Lopott-e a Kárpátia a zsidóktól? Felvidéki táj vs. izraeli himnusz
2011. január 25. írta: TuRuL_2k2

Lopott-e a Kárpátia a zsidóktól? Felvidéki táj vs. izraeli himnusz

  Kommentben hívta fel figyelmünket egy kedves olvasónk a következő tényfeltáró videóra, ami a Kárpátia Felvidéki táj című számának és Izrael himnuszának hasonlóságát feszegeti:

  Bár a hasonlóság valóban feltűnő, de szinte 100 százalékos biztonsággal jelenthetjük ki, hogy nem arról van szó, hogy a Kárpátia ellopta volna Izrael himnuszát, vagy esetleg egy erős fedősztorival dolgozó cionista zenekar lenne.

  A mindkét dalban előforduló dallammal jómagam elsőáldozóként találkoztam először, a Tüzed, Uram, Jézus című énekben:

  Képzelhető, mennyire összezavarodtam, amikor évekkel később először hallottam az izraeli himnuszt.

  Mint kiderült, mind az egyházi ének, mind Izrael himnusza, a Hatikva egy reneszánsz olasz dal, a La Mantovana dallamára épül, amit például Smetana is feldolgozott. Így aztán a Kárpátia Felvidéki tája is csak egy újabb értelmezése a sokakat megihlető motívumnak:

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr222612654

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Jereváni Rádió jelentése az Orbán-látogatás után forrongó Kairóból 2011.01.25. 19:58:47

Véres zavargások kezdődtek az egyiptomi fővárosban kedden, néhány órával azután, hogy elutazott Kairóból az EU soros elnöki tisztét ellátó Magyarország miniszterelnöke. Orbán Viktor találkozott az észak-afrikai ország politikai és vallási vezetőivel, g...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

smalladam 2011.01.25. 17:53:51

simsons already did it

a nagymagyar felhorgadásokrul időnként kiderül, hogy azt a poént már a júdea népe front ellőtte előttük. lásd júda oroszlánja vs gárda oroszlánja, nagymagyar naptár zsidó színésznő képével, meg hát azt a fajta államot, amit a radikális jobboldaliak elképzelnek maguknak, a zsidók valósították meg Izrael néven.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2011.01.25. 18:07:09

mondjuk a Kárpátia mind zenében, mind szövegben olyan sematikus, közhelyes mintákat követ, hogy nincs ezen mit csodálkozni. Nincs vele bajom, de hát ez nem egy színvonal, még a popprodukciók között sem. Közönsége, az viszont van, nem is kicsi. Ügyes az üzletpolitikájuk. Eh, az nem zsidós tulajdonság? 8)

smalladam 2011.01.25. 18:12:30

@tesz-vesz: senki nem akadályoz benne

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2011.01.25. 18:12:33

ejj, de rég hallottam a Tüzed Uramot... Húsz évvel ezelőtti, álmos vasárnap reggeli diákmiséket idéz fel bennem :)

lolperec 2011.01.25. 18:12:56

mióta kiderült, hogy a gárda vezetője zsidó szárazású volt, azóta nem lepődök meg semmin. túl kevesen vagyunk ahhoz, hogy ne legyen mindenki vagy zsidó, vagy cigány, vagy mindkettő. esetleg sváb. XD

ford? 2011.01.25. 18:16:50

persze. mind zsidóbérencek vagytok

Bobby Newmark 2011.01.25. 18:19:44

Jaj, látom, megy a szerecsenmosdatás. Zsidó himnuszt zenélnek? Akkor a pöcsük is metélt. Pont.

Vadmagyar körökben ez megfelelő érvrendszer, miért pont most lenne kevés ez bizonyítéknak?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.01.25. 18:27:51

@smalladam:
úgy érti, izrael náci állam? jót tett magának az elvonulás. persze, jellemzően, az elbolsevikosodott mandarin lapon jelentkezik

Sátán meg a Jocó 2011.01.25. 18:27:59

Figyelemfelhívó, sejtető kérdés, majd a cikk legalján nyúlfarknyi bejegyzés:

tulajdonképpen nem.

Ez igen :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.01.25. 18:29:25

@rajcsányi.gellért (ergé):

"de hát ez nem egy színvonal" valóban nem, de aki szerint sting az értelmiség bonoja... hát mit mondjak? :)

Szívféreg 2011.01.25. 18:32:43

@rajcsányi.gellért (ergé): Talán mert katonaénekek és népdalok...?

Omár mollah 2011.01.25. 18:33:07

"Képzelhető, mennyire összezavarodtam, amikor évekkel később először hallottam az izraeli himnuszt."

Azt hittem izgalmasabban fog végződni a történet :)

girl_without_name 2011.01.25. 18:34:34

Hát ööö...a Tüzed Uram dallama (ami keresztyén dal) és az izraeli himnusz valóban egy dallam, de a Kárpátia dalának meglehetősen kevés köze van hozzá

amúgy ennek a cikknek mi az értelme?

szemet 2011.01.25. 18:35:54

Én meg arról nem tudtam, hogy Smetana szintetizátorra is komponált... :P

pravda 2011.01.25. 18:43:19

"úgy érti, izrael náci állam?"
Döbbenet. Azt hittem az utolsó ilyet már megdöntötte valami Mandéla miután kiengedték a börtönből. Ezeknek is el kéne akkor engedni valakit, hátha ez a rezsim is megbukik. Én nem kedvelem a nácikat, se kis bajusszal, se nagy pajesszal, se fehér csuklyában, se kupakkal a fején.

egy új nik a sok közül 2011.01.25. 18:46:02

@Grift:

ki az a bono?

ilyen néven nem ismerek zeneművészt, csak színpadi aktivistát.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.01.25. 18:48:30

@egy új nik:
erről kérdezze gellértet. vagy akivé lett, azt. :)

srácz 2011.01.25. 18:49:20

Ez magyarázatot követel!
Villants péniszt Kárpátia!

Amúgy mi van, ha a felvidéki zsidóknak írták? Lehet, hogy felmérték a piaci igényeket és a távolbaszakadt izrealita honfitársaink között mutatkozott a legnagyobb igény a nemzeti rockra :)

zenebono 2011.01.25. 18:51:53

Ez a zöld erdőben, zöld mezőben sétál egy madár dallama.

Minfield 2011.01.25. 18:56:03

Ugyan már, mindegyik Kárpátia dal hasonlít valamire. pl a "Barátom mondd merre vagy" az tiszta Johhny Cash - Hurt + The man Comes Around.

admin.hirextra24 2011.01.25. 18:57:21

@smalladam: Na te nagy zsidó...és hazátlan áruló

Iustizmord 2011.01.25. 18:58:57

hol van ez egy jó Armed Response számtól, mondjuk a Heinrich Ehrler (Sacrifice) vagy a Tankbuster című opuszoktól...

