„Újra orosz megszállást akarnak?!” – „Putyin első számú ellensége” a Mandinernek
2017. február 05. írta: Redakció

„Újra orosz megszállást akarnak?!” – „Putyin első számú ellensége” a Mandinernek

bill_browder.jpg

Azokban a pillanatokban, amikor Vlagyimir Putyin a Budapestre tartó gépen ült, a Mandiner az orosz elnök első számú ellenségét kapta telefonvégre. Bill Browder az egyik legsikeresebb befektetési bankárból lett emberi jogi aktivista, krimiszerű történetét a Vörös jelzés című könyvben írta meg. Browder a legfájóbb ponton találta el Putyint: a pénztárcájánál. Bár biztos benne, hogy az élete veszélyben van, Trump megválasztása után más országokban folytatja a harcot. Szerinte a szabadságunkkal játszunk, ha gazdasági érdekből a szankciók ellen vagyunk és cimborálunk Putyinnal.

„A Jelcin-kormány elképesztően korrupt volt, 22 oligarcha kezébe adta a teljes orosz gazdaságot” - meséli érdeklődésünkre Browder.

Önt akkor miért engedték be, miért hagyták, hogy tonnányi pénzt keressen az országban?

Nem engedtek be, csak nem volt semmilyen szabály, hogy ne mehetnék, ezért mentem és éltem a lehetőségekkel. A lehetőség viszont, hogy részesedést szerezzen orosz vállalatokban, bárki más számára is nyitva volt akkor. Megtízszerezhette akkor az ember a befektetéseit Oroszországban.

Közelről látta, ahogy Jelcint néhány oligarcha választatja újra 1996-ban. Ez az ön érdekében is állt. Akkor nem zavarta a demokrácia hiánya?

Nekem abban személyesen nem volt részem. Az én szempontom befektetőként az volt, hogy ha Oroszország a borzalmasból a rossz felé mozdul el, az nekem jó. Ez meg is történt. A gond az volt, hogy aztán a rosszból újra borzalmas lett.

Putyin első éveit mindenki, még ön is jó irányként írja le. 

Az első három évét, igen. Akkor még nem volt elég ereje, hogy mindent uraljon, ezért megegyezésre kellett törekednie az intézményekkel, az emberekkel, a parlamenttel, a sajtóval, a bíróságokkal. Viselkednie kellett még. Akkor nem láttam ezt, de a célja már akkor is az volt, hogy átvegye a hatalmat ezektől az intézményektől, amit lassacskán meg is valósított. Újraállamosította a tévécsatornákat, ellenségnek kiáltotta ki a nem kormányzati szervezeteket, végül megszabadult az ellenzékétől is.”

Stumpf András interjúját Bill Browderrel híroldalunkon olvashatják.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr6212183758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.02.05. 10:56:08

fordítsuk magyarra a cikket: az illiberális ámokfutás és pincsitempónak való való falazás közt néha ideje egy kis keleti-szél kritikát is csemegézni, gondosan ügyelve arra, hogy véletlenül se kerüljenek név szerint említésre a medvével smúzoló néhai tovariskonyecezők.

werecke 2017.02.05. 11:11:26

Orosz és szovjet között van különbség.

Tündér_Lala 2017.02.05. 11:43:08

Tündér_Lala 2017. február 5. 11:41
Tehát az a szabadság, ha egy országot kifosztanak. (2700 %-os haszon ?) Ha ezt nem hagyják, az maga az önkény.

Azért a dohányt kimentette és gondolom nincsennek kenyér gondjai. A segéd, aki a jog sáncai mögűl árulta a hazáját jópénzért, ott hagyta a fogát. Ez egy ilyen műfaj: a sok milliárdos nyereség kockázata.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.05. 12:10:21

Megszegte magát a srác, de már nem dől neki a pénz, mert Putyin leállította a pénzcsapot, ezért mérges. Ennyi az egész történet, pont.

Kandeláber 2017.02.05. 13:21:33

"Befektetési bankárból lett emberi jogi aktivista."
Köszönöm, nekem ennyi elég is Bill fiú jellemzésére.

Kandeláber 2017.02.05. 13:53:17

Amúgy Németország 1945 óta amerikai megszállás alatt áll, ehhez mit szól a bankár pubi?

tireless treehugger 2017.02.05. 17:03:34

orosz megszállás nem esedékes, (sok munkát adnak nekik az otthon és környéken köröző keselyűk.) ezzel a nyilvánvaló képteleséggel kívánja a fickót hitelteleníteni, na meg befektetési bankár, 2700%-os haszon, csupa szitokszó a kleptomán proli mandi olvasóknak.

