Bakács, az éhező, független értelmiségi – Ilyen ország pedig nincs CCLV.
2011. február 10. írta: Doktor Kottász

Bakács, az éhező, független értelmiségi – Ilyen ország pedig nincs CCLV.

  Bevallom, nem tudtam elképzelni, hogy politikai ügy lesz Bakács Tibor Settenkedő szalámilopásából – mert nem az. Bármilyen hihetelen, de e sztori kulcsfogalmai - a felelőtlenség, a hülyeség és a lopás - léteznek a politka világán túl is. Ehhez képest (egyébként teljesen korrekt) vezércikk született az esetről a Népszabadságban, tulajdonképpen előrevetítve Szentesi Zöldi László publicisztikáját, amiben arról olvashatunk, hogy hát ilyenek ezek mind.

  De vátesz volt Szentesi is, mikor azt írta: „Mert ahogy a tieid perverz logikáját ismerem, hamarosan aláírásokat gyűjtenek majd az „éhező” Bakács mellett, és naná, hogy mi leszünk a bűnbakok, valamint a barbár médiatörvény, ami ilyen mélységekbe taszította a tiszta tekintetű médiamunkásokat.

  Nem telt el egy nap, jött is ez a dadaista baromság a piacpárti Hírszerzőn a marxista TGM tollából, valamint az értelmiség üres gyomráról írt megrendült sorok Sebők Jánostól a HVG online-ra. A már-már Arany Szömörcsög-díjas csúcs azonban Para-Kovács Imrétől érkezett, aki az Aktívnak nyilatkozott a szalámiügyről.

„Pont ez az eset bizonyítja a Bakács Tibor becsületességét, hogy ha egy 51 éves normális, tehetséges újságíró még nincs rajta egy párt fizetési listáján se ebben a korban, akkor ahhoz nagyon becsületesnek kell lennie, mert sikerült valahogy függetlennek maradnia. Érdekes módon ez a szalámilopás, indirekt módon az ő becsületességét bizonyítja.”

  Hogy a sokszor teljesen funkciótlanul idegrohamokban kitörő, nárcisztikus mártíromságra bármikor kapható BTS mennyire normális, vagy tehetséges, azt most hagyjuk. De hogy független? Ehhez csak idézzük fel azt az epizódot a független Klubrádió független műsorvezetőjének életéből, amikor a szépemlékű és ugyancsak független Napkeltében az SZDSZ parlamentből való esetleges kipottyanását a parlamentarizmus elsorvadásával tette egyenértékűvé. Közszolgálatilag nyilván.

 

Aztán a független értelmiségi ismérve az is, hogy kampányfilmben szerepel. (1:41, például)

  Para-Kovács később bebizonyítja saját függetlenségét is, amikor arról beszél, hogy vannak újságírók ma Magyarországon, mint például Bakácson kívül még ő és Vágvölgyi B. András, akik nem tudnak elmenni külföldre, mint az orvosok, hanem itt kell maradniuk. Helyben maradásának heroizmusát azzal bizonyítja, hogy őt is csak az anyósától kapott mangalicaadag tartja életben. De bebizonyítja azt is, hogy jó progresszívként mennyire halad a korral, és hogy nagyvonalúan maga mögött hagyta a kádári kisember zsigeri irigységét is.

„Azt javasoltam neki, hogy dolomitbányánál kisebb dolgot ne lopjon. (Ami persze nem igaz, csak most jól hangzik.) De tényleg azt hiszem, hogy Andrássy úti házakat kell lopni, magánnyugdíjpénztárba eltett befektetéseket kell lopni, dolomitbányát, szőlőhegyet. Tehát nagyban kell gondolkozni, mert a szalámi az becsipog.”

  Az interjút, ha jól láttam egy kocsmában vették fel. Ha mégsem, akkor azt hiszem kitalálható, hogy miért láttam így.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr612649622

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az új alkotmány/1.: Sorozatindító - Szükségünk van-e új alkotmányra? 2011.02.15. 18:37:08

„The earth belongs always to the living […] by the law of nature, one generation is to another as one independant nation to another.” (Thomas Jefferson, 1789. szeptember 6.) A fenti idézet jól mutat rá arra, hogy az általam...

Trackback: Az új alkotmány/1.: Sorozatindító - Szükségünk van-e új alkotmányra? 2011.02.15. 18:31:30

„The earth belongs always to the living […] by the law of nature, one generation is to another as one independant nation to another.” (Thomas Jefferson, 1789. szeptember 6.) A fenti idézet jól mutat rá arra, hogy az általam...

Trackback: Bakácsot felmentik 2011.02.11. 21:26:29

Részlet a 2013-ban elhangzott védőbeszédből: Tisztelt Bíróság! Szeretném, ha végiggondolnák itt következő érveimet, melyek szerint a védencem ellen felhozott vád egy fatális félreértésen alapul. A tett – aminek elkövetését ő maga is beismer...

Trackback: Bakács téliszalámilopás önellentmondásai 2011.02.10. 14:29:53

Túl sok és egyre ciffrább és furcsább dolgok történnek az Egymillióan a Magyar Sajtószabadság mozgalommal kapcsolatosan. Ennyi véletlen, ahogyan a magyar ember mondani szokta a mesében sincs. Megdöbbenések itt, körhahota ott. Nézzük Bakács Tibor Setten...

Trackback: Bakács emberi méltósága 2011.02.10. 12:56:05

Bakács Tibor "Settenkedő" péntek éjjel lopott! Egy rúd téliszalámival próbált elsettenkedni a budakeszi Tescoból. A tetténél már csak a magyarázkodása nagyobb égés: – Éhes voltam, és nem volt pénzem kajára. Nem

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2011.02.10. 11:04:17

Parakovit (nagyon) egykori önmaga szégyenli a leginkább.
De mi kérünk elnézést.

a sötétség seregeinek vezénylő tábornoka 2011.02.10. 11:28:38

Lehet fordítani, könyvet szerkeszteni, korrektúrázni, utazási színes magazinokba ajánlócikkeket írni, vagy éppen elmenni árufeltöltőnek. Kurvára le lehet szállni a magas lóról.

a sötétség seregeinek vezénylő tábornoka 2011.02.10. 11:31:17

Amúgy meg a népszabis cikkhez:

"Ez még egy sokkal józanabb, tárgyilagosabb KÖZÉRTBEN is így volna, hát még a miénkben."

leila begin 2011.02.10. 11:35:53

"Andrássy úti házakat kell lopni, magánnyugdíjpénztárba eltett befektetéseket kell lopni, dolomitbányát, szőlőhegyet"

...meg moszkvai nagy házakat, ha már itt tartunk.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2011.02.10. 11:39:29

"Ha minden hónapban kifizetem a jelzálogot, a sárga csekkeket és a tb-met, akkor olyan nyolcvanezer forint marad a zsebemben, és azt kell beosztanom" – nyilatkozta a Megasztár egykori zsűrije Hajdú Péternek a Frizbi felvételén."

velvet.hu/blogok/gumicukor/2011/02/10/havi_80_ezre_marad_bakacsnak_ha_befizeti_a_szamlakat/

Hát vazze, van egy pár millió ember, aki csak álmodik ennyi jövedelemről...

martonx 2011.02.10. 11:44:45

@rajcsányi.gellért (ergé): Szegény Bakács. Mi 4 fős család vagyunk két kis gyerekkel, és amikor mindent befizetünk, se marad 80 ezrünk egy hónapra. Minden hónapban bízunk benne, hogy egyik gyerek se betegszik meg, a 9 éves autó sem robban le, meg úgy általában semmi váratlan dolog nem történik, különben szarban vagyunk.
Mégse járunk a közértbe téliszalámit lopni, inkább másodállást vállalok, amikor lehet.

Tényleg, él már a Fidesz 3 csapás javaslata? Lett ebből valami? Mert akkor ez a hülye megkaphatná a kiróható maximum büntit :-D

smalladam 2011.02.10. 12:09:25

"a piacpárti Hírszerzőn a marxista TGM"
:)

Valandil 2011.02.10. 12:13:25

TGM-et most nem igazán értettem :( (A fordítógépem elromlott.)

gyz 2011.02.10. 12:15:35

@rajcsányi.gellért (ergé): hát ez az, bassza meg. Szaladok gyorsan, lopok a három kölöknek egy kiló libamájat, mert nem élet ez így

Szélmalomharcos 2011.02.10. 12:16:45

Na látod nem a médiatörvény ellen kellett volna tüntetni, hanem a Btk ellen. Vegyék fel a paragrafusok közé, hogy szalámival settenkedni nem bűn!