Бабаяга 2011.01.25. 19:01:23

Szerintem egyszerű: nem tanultak klasszikus zenét, akkor legalább Smetanat ismernék, nem katolikus keresztények, mert akkor ők is találkoztak volna már a Tüzed Uram, Jézussal, az általános műveltség is hiányzik, mert akkor meglenne legalább himnuszként a nóta.
Ja a katolikus dal a Juda oroszlánjai karizmatikus csoport révén került hazánkba.

zsebatya 2011.01.25. 19:01:26

@zenebono: Bizony. Meg még vagy kéttucatnyi népies magyar műdalé. Nagyon nehéz új, könnyen megjegyezhető dallamot kitalálni. És ahogy nő a hanghordozón rögzített dallamok száma, úgy válik egyre nehezebbé a lopás. Az idő a Kárpátia-féle szánalmak ellen dolgozik. Négy-kettő cédúrral. Nulla.

Бабаяга 2011.01.25. 19:08:16

@rajcsányi.gellért (ergé): Ez az előadás tényleg elég álmos, nyúlós. Azért lehet ezt dögösebben is. Mellesleg szerintem nem kisdedeknek való vasárnap reggelre.

tewton 2011.01.25. 19:11:37

@rajcsányi.gellért (ergé):
"a Kárpátia mind zenében, mind szövegben olyan sematikus, közhelyes mintákat követ, hogy nincs ezen mit csodálkozni."

ezen nincs.

de hogy a 6000 éves ősiségűek egy röneszansz dalból csinálnak himnuszt maguknak ... azon van :)

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.01.25. 19:11:45

Az ugye nem nagy hír, hogy egy pop/rock produkció, egyik-másik számocskája lopott, de hogy a zsidó államnak még a himnusza is...

:D

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2011.01.25. 19:15:30

@tewton: Megelőztél, de tényleg ez az érdekes . )
Csodálkoztam is, hogy egy rutinos újságírónak nem ez az első ami feltűnik? Mert ez így elég magas labda, hacsak nem...

tewton 2011.01.25. 19:20:29

@gloire: ne vicceljen, 7 mp, az még javaban holtverseny :)

lehet, hogy turul mégiscsak kereszténység szuprematista, csak ilyen finoman tolja :)?

dr kíváncsivagyok 2011.01.25. 19:20:56

@lolperec: Ajánlott "irodalom" : A South Park - ból az a rész , amikor Cartmen "Vörhenyessé " válik....

dr kíváncsivagyok 2011.01.25. 19:22:24

@tewton: 6000 éve még nem volt Elektromos gitár.... ..meg rovásírással mégsem kottázhatnak ?!

Felmosórongy (törölt) 2011.01.25. 19:22:25

LE AZ ORBÁNDIKTATÚRÁVAL!
EMBERI SZABADSÁGJOGOKAT, MUNKÁT, KENYERET AZ EMBEREKNEK!
NE CSAK A POLITIKAI NARANCSFEJŰ FIDESZ SZOLGÁLÓKNAK LEGYEN JÖVŐJE MAGYARORSZÁGON!

Rob67 2011.01.25. 19:22:41

Most mi a para?
Ennyit tudnak, elvégre is innen származnak...
Még 50 év és rendes ország lesz ez. Addigra pont eltemetjük a ma alkotó öszes gyökeret.
Igen, a Parlamentből is.

veny 2011.01.25. 19:26:54

Hehe, Smetana ezeknek a gitárszégyeneknek van akkora szitokszó, mint a zsidózás.. :)

val 2011.01.25. 19:32:59

Ez megint nagyon szar volt. :)

Közöd???? 2011.01.25. 19:33:30

a zsidó himnusz szebb

sivatagi n. 2011.01.25. 19:36:09

A Kárpátia száma szebb.

veny 2011.01.25. 19:40:34

Jut eszembe, a derék románokat ki ne hagyjuk a gyűjteményből:

www.youtube.com/watch?v=lr3lL8OjGqQ

Olyan multináci összeesküvődés van itt, hogy mentem is sörért... :)

veny 2011.01.25. 19:45:29

@tewton: "de hogy a 6000 éves ősiségűek egy röneszansz dalból csinálnak himnuszt maguknak ... azon van :) "

Megjegyezném, hogy a mi Himnuszunk se ezeréves, hogy finom legyek, pedig nekünk jóval többet volt önálló államunk. A nagy focimeccsek kora előtt tök jól elvoltak a népek himnusztalan... :)

Peppone Botazzi 2011.01.25. 19:47:02

Csalódtam. Akkor végülis a Kárpátia lenyúlt egy dallamot. De Izrael, lenyúlt egy földet, és mellé a nemzeti himnuszuk is nyúlás. Persze ilyen címet nem lehet adni...

tewton 2011.01.25. 19:58:09

@veny:
ez igaz, csak nekem valahogy vicces, hogy egy autochton és húdeősi és húdekomoly kultúra önálló dallam kitalálása helyett egy nemzsidó (román) népdal dallamát veszi át.

en.wikipedia.org/wiki/Hatikvah

itt van egy kicsit pörgősebben. nincs annyira elkenve, mint a kárpátiásoké.

www.youtube.com/watch?v=v43NBuFYW0g&feature=related

Csigorin 2011.01.25. 20:05:21

Sot! Az Internacionale koppintasa! Abban is benne van a do, re, mi, fa, szo, la es ti!!! Hallatlan!!!

veny 2011.01.25. 20:09:21

@Csigorin: És tényleg, a szövege meg a svéd médiatörvényből készült... :))))

Vipera01 2011.01.25. 20:12:41

Szerintem a Kárpátia dala az első pár másodpercet leszámítva nem hasonlít a zsidók himnuszára. Nem értem miről beszélünk.

irritans 2011.01.25. 20:13:12

én meg most olvastam valahol, hogy a boci boci tarka szövege egy az egyben ráillik a Himnusz dallamára. most mi lesz?

Tita nick 2011.01.25. 20:13:40

Csiga biga gyere ki ég a házad ide ki...

Ez ősi zsidó, avagy ősmagyar dallam?

smalladam 2011.01.25. 20:13:51

@irritans: az a megismerni a kanászt

Tita nick 2011.01.25. 20:14:18

A zemberiséget kéne kiirtani már végre, éljenek a baktériumok!

