Házibuliból fogdába - Ilyen ország pedig nincs CXLVII.
2009. február 02. írta: TuRuL_2k2

Házibuliból fogdába - Ilyen ország pedig nincs CXLVII.

 Szombaton jelent meg először egy blogban a sztori, s most a Zugügyvéd is megírta, egy másik szereplő beszámolója alapján. Egy házibuli miatt mentek ki a rendőrök a XIII. kerületi rendőrök a hétvégén. Az intézkedés vége az lett, hogy előállították a buli egyik résztvevőjét, aki rögzíteni akarta a rendőrök eljárását - a rendőrök szerint megütötte őket. Az előállított főszereplőt másnap reggelig tartották fogdában, állítása szerint ügyvédet nem hívhatott, a kérdéseire nem válaszoltak, alacsony vérnyomás miatti rosszullétével nem foglalkoztak.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr43917983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.02.02. 12:48:44

panaszt kell tenni. elolvasnám a kivizsgálásról készített összefoglaló jelentést...

trewq 2009.02.02. 13:03:11

A házibuli is érdekes lehetett, ha kijöttek a rendőrök, akik amúgy szarni szoktak a csendháborításra. A házibulizók leszarták a többi lakó pihenéshez való jogát.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.02.02. 13:07:49

@trewq:

igen, a hb minősége volt a kiváltó oka a rendőri intézkedésnek. szankció legyen, de csak törvényesen. ahogy a zugügyvéd meg a syntax leírja a dolgot, valami nem stimmelt.

Pilgram (törölt) 2009.02.02. 13:16:11

trewq látom neked is úgy van meg a 8 általános, hogy hat első két második...nem azért vitték be a gyereket, mert hangos volt a buli, hanem mert megpróbálta videózni a rendőr szempontjából valószínűleg nem túl fényes jelenetet, az pedig kiütötte a kezéből, majd pedig a gyereket vitték be hatósági elleni erőszak HAMIS vádjával. szóval nem a házibulival volt a baj te faszkalap, hanem a hamis váddal, amit a rendőr állított, és amit akkor sem tehet, ha marha hangos a zene. szóval kedves trew őszintén kívánom, hogy szarjál egy talicska fagyott sünt.

trewq 2009.02.02. 13:20:15

Pilgram! Az anyád az utcasarkon dolgozott, hogy nem tanított meg kulturáltan beszélni?
A szomszéd szólt a házibulizóknak, de ők szartak rá.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.02.02. 13:39:27

Béreljetek ki egy helyet, jó távol mindentől, menjetek oda bulizni!

Imádtam, amikor a 3 hónapos, meg a 2 és fél éves fiamnak magyarázhattam, miközben az egyik csendesen szipogott, a másik meg hangosan bömbölt, hogy most azért nem alhatnak, mert a szomszéd bácsinak születésnapja van... Aztán átmentem a szomszédhoz és üvöltve elküldtem a picsába, erre kicsit lentebb vette, majd egy órán belül tényleg el is takarodtak valahova.

Biztos imádja az is az ilyen mókát, aki reggel melóba megy. Meg az is, aki éjjel az elfekvőből kitett anyja alatt cseréli az ágytálat. Meg aki másnap gyerekeket tanít... Meg az is, aki előtt 800 km kamionozás áll 40 t búzával egy 20 tonnás gépen...

Egyébként kinek higyjünk? Úgy értem, mi bizonyítja, hogy tényleg nem ütötték meg a rendőrt? Vagy épp nem egy kitalált sztorit látunk egy-két rendőr lejáratására?

dzsefi 2009.02.02. 14:00:43

szerintem meg urban legend, a sztori egy-két változtatással már kering egy ideje, csak a kerület, meg pár részlet változik... a másik lehetőség, hogy mindenhol így viselkednek a rendőrök, de ez azért mégis durva lenne.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.02.02. 14:11:55

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
Szerintem évente 1-2x belefér, hogy hangos a szomszéd - igaz, illik szólni előre, hogy buli lesz. Mint ahogy szerintem neki is el kell fogadnia, hogy a 3 hónapos és a 2,5 éves gyerekeid nem néma csendben és mozdulatlanul élik a napjaikat. Ha ennyit nem bírunk elfogadni egymásért, akkor szépen ki lehet tenni a táblát, hogy „Magyarország - elfekvő”.