ő legalább ott volt, végigcsinálta, illetve csinált valamit. többek között az ő pénze és kapcsolatai mentettek meg tucatnyi vállalatot a csődtől, százezernyi ember munkáját biztosítva. ha nincsenek ezek a szerencsevadászok az oroszok egy év alatt becsukták volna a boltot.. és ahogy el is hangzik, nagyrészük fizetsége a teljes kifosztás lett, orosz anyácska hálája utolérte őket.

ezért fog az orosz menni a levesbe, mára nem maradt barátjuk, a 95-ös fordulat ráébresztette a világot milyen kétszínűek. (na nem az egyszeri emberek, hanem a moszkva-pétervár elit)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.02.05. 18:16:34

Inkább az orosz megszállás, mint a melegházasság. Különben is, ma Oroszország az Új Nyugat.

tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2014/09/a-celpont-oroszorszag.html

toportyánzsóti 2017.02.05. 18:56:52

@Doomhammer: Költözz oda inkább ott kiélheted a homofóbiád.

toportyánzsóti 2017.02.05. 18:58:37

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Kapkodol putinorálmuzsik,figyelj oda rendesen a bégetésedre ha már fizetést kapol érte.

chrisred 2017.02.05. 21:01:34

Azok akarnak új orosz megszállást, akik a régiben is megtalálták a számításukat.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.02.05. 21:14:18

@toportyánzsóti:
Hogy ÉN menjek el az országomból, csak azért, hogy egy erőszakos kisebbség buzulhasson? Menj el inkább te Liberálisországba, ott vannak neked való buzibárok, ahol házasságot is köthetsz azonos neművel. Csak vigyázz, Nagy-Britannia és az USA már elesett, nem tagja Liberálisországnak, hamarosan kilép Franciaország és Hollandia is és akkor mi marad nektek?

Tehetetlen Dodó 2017.02.05. 21:43:10

Na, ez is azon rohadékok egyike, akiket Putyin idejében kiseprűzött az országból.
Ha nem tette volna, már rég ebek harmincadján lenne az orosz birodalom.
Itt dobálja magát ez a nyomorult, hogy ő az "első számú ellenség" - mit gondol a szerencsétlen barom, ha tényleg az lenne, már eltaposhatták volna, mint egy férget.

Tehetetlen Dodó 2017.02.05. 21:45:01

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: És még jól is járt - mehetett volna akár Szibériába is a háverjával együtt.

Bell & Sebastian 2017.02.05. 23:35:59

Figyelemreméltónak tartom, hogy pont azok óbégatnak itt medvealarmot, akik a szovjet szuronyok árnyékában vidáman szökelltek ágról-ágra, mintamókusként.

Akkor, amikor ők már régen beálltak az amerikai szuronyok alá. De most, átmenetileg süti a fejük búbját a nap.

Hogy Putyin előtt söprögetnek a szolgálatok? Mindenki előtt söprögetnek, ilyen a curling. A véralgebrából az itthoni libsik nagyon rosszul jönnének ki, de ki számolja.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.06. 05:55:23

@toportyánzsóti:

Nincs miért kapkodnia annak, aki az igazsághoz ragaszkodik. Ne magadból indulj ki, aki mindig kénytelen vagy a Párközpont folyton változó irányának megfelelni...

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.06. 06:00:34

@Tehetetlen Dodó:

Putyin maximálisan korrekt volt ebben: csak azokat az oligarchákat küldte pihenni Szibériába, akik nem voltak hajlandók tudomásul az új szabályokat.

A nagy többségük megértette az új időket, s ma is vagyonuk birtokában élősködnek szabadon, immár persze csak szimpla milliárdosként, oligarcha státusz nélkül.

Aki nem értette meg a szép szót, az ment vagy önként Londonba, vagy vitetve lett Szibériába,

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.06. 06:03:57

@Bell & Sebastian:

A kelet-európai liberális a liberális faj sajátos alfaja. Míg nyugaton van sokféle liberális, még értelmes is akad köztük, addig keleten mind egy szólamot zengenek, egyenruhában tisztelegve. Ennek oka: valamelyik nyugati képközpont - lásd Demokrata Párt Alapítványa, Republikánus Párt Alapítványa, Adenauer Központ, Soros Alapítvány, stb, - fizetett csicskásai.

Conchobar 2017.02.06. 07:54:46

Ez a zsidó gyerek a geciző Simicska amerikai változata?

Bell & Sebastian 2017.02.06. 08:10:58

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Jelszavuk:

- Csak adjanak egy segget, kinyalom sarkából a világot!