Addig is irány az EP, tiltakozzunk szájba tömött szalámival a fideszuralom ellen!

flora 2011.02.10. 12:18:36

Szerintem azokra az egyszerű emberekre nézve, akik tisztes szegénységben élnek becsületesen, nagyon sértő, hogy bárki megpróbálja felmenteni Bakácsot mint megélhetési bűnözőt. Mint ahogy martonx is írta.
Ezeknek az embereknek már régen nincs fogalmuk róla, mit jelent a munka. És tényleg nem tudják azt sem, hogy hány és hány diplomás ember dolgozik alkalmi munkásként, akár takarít, kertészkedik, építkezésen keccsöl, mert eszébe se jut, hogy lopjon.
Amúgy szerintem Bakács direkt csinálta, valami hasonló céllal, mint ahol most tartunk.

szempontpuska 2011.02.10. 12:36:58

@flora: Szerintem is.. az is hülye aki bármilyen alapon mentséget keres, vagy relativizál egy ilyen pitiáner bűncselekmény okán.

Bakácsnak így is jóval nagyobb lesz a penitenciája, mint egy ismeretlen átlagembernek, hiszen könyen belátható, hogy 5-10 év múlva is fejére olvassák majd a stiklit. Dehát ez minden közszereplő és ismert ember életében benne van.

Azt meg magával kell elszámolnia, hog úton útfélen hirdetett keresztényi dumájával ezt ott belül, hogyan tudja elszámolni....

elfelejtette 2011.02.10. 12:38:32

Szerintem ez a legalja (ha Iván ironizál, akkor viszont nem jön át):

andrassew.blogspot.com/2011/02/ami-bakacsot-illeti.html

elfelejtette 2011.02.10. 12:39:38

@elfelejtette: "És akkor jött az a borzalmas pillanat, amikor becsúsztatta valahova azt a szál szalámit." :D beszarás

Zb74 2011.02.10. 12:58:57

@martonx: "Tényleg, él már a Fidesz 3 csapás javaslata?"

Tudomásom szerint az csak erőszakos cselekmények elkövetőire vonatkozik.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.10. 13:06:17

talán nincs igazam, de sokkal kisebb gáz téliszalámit lopni, mer' nincs pénz, mint úgy pénzkereső pozícióba lavírozni magunkat, hogy kunceműsorba járunk.

Pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2011.02.10. 13:11:16

@elfelejtette: AI-re visszatérve:
"Nincsnek hirdetők. Jött az új kormány és azonnal eltűntek. Például az a cég, amelyik profiljának megfelelően a legtermészetesebb módon folyamatosan arra kívánta rávenni a médiafogyasztókat, hogy próbálják ki a szerencséjüket, hirtelen fölismerte, hogy a baloldali és liberális olvasóknak, rádióhallgatóknak nem való a lottó, a totó, a kenó. Kár beléjük, vagy mi. "

Már nem Székely G. a főnök a lottónál?!

heima_ 2011.02.10. 13:15:59

@szempontpuska: végre itt az Iránymutatás!!

jól értem akkor h a szakértő független értelmiségi álláspontja az, h nem beszél az Ügyről? csak h biztosan én is fel tudjam venni az irányvonalat!

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.02.10. 13:17:04

@Grift: a cimbi most éppen ott tart hogy volt nála 10e Huf.

Kuncze az, akinek a minisztériuma igazolást adott ki az Eörsi és Társa ügyvédi iroda számára, hogy az ÁVO nem alkalmazott kínvallatást? Jópofa ember.

gentry 2011.02.10. 13:19:37

Szánalmas, hogy próbálják egyesek tisztára mosni Bakácsot. Lopott, ezzel köztörvényes bűnözővé vált, nincs mentség.

gentry 2011.02.10. 13:22:38

@rajcsányi.gellért (ergé):
Egyetértek, én is nagyon boldog lennék, ha miután mindent befizettem, maradna 80 ezer forintunk kettőnknek (azt mondjuk le sem merem írni mennyi a havi törlesztőnk, mert egy havi banki törlesztőrészletünkből egy szerényebb család 3-4 hónapig megélne...).

parlamentarista 2011.02.10. 13:25:06

a politika akkor lesz másmilyen, ha egy közjogi formáció azt mondja, hogy csak az egyéni képviselői helyeket akarja megszerezni. egyéni képviselőként különbözni akar az állampártoktól. és ennek megfelelően nem is az ország házába akar összegyűlni, hanem egy tartományi parlamentet akar. ami egyébként nyugat-európában mindenhol létezik. ilyen típusú változásra akkor lesz esély, ha az emberek többségének elegük lesz az állampártokból.

és szerintem ehhez el kell fogadni az is, amit para kovács mond: szőlőhegynél, dolomitbányánál kisebbet ne lopjál kisebbet, mert a téliszalámi becsipog. nem látom, hogy mi ezzel a probléma. csak szerintem ebből nem arra kellene következtetni, hogy akkor az emeszpé, vagy elempé, vagy akármilyen állampárt, hanem arra, hogy nyilván kellenek ilyen formációk az országgyűlésbe, de ezek mellett a kultúrpolitikát az egyéni képviseletre kellene alapozni. és ehhez a világ civilizált részein tartományi parlamenteket hoznak létre. a civilizált részeken. ahol nem a katolikusok, és az ellenreformáltak vannak többségben. ott a kultúrát mindenhol tartományi parlamentek szervezik.

parlamentarista 2011.02.10. 13:28:53

@gentry:
abszolút nem próbálják tisztára mosni, hanem próbálják a miniszterelnök pártelnök kedves vezetőt is bemártani.

flora 2011.02.10. 13:29:38

@parlamentarista: Ne haragudj, de nem teljesen tiszta, amit írsz. Mi köze Bakácsnak és a téli szaláminak ahhoz, hogy valahol nem a katolikusok és az ellenreformáltak vannak többségben? Miért, hol vannak többségben?

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.02.10. 13:35:49

@flora: semmi. A fazonnak valami regionalizmus-antikatkó agylövése van.

Vagy csak egy kultúrantropológiai vizsgálatot végez itt.

bz249 2011.02.10. 13:43:46

@flora: marha egyszeru a valasz a szalami egy tipikusan protestans etel... ja nem az olaszoknak is van. Akkor ez egy marha egyszeru, am rossz valasz. Az is valami. :)

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2011.02.10. 13:54:40

hozzánk jöhetne a szőlőbe metszeni. most pont szezonja van. tud?

hoplita 2011.02.10. 14:17:13

Az ilyen bakács ügyeknél sajnálom, hogy nincs nálunk saríja...
Lassan, de biztosan elfogyna a téma...:DDDDD

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2011.02.10. 14:35:30

"Éhes volt, bement, ellopta, lebukott. Hirtelen felindulás, pillanatnyi elmezavar. Médiahekk, pr-akció másnak, magának?" Mára kiderült, volt pénze, nem szükségből lopott.

www.blikk.hu/blikk_sztarvilag/bakacs-hazudott-2043723

TH 2011.02.10. 14:58:12

Jó poszt lett ez, és a Nap-keltés Fábry interjút újranézni nagy élmény volt. :)

@rajcsányi.gellért (ergé): ez kemény, vazze...mindjárt sírok, annyira sajnálom szegényt...

parlamentarista 2011.02.10. 15:17:40

@flora:
nézd, a magyar közéletben az alapvető törésvonal szerintem a protestánsok, és a katolikusok/ellenreformáltak között van. létezik egy kulturális szembenállás, amit kár volna tagadni.

nem politikai szembenállás ez, egyik tábor sem mondja, hogy szavazzál A, vagy B pártra, a közírók jelentős része elutasítja ezeket, tehát nem politikai szembenállás ez, hanem kulturális.

nekem is fontos a haza, a család, és a gondviselés is, szerintem minden embernek fontos, szerintem ez a választóvonal nem valamilyen értékrendben keresendő, hanem a hitben vannak különbségek. én protestáns vagyok, te meg jó eséllyel katolikus, vagy ellenreformált (keresztyén).

az én konzervativizmusom nem a politikai katolicizmusból ered, hanem a protestáns kultúrából. a helvétből, a skandinávból, a németalföldiből, az angolszászból. amiről te azt kérdezed, hogy az micsoda. és egyébként amit gúnyosan ejrópának szoktak mondani. igen, közép-ejrópainak tartom magam.

persze nem gondolom, hogy ezt a szembenállást végérvényesen fenn kellene tartani. hanem úgy képzelem, hogy a közéletet fele részben az állampártoktól független egyéni képviseletre kellene alapozni. és ez a gondolat számomra úgy egyébként a humanista, protestáns kultúrából fakad.

