Kommentszűrés
’09 feb
12
18:01

Esemény utáni metróteszt - Ilyen ország pedig nincs CLI.

Írta: TuRuL_2k2

 Aki autót vesz, vajon a vásárlás előtt vagy után nézi meg, hogy befér-e a garázsába? Ha a BKV valamelyik, beszerzésért felelős vezetőjéről van szó, akkor valószínűleg csak utólag ellenőrzi, kell-e új garázst építeni.

 Legalábbis ezt a logikát tükrözi, hogy a már leszállított új metrókócsik esetében csak most vizsgálták meg, hogy beférnek-e a kettes metró alagútjába (amit valamelyest még körülményesebb is lenne átépíteni, mint egy garázst). Vajon miért van olyan érzésem, hogy a BKV vezetői magánbefektetéseiknél nagyobb körültekintéssel járnak el?

Címkék: budapest metró

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr23939329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

smalladam 2009.02.12. 18:03:17

nem is az, hanem a hungarocell!!!

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.02.12. 18:21:15

Turul, a vastagbőrön is kitárgyalták.
szerintem az alagútba beférést ezzel nem tudták tesztelni - legalábbis nem a képen látható módszerrel - hanem csak azt, hogy befér-e a peron mellé.
mindenesetre kicsit megkésett az akció.

mindegy, ez magyarország.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.02.12. 19:13:49

Na ne. Ez tuti valami médiahekk a jobbratolódott indextől. Ilyen nincs. Ezt nem veszem be.

Francois Pignon 2009.02.12. 19:20:43

"Aki autót vesz, vajon a vásárlás előtt vagy után nézi meg, hogy befér-e a garázsába?"

Hehe, én tudok olyanról, aki úgy tolta be és ki a verdáját, mert nem tudta kinyitni a garázsban az ajtaját. ;)

rognork 2009.02.12. 19:33:31

örüljünk, hogy legalább a próbaút előtt megpróbálták. már ez szép eredmény, nem kéne ilyen ellenségesen hozzáállni.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.02.12. 19:33:48

Úgyis megmagyarázzák, hogy ez
-teljesen bevett, normális
-ez volt a legolcsóbb

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.02.12. 19:43:24


Nálam van itthon egy csomó hungarocell, de így is elb*sztam.
Vettem egy új ágyat, és nem fér be a szobába,
most itt ülök a helyén, átszerveztem a lakást : D

(Esetleg lehetnék bkv vezér?)

rognork 2009.02.12. 19:46:08

@gloire: sajnos nem közpénzből tetted, ezért teljesítményed nem felel meg a formai követelményeknek.

Bell & Sebastian 2009.02.12. 20:03:08

(A tükör nem ér hozzá semmihez?)

Kérdés:
Ha elakadunk zárt pályán statikus környezetben, mi van változó környezetben, dinamikusan, eggyel több szabadság-fokkal haladva?

Válasz:
Még egy ötágú is jobb, mint a négykarikás hétágúban! -mondta a hatputtonyos.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.02.12. 20:04:27

Tényleg, ki kéne fizettetni az önkormányzattal!
Kérek valami fogyatékossági támogatást, legalább a
felét térítsék meg . )

rognork 2009.02.12. 20:08:40

@gloire: minden bizonnyal megkapod, ha elismered, hogy saját eszedből voltál ennyire balfék. persze boci szem + kutyanézés kelleni fog hozzá. és azt kell mondani, hogy most akkor legyenek szívesek gondoskodni rólam.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.02.12. 20:17:23

Én is jártam már így. Kinéztem a neten egy hűtőt, csak a boltban egy másikra sikerült rámutatnom. 2 cm-vel magasabb volt, mint a konyhabútorban a hely.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.02.12. 20:56:08

Gondolom lerobbantotta a tetejét azonnal.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.02.12. 21:44:41

zsúfolt metrókocsiban egy csinos nő odaszól a mögötte álló pr fotózáson résztvevő demszkynek: - uram, ha még egyszer hozzám nyomja a micsodáját, feljelentem zaklatásért, hogy az bassza meg, basszameg...
- ugyan, hölgyem - így demszky -, csak a fizetésem van a zsebemben..., az ért magához, nem én, a főpolgármonster...
- jó kis munkahelye lehet - mondja a csinos nő -, mert ahogy éreztem, az elmúlt két percben ötször kapott fizetésemelést...

