Négyes Metró - egy gyönyörű barátság kezdete II.
2008. január 24. írta: TuRuL_2k2

Négyes Metró - egy gyönyörű barátság kezdete II.

Az előző bejegyzésben összefoglaltuk az építési akciót megelőző napokat.

2008. január 17., csütörtök
 A Jelvénygyár rugalmasságának köszönhetően az utolsó pillanatra az újragyártott kitűzők is elkészülnek, a sisakok és kesztyűk már előző este és készen álltak. A szerkesztőség ablakából látjuk, ahogy gyülekeznek az emberek a Rákóczi téri építési terület bejáratánál. Nekiindulunk.


  Jönnek a beszámolók, az Indextől az MTV Szempontjáig.

S végül a ráadás:
2008. január 21., hétfő
 E-mailt kaptunk egy újságírótól, melyben többek közt a következőket írja:
„A 4metro barátaitól kaptam meg a címét. **** ***** vagyok, újságíró. Jelenleg a Szeged környéki Térségi Tükör című újságba dolgozok fel egy érdekes témát a metróépítéssel kapcsolatban. Kérném a véleményét, ha lehetne, mint az építés mellett elkötelezett civil szóvivő.
A 4-es építési költsége 511 milliárd forint. A vidéki embereket ez a szám azért is foglalkoztatja kiemelten, mert a vidékfejlesztésre fordított állami keretösszeg hozzávetölegesen a két és fél szerese, kb. 1300 milliárd forint.
Ön szerint a két fejlesztés fajsúlyosan hogyan mérhető össze? Kérdésem: a vidéken éllő mintegy kilenc (Bp és vonzáskötórzetének becsült népességét nem számítva) millió ember, ha csak számadataiban mérjük, nem érdemelne-e többet, és így érhető-e ha nem szimpatizálnak az építéssel a nem Pest megyeiek?
A baráti társaság mennyiben fővárosi kötödésű? Azt akarom ebből kihozni, hogy akkor is támogatnák-e a kezdeményezést, mint aktivisták, ha mondjuk a 43-as út mellett élnének, ahol Bulgária és Románia csatlakozása óta (ami előre látható volt... mondjuk már tíz éve) a halálos balesetek száma drasztikusan növekszik. Az út menti házak falai repedeznek, a zajszennyés jóval az EU-s norma fölöt van. Nem érdemelt volna-e prioritást az autópályaépítés ezen a szakaszon?
És gazdaságilag: hogyan győzné meg a vidéki embert a metróépítés őreá gyakorol pozitív hatásairól? Példa: a 4-es metró annyiban javítja a főváros közlekedését, hogy az kihat a város és így az ország GDP növekedésére is, ezért Józsi bácsi is jobban fog élni a Csongrád megyei Szatymazon...”

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr21309690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ardarich 2008.01.24. 11:59:54

Vidékiként (szegediként) aszondom, hogy ez azért tömény demagógia. Lélegeztetőgépbe is át lehetne számolni a metró árát, amúgy hetihetesesen,meg nyilván egy rakás elkerülőutat meg Tisza-hidat lehetne belőle építeni, meg a szatymazi Józsi bácsinak is nyilván vehetnénk belőle ötszázezer rotációs kapát. Plusz a szokásos részvéttávirat az elnöktől, meg az árváknak egy darab nyalóka, hogy Tájfellel éljek.
Nem vagyok beájulva Demszkytől, a metróépítés körüli tökölődéstől sem, de ez így értelmetlen. Ilyen alapon soha ne építsünk Budapesten semmiféle metrót, mert drága.

simonmondja... 2008.01.24. 12:05:26

Sőt.
Budapestre sincs szükség.
Mégiscsak többen vannak a vidékiek. Majd ők megmutatják, mire van szükség.
Gondolom, ingyengázra, például.

Bummer 2008.01.24. 12:22:39

Bocsbocs. Azért észnél legyünk már. 10-15 Duna-híd áráról beszélünk.
Meg arról, hogy Demszky elkölti az ország közlekedésfejlesztési pénzeinek felét ROSSZUL! (Nem rossz célt írtam.) És a vidékiek, akiknek emiatt rosszabb, nem tehetnek semmit. (Illetve de, igyekezhetnek leváltani a kormányt - látszik, ők meg is tennék.)

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.01.24. 12:33:30

Ardarich + Simonmondja,

ti egy valos kerdest feszegettek. derek. de a kerdesetekre nem a 4. metro a valasz.

igazabol tud valaki olyan kerdest mondani. amire a 4.metro jo valasz?

simonmondja... 2008.01.24. 12:33:46

Bummer.
Szerinted nyolcmillió vidékinek épített betonjárda nem vinné el az egész lóvét?

Jobb lenne a sárhelyzet, az igaz.

De, akkor, mivel többen vannak a falusiak, legjobb, ha a 8 millió falusival szavaztatjuk meg, hogy ne is legyen Budapest.

Szántsuk föl a helyét és vessük be sóval.

Akkor tuti, hogy nem fog többet metrózni.

Vannak ilyen országok.

Főleg Afrikában.

Éljen az egyéni érdek a földecskén!

Bummer 2008.01.24. 12:39:43

simonmondja, nem vagy te egy kicsit 1bites? Persze, hogy kell metró! De tutira ezen a nyomvonalon, tutira 500mrd Ft-ból? Egyáltalán: a vidékieknek kéne ide jönnie tüntetni, hogy takarítsák el a Demszkyt, mert ha már lemondanak többszáz milliárd forintról a főváros javára, akkor elvárnák, hogy a főváros ebből profitáljon a lehető legnagyobb mértékben, a lehető leghamarabb készüljön el stb. Budapestnek és a vidéknek össze kell fognia.

simonmondja... 2008.01.24. 12:43:29

Denever.

A felszini közlekedés nehézségeire.
A légszennyezés fokozódására.
A kánikula, havazás, vihar, eső miatt előálló városi közlekedési káoszokra.

Nagyobb tömegek mozgatására városon belül, a legkisebb költséggel és egészségi ártalommal a Metro a megoldás.

A dél-budai térségben nincs sem HÉV , sem semmi gyors tömegszállító eszköz.

Autók vannak, buszok és kis villamoskák.

Hozzá pedig hidacskák.

Szinte mindig dugóban.

A városon átjutás szűk egy-kétsávos utakon.

A Metrótól a tömeg nagyrészének gyors, autót nem igénylő elszállítását várom.

A falunak ehhez semmi köze.

Én sem szólok bele, hogy egy faluban csatornát építsenek, vagy inkább aszfaltozzanak.

Majd, ha minden beruházást meg lehet vétózni, nem csak a budapestit, akkor kérdezzük meg a falusit, hogy kell-e metro.

simonmondja... 2008.01.24. 13:02:41

Bummer.

A vidékiek ne pofázzanak bele a Demszky-kérdésbe.

Ilyen egyszerű.

A főváros sem pofázott bele a vidékiek simlis ügyeibe.
Vagy jól nézne ki, ha 2 millió fővárosi ott ugrálna, hogy minek egy falunak golfpálya, vagy sprortcsarnok, mikor még a sportot sem ismerik?

A nyomvonal meg ne ott legyen, mert máshol.

Mint a Nemzeti Színház is.
Azzal is nagyon gond volt, hogy ott és annyiból épült, ahol szükség volt rá, és amennyit összeszedtek rá.

Sokkal jobb helyen kellett építeni.
A Viki haverjának a telkén.

És nem a mások szerződéseivel.
Új, tutihaver szerződésekkel.

Így aztán nagyon nem gázosra sikerült.

Ha ezt a metródöglesztő trükköt még egyszer beveszitek,
lesz jó sok nagy semmink a pusztákon.

Ahol épp a metródöglesztőknek van telke.


Persze, a korrupciót irtani kell. De ez nem nyomvonal és nem traktorostüntetés kérdése.

Szimpla ellenőrzés.

Bummer 2008.01.24. 13:08:52

simonmondja, a helyzet az, hogy a vidék és főváros összefogása nélkül nem nagyon megy a dolog előre. Gondolja abba bele, hogy Demszky nagy ívben leszarja a Budapestre ingázó mintegy sokszázezer ember érdekeit. Sőt, inkább szembe megy velük.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.01.24. 13:10:36

Simonmondja,

te melyik 4.metrorol beszelsz?
hogy nem errol, amit itt furogatnak, az tuti.
mert ez itt, jelenlegi formajaban, meg elmeletben sem teljesiti az altalad szamonkert -egyebkent jogos- kovetelmenyeket.

politicus · http://reakcio.blog.hu 2008.01.24. 13:14:38

Simonmondja!

Te vagy az a simonmondja, aki szerint most is női elnöke van az ORTT-nek, aki egyébként még fideszes is???

Ja: metróra szükség van. Pont. Akár négyes metróra is. Pont. De nem 511 milliárd Forintért, ami egyébként korábban 195 mrd-ba került volna...

