Budapest és vidéke, Tarlós vs. Cser-Palkovics
2011. június 02. írta: TuRuL_2k2

Budapest és vidéke, Tarlós vs. Cser-Palkovics

  Ahol fővárosiznak, ott fővárosi vagyok, ahol vidékiznek, vidéki vagyok, ahol tarlósoznak, ott Tarlós vagyok – ez járt a fejemben, miközben Cser-Palkovics András székesfehérvári polgármester Főváros??? című nyílt levelét olvastam. A közéleti nyílt levelezést a legfölsőbb szintekre emelő írás mindenképpen érdemes arra, hogy teljes terjedelmében ide idézzük:

 Főváros???

 

Tisztelt Főpolgármester úr!

 

Székesfehérvárról Budapestre rendszeresen járó vidéki polgárként felháborodva értesültem róla, majd személyesen is szomorúan tapasztaltam, hogy az Ön által irányított önkormányzat illetékes döntéshozói az elmúlt napokban buszsáv kialakítására hivatkozva egysávosra szűkítették a városba nyugati irányból bevezető legfontosabb közlekedési folyosót, a Budaörsi utat. A lépés eredményét naponta több tízezren érzik a bőrükön: a korábban is zsúfolt útvonal szinte járhatatlanná vált, a csúcsforgalmi időszakban a dugó a korábbi többszörösére növekedett, a sor vége egy átlagos, esőmentes reggelen is Budaörs közepéig nyúlik. 

Az eredmény önmagában is felveti a kérdést, hogy milyen szerepet játszik a józan ész a közlekedési, forgalomszervezési döntésekben, de nem emiatt „ragadtam tollat”. Az a stílus és szemlélet háborított fel, amellyel a VEKE és a BKK képviselői a lépést kommentálták. („A buszsáv lényege, hogy kiszorítsa a beáramló forgalmat a Hegyalja útról”, "Budapest nem azért építi az útjait, hogy azokon külsős autósok várakozzanak", stb.) Szavaikban és a mögöttes jelentéstartalomban jól kitapintható az a lenéző, főváros-sovén szemlélet, amellyel Budapest vezető közlekedési szakemberei a vidéki Magyarországra tekintenek. Tudjuk, hogy a budapestiek döntő többsége nem így gondolkodik, hanem a fővárost és az ország többi részét egymást kiegészítő, egymással kölcsönhatásban élő és segítő egészként szemléli.

Minden településen vannak „szent őrültek”, akik egy-egy tematika köré szervezik életüket, mindennapjaikat kitölti a galambászat, a gombagyűjtés vagy éppen flash mobok szervezése. Nélkülözhetetlen és igen hasznos részei ők a civil társadalomnak. Jelentős csoport ezen szubkultúrák között az, amelyik csak kötött pályában és felsővezetékben gondolkodik, amelyik hétvégéket képes vitatkozni a Szimferopol-Jalta közötti közel kilencven kilométeres trolibuszjáratról. Nincs is ezekkel az emberekkel semmi baj, rendes önkormányzat támogatja, ha okosat mondanak, meghallgatja őket. Az azonban, ha elszabadult hajóágyúként, kontroll nélkül akcióba lépnek, aggodalomra adhat okot.

Budapesten ezek a hajóágyúk most nem csak elszabadultak, de tüzelnek is, egyelőre verbálisan: a városból kifelé, a lenézett, lesajnált, megoldandó problémaként aposztrofált vidéki magyarokra. 

Székesfehérvárról naponta több ezren ingáznak Budapestre, többségük dolgozni. Ugyanígy van ezzel minden település a főváros 80-100 kilométeres környezetében. Ezek az emberek nem szórakozni járnak oda és Önöket bosszantani, hanem a megélhetésüket keresik, a családjukat akarják eltartani és ezért napi több órás utazást is vállalnak. Cserében Budapest számára felkészült, szakképzett munkaerőt biztosítanak, az általuk megtermelt érték után munkaadóik Budapesten adóznak, jelentős bevételt biztosítva az Ön által vezetett önkormányzat számára. További jelentős megtakarítást eredményez az Önök számára, hogy nem Budapesten veszik igénybe a közszolgáltatásokat, nem ott járnak orvoshoz, a gyerekeik nem budapesti iskolákat látogatnak, ha munkanélkülivé válnak, nem Önöknek kell szociális segélyezésükről gondoskodni.  Ezek az emberek és munkaadóik joggal várják el, hogy az általuk megtermelt értékekért cserébe a főváros ne másodrendű, „kiszorítandó” állampolgárként tekintsen rájuk.

Válaszát megelőzendő engedje meg, hogy rögzítsem: igen, ezek az emberek járhatnának tömegközlekedéssel is. Ön szerint miért nem teszik? Miért nem spórolnak a benzinen, miért nem pihennek inkább a vonaton, buszon, villamoson a fárasztó vezetés helyett? A válasz egyszerű: mert a budapesti és környéki tömegközlekedés csak elméletben nyújt alternatívát az autózással szemben, a valóságban mindenki tudja, hogy nem. Ez is egy piac, a piaci törvények uralkodnak. Ha a fogyasztók az autót választják, annak oka van.

Ez az ok pedig az, hogy a főváros határában P+R parkolók csak a látszat kedvéért vannak, az autóval járó nem tudja letenni járművét a város határában. De ha le is tudná tenni, csak egy rosszul szervezett, drága, nap mint nap kellemetlen élményeket nyújtó tömegközlekedéssel mehetnének tovább. Mert mit kínál a „külsősök” adójából is finanszírozott budapesti tömegközlekedés a kigyulladó metró kocsikon, szétszakadó csuklós buszokon, kenderkötéllel kendácsolt HÉV-szerelvényeken, soha el nem készülő négyes metrón túl?

Tisztelt Főpolgármester úr! A fenti helyzet természetesen nem az Ön hibájából állt elő, az az elmúlt húsz év eredménye. Az azonban már az Ön hibája lesz, ha Budapest nem óhajt az ország fővárosa lenni. Ha az Önöknél működő közhatalmi szervek, országos hatóságok, hivatalok, közintézmények valóban az országot szolgálják, nem zárhatják el őket az ország 80 százalékától! Ha Budapest a magyar gazdaság központja kíván lenni – és húzni kívánja ennek hasznát – akkor nem zárhatja el a munkaerő útját! 

Biztos vagyok benne, hogy Ön erről a kérdésről sokkal árnyaltabban gondolkodik, és nem tekinti az ország nagyobbik részén élőket „külsősöknek”. Az autós és a tömegközlekedés közötti egyensúlyt megteremteni igen nehéz és költséges. Tisztában vagyok vele, hogy Ön elsősorban a fővárosiak érdekét kell, hogy képviselje, és ezt példamutató módon meg is teszi, ahogy én is és minden más polgármester is törekszik a saját települését előtérbe helyezni. Az Ön helyzete azonban speciális, hiszen – véleményem szerint – tekintettel kell lennie az ország nem budapesti többségére is – ezt kívánja a felelős fővárosi szemlélet. Nehezen tudom elképzelni, hogy Ön jó szívvel tudna azonosulni a fent vázolt lépésekkel és az idézett véleményekkel. Ha Budapest a főváros, viselkedjen is fővárosként!

Döntsék el Önök, igényt tartanak-e a főváros címére! Ha nem, semmi gond, van megoldás. A középkorban Szent István egyszer már kijelölte Magyarország fővárosát. Nem Buda volt az. Nyilván akkor is csak egy sáv vezetett be a városba…

Ha Budapest nem akar, vagy nem tud fővárosként működni, készen állok rá, hogy parlamenti képviselőként alkotmány-módosítási javaslatot nyújtsak be. Kérem, jelezze, ha egyetért, és a szövegszerű előterjesztést benyújtás előtt elküldöm Önnek egyeztetésre.

Légipostával, hogy még az új alkotmány januári hatályba lépése előtt odaérjen…

 

Székesfehérvár, 2011. június 1.

 

Tisztelettel:
dr. Cser-Palkovics András
Székesfehérvár polgármestere

 

  Kezdjük rögtön Cser-Palkovics fő sérelmével, a főváros-sovén szemlélettel. Mivel egy faluban nőttem fel, a közeli megyeszékhelyre jártam általános iskolába, majd gimnáziumba és évek óta Budapesten élek, van bőven személyes élményem a Budapest vs. vidék, a megyeszékhely vs. környező falvak vagy akár a Buda vs. Pest verbálizmozásról. A székesfehérvári polgármester által sérelmezett „A buszsáv lényege, hogy kiszorítsa a beáramló forgalmat a Hegyalja útról”, „Budapest nem azért építi az útjait, hogy azokon külsős autósok várakozzanak” kijelentésekben viszont nyomát sem érzem a lenéző, főváros-sovén szemléletnek, amellyel Budapest vezető közlekedési szakemberei a vidéki Magyarországra tekintenének. Azok mindössze arról szólnak, hogy van itt egy nagyváros, sok-sok autóval, ami már önmagában is jelentős terhelést jelent a belső kerületekben, s a városon kívül élők sok-sok autójával (no meg azok zaj- és károsanyag-terhelésével) már nem tud megbirkózni, ezért próbálja a maga korlátozott eszközeivel a városmag elkerülésére ösztönözni az ingázókat.

  Érdemes külön is kiemelni Cser-Palkovicsnak a VEKÉ-nek célzott, a vérautósok által minden bizonnyal nagy megelégedéssel fogadott sorait:

 

Minden településen vannak „szent őrültek”, akik egy-egy tematika köré szervezik életüket, mindennapjaikat kitölti a galambászat, a gombagyűjtés vagy éppen flash mobok szervezése. Nélkülözhetetlen és igen hasznos részei ők a civil társadalomnak. Jelentős csoport ezen szubkultúrák között az, amelyik csak kötött pályában és felsővezetékben gondolkodik, amelyik hétvégéket képes vitatkozni a Szimferopol-Jalta közötti közel kilencven kilométeres trolibuszjáratról. Nincs is ezekkel az emberekkel semmi baj, rendes önkormányzat támogatja, ha okosat mondanak, meghallgatja őket. Az azonban, ha elszabadult hajóágyúként, kontroll nélkül akcióba lépnek, aggodalomra adhat okot.

Budapesten ezek a hajóágyúk most nem csak elszabadultak, de tüzelnek is, egyelőre verbálisan: a városból kifelé, a lenézett, lesajnált, megoldandó problémaként aposztrofált vidéki magyarokra. 

