Kommentszűrés
’09 jan
17
09:01

Legyen saját biciklisávod!

Írta: sHelf

  Talán nem én vagyok az egyetlen, akinek szenvedélye a bringázás. Mégis, egyre kevésbé szívesen tekerek a fővárosban, pedig régen még iskolába is biciklivel jártam. Budapest bicikliútjairól és Demszkyről most egy szó se essen, a kevés biciklisáv - néhány szerencsés várostól eltekintve - a világon mindenhol probléma.

LightLane

  Ezzel együtt azonban az is igaz, hogy a biciklimániások sehol sem nyugszanak, szerencsére. Valószínűleg ilyen agyakból pattant ki a LightLane ötlete is, amelynek lényege, hogy a hagyományos hátsó piros macskaszem helyett egy saját biciklis sávot világítunk magunk köré. Az bizonyított, hogy a biciklisáv a legjobb módszer a bringások megóvására a forgalomtól, úgyhogy talán a lézeres sáv is hasznosabb lehet, mint a sima villogó.

  Briliáns ötlet, és noha még csak koncepció, a megvalósítása lehetséges. Te használnád?

Címkék: bicikli

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr84883028

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

johnplayer 2009.01.17. 10:06:46

Ha Magyarországon elérhető áron lesz, akkor szívesen használnám. Persze lehet, hogy a hatóságok 100x különféle indokkal akadályozni fogják a bevezetését.

a_tom 2009.01.17. 10:11:45

Ez olyan ipari lézer hogy elpárologtatja az autót ha keresztezi az útját, vagy csak sima fényjelzés? :)

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2009.01.17. 10:19:01

Balesetveszélyes: a (hüje) autós arra fog bambulni, hogy a cangaút a bringással együtt megy, és balesetet okoz

gyz 2009.01.17. 10:21:00

szóljatok, ha már lehet kapni, nekem kell egy ilyen :-)

Czigler Zsolt 2009.01.17. 10:31:50

jöhet + egy lézerkard meg egy lézerpuska

CJKrisz 2009.01.17. 10:43:09

LOL. :) Jópofa egyébként.
Nem mellesleg így legalább csak az fizet a "kerékpárútért", aki használja. :)

Netuddki. 2009.01.17. 10:43:56

1. Hehe!
2. Ezt így, ahogy a képen van technikailag egy kissé nehéz lenne megvalósítani.
3. Tuti, hogy büntetnének érte.
4. A világítás hiánya miatt is büntethetnének.

CJKrisz 2009.01.17. 11:18:28

Ezért büntetni? Nem hiszem, hogy ezzel szabályt sértene egy kerékpáros. Nálunk a tuningos májergyerekeket sem büntetik, akik kék helyzetjelzővel verik a nyálukat, mert az úgy menő. Pedig a kék szín nem esik a fehér illetve kadmiumsárga kategória egyikébe sem. Ha rendőr lennék a helyszínen forgalmi bevonással, rendszám levétellel honorálnám az ilyen gyíkokat. De ezt a lézeres kerékpársávot simán engedném. A megvalósítása sem nagy kunszt, az újpesti piacon párszáz HUF-ért lehet kapni ezeket a kis lézer pointereket, amiknek le lehet csavarni az elejét és tetszőleges másikat lehet csavarni a helyére, így mindenféle alakzatokat lehet a falra vetíteni vele. Ilyen virtuális kerékpársávot is lehetne. Szerintem.

Közöd?? (törölt) 2009.01.17. 11:21:28

már egy méterrel sem kell több bicilkliút a városba, nem lehet tőletek közlekedni, takarodjatok az útról!

virg 2009.01.17. 11:34:09

kedves közöd?? kicsit ellentmondásban vagy. mivel nincs elég bringaút nem tudunk (ja és én nem is akarok) takarodni az útról

Illes 2009.01.17. 11:37:43

Kedves "Közöd??", a mindannyiunkat lassaan gyilkoló szmogot gyártó autóktól nem lehet közlekedni a belvárosban, de ez remélhetőleg a parkolási díjak emelésével, a behajtási díj megjelenésével és remélhetőleg a BKV fejlesztésével változni fog.

lamed 2009.01.17. 11:48:02

Én már annak is örülnék, ha mindenki legalább egy-egy lámpával kivilágítaná a kerékpárját. De még ettől is nagyon messze vagyunk, sokaknak egy pár ezer Ft-os kiadást sem ér meg saját életük, testi épségük.

mildi 2009.01.17. 11:48:54

nem használnám. de 200 km-re vok pesttől. és itt egyelőre több a gyalogos, bringás, mint az autós :) (olyat nem tervez senki, ami tleg hatásos a kutyák ellen?)

