Juszt, TGM és a szocializmus szabadsága – Ilyen ország pedig nincs CCLIII.
2011. január 24. írta: TuRuL_2k2

Juszt, TGM és a szocializmus szabadsága – Ilyen ország pedig nincs CCLIII.

  Mióta a közelgő orbánfasizmus előszele kiszorította a köztévé főműsoridejéből, Juszt László az ATV-n viszi tovább a Magánbeszélgetést és A TV ügyvédjét. Előbbi műsorában másfél hete Tamás Gáspár Miklós volt a vendége, s ott hangzott el a következő nagyszerű párbeszéd, melyről a Viva la Reagan Revolution mikroblog jóvoltából értesültünk:

  A beszélgetés annyira tartalomdús, hogy érdemes szövegszerűen is megörökíteni:

  Juszt László: Vegyünk egy konkrét példát! Vegyük a médiát! Azt ismerem többé-kevésbé.

  Tamás Gáspár Miklós: Egy kicsit én is.

  Juszt László: Igen. Amikor én 1974-ben elkezdtem dolgozni a Rádióban a Krónikánál és a 168 órában, tulajdonképpen azt csináltam meg, amit akartam. Én már az első nyáron fejre állítottam a Borforgalmi Tröszt vezérigazgatóját, akit ki is rúgtak. Mert lemehetett a 168 órában.

  Tamás Gáspár Miklós: Ilyen lesz. A Borforgalmi Tröszt vezérigazgatóját ezentúl is fejre lehet állítani. Csak a minisztereket nem lehet. Az igazi vezetőket nem lehet.

  Juszt László: Mondom tovább. De lemehetett a 168 órában. Utána megcsinálhattam két olyan anyagot az azt követő 8-10 évben, amire két miniszter ráment.

  Tamás Gáspár Miklós: Ez már nem lesz így. 

  Juszt László: Jó. Akkor valami különbség van. 

  Tamás Gáspár Miklós: Igen, mondom, de ne folytassuk ezt! 

  Juszt László: De még egyet, egyetlenegyet még hadd mondjak! És nem volt azt, hogy a rádió, a televízió, a távirati iroda hírszolgáltatása egy csatornán történjen, és egyformán történjen.

  Tamás Gáspár Miklós: Igen, mégis elég nagy egyformaság volt magától. Azért ne felejtse el, hogy én is éltem akkor, az egy súlyosan cenzúrázott média volt, amelybe hát... Miért kellett nekem a szamizdatba írni? Azért, mert cenzúra volt. Na jó, úgyhogy...

  Juszt László: Ebben mi nem fogunk egyetérteni. 

  Tamás Gáspár Miklós: De miért, nem tény? Hogy a szamizdatba kellett írnia annak, aki őszintén akart írni a politikáról?

  Juszt László: Hát én elég őszintének gondoltam mindig magam. 

  Tamás Gáspár Miklós: Tudom. De ha a határokat be kell tartani, és ügyeskedni kell, az már nem szabadság. 

  Juszt bámulatra méltó zsenialitással mossa össze a szocialista időszak monopolhelyzetben lévő állami televízió- és rádiószolgáltatását a 2011-es, a médiapiac sokszínűségéből adódóan jóval kisebb jelentőségű (nézettségű, hallgatottságú) közszolgálati médiájának helyzetével. Az pedig külön elismerésre méltó, ahogy pont az egykori szamizdat-szerzőt, TGM-et győzködi a szocializmus sajtó- és véleményszabadságáról. 

  Búcsúzóul álljon itt a műsor önmeghatározása: Kérdések és válaszok - látszólag semmi különös. 2 ember beszélget. Mitől lenne ez érdekes? Talán attól, hogy Juszt László szereti és tiszteli azokat, akiket meghív. Ismeri őket. Kíváncsi, de tudja, hol a határ. És mi lenyűgözve hallgatjuk Őket.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr382603239

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Juszt László 2011.01.24. 20:40:36

Igazi nehézsúlyú árokásó, botránygyáros újságíró és perprovokátor. Juszt László a Rádió Krónikában és a 168 órában kezdte karrierjét a szürke Kádár-érában, a Népszavában és a Napkeltében folytatta, majd a Kriminális c. műsorral futott fel igazán a napo...

