Leszállási engedély megtagadva - Ilyen szomszéd pedig nincs III.
2009. március 13. írta: TuRuL_2k2

Leszállási engedély megtagadva - Ilyen szomszéd pedig nincs III.

 Előbb az jelezték Sólyom Lászlónak Romániában, hogy nem időszerű március 15-i székelyföldi látogatása - állítólag azért, mert attól tartanak, hogy a köztársasági elnök a területi autonómia támogatásáról beszélne (korábban hasonlóan jártak el a szerb demokraták).

 Aztán a román hatóságok visszavonták a magyar elnök gépének korábban kiadott leszállási engedélyét.

 Szégyen.

Frissítés: Itt a magyar külügy régen várt, határozott fellépése: bíznak benne, hogy félreértésről van szó, és majd jövő héten értékelik a történéseket (péntek van, délután két óra múlt, már hazamentek a minisztériumi tisztviselők). Be szeretnék vonni a román nagykövetet is!

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr30999938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.03.13. 13:35:56

EU, 2009, ahha. És még a magyarok a kompromisszumképtelenek. Ilyenkor mindig rámtör a végtelen pesszimizmus a jószomszédi kapcsolatokat illetően. Ezek most csak be akarnak tenni Sólyomnak fricskából, vagy télleg félnek és kényszerképzeteik vannak?

kill004 2009.03.13. 13:36:25

A magyar külügy, pedig szokás szerint lófaszt sem fog csinálni! Éljen Pártunk és Kormányunk! :(

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.03.13. 13:42:04

@Őrnagy Őrnagy: jó ötlet :) de legalábbis a hazai behívatása egy kis elbeszéletésre

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.03.13. 13:43:25

sólyom? tényleg szégyen....
akivel ezt meg lehet csinálni....

rzs 2009.03.13. 13:44:25

Ennek szerintem nem sok köze van a románok esetleges félelmeihez. Minél jobban blamálja magát jó kormányunk külföldön, annál jobban szeretnek belénk rúgni (egyszerűen azért, mert úgy vélik, megtehetik büntetlenül... és igazuk van sajnos).

Steve the Great 2009.03.13. 13:44:57

@Grift: Miért, hadat kellene üzennie a románoknak?

zoli29 2009.03.13. 13:45:51

Itt tartunk gyerekek, hogy a románok úgy érzik, hogy ezt megengedhetik velünk szemben. Szégyen!
Ez egyértelműen a magyar külpolitikai csődje, ugyanakkor hozzáteszem: a románok bebizonyították, hogy fogalmuk sincs, mit jelent európainak lenni.

Turul: Én máig nem értem a VMSZ kirohanását Sólyom ellen. Szerinted miért csinálták?

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.03.13. 13:49:41

Pedig 2002-ben megígérték a kampányban, hogy normalizálják a fidesznácik által lerombolt kapcsolatokat a szomszédokkal.

Ács Feri! Mi erre a PC megoldás?

zoli29 2009.03.13. 13:50:36

@Őrnagy Őrnagy:

Fogadni mernék, hogy magyar részről Németh Zsolton kívül senki nem fog megszólalni.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.03.13. 13:51:09

@Steve the Great:

nem. menjen el nemzeti parkot látogatni. és tudnék még úticélokat javasolni neki, de az illetlen lenne.

zoli29 2009.03.13. 13:52:02

@Grift:

Ez nem Sólyom szégyene, hanem egész Magyarországé.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.03.13. 13:53:46

A neve ellenére szegény Sólyomnak mindig gondjai vannak a repüléssel. A múltkor az amerikai dolog, most meg ez...

tevevanegypupu 2009.03.13. 13:54:33

@Őrnagy Őrnagy:
o hogyne, o hogyne..Goncz es Gyurcsany szerintem egyutt kacagnak most Solyomon. Roman, szlovak kormany..micsoda nepseg. Ilyenkor erti meg az ember meg jobban, mennyit szenvedhettek a magyarok ..Vajon ehhez mit szol az EU, ahol ugy imadjak szeretett roman es szlovak barataikat?

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.03.13. 14:09:02

@Grift: Nem értem, miért lenne bármilyen dehonesztáló Sólyomra nézve, hogy vissazvonták engedélyt. Iylen ellen nem lehet védekezni, ez övönaluli. Ez a románokat mimnősíti, esetleg a magyar külügyet. Sólyomnak még midnig erős külügyi napirendje van.

rolika 2009.03.13. 14:20:52

nem értem. eu-s állampolgár oda megy ahová és amikor akar...

ha az eu nem esik szét a válságtól, majd az ilyen soviniszta tagállamok adják meg a kegyelemdöfést

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.03.13. 14:23:45

@Őrnagy Őrnagy:

"Aktuális a nagykövet visszahívása"

Jaja, aztán ha neadjisten elfajulna a dolog, még mindig bevethetjük a díszes csuklyásbagoly lepkékből (Cucullia formosa Rogenhofer) és magyar tavaszi-fésűsbagoly lepkékből (Dioszeghyana schmidtii) álló félelmetes légierőnket. Szerencsére a Tubesen van még belőlük pár darab, és külön előny, hogy radar nélkül is kiszagolják a románok ócska MIG-21-eseit...

:/

Google 2009.03.13. 14:36:13

Még mókázhatnak egy kicsit a Gyurcsány-kormánnyal együtt.
Miért hagynák ki? Miért ne rontanák el mások szórakozását?
Más leszállási helyet nem javasoltak esetleg?

Sólyom is elgondolkodhat azon, hogy vajon az ő külföldi bonyodalmai, nem belpolitikai eredetűek-e?

zoli29 2009.03.13. 14:40:32

Azt magyarázza meg nekem valaki, hogy vajon a VMSZ miért ment neki Sólyomnak olyan durván!

yda 2009.03.13. 14:44:53

Ha nállatok a náci-fasiszta kártyával hülyiti a kormány a választókat
itt a magyar kártyával széditenek.Elfelejtettétek,hogy Eu.parlamenti
és elnök választások lesznek Romániában.

kispista 2009.03.13. 14:47:49

@Őrnagy Őrnagy: "Pedig 2002-ben megígérték a kampányban, hogy normalizálják a fidesznácik által lerombolt kapcsolatokat a szomszédokkal."

A fidesznáczik ellenzékből is rombolják az országot! A legjobb az lenne, ha az mszp lenne kormányon és ellenzékben is! Így nem lenne akadálya a reformoknak!

