzel kell írni, nem?

GGG77 2011.09.08. 15:39:15

Pedig pont ezt kéne osztályozni. Ki sz@rt érdekel, hogy mikor volt az x csata, vagy mikor született y költő? 2 mp a neten.

VI. Béla 2011.09.08. 15:44:31

@GGG77:

Szeretne olyan szakemberhez menni, aki mindent guglin néz?

JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2011.09.08. 16:01:13

Mélykék csávó for prezident!
Tuti jogász lesz, nem balfasz közgazdász!

voodoux 2011.09.08. 16:20:01

nincs tét, simán bulira vették...

de a kézírásuk az szánalmas.

JonC 2011.09.08. 16:31:20

@VI. Béla: én spec viszonylag ritkán járok történészhez.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2011.09.08. 16:32:59

Most nem azért, de mi is sokszor elvicceltük az ilyen tét nélküli, de kötelező felméréseket.

A helyesírás tényleg szörnyű, de ettől Magyarországon még akár "álamelnök" is lehet valaki, ugyebár...

zoxó 2011.09.08. 16:53:33

"a diákoknak előre szólnak, hogy kedden ne a szokásos óráikra készüljenek, hanem kompetenciamérésre." - a kompmérés mindig május utolsó szerdáján van. Csaxólok.

Egyébként a tanulók számára valóban nincs tétje, de az iskola számára igenis van. A nem megfelelő méréseredmények, a túl nagy elmaradás az elvárt szinttől eredményezhet egy kiadós vizsgálatot, amely az iskola szakmai munkáját értékeli, és lehetnek negatív következményei is.

betyár (törölt) 2011.09.08. 16:55:45

éppen azt hozták, ami várható ilyen esetben. aki ezen nem röhög, hanem felháborodik, az bolond. ráadásul van benne néhány jó poén.

kiskályha 2011.09.08. 17:01:47

A hallgatói válaszok korrektek, hülye kérdésekre hülye, irreleváns válasz teljesen jó.

zoxó 2011.09.08. 17:02:28

Mondjuk én némelyiken jót nevettem. Szerintem inkább vegyék bulira így, mint rágörcsöljenek.

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2011.09.08. 17:04:35

Velem sem kéne kódexeket másoltatni,de ennyire rondán,olvashatatlanul sosem írtam--ez már gáz.

firg_firg 2011.09.08. 17:25:17

Ez érdekes volt és ennyi.

X éve nálunk is volt olyan teszt (persze anonim) ami azt vizsgálta, hogy mennyi alkoholt fogyasztanak a fiatalaok.

Beixeltem mindent, hogy iszok, dohányzok, hetente többször is, majd alkoholos bodultsag állapotaban létesitek szexuális kapcsolaot, hetente többször is, majd utána gyakran kabitószert is fogyasztok, hetente többször is.

Közben még akkor egy cigit se szivtam el. Gondolom lefelé húztam a statisztikát.

OmegaMale 2011.09.08. 17:33:21

Elég nagy baromság ez a tesz... :D Én elég normaorientált vagyok, de nekem is elgurult volna a gyógyszerem, ha ezen a szellemi szinten tét nélküli kell adogatni úgy, hogy nem ér viccelni xD.

Csak az derül ki belőle, hogy a felnövekvő generáció stand-up comedy-ben nem lesz túl erős, nincs humorérzéke.

Ha a tanároknak lett volna egy kis esze, akkor megpróbálják elmagyarázni, hogy gyerekek, ma korábban mehettek haza, se készülni, se görcsölni nem kellett ma, cserébe próbáljatok nemkibaszni velünk és ezeket az OPNI-ba talán még EEG vagy agyi MR vizsgálatokhoz használt neuro-kontrasztanyagnak használt papírt kellő komolysággal megoldani és akkor jövőre is lesz pénz új számítógépekre ill. engem se rúgnak ki akkor stb.

Emlékszem, még középsuliban a mi korosztályunk nem mert kekeckedni a tanárokkal, cserébe azok is normálisak voltak (így végső soron nem akartuk a vesztüket), pl. senki nem vette zokon, ha az utsó óra elmaradt hébe-hóba, senki nem lett tőle fogyatékos. Aztán a 2-3 évvel lejjebb járókkal is jót akart tenni a tanár, erre azok bepanaszolták az igazgatónál (nem érettségi tantárgyról volt szó, enyhén fogalmazva :D), aki, bár nem értette miért akarnak ennyire kibaszni egyesek másokkal, kénytelen volt szélnek ereszteni a tanárt... És már ennek is sok-sok éve...

Régen azt a dumát lökték a szülők, h ejj ha én még iskolába járhatnék, milyen könnyű volt... már akkor is meggondolatlan kijelentés volt. Ha én kerülök fordított helyzetbe, én biza megmondom a kölkömnek, hogy figy bazz, kemény szisztéma lesz ez a suli dolog, inkább tanulj jól, hogy ne bukjál, minél hamarabb végzel, annál hamarabb leszel túl rajta. Meg fogom mondani neki, hogy sztem is szopás, de végig kell csinálni.

user792 2011.09.08. 17:41:40

Hát. Ez a "szavazz fasszal" életérzés lecsapódása lehet a fiatalabbaknál szerintem. Nagyjából ez:
jegeskave.hu/sites/default/files/images/user/11/_rtem_n_0.jpg

Hülye kompetenciamérések, zéhák, vizsgák, meg miegymás...oszt' minek! Minek ez a "képmutatás", ez a "hivataloskodás".
A felnőttek(tanárok) úgy csinálnak, mintha fontosak lennének a diákok, mintha valóban érdekelné őket a véleményük, a képességeik, közben meg teljesen átlátszó, hogy dehogyis. Meg amúgy is szar a világ, szar az ország, akkor meg minek ez a béna erőlködés itt...

