Audiovizuális egyéb akadálymentesítés output indikátor - Ilyen ország pedig nincs LXXXIII.
2008. április 04. írta: TuRuL_2k2

Audiovizuális egyéb akadálymentesítés output indikátor - Ilyen ország pedig nincs LXXXIII.

 Mint tudjuk, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség szívén viseli, hogy az emberek ismerjék és szeressék az uniós pályázatokat - azért kerül a szappanoperába is pályázós szál, hogy mindenki lássa, mennyire jó élni az európai uniós lehetőségekkel, pénzekkel.

 Jásdi István borásszal teljesen egyetértünk abban, hogy a Nemzeti Fejlesztési Terv népszerűsítésének nem lehet jobb módja, mint az, hogy konkrét pályázati tapasztalatokat osztani meg a közvéleménnyel a 8000 milliárd forintról. Itt van Jásdiék pályázati sztorija, az Új Magyarország minden kellékével: sikeres, fiatal vállalkozó, nagy autóval és befolyásos szülőkkel; késve és nem egyértelmű szövegezéssel megjelenő pályázati kiírások; a szöveg egyértelműsítésére képtelen NFÜ-munkatársak és végül zseniális elutasító indoklás: „a pályázó nem vállalta az audiovizuális egyéb akadálymentesítés output indikátort”. Talán a pályázatmenedzser fiatalemberrel minden sokkal olajozottabban működött volna...

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr22410907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr.minorka 2008.04.04. 12:09:35

A valóság persze ennél ezerszer rosszabb. Ez csak a jéghegy csúcsa. Pólusváros, klaszterek (Miskolcon pl. űrkutatási klaszter, jaj), ezer agyrém. Mellé még tedd hozzá, hogy a koalíció szabadon garázdálkodhatott, mert az "ellenzék nem kormányoz".

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2008.04.04. 12:15:55

Errol beszelek, hogy vani itt penz, csak nem kellene annyit lopni.

Azert ez nem csak a jeghegy csucsa, a kopasz faszi a szoke cica sleppjevel mer a jeghegy alja, akik a zavarosban halasznak. Ilyenekbol lehet tobb tizezer az orszagban. Na, ezt a sleppet kellene kiseperni. Egyelore egy cuslag-ugyet sikerult kikerekiteni belole, ami nagyon keves.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.04.04. 12:16:23

Van valaki, aki csodálkozik?
A privatizációs pályázatok, közmunkák, állások betöltése...

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.04.04. 12:21:10

Turul, szolgálati közlemeny.
beteg az első link (Mint tudjuk)

hiba 2008.04.04. 12:30:46

A valóság sokkal szomorúbb. Az audizós tutinyerős pályázók fele ugyan csaló, de sajnos a másik fele tényleg tutinyerő. Ez viszont nem magyar jelenség, ez EU szinten is így megy. Olyan mint a maffia, küzdenek ellene, de kiirtani sosem lehet. A nagyobb gond az, ami ebben a cikkben a felszínen érintett lényeg, az output indikátor megjegyzéssel. A magyar pályázati rendszer tele van buta hibákkal, amik úgy születtek, hogy bürokraták iszonyúan meg akartak felelni az EU-nak és azt gondolták, hogy ezt úgy kell, hogy még bürokratábbak lesznek. A nagyobb baj az, hogy a pályázatokat készítő, menedzselő szervezetek évek óta sírnak, hogy változtassanak azokon a dolgokon amik nyilvánvaló hülyeségek, és az EU sem követelné meg tőlünk, de semmi változás. A Jásdi cikk indikátora pl visszatérő probléma, mert a szarul megcsinált adatlap kitöltő programban lehetetlen pontosan megadni, hogy milyen indikátorokat vállal a pályázó. Ennek ellenére kb 4 éve ugyanez az adatlap van.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.04.04. 12:32:19

denever:
A szolgálattevő megszerelte a linket. :)

vadnyul · http://kismaganszelsojobb.blogspot.com 2008.04.04. 12:33:52

ismét előbb írtam :)
Kis kereséssel találtam valami pályázati izét, amiben szerepelt ez az indikátor - hát azt is bunkósbottal kellene kizavarni a hivatalából aki kitalálta és azt a mocsadékot megírta, ami indikátorok listája néven ott szerepelt. Olyan nyalánkságokkal, mint főben mért turizmus, KSH / helyi adatgyűjtés forrással, és hasonlók. Mintha lehetetlen lenne kideríteni, hogy mondjuk egy borásznak milyen KSH kérdőíveket kötelező kitöltenie, esetleg az NFÜ saját kérdéseit ahhoz kapcsolni, hogy ne gebedjen bele a pályázó az adminisztrációb, stb. Meg a támogatás hatása a vállalkozás növekedésére típusú indikátorok, amikről előszeretettel képzelik azt az NFÜ-ben, hogy jelen esetben mondjuk a szőlőn teremnek, és a borász csak úgy összeszedi szüret idején.

Széna Tomi 2008.04.04. 12:40:03

És ezek pofáznak szabad versenyről...
Persze, tudom, ne legyek naiv. De azért akkor is olyan kétségbeejtő, hogy mennyivel jobban járnánk, ha ezt a rengeteg EU támogatást arra fordítanánk, hogy felnövekedjen egy olyan kis(inkább mikro)vállalkozói réteg, akik konkrétan termelnek valamit.
Hallottam egyszer a rádióban egy beszélgetést erről a témáról. Egy asztalos, bútorrestaurátor panaszkodott, hogy szeretett volna az EU mikrovállalkozásoknak szánt pályázatán részt venni. Több dolgon is el volt képedve:
1, a minimális megpályázható összeg is túl nagy volt neki (lásd Jásdi)
2, a "mikro" vállalkozás felső határa az EU szerint valami 20000 m2 alapterület, meg évi mittoménhányszázmilliós forgalom és sok alkalmazott volt. Magyar viszonylatban mondott valami nagy utód-bútorgyárat, ami nagyjából teljesíteni tudná ezt. Vagyis Mo-on az EU-s kategóriák nem a valós eloszlás szerint differenciálnak, olyanokat versenyeztetnek egymással, akiknek más súlycsoportba kellene kerülniük.
2, az EU folyamatos, évenkénti növekedést kötött ki. A fickó meg nem akart ennyire növekedni. Mert minek. Akart egy tisztességes műhelyt, amiben pár alkalmazottal tisztességes munkával normális hasznot ér el minden évben, és visszafizeti a visszafizetendő részt. Az EU-nak ez nem volt elég.

Annyira már nem lelkesedem az EU-ért...

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2008.04.04. 12:40:51

Nekem a kedvenc indikatorom a kovetkezo ketto:

* Adja meg, hogy a kovetkezo harom evben hany szabadalmat fog beadni.

* Adja meg, hogy a kovetkezo harom evben hany szabadalmat fogjak elfogadni.

Na most ha tudom, hogy egy szabadalmamat nem fogjak elfogadni, akkor minek adnam be???

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2008.04.04. 12:42:47

Ja, bocsi van megegy:

konferencia eloadasok (darab x impaktfaktor)

hulye burokratak nem tudjak, hogy mi az az impaktfaktor.

Tovabbiak:

Adja meg, hogy a kutatas hogyan jarul hozza a

* biztonsag novekedesehez,

* az eselyegyenloseg novekedesehez.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.04.04. 12:44:37

Nagyon okosan csinaljak.
Jasdi csak robotot venne azon a penzen es nem segitene a foglalkoztatast, leven csak egy penzehes vallalkozo.
Az allam jobb gazda ezen a teren.
tirpakbokretas-reloaded.blogspot.com/2008/03/burzsujnak-sohase-elg.html

dr.minorka 2008.04.04. 12:49:54

Széna Tomi!
Ez nem feltétlenül az Eu hibája! Nem kell mindent uniós ügyként kezelni. Mármint nem neked, hanem az államnak, vagyis alapvető hiba, hogy van az NFT és más semmi.

hiba 2008.04.04. 13:16:55

SzénaTomi: A magyar pályázati rendszer lassan működtethetetlen lesz, de ez nem feltétlenül az EU hibája. Évek óta etetik a hülyeségektől felháborodott magyar pályázókat, hogy nem tehetnek róla EU előírás. A fenéket. Mondok egy példát. Egy csomó gond van abból, hogy amikor beadsz egy pályázatot, mondjuk a borturizmus fejlesztésére, akkor kb 1,5 évvel a megvalósítás kezdete előtt pontosan meg kell mondanod, hogy mennyit fogsz költeni munkabérre, építésre, eszközre, marketingre stb. A költség sorok között átcsoportosítani a magyar rendszer szerint, maximum a kissebb költségsor 15%-át lehet, e fölött iszonyú bonyolult szerződésmódosítási procedúra szükséges. Aki azonban részt vett már nem magyar kiírású EU pályázatban, azt tudja, hogy azokban többnyire a TELJES költségvetés 20%-a szabadon átcsoportosítható, csak jelenteni kell a Hivatalnak. Ez logikus is, hiszen a cél a projekt megvalósítása, ahhoz pedig szükséges a költségvetési rugalmasság, pláne Magyarországon.
Nem hiszem el, hogy nem lehetett voln pl ezt kialkudni az NFÜ-nek.

Devil Inside 2008.04.04. 13:44:26

Valaki le tudná írni, mit jelent az "audiovizuális és egyéb akadálymentesítés output indikátor"?

Google 2008.04.04. 15:04:42

Gondolom, az ingyentévét, rádiót. Bömböljön mindenütt a Sztár, Rocky, Kuki.
Azt harsogják, Gyurcsánnyal az élen, tévedés ne essék, nincs ingyenebéd. Jó étvágyat, de mi a fészkesfenének van ingyentévé? A sok Mónika, Balázs miért moshatja a szennyest ingyen? Győzikéékért is fizetni kellene, a fogyásért, a valóság show-ért, mindenért. Nem is volt olyan rossz találmány az a rádió, tévé használatbantartási díj. Legalább piculában fájjon az a sok ramaty műsor! És ne az állam fizesse a köztelevízió zenészeit se, ha fals a zene, bánják csak ők!
(Elnézést, hogy itt fújtam ki magam. Jól esett. Tudom, a téma komolyabb, de azt is a sárga földig qrták el.)

Széna Tomi 2008.04.04. 16:06:05

hiba, dr. minorka:
Mindig is tudtam, hogy a magyar bürokrácia túllihegi ezeket a dologokat. Az igazat megvallva, ha ilyen gáz a helyzet, lehet hogy jobb az EU. Mi lenne, ha EZEK írnák ki a pályázatokat? :-)

baldvin 2008.04.04. 16:31:35

Figyeljétek a cikkhez a Google hirdetéseket!

----------------------

Pályázatok 2007-2013
Teljesk körű pályázati menedzsment rugalmasan, kedvező feltételekkel!

Választható, béren kívüli
juttatás. Magasabb nettó bér, alacsonyabb kötséggel

K&H pályázati tanácsadás
partnerei vagyunk európai uniós fejlesztési programjaiban!

Nyugdíj praktikák
Töltse nyugdíjas éveit színvonalasan, nyugalomban!

------------------

A pályázat maga a legnagyobb rákfenéje az Európai Uniónak. Egyszerűen a szocializmus DNS-ének egy kifejeződése.

Akár a legfelső szinten ha nézzük: a stílus, ahogy a rádióban szólnak róla, az a feltétlen öröm, a ragyogó csoda, a boldogságunk záloga! Az 50-es évek kommunista propagandája hangzott egészen ugyanígy.

Minden viselkedési forma, amitől beteg lett a társadalom a szocializmus alatt, minden struktúra, minden begyepesedés, összefonódás, minden pontosan ugyanúgy fejlődik.

Egyedül a Nagy Októberi hiányzik, de az egész ettől csak veszélyesebb, alattomosabb.

Rómának kellett vagy 300 év a bukáshoz, a szocializmusnak 70 elég volt... mennyi kell az EU-nak? Az irány jónak tűnik. Öröm az ürömben, hogy Amerika egy lépéssel előttünk.

Kenguru 2008.04.04. 16:37:28

Ebbol is latszik, hogy mennyivel hatekonyabb lenne a penzt nem osztogatni, hanem NEM ELVENNI a vallakozasoktol.

A posztkadarista burokraciara raepulo EU burokracia az orszag egyik legnagyobb versenykepssegcsokkento tenyezoje, velemenyem szerint.

Széna Tomi 2008.04.04. 16:45:51

Kenguru:
"Ebbol is latszik, hogy mennyivel hatekonyabb lenne a penzt nem osztogatni, hanem NEM ELVENNI a vallakozasoktol."
Lehet, hogy akkor tényleg verseny lenne? Szerintem ettől félnek, sőt, óvni akarnak bennünket. Nem vagyunk még elég érettek rá...

Kenguru 2008.04.04. 16:57:15

Nem vagyunk meg eleg szegenyek ahhoz hogy racionalisan viselkedjunk.

regnak 2008.04.04. 18:11:13

Azért Róma nem 300 évig hanyatlott, ráadásul bukása idejére kitermelte a feudalizmus társadalmi és gazdasági alapjait. Az EU sokáig fenn maradhat, de azért, mert ott termelő beruházások, működő vállalkozások is kapnak pénzt. Nálunk meg nem mindig igaz ez.
Aztán ott a bili kiborulásának vannak következményeiis. Nálunk lásd minisztereink viselt dolgait...
Szóval sok minden nem megy igazán, de a jelenlegi kormánynak hálásak lehetünk, mert sokat tett a demokrácia erősödéséért és a civil mozgalmak megerősödéséért, igaz ez pont szándékaik ellenére és ha a dolgukat tették volna nem így alakul a jelen.

dowNLoad 2008.04.04. 18:21:22

Rómának kellett vagy 300 év a bukáshoz, a szocializmusnak 70 elég volt... mennyi kell az EU-nak? Az irány jónak tűnik. Öröm az ürömben, hogy Amerika egy lépéssel előttünk.

EZ JÓ, csak sajnos nem vicces.
Ez az egész EU baromság, a pénzelosztó korrupt vízfejjel, tuti bukó lesz, ha egy kicsit szorul a hurok a globális rendszeren. (valami globális recesszióval riogatják az embereket) Vajon aki kicsit okosabb volt, az miért nem hajlandó belépni az EU-ba, esetleg az Euró jöhet jól, de csak azért, hogy NE TUDJÁK BEDÖNTENI a nemzeti valutákat Soros George szerű nemzetközi szélhámosok.

From Hungary, we have Mr.Kovac, a former communist apparatchik....
Would YOU by a used car from this comission?????
video.google.com/videoplay?docid=-6270446064124248
HAHAHAHAHAHA, alázd őket!!!!!!!
NEM szeretik (az angolok) a komcsi korrupt köcsögöket (KKK, haha) , de már OTT vannak az EU cafeteriában.

dowNLoad 2008.04.04. 18:53:12

Na akkor a gyengébbek kedvéért:
Mr Kovac = Kovács László,
a volt komcsi apparátcsik.
Aki a többi korrupt köcsöggel együtt rontja a levegőt az EU központi vízfejében.
(van aki már le volt sittelve korrupciós ügyekért, van másik volt komcsi apparátcsik is)
Innen is gartulálok, hogy egy ilyen fasza helyre felvettek bennünket. Az angol figura nem véletlenül pampog, lehet valami fogalma a klubokról, meg a felvételi követelményekről.
video.google.com/videoplay?docid=-6270446064124248

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2008.04.04. 20:11:15

Hu dowNLoad, ez brutal durva!!!
Honnen szedsz ilyen videokat? Nem tudja az ember, hogy sirjon-e vagy rohogjon.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.04.04. 20:31:45

Ki venne Kovács Lacától használt autót?

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.04.04. 21:05:44

OLAJOZOTTABBAN működött volna. A kulcsszó helyes...

Voltaképpen mi a megmeredt határőr-répa az az audiovizuális outputfaszság?

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.04.04. 21:09:37

Megnéztem vadnyulnál, de nem lettem okosabb. Minden szavát látom, egyiket se értem, Hofival szólván...

dr.minorka 2008.04.04. 21:31:56

A pályázat eredményeképpen létrejövő valaminek, olyannak kell, amelyik akadálymentes. Azaz a fogyatékos emberek is használhatják. ennek 2 része van: a.) fizikai b.) az említett audiovizuális és egyéb akadálymentesítés(Braille-írással készült tábla,+ emleget az anyag egy audio guide-t, vagyis rögzített hangos anyag).
Ez idáig rendben is lenne, nekem ebbe törik bele a bicskám:
Mutató neve:
"Támogatott turisztikai vonzerő vendégforgalmának növekedése (%)
Típusa:
eredmény
Mértékegység:

Mutató neve:
Audiovizuális és egyéb akadálymentesítés
Típusa:
output
Mértékegység:
db
Kérdésem: Mi a bánat különbség van az eredmény és az output között??? Józan ésszel ez a kettő ugyanaz a típus:)

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.04.04. 21:40:57

Na de mi a lóf... az audiovizuális akadálymentesítés? Elhúzni a függönyt, vazze???

dowNLoad 2008.04.04. 21:52:39

Hogy a halálf*szába lehet, hogy ITT kell a legtöbb hülye degenerált idióta szabályt betartani, az osztrák, német, francia csak röhögne (vagy sírna) he hasonló baromságokkal kellene foglalkoznia. ( pl. a mezőgazdasági, háztáji, kisgazdasági termékek, termeléssel kapcsolatban, tehát házi pálinka, húskészítmények, sajt, tejtermékek, és pl. kurvára nem kaptam számlát/nyugtát Bécsben a karácsonyi forraltboros kavalkádban. De sehol!!!)
ISTVÁN, a googlevideo hálaistennek nem cenzúráz, nem időkorlátos, tehát nem a You(Jew)TUBE szerű hulladék.

Iván 2008.04.05. 12:32:05

az audiovizuális akadálymentesítésről:
Pl. kiírod, hogy "férfi/nő WC", meg "Kijárat>" stb. de nem ám csak úgy, hanem szépen, hogy világítson és braille írással meg ilyesmi, csak az a baj, hogy utána jön a baszakodás, hogy a mi az elégséges akadálymentesítés, mert azt a jól képzett NFÜ-sök nem mondják ám meg. (van ugyan egy esélyegyenlőségi útmutató, de az alapján...)
Ha nem ilyen f... módon lenne megfogalmazva, ezt nagyjából bevállalná mindenki. Szerintem a három pincében 5-600.000 forintból meg lehetett volna oldani.
De mivel ezt minden józan életű ember úgy gondolja, hogy persze, minden ki lesz írva, ami meg nem, abban majd készséggel segítünk a látogatónak.
Én egyébként a szerencsétlen pályázatírókat sajnálom (nem az audis genyát, hanem a füredieket), mert nem minden megrendelő ilyen megértő és kiálló, mint Jásdi úr, egyszerűen elküldi a p...-ba a pályázatírót, hogy szar munkát végzett, pedig látható, hogy csak ennyi volt a "hiba".

Kenguru 2008.04.06. 17:35:37

Az EU az mi(is) vagyunk. Rajtunk mulik milyen lesz a szabalyrendszer.
Es a mi burokraciankon hogy mit es hogyan ker szamon belole.

Csak fontos lenne a szemlelatvaltas a burokracuia mukodtetoi reszerol, es ugye a Europa parlamentet se masodosztalyu kadertemetonek kene hasznalni.

dowNLoad 2008.04.07. 13:37:11

IGAZ, tőlünk kik is azok akik növelik a HÍRNEVÜNKET és JOBBÁ TESZIK AZ EU-t???
Mr. Kovac a volt apparátcsik,
vagy az idióta Lévai Katalin, aki szexregényt (pornóponyvát?) írt, ezért lett ismert, meg mert egy akkora beképzelt, semmihez sem értő hülyepicsát már régen láttunk,
vagy Kósáné, aki már 1952-óta PÁRTVONALON MOZOG, és közben egyre magasabbra (tornyozza a frizuráját) jutott?
A többi szánalmas fityma itt:
index.hu/politika/kulfold/eu/epvalasztas/mszp_ep?main2
süti beállítások módosítása