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.06. 08:22:47

@Bell & Sebastian:

Így igaz, s mindez teljesen politikafüggetlen.

Itt nálunk, a sötét Balkánon az összes seggnyaló pl. "jobboldali". S pont ugyanazokat a seggeket nyalják, melyet magyar "baloldali" kollégáik.

Kandeláber 2017.02.06. 09:00:21

@Bell & Sebastian: Igen, az úgynevezett "baloldaliak" - beleértve a komcsikat, kriptoliberálisokat - akik Jani bácsi királysága idején fikázták a Nyugatot és Izraelt, és versengve lesték Moszkvát - a gatyaváltás után hirtelen megváltoztak.
Ejtették Moszkvát, és már Washingtonnak, Brüsszelnek és Tel-Avivnak pitiztek.
Washington manapság kiesett a pikszisből, mert a bérrettegők idomárjai azt mondták, hogy Trump nem kóser.

Virág et. 2017.02.06. 09:01:02

@Tündér_Lala: Amíg a zsebét tömte és mással nem foglalkozott Putyinnak semmi baja nem volt vele.
Sokan vannak ott ma is, akik csak a zsebüket tömik és szarnak minden másra. Velük sincs Putyinnak baja.

Putyinnak még a korrupció elleni harcával se volt baja, amíg a célpont Jelcin és az ő köre volt. Akkor lett csak ellenség, amikor Putyin és körei is célkeresztbe kerültek.

De te csak fordítsd nyugodtan úgy, hogy a 2700%-os haszon miatt lett üldözött személy ...

Kandeláber 2017.02.06. 09:27:16

Az bejön, hogy amikor 2008-ban a böszme meghívta a Hollán Ernő utcába egy "demokratikus" tüntire Schröder ex-kancellárt, akkor az éppen a Gazprom felügyelőbizottságának tagja volt? :D

Tata86 2017.02.06. 09:43:06

@werecke: Igen, például SZU 1991 januárjában volt, Oroszország meg már 1991 decemberében.

Ég és föld!

Ironikus, hogy ezt az ökörséget azok képesek leírni, akik szerint Magyarországon nem volt rendszerváltás.

Oroszországban soha nem volt elszámoltatás.
A nemzeti vagyon komcsi oligarhák kezében van szinte kizárólagosan.
A teljhatalmú elnök egy ex-KGB-s.
Ugyanúgy nincs érdemi ellenzék, nincs szabad sajtó, nincsenek civil szervezetek(, se orosz, se globális).
Ugyanakkor néha szitává lőnek a nyílt utcán ellenzéki politikusokat.

Mondjuk Sorost kisöpörték, és a buzik sem vonulhatnak, úgyhogy biztos tök jó hely.

"Ha a liberálisok sírnak, jó az irány."

Tata86 2017.02.06. 09:52:12

@Kandeláber: Olyan ez, mint páros táncban... a pár egyszerre mozog, ha a férfi bemegy a nő helyébe, a nő a férfiéba.

10 éve sem volt, és a fideszesek hazaárulóztak ha csak szóba került Oroszország, a maszoposak józan önmérsékletre intettek, és a viszony javítását szorgalmazták.

Ma a fideszesek nyalják a visszaszovjetesedő Putyin seggét, a balosok pedig mintha már el is feledkeztek volna azokról az időkről, amikor a krumplileves még krumplileves volt.

Aki pedig nem seggreforgó, az már elfogadta, hogy így is úgy is hazaáruló/népellensége lesz mindkét tábor szemében, akkor is ha következetesen libsi, akkor is ha következetesen konzi.

Conchobar 2017.02.06. 11:06:11

@Tata86: "Ugyanakkor néha szitává lőnek a nyílt utcán ellenzéki politikusokat." - Tehát egyértelmű, hogy ott diktatúra van. És mi van Nyugat-Európában, ahol néha kamionnal hajtanak bele a tömegbe, vagy az USA-ban ahol nyílt utcán (esetleg iskolában) lőnek szitává járókelőket, iskolásokat

Tata86 2017.02.06. 11:14:21

@Conchobar: Tudod van egy kis különbség aközött, hogy az állam bűnöz vagy bűnözők.

Tényleg remélem hogy tudod. Bár 2006ban is sokan képtelenek voltak felfogni, mi a különbség a futballhuligán kihágásai és a rendőrség között.

Például, hogy a terroristát el tudja kapni az állam, és megfelelő módon el tud járni vele szemben. Ezzel szemben az állam ellen senki nem tud már eljárni... ilyenkor jön a terrorizmus. :)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.02.06. 11:24:11

@Tata86:
"Ugyanakkor néha szitává lőnek a nyílt utcán ellenzéki politikusokat. "

Az, hogy szitává lőnek politikusokat, az kevésbé érdekes. Például a brexit-kampány hevében egy szellemileg zavart férfi megölt egy brit politikusnőt.
en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Jo_Cox

A szakmával jár a veszély.