Aki elfogadja, hogy a metró ennyibe kerül, azzal nagyon nincs mit kezdeni.

simonmondja... 2008.01.24. 13:17:19

Bummer.
Leginkább az ingázóknak készül, és a dél-budaiaknak, mivel itt annyi ember él, mint Debrecenben összesen, és erre jön még rá az átmenőforgalom.
Szinte mindenki átjár Pestre, mert minden ott van.
Átmegy rajtunk még a kelet-nyugati forgalom egy része is - valamikor az egész itt ment át.

A térség egyre csak építkezik. A kerület is, de az aglomeráció is.
Aki átutazik itt, az is mind szív, meg az is, aki nem megy sehova, a levegő miatt.

A Metrón van mit fejleszteni, de szétbaszni a Viki kedvéért - baromság.

simonmondja... 2008.01.24. 13:19:14

Politicus.

Birom a gyüjtőket.
Ha relikviákat gyüjtesz tőlem, küldhetek egy hajtincset is.

simonmondja... 2008.01.24. 13:21:42

Politicus.

Egyébként most sem tudnám megmondani, hogy ki a fasz az ORTT elnöke, és még mindig a pirosruhás Annamária van előttem.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.01.24. 13:26:56

Simon, pliiiz.

az etele ternel vegetero M4 ohne P+R parkolo kinek segit delbudan?
legyel mar esznel egy kicsit.

simonmondja... 2008.01.24. 13:31:19

Denever.
Csak a XI.kerületben él annyi ember, mint Debrecenben.
Ezek most mind 7-es busszal mennek át Pestre.

A Metró pedig a Kelenföldi pályaudvarnál kezdődik.
A távolsági buszmegálló is ott van.

Kis helyismeret , plííz !

simonmondja... 2008.01.24. 13:33:35

Ja, ha nem jártál volna még Budán,

a XI.kerületen megy át a Metró, több megállóval.

A pesti részt majd máskor.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.01.24. 13:36:50

"Kis helyismeret , plííz ! ":
azok csak a buszosok, jóember.
tudod, a parkoló az ótósoknak épült.. volna.
Emiatt értelmetlen az egész - 1. pontban.
Ezt magyarázd ki/meg. (nem kell, persze)

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.01.24. 13:39:06

Simonmondja.
meg ott megy a 4,6,47,49,18,56 villamos is
meg a fekete piros gyorspiros 7eses buszcsalad.

simonmondja... 2008.01.24. 13:44:36

Szamárfül.

Én nem vagyok az a tipus, aki hisz ebben a P+R parkoló dologban.
Egy metróvonalat nem hiszem, hogy az autós közlekedők fognak megtölteni.
A kis és középkeresetű százezrek szoktak metróval utazni, főleg, ha a buszt akkor elfelejthetik.
Az, hogy az autósok feljönnek a városba, és leteszik a járgányt valahol, az nem rossz dolog, de nem is lényeg.
Ha megindul a közlekedés, akkor is utánaépíthető.
Ha kell még.
Mert, ha a tömeg lemegy a föld alá, az autósok is fel fognak lélegezni.

simonmondja... 2008.01.24. 13:48:04

Denever.
Na látod.
Ügyes vagy.
Nem kell minden faszságot kézből enni.
Utána is lehet nézni.

Igen, ezeken csörömpöl és pöfög mostanság a fél város forgalma. Kegyetlen tömegben.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.01.24. 13:59:12

Simonmondja
a felszini tomegkozlekedest nem lehet - hatekonyan, olcson - kivaltani metroval. kell a hetesbusz meg kell a sok villamos. a metro melle is.
ettol en addikt autos nem fogok fellelegezni.
ez egy ongerjeszto folyamat.

szar a tomegkozl.
emberek autoznak sokat.
feszt bedugul a szar varos.
meg szarabb lesz a tomegkozl.
goto 10

a P+R-nek van jelentosege. sok. akkor talan tenyleg fogynanak a "megelhetesi autosok"

egyebkent ha megnezed, kinn segit elvileg a 4es metro sokat, akkor
beugrik a 7es buszcsalad. erre egy ujpalotai ismerosom azt mondta.
most 40 percet buszozik a moriczzsigara a bosnyakrol. naponta.
a fovaros ezt most 32 percre csokkenti 510 mrd forintbol. bravo!

nem kell irni, tudom, demagog vagyok.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.01.24. 14:01:55

egyebkent ha utaspercekben szamolunk, komoly evekig csak az epites soran tapasztalhato kozlekedeslassulast fogja csak "kitermelni" a metro.

a villamosokat es buszokat en ELLENPELDANAK irtam. a 18 es 56 kivetelevel mind atmegy pestre. mikeppen a negyesmetro is at fog. egyszer.

Bummer 2008.01.24. 14:11:01

A 7-es busz katasztrófa. Azon a vonalon kell metró. Nem kérdés. Nem is volt ezzel soha senkinek baja. Csak a simonmondjához hasonló f@sságokat mondta demszki is, hogy ugyan benne van a fidesz programjában a négyes metró, de az csak hazugság, mert ők igazából budapest ellenségei.

simonmondja... 2008.01.24. 14:12:22

Denever.

Nem baj, ha a közlekedés gyorsítása öngerjesző folyamat.
Mozogjon az a város.
A falusiak se fogadnák el azt az érvet, hogy azért kell nekik kötőig dagasztani a sárban, és azért ne legyen a falujukon át aszfaltút, mert akkor autót vesznek, és még több aszfaltutat kell nekik építeni.

Nem ártana, ha a közlekedés gyorsítása CÉL lenne, és nem elkerülendő csúnyaság.

simonmondja... 2008.01.24. 14:14:59

Bummer.

Nem kellett azt mondani a budapestieknek.

Ki figyel itt bármilyen mondásra?

Orbán lefújta a metrót. Pereskedett is ellene.
Nem titok.
Csak nem csinál szart a szájából, hogy ő metróbarát.

Bummer 2008.01.24. 14:16:39

simonmondja, nem A metrót fújta le, hanem a EZT a demszkibarátaizsebétjólmegtömjük metrót. nagy különbség, csak kéne hozzá agy. ami neked már nincs.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.01.24. 14:17:48

simonmondja...:
Nagy szívesség lenne részedről leállni a falusizással? "a 8 millió falusi" - OMG...

511 milliard 2008.01.24. 14:19:18

Simonmondja:

ehhez mit szolsz?

Madrid három év alatt, 96 milliárd forintból megépítene egy, a budapesti 4-es metróhoz hasonló metrót, válaszolta az Inforádió kérdésére Madrid tartomány közlekedési és infrastrukturális tanácsadó testülete. A magyar fővárosban több mint tíz éve készül a metró és már 511 milliárdnál tart az ára.

forras:
index.hu/politika/belfold/budapest/0122mdrdmtr/

511 milliardert *ezt a metrot* epiteni bun: Demszkyeknek normalis orszagban ulniuk kene hutlen kezelesert. Ami a 4-es metro epitgetese korul folyik a gigantikus meretu lopas.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.01.24. 14:20:18

Bummer,

a 7es busz katasztrofa.
azon a vonalon kell villamos.
nahat, volt is regen, de valamelyik ujvagasu kozlekedesmernokbe oltott politikus felszedette/lekapcsoltatta.

a metro nem helyettesiti a buszt. sot, a felszini kozlekedest sem.

egyebkent a 7es a keletitol a hidig egyutt fut a metroval.
nem feltetlenul veg-veg megoldasok kellenenek, hanem jol mukodo csatlakozasok, rovid atszallasi idovel, tarthato menetreddel.

most 510 milliardbol epitunk egy fold ala rejtett varosnezo metrot, ami minden fanal megall.

nem latom a koncepciot, aminek a resze a 4es metro. mi lesz utana? hogyan reformalodik meg a tomegkozlekedes? nem az m4 a bolcsek kove, az biztos. 1000 masik sulyos problema van meg emellett.

simonmondja... 2008.01.24. 14:20:36

Nemtom, mi az az OMG, de igazad van.
Csak már úgy unom a vidék szót.
Sokminden hasonlóról már nehéz munkával leszoktattam magam.

simonmondja... 2008.01.24. 14:24:16

511 milliárd.

Ezt a Vastagbőr blogon Mallorca topicon már kitárgyalták.
Ha akarod, linkelek pár adatbányászt a témában, de nem biztos, hogy van erre most időm.

511 milliard 2008.01.24. 14:31:28

simonmondja:
"Ha akarod, linkelek pár adatbányászt a témában, de nem biztos, hogy van erre most időm."

nem akarom, en csak a velemenyedre voltam kivancsi. nem erdekel masik blog, "erre most nincs idom" ;)

velemenyem fenntartom: 511 milliardert ezt "a foldala rejtett varosnezo metrot" (kosz denever) megepiteni koztorvenyes bun. ez a szar minden csak nem tomegkozlekedes. metro kell, de nem ez. sajnos a 4-esre elvert kozmikus osszegek utan semmi esely arra hogy vha normalis elovarosi (metroval kombinalt) kozlekedesi rendszere legyen tagabb Budapestnek. Ez a vacak belvarosi kirakatmetro semmire se jo.

simonmondja... 2008.01.24. 14:32:57

Bummer 14:16-ra válaszolt is 511 milliárd - fórumtárs.
Három év alatt megépíthette volna Orbán, és most nem sírna a szánk.