Trackback: Szabadság.info 2011.01.24. 16:00:18

Előre le szeretném szögezni, hogy ez az írás nem az új média-törvényről szól; írtak arról már elegen az elmúlt hónapokban. Ez az írás a szólásszabadságról szól. Arról az értékről, mely az egyik legszentebb érték egy liberálisnak, melyért ezrek haltak m...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.01.24. 12:22:41

Oda is egy 3 év, a kommunista rendszer bűneinek bagatellizálásáért!

Nem is lenne hülyeség a törvény, ha alkalmazni is mernék/tudnák/tennék...

Mitya Ivanov 2011.01.24. 12:44:00

nagyon jó találat. Juszt kicsit nárcisztikus személyiség, emiatt aztán nem is látja tisztán a dolgokat

Zb74 2011.01.24. 12:57:29

@tölgy: Nagyon ritkán szoktam egyetérteni TGM-mel bármiben is, azt pedig különösen ellenszenvesnek találom, hogy éveken át úgy vette föl (állami) fizetését, hogy filozófiai szakmunkát egyáltalán nem publikált (ha lehet hinni az ezirányú híreszteléseknek, amelyek neten fellelhető publikációós listákon alapulnak).

A fenti párbeszéd azonban azt mutatja, hogy TGM-ben még mindig nagyságrendekkel több emberi tisztesség lakozik, mint Juszt Lászlóban és pályatársaiban, a hetvenes-nyolcvanas évek "sztárriportereiben", akik - pont az ilyen Borforgalmi Trösztök meg hasonlók elleni keménykedés révén - megteremtették a maguk "ellenálló" nimbuszát, a rendszerváltás után pedig erre alapozva tetszelegtek a "független médiaszemélyiség" szerepében - miközben 30 éve is, a rendszerváltás után is, és most is a baloldal szekerét tolják.

Iustizmord 2011.01.24. 13:02:02

@tölgy: te melyik meccset nézed? disztingváljunk már a két fazon közöttt...

amúgy még Fialának kellene csak megszólalnia hogy tökön szúrjam magam.

Pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2011.01.24. 13:02:39

"értesültök"?!
ti nem nézitek az össze Jusztot?!

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2011.01.24. 13:03:11

TGM " a határokat be kell tartani"

igen. és azt, hogy hol vannak/legyenek a határokat ne csipás újságírók mondják már meg.

Iustizmord 2011.01.24. 13:06:55

@Zb74: ellenszenvesnek találom, hogy éveken át úgy vette föl (állami) fizetését, hogy filozófiai szakmunkát egyáltalán nem publikált (ha lehet hinni az ezirányú híreszteléseknek, amelyek neten fellelhető publikációós listákon alapulnak).

hülyeség.

1. vagy híresztelés, vagy tény. az előbbire ne alapozz.
2. TGM intellektusát azért ne vitassuk el. talán (TALÁN!) majd' oly magas mint kedves @tölgy kommentelőnkké. bár hogy a PPKE-n nem tanít, és nem oakeshottiánus, sokat levon TGM munkásságából...
3. ha mindenkin kiakadsz aki kézzelfogható munka nélkül vsz fel pénzt, látogass el a Kossuth tér1-3. szám alatti épületbe, csodákat fogsz látni. bár néhány címet még tudnék adni... Sándor-palota, pl

Bell & Sebastian 2011.01.24. 13:35:54

Amikor a mindent legyőző erő erő áthatolhatatlan akadályba ütközik. :))

A Magánbeszélgetések -Szilágyi volt és hasonló műsorának mintájára- egyszerű, fizetett hirdetés.

Körülbelül ez a különbség egy szocialista riporter és egy liberális interjúalany közt. A kommunista apuka közös, de az örökség elosztása körül azért akadnak anomáliák.

-Akkor volt jobb (nekem), amikor jobban megfizettek. -ez az érvelésük lényege.
A többiek meg le vannak szarva. Szerintem meg ezek, ketten.

pelikán* 2011.01.24. 13:47:05

Vasárnap esti visszafogott TGM kontraTőkéczki ketrecharc megvolt?

www.hirtv.hu/?tPath=/view/videoview&videoview_id=11916

okostojgli (törölt) 2011.01.24. 13:54:14

"mikroblog jóvoltából értesültünk"

Nincs az az isten, hogy a Mandiner időnként ATV-t nézzen?

