Szocialista demokraták az Orbán-diktatúra ellen
2011. január 25. írta: Doktor Kottász

Szocialista demokraták az Orbán-diktatúra ellen

A new hord of pigs to fill the gap left by the old.
Feeding on fear but fear is running low.
(Darkest Hour:
With Friends Like These)

  Ablonczy Bálint bogarat tett a fülembe hétvégi jegyzetével. A Heti Válasz Online-on arról írt, hogy kicsit visszás, hogy Martin Schulz elvtárs diktátorozza Orbán Viktort, miközben az európai szociáldemokraták frakcióvezetője aznap jelentette be, hogy Ben Ali tunéziai önkényúr pártja már nem tagja a Szocialista Internacionálénak. Hát jó: Ben Ali el, de azért maradt még demokrata a bagázsban, mazsolázzunk hát.

  Itt van mindjárt Mongólia MSZP-je, a Mongol Forradalmi Néppárt. Annyiban menőbbek a mi utódpártunknál, hogy ők már egyből a rendszerváltás után nyerni tudtak, helyén maradt tehát minden aparatcsik, ezért némileg hiteltelenné vált, hogy a kilencvenes években Mongólia is meghirdette a harmadik utas, blairi politikát. Itt azért eresszünk meg egy széles muhahahát, mivel 2000 után is cenzúrázták a lapokat és a televíziót és (khm) ellenzéki újságírókat börtönöznek be. Logikus, hogy mindezek után, 2003-ban teljes jogú tagjai lettek a Szocialista Internacionálénak. Amelynek azóta is tagjai, pedig azóta volt egy-két sundám-bundámmal megspékelt voksolás, ezek közül a leglátványosabb a 2008-os volt, amikor tüntetések törtek ki, szükségállapotot rendeltek el, felgyújtották a pártházat, öt civilt megöltek. Mindegy, azóta ők vannak többségben.

  Aztán itt van a demokratikus elkötelezettségéről méltán híres Angolai Munkáspárt, egy olyan kiváló vezetővel, mint José Eduardo dos Santos. Orbán Viktorral ellentétben ez az úriember ügyel a fékekre és egyensúlyokra is, ezért az elnöki pozíció és a pártvezetői poszt mellett csak és kizárólag a hadsereg vezetésének ódiumát vállalta magára. Az állam második elnökének ilyetén álláshalmozása persze nem véletlen: a baloldali formáció függetlenségi- és polgárháborúban fogant, de sebaj, hiszen az évtizedekig húzódó harcokban dos Santos elvtárs baráti segítséget kapott például Észak-Koreától, Csehszlovákiától, Jugoszláviától, Kubától, Vitenamtól és persze a Szovjetuniótól. Innentől kezdve ugyanolyan logikus a teljes jogú Internacionálé-tagság, mint az, hogy az 1992-es , 53 százalékot hozó választások után a következő, 2008-as (!) voksoláson 81 százalékot ér el a párt.

  Végül itt van a marxizmust és leninizmust némi nacionalizmussal fűszerező nicaraguai Sandinista Nemzeti Felszabadítási Front, akik a legnagyobbak, ha puccsról, vagy juntáról van szó. Békeidőben Nagyezsda Krupszkaja-díjas tevékenységet fejtenek ki, ha azonban veszélybe kerül a forradalmuk, akkor akár hatéves vészhelyzetet hirdetnek. Ha úgy van (és általában úgy van), akkor felveszik a harcot az összes imperialista jenkiführerrel, ha pedig választásokra kerül a sor, akkor hajlamosak némileg szabadon értelmezni a jogszabályokat. Néha befigyel egy kivégzés, vagy olykor eltűnik egy-egy indián törzs ide-oda, ezzel összefüggésben néhány évvel később pedig felbukkan egy tömegsír itt-ott. Ha pedig megszalad egy magára valamit is adó sandinistának, akkor olyan osztogatásba kezd, hogy nincs az a 100 napos program, amellyel utol lehetne érni őket.

  Csak azt nem értem, hogy akinek ilyenek a szövetségesei, annak mi szüksége még erre az Orbán Viktor nevű ellenségre?