Én mondjuk megértem őket. Meg kell csak nézni a választási hajlandóságot is például.
A nihilizmus általánossá válik.

is 2011.09.08. 17:42:12

@VI. Béla: igy, igy, teljesen egyetertek. ezt latjak a gyerekek, ezt olvassak az interneten, hogy a felettuk levo korosztaly is ilyen: barkinek beszolnak, leszarjak. csodalkozom, hogy komcsizas meg nacizas nincs.

@firg_firg: te vagy a pelda. buszke vagy magadra, igy utolag?

ja, es persze 2008-ban az egesz tarsadalom 85%-a eljatszotta, hogy beszolunk egy jot, mindegy mi lesz a kovetkezmenye, mert en most akkor is az eros vagyok, es belerugok. es erre 18 honapos felkeszito orultekhaza volt, mert Orban ugy gondolta, hogy he meg lehet olni, akkor ezen nem gondolkodunk. ne csodalkozzunk, ha ez most kiut.

betyár (törölt) 2011.09.08. 17:59:22

@is:
"mert en most akkor is az eros vagyok, es belerugok"

erről nekem meg elsőre 2006. okt. 23. jut eszembe, mert gyurcsány úgy gondolta.

flimo13 2011.09.08. 18:06:57

@voodoux: ugyan már, ilyen kézírással tuti orvosnak mennek, abból meg sose baj, ha van.

firg_firg 2011.09.08. 18:13:15

@is: Nem vagyok büszke egyáltalán. Hülye kis pöcs voltam aki jo poénnak tartotta a dolgot.

Ennyire kell komolyan venni a fetni fényképeket és a rájuk épülö statisztikákat is.

unknown_blogger · http://www.tulajdonkeppen.blog.hu 2011.09.08. 18:19:44

Aki ebből bármit is leszűr, az nagyobb idióta, mint a leghülyébb idézett.

A tesztek névtelenül, következmények nélkül mennek, a gyerekek - jogosan - nem veszik komolyan őket. Számukra ugyanis ezeknek nincs következménye. Ennyit a hitelességről.

És ennyit rólatok, kedves sápítozó vészmadarak.

-ZR- 2011.09.08. 18:19:56

A válaszokból látszik, nagyon is értik amit kell. Csak a kapcsolat és a lé számít, ma már tanulással is csak azt lehet elérni, hogy jobb eséllyel lehessen elhagyni az országot. A többi üres duma, duma, duma...

Steve the Great 2011.09.08. 18:22:40

Hát igen, egy tét nélkülinek beharangozott felmérésen (amit sok helyen a tanárok is értelmetlen hülyeségnek állítanak be), könnyen születhetnek ilyen válaszok. A leggázabb az, hogy jónéhányan vannak, akik nem tudnak egy vonalra, vagy azzal legalább párhuzamosan, kicsit is olvasható betűkkel írni, pedig elvileg naponta gyakorolják ezt.

derabitz 2011.09.08. 18:29:10

Semmi kedvem az okvetetlenkedéshez, de tudomásom szerint ezeket a felmérő lapokat tilos volt másolni, fényképezni, vagy más típusú adathordozón rögzíteni. Továbbá tilos a kitöltött adatalapok tartalmát nyilvánosságra hozni.

ÁrPi 2011.09.08. 18:31:37

@is:
"ja, es persze 2008-ban az egesz tarsadalom 85%-a eljatszotta, hogy beszolunk egy jot,"

(Ugye 2008 márc.9. ?)
Oh neeem, a társadalom 2004.dec.-ben volt bölcs, felelős és okos,

de 2006-ban a szarból-visszahozott (nyilván szar szagú) kormányzás után valamiféle megmagyarázhatatlan gonosz 18 hónapos őrültekháza átalakította transzformálta a társadalmat
((4-ben és 8-ban ugyanaz volt az ellenzék vezére meg az adott miniszterelnök is))

portis · http://www.online-szallas.com 2011.09.08. 18:34:24

Van még remény!
Nem is olyan hülyék ezek a mai gyerekek,
kifejezetten jópofa egyik-másik.

ÁrPi 2011.09.08. 18:35:09

@derabitz:

Nincs kedved, hát akkor rosszkedvüen okvetetlenkedsz.
Jó ez így neked?

poszt toló 2011.09.08. 18:39:31

Egy vészmadár vagyok:
Látni kell, hogy ezzel megint poénból, következmények nélkül lehet szar helyzetbe hozni másokat (tanár, igazgató). Ha a diák a képébe röhög az utcán egy vak/betegségtől eltorzul/akármilyan más bajban szenvedő embernek, vagy beszól valakinek, akiről tudja, hogy nem éri utól, akkor az erre a tesztre is ilyen válaszokat fog adni. Mert az buli. Míg normálisan kitölteni fárasztó lehet. Ugyan hogy lehetne őt rávenni, hogy eleget tegyen a bácsik/nénik kérésének?Amíg a dolog anoním és következmény nélküli a számára, addig ennek semmi értelme. Már azon kívül, hogy a nyomdának, javítóknak munkát ad. Mégis embereket, intézményeket ítélnek meg általa hivatalosan. Nagyon gyorsan eljön az idő, amikor már a tanárok sem fogják komolyan venni, mert tudják, hogy irreleváns, valamint, hogy semmit sem tehetnek a jobb eredmény érdekében. Nem kellene ezt megvárni.