De nem tette.

oblomov 2008.01.24. 14:35:09

"A vidékiek ne pofázzanak bele a Demszky-kérdésbe."

Demszky nemcsak a tiétek! Ha nálatok végzett, jöjjön vidékre metrót építeni, aszfaltút helyett. A pipikéknek meg maradjon a sár, szeretnek ott kapirgálni.

Marianna · http://egerentyu 2008.01.24. 14:35:36

Hat azaz hat eve nem Orban van kormanyon. Ahhoz kepest a 4-es metro meglehetosen alldogall hogy Orban nem tudja akadalyozni az epitest. Bizonyara szukseg van metrora, videki leven nem szolhatok bele mire van szuksege Budapestnek, de adot fizethetek, hogy legyen metro micsoda megtiszteltetes. Foleg hogy megletuk ota nem hasznaltam egyiket sem soha. Persze a pestiek sem mennek videkre aszfaltot koptatni es kozlekedni az is biztos, mindenki maradjon a helyen milyen jo otlet, esetleg valamifele korlatot is kellene Budapest kore vonni, nehogy a parasztok gyalogosan vagy autoval megkozelitsek, traktorral mar ugysem nem lehet.
A fama azt mondta, hogy anno az oroszok karmegterites cimen megepitettek volna a hianyzo metrot csak Demszky nem egyezett bele. Persze ez mar regi historia, ki emlekszik ra?

simonmondja... 2008.01.24. 14:40:54

511 milliárd.
Az adatokra csak adatokkal lehet választ adni.
Az európai metróépítések közül a hasonló paraméterű, folyam alatt átküldött metrók ennyibe kerülnek.
Az, hogy ott is vannak korrupciós költségek, az valószinű.
De nem kevesebb az ára máshol.
Hogy mennyi idő alatt?
A madridit is az első kósza gondolattól számolod?
Vagy az első kapavágástól?
Mert nem mindegy.
Az meg, hogy volt néhány pereskedő év közbe, hát pech.
Nem kéne mindent ellenezni, ami nem jobbos ötlet.

Példul Orbán nagy projektjét, a milleneumi zászlóosztást senki nem ellenezte.

Milyen szépen végig is tudta csinálni.
Azóta is van mit lobogtatni.

Hát, ha a metró elkészül, lesz min utazni.
Tessék minden projektet pozitívan szemlélni.

Bummer 2008.01.24. 14:42:00

Nekem ez a kedvenc honlapom most:
www.demszky.hu/dokumentumok/negyesmetro.html

Kíváncsi vagyok, meddig igérik még jövő decemberre.

Gabe 2008.01.24. 14:43:55

Simon, másszá mán ki a zorbán valagából, nehogy már ennyire hatalmas formátumú politikus legyen, hogy csak vele lehessen érvelni!

simonmondja... 2008.01.24. 14:44:55

Marianna.
Szerintem Antall nem egyezett bele az orosz építésbe.
A vidékiek adójából él Budapest?

simonmondja... 2008.01.24. 14:47:54

Gabe.
Felmerült a neve valahogy.
Hogy milyen faszául metrópárti.
Csak kételkedésemnek adtam hangot.

511 milliard 2008.01.24. 14:57:46

simonmondja:

"Nem kéne mindent ellenezni, ami nem jobbos ötlet."

hagy mar el ezt a "jobb/bal alapjan iteljuk meg a dolgokat" szarsagot! ez engem ketezer km-re pesttol abszolut nem erdekel.

"Az európai metróépítések közül a hasonló paraméterű, folyam alatt átküldött metrók ennyibe kerülnek."

hal istennek hogy nem duna alatti eszak-deli metrot terveztek :)

a madridiak a jelenlegi negyes metrora adtak ajanlatot: 90 milliard es negy ev. en vhogy nekik jobban hiszek, hisz megiscsak epitettek mar nehany km metrot annyiert amennyiert terveztek s raadasul hataridore!

511 milliard (es boritekolom hogy a vegosszeg siman lesz 550 is!) ezert a 4-es metroert politikai oldaltol fuggetlenul BUN!

az is bun hogy *nincs* teljes koltsegvetese, diffuz az egesz, arra a kerdesre hogy mennyibe kerul majd mindig ilyen valasz jon: attol fugg hogy, bla,bla,bla

ez se madridban, se errefe nem szokas, projekteknek pontos leirasa es koltsegvetese van.

szejler 2008.01.24. 15:06:15

simonmondja

Miért szemléljek egy állami tervet pozitívan, amikor tudom milyen tételben lopnak?

Ez egy naív, önpusztító és teljesen felelőtlen hozzáállás, és udvariasságból az ostobát még ki is hagytam a minősítések közül. Az én pénzemet költik, jogom sőt kötelességem számonkérni.

A madridi, mallorcai metróépítésből nem az a következtetés, hogy akkor tizedéből meg lehet csinálni, de rohadtul egészséges a gyanú, hogy azért itt valaki jól járt. Magasabb munkabérek mellett tudtak töredék pénzből tömegközlekedést csinálni?

Azt hogy a 4-es metro máshol is ennyibe került volna, légyszíves adatokkal támogasd.

Mellékesen:
- a 2-es metro és a vasút összekötésével cirka 30 milliárdból lehetett volna a 4-es metro utazóközönség 36-38%-át szállítani.
- 2013-ig felélik a teljes budapestre jutó eu-s közlekedésfejlesztési támogatást.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.01.24. 15:16:38

"a 2-es metro és a vasút összekötésével cirka 30 milliárdból lehetett volna a 4-es metro utazóközönség 36-38%-át szállítani."

raadasul a csomori/godolloi hev is rakapcsolodhatott volna a giga-atlora.

Marianna · http://egerentyu 2008.01.24. 15:41:35

simonmondja
Nem, nem a videkiek adojabol el Budapest, ugy gondolom mindenki - fovaros es videk - azoknak az adojabol el akik fizetnek egyaltalan manapsag adot..Az nem tetszik kulonben, hogy ennyire kulonbalasztva targyaljak a fovaros es a videk ugyeit, mintha nem is egy orszagban elnenk. Ha Antall mondta vissza az orosz segitseget akkor elnezest ezugyben Demszkytol. Antall szerepet kicsit lehet, hogy ujra kellene ertekelni, persze ettol Demszky es a mostani helyzet - vele egyutt a negyes metro kerdese is - nem lesz jobb. Nem a metroval van baj kulonben, hanem a korulotte folyo bizonyithatatlan am meglevo korrupcios ugyekkel, a tizmilliokkal ugrasszeruen novekedo raforditasokkal es azzal a ketsegbeejto ugyetlenseggel amivel ezt a dolgot intezik.

simonmondja... 2008.01.24. 15:46:33

511 milliárd.
Kétezer kilóméterre laksz innen? És onnan adózol ide?
A Duna alatt azért kell átmenni, mert ott van.
Ha Piripócs és Bivalybürgözd között építjük, akkor nincs ott, viszont csak néhány kósza őstermelő közlekedik arra, az is traktoron.
Tehát nem igazán arra kell építeni, amerre a legkisebb galibával jár, hanem , ahol tömeg jár.
Denever.
Ezt nem is értem.
Gödöllő az Pesttől is keletre van.
Ez itt a város délnyugati negyede, amelyiknek nincs még HÉV-je sem.
Hogy jön ide Gödöllő?

Bummer 2008.01.24. 15:51:17

simonmondja, a város délnyugati negyedén van egy vonat. Meglehetősen gyors, ha jól emlékszem Déli pu.-Kelenföldi pu. 5 perc, vagy ilyesmi.

simonmondja... 2008.01.24. 15:55:56

Marianna.
Az ügyek az gond.
De sosem volt ennél értelmesebb projekt ebben a húsz évben.
És vizsgálni a szerződéseket kell, meg az ellenzők érdekeltségeit.
Mert az is lehet, hogy nekik van egy fasza másik megoldásuk, ami többe lesz.
Volt már erre példa.
És a balatoni viadukt is egy kis makacs ellenzés és némi áttervezés után került olyan sokba,
hogy az már mindennek a teteje.
Szóval nem kell mindent úgy nézni, hogy, aki ellenzi, az csak spórolni fog.
Erre említettem a Nemzeti Színházat, de fenyítve lettem orbánozásért.
Pedig szerintem jó példa.

oblomov 2008.01.24. 16:06:55

"A Dél-Buda és Rákospalota között közlekedő metró megépítéséről egy 1972-es közlekedésfejlesztési terv szólt először. A Minisztertanács elé 1976-ban került az addigra véglegesített vonalvezetés, és Lázár György kormánya döntött: a beruházást 1978-ban meg kell kezdeni, az ötödik ötéves tervben a metróvonal építésére 1,1 milliárd forint felhasználását engedélyezte. Az alagútfúrás nem kezdődött el, helyette szinte évenként született döntés arról, hogy majd a következő évben döntés születik.
A Grósz-kormány alatt merült fel először, hogy a szovjetek építsék meg a dél-budai metrót tartozásuk fejében. A rendszerváltozás idején már több külföldi érdekeltségű cég - Siemens, AWG, Skanska, Intermetro, Matra Transport - is jelentkezett, hogy részt vennének a metróépítésében és hajlandók lennének azt finanszírozni. Végül az Antall-kormány írt ki eredménytelennek bizonyult nemzetközi tendert, amelyre négy ajánlat érkezett. A Dél-Buda-Rákospalota metróvonal történetében közvetlenül az 1998-as választások előtt állt be fordulat. Medgyessy Péter, a Horn-kormány akkori pénzügyminisztere és Demszky Gábor polgári jogi szerződést írt alá az első, Etele tér-Baross tér közötti szakasz hatvan-negyven százalékos arányban történő finanszírozásáról. Nem sokkal később a Horn-kormány megbukott, majd a Fidesz vezette kabinet még ugyanannak az évnek a novemberében bejelentette, hogy nem kíván részt venni a metróépítésben.