 

  Nos, ezek a szent őrültek szerintem az elmúlt évek egyik legpozitívabb jelenségei nem csak Budapesten, de az egész országban. A VEKE nem a Seres Mária-i, illetve Milla-i értelemben vett civilkedéssel hívja fel magára a figyelmet (civilek-civilek-civilek-vagyunk-és-ezért-kurva-jók), hanem olyan megoldásokat találnak és dolgoznak ki, majd visznek végig konok következetességgel, amik egy széles közösség hasznára válnak. Olyan referenciáik vannak, mint a budapesti éjszakai buszhálózat zseniális újragondolása, a 4-6-os villamos vonalára telepített kúszóváltó a Margit híd felújítása idején vagy éppen a Budai Fonódó Villamoshálózat terve. (Ráadásul azzal sem igen lehet vádolni őket, hogy valami fedett fideszes alapszervezet lennének, a jobboldali hatalomátvétel óta is szép számmal vállalnak fel konfliktusokat saját elképzeléseik mentén.)

  Éppen ezért a nagy felzúdulást kiváltó, Cser-Palkovicsot is megihlető Budaörsi úti buszsáv ügyében is komoly bizodalmam van abban, hogy az erősen VEKÉ-s hátterű BKK által kitalált megoldás működőképes. Ha emlékeink nem csalnak, a város más részein is viszonylag rövid idő alatt alkalmazkodott a forgalom a mindenféle lezárásokhoz, átszervezésekhez – ha a főváros vezetésének az össznépi anyázás ellenére lesz bátorsága kiállni a változtatások mellett, akkor remélhetőleg sikerrel jár a közösségi közlekedés gyorsítása és az ingázók közösségi közlekedésre ösztönzése. Mert szép szóval nem megy. Persze a tapasztalatok alapján lehet további módosításokkal élni, a fővárosi LMP például kifejezetten értelmes javaslatokat tett (csak a hiperek parkolójára vonatkozó pontot nem értem, ott már most is az parkol, aki akar – ingyen).

  Külön pikantériája a nyílt levelezésnek, hogy pont egy olyan város polgármestere pörgött rá legjobban a témára, aminek kifejezetten jó a vasúti összeköttetése Budapesttel. Székesfehérvárról bő egy óra a Déli pályaudvar, onnan tíz perc metróval a Kossuth tér – kötve hiszem, hogy ugyanez autóval teljesíthető lett volna eddig csúcsforgalom idején.

Frissítés: Tarlós István utasítására felfüggesztik a buszsáv üzemeltetését.

Frissítés2: Tarlós a KRESZ módosítását kezdeményezi, hogy azok az autók is használhassák a buszsávokat, amikben legalább hárman ülnek, a BKK pedig megvizsgálja egy P+R parkoló építésének lehetőségét.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr532950662

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Fontos emberek országa 2011.06.05. 21:25:40

A Buszsáv sokaknál kiverte a biztosítékot, s hogy ne legyen forradalom, végül a főpolgármester szólt le személyesen, hogy visszacsinálják. Most már nehéz lesz visszagyömöszölni azt a bizonyos szellemet a palackba az egész ország az "autóval vagy b...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

speirs 2011.06.02. 09:22:20

Hát azért egyelőre sajnos inkább úgy fest, hogy az agglomerációban élők nagyon rábasznak a dologra.

Viktus 2011.06.02. 09:23:58

Jó kis levelet írt bizony előbb P+R parkolókat, működőképes BKV-t, és aztán lehet okoskodni.

VI. Béla 2011.06.02. 09:40:51

@Viktus:

Sikk szidni a BKV-t, de tudod, hogy Amerikában milyen a tömegközlekedés?

És igen, vonattal is be lehet jönni Budapestre Fehérvárról.

Marschieren gehen mit Maschinengewehr 2011.06.02. 09:43:37

talán végre le kellene szokni az

EGY FŐ / AUTÓ utazgatásról

Guild 2011.06.02. 09:50:15

Szerintem ez a kérdés nem főváros vs. vidék, sokkal inkább tömegközlekedés vs. autó szembenállásról szól. Aki busszal jár be Budapestre gondolom örül a buszsávnak, aki meg kocsival az bosszankodik.
Cser-Palkovics csak azért erőlteti ezt a vidékieket lenéző főváros baromságot, mert így jobban kommunikálható. Az érintett települések többsége gazdagabb is mint Budapest (oda költözött ki a felső-középosztály jó része), nem igazán lehet lenézésről beszélni.

Viktus 2011.06.02. 09:52:12

inforadio.hu/hir/belfold/hir-437777

Tarlós István főpolgármester utasítására műszaki problémák miatt haladéktalanul felfüggesztik a Budaörsi úti buszsáv üzemeltetését, és a problémák megoldásáig megnyitják a forgalom előtt - tájékoztatott a Főpolgármesteri Hivatal.

Viktus 2011.06.02. 09:58:49

@Marschieren gehen mit Maschienengewehr:

Szoknak a népek lefele érezhetően csökken a forgalom hónapok óta, és az üzemanyagár csak felfele megy a CHF is így sok hiteles autó bukik még ... dugóprobléma megoldódik.

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.06.02. 10:04:35

sajnos a szerző elmebeteg. szerű legalábbis. mindenki tudja, hogy a város ki-be vezető útjai éppenhogy. elég egy koccanás és a balháihg áll az osztapenkótól a sor. ebbe belerakni egy buszsávot, valóban hülyeség.
másrészt. amíg tarlós nem hódol be simicskának, a faszára fognak lépni számosan a fideszből.

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.06.02. 10:08:55

@VI. Béla:

akkor itten a menetrend tökfejkém:

elvira.mav-start.hu/elvira.dll/xsl2/uf

és ez már javult, nem olyan régen még két órát ment a vonat. és ahhoz még ki kell menni, meg onnan haza is kell menni.
tudja faszikám, mindenki vonattal járna fehérvárról pestre, ha a menetidő a távolsághoz illően, mondjuk negyven, de inkább harminc perc lenne.

sronti 2011.06.02. 10:17:55

Alapvetően ez valóban része egy főváros-agglomeráció meccsnek. Sokan ugyanis azok közül, akik az agglomerációba költöztek, ezzel részben kibújtak a fővárosi infrastruktúra fenntartásának költségei alól. Ez az állapot tarthatatlan, különösen úgy, hogy jelentős részük autóval jár, aminek negatív hatásai itt érződnek, nem az ő lakóhelyükön.
A tömegközlekedés akkor nem lesz jó, ha engedünk mindenkit a legalsó középosztálytól felfelé a belvárosban bumlizni autójával, azt várva, hogy majd egyszer a BKV-ra rászakad egy halom pénz, meg egy többszáz új jármű. Ahhoz, hogy jó legyen, az is kell, hogy azok használják, akiknek magasabbak az elvárásaik, jobbak az érdekérvényesítő képességeik. Másrészt be kell látni, hogy a belvárosi autózási lehetőségek korántsem korlátlanok, így ehhez kellene alkalmazkodni az árazásával, legyen szó akár parkolóhelyekről, akár dugódíjról.

GGG77 2011.06.02. 10:19:56

"Tarlós István utasítására felfüggesztik a buszsáv üzemeltetését."

Ennyi. Vitézy Dávidka meg húzzon el, építsen 200 ezer darab P+R parkolót először, utána pofázzon.

Bummer 2011.06.02. 10:20:31

Nagyon szomorú vagyok, hogy felfüggesztik a buszsávot. Bár az tényleg, gond, hogy BKV-nak kéne a tömegközlekedést biztosítani. Mert ülőhely és légkondicionáló nélkül semekkora dugóban nem fognak buszra vagy vonatra ülni az autósok.

Bummer 2011.06.02. 10:21:35

@GGG77:
A P+R parkolónak éppen hogy a város szélén kéne lennie. Az gyakorlatilag maga Budaörs.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.06.02. 10:30:55

@Bummer:
És léteznek is, ott vannak a bevásárlóközpontok hatalmas, munkaidőben mérsékelten kihasznált parkolói.

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.06.02. 10:41:31

@sronti: Körülbelül egyetértek, egy pár gondolattal egészíteném ki:

Az alapcélja a fővárosi vezetésnek a Hegyalja-Erzsébet-Kossuth-Rákóczi tengely tehermentesítése.
Az egy nagyon elhibázott, hatvanas évek-beli koncepció mentén torzszülemény eredménye, miszerint a dunántúli, és az átmenőforgalmat ráeresztik a történelmi belvárosra. Ez mára tarthatatlanná vált, a cél pedig az autósok kiszorítása a Nagykörúttól túlra.

Jelen esetben valószínű az volt a probléma, hogy csak egy helyen történt beavatkozás, máshol nem volt olyan terelés.

Az egész vitának nem a Bp-agglomeráció szembenállás a legfőbb lényege, sajnos tévútra vinne, ha ez erősödne meg, bár tagadhatatlan, vannak ilyen elemei.

Az egész kicsit a szerzett jogok fölötti vitára emlékeztet. Nagyon sokan alanyi jognak tartják azt, hogy kocsival a belváros közepén mindenféle akadály és korlátozás nélkül haladjanak. Igaz ez az átmenőforgalomra, vagy az ingázók egyes csoportjaira.

Nem mondom, hogy nem lenne még tennivaló (P+R; M0 déli szakasz normális befejezése - elvileg jövőre), és hogy nem átgondoltabban kellett volna ezt a lépést megtenni, de a tendencia mindenképp az, hogy a tömegközlekedés fog előnyben részesülni, egyre inkább az autóforgalom kárára.

Mivel adottak a városszerkezeti elemek, ezért ez egy zéró összegű játszma: Az autónak az előnye a kényelem, hátránya, hogy egyre inkább korlátozzák, jön majd a dugódíj is. A BKV-nak hátránya az, hogy kényelmetlen, viszont egyre több előnyt fog élvezni.
Ez van, ebből lehet választani.

gordiusz 2011.06.02. 10:43:19

Kivételesen egyetértek az LMP-vel.
A koncepció nagyon jó, de agglomerációban lakó, Pesten dolgozó polgárként az véleményem, először kéne megteremteni a városszéli parkolás, és onnan a gyors tömegközlekedés lehetőségét, utána a buszsávot. A 40-es busz (és szerintem a hiperek parkolója sem, azok ugyanis a hipereké) nem alternatíva.
Vitézi ne menjen sehová, ezt a kérdést gondolják át még egyszer, Magyarország jelenleg egyik leghasznosabb közszolgája.