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2009.01.17. 11:49:18

CJ KRISZ: AZON GOLDOLKODTAL, HOGY HOGY VETIT KET OLDALT MELLED ES MOGED EGYSZERRE?

0xFFFF 2009.01.17. 11:50:30

@Illes: Nem fog változni. A korrupt városházán mindenki "vesz" majd parkolási engedélyt és kész.

freeware2000 2009.01.17. 11:51:10

@CJKrisz:

Azzal a piacos lézerpointerrel hozzál már létre egy csíkot, mondjuk legyen legalább 1cm széles és 1 méter hosszú.

Meg kellene állnia az autósnak, kiszállni és műszeresen megvizsgálni, hogy tényleg világít-e valami, vagy csak tükröződik valami reklámfelirat.

Ehhez több 100mW...1W fényteljesítményű lézer kellene, hogy erősen látszódjon. Az meg nem a piacos lézer kategóriája.

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.01.17. 12:05:51

Tetszik! Gyalogosként is használnám!

avus · http://avus.blog.hu 2009.01.17. 12:05:52

@Illes: @virg: Közödnek mániája, hogy bejár a Kerékagy blogra, és böfög néhányat. Aki nem ismeri, az vitázik vele, aki meg igen, az nevet rajta :).

MP 2009.01.17. 12:11:47

Nem azért de egy normális bringás jó minőségű és BEKAPCSOLT lámpával elöl hátul illetve láthatóságiban is teljesen észrevehető. Persze meg kellene tanítani a bicikliseket arra is hogy a köd is lámpakapcsolási ok. Örrömmel látom hogy ma már egyre több gyalogos is lámpával jár az út szélén. Ha lassan is de haladunk jófelé.

MP 2009.01.17. 12:14:20

Bocs az Örrömmel az Örömmel akart lenni.

virg 2009.01.17. 12:24:04

@avus: köszi az infot. próbáltam nevetve vitázni vele:)

Bedi 2009.01.17. 12:27:58

Egyrészt a mai szabályozás szerint is büntethetnek érte. Meg van szabva, hogy hány db. fényforrás kell, és hogy hol kell elhelyezni és az is, hogy több nem lehet. (ahogy a villogót is tiltják manapság)

Másrészt tényleg nem kell egy méternyi új bringaút sem, sokkal gyorsabb és biztonságosabb az úttesten menni. A bicikliút max a gyerekbicikliztetésre való. A bringautak rosszul vannak elhelyezve, rossz a felületük, alá vannak rendelve az autósforgalomnak, nem folytonosak.

Ahol van bicikliút, kénytelen vagyok elkerülni az utcát, hogy ne kelljen hallgatni az autósok pampogását, hogy miért megyek az úttesten.

Legkevésbé a bicikliutak hiánya miatt nem lehet biciklizni.

tyberius 2009.01.17. 12:43:56

Bedi: azért ez így nem teljes mértékben igaz. Lakott területen kívül a bicikliút a legjobb megoldás, míg a nagy forgalmú, kereszteződésekkel sűrűn megszakított utakon a biciklisáv.

Persze a biciklisávot Magyarországon védeni kellene, pl. lopóautókkal, mert különben parkolónak használják. És persze kerülni kell az Andrássy útihoz hasonló bringasáv-megoldásokat, mert azt mintha direkt a bringások szívatására építették volna.

molaris 2009.01.17. 13:40:13

Egyetlen hibája, megegyezik a záróvonaléval: nem borítja föl az autót.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2009.01.17. 13:42:31

@CJKrisz: Egyébként én már láttam ilyenért balatonon, hogy elkapták a rendőrök a tagot. Jót röhögtem is rajtuk.

Viszont éppen ma láttam amint egy bringás majdnem kinyírta magát (fehérvári-bocskaiút) amúgyis alkalmatlan az az út a bringára, én ha azzal megyek, mindig párhuzamos kisebb utcákba megyek stb. Bringa hősünk leszarva a prios lámpát ment neki a kereszteződésnek. Fékcsikorgás, kormányelrántás. Biciklis hátranézett? Nem. Tudta, hogy bárminek, bárkinek kártokozott? Nem. Leszarta, menekült a patkány.