Gratulálok.

Link Elek 2011.01.24. 14:00:18

lol
Justot meg nezi valaki?
na azok meg is erdemlik.

P.Guszti 2011.01.24. 14:03:58

Óriási tett volt Jusztnak kinyírnia a Borforgalmi Tröszt vezérigazgatóját, miután apja a Kádár rendszer miniszterhelyettese volt.

Dr Kangörény 2011.01.24. 14:11:34

@vero: Hanem ki mondja meg? viktor? Vagy annamária? Vagy te?

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.01.24. 14:20:33

@Samott:
Vélhetően már 2006. szeptember 29-én is az orbánfasiszták baloldali-liberálisoztak az MTI-nél:
mti.hu/cikk/163382/
Mint ahogy 2010. október 16-án is, Vince Mátyás irányítása alatt:
www.hirado.hu/Hirek/2010/10/16/19/Orban_Viktor_demokraturaja_cimmel_kozolt_portret_a_magyar.aspx
2010. szeptember 21-én dettó:
mti.hu/cikk/2010/09/21/az_rsf_csatlakozott_a_le_monde_feljelentesehez_a_megfigyelesi_ugyben-501697

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.01.24. 14:21:32

@okostojgli:
Szinte sosem nézek tévét, ezért a legtöbb tévés tartalomról online áttétellel értesülök.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.01.24. 14:26:49

@TuRuL_2k2:
(Persze szívesen megnéztem volna a korábbi Le Monde említéseket is, ha működne az MTI archívuma, de nem működik:
archiv1988-2005.mti.hu/index.faces )

Tündér_Lala 2011.01.24. 14:30:10

@Zb74:" TGM-ben még mindig nagyságrendekkel több emberi tisztesség lakozik, mint Juszt Lászlóban és pályatársaiban."
Ott a pont.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.01.24. 14:32:49

@Zb74:
TGM művelt és szórakoztató. (És remélem a posztot sem lehet úgy érteni, mintha egy kalap alá venném Juszttal, egyáltalán nem állt szándékomban ilyesmi.)

TCrown 2011.01.24. 14:36:13

@Tündér_Lala: Ott bizony.
És tegyük hozzá, sose szerettem TGM-et, de ezt el kell ismerni. Juszt undorító.

Samott 2011.01.24. 14:38:52

@TuRuL_2k2: biztos most javitjak a hireket... tudod, emeltek a csoki fejadagot. :D

Tündér_Lala 2011.01.24. 14:41:10

@TCrown: Én úgy fogalmaznék, hogy rengeteg dologban nem értek egyet vele, de önmagához többnyire konzekvens és látványos tévedései után az egyetlen aki bocsánatot kért (Montimer ügy).

2011.01.24. 14:45:47

Olyan műsort nézni, ahol Jusztlaci és TGM eszmét cserél? Nem piti mazochizmus...

Publius Decius Mus 2011.01.24. 14:53:07

Két bűnöző beszélgetése. Jusztnak sikerült alulmúlnia TGM-et, igaz, a munkavégzés nélküli zsírosálás az MTA-nál is még mindig erkölcsileg felette van a mutyizásos, orvvadászós, ingatlancsalós ügyeknek.

Jobb szeretném ha verekednének egymással ezek a hazug pojácák a képernyőn, de kegyetlenül.

TCrown 2011.01.24. 14:56:53

Igen, velem meg az a helyzet, hogy TGM számtalan hitét tartom lehetetlenül naívnak, és alapvetően tévesnek. De ebből a riportból látszik, hogy ugyanekkor valahol mégis az igazságot keresi ő, csak - szerintem - torz premisszái miatt torz konklúziókra jut. Ez egy emberi dolog.

Juszt viszont... Én 70-ben születtem, 85 környékén már elég jól láttam, hogy "azt csináltam, amit akartam" az csak akkor igaz, ha azt akart csinálni, amit szabad volt. Vagyis csúsztat, hazudik.

Martian (törölt) 2011.01.24. 15:00:08

Ajrópában megaszondták, hogy a médiának kell a kormányt ellenőrizni és nem fordítva.
De az ilyen Juszt-féle - szinte önálló hatalmi ágat képviselő - médiagenyókat akkor ki fogja ellenőrizni!?