2011.06.02. 10:50:05

Ebből a levélből inkább úgy tűnik, hogy a helyettes szóvivő úrnak van nem kicsit Budapest-fóbiája.
Vagy csak agyára ment a Videoton.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2011.06.02. 10:55:02

aha, ott a vonat. óránként jár, a szolgáltatás állapota ismert, az ára is ismert. az a hülye, aki a jelenlegi vasúti szolgáltatást preferálja és megfizeti az árát, ha van lehetősége kocsiba ülni. ha ketten összeülnek, már jobban kijönnek anyagilag. nem buszsáv kell az M1-re, hanem car-pooling sáv. sokkal jobban el lehetne adni.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.06.02. 11:02:41

"Ha emlékeink nem csalnak, a város más részein is viszonylag rövid idő alatt alkalmazkodott a forgalom a mindenféle lezárásokhoz, átszervezésekhez"

Egyik helyen sem 2 (!) nagy forgalmú autópálya közös szakaszát szűkítették le.

Budára, Észak-Budára, a Belvárosba nincs más út Nyuagt-Magyarországról, csak a BAH-csomópont felé.
A Hungária körút felejtős, dugig van kamionokkal.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.06.02. 11:04:43

@TuRuL_2k2:

A Tesco és az Auchan parkolókat a Tesco és az Auchan építette a vásárlóinak, magánterület, nem P+R parkoló.

Zb74 2011.06.02. 11:08:03

Pesti is vagyok, autót sem vezetek, így akár örülhetnék is az elgondolásnak - mégsem teszem. Ugyanis a BKK és a VEKE most konkrétan fordítva ül a lovon. Úgy is mondhatnám, hogy először akar tetőt ácsolni, és utána építené alá a falakat. Aztán meg csodálkozik, hogy maga alá temeti az egész.

Az egyik dolog, hogy a buszok többsége semmit sem nyert a buszsávval, mert messzebbről jön, mint ahol az kezdődik, így ugyanúgy vesztegel az "áthelyezett" dugóban, mint az autók. Ám ez kb. a legkisebb gond. Nagyobb problémák is akadnak. Először is, a budapesti tömegközlekedés csúcsidőben már így is a kapacitásának a határán van. Lehet mondani, hogy az autósok szokjanak át a BKV-ra, de már így is gyakran lehetetlen fölférni egy-egy buszra, metróra - akkor meg miről beszélünk?

Először is kellenének megfelelő elhelyezkedésű és méretű valódi P+R parkolók, amelyekhez kellő kapacitású és járatsűrűségű BKV-viszonylatok kapcsolódnak. Aztán szükség lenne a meglevő BKV-kapacitás növelésére, a járatok sűrítésére a forgalmas - és várhatóan egyre forgalmasabbá váló - vonalakon. Stb. Majd amikor már minden adott ahhoz, hogy az eddig autóval közlekedőket képes legyen "fogadni" a BKV, akkor meg lehet lépni a személyautóközlekedés visszaszorítását célzó lépéseket - lett légyen szó sávszűkítésről, dugódíjról vagy bármi másról.

Mindez persze sokszorta többe kerül, mint fölfesteni egy dupla záróvonalat. Az ország, a város és a BKV jelenlegi helyzetében lehet, irreálisnak is látszik. Ám nem nagyon van más út: a BKK-VEKE tandem ötlete látszatmegoldás volt - nem csoda, hogy befuccsolt.

@TuRuL_2k2: Ez ugyanaz a demszkys gondolkodás, amelynek jegyében évtizedeken át nem építettek Budapesten nyilvános vécéket - legalábbis annyit biztosan nem, amennyire egy ekkora városnak szüksége lenne -, mondván, a McDonald's-okban úgyis van klotyó. A hipermarketek és bevásárlóközpontok a parkolóikat azoknak építik, akik ott akarnak vásárolni, nem pedig azoknak, akik csak le akarják valahol tenni az autót. A P+R parkolók kiépítése nem az ő feladatuk, és egyébként sem hiszem, hogy az ő parkolóiknak megfelelő tömegközlekedési kapcsolataik lennének. Márpedig a P+R-ből ez volna az R.

tothh · http://polizis.blog.hu 2011.06.02. 11:15:07

@zero: Amúgy erről a parkolós dologról jutott eszembe egy hasonlatos, bár országos szinten kisebb botrányt kavart balhé, amikor Derce megelégelte, hogy az Újpesti Piac parkolóit P+R gyanánt használják az északi agglomeráció autósai.

Akkor hozott egy - kerületi szempontból teljességgel jogszerű - döntést, miszerint aki két órán túl ott parkol, annak súlyos forintokat kell kicsengetni. Piacolással, bevásárlással ennyi alatt végezni lehet, aki meg P+R-nek használja, az fizessen, mint a katonatiszt.

Én alapvetően a városi autóforgalom korlátozásának elkötelezett híve vagyok, de az valóban nem megoldás, hogy más célra épült parkolóba tereljük őket.

Nem vagyok mérnök, ha valaki amúgy tudja, mondja már el, mennyibe kerül egy őrzött p+r építése?

ormotlan 2011.06.02. 11:16:14

És örültem. És csalódtam. Ennyire gyávák vagyunk?!
Tényleg ennyire a síró, panaszkodó, ha van rajta sapka az a baj, ha nincs rajta sapka az a baj, minden szokásukhoz végletekig ragaszkodó emberek elnézést, de fingására kell táncolni a politikusoknak? Igazán lehetett volna legalább ennyi bátorsága Tarlósnak hogy ezt végigviszi.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2011.06.02. 11:16:53

@tothh:

Földmunka + 5 teherautó aprókavics :)

dzsaszper 2011.06.02. 11:23:32

Cser-Palkovics írását én nem tudtam nevetés nélkül elolvasni. Szerintem idáig az év fricskája :)

Maga a buszsáv ötlete pedig nem rossz, csak szerintem igencsak korai és elkapkodott volt a kiépítése. Az a minimum, hogy a mostani autópálya-leállósáv helyén lehessen buszsáv előbb...

Viktus 2011.06.02. 11:29:33

@TuRuL_2k2:

Magántulajdonban - tegyük hozzá ezt az apróságot. :D Nem P+R parkolónak építette a multi, hanem a vásárlóinak ... nem hinném sokáig kultiválnák az új célkitűzést kompenzáció nélkül...

@zero:

A Hungárián szerencsére kamion max. budapesti úticéllal közlekedik mutatóban mióta kész az M0-as szakasza az M3-as bevezető is jól járható a Hungária pláne ...

@sronti:

A BKV-t a központi költségvetésből finanszírozzák kerül-fordul milliárdokkal így nem tudtak kibújni.

teknős 2011.06.02. 11:42:15

@TuRuL_2k2: Hülye ajánlatokat tenni mindenki tud.

A szerencsétlen vidéki valóban letette az autóját az újpesti tesco parkolóban, reggel, aztán délután ment volna haza, csak hült helye volt az autójának. Mert az autótolvajok is kifigyelték, ki az aki rendszeresen ott áll meg és 10 perccel a távozása után elemelték az autóját.

Szívbemarkoló történet, mert családok megélhetését sodorta veszélybe ezzel a tolvaj . ..Az írásodból süt a budapesti sovinizmus. (Egyébként a pesti oldalon vannak jó P+R-ek, de ezt csak halkan mondom, mert ha rászoknak az emberek, akkor megint tülekedés lesz belőle. A budai oldalon viszont semmire sem jó.)

Én egyébként attól vagyok plafonon, hogy számítástechnikai cégek (50-100 dolgozó) sem alkalmaznak távmunkásokat, olyan falmelléki szöveggel, hogy az ő rendszerük speciális, meg hasonló egetverő baromságokat hangoztatva, pedig egyszerűen szakszerűtlenek és/vagy rosszul szervezettek, csak nem tudják vagy akarják beismerni.

Ebben a kategóriában csúcs az a multi, amelyik a saját termékét éppen azzal reklámozza, hogy mennyivel jobb a távmunka a virtuális értekezletekkel, míg a saját alkalmazottainak nincs lehetősége ezt kipróbálni. A Budapest központúság egy betegség, amit lehetne kormányzati terelgetésekkel hűteni, de számomra teljesen felfoghatatlan módon nyomát sem látom. Ugyanaz a vazallus szemlélet él a gazdaságban, mint a politikában.

Viktus 2011.06.02. 11:46:57

Tarlós bejelentett: módosítaná a KRESZ-t!
A főpolgármester haladéktalanul kezdeményezi a KRESZ módosítását annak érdekében, hogy azok az autók, amelyekben három ember ül, használhassák a buszsávot.

kabelbarat (törölt) 2011.06.02. 11:54:28

Valóban a Tesco, Auchan parkolók nem P+R-re vannak, de ott vannak, és közel sincsenek tele. Innen látszik, hogy a P+R hiánya csak kifogás, és a lustaság önigazolása.
A buszokon sem csupa hajléktalan utazik, és egy 10 perces sétába sem halt még bele senki, sőt.

papamaci957 2011.06.02. 11:59:12

@Zb74:
"Először is, a budapesti tömegközlekedés csúcsidőben már így is a kapacitásának a határán van. Lehet mondani, hogy az autósok szokjanak át a BKV-ra, de már így is gyakran lehetetlen fölférni egy-egy buszra, metróra - akkor meg miről beszélünk?"

Arról feledkezel meg, hogy azért zsúfoltak a buszok, mert nem tudnak "pörögni", hanem állnak a dugóban.
Tegyük fel van egy viszonylat, ahol 15 perc a normál menetidő. Ha az adott viszonylatra a műszak 6 db autóbuszt tud biztosítani, akkor 5 perces követési időt számolhatunk (most tekintsünk el a végállomási várakozástól). Ha viszont a dugó miatt a menetidő 30 percre növekszik, a követési idő 10 perc lesz. Na ezért zsúfoltak a buszok!