Jackni Konzol 2011.09.08. 18:45:21

Zseniális, szétröhögtem magam :)
Szvsz az a hülye, aki ezt a kérdéssort összeállította...

Girhes Joe 2011.09.08. 18:59:01

Fogadjunk hogy az egész, sokat hivatkozott és sokat ajnározott PISA-felmérés is így zajlik az egész világon, ezáltal persze nem a diákok tudásszintjét, hanem többnyire csak a feladat komolyan vételének hajlandóságát mérve. És komoly politikusok komoly döntéseket képesek az ilyen felmérésekre alapozni, akár évszázados jól működő iskolarendszereket szétverve ezzel, "mermiolyangyengénszereplünkapisateszteken"...

egysegelem 2011.09.08. 19:07:52

Volt par jo, hangosan rohogtem.

vernyul 2011.09.08. 19:24:13

Anno velünk is töltettek ki teszteket, jó 14 éve. Sör, anyád, pina, ezeket írtuk be a haverokkal kb. mindenhová. Persze, volt olyan kölyök is, aki lelkiismeretesen válaszolgatott, de ez inkább a lányokra volt jellemző. Köztük is azokra, akik nem piálták szét az agyukat minden szombaton, hanem ún. tanultak. Szartunk mi akkor mindenre, aztán csak ember lett belőlünk is. Kölyköket hagyni kell, úgysincs már hatalma felettük senkinek.

vernyul 2011.09.08. 19:27:35

@JoeHorseDick: Mérnök legyen, ne balfasz jogász

Mylady 2011.09.08. 19:31:36

@zoxó: " "a diákoknak előre szólnak, hogy kedden ne a szokásos óráikra készüljenek, hanem kompetenciamérésre." - a kompmérés mindig május utolsó szerdáján van. Csaxólok. "

ha azt írta volna a posztoló, hogy
"...holnapután ne a szokásos óráikra készüljenek..."
akkor most azért reklamálnál, mert szombaton nincs is tanítás?

betyár (törölt) 2011.09.08. 19:34:46

@vernyul:
az fent idézettek poénokat írtak szemben a maguk anyázásával. lehet, hogy nem itták-szívták szét 14-16 évesen még az agyukat. úgyhogy ne hasonlítsa magát hozzájuk.
mérnöknek túl jó humora van:)). jogász vagy bölcsész lesz, és 10 év múlva részegen ordítja görögországban, hogy "hélóták!":))

Mr. NonStop 2011.09.08. 19:39:18

"Egy ilyen felmérés a gyakorlatban úgy néz ki: a diákoknak előre szólnak, hogy kedden ne a szokásos óráikra készüljenek, hanem kompetenciamérésre."

@zoxó "a kompmérés mindig május utolsó szerdáján van. Csaxólok. "

No és szerdára melyik nap készül (ill. nem készül) a diák???

legeslegujabbkor 2011.09.08. 19:51:49

@is: Te most vagy Horváth Ágnes vagy az életben, vagy szeretnéd elfelejteni, hogy milyen voltál a gimiben, mert raccsoltál és szemüveged volt. Én az átkosban érettségiztem, de a mi felméréseinken is születtek ilyen felmérhetetlen baromságok, szerintem ez bele volt kalkulálva a kiértékelésnél.

nyubocs 2011.09.08. 20:02:01

Fiaim iskolájában úgy működött a matek kompetencia felmérő, hogy a matektanár ceruzával ráírta a gyerek nevét.

Azt meg megsúgom, hogy a kódszám alapján a gyerek beazonosítható, hiszen felmérés után meg is kapod a kódszámot, hogy megnézd a gyerek eredményeit. A nem matek tanár figyelt arra, hogy az ülésrendben melyik gyerek melyik kódszámot kapta.

Akármelyik kompetenciafelmérőn meg az olasz fővárosiak használhatták a könyvet füzetet, a white-ok meg nem. Merthogy a statisztika javuljon.

Nagy kalap sz@rt sem ér az egész. Sem a kompetencia felmérés, sem a kompetencia alapú oktatás.

moszkvicssluszkulcs 2011.09.08. 20:02:24

Ráadásul az iskolák gyakran úgy csinálják, hogy a feketéket nem is engedik a tesztek közelébe, hisz katasztrofálissá tenné az átlagot, ami alapján majd az iskolát minősítik. Aztán ahol nagyon sok a fekete, ott gyakran diktálnak, hogy jobb legyen az átlag. Szóval ennyit erről.
A válaszok közül egyet-kettőt irigyelek...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.09.08. 20:09:51

Ezek a gyerekek összekeverik a közönségességet, alpáriságot, bunkóságot, szarszagú, szánalmas szellemi nyomorúságot a szellemességgel.

Mi, a nyolcvanas évek elején, szintén "szellemeskedtünk", ha módunk volt rá, de, innét nézve, a mi idétlenségeink, akadémiai magaslatokban szárnyaltak:-/ Talán azért, mert tétjük volt a hülyeségeknek is.

Eszembe jut egy eset: honvédelmi oktatáson vettünk részt, egy katonatiszt tartott előadást számunkra "napjaink időszerű kérdéseiről". Az előadás után kérdőívet kellett kitöltenünk, hogy igazoljuk, megértettük az elhangzottakat.