és amíg ez nem valósul meg addig szerintem van értelme ennek a kulturális szembenállásnak. mert nekem úgy tűnik, nem állítom, hogy így van, hanem azt, nekem úgy tűnik, hogy mindenki, aki katolikus, vagy ellenreformált, az tűzzel vassal védi a jelenlegi kormánypártokat, és a kormányfőt, vagy ha nem is védi, de intézményesen semmi esetre sem támadja, aki meg protestáns az ahol csak lehet üt egyet az állampárti képviseleten. a téliszalámi kapcsán is.

doktor kottász azt kérdi, hogy ezek még a téliszalámiból is ezt hozzák ki. senkinek sincs esze ágában se bakácsot ebből kimosni. hogy ne fizesse ki a büntetést, ne bűnhődjön. épp ellenkezőleg. arról van szó, hogy egyesek megkérdik, és a többi. katolikus és ellenreformált hölgyek urak, azokkal mi van.

és erre többnyire az a válasz, hogy az ellenoldal magyargyűlölő, és kommunista. de mitől magyargyűlölő, és mitől kommunista. ki volt kisz titkár. nézzük meg a kormányt, ki volt mszmp tag. kik vezették a hazafias népfrontot. ki éneklte az internacionálét. szóval ez itt nem a kommunisták vannak a másik oldalon. ezt a katolikusok, és az ellenreformáltak próbálják így beállítani.

szerintem addig lesz ilyen kulturális szembenállás, amíg a választók legalább fele az összes állampártból tartósan ki nem ábrándul, mert akkor lehet azt mondani, hogy a politikát legalább fele részben az állampártoktól független egyéni képviseletre kell alapozni. szerintem ameddig ez nem valósul meg, addig van értelme a téli szalámit is miniszterelnök fejéhez verni. és engem az sem zavar, ha addig orbán viktornak fogják hívni a magyar miniszterelnököt. akkor őt fogja a protestáns média a porba alázni. nem csak magyarországon, hanem európában. a katolikus rádió meg majd megvédi a miniszterelnök urat, aki meg nyilván ezekbe jár majd misézni.

szerintem ez a sztori nem arról szól, hogy jöjjenek vissza a szocialisták, mert azok ettől függetlenül fognak visszajönni. legfeljebb kívülről hoznak majd miniszterelnök jelöltet. ha lesz fellendülés azért - mert lehet ígérni, és a kormánypárton bármikor lehet túllicitálni - , ha nem lesz, akkor meg azért. ha lesz elszámoltatás, akkor azért, ha nem lesz azért. ha módosítják a médiatörvényt azért, ha nem, akkor azért. lehet, hogy nem három év múlva, akkor öt év múlva, hét év múlva. az állam nem lehet másmilyen csak etatista.

ez a sztori arról szól, hogy az állam totális hatalmát kell megtörni, és ehhez elsősorban térségi önkormányzatok kellenek, tartományi parlamentek. másodsorban települési önkormányzatok, községek, városok, és harmadsorban egy megyei alapon szervezett unió. és ebből a lépéssorból a régió itt évszázadok óta kimarad. az állam felügyeli a közvagyont, és nem a régió, és ezért lehet ellopni a szőlőhegyet, és a dolomitbányát. és ezt megáldja mindet a katolikus, és az ellenreformált egyház. így függ ez össze.

Avatar 2011.02.10. 15:27:17

Bakács csak meg akarta leckéztetni a gonosz multit. Gondolta ő is beszedi a maga különadóját tőlük. Mér' az jobb lenne, ha kivinné az extraprofitot az országból?
Különben is, a luxusszalámit ne a zemberekkel fizettessék meg!
:)

parlamentarista 2011.02.10. 15:37:26

@tölgy:
akkor neked is elmagyarázom. itt az állam felügyeli a közvagyont, és nem a régió, és ezért lehet ellopni a szőlőhegyet, a dolomitbányát. és ezt megáldja mindet a katolikus, és az ellenreformált egyház. és egy csoport a lopás egyik felét úgy próbálja tisztára mosni, hogy azt mondja, hogy a többi állampárti meg nincsen megáldva. és próbál valamilyen értékrend mögé bújni. és magyarázni, hogy az ő tanítóegyházának ez így a jó. meg hogy kinek az apja volt kommunista pribék. engem nem zavar ez sem, csak szedjük akkor azt is elő, hogy ki vagonírozta be a zsidókat, kik voltak akik, a frontra küldték a magyar hadsereget. vegyük elő, hogy kinek az apja, nagyapja. szerintem ez nem vezet sehová, ebből nem következik semmi. mert itt hátrafelé próbáljuk az idő kerekét forgatni, és azt nem lehet.

szerintem konzervatívként a múltból kell kiindulni, és olyan dolgokat kell mondani, ami ma is aktuális. és szerintem az egyéni képviseletre alapozott szövetségi régió, a tartományi parlament nagyon is aktuális. a magyar történelemben ezeket a törekvéseket az ellenreformáció zúzta szét.

Lámpavas 2011.02.10. 16:21:07

Szép dolog ebből is levezetni a szőlőbányákat, csak egyrészt unalmas, másrészt erős agykárosodásra utal.

Mert ugye ezeket az "ügyeket" csak a ballib mantrázza évek óta, ellentétben a BKV-val, a MÁV Informatikával, a moszkvai székházzal, zusi alapítványaival, a belvárosi önkormányzatokkal, és még számos dologgal, ahol mind rács mögött ülnek a delikvensek. Na ezek az ügyek.

Lámpavas 2011.02.10. 16:26:20

Jó volt ez az lmp videó is. Ha eddig lett volna valami kétségem, az most elmúlt.
Az szdsz mellett a helyük. A süllyesztőben.

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2011.02.10. 16:32:57

a kottász pribék mostanában elég termékeny.
ügyelet van?

szempontpuska 2011.02.10. 16:33:36

@heima_: úgy találod nem beszélnek róla? :-)
No már szalámiügyi szakértők is vannak?

heima_ 2011.02.10. 16:38:24

@szempontpuska: hát egyértelmű, ha vincent nem szól róla (illetve csak annyit, hogy nem szabad/érdemes szólni róla), akkor világos h mi a kotta!

mostantól csak a Gabi meg a kifli!!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.02.10. 16:59:07

Ha ezek a lib-ballib-libbolsi sz*rf*szúak tényleg szolidárisak lennének egymással, akkor nem elmebeteg, zagyva cikkeket irkálnának, hanem segítenék az elvtársukat, ha annak lelki és/vagy anyagi gondjai vannak. Ez a véleményem.:-)

ü
bbjnick

szempontpuska 2011.02.10. 17:01:21

@heima_: Sajnálom ha csalódást okozok, de én nem érzem szükségét, sem hogy szégyelljem magam miatta, még kevésbé mentegessem Bakácsot.

Eddig sem csíptem különösen, ezután sem fogom.

