Kommentszűrés
’10 okt
26
11:06

Elfogták az ámokfutót

Írta: dobray

  1990. október 26., péntek, 11:06 - Tíz óra körül egy piros Lada személygépkocsi erőszakosan áthatolt a Margit híd előtti zárókordonon, miközben két gyalogost elütött. A Lada Budáról Pestre haladt és a taxisok megkísérelték megállítani, de ez nem sikerült. Értesítették a rendőrséget, és a megadott rendszám alapján egy motorosrendőr elfogta Keresztes Tibor budapesti lakost, aki az ON 26-26 rendszámú gépkocsit vezette. Az elkövetőt a helyszínre érkező rendőrjárőr az ügy további kivizsgálása céljából előállította. (MTI)

  Taxisblokád, második nap, 1990. október 26., péntek délelőtt: és lőn káosz és egyet nem értés. A rendőrség nincs a helyzet magaslatán, a taxisok helyett Keresztes Tibor állampolgárt büntetik meg, az ügyészség szerint nem az ő dolguk ez az egész.

  Rendőrök védik a metrót, nincs kenyér szegeden.  Percről-percre válogatás az MTI archívumából, a korabeli lapok: a Népszabadság, a Népszava, a Magyar Hírlap, a Magyar Nemzet és az Esti Hírlap hasábjain megjelent cikkekkel, fotókkal illusztrálva. 

  09:12: Taxis tiltakozás - Országos helyzetkép

  Az ország nagyobb városainak többségében megbénult a forgalom pénteken a reggeli órákban. A főváros környékén a bevezető útvonalak közül a 70-es út érdi szakaszára magánfuvarozók, taxisok, illetve munkagép-tulajdonosok vonultak ki járműveikkel s rövid idő alatt teljesen megbénították a forgalmat. Hasonló helyzet alakult ki a Szentendrére vezető 11-es út egyes szakaszain. A 2-es úton, illetve az M-3-as Budapestről kivezető szakaszán a reggeli órákban még zavartalan volt a forgalom, ám a főváros centrumában már - az Árpád híd lezárása miatt - összetorlódtak a járművek.

  Békésben már éjfélkor megkezdődött a taxisok forgalomlassító akciója, illetve forgalomkorlátozó sztrájkja. Négyszáz magán-személyfuvarozó pénteken reggelre lezárta a városokból kivezető utakat, csupán a mentőket és a tűzoltókat engedték át, illetve óránként 5-10 percre megnyitották a torlaszokat, ám ez nem javított számottevően a forgalmi helyzeten. A közlekedők úgy igyekeznek célba érni, hogy a földutakon kerülik meg a taxisok úttorlaszait, így Békésben az országutakon majdnem a megszokott mértékű a forgalom. Csatlakozott a taxisok megmozdulásához Békésben a kisiparosok érdekvédelmi szervezete, a KIOSZ is, és több helyen a nagyüzemi gazdaságok mezőgazdasági erőgépei is részt vesznek az utak elzárásában. A taxisok szószólói elmondták: addig nem hajlandók abbahagyni megmozdulásukat, amig a kormány vissza nem vonja a benzinár emelését elrendelő határozatát.

  A szolnoki Tisza-hídon is leállt a forgalom reggelre a taxisok és a teherfuvarozók demonstrációjának következtében. A városban teljes a csend, minden kocsi áll, a nagyforgalmú 4-es úton Abonyig ért a kocsisor a kora reggeli órákra. Bács-Kiskun nagyvárosaiban a taxisok és a tiltakozó akcióhoz csatlakozók szinte teljesen megbénították a távolsági forgalmat. Kecskemét valamennyi főútját lezárták a teherfuvarozók, a személyszállitó gépjárművek tulajdonosai. A benzinár emelés ellen tiltakozók demonstrációjának következtében a megyeszékhely mind a négy bevezető útja előtt kilométeres hosszúságban sorakoznak a járművek. Kiskunfélegyházán a Szeged felőli közlekedést, Kalocsán, Kiskunhalason egy-egy fűutat zártak el, Baján a Duna-híd forgalmát bénították meg. A tiltakozó mozgalmat szervezők csak a megkülönböztetett jelzéssel haladó járműveket engedik át.