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr222610903

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Iustizmord 2011.01.25. 09:35:14

orbán viktor is tag egy olyan klubban amit minősít hogy odavette

nyeznajka 2011.01.25. 09:39:44

Egyszerű okfejtés.
Mivel van vaj a fejükön, így biztos nincs igazuk.
Gratulálok.

Nick3 2011.01.25. 09:43:04

Grat. Jó cikk. Konkrétan szétröhögtem magam.

devuscka 2011.01.25. 09:45:31

Én is olvastam Ablonczy Bálint cikkét. Megdöbbentő lehetne ez a kettős mérce, de mivel folyamatosan ez érzékelhető, nincs min csodálkozni.
Az sem zavarta Schulz urat, hogy saját pártcsaládja egyik tagja ellen emeli fel hangját Cohn-Bendit. Ha nem tör ki a forradalom, akkor maradhatott volna?
Mind emellett az is szó nélkül maradt, hogy a most 'pitbull' szerepet játszó C-B . honnan jött:
"Az 1968-as prágai tavasz elnyomásakor a szovjet beavatkozást támogatta.[1] A „Dany le Rouge“, vagyis "vörös Dany" becenevet kapta ebben az időben, mikor javasolta a francia trikolór helyett a vörös zászló használatát. Nyilatkozott: "Marxista, anarchista vagyok". 1968 október 21.-én kiutasították Franciaországból. Németországban, Frankfurtban a német anarchistákhoz csatlakozott."
hu.wikipedia.org/wiki/Daniel_Cohn-Bendit

Aki így vélekedett, most ne beszéljen az emberi jogokról és a sajtószabadságról.
Mind két eset magas labda, nem értem miért nem csapták le?
Főként , mivel Tunisz ügye szóba került: galamus.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=48584:cohn-bendi-schulz-es-orban-vitaja-strasbourgban&catid=79:kiemelt-hirek&Itemid=115
vagy: vilagnezet.blog.hu/2011/01/23/daniel_cohn_bendit_tamogatja_orbant

Igaz, ezekre tömören válaszolt is Orbán.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2011.01.25. 09:55:04

@nyeznajka: az okfejtést te egyszerűsíted le. Csak jó egyet röhögni azon, hogy ilyenekkel vannak egy klubban a szocik.

ucsacsu 2011.01.25. 10:13:32

Úgy igaz ahogy írtad, bátran elmondhatjuk,hogy az őszi,tavaszi szél egy helyre összefújta a világ szemetét a szocialista internacionáléba, jó helyen vannak.Most már csak valahogy meg kell szabadulni tőlük.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.01.25. 10:18:03

@nyeznajka:

"Mivel van vaj a fejükön, így biztos nincs igazuk." --- írod.

Mert szerinted igazuk van?

:-D (...) :-D (...) :-D ...

ü
bbjnick

nyeznajka 2011.01.25. 10:31:17

@bbjnick: Dehogy van.
Mindenki tudja, hogy Orbán Viktor mennyire elkötelezetten demokrata.
(:-D (...) :-D (...) :-D ...)

Chicano 2011.01.25. 10:59:19

@nyeznajka: Elvesztettem a fonalat. Egy népirtó szocialista rezsimnek nincs (vagy van?) igaza mert mindenki tudja hogy "Orbán Viktor mennyire elkötelezetten demokrata."? Világos.

kurgan 2011.01.25. 11:07:52

én csak azt nem értem, hogy más szara miért lehet mentség a saját szarunkra.

abaka 2011.01.25. 11:08:39

Bar teny, hogy Schukz allitasait (es meginkabb azok stilusat) a politikai allaspontja motivalta, de attol fuggetlenul meg eleg nagy hulyeseg volt a kormanynak olyan helyzetbe manovereznie magat, ahol egy EU kepviselo (sot frakciovezeto) ilyeneket mondhat rola az EP-ben.

