Fideszes orvtámadás a demokrácia ellen - Ilyen ország pedig nincs CXLV.
2009. január 20. írta: TuRuL_2k2

Fideszes orvtámadás a demokrácia ellen - Ilyen ország pedig nincs CXLV.

 Miután a terézvárosi MSZP- és SZDSZ-frakciót (köztük Verók István polgármestert) gyakorlatilag kollektíve gyanúsították meg a hatóságok, érezhető volt, hogy ezt nem lehet elintézni egy nem nyilatkozom közleménnyel, vagy kamerába fejeléssel. Valamit mondani kell. Vagy sajnálkozót, szerényet, vagy brutálisan erőset - a polgármester az utóbbit választotta:

 „Az ellenzékben lévő Fidesz és KDNP önös pártérdekekből példa nélküli orvtámadást intézett a képviseleti demokráciánk legalapvetőbb intézménye ellen. Feltehetően erős politikai nyomásra – az ügyészség utasítására – a BRFK egy három éve folyamatban lévő ügyben önkormányzati képviselők ellen indított nyomozást, amelyet büntetőügynek álcáztak, de valójában gátlástalan és nagyon veszélyes precedenst teremtő politikai bosszú.”

 Pártérdekek, orvtámadás, gátlástalan és nagyon veszélyes precedens, politikai bosszú. Szigorú szavak valakitől, akinek éppen arról kéne számot adnia, hogy mi történt a rá bízott kerület vagyonával, hogyan alakulhatott ki az a gyakorlat, hogy az ingatlan-tranzakciókkal mindenki látványosan jól járt, a kerületet (ha tetszik: a köztársaságot) kivéve.

 A szocialisták szerint a politikai nyomásra már önmagában elég bizonyíték, hogy Illés Zoltán egy sajtótájékoztatón azt javasolta az ügyészségnek, hogy az erzsébetvárosi fejlemények nyomán aktívabban nyomozzon Budapest VI. kerületében is. De Verókék nem szeretnék feladni a jogállamiságba vetett hitüket: az Alkotmánybírósághoz fordulnak (?).

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr36891450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Trebitsch 2009.01.21. 08:14:40

Elnézést, ha volt már, kevés az időm és sok a komment:

A terézvárosi képviselőket azon az alapon rabosították/gyanúsították, hogy annak idején igennel szavaztak bizonyos tranzakciókra. Függetlenül attól, hogy történt-e bűncselekmény, gondoljatok bele: lehet-e büntetőjogi következménye annak, hogy egy képviselő valahogy szavaz??? Az a dolga, baszki. Ebben az értelemben valóban "veszélyes precedens", kéretik ezen a most örömködőknek is elgondolkodni.

Ha bizonyítható, hogy azért szavazott valahogy, mert megvesztegették, akkor ok. De hivatalosan meggyanúsítani azon az alapon, hogy megnyomta az igen gombot - hát ha ilyet lehet, akkor ez tényleg a legutolsó banánköztársaság.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.01.21. 08:25:50

@igazitrebitsch:
Azért ez nem egy mindennapos szavazás volt, hanem egy olyan, ahol aki nem áll gondnokság alatt, az tudhatta, hogy nem az önkormányzat jár jól a biznisszel...

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.21. 08:30:01

@TuRuL_2k2: készül már az új poszt...?
ki lesz a mai alázás alanya...?
:)))

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.01.21. 08:34:20

@Oli bácsi:
Belenéztem, nagyon jó. Verók:
"Ez van ma. És mi a holnap? Holnap lehet, hogy már kihallgatás nélkül elvisznek minket?"

Paszternak 2009.01.21. 08:44:43

Beszartam Hermionén, a négykerekűn:

"Csaillagaim! Drága szentem-lelkemék! Ház mi ez ahhoz képest, amikor az Orbán azért vádolta választási csalással az ellenzéket(!!!), mert elvesztette a kormányhatalmat? Ilyen pofátlan hazudozást soha egyetlen politikai erő nem fiog überelni már M.o.-on. Az MSZP óvodás kispöcsök gyülekezete ehhez képest.

(Hogy a többi Orbán, Szíjjártó, Kósa, Kövér, Rogán, stb. produkciót most ne is említsük.)"

Konkrétan mikor mondta Orbán, hogy csaltak választásilag az óvodás kispöcsök?

Lécciléccilécci, ne csak a fantazmagóriáidat, hanem a konkrétat...

Arról nem is szólva, hogy amíg a mocskos banditavezér OV hagyja elcsalni a választásokat, a szemét rohattja, addig az óvodás kispöcsök mukk nélkül szorgoskodnak és lopnak.

Alma-körte.

Waze.

Paszternak 2009.01.21. 08:49:14

Ja, és választási csalás, hmm. Mintha ez az MDF esetében forogna fenn, amelyik egy ideje, mit tesz Isten, elnökválasztási időszakban szok kapni az NBH-tól az aktuális elnöknek címzett CD-t.

Franzstadt, Franzstadt, über alles...

hiba 2009.01.21. 08:58:08

Paszternak: bár semmi köze Verókék gazemberségeihez, de a 2002-es választás "esemény utáni" kezelése a Fidesz részéről teljes egészében az MSZP választási csalásáról szólt. Ez folyt a csapból is. Vagy Te nem éltél még akkor? Ne legyünk már szelektív emlékezők.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.01.21. 09:04:26

@hiba: mér? ez nem volt igaz..., ez a csalás...?
nem csalt a maszop...?

Szűcslaci 2009.01.21. 09:12:26

A nyilatkozat szövege, ritmusa, demagógiája erősen hajaz egy jó kis kádár-korszaki beszédre...de miért is különbözne? Csak akkor az imperkapitalista fenevad intézett támadást szocialista demokráciánk ellen. Tetű kommunisták!