  Hasonló a helyzet Székesfehérvárott, ahol a közlekedési ipartestület kezdeményezésére reggel 6 órától 400 taxis és 400 teherfuvarozó zárta le a közlekedési csomópontokat, és csatlakozott hozzájuk a vállalati gépkocsivezetők és magánautósok sokasága. A kritikus helyzetben a sztrájk szervezői próbálják elérni, hogy a tűzoltó és mentő járművek átjussanak a torlaszokon. Tatabánya hermetikusan lezárt város. Nemcsak a főútvonalakon, hanem a város belső utcáin is leállt a forgalom, s a tömegközlekedés - a Vértes-Volán - autóbuszait sem engedték ki a végállomásokról. Lezárták a város minden bevezető útvonalát Kaposvárott, s ugyanez a helyzet Salgótarjánban is. Mindkét városban áll a közlekedés. Csak a megkülönböztető jelzéseket használó járműveket engedik át a tiltakozók az Eger határában emelt úttorlaszokon, s a belvárosban is nagy a torlódás. Áll a forgalom Gyöngyösön a 3-as számú főközlekedési út városon áthaladó szakaszán is. A zalaegerszegi magánfuvarozók fél 1O-re hírdettek találkozót a sportcsarnokban, s akkor döntik el, milyen demonstrációt szerveznek, egyelőre tehát itt nincs fennakadás a közlekedésben.

  09:21: Folynak a tárgyalások a kormány és a taxisok képviselői között

  Pénteken reggel 8 órakor kezdődtek meg a tárgyalások a kormány tagjai, valamint az utakat elzáró, a drasztikus benzinár emelést sérelmező magánfuvarozók képviselői között. A megbeszéléseken a kormányt Horváth Balázs belügyminiszter, Bod Péter Ákos ipari és kereskedelmi miniszter, Siklós Csaba közlekedési és hírközlési miniszter képviseli. A másik oldalon Nagy Sándor, a MSZOSZ elnöke, valamint öttagú szakszervezeti küldöttség ül. Ugyancsak részt vesznek a megbeszéléseken a taxisok érdekképviseleti szervezetének megbízott küldöttei. Egyelőre csupán annyit tudni a tárgyalásokról, hogy hamarosan befejeződnek, s ezt követően Nagy Sándor részletesen tájékoztatást ad a történtekről.

  09:45: A közszolgáltató ügyeletek jelentik

  Budapesten a taxissztrájk miatt kialakult helyzetben végzett munkájukról érdeklődött az MTI munkatársa a közszolgáltató intézmények központi ügyeletein. Elmondották, hogy a megkülönböztetett jelzést használó mentők, tűzoltók, víz-, gáz-, és telefonszerelők járműveinek általában útat nyitottak a taxisok, de az átkelés a hidakon így is nagy nehézségekbe ütközik. Ezért a mentők központi ügyeletének kérésére a Fővárosi Tanács hozzájárult ahhoz, hogy Budán a János kórház vegye át a baleseti ügyeletet. Hasonlóképpen a Fővárosi Vízművek is úgy szervezte meg hibaelhárítási munkáját, hogy a hidak használata nélkül oldják meg a feltétlenül szükséges javításokat külön a budai és külön a pesti vízszolgáltató üzemek szerelői. A MÁV központi ügyeletétől kapott tájékoztatás szerint a vonatok zavartalanul közlekednek, de Dombóváron, Debrecenben, Nyíregyházán és más nagy városokban is az a gond, hogy a taxisok elállják az útat a vasúti átjárók, gyalogos aluljárók előtt, így akadályozva az utasforgalmat.