-d(-_-)b- 2009.02.02. 14:18:14

Igen! Ezek a mai fiatalok csak zajonganak! Meg ricsajoznak! Bezzeg a mi időnkben a 60-as évek végén, na akkor csend volt! Nem voltak huligánok, meg házibulik sem, és a Moszkva téren sem hemzsegtek a hippik meg a huligánok! Akkor mindenki tudta, mi a rend! Most bezzeg! Ezek itt bandáznak meg ordíttassák a zenét!

Mi bezzeg amikor 20évesek voltunk, sosem ordíttattuk a táskarádijót, és a szomszéd csecsemőre meg kamionsofőrre is mindig tekintettel voltunk!

Tilcságbe a zajt, meg tilcsanagbe minden zenét, meg a Szigetfesztivált azt pláne tilcságbe, és a jókedvet is tilcságbe!

A rendőrök meg ott és akkor és azt verhessenek meg, akit kedvük tartja, mert mi a 60-as években amikor fiatalok voltunk és kukákat gyújtogattunk, ugyanígy gondoltuk!

zsögödbenő 2009.02.02. 14:20:27

@TuRuL_2k2: persze, belefér, de én is laktam olyan helyen, ahol ez hetene nem is egyszer-kétszer volt és nem igazán lehetett kommunikálni a házibulizókkal. És az milyen, hogy csukott ablakon keresztül hallom, hogy a szemközti ház x-edik emeletén buliznak? Szóval azért a történetnek van egy olyan olvasata is, hogy nem kicsit köcsög polgártásrsainkra hívtak rendőrt.
A másik olvasat a rendőri intézkedés, mondjuk ezt is úgy 70-80%-ban el lehet hinni. A legszebb, ha nem is dokumentálták az egész bevitelt, akkor elég gáz kompenzációt kérni. Mindenesetre benne van az is a pakliban, hogy tényleg volt némi köcsögözés (ha nem is ütés) a rendőrök irányában, ami valljuk be, nem ritak, főleg ha kissé ittasak vagyunk :)

-d(-_-)b- 2009.02.02. 14:23:37

Ja, a házibulit is tilcságbe.

zsögödbenő 2009.02.02. 14:33:03

@-d(-_-)b-: esetleg ha ez naponta zajlik a fejed fölött/alatt, neked meg van munkahelyed, ahova reggelre be kéne menni és hozzá esetleg kisgyereked is, akkor majd másképp beszélsz netán.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.02.02. 14:36:28

@-d(-_-)b-:

meg fogsz lepődni...igen, tekintettel voltunk, és nem a 60-as években, hanem már a 90-esbe'

Miért olyan nehéz megérteni, hogy az én szórakozáshoz való jogom ott végződik, ahol másnak a pihenéshez való joga kezdődik...

A gyerekek meg hangosak? Igen, ezért gyerekek, ez életkori sajátosság. Igen, a kicsi üvölt, mert még nem tudja azt mondani, hogy "Jóapám, a délben elfogyasztott finomfőzelék zsenge nyúlhússal átesett az emésztés minden szükséges és szokásos mozzanatán, és a felesleges salakanyagok lám távoztak, és egy ideje már a pelenkában érlelődik a secretum, ami nem volna gond, de ugye megérted, hogy szívesebben kerülnék tisztes távolságba ettől az anyagtól, szóval akár ki is cserélhetnéd a pelenkámat..."

Ellenben tízen-huszonéves fejjel tehet mást az ember, mint hogy másokat zavarva szórakozzon.