Az sokkal érdekesebb, hogy Borisz Nyemcov megölését a csecsen maffia túlkapásának tartják.
en.wikipedia.org/wiki/Assassination_of_Boris_Nemtsov

Annak a csecsen maffiáénak, amelynek valahogy rendkívül jó kapcsolatai vannak Putyinnal és köztudomású, hogy Putyin mindenféle feladatokra használja őket. Ha pedig egy állam egy kemény bűnözőbandával tartja féken a lakosságot és az ellenzékét, akkor ott nagyon nagy baj van.

Kicsiben ez el is kezdődött Magyarországon, amikor a boltzáras népszavazás kérvényének beadását megakadályozták a kopaszok. Mint kiderült, elítélt bűnöző volt egytől egyig.

Na ezt nem lehet megmagyarázni. Azon felül persze, hogy a nemzetstratégiai célok érdekében bármilyen eszköz használata megengedett.

Tata86 2017.02.06. 11:31:04

@Doomhammer: Azok szakrális kopaszok voltak.

"Ha a libsik sírnak, jó az irány."

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.02.06. 12:38:32

@Tata86:
Aztán majd ha a szakrálisokat verik azok a kopaszok, mert éppen az lesz a nemzetstratégiai érdek, akkor meg majd lesz sírás-rívás.

Annyiszor lement ez már - Magyarország történelmében is - miért nem lehet látni, hová vezet ez az irány? Hogy a jogállam mindenki érdeke, azé is, akinek az érdekei ellen pillanatnyilag a bíró ítél. Holnap még nagyon jól jöhet egy ésszerűen döntő bíró (és nem egy politikai döntést végrehajtó pártkatona).

Kandeláber 2017.02.06. 13:07:13

@Tata86: A krumplileves mára pórias étekké vált a balos-jobbos mágnások szemében.
Az egykori KISZ-titkárok pedig oldaltól függetlenül a "demokrácia" hívei lettek, és elfelejtették a múltat. Végképp azért még nem törölték el, az kétségtelen.
A házmester-mentalitást például nem adták fel, ha úgy gondolják hogy szükséges, rohannak Brüsszelbe feljelentgetni.
Ezt tette a fideszke is az "elmúttnyócévben", ezt teszi a maszop is napjainkban.

Tata86 2017.02.06. 16:59:01

@Doomhammer: Igen, én is unom, pedig sokkal fiatalabb vagyok.

De ha egyszer a lakosság politizáló részének 90%-ának kell az érzelmi élmény, hogy most őt elnyomják, illetve ugyanígy, hogy ők most méltó bosszút vesznek, akkor nincs min csodálkozni.

Ez sokkal erősebb, mint a jólét, biztonság iránti vágy. Arról nem lehet mesélni a kocsmában.

toportyánzsóti 2017.02.07. 07:32:32

@Doomhammer: Sok homofób homokos vizsgáltassad meg magad hozzáértővel buzikám.

toportyánzsóti 2017.02.07. 07:38:55

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Ne kend másra saját alávalóságod ostoba jószág,ez bolsevik örökséged lehet putingazda kopekekért bégető muzsikja.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.07. 08:26:04

@toportyánzsóti:

Független civil közíró vagyok, nem mint te, édes ballibám...

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.07. 08:33:23

@Tata86:

Oroszországban az állami vagyon el lett lopva Gorbacsov és Jelcin alatt. A putyini terv része ennek visszaszerzése különböző formában. A terv egy része sikeres lett.

Szabad médiák vannak Oroszországban, egy rakás. Ez az orosz történelem ELSŐ időszaka, amikor szabad választások vannak és nincs cenzúra. Civil szervezetből több ezer van. Igen, egyes külföldi szervezetek ki vannak tiltva, dehát ez máshol is megesik. Oroszországból összesn 7 külföldi szervezet van kitiltva, egyik a Soros Alapítvány. Belföldi civilek közül csak pár iszlamista, valamint neonáci és rasszista szervezet van betiltva.

Jean Sol Partre 2017.02.07. 10:36:36

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: néha ugyan megölnek pár ellenzékit vagy kritikust, meg aki nem Putyin álláspontját hangoztatja azt előbb utóbb betiltják vagy ellehetetlenítik, de persze cenzúra nincs, a többi meg, hát, megesik.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.07. 11:34:07

@Jean Sol Partre:

Erős még ma is az orosz maffia. Ha valaki érdekeiket sérti, fellépnek. Ez tény, a hatalom még nem volt képes teljesen lenyomni a maffiát, csak a politikai életből tudták kiszorítani.