 09:48: Taxis tüntetés: nem az ügyészség dolga

  A taxis demonstrációval kapcsolatos intézkedésekre a rendőri szerveknek van joguk - adott tájékoztatást az MTI érdeklődésére pénteken délelőtt Nyíri Sándor, a Legfőbb Ügyész helyettese. A jogi szakember kifejtette: a gyülekezési jogról szóló törvény szerint a tüntetéseket előzetesen a területileg illetékes rendőrségen kell bejelenteni, s a kapitányságok vezetői tilthatják meg a demonstrációkat - például akkor, ha azok akadályoznák a közlekedést. (A taxisok képviselői most valószínüleg nem jelentették be időben akciójukat.) Nyíri Sándor a tudósító kérdésére válaszolva azt is elmondta: a taxis tüntetésre a sztrájktörvény rendelkezéseit nem lehet alkalmazni, hiszen túlnyomórészt önálló vállalakozókról van szó.

  09:49: További információk a kormány és a magánfuvarozók közötti tárágyalásokról

  László Balázs kormányszóvivő péntek délelőtti sajtótájékoztatóján - amelyen elsősorban a miniszterek tanácsának csütörtöki ülésén történtekről volt szó – további információkat közölt a kormány és a magánfuvarozók között jelenleg folyó megbeszélésekről. Elmondotta: véleménye szerint a kormány nincs abban a helyzetben, hogy az üzemanyagár-emeléssel kapcsolatos intézkedését visszavonja. Arra figyelmeztetett, hogy a környező országokban, így Csehszlovákiában és Bulgáriában már korábban hasonló mértékben emelték a benzin fogyasztói árát. Ennek ellenére mindkét országban - a szovjet olajszállítások jelentős csökkenése következtében - csak nehezen tudják biztosítani az ellátást. Magyarországon a kormány minden erőfeszítést megtesz annak érdekében, hogy zavartalan legyen az ellátás, s ezért növelte az olaj beszerzéseket dollárért. Amennyiben továbbra is a világpiaci ár alatt maradna a benzin ára, nem lehetne biztosítani a szükséges ellátást Magyarországon.

  09:57: Rendőrségi erőfeszítések a közlekedés normalizálására

  Barna Sándor, Budapest rendőr-főkapitánya pénteken délelőtt tíz óra körül a Magyar Távirati Irodának elmondotta: elkészítették azt az intézkedési tervet, amelynek célja, hogy helyreállítsák a fővárosban a normális forgalmat. Elsősorban a legfontosabb főútvonalakon, a kulcsfontosságú csomópontokon kívánják megszüntetni a taxisok által képzett forgalmi akadályokat. Ehhez megfelelő rendőri erővel rendelkeznek. Barna Sándor kifejtette, hogy a magánfuvarozók cselekménye több jogszabályt is sért, így a tervezett rendőri beavatkozás mindenképpen jogszerű. A kidolgozott intézkedésekkel a belügyminiszter is egyetért. Amennyiben parancsot kapnak - ez függ a magánfuvarozókkal folyó tárgyalások eredményétől -, azonnal akcióba lépnek.

  10:24: A Népjóléti Minisztérium azzal a kéréssel fordul a járművezetőkhöz, hogy a betegek és a sürgősen operálandók érdekében engedjenek szabad utat a mentőautóknak akkor is, ha éppen nem szállítanak beteget.

  Budapesten kritikussá vált az Országos Traumatológiai Intézet helyzete, mert a műtétekhez szükséges vérkészítmények és steril anyagok szállítása Budáról Pestre majdhogynem lehetetlen. A Népjóléti Minisztérium számít az emberek segítőkészségére és megértésére annak reményében, hogy Kecskeméten, Békéscsabán, Miskolcon és Szegeden is megnyílnak az utak a műveseállomások és más gyógyintézmények megközelítésére. A minisztérium kéri: fogadják el a magánautókon közlekedő orvosok és egészségügyi dolgozók alkalmilag készített megkülönböztető jelzését - a fehér kendőket, vöröskereszteket - hadd jussanak el a lehető leggyorsabban.

  10:32: A főváros több pontján tűntek fel a légtérben pénteken délelőtt rendőrségi helikopterek.