Janovszki Zsolt 2009.01.21. 09:15:56

Félmilliárdos panamát nem lehet évekig csinálni, csak úgy, ha mindenki benne van (incl. Fidesz). Szegény verókot most az zavarja (ez csúnyán kivehető a szövegből) hogy valakik (felrúgták a status quo-t, és elébe mentek a szokásos verjük le a port egy-két felelősön (gál és kardos urakon), és minden maradjon a régiben. Meglátjuk, hogy ez a kamikáze taktika mennyire jön be, és még kit fognak meggyanúsítani, az biztos, hogy az ügyészség ezen lépésével a közélet szignifikánsan tisztulni fog, örülök neki. :)
Üdv,
Zs

sprenczl 2009.01.21. 09:20:21

Na de kérem! Keller úr 2002-es ámokfutása igen jó minta lehetne a tisztelt szoci kispolitikusok előtt....csak most az a különbség, hogy valószínűleg találni is fognak valami "APRÓságot"......:-)

freagle 2009.01.21. 09:20:31

Azért nem ártana néhány dolgot helyretenni.

1. Az, hogy az önkormányzat vagyonát elherdáló, lelkiismeretlen képviselők rács mögé kerülnek, a lehető legjobb, ezt csak üdvözölni lehet, pártszimpátiától függetlenül. (Konkrétan tudom, hogy az ügy kirobbanásakor szdszes körökben is kisebbfajta örömködés volt, hogy az egyébként a színeiket erősítő panamázó képviselő végre lebukott...)

2. Aki azt hiszi, hogy ilyen nagyságrendű visszaélést éveken keresztül lehet művelni anélkül, hogy minden politikai párt be lenne avatva, az vagy elképesztően naiv (elfogult), vagy teljesen hülye. Egyértelmű, hogy az üzletekről a helyi fideszesek is tudtak (erről is volt már cikk az indexen), részt vettek benne, csak most valahogy azt hiszik, ki tudnak bújni belőle. Azzal járnánk legjobban, ha nem, ha már borul, boruljon ki teljesen...

3. Azt is világosan kéne látni, nincs, és nem is lesz Magyarországon olyan politikai erő, akinek elég felkészült embere lesz ahhoz, hogy minden posztot megnyugtatóan el tudjon látni. Szükségszerű minden párt esetében, hogy megjelennek a "hülyék", a "tehetségtelenek", na meg a "tisztességtelenek". Nem lehet minden párttag mellé belső ellenőrt állítani.

4. Ezzel párhuzamosan azt is látni kéne, hogy van egy réteg, aki mindig a haszonra utazik: azok az emberek, akik valahogy mindig megjelennek a győztes (pozícióba kerülő) mellett. Jó tanácsot adnak, barátkoznak, "segítenek", "nélkülözhetetlenné válnak" - és persze közben jól járnak. Ezek nem fideszesek, mszpsek, vagy szdszesek - ezek szimplán helyezkedők, ügyeskedők. Abban a percben, hogy megjelenik egy új politikai formáció, és esetleg sikeres lesz - ott lesznek akörül is. Elkerülhetetlen.

5. Az tényleg fura, ha valaki nem emlékszik (2002-ből és 2006-ból is) a Fidesz részéről a választási csalás vádjára. Meg arra az abszolút konstruktív hozzáállásra, hogy "a tarkójukon fogják érezni a hideg leheletünket" (Pokorni). Ez lenne a nemzet érdekeit szem előtt tartó politizálás?

6. Jobbosok mindig szívesen példálóznak Keller kudarcával. Azért ezzel kapcsolatban két dolgot csak nem kéne elfelejteni:
a. Az, hogy valami papíron jogszerű, még nem jelenti azt, hogy tisztességes is. (Tudjuk, "mindenkinek alkotmányos joga hülyének lenni." - Simicska) Akit érdekel, és reálisan akar látni, bátran keresse vissza a 2002-es kampány során előkerült ügyeket. Fog köztük találni olyanokat, amelyeket ki lehetett magyarázni, da a vak is látta, hogy nincsenek rendben.
b. Keller eredményességét azért nagyban befolyásolta, hogy ült fölötte egy vér-fideszes főügyész, aki ugye kormánytól független, semmit nem lehetett vele kezdeni, és aki azonnal leállított minden nyomozást, amint valami kényelmetlen kérdés felvetődött. Lehet ezzel érvelni, de Keller kudarca valójában nem az, hogy nem talált semmit, hanem az, hogy nem tudta azokat valóban kivizsgáltatni.

Bummer 2009.01.21. 09:27:16

"Az, hogy valami papíron jogszerű, még nem jelenti azt, hogy tisztességes is."

Sajnos egy jogállamban ez így van. Bármennyire is nem tetszik.

Bummer 2009.01.21. 09:28:37

"Félmilliárdos panamát nem lehet évekig csinálni, csak úgy, ha mindenki benne van (incl. Fidesz)."

Ez nagyon jól hangzik, csak sajnos nem igaz. Viszont a nyulat kiugrasztani a bokorból nem olyan egyszerű, mert annyira azért nem hülyék.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.01.21. 09:32:08

Az mennyire szar, amikor a régebbi tettestárs kiesik a pikszisből, hogy tud vidulni volt tettestársai lebukásán.

Gondolom az miatt örül, hogy ő még pont nem bukott meg. Halleluja, a fanok meg maszopoznak-fideszeznek teli tüdőből.

Bummer 2009.01.21. 09:37:32

Én valószínűbbnek látom, hogy Verókékat most beáldozzák, hogy a többségében fideszes önkormányzatokon nagyobbat tudjanak ütni.

erogén zónapörkölt 2009.01.21. 09:37:56

@Hermione-négykerekü:

A melleden feküdt a lidérc, hogy kora hajnalban erre ébredtél? Vagy te vagy az éjjeliőr a fatelepen? Aki a választási csalást felhozta, az a Budaházy volt.
Pár hónapos spéttel meg az OVB.
Ez a négy kerék egy vágyálom, mi?

hiba 2009.01.21. 09:40:20

ufó: hát a 2002-es választási csalás ma már inkább hitbéli kérdés. Én a hitében inzultálni senkit nem akarok. Néha tényleg jobb hinni, hogy nem mi vagyunk hülyék, hanem a gonosznak van jedi ereje. Ennek a hozzáállásnak meg is lett aztán a jutalma 2006-ban.
Bummer: hol hazudok egész pontosan? Nem 2002-ben volt ez a választás utáni kommunikációja a fidesznek? Nem volt választás 2002-ben? Nincs is fidesz?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.01.21. 09:41:27

A pógi meg inkább fejelte volna meg a kámerát.
Hogy annyát.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.01.21. 09:42:25

Kívácsi leszek az ítéletekre.

