Szocialista verseny - Ilyen ország pedig nincs CLVII.
2009. április 18. írta: TuRuL_2k2

Szocialista verseny - Ilyen ország pedig nincs CLVII.

 Sz. kommentelőnk hívta fel figyelmünket Mesterházy Attila frakcióvezető-jelölt nyilatkozatára:

 „Abba a generációba tartozom, amelyiknek már folyamatosan versenyezni kellett, az én életemben ez természetes” - mondta Mesterházy Attila annak kapcsán, hogy Veres János személyében kihívója akadhat az MSZP frakcióvezetői posztjára. „Egy demokratikus pártban ez természetes, örülök, hogy nálunk nem úgy történik ez, mint a legnagyobb ellenzéki pártban, ahol a pártelnök kijelölheti, hogy kit tart alkalmas frakcióvezetőnek.”

 Mivel is kezdte Lendvai Ildikó pártelnöki karrierjét, egyáltalán, az elnöki jelölés elfogadását? Három feltételt szabott, az egyik az volt: ha a frakcióvezetői posztról leköszön, akkor helyette Mesterházy Attilát válasszák meg frakcióvezetőnek.

 (Ez persze nem jelenti azt, hogy bezzeg a Fideszben egészséges versenyhelyzetben dőlnének el a különféle személyi kérdések - sajnos.)

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr41072207

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kifordított ország 2009.04.18. 10:12:18

Előre elkönyvelve? Szilit már most polgármesternek tekintik... Felettébb érdekes. Egy június 11-re meghirdetett konferencia meghívójára Szili Katalint már polgármesternek tűntetik fel. Vagy nagyon bíznak magukban, vagy tudnak már valamit. Egyik sem sze…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tevevanegypupu 2009.04.18. 10:06:10

Ami Orban eddigi donteseit illeti voltak sikeresek is - amennyiben csakis es kizarolag ok dont - de voltak szep szammal kudarcok is.Es ezeknek a kudarcoknak koszonhetoen vesztette el peldaul a 2006-os valasztast es sok esetben az orszaggyulesben fontos szavazasokat is. Szoval Mesterhazi olyan nagyot nem tevedett..
persze nyilvan naluk sem az utcarol bekoszono elso jottmentet(: valasztjak meg.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.04.18. 10:12:46

@sün!malac69 várja a jún. 7-e utáni jún. 8-át:
.off

Túl nagy avatar? Nálam IE és FF alatt sem nagy. (Amúgy a blog.husok műve, nem a miénk - mi vagyunk az egyik próbanyúl.)

.on

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.04.18. 10:13:27

"a pártelnök kijelölheti, hogy kit tart alkalmas frakcióvezetőnek."

Mit jelent az, hogy "kijelölheti, h kit tart alkalmasnak"?
Télleg, effektíve nem értem a szóösszetételt.

Az, h kit tartok alkalmasnak, azt legfeljebb kinyilatkoztathatom. Illetve ki is jelölhetek vkit frakcióvezetőnek. De így, érthetetlen a szóösszetétel.... sztem.

kispufi 2009.04.18. 10:16:48

Miért érdekes, hogy mindenről a Fidesz jut eszébe a szoci Mórickáknak? Nekem erről amúgy - a demokratikus normák alfája s ómegájaként - valahogy-valamiért őfelsége őellenzéke jutott eszembe, ahol a kihívás titkosszolgálati akcióval fűszerezett pártbéli kizárással jár... Na jó, az ilyen a Mesterházyk tudatáig nem szivároghat el.

Google 2009.04.18. 10:27:34

@kispufi:

Na jó, a Magyar Demokrata Függetlenek többet megengedhetnek maguknak, mert ők európai értelemben vett politikusok. Akárcsak a Szabadok és Demokraták.
Tanítsátok csak nekünk Mesterházyk, Nyakók a demokráciát! Ránk fér.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2009.04.18. 10:33:05

@Grift:
Na, ne legyünk már olyan szigorúak a Fidesszel, hogy 89 óta csak sültparasztok léptek be.
Hatalmas versenyistállójuk van.
A verseny legjobbja Szijjártó - új generációs leendő kancelláriaminiszter.
Azért a futottak még kategória sem szégyen.
Esetleg ragaszthatnak Szijjártó plakátokat.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.04.18. 10:39:37

@simonmondja.:

ugyanmár. azok a kevesek akik a gazdaság 5% képviselő fidesz holdudvarban megtalálták a megélhetésüket, azok fideszeztek. mindenki más aki a szakmájában, gazdaságban el akart érni valamit, az távol tartotta magát a fidesztől, mert az elvtársak kinyírták volna. így aztán maradtak azok, akik tehetség híján úgy sem láttak más esélyt, mint hogy egy párthoz csapódjanak. ez még a fideszes városokban is igaz némiképpen.

tevevanegypupu 2009.04.18. 10:52:41


A szocialistak tehetsege viszont viragba borult miota kormanyon vannak, ezt mindnyajan erzik a borukon Magyarorszag szerencses lakoi. Az legsikeresebb uzletemberekbol allo kormany eppen harmadik miniszterelnoket fogyasztja. Mindegyik meg akarja mutatni mit tud..

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.04.18. 10:55:15

@Grift:
Szerintem egyáltalán nem így van, nincs hiány a Fideszben tehetséges emberekből. Hogy ennek ellenére sok esetben győz a kontraszelekció, az szerintem nem törvényszerű. A jelenség egyébként még a káderpolitikánál is jobban megfigyelhető a szövetségi politika esetében. Vállalkozók Pártja, kell még többet mondanom?

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2009.04.18. 10:56:35

@Grift:
Ja, hogy kinyírták volna őket.
De a kurzusváltás után jönnek majd a tehetségesek is.
A mostani kőbaltás tagság nem fogja kinyírni őket, ugye?