Cenzúra nincs semmilyen alakban. Egy rakás lap jelenik meg.

Jean Sol Partre 2017.02.07. 11:54:32

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: "Erős még ma is az orosz maffia"

ez így van, pláne, hogy Putyin a feje.

szerintem nem vagy tisztában a cenzúra jelentésével.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.02.07. 13:03:17

@Tata86:
"De ha egyszer a lakosság politizáló részének 90%-ának kell az érzelmi élmény, hogy most őt elnyomják, illetve ugyanígy, hogy ők most méltó bosszút vesznek, akkor nincs min csodálkozni."

Szerintem nem kell nekik ez az érzelmi élmény, hanem adják nekik. Magyarország leszakadó életszínvonalban, már a visegrádi négyek között is a sereghajtók vagyunk és Romániával, Bulgáriával vagyunk egy kalapban. Ezt meg kell magyarázni, nem? Bármilyen magyarázat jó, ami nem oda jut ki, hogy az inkompetens elit elrulettezte a pénzt (ami valójában történt és történik). Lehetnek a szegénység okozói a cigányok, a multinacionálisok, a Nyugat, a migránsok, csak ne az elit, mert egy újabb '56 az egyetlen dolog, amitől rettegnek. Ezért generálnak rendszeres időközökben újabb célpont ellen gyűlöletkampányokat és erre kell nekik a kézivezérelt sajtó, amiben egyébként egész jól állnak.

Ez nem más, mint a Putyin-recept, az ötleteket onnan vették - kezdve mindjárt az ellenségkép generálásával romló életszínvonal mellett - és nem csoda, hogy hamar összebarátkoztak a nagy példaképpel.

Tata86 2017.02.07. 13:57:23

@Doomhammer: Szvsz az víz az úr. Erre van igény. Kell valami gyűrűkurás ellenségkép, és egy dicső vesztes csata mindig a kellemes távolba felfestve, más nem.

"Ezért generálnak rendszeres időközökben újabb célpont ellen gyűlöletkampányokat és erre kell nekik a kézivezérelt sajtó, amiben egyébként egész jól állnak."

Meg kell hagyni, működik, amit csinálnak.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.02.07. 16:09:01

@Jean Sol Partre: A cenzúra jelentése .- állami szerv hozzájárulása kell a publikáláshoz.

Jean Sol Partre 2017.02.07. 16:17:26

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: ez a szűk értelmezése. Tágabb értelemben a publikált tartalom felügyeletét, befolyásolását jelenti. Az pedig van, vastagon. Semmi köze ahhoz, hány lap jelenik meg.

toportyánzsóti 2017.02.07. 17:15:07

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: Önismeret kék putingazdádnak mög tényleges többévre elég tartalék nehogy a líráig süllyedjen a rubelke.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.02.07. 17:53:03

@Tata86:
"Meg kell hagyni, működik, amit csinálnak. "

Nézze, úgy könnyű előrehaladni a dugóban, hogy átmegy az üres szembe jövő sávba és aki esetleg szembe jön, azt levillogja az útról (amikor utoljára Magyarországon voltam, akkor láttam ilyet). Konkrétan a KRESZ tiltja, de kit érdekel? Elég a KRESZ diktátumaiból, a KRESZ politikai korrektségéből, őszinte, bátor autóvezetésre van szükség.

A II. vh. óta hallgatólagos megállapodás van arról, hogy aki gyűlöletkampányokkal próbál nyerni, azt kigolyózzák. Viszont remekül működnek és a használatukhoz nem kell sok ész. Így aztán a Fidesz nagy felfedezése csupán annyi, hogy nem kell olyan komolyan venni azt a kigolyózást, lehet barátokat találni a kigolyózottak között is. Ugyanúgy, mint az első bekezdésben említett autós: ha a szembesávban kevesebb a jármű, akkor ott kell menni. Tilos? Kit érdekel, ha meg lehet úszni.

Na persze a gyűlöletkampányok és a totális állam nem véletlenül számít no-no-nak a világ civilizáltabb felén. Az ilyen államok előbb-utóbb kifogynak a belső ellenségekből és jön a háború. Putyin már el is jutott ebbe a fázisba.

Jean Sol Partre 2017.02.08. 10:41:20

@MaxVal BircaMan ELEMZŐ: így van, amennyiben az megegyezik a hivatalos putyini állásponttal.
süti beállítások módosítása