irritans 2011.01.25. 20:17:11

@smalladam: én boci boci tarkával ismerem, de lehet, hogy igazad van

tevevanegypupu 2011.01.25. 20:18:23

Gondolom manapsag nem divat egy ilyen egyuttest szeretni, tulsagosan magyar, romantikus sot szentimentalis. nem tudom miert de a szocializmusbol Tolcsvayekat juttatjak eszembe..akkor is ez a "magyarkodas" egyfajta ellenallast fejezett ki ugy, ahogy most is. Meg talan a Trianon utani remsegeket is. Amennyiben vegre majd az orszag tobbsege mer magyar lenni, az orszag nemzette valik - most meg nem az, nem is lehet addig mig sokan ezt a gondolatot elvetik - akkor talan nem lesz szukseg ilyen stilusra. Most viszont igen, mert nagyon sokan ertekelik es szeretik ezt a fajta megnyilvanulast mondjuk peldaul az igazi nepi-nemzeti helyett is. Viszont ez az izraeli himnuszhoz hasonlitas ez tenyleg muris..Ha valaki felhaborodna azon, hogy kicsit tenyleg hasonlit, gondoljon arra, hogy Izraelben szivlapattal adnanak tarkost annak, aki ketelkedni merne abban, hogy Izrael nemzet. Ahogy a Karpatia rajongok is hisznek abban, hogy Magyarorszag nemzet. A hasonlosag itt es ebben a kerdesben nagyon feltuno.(:

soproni1 2011.01.25. 20:19:43

Ebben a zenében benne van az ezeréves magyar és szlovák történelem minden fájdalmas mozzanata.
Sőt a cseh tengerészet indulóját is vélem felfedezni.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.01.25. 20:20:08

@smalladam:
á, nem ér úgy csinyáni, mint a kínai! maga úgy értette. lenácizta izrael államot. mentve, postázva! :)

soproni1 2011.01.25. 20:21:32

@tevevanegypupu:

Tolcsvayék már a hetvenes években Usában mászkáltak, hoztak ezt azt. Ennyit az ellenállásról. A többi meg magyar fétis.

Manyi Béci 2011.01.25. 20:22:31

Turul kedves,
Azon kívül, hogy néhány frusztrált most boldogan ideírogatja a szokásos debilségeit, mire volt jó ez a poszt?
De tényleg.
Ki a bánatot érdekel, hogy milyen a zsidó himnusz, és mit bénázik a Kárpátia?
Pontosan tudta, hogy egy ilyen beírás milyen kommenteket generál.
Most csinálok egy új nicket és az eddigi jó minősítését lerontom nagyon gyengére a mandiner-kérdőíven.:)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.01.25. 20:24:46

@tevevanegypupu:
ne adja az értetlent! tudja, hogy a kárpátia koncertjegy megtagadása miatt ömlött az égre a kis magyar holokoszt a hollánutcában. a kárpátia miatt forgatott a szájában egyfalatot turul, gellért, ferenc, bitter, és ki tudja még hány kakukkfióka. értimár? :)

smalladam 2011.01.25. 20:25:39

@Grift: tehát ezek szerint a radikális jobboldal azok a nácik?

veny 2011.01.25. 20:25:52

@tewton: Vannak emberek és csoportok, akik nincsenek rászorulva a mindenároni "eredetiségre", anélkül is tudják, hogy kicsodák. Pl. mi, magyarok is ilyenek volnánk, már amikor nem lilulunk nagyon a mégmagyarabbságbani löttyös erőlködéstől (lásd Kárpátia).

Engem pl. tök nem zavar, hogy a Nemzeti dalt egy szláv fickó írta, aki egy cseh származású lengyel tábornok seregében szolgált, amely tábornok Napoleon seregében tűnt ki először, majd öreg korára muszlim lett... Ez az Európa egy ilyen vicces hely volt már 180 éve is, hát még azóta... :)

tewton 2011.01.25. 20:26:38

@Grift:
talán úgy kell érteni, hogy izrael egy mintaértékű nemzetállam. de akkor mi a baja a nagymagyarokkal magyarországon?

tevevanegypupu 2011.01.25. 20:27:15

@soproni1:
Nem szerettem Tolcsvayekat akkor sem, most sem szeretem fajdalom.

@Grift:
jaj elfelejtettem, tenyleg. Szoval akkor hiaba farasztottam magam, a hollanucca miatt van az egesz.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.01.25. 20:28:00

@tewton:
nem úgy kell érteni, mert akkor nem lehet feljelenteni! :)

soproni1 2011.01.25. 20:30:00

@tevevanegypupu:

Mer' nem érted a kultúrát, azért nem szereted.

Én a Cseh Tamástól ódzkodtam. A Galla Miklós kikarikírozta egyszer a Lábvíz c. dalával.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.01.25. 20:30:35

@tevevanegypupu:
azért hát. nem tutta hogy ott ütötte rá a mandarinpártra az engedély bélyegzőt a helmútsmitt, vagy melyik nyugatnémet bolsi?

veny 2011.01.25. 20:31:44

@tewton: Tessék bevezetni az árnyalatokat a fekete és a fehér közé, csodákat tesz!
Ha sikerült, érdemes lehet a színekkel, azok kombinációival is próbálkozni... :)

tewton 2011.01.25. 20:32:47

@Grift:
lol. miért, mi a baj a faji alapon álló nemzetállammal? hiszen van rá példa, majdhogynem úniós!

SAJNOS KIOPERÁLTÁK AZ AGYAMAT,EZÉRT TÜNTETNI JÁROK 2011.01.25. 20:33:54

Nagyon helyeslem,hogy átírták a szöveget a zsidók.Mégis fura lenne az eredeti magyar szöveggel a himnuszuk.
Persze a Kárpátia zenekar méltán lehet felháborodva,hogy egy népirtó,rasszista,náci nemzet feldolgozza a dalukat.

tewton 2011.01.25. 20:34:42

@veny: ilyen kései órán? ilyen bonyolultságokat? miközben dundika és payabea beszél a tévében a szülésről és gyerekcsinálásról? lehetetlenség!

Bobby Newmark 2011.01.25. 20:36:21

@tevevanegypupu: Sajnos pont ez a magyarkodás az ok, ami miatt soha nem lesz itt "nemzet", ahogy te nevezed. Amíg vannak, akik saját magukat magyarabb magyarnak tartják a magyarnál, addig nekik a büdös kurva anyjukat. Ha AZ a magyar, akkor én inkább nem vagyok az. Illetve bocs, "Magyar", általában annyira kitölti a tudatukat a magyarkodásuk, hogy a nyelvtan és a helyesírás már nem fér oda.

tewton 2011.01.25. 20:37:41

@Manyi Béci:
nem érzi néha úgy, hogy a spektrumtévé érdekesebb, mint a mandiner posztjai meg kommentjei?

naugye!

veny 2011.01.25. 20:38:09

@tewton: A faji alappal pl. az a baj, hogy kapásból csúnyán nagyot kellene szanálni nemzetünk volt és jelen nagyjai között, aminek a kára nyilvánvaló, haszna meg nyilvánvalóan nincs.

Na jó, a családfabiznisz felvirágozna... :)

veny 2011.01.25. 20:39:46

@tewton: Van azon az izén egy olyan piros gomb, ha segíthetek... :)

Manyi Béci 2011.01.25. 20:50:09

@tewton:
De, gyakran érzem úgy.
Maga hagyott már ki olyan posztot, amiben kifejtheti a véleményét a zsidókról vagy a cigányokról?

tevevanegypupu 2011.01.25. 20:50:14

@soproni1:
Izlesekrol nem erdemes vitatkozni, meg kulsesegekrol sem tulajdonkeppen. Mindenkinek mashol van a tureshatar.

