A Magyar Kerékpárosklub oldala 2008. április 26-án adta hírül, hogy lezárták az északi vasúti híd gyalogos és kerékpáros járdáját. Még a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.tájékoztató tábláját is mellékelték (Kelló Balázs fotója):
2008 szeptemberében a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. honlapja még mindig arról ad hírt, hogy novemberre szabadon használhatóvá válik a híd gyalogos része is, a vonatok pedig már szeptember 22-étől közlekednek (illetve éjszakánként és a kijelölt hétvégeken még lehetnek vasúti korlátozással járó utómunkálatok novemberig).
Aztán elmúlik november, elmúlik 2008. 2009 márciusában járunk, s ahogy az Index írja, a híd még mindig le van zárva a gyalogosok és biciklisek előtt. A NIF és a kivitelezők nem túl feltűnően, de azért jelzik, hogy most éppen május végére várhatjuk az átadást:
Magyarázat? Az van. „Az volt a legfontosabb, hogy 2008. szeptember 22-re a vasút menjen. Ez határidőre, igen fegyelmezetten, mondhatni műszaki bravúrral megoldható volt. Ennek azonban az lett az ára, hogy a többi munkát vasútforgalom mellett kellett és kell elvégezni, ami hiába a hétvégenkénti vágányzár, megnehezíti a dolgot.” Ha valóban ez a helyzet, azt miért nem tudta szeptember 19-ei közlemény idején a NIF? És egyébként is: hogy a vasúti közlekedés a fő prioritás egy vasúti híd esetén, az teljesen természetes. De ez nem így volt már akkor is, amikor megtervezték a 14-15-16 milliárdos beruházást?! Csak a kivitelezés közben jutott volna eszébe valakinek?
Ráadásul a helyzet még az Index által megfestettnél is borúsabbnak tűnik. A Magyarország.hun március 17-én jelent meg a MÁV-Start Zrt. közleménye, miszerint: „Az Északi összekötő vasúti híd felújítási munkálatainak befejezéséhez, a kivitelező kérésére, továbbra is folytatódik a vasúti híd részleges lezárása. Március 20-tól május 24-ig a hétvégi napokon (kivéve március 27-29., április 10-12., május 1-3.) Óbuda és a Nyugati pályaudvar között ezen időszakban a vasúti forgalom szünetel!” Tehát nemcsak a gyalogos és biciklis részek nem készültek el novemberre, de a vonatok esetén sem egészen helytálló a NIF szeptemberi közlése: „Az utómunkák elvégzése céljából 2008. november 9-ig hétköznap éjszakánként, illetve a kijelölt hétvégéken a hídszerkezet még lezárásra kerül, a vonatok ekkor a Margit-hídig közlekednek.”
Lassan indul a szezon kedvenc Népszigetünkön. De mikor köthetjük össze újra a szigeti Vasmacska és a Római-parti kocsmák nagyszerű kulturális kínálatát? És vajon mekkora kötbért érvényesít a NIF a Hídépítővel szemben?