Iustizmord 2011.01.24. 15:01:50

@zulu: amennyiben igaz az a niemand médiaceleb, aki azzal gondolt ütni egyet TGM-en h közölte hogy túl sok idegen kifejezés és ismeretlen német szerző szerepel a szövegeiben.

ben2 2011.01.24. 15:04:38

" Juszt László: Mondom tovább. De lemehetett a 168 órában. Utána megcsinálhattam két olyan anyagot az azt követő 8-10 évben, amire két miniszter ráment.

Tamás Gáspár Miklós: Ez már nem lesz így. "

Ez már 2003 óta nincs így, amikor Gyurcsány sportminiszterként nem bukott meg a naponta felszínre törő korrupciós ügyein.
Az öszödi beszédre meg minden normális demokráciában egy kormánynak kellett volna rámennie. Akkor Juszttal együtt a teljes magyar ballib média azon dolgozott, hogy ez ne történjen meg. Nem kell ahhoz médiatörvény, hogy a politikusok lesz@rják az újságírókat, elég ha kellő mennyiségű véleményformáló magyarázza a feketéről, hogy fehér.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2011.01.24. 15:17:50

@TuRuL_2k2: ez a LeMonde vs MTI cikk valami elképesztő marhaság az egyébként kiváló urbanlegends blog szerzőjétől.

Ha egy hírügynökség megnevezi a lap irányultságát (ami egyébként inkább baloldali, mint liberális), az valójában dehonesztálás, mert a jobboldal szerint a liberális szitokszó, és most a jobboldal van uralmon, és az MTI ezért liberálisozzza a francia lapot... micsoda izzadtságszagú gondolatmenet :DD

wip 2011.01.24. 15:20:27

Már csak azért sem hiszek tGM-nek és jobban szeretem Jusztot, mert egyrészt TGM még önmagának is ellentmond, másrészt Jusztnak van igaza.
Különben meg olyan, hogy teljes sajtószabadság, nem létezik sehol, mert azt már anarchiának hívják.
Hiába mond bármit TGM, én is éltem akkoriban, egyrészt jól éltünk, dolgoztunk, mint az ördög, DE jól éltünk.
Másrészt bárki bármit mond, én az 1980-as évtizedet tartom Magyarország, a magyar kisemberek XX.századi csúcsának, mert dolgoztunk kifulladásig, de volt miért! Gyarapodtunk,ÉLTÜNK.
Az 1989-es életszínvonalat még azóta sem tudjuk megközelíteni sem, a legújabb verzió az, hogy talán 2020-ban.Ez már a 4. időpont.
Biztosan ellentmondanak egy páran, de vegyük észre, hogy én nem a milliomosokból indultam ki, hanem a kisemberekből, akki dolgoznak azóta is.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2011.01.24. 15:35:22

@Iustizmord:

Odaát a Konzervatóriumon épp azt a kommer szöveget nyomja, hogy a filozófusok a nemlétező macska keresése helyett menjenek inkább dolgozni. Itt meg TGM-et védi. Nem érez némi inkoherenciát? Úgy jogdogmatikailag vagy akárhogy? Ha eleve illegitim tevékenység a filozófia, meg marhaság, akkor TGM kapcsán miért nem képviseli ugyanazt a véleményt, mint Mezei interjúja alatt?
Ó igen, a dialektika.

Chicano 2011.01.24. 15:45:38

@wip: "Gyarapodtunk,ÉLTÜNK." Ja, hitelből. Amiket talán még ma is nyögünk.

Én is éltem akkoriban, de veled ellentétbe én nem találtam annyira pozitívnak azokat az éveket. Pedig én is csak egy "kisember" voltam. A puha diktatúra végnapjai voltak, de akkor is egy diktatúra volt.

