Kommentszűrés
’17 jan
11
16:21

„Le lehet győzni a rendszert” – A Momentum Mozgalom a Mandinernek

Írta: Redakció

momentum.jpg

A semmiből jött a hét elején egy új helyi népszavazási kezdeményezés, ami a budapesti olimpiai pályázat visszavonását célozza. A kezdeményezés elindítója az eddig viszonylag ismeretlen Momentum Mozgalom, akik hamarosan gyűjteni is kezdik az aláírásokat. De kik ők? A Mandinernek nyilatkoztak először az egyesület vezetői, akik nem kevesebbet, mint a rendszerváltás óta kialakult politikai kultúra leváltását tűzték ki célul.

Pintér Bence riportját híroldalunkon olvashatják.

Címkék: politika közélet mozgalom Momentum Momentum Mozgalom Fekete-Győr András

A bejegyzés trackback címe:

http://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr2212118605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

maroz · http://kakukkfeszek.blog.hu 2017.01.14. 12:33:10

@Herr Schnapsidee Lieferant:

off
Ez a tied?

www.herrgottschnitzerhaus.at/

Herr Gott Schnitzerhaus. Mintha testvérek lennétek...

gyalog.galopp 2017.01.14. 13:20:52

@maroz:

Voltál már motoros találkozón?
Én igen, ráadásul az asszonnyal , igaz már régen.
Az annyira volt szerintem szubkultúra, mint furulyaszó a Hortobágyon.

Pelso.. 2017.01.14. 18:02:38

@Bell & Sebastian: Rendben, rendben. Nagyon lehúzták hazai közéleti epizódjaink tündöklő morális átlagát, máglyára. Különben is, transmagyarok.

@gyalog.galopp: Milyen volt, tényleg érdekel. Én autoson voltam, az még annyira se szub.

Jean Sol Partre 2017.01.14. 20:30:04

@Mihint: támogatni a hazugságot? még ha csak gondolatban is? miért?

Jean Sol Partre 2017.01.14. 20:35:43

@Disznóvári: az a helyzet, hogy senkinek a vernyákolása nem menti fel a másik oldalt. Attól, hogy általad utált emberek hisztiznek, attól nem lesz tisztességesebb az a 400 millió.

Jean Sol Partre 2017.01.14. 20:38:47

@Disznóvári: azért "kell úgy elképzelni", mert amúgy nem az.
És mielőtt megkérdezed, van író ismerősöm. Nem is egy, jól vannak köszönik szépen, és szarnak az állami támogatásra.

Jean Sol Partre 2017.01.14. 20:40:12

@Disznóvári: "Küldetésünk, hogy a fiatal kortárs művészet teljesítményeit ne csak Budapest és a nagyobb magyarországi városok, hanem minél több magyarlakta település közönsége megismerje."

erre azért kibaszott kíváncsi leszek, majd mennek haknizni falunapra, vagy mi?

gyalog.galopp 2017.01.14. 21:24:22

@Pelso..:

.98-ban Sirok Kútvölgyben. Riga blokk dobó verseny, iszapbirkózás, leszbi só, Vaszlavik és sok egyéb finomság. Összesen kettő db egyenruhás rendőrt láttam, azt is felvonulás felvezetésekor. Egyszer láttam, amint egy meggyötört fiatalembert kísér a kijárat felé három szelíd motoros, állítólag a fiatalember megbotlott az egyik sátor előtt lévő bukósisakban...

www.youtube.com/watch?v=GQUMJ0_SX6w

Jean Sol Partre 2017.01.14. 22:22:57

@Disznóvári: nyilván, ha te nem tudsz megélni az állami csecs nélkül. Száni.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.01.14. 22:45:18

@Jean Sol Partre:

Nézd, te tényleg konfabulálsz vagy hazudsz, mert Magyarországon nincs olyan folyóirat vagy könyvkiadó, ami így vagy úgy, többé vagy kevésbé, de ne az állam csecsén lógna! Különböző pályázati pénzek, adókedvezmények stb.-k tartják életben a magyar irodalmi életet, de a komplett kulturális sajtót és könyvkiadást is.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.01.14. 23:04:16

@maroz:

"A Sziget Kulturális Szervezőiroda ma bejelentette: megállapodás született arról, hogy az egyik globális tőkealap, a Providence Equity Partners megveszi a Szigetet. (...) Ez a lényeges, és nem az, hogy ki hogyan áll az irodalmi kánonban. Ez a lényeges, mert ennek komoly hatása van a -ságra, és persze nem mellékesen nekem ez a folyamat ha közvetetten is de mégiscsak árt." --- írod.

Hogy a multik a sárga földig lerabolják Magyarországot, annak tragikus következményeit látványosan és direkt módon érzékeljük, de a kulturális pusztulás korántsem ilyen látványos, viszont annál elementárisabb jelenség. Fentebb már írtam, hogy ha az elmúlt kétszáz évben nem lettek volna számosan, akik, a mainál akár tragikusabb körülmények között is, azon rugóztak, hogy így az irodalmi kánon meg úgy az irodalmi kánon, akkor most sanszos, hogy már a multikkal szembeni avezióinknak sem tudnánk hangot adni, mert már az a kulturális közeg és hivatkozáskészlet sem létezne, amin ezt megtehetnénk.

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2017.01.14. 23:06:31

@Jean Sol Partre: Nem vagyok író. Alkalmi/időszaki munkákból élek, ha érdekel, de ez mellékes.
Viszont ismerek írókat, szerkesztőket jobb- és baloldalon is. Nem ismerek olyat, aki nem pályázott volna még mondjuk az NKA-hoz.
Persze ott a lehetőség, ahogy Szabó Borbála írta, írni mondjuk a Barátok köztbe, de egyetértek vele, az a művészi lealacsonyodás legmagasabb foka.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.01.14. 23:27:47

@Herr Schnapsidee Lieferant:

"oszt ma nyilván tilos a nagyon nemzeti honatyáknak meg a gázszerelő kft tulajoknak a kisfaludizókhoz hasonlóan saját zsebből gründolni ilyesmit" --- írod.

Ismételjem meg, hogy a Reformkorban Magyarországon nem létezett nemzeti kormányzat és a nemzeti elkötelezettségű magyar politikusok az önálló magyar állami intézmények pótlására hozták létre a maguk "civil intézményeit"? (Amelyek aztán 1967 után szépen állami intézményekké is váltak.)

Egyébként azok, akik akkor gründolták ezeket az intézményeket minden vonatkozásban összehasonlíthatatlanok azokkal, akik ma módosak vagy kőgazdagok. Egyrészt a vagyonuk összehasonlíthatatlanul nagyobb volt még a leggazdagabb mai magyarokéval is. Másrészt nem adóztak. Harmadrészt örökletes jogon politikai kötelezettségeik voltak. Ők (már közülük azok, akik ennek tudatára ébredtek) így teljesítették a nemzet iránti kötelezettségeiket. Voltak köztük, akik ezt nagyon magas szellemi és erkölcsi nívón tették (rájuk ma is nagy tisztelettel emlékezünk) és voltak, akik kevésbé. Amit felvetsz, abban az a groteszk, hogy ezek a nagyjaink épp azért dolgoztak, küzdöttek, hogy olyan független nemzeti kormányzati rendszer jöhessen létre, ahol az állam ezeket a feladatokat (amelyeket ők, jobb híján, magánkezdeményezésekként hoztak létre és tartottak fenn) magától értetődően ellátja.:-)

annamanna 2017.01.14. 23:45:07

@gyalog.galopp: Na akkor megkérdezem, mert régóta a bögyömben van - mi a jó a mátrai hajtűkanyarokban motorral száguldozni? Miért pont ott? Egyszerűen nem fér a fejembe, azon túl, hogy totál kiakasztó. Ha valaki ott hegyitúra-élményre vágyik, akkor miért nem gyalogol? Azért az nem egy kalandpark, és mások számára iszonyat idegesítő a töméntelen motoros.