Google 2009.04.18. 10:57:21

És arról még nem is beszéltünk, hogy a szakértők is mind odaát vannak. Most éppen kormányt alakítanak, idejük van, pénzük van, miért is ne tennék? Versenyeznek persze.
Éjszaka hívja fel Gyurcsány Gordont, hogy ugyan versenyezzen már a miniszterelnöki székért önmagával. (nol.hu - interjú)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.04.18. 11:01:28

@TuRuL_2k2:

nem tudom, a saját tapasztalatom ezt mutatja. nem egy nagy- és középvállalati cégvezetőt ismerek aki szívesen lépne egyet a fidesz közelébe és nem a mostani remények miatt helyezkedve, hanem évek óta, és nem teszi, mert a vörös polip ellehetetleníti. és tanár aki állást akar, a patikus aki meg akarja venni a patikát, és az agrár ember, aki el szeretné adni a terményét...és lehetne folytatni.
te nyílvánvalóan az egyetemi, értelmiségi, bp.- holdudvarról beszélsz, mint tehetségről. nos ez a réteg csak ballaszt, max szükséges rossz egy párt hajóján. :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.04.18. 11:02:35

@simonmondja.:

a kinyírjákot úgy értettem, hogy a komcsik. a láthatatlan hálózatuk még mindenre képes.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2009.04.18. 11:08:54

Vagyishogy a komcsiknál is az a gond, hogy agresszívak a sültparasztok, ha kezükbe kerül a gyeplő.
És hát, ez máshol is gond lehet.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.04.18. 13:00:48

@simonmondja.:

Ja. Igaz, hogy az MSZP olyan, de a Fidesz még olyanabb. Ezt számtalan változatban olvastuk már. Van tovább is?

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.04.18. 13:06:03

Turul! Te értesz ehhez. Töltöttem fel a zavatarba képet, de csak egy sziluett jelenik meg, ami ráadásul nem is hasonlít rám. Moderálják először, vagy mi a szőr?

Google 2009.04.18. 13:09:59

@Elpet:

Tovább kérdeznék: honnan a fenéből tudják? Vagy ezt valahol tanítják? És most éppen szezonja van?
Lehet, hogy a Fidesz még olyanabb és egyéb fideszológiák, már egy klasszikus tananyag és kész? Csak fel kell venni.

Rwindx 2009.04.18. 13:14:23

Arról a demokratikus pártról beszél ahol általában egyetlen pártelnökre lehet szavazni?

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.04.18. 13:23:36

@Google:

Extrapolálnak. A Fideszben látható jelenségekre támaszkodva húznak egy egyenest, ami a koncepciónak megfelelő irányba tart.
A másik pillér pedig a "Köztudott, hogy a Fidesz-kormány idejében..." hivatkozás. Köztudott dolgokkal senki nem tud vitatkozni. Köztudottak például a Fidesz-vezetők anyagi gyarapodásával kapcsolatos morális tanok. Ezeket kizárólag kinyilatkoztatják, vita nincs.

molaris 2009.04.18. 13:29:15

@Rwindx:
Az utóbbi tíz évben egyszer volt több jelöltes pártelnök választás. A rendőrség most zárta le a nyomozást.:::)))

molaris 2009.04.18. 13:36:11

Viszont! Ha már sok okos ember van a klaviatúrák mögött, lenne egy kérdésem: ki az aki elmagyarázza nekem, minek kellett ez a bő 3 hetes cirkusz? Mert azon kívül, hogy Feri kivett egy hosszabb szabit, nem történt semmi. Marad mindenki, legfeljebb a 3. alabárdos átmegy éjjeliőrbe, a mosónő, meg átveszi a második udvarhölgy szerepét. Sőt!- mintha Feri megtöbbszörözte volna magát az új kormányban. Miért nem lehetett ezt előre zárt körben lezavarni, minek kellett ez a fölhajtás??? Az egy- két beugró meg csak a teljesen hülyét tudja megtéveszteni.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.04.18. 13:56:09

@Elpet:
Egy fenét értek. Az adminfelületen Indanet, ott Profilom gomb, ott kattintás a baloldali szürke képhelyre és kép feltöltése - ennyit csináltam & működött.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.04.18. 13:58:33

@Grift:
A Fidesz körüli kabinetekben nem egy, nagyvállalati közép- és felsővezető dolgozik. Sok olyan fiatalt is ismerek, akik komoly cégeknél elemzők, bankárok, fejlesztőmérnökök, és emellett politizálnak.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2009.04.18. 14:07:33

@molaris:
Hát ezaz.

@Elpet:
A maszop egy zűrbéla.
A fideszről nem mondanám. Inkább janicsárhadsereg.
És ha van benne verseny, akkor a pártelnök a zsűri, és nem a győztes.
De az avatarhoz menj a Beállításokra, és ott kattints az Indás nickek bekötése témára, és ott aktiválhatod.
Legalábbis nekem így sikerült.

Google 2009.04.18. 14:08:06

@molaris:

Remek meglátás, csak tudja, nekik ezzel a plurális demokrácia nevű valamivel, és a köztársasággal is kezdeniük kell valamit. Legalább látszólag.
Ha a köztársasági elnököt sikerült meggyőzniük, azt hiszik/remélik, csak-csak kihúzzák még valahogy. Mert az uniós pénzeket mintha nekik nyomtatták volna annakidején. Ezt kár lenne kihagyni.
Az ápr. 2-ai Á la Carte-ban a halkotmányjogász olyan mély meggyőződéssel mondogatta, hogy négyévenként van választás, hogy rájöttem a nyugati és keleti politikusok többségének fogalma nincs a demokráciáról. Előrehozott váűlasztásokkal ütik agyon az idejüket. Mamlaszok.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2009.04.18. 14:09:51

Ja, az Indanet oldaladon van a Beállítások.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2009.04.18. 14:13:12

@molaris:
Kérdésben a válasz.
A teljesen hülyéket akarják megtéveszteni.
Cirka ....százalék. Nem is tudom. Először harmincat írtam volna.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.04.18. 14:22:09

@otvospeter:
Ugyanez jutott eszembe nekem is. :)

cziffra plachta zasztava · http://www.cziffra.blog.hu 2009.04.18. 16:28:13

@otvospeter:
overdose nehezen fog akklimatizalodni angliaban. le kell majd verni az istallojarol a vakolatot, h emlekeztesse a hazaira.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.04.18. 16:33:54

@cziffra plachta zasztava:
a szülei angolok és írek, angliában vették.

negeev 2009.04.18. 18:28:29

@Elpet: A profilkép beállításához: a lapodon belül, a "Képeim" menüpont alatt. Mindegyik képnél, a kép bal alsó sarka alatt van egy kis kép piktogram. Amire, ha rányomsz, akkor beállítja azt profilképnek.

molaris 2009.04.18. 20:04:01

@otvospeter:
Mondjuk, hogy virslit inkább.::))

Rwindx 2009.04.18. 20:17:36

@molaris: igaz :), akkor valószínűleg csak a lehetséges bűncselekményeket akarták kiküszöbölni a módszerrel :D:D

Republikánus Péter 2009.04.18. 20:26:44

"(Ez persze nem jelenti azt, hogy bezzeg a Fideszben egészséges versenyhelyzetben dőlnének el a különféle személyi kérdések - sajnos.)"