Sztem legalább 200.000 (kétszázezer) forintba fog fájni a többszázmilliós elmaradó haszon egy lúzernek, akit kiszemel a Párt.

Bummer 2009.01.21. 09:44:32

@hiba:
"Nem 2002-ben volt ez a választás utáni kommunikációja a fidesznek?"
Nem bizony. Noha voltak dokumentált visszaélések (láncszavazás, választás napi mozgósítás), és ezt nyilvánosságra is hozták, magát a választási eredményt nem kérdőjelezték meg.

Paszternak 2009.01.21. 09:45:29

hiba:

pontosan HOL és MIKOR mondta OV, hogy választási csalás történt 2002-ben?

Én ezt kérdezem, a maszatolást meg hagyjuk, pls. Mert itt tények állnak szemben (sikkasztás, hűtlen kezelés, ügyészségi vizsgálat) az urbánus legendákkal, amiket pl. te is csak "minttuggyuk..."-ként emlegetsz, holott.

Az, hogy a Fidesz nem örült a választási vereségének, szvsz normális, asszem, mindenkinek jobb lett volna, ha nem az a faszkalap Megyó-genyó-Fletó nyeri meg 2002-ben, de ez már magánvélemény, igaz, ma már a borbélyinas is ezt fütyöli.

(Na, gyengébbek kedvéért: az, hogy a Fidesz fanyalgott a másik választási győzeme fölött, nem egyenlő a választási csalás vádjával. Kb, ahogy a "minek vettelek feleségül!" nem egyenlő a "Benyújtottam a válókeresetet"-tel.)

thwarter 2009.01.21. 09:46:05

En nagyon remelem, hogy ez precedensteremeto lesz! Es most NEM CSAK a szoci onkormanyzatok altal elsikkasztott penzrol beszelek, mert altalaban egy onkormanyzat ugy mukoidk, hogy egy dologban van egyetertes a kulonbozo partok kozott, hogy mindent haza kell vinni/szetosztani a haverok kozott. Barcsak vegigmennenek az osszes onkormanyzaton!!!

erogén zónapörkölt 2009.01.21. 09:46:41

@freagle:

"Lehet ezzel érvelni, de Keller kudarca valójában nem az, hogy nem talált semmit, hanem az, hogy nem tudta azokat valóban kivizsgáltatni. "

Berkecz Máriát még testi motozásnak is alávetették: toronyórát kerestek lánccal az idióták. És mi lett a vége (bírósági fokon!)? Egy rohadt nagy nulla.
Üvegzseb, mi?

Janovszki Zsolt 2009.01.21. 09:49:14

@Bummer:
Te tudod mennyit ér a közvetlen környezetedben egy pont olyan állapotú lakás, mint amiben laksz? Triviális, nem. Na pont ugyanilyen kristály tisztán tudja minden gazdasági bizottsági tag, hogy mennyit ér egy adott ház a kerületben. És akkor jön az értékbecslés, ami a feléről-harmadáról szól. Aki nincs bevonva, azonnal feljelentést tesz ismeretlen tettes ellen hűtlen kezelésért, a képviselői eskü szerint ez kötelessége. Aki meg be van vonva, az meg nem tesz. Ha belegondolsz ebbe, nyilván megváltozik az álláspontod, ha meg nem, te dolgod, én nem szeretném az illúzióidat szertefoszlatni, mert a lila köd adott élethelyzetben nagyon jó dolog.
Szép napot,
Zs

Bummer 2009.01.21. 09:49:51

@freagle:
Ja, a vér-fideszes főügyész, aki nem volt képes vádat emelni Medgyessy ellen a Gresham-biznisz idején befolyással üzérkedés miatt, holott teljesen egyértelmű volt, hiszen konkrét szerződést kötött arra, hogy meggyőzi az MSZP-s barátait.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.01.21. 09:50:20

:):):):):):):)

vergődünk, elvtársak?

tevevanegypupu 2009.01.21. 09:52:43

Rettentoen nem szeretnem, ha itt tobbeknek igaza lenne, hogy minden onkormanyzat ilyen..legyen akarmilyen parthoz tartozo.

Paszternak 2009.01.21. 09:53:22

freagle:

5: mert a lopstoppolás kurvára konstruktív volt, meg a le fogunk vadászni benneteket egyenként by Tasnádi, meg a "de hol volt ekkor OV?" 4 évvel később. Ez mind roppant konstruktív volt. Mint hibá-tól, tőled is megkérdem: HOL, MIKOR kérdőjelezte meg a ál.-k eredményét OV?

6, Amit meg Keller talált, az azért baszottul nem igazolta ám vissza a haverok, buli, junta észbontó tételét.

Persze, volt visszaélés. Ja. Oszt Keller vhogy mégis balfasz maradt 2002 óta, nem igazségharcos félmártír.

Vajon miért nem használja fel a roppant rávetődős Gyurcsány Feri Keller et. Nagy Felfedezéseit, hogy cuppantaná le a vacogós cápa a miniszterelnö kúrat...?

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.01.21. 09:55:31

@Janovszki Zsolt:
Ha jól tudom, ez az a szavazás volt, ahol a Fidesz képviselői mondták, hogy akár ők többet fizetnek a házért. Sejthették a kedves laikusok, hogy nem teljesen kóser a dolog.

Carnivora (törölt) 2009.01.21. 10:03:57

gyurcsányizmus 2009 ... v.ki még meglepődik az ilyesfajta nyilatkozatokon?

