Schamsula György fogalommá vált M0-átadása óta nagy hagyománya van a bizonytalan állagú utak kampányátadásának. Március 31-én Bajnai Gordon adta át az M6-os újabb szakaszait, amiknek a használhatósága az utolsó pillanatokig kérdéses volt, de végül egy ideiglenes engedéllyel sikerült elkerülni az igazán nagy blamázst.
Másnap, április 1-én Szeged szocialista politikusai, Botka László és Ujhelyi István ennél is merészebbet húztak, egy bő négy kilométeres szakaszt adtak át a várost elkerülő M43-asból. A város honlapja így számol be az eseményről:
Az M43-asnak az 5-ös főút és a Sándorfalvi út közötti 4,2 kilométeres részét avatták fel ünnepélyes keretek között április 1-jén, ez a 47-es útig tartó első szakasznak csak egy része. Ezt azért adták át külön, hogy a Szegeden átvezető forgalmat csökkentsék, megkönnyítsék az autósok helyzetét, hiszen hamarosan elkezdődik a Rókusi körúti 2-es villamos pályájának építése.
A Sándorfalvi úttól a csaknem egészen a 47-es főútig vezető, az első szakaszból még hiányzó kis darabot, egy 2,5 kilométeres pályát, továbbá a másik 2 autópálya-szakaszt, a Tisza-hidat és a makói lekötő utat együtt, egyszerre avatják idén augusztus végén.
A csaknem egészen a 47-es főútig vezető, első szakaszból még hiányzó kis darab eufemizmusa is sejtet már némi bizonytalanságot. S valóban: a Duna TV készített egy összeállítást Ujhelyiék büszkeségéről, amiből kiderül, hogy sok értelme nem volt átadni az aszfaltcsíkot. Autópálya helyett egyelőre autóútnak minősül, kamionok nem hajthatnak rá, forgalma gyakorlatilag nincs, ráadásul a hiányos táblázás miatt még elkeveredni is könnyű rajta. A Fidesz szerint csekély 30 milliónkba került, hogy még április 11-e előtt lehessen avatni valamit.
kfjod