Gabe2 2011.01.25. 11:12:44

@tölgy: Na ez már aztán maxigáz. A levélből ordítanak ugyanazok a fordulatok, amellyel már a Figaro is operált a múlt héten, s melyek forrása nem a helyzet maga, hanem Heller Ágnes interjúja (vagyis az, amit ő mond). Az meg feltétlenül nem járja, hogy a médiatörvény vizsgálatára úgy szólítja fel az EU-t, hogy abból aztán mindenképp az derüljön ki, Magyarország nem demokratikus állam.
Ha jól látom, Heller Ágnes még mindig emeritus és kapja az akadémiai fizetését is, Radnóti még mindig professzor, s csupán demokratikus törvényeknek megfelelő vizsgálatok folynak bizonyos pályázatok ügyében. S ha az EB ilyen alapon kell hogy vizsgálódjon szerintük, akkor Budai ügyében is vizsgálódhat a magyar ügyészség és bíróság.

gono 2011.01.25. 11:14:13

hát kéremszépen csak le kéne írni párszor hogy szőlőbánya, hogy valaki versenyre keljen a cikk szellemi színvonalával. gratulálok.
ui.: a nyolcevezes miért maradt ki?

lehet más a handa-banda 2011.01.25. 11:16:28

A szociknál nehéz megmondani, mivel okoznak nagyobb kárt: a seggükkel amikor beülnek bármilyen felkínálkozó hatalomba, vagy a szájukkal, amivel ellenfeleiket mocskolják. A kettő között nincs is olyan nagy különbség, egy elvhű szoci szája és segge bármikor felcserélhető

KG2000 2011.01.25. 11:16:43

Gratulálok Doktor Kotásznak.
Most már "csak" egy teendő lenne, lefordítani ezt a cikket angolra, németre, franciára, és elküldeni az összes újságnak, amelyek gyalázták Magyarországot.

abaka 2011.01.25. 11:19:58

@lehet más a handa-banda: Hat azert ellenfel mocskolast a fidesztol is jo el lehetett lesni az elmult 8 evben...

kurgan 2011.01.25. 11:21:15

@KG2000: ez átkozottul súlyos, elég felsorolni pár sötét helyet a világon, párhuzamot vonni angola és orbán között, és ettől minden rendben van??? tényleg ide süllyedt ez az ország, hogy a jobbosok is már csak ilyen mentségeket képesek találni? angola és mongólia mint párhuzam? szánalmas.

2011.01.25. 11:23:56

Igen, ez mind igaz, ez még nem menti fel Orbán rendszerét. Európából is tudnál példát hozni? A Néppártból is lehetne hasonló jómadarakat felsorolni bizonyára.

abaka 2011.01.25. 11:25:17

@KG2000: Mar latom is a Times focimet: "Hungarian government claims to be more democratic than Mongolia."

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.01.25. 11:26:48

"Védjétek meg a filozófusokat!

(...)

A mai napon azzal a felhívással fordulunk az Európai Bizottsághoz, hogy a magyarországi médiatörvényt ne csak az aktuálissá vált jogi vizsgálatnak vessék alá, hanem egyidejűleg tárják fel a magyar kormány egyéb intézkedéseit, és egyúttal legyenek tekintettel a kritikus hangokat hallató tudományos kutatókra és értelmiségiekre is. Azzal az országgal szemben, amely ma az Európai Unió elnöki posztját tölti be, s ahol a liberális alkotmányos rend alapvető jogait és eszméit sértik meg, az Európai Parlament túlságosan visszafogott magatartást tanúsít; az Európai Bizottság, mint mindig, most sem egységes; és a Német Szövetségi Köztársaság kormánya szűkszavú jelentéseket ad ki.

Joggal követeljük Kínában az emberi jogok betartását, a saját házunk táján azonban nem söprögetünk. Ez bizony a botrányok botránya.

2011. január 24.

Julian Nida-Rümelin, a Német Filozófiai Társaság elnöke | Jürgen Habermas, tiszteletbeli tag"

Lassan, német, húzd meg magad,
Könnyen emberedre akadsz;
Ha el nem férsz a bőrödbe',
Majd kihúzunk mi belőle!

ü
bbjnick:-)

kéne egy nick 2011.01.25. 11:29:18

Csak óvatosan ezekkel az idegen szavakkal (mint pl. ódium), mert sosem lehet tudni, mit jelentenek.

Most pl. neked sem sikerült eltalálnod.