Bummer 2009.01.21. 10:05:24

@tevevanegypupu:
Nos, szerintem felállítható egy sorrend, hogy a képviselők párthovatartozásának függvényében mekkora eséllyel ilyen egy önkormányzat, és az igaz, hogy nincs olyan párt, aminek az önkormányzata biztosan korrupt, tehát örülhetsz.
1. Legvalószínűbb: MSZP-s képviselő
2. Kevésbé valószínű: SZDSZ-es (bár abból kevés van, vidéken 0)
3. Még lehetséges, de már nem annyira valószínű: Fidesz-es képvsielő
4. Szinte kizárt: KDNP-s képviselő

jozicsenko 2009.01.21. 10:05:34

ööö, srácok már bocs, de nekem úgy tünik, hogy nem csak a kapcsolatra járnak viccelni jobboldaliak, de onnan is jönnek ide

ami jó, mert végre van kommunikáció

a jobboldaliaknak: 2002 után nagyon-nagyon sok beszélgetést hallgattam, hogy a baloldal így-úgy csalta el a választást, innen ered az az urban legend, hogy Orbán végig sírta 2002 -őt

baloldaliaknak: forrást, címet, valamit talán kellenne adni, mert addig üres picsogás amit csináltok
(jap: nem az lett volna a korrekt, ha megtartják a cédulákat és hagyják újraszámolni? mert nekem az volt csak a gyanus, hogy 4 héten belül elégették mindet (=mert 4 hétig meg kellett örizni, és amint a törvény engedte, azonnal elégették őket))

hops, összefogás: felgyújtják a házadat, és a gyujtogató még mindig benzinnel locsol: leütöd, elzavarod, vagy reméled hogy legközelebb talán vízzel locsol? pont ez van: rohanunk a vesztünkbe és elvárjátok hogy higgyünk nektek? no elmentek a tudjátok hova...

Bummer 2009.01.21. 10:08:01

@Janovszki Zsolt:
Nem olyan egyszerű a dolog. Sajnos a vádat bizonyítani is kell, biztosítani kell, hogy a feljelentésből legyen is vádemelés, közben ne csináljanak ki stb. stb.
Én csak arra hívnám föl a figyelmet, hogy nem úgy működik a világ, hogy látok egy törvénytelenséget és rohanok feljelenteni. Mert az könnyedén kontraproduktív lehet.

Janovszki Zsolt 2009.01.21. 10:08:15

@TuRuL_2k2:
Tényleg csak azért, hogy aki érti, kínjában még jobban tudjon röhögni:
SOHA nincs olyan, hogy egy nagy párt egy budapesti kerületben (15-20 milliárd forintos költségvetésről van szó!) nem delegál kőkeményen hozzáértő embereket a gazdasági és pénzügyi bizottságba, mert akkor a másik nagy párt egyedül tudná szétlopni a kerületet, és nem lehetne vele megállapodni. Érdekes, hogy amikor az ügyészség betoppan, akkor (évek múlva, érdekesnél érdekesebb szavazások után) egyszer csak teljesen laikusnak próbálják beállítani magukat, és azt mondják, hogy "megtévesztették őket". Ha hülyéket delegál egy párt egy gazdasági bizottságba, az a választóival szemben minimum tisztességtelen. A Fidesz nyilván nem csinál ilyet sehol, ez ténykérdés (öngyilkosság lenne a kerületi szervezet számára, nem tudnák szegények finanszírozni magukat), tehát hirtelen felindulásból előkerült látszathülyékről van szó.

hiba 2009.01.21. 10:10:35

Off: Bummer: Félreértés ne essék, nem a maszopot akarom menteni, csak ideget kapok a politikai elvakultságtól. De akkor nem úszom meg az alapos MNO és NOL archívum böngészést 2002 április-májusából. Csak hirtelen beleszúrva az mno archívumba:
www.mno.hu/portal/80815
Most komolyan, én vagyok teljesen amnéziás vagy tényleg 2002 volt az mikor még Pokorni a választás után egyből megkérdőjelezte az eredményt? Vagy az 2006 volt?

Carnivora (törölt) 2009.01.21. 10:12:22

@TuRuL_2k2:

Mondjuk engem az is érdekelne, hogy a Fidesz akkoriban , miért nem dobta a nyilvánoság színe elé ezt az ingatlanpanamát ...

states 2009.01.21. 10:13:20

Nézem az Index címlapját, a két egymást követő hír: Verók: A Fidesz utasította az ügyészséget és az Izraeli hadsereg vizsgálatot indított a fehérfoszforos bombák ügyében. Így már érthető Verók felháborodása, még ilyen piti ügyben is, mint az Andrássy út ellopása, az ügyészség vizsgálódik, ahelyett, hogy önmagukat vizsgálhatnák. De hát mi még fiatal demokrácia vagyunk, alig 20 éves, szemben Izrael vagy 60 évével...

Bummer 2009.01.21. 10:14:38

@hiba:
Az újraszámlálási kezdeményezés egy választójogi vita eredménye volt. Van ugyanis egy olyan szabály a választási törvényben, hogy ha a különbség egy választókörben 1%-on belül van, akkor újra kell számolni a szavazatokat.
Viszont ha országos összesítésben van 1%-on belül, akkor nem kell újraszámolni. Ez azért probléma, mivel ha veszünk két körzetet: egyik: MSZP 200 szavazat, Fidesz 100, másik körzet: Fidesz 200, Mszp 100, akkor egyik körzetben sem számolják újra, noha ha csak egyetlen szavazatot rosszul számoltak meg, akkor listán megfordul az eredmény.

tevevanegypupu 2009.01.21. 10:18:07

Bummer
kosz szepen..de az a helyzet, hogy - ugy ket evente, neha gyakrabban - szertenezek e hazaban es nem orulok. 2002 utan foleg nem. A

Bummer 2009.01.21. 10:19:53

@Bummer:
Ja, 2002-ben a listás eredményben a Fidesz-MDF és az MSZP között 1%-on belül volt az eredmény. Tehát a törvény szelleme (és a matematika törvényei) szerint újra kellett volna számolni, érthető, hogy ennek elmaradása indulatokat keltett.