gyalog.galopp 2017.01.15. 08:15:31

@annamanna:
Soha nem voltam vadmotoros, már szelíd sem a térdeim miatt, de azt tudom, hogy gyalogosan nem szökik fel úgy az adrenalin, mint motorral. Valószínűleg azért ott , mert elég szűkös a választék a galyatetői elágazó és Parádsasvár között viszonylag gyérebb a forgalom , a hivatalos hegyi versenyeket is itt szokták rendezni.

maroz · http://kakukkfeszek.blog.hu 2017.01.15. 09:00:44

@bbjnick: Írtad, de te valamiért azzal vagy, hogy ha te leírtad, akkor az pusztán attól, hogy leírtad már úgy is van. Ha azt tapasztalod, hogy a beszélgetőtársad ezt nem fogadja el, akkor meg is argumentálod: "de hát egyszer már leírtam, nem?!?".

Majd szólj, ha már nem kinyilatkoztatsz, mert érdekelnének az érveid is.

gyalog.galopp 2017.01.15. 09:01:23

@annamanna:

jut eszembe, te honnan tudod, hogy idegesítő, gyakran jársz arra?
Már ritkán de azért autóval előfordulok, engem nem idegesítettek soha. Sokkal idegesítőbb, ha 50-60-al gurul előttem a kalapos.

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.01.15. 10:43:23

@bbjnick:

"Egyébként azok, akik akkor gründolták ezeket az intézményeket minden vonatkozásban összehasonlíthatatlanok azokkal, akik ma módosak vagy kőgazdagok."

valóban? vagy csak kurvára ciki, hogy a mai nyerészkedő csürhe a régi, felelős elittel szemben egy nagy büdös nulla és csak mások, a zemberek pénzéből "jótékonykodik" nagy kegyesen, sajátjából egy tál levest sem ad. tilos lenne? na mesélj...

"Egyrészt a vagyonuk összehasonlíthatatlanul nagyobb volt még a leggazdagabb mai magyarokéval is."

kerek perec nem igaz, a mai földbirtok oligarchák túltesznek a régieken és még sorolhatnám

"Másrészt nem adóztak"

ahogy a mai politikus vagyonnyilatkozatokat nézem most sem divat

"Harmadrészt örökletes jogon politikai kötelezettségeik voltak."

és? mi köze hozzá, hogy választott, vagy örökölt pozíció révén veszi magának valaki a fáradságot, hogy SAJÁT pénzből adjon a közjóra, művészetekre stb.? na mesélj.... más faszával a csalánt verni nem nagy kunszt, ugyi? :DDD

gyalog.galopp 2017.01.15. 11:37:06

@bbjnick: @maroz:

Siroki motoros találkozón 2-3 alkalommal voltam, ami mindig meglepett az a profizmus és az amatörizmus egyensúlya, az íratlan szabályok betartása.
A motorosok vendégként viselkedtek a faluban a falusiak vendégként viselkedtek a katlanban a motorosok területén. Egy szinte valószínűtlenül széles spektrum érezhette jól magát.
A falun átvezető felvonuláson a felvezető rendőr intésére kiállt a sorból egy motoros és biztosította a kereszt irányú forgalmat, a rendőrök nem basztatták a motorosokat se kint, se bent, a motorosok meg nem adtak okot semmilyen rendőri intézkedésre ( a marhákat saját hatáskör alá vonták) , történt mindez egyszerű szóbeli megállapodás alapján.

Ez nem szubkultúra, hanem maga a kultúra.

Hasonlóan indult a sziget is, de a profit eltolta az arányokat, az amatőrség bája kiveszett, győzött a profizmus, ami ki fogja nyírni önmagát.