Darhon 2009.02.12. 22:13:52

Nincs itt semmi meglepő, ilyet szoktak csinálni ha újak jönnek!Kicsit túl van pörgetve a téma.

Corry 2009.02.12. 22:18:31

Jó lenne, ha a szakmai kérdéseket a szakmára bíznák. No persze ha a mérnököket politikai szempontok alapján választják ki, nem pedig a tehetségük alapján, akkor keletkeznek az ilyen afférok.
Meggyőződésem, hogy (most még) van annyi tehetséges és értelmes mérnök az országban, aki abszolválni tudta volna mind a Szabadság hídnál összeérő tükröket, mind pedig ezt az esetet.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.02.12. 22:26:56

ez már tényleg a hihetetlen kategória
pedig edződünk rendesen

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.02.12. 23:37:05

igazából a magyar mentalitás mindent üt.

ahol dolgozom, nap mint nap kitéphetné az ember az ereit, akkora baromságok történnek. rosszabbnál rosszabb döntések születnek olyan konzíliumon, ahol a műszaki hozzáértés ritkább, mint a számla a kőbányai piacon.

a fő szempont: csak ki ne derüljön, hogy mi basztuk el.
2. szempont: csak ki ne derüljön, hogy az elején mást mondtunk, mint amit most kellene. inkább mondjuk azt amit régen.
3. szempont: ne vitiatkozzunk, legyen egységes álláspont
4. szempont: ha valaki mégis elbaszott valamit, akkor addig kenjük a szart, amíg egy cégenkívüli emberre/szervezetre sikerül rákenni. vele úgysem lehet semmit csinálni.

rettenetes. akkora gittegylethalmaz az egész társulat, hogy azt még elképzelni sem lehet. mégis van nyereség, nem is kevés. de ha véletlenül mindenki napi 2 órával kevesebbet jönne be, de napi 1 órával többet gondolkodna, akár lazán milliárdokat spórolhatnánk évente.

de nem. csak nehogy kiderüljön, hogy mi basszuk el. inkább ne is csináljunk semmit, abból még sose lett semmi baj. döbbenet.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.02.12. 23:40:35

@denever: hogy mutatna már az a munkaköri leírásban hogy napi egy óra gondolkodás?
azonnal kivizsgáltatnák...

states 2009.02.13. 05:04:58

Nem úgy kellene ezt a tesztet megejteni, hogy hungarocell helyett Demszkyt és a BKV-vezéreket kötözni a kocsikra és figyelni, hogy karcolódnak-e?

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2009.02.13. 07:04:12

"Vajon miért van olyan érzésem, hogy a BKV vezetői magánbefektetéseiknél nagyobb körültekintéssel járnak el?"

ne legyél naív. ha medencét ásat a nyaralója mellé is az állam fizeti.

öntelt radírpók 2009.02.13. 07:54:51

Ez most tényleg túl lett pörögve egy kicsit. A jármű és az űrszelvény méretei mm-pontosságig adottak, nyilván nem utólag ellenőrzik.

Valószínűleg az új járgány csak peronmagasságban haladja meg a régi méreteit, és megnézték, hogy nem ér-e bele valami (kábel, szigetelés stb.) a vonal bármely részén. Nyilván nem a peron, meg az alagút fala érne hozzá, ennél nagyobb ráhagyás van mindenütt.

