„...a kommunizmus olyan rendszer volt, amely minden nap ölt..."
2010. március 02. írta: tempetőfi

„...a kommunizmus olyan rendszer volt, amely minden nap ölt..."


A Nép Háza (Casa Poporului) Bukarestben. Ceauşescu megalomániájának terméke, jelenleg a Román Parlamentnek ad helyet, a világ legdrágább közigazgatási épülete a Guinness Rekordok szerint

   „...a kommunizmus olyan rendszer volt, amely minden nap ölt" – mondta Martin Mejstrik egykori cseh diákvezér a múlt hét vége felé Prágában, a csehek nem hagyják annyiban, húsz év után is nemzetközi konferenciát szerveznek a kommunizmus bűneiről a cseh szenátus épületében, a volt szovjet tömb rendszerváltó személyiségei és a kommunizmus bűneit kutató intézetek képviselői három napon keresztül, hogy is mondják zsurnalisztául: osztották meg a tapasztalataikat egymással, tanácskoztak, no. Csóválták a fejüket, de erősen.

   [A csehek már 2008-ban odarakták a csontot, egy hasonló tanácskozás után olyan nyilatkozatot fogadtak el, hogy azóta sem idézi az európai baloldal – amely, Schöpflin professzor szerint, egy védhetetlen múltat védelmez (a Prágai Nyilatkozatot mezei európaiként is alá lehet írni, a poszt írásáig 6.530-an támogatták, talán fontosabb, mint a fészbukolika). Később becsatlakoztak a mi magyar EP-képviselőink is, Szájer József, Tőkés László és Schöpflin György társszerzőként jegyzik azt az állásfoglalást, amelyben az Európai Parlament majd' húsz év után elítélte a kommunizmus bűneit.]

   Kis román abszurdként hadd jegyezzük fel, hogy miközben Marius Oprea, a romániai Kommunizmus Bűneit Vizsgáló Intézet vezetője (egy régebbi és jó interjú vele magyarul itt) e találkozó alkalmából Prágában bemutatta Közös nevező: a halál című kiállításukat, ami a Szeku által ártatlanul és ítélet nélkül kivégzett áldozatok exhumálása után előkerült tárgyakból, fényképekből stb. áll  (mintegy 10.000-re tehető azok száma, akiket a kommunisták mindenféle tárgyalás nélkül halálra kínoztak és agyonlőttek, legtöbbször el sem temethették őket – na, ezért nevezik Opreát a kommunizmus régészének, csapatával járja a hegyeket, a hozzátartozók kérésére felkutatja a kivégzetteket, bűnjeleket keres, amelyeket azután eljuttat az ügyészségre, ha bizonyíték kell, hát ő majd hoz, mondja), szóval miközben Oprea Tőkéssel párban a romániai kommunizmusról beszél Prágában, otthon Emil Boc kormányfő laza csuklómozdulattal leváltja őt az általa hatékonyan vezetett intézet éléről, és saját emberét ülteti a helyére. Hiába, hogy Tőkés Lászlótól Herta Müllerig mindenki tiltakozott ez ellen, az erősebb kutya körbekölykezi az országot, a győztesek történelmet írnak (nota bene: tükörfordított magyar fejezettel, de erről máskor).

A lehetséges múlt narratíváját érzékeltetendő idézek az EP-állásfoglalást megelőző vitáról szóló blogbejegyzésemből, Marian-Jean Marinescu román néppárti, továbbá demokrata-liberális képviselő az Európai Parlament plénumán skiccelte:

Románia állami szinten, államelnöke által elítélte a Tismăneanu-jelentésre alapozva a kommunizmust, amely kommunista diktatúrának esszenciája – és most figyelem! – egyrészt abban állt, hogy a szovjet hadsereg [!] katonái több százezer embert, egyházi vezetőt megöltek; másrészt viszont azt, hogy Románia kommunista országgá vált, a győztes nagyhatalmak vezetői döntötték el, akik közül csak egy volt kommunista; továbbá felelősek mindazon nyugati országok is, amelyek elzárták határaikat, és nem engedték be vagy visszatoloncolták a menekülőket.

 

A La Manche-csatornát [most inkább: Angol-csatorna] direkt ezért ásták a britek, mondok, kanyar vissza.

  A konferenciáról részletesen itt lehet olvasni, viszont ha már rohammunkában lefordítottuk a zárónyilatkozatot, hadd profitáljanak ebből a Mandiner olvasói is:

NYILATKOZAT A KOMMUNIZMUS BŰNEIRŐL
 
Mi, a 2010 február 24–26-a között, Prágában megrendezett „A kommunista rendszerek bűnei”című konferencia résztvevői a következőket nyilatkozzuk:
 