Efféle kérdésekre kellett válaszolnunk:

--- Vannak-e Magyarország területén nukleáris robbanófejekkel felszelelt hordozórakéták?

vagy

--- Mi az alapvető különbség egy katonai térkép és egy turistatérkép között?

stb.

Rám rámtört a szellemeskedhetnék és a "vannak-e nukleáris"-kérdésre azt válaszoltam, hogy "Vannak, de pszt!", a "katonai- és turistatérképek különbségét" firtató kérdésre pedig valami olyasmit, hogy a "turistatérképeket a diverzánsok megtévesztése végett erősen torzítják". És még elsütöttem néhány efféle szellemességet azon az íven:-)

Akkora botrány, kivizsgálás lett a dologból, hogy ihaj! :-) Nem rúgtam ki azonnal, mert munkás-paraszt származású vagyok, de a következő évet már nem járhattam abba az iskolába :-)

ü
bbjnick

radó 2011.09.08. 20:10:48

A teszthez tartozik egy szociológia/demográfiai űrlap is, amit 4-ben nem küldtek haza, a lányom saját maga töltötte ki, pl. szerinte én nem jártam egyetemre és mélyszegénységben éltünk. Két év alatt sokat javítottunk: lett pár diploma és nyelvvizsga a családban és hirtelen jól élünk = hazaküldték vele az űrlapot.

jo.e 2011.09.08. 20:11:51

@Gergő77: Megelőztél :) !
Teljesen igazad van! Felmerül a kérdés, h. komoly döntéshozók belenéztek a válaszokba is v. csak a belőlük javítókulcs alapján elkészült eredményeket ismerik. Persze, ebből is lehet következtetést levonni, de sztem semmikképpen sem azt, h. a magyar gyerekek nem értik a szöveget... Nálam a pisa teszt megbukott :)

tewton 2011.09.08. 20:20:42

@bbjnick:
nana, mert rahibazott az igazsagra :>

zoxó 2011.09.08. 20:33:50

@Mylady: Bocs, de a kedd (a posztoló részéről) és a május utolsó szerdája (részemről) teljesen korrekt időpont meghatározás, még ha az egyik téves is. Én meg javítottam, hátha valakit érdekel. Neked mi is ezzel a problémád???

zoxó 2011.09.08. 20:41:44

@nyubocs: Nem kell figyelni. A kmérés kezdetén a felmérésvezetők megkapják a listát, hogy melyik gyereknek melyik kód jár:))). A nevet ráírni szabálytalan és tök felesleges, mert elvben nem a tanárok javítják, a központot meg nem érdekli, hogy Kis Pisti vagy Nagy Pisti milyen eredményt produkált. Őket csak a nagy kép érdekli. Vagy az sem.

Elsőőőőő!!! 2011.09.08. 21:09:32

@zoxó: Nincs vele problémám. De valahol nagyon vicces, hogy egy mellékes félmondatot képes vagy kijavítani, miközben tök egyértelmű, hogy a posztoló nem a felmérés pontos időpontját kívánta meghatározni, csak írt valamit. Ami a sztori szempontjából teljességgel lényegtelen. Csak arra kívánt rávilágítani, hogy nem egy tanulós vizsgáról van szó.

Ez nagyon jól mutatja, mennyire szarul áll az ország szövegértésből...

Kárpáthy Zoltán 2011.09.08. 21:09:43

negyedik éve javítottam most nyáron három héten át- idén már aszittem, meghalok- van amúgy gyűjteményem nekem is- kedvencem a szegények elleni harc volt (szegénység helyett)

Elsőőőőő!!! 2011.09.08. 21:10:24

@Elsőőőőő!!!: upsz, ez egy másik nick. de végülis mindegy, Mylady voltam...

Buzzword 2011.09.08. 21:13:28

@bbjnick: Nana, azt magának is be kell ismernie, hogy a srác, aki felrajzolta a naptárt, rendesen ki lehet bélelve hülyeséggel (jó értelembe véve) :D

Vérivó Viktor · http://www.bszarszo.extra.hu/nyilatkozat.html 2011.09.08. 21:14:28

Ezért kell a kis köcsögöket vallási iskolába rakni. Az eredendő bűn tana meg pár cölibátusban megduzzadt fasz, és máris gördülékenyebben megy a szoros olvasás.

KKata80 2011.09.08. 21:25:11

A gyerekeknek valóban nincs tétje, mit válaszolnak, komolyan veszik-e a feladatlapokat.
Az iskoláknak van. De sokan nem gondolnak bele, hogy nem csak az iskolák viszik el a balhét. Kiszámolta már valaki, hogy hány milliárdba kerültek az eddigi kompetencia-tesztek? Mennyit kapnak azok az emberek, akik évről évre összeállítják?
Ezt a pénz mindenki zsebéből veszik ki, és szórják bele a szélbe...
Én személy szerint köszönöm, hogy valaki végre megmutatta, mire költik az adómat oktatásfejlesztés címszó alatt.

Mr.Treeger 2011.09.08. 21:32:37

gimnázium első osztályban a következők miatt kaptam egyest:
ő-ztem felelésnél
versmondáskor nem hangsúlyoztam ki az írásjeleket
betegségre hivatkozva nem készültem
két helyesírási hibáért
és sorolhatnám...
baj lenne persze ha mindenki rendes és tökéletes diák lenne, mert akkor ki lesz a következő generáció melósa

Sebastian Knight 2011.09.08. 21:37:38

problem?
A trollface-es rajzot készítő gyerek tehetséges.