Most már érted?

heima_ 2011.02.10. 17:14:44

@szempontpuska: persze, hallgatunk, vágom

osborne 2011.02.10. 17:22:08

Valaki feloldaná ezt: éhezés = 15-20 plusz kiló (háj)?

osborne 2011.02.10. 17:55:30

@tölgy: igaz, a Hagyó-módszert majdnem elfelejtettem.

parlamentarista 2011.02.10. 18:07:22

@Emerenz:
ez majd akkor lesz érdekes, ha a többség elutasítja az összes állampártot. elég sokan gondolják azt, hogy a demokrácia túlságosan pártos, és akkor kell valamilyen pártatlan (független) értelmiség is. de akkor nem önjelöltek kellenek, hanem kistérségenként, kiskerületenként kellene kiválasztani azt az egyéni jelöltet, aki nem pártos, és a képviseletre érdemes. és akkor ezek összegyűlhetnének a tartományi parlamentbe, foglalkozhatnának a kultúra, és az agrárkultúra ügyeivel. az állampártoktól független lenne minden magistratus. sőt ez a közép európai makro régióban tovább csúcsosodhatna. demokratizálódó kultúra lenne ez, és nem mondvacsinált hegemónia.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.02.10. 19:00:32

Most látom csak (nem szoktam Blikket olvasni, de most többlinkből odatévedtem):

"Álságosságot érzek, amikor felteszik nekem a kérdést, hogy miért nem csirkefarhátot loptam. Azért, mert az nem olyan finom. Persze tisztában vagyok azzal, hogy a szegényeket sértettem meg, ezért pedig vezekelnem kell, amit meg is teszek. Elvesztettem a munkáim nagy részét, arról már nem is beszélve, hogy ezzel megbélyegeztem magam, hiszen a Settenkedőből Lopakodó lett." www.blikk.hu/blikk_sztarvilag/bakacs-hazudott-2043723/

Ez az ember még csak nem is egy elszállt defektbajnok, hanem egy züllött, aljas és mélyen gonosz erkölcsi terrorista!

El kell őket szigetelni! Ezek ellen egy eszköz van, nem szabad róluk hírt adni, hogy ne jussanak "közvéleményhez"!

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.02.10. 19:06:38

@bbjnick:

hogy ne jussanak=hogy ne jussanak/juthassanak

Emerenz 2011.02.10. 19:14:14

@parlamentarista: ... a politikusok dolga inkább a törvényhozás, mint a kultúra ápolása, és azt (a jogalkotást) se pártpolitikai alapon kellene végezni. A demokrácia magában nem volna baj, csak az, hogy a pártok miatt kialakul ez az agyatlan elit (akik csak akkor vesznek tudomást a többiekről, mikor elmennek szavazni, lásd fülkeforradalom).

flora 2011.02.10. 19:29:39

@parlamentarista: Lehet, hogy én nem vagyok elég művelt, ezért légy olyan kedves, írd le, mi a különbség a katolikus és ellenreformált egyházak között, amelyik ráadásul keresztyén?
Azt látom, hogy ezt a teóriát nyomod más topicokon is, tehát ez nagyon fontos neked, de továbbra sem értem, hogy a református Orbán miért katolikus? És kik azok a protestánsok, akik szemben állnak a katolikusokkal? Azt írod, ez nem párt alapú dolog, de azt is, másra szavaz a protestáns és másra a katolikus. De akkor a protestáns kire? Netán a jobbikra a nyakas kálvinista?
Jó ötlet ez a tartományi parlamentarizmus, de mi most nem erre megyünk. Mellesleg megkérdezem, eddig nem hiányzott ez neked? Csak most?
Hogy a protestantizmus hol terjedt el és erősödött meg, az egy teljesen egyértelmű gazdasági-történelmi határ alapján dőlt el Nyugat-Európában. És akkor a magyar protestáns nyugatos? Nem látom a debrecenieken:) akik között egyébként sok kedves barátom van...
És akkor hogy jön ide Bakács, légyszi magyarázd nekem el!

parlamentarista 2011.02.10. 20:10:01

@Emerenz:
a képviselet a világban alapvetően kétféle módon szerveződik. az egyik a pártos, a másik a pártatlan, vagy ahogy errefelé mondják független. utóbbi azt jelenti, hogy egy választókerület azt mondja, hogy legyen X, a képviselő, és a másik évben, vagy ciklusban meg majd lesz Y. példának okáért a legtöbb magistratus az ismétlődést elkerüli pontosan azért, hogy se a legyőzött is viselni tudja a vereségét, és a győztes fejébe se szálljon a dicsőség. mifelénk az ilyesmi ismeretlen. szeintem szükség volna olyan közpolitikai szerveződésre, ami kultúrával foglalatoskodik. és ennek szerintem a pártoktól független egyéni képviselet lehet az alapja.

szerintem abban egyetértés van, hogy kellene csinálni kult közszolgálati adókat, de amikor az a kérdés, hogy ki csinálja, és hogyan csináljuk, akkor rögtön elkezdődik a pártoskodás. mert a közjogi rendszer így épül fel. a véleményformáló értelmiség jelentős része azt mondja, hogy vegyük tudomásul, hogy a demokrácia nem lehet másmilyen csak pártos.

szerintem meg lehet. nem látom be, hogy miért ne lehetnének az egyéni jelöltek állampártoktól függetlenek, ezek miért ne gyűlhetnének össze egy szövetségi régióba, miért ne lehetnének errefelé is tartományi parlamentek, nem azt mondom, hogy ne legyen magyar országgyűlés, ne gyűljenek össze a magyar pártok, hanem azt, hogy szükség van köztes formációkra az ország, és a település között. az egyik a régió, a másik a megye.

a megye, és a fővárosi nagykerület az uniós közigazgatás alapja lehetne, mivel az európai képviselői helyek száma ezek számával korrelál. az uniónak politikai kérdésekben kell dönteni.

a regionális parlamentek pedig könnyű lenne kialakítani az egyéni választókörzetekből. ez kulturális ügyekért lehetne felelős.

a helyhatóság, a város, illetve a körjegyzőség, a község a helyi piacot felügyeli. gazdaságot szervez.

az országgyűlés, az állampártok, pedig a társadalmat.

állam, régió, város, unió. szerintem ez a négy "betű", amiből egy civilizált intézményrendszer szerveződik. tölgy, és társai, azt mondják, hogy ez egy agymenés, ez így nem jó, erre azt mondom, hogy oké, álljunk szembe, meg azt is, hogy nekem úgy tűnik, hogy egyszer a választók többsége azt fogja mondani, hogy ez a rendszer túlságosan pártos, az összes állampártot el fogja utasítani, és akkor nekik valamit muszáj lesz mondani, mert szerintem abba az irányba haladunk, hogy az lesz a többség.

tehát a kormány, és a kormányfő mögül szerintem előbb utóbb ki fog hátrálni mindenki, aki egzisztenciálisan nem érdekelt ott maradni, viszont ez nem jelenti azt, hogy ezek az emberek beállnak egy másik állampárt mögé, hanem jól láthatóan sehová sem állnak. és közöttük elsöprő többségben vannak a fiatalok.

szerintem erre valamilyen választ kell keresni.

I.puntschu 2011.02.10. 20:11:53

@bbjnick:
Ha jól olvasom, akkor a húhadenagyzsenivagyoktimegmindhülyéknek áll feljebb?

Az Andrassew cikke meg egy siralom. "Vagyunk az éhenhalás szélén" vagy hol. Mármint AI? Nahiszen.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.10. 20:32:06

@bbjnick:
na! most mi bajod van a talmud erkölcsiségével? ezek így részesülnek filozóf pénzekből, filmpénzekből, tanácsadó pénzekből, egyebekből. a talmud kifejezetten erkölcsösnek tartja a gójikumok dézsmálását! :)

parlamentarista 2011.02.10. 21:27:57

@flora:
nézd, a magyar református egyház a megnevezése ellenére egy ellenreformált egyház. mást ne mondjak nem presbiteri, hanem püspöki jellege van. a magyar református egyház nem olyan, mint mondjuk a helvét. ennek megfelelően teljesen másképp szerveződik a helvét konföderáció, mint a magyar köztársaság. persze lehet mondani, hogy az svájc, ez pedig magyarország.

de az ettől még igaz, hogy ahol a protestantizmus erős ott a tartományi szemlélet jelen van, ahol meg nem, ott meg ez eltűnt, csírájában lett elfojtva, vagy meg sem jelent. magyarországon az ellenreformáció verte szét az összes tartományi törekvést, bocskai, vagy rákóczi éppen nem volt nyugatos. nagyon is kurucosok voltak. az persze igaz, hogy észak, és nyugat európában a régió beépült a jogrendbe, de azért, mert ott az ellenreformáció nem aratott akkora győzelmet, mint errefelé. itt a magyar református egyház is ellenreformált lett. te azt mondod, hogy nem leled a tiszántúli egyházkerületben a protestáns kultúrát. persze, hogy nem, mert ellenreformált. ha nem lenne az, akkor a tiszántúlnak nem református püspöke lenne, hanem protestáns parlamentje.