Pékszakállú Henceg 2011.01.24. 15:46:14

Én eztet nem értem kérem alássan! "Juszt bámulatra méltó zsenialitással mossa össze a szocialista időszak monopolhelyzetben lévő állami televízió- és rádiószolgáltatását a 2011-es, a médiapiac sokszínűségéből adódóan jóval kisebb jelentőségű (nézettségű, hallgatottságú) közszolgálati médiájának helyzetével."
Miért ne moshatná össze??? Soroljuk már fel azokat az elektronikus médiumokat, melyek nem fideszesek: RTL Klub. MSZP-s: NEO FM (bár, még egy-két 20 milliás bünti, és beállnak a sorba), ATV. Fideszes: m1, m2, duna tv, hírtv, echotv, tv2, mr1-2, class fm etc. Tudom, ez még nem elég kiegyensúlyozott, majd akkor lesz az, amikor ezek a mocskos nemfideszesek végleg elhallgatatnak, s a szent NER végre beteljesül: MINDENKI EGYÉRT, S MINDENKI EGYETÉRT!

elizon pucsnik 2011.01.24. 15:54:39

kedves Wip kolléga,akkoriban duplázódott meg az államadósság,ne feledjük...
Azértis mester meg csak mondja nyugodtan a magáét,ott,ahova egyébként is való

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.01.24. 15:55:47

@TuRuL_2k2:

turul, könyörgöm a tendenciát nézd!

"A minta kicsi ugyan, az irány azonban látható: a kormányhoz bevallottan “lojális közszolgálati médium” a honi nemzeti körökben többnyire szitokszóként használt “liberális” jelzővel tompítja a rangos külföldi sajtótermékekben megjelenő bírálatokat (hasonlóképp járt a korábbi “vezető lengyel lap”, a Gazeta Wyborcza is, mely most már többnyire csak “balliberális”-ként szerepel)."

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.01.24. 15:58:19

@mavo:

ja, igen, azt lehagyták, hogy minden más idézet esetében a liberális jelző hogy, hogy nem elmarad.

a kérdés valóban a mintavétel mértéke.

Andal 2011.01.24. 15:59:58

wip:

A '80-as években sikerült megduplázni a magyar államadósságot, 20 milliárd dollár felett volt, az egy főre jutó adósságállomány a legmagasabb nálunk volt a szocialista országok között. Rohadt sikeres évtized volt, össze is omlott a rendszer. Nem baj, Gyurcsányék megismételték a történelmet.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.01.24. 16:06:30

@Publius Decius Mus:

"Két bűnöző beszélgetése."

viktor már bukott egy pert juszttal szemben, csak szólok.

zsebatya 2011.01.24. 16:07:19

@ben2: És már 1998 óta nincs így, amióta egy frissen hatalomba került kormánypárt hivatalosan bejelentette, hogy elődje tagjai ellen közpénzből tiltott és titkos eszközökkel megfigyelést végeztetett, amiből egyetlen szó sem volt igaz. Ezután is rögtön menni kellett volna néhány érintettnek.

Bell & Sebastian 2011.01.24. 16:08:36

@wip: Ezek szerint -körmönfont módon- Juszt a jelenlegi, 1976 -os jövedelmi viszonyokat reklamálja.
Ami mellett ott van még a 97% -os állami vagyonvesztés és a fejenkénti 4 milliós külső-belső adósság. Volt erre nyolc éve, de nem tette.

Arról, hogyan kellene kimászni a gödörből, bezzeg fogalmuk nincs. Így hát szóba sem hozzák.

Tévedés, hogy az agymososandó proletár érdekében emelik itt fel a szavukat! Melyiküknél lenne jobb helyen a megmondás? -ez a vita tárgya.

Mivel egyiküknél sem, nem több ez a beszéd, mint az fingnak kettőbe fűrészelése.

Bell & Sebastian 2011.01.24. 16:10:58

agymosandó/átprogramozandó

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2011.01.24. 16:18:49

@tölgy:

"Juszt TGM harcostársa."

ha ezt komolyan gondolod,
te meg Juszt harcostársa vagy.

Iustizmord 2011.01.24. 16:21:56

@Gabrilo: nocsak, a fogadatlan prókátor.

a filozófia haszontalan egy akármi, gyakorlati szempontból, bár agytornának kétségtelenül hasznos.

ettől még TGM-et mint koponyát tarthatom nagyra , nem feltétlenül egyetértve egyes gondolataival.

az itteni kommentem (azért örülök hogy mintegy életmű szemléled különböző helyeken való megnyilvánulásomat, az NST-n pl sokat kommentelek) tehát az ITTENI kommentem arra vonatkozott, hogy TGM meg juszt intellektusa, 90 előtti tevékenysége oly messze esik mint makó jeruzsálemtől, és nehogy má egyenlőséget tegyünk a kétarc közé. ahogy a nőgyógyász és a strici is puncikkal dolgozik, a kettő messze nem u.a.