@Bobby Newmark:
Nemzet tulajdonkeppen mar van, most mar csak azon kellene elgondolkodni, hogy ki miert nem erzi annak, hogy Magyarorszag nemzet es oda mindenfele formafajta beletartozna..ha ugy erezne, hogy o ebben az orszagban otthon van. De nincs mindenki otthon, csak azt nem lehet tudni, hogy azert-e mert valoban rosszul erzi magat vagy azert mert ez keves neki, viszont mashol nem boldogul.

@Grift:
Ja, tudom am, a gerhardsonherz.(:

szkepi 2011.01.25. 20:52:20

a zsidó magyar nobel dij is magyar, csak a zsidó nem lehet magyar.
a magyar a zsidó hátán teszi magát fogyaszthatóvá

HÚÚ 2011.01.25. 21:05:06

Valójában a zsidó himnusz különböző zenékből fércelt szerzemény. A zsidóknak nincs egységes zenekultúrájuk. Talán a klezmer a legegységesebb. Amikor hosszabb ideig Izraelben jártam, szívósan kerestem a zsidó népzenét. Sok idő kellett amíg kiderült, hogy ilyen nincs.

Joe84 2011.01.25. 21:08:46

@szkepi: Igen, és ha a zsidók nem lennének, akkor a magyar kultúra csak a bőgatyából, meg a fütyülősből állna.

A Kárpátia pedig egy hazafias zenét játszó együttes és mint ilyen nem kívánatos.

algi 2011.01.25. 21:12:53

@tevevanegypupu: Nem azzal van a baj, hogy "magyarkodik", hanem az, hogy pusztán a magyarkodással gagyizik. Tulajdonképpen a "magyar" branddel árulja a gagyi hamisítványát, utánzatát. Rengeteg szép magyar költeményünk van és rengeteg szép magyar dalunk van, amit ezek lerántanak a sárba, újracsomagolnak, majd azzal a felkiáltással, hogy ez is magyar, a boltokba küldik.

Az meg, hogy túl romantikus… Hát, képzeld, már Kölcsey Husztja is ezt a párás tekintetű mozgalmista baromságot parodizálta (XIX. sz. első fele), de egyesek még mindig képesek ilyen "fogjunk össze, együtt a hazáért" stílusú szövegeket halálkomoly képpel leírni.

A magyar kultúra ennél többet érdemel.

soproni1 2011.01.25. 21:14:40

@Joe84:

Rossz zenét.

Hazafias zenét Demjén Rózsi játszik. Régebben Koncz Zsuzsa, Bródy,Szörényi, Bornai.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.01.25. 21:17:07

"esetleg egy erős fedősztorival dolgozó cionista zenekar lenne"

Ez nagyon nagy duma.

Joe84 2011.01.25. 21:18:34

@soproni1: Neked lehet, hogy rossz, de több százezer embernek tetszik.

Demjén attól még nem játszik hazafias zenét, mert fellép a fidesz gyűlésen.

tewton 2011.01.25. 21:18:45

@Manyi Béci:
tömegével. ezek a posztok amúgy sem alkalmasak kifejteni ilyesféle nézeteket. itt is csak egy himnuszról van szó.

agresszív hájfej, legalább mozgott aznap valamit 2011.01.25. 21:22:14

Koncz Zsuzsa szegény olyan hamis, hogy a fal adja a másikat.

HÚÚ 2011.01.25. 21:23:10

A nők nevében kikérem magamnak a hátrányos megkülönböztetést. Ha van himnusz, akkor legyen nőnusz is. A faszbook-nak is meg kellene találni a női megfelelőjét!

gyaloghartur 2011.01.25. 21:23:28

A románok meg vannak győződve, hogy az izraeli himnusz a "Cucuruz cu frunza-n sus" (Felálló levelű kukorica) "népdal" dallamának átvétele. Egyébként létezik "műdal" változata is: Carul cu boi(Ökrös szekér).
A román nyelv ismerőinek egyértelmű, mindkét dal szövege műköltés.
Summa summárum: a La Mantovana vált vándordallammá!
(Meg lehet keresni a youtubon)

tewton 2011.01.25. 21:23:32

@tevevanegypupu:
azért szép-szép, de be kell látni, hogy egy zenekar szintjét meg tudja dobni, ha van benne legalább egy magyartanár, mint a ghymesben. akkor legalább prozódiai hibák nem maradnak benn, meg bárgyúságok, amin röhögnek a hollánuccások.

igen, ugyanezt a hibát a "székely" himnusszal is elkövették annakidején.

soproni1 2011.01.25. 21:23:49

@Joe84:

A Balázs Pali is tetszik sokaknak.
Közös, hogy ahhoz is sok pia kell.

Demjén még részegen is jól énekli a Honfoglalást meg a Most kell eldöntened számokat.

agresszív hájfej, legalább mozgott aznap valamit 2011.01.25. 21:24:09

@Joe84: "Neked lehet, hogy rossz, de több százezer embernek tetszik."

A modern talkingot többen szerették meg a Lambadát meg a 3+2-őt. Azt mekkora szarok mán?

soproni1 2011.01.25. 21:26:29

@lebowski71:

Abban az időben még a Depeche Mode-ra is táncoltunk.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.01.25. 21:33:00

@smalladam: nem, csak te gerjeszted mindig és mindig
hogy csak nagyobb lesz az ellenszenv

b p 2011.01.25. 21:36:41

És egy román meg egy svéd
www.youtube.com/watch?v=adTjy-TIW_Q
www.youtube.com/watch?v=_9Dh_azZqyQ
tovább is van, mondjam még.

Mondjuk egy magyar lett előadásban:
www.youtube.com/watch?v=qaUiHKA1TgA

wow12 2011.01.25. 21:38:33

@Kedves Nard: Ha végighallgatnád legalább az első videót, akkor tudnád, hogy nem is hasonlítanak igazából.

wow12 2011.01.25. 21:40:44

@Grift: FYI, az nem a Kárpátia volt, hanem a Hungarica, de mindegy...

Mesebeli Disznó 2011.01.25. 21:48:28

@wow12: hát ez tényleg mindegy...

@Bobby Newmark: te egy idegenszívű ciberepunk vagy!:P

különvélemény 2011.01.25. 22:01:05

Roppant erőltetett, de lexarom a kárpátiát és izraelt is, bár azt reméltem valami konkrétabb lesz ez a nagy bizonyíték.

uma 2011.01.25. 22:02:58

Egy kis igazságtétel végett kommentálok, talán:

Pár éve egy bolgár dokumentumfilmes, Adela Peeva fedezte fel egyik legfontosabb nemzeti népdaluknak közös dallamát török, , szerb, bosnyák ismerőseivel. Ez lett az alapja a чия е тази песен? (kié ez a dal?) c. dokumentumfilmnek. Maga a film odáig jut el, hogy a dal létezik a teljes balkánon (konkétabban létezik török, görög, albán, bosnyák, szerb, macedón és bolgár verziója). A film végkövetkeztetése az, hogy ahol török uralom volt, ott ez a dal létezik (azt némiképp alátámasztja a román és magyar verzió is). Ugyanakkor azóta is foglalkozik a rendező a témával és egészen eljutott a néprajzkutatók nirvánájába, miszerint ez a dal bakker mindenhol ott van. Létezik az arab világban, a már fent említett héber verzióról nem is beszélve. Nagy valószínűséggel egy közel-keleti forrásból származó dalról van szó, ami török közvetítéssel került Európába.
Érdekes, hogy a dal Törökországban katonai induló, Boszniában vallásos dal, Macedóniában és Bulgáriában pedig nemzeti érzelmeket fejez ki a szöveg. És most itt van a cikkbeli példa is.
Innentől már brit tudósoké a terep, hogy kikutassák, miért ingerel ugyanaz a bizonyos dallam nemzeti, vallási érzések kifejezésére.

