Kommentszűrés
’11 jan
2
18:01

Régi bakancs - 50 éves a Renault 4

Írta: Redakció

  Szilveszterre mindenki a legszebb cipőjét készíti elő, miközben a jól bevált téli lábbelink egyedül szomorkodik otthon. Mi azonban egy határozott mozdulattal letöröljük a port a Renault 4-ről, méltóképpen ünnepelve e különleges típus 50. születésnapját, amely a harmadik legnagyobb példányszámú autó volt a Volkswagen Bogár és a Ford Model T után. 1961 és 1994 között 8 135 424 gördült le a szalagokról világszerte. A kínos pillanatok között talán a beceneveket említhetjük, az olaszok „Békának”, a finnek „Cseppnek”, a spanyolok „Négy Doboznak” becézték, nálunk a „Bakancs” a legelterjedtebb megnevezése.

  Amerikai álom után az európai valóság autója - a Renault 4 sztorija az Autóteszten.

Címkék: autó autóteszt renault 4

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr1002552659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tevevanegypupu 2011.01.02. 19:14:38

I-ma-dom. Itt meg sok van beloluk, tunderiek es gurulnak-gurulnak meg ugy is, ha neha csak a festek tartja ossze oket.(-:

triumphator · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2011.01.02. 21:05:52

volt egy ilyenem a 90-es évek elején, tüchtig osztrák papírokkal. a tulaj itt hagyta nekem, mert olyan tré volt, hogy nem akarta már hazavinni. még eljárkáltam vele két-három hónapig, osztán rendszám vissza tulajnak, autó meg kuka. jó nem volt, de legalább gurult.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.01.02. 21:15:09

az ember nem vesz francia autót

tyto 2011.01.02. 21:16:37

nekem sokáig volt ilyenem. a nyitható tetejű változat. nagyon szuper autó volt. esernyőváltó, és hihetetlen rugózás. csak a szerelők utálták.

Alfőmérnök 2011.01.02. 22:47:42

@tyto: Húúú, akkor te nem csak szép vagy, hanem gazdag is?

Hintz ezredes 2011.01.03. 01:29:28

@tesz-vesz: A francia meg nem gyárt autót. Arra csak a németek képesek.

Horgos Eszter · http://tamadohattyu.blog.hu/ 2011.01.03. 08:46:33

első autóm. imádtam! sok szart tákoltak már a franciák, de ezt valahogy eltalálták. meg az R5 alpine turbo-t. meg az R Alpine-t.

nénike · http://mandiner.hu 2011.01.03. 10:04:37

@tesz-vesz:

Ha csak az nem egy 2CV6 legenda.

tyto 2011.01.03. 11:27:52

@Alfőmérnök: miért lennék gazdag, ha tökrégen volt renault4-esem? nem értem......attól még hogy magyarországon nem vagyok hajlandó tömegközlekedni, még nem hinném hogy gazdag lennék. inkább csak undorodom.

tyto 2011.01.03. 11:34:31

@Hintz ezredes:

egymás után volt bogárhátú VW-m, meg renault 4-esem. ennek a két kocsinak a különbsége majdnemhogy modellezi a franciák meg a németek különbségét. én mind a kettőt bírtam. de ha választanom kellene közülük, a renault mellett döntenék. szellemesebb, érdekesebb, könnyedebb. azóta is renault-m van. vagy hondám. én pont a német autót nem bírom. robusztus, funkcionális. unalmas. megbízhatónak megbízható a francia meg a japán is. nekem semmi különbség nem volt ezen tekintetben köztük.

Tehetetlen Dodó 2011.01.03. 12:51:29

Majdnem R4-est vett néhai atyám 1971-ben. Bár én lelkesen támogattam az ötletet, egy apró hátrány miatt nem lett ilyen kocsink: annak idején 4 személyre vizsgáztatták. Így lett a családnak Fiat 850-ese, mert ezt, bár hajszállal sem volt nagyobb, mint az R4, sőt, csak kétajtós volt, valamilyen rejtélyes oknál fogva 5 személyre vizsgáztatták. (Jó kis fürge kocsi volt amúgy, kár, hogy 13 év alatt háromszor rohadt ronggyá a karosszéria).

tyto 2011.01.03. 13:44:43

@Tehetetlen Dodó:
pechetek volt. mert volt az r4-nek egy 1300-as nagyobb motorú változata, amit 5 személyre vizsgáztattak. ti akkor egy 1100-ast néztetek ki.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.01.03. 13:49:54

a műkörmös autós magazinja. érdekes. :)

Tehetetlen Dodó 2011.01.03. 14:08:07

@tyto: Nem pechünk volt, hanem akkor nálunk csak a 850-es változat volt kapható, 27 lóerős motorral, 82.000 forintért!
Mondjuk ez volt a másik ok a Fiat mellett: az 34 lovas volt, meg "csak" 76.000-be került.