és ne magázz, bassza meg, ne magázz.

samba pa ti 2011.01.24. 16:26:47

@wip:

csak ha nem voltál kisz-tag,meg nem tetszett az üzemi négyszög,meg nem azt szajkóztad,amit a hivatalos propaganda,apád-anyád nem volt partizán,vagy munkásőr...
akkor bizony kicsináltak,ellehetetlenítettek.
ahogy jó sándor györgy mondta akkoriban:
egyenlő pályák,egyenlő esélyek....
én kerékpárral megyek!

megint 2011.01.24. 16:27:40

Juszt mindig elsüti ezt a dumáját, szeret nosztalgiázni , csak azt felejti el, hogy nem mindenki tehette meg amit ő és társai, vannak akik nem akartak térdelni. Sok régi "művész" mondja ugyanezt, nem tudják felfogni, hogy ők egy szűk csoportba tartoztak és a színfalak mögött ment a szívatás, könnyen volt juszt őszinte, hiszem egy dumát fújtak a párttal, próbált volna meg 56 kapcsán forradalomról beszélni(ahogy más megtette, le is tiltották, pedig ő igazi művész volt nem mint a többi ingyenélő), mindjárt kiderült volna , hogy micsoda demokratikus szervezet volt a média, nyilván ezt nem tette hiszen szerinte az ellenforradalom volt ahol nyilasok estek a hazának és ártatlan ávosoknak.

val 2011.01.24. 16:32:24

@TaTa86.:

"Oda is egy 3 év, a kommunista rendszer bűneinek bagatellizálásáért!"

Ehhhehehe Ez jó volt. És milyen igaz.

Lumieres 2011.01.24. 16:34:45

Az hogy a 70'es években Juszt csinálhatta az oknyomozó riportokat és de facto nem "baszogátták", de jure még megtehették volna...

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2011.01.24. 16:39:21

@Iustizmord:

Ühüm.

lássuk:
"3. ha mindenkin kiakadsz aki kézzelfogható munka nélkül vsz fel pénzt, látogass el a Kossuth tér1-3. szám alatti épületbe, csodákat fogsz látni. bár néhány címet még tudnék adni... Sándor-palota, pl"

Ez azt jelenti, hogy meg nem nevezett lenyúlások, illetve kézzelfogható munka nélküli pénzfelvételek semlegesítenek másokat? Ha a filó hasztalan, akkor TGM vagy Heller vagy bárki más pénzfelvétele ugyanúgy jogtalan, mint az emlegetett kossuth tériek.
Nos?

Lumieres 2011.01.24. 16:45:10

atv.hu/videotar/20110124_a_mediatorvenynel_sokkal_sulyosabb_dolgok_tortennek_hazankban

Ma is TGM volt az atv-n.
TGM szerint politikai okokból bocsájtják el emberek százait és a magyar értelmiség ellen frontális háború folyik.

Téglagyári Megálló 2011.01.24. 16:50:08

Az a baj, hogy még mindig a szocializmusból ittmaradt újságírók az újságírók és megmondók.

Lumieres 2011.01.24. 16:53:41

@Téglagyári Megálló: A fő baj az, hogy a kormányunk is a szocializmusból itt maradt és abban felnőtt sz@rháziakból áll.

pannonfunk 2011.01.24. 16:56:08

Jusztnak leszólt az egyik elvtárs, hogy összeveszett a Borforgalmi Trösztös elvtárssal, csinálja már ki egy riportban. Megcsiálta, most meg eladja itt, mint az akkori szólásszabadság alátámasztását. broáf...

Lumieres 2011.01.24. 17:01:52

@pannonfunk: Ez tényleg lehet oknyomozás. De nem ez a lényeg. Azt nem lehetett leírni, hogy plurális nyugati mintájú demokráciát akarunk. A rendszer ALAPJAIT nem lehetett újságíróként bírálni. Az alsóbb szinteken eldolgozgattak a zoknyomozó újságírók. De nem lehetett SZABAD VÁLASZTÁSOKAT követelni.