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2011.09.08. 21:42:46

Az űrszemetes kérdésre adott válaszoktól könnyek szöktek a szemembe:
"Lepkehálóval összegyűjtik."
"Előveszik a kukát."

:_D (Könnyes röhögés.)

Professor Chaos 2011.09.08. 21:44:11

Úgylátom sokan elfelejtették milyen volt fiatalnak lenni. :) Kétféle tizenéves van, az egyik aki nagyon buta és tényleg nem tud válaszolni és nem is akar, azokon már nem segíteni, a másik aki nem buta, de 1000 fontosabb dolga van az életben, mint felesleges kérdésekre válaszolni.

Vkat118 2011.09.08. 22:03:44

Nekünk is mondták anno, hogy semmi tétje nincs, baromság, irjunk rá valamit 10 perc alatt és akkor mindenki békében hazamehet. Ezek után mit várnak? Hogy valaki komolyan veszi?

Dr. No 2011.09.08. 22:09:12

Amelyik az akadémilyára akar menni, azt máris jelölhetnénk Köztársasági Elnök Úr Őkegyelmessége utódjának.

nem akar az ökörcsorda legelni 2011.09.08. 22:10:54

Annak idején nagy lelkesen megcsináltam, mert arról volt szó, hogy a legjobbakat országos szinten is kiemelik, így ha már nem vagyok szép, legalább okos szerettem volna lenni, vagy annak látszani. Persze eredményeket nem közöltek, nemhogy személyre szabottan, iskolai szinten sem, így az járt a legjobban, aki nagy ívben s**** az egészre, ugyanis mindenféleképpen azt hozzák ki a dologból, hogy a mai fiatalok retardáltak. :)

Egyébként én a legjobban és legrosszabbul sikerült lapokkal eleve nem számolnék, ugyanis az átlagos képességű gyerekeket se nem az okostojások, se nem a gyengébb képességűek (vagy a feladatlapra nem túl sok időt szánó) tesztkitöltők képviselik.

Igaz_Metal_GAZ 2011.09.08. 22:11:41

Hát ez jó! :-) Főleg az utolsó! Ha rátalál erre a blogra, hogy dagadhat a feje a büszkeségtől! :-) 16 éves koromban én sem vettem volna ezt komolyabban. Közben meg fizikaversenyeken országos döntőkbe jártam...

Csavarhúzós 2011.09.08. 23:06:15

A www.kir.hu/okmfit/ oldalon megnézhetők az eredmények.

A diák szülője elvileg megkapta a gyermeke kódját, annak birtokában meg tudja nézni, hogy gyermeke hogy teljesít különböző csoportokkal összevetve, és azt is, hogy hogy fejlődik (egyelőre két év fejlődése látható, mert korábban tényleg anonim volt a rendszer)

Az iskolák is meg tudják nézni minden diákjuk eredményét, sőt azt is, hogy az a diák két évvel korábban egy másik iskolában mit produkált.

Országosan is hasznos és érdekes információk derültek ki, tessék elolvasni az országos jelentést!

lárvalányhaj 2011.09.08. 23:08:25

Legközelebb a félév végi felmérőket is ilyen stílusban kellene javítani a tanároknak.
"Csak ezt az ötvenoldalas, fogyatékosoknak írt könyvet kellett volna megtanulnod... volt rá 9 hónapod, de te még ennyi idő alatt sem voltál képes rá, te utolsó, retardált csicska. Nyilván a faszodat verted, meg hentait néztél tanulás helyett, te szerencsétlen, lárvaarcú genetikai hulladék. Te is pont olyan lúzer leszel, mint az a fogatlan, alkoholista apád. Az érdemjegyed egyes, erre a szarra mégis mit vártál?!"
A végére oda lehetne rajzolni egy trollface-et, színes ceruzával gondosan kiszínezve.
Ezek után kétszer is meggondolnák a kistáskák, hogy trollkodjanak-e a felmérőn.

Subba Sógor 2011.09.08. 23:14:06

Most nem azért, de én pont ilyen marhaságokat írtam ezekre a tétnélküli fasságokra. Aki ez alapján akarja megítélni a jövő generációt, az nagyon melléfog...
Utolsó meg priceless, van humora és iróniája a kitöltőnek! :))))
Ha ezt tudja kamatoztatni, még sokra viheti. :)

Subba Sógor 2011.09.08. 23:15:51

@Sebastian Knight: Jaja, a trollface + űrhajós "Fúúú" is zseniális. :))))

fafej 2011.09.08. 23:25:59

Megsúgom:már 4.osztályban is van kompetencia-mérés... Kezdetektől csinálom,de az eredményünk az anyaiskolát nem érdekelte,az átvitt felmérőket meg se nézte,netre nem vitte fel.
Ha valaki veszi a fáradságot,a neten megkeresheti a teljes anyagot,és megnézheti,valóban micsoda eszméletlen dolgokat kérdeznek a tanulóktól.
Nem szólva arról,hogy sok iskolában előre begyakoroltatják a válaszokat,mert hát a renomé...Ugyanezen okból közlik O.Dzseniferrel,K. Eszmeraldával ,B.Dzsokival,hogy aznapra igazolt hiányzással maradjanak csak otthon,mert rontanának az eredményen.
Részt vettem egy 30 órás továbbképzésen,amely a méréssel,annak eredményének feltöltésével és az adatok elemzésével foglalkozott.Mi is kaptunk a tesztekből ízelítőt.Magyar és matek szakos tanár kollégáim sem tudtak megoldani bizonyos feladatokat... Ja,és az engem beiskolázó anyaintézményt nem is érdekelte,mi a lóf...t tanultam csütörtök-péntek-szombaton,a szabadságom alatt!!!