1. Kelet- és Közép-Európa országaiban és ott, ahol a kommunizmus még mindig élő valóság, a kommunista rendszerek emberiség elleni bűncselekményeket követtek és követnek el.
2. A nemzetközi jog értelmében az emberiség elleni bűncselekmények nem évülnek el; ennek ellenére a kommunizmus bűneinek megtorlása az elmúlt húsz évben távolról sem volt kielégítő.
3. A kommunizmus több tízmillió áldozatát nem szabad megfosztani az igazságtételhez való jogától.
4. Mivel az emberiség ellen elkövetett kommunista bűncselekmények kivizsgálása és az ezen ügyekben való igazságtétel nem tartozik a létező nemzetközi bíróságok jogkörébe, az Európai Unión belül egy új nemzetközi bíróság létrehozását indítványozzuk, amelynek feladata a kommunizmus bűneinek kivizsgálása. Ez a bíróság a nácizmus bűneit kivizsgáló és elítélő Nürnbergi bírósághoz, illetve a volt Jugoszláviában elkövetett bűnök kivizsgálására létrejött bírósághoz hasonló módon vizsgálná ki és ítélné el az emberiség elleni elkövetett kommunista bűncselekményeket.
5. A kommunista bűnösöket büntetlenül hagyni egyet jelent a nemzetközi jog semmibevételével, és ennek következtében annak gyengítésével.
6. A jóvátétel és igazságosság jegyében az európai államoknak oly módon kell módosítaniuk törvényeiket, hogy a kommunista bűnök elkövetőinek egyenlő vagy kisebb társadalmi juttatások és nyugdíjak járjanak, mint áldozataiknak.
7. Mivel a demokráciának meg kell tanulnia megvédenie önmagát, a kommunizmust hasonló módon kell elítélni, mint a nácizmust. Nem teszünk egyenlőségjelent a nácizmus és a kommunizmus bűnei közé, beleértve mind a Gulag, a Laogai, mind pedig a náci koncentrációs táborokat. Mindegyiket külön kell tanulmányozni és a saját borzalmai alapján kell megítélni. A kommunista ideológia és uralom ellentmond az Európai Emberjogi Egyezménynek és az Európai Alapjogi Chartának. És mint ahogyan nem vagyunk hajlandóak a nácizmus bűneit viszonylagosnak tekinteni, azt sem fogadhatjuk el, hogy a kommunizmus bűnei ilyen megítélés alá essenek.
8. Felszólítjuk az Európai Unió tagállamait, hogy járuljanak hozzá a kommunizmus által elkövetett bűncselekmények tudatosításához és támogassák ezek oktatásban való ismertetését; felhívjuk a figyelmet arra, hogy minden további késedelem nélkül gyakorlatba kell ültetni az Európai Parlament 2009. április 2-i határozatát, amely augusztus 23-át Európa-szerte a totalitárius és önkényuralmi rendszerek áldozatainak emléknapjává nyilvánítja.
9. Felszólítjuk az Európai Bizottságot és az Európai Igazság- és Belügyi Tanácsot, hogy fogadjanak el egy keretjogszabályt, amely Európa-szerte betiltja a kommunizmus bűneinek felmentését, letagadását, vagy lekicsinylését.
10. Az Európai Parlament és az Európai Tanács által is támogatott Európai Emlékezés és Lelkiismeret Platformnak meg kell alakulnia az Európai Unió szintjén. A tagországok kormányaitól elvárjuk, hogy ígéretüknek megfelelően támogassák a Platform munkáját.
11. Európának – az egyesült államokbeli, washingtoni emlékhelyhez hasonlóan – a kommunizmus áldozatainak szentelt emlékmű felállításával kell tisztelegnie a fél földrészt sújtó szenvedések áldozatai előtt.

  Még mielőtt elkennénk a problémát: nem tudom, ti hogy vagytok ezzel, de 1989 után további két évtizedet hazudtak el az életemből, erkölcsi hullák (besúgók, ex-szekusok) tetszelegnek az áldozat szerepében, vagy épp hatalmon vannak, és a román titkoszszolgálatnak jelenleg több tagja van, mint Ceauşescu idejében volt.

  Ráadásul lehallgatják a telefonomat.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr531800654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.03.02. 08:20:08

"a kommunizmus olyan rendszer volt, amely minden nap ölt..."

Azért páran egészen jól kijöttek belőle, gyarapodtak szellemileg anyagilag.

A jelenlegi demokráciánk is naponta öl:

- abortuszok,
- öngyikosság,
- alkoholizmus
- drogok,
- szekták
- perverziók, stb.

lüke 2010.03.02. 08:31:53

hmmm
önmagáért beszél a születéskor várható életkor................
Magyarországon a nők várható életkora 76 év, a férfiaké 68 év, ez 6-7 évvel alacsonyabb, mint az uniós

Bell & Sebastian 2010.03.02. 08:42:51

A kommunisták lelkén 100 millió ember elpusztítása szárad, a nemzeti-szocialistákén "csak" 25 millió!

Schwarzbuch des Kommunismus 1-2

www.zeit.de/1998/24/titel.txt.19980604.xml?page=all

(gondolom az imperialisták áldozatainak számával is előbb-utóbb megismerkedhetünk)

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2010.03.02. 08:56:22

@Jobb híján MDF-es:
Te már hülyébb vagy, mint a pártod vezetői, pedig ez nagy szó.

tanarseged ur 2010.03.02. 09:00:25

@Jobb híján MDF-es:
Ha nem régi nick lennél, trollnak néznélek. Tudod, "a kommunizmus öl", az azt jelenti, hogy tényleg ott van a kezükben a pisztoly, és megölnek vele. Szó szerint. A demokrácia nem öl, csak nem tud megmenteni mindenkit.

De tételesen sincs igazad:

"- abortuszok,
- öngyikosság,
- alkoholizmus"

Ez a komm./szoc. rendszerben is mind megvolt, pont így. Nem a demokrácia hozta.

"- drogok,
- szekták"

Na ez kevésbé volt, legfeljebb ragasztót szívtak a lecsúszott fiatalok. Szekta helyett meg ott volt a kötelező Úttörőszövetség és KISZ. De ez sem terméke, hanem melléhatása a szabadságnak.

"- perverziók, stb."

Ez pedig rendszerfüggetlen, de egyébként sem társadalmi probléma.

Tehetetlen Dodó 2010.03.02. 09:14:44

@Jobb híján MDF-es:
Te most már "Jobb híján Munkáspárti" leszel??