Trig 2009.03.13. 14:49:05

Szégyen? Ez a valóság.
Álmodunk mi itt összevissza Európáról, ami abban a formában ahogy mi elképzeljük sosem létezett. Az az európa ami meg valóban ott terpeszkedik tőlünk nyugatra, ahhoz aztán az egész kicsiny térségüknek sosem volt köze, nem is lesz soha. Fikció, amibe kapaszkodhatunk. Mert még ez is jobb mint a mi piciny lelki-földrajzi-politikai balkánunk. A románok, meg úgy általában a szomszédaink annyiban különbek (?) nálunk (politikai szinten), hogy sose tévesztik szem elől hol vannak. Gratulálok a román politikának. Szarházik.

Google 2009.03.13. 14:56:05

Itthon van szüksége aznap a Köztársaságnak Sólyomra.
Megérthetné ezt, hisz már annyi, de annyi mindent megértett és lenyelt.

osborne 2009.03.13. 14:56:43

@Őrnagy Őrnagy: maga milyen bombát javasolna?

homoródkarácsonyfalvi 2009.03.13. 15:00:10

Tesztelik az idióta magyar külpolitikát. Sajnos a teszt román részről jól, magyar részről rosszul végződik.
1910 körül a román külügyminiszter a bukaresti látogatáson lévő orosz külügyminiszternek megmutatta: Predeálnál a döbbent határőrök szeme láttára áthajtatott kocsijával magyar területre, demonstrálni Erdély hovatartozását. Az is egy jó kis teszt volt.
Szerintem hónapokon belül a magyar-román viszony a magyar-szlovák viszony szintjére süllyed v i s s z a . Egy végletekig legyengített, saját nemzetét megtagadó ország ne számítson másra!
A felelősök odaáig jutottak, hogy a vasárnapi március 15-i ünnepségen e g y i k sem mer kiállni, beszélni saját népe előtt.

molaris 2009.03.13. 15:00:10

@Őrnagy Őrnagy:
Gyenesei megy, ok tehát nincs. Mégis csak kényelmesebb egy kebelbéli, mint egy olyan aki képes olyan szavakat kiejteni a száján:autonómia.:)

smalladam 2009.03.13. 15:02:15

Sólyom végveszélyben

homoródkarácsonyfalvi 2009.03.13. 15:05:48

@yda: Szerintem ennél jóval többről van szó.Úgy érzik, hogyMagyarországot vissza lehet vetni jó pár évvel, és ezt meg is teszik. Ez katasztrofa lesz az erdélyi magyarok számára. A felelős Gyrcsány pedig odaülteti Bokrost maga helyett, hogy vigy el a balhét.
Elég volt!

ÁrPi 2009.03.13. 15:07:58

@Őrnagy Őrnagy:

Egy sűrűszemöldök ráncolás, azt kell bevetni a rumánok ellön!

Sólyom autóval fog menni, de kérdem én HOL a gurulási engedélye? És az elakadásjelző háromszög???

zoli29 2009.03.13. 15:12:31

"Horváthné Fekszi Márta szerint ilyenre nem volt példa az elmúlt években. "Pillanatnyilag egy kicsit értetlenül szemléljük a történéseket. Nagyon reméljük, hogy itt valami félreértésről lehet szó" - fogalmazott."
www.hirszerzo.hu/cikk.solyomot_nem_engedik_leszallni_-_budapest_ertetlenul_all_a_roman_valasz_elott_.101089.html

reality 2009.03.13. 15:15:55

Ez egyáltalán nem meglepő a románok részéről. Mindig is ilyenek voltak, ilyenek lesznek, csak néha tesznek egy-két gesztust felénk. Mi meg pislogunk.
Megtehetik? Meg. teszünk ellene? Nem. Akkor meg?

zoli29 2009.03.13. 15:17:31

@reality:

"csak néha tesznek egy-két gesztust felénk. Mi meg pislogunk."

Meg koccintunk velük Trianon évfordulója alkalmából. Pl.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.03.13. 15:27:25

Ha kocsival megy nyilván szóba sem fogja hozni az autonómiát.
Nyilván...

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.03.13. 15:28:01

Ha kocsival megy nyilván szóba sem fogja hozni az autonómiát.
Nyilván...

Bell & Sebastian 2009.03.13. 15:33:54

Sima péni..., azaz dehogyis, IMF hitelirigység!
(nálunk hamarabb beborulnak)

Utolsó figyelmeztetés Erdély gazdasági annektálásának megakadályozása előtt.
(meg az ottani mutyi-párt is kiesett, lépnének az örökébe)

Hiába, nem esett jól nekik, hogy szekunder csatornákon vittük az EU támogatásaikat, -no nem haza-, de annál jobb helyekre.

gidabiga 2009.03.13. 15:35:49

biztos én vagyok csekélyértelmű, de ezt igazából nem értem, hogy miért és hogy kinek a javaslatára.
valamint kinek árt és kinek használ.
kösz, ha segítetek.
már a VMSZ-nél sem értettem, de ez a kettő együtt már soknak tűnik.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.03.13. 15:55:58

Eszméletlen, mennyire félnek. Nemcsak ők, a szerbek és a szlovákok is. Hiszen hiába tettek meg mindent, még mindig 1,5 millió magyar él Erdélyben (elvileg-lehet, hogy több is). És ott van a koszovói precedens is. És hiába volt december ötödike, azért a kötelékek elszakíthatatlanok, sőt erősödnek (lásd református egyházi egyesülés).
Szóval az az igazság, hogy a helyükben én is frusztráltnak érezném magam...

reality 2009.03.13. 15:59:10

@aesculus: Nem félnek, csak tudatni akarják ki a főnök.

zoli29 2009.03.13. 16:06:35

@TuRuL_2k2:

Erdély elcsatolása alkalmából, nem? Vagy az nem Trianon volt?

Jervis 2009.03.13. 16:08:13

remélem Sólyom kocsival megy és áttöri a határsorompót a Predealnál :)

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.03.13. 16:09:11

@reality: nomen est omen:-D. Hát, mit mondjak, ezzel a kormánnyal lehet tudatni.
"Szegény" Göncz Kingából is a szlovákok hetente "kócos bohócot" csinálnak. Érdekes, mikor Viktorék voltak hatalmon, valahogy nagyobb volt tekintélyünk...

smalladam 2009.03.13. 16:10:56

@Zoli28: nem. az a gyulafehérvári döntés volt, melyen a gyulafehérvári román nemzetgyűlés kinyilvánította Magyarország román lakta részeinek a román királysághoz való csatlakozását 1918. dec 1-én.

smalladam 2009.03.13. 16:11:26

@szamárfül/murci: nemtom, csak jól hangzott ide. sólyom, repülés, meg ilyenek

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.03.13. 16:14:40

index.hu/belfold/2009/03/13/visszavontak_solyom_leszallasi_engedelyet/

A román külügyminisztérium szóbeli jegyzékben fejezte ki aggályát Sólyom László köztársasági elnök március 15-re tervezett székelyföldi látogatása miatt. Az MTI úgy tudja, hogy a bukaresti magyar nagykövettel közölték: tartanak attól, hogy Sólyom László tervezett látogatása "nem olyan jelzést küld, amely megfelel a két ország közötti stratégiai partnerségi viszonynak". A nagykövet azzal válaszolt, hogy éppen a látogatás román ellenzése küld a két ország stratégiai partnerségével ellentétes üzenetet. A távirati iroda értesülései szerint a köztársasági elnök ezen információk birtokában döntött az elutazásról.