Teddypompom 2009.01.21. 10:33:26

Én azt hiszem a legjobb az lenne ha elkennénk a libsibolsik száját,néhányat a tolvajok közülvasketrecbe zárnánk az Andássy úton , és a tisztelt jobboldali képviselők figyelmébe ajánlanánk ,hogy ők is így fognak járni ,ha nem viselkednek rendesen.....

Dr. Trebitsch 2009.01.21. 10:34:51

@TuRuL_2k2:

Értem én, Turul, de hogy mindeki számára nyilvánvaló, aki nem hülye, az nem egy jogi kategória. Nem azt mondom, hogy ne vizsgálják ki, de az eljárásmód akkor is ijesztő. Ha tényleg precedens lesz belőle, képzeld el, mi lesz itt: akinek épp a kézivezérlése alatt működik az igazságszolgáltatás, az mindenkit lecsukat, aki nem jól szavaz?!

Bummer 2009.01.21. 10:42:08

@igazitrebitsch:
"mindeki számára nyilvánvaló, aki nem hülye, az nem egy jogi kategória"

Szegény képviselők is erre számítanak.

micz 2009.01.21. 10:43:31

@igazitrebitsch: Na jó de akkor a képviselő össze-vissza nyomkodhat? Nem felel a döntéseiért, vagy nem vonható felelőségre? A számonkérhetőség nem játszik? Vagy épp ez van most? Magyarországon van precedens jogkövetés?

Carnivora (törölt) 2009.01.21. 10:43:49

@igazitrebitsch:

Te melyik országban élsz? A gyurcsányizmus egyik alapja a megfélemlítés lásd. tömegbe lövés, házkutatások hajnalban ... ez már régen precedens sajnos.

Most meg van egy szimpla bűnűgy lenyúltak egy fél kerületet ... az a furcsa, hogy ezt nem vette érszre senki. -

micz 2009.01.21. 10:47:39

Vagy ha "precedens" lesz belőle akkor mi van? Esetleg egy képviselő (szigorúan pártállástól függetlenül) azt mondja hogy bocsi frakcióvezető úr de ezt nem szavazom meg mert rábaszhatok! Ezt a tragédiát!

Wonderland 2009.01.21. 10:52:05

1947 óta eltelt 62 év. A 62 évből 8 évig volt jobboldali kormány. Ebből négy év alatt Antallék elismerten nem nagyon tudtak mit tenni. Épp összeomlott minden. Ez tehát 6%-os felelősség. Ám, legyünk korrektek, rendszerváltás volt. Kábé 20 éve indult. 20 évből 8 év volt jobboldali. Abból én, engedelmetekkel szintén levonnám az Antall-érát, mivel válságkezelés, itt van a SZU hadsereg, gazd csőd (jelezném a Szociktól örökölt.) Eddig tehát a Fideszes jobboldal négy évet tudott kormányozni. EZ 20%. Tehát_matematikailag_a_kialakult_kakáért_a_Fidesz_maximum_20_%-ban_felelős.

Jelezném, 7 éve NEM a Fidesz van kormányon. NEM a Fidesz felügyeli a rendőrséget. NEM a Fidesz adta a legfőbb ügyészt. És hét éve folyamatosan halljuk a bedőlő szoci-szadi panamákat. 94-98-közöttről pedig a közismerten szoci Ágh Attila mondta, hogy az MSZP-t átszövi a korrupció.
És nekem ne jöjjön itt senki Orbánozással, nem ő kormányoz. A tények makacs dolgok.
Kérem kapcsojjaki!

Bummer 2009.01.21. 10:55:36

@Wonderland:
Tudhatnád, hogy minden gazdasági és szociális problémánk forrása az önkormányzati reform elmaradása, ami a Fidesz miatt nem jön össze.

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2009.01.21. 10:55:58

@igazitrebitsch: "De hivatalosan meggyanúsítani azon az alapon, hogy megnyomta az igen gombot - hát ha ilyet lehet, akkor ez tényleg a legutolsó banánköztársaság. "
Aha, értem, nyilván ész nélkül nyomkodják a gombot, és nem tanulmányozzák előtte, hogy mi is a kérdés.
Ebben az esetben tényleg csúnya dolog meggyanúsítani őket. Viszont akkor legyenek szívesek lemondani tisztségükről, ugyanis alkalmatlanok rá. Akárhogy nézzük, ez bukta.

Bummer 2009.01.21. 10:58:00

@Vizibusz:
Nem, ezt hívják hanyag kezelésnek - vagyoni hátrány okozása gondatlanságból. Legjobb esetben erre hivatkozhatnak a képviselők.

13öreg 2009.01.21. 11:15:07

A fidesz sosem csalt. O.V mindig igazat mond(pont)
Csak azt nem értem miből tartja fenn magát. Kedves jobbosok ezen is gondolkodjatok el, mert aki hatalmon van lop ebből kampányol stb. mindenki tudja, de aki nincs hatalmon SOHASE dolgozott(fidesz vezetőségből O.V., Köv, Dajcs,Pokorni Ádler.és még sokan mások) miből élnek és tartják fenn a pártot?
1,vagy annyit" loptak", hogy máig elég.
2,ma is lopnak, pl.18 megyei önkormány
3,tagdíjjakból
Lehet tolvajbandázni.
Herényi mondta (nem komcsi azt hiszem)."megvonnám a szavazati jogot attól aki elhitte a kormány hiány számait"2006.
Tessék mondani az nem lopás(tőlünk),hogy 500 fős (Mocsolád)településnek milliárdos STADIONt építünk.(igérvény)miután elvesztettük a választást, hogy üres kasszát hagyjunk.Na ide passzol a Bus -Obama. Horn nem üritette ki.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.01.21. 11:23:08

Persze, ugye, kedves Verók kartárs, az oké, hogy anno csináltak eg közpénzügyi államtitkára posztot Kellernek, aki az ÖSSZES ügye elbukta. :):)

13öreg, most épp MSZP-kormány van, a Fidesz ellenzékben. Most épp ilyen ügy van, 2002 óta az MSZP(-SZDSZ) kormányoz.

micz 2009.01.21. 11:24:43

Kedves 13. Oké hogy most bemocskolod a fideszt. De akkor most mentsd ki az mszpt.