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.03.02. 09:24:09

világos, hülyesége okán emdéefes, hülye. :)
de talán rosszul fogalmazott, talán azt akarta mondani, hogy kevés joga van olyan egyénnek, vagy társadalomnak, -akár komcsi, akár náci vétkek miatt- kiabálnia ahol össztársadalmi szórakozás a gyermekek elkapartatása. az ilyen társadalom inkább ismerje föl, hogy szenvedése jogos.

Bell & Sebastian 2010.03.02. 09:30:08

Ezt a linket ma is beteszem, lehet okosodni:
www.eurozine.com/articles/2010-02-18-snyder-de.html

Ez meg a miénk!
www.huncor.com/nadas/emlekezesteljes.htm

A magyar számok:
Tanácsköztársaság: 600 fő
(Horthy különítményesek: 300 fő)
Málenkíj robot: cca. 300.000 fő vissza nem tért.
(1956: 2.000 fő)
Kádár, megtorlás: 350 fő

A _magyar_ kommunisták meggyilkolt áldozatai _közvetlenül_ kb. 1.000 - 1.200 főre tehetőek!
(Közvetetten ez a szám: 250.000 - 350.000.)

A háborús áldozatok nélkül.

a nyugalom megzavarására alkalmas · http://www.youtube.com/watch?v=NBszQFz6buA 2010.03.02. 09:30:27

"de 1989 után további két évtizedet hazudtak el az életemből"

detto magyarországon

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.03.02. 09:44:43

@tanarseged ur:

"tényleg ott van a kezükben a pisztoly, és megölnek vele."

Az a diktatúra.
Tök mindegy, hogy miből torzult odáig. hivatkozhat a társadalomra, a fajra, a nemzetre, a szabadságra, a hunokra, tök mindegy. A gyakorlat számít!

Amúgy Marx egy normál parlamentáris demokrácia keretei között képzelte el a "kommunizmust", ahol a kormányprogram elvei lettek volna kommunisták, diktatúrában nem gondolkodott.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.03.02. 09:48:27

@Grift:

Kösz, hogy megpróbálsz fordítani, bár szerintem aki megért, az megérdemli, aki meg nem, annak úgyis mindegy! :-)

Szenvedésünk nem jogos, hanem sajnos természetes. :-(

tempetőfi 2010.03.02. 09:49:46

@Jobb híján MDF-es: Másnak erről más a véleménye, idézem: "Sandra Kalniette litván EP-képviselő, volt európai biztos elítélően szólt arról, hogy az európai baloldal jónéhány vezetője még mindig mentegeti a kommunista rendszert, relativizálják a rémtetteket. Nem akarják beismerni, hogy nem csupán a „megvalósítás” volt rossz – ahogyan mondani szokták –, hanem maga az egész embertelen ideológia, mely elnyomásra – az osztályharcra épült, és törvényszerűen torkollott gyilkolásba és népirtásba."

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.03.02. 09:52:17

@tempetőfi:

Olyan, mint azok a feministák akik a kereszténységet eleve nőellenesnek kiálltják ki.

f.m.j. 2010.03.02. 09:59:34

@Jobb híján MDF-es: te még meg mersz szólalni a Herényi után? Jobb híján legyél inkább valami más....

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.03.02. 10:04:49

@Jobb híján MDF-es: én nem akarom herényi piszkálni, gondolom már megadta a választ itt-ott.

Most csak aztat mondanám, hogy úgy tűnik, nem látja a különbséget a "kommunizmus öl" és a "demokráciában meghalnak az emberek" állítások közt. Én leszek itt az utolsó, aki a demot védi, de maga csak ne akarja itt a komenizmust relativizálni.

BTW milyen szekták ölnek embert a demokráciában? Mondjuk Mo-n?

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2010.03.02. 10:06:14

@Jobb híján MDF-es:
Összenő, ami összetartozik: a falangista Grift és ballibb MDF-es. :DDD

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.03.02. 10:16:57

@Őrnagy Őrnagy:
maga megjátssza csak ám a hülyét, tudom én! :)

van véleménye a gyilkos társadalom siralmi jogáról?

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.03.02. 10:17:10

@tölgy:

Az ölés nem csak az élet kioltása fizikailag, hanem az emberi élet méltó körülményeinek megakadályozása is.

Vegetálhat a szerencsétlen zombi, de igazából már nem is él.

Bár, míg fizikailag él, van reménye, ez biztos.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.03.02. 10:18:31

@Grift: bazmeg, nem a társadalom kapartat el, hanem Kovácsné Herman Terézia. Ezért a Kovács és az asszonka a felelős.

Maga látta már a társadalmat? Mer akkor a legközelebb verje pofán. Én inkább a Kováccsal tenném ezt, hatásosabb lenne.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.03.02. 10:20:02

@Jobb híján MDF-es: ki akadályozza meg, hogy igényei szerint éljen?

És miért ne lehetne egy szegény tisztességes és boldog? Csak nem hedonista maga?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.03.02. 10:22:24

@tölgy:
a társadalom elismeri kovácsék jogát a kapartatásra. törvénnyel és közvélekedéssel. a felelősség a társadalomé is. ne érveljen szdsz módra! :)

a bűn társadalma büntetéseket kap. persze ez nem menti fel a bűn alól a büntetés eszközét a náci-komcsit.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2010.03.02. 10:22:54

@Grift: Nekem igencsak szélsőséges véleményem van: az abortusz gyilkosság.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.03.02. 10:23:03

@tölgy:

A "társadalom" elhiteti vele, hogy jó amit tesz, sőt kényszeríti, mert ha nem tenné meg, lemaradna a fogyasztási versenyben, az pedig bűn a "társadalom" szemében, nem az abortusz, az természetes.

Ja, mi vagyunk a társadalom. Hogyan beszélünk egymással, hogyan működtetjük a társadalmat. Mennyire figyelünk egymásra, mennyire vagyunk fogjai a saját fantazmagóriánknak.
Jó kifogásokat keresni! Ja, a szemét kommunizmus, az felelős a mi kreténségeinkért is!