nyugat európában ebből jött, hogy akkor ne protestáns gyűlés legyen, hanem szövetségi, "ökumenikus", és minden (egyház)kerület válasszon valakit, szavazhasson mindenki, az is, aki a maga módján vallásos, és akkor annak a kistérségnek van egy világi képviselője, azok összeülnek a szövetségi tartományban, és még ezek a régiók is alkotnak egy államszövetséget.

ez az, amit a katolikusok errefelé tagadnak. ők azt mondják, hogy nem kellenek régiók, történetileg mondják ezt, az ellenreformáció miatt, nem a katolikus hitből eredeztethető ez, hanem a politikai katolicizmusból, és az abból fakadó nacionalizmusból. amikor itt először azt mondtam, hogy lehetnének tartományi parlamentek, rögtön azt mondták, hogy "magyarellenes", meg, hogy "kommunista", csak azt nem tudom mitől az. számomra ez a protestáns kultúrából következik, és ha a katolikusok ezzel szemben állnak, akkor nem látom be, hogy miért ne lehetne azt mondani, hogy ez egy kulturális szembenállás.

és én azt látom, hogy itt egy értelmiség ugyanúgy szembenáll a politikai katolicizmussal, és az abból fakadó nacionalizmussal, csak mindezt anarchista módon teszik. szóval én azt mondom, hogy mi lenne ha azt mondanánk, hogy van 176 egyházkerület, vagy választókerület, ahol persze a közéleti szereplők közül bárki indulhat, leszámítva az állampártiakat, akik az országgyűlésbe akarnak bekerülni, és aztán viaskodjon a képviselői helyekért bakács, parakovács, vágó, fábry, sólyom, borókai, vagy akárki, aki indulni akar. és ha megválasztják, akkor a választókerületét képviselje, ne egy pártot, persze ehhez az kell, hogy legyen egy olyan erős közjogi intézmény, amelyik de jure független az állampártoktól, és szerintem kulturális kérdések megvitatását a régiókra rá lehetne bízni.

és akkor a bakács-parakovács sztorinak is van egy ilyen olvasata. hogy az ellopott szalámirúddal próbálnak a katolikus állampárton ütni egyet.

de nem akarok móricka lenni, akinek mindenről ugyanaz jut az eszébe, nyilván ezt a kérdést nyilván nem a nemzeti együttműködés rendszerében kell megvitatni, mert az abba nyilván nem fér bele.

Alfőmérnök 2011.02.10. 21:35:01

Nem olvastam el az összes vonatkozó irodalmat, de az senkiben nem merült még föl, hogy esetleg DIREKT csinálta az egészet?

Emerenz 2011.02.10. 21:49:46

@parlamentarista: Ja, értem. Szóval a pesti Parlament helyett több hatalmat kapnának a régiós közgyűlések, ahol egyéni jelöltek lennének. Ez biztos jó lenne, kár, hogy ellenkezik a mostani politikai kaszt érdekeivel, de érdemes lenne valahogy megvalósítani.

Szomszéd Tibi 2011.02.10. 22:20:38

@parlamentarista: Igazad van, öreg, még több bürokráciát, még több ingyenélőt! Hülye.

GGG77 2011.02.10. 22:48:10

Para-Kovácsért nagy kár, hogy seggnyaló lett.
Szentesi Zöldiért nem.

parlamentarista 2011.02.10. 22:48:24

@Emerenz:
ezt akkor lehet komolyan felvetni ha a többség elutasítja az összes állampártot. ebben az esetben a közjogi berendezkedésen muszáj lesz érdemben változtatni.

amíg a többség valamely állampártra szavaz, addig nyilván nincs ilyen kényszer. de onnantól kezdve, hogy a választók több mint fele nincs senkivel sem, az állampárti politikusokban is óhatatlanul felmerül, hogy a rendszer egésze omolhat össze. és ezt felismerve szoktak a változások élére állni.

ha megnézzük, akkor sikeres államreformot is ott tudtak végrehajtani, ahol voltak tartományi parlamentek. azért, mert akkor ezek a reformfolyamatok több ponton, egymással párhuzamosan képesek voltak elindulni. és ha lenne 6-8 tartományi miniszterelnök, akkor az könnyebben tesz akár népszerűtlen dolgot is, azért, mert ha az átalakulás mégis csak sikeres lesz, akkor ugye kancellár is lehet, hiszen a régióban bizonyított.

ugyanez a megyei párttitkárral nincs így. mert ha az belekezd valamilyen átalakításba, akkor a pártelnök azonnal félreállítja, ott a pártközpont dönt, de az a népszerűtlen lépéseket a legritkább esetben vállalja, hiszen onnan csak bukni lehet, tehát a status quo megtartásában érdekelt.

és akkor ebből származik az, hogy nem reformok vannak, hanem kényszerű megszorítások. a kincstár egy ideig szétosztja a nincset is, és amikor a bankházak tovább nem hiteleznek, akkor próbálnak megszorítani.

egy szövetségi tartomány könnyebben élére állhat a reformoknak, illetve az is lehet, hogy észak-magyarországon inkább az igazságüggyel kezdenének, például minden kistérségben legyen bíró, vagy legalább a problémásakban, mondjuk ez lesz a fontos, a balaton régióban meg valószínűleg megint más. a duna-tisza közén nyilván azt mondanák, hogy kezdjenek valamit ezzel a két nagy folyammal, ami körbeveszi őket, a balaton régióban meg azt, hogy azzal a tóval. a tiszántúlon lehet, hogy azt mondanák, budapest régió lehetne az átalakulás motorja.

és akkor az állam, és a régió mellé persze kell város, ami nem a közintézményeket, hanem a piacot felügyeli. szerintem az teljesen más dolog, hogy a piacot felügyeli valaki, mert ott adott esetben keményen fel kell lépni, mint az, hogy valaki akar csinálni egy non profit kulturális fesztivált. tehát mondjuk a sziget az nyilván városi hatáskör, a budapester frühlingsfestival meg non profit, mert az arról szól, hogy tavasszal legyen valami komolyzenei happening. és akkor mindkettő fontos, de a kultúra szervezése, és a piac felügyelete, teljesen más habitust, és felkészültséget kíván. ebből jön ki a régió, és a város.

ezt persze úgy szokták megoldani, hogy van kulturális alpolgármester, de itt még a főpolgármester is függ a pártelnöktől, orbán tarlóst akármikor zsebrevágja, és ha potenciális ellenlábasa lesz, akkor meg is fogja tenni. viszont ha a budapest régió felügyeli a régiót, és mondjuk igényt tarthatna valamelyik adónemre, mondjuk az áfára, tehát fiskálisan sem függne az államtól, akkor ahhoz lehetne hozzárendelni feladatokat. legfeljebb a kincstár leszakadó régiókat külön forrásból támogathatná, és akkor az nyilván részleges függés, de akkor is a budapest régió, a balaton, és észak-dunántúl független lenne. tudom, hogy egy kicsit furcsán hangzik, hogy észak-pannon miniszterelnök, de ha alsó-szászországnak van. szerintem ez nem lenne hülyeség.

szempontpuska 2011.02.10. 22:54:51

@heima_: Na jóvanna! Egyszer van gyereknap. A kedvedért holnap összeütök egy Bakács-posztot a Vincenten ;-)

parlamentarista 2011.02.10. 23:05:54

@Lyuksógor:
ettől nem lenne több képviselő, nem lenne nagyobb apparátus, hanem épp a minisztériumi vízfej oszlana szét egy kicsit.

szerintem ma már a fővárosnak sem jó, hogy a regionális ügyeket a minisztériumokból próbálják rendezni. korábban vidékről nagyon sok fiatal értelmiségi ezért "ment fel" pestre, hogy valamely minisztériumban elhelyezkedjen, de ma már sokkal inkább külföldre megy. és a főváros ezzel a rendszerrel egy csomó apparatcsikot kap a nyakába, ami a főváros viszonylagos autonómiáját is felszámolja, ha lennének régiók, akkor ezt csapná szét.

pontosan azért nem lehet ezt az országban megtenni, mert e regionalizmus ellentétes a pártapparátus érdekeivel.

suski 2011.02.11. 00:19:30

Gázóraleső "anyám katus" Pápáról talán tudna tanáccsokkal szolgálni, hogyan kell beosztani ...

suski 2011.02.11. 00:20:59

@Alfőmérnök: de, szerintem ez vmi antirasszista kampány, hogy "nem csak a cigányok lopnak".