A kulturális pusztulás nem attól fog bekövetkezni, hogy egy multi kezébe kerül, hanem attól, ha nincs korlátja és alternatívája. Az alternatíva pedig nem koncentrálódhat réteg érdekekre és réteg ízlésekre, annak a társadalom mind szélesebb spektrumát kell érintenie.

Jean Sol Partre 2017.01.15. 12:29:01

@bbjnick: hát én még kiadót is ismerek, aki nagyon kevés (vagy semennyi) állami támogatást kap, de az író barátaim meg úgy vannak vele, hogy van más munkájuk is és abból finanszírozzák magukat. Jobb nekik így, szabadabbak és függetlenebbek, mintha betagozódnának bárhová.

Jean Sol Partre 2017.01.15. 12:30:37

@Disznóvári: nem, hanem dolgozni kell mellette mást is. Senki nem mondta, hogy egy írónak kizárólag az írásból kell megélnie.

Jean Sol Partre 2017.01.15. 12:34:29

@Disznóvári: " az a művészi lealacsonyodás legmagasabb foka"

Nem, az egy munka. Ha valaki mindenáron az írásból akarna élni, írhat olyat is, aztán szabadidejében meg megírja a főművét. Ha nincs tehetsége, vagy kedve szappanoperát írni, akkor meg elmehet BKV ellenőrnek, vagy pincérnek. De akinek büdös a "kétkezi" meló, az pláne ne az én adómból akarjon megélni, ezúton is külön csókoltatom Szabó Borbálát.

nix ugribugri 2017.01.15. 12:37:50

@bbjnick:

ez nem averzió hanem perverzió. a nacionalista vágyálmok már a 10. nemzedék életét teszik tönkre.

ha 300 éve betagozódtunk volna az osztrákokhoz/németekhez/szlávokhoz/románokhoz akkor 200millió ember élete lehetett volna boldogabb, de legalábbis esély lett volna rá. viszont így maradt az agresszív görcsös erőlködés és az elvesztegetett életek. és ne csodálkozz ha kutyába sem vesznek, az embernek vannak gyerekei unokái ismerősei rokonai, természetes és épített környezete, saját életük, és kurvára nem örül amikor ti ezt valami szakrális bütyökmag okán akarjátok elvenni tőlük., legfőképp ne várd el tőlük hogy hogy majd részt vesznek harczaidban.

elnézegetem a kivándorlókat és a régebbiek utódait. boldogan élnek az új identitásukkal, miközben tudják és őrzik gyökereiket, természetesnek veszik hogy a világ mozgásban és alkalmazkodnak hozzá,

_élik az egyetlen életüket._

>>Hogy a multik a sárga földig lerabolják Magyarországot,....

minden idióta országot lerabolnak..
ahogy a nacionalizmus megjelenik, a világpolgárok lelépnek és az ország ott marad nemzetközi kapcsolatok nélküli szabad prédának. közben a legnagyobb ellenségeitek a hasonlóan nemzetieskedő szomszédaitok lesznek, kifáradtok elszegényedtek és elbuktok, egyetlen fő terméketek

"a nemzethy irodalom és kultúra"

megint megy a szemétdomdra.

a te ideológiád már sokszor és mindig megbukott, és eddig minden esetben csak a győztesek kegyelme mentett meg a teljes kipusztulástól..

de mi van ha most nem lesz kegyelem???, mert a tervek már megvannak hozzá., ne mond hogy nem tudsz róla!!