Kérdés ugyanakkor, hogy a néhány másodperces hírblokkok és nyulfarknyi újságcikkek korában nem-e az a szerencsés, ha egy párt egységes, központilag megtervezett arculatot mutat, a személyzeti politikáján keresztül is. Ha úgy működik, mint egy cég - elvégre mint tudjuk a politikát is ugyanúgy el kell adni, mint egy mosóport (kopirájt Wermer András).

is 2009.04.18. 20:29:16

érdekes, hogy a logikatanulmányokból kimaradt az időkezelés. na mindegy, jöjjön a TIT tanfolyam:

- ELŐSZÖR úgy tűnt, hogy Mesterházynak nem lesz kihívója
- AZTÁN Veres bejelentkezett
- MÉG AZTÁN Mesterházy erre reagált

Hiába írod utoljára a Lendvai dolgot a posztban, attól időrendben az még a legelső volt. És hát semmi mást nem jelent, minthogy az MSZP-ben nincs istenkinyilatkoztatás, megfellebezhetetlenség. Lendvai elmondta, mit szeretne, akik meg dönthetnek erről, azok döntenek.

Bárcsak a FIDESZ-nek lenne elitje. Matolcsy "5 ÁFA-kulcs" Györgyre gondolsz; vagy Varga "értelmes vagyok, de ha kell a legnagyobb hülyeséget is hajlandó vagyok lojálisan belemondani a mikrofonba" Mihályra; vagy Pokorni "minden magyar fiatalnak legyen ruhatár-büfé diplomája másfélmillióért, persze tandíj nélkül" Zoltán; vagy nézzük Orbán nagy haverját Bayer Zsoltot (jelzőt nem is írok), vagy egyébként nézd meg az Overdose-os videon (index) Orbánt magát. hát ahogy mindkét kezét zsebre teszi, kidülleszti a pocakját, ahogy a gyerekkel elbeszélgetett, szóval tiszta szocialista TSZ elnök, aki leeeszkedett a népség közé. sose gondoltam volna, hoyg még látok ilyet élőben.

egyébként ismerjük el: Szájer jó jogász, Stumpf meg néha szól, ha már látja a hülyeséget, kár hogy ők azok a komcsik (Szájer szovjet egyetemen szerzett diploma, Stumpf párttitkár), akiket itt meg ugye utálni kell.

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.04.18. 20:37:40

No de ezt a komonisták tenyeréből evő média csupán első kitételében fogja tálalni. De legalább ti, szélsőjobbal kokettáló narancssárguló fekete-zöldek elmondhatjátok: MI MONDTUK! :-D

VIKUNYA 2009.04.18. 20:45:18

@is: hát, ööö.... nem is tudom. az mszp országos dzsemboriaira már csak egy jelölt szokott maradni minden kategóriában, akit meg is választanak kilencven százalékkal, s hogy ki legyen az, na azt a legszűkebb elit dönti el...

ben2 2009.04.18. 20:49:41

@is:

Áruld már el kérlek miért kell ordas hazugságokat terjeszteni? Ez valamiféle újbaloldai gyurcsányista hagyomány?

"Szájer szovjet egyetemen szerzett diploma"

Ehhez képest:

"ELTE Állam- és Jogtudományi Kar (1986); ügyvédi szakvizsga (1996). Oxfordi Egyetem, látogató hallgató (1986-1987); Michigani Egyetem, ösztöndíjas kutató (1988-1989). Nevelőtanár a Bibó István Szakkolégiumban, Budapest (1985-1990). ELTE Római Jogi Tanszék - Budapest, egyetemi tanársegéd; egyetemi adjunktus, (1986-). Ügyvéd (1996-2000)."

Link:

www.europarl.europa.eu/members/public/yourMep/view.do?name=Sz%C3%A1jer&partNumber=1&language=HU&id=23821

Innentől kezdve fikázd nyugodtan a fideszeseket, ha a te szádból hallatszik az bizony csak a dícsőségére válik bárkinek.

átlátó 2009.04.18. 20:54:55

Szerintem ez a Mesterház eszemfaszom gyerek márpedig szépen tudja viselni a bajuszkáját. Hogy valami érdemleges is szóljon róla.

VIKUNYA 2009.04.18. 20:56:27

@is: olyan szép, hogy a magyar közéletet el is dönti, hogy melyik politikus viselkedésébe mit látunk bele, a gesztusaikba a diktátort, a királyt, a beteges hazudozót, a téeszelnököt... azt hiszem a teljesítményekről kellene szólnia a vitának, nem a test és fejtartásról! egyben igazad van: a két párt fiatal titánversenyében mesterházy magasan veri a primitív fidesz szóvivő verőlegényt, akinek a nevét le sem írom... de ha ilyen rossz véleményed van a fideszes szakértőkről, azért gondolom a maszoposokat sem felejted el számbavenni!

magyari 2009.04.18. 21:49:36

@sün!malac69 várja a jún. 7-e utáni jún. 8-át: orbár vikivel és az akkor aktuális magzatával (mármint a felesége hasában) 1990. január első felében találkoztam. Végvári Józsit látogattuk Csalog Zsolttal, kit korábban bújtattunk, merthogy lebuktatta az akkori belügyminisztert. III/III-as ügynök volt, joggal félt "munkatársai" bosszújától. Nos, a Korányiban volt - konspiráció okán - a követkekező bújtatási helyszín (hála Levendel doktornak!). Vittük a sütit, melyet Józsi kért, és ott találtunk - egy törpét, összehúzott szemöldökkel, agresszív állal, meg a terhes párjával. Köszönés no. "Kik maguk?" - volt a kérdés. Hebegtük, mi csak sütit hoztunk Jóskának. Nem oldódott a "hangulat". Eloldalogtunk, párommal, Csalog Zsolttal. Egyértelmű volt, ez a törpe (orbán viktorka) ki akarja sajátítani Végvári Józsefet! Aztán kisajátították. Majd ejtették! Szegény Jóska meg félt - elsőként korábbi III/III-as "munkatársaitól". És nem kapott védelmet - senkitől. Szegényen, elhagyatottan, magányosan tengette napjait. SZÉGYEN. Ennek a törpének, kinek orbán viktor nevet adtak. Rossz ötlet volt.

states 2009.04.18. 22:05:41

@is: Lehet, hogy a Fidesz olyan, amilyen, Orbán meg zsebre dugja a kezét, az viszont kizárva, hogy 90%-os többséggel megválaszt egy héten belül 2 különböző pártelnököt. Ehhez egy ilyen vérposztkomcsi agyhalott párt kell, mint az MSZP...

morpho 2009.04.18. 22:20:51

" (Ez persze nem jelenti azt, hogy bezzeg a Fideszben egészséges versenyhelyzetben dőlnének el a különféle személyi kérdések - sajnos.)"
TuRuL_2k2
Akkor mi volt a célod ezzel a dolgozattal?Mi végre íródott?Mire akartad felhívni a figyelmet?