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.02.11. 01:39:53

@I.puntschu: @Grift:

Erkölcsi terrorizmus, nem tudok rá jobb szót.

Verebes István, tessék:

"A SETTENKEDŐRŐL Szeretem, becsülöm Bakátsot. Nem vagyok hajlandó elítélni, mert lehet, hogy most ő nem érti magát, de én meg értem őt. Amit Bakáts csinált, az nem lopás. Olyan, mintha lopás volna, de nem az. Bakáts, mint minden más konfliktusában, most is csak rosszalkodott. Ő nem tolvaj, hanem egy intellektuális betyár. Lehet, hogy ő azt hiszi, meggondolatlanul elemelt egy rúd téliszalámit. Én meg azt hiszem, hogy Bakáts csak tudattalanul tüntetett a saját fajtájának nyomora ellen. Nem hülye ő, számítania kellett rá, hogy mint gyakorlatlan szarka, lebukhat. Aminek pedig így híre ment, az egy újabb - avantgard! - tüntetés része. Merthogy az a botrány, ha egy ilyen ember követ el egy ilyet! Aki művelt, képzett, kreatív, eszes, szellemes, jól író, jól fogalmazó értelmiségi, és aki kénytelen a cipője mellett járni! "Igen", gondolta a tudattalanja Tibornak, "ha ezt teszitek velem, ha megaláz a magam közege, ha kihúzzátok alólam a szőnyeget, ha amit én tudok, az itt nem lehet piacképes, akkor dögöljetek meg, elveszem tőletek a téliszalámit, ami a tiétek, amit ti meg tudtok fizetni, én meg nem!" Szégyen, hogy Bakáts erre vetemedett?! Kisebb szégyen, mint hogy már-már csak ez az egy valami hívja fel a figyelmet rá, hogy az értelmiség jövője a kockázatos lerongyolódás, vagy akár maga a nyomor. Az a szégyen, hogy egy Bakáts Tibor ilyenfajta rosszcsontságának kell rámutatnia: ez vár sokunkra! Hogy már nem jut könyvre, utazásra, hát még fűtésre, gázra, benzinre, s lassan majd már élelemre se. Nekem, akinek ma még van, aki még épp hogy képes vagyok fenntartani azt, ami negyven év robotjáért jár nekem, könnyebb. Jelenleg! Ám fogalmam sincs, mi lesz jövőre. És velem együtt sok művészre, írástudóra, "nem produktív termelőre" a rossz sors várhat. Sajnos egyre kevesebb az esély örömteli, értelmes és jövedelmező munkára, és egyre gyülik az esély egy-egy rúd elemelt téliszalámira.

Na jó, legyen sertéspárizsi, vagy egy kiló farhát! Nem mindegy?!"

www.mikroszkopszinpad.hu/bejegyzes.php?id=1279

Hol vannak ilyenkor a jobboldali, keresztény-nemzeti értelmiségiek???

Nem a bénázó, talpnyaló, lihegő skriblerek, hanem azok, akik kiállnak és efféléket mondanak (kezdetnek már az is elég volna, ha idéznek, mert nekik az jutott a történetről eszükbe):

"(...)

És akkor beállított hozzánk egy koldus. Éneklõ hangon nagy siralmas könyörgést mondott.

Az anyám majd belebódult, úgy ránevezett.

- Hagyja el, jó ember - mondta -, ma egész délután itt heverek, mert nincs egy krajcárom, a félfont szappanhoz, hibázik az árából.

A koldus, jámbor arcú öreg ember, rábámult.

- Egy krajcár? - kérdezte.

- Hát.

- Adok én.

- No még a kéne, kódustól alamizsnát.

- Hadd el lyányom, nekem nem hibádzik. Nekem mán csak egy hibádzik, a kapa fõd. Avval minden jó lesz.

Kezembe adta a krajcárt s nagy hálálkodással eldöcögött.

- Na hálá légyen - szólt az anyám -, szaladj hát...

Ekkor egy pillanatra megállt, aztán nagyot, nagyot kacagott.

- Jókor van együtt a pénz, hiszen ma már nem moshatok. Setét van, oszt lámpaolajom sincs.

Fuldoklás jött rá a kacajtól. Keserves, öldöklõ fuldoklás és ahogy odaállottam alá, hogy támogassam, amint két tenyerébe hajtott arccal hajlongott, valami meleg ömlött a kezemre.

Vér volt, az õ drága, szent vére. Az anyámé, aki úgy tudott kacagni, ahogy a szegény emberek között is csak kevés tud."

epa.oszk.hu/00000/00022/00019/00423.htm

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.02.11. 01:41:02

@bbjnick:

mert nekik az jutott=mert nekik ez jutott

heima_ 2011.02.11. 02:16:41

@szempontpuska: ne már mester, csendkirály van, már pont kezdtem magam független szakértő értelmiséginek érezni, hogy nem röhögtem még sehol telibe ezt a szerencsétlent.

asz0089 2011.02.11. 02:40:05

Attól, hogy szerepelt egy LMP kampányfilmben, attól még az LMP nem fogja fizetni. Nem fog LMP-s, nem létező újságokba, busás pénzekért írni.
Az, hogy félt egy pártot, adott esetben éppen az SZDSZ-t, attól nem lesz jól megtömött zsebű újságíró.
Még annak idején, azt is mondta, hogy azért vállalta a Nap-Kelte műsorvezetését, mert szüksége volt a pénzre.
Egyébiránt ismételten könnyű ítélkezni mások felett.
Egy igazi gyomorforgató MN cikkre hasonlított ez a bejegyzés.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2011.02.11. 05:03:58

ez a faszi egy tolvaj. a mentegetőiről az aljas bűnözők médiaszereplésre vágyó kirendelt védői jutnak eszembe.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2011.02.11. 05:05:24

nem baj bakács, legközlebb boztosan jobban sikerül.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.11. 07:06:34

@bbjnick:
erkölcsi terrorizmus? miért? csak a lényegüket adják. ha már erkölcs, akkor erkölcsi kötelességről érdemes beszélni. a hataloméról, aminek kötelessége széttaposni ezeket. mindegy milyen módon. de azt hiszem a kölykeik letartóztatása egy jó módszer. mondjuk abból verebes is értene.

és a talmud erkölcstelenségével nem lehet szembeállítani a népi sosemvolt tisztesség-romantikát. azt eleve azért írták, hogy a mindentvihetünk népe röhöghessen, és a együtt röhögjön vele a gój is. a sosemvolt népi becsületen.
a népi becsület világosan megmutatkozott azon a dec. 5.-én.
a talmud erkölcsével szemben a következetes jogalkalmazás, és a purifikálás szándéka állítható szembe. /a felszínen. a mélyben nem kell válogatni az eszközökben, ők sem teszik/

Tündér_Lala 2011.02.11. 08:47:07

@Grift: Nem igaz, legalábbis a döntő többségre nem. A népnek van tiszetssége, minden romboló erőfeszítés ellenére.

Az egész jelenségben egyébként nem ez a Bakács nevű kis tolvaj az érdekes (ez egy seggfej), hanem a többi hozzáállása. Az hogy összeharácsolt vagyonukon ülve milyen mértékben nincsennek tisztában a mai magyar valósággal, hogy nekik mindenből a legjobb JÁR, szemben a többivel, akik vegyék tudomásul, hogy nincs ingyen ebéd. Ez az egész rávilágít arra, amit eddig is tudtunk, hogy mennyire nincs közük az orszához, az emberekhez. A büdös francba kellene küldeni az összes "rosszcsontot".