1 db Magyarország 2011.01.25. 11:42:17

@iii: ez nem arról szólt most hogy csúnya orbán vagy szép, okos orbán, hanem hogy vörös danny és pajtásai vajh mennyire hiteles szószólói a demokratikus értékeknek. Érthető, vagy lerajzoljam?

Buzáné 2011.01.25. 11:44:12

Hú, mennyi kommunista! Lehet, hogy a Fidesz házi kommunistái átszólhatnának a régi e'tásaknak, hogy nem kéne úgy acsarkodni. Megvan a nexus.

Lorp 2011.01.25. 11:49:38

@kurgan: Ha a szomszédhoz átrohangálsz állandóan hogy halkítsa le a zenét, és közben elhordod mindennek, majd a saját kölöködre nem szólsz rá a szomszéd szobában amikor bömbölteti a best of kommunizmot, akkor mennyire leszel hiteles a többi lakó szemében?

Devil 2011.01.25. 11:55:03

Ahogy varhato is volt, Orbanek megprobaljak hiteltelenne tenni a kulfoldi tamadasokat.
Szep kiserlet, igy tovabb fiuk!

Emlekezsetek majd arra ami most van hogy ha evek mulva a felelosoket keresitek majd, a tukorbe se felejtsetek el benezni.

Devil 2011.01.25. 11:59:56

@iii: Haider? Akit Szaddam penzelt?

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.01.25. 12:00:47

@Devil: csak a külföldi támadásokat kell hitelteleníteni, a hazaiak már hiteltelenek.

Devil 2011.01.25. 12:01:28

Mellesleg NEM a Szocialista Internacionale hanem a sajat pertjuk neveben kritizaltak Orbant; es nem csak ez az egy kritika jelent meg hanem meg nagyon sok.

A cikk csusztat es ferdit, mas baj nincs vele. Ugye az irastudok felelossege...

Devil 2011.01.25. 12:04:00

@tölgy: Az arokasasbol sokan jol megelnek, pl Orban is milyen jol elvan. Es nem erdekes mi lesz az ara, ugye? Eltel te a Kadar-rendszerben? Na majd fogsz.

2011.01.25. 12:04:54

@Lorp: nem leszel hiteles. de ebből szerinted következik, hogy:
- nem hiteles ember csak nem igaz dolgokat mondhat?
- a szomszédod igaz dolgokat mond, hiteles?

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2011.01.25. 12:05:05

Nem mondom, hogy nem értek egyet, úgy nagyjából...
De nem kéne már befejezni a szocikra való hivatkozást? Ez ugyanis nem mentség. Döglött ló, nem is léteznek már, csak a kukacok rágják még a maradékot.
De ezzel nem lehet indokolni ma már semmit. Tényeket kérünk, távolba meredő tekintetünknek egy célt, jövőképet!
Az ugyanis nincs. Illetve felmerült valami nyugdíj ügyben, az éhenhalás víziója. Leírom. Két évem van nyugdíjig, a kasszában 5 milla. Na ez kellett volna visszaadnom? No neeeee

Lorp 2011.01.25. 12:05:16

@Devil: Sajnos ebben az országban a tükröket 2006-ban összetörték. Azt a párat ami megmaradt, meg 2008-ban felkutatták, és szintén összetörték. És tuti nem maradt egy sem, különben mesterházy szóba állna gyurcsánnyal, szanyi meg nem szerencsétlenkedne ilyen alterglob-os hülyeségekkel, az mszp-nek pedig nem 59 helye lenne a parlamentben. Hagyó szabadlábon lenne, a metró lassan kész lenne, a fidesz ellenzéki párt lenne, szíjjártó tanácstalan, bayer munkanélküli.
Hát ez a véleményem a tükrökről.

Lorp 2011.01.25. 12:10:53

@Parci: Ebből az következik, hogy ricsaj tekintetében ne ugasson le mást. Persze a szomszédnak is lehetnek hibái, de akkor abba kell belekötni.

Grigorij Pantyelejevics 2011.01.25. 12:15:12

Azért, mert 'micsinálamongolszocipárt' rögtön hülyeség is szóvá tenni, hogy Magyarországon is jó lenne némi szabad sajtó és vélemény. Sőt! Az angolai is, ebből egyenesen következik, hogy a sajtó- és szólásszabadság úgy hülyeség, ahogy van. ... logikus. :)

meg kőne kérdezni még ettől a Martin fazontól, hogy mi mindent szeret még, csak hogy tudjuk, mi azt nem szeressük. mer' ha a mocskos kommancs mondjuk szereti a pörköltet? akkor az mán nekünk fúj!