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2017.01.15. 17:11:20

@Jean Sol Partre: Ez indokolatlan összevonás :) Nem a hazugságot, hanem az intézményt támogatom. Azért gondolatban, mert másképp jelenleg nem tudom.
A hazugság ahhoz kellett, hogy ilyesmi egyáltalán létrejöjjön. Nincs más épeszű argumentum, hogy ennek az okát jelezzem, mint az, hogy jó sokat és sokmindenkinek kellett hazudozni azért, hogy egy - voltaképpen természetes - képződmény egyáltalán létrejöjjön. És sok-sok másfajta hazugsággal munkálkodnak sokan jelenleg is azért, hogy tűnjön el mindörökre, de ha nem megy(az eltüntetés), akkor alaposan sározzuk be.
És ez nekem nem tetszik :-) (egy hazug vigyor :))

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2017.01.15. 17:17:42

@nix ugribugri: "minden idióta országot lerabolnak..
ahogy a nacionalizmus megjelenik, a világpolgárok lelépnek és az ország ott marad nemzetközi kapcsolatok nélküli szabad prédának. közben a legnagyobb ellenségeitek a hasonlóan nemzetieskedő szomszédaitok lesznek, kifáradtok elszegényedtek és elbuktok, egyetlen fő terméketek

"a nemzethy irodalom és kultúra"

megint megy a szemétdomdra."
Ennyit nem köllene inni, ilyenkor - a helyedben - én már nem szólnék hozzá közösségi oldalon, csak a kicsi takarómat kérném :)

Jean Sol Partre 2017.01.15. 17:28:55

@Mihint: "Nem a hazugságot, hanem az intézményt támogatom."

az intézmény maga a hazugság, sajnos. a mód, ahogyan létrejött, a célja, minden.

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.01.15. 17:31:08

@nix ugribugri:

dilibogyóka, ebben a hidegben az internáci nyávogás helyett egy finom macskagyökér tea szürcsölése csodákat tesz a gülü-bülü-lülü és ügyürü-bügyürü gondolatvilágodnak.

tedd félre a nooszkópot, helyette korai lefekvés, egy kis pihenés... cuppanós puszi a tébolyult kobakodra

prrrrrrrrrruutty!!!! :DDDDD

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2017.01.15. 17:38:00

@Jean Sol Partre: Az a szörnyűséges az egészben, hogy maga az intézmény rendben van, és kell is, ugyanakkor egy ilyen dolgot több tonna hazugság árán lehet csak csinálni.
A célja(az intézménynek), az miért rossz szerinted?

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.01.15. 17:45:44

@Mihint:

"egy ilyen dolgot több tonna hazugság árán lehet csak csinálni."

mert másképp még betölthetné a célját becsületesen, ilyesmi pedig ab ovo összeegyeztethetetlen a sufniforradalom szellemiségével?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.01.15. 17:56:13

@Herr Schnapsidee Lieferant:

Most már te is ugyanúgy tolod, mint azok, akiket eddig gúnyoltál.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.01.15. 18:01:43

@maroz:

"Írtad, de te valamiért azzal vagy, hogy ha te leírtad, akkor az pusztán attól, hogy leírtad már úgy is van." --- írod.

Nem attól van úgy, hogy leírtam, hanem attól, hogy így történt. Azoknak a magyaroknak, az elmúlt századokban, nem volt alaptalan az aggodalma. Nézd meg, mondjuk, egy olyan nagy kultúra sorsát, mint az ír! Szóval, bőségesen van mit köszönhetnünk nekik a balfasz irodalmi kánonozásaikért!

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2017.01.15. 18:03:38

@Herr Schnapsidee Lieferant: Zavar téged, hogy véletlenül igazat mondtam? :) De tudod mit? Mondjál jobbat, a családi olvasókörön túl, amit a szuperigazésbecsületesmódon, ésazigazfunkcióitbetöltve, megazegyszarvúazvancsaktinekteknincsképzelőerőtök íven, valójában le is lehet játszani. Schnapps :)

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.01.15. 18:21:01

@bbjnick: a túl sok cigi elvette a zzzoxigént a zagyadbúúl, azért nem látod át a szitut, de majd leszoksz és akkor tisztul a kép.