Stenonis 2009.04.18. 23:03:47

@is:
Na ne röhögtess...

Jön az mszp elitcsapat :)
Szekeres részegen veszem át a grippeneket Imre
Kiss nálam csak a templom egere szürkébb Péter
Lendvai hogyan leszek cenzorból demokrata Ildikó
Bajnai szakértő Gordon
Lamperth univerzális zseni Mónika
Hiller okattássy reform István
Mesterházy éhes proletár Attila
Szanyi részegen nyilatkozni jó Tibor
Gyurcsányba meg már nem is éri meg belerúgni...

S. Annyi 2009.04.18. 23:33:39

Mesterházy az az ember, aki, ha velem szemben állna, utána az iskolába kerülhetne csontváznak a biológia szertárba. Egy szoci kis(nagy)pöcs, akinek felvágták a nyelvét, de nagyon. Valszeg anyuci/apuci komcsi volt, onnan örökölte a prosztóságot.

rockjano 2009.04.19. 00:20:02

Látom osztjuk itt egymást rendessen :-)

Azért Orbán Overdose-os kiruccanása megért egy kis nevetést, (bár kicsit keserû a kacaj).

nekem nem TSZ elnök, most hogy kezd ô is vénülni (pár évvel azért idôsebb nállam, sajnos nem sokkal) nekem valami furcsa csigára emlékeztet leginkább. Sokat fogunk még ilyen szivet melengetô érzelmes kis filmecskéket látni az elkövetkezô években.

Persze megérik a pénzüket mindkét oldalon, a Mesterházi viszonylag az elviselhetôbb fajtából van, jó ô se hibátlan.

Viszont a Bajnai nekem egyenlôre OK. Jó tudom libák meg milliók meg a többi demagógia, de a maga kicsit szürke technicista stílusában még elviselhetô. Egy évig elviselhetô oszt majd jönnek a nemzetmentôk :-)

osborne 2009.04.19. 00:26:13

Turul: idióta baller vagyok, mi a baj ezzel a versennyel?

az MSZP nem egy militáns szervezet mint a Fidesz. Mesterházy igenis megharcol mindenért amit elért az életében. A szakálldizájnja sem 1 nap alatt lett kitalálva.

amúgy meg Bajnai egész szimpi eddig, már az is baj ha nem Gyurcsány van?

Figyeld meg, hogy rendbe fogják tenni a gazdaságot és a Fidesz fog ebből profitálni.

fourgee 2009.04.19. 01:39:36

Egyik ismerősömnek volt "szerencséje" az Ifjúsági és Sport meg ilyesmi minisztériumban dolgozni. Mivel Mesterházy és Gyurcsány közvetlen közelében dolgozott, ezért tudta hogy a két politikus kapcsolata milyen volt.

Kedves baloldali kommentelők, ha annyira okosak vagytok és annyira ismeritek a pártot (hogy a tények helyett megint elkezdtetek orbánviktorozni :) ), kíváncsi lennék hogy mit tudtok erről. Egyenként írja le mindenki, kíváncsi vagyok hogy melyikőtök tudja jól. Amelyikőtök jól tudja, annak el fogom hinni amit a Fideszről ír, az összes többi csak szánalmas vagdalkozó lesz.

Na tessék, most komolyan, aki igazi baloldali és jól tud mindent a fideszről, annak még jobban kell tudnia hogy milyen volt Mesterházy és Gyurcsány politikai és munkakapcsolata.

Hm? Na, ki az aki okoskodik, és ki az aki tud?

2009.04.19. 01:56:25

Őszintén szólva nem sok értelmét látom a frakcióvezetői posztért folytatott versenyeztetésnek.

A frakcióvezető a párt ökle a parlamentben, vele szemben a fő kritérium a megbízhatóság, h ti. megingathatatlanul képviseli a párt politikáját az országgyűlésben. Ezt nem háromórás kongresszusi szónoklatok és titkos szavazások útján lehet autentikusan megítélni - a pártvezetésnek kell eldöntenie,hogy ki a számukra legmegbízhatóbb személy.

Egy párt szvsz akkor működik hatékonyan, ha az elnöke megválasztásában demokratikus, míg a vezetési-koncepcionális kérdésekben a megbizatási ideje alatt az elnök akarata érvényesül, a többieknek pedig kuss van.

A Fideszt az ilyen működéstől az elökválasztás demokratizálása választja el, az MSZP pedig ab ovo alkalmatlan a hatékony, ne adj Isten koncepciózus politizálásra. Nincs az a keménykedő elnök, aki tartósan be tudná fogni a fővárosi és vidéki bunkókból álló helyi potentátok pofáját - ennek a permanens oligarchikus szardagasztásak a folyamatosan változó eredője az MSZP átlag 72 óránként változó úgynevezett "programja". Alacsonyabban iskolázott és a demokráciáról ködös fogalmakkal rendelkező perverz alakok szokták ezt "demokráciának" és "demokratikus pártstruktúrának" is nevezni. Valójában viszont arról van szó, hogy az MSZP belső struktúrájából (=kupleráj) adódóan alkalmatlan arra, hogy bármiféle 1 évnél előrébb látó politikát is képes legyen konzekvensen érvényre juttatni. Belviszonyaiból adódóan alkalmatlan a kormányzásra - ahhoz az akaratképzési képességnek egy bizonyos minimumszintjére lenne szükség.

Sajnos kevesen képesek csak megérteni, hogy egy társadalom demokratikus berendezkedésének a pártok ugyanannyira "demokratikus" belső működése nem előfeltétele. Éppen ellenkezőleg, ha egy párt megválaszt egy elnököt, aki reprezentálja a a párt politikáját, akkor a pártra szavazó állampolgárnak nem az az érdeke, hogy ezt a politikát, amire a választáson felhatalmazást adott, a kongresszusi tag vidéki téeszelnökök alkalmi platformjai 24 óránként torpedózhassák meg, hanem az, hogy e politika végrehajtására az elnöknek széles jogköre legyen és a kongresszus minél kevésbé tudja ezt elhajlítani.