ubu1 2011.09.08. 23:27:58

Sajnos tényleg vannak olyanok, akik nem tudják vagy a reménytelenség miatt meg sem próbálják ezt a tesztet kitölteni. A szövegértés sokaknak tényleg probléma, bármilyen furán is hangzik értelmiségi körökben. De nem ezeknek a vicces gyerekeknek. Őket nyilván egyszerűen untatja a dolog. Ez van... Én biztos komolyan vettem volna, és 100%-ra írom a tesztet. Akkor is, ha a tanárok sem veszik komolyan. De erősen a kisebbséghez tartozom ezzel a gondolkodással.

Adani 2011.09.09. 07:44:18

Értelme az ilyeneknek nulla, pláne, h van ahol tanítás után kvázi "túlórában" íratják meg a diákkal, akik már emiatt is szarnak az egészre és baromságokkal teleírják. Velünk is töltögettek ki ilyesmiket volt mikor tanítási idő után, drogos kérdéseket naná, h ott is mentek a barom válaszok, pl. én is beírtam a kipróbálnád-e valaha a heroint kérdésre,h naná, h ki már évek óta lövöm magam és kurva jó, meg, h napi 2 gramm ekit tolok suli után, h jobban menjen a tanulás. :) Napersze, 2 g ekivel egy elefántot is ki lehet nyírni.

sz_ 2011.09.09. 08:29:09

Nálunk is voltak anonim felmérők, de
- a felügyelő tanár járkált, beleolvasott a dolgozatokba
- 14-en voltunk az osztályban, így minden tanár ismerte a kézírásunkat.

A legsúlyosabb trollkodás a kedvenc focicsapat nevének fölírása volt. Halványan, a papír sarkánál.

WhyCantITouchIt? 2011.09.09. 09:52:28

De ocsmányul írnak ezek.
Amúgy ez még vmivel jobb, hogy írnak oda vmi jópofát, szellemeset, ahelyett hogy üresen hagynák, akkor most senki se röhögne.
A kompetencia felmérésnek meg nincs tétje a diákok oldaláról, szóval ennél nem is érdemes többet várni.

Ewia 2011.09.09. 09:59:04

Engem szó szerint ledöbbentett ez a pár kép. Nem az, hogy milyen viccesek, húha hülyeségeket beírni válasznak.... kac-kac. De nézi valaki ezt a "helyesírást"??? Én is szoktam pl. rövidíteni, de át ezek! "ércsük" úristen....
Komolyan, a mai gyerekek nagyon ostobák. Írom ezt 22 évesen.
Aki ezen nevet, ill. egyetért vele, az meg nagyon szomorú dolog. Velünk is csináltattak ilyen hülyeséget, de megírtuk tisztességesen, mi még értettük talán, hogy ezen az iskolának múlik sok, nem nekünk.

bandessz 2011.09.09. 12:55:19

Én örülök, hogy van humorérzékük az iskolásoknak.
Először is annyit üzennék a sok 'bezzeg az én időmben nem volt ilyen' típúsú embernek, hogy ezek kiragadott feladatsorok, és egy igen csak nagy adatbázisból kerültek elő. Aki a fenti képek alapján von le következtetést a fiatalokról, azok marhák :)
Másodszor... Mindenki azzal van elfoglalva, hogy milyen botrányos az írásképük a mai iskolásoknak, bezzeg régen... Jah, kérem szépen, régen boszorkányt is égettek, de ezek a mai emberek már nem. Hová jut így ez a világ? :) Az aláíráson kívül hirtelen nem jut eszembe semmi, ahol folyóírást kellene használniuk a jövőben, mert minden elektronikusan zajlik. Változik a világ.
Az jobban aggaszt, hogy a BKV-s kérdésnél a "vonaton folyamatosan állni kell" és "múltkor majdnem kigyulladt a vonat" válaszoknál még az ide író, tanult és nem 14 éves embereknek sem tűnt fel a paradox, hogy a bkv nem üzemeltet vonatokat. (Kivéve a hévet, amit erős túlzással sem lehet vonatnak nevezni, és valószínű a válaszadó sem ezekre a zöld csoda járgányokra gondolt.) Tehát egy 14 éves nincs tisztában azzal, hogy milyen állami cég üzemelteti a vonatokat. Bár ahogy látom a sok komoly, 'mi majd megmondjuk, hogy mi a baj ezekkel a mai gyerekekkel' felnőtt sincs vele tisztában. Nincs globális rálátásuk a világra az embereknek, és ez engem jobban aggaszt, mint az, hogy gyöngy betűkkel ír-e valaki?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.09. 13:21:46

@derabitz: "tilos a kitöltött adatalapok tartalmát nyilvánosságra hozni"

Miért? Lopni szabad?

sztd 2011.09.09. 14:26:53

Őszintén szólva volt bennem némi szomorúság, amikor hallottam, hogy milyen rosszul szerepelnek a magyar diákok ezekben a felmérésekben.