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.01.25. 12:29:01

@Devil: éltem, és a hveit is ismerem. Azok vernyognak most.

Ha az árokásás rossz dolog, akkor az ellenzék befogja most a száját? Vagy hogyis?

akkor most mi van? 2011.01.25. 12:34:22

@Grigorij Pantyelejevics:

"Magyarországon is jó lenne némi szabad sajtó és vélemény. "

És nincs? A te hozzászólásod már csak a google tárolt változatából kukázható ki? A népszava.hu, nol.hu, index.hu, origo.hu már csak 404 hibaüzit ad? Mi az amit nem írhat le ujságíró, nem kommentelhet véleménnyilvánító?

Lődörgő Hollandi 2011.01.25. 12:36:45

Az, hogy az OV-t bírálóknak is vannak érdekes barátaik, még nem mentség OV politikájára. Más erkölcstelensége még nem mentség a sajátunkra.

Olyan ez, mintha Hitler azzal védekezett volna, hogy "De Sztálin is ugyanezt csinálta!"

Robinzon Kurzor 2011.01.25. 12:45:32

Vörös Danny demokrációból oktatja a rendszerváltóból fülkeforradalmárrá lett Orbánt, aki mögött eközben ott ül két MSZMP-tag minisztere.

Ilyen a kiegyensúlyozottság követelményének hatóságilag megfelelő kabaré.

Nem annyira vicces, de a miénk.

Bloodscalp 2011.01.25. 13:14:29

@kurgan: ez egy nagyon jó kérdés:) és tipikus magyar vonás

Grigorij Pantyelejevics 2011.01.25. 13:14:34

értem én, értem én. Ez nem is cenzúra, mert ez nem "olyan" cenzúra. ... imádom. :) Azért nincs cenzúra, mert még azt is mi mondjuk meg, hogy mi a cenzúra.

Tudom. Hogy ne tudnám! "csakagyerekerkölcsénekvédelmében" ... fiatalabbaknak segítek egy kicsit. Amikor az előzőben (igen! a "mocskoskommancsok") épp meg akarták szabni, hogy milyen zenét hallgathatok és milyet nem, akkor szóról szóra ugyanez volt mögé az indoklás.

hogy ezt
www.youtube.com/watch?v=zsPL9_DtqLQ , vagy ezt
www.youtube.com/watch?v=p-2o3xsFRRE nem engedik,
hogy ő
hu.wikipedia.org/wiki/Erd%C5%91s_P%C3%A9ter_%28menedzser%29 ,
vagy ő
galamus.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=22578:szalai-annamaria-esete-a-szexmagazinnal&catid=49:cssbalogheva&Itemid=77
nem engedi, olyan mindegy.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.01.25. 13:20:44

Mi a baj Magyarországon a demokráciával? Az, hogy van:-) Ha nem volna, akkor nem tudott volna egy párt kétharmados többséget szerezni a parlamentben és nem tudna a demokrácia adta lehetőségekkel élni (vannak akik szerint visszaélni, de hát ez már, ugye, a vélemény-kategória:-)) --- Nagyon jó mondta Orbán Büsszelben: akármiről folyik a vita, a háttérben mindig ez a "kétharmad" húzódik meg.

Ha van "bűne" Orbánnak (és az orbáni politikának), akkor az az, hogy túlságosan is demokrata. Az orbánizmus formalista demokrácia. Ezért f*xság a demokráciát számonkérni az Orbán-kormányon, mert náluk demokratikusabb kormányt még elképzelni is nehéz volna. Értékeket számon lehet(ne) rajtuk kérni, de, ugyan, milyen alapon? Kinek az értékeit? Ha Európa liberális demokrata, akkor az értékrelativizmus (eufemizmussal: értéksemlegesség) elvét vallja. Hogyan kérhetne ilyen-olyan értékrendet számon egy lib.demo. egy másik lib.demo.-tól?