Ebből adódóan - legalábbis a magyar parlamentarizmusban - az egyszemélyi vezetésű pártokból álló képviseleti demokrácia lényegesen konzekvensebben képviseli a választói akaratot mint az ún. "demokratikus" pártok. Pontosan ezzel tudna demokratikus lenni.

herke · http://www.hidlap.hu 2009.04.19. 01:59:24

A mellékszálhoz egy adalék:

meggyesahibas.blog.hu/2009/04/17/a_fidesz_kizarta_a_partbol_meggyes_volt_kampanyfonoket

Ismerem Horváthot, ebben a párton belüli csatában ő a "jófiú", Meggyes a "rosszfiú", a Fidesz mégis a rossz oldal mellett állt ki. Vajon miért?

2009.04.19. 02:01:37

@majompásztor:

...mármint azzal, hogy az egymással versengő pártokon belül a demokratikus döntéshozatal kizárólag az elnök négyévenkénti megválasztására korlátozódik.

Szűcslaci 2009.04.19. 06:01:47

rdekes, hogy a Fideszesek megvezetett ábrándozók - legalábbis a kommentek 90%-ból ez jön le.
De hogy ne taszajtsa már hátba az a magasságos, kapadohányszivó ördögverte kutyakomédia rendező nagyfőnök:
A baloldal hívei majd akkor eszmélnek csak, ha már nem is lesz Magyarország? Ha már mindent eladtak és eltékozoltak, elloptak?
Sok minden bújkál az MSZMP/MSZP híveiben - de önérzet, az egy szikra sem.
Ezek az "emberek", ezek nagyapjai, apái/anyái, apósai tették tönkre az országot az előzőnek titulált ugyanily rendszerben, ezek tették tönkre a nagyszüleinket - mert kulákok voltak (= illetve volt valamilyük, ami nekik kellett). Tönkretették a szüleinket is és megnyomorították a 60-as, hetvenes években születettek generációját is. Most is azon munkálkodnak, amihez értenek: lopnak, rabolnak, tékozolnak és generációkat tesznek tönkre, semmiznek ki.
Velem ezek a gennyládák ne tegyenek jót! Hát nincs bennetek egy szikra önérzet sem? Inkább vejen engem szöges korbáccsal Vona Gábor, vagy Orbán Viktor, de ezek az ősgonosz megélhetési kommunisták ne adjanak cukorkát, mert az ő szőrös kezeiktől irtózom. Nekem ezek a véglények ne találjanak ki reformokat, mert az ő reformjaikat már ismerem, Sztálintól eleddig. Nekem ne simogassák meg a buksimat a tömeggyilkos kezeikkel.

Mária 2009.04.19. 06:29:59

Grat a bejegyzés címéhez. Nagyon lényegre törő és találó :)))

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2009.04.19. 08:03:27

@majompásztor:

De miért nem megyünk tovább.
Egyszemélyű vezetés a pártban, egy a tábor-egy a zászló választási összefogás, ellenzékre pedig nincs szükség a parlamentben, és végül nincs szükség szövetséges pártokra sem, mert Vitya aznapi álma mindig 100 százalékban lefedi a népakaratot.
Mint mindig.
A demokratizálódásban nem lehet eleget fejlődni.
A legfejlettebb szint a népi demokratikus köztársaság.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.04.19. 08:43:18

Azért utáljátok annyira a Fideszt, mert az az egyetlen párt, amit nem sikerült beépített emberekkel szétverni és átformálni. Ezt csakis nagyon erősen centralizált vezetés által volt mód elkerülni. Ezt a jobboldalon is sokan látják, ezért nem lázadozunk túlzottan a központosított irányítás ellen, és nem azért, mert olyan birkák vagyunk, mint a baloldali rajongók, akik képesek kétévente más aktuális vezetőért ájuldozni és homlokegyenest más üdvözítő irányvonalat óbégatni papagáj módra, ha a Párt úgy kívánja.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.19. 09:00:22

Egyébként ez hazugság, Viktornak az ezt megelőző évtizedben kétszer is volt ellenfele elnökválasztáson. Aztán mindkét ellenjelölt önként kilépett a Fideszből, mert nem voltak igazi demokraták ami abból is látszik, hogy nem bírták elviselni a vereséget. Azóta a hozzájuk hasonló látszatdemokraták szerencsére kikoptak Fideszből, és csak az igaziak maradtak.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.04.19. 09:02:49

Persze lehet így is fogalmazni: a Fidesz az a jobboldali párt, ahol nem engedték a vezetésbe az európai értelemben vett jobboldal a haladó értelmiség által is elismert és támogatott alakjait.
Így szebben hangzik, csak az igazságból kevesebbet árul el.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.04.19. 09:06:28

@Elpet:

ennyire frappánsan leírni, azt, hogy miért jó, ha nem demokratikus egy párt, ez valami fantasztikus.

Csak tovább kell gondolni, ha a Pártnak jó, miért ne lenne jó a Hazának is. Simonnak igaza van: ez a népi demokrácia rendkívül vonzó dolog.

VIKUNYA 2009.04.19. 09:13:59

na jó, az overdose videón orbán tényleg jól leégette magát, elég furcsán viselkedett, a részeg kandzsi tréner viszont jól kiosztotta... tészelnök, csiga, vagy diktátor, esetleg agresszív törpe. engem kurvára nem érdekelnek a metakommunikációs narratívák, áltudományos pszichologizációs interpretációk, az se érdekelt, hogy gyurcsány hogyan tartja és rángatja a nyakát. legyen bár orbán diktátor, ő miniszterelnökként egy közepes országot vett át és úgy is adta át, míg a szocialisták egy közepes országot vettek át hét éve és egy romhalmazt adnak át. engem csak a teljesítmény érdekel. a koronaúsztatáson meg legfeljebb röhögök egy nagyot, akár az overdose videón, ahol a viktrot még a kisgyerek is kiosztja ezerrel...

Flashzee · http://www.flashzene.com 2009.04.19. 09:33:32

már a maxifeel.com-on is van SÜN! :D

W Joe 2009.04.19. 09:55:52

Az jutott eszembe, amikor az SZDSZ elnökválasztás idején Kóka csillogó szemekkel meghatottan mondta, hogy "Szeretem a versenyt! Nagyon" :D

Dr Kangörény 2009.04.19. 09:56:56

"Azért utáljátok annyira a Fideszt, mert az az egyetlen párt, amit nem sikerült beépített emberekkel szétverni és átformálni."