Gondolom már a gép előtt ül és veri rá, hogy milyen ügyes volt. És írkál, hogy a piros lámpa csak az autóknak szól.
Az azért tény, hogy ennyire durvát relatíve ritkán látok, de nonszensz, hogy autósokat legalább elvétve bűntetik, biciklis meg csinál, amit akar.

Butaság ez a lézeres cucc is. Milyen aksi kéne már, hogy ez folyamatosan világítson?

Továbbá zavaró. Az autósnak (tehát a BICIKLISEKNEK!) az a jó, ha a biciklis van kivilágítva, nem az, hogy lézerrel az égre halálfejet vetít ki.
Ez inkább a jópofa jelleg, nem értelmes és hasznos(sőt!)


Azt meg továbbra sem lehet emberszabásúnak tekinteni, aMi biciklis létére bicikliút ellenes. A fő érv, hogy az nem gyors.
A biciklit nem is azért kell használni, mert gyors. A bicikli lassabb a kocsinál és több esetben a bkv-nál is. Ha minden szabályt megszeg a derék biciklis, akkor lehet gyors, de melyik IQbajnok szerint van így értelme? Ha autós is megszeg olyan mértékban szabályokat, mint amit a nagymenő bringások, akkor megint a kocsi a gyorsabb.

Én, bringaúton még sosem éreztem "veszélyben" magamat. Autók közt már sokkal kellemetlenebb. Nekik is, nekem is.

johnplayer 2009.01.17. 13:52:04

@sanche: A rendőrségi helyszíni bírságok nagy része kerékpáros bírság, saját szememmel láttam, kb. 50% -a az. Bezony, büntetik a bicajost is, ami nem baj, ha vétkes. A gond az ott van, hogy a kerékpáros, gyalogos sérülékeny, az autós meg nem, és sok agyament autós nem veszi emberszámba a kerékpárost. Fordítva nehezebb, mert az IFA keményebb, mint a kerékpáros. :-)

Bölcs Lázadó · http://bolcslazado.blogspot.com 2009.01.17. 14:08:44

Ez nem süti ki az úttesten bóklászó hangyák érzékeny összetett szemét?

Ombudsmanyus 2009.01.17. 14:14:36

Pesten lakni se szeretnék, nemhogy biciklizni.
Sajnállak benneteket.

sHelf 2009.01.17. 14:31:49

@Bono: még nincs, mert csak koncepció. Egyébként az Altitude Inc. nevű innovációs cég berkein belül találták ki, a blogjukon írtak róla: dustbowl.wordpress.com/2009/01/09/ ;]

Burzsoá Punk 2009.01.17. 14:33:31

azonnal veszek egyet, kurvajo

avus · http://avus.blog.hu 2009.01.17. 14:52:05

@Bölcs Lázadó: Pedig qrva jó. Itt van mellette a Budai-hegység, egy köpésre a Pilis és a Visegrádi, vonattal könnyen elérhető a Börzsöny, a Gerecse és a Vértes, és ha mindez nem lenne elég, közel van a Cserhát és a Gödöllői-dombság is. Mondj még egy helyet ami ilyen jól körül van véve hegyekkel. Persze kinek mik a szempontjai :).

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2009.01.17. 15:25:55

Abszolút rokonszenvesnek tűnik, de minthogy lézerről van szó, amihöz nem értek, de olvastam ilyesmiről, nincs olyan veszélye, hogy az autós szemében komoly kárt okoz, ha valahogy bele talál világítani?

autosave 2009.01.17. 16:31:00

én meg vetítek elé egy kerékpárral behajtani tilos táblát! :D

értelmes embernek nem ilyen marhaságokon jár az esze, hanem prizmákon, normális lámpán meg láthatósági ruházaton!

autosave 2009.01.17. 16:33:52

tegnap ha elidultam volna a zöldnél gyalog, akkor valószínű elesik tahókám aki biciklivel hajtott át (mint utóbb megmértem kb 3 másodperces) piroson!

ui: igérem, változtatok. innen kezdve nincs bocsánat annak aki a gyalogosok között őrültködik!