Zárásul a bolgár verzió, címe Ясен месец, azaz tiszta hold.
www.youtube.com/watch?v=SC6XNkEp0bA

Jó éjt!

Antifaszok Réme 2011.01.25. 22:04:37

Itt egy másik dalszöveg:

„Õseimnek száz sirámát
homlokomon hordom.
Tehetségemnek hiányát
a médiával pótlom.

Életharcom hátországa
siránkozás-massza.
Jelszavakra könnyen nyíló
Holokauszt-kassza.

Magasságom százhatvannégy
s rég voltam már nõvel.
Napi siker-orgazmussal
az eszmerendszer tölt el.

Kisebbségi fóbiám
a diktátorra kenem.
A dolgok normál rendszerében
nem lelem a helyem.”

/Tekintetes Úr, Holocaust kasza (dalszöveg)/

Antifaszok Réme 2011.01.25. 22:05:08

Bocs, a végén helyesen: kassza.

tevevanegypupu 2011.01.25. 22:05:35

@tewton:
Az igazi erzelmek, ha ugy akarjuk kifejezni ahogy erezzuk, ugy igazabol, akkor altalaban giccsesek szoknak lenni..Csak nem mindig tudjuk megallapitani, hogy most ez a giccs oszinte erzelem-e vagy csak giccs?
A hollanuccaiak mindene rohognek egyebkent csak sajat magukon nem. Illetve nem ugy ahogy kelleniuk kellene.

@algi:
"Fogjunk ossze a hazaert"..
Neha azert kell..nem mindig jol valasztjuk meg a pillanatot meg az ellenseget sem, de azert neha kell.

különvélemény 2011.01.25. 22:06:37

"Mint kiderült, mind az egyházi ének, mind Izrael himnusza, a Hatikva egy reneszánsz olasz dal"

LOL

Mint kiderült azonosak a gyökereink.
Igen a kereszténység is zsidó találmány, mielőtt leugatnál.

Ilyen későn már vastagabban fog a tollam, bocs!... :)

SAJNOS KIOPERÁLTÁK AZ AGYAMAT,EZÉRT TÜNTETNI JÁROK 2011.01.25. 22:11:57

"Lopott-e a Kárpátia a zsidóktól?"

Tolvajtól lopni? :))

Bell & Sebastian 2011.01.25. 22:13:07

Mi ebben a meglepő? Korábban egy egész országnyi Zsigás körbelopta egymást, pedig csak egy tanksapka hiányzott.
Lopik a magyar, hát aztán? Ezt is a zsidók kezdték.

algi 2011.01.25. 22:22:32

@tevevanegypupu: Persze, hogy össze kell fogni, de szarni is kell, meg enni is kell, aztán mégsem ajnározzuk az olyan dalszövegeket, hogy "Miután reggel kakiltunk egy jót, reggelizzünk is meg, de a kettő között mossunk kezet!"

Egy kis igényességet azért elvárnék annak az ismételgetésén túl, hogy magyarmagyarmagyarmagyarmagyarmagyar.

pannonfunk 2011.01.25. 22:24:59

@b p: Milyen tök jól énekel a kislány, akcentus nélkül :) A többi videót is érdemes végighallgatni.

algi 2011.01.25. 22:28:54

@tevevanegypupu: De a legszörnyűbb az, hogy neked a "fogjunk össze a hazáért"-ról az jut eszedbe, hogy válasszuk meg jól az ellenséget.

Ha neked a nemzet azt jelenti, hogy aki a nemzet tagja az fogjon össze a nemzet ellen, akkor inkább örökre felejtsük el a nemzet fogalmát! Ne tapossuk a sárba azáltal, hogy ember embert bánt csak azért, mert pár száz éve kitalálták a nemzet fogalmat, amit a "szittya" őseink le se szartak, ha tudták egyáltalán, hogy mi az.

Ha pusztán önmagáért fogjuk fel a nemzet fogalmat, akkor az egy mesterséges fogalom, ami csak arra jó, hogy ártsunk embertársainknak. Én szégyellném magam, ha a magyarok bármelyik másik nép felett uralomra tennének szert. Inkább tegyünk olyasmit az összefogás érdekében, amire büszkék lehetünk. Dolgozzunk, építsünk, adjunk az emberiségnek, és ne elvegyünk!

Tipikus pl. az is, hogy nagyon sok Nobel-díjast adtunk a világnak. Szó szerint, merthogy jó messzire hajítottuk őket. És mindezt a nemzet nevében. Hát, kösz szépen, ilyen nemzetből nem kérek. Inkább nézek Tarr Béla filmeket, meg régi Jancsó filmeket, olvasok Ady-t, de ha ez nem elég magyar, mert cseszegetni kellene mindenkit, akiről azt mondják, hogy "ő ellenség", akkor inkább nem kérek a magyarságból, köszönöm. Én azt többre tartom annál, hogy erről szóljon.

sanyix 2011.01.25. 22:46:06

Igaz ez az egész igaz! sőt minden dal lopott!!! mert színuszos hanghullámokból áll!

tevevanegypupu 2011.01.25. 23:01:44

@algi:

"Persze, hogy össze kell fogni, de szarni is kell, meg enni is kell, aztán mégsem ajnározzuk az olyan dalszövegeket, hogy "Miután reggel kakiltunk egy jót, reggelizzünk is meg, de a kettő között mossunk kezet!"

Pedig egy reggeli jo kave bizony megerdemli, hogy notat irjanak rola. A tobbi is talan, mert olyan szukseglet, ami ha nem lenne, valoszinuleg eleg hamar kimulnank az arnyekvilagba.

"válasszuk meg jól az ellenséget."

Nincs ellensegem, soha nem is volt. Illetve amikor ajanlkoztak volna, kikerultem oket. Utalom ha utalnak es eleg jol kibirok mindenkit.