  Mint a BRFK illetékesei az MTI-nek elmondták: a taxis-demonstráció okozta közlekedési bénultság megszüntetését célzó intézkedési terv alakításához szükséges megfigyeléseket végzik a szakemberek. A rendőrség légi járműveinek segítségével térképezik fel a várost, hogy tájékozódjanak azokról a pontokról, amelyek felszabadítása a legsürgetőbb.

  Scytheee khm, határozott kommentje a YouTube-on:

  "Etetik szegény taxisokat mert nincs kenyér, mi ? Azért nem volt kenyér mert ezek a rohadékok nem engedtek át senkit, még a lisztszállító teherautókat se!!! Emlékszem, két órát álltunk sorban apámmal az egyik helyi pék előtt többszázadmagunkkal, azért ketten, mert helyben sütötték annyi lisztből amennyit mégis tudtak szerezni és minden ember csak egyet vehetett! Azt se tudtuk, lesz-e holnap ? Ezt az egészet a szadesz szervezte különben, azóta hol vannak a taxisok ? Hogy rohadna meg mind."

  11:02: Nem jött még létre megállapodás a kormány és a taxisok közötti megbeszéléseken.

  Horváth Balázs belügyminiszter - aki Antall József távollétében kormányfői teendőket lát el - közölte: déltől kezdve megkísérlik a hidakat felszabadítani, a normális közlekedési rendet helyreállítani, s ehhez megvannak a törvényes eszközeik. Reményét fejezte ki, hogy a taxisok érdekképviseleteinek vezetői ebben partnerek lesznek. A Népjóléti Minisztérium felhívásában arra kérte a demonstrációban résztvevőket, hogy segítsék az egészségügyi dolgozók tevékenységét, engedjék útjukra a vért, és vérkészítményt szállító autókat. Ennek ellenére a belügyminiszter beszámolt arról, hogy percről percre rosszabb a helyzet a fővárosban, a csepeli HÉV nyomvonalát eltorlaszolták, a tömeg hangulata egyre agresszívabb, már a mentőket sem engedik tovább, s egy rendőrt is bántalmaztak. A Belügyminisztérium arról értesült, hogy a metró forgalmának megbénítása is várható. A taxisok ugyanakkor továbbra is fenntartják követelésüket: legalább hétfőig függessze fel a kormány az új benzinárakat. Ezzel egyidejűleg folytassanak tárgyalásokat arról, hogy a váratlanul bejelentett üzemanyag áremelések ellentételezésére milyen lehetőség nyílik.

  Bod Péter Ákos ipari és kereskedelmi miniszter az áremelés váratlan bejelentését azzal indokolta, hogy a kormány el akarta kerülni a spekulációs célú felvásárlásokat. Az ország üzemanyagtartalékai a korábbi 9 napról - ami egyébként igen kevés - az utóbbi hetekben 2-3 napra csökkent. Amennyiben jelentősebb felvásárlás kezdődött volna meg, az ország helyzete katasztrofálissá vált volna.

  11:03: Az SZDSZ nyilatkozata

  Az SZDSZ ügyvivői testülete felkérte a Magyar Távirati Irodát és a tömegtájékoztató szerveket az alábbiak közlésére: Az SZDSZ ügyvívői testülete elítéli, hogy a kormány erőszak alkalmazását helyezte kilátásba a szorító intézkedések elleni tiltakozó blokád felszámolására. A kialakult helyzetet kizárólag tárgyalások útján szabad rendezni. A SZDSZ Szombathelyre meghirdetett országos küldöttgyűlését elhalasztja. Kéri a küldötteket ne kísérletezzenek a Szombathelyre utazással. Az SZDSZ ügyvivői testülete ülésezik, s rövidesen állásfoglalást ad közre a kialakult helyzetről.

  11:15: Budapest - Akadozó ellátás

  Akadozott az ellátás Budapesten péntek délelőtt, miután az áruszállító gépkocsik jelentős része az utak lezárása miatt nem tudta friss kenyérrel, és tejtermékekkel ellátni az üzleteket. Fokozta a gondot, hogy eközben megkezdődött a felvásárlás, több üzlet előtt pánikhangulat uralkodott.