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.03.02. 10:24:29

@tölgy:

Szellemi szegénységre gondoltam, szellemi vegetációt. Azt lehet a plazma vagy már a 3D tévé előtt is.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.03.02. 10:27:17

@Őrnagy Őrnagy:
úgy van. ebből a magyar társadalom, -ha tetszik a kovácsék és nejeik- mintegy 6 milliót produkáltak 56 óta.
ennek nincs hatása egy társadalomra? nem bűnös ez a közösség?

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.03.02. 10:27:58

@Grift: @Jobb híján MDF-es:
akkor én nem vagyok része a maguk "társadalom" nevű izéjének. De ha létezne ez a jóváhagyó "társadalom", akkor is létezik szabad akarat, Kovácsék mondhatnak nemet.
Nem kenik szét a szart. Az egyén dönt,

De itten általában a demoról beszéltek. Az abortusz pedig erősen a magyari torzulás része. Próbáljon az abortusz (nem a joga!) mellett érvelni angolszászok közt. Mély undor és viszolygás lesz a válasz.

A demo lehet szar, de maguk csak ne relativizálják a komenizmust!

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2010.03.02. 10:29:48

Micsoda karakán kiállás! Tempetőfi a szívemhez szóltál :)

Bell & Sebastian 2010.03.02. 10:30:01

No, ennél a pontnál már elkerülhetetlen egy minimalista fajelméleti alapvetés!

Amelyik társadalmi környezet nem biztosítja a 2,3 -as szaporodási rátát a polgárainak, az jól kihal és a történelem szemétdombjára való!

www.hhrf.org/erdelyinaplo/cikk_nyomtatas.php?id_cikk=10165

De itt nem ideológiákról van szó, Klebelsberg vs. Ratkóról! Lényeglátásról.

MDF -es kapisgálja...

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.03.02. 10:30:04

@Jobb híján MDF-es: ezt a "társadalom" nevű szarságot felejtse el már. Maga és "tölgy" beszélget, kerül kapcsolatba, szívatják meg egymást, vagy nem.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.03.02. 10:32:09

@tölgy:
dehogy relativizálom.
csak éppen másról beszéltem.
a szabad akarat létezik, persze. és a bűnös közösségben is vannak igazak. és?

bz249 2010.03.02. 10:36:05

@Grift: nezze Grift, ket dologert igen sokat kepes megtenni egy no. Hogy teherbe essen es hogy ne essen teherbe/elhajtsa a nem kivant gyereket. Gondolja, hogy az okorban/kozepkorban nem ismertek azokat a fuveket/szereket, amelyek beinditjak a vetelest? Vagy ha ez nem mukodott, akkor szoptatas kozben elaludt az anya es agyonnyomta a gyereket. Erdekes, hogy ez tobbnyire a lanygyerekekkel esett meg. De veletlenek mindig vannak.

tanarseged ur 2010.03.02. 10:39:01

@Jobb híján MDF-es:
Fütyülök rá, hogyan képzelte Marx. A megvalósítás valahogy mindig véres lett. Mutass egyetlen kommunista rendszert, amelyik nem ölt (a szó aktív, pisztolyos értelmében)... Na ugye.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.03.02. 10:39:04

@bz249:
hát, köszönöm hogy esmét hallhattuk a miért képes mindenre egy nő című közhelygeget! :)
a többi meg nem kapcsolódik a témához.
gondolja, hogy ha régen is öltek, akkor az menti a jelent? gondolja mán tovább! :)

a magyar közösség sok millió gyerek legyilkolásában vétkes. ennyit mondtam csak.

f.m.j. 2010.03.02. 10:41:24

@Jobb híján MDF-es: nem tartozom neked azzal, hogy bemutatkozzam, ilyen névvel ne is csodálkozz, ha hülyének néznek téged...

tanarseged ur 2010.03.02. 10:41:54

@Jobb híján MDF-es:
A fogyasztói társadalomnak beinthetsz. Élhetsz másképp. Még szervezhetsz mozgalmat is az ész nélküli fogyasztás ellen. Mondhatod, hogy nem az az emberi élet igazi értelme, amit a tévében mutatnak. Sokan mondják is.

Próbáld meg ugyanezt egy kommunista rendszerben.

bz249 2010.03.02. 10:51:46

@Grift: csak annyit akartam mondani, hogy amit nagyon akarnak azt megteszik. Az abortusz egyebkent a XXI. szazadban egy anakronizmus tekintve, hogy szamtalan olcso es megbizhato fogamzasgatlasi modszer letezik.

De a dontest nem a tarsadalom hozza meg, hanem az adott szemely.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.03.02. 10:53:45

@tanarseged ur: sajnos nem fütyülhet, mert Marx még ma is tananyag magyarországi egyetemeken.

tanarseged ur 2010.03.02. 10:57:41

@tölgy: Amíg csak tananyag, addig igen.

Téglagyári Megálló 2010.03.02. 10:58:28

@tölgy:

Az még hagyján, de legtöbbször ott lapul a pontosvesszőben is, csak ezt a húsz évesek nem veszik észre.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.03.02. 10:59:16

@bz249:

"De a dontest nem a tarsadalom hozza meg, hanem az adott szemely"

persze. vagy tiltó, vagy megengedő közegben. a magyar társadalom jellemzően istentelen, ezért megengedő, vagy kifejezetten gyilkosságpárti.

de mindegy is. eltértünk a kommunizmus bűneitől.

Téglagyári Megálló 2010.03.02. 11:03:51

@Jobb híján MDF-es:

Itt azért van egy súlyos félreértés, nem biztos, hogy magánál, de nap mint nap találkozom vele.

Ez pedig úgy hangzik: ha valamiért a "társadalom" is felelős, akkor az felmenti az egyént.

Persze, a kívülállóknak is, a kormánynak is meg kell vizsgálnia a felelősségét, viszont ez nem elég ok arra, hogy Kné elodázza a lelkiismeretvizsgálatot.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2010.03.02. 11:04:01

@bz249:

Az úgy van, hogy amennyiben a város lakóinak egy része valami ócska szénnel tüzel a kályhályában, füstöl, kojtol, a többi városlakó is fuldoklik a füstben. Ha a város közössége nem tesz ez ellen semmit, akkor továbbra is fojtó füst lesz mindenfelé. És ebben már mindenki vétkes.

Mindenesetre a kommunizmust mentegetőknek, a jelenlegi erkölcsi relativizmus okozta abúzusokat a szocialista rendszer viszonylagos nyugalmával szembeállítóknak megemlítenék valamit. Még a `80-as években is létezett sok minden a háború előttti világ erkölcsi rendjéből, mivel sok ember élt még, aki akkor nevelkedett, és akiknek számára a morál bizonyos követelményei magától értetődőek voltak. A szocialista világ módszeres rombolásának eredményei mostanra értek be.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.03.02. 11:06:34

@Elpet: "A szocialista világ módszeres rombolásának eredményei mostanra értek be. "

és gyönyörű egységbe simulnak a nyugat most beérő vallástalanságával, sátáni liberalizmusával, konzumidiotizmusával.

bz249 2010.03.02. 11:07:10

@Grift:

OFF

tilto kozegben majd leissza magat es igy hajtja el a gyereket. Az abortusz ennek a "civilizaltabb" modja. Egyebkent a minimum, hogy egy igen draga beavatkozas legyen, mert kismillio modon meg lehet akadalyozni a teherbe esest, aki nem elt vele az legalabb fizessen.

/OFF

Mit lehet a kommunizmus buneirol elmondani azon tul, hogy a kommunizmus emberekkel nem megvalosithato (sot igazandibol hangyakkal sem), ezert a megkozelitesi kiserletei is csak a legbrutalisabb diktaturaval lehetsegesek?

Tehetetlen Dodó 2010.03.02. 11:08:52

@Jobb híján MDF-es: Vicc vót.
Arra gondoltam, ha netán az MDF-nek nem jönnének össze a listák, vajon merre szavaznál jobb híján?

Tündér_Lala 2010.03.02. 11:10:42

A fiatalok döntő többsége a kimutatások szerint gyerekeket akar. Mégis a gyerektelenek vagy egykék országa lettünk. Ennek pedig világos okai vannak.

Bokros világosan megmutatta, hogy a gyerekek felneveléséhez nyujtott közösségi támogatás esetleges, vagyis egy tollvonással megszüntethető. A gyerek pedig hosszútávú vállalkozás és mindenki a lehető legjobbat akarja nyújtani a gyerekének (anyagiakban, képzettségben,stb)

A "valósítsd meg magyad" önző mentalitás megtorpedózza a családot (a gyerekek biztos hátterét) és ha mindenki a társadalmi elismertséget adó karierre tör (az utódok tisztes felnevelése nem nyújtja ezt, sőt...)akkor a közhangulat is a gyerekvállalás ellen hat. Ráadásul aki gyereket vállal, az végletesen magára marad, bezárva a lakásába, társadalmi kapcsolatok nélkül.

A fiatalok pontosan a nemzőképes korukban iskolába járnak, illetve küzdenek a lakáshiány problémájával. Lakás híján pedig nem lehet a gyereknek megfelelő nyugott környezetet biztosÍtani.

A problémakör nagyon összetett és sok tényező hat a gyerekek vállalása ellen. Nyilvánvaló, hogy a körülményeket változtani kell, ha a helyzet javulását kívánjuk. A társadalmi bizalom helyreállításához pedig (ami bokros után vészesen megingott) valamilyen végig beszélt, közmegegyezésen alapuló, közösségi támogatási rendszert kell elfogadni és azt hosszú időre bebetonozni,(alkotmányban garantálni ?) hogy pillanatnyi ötlet alapján ne lehessen megváltoztatni.

Tündér_Lala 2010.03.02. 11:14:01

@Jobb híján MDF-es: Egy "se" szócskát javasonék beaszúrni ! :))

Bell & Sebastian 2010.03.02. 11:14:27

@Elpet:

Így igaz, csak mostanra nehézzé vált a bizonyítás. Úgy tűnik, az jár jól, aki sikeresen tudja vegyíteni a kettőt!

Ahol egy percig sem volt cuclizmus, azok most kire kenik a nyomorukat?

Szerintem Magyarországon egy percig sem volt kommunizmus. Pénzzel fizettünk mindvégig. :)

Téglagyári Megálló 2010.03.02. 11:17:41

@bz249:

Két malomban őrlünk. Mi, hülyevallásosak, azt hangsúlyozzuk, hogy bizony meg lehet tartani azt a gyereket, sőt ez igazából csak a "világ" szemében kérdés.

bz249 2010.03.02. 11:23:35

tech komment, blogmotor monnyon le

Tündér_Lala 2010.03.02. 11:24:20

@Elpet: Szerintem a szociális piacgazdaság és a nálunk is létező késői szocializmus konvergált egymáshoz. Mára mindkettő megszünt és ami helyette kialakulóban van az sem a társadalmi sem a gazdasági problémákra nem ad jó választ. Szétzüllött, dekedens társadalom és elit, amely gazdasági alalpjait is saját hibájából egyre inkább elvaszíteni látszik (nem csak nálunk).

bz249 2010.03.02. 11:25:07

@Téglagyári Megálló: nem tamogatom az abortuszt, csak szerintem felesleges a tiltasatol barmit remelni.

tanarseged ur 2010.03.02. 11:25:17

@Tündér_Lala:
Nézz körül a világban:

en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_and_territories_by_fertility_rate

Fogy a magyar, fogy az európai, de fogy a japán, a dél-koreai és a szingapúri is. És még sokan mások. Nézd csak meg.

Tündér_Lala 2010.03.02. 11:33:10

@tanarseged ur: Erről beszéltem. Szerintem az ok a neoliberális világszemlélet és a gazdasági kényszer. Az államok pedig eminens érdekeik ellenére sem ez ellen szabályoznak.

Bell & Sebastian 2010.03.02. 11:33:55

@tempetőfi:

A csehek másfajta látásmódjának legalább két fő oka van:
- több szállal kapcsolódnak a némethez-osztrákhoz mint a többi káeurópai összesen
- a morvamezei csatában ott hagyta a fogát a teljes uralkodó osztályuk

(meg nem mellékesen: minden elhajló kapott egy utolsó esélyt, ha tudott repülni vagy szemétkupacra esett, életben maradt)

vomit 2010.03.02. 11:36:54

az osszes emberellenes izmus egy torol fakad.
www.youtube.com/watch?v=ymxcBnsyWPY#t=2m59s
"Communism is synonymous with world revolution and seeks the
destruction of all nations, the abolition of patriotism, religion,
marriage, family, private property and all political and civil
liberties, concerned with the establishment of a worldwide
dictatorship of the so called proletariat, which is, in fact, an
autocratic self-constituted dictatorship by a small group of
self-perpetuating revolutionaries."

itt meg egy konyv a vilagot sarkabol kidonteni vagyo forradalmi eszmekrol
James H Billington
Fire in the minds of men: origins of the revolutionary faith
books.google.hu/books?id=a4PRx21WVqMC

tempetőfi 2010.03.02. 11:37:41

@Bell & Sebastian: Nem tudom, lehet, hogy a jó söreik miatt ilyen normálisak (hogy egy közkeletű sztereotípiával éljek), de amit tudok róluk (pontosabban a prágai csoportjukról): kalap le.

Bell & Sebastian 2010.03.02. 11:42:01

@Tündér_Lala:

Ideje újragondolni a szociál-darwinizmust és az eugenikát! Sajnos az ugrásra kész 124.612 magyar szociológus ezidáig képtelen volt bepótolni a fájó hiányt/kitölteni a keletkezett zűrt! :)

Bell & Sebastian 2010.03.02. 11:45:32

@tempetőfi:

Hát igen, Jan Palach erősebb hívószó, mint Nagy Imre! Sokkal egyértelműbb és érthető az újabb generációknak is.

Bell & Sebastian 2010.03.02. 12:18:19

Na még ezt belinkelem, hátha mást is érdekel (ha már magam is) magamon kívül (vagyok):

Lester R. Brown: Népesedés -
A demográfiai csapda okai
bocs.hu/ww87ne.html

Kissé avítt, de alapnak megtoszi (ha már szaporodás...).

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.03.02. 12:27:52

Szó, szó, szó! Kezdjük azzal, hogy betiltjuk a művi abortuszt, emléknapot jelölünk ki a hétmillió áldozat emlékére --- a katolikus Aprószentek ünnepe bekerülhetne az állami kalendáriumba, mint a legyilkolt, elnemfogadott gyermekek emléknapja is. Meg kell nyitni a gennyedő sebeket, hadd tisztuljanak... Ezután már beszélgethetnénk áldozatokról és gyilkosokról, jogokról és kötelességekről, diktatúrákról és demokráciákról...

lexikon.katolikus.hu/A/apr%C3%B3szentek.html

jelesnapok.oszk.hu/prod/unnep/aproszentek

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.03.02. 12:29:59

A blogmotor megint szórakozik: nem tudom, csak gyanítom, hogy valami beállítási (opcionális) probléma lehet a gond:-(

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.03.02. 12:32:19

@bbjnick:

„Magyarországon nincsenek konzervatívok és progresszívek, Magyarországon nincsenek jobboldaliak és baloldaliak, Magyarországon nincsenek hívők és hitetlenek, és sorolhatnánk az ellentétpárokat, vagy ha vannak is, mindez lényegtelen, legföljebb, ha „kofalárma”. Magyarországon csak gyilkosok vannak és bűnrészesek. Hol itt a konfliktus?”, így Z. „Ki győzhetne meg kit és miről, ha mind egy követ fúj? Elborzadsz azon, hogy a kommunisták megölték Tóth Ilonát és Mansfeld Pétert? S bűntudatot érzel a meggyilkolt hat (hét?) millió miatt? A kommunisták akasztották fel mind a hat (hét?) milliót? Te voltál az és én.”

magyarido.blog.hu/2008/12/31/egy_meg_csak_nem_is_letezo_vita_lezarasa_boldog_uj_esztendot_magyarorszag

bbjnick.blog.hu/2008/12/29/mintha_en_ettelek_volna_meg_torkombol_folenekelsz

magyarido.blog.hu/tags/abortusz

ü
bbjnick

bz249 2010.03.02. 12:35:55

@Bell & Sebastian: fentebb betettem egy Iszlam Konferencias anyagot. Szep egyenletesen csokken az iszlam orszagok termekenysegi mutatoja.

Alfőmérnök 2010.03.02. 12:39:07

@bz249: "Az abortusz egyebkent a XXI. szazadban egy anakronizmus tekintve, hogy szamtalan olcso es megbizhato fogamzasgatlasi modszer letezik."

Ez így igaz, bár a bigott keresztények szerint még az esemény utáni tabletta is gyikosság. :D
Amúgy, igen, szerintem is szigorítani kell, szigorúbb feltételekhez kötni, betiltani nem hiszem, hogy helyes megoldás.

Bell & Sebastian 2010.03.02. 12:42:19

@bz249:

Láttam.
Hogy lehet rágerjedni arra, aki tetőtől-talpig be van bugyolálva?
Meg azok a kívánatos fiúcskák is, nyam-nyam!
Nem egy kirobbanó siker a szaporodási rátájuk!

Bell & Sebastian 2010.03.02. 12:44:47

@Alfőmérnök:

Így újra méltó helyére kerül majd a nők legfontosabb szerve!
A Nőtanács.

bz249 2010.03.02. 12:47:01

@Bell & Sebastian: higgye el, okkal bugyolaljak be az arab noket.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.03.02. 13:01:00

@bz249:

Hiába a tréfás avatar, ez a kijelentés leleplezően férfiatlanra sikerült:-/ Neked kell pr*tykölni őket? S ha nem, akkor mi gúnyolódásod alapja?

ü
bbjnick:-)

bz249 2010.03.02. 13:04:58

@bbjnick: fel ev Marseille, es nulla darab vonzo kinezetu arab holgy. :(

Egyebkent valoszinuleg azert, mert rasszista vagyok. ;)

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.03.02. 13:05:08

@Tehetetlen Dodó:

Mit tudom én? Fidesz? MSZP? Jobbik?
Az LMP-re biztosan nem, de a Munkáspárt sem esélyes.

Bell & Sebastian 2010.03.02. 13:09:35

@bbjnick:

Magam is így gondolom, még csak nincs is a közelemben olyan, aki ne így gondolná, így hát nem is értem, mit lehet ezen nem érteni.

Ezt a linket már elsütöttem egyszer, csak azért, mert kiválóan példázza, hogyan is működik a Nagy Rendező, mi is Onan vétke valójában?:

www.churchofgod.hu/cont/judatorzse.php

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.03.02. 13:13:37

@bz249: nincs ronda nő, csak rövid ösztöndíj - mondja az ősi bölcsesség.

A maga megfigyelése alapján a skótoknak, japánoknak már régen ki kellett volna halniuk.

Bell & Sebastian 2010.03.02. 13:13:45

@bbjnick:

Csak örülünk, hogy talán nem jönnek a zöldek! Légy kegyes és bocsásd meg, Te aki szintén nagyon szőrös! :)

bz249 2010.03.02. 13:16:06

@tölgy: nem tudom feltunt-e Japannak az egyik legalacsonyabb a termekenysegi rataja. Szoval ami kesik az kesobb er ide.

A skotok meg beltenyesztett nepseg, soha nem lattak nem skot not, valszeg el sem tudjak kepzelni, milyen lehet.

Bell & Sebastian 2010.03.02. 13:27:57

@bz249:

Jó-jó, de az american idiot meg ír vagy lengyel. Persze amcsi szemüveggel. Cél nélkül semmi sem lehet. Minden birkapásztor testvérünk - végső soron.
Feltéve, hogy nem mi vagyunk a birkák!
(esetleg a csacsi?)
Nem iába mondanak a magyarok juhot az überbirkára.

Rasszisták.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.03.02. 13:28:39

@bz249: azt én megértem, hogy a japán férfiaknak elment a kedve az egésztől. De miért csak mostanában?

Alfőmérnök 2010.03.02. 13:36:43

"Ráadásul lehallgatják a telefonomat."

Honnan tudod?
Az mindenesetre kétségtelen tény, hogy a titkosszolgálatoknak soha nem volt olyan könnyű dolguk, mint ma. Bedrótozni, poloskázni egy lakást? Ugyan. Mindenki hord magánál egy komplett lehallgatókészüléket. Leveleket felbontani, visszacsomagolni? Egy email fiókot sec perc alatt fel lehet törni.

Csak azt nem sikerült még kiderítenem, hogy igaz-e, hogy a telefonról nem csak a hívásokat tudják lehallgatni, hanem ha be van kapcsolva, az "élő adást" is. Technikai ismereteim szerint, nekem úgy tűnik, ennek nincs különösebb akadálya. Mondjuk ha valami nagyon-nagy titkot szeretnék megosztani valakivel, én biztos kiszedném a kártyámat a telefonból...(szerencsére nincsenek olyan titkaim, amiket titkolnom kéne a szolgálatok elől).

Bell & Sebastian 2010.03.02. 14:09:58

A jó múltkor olvasgattam a nappaliban, és a be se' kapcsolt TV -ből kiszóltak:

- Mit kínlódsz az olasz Mein Kampf -fal, létezik már magyar fordítása is, a ... -hálózat terjesztésében kapható. Salom!

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.03.02. 14:12:38

@Bell & Sebastian:
látja hogy járt. egy ismerős nagyapja mondta mindig, ha az unokák unszolták, hogy vegyen, meg miért nincs tv-je, hogy nem képzelitek, hogy beengedem a lakásomba a zsidókat.

Bell & Sebastian 2010.03.02. 14:34:10

@Grift:

Nálunk a csekk sárga, minden kutya fekete.
Tikkurila-fekete, vércsoport tetoválva, ahogy azt köll!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.03.02. 14:34:52

@Grift:

A hiba bennünk van.:-( Tegnap kerestem Széchenyi 1844. október 1-i főrendiházi felszólalásának teljes szövegét. Egyetlen egyszer jelent meg nyomtatásban egy (ha jól emlékszem) 1886-os összkiadásban, a számos Széchenyi-emlékkiadás és gyűjteményes közül egy sem tartalmazza. A Világhálón is csak egy helyen találtam meg. (No, és hol?!) Széchenyi valószínűleg legfontosabb beszédét!!! Milyen nemzet az ilyen?! Minden diák számára kötelező memoriterré kellene tenni és erre (az elmúlt százhatvan évben végig) elsikkasztják... Mit csodálkozunk az elsikkasztott rendszerváltáson, a kézen-közön eltűnt nemzeti vagyonon, a kommunisták szemérmetlen tobzódásán, ha ennyire becsüljük magunkat...