Naivan álmomban sem gondoltam volna, hogy ilyen hülyék töltetik ki velük a teszteket.
Mondjuk annak idején nekünk is volt olyan matek szintfelmérőnk, amiben matek tagozatosként az volt a legnehezebb, hogy elhiggyük, hogy ezt tényleg megkérdezik. Volt aki a függvényes feladatnál odarajzolta a szívritmust, majd az egyeneshez odaírta, hogy meghalt.
Nem csoda, hogy ebben csak az amerikai diákok találnak kihívást (vagy lehet, hogy ők megtanulták, hogy vegyük komolyan azt is, aki hülyének néz minket)!

Adani 2011.09.09. 15:50:58

@bandessz:

Hogyne üzemeltetne vonatokat? a metró szerinted micsoda? Sínen megy 4 kereke van zárt pályán. A HÉV is vonat, ugyebár a hely érdekeltségű vasút rövidítése.

A helyesírást meg ne szapuljátok mikor nálunk voltak iylen anonim felmérők (pont iylen nem volt ,de pl. droghasználatra voantkozó igen), mi is direkt írtuk rosszu la szavakat elvégre egy matt drogos nem lehet profi helyesíró. :) Vagyism iután beírtam ,h naponta szúrom magam herkával meg kétpofára zabálom az ekit nem írhattam helyesen, az nme vall egy drogosra. :)

Mikor tanítás után délután szopatnak iylesmikkel mikor mindenki már haza a 3.14csába akkor persze,h trollkodás meg csakazértseveszemkomolyanmindenkileszophatbőnyállal mentalitás jön elő. Az egyik ilyen szeánszt még másodikban 16 órára tették kötelező megjelenéssel és majdnem 3 óráig tartott. Aztán meg menjen haza mindenki ahogy tud majdcsak talál még vonatot vagy buszt ha épp nem békéscsabai az már nem a mi dolgunk. Nekem mákom volt,h volt, aki kocsival hazavigyen, és nem kellett várni a buszra.

tudi 2011.09.09. 17:58:16

Mivel nincs tétje, ezért vannak ezek a válaszok is, jó gondolom ezek csak kiragadott példák, biztos voltak olyan diákok, akik jól kitöltötték. De azért na én is töltöttem már ki olyan anonim iskolai tesztet általános 7.-ben, ami az alkohol fogyasztásról szólt és mindenhová azt írtam be, hogy nem tudom, meg nem emlékszem rá. Persze, más is hasonló "értelmes" válaszokat adott, amin halálra röhögtük magunkat. Öcséméknek középiskolában drogfogyasztásos tesztet töltettek ki, hát azt is elemezhették a nagyokosok, mert nagyjából mindenhová ilyen kilós átlagokat írtak.

Adani 2011.09.09. 20:20:23

@tudi:

Nekünk is voltak ilyenek, alkohol, drogprevenciós tesztek. Volt amit tanítási idő után kellett kitölteni na persze, h nagyon komolyan vettünk, mondjuk egyébként se. Szinte mindenki marhaságokkal írta tele. Volt ilyen is ,h kipróbáltad-e ezt vagy azt ill .tervezed-e, h a közeljövőben vagyis 1 éven belül megteszed. Simán beikszeltem én is a rendszeres heroinfogyasztást meg a rendszeres alkoholizálást meg, h sok olyan nap volt mikor lógtam a suliból. Viszont soha nem halottunk semmit az eredmények felől. Volt még ilyen társasági teszt is ,h pl. osztálykiránduláson kivel mennél egy szobába, kivel tartanád a kapcsolatot suli után is stb. De soha nem tudtuk meg egyiknek se az eredményét.

Bell & Sebastian 2011.09.09. 22:48:29

- Milyen helységben született Lenin?
.........konyha..........

A kézírás olyan, mint az ujjlenyomat. Ölég retardált az a tanár, aki nem ismeri nyáját - macskakaparásról.

Fenti, uljanovszki (valójában Симбирск/Синби́рск/Сембер/Чĕмпĕр/Ульянонь ош) poén egy lázadó negyedikesé, aki akkor éppen tízéves voltam.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.09.10. 07:57:37

@Adani: "A HÉV is vonat, ugyebár a hely érdekeltségű vasút rövidítése."

:))))

Adani 2011.09.10. 09:05:36

@Bell & Sebastian:

Hasonló aranyköpés volt a Hol írták alá az XY békeszerződést kérdésre adott frappáns válasz,h a lap alján.

Igaz nem teszten, hanem bioszból felelésen is volt egy régebbi ismerősöm, aki szóban felelt a sertésből, mert épp azt tanulták, és mikor megkérdezte a tanár,h mit esznek a disznók kapásból rávágta,h moslékot.

Bell & Sebastian 2011.09.10. 13:20:53

- Hogyan reagált XVI. Lajos a párizsi lázongások hírére?
- Elvesztette a fejét.

Haloperidol 2011.09.10. 21:45:26

@poszt toló:

Egyébként egyetértek. Az egész számomra teljes motiválatlanságról, a tanár és az iskola semmibevételéről szól, és a vegetálásról a "mindenbe beleszarok" mentalitásról.

Ma ez tökéletesen jellemző a magyar társadalomra, ez nagyjából tök jól visszaadja a képet.

Aki ezt poénosnak tartja a tisztelt kommentelők közül, remélem, legalább sírva röhög.

Haloperidol 2011.09.10. 21:55:36

@lárvalányhaj:

:DDD

ez jó.

Ma hallottam egy iskolaigazgató barátomtól a következőt:

A kiscsajra kb. fél éve rászólt, hogy ne dohányozzék az iskolában. A csaj válasza: "Mi köze van hozzá, hogy cigizek?"