CernaGeza 2009.01.17. 16:52:44

@A Nép - Te vagy!:

mivel a földre világít, az autósnak el kell ütni, hogy a szemébe világítson a lézer. Ezért biztonságos a bringásra nézve:)

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.01.17. 16:55:08

Dolgoztam laserekkel: a jelenlegi pointerek játékszerek (max. 1-2mW fényteljesítmény), ráadásul azonos teljesítmény esetén a vörös láthatósága jóval kisebb, mint pl. a zöldé. A másik probléma: minél jobban "szétterítjük" a fényét, annál kisebb lesz a fényerő. Ahhoz, hogy vonalat/ábrát is vetítsen plusz még látható is legyen (az utcai nátriumlámpák fénye és egyéb zavaró fények mellett is), leghalább két-három nagyságrenddel nagyobb fényteljesítményre lenne szükség, mint a pointereké.
Jelenleg ilyen hordozható eszköz nincs (szerencsére, különben az idióták azzal ökörködnének, hogy elvakítják az autósokat/repülőgéppilótákat), meg jóval többe is kerülne, mint egy átlagbringa... Szóval ötletnek aranyos, de semmi több.

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2009.01.17. 16:56:56

Olyat akarok, ami kanyarodást is tud világítani!

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.01.17. 16:58:41

Amit még kifelejtettem: az aszfalt se ideális vetítővászon :-)
Ilyen látószögből meg pláne nem.

keeroy · http://music.blog.hu 2009.01.17. 17:10:52

Nagyon ötletes, marha jó. Mondjuk aligha hiszem, hogy legális lehetne az ilyesmi, amikor a legkisebb neonfény is tilos az autóknál.
(nem mintha ez neon lenne, csak a fényeket illetően)

algi 2009.01.17. 18:49:49

Mindenki ezzel fog más szemébe lézerezni, kanyarban szétesik a kép, ha felborul a bringa vagy lefektetem valamiért, akkor mindenkinek a szemébe világít, arról nem is beszélve, hogy ettől még egy macskaszem is kötelező pluszban.

Pallos Levente · http://www.pallos.tk 2009.01.17. 18:55:47

Hehe, mármint hogy szerinted ilyet fog venni az, aki lámpát nem vesz a bringájára?
Komolyan, a tapasztalataim szerint a bringások 10% használ lámpát a járdán. Én meg próbáljam kivenni a sötétben az alakokat, és ugráljak el a 20-30 km/h-val szembejövő srác elől, mert ő szarik 2000 Ft-ot költeni lámpára, mi?

BiG_ 2009.01.17. 19:07:16

Azért el kéne olvasni a kép szövegét is, hogy mire gondoltak az ötlet kiagyalói, mi volt a cél?

Létezik lézeres szintező, amely több 10 méterre elvetíti a hajszálkeresztet. Itt max 2 méter kell. Megfelelő lézerdiódák vannak, csak a jó fényirányítást kell megoldani. Az más kérdés, hogy egy külön zselésakksi kéne a működtetéshez. Ugyanis több dióda kéne, nem beszélve némi optikáról.
Egy egyszerű tehetetlenségi elven működő helyzetérzékelő ("függőón kapcsolóval") biztosíthatná, hogy csak függőlegesen és ahhoz közeli helyzteben világítson a szerkezet, lefektetve a bringát nem.

Üdv!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.01.17. 19:13:53

Ez de állat! Nagyon kéne...

osborne 2009.01.17. 19:21:03

profi cucc bár a kép bal felső sarkában suhanó airtaxié sem túl rossz ;]

ImPaC 2009.01.17. 22:24:58

Szerintem mindenképpen figyelemreméltó eszköz :D
Biztosan felkelti az autósok figyelmét, ez pedig éppen elég arra, hogy kellő távolságot tartsanak. Ugyanis érzésem szerint ez a legnagyobb probléma a kerékpáros-előzéseknél.
Persze, ha rendszeresítik, megszokottá válhat, és akkor ez is éppen annyira lesz újdonság, mint manapság a ledes villogó :D
De addig szerencsére/sajnos sok km-t tekerhetünk még....

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2009.01.19. 09:45:40

@sanche: Kevesen vannak olyanok, akik konkrétan bicikliút-ellenesek. Olyanok már annál többen, akik a jelenlegi formában megvalósított bicikliutak helyett bringasávokat szeretnének (városon belül). Ez ugyanis az autósoknak és a bicikliseknek is jobb. Az autós könnyebben észreveszi a biciklist, aki nem a bokor mögül bukkan elő, a biciklis pedig gyorsabban jut el a céljához, és nem ütik el.

Egyébként igenis fontos a gyorsaság, és ezt pl. Nyugat-Európában figyelembe is veszik: a dugók miatt bizony gyorsabb biciklivel eljutni valahova, ezért minél kényelmesebbé kell azt tenni, hogy többen válasszák a biciklit. Pl. azzal, hogy az egyirányú utcákban szembe behajthassanak, mert autónak ott már nem lenne hely, de a biciklis így le tudja rövidíteni az útját.