A magyar külügyminisztérium is bekérette a budapesti román nagykövetet, hogy megtudják, mi az oka a román kezdeményezésnek. Ezt követően vonták vissza péntek reggel a román légügyi hatóságok a magyar államfőt szállító gép számára korábban már kiadott marosvásárhelyi leszállási engedélyét.

zoli29 2009.03.13. 16:15:12

@smalladam:

Köszi! Töriből sosem voltam erős...

@Jarvis:

:DD

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.03.13. 16:15:51

@smalladam: És a nemzetgyűlés a magyaroknak és a szászoknak autonómiát ígért. Szászok "eladva" Németországnak, magyarok folyamatosan megalázva. Autonómia elfeledve. Ennyit az ígéretekről.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.03.13. 16:17:13

"...hónapokon belül a magyar-román viszony a magyar-szlovák viszony szintjére süllyed v i s s z a .
Az volt az érdekes igazából, hogy idáig enyhülni látszott,
sokan komolyan gondolták, remélték, hogy így is marad.
Várható volt ez sajnos.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.03.13. 16:18:02

a román diplomácia futár már kicsomagolt álíltólag a bem téren:
egy iylet hoztak "fájdalomdíjként" a közt. elnöknek:
www.htmik.hu/_images/tukorkep_cikkek/10/100_9843.JPG

az most hoax, de hát kb itt tartunk...

tevevanegypupu 2009.03.13. 16:32:37

Solyomnak diszmagyarban, feher lovon kene bevonulnia..amilyen a fogadj Isten, olyan az adjon Isten..

cziffra plachta zasztava · http://www.cziffra.blog.hu 2009.03.13. 16:39:30

ahogy az rmdsz kikerult a kormanybol bocskoros barataink is kimutatjak foguk feherjet. uez tortent nalunk a felvideken.

martonx 2009.03.13. 16:43:22

@kispista: Meg reformok sem kellenének. Elég lenne a KSH-soknak odaszólni, hogy stimmeljenek azok a kurva adatok, és ahol kell ott lefelé, ahol kell ott felfelé konyuljanak a grafikonok :-D

radiris 2009.03.13. 17:32:15

Erdélyi magyarként csak azt tudom mondani, hogy Sólyom maradjon otthon, a fenének sem hiányzik. Mi nem attól vagyunk magyarok, hogy akárki az anyaországból ide jön okoskodni: se Gyurcsány, se Orbán, se Dávid, se Fodor. Se Sólyom.

Sárközi miért nem megy Québecbe július 14-én? A brit királynő meg mondjuk Új-Zélandra a saját születésnapján, esetleg az osztrák kancellár meg teszem azt Lembergbe?

Ja, hogy ezek már más államok azóta?

Az ilyen faszságok csak belébasszák az ideget a románokba, Sólyom hazaautózik, mi meg szopunk itt tovább...

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.03.13. 17:50:31

@radiris: Biztos vagyok benne, hogy a jószándék, a magyarság egybetartozásának ügye vezérli. Elég szomorú, ha egy EU -tagállamban ezért az ottani magyaroknak kell "bűnhődniük". Ez ellen a magyar kormánynak kéne tennie-ha lenne bennük legalább egy kis nemzeti érzelem.
Egyébként: II. Erzsébet új-Zéland királya (is), tehát ő oda "hazamegy". Azt hiszem, a határon túliak szeretnének olyan elhanyagoltak lenni az anyaország részéről, mint a quebeciek. Lembergben soha nem éltek osztrákok. Lengyel város volt, de őket kitelepítették. Olyan hely nekik, mint a magyarok jórészének pl. Kolozsvár

Bozót.harcos 2009.03.13. 18:10:12

Ezen az egyébként tényleg felháborító eseten csak azok csodálkoznak, akik komolyan gondolták, hogy a magyar-román viszonyban áttörés vagy akármi is történt volna az elmúlt tizenvalahány évben.

Most, az RMDSZ kormányból való kibukásával látszik csak az, hogy mennyire konjunkturális volt mindaz, amit a magyar párt a konszenzuális politikával elért Bukarestben. Ehhez ugyanis egyedül a liberális párt volt partner, az is persze csak erős korlátok közt. A most hatalmon élvő Nemzeti Megmentési Front reloaded a legsötétebb bunkó nackók gyülekezete. (A Demokrata-Liberális Párt pl. egy az egyben szívta fel a Nagy-Románia Párt erdélyi szavazóit és politikusait.) Raklapszámra teszik ki a magyar tisztviselőket a közigazgatásból, és jönnek a mostanihoz hasonló szimbolikus megalázási motívumok is, amelyekben a románok különösen erősek. Szlovák szindróma.

Ehhez persze kell egy Magyarország is, amely szoclib kormányunknak hála 2002 óta a béka segge alá tornászta le magát, és lassan már csak az nem rúg belénk, akinek már begörcsölt a lába a rúgdolódástól. Sőt, a románok lemaradtak a versenyben, hisz' pár napja a térség mintaállama, Szerbia mutatta meg a hazautat Sólyom Lászlónak. Itt tartunk.

Sólyom jól döntött, emelni kell a téteket. Ha a románok megállítják a határon a konvojt, akkor a nagyobb botrány inkább nekik árt. Ezért szerintem nem teszik meg.

Amúgy meg román belpolitikai szempontból jó az ügy, mert legalább elveszítette annak a jópár idióta székelynek a szimpátiáját, akik idáig hittek Basescu nyájaskodásának. Ősszel meg elnökválasztás lesz.

Bozót.harcos 2009.03.13. 18:21:37

@radiris: Kedves radiris, mikor majd lepofoznak az utcán, mert magyarul beszélsz mondjuk a nőddel, akkor majd utána megállapodtok, hogy ezentúl románul beszéltek, nehogy "belebasszátok az ideget" a románokba?