Ez az egész jelenlegi magyarországellenes cirkusz itt bukik el: lehet fűt-fát-tücsköt-bogarat kiabálni az Orbán-kormányra, de megfogni nem lehet, mert arra következetesen vigyáznak, hogy a demokratikus játékszabályokat betartsák.

ü
bbjnick

istvanffy 2011.01.25. 13:20:54

Milyen sandinista puccsról beszéltek?!
a 79-es nicaraguai forradalomról, ami a Somoza család 40 éves diktatúráját takarította el?

Ne haragudjatok, de normálisak vagytok?

Vagy 56-ot is puccskísérletnek látjátok?

Az nagyon gáz, hogyha baloldali jelenségekről van szó, ugyanazzal a lendülettel hamisítjátok a történelmet, ahogy a marxista történetírás tette fordított előjellel.

Egy kis önmérséklet még senkinek sem ártott.

2011.01.25. 13:51:17

@1 db Magyarország: Vörös Dani 68-ban volt vörös, már régóta zöld és nem tartozik a szocialista, Schulz-féle frakcióhoz. Ő éppúgy felszólalt Tunézia, Kína, Belorusszia érdekében.

De ezt leszámítva, ezek megint csak karaktergyilkos, ad hominem érvek, amik a lényegről terelik el a figyelmet. Egy érv nem attól lesz jó vagy rossz, hogy ki mondja. Ez a médiatörvény nem csak az európai elvekkel, de a magyar alkotmánnyal és egyáltalán, a demokratikus elvekkel nem fér össze.

Igen, joggal lehet kritizálni a szocialistákat, hogy miért pajtáskodnak ezekkel az emberekkel, ettől még nem lesz igaza Orbánnak.

2011.01.25. 13:55:40

@bbjnick: Ez nem így van: a demokratikus elvek többet jelentenek, mint egyszerűen azt, hogy a nyertes mindent visz. Attól, hogy van kétharmaduk, még nem jelentheti azt, hogy mindent átszabhatnak a szájuk íze szerint. A sajtószabadság például elemi demokratikus jog, ami sok esetben más jogok felett is áll (pl. politikusok magánéletének védelme).

Az alkotmány ad hoc módosítgatása például magát az alkotmány fogalmát semmisíti meg.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.01.25. 14:19:48

@iii: igen, ez a liberális demokrácia krédója.

Így Ovin azt kérheti számon, hogy nem libdem, de azt nem, hogy nem demokrata.

2011.01.25. 14:21:38

@tölgy: Nem, nincs liberális meg nem liberális demokrácia.

Lasombra 2011.01.25. 14:21:56

azon gondolkodom, hogy ezt a posztot vajon az "Association fallacy" vagy a "Reductio ad hitlerum" wiki szócikkéhez kapcsoljam, mint ajánlott irodalom.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.01.25. 14:24:16

@iii:

A demokratikus normák folytonosan változnak. Amit ma (általánosan elfogadott) demokratikus normaként emlegetünk, meglehet, 10-20 éve még érdektelennek tekintettünk vagy abszurdnak tartottuk volna demokratikus normaként kezelni.

No, de ki mondja meg, hogy ma vagy jövő szerdán mit is tekintünk demokratikus normának? Ez egyfajta közmegegyezés, ami változik. Hogy erre a közmegegyezésre ki milyen befolyással van (mennyire mi mondjuk meg vagy más mondja meg a frankót), no, ez itt az érdekes motívum. Ezen folyik most az iszapbirkózás.

Azt ember tiszta lelkiismerettel nem mondhatja, hogy Magyarországon nincs sajtószabadság. Ahogy azt sem, hogy nincs alkotmányos rend. Az pedig, hogy egy Médiatanács vezetőjét hány évre nevezik ki, vagy, hogy naponta hányszor változtatják az alkotmányt, a demokratikus alapjogokat nem érinti. Van szólás- és sajtószabadság és van alkotmányos rend.

Hogy én azt tekintem normának, hogy csak négyévre nevezhető ki egy vezető vagy hogy csak évente egyszer változtatható meg az alkotmány, az már az én normafelfogásom, egy másik embernek, csoportnak lehet egészen más a véleménye erről.