Persze a BKV-vezetők és Demszky "on pills" Gábor alkalmatlanságát nem vonom kétségbe :)

Zetek 2009.02.13. 08:14:50

Ha jól emlékszem az isten marhái ezeket a kocsikat már a négyes vonalhoz rendelték, de mivel abból egy jó ideig még nem lesz semmi , ezért a magas kötbér miatt át kell venni és valahol elhelyezni. Ezért jött az ötlet, addig is fussanak valahol, a kettes vonalon. Szerintem ennyi. A történet szerint tehát azt hitték 2006-ban a rendelés
feladásakor, hogy itt 2009-ben lesz metró?

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2009.02.13. 09:59:20

Azért itt valami nagy, hisztérikus hülyeségre cuppanás vagyon.

Olyat nyilván senki sem művel, hogy úgy vesz metrót, hogy nem adja meg az alagútja paramétereit. Ha ennyire fogyatékos is volna, akkor a metrógyár nyilván visszakérdezne, "jó, jó, gyártok én neked, de mégis mekkorát, milyen vágányra, milyen kanyarképességgel, milyen peronmagassággal, stb.?".

Szóval ez nyilván valami túlbiztosítás, hogy ami papíron elfér, és tényleg akkorára gyártották, amekkorára rendeltük, azt a valóságban modellálniuk köll.

Mittudomén, nincs-e valami olyan eltérés a megadott méretektől az alagútban, amit valami időközben elvégzett szabálytalan szerelés, vagy valami egyéb tökömtudjami okozhatott. Azt mégsem lehet elvárni senkitől, hogy egy több kilométeres alagút minden négyzetcentiméternyi falfelületéről miliméter pontossággal naprakész legyen. A régi szerelvény ugye nap, mint nap ellenőrzi a saját méreteit, de ha az új nem pont akkora, hát mi a bánatot lehetne már csinálni, emberek?

A vizsgálat céljára pedig műszakilag és gazdaságilag tökéletesebbet nehéz volna kiötölni, mint a régi metró + hungi kombót.

Szerintem nem árt gondolkodni néha a sápítozás előtt... És általában nem ugrálni minden szir-szar fasságra... Ha valaki épp ezt a posztot olvassa innen elsőként, már húz is el, mondván itt csupa akadékoskodó, egyszerű életforma habosítja a semmit.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.02.13. 10:30:15

@Dr. Zerge: Azért illene egy próbapéldány, ilyesmit beszerezni... vagy megrendelés előtt megjátszani ezt a hungarocellesdit

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2009.02.13. 12:06:57

@dszg: Nem sikerült megértened, mit is írtam. Nem baj.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.02.13. 13:51:37

Jó, tételezzük fel, lemérték, mikor megrendelték. Elhiszem, mert akkora ökrök nem lehetnek, hogy nem. Rendben. Most ellenőrizték mégegyszer, biztos, ami biztos. Rendben. Hungarocellel, mert az olcsó. Rendben. De miért mindig csak Magyarországról vannak ilyen hírek??? Valami mégsincs rendben....

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2009.02.13. 14:43:47

@laspalmas:

Az kétségtelen, hogy valami nincs rendben... ezzel a vicces kis országgal. Ti. sehol máshol nem lehetne hír egy ilyen nem hírnek való dolog, csak ebben a kontraszelektált paranoid hisztigyárban, amit megszokásból még magyar köznyilvánosságnak hívunk.

ÁrPi 2009.02.13. 16:00:21

tevevanegypupu 2009.02.13. 09:38:29

"" Mertek nagyot almodni. ""


Kis mondat ez egy ember számára, de
nagy mondat hazánk számára!! :-)

tevevanegypupu 2009.02.13. 18:42:35

@ÁrPi:

Klasszikusoktol idezni nem szegyen.(:

Darhon 2009.02.13. 21:53:22

@laspalmas: nézd ez máshol nem hír, nálunk az hisztivel fűszerezve.

xszolixxx 2009.02.16. 12:36:36

Volt már ilyen, hogy nem fért be.

Debrecen új villamosai vagy 10+ éve. Mem mérték le és nem tudott befordulni, meg ha jól emlékszem a peronokat is át kellett alakítani utólag.