Erőteljesen Stockholm-szindrómában szenvedsz, ezért vegyük át még egyszer: Sólyom nem villámcsapásként utazik Romániába, hanem az elmúlt évtizedben "szokásjoggá" vált magyar közjogi méltóságok látogatása Romániában és más országokban nemzeti ünnep alkalmából. Egyébként meg az ilyen látogatások más relációkban természetesek. Legutóbb Sólyom épp Base barátoddal randevúzott Csíkszeredában, okt. 23-án. Akkor nem volt baj? Vagy akkor mást gondolt Sólyom a területi autonómiáról? Ne vicceljünk már. Egyszerűen arról van szó, hogy a románok (is) elérkezettnek látják az időt, hogy szorítsanak egyet a spanyolcsizmán. Magyarország az összeomlás szélén áll, most lehet kicsit rúgdosni.

A történeti hasonlataid meg igencsak sántítanak, de ezt most hagyjuk. Ráadásul Sólyom még csak nem is pártpolitikus, úgyhogy a listád is sántít.

medve2 2009.03.13. 18:37:08

Zoli 28! Azért ment neki Sólyomnak a VMSZ. mert elfogadta, hogy csak 3 órára megy át, pedig kérték, vagy jöjjön az eredeti tervek szerint, vagy máskor. Azért Sólyom környezetében komoly bajok vannak.

medve2 2009.03.13. 18:38:01

Azoknak adok igazat, aki leírták: tök mindegy, hogy mit csinálnak velünk, úgyis szarik mindenki a fejünkre. Ez van.

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2009.03.13. 18:38:12

@Bozót.harcos: Egyetértek veled. Most mindenki velünk mossa fel a padlót, látszik, hogy "beindultak". Szörnyű, mikor egy ország a vezetői miatt nevetségessé, súlytalanná válik. De megnézheted mit csinálnak a híres "zöld" osztrákok: szemétégetőt építenek a szentgotthárdiak orrába. Megtehetik. Volt valami kormányzati válaszlépés? Semmi. Már csak a szlovénok és a horvátok maradtak.

medve2 2009.03.13. 18:40:14

Hál Istennek Sólyom egyetlen jó megoldása van: elmegy mégis. Ezt is teszi.

medve2 2009.03.13. 18:41:23

@aesculus: Pedig 2001-ben a románok arra kényszerültek, hogy elfogadják a státustörvényt. Innen indultunk és ide jutottunk.

Win Elen 2009.03.13. 18:42:47

@Bozót.harcos:
Ez a helyzet is olyan, mint amikor beleejtenek egy égő gyufát az olajos hordóba, az meggyullad, mi meg állunk felette és elkámpicsorodott arcal annyit nyőgünk, hogy ez így kurvára nem jó. Nincs eszköz oltani, viszont kevés az ész a lángok kordában tartására is, hogy biztonságban megérjük míg kiég az olaj. Aztán lehet folytatni a dolgokat.

Bár a magyar vezetők tökösségét, józanságát, és helyzet átlátását elnézve inkább az "úgyhagyjuk az egészet ahogy van" forgatókönyvet látom valószínübbnek.

tevevanegypupu 2009.03.13. 18:47:08

@radiris:
nyugodtan lehetsz roman roman is, senki nem kenyszerit arra, hogy magyar nemzetisegu maradj. De azt nem kivanhatod, hogy mindenki mas igy erezzen. Attol, hogy Erdely Romaniahoz tartozik meg nem jelenti azt, hogy a nemzetisegek - kozottuk a magyarok - teljesen elzarkozzanak a regi orszaguktol. Ugyanugy tisztessegtelen lenne a magyar politikusoktol is, ha tobbet nem foglalkoznanak, torodnenek az elcsatolt teruleten elo magyarokkal.
Solyom nem lehetetlen akar, hanem csak annyit, hogy egy europai unios orszagban banjanak tisztessegesen az ott elokkel.
Ha ugy erzed, hogy az rendben van, ahogy az elmult kilencven evben ott bantak veletek, furcsa elkepzeleseid vannak.

osborne 2009.03.13. 19:10:15

@tevevanegypupu: radiris 100%-ra itt él MO-n csak most úgy gondolta, hogy hazudozva provokál kicsit

Win Elen 2009.03.13. 19:14:32

@osborne:
Vagy felhívja a figyelmet, hogy más aspektusból is meg lehet nézni a dolgot.

reality 2009.03.13. 19:24:41

@radiris: Erdélyi vagy? Nem hiszem, Ha meg tényleg az vagy, akkor ha nem szóltál volna, bolcs maradtál volna. Kissé ideges lettem.

tevevanegypupu 2009.03.13. 19:28:28

@osborne:
ja igy mar ertheto..nagyon meglepodtem a velemenyen.

tevevanegypupu 2009.03.13. 19:36:44

@Win Elen:
nem csodalnam ha utalnanak bennunket 2005.december 5-e ota.

Graziano 2009.03.13. 19:38:45

Azért van ebben a történetben még egy kis komcsi összekacsintás is... Most hallom a hírt tévében, h ugyanakkor ez a Gyenesei nevű vetkőzőművész Udvarhelyen lesz meg Bukarestben, amikor Sólyom, jobb esetben, épp előzgeti a kamionokat a Királyhágón. Jó elvtárs mehet ünnepelni.
Hogy a történtek után a kormány tagja kint osztja az észt, az igazán a felháborító. Normális esetben azonnal le kellett volna mondani mindent, kitüntetést stb. és vagy csatlakozni Sólyom konvojához vagy ki se menni....
Ehelyett gyorsan kivisz egy kis vazelint, hogy jobban csússzon, amikor beverik a lompost.
Az itteni Külügyminisztériumba pedig hétfő reggel nem a román nagykövetet kell behívni, hanem 8-tól úgy délig napalmmal kell égetni...
"Imádom a napalm illatát reggel."

Graziano 2009.03.13. 19:49:17

@Zoli28: Azért ment neki a vmsz, mert Sólyom és beszari seggnyalói bementek abba a zsákutcába, amit a belgrádiak készítettek elő. Sólyomnak semmilyen körülmények között sem lett volna szabad belemenni abba, h a belgrádi kormány korlátozza az ottani programját. Innen kezdve nincs megállás a lejtőn. Vették is a lapot a románok és szopunk is alázattal.
Az igazi kérdés: miért egyezett bele Sólyom et co abba, h Belgrád diktáljon ebbe a kérdésbe???
A VMSZ az egyetlen helyes és korrekt választ adta eddig ebben az ügyben. Nekik még helyén van a szívük és főleg az eszük.

Negatív kampány 2009.03.13. 22:19:39

Végigböngésztem a román hírportálok, újságok kommentjeit is ehhez a hírhez, az obligát bozgorozáson, Nagy-Romániázáson kívül a románok egy dologra figyeltek fel: hogy ez kurva nagy fekete pont lesz Románia számára az EU-ban. Nem értik, minek kellett ezt most (a vajdasági út számukra nem bírt hírértékkel), többnyire az elkövetkező államelnök-választás kampányeseményeként értékelik.
Mindenesetre többször előfordulnak a "2009", "EU-s tagország", "NATO" és hasonló szavak.
Olyan is akad, aki megjegyzi, hogy Magyarország támogatta Románia felvételét az EU-ba, a NATO-ba, és az egyik legjobb szomszédként viselkedett. Miután összebalhéztak Ukrajnával, beszóltak az olaszoknak, még ez hiányzott a teljes elszigetelődéshez, mondják, és az értelmesebbje eszi a kefét, hogy mit szól mindehhez az európai diplomácia.
Szerintük nem sok jót. És szerintük elásták magukat Európa előtt ezzel a gesztussal.
Csak úgy mondom, van egy ilyen olvasat is.

Negatív kampány 2009.03.13. 22:38:59

@radiris: fogalmam sincs, te hol élsz, valszeg az ántivilágbéli Romániában, akkor élt ez a "be nem avatkozás politikája". De ez csak azzal a kiegészítő tétellel érvényes, hogy Erdély ősi román föld, plusz az egész dákoromán kontinuitáselmélet, cakkumpakk.
Hát mássz elő a "kártierből", nézz körül egy kissé a szülőföldeden, csak az építészeti örökség megér egy féltengelyt. (Vonatra ne ülj, mert a vasutat nem a rómaiak hozták, kissé későbbi befektetés.)
Belémbasztad az ideget, komám. És a fasznak is két vége van, van, aki szopik (mint te), és van, aki szopat, mint én és 1.499.998 másik erdélyi magyar, aki magyarnak tudja magát, dacára az elmúlt hetven év nacionalista erőpolitikájának. Mert ez a nagy román szopás, öcsém, hogy még itt vagyunk.
És itt is leszünk. Te legfeljebb Spanyolba' szeded az epret románként.

osborne 2009.03.13. 22:45:37

@Negatív kampány: radiris erdélyi magyarként Budapesten él és Pécsre jár egyetemre (nézd vissza a kommentjeit) csak itt és most hazudott egy nagyot mert utálja Sólyom Lászlót. ennyi

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.03.13. 22:53:05

Ami az ősi román szokásokat illeti:

Következmény:

Több holocaustfilm (Spielberg is!) célozgat arra, mennyivel "rosszabb" a magyar a németjénél (bár Finkelstein szerint mindkettőt fejik máig, mint a tehenet). Téma miután idemenekült mindenki, nem tört ki vasvillás népfölkelés az ő védelmükben, és a fegyveres náci hatalomátvétel után a sok szemét magyar otthon maradt. Elmondják, ezt a rengeteg túlélő elmondásából lehet tudni. A magyarok földöntúli gonoszságát zengi az ég. Bár én nem voltam ott, és rokonom se, hát legyen.

Előzmény:

A románoknál nem volt számottevő és mérvadó túlélő.

Konklúzió:

Szerintem csak a magyarja a jobbik.

medve2 2009.03.13. 22:57:58

@min0rity r3port: Nem elég, hogy a románok aláznak, már csak az hiányzik, hogy az ilyen beteges seggfejek mindig ugyanazt a témát fejtsék ki.

medve2 2009.03.13. 23:00:11

@Negatív kampány: Hát, valami azt súgja, mostanában nem vagyunk abban a helyzetben, hogy az EU-ban elszigeteljük Romániát.

Negatív kampány 2009.03.13. 23:04:50

@medve2: nem én mondtam, hogy szigeteljük el Romániát (bár ahogy Tőkéséket ismerem, zengeni fog az Európai Parlament). A románok félnek az elszigetelődéstől.
(Sajnos én ettől nem félnék a helyükben, baromi jó a küldiplomata állományuk.)

Ács Ferenc 2009.03.13. 23:37:56

Egy politikusai dilettantizmusától, felelőtlenségétől és az elfajult gyűlölködéstől tönkrement ország államfőjét csak az nem alázza meg, aki nem akarja.
Az üzenet Sólyom Lászlónak küldték, de a valódi címzett minden magyar.
Annak az erdélyi olvasónak, aki azt rótta fel, hogy Sólyom hazamegy, ő meg ott marad, azt mondanám, hogy az államfő soha nem mond olyat ezen alkalmakkor, ami miatt neki vagy nekünk szégyenkezni kellene. Nem veri a mellét, nem hergel senkit és ugyanakkor nem bratyizik feleslegesen.

medve2 2009.03.14. 00:09:49

@Negatív kampány: Értelek, de ha a románok azt hiszik, mi számítunk Európában, akkor nagyot tévednek. Pontosabban mondva egyes románok.

Bell & Sebastian 2009.03.14. 00:10:07

@Ács Feri:

Szeretném, ha a Tiéd maradna a zárszó.

Jervis 2009.03.14. 00:53:33

csak félig off, a témához kapcsolódik:
Sólyom a Nyerges tetőt látogatja meg, melyről a helyi történet így szól:
"Nyerges-tető, az 1849 augusztus 1-i csatában elesett hős székelyek emlékműve. Az 1948-49-es szabadságharcban a vesztes segesvári ütközet után Gál Sándor tábornok megpróbálta összegyűjteni, átszervezni a maradék csapatokat. A Nyerges-tető védelmét a Tuzson János vezette 200 székely honvédra bízta, akik augusztus 1-én több ízben visszaverték a sokezres orosz sereget, a kozákokat. Végül egy román pásztor a védők hátába vezette az oroszokat, így győzték le a székely ifjakat. Itt fekszik a hősök temetője és alant az emlékmű. E csatáról írta Kányádi Sándor versében: ,,végül csellel, árulással, délre körülvették őket, meg nem adta magát székely, mint a szálfák, kettétörtek".

az MTI így hozta le:
(...) Az 1948-49-es szabadságharcban a vesztes segesvári ütközet után Gál Sándor tábornok megpróbálta összegyűjteni, átszervezni a maradék csapatokat. A Nyergestető védelmét a Tuzson János vezette 200 székely honvédra bízta, akik augusztus 1-jén több ízben visszaverték a túlerőben levő, sokezres osztrák és orosz katonákat, s végül csak árulás útján győzték le őket."

itt románokról már szó sincs, mintha székelyek árulták volna el egymást... gratula...

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.03.14. 01:22:16

érdekes, hogy a hazai magyar bloggerek milyen kurva okosak
és hogy leugatják a romániai magyar bloggereket

jobban tudjuk, naná

eszemfaszom...

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2009.03.14. 01:24:01

...és az erdélyi magyar (pop)kultúra egyik nagy igéretének lemezét hányan vettétek meg?
hannibal.blog.hu/2009/03/10/maszkura_a_godorben

Negatív kampány 2009.03.14. 01:35:39

@Jarvis, Bell: "E harczokat bár minő tekintetben veszszük szemügyre, csak a termopylei hősök harczaival hasonlithatjuk egybe: hisz a kik itt harczoltak, a maroknyi nép, mely egy egész hadsereggel állott szemben; az alig ezernyi hős, kik itt 28 ezerrel szálltak viadalra, a győzelem minden lehetőségétől megfosztva csak hősi halál és dicső példáért küzdöttek: mintha minden követ, göröngyöt, minden talpalatnyi helyet életük föláldozásával kivántak volna megtartani a hazának, vagy lépteik minden nyomát a magyar hőskor mythosza szinterévé szentelni lett volna dicsőséges pályájuk törekvése. Vezérük a dicső Kis Sándor méltán hasonlitható egy Leonidás vagy Zrinyihez, hiszen az ő küzdelme elszántsága s az eredmény, mit magatartásával elért a szent ügy, épp oly fontos vala, s ő is gyáva önmegadás helyett a halhatatlan halált választá."
Orbán Balázs: A Székelyföld leírása

Negatív kampány 2009.03.14. 01:37:13

Ja, és ez nem a nyergestetői csata, hanem a "Magyarvár"-i.

Grrr 2009.03.14. 03:25:47

@radiris:
Nem tudom, én azt hittem, hogy Sólyom Lászlót és másokat romániai magyarok szokták meghívni, és romániai magyar ok százai vagy ezrei szoktak elmenni és meghallgatni őket. Azt gondolnám, hogy egyesek örülnek ezeknek a látogatásoknak.

Bozót.harcos 2009.03.14. 04:43:43

@Negatív kampány: "És a fasznak is két vége van, van, aki szopik (mint te), és van, aki szopat, mint én és 1.499.998 másik erdélyi magyar, aki magyarnak tudja magát, dacára az elmúlt hetven év nacionalista erőpolitikájának. Mert ez a nagy román szopás, öcsém, hogy még itt vagyunk.
És itt is leszünk. Te legfeljebb Spanyolba' szeded az epret románként."
Huh, ez nagyon ott volt, NK. Szívemből szóltál:)) Din inima:))
Ehhez kapcsolódva, próbáljunk kicsit pozitívak lenni: Base-ék a mostanihoz hasonló szimbolikus ostobaságaikkal nagyobb szolgálatot nem is tehetnének annak a magyar nemzeteszmének, amelynek dekonstruálásáért egyébként minden nap keményen megdolgozunk:)))

countrystudy 2009.03.14. 07:19:40

Ha autóval sem engednék,menne gyalog. Biztosan. Ezért kedvelem. Még az is lehet,hogy csatlakoznék a menethez.

kendeffybotond 2009.03.14. 09:20:15

@medve2: Milyen gondok? Csak nem őt is volt komcsi külügyi apparátcsikok veszik közre? Nem lennék meglepődve...

Hattory Hanzo 2009.03.14. 10:45:06

Na, most van az, hogy ami sok, az sok:

"A köztársasági elnök ma reggel Borsnál gépkocsival átlépte a román-magyar határt, útban a székelyföldi Nyergestető felé, ahol délután részt vesz egy kopjafaavatáson. A román oldalon az átléptetés csaknem negyed órán át tartott, s a román határrendészek a konvoj minden gépkocsiját külön-külön ellenőrizték, beleértve az elnöki autót is.

A magánlátogatásra utazó Sólyom László köztársasági elnök és kísérete minden tagjától egyenként kérték el az úti okmányokat ellenőrzésre. Az államfő eredetileg vasárnap utazott volna Erdélybe, hogy Nyergestetőn részt vegyen egy kopjafaavatáson, majd Csíkszeredában az ottani március 15-i ünnepségen. Gépe Marosvásárhelyen szállt volna le, onnan utazott volna tovább az említett helyszínekre. A román légügyi hatóságok azonban visszavonták a köztársasági elnök gépének leszállási engedélyét.

Előzőleg a román külügyminisztérium szóbeli jegyzékben fejezte ki aggályát az államfő március 15-re tervezett székelyföldi látogatása miatt. Emiatt Sólyom László nyergestetői programját szombatra tette át, gépkocsival utazik az ünnepség helyszínére, majd még szombaton elindul vissza Budapestre."

Azonnal (értsd:most) berendelni a román nagykövetet, magyart kintről hazahívni, EU-ban asztaltverni, meg ilyenek. Ez már tömény provokáció és tuskóság. A magyar köztársasági elnökkel való szórakozás helyett pedig ajánlani az anyuka-ravatal-hat gyertya kombót.


"

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.03.14. 10:56:46

@Negatív kampány:
Pedig nem csak mondani kéne, hanem megtenni. Lezárni a Magyar-román határt, oszt menjenek körbe, ha látni akarják Európát. Még a légteret is letiltani a férgeknek! Mindenféle diplomáciai és egyéb kapcsolatot megszűntetni, ennyi.
A külkapcsolataik Franciaországnál kezdődnek és végződnek. És tény, hogy a féreg franciák sokat segítenek ennek a rühes népségnek. Mi meg hiába tettünk a legtöbbet a szaros németekért, úgy fordítanak hátat nekünk, minta itt sem lennénk.

countrystudy 2009.03.14. 10:57:18

az mszp majd elmondja,nem kelett volna odamennie. egyébként meg botrány ez a packázás.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.03.14. 11:01:50

@Hattory Hanzo:
Fura tőled ilyet olvasni, de örülök, hogy így vélekedsz. Csakhogy jelenleg idegenszívű, internacionalista-globalista kormányunk van, nem pediglen nemzeti. Ahogy írtam feljebb, ha románia szerint az EU határa köztük és köztünk van, nem románia mögött, úgy ennek megfelelően lezárnám a Magyar-román határt.

tevevanegypupu 2009.03.14. 11:27:21

atv.hu/hircentrum/2009_mar_a_romanok_egyenkent_ellenoriztek_a_solyom_konvoj_autoit_.html

Ezt mondjuk azert akkor sem kellene szo nelkul hagyni, ha a kormany utalja is Solyomot. Mert itt nem szemelyekrol van szo, hanem a Magyar Koztarsasag elnokevel szorakoztak bunko tokfejek. Igaz hogy utasitasra, de aki ilyen utasitast kiad szinten nem kulonb...Szanalmas amit a hulye kulugyminiszteriumunk, elen a valoban kocbabava degradalt kulugyminiszterrel az elen koteles elturni.

plastik02 2009.03.14. 11:57:40

ritka egy tahó eljárás ez.
válság van és a sok kis közép-európai pöcs hirtelen egymásnak esik, vagy mi?

medve2 2009.03.14. 12:26:55

@Bozót.harcos: Na, ebben igazad van. Egyrészt Sólyom odament, ami demonstratív. Másrészt Bacescu el fogja érni, hogy az elnökválasztás második fordulójára nem számíthat majd magyar szavazatokra, és így ritkábban fog demonstrálni Sztékelyföldön. Harmadrészt segítik az RMDSZ-t új stratégiájában. Ez még az RMDSZ-EMNT listának is jót fog tenni az EP választásokon.

medve2 2009.03.14. 12:27:52

@kendeffybotond: Nem mindig csak a volt komcsi ügynök külügyesek a seggfejek. Vannak jobboldali seggfejek is.

medve2 2009.03.14. 12:31:12

@Hattory Hanzo: nyugodtan ellenőrizzenek. Ez rájuk nézve ciki. Azért nem fordították vissza, és Sólyom most úgy megy Erdélybe, hogy nem kivánatos. Ez fontos üzenet, és visszaüt a Románokra.

Graziano 2009.03.14. 13:18:47

@medve2: Osztom a véleményt. Valóban nem kell diszkriminálni: egy év múlva bemenni a külügybe, napalm délig. Aztán megnézni ki mozog, és válogatás nélkül foszforgránátot a képükbe.
Az elmúlt években ez a magyar diplomácia csak arra volt képes, hogy megpróbálja elfogadtatni: törvényszerű a szopás, és szakmailag mért tartható az, ha mindig minket kúrnak meg. Szomszédsági téren pláne: szlovákok már évek óta szopatnak a magyar diplomácia csendes asszisztálásával; ukránok, ha épp nincs jobb dolguk, akkor mosnak be, a szerbek most meghálálják a maguk módján a februárban pancser módon nyújtott magyar támogatást gázügyben, a románok pedig miután kirántották Ukrajna alól a fél tengert, tovább nyomulnak a hagyományos harci ösvényükön. (Ha szélesebb kontextusba nézzük az elmúlt hetek román eseményeit, igencsak marginális az a szempont, hogy kire fognak a székelyek szavazni... Azon még van idő dolgozni és sokba nem kerül.)
Mindenki, aki számít, igyekszik valahogy erősíteni geopolitikai helyzetét a környéken. Csak nálunk divat, hogy a diplomácia pártszimpátiától függetlenül, a láthatatlan ember stratégiáját követi. MInél kevesebb a ruha rajta, annál észrevehetetlenebb. A túlélés szempontjából ez mindenképp sikeres stratégia, amiben nem is kis pénz is van, de minél hosszabb ideig gyakorolják, annál több időt van fedetlenül a seggük. Amit meg is dugnak jól az arra járók. - No free lunch.

zoli29 2009.03.14. 15:52:09

index.hu/kulfold/2009/03/14/goncz_nem_tartoztattak_fel_solymot/

Betelt a pohár! Ez már több, mint cinizmus. Ez gazemberség és nemzetárulás.
És ez a gyáva, gerinctelen Göncz fog minket képviselni az EP-ben...
Szégyen és gyalázat!

zoli29 2009.03.14. 15:57:50

"Az SZDSZ megütközéssel értesült arról, hogy a román hatóságok megakadályozták Sólyom Lászlónak, a Magyar Köztársaság elnökének részvételét a március 15-i magyar nemzeti ünnep alkalmából Marosvásárhelyen tartandó rendezvényen - áll Szent-Iványi Istvánnak, az Országos Tanács elnökének, EP-képviselő közleményében."
www.hirtv.hu/kulfold/hethatar/?article_hid=262279

Az SZDSZ-nek van bőr a képén...

eN 2009.03.14. 15:59:53

@Zoli28: engem nem fog az biztos ;)

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2009.03.14. 19:08:04

Az nem lehet, hogy a románok provokációnak veszik, hogy Sólyom László állandóan ott ünnepel?!
spiral.blogter.hu/329833/mire_jo_a_blog

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.14. 19:30:28

@Spirál:

De bizony, provokációnak veszik, hát hogyne. És ez bennünket rohadtul nem kell érdekeljen. Ráadásul itt a blogon is írogatnak egy csomóan, akik nem veszik figyelembe a szomszédaink érzékenységét, ily módon fittyet hánynak a Puja Frigyes idejétől napjainkig ívelő külügyi irányvonalnak. Baj-e?

Jozicsenko, aki inkább lenne pék... 2009.03.14. 20:06:13

nem lesz itt semmi, hisz maga a magyar külügyminiszter mondta, hogy nincs semmi baj

ahhhhh, agyhalál

(ha nem lenne az apja a szent trilógia fordítója, mondanék valami)

Jozicsenko, aki inkább lenne pék... 2009.03.14. 20:13:43

@radiris: azért megy oda, mert dec 5-én szembeköpték a határontúliakat és nincs az a dolog, amivel ezt rendbe lehetne hozni
azért megy oda, mert ma az mszp/szdsz szerint nem él magyar a földön, csak
1. erdélyben románok
2. vajdaságban szerbek
3. kárpátalján ukránok
4. felvidéken szlovákok
5. itthon szent öregek és büdös nácik...

szar lehet neked, ha valaki véletlenül magyarnak szólit?

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.03.14. 21:05:48

@Zoli28:
Egészen biztos lehetsz benne, hogy Göncz Kinga téged és sokunkat nem fog képviselni. Nem csak azért, mert nem is akar, hanem azért is, mert mi nem akarjuk. Egy magyar ember elutasít mindent, amit Göncz Kinga képviselhet.

tevevanegypupu 2009.03.14. 21:13:11

@Spirál:
mi is gondolunk sok mindent a romanokrol, ugy korulbelul ugyanazt amit mindig is gondoltunk. Es ugy tunik, hogy a mulo ido es a viselkedesuk bennunket igazol.

tevevanegypupu 2009.03.14. 21:16:19

@Mr Falafel:
Goncz Kingat nemcsak a magyarsagunk miatt utasitjuk el - regen leszerepelt mar mint magyar kulugyminiszter - hanem azert is, mert alkalmatlan, tehetsegtelen, madzagon rangatott marionett figura.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.14. 21:18:26

@Spirál:

És az milyen volt, amikor Medgyessy Nastase-val ünnepelte Erdély Romániához csatolását? Ez megvan neked? Az kit provokált? Az minek minősül, hm?