Lumieres 2011.01.24. 17:09:11

Azt megértem, hogy Juszt nosztalgiázik a 70'es évekről... Fiatal pályakezdő... Ameddig a szeme ellátott addig hallathatta a hangját. A borforgalmiig ellátott, de a rendszerszintű kritikát nem tudott megfogalmazni... Ha megtudta volna írni a szocialista rezsim rendszerszintű kritikáját, azonnal beleütközött volna a betonfalba és érezte volna hogy a rezsim ezt már nem engedi... A sarki csemegebolti állapotokról és az okokról lehetett írni, de magáról a lassan korhadó szocializmusról nem volt szabad leplezetlenül írni.

bbelizar 2011.01.24. 17:12:11

@wip: Olyan nagyon jó évek voltak, hogy még az unokád is azért fog koldusállamban élni, mert az akkori kölcsönöket fizeti vissza.

Mellesleg, ha az ilyen Juszt-féléket látom, egy kicsit könnyebben megbocsájtok magamnak, hogy Orbánékra szavaztam.

Lumieres 2011.01.24. 17:13:10

És sajnos ez van most is... Abban egyetértek TGM-el, hogy ez mégis valami új szisztéma.
Ami kormányzati bénázásnak és ügyetlenségnek tűnik, az egy másik szemszögből teljesen logikus. Amit nem értesz demokrata szemszögből, próbáld meg a rezsim szemszögéből értelmezni.

Lumieres 2011.01.24. 17:14:41

@bbelizar: Én azt gondolom, hogy nincs abba semmi rossz, hogy rájuk szavaztál... Az viszont BŰN ha azóta nem bántad meg...

ROBERTO 2011.01.24. 17:33:28

@Lumieres: Pedig csak egyszerű sikkasztás folyt, a filozófusok eltapsolták a más célú kutatás-fejlesztés pénzeket. Ehhez megvolt az állami kapcsolatuk.

Mindet sittre kell vágni, a filoszokat (TGM említi így őket) és az ex állami vezetőket is!

ROBERTO 2011.01.24. 17:34:55

@vero: Ennek ellenére jogot formálnak rá, mert nekik mindent szabad, legfőképp hazudozni, rágalmazni és félretájékoztatni.

Iustizmord 2011.01.24. 17:49:21

@Gabrilo: terelsz, mellébeszélsz, és belemagyarázol olyasmit a kommentembe, ami nincs benne.

nem, ha más (is) lop, az én lopásomat nem jusztifikálja. dztet leszögezhetjük, evvan.

SZEMÉLY SZERINT leszarom hogy a filoszok hogy brusztolnak egymás közt a pozícióért meg a léért, vihar a biliben amúgy, csak az nem tetszik hogy ehhez IS a regnáló hatalom arcoskodást mellékel. pl hogy TGM NYELVVIZSGÁVAL nem bír.

az én állításom (figyelj, mókuci, nem lesz nehéz): TGM semmilyen szempontból =/= Juszt, helyesebben TGM > 100000 x Juszt

már ami az intellektusukat illeti.

juszt magát és tgm-et tkp egy szintre állította be, amit alepvetően tévesnek tartok (mint egérke és elefánt a hídon: hallod hogy dübörgünk?) márcsak azért is mert tgm 90 előtt tényleg szamiszdatban tolta, juszt meg a biztonsági szelep (blowdown valve, ún.) volt amin a rendszer feszültségét leeresztették, két termelési riport között.

ennek semmi köze sem a filozófusok társadalmi hasznához, de még ahhoz sem hogy a parlamentben is ülnek senkiházi munkakerülők, nincs összefüggés ugyanis.

te meg jössz és belemagyarázod a semmit....

Iustizmord 2011.01.24. 17:54:14

@Lumieres: A fő baj az, hogy a kormányunk is a szocializmusból itt maradt és abban felnőtt sz@rháziakból áll.

vitatkozom. szíjjártó péter pl már az új, nyugatos, demokrata, kapitaéista irányvonalat képviseli, azt tanult, azon szociaéizálódott.

Lacc78 2011.01.24. 18:01:47

"Juszt László: Igen. Amikor én 1974-ben elkezdtem dolgozni a Rádióban a Krónikánál és a 168 órában, tulajdonképpen azt csináltam meg, amit akartam. Én már az első nyáron fejre állítottam a Borforgalmi Tröszt vezérigazgatóját, akit ki is rúgtak. Mert lemehetett a 168 órában."