Megindul a munka

Ezzel kezdetét vette a nagy metróper a főváros és az állam között, amelyben 2001-ben hozott jogerős ítéletet a Legfelsőbb Bíróság: a Medgyessy-Demszky-szerződés nem pénzfizetésre, hanem törvényjavaslat-előkészítésre vonatkozott, ezzel elutasította a Fővárosi Önkormányzat keresetét. A 2002-es kormányváltást követően ismét reménykedhetett Demszky Gábor a beruházás minél gyorsabb elkezdésében, ám az önkormányzati választást követően fővárosi koalíciós ellentétek bontakoztak ki a fővárosi szocialisták és szabad demokraták között. A vitát Medgyessy Péter zárta le a parlamenti országértékelő beszédével: "Az Európa Terv részeként még a tavaszi ülésszakon benyújtjuk a 4-es metró megépítéséről szóló törvényjavaslatot és az év második felében megindul a munka."/"

www.fabinet.hu/modules.php?name=News&file=print&sid=240

simonmondja... 2008.01.24. 16:13:12

Bummer.
Tök jó.
Én Érdre mentem vele egy párszor.
negyven perc a vonatig,
félóránként indul,
45 perc alatt bent is van Érden.
Onnan busz fél óra.

Tőlem légvonalban 15 kilométer,
Kocsival, biciklivel 21.
Kocsival 20 perc.
Biciklivel másfél óra.

Marianna · http://egerentyu 2008.01.24. 16:18:41

simonmondja
Hat ez az, hogy vizsgalni lenne jo, es az ilyen nagy hordereju ugyeket partfuggetlen szakemberekkel kellene megterveztetni es kiviteleztetni. Szakertokkel kell targyalni es nem egymassal veszekedo, gyulolkodo es csakazertis egymasnak betarto partokkal.
Orban es Demszky annakidejen viszonylagosan egyetertve kozos csonakban evickeltek. Ahhoz hogy ennyire elmergesedjen kozottuk a helyzet mindkettonek hibaznia kellett. Orban sokat hibazott (a Nemzeti Szinhazzal feltetlenul peldaul) es eleg rossz tanacsadokkal veszi korul magat, tobb nyilatkozata es neha valoban demagog megnyilvanulasai sem tetszenek, de a negy eve alatt olyan katasztrofalis hibak nem tortentek mint most mar evek ota. Statisztikai adatok bizonyitjak, hogy az o kormanyzasuk volt idaig a legmegelelobb. Nem ideologiarol beszelek. Nem vagyok elfogult, megprobalom jozanul nezni azt a hulye es lehetetlen helyzetet ami kialakult, nem esek ketsegbe ha evekig szocialista-liberalis kormany van hatalmon, de akkor az legyen olyan aki ert ahhoz amit csinal, legyen annyi becsulet es jozan ertekitelet bennuk, hogy kepesek legyen felmerni a helyzetet, es ha kell, levonva a konzekvenciakat mondjanak le.
Budapestre is raferne mar egy masik fopolgarmester, tokmindegy milyen szinekben indulo, csak vegre tudjon egy vilagvarost megfeleloen iranyitani.Budapest nagyon lerobbant varos lett, eppen mert ritkan jarok oda latom talan jobban, mint akik ott elnek.

Bummer 2008.01.24. 16:19:15

simonmondja.
rohadtul idege-
sítő, hogy mindent
külön sorba írsz,
mintha legalábbis
valami emelkedett hangú
költemény lenne
a bibliából.

másrészt nem tudom, miről beszélsz.
20 km-t 40 perc alatt tesz meg.
akár bármelyik hév.
vagy metró.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.01.24. 16:24:05

Simon,

m2 kihosszabbitodik kelenfoldi pu-ig a vasuti sineken.
godolloi hev es m2 osszekotodik az ors vezer teren.

ergé 2008.01.24. 16:27:04

Bummer,
művelődj,
ez
szabadvers

:
-
)

simonmondja... 2008.01.24. 16:33:40

Marianna.
Nem nézünk ki olyan jól, mint a falvak, az biztos.
Ha kiteszem a lábam a városból, csupa csinos új házat látok.
De ez a város eltart jópár millió embert.
A vidék is itt taníttatja a gyerekeit,
és itt gyógyíttatja a problémás betegeit.
Ide hordja föl az áruját eladni,
és itt vásárol, ha akar.

A politikusok azért büntetnek minket, mert ők nem itt születtek és nem itt nőttek föl.
Minden párt vidéktöbbséggel számol.
Úgy gondolják, jól megtapsolják őket, ha rúgnak egyet a Városba.

Kicsinyes dolog.

Minden ország rangját a fővárosa adja.
Inkább segíteni kéne a kibontakozásban.
Nem lenne ez hátrány a vidékieknek sem.
Sőt.

simonmondja... 2008.01.24. 16:36:47

Denever.

Az egy vasúti töltés.

Itt nem mocsár van, hanem 8 emelet magasságig sűrűn emberek élnek.

Körülvonatozhatuk rajtuk a susuvonattal, de
jobb, ha azzal számolsz, hogy összedől a rozsdától.

simonmondja... 2008.01.24. 16:39:55

Bummer.
40 perc, csak innen egy pályaudvar.
Ahonnan elkezdhetek vonatozni.

simonmondja... 2008.01.24. 16:42:08

Bocs a sorváltásért.
Beszédtempóban írok, és ilyenkor ez a tempóm.
Van, hogy elhagyom.

sanya18 2008.01.24. 16:42:42

Simonmondja:

nemtom honnan veszed hogy folyó alatti metróalagút többe kerül mint a nem folyók alatt átküldött. igazából kb semmi köze hozzá. 511 mrd pedig akkor is sok ha demszky nyalókát dug a seggébe és azt kiabálja hogy ő a gyors 7-es.

simonmondja... 2008.01.24. 16:47:21

Sanya18.
Szerintem számít. Például nem lehet olcsó kéregvasúttal megúszni.
Mert úsznánk.

sanya18 2008.01.24. 16:50:31

jó a kéregvasutat huzd ki, az természetesen nem lehet. de ha már mélyvezetés és fúrás, akkor tökmind1 hogy 30 méter agyag vagy a duna van az alagút felett...

sanya18 2008.01.24. 16:52:21

amugy azt is meg lehet ám oldani hogy csak a duna alatt megy mélyvezetésűként, utána meg pl a Bartók béla út alatt simán mehet kéregben is...

simonmondja... 2008.01.24. 16:54:25

Sanya18.
Azt nem tudom, de, hogy ezeket a kéregvasutas számításokat már sokszor tolták a képembe, az biztos.
Egyébként hőforrás meg kavicságy is lehet gond.
Minden tele van itt vízzel.

sanya18 2008.01.24. 16:57:12

nos annyit elárulhatok, hogy pont ugyanannyira zavar a viz a felszin közelében mint 30 méter mélyen. a kavicságy meg a legjobb ami történhet, kb abba a legjobb építkezni :) a hőforrás lehet éppen a gond, de a németek is meg tudják ezeket oldani, pl áramló talajvizet szívattyúzzák az alagut egyik oldaláról a másikra mert a zöldek verték az asztelt érte.

simonmondja... 2008.01.24. 16:57:24

Sanya18.
A Bartók B. alatt azért nem jó a kéreg, mert magasházakkal van az egész környék beépítve.
Alatta meg a csatornák, vezetékek, egyebek.
Kérget ott lehet törni, ahol szűzföld van.
Például kint Kelenföldön túl.

511 milliard 2008.01.24. 16:59:02

simonmondja:

"511 milliárd. Kétezer kilóméterre laksz innen? És onnan adózol ide?"

Pontosan. ideiglenes kulfoldi vendegmunkas vagyok. es epp ezert idegesit az hogy mig az adom egy reszet amit ide (ketezer km-re pesttol) fizetek nyomon tudom kovetni mig a pesti agglomeracioba kuldott nem keves osszeg felszivodik szarsagokra mint 4-es metro, volgyhid, latens partfinanszirozas, ...

"A Duna alatt azért kell átmenni, mert ott van."

??? ezzel mit akartal mondani? mint kiolvashattad eddigi szovegeimbol pest kornyeki vagyok.