TG69 2011.02.11. 09:13:17

@rajcsányi.gellért (ergé): Van ennek egy emocionális része, és ez nyílván generációs sztori is. Olyan ez, mintha a Lovassy lopna, mert nincs már pénze. Volt ez a Magyar Narancs ami a 90-es évek elején, közepén csinált valami értéket és aztán ki-ki megcsinálta a saját szerencséjét/szerencsétlenségét. Sokan köszönhetünk sokat nekik és csak sajnálni lehet, hogy idáig jutott belőlük egynéhány.

A 80 ezerről az jut eszembe, hogy van e értelme társadalmi igazságosságról beszélni? 80 ezer pl az asszonynak sok, pedig szakmájában okosabb nálam, egyetemet végzett és csak ennyire jut, nekem meg elhanyagolható része a piaci jövedelmemnek. Újságíró vagy te is, ha értéket csinálsz kilóg a segged, ha eladod magad a bulvárnak/politikának, akkor meg jól kereshetsz amíg tart a buli. Szellemi kutyák vagytok, legalább tartsatok össze.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.02.11. 09:14:19

@szempontpuska: az jó lesz, de domborítsa ki, hogy Bakács áldozat, éhező értelmiségi, a burzsoá és előítéletes, rasszista és kirekesztő magyar társadalom és a keresztény kurzus áldozata. Tette szükségszerű volt ebben a _ rendszerben_. A kéz az övé volt, de a felelősség a Fospumpáé és minden szavazójáé...

@TG69: az irigy lúzerek a jobberek a 90-es évek dumája volt. Most, hogy a kassza kulcsa náluk van, a ballib középtávú érdeke mégiscsak a morális szempont hangsúlyozása lenne. Tudom, nehéz lesz maguknak és idegen, de meg kell próbálniuk.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.02.11. 09:18:34

@bbjnick: no látja, Verebes szerint Bakács értelmiségi. Most már érti miért szitokszó az "értelmiségi" a jobb körökben.

TG69 2011.02.11. 09:26:08

@tölgy: Akkor az identitásképzésben a másik oldal sokkal kisebb mértékben játszott, igazából fiatalok voltunk és nem is nagyon volt érdekes. Hülyék voltak és kész. Ma is azok, hatalmuk is van, mint akkor, de ma már nemcsak hülyék, hanem mocskos disznók is. Engem nem érdekel, sem a Naracsot, sem Bakácsot sem az összes többit nem olvasom már, értékesebbnek találok sok jobboldali blogot, de ha választani kell Bakács és a teljes Heti Válasz közt, azért az nem kérdés :).

Tündér_Lala 2011.02.11. 09:28:18

@TG69: Irigy ? Mire ?
Az emberek szemeköpésével összeharácsolt vagyonra ? A szellemi toprorongyságra ?
Köszöm nem kérek belőle.

TG69 2011.02.11. 09:31:07

@Tündér_Lala: Nézd, ha azt gondolod, hogy a teljes ballib értelmiség az összeharácsolt vagyonán ücsörög, akkor ez nem más mint nettó írigység.

szempontpuska 2011.02.11. 09:31:56

@tölgy: Elkéstél. Már készen van. 10.20-ra van élesítve a poszt.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.02.11. 09:35:26

@szempontpuska: és milyen lett? Hová sikerült a tahó magyari jobberek felelősségét beleaplikálni?

(ha az elvárásoknak megfelelő ügyes munka, akkor úgyis látjuk majd az index ajánlóban.)

Tündér_Lala 2011.02.11. 09:38:15

@TG69: Nem a teljes ballib. Én ezekre a Verebes félékre gondolok. Nem gondolom, hogy minden ballib csibész, de azt igen, hogy aki az elmúlt évek után mellszélességgel kiáll mellettük továbbra is, az vagy erkölcstelen vagy nagyon buta. Verebes erkölcstelen és a valóság érzékét is elvesztette.

TG69 2011.02.11. 09:56:37

@Tündér_Lala: Látod ezek ilyenek mind :). Háborodj fel légyszi Lázár kocsiján is, ami a te adódból JÁR neki. És akkor hihető is a sztorid.

Tündér_Lala 2011.02.11. 10:15:34

@TG69: "Nem a teljes ballib."
Olvasni tudsz-e ?

Lázár egy telhetetlen majom. Így jó ?
Egyébként érdektelen, hogy számodra mi hihető és mi nem. Milyen sztoriról beszélsz ?

Az önkorlátozás és az empátiás készség hiánya különben szinte a teljes politikai elit sajátja is. Ez egyébként a horribilis közlekedési büntetések kiszabásában is megmutatkozik. Lehet, hogy ez nekik aprópénz, de más embereknek egy havi jövedelem és tegyük hozzá, hogy jogkövető magatartás mellett is előfordulhat az emberrel, hogy szabályt sért. Azért találták ki a pont rendszert, hogy a szabályok mindenkire vonatkozzanak. (Az a kőgazdagot is rosszul érinti, ha bevonják a jogsiját.) Például.

TG69 2011.02.11. 10:39:57

@Tündér_Lala: A szalámi lopás ürügyén megszólalt Verebes, TGM stb, mind mind csupa gazda ember :). Ezen Tündér-Lala felhorkan és kimondja az itéletet. Erkölcstelenek. A való világot ismerő Lázár viszont telhetetlen csupán. Érzed a különbséget.

Ebből nem következik, hogy ne bírálhatnánk bűnöket, de azért legyünk már észnél!

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.11. 10:55:41

érdemes időnként visszatekerni és megnézni ezt az arcot. a züllött származás és a politoxikománia minden jegyével, akoholtól kiázott kékségű szemek, a torz koponyaindex, egyebek.
ez az ember gyerekkorában is lopott. nem csak lopott, még kurvaanyázta is az eladót, ha az utána futott. ezt az arcot megsimogatta egy sóletszagú kéz, ha ügyesen lopott.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.02.11. 11:14:47

@Grift: ugyan, a fazon már túlélte Kerouacot.
Vannak, akik komolyan veszik ezt beat-szart, és rámennek. És vannak, akik árulják, de figyelnek a józan eszükre, és jól megélnek belőle.

TG69 2011.02.11. 11:16:26

@Grift: Most kiváncsivá tettél! Egy fotót rólad? :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.11. 11:34:00

@tölgy:

nem tudom miért mentegeti a faszit, a fajt? :)

@TG69:
valamelyik nőrokonánál meglesz az! tán olyan is ami nem malac.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.02.11. 11:39:40

@Grift: el kell ismerni a teljesítményt.
Ahhoz képest, hogy úgy tűnik, úgy él, ahogy beszél a fazon, egész szép kort ért meg.

Tündér_Lala 2011.02.11. 11:43:44

@TG69: Érzem a különbséget ! Te megvéded azokat akik szalámit vagy milliókat lopnak / harácsolnak mindegy milyen áron (ha sajátjaidról van szó) , én pedig elítélem oldalfüggetlenül aki dőzsöl és ráadásul a pénz tudatmódosító hatásán át nézi a világot. Vallom, hogy nem igaz, hogy annyit kell keresni amennyit csak lehet és indokolatlan, hogy valakik az átlagbér 10-20- szorosát keressék bármilyen munkával. Ebből adódik azután a pénz mindenáron való hajszolása, a zavaros ügyletek és az a gondolat, hogy a vagyoni helyzet határozza meg egy ember értékét. Ebből adódik, hogy mindenkit le- és hülyének néznek.

szempontpuska 2011.02.11. 13:04:10

@tölgy: Olvasd el! Már megjelent. Igaz, hogy nincs benne punci, de azért olvasható (szerintem)

Google 2011.02.11. 13:50:30

@szempontpuska:

Ha gratulációkat is elfogad, akkor az írása nagyságrendekkel jobb a Hírszerzős fiúkénál.
Egy dolog van csak: ne mondják azt a saját oldali linkségekre, hogy nem érdekli magukat.
Mert amikor érdekelné, már késő.

Egyébként a Mozgalomban pont azzal jutott előbbre valaki, ha ügyesen lopott össze ezt-azt. Lássuk hát...

szempontpuska 2011.02.11. 13:58:14

@Google: dehát ha engem egyszer tényleg nem érdekel Bakács....

Milyen obligója van annak rám nézve, hogy ő ballib, vagy mélyen vallásos, vagy szereti a megasztárt, Orbánra szavazott volna vagy szalámit lop?