Carnivora (törölt) 2009.01.21. 11:29:25

Na végre nálunk csinál is a polgármester v.mit ... szép volt kár, hogy ezt már sok hatvani vállalkozás nem éli meg ...

Az iparűzési adó megfelezését tervezi Hatvan városa a gazdasági krízisre tekintettel 2010-től - közölte szerdán a település polgármestere. A terv elfogadása esetén a jelenlegi 1,9 százalékos mérték 1 százalékra csökken a 23 ezer lakosú településen - közölte Érsek Zsolt.

www.hirszerzo.hu/cikk.radikalis_adocsokkentessel_csabitana_hatvan.94811.html

A gesztus értékelendő.

freagle 2009.01.21. 11:30:02

Indulatokkal és érzelmekkel nehéz vitatkozni.

A mondandóm lényege az volt, hogy amit most látunk, az egy nagy POLITIKAI átverés ismét, és ismét csak jobbról. Ahogy Janovszki Zsolt kommentelő társunk világosan leírta, nincs önkormányzat, ahol a nagy pártok ne lennének pontosan tisztában azzal, mi történik az önkormányzat vagyonával. A sok év hallgatás ékes bizonyítéka annak, hogy ebben a történetben bizony minden párt nyakig benne van. (Bizony, még a helyi KDNP is - ne legyenek már illúzióink...!)
Az más kérdés, hogy a Fidesz valamiért most úgy gondolja, meg tudja úgy úszni az ügyet, hogy rá ne freccsenjen (láthatóan) mocsok. Ettől még benne vannak ők is.

És sajnos ez nem csak (ennél az) önkormányzatnál folyik így.

Vagy valaki komolyan gondolja, hogy tényleg csak a Zuschlag-vezette ifjú szociknál történtek kétes pénzmozgások? Más ifjúsági szervezeteknél nem?

Komolyan gondolja bárki is, hogy a pártok finanszírozása rendben van? Vagy hogy ebben lényegi különbség lenne köztük?

Hogy a nagy projektekben (pl. autópályák, vagy éppen a Grippenek beszerzése) nem együtt vettek részt?

Ugyan már...

Ennek tükrében szánalmasnak tartom, hogy néhányan az igazság fennen lobogó lángjával próbálják a tisztességtelenséget egy oldalra kenni. Lehet, a fiúk ügyesebben védik a sajátjaikat (jobb ügyvédeik vannak :-) ), de ettől még nincs erkölcsi különbség a politikusok között.

Ami mellesleg nem is elsődleges döntési szempont: az, hogy egy politikus elfogadhatóan tisztességes legyen, alapelvárás mindegyiktől, pártállástól függetlenül. A lényeg, milyen elképzeléseket, jövőképet képvisel, milyen Magyarországért dolgozik. Halkan jegyzem meg, a Fideszről évek óta nem tudni, pontosan mit is akar.

A "20% feleősségen" meg csak mosolyogni tudok. Értelmetlen dolog számháborúba bocsátkozni, ezek a dolgok nem számszerűsíthetők.
Az Antall-kormány időszakát én nem becsülném le, minden hibája ellenére a ma működő modern jogrend alapvető törvényei például ekkor születtek.
A Horn-kormány hozta a gazdaság stabilizálását. Tudom, nem volt annyira lényeges, de volt ez a Bokros nevű ember, talán rémlik valakinek. Na, neki volt köszönhető, hogy talpra állt a magyar költségvetés és a gazdaság.
Orbánnak köszönhetjük ellenben az "egészpályás letámadást", az "ellenzék nélkül is működő parlamentet", az "alkotmányos jog hülynek lenni" mentalitást, a választások újraértelmezését, ami szerint "a jövő csap össze a múlttal", a fény a sötéttel, a nemzet az idegenszívűekkel. Orbánnal kezdődött az a politikai háború, ami máig betegesen kettéosztja a társadalmat, és lehetetlenné teszi, hogy az valóban demokráciaként működjön.
Ami meg az elmúlt időszakot illeti: emlékszik még valaki pl. az egészségügyi reformra? Éppen a Fidesznek sikerült folyamatos pánikkeltéssel, obstrukcióval és egy igen értelmes népszavazással megakasztania. Egy olyan reformot, amelynek lépéseit 90%-ban a Fidesz is tervezte 2000-2002-ben...
Ennyit a felelősségről.

13öreg 2009.01.21. 11:30:44

@micz: Nem mentem, olvasd el ami írtam a kormányról.Nem mocskoltam kérdeztem.
Aki itt van a neten az tudja (remélem) , hogymiről van szó. Ki meg nem tudja annak meg ott az56Ezer Ft.-os

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.01.21. 11:32:50

@dszg: azért kíváncsi lennék hogy nézhetett ki, amikor minden újságíró elkezdett röhögni. Szívesen megnéztem volna. Verók megérdemelte, bármit, ezek után. Mennyire kínos lehet ez most neki. Mondjuk csak a felesége mit szólhat egy ekkora hülyeséghez?

13öreg 2009.01.21. 11:42:08

Kérdés (nem igazán ide tartozik).
O.V. azt tanácsolla, megoldás= adó csökkentés.
Írjon az akinek az önkormányzata fideszes vezetésű (többségű) és adót csökkentett.Nekem már az is O.V melletti kiállás, ha nrm emelt.
Mellesleg elitélem aki lop akármelyik oldalon van is.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.01.21. 11:44:06

@13öreg: Kecskemét? Lehet, hogy rosszul tudom, de Merci miatt volt valami, nem?