Ezért írtam, hogy lehet véleményterrorral élni, lehet hisztizni és uszítani a jelenlegi magyar kormány ellen, de ez nem több, mint hecckampány. A demokrácia forma szerint működik, az pedig, hogy most nem X., hanem Y. normafelfogása bír nagyobb támogatottsággal, az lehet, hogy X.-nek nem tetszik, de hát...:-)

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.01.25. 14:27:59

@tölgy:

Az Orbán-kormány forma szerint sehol nem sérti a liberális demokráciát. Orbán éppen a liberális demokráciával lövi t*kön a liberális demokratákat.

ü
bbjnick

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.01.25. 14:28:29

@iii: van, szorry. Átugrott néhány leckét.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.01.25. 14:33:09

@iii:

A demokrácia egy kormányzati forma (néphatalom), azt tartalommal mindig egy adott közösség tölti meg.:-)

ü
bbjnick

2011.01.25. 15:17:26

@bbjnick: Persze, működik a demokrácia és a sajtószabadság is, hisz lám pofázhatunk itt, egészen júliusig.

Valamint működik a demokrácia Oroszországban és Belorussziában is. És működik Németországban és Nagy-Britanniában is. Lehet választani. Látom, ti megtettétek.

Mi meg csak hőbörgünk itt, nyüszítünk, hisztizünk, uszítunk.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.01.25. 15:32:26

@iii:

Én egy szóval sem mondtam, hogy ami ma Magyarországon "készül" az hajjjdejóóó (nem mondtam, mert nem tudom:-)), azt mondtam, hogy ahogyan és amivel a jelenlegi kormányt támadják itthon és Nyugaton, az h*lyeség.

ü
bbjnick

1 db Magyarország 2011.01.25. 15:50:43

@iii: szerintem sincs igaza Orbánnak, de a cikk nem is erről szólt. Szerintem is rossz a médiatörvény, de most emiatt nem lehet belerúgni a szocialistákba? :)

2011.01.25. 15:56:54

@tölgy: A július törvénybe vagyon iktatva. Utána szabad a gazda. Ennek az előszele már meg volt, amikor egy tv-műsort egy véres székláb miatt lehetett szekírozni. (Nem is tudom, mi lett abból?) Legközelebb Bolgár Györgyöt fogják 10 millióra megvágni, mert az interjúalanya csúnyán beszélt főműsoridőben és ez káros az ifjúság fejlődésére. :->

2011.01.25. 16:14:53

@tölgy: És miről? Hogy hoztak egy törvényt, amit nem fognak majd alkalmazni? Ez olyan gumifogadás lenne, mint maga a médiatörvény. Csak Szalai Annamária tudna dönteni benne és az ő pártatlan testülete.

Már most is van olyan ismerősöm, aki nem meri a nevét adni egy cikkhez, mert fél, hogy kirúgják a munkahelyéről. Visszajönnek a régi szép idők. Az ellenzéki filozófusok meg mehetnek szenet lapátolni, hiszen megérdemlik. Orbánék nem lesznek olyan gálánsak, mint Medgyessy, aki tovább patronálta a Terror Házát, most az elsők között húzzák ki a talajt minden hasonló szoclib támaszpont alól.

Mindenkinek olyan kormánya van, amilyet megérdemel.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.01.25. 16:32:57

@iii:

Nézd, engem a kilencvenes évek közepén rúgtak ki egy cikk miatt egy melóhelyről, pedig nem a fasssisssztákok, hanem a szoccclibbbek voltak hatalmon:-) Akkor most rettegjek attól, hogy mi lesz, ha megint szoc/lib kormány kerül hatalomra? Ez a rettegde, ez nem vezet sehová. Az elmúlt húsz évből tizenkettőben szoc/lib kormányok tolták és sokat tudnék arról mesélni, hogy milyen hátrányokat szenvedtek/nemszenvedtek ezidőtájt a nemszoclib beállítottságú emberek. Kreálhatnék jó sok megalapozott és megalapozatlan sérelmet, elhiheted. De minek?

Meglátjuk, mi lesz, és ha csúnya visszaéléseket látunk, majd együtt vonyítunk:-)

ü
bbjnick

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.01.25. 16:37:07

@iii: arról, hogy Albán úr ugyanúgy nyomathatja, mint eddig.