:-)))))

Ez igen! Én úgy emlékszem, hogy az egyetlen párt, amelyik szándékosan több másik pártot is gallyra tett az a fidesz. Azt hiszem a fenti komment csak politikai elvakultságból, vagy szimpla tudatlanságból születhetett.

fourgee 2009.04.19. 10:24:45

@Kangörény_: Ha megnézel régi videókat, amiken politikusok nyilatkoznak, akkor abból kiderül hogy az MDF már 1994-ben szét volt hullva. Egy része a Fideszhez csapódott, egy másik része eltűnt, a harmadik része meg megmaradt, de az már nem az az MDF volt, ami volt. Ha már azelőtt széthullott, hogy átmentek volna belőle emberek, akkor hogyan tette, mivel tette tönkre a Fidesz? Erre kíváncsi vagyok. Minden baloldali kommentelő elmondja ezt egyébként, de ha rákérdezek hogy hogyan tették tönkre, akkor nem mondanak már semmit, pedig én tényleg kíváncsi vagyok.

A Torgyán vezette Kisgazda párt meg nem párt volt, hanem egy vicc. Az egy dolog, hogy Torgyán komolyan vette magát, na de kik azok, akik komolyan vették torgyánt?

A KDNP-nek meg ma Magyarországon esélye sem lenne 5%-ot szereznie, csak így juthatnak be a Parlamente, ahogy azt eddig csinálták.

Szóval, melyik pártot verték szét, és hogyan?

De azért érdekes, hogy Mesterházyról szól a cikk, és mindenki másról ír. Pedig még mindig várom, hogyha ennyire jól ismeritek a Fideszt (de konkrétumokat nem írtok), akkor az MSZP-t 100% kellene ismernetek, de mégsem ismeritek két fő ember politikai és munkakapcsolatát. Nem furcsa?

szépmező 2009.04.19. 10:45:19

Kicsit pofán kéne már baszarintani ezeket a szocikat :)

Maximum arcnövelő verseny náluk.

states 2009.04.19. 10:56:58

Akkor is a Fidesz és Orbán, ha van egy olyan kormánypártunk, amelyik képes volt arra a politikatörténeti képtelenségre, hogy egy héten belül két különböző pártelnököt is sikerült választani 90%-os többséggel. És ezek kormányoznak 7 éve. Na úgy is nézünk ki...

Thulsa Doom (törölt) 2009.04.19. 10:58:42

Engem nem zavar, hogy a Fideszben Orbán az örökös elnök és miniszterelnök jelölt. Az már inkább, hogy mára teljesen leamortizálódott.
Az egész Fityisz az Mszp hibáiból él, nulla ötlet, nulla koncepció. Viktornak meg a savanyú, életunt képét még nézni is büntetés.
Igazából nekik is ott a helyük a többi párt mellett a klotyóban, csak jönne már végre valaki, aki lehúzná őket végérvényesen.

tevevanegypupu 2009.04.19. 10:58:45

Mindenesetre egy biztos: a kommunistaknal jobban senki nem tudott demokratizalodni a rendszervaltasnal. Hajlandoak a valtozasra, tokeletesen alkalmazkodnak a kor kovetelmenyeihez, a szabad valasztasokhoz. Lendvai Ildikot, Veres Janost vagy akar Bajnait es Szilvasyt, Gyurcsany Ferencet orom volt hallani ahogy demokraciarol oktattak a Parlamentben. Ifjabb szocialdemokrata rajongoik valoszinuleg ugyailyen lelkesedessel hallgattak volna oket amikor mint lelkes kommunistak ostoroztak a kapitalizmust, es az imperializmus veszelyeirol, a tokes kizsakmanyolasrol tartottak eloadast. Ketsegtelen, hogy az mszmp hagyta fejlodni tagjait es mindenki onkent (az Internacionalet dalolva) valhatott europai ertelemben vett demokrata polgarra..Gyurcsanyt a demokratat ujra es ujra megszavaztak bizalmilag (75 vagy 80 vagy 90 szazalekban)
termeszetesen szabad es fuggetlen valasztas kereteben.
Akinek az egesz folyamat tetszik: a meggyozodeses, rakosista-kadarista kommunistabol valo atalkulas gyanus korulmenyek kozott nagytokes demokratava, az egeszen biztosan alkalmas eldonteni mi a helyes s helytelen..es el tudja donteni mikor valaszt szabadon a kivalo jeloltek kozul.

sokökör · http://sokokor.blog.hu 2009.04.19. 11:02:23

Elképesztő az a fajta néphülyítés, ami az mszp részéről folyik. És az is elképesztő, hogy egy országban évek óta hatalmon lehet maradni érdemi munka nélkül, kizárólag fasisztázással, fideszezésel és orbánviktorozással.
Köztudott, hogy nálunk már két éve tart a válság. Történt bármi érdemleges azóta a kormány részéről? Semmi olyan amiből legalább körvonalazódna a megoldás. SEMMI! A magyar "válságkezelés" kimerül a fasisztázásban és orbánviktorozásban. Illetve annyi történt, hogy ma már el lehet vinni az utcáról azt aki gyurcsányozik vagy éppen azt aki márc. 15.-én kifeszít egy transzparenst amin semmi más nincs, csak egy pont abból a bizonyos tizenkettőből. Mindezt annak a pártnak a parancsára, aki állandóan a demokráciát félti ebben az országban.
Ez egy elmebeteg ország.

tevevanegypupu 2009.04.19. 11:07:06

Ja igen Mesterhazi: o nyerte az index altal megszavaztatott szocialista hajadonoktol az elso dijat: o a legszebb fiu a szocialdemokrata beketaborban. De van egy olyan erzesem, hogy jelenleg Bajnaiert fog majd dobbanni a sziv es a lab..termeszetesen szigoruan demokratikus valasztas keretei belul.(:

ben2 2009.04.19. 11:11:06

@eugenika:

Orbán az egyetlen olyan volt miniszterelnöke az országnak, aki nem kúrta el a kormányzást úgy, hogy közben nem döntötte nyomorba a szegényebb társadalmi rétegeket. Ha tehát szigorúan a teljesítményt nézzük, szakmailag magasan veri a mezőnyt. Ez az egyszerű tény az, amiért a vérgőzös MSZP-s szektahívők szemrángást kapnak a neve hallatára.
Amúgy az MSZP hibáiból nem nehéz élni. Ha Orbánnak csak annyi lesz a programja, hogy megígéri, hogy az ellenkezőjét teszi annak, amit az MSZP-SZDSZ kormány 8 év alatt összegányolt, máris fényévekkel előbbre jut az ország.