Próbáltad volna megkérdezni, hogy "mit keresnek még nálunk a szovjet csapatok?"...

Amúgy mi a tököm volt az a borforgalmi tröszt?

Bell & Sebastian 2011.01.24. 18:26:36

@Lacc78: Nagykereskedő -származásúak fészke, akik külföldön eladták a borhamisító -származásúak lőréjét. Aztán időnként a valódi bort termelők fellázadtak, de visszaállt a régi rend. Kozmikus Eónokon átívelő történet ez, még ma is tart. :)

Arp1 2011.01.24. 19:01:43

Just már rég nem érdekes, viszont TGM is kezdi elhasználni magát. Tud ám vérbevágóan beszélni, az tény, de láttam én is egy műsort média-törvény ügyben vele, és azon felül hogy két egyértelműen valótlan kijelentése is volt, volt egy elég durva kijelentése, kb ez: "engem nem érdekel Európa, sőt én utálom Európát". Baloldaliként ez hiteltelenné teszi, de úgy is mint a jobboldal kritizálója.

Iustizmord 2011.01.24. 19:06:14

@Bell & Sebastian: kivételesen: :DDDDD

elfelejtette 2011.01.24. 22:04:31

Juszt Laszlo igazi hos. Egyebkent nyilvanvalo, hogy a mediatorveny a hetvenes eveknel is rosszabb alapotokat fog eredmenyezni, megmondta a grinpisz is.

2011.01.25. 02:50:53

Milyen sok múlik a kereten, ugye? Juszt mellett még TGM is szimpatikusnak tűnik. De csak ott.

marós 2011.01.25. 06:14:41

Médiaterroristák kicsit nosztalgiáztak, kicsit belemartak az új kormányba, érzik hogy a számukra olyan kevező létforma kezd beszükülni, és talán véget is fog érni.

cutcopy 2011.01.25. 07:01:04

"Én már az első nyáron fejre állítottam a Borforgalmi Tröszt vezérigazgatóját, akit ki is rúgtak. Mert lemehetett a 168 órában"

Csak nem lenyomoztatta nyugati kapcsolatait?

VoLk&StRoY 2011.01.25. 09:04:47

Én bírom a Jusztot, mint "tévé ügyvédje", de a 70-es évek sajtószabadságát bizonygatni, morbidban naiv! TGM-et pedig zsigerből "kerültem", de mostanában beleszaladtam egy-két nyilatkozatába, és meg kell hagyni, összeszedett, logikus, és a véleményemmel is egyező következtetéseket von le mostanában a jövendő politikai történéseivel kapcsolatban (bár kissé lírai a csóka!).

Valandil 2011.01.25. 09:22:54

@TCrown: Nem hazudik. Juszt nem a rendszer kiszolgálója volt, hanem maga rendszer. A szüleivel együtt.
Ők voltak a még egyenlőbbek.

tewton 2011.01.25. 10:17:25

arokaso.blog.hu/2008/07/24/juszt_laszlo_1#more583770

"Haverja, Dr Kende Péter csatornaíró A Viktor c. lejárató könyvének botrányosra sikerült promóját is elvállalta az ATV-n, a Magánbeszélgetések nevű műsorában. Az ATV Sajtóklubja mellett Szekeres Imre MSZP-s politikus kampányturnéján is szerepelt. Kedvenc védekezése ha pártpropagandával vádolják: "Én nem vagyok tagja egyik pártnak sem.""

a kommentek is érdekesek.
"Juszt László apja nagykövet volt a Kádár-érában, Hornnal jól ismerték egymást."

betyár (törölt) 2011.01.25. 10:22:21

Érdekes, hogy nem olvasom a vincentesek juszt-fikázását sehol. Harcostársat nem bántanak?

Nyilván azért hozta le Juszt borzalmasan kritikus riportját 1974-ben a 168 Óra, mert a szintén roppant rendszerkritikus Ipper Pál volt a főszerkesztő:))

tewton 2011.01.25. 10:57:31

@betyár:
nem lehet, hogy a juszt-fikázás esetleg valahol antiszemitizmus?
ez érthetővé tenné :)
süti beállítások módosítása