"Ha pusztán önmagáért fogjuk fel a nemzet fogalmat, akkor az egy mesterséges fogalom, ami csak arra jó, hogy ártsunk embertársainknak. Én szégyellném magam, ha a magyarok bármelyik másik nép felett uralomra tennének szert. "

Lehet, hogy a nemzet mesterseges fogalom, de akik megalkottak, nyilvan jo okkal alkottak meg ezt a fogalmat. Az egyuvetartozas erzese (akolmeleg ha ugy tetszik, a vedettseg, hogy otthon vagyok) aztan a kozos nyelv, a hely ahova szuletunk es ahol elunk, meg ha csak par evet is, meghatarozoak egy ember eleteben. Figyelje csak meg, hogy felismerhetoek a kulonbozo nemzetek tagjai. Ha jo megfigyelo, nagyjabol meg tudja allapitani, hogy ki milyen naciohoz tartozik. Hasonulunk egymashoz ahogy mas nemzetek tagjai is a sajatjukeban. Ami pedig a mas naciokon valo magyar uralkodast illeti, nem sok olyan idoszakot ismerunk tortenelmunkben, amikor ilyesmi elofordult, sokkal inkabb a forditottjat..

Nobel dijasaink ketsegtelenul szetszeledtek es Amerikaba vettek utjukat - mielott Europaban tanultak es probalkoztak - de ennek nem feltetlenul csak az az oka, hogy eluldoztunk oket vagy mert jott Hitler. Ez - akarmennyire is megbotrankoztato - de nagyreszt penzkerdes is volt. Magyarorszagnak, de Europanak sem volt annyi penze, hogy koltseges kiserleteket vegezhessenek ezek a tudosok, akik mielott megtalaltak amit kerestek, tementelen penzbe kerultek..

denever333333 2011.01.25. 23:03:58

soproni1
Én a mai napig immár 25 éve táncolok rá a MT-re viszont akkor se most se.

szerjóska 2011.01.25. 23:04:22

mekkora vicc már, olyan mintha a kárpátiás forma akart volna lopni, de mivel énekelni sosem tudott, mégsem lopott, allah vigyázza az útját ennek! de azért a sok a horgász kevés a hal az gajdolható horgászáskor részegen.

nekünk is kéne vmi népdalból faragni egy sporthimnuszt, mert elmélyedni, meg elrévedni ünnepekkor meg éjfélkor tökéletes a mai, de focimeccs előtt olyan abszurd, mint deutsch tompika kokain nélkül. vagy maga ormány viktor. vagy gyurcsány metamferi.

dekol84 2011.01.25. 23:30:08

www.youtube.com/watch?v=rE5EJ4L-Y5c&feature=player_embedded

Egész szép képek, felvételek. Gyönyörű volt/van Magyarország! Kér, hogy aláfestésnek ez a fos "zene", vagy inkább zagyvalék van téve!

dekol84 2011.01.25. 23:33:06

Nem beteges azon vitatkozni, hogy kitő származik ez vagy az a himnusz? Én esküszöm a seregben egyszer hallottam a zuhany alatt attól a faszszopó zorbántól elfingani a Marseillaise-t. És akkor mi van? Bekaphatja a sok köcsög, akinek ez a legnagyobb problémája!

vizipipa 2011.01.25. 23:35:29

@Researcher: nem rossz.

A sok mélyenszántó kommenthez csak annyit, hogy a magyarkodás ezen zenei formáját a Kárpátia Trianonban is előadta. Amit azért olyan túl sokan nem mondhatnak el magukról.

indavideo.hu/video/Karpatia_koncert_Trianonban

dekol84 2011.01.25. 23:41:22

@vizipipa:

Ez beszarás! Ekkora nullát már rég láttam! Ami aztán tényleg negatívba viszi ezt a fost, az a hájfejű, alkoholista tockos a 254 vármegyéből!

doktor Habil 2011.01.26. 00:02:58

A Szól a kakas már hasonló utakat bejáró vándordallamáról:
wangfolyo.blogspot.com/2009/03/mikor-lesz-az-mar.html

tewton 2011.01.26. 00:04:12

@tevevanegypupu:
de miért nem az elitek közt zsezseg? :)
van új kommentfolyam, igazi menőség, három hete.

Bell & Sebastian 2011.01.26. 00:26:12

Gondolom az másnak is feltűnt, legújabban Zámbódzsimmit nyomják a tévében, zászlólengetős zene meg előtte se volt, most se nincs.

Pedig Kárpátiát sokkal többen hallgatnak és csak több az értelme, mint a kukorikirály vernyákolásának.

Ebből csak az jön le, mindegy mi zörög, csak hazafias ne legyen! Jujj, az olyan nácista, meg különben is, mit szól majd hozzá a Kohn az ejuban?
(Aki ugye köztudomásúan felettébb kedveli, ha a pad alatt kisfiúk kutakodnak a sliccében.)

Ha tömegverekedésen mérkőzne meg a két tábor, -egyelőre még- csak a magyarok nyernének, úgy kétharmaddal. Szerencsére. A hazafias nevelést még Kádárék is fontosnak tartották.
Nem úgy ma, konkrétan a regnáló párt-pár.

Valami itt kurvára félrement!

tevevanegypupu 2011.01.26. 01:02:59

@tewton:
Igen tudom, olvasom is, nagyon erdekes is, de maguk ott annyira osszeszokott tarsasag, es en csak bamulok kivulallokent mint Jeno a moziban.(:

Kandabula 2011.01.26. 01:17:57

@Bell & Sebastian: Igen. Itt valami kurvára félrement. Az agyaddal együtt.

veny 2011.01.26. 01:30:41

@Joe84: "Neked lehet, hogy rossz, de több százezer embernek tetszik."

Jimmy és Győzike lenne hát a mérce? :-P

orvian 2011.01.26. 01:40:34

Azért, azt elég szánalmasnak tartom,hogy még midig
a zsidó a jolly joker,ha valami nem tetszik.

dekol84 2011.01.26. 01:49:19

@Bell & Sebastian:
Elszomorító, hogy te mennyire ostoba vagy!

... meg egy köcsögduda!

dekol84 2011.01.26. 01:50:11

@veny:
Aha! Még az is jobb ennél a fostalicska zenénél!

veny 2011.01.26. 01:57:42

@dekol84: Ezen a szinten belül én már nem rangsorolok, be kell valljam... :)

Kandabula 2011.01.26. 02:01:56

@orvian: egyszerű: ha valaki tehetségtelen, a felesége megcsalja, a munkahelyén lenézik, az élet csak rúg rajta, akkor mindezek oka a zsidók. Ez egy megfoghatatlan kategória. Ezzel szemben nem kell teljesítményt felmutatni, nem kell okosabbnak, ügyesebbnek lenni, elég ezt kijelenteni és már bekerültél egy felsőbbrendű gennygócba. Ami jó.

Kandabula 2011.01.26. 02:26:51

Nem gondoljátok, hogy a nemzeti himnuszokat nem illik kritizálni? Miféle aljas dolog ez?

Kandabula 2011.01.26. 02:39:47

Gennygócok, egyesüljetek!