Roltii 2011.06.02. 12:03:03

@kabelbarat: nem érted, hogy magánterület? ha látsz egy házat előtte 2 parkolóhellyel és az egyik szabad, akkor beállhatsz a kertbe???? ne csináld már. A tesco parkoló ugyanilyen, ott parkolhatsz, ha vásárolsz. Ha P+R parkolót akarnak cisnálni belőle, akkor az lesz, mint az óbudai Auchannál szokott lenni Sziget idején: sorompó és parkolójegy...És teljesen igazuk van, ha ezt csinálják.

A vasútot meg felejtsük el mint alternatíva, mert ha télen befagy a váltó, nyáron púposodik a sín, akkor bizony késik. Márpedig a munkahelyre pontosan kell beérni, leszarják, hogy mi van a vonattal...

Roltii 2011.06.02. 12:06:23

A belváros autó forgalmának a korlátozása jó ötlet. De nem így kell kezdeni:
1, megbízható tömegközlekedés (elővárosi is!)
2, P+R parkolók
Ha ez a kettő megtörtént ebben a sorrendben, akkor lehet kezdeni korlátozni minden mást. Egészen addig egyszerű szívatás.
Olyan mint amikor a parkolók helyére kerékpársávot festenek, csak elfelejtenek a megszűnő parkolóhelyeket kiváltó garázst/parkolóházat építeni...

kispista 2011.06.02. 12:07:09

@Viktus:

Első értelmes ötletük. Főleg amíg nincs pénz új autóbuszokra és villamosvonalakra.

@sronti:
". Sokan ugyanis azok közül, akik az agglomerációba költöztek, ezzel részben kibújtak a fővárosi infrastruktúra fenntartásának költségei alól. Ez az állapot tarthatatlan, különösen úgy, hogy jelentős részük autóval jár, aminek negatív hatásai itt érződnek, nem az ő lakóhelyükön. "
A fővárosnak évi 200 milliárd iparűzési adó bevétele van. Amit az aggloba kiköltözők ugyanúgy megtermelnek. Ha ennek az összegnek csupán a negyedét a közlekedésfejlesztésre költötték volna az utóbbi 20 évben akkor semmi gond sem lenne.

Az iparűzési adó, ami 10x-ese az szja-visszaosztásnak, az, amit sok fikázó troll elfelejt, amikor arról beszél, hogy a vidékiek nem adóznak Bp-en.

"
Magántulajdonban - tegyük hozzá ezt az apróságot. :D Nem P+R parkolónak építette a multi, hanem a vásárlóinak ... nem hinném sokáig kultiválnák az új célkitűzést kompenzáció nélkül... "
A Penny is bevezette a parkolódíjat, mert sok külsős használta a központi helyen lévő parkolóit.

kabelbarat (törölt) 2011.06.02. 12:16:43

@Roltii: Ha valóban akkora lenne igény P+R-re akkor tele lenne, ahogy az óbudai Auchan. Hiába építenének P+R -t, üresen állna.

"A vasútot meg felejtsük el mint alternatíva, mert ha télen befagy a váltó, nyáron púposodik a sín, akkor bizony késik."

Jah, és ha a kocsi defektet, kap vagy baleset miatt dugó van?

Több kollégám is jár vonattal, de nem szoktak késni.
Kifogást mindíg lehet találni.

Zb74 2011.06.02. 12:17:24

@papamaci957: Nice try, de a metró ugye nem kerül dugóba, mégis megesik, hogy nem férsz föl. A buszokon valóban segíthet valamelyest, ha eltűnnek a dugók, ezt aláírom. De a dugók eltüntetésére nem az a megoldás, hogy "áthelyezzük" őket (amint írtam, a helyközi, elővárosi közlekedésben használt buszok a buszsáv kijelölése után is a dugóban vesztegeltek, csak kijjebb, mint eddig). Mellesleg a "buszsáv helyett carpooling-sáv" elgondolás, amit itt valaki felvetett, egész jó ötletnek hangzik (ebben a sávban a buszokon kívül közlekedhetnének személyautók is, ha legalább hárman ülnek bennük; föltéve, hogy ezt ellenőrizni is tudják).

sronti 2011.06.02. 12:19:26

@kispista: A _részben_ szó egyike azoknak, amit a sok fikázó troll képtelen észrevenni, vagy értelmezni.

Roltii 2011.06.02. 12:22:36

@kabelbarat: te szerinted az óbudai auchan jó lenne p+r -nek? vagy miről beszélsz? rohadtul bent van a városban, ráadásul a HÉV kaszáson már eléggé tele van.

"Jah, és ha a kocsi defektet, kap vagy baleset miatt dugó van?"
Lényegesen kisebb késés. Ha kocsival meygek dolgozni, és nagyobb dugó van, akkor beérek 10 perccel később, extrém esetben félórával. Vonatnál ez a késés még csak említésre sem méltó sajnos. Defektről meg annyit, hogy amióta vezetek nem volt még soha (~10 év). Na jó, egyszer, de akkor asszony padkázta szét a felnit...

"Több kollégám is jár vonattal, de nem szoktak késni."
Nekem meg amelyik vonattal jár, az nem ritkán késik..Ha biztosra akar menni, akkor sokszor 2-2,5 órával hamarabb már beér...fasza, kiszámítható, ugye?

papamaci957 2011.06.02. 12:26:21

@Zb74:
A metrón a biztber akár egy perces követési távolságot is lehetővé tenne, mégis 2 és fél percenként járnak a szerelvények. Csak hát ehhez több, modernebb metrókocsi kéne, nagyobb személyzet( a fordulóknál személyzetcsere, neadjisten automata szerelvények).

kispista 2011.06.02. 12:28:58

@sronti:
Az nem rád vonatkozott, csak ilyenkor jönnek elő "az agglomerációban élők a fővároson élősködnek, ide járnak moziba de nem ide adóznak" típusú uszító faszságok, amit pl. a VEKE is büszkén hangoztat a facebook-on.

@Roltii:
"
"Több kollégám is jár vonattal, de nem szoktak késni."
Nekem meg amelyik vonattal jár, az nem ritkán késik."

Jelentős eltérések vannak a vonalak között. Van ahol szinte mindig félórás késés van, máshol meg a 15 perc is ritka.

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2011.06.02. 12:36:41

"Mert mit kínál a „külsősök” adójából is finanszírozott budapesti tömegközlekedés a kigyulladó metró kocsikon, szétszakadó csuklós buszokon, kenderkötéllel kendácsolt HÉV-szerelvényeken, soha el nem készülő négyes metrón túl?"

Zsírúj vonatokat, Combino villamost is kínálnak, nem csak 30 éves buszokat - nem kellene a tömegközlekedést úgy beállítani, mintha egy szennyvízcsatornában közlekedne naponta x százezer ember.

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2011.06.02. 12:37:25

@Roltii: "Ha kocsival meygek dolgozni, és nagyobb dugó van, akkor beérek 10 perccel később, extrém esetben félórával." Akkor meg minek ez a sok jajveszékelés az autósok részéről? 10 perc miatt? :-)))

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2011.06.02. 12:40:53

Ez a főváros vs. agglomeráció szembeállítás pont ugyanolyan faszság, mint szembeállítani az autóst meg a kerékpárost. Emberek vannak, akik közlekedni szeretnének.

A megoldás nem a másik anyázásában, hanem megfelelő alternatívák kiépítésében van. Ha a buszsávon érdemben gyorsabbá válik a busz, és így több embert tud elszállítani, akkor van értelme. Ha csak az autósok helyét veszi el a semmiért, akkor meg nincs.

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2011.06.02. 12:44:06

Egyébként pedig itt a legújabb bejelentés Tartós Istvántól:
-ha három ember ül egy autóban, akkor használhassák a buszsávot
-felülvizsgálják a közlekedési lámpák rendszerét
-túl hamar valósították meg a buszsávot a Budaörsi úton (?)
-beterveznek egy új P+R parkolót
A teljes cikk:
www.privatbankar.hu/cikk/hircentrum/a_budaorsi_dugo_a_parlamentig_erhet_43293

kabelbarat (törölt) 2011.06.02. 12:45:19

@Roltii: Én most a Budaörsi Auchan-ra és a Tesco-ra gondolok. És nem azt mondom, hogy azt kéne P+R-nek használni, hanem azt, hogy ha valóban a P+R hiánya lenne a gond, akkor sokan arra használnák.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.06.02. 12:49:07

"csak a hiperek parkolójára vonatkozó pontot nem értem, ott már most is az parkol, aki akar – ingyen"

Gondolom vannnak jogi csavarok, tudtommal magánterület és elvileg bármikor fizetővé tehetné a tulaj. Ami most valószínűtlennek tűnik, de ha tömegesen használnák P+R-ként, akkor szerintem nem lenne elég a kapacitása, és a tulajt zavarná, hogy a P+R-esek miatt a vásárlók szorulnak ki.

thetriggerhappy 2011.06.02. 12:49:36

már többen leírták, de soha nem lehet elégszer ismételni. először alternatívát kell adni, aztán lehet leszoktatni.....
bécsben a reptértől kb 15 helyen lehet letérni, az m7m1-ről az egérút az első a semmire sem jó m0 után. azt a saját szememmel láttam, hogy mi volt az egér úton a buszsáv bevezetése után.
úgyhogy, amíg két úton lehet megközelíteni a várost (nem számítva a kertek alatti utakat, amikről nem gondolnám, hogy egészséges alternatívát kínálnának), nincs megfelelő közösségi közlekedés és nincsenek parkolók, nem kell buszsávot építeni.
btw, tegnap kíváncsiságból (tudnék másfele is menni) végigálltam a sort. 15 perc alatt 3 buszt láttam, amelyik mindegyike a nagyszőlős utca felé kanyarodott, 3 sávot váltva és ezzel is feltartva a forgalmat.

egyébként meg én vagyok az élő példa arra, hogy ha jó alternatíva a bicikli és a tömegközlekedés, akkor az emberek leteszik az autót.

és még egy: a bkk úgy beszélt az egész kibaszott buszsávról, mintha az egy 5-ös metróhoz mérhető kivitelezést és szervezést igénylő projekt volna, amin már évek óta dolgoznak (nem is tudták egyből meghosszabbítani). az, hogy mint látjuk minden előtanulmány nélkül felmázoltak egy dupla záróvonalat és pár BUSZ feliratot, vajon mennyibe került nekünk?