"Tehát nem igazán arra kell építeni, amerre a legkisebb galibával jár, hanem , ahol tömeg jár."

minden ertelmes europai varosban metrot arra epitenek hogy az agglomericobol, kulvarosbol behozzak az embereket. na a 4-es metro pont ezt nem teszi majd meg.

vilagvaros buszke polgarakent nezz mar korul, utazgass egy kicsit es latni fogod hogy ahol mukodnek a dolgok ott mindenhol ugy oldjak meg tomegkozlekedest hogy elovarosi vonatokat kotnek rovid belvarosi foldalatti szakaszokhoz. metrot csak az alagutfuras kedveert hogy osszekossenek ket viszonylag belvarosi pontot nem epitenek manapsag (Pesten is csak probalgatjak :)

miert van az hogy az olyan pesti agressziv vilagpolgarok mint te keptelenek a vilagvarosukon kivulre tekinteni?

zarasul: imadom budapestet, ettol fuggetlenul nagy szarnak tartom ami ott zajlik. mindezt europa szamos fovarosaban lehuzott evvel a tarsolyomban irom, ugy hogy nehany ev mulva azon fogok szivni hogy jussak be majd a belvarosba az aglomeraciobol.

ja meg egy: "Minden ország rangját a fővárosa adja."

nem igaz! egy (fo)-varost ki lehet hatalmas aldozatok aran pucolni, en nem esek hasra fovarosoktol, az igazi rangjat egy orszagnak az olyan videk adja amibe szervesen illeszkedik egy vagy tobb nagyobb varos. felejtsd mar el ezt a fovarosi felsobbrenduseget.

simonmondja... 2008.01.24. 17:00:15

Sanya18.
Úgy érted, hogy a vízzel teli kavicságy jobb, mint a száraz talaj - példul mint Párizs?

sanya18 2008.01.24. 17:01:23

Simonmondja: ez igy ebben a formában nem igaz. ezek közül egyik sem zavaró tényező kéregben épített metrónál. mindegyikre létezik megoldás. És ha barcelonában pl nem okozott gondot ugyanez, nálunk miért kéne? Láttál már olyat, amikor 2 régi épület közé házat építenek, mélygarázzsal? ott sem dölnek össze a szomszéd házak (résfalas építés a megoldás amugy). a közműveket (viz gáz csatorna stb) meg szépen közműalagútba kell tenni és meg is van oldva a probléma. Vagyis hogy angolszász felfogással gondolkodjak: nem probléma. a probléma az amit nem tudunk megoldani. ez csak 1 feladat...

sanya18 2008.01.24. 17:03:54

Simonmondja: 17:00:

nem jobb de nem is jelent megoldhatatlan feladatot. Kicsit másképp kell csinálni a dolgokat, de majdnem ugyanugy kell.

simonmondja... 2008.01.24. 17:04:58

511 milliárd.
Akkor tekintsd a dél-budát és környékét külvárosnak.
Leginkább alvóváros.

Nem kell fölkapni a vizet, mert a metróbarátok között látsz egy igazi metróbarátot.

Az még nem egy tragédia.

Miért gondoljátok, hogy csak vidékiek szólhatnak metrótémában?
Én is adófizető vagyok , mégha budapesti is.

Mifaszér kéne kussolnom?

simonmondja... 2008.01.24. 17:10:19

Sanya 18.

Most asszem 8 méter mélyen megy a luk.
Már készítettek az ellenzői egy perelő-alakulatot, hogy akinek megrepedt lakása van, rögtön kezdje perelni a várost.
A Rétvári Bence blogján olvastam, nemtom, hogy fideszes kezdeményezés, de majd rákeresek.

Képzeld, milyen költséget perelnének, ha a vonat ott zakatolna a pincéjük mellett.

Hozzáadod a kártérítést és a perköltséget, és kurva drága lesz a metró.

sanya18 2008.01.24. 17:14:03

Erre megint azt tudom mondani: nyitott építéssel (kéregben) jól megépített alaguttal, szükség esetén résfalakkal, megfelelően megválasztott sínleerősítéssel olyan szintre lehetne csökkenteni a zavaró rezgést (amugy a 3as vonalon se lehet érezni ha a váci út alatt elmegy a metró) hogy még OVI is nyugodtan tudna aludni mellette...

simonmondja... 2008.01.24. 17:15:56

Te tudod.
Én már nézegetem a régi repedéseimet, hogy mennyit érhetnének.

simonmondja... 2008.01.24. 17:17:41

A 3-as az nem is kéregvasút.
Az egyest kéne nézni, de annak meg nincs forgalma.

511 milliard 2008.01.24. 17:19:29

simonmomdja:

nem kell kussolnod :) megertettuk hogy del-budaikent te egy vagy az igazi "negyesmetrobatai" kozul :)

kerdesem: mekkora az az osszeg amikor azt mondanad hogy most mar azert ne, ennyiert ne epitsuk meg ezt a 4-es metrot meg akkor se ha ez nekem szemely szerint del-budaikent tuti jo?

ezt a kerdest leginkabb negy-ot evvel ezelott kellett volna feltennem, szerintem 511 milliard alatt allt volna meg a szam amit meg te elfogadatonak tartottal volna. ja, az 511 nem a vegso osszeg, allitolag felszini epitkezesek koltsegei nincsennek benne!

mint irtam, ez az ami legjobban igegesit, mikor itt 2 ezer km-re pestrol metrot epitenek megmondjak hogy: 12-es X varosbeli metro, 5 megallo, 3 foldalatt, 2 fent, 5 allomas vegosszeg: Y osszeg. es ez annyi is marad!

remelem egy ev mulva nem 711 milliard neven fogom ugyanezt leirni 4-es metro ugyeben :)

sanya18 2008.01.24. 17:20:21

a 3as baromira kéregvasút a külső szakaszokon. itt pl az ujpest-városkapu megállónál totál felszin alatt megy (kb 1-1,5 méterrel alatta).

simonmondja... 2008.01.24. 17:36:10

Szerintem profikkal kéne projekteket összeállítani. Olyanokkal, akik csináltak már ilyet.
( a franciákon szerintem már eleget buktunk, de ez csak kósza gondolat)
Nem kellene annyi pert akasztani a projektek nyakába - mint az MO-nál és a viaduktnál is.
Valami zöld utat kéne nekik csinálni ahhoz, hogy olcsóbbak legyenek.
Állítólag Bécs is 20 évig kínlódott a perekkel, mire meghozták a törvényt, amivel a nagyobb beruházások gyorsabb elbírálást kaptak.

Szerintem beleragadunk a pereskedésbe, ha így folytatjuk.
Minden apró-cseprő kérdés évekbe telik.

Hogy mennyi lenne sok?
Valszeg, akkor sok, ha már nem fussa repiköltségre.
Most még túl könnyen röpködnek a százmilliárdok repcsikre, egyházakra, rozoga vonatokra, gázártámogatásra, egyéb baromságokra.
Példul erre az Olimpia-tervre - ha már nem lenne.
Akkor tényleg sok lenne.

Istvan 2008.01.24. 17:39:38

"simonmondja... 2008.01.24. 17:00:15
Sanya18.
Úgy érted, hogy a vízzel teli kavicságy jobb, mint a száraz talaj - példul mint Párizs?"

Pl. Parizsban van Szajna, meg egy bazi nagy csatorna is a Sztalingrad-ter mellett. Es ott megy alatta a metro.

Szerintem vegyel egy mely levegot, vacsizzal egy jot, vagy menj le egy pub-ba beszlegetni, aztan holnap olvassad vegig, hogy mennyire osszefuggestelenul irtal ide... Most mit akarsz Parizzsal mondani? Osszeszamltad, hogy hanyszor megy at Parizsban a Szajna alatt a metro?

Mindenesetre mokas gyerkoc vagy :)))

simonmondja... 2008.01.24. 17:40:18

Sanya 18.
De te a Váci utat mondtad. Ott nyolcsávos sugárút fut a legelőn át.
Délbuda szűkösebb, meg aztán van itt keresztbe egy-két autópálya-szerűség, nemtom, az nem lenne-e gond.

simonmondja... 2008.01.24. 17:43:21

István.
Naja. Átmegy. Mert nem mondták a párizsi népnek, hogy ne luxuskodjon annyit, hanem járjon révvel.

Istvan 2008.01.24. 17:46:09

Kedves simonmondja,

de akkor megiscsak van ott egy kis viz, nem? Vagy mar nem emlekszel, hogy mit mondtal fel oraval ezelott?

simonmondja... 2008.01.24. 17:53:17

Nem vagyok párizsi kavicságykérdésekben nagyon jó. Bevallom. A folyójára emlékeztem, de olyan kicsike Párizshoz képest, hogy inkább megyényi síkföld érzetem volt.
Biztos igazad van és az egy nagy folyam, ami nem jó példa.

A beszakadt lukat néztem az előbb, amit linkeltél.
Ez a gond Budával. Televan barlangokkal, pincékkel, csatornákkal, kábelekkel.
Egyébként volt már nálunk nem is egy olyan úttestbeszakadás, hogy egy fél autó eltűnt benne.
Ezért nem tartom jónak erre kéregvasutat fúrni.