-d(-_-)b- 2009.02.02. 14:37:15

@zsögödbenő: A cikkből semmi ilyen nem derül ki, már megbocsáss.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.02.02. 14:40:23

"Pénteken este elmentem egy ismerős házibulijába. 80-as évek retrobuli, egy budapesti kerület kertvárosi részében. Hajnali kettő után nem sokkal becsöngettek a rendőrök."

Hajnali kettő után nem illik házibulizni, és főleg nem olyan hangerővel, hogy kijöjjenek miatta a rendőrök. Ha szólnak érte, akkor a helyes megoldás a "végetvetnek a zenének, s hazamennek a legények", esetleg egy kis duzzogás, de nem az, hogy elkezdünk kekeckedni a feladatát teljesítő rendőrrel, ráadásul megpróbálunk róla felvételt készíteni a beleegyezése nélkül. Azt ugyanis nem szeretik.

Összefoglalva: Darwin in action-t feltételezek, csak a delikvens láthatóan nem tanul belőle.

-d(-_-)b- 2009.02.02. 14:40:28

@zsögödbenő: olyan, hogy milyen gyakran buliznak.

trewq 2009.02.02. 14:40:46

A suttyó, másokat zavaró viselkedés nem életkori sajátosság. De ezt egynéhány ember nem fogja fel.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.02.02. 14:41:16

@-d(-_-)b-: Nem, nem az.

Viszont szarni a másikra, az jó magyar sajátosság. Erre gondolsz, aztán meg próbálsz ideológiát gyártani a hülyeséghez.

zsögödbenő 2009.02.02. 14:43:46

@-d(-_-)b-: nem tudom, feltűnt-e, hogy a jelenségről írtam, nem a konkrét esetről. Amúgy hogyismondjam, cikknek nevezni és tényszerűnek tekinteni egy blogbejegyzést elég érdekes. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem igaz a történet, de arra utaltam, hogy ennek több olvasata is lehet. Te viszont sajnos olvasni nem tudsz, hülyeségeket viszont beszélsz.

zsögödbenő 2009.02.02. 14:44:49

Ja és ahogy az elején valaki írta: a rendőrök valóban kiröhögik rendszerint, ha csendháborítás miatt akarod őket kihívni, szóval ez is erősíti az urban legend teóriát.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.02.02. 14:44:56

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
Igen, a huszonévesek meg szeretnek házibulit tartani, mert nem biztos, hogy megengedhetik maguknak, hogy kibéreljék a Dokk VIP-t egy estére. Szerintem ezt is el kell fogadni évi néhány alkalom erejéig (az biztosan tévedés, hogy te elvárod a gyerekzaj elfogadását, de te zéró toleranciával kezeled a szomszédok hangkibocsátását).

-d(-_-)b- 2009.02.02. 14:46:20

@zsögödbenő: már bocs, de ha a hozzászólásod köszönő viszonyban sincs a bejegyzés tulajdonképpeni témájával, azaz a _hamis váddal_, akkor bátran kijelenthetem, hogy _te_ nem tudsz olvasni.

trewq 2009.02.02. 14:46:24

turul: más az évi 2-3 házibuli és más, ha rendszeresen történik.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.02.02. 14:47:18

@zsögödbenő:
Persze, azt már nem kell elviselni, ha valaki minden héten kétszer csoportos hangnyomás-próbát tart egész éjjel.

-d(-_-)b- 2009.02.02. 14:47:43

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Átolvastam megint az eredeti blogbejegyzést, és másodszorra is úgy tűnik, hogy a hamis vádról szól, nem az egymásra szarásról. Te hogy gondolod?

Téglagyári Megálló 2009.02.02. 14:48:20

világi jó helyen lakom, a múltkor a szomszéddal beszélgettem, kérdezte, mi van velem, nem lát mostanában, mondom, máskor járunk haza, aztán még mondtam volna valamit, de közbevágott: ÉS MI AZ, HOGY MOSTANÁBAN NEM RENDEZEL BULIKAT!!!???