Gabo1000 2009.04.19. 11:20:11

@simonmondja.:
Mostani ciklusban volt ellenzék, és?? így is az volt amit a Kormány akart, A képviselők 90 százalékának foglama sincs miről nyomja a gombot. Egyszer az egyiket szavazza meg 90 % ban egyszer az ellenkezőjét ugyanúgy. Ez a TE demokráciád? Akkor inkább legyen ritkábban, így kevesebb a költségtérítés és a második-harmadik "nagyon fontos" beosztásukra több idő jut.
Észre kéne venni már (és elhagyni a demagóg szöveget), hogy nem attól lesz demokrácia hogy a képviselők hetente üléseznek, hanem hogy Téged meg engem képviselnek . Ez pedig most nem így van

Pelso.. 2009.04.19. 11:28:45

"Ezt csakis nagyon erősen centralizált vezetés által volt mód elkerülni, ... képesek kétévente más aktuális vezetőért ájuldozni"
Közérthetőbben: van egy bálványunk, aki miatt kétszer veszítettünk már, de sebaj.

Thulsa Doom (törölt) 2009.04.19. 11:33:38

@ben2:

A remény hal meg utoljára...azért reménykedj!
Az meg, hogy Orbán nem kúrta el, pont ők indították el azt az eladósodottsági spirált ami lassan most kezd bedőlni. Diákhitel lakáshitel... (mind államilag támogatva). Magyar Fejlesztési Bank, ami a költségvetésen kívül adósította el az Országot.
Az idióta Megyóék meg csak fojtatták, mert ők is látták, hogy ezt eszi a nép. Gyurcsóknál meg megroppant az egész, mert most van annak az ideje, hogy lassan kifullad a hitelezés, törleszteni viszont most és a jövőben kell.
Bedőlni pedig Orbánnál fog, záros határidőn belül. Így szépen bezárul a kör.

Ezt Viktor is látja, mert azért nem hülyegyerek. Csak valahogy úgy kell megoldania, nehogy kormányra kerüljön, a hívei viszont nehogy kiábránduljanak belőle. Ezért vannak az impotens sehova sem vezető tüntetések. Mert ezeknek csak a nyáj egyben tartása a célja.
A vesztük az, hogy ilyen idióta kormány mellett meg fogják nyerni a választásokat, akármennyire is próbálják elkúrni, mint 2006-ban.

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2009.04.19. 11:42:50

@eugenika: Az IMF hitelről hallottál már? Egyébként az a bizonyos spirál a 80-as évek elején indult, de van, aki szerint az 56 utáni jólétteremtési kényszer eredményezte. A következőt pedig vedd úgy, hogy fröcsögő nyállal üvöltöm bele az arcodba:

AZ ELMÚLT HÚSZ ÉVBEN A FIDESZ KORMÁNY ALATT VOLT A LEGKISEBB AZ ÁLLAMADÓSSÁG.

Köszi a figyelmet.

fourgee 2009.04.19. 11:47:07

@eugenika: A Diákhitelt kis százalékban nem fizetik, de az APEH-en keresztül rajtuk is be fogják hajtani. Mivel van rajta kamat, ezért ez bevétel az államnak. A lakáshitelek támogatásával fellendült az építőipar, amitől megnövekedtek az adóbevételek. Tehát ezen is nyert az állam.
Az MFB mivel és hogyan adósította el az országot? Konkrétumot írj, szeretnék hinni neked, de konkrétumok nélkül nem tudok.

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2009.04.19. 11:49:05

@fourgee: Én írok neked egy konkrétumot, ha megengeded. Fidesz: adókedvezmény a gyerekek után. MSZP: alanyi jogon járó családi pótlék.

thomka 2009.04.19. 11:51:17

A FIDESZ vezetői klikkje nem azért nagy tüske a komcsikák szemében, mert azt nem sikerült még szétverni a saját szájuk íze szerint?

"pont ők indították el azt az eladósodottsági spirált ami lassan most kezd bedőlni. Diákhitel lakáshitel... ": Haha! Tanulj egy kis gazdaságtörténetet hazug véglénykém!!!

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2009.04.19. 11:58:05

@fourgee:
Az építőipar különösen arról híres, hogy adóznak a munkavállalói.
De ha már adatolni kell,
a Fidesz kormány a foglalkoztatáson nem tudott többet dobni, inkább kevesebbet, mint az utána jövők,
- mert az aktívak és egyebek, ugye látjuk a számukat, -
viszont a munkanélküliek regisztrálását szépen kikozmetikázta.
portal.ksh.hu/pls/ksh/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/tabl2_01_01i.html

Viszont nem akarok ebből többet kihozni, mint azt, hogy egy adat mantrázásával még nem írunk le egy helyzetet.

Thulsa Doom (törölt) 2009.04.19. 11:58:05

@Bockó:

Bockó koma! Az Ország adóssága nem egyenlő az államadóssággal. Ha üvöltés helyett néha gondolkoznál is, akkor ezt könnyen beláthatod. Ugyanis az állami kezességvállalásokat (a la lakáshitel), és az állami tulajdonú bankok által felvett hiteleket (MFB) is ki kell fizetni, mégpedig a zemnerek által megtermelt értékből. Mint ahogyan a lakáshitelt, autóhitelt, mosógéphitelt is a ebből kell kifizetni. Ezek a hitelek pedig Orbán szaki idejében terjedtek el robbanásszerűen, állami segítséggel.
A zembereknek meg tök mindegy, hogy milyen címen nem kapnak lóvét. Hogy abból az államadósságot finanszírozzák-e vagy a magánbanknak csúfolt MFB hiteleit...

Tanuln,i tanulni, tanulni, ahogy azt már Lenin elvtárs is nagyon helyesen előirányozta!)

VIKUNYA 2009.04.19. 12:00:10

egyszerűen tény, hogy orbán nem kúrta el annyira, mint a szocialisták, az eladósodási spirált valóban ő indította el, de azért az nem mellékes, hogy az eladósodásnak csak egy kis hányadáért felelős, a szocialisták messze többet tettek az ország szétbszásáért, mint a fidesz, ettől függetlenül, az a kapitány, aki kétszer bukott a selejtezőkön, ne üljön kispadra, orbán és a fidesz hatalmas hibát követ el, ha viktort jelölik miniszterelnöknek...

states 2009.04.19. 12:03:28

Nem a remény hal meg utoljára, hanem a hülyeség: Orbánoztok egy olyan 7 év után, amelyikben a retardáltakból, tolvajokból, köztörvényes bűnözőkből álló Medgyessy-Gyurcsány-Bajnai kormányok teljesítménye csak annak a trágyadombnak a térfogatán (meg a 4-es metró alagútjának hosszán) mérhető, aminek a tetején most ez a libatolvaj legelészik, s még ez alatt az egy év alatt lecsipegeti róla az uniós pénzeket. Egyforintos fizetésért...