13öreg 2009.01.21. 11:54:25

@calam: Ok ,
Ez a szemét, hazaáruló, idegenszivű, IMF bandájához tartozó anyagyilkos,hazug ,csaló gyurcsányi, akinek a dunában a helye, ráadásul 22 évvel ezelőtt kiIszes is volt(aki fiatal és nem tudná az olyan mint most a Fidelitász) hogy volt pofája egy FIDESZ- es önkormányzat mellett lobbizni az anya országtól, elszakított erdélyi magyar munkavállalókkal szemben egy olyan gyár megépítése mellett mint a Mercédesz. Fújj, mongyon le.

13öreg 2009.01.21. 12:07:28

@calam: 16 megyei jogú (Fideszes) városi önk. ból 1 ?(Talán)csökkentett adót.Ha ez világmegváltás O.V. szerint akkor a többi miért nem????

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.01.21. 12:11:39

@13öreg: figyi, én ilyet csak nem is mondtam. Az idegenszívűzés tőlem távol áll, csak mondtam, hogy szerintem Kecskeméten volt adócsökkentés. Ennyi, nem volt több. Kérdeztél, én válaszoltam. Nem volt értékítélet mögötte. Szóval kicsit nyugodtabban.

Naumov 2009.01.21. 12:15:20

"freagle 2009.01.21. 11:30:02
Indulatokkal és érzelmekkel nehéz vitatkozni."

(...)
Majd ezután a felvezetés után három lepedőnyi POV, kb. a Népszava publicisztika rovatának színvonalán. Muhaha.

erogén zónapörkölt 2009.01.21. 12:18:00

@Wonderland:

De Ágh Attilát megelőzőejn azt mondta Katona Béla - ha valaki nem tudná, volt titokminiszter is, mielőtt a repülőgépes növényvédőktől fegyelmivel eltávolított utód a helyébe lépett - aki azt mondta, hogy "a maffia elérte a legmagasabb politikai köröket is". És azonmód lemondott.

erogén zónapörkölt 2009.01.21. 12:24:04

@13öreg:

"ezelőtt kiIszes is volt(aki fiatal és nem tudná az olyan mint most a Fidelitász) "

Tévedsz kisöreg! Olyan volt, mint a komszomol! Vagy aki erre nem emlékszik, mint a hitlerjugend. Jobb lenne, ha nem kevernéd a diktatúrát a demokráciácval! A karbolszappant meg a szarbólkappannal.
Te + ifigárdista voltál, mi?

micz 2009.01.21. 12:26:57

Öreg! A tegnapi nap pirosbetűs ünnep a terézvárosiak számára, te meg itt fideszezel! Most védetni akarod velünk a fideszt mert bántjuk az mszpdet? Komolyan mondom nem is értelek! Azzal magyarázod az mszp-s bizonyítványotokat hogy basztatod a fideszt? Hát kit érdelkel!

freagle 2009.01.21. 12:30:16

@Naumov: Tartalmas reakció volt.

13öreg 2009.01.21. 13:07:31

@calam:
Köszönöm.
Mem vagyok indulatos, csak ironikus. Látod ezt más úgy látja,hogy basztatom a fideszt.
Más meg úgy hogy ifjú gárdista voltam.
Más meg úgy ,hogy magyarázom az szp bizonyítványt.(mintha azt magyarázni kéne)
micz tied az 56 ezer Ft.-os elfogadod?.Remélem nem, értelmesebbnek gondollak.
Kedves erogén z....t. Aki nem ismeri a kiszt az nem ismeri a hitlerjugendet, sem az ifjú gárdát, de mind a 3+a Fidelitász egy nagy párt ifi csapata.Csak Te vittél bele politikát. (azt hiszem még közös a pártjukhoz való ideológiájuk, ami természetes)
Mennyi mindent nem értünk, ha nem akarunk.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.01.21. 13:08:55

@calam: Sajna nem vagyok egyenlő Stumpf Andrissal, úgyhogy tőle kell megkérdezni :(

Naumov 2009.01.21. 13:09:18

freagle,

Köztünk szólva még ennyit sem érdemelt volna.

micz 2009.01.21. 13:12:02

Öreg, miről beszélsz? (56000)

13öreg 2009.01.21. 13:37:42

Utalás amit 11óra 30 kor írtam.Miszerint nem értettél, vagy félre.
Egy juhásznak 2 db. 56ezer Ft.-os sal fizettek. Erre utaltam, hogy remélem Te nem "fogadod" el, többre tartalak.
És még mindig utálom aki lop. Bármelyik oldalon van is.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.01.21. 13:39:49

@dszg: rendben, gondoltam. De azért akkor is elképzelem, hogy meglepődhetett Verókkoma, amikor elkezdtek szakadni a röhögéstől.

AYBARS ANDA 2009.01.21. 14:02:49

Vidám post lett EZ!!!

Bummer 2009.01.21. 14:05:12

Egyébként kérdés azoknak, akik szerint minden párt benne van, különben nem sunyított volna az ellenzék: MI ALAPJÁN NYOMOZ 3 ÉVE A RENDŐRSÉG?

micz 2009.01.21. 14:07:46

Aha, értem, szóval hülye aki az 56000 Ft-t elfogadja. Szerintem meg az a (is) hülye aki a 19000 elfogadja (beszopja), vagy a 23 milliót!

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.01.21. 14:29:10

Verók szerint túl függetlenek egyes intézmények, és az a baj, hogy nem felügyeli őket senki. Értsd a bíróság. Pff.

tevevanegypupu 2009.01.21. 14:29:17

Nincs erkolcsi kulonbseg a politikusok kozott? Ugy latszik azert van. Nem lehetetlen, hogy a fidesznek es ifjusagi szervezetenek is vannak vitathato, birosag ele kerulendo ugyei. De hol vannak? Miert csak az mszp-szdsz-Zuschlag vonal van a birosag elott es idezgetik be oket egyre-masra kulonbozo korrupcios ugyekben? Melyik part miniszterelnoke es egesz kormanya hazudott ejjel es nappal (nem kinban-robotban(:)?Szocialista kormany van, a jobb helyeken szocialista erzelmu foemberrel. Az onkormanyzatokban is vannak szocialistak es szdsz-esek is. Hat akkor miert nem leplezik le a fidesz valamint a fidesz ifjusagi szervezteinek panamait?