-d(-_-)b- 2009.02.02. 14:48:59

@trewq: Légyszi, mutasd már meg, a bejegyzésben hol van leírva, hogy hányszor buliznak a srácok évente. Plusz azt is mutasd meg, hogy a bejegyzés a csendháborítás apropójából született. Kösz előre is.

trewq 2009.02.02. 14:50:24

@-d(-_-)b-: Hol van leírva, hogy először buliznak?

-d(-_-)b- 2009.02.02. 14:52:41

@trewq: Témához kapcsolódó hozzászólásodra reagálva szeretném elmondani, hogy engem is felháborít, hogy a rendőrség ilyesmit enged meg magának. Jó lenne, ha végre gatyába ráznák az állományt, és az ilyen böszme közegektől megszabadulnának.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.02.02. 14:57:48

@TuRuL_2k2:

Nem kell puccos helyet bérelni. Amúgy ahol összejön 25-30 ember, lecsúszik annyi ital, hogy fejenként 1-2 feles áráról lemondva összejöjjön a hely bérleti díja is.

Vagy csak be kell ülni egy kocsmába, bebaszni akárhol lehet...

Nem értem, mi nem világos azon, hogy a kisgyereknek nem választása a hangoskodás, a bulizó aranyifjúságnak viszont tudatos választása, hogy saját szórakozásával mások terhére van. Emiatt nem tudom elfogadni, és emiatt nem csöngetek be hajnal 2-kor a szomszédba, ahol 3 hónapos gyerek van, hogy most már elég, nem igaz, hogy nem lehet csendben gyereket nevelni.

Szerintem korrekt dolog a másikon számon kérni, hogy miért van egy tudatos döntésével mások kárára. Te máshogy látod?

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.02.02. 15:02:25

@-d(-_-)b-: Ki vádol kit hamisan?

A rendőr az őt állítólag megütő állampolgárt?

Vagy egy hülyegyerek a rendőrt, aki kijött intézkedni, mert valószínűleg már a diszpécser agyára ment a környék összes telefonnal rendelkező, aludni vágyó lakosa? Vagy mert a főnöke is a szomszédok egyike...

Mi bizonyítja, hogy a blogokban bemutatott sztori igaz lenne? Mennyivel valósabb számodra ez a történet, mint Bruce - magyarhangjadörnergyörgy- Willis akármelyik Die Hard mozija? Mindkettőben vannak rendőri túlkapások...

zsögödbenő 2009.02.02. 15:15:55

@-d(-_-)b-: mint írtam fentebb, a történet azon részét, hogy részben vagy egészben indokolatlanul baszkuráltak valakit rendőrök, elhiszem. Ugyanakkor kevéssé életszerű, hogy csak úgy a semmire kimentek volna egy véletlenszerűen kiválasztott címre keresni valakit, akit bevihetnek hivatalos személy elleni erőszak vádjával. Egyébként a történet egyik verziójában (az itt belinkelt blogon illetve az indexes, jóval hosszabb történetben) sem látom azt a momentumot, amikor a derék elbeszélőnk valami papírt kér/kap arról, hogy ő bent volt és mégis miért - merugye azzal már lehetne valóban mit kezdeni az eljárás ellen.
A másokra szarás pedig ennek apropóján érdekes módon többeknek eszébe jutott - ez olyan empirikus dolog lehet, mint a cigánybűnözés :P

Dr Kangörény 2009.02.02. 15:19:53

Kamu, nem kamu, mindegy. A szomorú az, hogy sokak szerint teljesen rendben van az, hogy a rendőr hamis vádak alapján, jogtalanul zár be egy embert.

Kedves házibuli-ellenzők! Ha szerintetek rendben van az, hogy beviszik az embert hamis váddal, akkor meg is verhetik? Szemét kilőhetik?

Mit tehet meg egy rendőr jogellenesen, ha valami-valaki nem tetszik neki?

Hangos házibulinál bevihetik, OK. Gyorshajtás? Lejárt parkolójegy? Akkor is?
Hol a határ?

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.02.02. 15:23:31

@-d(-_-)b-: Hát, ha tényleg ennyi az érvelés, akkor tényleg ne vitázzunk :)

zsögödbenő 2009.02.02. 15:24:50

@Kangörény_: már ne hargudj, senki sem nyilatkozott úgy, hogy hamis vádak alapján, jogtalanul bevinni valakit helyes, normális dolog. Tehát hagyjuk a szemkilövős drámázást. Továbbá az ügy részletei (ha egyáltalán megtörtént) felettébb homályosak, szóval egyelőre ne bondolgassuk tényállásként talán.
Szeretem egyébként, amikor az is jogászkodik, hivatkozik jogszabályra, jogaira, jogellenességre, akinek a jogismerete kb. egy morvai krisztina vagy egy fleck zoltán interjú elolvasásából áll. Az osztó igazság jegyében mindenki vegye magára a jobbikos/ballibber elte ájk-s médiajelenséget (esetleg az "alkotmányjogász" lövétei istván is egyesek ízlése szerint való lehet)

zsögödbenő 2009.02.02. 15:25:25

bondolgassuk=boncolgassuk

zsögödbenő 2009.02.02. 15:32:21

Ja és a rendőri intézkeésekre oly érzékenyeknek. Igen, senki sem szereti, ha igazoltatják, ejárnak vele szemben. Ha ezt nem egfelelő módon, netán megalapozatanul teszik, az elen panaszt lehet és kelll is tenni.
DE.
Ezzel a sok sírással, a jaj már bulizni se hagynak a köcsög rendőrök jellegű szövegekkel talán észre se veszitek, de ugyanúgy általában romboljátok le az amúgy is elég rozzant rendőrség mint szervezet tekintélyét - pont uganúgy, ahog a ballib "jogvédők" teszik cigók elleni ügyekben való rendőri fellépés során. Aztán meg meglepődünk, hogy minden normális ember otthagyja a rendőröket és tényleg csak droidok lesznek szaruk, akik képtelenek bármilyen hasznos cselekvésre.
ÉS bizony el kéne fogadni, hogy az nem állampolgári szabadságjog, ha leköcsögözöm a rendőrt. Márpedig ez nem ritka eset a teljesen jogszerűen és indokoltan fellépő rendőrökkel szemben sem - aztán megy a csodálkozás, hogy ennek következménye van. Igen, néha súlyosabb, mint ami kéne. De hát a köcsögözők is csak így szoktak gondolkodni privát életükben. Suum cuique - Jedem das Seine.

-d(-_-)b- 2009.02.02. 15:34:52

Ha jól látom, itt többek igenis helyeselték a rendőr ilyen fellépését. Nekik csak gratulálni tudok.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.02.02. 15:36:44

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
Határozottan máshogy. Nem szólok rá a szomszéd nénire, amikor rohadt hangosan nézi késő este az engem nem különösebben érdeklő sorozatait, elfogadom, hogy rohangálnak a szomszéd gyerekei a folyosón - hiszen gyerekek. S szerintem nem olyan nagy elvárás, hogy cserébe ők is elviseljék, ha egyszer-egyszer házibuli van nálam.

-d(-_-)b- 2009.02.02. 15:36:47

@zsögödbenő:
"ÉS bizony el kéne fogadni, hogy az nem állampolgári szabadságjog, ha leköcsögözöm a rendőrt."

És bizony el kéne fogadni, hogy ha leköcsögözöm a rendőrt, az nem hatóság elleni erőszak, és ezért nem vihetik be.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.02.02. 15:39:54

@zsögödbenő:
????
Hol írtam olyat, hogy már bulizni sem engednek a köcsög rendőrök. Szerintem azzal nincs gond, hogy a rendőrök kimentek, akár még bírságolhattak is volna szabálysértésért. Viszont a hivatalos személy elleni erőszak vádja + az előállítás nagyon kemény.

zsögödbenő 2009.02.02. 15:46:46

@-d(-_-)b-: persze hogy nem. De pl. ha meglököd, az már az :P
Amúgy meg láthatóan nem érted/nem akarod érteni a dolog lényegét. Így nehéz.

@TuRuL_2k2: em nagy elvárás, de azt is hidd el, hogy nem kevés embernek tapasztalata az, hogy nem egyszer-egyszer van házibuli, hogy házibulihoz képest is irgamatlan hanggal jár (arról nem is beszélve, hogy pl. összebasszák, -hányják a lépcsőházat stb.), és hogy még véletlenül sem próbálnak meg a legkisebb figyelemmel lenni másokra. És nem hiszem, hogy bárki, akit ez jogosan! zavar, rendőrökkel szeretné elvitetni a bulizókat. Általában megpróbálják kérni őket, csak sajnos a koreográfia sokszor az, hogy 5 perc után a zaj ugyanakkora (vagy direkt még nagyobb). És a rendőrök magasról szarnak amúgy az ilyen hívásokra, szóval ezért is tartom kevéssé hitelesnek a sztori ezen részét. Amúgy meg felejtsük már el azt a képet, miszerint a békés, vidám fiatalok buliznak, a mackónacis atlettás sztk-keretes nyuggerek meg hőbrögnek már este 9-kor - sajnos legtöbbször nem ez a helyzet.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.02.02. 15:46:54

Kertes házban volt a buláj, vagy panelszerűben?

zsögödbenő 2009.02.02. 15:48:33

@TuRuL_2k2: "Hol írtam olyat, hogy már bulizni sem engednek a köcsög rendőrök."
Ez nem neked szánt gondolat volt, a -d(-_-)b- fedőnevű kommentelő attitűdjére gondoltam.

zsögödbenő 2009.02.02. 15:49:53

@Úlfhéðinn: at nem tudjuk, mert az egyik verzió a XIII. kerületről, a másik pedig egy bdapesti kerület kertvárosi részéről szól.

-d(-_-)b- 2009.02.02. 15:51:41

@zsögödbenő: sztem nem mondtam, hogy írtál olyat. Azt írtam, hogy sokan helyeselték a rendőr jogtalan reakcióját. Akinek nem inge...

-d(-_-)b- 2009.02.02. 15:52:32

@zsögödbenő:
"Amúgy meg láthatóan nem érted/nem akarod érteni a dolog lényegét."

A dolog lényege az, hogy a rendőr alaptalanul, hamisan vádolt meg valakit. Vagy nem?

zsögödbenő 2009.02.02. 15:58:50

@-d(-_-)b-: figyelmetlenül olvasol, hol írtam olyan kezdettel turul reagált rám :P Szóval hagyjuk az öltözködési probémákat :D
Amúgy a dolog lényege az, hogy egy blogbejegyző azt írja, hogy alaptalanul vádolták meg. A történetet ráadásul nem is egy, hanem két helyen is fellelhetjük, némiképp más részletekkel, de ez legyen a legkisebb baj. A történet ezen része életszerűtlen, a rendőrök bunkósága, netán az, hogy alaptalanul/eltúlozva a konfliktust bevitték a gyereket, persze előfordulhat, van ilyen sajnos. És ha így történt, az nem normális, sőt elítélendő, sőt indítson eljárást a vele szemben intézkedő rendőrök ellen a sértettünk. A dolog lényege továbbá, hogy erre a bizonytalan valóságtartalmú hírre néhányan elkezdtek rápörögni, akik közül te képvisleted a legsommásabb, hogynemondjam leggémeskútszerűbb véleményt. Ez a vélemény pedig úgy szólt, hogy akik általában írtak arrl, hogy sokszor valóban köcsög módon viselkednek egyes hzibulik résztvevői az adott ház lakóival szemben etc., azok mind valami agyalágyultak, akik a tilcsákbe szintjén mozognak.

Ombudsmanyus 2009.02.02. 15:59:17

A posztból és a kommentekből is kiderül, hogy megtörtént a rendszerváltás. Bohó ifjúkoromban, ha buli volt, nem kellett a rendőröket kihívni, jöttek azok maguktól is, hívás nélkül.
Nemzetközi tapasztalat: Berlin, Alexander Platz, 80-as évek, amint megjelentünk, megjelent a rendőrjárőr is, és kitessékelt minket, pedig hasonló figurák rajtunk kívül is voltak ott.
Hazai példákról is mesélhetnék, de minek.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.02.02. 16:06:16

@TuRuL_2k2: Hát, a szomszéd gyerekeit azért be lehet küldeni a lakásba, mert arról ugyan nem tehet a gyerek, de a szülei igen...

Normális keretek közt szervezett és megtartott buli ellen nincs egy szavam sem. Tudod, előtte szólunk, időben, utána ha kell, hát takarítunk, a bulit meg nem úgy tartjuk, hogy ránkhívják a yardot...

Kicsit olyan a beállítás, hogy a fiatalok összejöttek, csendben és kulturáltan szórakoztak, néhányan a sarokban kötögettek, mások sütirecepteket cseréltek, a társaság leghangosabb tagja egy vidéki pajtás volt, aki a székre állva székelyvicceket mesélt ízes tájszólással, öblös hangon, de őt is gyorsan megkérték, hogy ne hangoskodjon.

Aztán egyszer csak a semmiből ott termettek a rendőrök, senki nem értette, hogy miért, de amikor az előbbi vidéki pajtás az egyik kislány dekoltázsába bámulva, alkoholtol összefolyva azt találta mondani, hogy "De kömény a csöcsööööd!", amit sajnos a rend éber őrei úgy értettek, hogy "Köcsöööög", erre előkerültek a viperák, és az ablakon át egy tucat kommandós vetődött be, felborítva a bóléstálat, /ami aztán TÉNYLEG hangos csörömpöléssel tört össze/, mindenkit összevertek, gumilövedékkel egyesével kilőtték mindenki szemét, majd maguk után össze nem takarítva elhagyták a helyszínt, a bóléstál tartalmáról elismervényt nem adtak.

Életszerű? Lófaszt! Mint ahogy az sem életszerű, hogy a rendőr csak úgy kivonuljon egy házibulihoz, belekössön akárkibe, és a 30 bulizóból egyet elvigyen, mondván hogy az megütötte...

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2009.02.02. 16:09:47

Elég zavaros a dolog, így túl sokat nem tudok hozzátenni, DE:

"lévén egy házibuliból állítottak elő hajnali kettőkor, nem meglepő,
hogy ittam alkoholt (bort amúgy, és nem sört). De annyit messze nem,
hogy az bármiben is befolyásolja az ítélőképességemet vagy
viselkedésemet."

Akkor ez nem házibuli volt, hanem valami babazsúr. Házibuliban hajnali kettőkor azért már illik kicsit "befolyásoltnak" lenni.

;DDDD

JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2009.02.02. 16:52:54

...és ha nem egy indexes (közismert) újságíróval történik meg ez, akkor ugyanúgy kapott volna címoldalt az összes ezzel foglalkozó blog?

Én is tartottam már házibulit pár helyen az országban; én is balhéztam már rendőrökkel más okból (bár a nagy pofám miatt engem össze is vertek mielőtt 5 órára előállítottak), s hiába volt tanú, az ügyészség felmentette őket bizonyítottság hiányában. Nem lepődtem meg.