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.03.14. 21:20:50

@tevevanegypupu:
Tudod, egyszerűen képtelen vagyok értelmezni, miért pont őt tették az EP-listájuk élére a szocik. Göncz papa inkább műfordítással foglalkozott volna, ahelyett, hogy nemzette ezt a szánalmas kreatúrát.

tevevanegypupu 2009.03.14. 21:33:27

@Mr Falafel:
Azt sem ertettem, hogy annakidejen miert pont Goncz Arpadot neveztek ki koztarsasagi elnoknek? Ez valamifele megegyezes szinfalak mogott, hogy minden Goncznek muszaj fontos tisztseget viselnie..

medve2 2009.03.14. 22:07:29

Végül is a szokásos, egyre sablonosabb ünnepségeken túl Sólyom László kiruccanásának köszönhetően idén lett egy kis tartalma is a nemzeti Ünneplésnek. És mindez Markó Béla és Tőkés László társaságában, ami már a kampány része. Köszönjük meg Bacescunak.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.14. 22:14:58

@tevevanegypupu:

Göncz Árpádot Antall miniszterelnök úr bótolta az eszdéesszel kétharmados törvényekért cserébe. Lett volna inkább Konrád György vagy Eörsi István? Göncz tűnt a legsúlytalanabb figurának.

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2009.03.14. 22:15:17

@Elpet: A ti szemetekben ünnepelte. Ami elég nagy lelki szegénységre vall...
Egyszerű diplomáciai gesztus volt, hogy MO nem akar határrevíziót. Sem rossz viszonyt.

Nem sokkal volt az orbáni külügyes ámokfutás után.

Én csak támogatni tudom utólag is.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.14. 22:22:13

A megalázkodás soha nem vált ki jóindulatot, csak megvetést és lenézést. Csak azt fogadják el partnerként, aki képes szembeszegülni.

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.03.14. 22:28:15

Helytelen. Csak azt fogadják el partnerként, aki képes a megsemmisítésre. De néha még azt sem, lásd Szovjetúnió.

tevevanegypupu 2009.03.14. 22:33:30

@Elpet:
az szdsz mindenaron ki akarta hagyni Pozsgayt, ha jol tudom. Antall Jozsefnek furcsa huzasai voltak es lehet, hogy utolag konnyen okoskodik az ember, akkor lehetetlen volt igazan atlatni a helyzetet, de azert jobb lett volna hosszabban gondolkodni es a kovetkezmenyekkel is szamolni. Majdnem minden orszagnak sikerult a rendszervaltas, mi elegge elbaltaztuk mindenben.Pedig nagyon sok minden tolunk indult el..Sok szemtelenseget elviseltunk es szinte soha nem egyenrangu partnerkent viselkedunk. A mostani kulugyminiszteri hozzaallas utan ugyan mit mondhatunk az EU-ban arrol, hogy Solyom Laszlot a koztarsasag elnoket es vele egyutt az egesz orszagot megalaztak? Nem mondhatjuk, hiszen a kulugyminiszterium ezt rendben valonak talalta.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.14. 22:36:38

@tevevanegypupu:

Pozsgayról akkor már nem volt szó. Ez már a `90-es választások után történt, Pozsgay akkor MSZP-s képviselőként ült a Parlamentben, szóba sem került.

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.03.14. 22:37:17

Egyetlen dolog indult innen el. Az, hogy a nácikkal jogfolytonosságot tartó posztkommunisták az elorozott javak kezelőiből azok tulajdonosaivá akartak válni. És komolyan hitték, hogy ezt meg lehet csinálni, sőt pofátlanul elébe is mentek, mint "rendszerváltók".

Minden más szempontból elvárták, hogy a magyar bokáig letolt gatyával, térden állva köszönje meg, amit érte tettek. S hogy vizeljenek utána a szájába.

No ez az, amit másutt nem akartak az egykori kommunisták.

tevevanegypupu 2009.03.14. 23:10:21

@Elpet:
nem tudom miert maradt az meg, hogy Pozsgai is igenyt tartott volna az elnoki cimre, csak az szdsz akadalyozta meg...Ez az egesz ossze-vissza helyezkedes es aztan a szemrebbenes nelkuli hazudozasok vegulis oda vezettek, hogy alig vannak olyanok, akik tisztan maradtak es akiknek hinni lehet.

@min0rity r3port:

nalunk a nagy, nemzeti erzes es a hazafias gondolatok, a megbocsajtas gyonyoru erzulete elnyomhattak a logikus gondolkodast..A rendszervaltok lengettek a zaszlot, a kommunistak vittek ami a kezuk ugyebe kerult. Az erkolcsi gyozelem - azt hittuk akkor - a mienk.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.14. 23:26:59

@tevevanegypupu:

Az még előbb volt, a négyigenes népszavazás idején dőlt el, hogy Pozsgayból nem lesz köztársasági elnök. Valóban az SZDSZ praktikái értek célt, meg akarták akadályozni, hogy az MDF és az MSZMP Pozsgay-féle ún. "népi" szárnya összefogjon és együtt vezényeljék a rendszerváltozást. Most már látszik, hogy miért történt mindez.

tevevanegypupu 2009.03.15. 01:29:27

@Elpet:
romlik a memoram, de ugy gondolom jobb is..Mindenesetre ugy tunik, hogy az urbanus gondolkodas egyre inkabb teret nyer, csak ezzel egyutt mintha Magyarorszag is veszitene.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.03.16. 09:26:20

Ha jól tudom, 2002-ben Kovács László személyesen rúgatott ki a Külügyminisztériumból mindenkit, akihez a jobboldaliság bármiféle gyanúja tapadt. Ez az eredménye.

2010-ben újra kell építeni a magyar külpolitikát. Igen, le kell cserélni a telefonkönyveket. Alaposan.

rzs 2009.03.17. 15:50:40

"Nem kértek magyarázatot Sólyom László erdélyi útja miatt

Magyarország nem kért magyarázatot és nem is tiltakozott abban a jegyzékben, amelyet délelőtt adtak át a román félnek Budapesten és Bukarestben - mondta el a Hír Televíziónak a külügyi szóvivő."

www.hirtv.hu/kulfold/hethatar/?article_hid=262714

Teljes külügyi impotencia.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.03.18. 08:25:10

Szóval ezért titkolták az elvtársak, mi van a jegyzékben. Nem volt abban semmi. Basescu pedig átment ellentámadásba.

Meddig még?

osborne 2009.06.03. 15:06:08

TuRuL: lehet egy új poszt van érőben ebben a rovatban:

Orbán Viktor Szlovákiából való kitiltását és a Magyar Koalíció Pártjának törvényen kívül helyezését javasolta a pozsonyi parlament rendkívüli ülésén Ján Slota, a Szlovák Nemzeti Párt elnöke.

www.stop.hu/articles/article.php?id=500405

A Vérfarkas egy szinten Toroczkaival muahah
süti beállítások módosítása