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2011.06.02. 12:51:42

@promontor: És az nem lehet, hogy a parkolót P+R-nek használók válnának a hipermarket vásárlóival? Nyilván nem véletlenül ingyenesek a hiperek parkolói.

kispista 2011.06.02. 13:01:24

@fovarosi.blog.hu:
Ugyanúgy fizetőssé válna, mint pl az ikea mélygarázsa. Addig lehet ingyenesen használni, amíg jut hely a valódi vásárlóknak. Azután már csak 1 óra max, vagy vásárlás esetén kicsivel több.
A cégnek több haszna van 10 egy órát parkoló vásárlóból, mint egy darab 10 árát parkoló p+r-esből.

Meg p+r csak gyors kötöttpályánál működik, ami budoörsnél hiányzik.

Tarlósnak most hirtelen jó ötletei támadtak, csak elkésett 4 napot., és megvárta, míg közlik vele, hogy vagy visszafogja magát, vagy búcsút inthet az iparűzési adónak. (amit simán át lehet csatornázni akár régiós, akár kerületi szintre).

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2011.06.02. 13:10:58

@kispista: Ez alapból igaz, de ha a parkolóhely amúgy csak üresen állna, ahhoz képest a 10 óra parkolás + egy bevásárlás is többet hoz. És látjuk: az év 350 napján a parkolók külső kétharmada üresen szokott állni.

Na mindegy, a lényeg, hogy kötöttpályát Budaörsre!

Roltii 2011.06.02. 13:11:50

@kabelbarat: öcsém, mondd már el, hogy a budaörsi auchan-nál a p+r -ből mi adja az r-t????? Vagy az auchan busz neked az?

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.06.02. 13:13:38

@fovarosi.blog.hu:
Szerintem is előnyös lehet akár a bevásárlóközpontnak is, ha már eleve nála állnak meg a potenciális vásárlók (természetesen ha megfelelő a parkoló kapacitás).

kabelbarat (törölt) 2011.06.02. 13:25:47

@Roltii: Ez is egy érdekes komment:
"moszkvatér
P+R témában:

Pár éve költöztem ki az északnyugat-budai agglomerációba. Az ottani településekről a Hűvösvölgyön keresztül lehet megközelíteni Budapestet. Van is ott egy közepes méretű P+R parkoló. Az első napok egyikén, amikor hazafelé mentem BKV-val, elsétáltam a parkolóbodéhoz, és megkérdeztem az őrt, hogy reggel hány óráig kel ahhoz érkezni, hogy még találjon az ember üres parkolóhelyet, magyarán mikor telik meg a pakroló. Elképesztő hülye arckifejezéssel nézett rám, és közölte, hogy ez a parkoló még sosem telt meg!!!

Mindez úgy, hogy a Hűvösvölgyből induló 61-es villamos a BKV egyik leggyorsabb járata, az összes lámpa hozzá van igazítva, 18 perc alatt a Moszkván van az ember. Közben a Hűvösvölgyi és Szilágyi Etzsébet fasoron állandó a dugó. Megjegyzem, utóbbin is van buszsáv... Szóval az autósok gondolkodásán és szokásain qrva nehéz változtatni kis hazánkban. Eégsz egyszerűen nem hajlandóak letenni a kocsit. Ne jöjjön itt senki azzal, hogy ha az M4 kimenne a virágpiacig és lenne ott P+R parkoló, akkor az M1-M7 autópályákon befelé jövők jelentős része ott lerakná az autót, mert nem rakná le! Ott se teszi meg, ahol pedig minden infrastruktúra adott, és a egyértelműen gyorsabb a tömegközlekedés!"

blacklord 2011.06.02. 13:26:23

@triumphator: nagyon sok kommentet elolvastam az ügyben, a tiéd szerintem nagyon jó (mindezt úgy mondom, hogy szerintem is alapvetően a tömegközlekedést és a bringázást kéne felizmosítani rohamléptekkel Budapesten)! Fel is teszem a kérdést a BKK-nak, a buszsávban carpooling engedélyezése?

telefonko:zpont 2011.06.02. 13:31:43

Engem ebben a cikkben - volt fehérváriként - az idegesít, hogy a kb hatvan kilométeres útra jutó cca 70 perces menetidőt a cikk írója kiválónak minősíti. Ez nem jó hanem épp drámaian rossz, régebben legalább voltak 55 perc körüli menetidővel IC-k vagy ún. gyorsvonatok (aki még emlékszik rájuk) amik megálltak Fehérváron, Kelenföldön és a Déliben, most meg olyan falvakban vesz fel utasokat ahol lézengenek csak páran. Egyszerű pedig a képlet: legyen a vonat gyorsabb és megbízhatóbb, de nem úgy hogy az autó menetidejét növeljük hanem a vonatét csökkentjük. Utóbbi pedig egyszerű, azon a vonalon már készül a 120 vagy 160 km/h sebességet lehetővé tevő pályafelújítás, aztán ha lement 30 percre a menetidő sokan át fognak ülni rá...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.06.02. 13:33:00

@fovarosi.blog.hu: Ez nyilván figyelembe veendő szempont, kérdések a méretek és az arányok, ld. kispista érveit.

A lényeg, hogy tárgyalni kell a tulajjal, mielőtt hozzáteszed az R-t az ő P-jéhez, mert különben bármikor keresztbe tehet a parkolási tarifával.

Egyébként belegondolva, egy nagy centrális P+R nem feltétlenül jó irány. Egy elosztottabb rendszer hatékonyabb és vonzóbb lehet(ne).

Roltii 2011.06.02. 13:34:32

@kabelbarat: kiváló járatok, természetesen tök üresek már alapból is, biztos felfér rá mindenki, ráadásul forgalommentes övezeteken mennek át. P+R parkolókat kötött pálya mellé szoktak tenni, nem pedig buszokhoz, te is könnyen beláthatod, hogy ezek a járatok nem igazán alkalmasak erre...de úgy látom nálad nem győznek az észérvek, mert már eldöntötted előre, hogy az ott van és tök jó és kész. Nyugaton se azért szoktak át tömegközlekedésre mert kötelező volt, hanem egyszerűen ha jobb, akkor megtörténik magától. Ezt nem érti meg nálunk senki.

a másik kommenteddek kapcsolatban: értsd már meg az nem alternatíva, hogy 25X át kell szálni. Tőlönk nyugatra mindenhol sikerült úgy kitalálni, hogy kb 1 átszállással minden elérhető. Erre lenne pl jó a fonódó villamosok. De ezen kívűl még esélyt se látni erre sehol.

Amiért az emberek a kocsit választják:
- ha már van autód, akkor nem jelentősen drágább a BKV-nál
- nem kell átszállni->nem vagy kitéve a környezetnek
- nem leszel koszos. Hiába van ott a Combino vagy az újabb vonatok, ha egyszerűen koszosak. Ez az utasok hibája is, de a közlekedési vállalatok feladata
- kevésbé leszel ideges: dugóban ülni nem idegesítő, max unalmas. Hallgatsz rádiót, zenét, de legalább kényelmes. Villamoson a parasztok neked jönnek, felrúgnak, kéregetnek stb.
- menetidő a legtöbb embernek autóval a legrövidebb (persze van kivétel, de legtöbben Bp-n például nem szomszédos kerületekbe közlekednek autóval, ennél jóval nagyobb a város).

Na ezek azok, amivel összemérhetővé kéne tenni a közösségi közlekedést. Jelen pillanatban én úgy látom, hogy mindegyik paraméter cska romlik. Egyre drágább, megbízhatatlanabb és lassabb.

telefonko:zpont 2011.06.02. 13:35:22

az auchan amúgy a pálya rossz oldalán van vasúti átszállás szempontjából, és nincs értelmes járda. A tesco parkolóból is elég jó kis séta, plusz a félóránként járó vonaton reggel már így is tumultus van: azzal járok be Törökbálintról. Nem ritka a 30 perces késés sem, sőt elkezdtek a karbantartás hiányától már a vadiúj flirtök is lerobbangatni... múltkor a wc-t "felejtették el" leszivattyúzni és végigömlött a cucc az utastérben :-(

telefonko:zpont 2011.06.02. 14:09:04

most én zavartam el innen mindenkit? :-)

csak_csendben 2011.06.02. 14:34:39

@TuRuL_2k2: @kabelbarat:

Ti tényleg ennyire hülyék vagytok vagy csak megjátszátok?

Egy példán vezessük le:
Van egy cégetek, és ehhez kialakítotok 10 parkolóhelyet, amiből van legalább 4 szabad mindig. Arra jár valaki, és úgy gondolja, hogy egész napra leállítja ott a kocsit, mert úgy is szabad. Örültök neki? Aztán ajánlja egy-két ismerősének, hogy ott van ingyen parkoló, aztán azt veszitek észre, hogy a parkoló mindig tele, de ebből 6 kocsi egész nap fogja a helyet és nem is hozzátok ment. Örültök neki?

A bevásárló központoké az a parkoló. NEM közterület, NEM p+r. Ha egész nap üres a fele, vagy 9/10-e, akkor üres. Nem a ti dolgotok megszervezni, hogy tele legyen, hanem a parkoló tulajdonosáé.

Másik, hogy rendszám ellenőrzéses kapu nélkül meg sz.rt sem ér az egész, mert csak egy hét kifigyelni a kocsikat, aztán úgy el lehet vinni bármelyiket, mint a sicc.

teknős 2011.06.02. 14:35:08

@fovarosi.blog.hu: Ez még mindig nem oldja meg azt a problémát, hogy az autótolvajok külön utaznak a reggeltől késő délutánig őrzés nélkül parkoló autókra.
Inkább fizetünk, de legyen mibe visszaszállni, ha hazafelé megyünk!

Tilikov (törölt) 2011.06.02. 14:40:03

De kinyílt a csipája a Cserpalkónak, eddig csak egy puhapöcsű silány szíjjártóutánzatnak tűnt, de látszik már, hogy inkább Lázár a példaképe.

Most mivel is fenyegetőzik tulajdonképpen? Hogy benyújt egy alkotmánymódosítást a miről? Elveszi Budapesttől a fővárosi címet, hogy befűtsön Tarlósnak? Vagy miről vartyog ez a rossz Szíjjártó-Lázár hibrid?

teknős 2011.06.02. 14:41:28

@csak_csendben: Erre sajnos fájdalmas példák voltak az újpesti tesco parkolóban. Nem igazán látom a fővárosiakban a megértést, hogy nekünk valahogy el kellene jutnunk oda, ahonnan a megélhetésünket megszerezzük. (Ez a megye gyakorlatilag Pesten dolgozik.)A fene sem akar Budapesten dolgozni és napi három órát utazással tölteni. Nem jönnénk mi, ha nem kellene...