Tehetetlen Dodó 2011.01.03. 15:05:25

@Elpet: Nagybátyámnak 1960-ban még 600-as Zastavája volt, libakergető ajtóval.

www.google.hu/imgres?imgurl=http://img.rtvslo.si/upload/avtomobilizem/p8152237_show.jpg&imgrefurl=http://www.rtvslo.si/zabava/avtomobilizem/obujanje-spominov-na-romantiko/176319&usg=__36y70MDyE_BnZeYyxzskBEunHHg=&h=450&w=600&sz=72&hl=hu&start=25&zoom=1&tbnid=TW2vC0WM_K9aRM:&tbnh=135&tbnw=214&prev=/images%3Fq%3Dzastava%2B600%26um%3D1%26hl%3Dhu%26newwindow%3D1%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:hu:official%26biw%3D1194%26bih%3D882%26tbs%3Disch:10%2C835&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=894&vpy=347&dur=132&hovh=194&hovw=259&tx=115&ty=115&ei=6tYhTeXiLsHKswbRmeGADQ&oei=Y9YhTfDnNNSp8QOLxuWDBw&esq=2&page=2&ndsp=25&ved=1t:429,r:14,s:25&biw=1194&bih=882

www.google.hu/imgres?imgurl=http://www.carandclassic.co.uk/uploads/cars/fiat/988806.jpg&imgrefurl=http://www.carandclassic.co.uk/car/C122371/&usg=__3CR640GISUfITozNXx3j9zmYFPQ=&h=375&w=500&sz=29&hl=hu&start=25&zoom=1&tbnid=YYX1x2PZlcRjXM:&tbnh=135&tbnw=188&prev=/images%3Fq%3Dzastava%2B600%26um%3D1%26hl%3Dhu%26newwindow%3D1%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:hu:official%26biw%3D1194%26bih%3D882%26tbs%3Disch:10%2C721&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=745&vpy=598&dur=1878&hovh=194&hovw=259&tx=159&ty=109&ei=6tYhTeXiLsHKswbRmeGADQ&oei=Y9YhTfDnNNSp8QOLxuWDBw&esq=2&page=2&ndsp=25&ved=1t:429,r:18,s:25&biw=1194&bih=882

De aztán nagyot lépett előre: 61-ben vett egy igazi Octaviát.

www.google.hu/imgres?imgurl=http://gordon.nolblog.hu/files/Szoc.%2520kocsik/skoda%2520octavia%25201.jpg&imgrefurl=http://gordon.nolblog.hu/archives/2010/03/&usg=__-frhAV_B5cUpSiN628kfHnG7BCs=&h=375&w=500&sz=168&hl=hu&start=125&zoom=1&tbnid=ak0cxO016C1ykM:&tbnh=135&tbnw=187&prev=/images%3Fq%3Doctavia%26um%3D1%26hl%3Dhu%26newwindow%3D1%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:hu:official%26biw%3D1194%26bih%3D882%26tbs%3Disch:10%2C4199&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=530&vpy=332&dur=2568&hovh=194&hovw=259&tx=85&ty=97&ei=b9chTdL6J4L2sgbyj43cDA&oei=VdchTYPlKdC28QOWjsGDBw&esq=6&page=6&ndsp=25&ved=1t:429,r:22,s:125&biw=1194&bih=882

Hű, de hosszú linkek!

kszabo 2011.01.03. 15:16:39

Itt az R4 gépkönyve - autobook.yolasite.com/index/renault-4-service-manual
Tkp mint az R16 kistestvére, mindent bemutatott, amit ma modern autónak nevezhetünk. Sőt emlékeim szerint mind a 4 kerék független felfüggesztésű volt torziós rugózással. Maga torziós rúgó egy pofon volt a járműiparnak, mivel egy lapos vas volt a két végén átfúrva, ellentétben az akkori finombordázott hengeres rúgócsodákkal. Üdv

Tehetetlen Dodó 2011.01.03. 15:47:23

@kszabo: És hozzá kell tenni, hogy miután a hátsó torziós rugók hosszanti irányban egymással párhuzamosan voltak elhelyezve, a kocsi két oldalán nem ugyanakkora volt a tengelytáv: a jobb oldalon 48 mm-rel hosszabb.

tyto 2011.01.03. 16:21:45

@Tehetetlen Dodó:

igazad van. volt még 850-es is. én használtan vettem már, nem is emlékszem mennyiért. de állatira bírtam. mivel teljes tetőhosszban nyitható, ún targatetős volt, az összes ismerős megtalált ha valami nagyot kellett szállítani. hol lombos fát, hol hatalmas ikea szekrényt hurcoltunk benne. emellett valami rettenetes világoszöld színe volt. a legkreatívabb kocsim volt, ez tény. már ha van ilyen :))

tevevanegypupu 2011.01.03. 23:41:54

R4-unk sosem volt sajnos, de Fiat 850 meg VW bogarhatu igen. Oket is i-ma-dom! Ja igen, a 2CV is!!(: