Néhány hónap a Fidesz-terrorig - Ilyen ország pedig nincs CCIII.
2009. november 11. írta: TuRuL_2k2

Néhány hónap a Fidesz-terrorig - Ilyen ország pedig nincs CCIII.

  Egy újabb író, Moldova György is benevezett a Nagy Rettegés című irodalmi valóságsó küzdelmeibe. A jelentős feltűnést keltő vetélkedésben Moldova rövid időn belül a harmadik neves kortárs szerző Nádas Péter és Kertész Imre után, s akár a végső győzelemre sem tűnik esélytelennek.

  Moldova Kaposváron tartott előadását a következő felütéssel kezdte: „Zsidó vagyok és kommunista!” Ezt követően arról beszélt, hogy Kádár János rendre a nemzeti egységre törekedett, s ezt hellyel-közzel meg is valósította, tökéletes vereséget mérve ezzel Nagy Imre politikájára, mely kimerült abban, hogy a mártír miniszterelnök a nemzet nagypapája akart lenni. Mint mondta: „Kádár alatt nem énekelhette senki, hogy Indul a vonat Auschwitzba, ám abban a pillanatban, amikor a szocializmus megbukott, előkerült az antiszemitizmus.”

  Moldova szerint tévedés volt azt hinni hogy csak néhány ezer fasiszta van az országban, szerinte a szám végéhez egy-két nullát még hozzá lehet írni. Végül igencsak pesszimista váteszként néhány hónapos Fidesz-kormányzás után konkrétan terrort jósolt.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr201518331

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Gyurcsány még megmenthet minket Orbántól - Az utolsó esély 2009.11.12. 10:43:59

Kövezzetek meg, de én egyetértek Gyurcsány Ferenccel, és nagyon örülök, hogy visszatért a politikai életbe és nem hagyja, nem engedi, hogy a jobboldal a végső romlásba döntse virágzó országunkat.   Lássuk be barátaim, hogy minden, amit leírt, sz...

Trackback: Gyurcsány még megmenthet minket Orbántól - Az utolsó esély 2009.11.12. 10:42:02

Kövezzetek meg, de én egyetértek Gyurcsány Ferenccel, és nagyon örülök, hogy visszatért a politikai életbe és nem hagyja, nem engedi, hogy a jobboldal a végső romlásba döntse virágzó országunkat.   Lássuk be barátaim, hogy minden, amit leírt, sz...

Trackback: Gyorshírek 2009.11.12. 10:00:03

A választójogi rendszer átalakítását szorgalmazza az LMPA határon túli magyarok mellett a Turing-tesztet sikeresen teljesítő mesterséges intelligenciák számára is korlátozott, ám politikai jogokkal együtt járó állampolgárságot biztosítana az LMP. A pár...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tehetetlen Dodó 2009.11.11. 22:34:52

@Shenpen: Moldova olyasmi volt az irodalomban, mint Hofi a kabaréban: szelep a rendszer seggén.

___________________________ (törölt) 2009.11.11. 22:36:09

@evil overlord: "hogy létrejöjjön egy normális szoclib és egy normális konzlib "

szóval, mindegy az előtag, csak lib legyen. kösz.

inkább ne. így ne.

___________________________ (törölt) 2009.11.11. 22:42:33

@jotunder: thx. van vmi infod róla, hogy miket írt az utsó pár évben? nekem anno - félig gyerekfejjel - úgy tűnt, mint valami elképesztően, ritka becsületes ember.

statez 2009.11.11. 22:46:03

@érdeklődő: Néztem tegnap este az ATV-n Orbánt, nem volt rossz, de van egy két dolog, amit nem értek, minek kell forszírozni. Az egyik az alkotmány a másik a többéves költségvetés, tegnap éppen 3 évest látott volna jónak. Azt hiszem éppen ő mondta, hogy a hídon akkor kell átmenni, amikor odaérünk. Az alkotmányozás emlegetése is csak magas labda, amit lecsapkodnak, muníció a hivatásos rettegőknek, anno a 2 éves költségvetés miatt is éppen eleget támadták.

evil overlord (törölt) 2009.11.11. 22:49:18

@Shenpen: Nem tudom mi a baj egy olyan országgal, ahol van egy CDU/CSU-szerű konzervatív párt (ez lenne a FIDESZ-KDNP, bár lenne mitől megszabadulniuk), egy FDP-szerű jobbliberális párt (erre nincs jelentkező) és egy hihető szocdem társaság (az SPD nem tökéletes példa, erre sincs jelentkező).

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.11. 22:50:07

@statez: A 3 éves költségvetés tényleg marhaság. Négy éves a ciklus. A ciklus harmadik évében hozna egy olyan költségvetést ami kerek két évvel átnyúlik a következő ciklusba? Ugyan!

evil overlord (törölt) 2009.11.11. 22:54:49

@evil overlord: Finomítanám az előbbi állításomat: az MDF úgy kommunikálja magát, mintha konzlib lenne, de teljesen hiteltelen; az LMP szerintem elmenne szocdem-nek, de még bizonyítaniuk kell. (A MSZP-ről és az SZDSZ-ről nincs értelme a fenti keretek között beszélni.)

Josef (K.) 2009.11.11. 22:55:46

@mefisto:

"A 3 éves költségvetés tényleg marhaság. Négy éves a ciklus. A ciklus harmadik évében hozna egy olyan költségvetést ami kerek két évvel átnyúlik a következő ciklusba? Ugyan!"

Rosszul fogod fel. 4 éves ciklus = 3 éves költségvetés + az utolsó évben egy szimpla 1 éves "választási költségvetés".

mefisto · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.11. 23:02:31

@Josef (K.): Egyik kombináció sem nyerő. Vagy 4x1, vagy max 2x2.

Oblomov 2009.11.11. 23:05:34

@statez: a hídon akkor kell átmenni, amikor odaérünk - az Sir Winston. De Orbán szájából is jól hangzik.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.11. 23:10:22

@mefisto: Azt azért még Orbán sem mondja, hogy a három éves költségvetést a tervgazdaságok három/öt éves terveihez hasonlóan kéne elképzelni. A hároméves gördülő tervezés nem ördögtől való, hogy mást ne mondjak, már ma is így készül a magyar állam költségvetése, legfeljebb erről Orbánnak nem szóltak. A kulcskérdés, hogy mennyire legyen részletezett a t+2 és t+3. év és mennyire legyenek kőbe vésve a sarokszámok. Itt elég sok keresnivalója lehet a következő kormánynak.

érdeklődő 2009.11.11. 23:11:41

@statez: Ezt mondom én is. Legalább annyit megtehetne Viktor, hogy az ilyen kálmánolgikáknak az átévében elkezdene úgy beszélni, mint egy maszopos, hogy az alkotmányozás az teljesen felesleges, minden nagyon szép, minden nagyon jó, mindennel meg vagyok elégedve, ejróperek vagyunk,dolgozunk a programon keményen, stb stb...

Azzal, hogy cezaromán berlusconizmussal táptalajt ad a cezarománozó, zseb-berluscónizó, zsebdiktátorozó, orbánkirályozó nyakóistvánféléknek az nagyon nagyon rossz a 2/3-os kilátásokat illetően. Egy-két hetihetes hernádijucis szemüvegfeltolós orbánozással és 51% fidesz lesz 47% mszp, tavasszal meg majd ott tartunk mint 2006-ban...

KÖNYÖRGÖM ÁLLÍTSUK MEG ORBÁNT, HOGY A FIDESZ GYŐZHESSEN 2/3-AL!!!!!

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.11.11. 23:16:06

Moldovától nem vártam mást.

Oblomov 2009.11.11. 23:23:04

@érdeklődő: azért ha eltávolítottátok Orbánt, Lezsákékat majd tartsátok szemmel.

Josef (K.) 2009.11.11. 23:27:23

@Oblomov:

"a hídon akkor kell átmenni, amikor odaérünk - az Sir Winston."

Hujujuj! Te mit fogsz még ezért itt kapni...

Viktor azt mondta:
"Az AMERIKAIAK azt szokták mondani, hogy a hídon akkor kell átmenni, amikor odaér az ember" 2001-2006.orbanviktor.hu/hir.php?aktmenu=3_4&id=367

Nem vonhatod kétségbe a szavait.
(Vajon az "amerikaiak" alatt dakotákat értett?)

érdeklődő 2009.11.11. 23:31:01

@Oblomov: :D

...mármint állítsa le magát ha jót akar, vagy nemtom...

tevevanegypupu 2009.11.11. 23:39:55

Teljesen mindegy mit mond Orban, meg ha belepne az mszp-be, akkor is utalnak. Ezt az is bizonyitja, hogy Gyurcsany nyilatkozhatja szemrebbenes nelkul, hogy Orban hazudik es ertehetetlen, hogy ezt kovetkezmenyek nelkul teheti. Ebbol is latszik, hogy az orszag egy resze nem lehet normalis, mert ezt igy Gyurcsany kimondhatja.
Van egy nepreteg, akik soha az eletben nem szavaznanak a fideszre, akarki vezeti. Viszont van egy nagyon szeles masik, akik Orbant imadjak es ezert szavaznak a fideszre. Ugyhogy megiscsak az lesz a legjobb, ha Orban marad.Aztan majd kiderul, mi lesz.

tevevanegypupu 2009.11.11. 23:41:56

@Josef (K.):
@Oblomov:
Ha Viktornak ez lesz az egyetlen tevedese, majd valahogy kibirjuk.

érdeklődő 2009.11.11. 23:48:02

@tevevanegypupu: Ugyanakkor biztosan tudom, hogy van egy nagyon széles népréteg aki csak azért nem szavaz a fideszre, mert Orbán kulcsfigura, ill. azért az mszp-re szavaz, mert Orbán kulcsfigura...

Miért nem lehet maximalizálni a nyereséget, ha már egyszer van rá lehetőség?

Fidesz Orbánnal: Nyerni fog, de nem eléggé.

Fidesz Orbán nélkül: Garantált 2/3-ad.

Ezt nehéz belátni?

tevevanegypupu 2009.11.11. 23:56:17

@érdeklődő:
"Ezt nehéz belàtni?"
Meglehetosen, bar nem csak Orban miatt szavazok a fideszre. Sokszor vagyok merges amiatt, amiket mond. De ketsegtelen, hogy jo politikus. Ezt nehez elviselnie az szdsz-es es mszp-s tarsasagnak akik egyutt kezdtek vele, es mar mind padlon fekszenek.

Rikki Harcos 2009.11.12. 00:11:14

@tevevanegypupu: @érdeklődő:

mindig kell nyomni valakit OV ellenében, egy időben a ballib oldal nagyon nyomta Pkornit, de amikor beintett, akkor ő lett a főnácifőellenség, le is buktatták ügynökösködéssel az édesapját

utána Kósa Lajos lett a kiemelt személyük, erre Kósa azt mondta, hogy vele méginkább nem lennének kibékülve a szocik (ez biztos igaz), és három hét elteltével őt is megpróbálnák megbuktatni

Orbán Viktor nélkül a fidesz nem fidesz, ez így van jól, és ezt tudja az ellenoldal is

freehckr 2009.11.12. 00:18:48

@statez:
"van egy két dolog, amit nem értek, minek kell forszírozni"

Most kell eldurrogtatni az MSZP petárdáit. Nem sok van, nyugi, illetve az MSZP magától is durrogtat (konkrétan holnap... ma egy raktárnyi Gyurcsány és Mesterházy anyag fog eldurranni a kecskeméti bíróságon).

freehckr 2009.11.12. 00:33:18

@Kettes:
"A hároméves gördülő tervezés nem ördögtől való, hogy mást ne mondjak, már ma is így készül a magyar állam költségvetése"

A jelenlegi kormánynak végre el kellene jutnia odáig, hogy a t+1 szinten ne januárban bukjanak a számaik... most elvileg "szakértői kormány" van, azt mondják lehet ez a költségvetés február végéig is kitart. :) Bár ezzel a kormánnyal kapcsolatban teljesen komolytalan költségvetésről beszélni, náluk visszamenőleg két évre is módosulhatnak hiányszámok, attól függően, hogy az aktuális költségvetésben mekkora elsimítani való szakadékok vannak...

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.11.12. 01:46:51

@Shenpen:
Gáspár András fantasyban is nagyon ott van.

___________________________ (törölt) 2009.11.12. 01:56:15

@Josef (K.): a'n már nincs, J.S. Mill kiment a divatból (asszem).

___________________________ (törölt) 2009.11.12. 01:57:50

@evil overlord: nem ezzel van a baj, hanem hogy az előbbi az nem pont ezt jelentette

___________________________ (törölt) 2009.11.12. 01:58:52

@blas: ennyire azért ne egyszerűsítsük le. pénzért nem lehet jól írni. márpedig pl. a Magyar Atom jó volt. tényleg jó. akkori mércével.

___________________________ (törölt) 2009.11.12. 02:02:03

@Shenpen: a mai dolgairól, mivel nem jók, meg oltári nagy faszságok is, már inkább kinézem, hogy pénzért.

de anno nem.

tényleg érdemes elolvasni a Magyar Atomot. Tényleg meglepően jó. és kurvára találóan kritikus. az bizony nem kilóra megvéve készült. szerintem.

magyar-magyar szótár 2009.11.12. 04:51:36

Mindenki arról beszél a fideszben, hogy Orbánnal nem lehet beszélni. Természetesen erről sem lehet beszélni, hogy Ővele nem lehet beszélni. A fél-fideszvezérkar lyukasra térgyepli a nadrágját: "Jaj, csak máma ne mondjon semmit!"

Szerintem a kevés pozitivum egyike az, hogy nem engedi piázni a góréit, így egy teremben azonnal föl lehet ismerni, hogy a magukat profi módion tartó tökrészegek az MSZP-sek (idültek tahozata Sz. Tibor) és az elvonási tünetektől sápadozó verejtékezők a fideszesek. Azok a részegek meg, akik az oszlopnál állnak, az két rettenetesen beképzelt, útálkozó szalonnáspofájú az SZDSz. Ők mindet úútájják, mint a szart. Na, és ez a nézőpont az "indexes"+ máma :D

Fél ám egyébként az ő faszuk, alig várják ezt az új, sok melót adó kort. (Rogán ingyen fénymásolt a postáuzóban magáncéllal!)

És igen, Moldova használhatta nálunk azt a receptet, miszerint tüzet táűzzel lehet olcsón és eredményesen oltani. Végy egy szűk szakmai kört, annak a szakzzsargon-anekdotáit, szerezz kisérőket és a párttól papírokat, tereleik eléd az embereket, lenyúlod a poenjaikat és aztán húúúdeismegmondtad az igazat (Moldova közepesnél gyöngébb képességű ember, mondjuk "újságíró tollal" a legtöbb "cudarrrjót" nem ő találta ki, csak lejegyezte. És mindig az az icipici lényeg sikkadt el, mint pl az, hogy az "Mozdony füstje" az első nagy vasútfelszámoláskor csapott ki. Érdemes lett volkna azonnal egy riportopt készíteni az elképedt vasutasokkal, akik csak lestek a konklúzión.
Végülis szerencse, hogy Moldova nem a középszarok szokásos ut-jaaat választotta, a gyerekkönyv és meseírást...

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.11.12. 07:06:39

@freehckr: Ez szó szerint Varga Mihály blablája. Ha megnézed a költségvetési bevételek és kiadások évközi lefutását, látható, hogy februárban még az égvilágon semmit nem lehet megmondani a hiánycél tarthatóságáról. Ez természetesen nem fogja visszatartani a Fideszt attól, hogy júniusban bejelentsenek egy rettenetes méretű pótköltségvetést. Más fogja visszatartani őket.

statez 2009.11.12. 07:24:10

@érdeklődő: A sűrített médiaszereplés hátulütője már most látszik, Orbán képtelen ellenállni a csábításnak, hogy ne átgondolatlanul improvizáljon. 3 éves költségvetés, tiszteletben tartom, de nem tisztelem az alkotmányt stb. És még meg sem kezdődött a kampány. Ijesztő, hogy semmilyen következtetést nem vont le, semmit nem tanult az eddigi elbaszott kampányokból...

Tehetetlen Dodó 2009.11.12. 07:51:01

@evil overlord: "Nem tudom mi a baj egy olyan országgal, ahol van egy CDU/CSU-szerű konzervatív párt (ez lenne a FIDESZ-KDNP, bár lenne mitől megszabadulniuk), egy FDP-szerű jobbliberális párt (erre nincs jelentkező) és egy hihető szocdem társaság (az SPD nem tökéletes példa, erre sincs jelentkező)"
Sőt, ez lenne a legjobb, legalábbis a németeknél eddig bevált.
De itthon nem látom, hogy kikből lehetne összerakni egy ey FDP-t vagy egy SPD-t. Ha nem valami kádertemetőből reaktivált politikai hullákból óhajtjuk, akkor meg kell várni egy megújulást. (Ha most a liberálbolsi bagázs nagyot esne pofára, talán megnyílnának a változás csatornái. Akkor már csak egy erős zombi-szűrő kell a káderek szortírozására...).

tanarseged ur 2009.11.12. 08:07:58

@Shenpen:
OFF
Gáspár András írt más sci-fi-t is a két Vogel-sztorin kívül? (Azt hiszem, "Kiálts farkast!" és "Két életem, egy halálom" volt a címük.) Azok tényleg jók voltak. William Gibson elbújhatna.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.11.12. 08:18:24

Kellene egy rettegok.blog.hu az árokásó mintájára. Doomhammer munkára!

zoli29 2009.11.12. 08:26:04

@statez:

A baloldal annyira szét van esve, hogy még ezekre a szerencsétlenül megfogalmazott mondatokra sem képesek a kellő intenzitással rávetni magukat.

Másrészt az elmúlt 8 év (de talán 20 évet is lehetne mondani), annyira félresikerült, hogy nagy kérdés, mitől tartanak jobban az emberek: egy olyan radikális változástól, amit ezek az Orbán-nyilatkozatok sugallnak, vagy a változatlanságtól.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.11.12. 08:27:59

@Shenpen: Csodálom, hogy az aczéli kultúrpolitika még ennyi év után is hatásos. Ön egy jó szándékú, okos, ám minden bizonnyal fiatal ember. Az ilyesfajta könyvek - bár nem nagyon lehet ilyesfajtáról beszélni, nem sorakoznak ugyanis méterhosszan könyvespolcon- valamint Hofi műsorai pontosan kiszámított recept szerint készültek.
A Magyar atom valóban szórakoztató gyűjtemény, bár helyenként nem mentes a triviális hatásvadászattól, azonban ezt bármikor elnézném neki.
Próbálja meg azonban a következő elv szerint értelmezni. Az alapgondolat ezekben a művekben az, hogy az alapvetően jó szocialista rendszer nem tud megfelelően működni, mert a középkáderekben és a kisemberekben működnek még azok az elavult polgári reflexek, amelyek az anyagias szemlélet és a szocialista haladáseszme be nem fogadása miatt akadályát képezik az új világ kiteljesedésének.
Ez a moldovai sikerkönyvek értelmezésének igazi kulcsa. Nagyon is beleillett a kádári-aczéli világképbe, és összecsengett a "ha ezt a Jani bácsi látná" népi sóhajtozásokkal.
Önnek ez rendszerkritika, mert olyan szemszögből nézi, ahonnan a Moldova által bírált emberi tulajdonságok a természetes, ha nem is mindig vonzó, ám megkerülhetetlen emberi vonások kategóriájába sorolódnak. Ezek, mint tudjuk, nem tűnnek el, ezért a rendszer működésképtelen. A kommunista gondolkodásban azonban az ember tudatosulása során a felismert történelmi szükségszerűség hatására ezek a tulajdonságok el kell tűnjenek. Moldova írásai a továbbélő polgári magatartás groteszk bírálatai, nem pedig a szocializmusé.

hacsaturján 2009.11.12. 08:31:43

nekem az teccik a moldova bácsiban, hogy még rettegni is csak röhögve tud. meg még az is, hogy meglehet, koránál fogva szenilizálódik, de az itteni ifjú szklerotikusokhoz képest szinte pezseg.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.12. 08:42:55

"néhány hónapos Fidesz-kormányzás után konkrétan terrort jósolt."

Benne van a pakliban: ha Orbán nem lesz elég kemény és nem hozza az eredményeket akkor csak a széljobb marad.

Én azért remélem, hogy Orbán helyreteszi a széljobbot, itt általában a kemény középnek van tábora: Ferencjóska-horthy-kádár! :-)

Amúgy Magyarországon a szélsőség (Szálasiék, Rákosiék) csak külső támogatással tudott hatalomra kerülni, Vonáéknak nincs ilyen külső támogatójuk és a külpolitikai helyzet sem adott, ez a meghatározó, nem a kétségtelenül létező többszázezernyi, a fasizmust elfogadni képes polgártársunk.

DexterMorgan78/Séfbácsi 2009.11.12. 08:56:49

meg fogjuk még érni pár év múlva, hogy Moldova az elmaradt "fideszterror" után fellélegezve megírja memoárjait azon szép időkről, mikor nevelőtanárként az állami gondozott kisfiúk popóját nem csak stírölte...de szép is lesz.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.12. 08:59:10

@Őrnagy Őrnagy:

Igénye lenne rá, de amíg EU és NATO tagok vagyunk addig esélye nincs.
A nyilasokat is pénzelték Németországból, a komcsikat is Berlinből, de hatalomra csak akkor jutottak, amikor megdőlt az azt megelőző rendszer: német illetve szovjet katonai megszállás.
Vona csak akkor kerülhet itt hatalomra, ha Putyin Oroszországa megszállná Mo-t. Szerintem olyan nem lesz. (Ezért jó a szomszédban egy nyugatos Ukrajna)

jozicsenko 2009.11.12. 08:59:24

@Jobb híján MDF-es: Vona járt már párszor moszkvában, s ha igaz, hogy az mszp a legnagyobb haszonélvezője a jobbik előretörésének (egyenlőre az elszenvedője, lásd borsod és baranya megyék), no akkor a kör bezárul: a kgb-s elvtársak segítik a magyar elvtársakat...

hacsaturján 2009.11.12. 09:04:13

@Jobb híján MDF-es:

ha jól értem a felvetést, akkor putyin iráni ügynök és a ljubjankát áthelyezték teheránba még khomeini alatt. ha ezt az én galambocskám, félix edmundovics megérhette volna! haj-haj!

Hattory Hanzo 2009.11.12. 09:04:40

Ja, kérem, így könnyű ma kommunista zsidó írónak lenni Magyarországon:

"Moldova 590 millió dollár készenléti hitelt kap az IMF-től
2009.10.29. 15:47 - MTI"

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.11.12. 09:05:56

Semmi bajom nem lenne azzal, ha Magyarországon tízmillió fasiszta lenne.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.11.12. 09:06:50

@Hattory Hanzo:
Akkor a kaposvári performanszot az IMF kényszerítette rá, hogy igazolja a készenlétet? :]

Hattory Hanzo 2009.11.12. 09:17:20

@TuRuL_2k2:

Persze. Bár a szerződés nagy része titkos, de azt tudom, hogy havi meghatározott számú rettegés ki van benne kötve. Ja, és helyesen írva IMF?! (Itt Mindenki Fasiszta?!)

surcouf 2009.11.12. 09:26:51

kerek fejű kopasz disznó, zsidó és kommunista ... felszólítom moldova gyuri bácsit , hogy ne akarjon azigazságos mátyás királyra hasonlítani ...az úgysem fog menni

Téglagyári Megálló 2009.11.12. 09:27:56

@kerub [BB]:

végül megtaláltam otthon, köszönöm a figyelmet

tevevanegypupu 2009.11.12. 09:32:07

Moldova konyveinek hangja ujdonsag volt - a riportkonyvei - es tagadhatatlanul lehetett rajtuk szorakozni, szornyulkodni. De ezek a konyvek szigoru cenzurakon mentek keresztul, es engedellyel kerultek a nyomdaba. Ugyhogy nem rendszerkritika volt, hanem egy-egy vallalat biralata, amit azert a Kadar rendszerben azokkal meg lehetett tenni, amikrol koztudott volt egybkent is, hogy nem tudjak jol mukodtetni. Korulbelul ugyanezt tette Hofi is, aki meg odaig is mereszkedett, hogy magat Kadar Janost is parodizalhatta. Mikor megszolalt eloszor Kadar hangjan, a kozonseg lelegzetvisszafojtva, kidulledt szemekkel, dermedten hallgatta, nevetni nem mertek..De aztan "feloldodott" a hangulat..
mikor Hofi a produkcio vegen jo alaposan talpnyalt Kadar elvtarsnak.
Moldovaert es Hofiert is kar, mert mind a ketto lehetett volna mas is. Olyanok, akik a tehetseguket nem adjak el egy rendszernek. Most is vannak sokan akik hajlamosak ra, nem tanulnak meg a kozelmultbol sem. De az is lehet, hogy eszre sem veszik.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2009.11.12. 09:47:04

Nagy Imre mint a nemzet "nagypapája" ?! Noooooooooooooormális????

Hööö... alapítsuk Kertész Imre díjat, Gyuri bácsi az első jelölt.

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2009.11.12. 09:54:12

akkor miért nem lép be a magyarországi kommunisták pártjába??

Johnny336 2009.11.12. 09:58:33

Én a mai napig olvasok Moldovát, persze a régi regényeit.

Egyébként az eléggé köztudott, hogy ő zsidó származású, eredetileg Reifnek hívták.
A családja '57 elején-közepén kivándorolt Izraelbe. Aztán persze vissza akartak jönni, mert ott se volt jobb nekik, csak zsidók között éltek szarul.

A Szent Imre-induló főhöse Kőhidai (eredetileg Kirschner) Miklós egy az egyben ő, nagyon sok saját tapasztalatát írta le, mint Miklóssal történt dolgok.
Később az önéletrajzi regényéből (Utolsó töltény-sorozat) nagyon sok áthallás van a Szent Imre-indulóval.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.12. 10:07:22

@tevevanegypupu:
moldova mint regényíró, berkesi és szilvásy erősségű. a riportkönyvei nyilvánvalóan tartalmaztak némi kritikát, de nem magát a rendszert "támadták", hanem a hibákat. elvtársak, az eszme jó, a kivitelezésben vannak hibák, és arra moldova elvtárs kíméletlenül rámutat, stb, stb.

thetriggerhappy 2009.11.12. 10:20:30

moldova zsidó lenne? ez nekem újdonság.
az viszont nem, hogy teljesen bolond.

surcouf 2009.11.12. 10:30:25

@Grift:

aha az eredendően komcsi disznószagú disznóól komfortfokozatának fokozatos emelése, mint a nép megnyerésének kádári programja ... ennek marketing emberei , végrehajtói esatöbbi esatöbbi esatöbbbbbi ...

Oblomov 2009.11.12. 10:39:08

@Herr SturmLiberator: Kertész 89 előtt nem olvasott Moldovát. Se.

tevevanegypupu 2009.11.12. 10:42:43

@Grift:
Berkesi es Szilvasy, a masik ket sztar, tenyleg. Hogy eltuntek, pedig azt hiszem Berkesi meg el. Micsoda siker volt a Sello a pecsetgyurun meg a Jatek a tisztesseggel. Fuj.):Es Szilvasy a fojtottan erotikus torteneteivel.
Hany ugynevezett iro tunt el a rendszervaltasnal, akiknek a regenyeit tizezerszamra nyomtattak. Es vettek is, mert a jo Kadar korszakban a "kultura" ugye nem volt aru.(((:

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.12. 10:59:29

@tevevanegypupu:
meg kell jegyezzem ezek a lektür királyok ezerszer jobb írók voltak mint a mai tömegkedvencek.

tevevanegypupu 2009.11.12. 11:08:33

@Grift:
Ponyvakat irtak szorakoztatasi - Berkesi nevelesi - celzattal. Emberarcu ellenforradalom utani idoszak ugye. Es ha elolvasott ket Szilvasyt, akkor a kovetkezoket mar nem volt erdemes. Talan egyedul az Apassionata volt elfogadhato

surcouf 2009.11.12. 11:08:57

@tevevanegypupu:

berkesi uraság ha jól vagyok informálva másodállásban kínzóember neves ávhs szadista volt ...persze mindenki törexik a teljességre , ki így ki meg úgy

tevevanegypupu 2009.11.12. 11:11:37

@surcouf:
Igen, azt hallottam, hogy valamifele rendor volt, de hogy ilyen elokelo pozicioig vitte, azt nem is tudtam.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.12. 11:15:52

@tevevanegypupu:
nem akartam őket a parnasszusra felkúrni, csak annyit jegyeztem meg, a mai ponyvaírók náluk is borzalmasabbak.

surcouf 2009.11.12. 11:24:05

@tevevanegypupu:

snasz rendőr az még akár rendes ember is lehet , itt ez a karancsi tibor pl ... nade nők kezét a forró rezsóra nyomó degenerált szadista vadbarom ...az már az már ugye valamiféle rendőri elit , szóval egy felsőbb szint lefelé

tevevanegypupu 2009.11.12. 12:16:29

@Grift:
Nem tudom, a mostani ponyvakat, remregenyeket es esztveszto sci-fi marhasagokat tenyleg nem olvasom.
Amennyiben felkapott, mesterseges rettegoinkre gondol, egyelore oket is felfuggesztettem.(:
Kulonben nezegetni szeretem ezeket a ponyvakat, foleg utcai arusoknal a kitett sok, nagyonszines remseget. Nem nagyon fogynak ugy tunik..

@surcouf:

A puha diktatura es a vidam barakk csak mese volt, ketsegtelen, hogy a felszinrol nem nagyon lattak mi tortenik.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.12. 12:22:56

@tevevanegypupu:
nem a rettegőkre gondoltam, azok között van egészen kivételes kvalitás is.
inkább a szocképviselő lévayra, meg nemerére, meg a tisza lányra, na mindegy, maga szerencsés, nem ismerheti ezeket a mélységeket. :)

Aradebil 2009.11.12. 12:39:20

érdekes módon a széljobb is terrortól tart,ha jobbik nélkül meglesz a kétharmad,nagy az esélye a nemzeti oldal szétverésének(szerintük)

am meg moldova csak egy komcsi zsidó,nem tehet róla

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.12. 12:44:44

"a széljobb is terrortól tart,ha jobbik nélkül meglesz a kétharmad,nagy az esélye a nemzeti oldal szétverésének(szerintük)"

Remélem igazuk lesz! :-)

Amúgy vicces, Orbántól fél a balszél, mert fasiszta, de retteg tőle a jobbszél is, mert cionista! :-)

Nagy a valószínűsége, hogy a normális, polgári közép embere, (csak az a sok türhő a környezetében a gáz.)

tevevanegypupu 2009.11.12. 12:54:07

@Grift:

Ha az ember nem el otthon azert hiaba, nagyon sok mindenbol kimarad.(:Vagy nem azokat szereti olvasni akiket azonnal csodalni kezdenek Magyarorszagon. Ilyen volt Zavada, akinek a konyveit megvettem (sznoberia)
es elhoztam. Mar a Jadwiga parnajat is iszonyu erofeszitesekkel olvastam, a tobbit pedig el sem kezdtem..Unalmas es tul sima. Spiro is, fuggetlenul ideologiai mondanivalojatol, legalabbis a Fogsag.
Veletlenszeruen kezdtem el Bacher Ivant olvasni, es mivel a konyveibol nem mindig derul ki, hogy beteg szegeny, nagyon megkedveltem a stilusat, humorat es jo torteneteit.
Gyarlo az ember lanya, hiaba.
Na, vissza Moldovahoz.(:

kamasuka 2009.11.12. 12:55:43

"„Kádár alatt nem énekelhette senki, hogy Indul a vonat Auschwitzba, ám abban a pillanatban, amikor a szocializmus megbukott, előkerült az antiszemitizmus"

Gyuri bá!

Nem olvastál Népszabadságot a hatvanas években? Náluk antiszemitább banda kevés mozgott a lap környékén. Ja, hogy akkor ez volt a követelmény? Ja, az más ...

tevevanegypupu 2009.11.12. 13:01:16

@kamasuka:
Moldova valoszinuleg elfelejtette az Arafattal valo baratsagot is, a testveri palesztin nep hos harcarol es az agresszor Izraelrol megirott nagy vezercikkeket.(:

8510 (törölt) 2009.11.12. 13:12:09

"néhány hónapos Fidesz-kormányzás után konkrétan terrort jósolt."

Ámen.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.11.12. 13:24:07

@statez:
Mi a gond a három éves költségvetéssel? Oké, ha a rövidebb a jobb, legyen féleéves, vagy havi. azzal űbereljük a komcsikat.
Az Alkotmány egy szar, egy moszkovita köcsögség. A rendelkezéseit betartjuk, ha törvénytisztelők vagyunk, ugyanakkor a szellemiség, amit felidéz, nem tiszteletreméltó.
Látva a baloldal és a Jobbik egyre fokozódó tébolyát, hajlamos vagyok arra, hogy a 2/3-ért a Fideszre szavazzak a Jobbik helyett. A 2/3 létkérdés.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.11.12. 13:26:27

"Orbántól fél a balszél, mert fasiszta, de retteg tőle a jobbszél is, mert cionista! :-)"
ez jó :)

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.12. 13:39:37

@Mr Falafel:

"hajlamos vagyok arra, hogy a 2/3-ért a Fideszre szavazzak a Jobbik helyett. A 2/3 létkérdés."

Mégsem vagy annyira nagy barom!
Többet ér a Fidesz 2/3, mint a Jobbik parlamenti jelenléte. Egyszerű Fidesz többségnél, a Fidesz nem tud érdemi változásokat kicsiholni, a jobbikra nem támaszkodhat, nagyszabású dolgokban, sőt a jobbik nem is akarja a felelőséget.
A Fidesz 2/3-dal rendbe tenné az országot, lenne itt közbiztonság is, a jobbiknak nem nagyon maradna témája, hacsak nem a palesztinbarátság, de azt meg az átlag magyar leszarja! :-)

evil overlord (törölt) 2009.11.12. 13:41:58

@Shenpen: Ne gonoszkodjon itt nekem, az az én reszortom.

@Tehetetlen Dodó: "De itthon nem látom, hogy kikből lehetne összerakni egy ey FDP-t vagy egy SPD-t."
A LMP-Humanista duóból lehet még SPD, ha nem cseszik el. FDP-szerű képződményt én sem látok, pedig nagy szükség lenne rájuk.

"Ha nem valami kádertemetőből reaktivált politikai hullákból óhajtjuk, akkor meg kell várni egy megújulást. (Ha most a liberálbolsi bagázs nagyot esne pofára, talán megnyílnának a változás csatornái. Akkor már csak egy erős zombi-szűrő kell a káderek szortírozására...)."
A zombikat le kell vadászni :)
Én is a nagy pofáraesésben reménykedem, meg a főstricik elleni sikeres büntetőeljárásokban (pour encourager les autres).

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.11.12. 13:57:29

@elfelejtette: Hát ha még buzi is lenne, lehet ő is Nobel-díjat kapna...

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.11.12. 14:32:42

Moldovában az a jó, hogy bármekkora hülyeségeket is bír beszélni így százévesen, még mindig összehasonlíthatatlanul_jobb arc_, mint a fanyalgó köcsögök, akik kritizálják.
A könyvei jók, olyan dolgokról tudott érdekesen írni, amik a kutyát sem érdekeltek volna, ha egy tehetségtelenebb író választja témául (mezőgazdasági repülők, baszki).
Bár manapság már akkor sem megy az íróknak, ha "érdekes" a téma.
Mutasson valaki egy jobb könyvet a BV-ről, mint a "Szabadíts meg a gonosztól" című, és akkor van értelme beszélgetni.

kk_kk 2009.11.12. 15:12:55

@Úlfhéðinn:

Senki nem az írói minőségét vitatta, hanem hogy szimplán hülye.

(A kettő között nincs feltétlenül párhuzam)

loláb 2009.11.12. 18:04:39

Kedvelem Moldovát, mint írót. Róla mindig is lehetett tudni, hogy a baloldalhoz kötődik, ezzel önmagában semmi probléma sincs, ez az ő dolga.

Az, hogy beállt ebbe a hisztériakeltő hőzöngésbe, azt viszont sajnálom. Remélem hamar észreveszi magát, mert így csak magának árt.

Oblomov 2009.11.12. 18:11:15

@Mr Falafel: @Jobb híján MDF-es:
elképzelhetetlen, h. egy új alkotmányról ne lenne népszavazás.

teknős 2009.11.12. 19:08:07

@szamárfül: Hű, most teljesen megzavarodtam! Orbán most zsidó vagy cigány? Esetleg mindkettő?
Vagy fasiszta cionista zsidó cigány?

Sebastian Knight 2009.11.13. 00:24:32

@Shenpen:

Én Gáspárt jobban kedvelem, és ő fantasy stílusban is jól ír. De hát ízlés dolgában...

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.11.13. 07:43:58

@Oblomov:
Az Alkotmány morális kérdés, társadalmi egyeztetést igényel valóban. Azonban az Alkotmány rendelkezéseinek jogszabályba foglalt garanciái nélkül nem létezik jogállam. A Btk. és Ptk. korszerűsítése nélkül cseszhetjük az új Alkotmányt. Számtalan alkotmányos alapjogot sért például a Btk. Vagy gondoljunk csak arra, ha hiteled van, és a bank egyoldalúan módosít szerződést, az neked hátrány, de őt ezért maximum pénzbírságra ítéli a versenybíróság, ellenben, ha te okozol hátrányt a banknak, az Btk-ba ütköző hitelsértés és hitelcsalás, vagyis rabosítanak miatta. Ez szinte minden magyar embert érint, és renkívül súlyos sebet ejt a jogállamiságon. A végrehajtási törvényben a végrehajtást az sem függeszti fel, ha a végrehajtási cselekmény bűncselekménynek minősül. Ennél nagyobb borzalmak is vannak, de már ezek is elég undorító dolgok.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.11.14. 00:01:57

igen, MGY jó író volt vmikor - mostanában (sok éve) sajnos sorra igen bénákat ír. Igen,m jók a témái: pl. a mai Miskolc is remek téma, mégis hótt gyenge szociográfiát engedett ki a markából (bár a gumikalapácsból kész eposz nőtt)

Kádár könyve miatt pedig megérdemelt volna egy szégyenkalodát. az nem csak szar: hanem történelemhamisítás is.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.11.14. 00:03:20

@teknős: + a dakota vérvonal, el ne hanyagoljuk.

Amúgy fentebb csak idéztem vkit a kommenetelők közül, keress rá,sajnos nem tőlem származik ez a remek summa :)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.11.15. 23:42:41

És ez az a Moldova, akinek az írása A Megcáfolhatatlan Igazság volt Oszi ügyében.

Muhaha.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.11.15. 23:45:07

@Jobb híján MDF-es:

"A Fidesz 2/3-dal rendbe tenné az országot, lenne itt közbiztonság is"

Moszjő Nosztradamusz személyesen?

Pelso.. 2009.11.16. 08:49:50

@Jobb híján MDF-es: Ez a "rendbetenni az országot" mint fogalom, a manapság képünkbe nyomott populista demagógiák csúcs gyöngyszeme.
Még ma veszek egy varázspálcát, suhintok egy látványost: legyen közbiztonság, legyen!! S lőn.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2009.11.16. 12:02:51

@Pelso..:

Börtönöket is lehet építeni, nem csak plázákat.
Szigorítani kell a btk-t, de közben reális lehetőséget az igyekvőknek. Mézesmadzag és korbács. Működik.
süti beállítások módosítása