Viszont azóta eltelt 5-6 év, benőtt az én fejem lágya is:
rendőrhöz csak akkor szólunk, ha kérdez; házibuli helyett bérlünk kocsmát; részegen nem ugrálunk, pláne ha semmi közünk az ügyhöz. Pedig még nem is vagyok 30.

vipisti 2009.02.02. 17:13:14

Aki még 2006. okt. 23. után csak most fogta fel, mire képes a rendőrség, annak jó reggelt. Olvastam hírbehozó twitterbejegyzéseit, és TÉNYLEG együttérzek vele, de ideje lenne neki és másoknak is megérteni, h itt sokkal durvább dolgok is történtek már, gyakran a nyilvánosság előtt.

Aki szerint megérdemelte, mer a lakók nyugalma, satöbbi, annak a következőt tudom mondani: rám hívták már úgy ki a rendőrséget, h nem szóltak előtte semmit, és nem volt iszonyú ricsaj (3 ember + zene, 23-ig). Mire megjöttek a zsaruk, síri csend volt, nem is értették, mi a fenéért jöttek. Persze az egyik lakónak akkor is ez volt az emberiség ellen elkövetett legnagyobb bűntett.

AYBARS ANDA 2009.02.02. 17:20:12

Ez a teljesen bevett, rutinszerű, mindennapos eljárás.

Ha haldoklik, hívnak egy "orvost", aki a leglúzerebb a szakmából és szarik az egészbe.

Semmi különös nem történt, Pesten naponta egész biztos van 100 ilyen eset.

Így szokták.

Gyógyszert azért nem adnak, mert nem szakemberek, ki tudja, mire használnád.

Karikásostor · http://sirasok.blog.hu/ 2009.02.02. 18:35:40

Az ellentmondás szerintem kb. ennyi lehet, ahogy azt már az eredeti posztnál is leírtam:


1. Szól a hangos zene, kijönnek a rendőrök.
2. Kezdődik az észosztás. Az okos és öntudatos srác videózni/fényképezni kezd.
3. Rendőr rászól, hogy hagyja abba!
4. Srác továbbra is folytatja, rendőr utána nyúl, hogy fizikailag vessen véget a cselekvésnek.
5. Srác ellenáll, vergődik.

Ez a vicces kedvű fiatalok részéről:

A rendőr kiütötte a kezéből a telefont.

A rendőr részéről:

Rendőri intézkedés akadályozása, vagy aktív kapálózás esetén hatóság személy elleni erőszak.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.02.02. 19:46:27

Ott b*ta el a rendőr, hogy nem cigányozott, most mindenki mellette állna. ;-)

sick_society 2009.02.04. 10:47:44

Jájj, már megint csak a szex. a drogok,a villanyosgitár, meg a cipzáros paplany! Én minden reggel arra kelek, h a felettem lakó (egyébként rendőr) kisgyereke teli talppal rohangál mert 5 kor indulnak az oviba. egész vizsgaidőszakban fúrt, a gyerek rohangált, a fürdéseiket pedig rendszeresen végighallgatom, ha akarom, ha nem! Egyszer sem szóltam! Múltkor itt volt haverom pénteken és filmet néztünk úgy, h szoba másik végében már nem lehetet hallani erre az okos rendőr kihúzva magát teljes 175 centis valójában azzal a tipikusan rendőrős okoskodó, számonkérős, leckéztetős stílusban amit gondolom az szaközépben tanult, felszólított, h galkítsam le! Azóta kiderült, h amikor cserélték nála a radiátort, kimozdult a cső és ott hallatszik fel minden, mint ahogy én is hallom, ha ott porszívóznak!
Uez az okostojás múltkor lejött, h jó lenne, ha nem áztatnám el őket (sic!) mert tiszta víz a konyhája (felettem lakik wazze!) Felhívtam a figyelmét bizonyos fizikai törvényszerűségekre, majd mondtam neki, h egy bizonyos Isaac Newtonnál lehet reklamálni, de én inkább a gondnokot javasolnám...
süti beállítások módosítása