Ugyanaz a kiscsaj most nehéz anyagi helyzetre hivatkozva a barátom által elnökölt iskolai alapítványhoz fordult segítségért. (Jelentős túljelentkezés van...) Mondta a barátom, hogy kedve lenne behívatni a kiscsajt és megkérdezni, hogy: "Mi közöm van a nehéz anyagi helyzetedhez?" :)

Nyunyócska 2011.09.10. 22:33:27

Elárulom, hogy nekünk, tanároknak a kompetenciamérés írása után 1 évvel (!!!!), amikor februárban megkapjuk a részletes eredményeket, a kódokat és az embereket be kell azonosítanunk. Aztán egyenként a tanulókhoz a feladat típusát, amit átlag alatt oldott meg, majd fejlesztést kell(ene) kiírni arra a feladattípusra, azokra a gyerekekre, akik átlag alatt oldották azt meg.
1. Egy évvel a kompetenciateszt után fejlesztést?
2. Komoly fejlesztést kiírni ilyen komolytalan válaszokra?
Persze, hogy ez is csak egy pipa az elvégzendők listáján, de gyakorlatban sosem valósul meg. (De rengeteg időt elvesz a gyerekek és feladatok azonosítása.)

DoG 2011.09.11. 00:32:28

Mintha a cikkíró kb. süketen vakon szurkolna egy focimeccsen. A kommentelő szurkolótársak is hasonló adottságokkal rendelkeznek a témát illetően.

A témában jártasként elmesélek pár dolgot.

A felmérés egy kezelői felületen adatbevitellel kezdődik, ahol minden diák nevét is fel kell venni sok más adattal együtt. A névhez rendelődik egy kódszám, de a név-kódszám sorok még az adatbevitelkor osztályonként egy kattintással kiexportálhatók és összerendelhetők táblázatba. Az adatbevitel után a nevesítés megszűnik, marad a kódszám (meg az elmentett táblázatok, amiket az iskola nem hozhat nyilvánosságra, de a belső használatuk nincs megtiltva...). A mérés napján minden gyerek megkapja a saját kódszámát, hogy a saját eredményeit otthon anyukájával meg tudja nézni, a többiekét meg ne - ettől lesz névtelen a mérés.

Mivel az eredmények háromnegyed év után érkeznek vissza az iskolába, utólagos kezelésnek nem lenne sok értelme, ez igaz. De a mérések végigvonulnak a 4., 6., 8., 10. évfolyamokon, így egy diák fejlődését nyomon lehet követni, és akár már 5. évfolyamban be lehet(~ne) avatkozni a képességfejlesztésbe megfelelő módszerekkel. Ezt nyilvánvalóan a legtöbb iskolában nem teszik meg, talán mert át sem látják/gondolják a rendszert, talán mert motiválatlanok, de ez egy másik cikk témája lenne.

DoG 2011.09.11. 00:40:14

Ja, amúgy a fényképek tényleg viccesek, jókat röhögtem rajta. Csak nem ezek alapján kéne általánosítani.

Link Elek 2011.09.15. 19:51:27

trollface-t rajzolast is bele kell venni az alaptantervbe, fotnosabb mint a folyoiras :)
IRL-ben is barmikor elofordulhat, hogy trollkodni kell

hrgy 2011.09.16. 11:35:06

@VI. Béla: Elmondtad a kulccszot: szakember. Aki tortenesz akar lenni, az vagja be a tortenelmet a-tol z-ig, mert ez lesz a szakmaja, ezt tanulja. De en pl. az eletben soha nem fogom azt a tudast hasznositani, hogy I. Ulaszlo vagy VI. Bela mikor ult a tronon, es mikor allt fel rola... akarom mondani mikor loktek le rola.

A gyerekek fejebe elsosorban lexikalis, es nem gyakorlati tudast tolnak folyamatosan, ami szerintem felesleges.

hrgy 2011.09.16. 11:45:34

@DoG: Igen, csak ez így meg nem motiválja eléggé a diákokat, és tartok töle, hogy meg se nézik az eredményeket. Ha lehetne olyat csinálni, hogy akkor mindenki eggyel jobb jegyet kap év végén, ha jó értékelést kapott a dolgozata, akkor talán reprezentatív lenne a dolog, mert akkor a diáknak érdeke lenne jól kitölteni a kérdöívet.

Viszont más részröl pedig elég szomorú az, ami a kérdöívböl kitünik. A gyerekeknek (nem csak ezeknek, a legtöbbnek, ezt tapasztalatból tudom) alapvetö fogalmakról nincs elképzelése, sokuk még középiskolában sem tud rendesen olvasni, de azt elvárja tölük az igen tisztelt tanári testület, hogy percre pontosan megmondják, mikor volt a Mohácsi csata, és hány fö halt meg benne. És ez szégyen.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2011.09.29. 15:29:54

A lázadót a Parlamentbe!

Több esze van, mint az osztályának együttvéve, kritizál, lázad, de közben rendszerben gondolkodik, a feladatot általában végrehajtja.

Emellett egyetlen helyesírási hibát sem vét az idézett részekben (vagy nem durvát, nem szúrt szemet, de nem álltam neki keresni). Az írásképe pedig kisértetiesen emlékeztet az enyémre.

Otido · http://monarchista.blogspot.com/ 2012.03.28. 14:39:48

"Mit állsz oly szótlan, mondd, mit borzadasz?
Tragédiának nézed? nézd legott
Komédiának, s múlattatni fog. -"
süti beállítások módosítása