13öreg 2009.01.21. 14:43:20

Most meg én nem vagyok képben. 19E? és 23milla?

micz 2009.01.21. 14:51:31

A 19ezret egy csekken láthattad (ha elég öreg voltál akkor is) ami egy "sikeres" választás esetén beváltható volt, és sajnos lett is. A 23 millió pedig nem forint hanem a határon toporgó román munkavállalók száma. Bocsi.

Google 2009.01.21. 15:02:05

-Ki nyomta jól a gombot? (Az igen-nyom három milliárdos költségtől mentette meg az önkormányzatot; miért éppen 3 az a milliárd, ki tudja?)
-Mi lesz itt 2010 után? (Miért, mi lesz? Valami üstökös fog ide becsapni?)

Komoly, veróki kérdések ezek. És a demokrácia intézményeit egymaga, Illés Zoltán fenyegeti. Nehéz idők.
Mert azért azt jó tudni, hogy az MSZP-SZDSZ természetes ura ezeknek az intézményeknek, s minden fideszes egy-egy betolakodó benne.
Sokan mondták anno, hogy a Fidesz nem kételkedhet a választások erdményében, hisz Pintér szervezte meg a választást.
Most a szocik hogyan kételkedhetnek az igazságszolgáltatásban, hisz ők vannak hatalmon? És Polt Péter sincs már rég.

sorokinV 2009.01.21. 15:05:26

13öreg 2009.01.21. 14:43:20
"Most meg én nem vagyok képben. 19E? és 23milla? "

Szerintem maga évek óta nincs képben. :)

13öreg 2009.01.21. 15:25:12

DE @micz: ki hitte el ezeket?
Te tudsz igazmondó politikust?(Ghandi nem számít).
Ez a demokrácia , szólás szabadság.
Olyan álságos dolog a politika. Pl.megszavazzuk a tanároknak, eü dolgozóknak béremelést (fedezet nélkül) majd azt mondjuk, tolvaj banda ellopta a pénzt, .
Fillérekért eladják a Bábolnai Állami Gazdaságot (ismét a vereség tudatában) Majd fen hangon kiabálja, hogy ez a szemét, illegitim kormány tönkre teszi a mezőgazdaságot.
Azt mondja O.V.(nem idézem Gy.F. et mert neki nincs jövője csak múltja), hogy majd ha mi leszünk, ismét régi fényében fog ragyogni az ország, beindul az ipar, (hol van M.o.- n ipar?)világhírű ez meg az lesz.Sose voltunk világhírű, csak a szocialita(kommunista) propaganda hirdette.
Na ez a 23 milló román Fidesz változata.(egyik kutya másik eb)

zoli29 2009.01.21. 15:44:04

igazitrebitsch,

Honnan tudod, hogy szimplán az "igen" szavazatuk miatt lettek a képviselők meggyanúsítva? Ezt csupán Verók mondja, de azt nem tudhatjuk, hogy az ügyésznek milyen bizonyítékok vannak még a kezében.

Verók előadása Kálmán Olgánál nagyon kínos volt. Hallottam én már sok cifrát, de ez talán mindegyiken túltett.
De Olgika is érdekesen vezette fel a témát. Mielőtt elmondta volna a tényállást, azzal nyitotta a beszélgetést, hogy felolvasta Verókék közleményét. Tipikus módszer: a tények ismertetése előtt ismerjük meg Pártunk és Kormányunk értelmezését.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2009.01.21. 15:55:51

@calam: hát, ja,. TEgnap még a Fidesz irányította őket, szerinte, ha jól emlékszem. :):):)

Bummer 2009.01.21. 16:02:47

@Zoli28:
Ha jól tudom, a vád "hűtlen kezelés". Szimplán az igen gomb miatt legfeljebb hanyag kezelés lehetne, ti. hogy elhitte az értékbecslői véleményt.

zoli29 2009.01.21. 16:06:09

Bummer,

Igazad lehet. Én nem vagyok jogász...


Tetszett Verók habogása, amikor az Olga megkérdezte tőle, hogy miért fordult az Alkotmánybíróságtól ebben az ügyben. Teljesen összefüggéstelen és értelmetlen volt, amiket összezagyvált.

zoli29 2009.01.21. 16:06:58

...Alkotmánybírósághoz

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.01.21. 16:13:32

@dszg: tudod nehéz, hogy mikor mit kell mondani. Néha ott van a Polt, aztán a Sólyom, a Kovács, nehéz ezekben az ügyekben eligazodni. Neki épp elég, ha vehet egy szép kis házat, olcsón az Andrássy úton.

szubjektiv 2009.01.21. 18:46:24

"Ugyan már! Az összes párt, kivétel nélkül, hetente intéz ultimátumokat a rendőrséghez, ügyészséghez, bírósághoz."
zoli28: nekem nincsenek illúzióim, de ugye azért az még itt is abszurd, hogy fideszék odacsörrenek a zsaruknak, hogy kicsit fingassátok meg már a maszopos elvtársakat, eccer majd hálásak leszünk érte.

zoli29 2009.01.21. 23:41:50

szubjektiv,

Azt a te a következő mondatodra reagálva írtam:
"Illés egy marha, az meg abszurdum, hogy egy sajtótájékoztatón nógatja a rendőrséget nyomozásra."

Természetesen én sem hiszem el, hogy a Fidesz képes lenne ilyen szinten nyomást gyakorolni az igazságszolgáltatásra.

CrL 2009.01.22. 21:15:09

Terézvárosban gyilkos orvtámadás van, Ferencvárosban pedig szélsőjobber világvége fenyeget:

www.hirszerzo.hu/cikk.a_szelsojobboldal_ellen_kampanyol_az_mszp_ferencvarosban.95037.html
süti beállítások módosítása