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2009.04.19. 12:05:37

@eugenika: Ó, igen, a belső államadósság, nagyon jó érv. Szerencsére Megyó megemelte az ilyen hitelek (az újonnan kötöttek kamatait), és széleskörű felvilágosító kampányba kezdett, hogy felhívja az emberek figyelmét a veszélyeikre.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.04.19. 12:06:57

Mintha a Medgyessy-kormány intézkedéseit vonná most vissza a Bajnai-kormány. Épp ők mondják: ez az, amit nem bír az ország. Akkor ki is indította el a költekezést?
A 2002-es kampányban azt mondta az MSZP: rengeteg a pénz az országban, csak a Fidesz nem adja oda zembereknek meg zönkormányzatoknak. Nem nagyon értem. Hazudtak volna? Vagy egyszerűen csak nem értenek hozzá?

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2009.04.19. 12:18:07

@Gabo1000:

De hát akkor meg elbaszta Vitya,
mert nem kellett volna ekkora rendszerváltást csinálni többpártrendszerrel,
csak simán letaszajtani Kádár apánkat a hokedlijéről , ráülni, és kész is a népképviselet helyes módja.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.04.19. 12:20:22

@states:

Vannak a baller kommentelők közt értelmesek, csak az a baj: olyasvalamit akarnak védeni, amit nem nagyon lehet. Elég hálátlan dolog, ha már az orbánozáson kívül mást nem tudnak előszedni, ami akár a legingatagabb módon is megállna.

Bornemissza Péter írt valami ilyesmit, ha bárki pontosan tudja idézni, javítson ki, nagyon örülnék a pontos szövegnek:
Ha szarral az kezedben hadakozol, ha megvívod is az csatát, szaros lészesz.

thorpe (törölt) 2009.04.19. 12:32:49

Érdekes, ahogy az idő mindent megszépít, mintha Orbán kormányzása valami aranykor lett volna, pedig egyetlen igazi érdeme, hogy nem volt olyan balf.. mint utódai. De ha már a nosztalgiánál tartunk, rémlik, hogy a Horn Gyufa egy államcsőd szélén tántorgó országot vett át, és egy működőt, hagyott Orbánra. Iróniája a sorsnak, hogy pont az MSZP hagyta veszni az összes, kétes verejtékkel összeszedett vívmányt (úgy értem, lehet vitatkozni azon, hogy a Bokros csomag volt a jó, vagy mittudomén, szerencséjük volt, de 96-ban valami fordulat mégis bekövetkezett).

sokökör · http://sokokor.blog.hu 2009.04.19. 14:15:15

@VIKUNYA:
"ettől függetlenül, az a kapitány, aki kétszer bukott a selejtezőkön, ne üljön kispadra, orbán és a fidesz hatalmas hibát követ el, ha viktort jelölik miniszterelnöknek..."

Lehet benne igazság ugyan, de egy valamit ne feledjünk el!
Mivel is nyert az mszp? Azzal, hogy félrevezette a szavazókat, eltitkolta a valós adatokat és azt is, hogy mit akarnak csinálni. Helyette több százmilliós propagandában telehazudozta a médiát, hogy minden a legnagyobb rendben, a gazdaság szárnyal és az emberek jövőre még kétszer jobban élnek majd, ha rájuk szavaznak. Na hát így nem nehéz nyerni.
Érdekes elgondolkodni azon, hogy vajon a valóság tudatában is nyert volna az mszp? Ha mondjuk az emberek tisztában vannak vele, hogy az mszp-szdsz banda kb 4 év alatt MEGDUPLÁZTA azt az Államadósságot, amit a Kádár rendszertől kezdve (tehát kb. 40 év alatt) halmoztak fel az előző kormányok. Mert ez történt, nyugodtan utána lehet nézni...

thorpe (törölt) 2009.04.19. 14:19:52

@sokökör: igazat adok, azonban a Fidesz pontosan ugyanazt mondta, 14. havi nyugdíj meg hasonlók - igaz, ők legalább nem csinálták meg.

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2009.04.19. 15:08:05

@sokökör: Meglep? Milliárdosok hirdetnek szocializmust, vicc az egész, sok balfasz meg megkajálja.

a néhai papp jános 2009.04.19. 17:52:03

@thorpe: és arra emlékszel, hogy 94-95-ben kilenc hosszú hónapig nem csináltak lófaszt se, csak hagytak mindent még jobban szétzuhanni, aztán hősiesen megmentették (?) az országot az általuk is okozott válságból? az idő mindent megszépít, mi? emlékszel milyen börleszket nyomtak kormányzás helyett már akkor is? pedig kétharmaduk volt plusz erősen hazai pályán fociztak, ami a sajtót és az értelmiséget illeti.

thorpe (törölt) 2009.04.20. 09:15:39

@a néhai papp jános: 1. Nem kell fröcsögni. 2. Emlékszem, hogyne emlékeznék, de még ez se áll ellentétben azzal, amit fentebb írtam. Meg hát mi az a 9 hónap a mostani 7 évhez képest? Horn 9 hónap alatt szedte össze a bátorságát, Gyurcsány éveken át beszélt a bátorságról. Orbán ebből a szempontból kényelmes helyzetben volt.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.04.20. 10:02:56



Pártok-MSZP
RÖVIDHÍR - Mesterházy Attila az egyedüli jelölt az MSZP frakcióvezetőjének

Budapest, 2009. április 20., hétfő (MTI) - Mesterházy Attila az egyedüli jelölt az MSZP parlamenti frakcióvezetői posztjára - közölte Podolák György, a jelölőbizottság vezetője hétfőn az MTI-vel.

Veres János a frakcióvezető-helyettesi posztért indul, a kihívója Halmai Gáborné lesz - mondta az elnök.

Gabo1000 2009.04.20. 13:01:35

@simonmondja.:
De jó is mellébeszélni.
Mindegy, a Te demokráciád márcsak ilyen és mint látjuk jól működik most is...

Google 2009.04.20. 13:18:24

@Gabo1000:

Bár olyan sokan már nem kiváncsiak arra a posztkomcsi demokráciára.
süti beállítások módosítása