Tudom, én éltem túlsokat vidéken, de én ezt nem tudom ezt kaján cinizmussal nézni:-/

magyarido.blog.hu/2010/03/02/grof_szechenyi_istvan_pisztolyat_porozza_2_dik_levonas

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.03.02. 14:36:51

@bbjnick:

de én ezt nem tudom ezt=de én nem tudom ezt

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.03.02. 14:38:50

@Bell & Sebastian:

A zöldek közelebb vannak, mint gondolnánk. És mindent el is követünk azért, hogy napról napra egyre közelebb lehessenek.:-(

ü
bbjnick

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.03.02. 14:39:25

@bbjnick:

"Minden diák számára kötelező memoriterré kellene tenni"

Inkább a fordítását. Ma mást jelentenek ezek a szavak. Aki nem érzi a különbséget az akkori és a mai jelentések között, az alaposan félreértheti!

Bell & Sebastian 2010.03.02. 14:40:46

@bbjnick:

Az első részt érvként használtam párszor, ennek is az lesz a sorsa. Kösz. :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.03.02. 14:42:25

@bz249:

Én csak más rasszok férfitagjaitól viszolygom: a nők vonzanak:-)

ü
bbjnick

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.03.02. 14:46:11

@Jobb híján MDF-es:
na, megint elkapta szarva közt a tőgyit! :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.03.02. 14:46:51

@Jobb híján MDF-es:

Nem olyan régi szöveg ez. Ha XV. századi szövegeket tudunk olvasni és értjük, talán ezzel is elboldogulunk valahogyan.

"Ma mást jelentenek ezek a szavak."

Mely szavak?

ü
bbjnick

Bell & Sebastian 2010.03.02. 14:52:27

@bbjnick:

Végül is adott a lehetőség:

- Kéket vagy zöldet parancsol?
- Azt nem lehetne, hogy egyiket se?
- Lehet, miért is ne? Itt egy vörös!
- Jaj, csak nehogy megin' kiveresedjen!
- Akkor válassza a barnát.
- Ha nagyon, az se kell!
- Fekete?
- Semmi esetre!
- Esetleg fehér?
- Mit nem képzel? Szűzmáriázik itt!
- Elegem van magából, itt a piros-fehér csíkos!
- Mégis csak kéne bele zöld...

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.03.02. 14:55:25

@Jobb híján MDF-es: nem-nem. A XIX. századi magyar nagyon is szép.

És nehogymán Széchenyit átírjuk.

Bell & Sebastian 2010.03.02. 15:11:49

@Jobb híján MDF-es:

Erőst kezd párbaj-képtelenné válni! Tápoljon, ha kérhetem.

Alfőmérnök 2010.03.02. 16:05:25

@bbjnick: Biztos a "magyar"-ra gondolt. ;)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.03.02. 16:18:02

@Bell & Sebastian:

"Végül is adott a lehetőség..."

:-)

ü
bbjnick

lüke 2010.03.02. 20:12:18

helyes...
nagyon helyes
erről is kell szólni a választásnak,hogy
mi volt kommunizmusban, ami 20 éve nincs már
csak egyetlenegy mondatot mutassatok, ami a jövőre vonatkozik............

elfelejtette 2010.03.03. 09:08:54

Errol - „...a kommunizmus olyan rendszer volt, amely minden nap ölt..." - kapasbol ez ugrott be:

"Egy mondat a zsarnokságról"

is 2012.01.04. 22:39:10

"minthogy a kommunista ideológia közvetlenül felelős emberiség elleni bűntettetekért, "

ha valaki két mondatban idetolná, hogy
1. mi szerinte a kommunista ideológia definíciója
2. a _közvetlenül_ az hogyan jön ki belőle

mert az én tudásommal sajnos ez a mondat nem nagyon jön össze, sültbolondságnak tűnik, és így teljességgel érthető, hogy sültbolondságot miért is nem idéz senki.

is 2012.01.04. 22:48:57

@bbjnick: jó szöveg ez, csak kontextusba kell rakni:
- a görögöknél a város volt a nemzetiség. Athén más nemzetiség volt mint Spárta.
- a németeknél a középkorban egy-egy hercegség volt egy nemzetiség. a bajor ember természetesen nem hesseni, pláne nem vesztfáliai.
- a 19. században átmenetileg kitalálták, hogy nyelvi alapon kell rendeződni. ez Mo esetében konkrétan hozzájárult Trianonhoz, hiszen tudjuk, hogy 1848-ban (4-5 évvel Széchenyi beszéde után!) keményen vertük lefelé a szerbeket meg a horvátokat a nagy szabaságharcolás közepette, akik pedig csak a Széchenyi-féle felszólamlás értelmében kívántak már akkor is eljárni. érdekes, hogy ezt a Trianont előidéző jelenséget próbálod valami abszolút pozitív színben feltüntetni.
- a 21. században pedig Európának hívják a nemzetiséget, amihez tartozni kellene. legalábbis 300 millióan ebben megállapodtak már. persze van 3 millió magyar, akihez ez a gondolat nem jutott el, mert szögesdrótakadályokkal próbálják fenntartani a 19. századi, túlhaladott nézeteket. Magyarország nagy kárára.
süti beállítások módosítása