  Csonka Jenő, a Tejipari Vállalatok vezérigazgatója az MTI érdeklődésére elmondta, hogy péntekre még megfelelő tejkészletekkel rendelkeznek, s az ellátás csak azon múlik, hogy járműveik miként tudják elérni az üzleteket. Nagy gondot jelent viszont, hogy nem tudják felhozni vidékről a tejet, mert kocsijaik többsége pénteken a délelőtti órákig nem tudta elhagyni a fővárost. Amennyiben nem javulnak a közlekedési feltételek, akkor már szombaton gondok keletkezhetnek az ellátásban, noha bizonyos tartalékokkal rendelkeznek. A tejtermelők is gyorsan nehéz helyzetbe kerülhetnek, mert ha kannáikat nem tudják kiüríteni, akkor nem lesz mibe fejni a friss tejet. (...)

  11:22: Szóvivői tájékoztató

  Az ország több nagyvárosának közlekedését szinte megbénító fuvarosblokád híreivel kezdte pénteki nemzetközi sajtóértekezletét László Balázs kormányszóvivő. Bár részletekkel egyelőre a szóvivő sem szolgálhatott a kora reggel megkezdődött érdekegyeztető megbeszélésekről - amelyen a kormány, a magánfuvarozók képviselői, illetve az MSZOSZ Nagy Sándor vezette küldöttsége ült a tárgyalóasztal mellé -, közölte: véleménye szerint a kormány nincs abban a helyzetben, hogy az üzemanyagár-emeléssel kapcsolatos intézkedését visszavonja. Ezzel kapcsolatban a környező országok tapasztalataira hivatkozott: Csehszlovákiában és Bulgáriában már korábban hasonló mértékben emelték a benzin fogyasztói árát. Ennek ellenére mindkét országban - a szovjet olajszállítások jelentős csökkenése következtében – csak nehezen tudják biztosítani az ellátást. Magyarországon a kormány minden erőfeszítést megtesz annak érdekében, hogy zavartalan legyen az ellátás, s ezért növelte az olaj beszerzéseket dollárért. Amennyiben továbbra is a világpiaci ár alatt maradna a benzin ára, nem lehetne biztosítani a szükséges ellátást Magyarországon. Mindenesetre a probléma körültekintő megvitatására még péntek délelőtt összeül az Országos Érdekegyeztető Tanács - közölte. László Balázs ismertette az üzemanyagár-emelkedést kísérő kompenzációs intézkedéseket is. Eszerint a rendőrség, a tűzoltóság, illetve a mozgáskorlátozottak az állami költségvetésből kapnak támogatást. A mentőszolgálat pedig a társadalombiztosítási alapból jut kompenzációhoz. Ugyancsak ellensúlyozzák az idén a tömegközlekedés, a posta-, illetve a víz- és csatorna szolgáltatások költségnövekedését.

  Ami a fuvarosblokád jogi megítélését illeti, a kormányszóvivő úgy vélekedett, hogy a taxisok akciójukkal megszegték a gyülekezési jog előírásait, amikor demonstrációjukat nem jelentették be 72 órával előbb, s a közlekedés rendjét aránytalanul nagy mértékben
akadályozták. Kérdésekre válaszolva a szóvivő ismertette az áremelésről intézkedő kormánydöntés megszületésének hátterét. Eszerint az ipari minisztérium - lényegtelen eltérésekkel - két változatban terjesztette be az intézkedés tervezetét. A döntés nagy szótöbbséggel született. Ugyancsak egy kérdésre reagálva László Balázs elmondta azt is: a kormány ülésén semmilyen becslés nem hangzott el azzal kapcsolatban, hogy a benzinár-emelés mennyivel növeli meg az inflációt.

  11:25: Rendőri készültség Budapesten

  Az MTI munkatársának értesülése szerint a Budapesti Rendőr-főkapitányságon pénteken kora délelőtt megkezdődtek az előkészületek a szükséges rendőri intézkedések megtételére, a főváros közlekedési rendjének helyreállítása érdekében. A BRFK Deák téri központi épületében tartózkodnak az Országos Rendőr-főkapitányság vezetői, akik résztvesznek az úgynevezett válságstáb munkájában. A rendőri vezetők felkészültek az illetékes politikai és állami vezetők utasításainak végrehajtására.