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2011.06.02. 14:43:49

@Roltii:
"Amiért az emberek a kocsit választják:
- ha már van autód, akkor nem jelentősen drágább a BKV-nál"

Ja, hát ha a legnagyobb tételt kiveszed :)
Egy autóra számolj 2,5 millió ft-ot, ezt oszd el 5 évre, kapsz havi 41666 ft-ot. Ha féláron veszel egy használtat, és azt használod 5 éven át, még akkor is egy havi BKV bérlet árának duplájánál vagy.

És akkor az az autó még nem adózott, nem tankolt, nem lett soha lemosva, nem vettél hozzá a jégoldótól az autópályamatricán át üléshuzatig kismillió szirszart hozzát.

Ezek az "autó olcsóbb, mint a BKV" számítások ott szoktak hibázni, hogy az autónál kizárólag az üzemanyag költségét veszik számításba.

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2011.06.02. 14:45:07

@teknős: Kell? Nem kell. Te választottad meg, hogy hol lakj.

tééényleg? 2011.06.02. 14:49:24

Kicsit talán belehergelte magát a kiscsávó ebbe a témába :) Azért mert valaki beültette abba polgármesteri székbe, meg mert Fehérvár nem tud túllépni azon, hogy már nem főváros (nem tudom volt-e valaha modern értelemben vett főváros), azért nem kéne, hogy elguruljon a gyógyszer, mert születik egy rossz döntés egy olyan ügyben, ahol nem születhet jó döntés. :) Vicces. Benne van a vidékiek összes fővárossal szembeni ellenszenve és kisebbségi komplexusa.

teknős 2011.06.02. 14:53:18

@fovarosi.blog.hu: Egy fenét!

A másik amitől elönt az epe, hogy a magyarok nem mobilisak. Van egy szép nagy házunk itt Bátonyterenyén és tele is van gyerekkel. Ha most eladnánk, egy garzont sem tudnánk az árából venni, legalább ötszörös az árkülönbség, pedig semmi sem változna. Azt meg megnézem, hogy ki ad nekünk 10 gyerek mellett ki egy albérletet, megfizethető áron...

kabelbarat (törölt) 2011.06.02. 15:07:37

@csak_csendben: Gyengébbek kedvéért leírom mégegyszer, hogy nem hiszem, hogy az emberek zavartatnák magukat ha igényük lenne rá, vagyis nem a parkoló hiánya miatt nem használják a tömegközlekedést. Erre akarok kilyukadni.

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2011.06.02. 15:07:49

@teknős: Te minden nap Bátonyterenyéről jársz Budapestre dolgozni? Az kb. 100 km egy irányba.

teknős 2011.06.02. 15:11:43

Potosan. Én pont nem, csak a házastársam, de egyáltalán nem egyedi a sorsa. Vannak itt szép számmal, akik ugyanezt teszik. Itt az egész megye halott.

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2011.06.02. 15:12:15

@teknős: Amúgy meg biztos olcsó lehet Érden lakni, ott rengeteg lakás és ház eladó. Mindig ott van a hirdetésekben, hogy "Ház eladó. Érd:" és a telefonszám.

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2011.06.02. 15:14:02

@teknős: És egy hónapban mennyi megy el üzemanyagra, autópálya-matricára stb. - közlekedésre Bp - Bátonyt. között?

teknős 2011.06.02. 15:16:10

Olyan 150.000 ft körül.

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2011.06.02. 15:21:06

@teknős: Plusz tíz gyerek.
Te minimum cégvezető vagy.
Vagy több cégé.
:-)

Viktus 2011.06.02. 15:26:06

Mondjuk eleve bátor lépés volt ez a kedves vezető is kedveli Fehérvár, és környékét miből gondolta Tarlós bármit lehet a kedves vezető engedélye nélkül ... ejnye.
Egyre több a probléma ezekkel a Réthelyi is miniszterként mer dolgozni skandalum.

kabelbarat (törölt) 2011.06.02. 15:26:13

@Roltii:
"Jelen pillanatban én úgy látom, hogy mindegyik paraméter cska romlik. Egyre drágább, megbízhatatlanabb és lassabb. " Ezt miből látod, amikor nem is használod?

"Villamoson a parasztok neked jönnek, felrúgnak, kéregetnek stb."
Nem jellemző. Sőt. A buszon sokkal jobb a morál mint az utakon. pl: Magyarországon azért még sosem szorítottak fegyvert valaki fejéhez mert a buszon rálépett a másik lábára. Sokkal kevésbé stresszes rádióhallgatás közben angry birds-özni a buszon, mint sávot váltani az osztyapenkónál.

Tényleg gyorsabb az autó, ez a fő szempont, ezt hivatott megfordítani a közösségi közlekedés előnyben részesítése.

Valóban gatyába kéne rázni a BKV-t mert 30 évvel el van maradva, de messze nem olyan rossz mint amilyennek beállítod. Ha több fizetőképes utas használná, akkor valószínűleg javulna a szolgáltatás.

Roltii 2011.06.02. 15:37:25

@fovarosi.blog.hu: igen, de autóm van más egyéb okokból. Ezért vettem ki. Mellesleg elég fals a számítás, mert a mi autónk cirka 400.000-et ér, és teljesen üzembiztos, minden okés vele (bravo).

@kabelbarat:
örülök, hogy neked ilyen élményeid vannak a BKV-n, én a 7es buszcsaládot és combinot használom, és mintha teljesen másik bolygón járnék mint te.

"Ha több fizetőképes utas használná, akkor valószínűleg javulna a szolgáltatás. "
nem a fizetőképességen van a lényeg, hanem hogy ne lehessen bliccelni. Legyen fizetőkapu oszt jól van, így kéne kezdeni. Máris nem lenne tele koszos csövesekkel az egész.

kabelbarat (törölt) 2011.06.02. 15:48:33

@Roltii: Ez igaz. A BKV üzletpolitikája nevetséges.

De továbbra sincs tele koszos csövesekkel a busz, még a 7-es sincs.
Sokkal kevésbé lennének tele, ha nem rostokolnának a személyautók által generált dugóban, ehhez viszont buszsávok kellenek.

Roltii 2011.06.02. 15:49:47

@kabelbarat: ember, miről akarsz meggyőzni? szinte minden nap megyek vele, és a 7esen is gyakori a csöves, a combinon meg szinte mindig van jópár.

TG69 2011.06.02. 16:02:52

@Roltii: Alakul ez :). Az előbb még tele volt csövesekkel, mostmár csak van jópár. A végén eljutunk a reális szokott néha lenni 1-2 hajléktalanig.

Roltii 2011.06.02. 16:04:49

@TG69: jah, gratulálok, te is fogod a lényeget. Ha egy combinon akárcsak a 20 méteres körzetedben van egy csöves, hidd el a levegő tele van vele:D Lovagolhatunk a mennyiségeken, lehet hogy van olyan járat is, amin épp egy sincs, a másikon pedig 15, de a lényeg az, hogy vannak. Ott ülnek (!) állnak, hánynak, isznak, fekszenek alszanak. Ha szerintetek ez nem mindennapos, akkor vagy hazudtok magatoknak, vagy nem utaztok a Combinon.

TG69 2011.06.02. 16:10:38

@Roltii: Minden nap használtam és az egyik legjobb tömegközlekedési eszköz, még légkondija is van. A hajláktalanok körül általában kialakul egy kis légtér és az általában elegendő is szokott lenni.

ucsacsu 2011.06.02. 16:13:32

@TuRuL_2k2:
Na ez nettó hülyeség ,amit írtál a parkoló teli,az áruház kong az ürességtől,már rég felfedezték és használják a zemberek szép csendben.tecko busz,vonat ,Kelenföld hetes busz.Le vagy maradva.

TG69 2011.06.02. 16:14:04

@turul: Igen a VEKE az egyik legjobb civil kezdeményezés és ők pontosan tudják, amit mi még nem, hogy nyugaton is hiába fejlesztik a tömegközlkedést alapvetően nem az viszi át az autósokat rá, hanem a magánközlekedés megdrágítása (dugódíj + várakozás költsége). Ettől függetlenül nálunk még működne za átszoktatás egy jobb tömegközlekedéssel ill. integrálással, de ez nagyon komoly szakmai munka és ettől még távol vagyunk. Pl a megjelölt LMP*s linkedben is tényleg szerepel egy-két ötlet és még ennyit sem tudtak egyszerre kiizadni az illetékesek.

kabelbarat (törölt) 2011.06.02. 16:14:51

@Roltii: Rég nem talkoztam igazán büdös hajléktalannal a buszon. Bár a Pesti oldalra ritkán megyek át.
Azt tényleg nem értem, hogy miért lehet egyáltálán jegy nélkül felszállni a buszra, tőlünk nyugatra ezt tökéletesen meg tudják oldani, és nem is lenne drága. Az emberek nagyon jelentős része tényleg bliccel.

teknős 2011.06.02. 16:39:06

@fovarosi.blog.hu: Megnéztem. A házunk árából lehetne venni egy két szobás 60 négyzetméteres lakást.

Mit mondjak...Inkább nem...

teknős 2011.06.02. 16:55:16

@fovarosi.blog.hu: Ó, én annál sokkal jobb vagyok. :)

Alfőmérnök 2011.06.02. 16:57:44

@teknős: Ezt benézted. Az érd. poén akart lenni.

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2011.06.02. 17:50:51

@teknős: Jó, de azt is számold hozzá, hogy ha felköltözöl, akkor megspórolhatsz egy valag pénzt azon, hogy nem kell ingáznod.