Kandabula 2011.01.26. 02:54:56

@Bell & Sebastian: vazze, olvasd már el még egyszer, mit is írtál! Kérsz tételes cáfolatot, vagy elvagy magadban.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.01.26. 05:26:28

@rajcsányi.gellért (ergé):

Tehát van egy nyugodtan ősinek nevezhető zenei vándormotívum, ami már a reneszánsz Itáliában biztosan élt, Magyarországon egyházi népének dallamává vált, feldolgozta Smetana is, majd Izrael állam himnusza lett. Ezt a dallam feltűnik a Kárpátia nevű rockzenekar egy számában is. Mindebből azt a következtetést vonhatjuk le, hogy a Kárpátia egy primkó f*stalicska gagyi, mert sematikus (tehát, azért primkó f*stalicska gagyi, mert sematikus, mert egy nyugodtan ősinek nevezhető zenei vándormotívumot dolgozott fel); bezzeg, ha egy Tom Waits vagy egy Seress Rezső dallamot dolgozott volna fel, akkor... :-D

ü
bbjnick

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.01.26. 06:33:12

@bbjnick:
tényleg, ez nem is rossz. nagy kár, hogy izrael himnusza nem a szomorú vasárnap lett. annak szomorú következményeivel együtt. hát így jártunk.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.01.26. 06:34:05

@bbjnick:

Ezt a dallam feltűnik=Ez a dallam feltűnik

Nebameg 2011.01.26. 06:35:08

@tevevanegypupu: Ha a Kárpátiások szerint Magyarország nemzet, akkor üssék fel az értelmezőszótárt. Se Izrael, se Magyarország nem nemzet, mert országok.

nabucadanazar 2011.01.26. 07:02:08

@Nebameg: Igazi tufa hozzászólás!
Mint az óvodában:"A Kárpátiások"!
Egyébként akkor az "Istvánakirályosok" is hülyék,nem?
..."egy a nemzet,egy a nép..."!
Ám az lehetetlen mert az ultraliberális Bródy is jegyzi ezt a művet.
Egyébként Izrael azóta ország amióta a zsidóság bevonult palesztinába és azt kiáltották:Mostantól legyen e föld Izrael.
...ja és az Izraeli himnusznak annyi köze van a Kárpátiához,mint a cserebogárnak a sakkversenyhez!

▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ 2011.01.26. 07:07:29

Engem az borzasztóan irritál, hogy egy napi lap képes kisajátítani a magyar nemzet kifejezést. Undorító, pénzhajhász firkászok, akik az egyszerű lelkű, de igaz szívű magyaroknak ezzel az átveréssel akarják eladni bűzös végterméküket.

Nektek melyik a kedvenc Kárpátia számotok?

sprenczl 2011.01.26. 07:19:20

A zsidók sok mindent plagizáltak az évezredek során. Értsd: lenyúltak. Ember (náluk mózes) és a kőtábla sztori, özönvíz történet, Káin és Ábel sztori. A himnuszuk mi a megszárdt szeletelt fitymától lenne eredeti? Kb. ennyire is hiteles a kiválasztottságuk......

finalNmbr 2011.01.26. 08:00:00

zsidóság.. bolondság..

finalNmbr 2011.01.26. 08:02:52

@Nebameg: Ezt így inkább ne írd. Olvass.. és tanulj.

see and hear 2011.01.26. 08:08:39

ezek nagyon egyszerű zenei funkciók. a mantovana szubdominánsa nagyon különbözik, de de a kárpátia és az izraeli himnusz tényleg hasonlít.

visszanyal a nagy, mély hangú fagyi..

chaser 2011.01.26. 08:13:41

@tevevanegypupu: egy ország hogy lesz nemzet?

osztod az észt és egy országból akarsz nemzetet csinálni

ajh

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.01.26. 08:24:38

@chaser:

Országot csak nemzet tud "csinálni" (ami nem jelenti azt, hogy az ország egésze a nemzet), így nemzet nélkül nincs ország. A nemzet nemzetté tehet egy egész országot, de ahol nincs nemzet ott ország sincs:-)

www.mek.oszk.hu/08400/08467/index.phtml

ü
bbjnick

Vkat118 2011.01.26. 08:29:10

Ez nevetséges, nem is hasonlít.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2011.01.26. 08:43:43

Felvidéki táj, meg zsidó himnusz? Irredenta pofátlanság, hisz mint köztudott, Izraelben nincsnek zsidók, csak héberül beszélő szlovákok!

Bell & Sebastian 2011.01.26. 09:07:38

@Kandabula: Konkrétan a Dzsimmit vagy a Kóhnt akarod cáfolni? Csak mert konkrétan nem érdekel. :)

tevevanegypupu 2011.01.26. 09:18:48

@Nebameg: @chaser:
Erzelmekrol van szo, nem jogi formulakrol. Es mindenki ugy erez ahogy neki tetszik es megfelel.

SAJNOS KIOPERÁLTÁK AZ AGYAMAT,EZÉRT TÜNTETNI JÁROK 2011.01.26. 09:25:02

Örüljünk a zsidóságnak.Nélkülük halálra unnánk magunkat.Se háború,uszítás,felsőbbrendűség,kettős mérce,goj barom,pénzharács,buzifelvonulás,kábítószer a gyereknek,mindennapemlékezzéahollókosztratenáci,gazdasági válság nem volna.
Dögunalom.

Nebameg 2011.01.26. 09:29:26

@tevevanegypupu: A nemzet az nemzet. Mindenki érezzen, amit és ahogy akar, ebben egyetértünk.

Verneron 2011.01.26. 09:33:30

Nem mindegy honnan való?? Nem ős magyar, ezzel hiteltelen.

cor3 2011.01.26. 10:13:17

@SAJNOS KIOPERÁLTÁK AZ AGYAMAT,EZÉRT TÜNTETNI JÁROK: Még jó hogy ez a neved, különben nekem kellett volna felhívnom rá a figyelmet :)

veny 2011.01.26. 11:06:13

@bbjnick: "Mindebből azt a következtetést vonhatjuk le, hogy a Kárpátia egy primkó f*stalicska gagyi"

Nem ebből következik, ettől függetlenül igaz. :)

Amúgy a feltárt hasonlóság semmi mást nem mutat, hogy minden egyébirányú erőlködés ellenére létezik olyasmi, hogy közös európai kultúra, és ennek az ezt tagadó hülyék is önkéntelen részesei, ha akarják, ha nem. Ez viszont vicces, na... :)))

veny 2011.01.26. 11:08:12

@KKKKKKK: "Nektek melyik a kedvenc Kárpátia számotok?"

Természetesen a legutolsó. :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.01.26. 11:22:51

@veny:

A Kárpátia valóban hallgathatatlan. Belehallgattam ebben a Felvidéki c. számba és effektíve (és nagyon) hamis(an énekel, aki énekel).