  11:27: Érdekegyeztető tanács ülése a Munkaügyi Minisztériumban

  A konszenzus kialakítására tesznek kísérletet azon az ülésen, amely 11 órakor kezdődött pénteken a Munkaügyi Minisztériumban. Az Érdekegyeztető Tanács jószolgálati bizottsága, hogy közös nevezőt próbál kialakítani a munkavállalók, a munkáltatók és a kormány álláspontját illetően a most kialakult helyzetben. Herczog László helyettes államtitkár az MTI-nek elmondta: a Munkaügyi Minisztérium közvetítő szerepet kíván vállalni a konfliktus rendezésében, ám a kormány nevében nem nyilatkozhat. Győriványi Sándor munkaügyi miniszter ugyanezt az álláspontot erősítette meg az MTI-nek adott nyilatkozatában. A szakszervezetek jelenlévő képviselőinek egyöntetű álláspontja volt a tanácskozás megkezdése előtt, hogy a benzinár-emelése elhamarkodot volt, s a mértékével sem értenek egyet.

  11:34: A mentőket engedik

  Az egész országban járnak a mentők, bár a torlaszok miatt előrejutásuk lassult; a betegszállítás azonban a kialakult kritikus helyzetben nem szűnt meg - közölte Ábrahám Zoltán, az Országos Mentőszolgálat főigazgató-helyettese pénteken délelőtt, 11 órakor. Elmondta: gond akkor várható, amennyiben a sztrájkoló taxisok nem engednek szabad utat a központi anyagraktár és a városok között közlekedő anyagszállító kocsijaiknak. Ezek ugyanis nem fehér színűek, s nincs megkülönböztető jelzésük, ugyanakkor mindazt szállítják, ami a mentéshez kell. így az életmentéshez nélkülözhetetlen oxigénpalackokat, a fájdalomcsillapításhoz szükséges gázokat, kötszereket, gyógyszereket, textíliákat szállítanak. 

  11:39: Rendőrők védik a metrót - fővárosi tömegközlekedés

  Rendőrök védik a metrót, miután a BKV fenyegető telefont kapott, hogy a Deák téri állomáson robbantást terveznek. Rothermel László, a BKV fődiszpécsere péntek délelőtt a MTI kérdésére elmondta, hogy jelenleg a metró az egyetlen közlekedési eszköz, amellyel át lehet kelni Buda és Pest között. A mozgólépcsőknél és az állomásokon nagy a torlódás, de a forgalom egyelőre zavartalan. Ezen kívül Pünkösdfürdőnél és Káposztásmegyernél hajóval is át lehet kelni a Dunán, másutt azonban nem, mert alacsony a vízállás. A 13-as és a 28-as villamos nem közlekedik, a többi pedig módosított, illetve rövidített útvonalon szállítja az utasokat. A trolik többsége leállt. Az autóbuszok pedig mindig az adott - helyenként változó - közlekedési helyzetnek megfelelően járnak, illetve állnak ki kényszerűen a forgalomból. A fődiszpécser azt is elmondta, hogy a Fővárosi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezete szolidáris a taxis és teherfuvarozók sztrájkjával, de egyelőre nem csatlakozik hozzá.

  11:41: Nincs kenyér Szegeden

  Szeged élelmiszerboltjaiban megkezdődött a felvásárlás. Hosszú sorok várakoznak, kenyeret már nem lehet kapni. Néhány üzlet csak holnapra ígér, máshol úgy tudják, talán délután lesz, mert a kenyérgyár teljes üzemmel dolgozik. A sztrájk miatt lassan már telefonálni sem lehet. Aki nem tud mozdulni, telefonon próbál kapcsolatot teremteni, emiatt az amúgy is zsúfolt központok egyre túlterheltebbek, a vonalra várni kell, s az sem biztos, hogy a hívott számot kapcsolja az automata. Szeged összes kivezető útját lezárták a sztrájkolók. A Volán járatai már csak a városban tudnak közlekedni. A MÁV azon gondolkodik, hogy délután buszpótló járatokat indít. Egyes információk szerint a sztrájkolók délben rövid időre megnyitják az utakat, átengedik a hosszú sorokban várakozókat. Rövid idő után azonban újra visszaállnak a gépkocsikkal az utakra.