Marianna · http://egerentyu 2008.01.24. 18:04:53

simonmondja
nagyon szeretem Budapestet, de nem az egyetlen varos ami le tudja bonyolitani mindazt amit felsorolsz - mas nagy, szep es jobban vezetett varosok is leteznek, egyikben van allando lakasunk - es amiert es csakis ezert megkulonboztetett figyelmet erdemelne. Fovaros az teny, de ma mar korantsem olyan szep es jelentos Europaban, mint amilyen egy jo polgarmester iranyitasa alatt lehetne. Igazsagtalan, hogy egy akkora osszeget rosszul megtervezett, es lassacskan kovethetetlen es evtizedekig elhuzodo beruhazasra kiadjanak ugy, hogy meg a remeny sincs meg ra, hogy valaha majd egyszer lesz egy tokeletes metrovonal ahol Demszky vegre avathat (ha megeri)..Ez olyan vallalkozas mint a kormanyzati negyed, amire talan valoban szukseg van, csak eppen ezt is haveri alapon akartak nagyon rossz helyen, elore el nem gondolva megvalositani. Ha hiszed, ha nem, elsosorban veletek pestiekkel szurtak es szurnak ki lassan elhetetlenne teve a varost.Ez nem Orban hibaja, nem is a fidesze, ez annak a kormanynak es fopolgarmesternek a tevedese akiket olyan meggyozodessel valasztottatok meg.

simonmondja... 2008.01.24. 18:13:24

Marianna.
Ez egy téveszme. Ez az elképzelés a Demszky melletti meggyőződéses tömegekről.

Kibasznak itt velünk az elejétől fogva.
Nem parkolhatok a saját városomban a saját házam előtt sem ingyen.
Ha meg más kerületbe megyek, amiből 22 van. Annyit fizetek, mint egy túrista.
A vállalkozásomat sújtó önkományzatról nem is beszélve.
Észrevettük, hogy nem minden papsajt.

A választáskor mindig abból tudunk dönteni, amit felkínálnak a pártok.

Demszki volt eddig a jobb választás.

Képzelheted a többit.

Példul nézd meg ezt a Tarlóst.

sanya18 2008.01.24. 18:15:35

simonmondja: a kéregvasutat nem furják. ugyhogy én itt a témát befejeztem.

simonmondja... 2008.01.24. 18:17:46

Ja, a többi város nagyon szép.
Csak Közép-Európa legnagyobb városa Budapest.
Súlya van.
A többi inkább kisváros. Biztos tudnám szeretni, de sosem éltem máshol.

simonmondja... 2008.01.24. 18:19:17

Sanya 18.
Jó, lapátojják.

gloire 2008.01.24. 18:23:04

Kéregvasutat fúrni? Azt a...

gloire 2008.01.24. 18:28:02

Simon, úgy dől belőled a szó, hogy észre se
veszed milyen sok az alja..

Pl. A Bartók Béla út szélessége gyakorlatilag
megegyezik a Váci út szélességével.

gloire 2008.01.24. 18:32:40


"A 3-as az nem is kéregvasút."

A határ úttól a Nagyvárad térig, ill. a Leheltől
újpestig az!

simonmondja... 2008.01.24. 18:33:11

Glorie.
Nyugodtan lektoráljál.
Majd valaki leméri, ha akarja.

gloire 2008.01.24. 18:39:12

Te annyira hülye vagy ezek szerint, hogy szerinted
még nincs lemérve???

Hány éves vagy?

simonmondja... 2008.01.24. 18:58:15

Korhatárosak a témák?
Ott, ahova kéregvasút van téve a Vácin, kétszer olyan lauf van, mint ott, ahol a Bartók alatt menne a metro.
Ha tovább is a Bartók alatt menne, akkor meg elkerülné a fontos csomópontokat, ami miatt épül.
De mond a centiket, ha jobban tudod.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.01.24. 19:06:25

tulajdonkeppen mi is a vita targya? elvesztem a kavicsagyakban.

gloire 2008.01.24. 20:00:47

Oké, oké Simon igazad lett.
Lemértem. Nem túl precíz módszer. Google Earth.
215 méteres magasságnál csináltam képernyőfotót
a Kosztolányi-Móricz szakaszról, ill. A külső-Váci-ról
a Petneházy saroknál. Eredmény: 10/9 arányban szélesebb
a Váci út.

Egyébként teljesen mindegy. Egyszerűen csak azért
írtam megjegyzést a kommentjeidhez, mert gyakorlatilag
mindegyikben van tévedés (vagy füllentés), és szerintem így
semmiről nem érdemes vitázni.

"félóránként indul,
45 perc alatt bent is van Érden."

Valójában a Déliből gyakrabban jár, és 45 perc alatt
Bicskén van, nem Érden. Érted? Így nem érdemes,
mert saját magad is becsapod.

simonmondja... 2008.01.24. 20:18:30

Gloire.
Csak egy szemafornál félórát áll. Még a városhatár előtt asszem.
Jó, lehet, hogy nem minden vonat, de az, amelyikkel én megyek, az mindig.
De nem is ez a fontos. Az a vonatos ötlet, hogy járjunk vonattal , ha Pestre megyünk, az nem az igazi. Én sem mondom, hogy Balatonra mehetnétek Bécs érintésével, mert jobb az irány.

Marianna · http://egerentyu 2008.01.24. 20:24:03

simonmondja
nekem speciel Schmitt Pal megfelelt volna, de tudom, hogy a liberalisok beajulnak tole, es volt nehany huzasa azota ami nekem sem tetszett, de azt hiszem egy ilyen kaliberu ferfiu azert legalabb olyan jol kepviselte volna Budapestet mint Demszky..Raadasul nemzetkozileg ismert es elismert. Tarlos..hat o azt hiszem nem lenne igazan reprezentativ, bar aztan hogy szakmai szempontbol hogyan iranyitana azt nem tudom.
Mindenesetre jellemzo az osszes partra, hogy ennyi ido utan keptelenek egy viszonylag mindenki altal elfogadott pasast elokeriteni.
De ez mondjuk nem tartozik a 4-es metro temajahoz.

simonmondja... 2008.01.24. 20:25:50

A Kosztolányi-Móricz Zsiga szakaszba remélem nem mérted bele a Feneketlen tavat.

simonmondja... 2008.01.24. 20:31:18

Marianna.
Schmitt nekem túl komcsi, és majdnem egész életében külföldön élt - állampénzen. Nem választottam volna, mert gőze sincs,szerintem sem Budapestről, sem városvezetésről.
Ő egy ügyes lavírgyerek.
Tarlós reménytelen eset.
Még egy tanyaközpontnak is különb polgármestere van, mint ő.
A többiek meg olyan nagy durranások voltak, hogy már a nevüket is elfelejtettük.

politicus · http://reakcio.blogter.hu 2008.01.24. 20:37:34

"Egyébként most sem tudnám megmondani, hogy ki a fasz az ORTT elnöke, és még mindig a pirosruhás Annamária van előttem."

Ennek a hírnek nagyon örülök, most már azt is értem, hogy egy egyébként nap-keltés posthoz egy másik blogon hogy sikerült olyanokat összehozni, amilyeneket...:)

Azért az idézett mondatoddal is van némi gond: 1. A rendszerváltás óta sosem volt Annamária nevű elnöke az ORTT-nek (e műintézményt egyébként a médiatörvény hívta életre). Ellenben volt Judit nevű elnöke, aki történetesen tényleg fideszes volt. Van Annamária nevű fideszes hölgy az ORTT-ben, de ő nem elnöke, pusztán tagja a Testületnek.
www.ortt.hu/belso_oldal.php?belso_id=9

simonmondja... 2008.01.24. 20:40:34

Politicus.
Nagy örömet okoztál ezzel. Biztos az tévesztett meg, hogy mindig a Szalai Annamáriát láttam ORTT ügyekben. Jó, tudom. Felületes megállapítás. Majd lemérem, hányszor szerepelt ki.

Marianna · http://egerentyu 2008.01.24. 20:41:06

simonmondja
na ami a nagy komcsikat illeti..hat jelenleg ha a kormanyban megfelelnek akkor lehet a fopolgarmester is az. Schmitt volt madridi nagykovet is, a spanyol kiraly kozeli barati tarsasagaba tartozott es tartozik. Ha neki megfelelt akkor talan nekunk sem lett volna rossz.

politicus · http://reakcio.blogter.hu 2008.01.24. 20:44:55

"Majd lemérem, hányszor szerepelt ki."

De szigorúan csak a magad okulására.::)

simonmondja... 2008.01.24. 20:45:43

Marianna.

Haverkodni azt tud. Erről beszéltem. De nem idevalósi és nem ért a városvezetéshez.
Világéletében haverkodásból élt.

politicus · http://reakcio.blogter.hu 2008.01.24. 20:46:35

Egyébként szerintem elmegy a vita egy elég rossz irányba.

Már írtam: az alapkiindulópont az, hogy szükség van metróra. Még egy 5.-re is, mint pl. Bécsben.

De nem akkora összegért, amekkorából máshol 4 metróvonalat húznak meg. Tényleg udvariasan kérdezem, Téged Simon nem zavar az összeg?

simonmondja... 2008.01.24. 20:54:30

Politicus.
És most megint nem káptalan a fejem.
Multkor voltak még adataim is.
Akkor azt számolta valaki, hogy 1,5 db Lopakodó egy 4-es Metró.
Ez azért volt érdekes, mert a bácsika lelőtte egy puskával az égről.
A négyesmetrót is könnyen le lehet vadászni, csak az a kérdés, hogy van-e arra elég pénzünk, hogy a Bős-Nagymarostól az M0-ig, a viadukttól az atomerőműig mindenbe csak belekezdjünk,
aztán leállítsuk, és
10 év alatt kiizzadjuk a 10-szereséért a szar megoldást?

aranyhaj.blogspot.com · http://aranyhaj.blogspot.com 2008.01.24. 21:02:02



Nemhogy az ötödik metró, de a negyedik sem akar elkészülni az Istennek se... aranyhaj.blogspot.com/2008/01/balsikerek-kormnyzati-negyed-s-ngyes.html

politicus · http://reakcio.blogter.hu 2008.01.24. 21:08:41

Jogosak a kérdésfelvetéseid és azt hiszem, itt kánonban mondhatnánk, hogy nincs erre pénzünk. De most nem ez a kérdés itt.

Egy eredetileg is jóval az európai átlagnál többe kerülő beruházás (195 milliárd) egyszerre néhány év alatt 511 mrd-ra kúszik fel (politika.blogter.hu/?post_id=236938)

Ezt mivel lehet magyarázni? És egyszer csak megjelenik az Indexen egy cikk, ami ennek az árnak a töredékéért készült metróprojektről számol be. És a magyar sajtó teljes csődje, hogy nem képes elhozni nekünk a világban épült metrók példáját és azok bekerülési költségeit, hogy legyen összehasonlítási alapunk. Hol van ilyenkor ÉS, 168 Óra, Heti Válasz és a többi sok oknyomozó riportot is közreadó újság? Nosza!

Itt láttam Orbán nevét is a vita hevében, csodálkoztam is volna, ha nem kerül elő Őördögsége. De csak hogy tisztázzuk: a metróépítésről a 90-es évek közepe óta szó van. 1990 óta eltelt 17 évből 4 év köthető Orbán nevéhez, 17 év főpolgármestersége viszont Demszky Gáborhoz.

Ha valaki meg akarja nekem magyarázni, hogy csak azért csúszik a metró 8 évet és kerül 310 mrd Ft-tal többe, mert egyszer ez a szerencsétlen Orbán is mert miniszterelnök lenni, annak az embernek nehéz dolga lesz. Meg lehet próbálni, bár kétségtelenül nehéz, hogy ne mondjam, lehetetlen vállalkozásnak ígérkezik...

És 4-es metró még mindig nincs, és még mindig vannak olyanok, akik elhiszik, hogy egy metrónak 511 mrd-ba kell kerülni. Ez agyrém!!

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.01.24. 21:16:28

akkor ideirom az én privát véleményemet a négyesről. illetve arról, én mire verném el 510 mrd forintot.

így nekem nem kell. vigyék a gödröket a francba.

kellene kb 5 megálló, és vele párhuzamosan villamos.
(Bosnyák, Keleti, kálvin, zsiga, etele)
a villamosok egy része most is megvan, nyomokban néhol.
aprópénzből életre lehelhető.

ha jól tudom, nem a fúrás a legdrágább benne. ha nem kell annyi kibaszott giga üvegállomás Dzsorzsbussal meg a nőjével, akkor jól spórolhatunk.
A jelenlegi gárda - a magyarok művezetők felett - mehetnek valami átnevelő intézetbe. aki aláírt, kapjon a nyakába minimum egy hűtlen kezelési pert.

M2 Örs vezér terén összekötődik a hévvel. 47/49-es villamos pályafelújítást kap. Bosnyák-újpalota villamos újraélesztése.
rákóczi útra visszajön a villamos.
M5 tervezése summa két megállóval (északi és déli hévek összekötése)
valamit kell csinálni a rakparttal.

simonmondja... 2008.01.24. 21:17:01

Politicus.
Erre javasoltam egy másik blog vitáját,
ami nem volt szép tőlem.
Ez tény.
Ott volt egy-két külföldön élő adatbányász, aki szólt néhány összegről is. És összehasonlított pár paramétert a költségen kívül.
De miért nem mész utána, ha úgy jobban be tudod lőni a számokat?

simonmondja... 2008.01.24. 21:22:46

Denever.
Nekem tetszik.
Ezt a Rákóczi úti villamost nem tudom elképzelni.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.01.24. 21:23:23

amiért pedig látatlanban börtönt osztanék, az a körtér.
széjjelverik, felépítik puccosra, aztán vágnak bele egy akkorja lyukat, amibe beleférne az LHC. és újra megépítik.
az adófizetők pénzéből.
ahhoz képest, hogy 17 kibaszott éve tervezik ezt a földigilisztát, tök jól megfeledkeztek róla 4 éve, hogy hol fog menni.
és persze, az én anyámat.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.01.24. 21:27:00

pedig most is ott van, csak hetesbusznak hívják.
nem egy nagyvárosban nem az út közepén, hanem a szélén mennek a tuják.
és csökkenne a szag, nőne az átviteli keresztmetszet.
hidd el, az autósok jobban tartanak a sárgától mint a kéktől.

simonmondja... 2008.01.24. 21:30:33

Denever.
És ezt a csiki-csuki szerződést író bagázst a tökénél fogva kéne föllógatni.

simonmondja... 2008.01.24. 21:34:38

Az előző metrók se épültek simán.
Ez nálunk nem pálya.
Nincsenek hozzáértő menedzserek.
És nincs jogszolgáltatás.
Bár ez megint máshova vezet.

511 milliard 2008.01.24. 22:10:02

Denever, miert van az hogy a fizikusok orrat kulonoskepp szurja ez a metro :)?

Simon: nagy nehezen csak kinyogted, szamodra elfogadhato az 511 milliardos ar ezert a belvarosi kirakat metroert. Es ez szomoru. Az is az hogy emberek tomegeit be lehet etetni hogy ez igy rendben van, ez az 511 milliard nem is sok ezert. nem a fenet!!!

miert nem felel senki ezert a csillagaszati "elszamolasert", elvegre itt szaz milliardos kulonbsegekrol beszelunk az eredeti "tervekhez" kepest.

Azt legalabb meg tudod-e (roviden) mondani mit is kapunk ezert az 511 milliardert? hany km metro, milyen melyen, hany allomas, stb..

511 milliard 2008.01.24. 22:26:43

denevernek: "fizikus? nem ertem" az LHC miatt

lehet hogy en ertettem felre (LHC Large Hadron Collider)

en.wikipedia.org/wiki/Large_Hadron_Collider

ez is egyfajta metro :)

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.01.24. 22:33:18

ja, hirtelen nem jutott nagyobb az eszembe,
de nem vagyok elég tökös fizikusnak. my bad.

simonmondja... 2008.01.24. 22:34:28

511 milliárd.
Az igazság az , kedves 511 Milliárdom, hogy nekem nincsenek tapasztalataim milliárdok elköltésében.
Nehéz lenne ezt megítélnem.
Talán nézzük meg a nagyságrend más, hatásos elköltésének példáit.

511 milliard 2008.01.24. 22:39:56

kedves Simon!

a lenyeges kerdes elol mindig kitersz, ezert megismetlem:

-normalis az hogy szaz milliardokkal hirtelen tobbe kerul a metro (ugy hogy szinte meg semmi se epult)?

-a mai napig nem tudjuk mi is van pontosan benne ebben az 511 milliardban, hany allomas, km alagut, stb. nincs a projektnek rendes koltsegvetese es muszaki terve.

-senki se felelos ekkora " milliardos bakiert"

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.01.24. 22:50:25

"senki se felelos ekkora " milliardos bakiert" "

echte ungarische Wirtschaft, kérem szépen.
bár a számonkérés/megtorlás témakörben szerintem konvergál itt mindenki véleménye.

mr.joshua 2008.01.25. 00:03:01

simonmondja... 2008.01.24. 21:22:46

Így könnyebb elkápzelni.

hampage.hu/kozlekedes/rakoczi/
hampage.hu/kozlekedes/rakoczi/rokusig.html#kossuthlajosutca

simonmondja... 2008.01.25. 09:50:12

Mr.Joshua.
Ha lenne M0-ás, talán meg lehetne csinálni.
Az elvihetné az Erzsébet hídról az átmenőforgalmat.

sanya18 2008.01.25. 12:04:37

simon: az M0 idén elkészül, szal lehet kezdeni a rákóczy utat :) amugy oda nemtom mi értelme lenne a villamosnak, ott megy alatt az M2...

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.01.25. 13:25:12

jo lenne az a 7es helyett.
egyebkent az m0 jelenleg 100% bukta lesz.
a deli resz meg mindig a regi, eddig is baszott dugos volt.
most meg ralocsoljuk az m3 forgalmat is... szep lesz.
en 2-3 evig meg nem megyek arra, max ejszaka.

Gabe 2008.01.25. 18:56:39

Denevér, erről én is sokat hallottam (meg itt lakom tőle 5 km-re, tehát izgat is nagyon).
Szóval az M3 forgalma eddig is ráment az M0-ra, csak a Hungárián a Nagykörösi útig menet a tranzit, onnan rá az M5-re és az M0-ra.
Plusz a Hungárián Buda felé így is gyorsabb lesz az M1 felé, tehát nem fognak soka kerülni.
Amúgy tényleg használhatatlan, hétvégén néha rámegyek, de inkűább nem. És persze tervben van a bővítése 2010-ig, de az már most kamu.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.01.25. 21:38:19

Gabe,

szerintem, ha kitablazzak a dolgot, mindenki egy emberkent veti majd ra magat az uj aszfaltra. es hasitani is fog az M5-ig. onnan meg jon a szopoag.

az lesz a fo lokes, amikor kitiltjak a kamionokat bentrol. bar ezt remelem csak esszel, kb 5 ev mulva teszik meg.
az persze jo lepes volt, hogy az X tonna folotti autoknak MINDIG fizetni kell, mert igy inkabb az autopalyat valasztjak.

egyebkent egy normalis kozlekedesi infrastrukturaval rendelkezo varosban nincs is helye a nyergesvontatoknak. de ez tenyleg a jovo zeneje.

en inkabb az M0 rendes megcsinalasat toltam volna a szar negyesmetro helyett. a rendes korgyuru megletevel nem fajna ennyire a sok lezaras.

simonmondja... 2008.01.26. 08:30:01

Denever.
Az M0 nem tolás kérdése.
A kis Pest-megyeri önkormányzati bagázsoknak ez egy zsarolási pozíció.
20 éve jól élnek belőle.
Nézd meg, milyen palotákat építenek.
A jog nekik muzsikál.
Az M0 már húsz éve erről szól.
Az, hogy ettől mindenki megfullad, le van szarva.
Azok csak budapestiek.
Nem olyan fasza vidéki néplélek.
Ez is viaduktos ügy.
Csinálhatnánk 3év alatt x összegből, de
csináljuk ellenzéssel
30 év alatt
30 x összegből.
Ha közben rúgunk egyet 2millió emberen, aki fuldoklik tőle,
akkor még örülhetünk is.
És mondhatjuk, hogy mocskos, büdös, dugókban fuldokló élhetetlen város.
Hehe.
És milyen takaros paloták vannak nálunk.

Gabe 2008.01.26. 12:18:23

Simon, ezt a "budapesti rassziszmust" ha elhagynád, talán vérnyomásgondjaid se lennének (és ne fröcsögne a monitorom, ha hozzászólásodat olvasom)...
De: a köcsög pest megyei falvak (vidék, hörr) közigazgatásilag Budapesthez vannak kötve, infrastrukturálisan is, regionálisan is, ergo ha valamilyen támogatás értkezik, azt lenyúlja Bp. (lásd útfelújtás), a megye meg hallgasson.
És a szemét zsaroláshoz annyit, hogy főleg zöldek és magánszemélyek kukacolnak a nyomvonallal, az önkormányzatok meg vannak véve. Tudom, erre jön majd az "azért drága és lassú, mert lehajtók kellenek az élehetetleneknek" duma...
Talán többre mennénk, ha nem ezt a sima és "fordtott parasztozást" ((c) Ablonczy) nyomatnánk.

Invictus 2008.01.26. 13:09:08

Gabe, ez is csak egy dolog, amivel meg lehet osztani az embereket, divide et impera. A sok hülye fújja a betanult szöveget.

Marianna · http://egerentyu 2008.01.26. 13:15:14

simonmondja
valoszinuleg felreerted: nem akarja senki a metrot megfurni (akiknek kellene azok sem tudjak meg a gyakorlatban sem(:), hanem a gazdasagtalan es felesleges penzkidobast, az ezzel jaro evekig tarto lehetetlen kozlekedest kifogasoljak legtobben. A rengeteg penzt is persze. Es azon csodalkozunk - mert tenni ellene mi videken nemigen tudunk semmit - hogy miert turitek el ezt a szemmel lathatoan korrupciokra epulo es penzlenyulo adminisztraciot ami korulotte folyik. Ne mondd azt, hogy mert a kisebbik rosszat valasztottatok Demszkyvel mert ez nem igaz: meg sem probaltatok mast, honnet tudjatok? Az ideologia fontos, egy szalonkepes fopolgarmester elengedhetetlen, de Demszkynel mar ugy a harmadik valasztasnal kiderulhetett hogy sem egyik sem masik kovetelmenynek mar nem felel meg. Nem gondolkodtatok el azon, hogy milyen partok lehetnek azok (itt a fideszt ne szamitsd ok tudom szoba sem johetnek nektek) akik Demszkynel hatekonyabb, hozzaertobb embert nem kepesek talalni?? Hat nem erted, hogy elsosorban veletek pestiekkel van kiszurva?
Ez nem a fidesz, nem a fasisztak es a Magyar Garda bune, sem a katolikus egyhaze, nem a videkiek hibaja, nem a traktorral behajtani szandekozoke, ez egyesegyedul az szdsz es mszp es vegulis a budapestiek sara. Immaron otodszor.

simonmondja... 2008.01.26. 14:18:56

Gabe.
Talán abból gondolom, hogy pest-megye sara, mert az.
Én nem vagyok naprakész M0 ügyekben, de ha valakinek van egy linkje a megtorpanásokról, nagyon hálás lennék.
Én csak hiradóban láttam az önkormányzati genyákat, akik hol ezt, hol azt követeltek azért, hogy átengedjék az utat, hol meg pert nyertek százmilliárdos leállást produkálva.
Tényleg csak ebből gondolom.
A pest-megyeieket különben sosem tartanám másnak, mint a budapestieket.
A két társaság egyébként ide-oda jojózik.
Sőt .
Én csak lenyúlásellenes vagyok.
Bár biztos félreérthetően.

Mariann.
Már mondtam, hogy mivel budapesti szavazó/vidéki szavazó = 1/4 arány, ezért
a nagy pártok a
vidék kedvére akarnak tenni, ha Bp-re 20 szűk esztendőt osztanak.
A röhögnivaló paprikajancsik és dilinyósok jelölése pedig
azért érdekük, hogy
a város minden forrását megcsapolhassák
büntetlenül.
A parkolási társaságok is a két nagy párt jóbarátságának zálogai - Demszky pedig hülyén vigyorog.
Gyenge.
Ha pedig a két nagy párt közül az egyik jelöltje bejön, akkor semmi más nem történt, mint egy
másik paprikajancsi fog hülyén vigyorogni.
A lopást pedig nem kiegyensúlyozottan, hanem
drasztikusan fogják előadni.
Kábé mint a gödörkérdést.

Gabe 2008.01.26. 16:17:14

Simon: www.origo.hu/auto/20071219-az-m0s-autout-tortenete-3-resz.html?pIdx=1

Vagyis a csömöriek (egy önk.!!!!) perekedtek a lehajtók és a járda miatt, a többi a zöldek és az ingatlantulajdonosok sara.
Lehetne persze, mint Szlovákiában: előbb kisajátítás, utána pereskedés.

simonmondja... 2008.01.26. 18:57:50

Kösz Gabe.
Nem sok, de mégis valami. Kikupálva nem lettem.
Azzal együtt, még az is lehet, hogy igazad van.
Bár azogy én ismerem ezeket a politikusokat, azért a véletlenre biztos nem bízták, hogy kinek legyen a nyomvonalon telke.
De, mondom, lehet,hogy tökre rosszul gondolom.

simonmondja... 2008.01.26. 19:09:25

A rajta lévő kommentek szerint van még, aki ezt a Levegő Munkacsoport nevű perelőbrigádot ...
emlegeti.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.01.30. 11:55:54

"Első lépésben átvisszük Budára. Az első ütemben elvisszük a Budafoki útig, a másodikban nagyon szeretnénk elvinni az Etele térig, ahol egy igen fontos intermodális csomópont lesz."

mondja Hagyó Miklós. talán mégis csökkenne a négyes metro jelentősége egy gyorsvillamos ésszerű használatával? v.ö Thököly út - Etele Tér viszonylat. nem lehetne ezzel kezdeni a vakondozás helyet!?

ezekben az emberekbe kevesebb koncepció szorult mint egy parafadugóba. azt javaslom, mindenki csomagoljon, és menjünk a francba innen.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.01.30. 18:24:09

argh!
ilyen ország nincs is N+1 epizód.

index.hu/politika/belfold/budapest/metro3513/

hogyan helyettesítsük a buszt sétametróval.

Bummer 2008.01.31. 08:31:37

Most már tényleg nem a metró van a közlekedőkért, hanem a közlekedők a metróért. Szüntessük meg a buszt, nehogy elvonjon utasokat a metrótól. Röhej.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.05.28. 13:06:39

Egyszeru ugy. Ala kell irni a kozos nyilatkozatot.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.05.28. 16:02:37

CrL:
Remélem, a nyilatkozat foglalkozni fog a kezdeti költségvetés és a jelenlegi ötszázmilliárdos büdzsé közötti feszültséggel is, nevesített felelősökkel. Hagyó Miklós és Steiner Pár vállaljanak vagyoni garanciát a nagyszerű négyesmetró megtérülésére! :]
süti beállítások módosítása