A kedves ismerős félti az állását. Pénz vagy szabadság. Ez a dilemma eddig is megvolt, a Szerelő, a Pojáca és az Ügynök idején is.

loláb 2011.01.25. 20:40:05

M. S. urat nem az minősíti, hogy mongóliában, meg angolában milyen pártok a tagjai a szocialista internacionálénak.
Valljuk be, ezekben az országokban ha nem baloldali diktatúra lenne, akkor jobboldali önkényúr gyakrolná a hatalmat, szóval: tökmindegy.

M.S-t az minősíti, hogy európában kikkel tart, vagy tartott kapcsolatot mindenféle kritikai hang nélkül.

Itt van páldául a mi Ferink.
Martin Schultz tőle sosem féltette a demokráciát.
Pedig:

www.youtube.com/watch?v=1fVIWQNlavI

Az M.S-t egy másodpercig nem zavarta nyilván, hogy a magyar rendszerváltáskor Gyurcsány éppen az állampárt, a diktatúra képviselőjeként tárgyalt valamiről a demokratikus ellenzék képviselőjével Orbánnal.
Á, ez nem számít.
A médiatörvény, csak az számít.
Tudom.

Harom harmad 2011.01.25. 22:17:49

A demokrácia Athénban is a demagógok martaléka lett.
És mit ad Isten egy filozófus kivégeztetése volt ténykedésük csúcsa.
A demagógok (ami eredetileg népvezért, szónokot jelentett) az ifjúság és az athéni erkölcs védelmében léptek fel ellene, pedig ő csak egyszerűen megmutatta nekik hogy mennyire önteltek és ostobák.

Harom harmad 2011.01.25. 22:27:16

@akkor most mi van?: Jó kérdés. Az hogy fegyvert fognak rád, nem jelenti azt hogy már meg is haltál. Jelentheti azt is hogy kényszeríteni akarnak valamire, hogy úgy tegyél ahogy magadtól sohasem tennél.

Harom harmad 2011.01.25. 22:30:53

@1 db Magyarország: Oh, Tehát az érdekes ki mondja és nem érdekes hogy mit.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.01.26. 04:43:21

@Harom harmad:

Ez így nagyon szimpla megközelítés (már-már demagóg:-D). Hegel (aki állítólag szintén filozófus volt, ha nem is akkora formátum, mint a mi Lukács-tanítványaink és azok tanítványai:-)) így ír Szókratész haláláról:

"Szókratészen szemlélhetjük a görög szellem tragédiáját. Ő a legnemesebb ember, morálisan feddhetetlen; de tudatossá tette egy érzékfeletti világ elvét, a tiszta gondolat szabadságának elvét, amely abszolút jogosult, teljességgel önmagábanvaló, s a bensőségnek ez az elve a maga választási szabadságával az athéni állam pusztulását jelentette. Így sorsa a legfőbb tragédiáé. Halála a legnagyobb jogtalanságnak tűnhetik, hiszen tökéletesen teljesítette kötelességeit a haza iránt és egy belső világot tárt fel népének. Másfelől az athéni népnek is teljesen igaza volt, amikor az a mélyebb tudata volt, hogy a törvény e bensősége gyengítette az állam tekintélyét és aláásta az athéni államot. (…) Mind a két félnek igaza volt. Szókratész tehát nem ártatlanul halt meg; ez nem volna tragikus, hanem megható csupán. Az ő sorsa azonban tragikus az igazi értelemben." (Itt: Hegel, G. W. F.: Előadások a világtörténet filozófiájáról. Akadémiai K., Bp., 1979. 506. - 507. p.)

ü
bbjnick ;-)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.01.26. 07:39:18

@Harom harmad: "ő csak egyszerűen megmutatta nekik hogy mennyire önteltek és ostobák"

Szókratész hol tett ilyet? Nem is ezért ítélték halálra.

tewton 2011.01.26. 10:22:43

@tölgy:
lol. apró részletekkel minek törődni?

egyébként meg az athéniaknak igazuk volt, szókrát magának kereste a bajt. csak neki lett egy jó életrajzírója.
süti beállítások módosítása