  11:55: Taxis követelések a Munkaügyi Minisztériumban

  A jelenlegi üzemanyagárak 50 százalékos árcsökkentését tartják reálisnak, hogy munkájuk nyereséges legyen - mondta a Munkaügyi Minisztériumban a taxisok egyik képviselője a jószolgálati bizottság tárgyalásai közben. Ezen túlmenően a koncessziós törvény - az iparengedélyek kiadásának limitálása érdekében - mielőbbi kidolgozását és bevezetését is szeretnék elérni.

  11:58: Szabad György sajtótájékoztatója

  A körülmények rendkívüliek, az Országgyűlés programja azonban az alkotmányos menetrendnek megfelelően alakul, azaz az október 29-30-ra tervezett ülést megtartják - mondotta Szabad György, az Országgyűlés elnöke szokásos pénteki sajtótájékoztatóján. Az MTI tudósítójának kérdésére a kialakult helyzetet értékelve elmondta, hogy személyes véleményét nyilváníthatja csak ki, a sajtótájékoztatót megelőzően nem konzultált a kormány tagjaival. A rendelkezésére álló korlátozott információk, személyes tapasztalatok alapján úgy fogalmazott: bízik benne, hogy a kormány megtalálja azokat a lépéseket, amelyekkel a Budapesten és az országban kialakult helyzetet képes feloldalni. A továbbiakban kifejtette: azok, akik úgy gondolták, hogy ezeknek a kérdéseknek a megoldását az utcán kell keresniük, fel fogják ismerni minden politikai kérdés rendezésére ma Magyarországon alkotmányos lehetőségek vannak. Hangsúlyozta: egy alkotmányos országban csak törvényes úton, az alkotmányos eszközök igénybe vételével lehet megoldásokat találni, és kifejezte reményét, hogy megtalálják az alkotmányos normáknak megfelelő megoldásokat. Hangoztatta, hogy a parlament a maga eszközeivel az ilyen megoldásokban mindig partner.

Címkék: történelem 1990 taxisblokád

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr962388509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egy nik a sok közül 2010.10.26. 11:46:37

a taxis még a kalmárlelkületnek is a legalja

szépen egymásra találtak akkor az szdsz-szel

Bell & Sebastian 2010.10.26. 12:26:47

ámok (maláj) = agresszív, tébolyult futás >>> Amokläufer >>> ámokfutó (lsd. még: berzerker - begombázott viking medveharcos)

A taxisblokád idején vált ez tömegsporttá igazán, de a mezőny most pihen, a dobogósok átöltöznek a következő versenyszámhoz.
Dinnyehéj-úszás következik, Mohácsnál kiegészül a mezőny, a Firing & Hanging csatorna élőben adja orrba-szájba.

Van, ki nem oda kéri.
A triatlon is félbeszakad, mint egy metróbeszerzés.

Alias
www.youtube.com/watch?v=eLjSzwFa4QI&feature=related

Cook kapitány 2010.10.26. 12:40:31

Ezt ott, akkor meg lehetett csinálni, benne volt az emberekben a reflex, hogy 1. az állam rossz és tenni kell ellene 2. szabadság van, lehet gyülekezni, majd a nép megmutatja stb.
Ma már nem lehetne ezt megcsinálni, nem lenne ilyen támogatottsága és épp ezért a rendőrség is erélyesebben lépne fel. Hogy melyik a jobb arról hosszasan lehetne vitatkozni.

egy nik a sok közül 2010.10.26. 12:44:33

@Cook kapitány:
"benne volt az emberekben a reflex" - ahha, persze

meg a parlamentben az szdsz

te ostoba