De a válaszom @rajcsányi.gellért (ergé):-nek arra a kommentjére ment, amiben ezt írta: "mondjuk a Kárpátia mind zenében, mind szövegben olyan sematikus, közhelyes mintákat követ, hogy nincs ezen mit csodálkozni." Arra próbáltam utalni, hogy a Kárpátiában nem az a primkó f*stalicska gagyi, ami sokszázados, hanem az, ami nem az:-)

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.01.26. 11:26:58

@bbjnick:

Belehallgattam ebben a=Belehallgattam ebbe a

Blitz! 2011.01.26. 11:43:54

@bbjnick:

Ha szerinted ez hallgathatatlan, akkor javaslom halgass inkább Pa-Dö-Dő-t :)

Felejtsük már el azt a közhelyes baromságot, hogy jóérzésű, normális ember nem hallgathat meg Kárpátia számokat.
Itt biztosan mindenki annyira művelt, hogy Kurtág György egyik zongorajátéka a csengőhang a telefonján.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.01.26. 12:10:11

@H&K G3:

De hát ha hamis!:-[

De ott van például az Ismerős arcok nevű zenekar. Azok is elég nemzetirockerek (vagy nem?) és azok például elég jól tudnak muzsikálni és nem énekelnek hamisan (attól, hogy nemzetirock valami, még nem kell ócskának lennie). Szóval, nem csak a Kárpátia és a Padödö között lehet választani:-) Legalábbis remélem:-D

ü
bbjnick

SAJNOS KIOPERÁLTÁK AZ AGYAMAT,EZÉRT TÜNTETNI JÁROK 2011.01.26. 13:31:26

Nekem tetszik Petrás Jani hangja.A szövegek csodálatosak és a zene is dögös.Főleg élőben.

Másnak a zsidó gajdolás jön be,magánügy.

tewton 2011.01.26. 14:24:47

@bbjnick:
kérdezze hellerágnest, neki papírja van zsidó-felismerésből

Blitz! 2011.01.26. 14:44:09

@bbjnick:

Hmm... én nem érzem hamisnak, de nincs is valami jó zenei hallásom. Amennyire én látom/hallom, a Kárpátia nem túlzottal változatos zenei alapokra építkezik, de azt legalább jól hozza (szerencsére azért nem csak belőlül áll a "nemzetirock").

Maisie MacKenzie 2011.01.26. 15:46:16

"esetleg egy erős fedősztorival dolgozó cionista zenekar lenne."

Nem cionista, hanem magyarzsidó zenekar.

A szlovák antiszemitizmust pont az ilyen magyarosodott, magyar soviniszta zsidók táplálták. (Ez volt a plusz a szlovák antiszemitizmusban a német és a magyar antiszemitizmushoz képest, hogy a szlovák antiszemitizmus magyarellenes is volt.)

Maisie MacKenzie 2011.01.26. 15:53:06

@srácz:

"Amúgy mi van, ha a felvidéki zsidóknak írták? Lehet, hogy felmérték a piaci igényeket és a távolbaszakadt izrealita honfitársaink között mutatkozott a legnagyobb igény a nemzeti rockra :)"

Lehet ebben valami! A magyarzsidóknak duplán bejön ez a fíling.

Ildika 2011.01.26. 16:28:11

Már ez is kell nekik????? Hányok ettől!!!

Plumper_ 2011.01.26. 19:44:25

@Ildika: hja, ezek a műmagyar, félnyilas tahók mindent ellopnak, vagy kirabolnak, mint 1944-ben. gyilkolni viszont nem fognak újból.

Bell & Sebastian 2011.01.26. 21:04:39

@bbjnick: Fogadja legrosszabb kívánságaimat! Addig éljen, amíg az Ismeretlen Orcák (vagy mi?) be nem kerül a dunás kívánseggműsorba, egy Dzsimmi és egy Hagymásipéter etűd közé. :))

Hamis, hamis. Na és? Mink pont így szeressük. :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.01.27. 04:51:57

@H&K G3: @Bell & Sebastian: @SAJNOS KIOPERÁLTÁK AZ AGYAMAT,EZÉRT TÜNTETNI JÁROK:

Jó, hát nem akkora ügy ez, hogy...:-D Aki szereti hallgatni, ha hamisan énekelnek, az hallgassa:-)

Én jobban szeretem, ha tisztán énekelnek.

www.youtube.com/watch?v=mJVCrvx0UYA

www.youtube.com/watch?v=jwyp7wvl7t8

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.01.27. 04:58:56

@tewton:

Szerintem nem kell ahhoz nekem őt kérdezni, hogy megmondja a "miheztartásvégettet":-)

ü
bbjnick

Ildika 2011.01.27. 16:04:57

@Plumper_: Kedves Plumper! Én nem a Kárpátiás Fiúkra gondoltam, akiknek majd' minden koncertjén az első sorban csápolok!! Hanem a mocsok metszetfaszú népre!

see and hear 2011.03.03. 10:40:47

metszett: két t.

vajon melyik volt előbb? a himnusz, vagy a kárpátia dal. csak ezt kéne eldönteni :)

seggfejek. nem elég, hogy nem tud énekelni, hanem még rossz helyről is lop. ez majdnem olyan fasza, mint a holokauszt emlékmű megkoszorúzása.

vona tuti ordít: NEIN, NEIN, NEIN!!

SAJNOS KIOPERÁLTÁK AZ AGYAMAT,EZÉRT TÜNTETNI JÁROK 2011.03.04. 01:58:19

Na,még egy okos zsidógyerek.Bravo látás- és hallássérültkém!

Géza Fispán 2018.06.28. 23:07:01

@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: MENÜ0:00
Izrael himnusza
Izrael nemzeti himnuszának (héberül: התקווה HaTikvá, jelentése: „A Remény”), szövegét 1878-ban Naftali Herz Imber írta, aki 1882-ben érkezett Galíciából Palesztinába.

A zene egy ősi ladinó (spanyol-zsidó) dallam, melyet Samuel Cohen dolgozott fel.[1] Érdekesség, hogy mikor 1492-ben kiűzték a zsidókat Spanyolországból, akkor egy csoportjuk a mai Bulgária területére került, és a dallamot a nem-zsidó környezet is átvette.[forrás?] Smetana így találkozott vele, és beleszőtte „Moldva” című művébe.

Géza Fispán 2018.06.28. 23:08:18

@Ildika: @twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: MENÜ0:00
Izrael himnusza
Izrael nemzeti himnuszának (héberül: התקווה HaTikvá, jelentése: „A Remény”), szövegét 1878-ban Naftali Herz Imber írta, aki 1882-ben érkezett Galíciából Palesztinába.

A zene egy ősi ladinó (spanyol-zsidó) dallam, melyet Samuel Cohen dolgozott fel.[1] Érdekesség, hogy mikor 1492-ben kiűzték a zsidókat Spanyolországból, akkor egy csoportjuk a mai Bulgária területére került, és a dallamot a nem-zsidó környezet is átvette.[forrás?] Smetana így találkozott vele, és beleszőtte „Moldva” című művébe.

Géza Fispán 2018.06.28. 23:09:23

@Maisie MacKenzie: :) :) :) -...és ezt csak úgy magadtól ? :)
süti beállítások módosítása