Semmilyen!
Ezért baromság a falkaszemlélet.

Azoknak valló, akik örömmel elcserélik a szuverén gondolkodást az előre megrágott álláspontokért

Google 2011.02.11. 14:19:41

@szempontpuska:

Értem én, csak látok valamekkora szándékosságot abban, amilyen lezser eleganciával elkerülik a saját pöcét, hogy jobban lássák/érezzék a másik oldalit.
Legalábbis eddig. De tudjuk, minden változik. Változhat. Majdnem azt mondtam, kerülhetnek közelebb is egymáshoz azok a pöcék.
Hátha akkor szörnyűbb lesz a bűz, és nagyobb a kényszer, hogy eltakarítsuk.

whiterose 2011.02.11. 14:21:06

nem ártana egy kis fogyókúra ennek a ssajtószabadságharcosnak!

szempontpuska 2011.02.11. 14:27:09

@Google: nem saját... ezt próbáltam érzékeltetni.
Lázár audijáról sem írtunk posztot :-P

TG69 2011.02.11. 14:28:28

@Grift: ásít...
Tehát lesz fotó? :)

TG69 2011.02.11. 14:31:48

@Tündér_Lala: Én csak a nettó hipokrita gyűlölködés ellen próbálok fellépni egy olyan közegben, ahol a lopás mondhatni alapjáraton működik.

Google 2011.02.11. 14:49:19

@szempontpuska:

Pedig az is megér egyet.
Azért volt szemük, láttak ezt-azt nyolc év alatt, legyenek olyan jók azt a gyakorlatot nem folytatni! Ilyen körülmények között. Mert ha jól mennének a dolgok, senkinek nem szúrna szemet, hogy mivel jár Lázár. De így, hogy önkormányzat, ország roskad a terhek alatt, így arcpirító. Nem Audi alatt nő a pálma!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.02.11. 15:16:39

@Grift:

Ahol egy buzeráns kezébe adják az alkotmányozást, az a hatalom nem erős. És akkor még finoman fogalmaztam. Már meg ne haragudj!

Erkölccsel szeme csak erkölcs, kultúrával szembe csak kultúra állítható. s amint van, abból kell főznünk. Ha az erő és a tisztesség kultúrájával akarjuk lenyomni a züllést, ahhoz erő és tisztesség kell. Figyelek és várok!

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.02.11. 15:27:32

@tölgy:

Verebes értelmiségifogalma kb. úgy nézhet ki, hogy: értelmiségi az, akinek én bírom a buráját. Akinek nem bírom, az meg mucsai. Osztjónapot!

ü
bbjnick

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.02.11. 15:30:15

@szempontpuska: a "középkorias jobberek" jó irány, de a kollektív felelősség emlegetésének burkolt kritikája tévedés lesz.

@bbjnick: ki a buzeráns?

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.02.11. 15:32:45

@bbjnick: én is úgy gondolom: akinek én bírom a búráját, az nem értelmiségi.

TG69 2011.02.11. 15:38:52

Lázár szlámija :)

„Gyorsan kell Budapestre utaznom, ehhez jó gépkocsi kell. Az a kérdés, hogy ez megéri-e a hódmezővásárhelyieknek, és megéri-e az adófizetőknek. Ér-e a munkám ennyit? Ezt Hódmezővásárhelyen néhányszor már eldöntötték, mikor 70 százalékkal megválasztottak” – mondta Lázár János, a Fidesz frakcióvezetője.

Hogy ez mekkora hülye!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.02.11. 15:58:48

@tölgy:

Nem buzeráns (akire az alkotmányozás koordinálása van bízva)? Akkor tévedtem.

ü
bbjnick

Google 2011.02.11. 16:20:17

@bbjnick:

Kinek a kezébe adták az alkotmányozást? Ez új, hogy valakinek ott van a kezében, oszt csinálja.
Engem inkább az zavar, hogy miért akar a KDNP mindent beleírni abba a könyvbe. Nem inkább a jó példa lenne ragadós? A kicsit magához tért korszellem?
Hogy az emberek erkölcsösebben próbálnak élni, hogy megdolgoznak a kenyerükért, hogy a gyerek nagyobb érték, mint egy autó vagy egy kutya, hogy addig nyújtózkodnak, míg a takarójuk ér, ilyesmik.
Ezt alakítani nem kell, nem azzal védekezni, hogy ide meg oda leírjuk. Vagy nemcsak azzal.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.02.11. 17:13:35

@Google:

Végülis, 'kotmány nélkül is el lehet lenni. Vagy azzal, ami eddig volt. És egy olyannal is, ami lényegében az eddigi figurákat hozza, csak a fedlapjára ráírjuk (kurzív, azaz dőlt betűkkel), hogy: Szentkorona, kereszténység, szabadság, egyenlőség, testvériség.

A KDNP (szerintem) azért akarja beleírni, pld. a magzati élet védelmét az új 'kotmányba, hogy 'kotmányos kötelezettség legyen a magzati élet védelme. Hogy olyan 'kotmányos keret jöjjön létre, amiben az erkölcsös élet 'kotmányos jog. Ehhez képest Sz*jerJ. bejelenti, hogy szétküldenek majd egy kérdőívet, amiben x-elgehet majd az állampolgár, hogy az x válaszlehetőség közül mi tetszik neki a legjobban. Hurrá! Mióta véleményműfaj az élet és a halál?

ü
bbjnick

suski 2011.02.11. 17:24:07

Most hallom, hogy a Gój Motorosok szalámit is tartalmazó ajándékcsomagot küldtek Bakácsnak :-)))

szempontpuska 2011.02.11. 19:12:51

@tölgy: "a "középkorias jobberek" jó irány"
mi vagy te, közlekedési rendőr?!
:-D

hacsaturján 2011.02.12. 05:35:44

meg köll jegyeznem, hogy a mónika-só azér nagyobb mennyiségű értéket is föl tudott képviselni, de ne kesereggyenek el, gyakorlás kérdése az egész!

ÁrPi 2011.02.12. 10:38:53

@bbjnick:

"Mióta véleményműfaj az élet és a halál?"

Az nem az, de a 'kotmány az véleményműfaj.

Kot-kot-kot.

Gá-gá-gá, kukoriq, mi nyihahák
és a röf-röf-röf, mek-mek satöbbi. :-)

ÁrPi 2011.02.12. 10:41:18

@ÁrPi:

A szervesen fejlődött "történelmi" Alkotmány szerintem persze kevésbbé véleményműfajszerü...

fec2000 2011.02.12. 16:08:30

Ez a Bakács sztori is csak azt erősíti az emberekben, hogy a szociál-liberálisok lopnak általában. Íme egy újabb bizonyíték.
Ezt persze a szoclibek úgy tompítják, hogy előhúznak egy aktát valahonnan és megszellőztetnek ezt-azt. A jobbosok mindenesetre - szerintem - eddig sikeresebbek voltak (vajon miért?) a tolvaj bandázásban (Tocsiktól kezdve mostanáig) mert a szoclibeknek egy két nagyságrenddel húzósabb ügyeik voltak.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.02.12. 21:23:50

@ÁrPi:

A 'kotmány az 'kotmány.:-) A 'kotmányozásnak az a célja, hogy néhány alapvető (általunk a legfontosabbnak gondolt) kérdésben egyértelmű állást foglaljunk, néhány közös ügyünknek keretet fogalmazzunk. Ez csak értékalapú megközelítés lehet. A történelmi 'kotmány pld. ezt az értékalapot biztosítja, erre a 'kotmányhagyományra minden további nélkül felépíthető lenne egy új 'kotmány. Ami azonban ma itt történik (pontosabban, ami ebből a közember számára látható), az leginkább csak kenés és maszatolás. Alap nélkül nincs ház, világosan megfogalmazott értékek nélkül nincs 'kotmány.

ü
bbjnick

atila68 (törölt) 2011.02.13. 17:07:45

Ahm, mert ez volt az első...

Viktus 2011.02.13. 22:21:12

Egy téliszalámit is tartalmazó ajándékkosarat szeretett volna átadni Andrassew Ivánnak, Népszava publicistájának a Gój Motoros Egyesület, hogy továbbítsa éhező barátjának, Bakács Pick Settenkedőnek.

:D:D:D:D
süti beállítások módosítása