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2011.06.02. 18:05:06

@kabelbarat: Két okból lehet felszállni jegy nélkül a buszra. Egyrészt, mert még mindig nem elég alapos az ellenőrzés, még mindig könnyű bliccelni. (Bár, ha figyelt valaki, észrevehette, hogy több tekintetben is komoly szigorítás volt e téren.) Másrészt pedig benne van a kultúránkban a csalás elnézése. Nem baj, ha átmész a piroson, nem baj, ha bliccelsz a buszon, nem baj, ha csalod az adót, nem baj, ha leszázalékoltatod magad - mert úgyis ezt csinálják a többiek is. Ennek a mentalitásnak kellene véget vetni. Hogy akit csaláson kapnak, azt a többiek nézzék le, és ne azt kérdezzék, hogy hogyan csinálta.

kabelbarat (törölt) 2011.06.02. 18:19:34

@fovarosi.blog.hu: Áh esélytelen, nem lehet megváltoztatni az embereket.
Én is rászoktam, hogy 6000ft-tal a zsebemben közlekedek, mert jegyet venni lyukasztani macerás, sokszor rosszak a jegyautomaták, lyukasztók. Ráadásul piszkosul drága tud lenni, ha sok átszállással mész.

Barcelonában pl. nagyon szépen működik a rendszer, pedig semmivel nem törvénytisztelőbbek ott az emberek, egyszerűen megoldották, hogy akinek nincs jegye az nem tudja igénybe venni a szolgáltatást.

teknős 2011.06.02. 19:17:32

@fovarosi.blog.hu: Gondolod, ezzel nem vagyok tisztában?
Nyilván vidéki tahóságból szórjuk el ezt az összeget...

fovarosi.blog.hu · http://fovarosi.blog.hu 2011.06.02. 20:06:43

@teknős: Húha. Én most vidéken dolgozok, de hétvégenként Pesten vagyok. Akkor most pesti tahónak számítok, vagy vidéki taplónak? :-)))

keria 2011.06.02. 20:15:52

@mandiner: a hiperek parkolóját úgy értettük, hogy mivel a parkoló napközben egyébként tök üres, az áruházak - bízva az este úgyis ott parkoló emberek bevásárlásaiban - akár fel is ajánlhatják a parkolót - elvégre napi tízezres potenciális vásárlói réteget kapnak így ingyen. Ehhez kapcsolódna egy expresszbusz, ami a parkolóban több helyen megállva közvetlenül a belvárosba hozná az autósokat. Ez valószínáleg egy win-win szituáció, természetesen az áruházaknak is bele kell menniük. Amit javasoltunk: a tárgyalások azonnali megkezdése.

keria 2011.06.02. 20:20:42

@kispista: a kötöttpálya legfőbb előnye nem a sebessége, hanem a zárt pálya. Ha végig buszsáv van a belvárosig, akkor gyorsaságban versenyképes a vonattal: 15 perc alatt odaér.

keria 2011.06.02. 20:22:40

@fovarosi.blog.hu: a statisztikák alapján a csúcsidőben az alkalmi utazók (vagyis jeggyel utazók) száma ha nem is elhanyagolható, de nagyon alacsony; a rendszeres ellenőrzés elsősorban bérletvásárlásra ösztönöz.

2011.06.02. 21:45:41

Igen, a VEKE élén Vitézy Dáviddal tele volt jobbnál jobb ötlettel, frappáns megoldási javaslattal, intelligens gúnnyal, amíg az előző kormány regnált. Majd, a választások után, miután az Isten és OV - vagy fordítva:) - felvitte a dolgát, egyszerűen elment a józan esze. Hülyébbnél hülyébb ötlettel áll elő, ez a busz sáv pedig minden hülye ötletek Csimborasszója. Kicsit vissza kellene venni a jó dolgából, hátha az esze is visszatér.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.06.02. 21:50:29

jó ez a cser-palkovics-levél. okos ember.

viszonz a felvezető szöveg nagy silány. 'ahol tarlósoznak, ott Tarlós vagyok – ez járt a fejemben, miközben ' azt hitted szellemes vagy

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.06.02. 22:00:32

a Seres Mária-i, illetve Milla-i értelemben vett civilkedéssel hívja fel magára a figyelmet (civilek-civilek-civilek-vagyunk-és-ezért-kurva-jók),"

szabad ílly libsimód beszélnie egy mérsékelt konzervnek?
mi a baj seress mária ötleteivel? még emlékszem a barbár prOli milfjére

Attack! 2011.06.02. 22:19:41

Na a VEKE reagált.
veke.hu/2011/06/a-dugot-az-autok-okozzak-nem-a-buszsavok/

Nem zsemle. Sosem bírtam az ilyen szóvivőgyerekeket, ez is megérdemli ha felmossák vele a padlót

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.06.02. 22:22:15

@triumphator: a carpool révén találtam egy érdekes oldalt:

romesz.blogspot.com/2010/03/autovezetes-az-egyesult-allamokban.html

"Első pillantásra nagyon összevissza lehet a californiai freeway-ek közlekedése. Nem ritka, hogy 3, vagy akár 4 autó egymás mellett halad teljesen ugyanazzal a sebességgel, és senki nem tud elhaladni mellettük..., mint írtam jobbról előzés sem ritka, indexet nem használnak"

elmebeteg jenkik, buták: 4 autó egymás mellett?!

Silcon 2011.06.02. 22:41:24

Semmi gond, az X5-ösöket és az A6-osokat, bömösöket, SUV-okat stb. lecserélik kisbuszokra és máris legálisan igénybevehető a gyorsítósáv. A busz akkor is busz, ha csak egy ember van rajta, a sofőr :)

SvenH. (törölt) 2011.06.02. 22:57:11

mar mashova beirtam ide csak bemasolom:
1 sav a Torokbalinti uton ott a Szentharomsag szobornal gazdagret felett, elcsapatva a kisfeco es a temeto mellett
4 sav az osztyapenko
2 sav az Eger - Andor
0.5 sav a 41es villamos vonala ott utana meg a Fehervari
0.5 sav a Haros ut Budafokon majd Szeremi/Budafoki

8 azaz NYOLC sav, ebbol lezartak 1 azaz EGYET

amugy az a kep mindent elmond tokeletes!!!

SvenH. (törölt) 2011.06.02. 23:20:12

@Attack!: nagyon jo az a link
MINDEN SZAVA IGAZ!!!

SvenH. (törölt) 2011.06.02. 23:33:52

amint fentebb irtam nem csak Tarlost ekezi ez a nimand cser palko

gyerunk Pokorni tedd oda magad, elvegre a te keruleted is SZENVED a sok athaladotol!!!
valamelyik bunko tetu a multkor is eppen majdnem elutott ott a zebran a Torokbalinti uton, mert oneki meg a gyalogosokat is el lehet sodornia mert annyira siet

talan a fovarosnak es a keruleteknek meg kellene vedeniuk az ott eloket, nem hinnem hogy nyolcbol egy savnak buszsavva valo alakitasa az amitol bedugul, inkabb aze a par szazezer ingazoe es kenyelmeskedoe akik nem vesznek esernyot

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.06.02. 23:39:00

@SvenH.: Azt azért megjegyezném, hogy a fentiek közül a Budaörsi és (most már) az Andor utca az, ami kifejezetten főútvonal. A többi olyan menekülőút, ami egyáltalán nem az agglomerációból beözönlő forgalomra lett kitalálva. (A Törökbálinti út rendszeresen be is dugul reggelente.) Tehát ezeknek a meglétére hivatkozva állítani, hogy a mostani kapacitásszűkítés nem jelentős, szerintem nem korrekt. A fennmaradó három irány (Egérút, Nagyszőllős, Budaörsi) sem teljesen csereszabatos.

Mondom ezt azzal együtt, hogy a forgalomcsökkentés igényét és a tömegközlekedés helyzetbe hozását én is méltányolom.

SvenH. (törölt) 2011.06.02. 23:47:52

@promontor: nezd a 8bol 1 az kozelebb all a valosaghoz, mint a 2bol 1...
en ismerem ezeket az utakat es az agglomeraciosok tobbsege is...
a csereszabatossagrol...
az aki eszak fele megy az a Torokbalintit valasztja, az aki del Budara az meg az M0 -on lemegy es a Szeremin/Fehervarin bekommandozik

akivel viszont csunyan kibabralnak azok a videkiek...

nem is ertem miert nem szolal meg Kosa, hogyha az o allampolgara feljon miert kell neki a jelenlegi dugoban varnia!!!
egy alomszep kis dugodij/uthasznalati dij megoldana a problemat
ami pl. annak a valodi videkinek aki ketevente egyszer feljon nem lenne tetel, viszont gyorsan vegezne

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.06.03. 00:26:20

@SvenH.: Az északi irány a kritikus, aki észak fele ment, annak volt a 2 (na jó, másfél) Budaörsi és az 1 Törökbálinti, abből lett kettő, ez kb. 33%-os szűkítés, ráadásul a Törökbálinti irányába orientálja az autósokat.

A dugódíjjal én inkább egyetértenék, mert akkor nem a menekülőutak keresése, meg a "nem baj, majd hallgatom a rádiót és anyázok a Demszky/Tarlósra" reakció lenne: a magyar ember csak a közvetlenül zsebbe vágó dolgokat érti meg.

SvenH. (törölt) 2011.06.03. 01:00:37

@promontor: hat ja csak szerintem uthasznalati dijat kellene bevezetni, ami dugo eseten megfelelo nagy lenne...

igy legalabb en ősbudapestikent is tudnam hasznalni rendesen az utat, amikor 2 hetente autoval kell menni

en kifizetnem, de a sok occsojanos nem, igy legalabb akinek tenyleg nem annyira letkerdes azok leraknak az autot...

csak hat mi is van most, 5e / hoert nem hajlando tomegkozlekedni de ha a VERSENYELONY (szevasz cser palko!!!) olyan +20e lesz, mert a piaci versenyt mestersegesen torzitottak, akkor igenis nem fogjak sokan az autot valasztani

glinolid 2011.06.03. 06:00:54

@VI. Béla: Amerikában jó a tömegközlekedés. Csak néhány példa: buszon, metrón szállítható kerékpár. A buszok nagyobb távolságokon, a freeway-eken, számukra kialakított sávokon közlekednek (mellette 4-5 sáv van az autók számára), 100-110 km/órás sebességgel. A megállók pedig úgy vannak kialakítva, hogy a buszoknak az autópályát ne kelljen elhagyniuk. Sok helyen zártpályás, csak a buszok számára kialakított utak vannak (pl. Orange line, Valley, CA, emellett még egy két irányú kerékpárút is van!). Egy bérlet kb. 75$, egy jegy 1,5$, a kisebb járatok esetén - pl a bp-i Vár busz - 35 cent (a bérlet 30$).
Van hova fejlődni Budapestnek!

romesz 2011.06.03. 18:11:38

@tesz-vesz: van ahol 6 auto egymas mellett es nem mutogatnak be egymasnak, nincs karomkodas es dudalas. De azert biztos ok az elmebetegek es nem az anyazos verekedos leszoritos satufekezos jol vezeto stb.. magyar autosok.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.06.03. 22:12:29

@SvenH.: tény, h némiképp módosít a szemléleten ez az okos link.

@romesz: én nem az emberekről beszélek, hanem a szabályról, ne keveregjünk itten

romesz 2011.06.03. 22:25:47

@tesz-vesz: 4-6 savon nem lehet a jobbra tarts szabalyt eloirni. Mindenutt kivan irva, hogy adj helyet a nalad gyorsabban haladoknak es megbuntet a rend ore ha feltart valakit az ember.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.06.03. 23:18:48

@romesz: én úgy értettem, h ez a szabályos, amit az idézet mond.

akkor vissza

Roltii 2011.06.04. 09:00:04

@keria: ti tényleg nem értitek, hogy a vonat azoknak nem jó, akiknek időben kell odaérni valahová mindig? annyi esetben késik/kimarad, hogy vállalhatatlan egy komolyabb munkahelyen. Jöhetnek a poénok, hogy a parlament nem komoly munkahely és stb, de én rohadtul nem szeretném, ha a képviselőink azért nem szavaznának meg esetleg valami értelmeset, mert lerohadt a vonat, és nem értek oda. Lehet, hogy az 1-es vasúti főútvonalon jobb a helyzet, de rengeteg hely van, ahonnan szánalmas (pl veresegyház).

SvenH. (törölt) 2011.06.04. 11:12:38

@Roltii: "de rengeteg hely van, ahonnan szánalmas (pl veresegyház). "

pedig eppen ott csinaltak EUs penzbol P+R -t!

a vonat ha esik az eso akkor ugy gondolom ugyanolyan pontos mint maskor
viszont az autosok szama hirtelen megugrik, hiszen magaval kell vinnie az esernyjet, akkor hogyan is van ez, eppen kiszamithatobb ilyenkor a vasut?

amugy cser palkonak eppen hogy azert kellene levelet irnia es lobbiznia hogy a vasut az pontos legyen...
ezt tette? nem

Perillustris 2011.06.05. 00:39:02

@tothh: Elhelyezkedéstől függően 1,5-3 millió.

Helyes Írás 2011.06.05. 10:42:36

Itt sokmindenről szó esett, legfőképpen arról, hogyan és mivel utazzanak a Budapestre bejárók. Csak arról nem beszél senki, miért járnak autóval a budapestiek? Márpedig az elviselhetetlen zsúfoltságot, a dugókat nem kizárólag mi, az agglomerációból és a még távolabbról bejárók okozzuk, hanem együtt a budapesti autósokkal. S itt jön a kérdés, hogy vajon az-e a megoldás, hogy bennünket "külsősöket" forgalomtechnikai módszerekkel a város szélén várakoztatnak, annak érdekében, hogy a budapesti autósok gyorsabban eljuthassanak a munkahelyükre? Mert a félreértések elkerülése végett, erről van szó. A belvárosi területeken a dugókban ugyanúgy fennakadnak a buszok, ugyanolyan egészségtelen a levegő, csak mindezt a helyi lakosok autói okozzák. Ez a szemlélet etikátlan, erről szól a székesfehérvári polgármester levele, a szükségesnél kicsit több indulattal.

Azt is meg kellene vizsgálni, hová mennek az autósok Budapest belvárosában, hol parkolnak és miért engedhetik meg maguknak oly sokan, hogy jóval nyolc óra után kezdjék a munkát (bár láthatóan sokan már az autóban elkezdik).

Az is kérdés, mi lenne, ha budapesti és külsős autósok átülnénk tömegközlekedési járművekre? A budapesti tömegközlekedés, a kötöttpályás is, lassú, zsúfolt és nyáron csúcsidőszakokban elviselhetetlen ennek mellékhatásai miatt. Így is, hogy ennyien araszolunk autóval.

A jelenlegi helyzet évtizedek alatt alakult ki, számos ok miatt. Budapesten maradt a relatíve legtöbb munkahely, százezrek költöztek ki, illetve vidékről be az agglomerációba, a vasút lepusztult, rosszabb állapotban van, mint 30-40 évvel ezelőtt, az autókultúra kiterjedt, miközben a közlekedési lehetőségek Budapesten és környékén évtizedek óta nem bővültek, illetve kizárólag a nagy nehezen megépült M0-ás út tekinthető ilyennek, ami ugyancsak az autós közlekedésnek segít.

Perillustris 2011.06.05. 23:04:22

@Helyes Írás: természetesen az ellen is tenni, kell, aki a saját lakóhelyét szarja telibe, de aki a másét, az sem mellékes. A témánál maradva ezért kell sok-sok helyre buszsáv, városon belülre is, mert az nem diszkrimálja az autósokat aszerint, hogy mi az irányítószáma az otthonának.

Roltii 2011.06.06. 09:27:13

@SvenH.: lehet, hogy van p+r de rengetegszer kimarad vonat, jár be onnan kollégám, és mondta, hogy 15-20 perces késés már említésre sem méltó...

Baromság ez az egész vidéki idejön és idefüstöl az orrunk alá mentalitás. Bp picit elbaszott város, mert rohadt sokan laknak a belső részeken és nem alakultak ki irodanegyedek, mint elég sok nyugati nagyvárosban. Ez okoz rengeteg problémát, mert pl egy Budaörsi lehet, hogy sokkal kevesebbet autózik a városban mint mondjuk egy rákospalotai vagy óbudai munkába menet...

SvenH. (törölt) 2011.06.07. 01:43:49

@Roltii: "Baromság ez az egész vidéki idejön és idefüstöl az orrunk alá mentalitás."

300e auto az agglomeracios
kb a fele...

nem a videki jon ide idefustolni hanem a sok budapesti ment ki a varosbol hogy jobb levegot szivjon, ezzel is egyre rontva a bent maradoknak az eletteret...

amugy meg a cser palko az tenyleg megnyalhatja... o egy arrogans bunko seggfej jogasz... o megtehetne hogy vonattal jarjon, csak hat kompenzal valamit ott lent derektajban...

Roltii 2011.06.07. 07:30:06

@SvenH.: honnan veszed, hogy megtehetné, hogy vonattal jár? miért akarja mindenki megmondani a másiknak, hogy mivel menjen? Millió és egy dolog lehet, amiért a vonat nem megfelelő, meg biztos Cser Palkó is idióta, és magát szopatja az autóval, nem? Én itt befejeztem, annyi okos ember van itt, kezdem magam kellemetlenül érezni:D

SvenH. (törölt) 2011.06.07. 17:37:29

@Roltii: "honnan veszed, hogy megtehetné, hogy vonattal jár? miért akarja mindenki megmondani a másiknak, hogy mivel menjen?"

cser palko?
hat ott a vonat neki van vagy 40 napjaba, nehogy mar ne legyen jo neki...

SvenH. (törölt) 2011.06.07. 21:59:56

@Roltii: "miért akarja mindenki megmondani a másiknak, hogy mivel menjen? Millió és egy dolog lehet, amiért a vonat nem megfelelő"

nem varom el hogy elolvasd az osszes hozzaszolasom :)

szoval te ugy altalanossagban erdeklodsz hogy hogyan lehet elmondan a masiknak?
en mint maganember masik maganembernek sehogy...

de cser palko politikus...
deszky is az audi allroaddal(mivel o volt a katasztrofavedelem vezetoje jart neki) es a budakeszis bejarassal illetve a horvat nyaraloval a fokefe szolgalati autojaval csapatta
el lehetett tole varni hogy megse olyan gane modon tegye?
Lezer Janostol el lehetett varni hogy ne fel milla legyen havonta az autozasi koltsege?
Lezer Janosnak amugy a feljutas lenne 200e havonta igy is, ugy volt 500e

ennek a kis nyalaskepu cser palkonak valojaban ugy cca 3-5 napig van szuksege autora amugy vonattal tudna jarni, na most a valodi szukseglete az lenne 70e (nehany taxi is benne!) igy meg cca 250e
es ne feledjuk a politikusoknak elmeletileg valamit kepviselni kell...
nem csak ugatni

SvenH. (törölt) 2011.06.07. 22:09:17

@Roltii: most egy masik valaszt adok...

ki kell tenni Budapestre a megtelt tablat
viszont ennek a megvalositasa sulyosan kirekeszto lenne a videkiekre es az agglomeraciosokra, es az akinek pl. meg ennel az idiota cser palkonal is jobb a kozlekedese na o is pl. ugy gondolhatja, hogy hat miert ne csapassa autoval
ok tegye, sok kis individuum vagyunk, nem lehet senkirol belattatni hogy mi is kell neki vagy mi nem...

de utaltam mar a megtelt tablara, na most a megoldas az az utdij lenne
cca ugy kellene megallapitani hogy a Budapestre ingazonak ez legyen 2e / nap
igy legalabb az emberek a sajat penztarcajukon ereznek a nyomast es onkent lemondananak, es hidd el nagyon durva dolgokat tud vegezni a sporolas...

viszont ez cser palkonal nem mukodik, mert pl. tovabbra is fizetnek ezt a balfasz adozok, hiszen a szfehervari csinyovnyik hatodik hadtest megszavazna ugyanugy mint Lazarnak a fel millas lezerblokkolot

de en ugy gondolom hogy szamara is meg kellene teremteni ezt az osztonzo rendszert, de oneki ne 2e legyen hanem aranyositva, kb a 3szorosa

kivanom teljes szivembol hogy ezt o fizesse meg es ha megfizeti akkor azon a penzen az ottani onkormanyzat tud fakat ultetni es en is osbudapesti nem fogom gyulolni cser palkot

win win szituacio

bozon 2011.06.08. 20:25:27

"(csak a hiperek parkolójára vonatkozó pontot nem értem, ott már most is az parkol, aki akar – ingyen)"

Gondolom, a reakciós ethosszal is összeegyeztethetőbb lenne, hogy ne ott parkoljunk, ahol "lehet" (és alkalmasint nem szabad), hanem ott, ahol szabad is. Minden legyen az, ami. ;-)

Ezen kívül a deklarált P+R parkolókat esetleg könnyebben célba veszi majd valamilyen buszjárat is.
süti beállítások módosítása