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.01.15. 18:25:15

@Mihint: orrod előtt pölö a prima primissima este, ami lassan azt a szerepet tölti be, amit a kossuth díjnak kéne

Jean Sol Partre 2017.01.15. 18:48:04

@Mihint: "A célja(az intézménynek), az miért rossz szerinted?"

mert hazug

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2017.01.15. 19:07:18

@Jean Sol Partre: Jogos. A létrontás egyik veleje a hazugság, csakhogy ez nem mindig nyilvánvaló. Leginkább az ember sajátmagának hazudik, észrevétlenül, ámde folyamatosan, azonban a külső hazugságokra roppant mód érzékeny.
Az intézmény azoknak kell, akik - akár a túlélésért - tudatosan hazudnak, éspedig azoknak, akik számára az őszinte szó nem jelent semmit.
Tekintsed ezt védekezésnek, nem a legjobb, momentán azonban jobb nincs.
Sajnos. Aki tisztában van azzal, hogy nap-mint-nap sajátmagát is becsapja, az képes a hazugságot másfajta eszköznek tekinteni, a túlélés eszközeként. Nincs ez így jól, de nem tudok jobbat. És most nem hazudtam :)
Ha igazságot szeretnél tudni, vedd egy napodat, és írd le magadnak, hogy miről mit gondolsz, másnap pedig olvasd el. Ott van az igazság, a módszer pedig egyszerű, és olcsó :)

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.01.15. 19:10:37

@Mihint: na de. persze ha a gázszerelő&guccitáska kft-nek a yachtozás fontosabb a nemzeti kultúra támogatásánál, akkor nem csoda, hogy nincsenek rajta a listán :DDD

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2017.01.15. 19:36:04

@Herr Schnapsidee Lieferant: Na ne. Épp elég az, akik rajta vannak a listán. Ők oszt tuggyák, merre van az az eggyorrú - akarom mondani egyszarvú. Ne kényszeríts, hogy naivnak nevezzelek :)

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.01.15. 19:48:03

@Mihint: ismétlem: ez azokat minősíti, akik nincsenek rajta a listán. akik persze a csatlakozás helyett csinálhattak volna még prímább primissima díjat is, ha finnyás izlésüknek nem tetszik nekik a társaság, de neeem, erre is sajnálták a lovettát. ál-nemzeti tolvaj csürhétől valóban naiv dolog is lenne mást várni :DDD

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2017.01.15. 19:59:49

@Herr Schnapsidee Lieferant: Te most ugye karikírozod magad? Mert ebben az esetben ez így rendben van, az van minősítve, aki nincsen ott, fasza :-DD

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.01.15. 20:17:04

@Herr Schnapsidee Lieferant:

Lehet. De rajtad már a zzzoxigén sem segítene.

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.01.15. 20:17:23

@Mihint: jól olvastad. azok beleadtak saját zsebből a művészetekbe, te meg röhigcsélsz versenyben vajcsitimcsivel. ide karikatúra se kell :)

Jean Sol Partre 2017.01.15. 20:17:42

@Mihint: "Az intézmény azoknak kell, akik - akár a túlélésért - tudatosan hazudnak, éspedig azoknak, akik számára az őszinte szó nem jelent semmit."

azt hiszem, ezt nem értem, vagy ha igen, az se jobb.

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.01.15. 20:19:17

@bbjnick: kettőnk közül nem én nézem a félkegyelmű kommunista szatyor hofirózsit oktatáspolitikai géniusznak :DDD

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2017.01.15. 20:23:28

@Jean Sol Partre: Igen, mi kádárkoriak ebbe a paradoxonba szocializálódtunk, és azt hiszem, hogy ezzel most nagyon korszerűen fejeztem ki magam. És, igazad van abban, ha nem érted, az nem jó, de ellentmondok Neked a második részben: ha érted, az mégis jobb. Nem miattam, dehát az élet sosem volt könnyű.
Nahát, mit bazseválok itten, most kérem a kicsi takarómat :)

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.01.15. 20:24:59

@Jean Sol Partre: ez mihint szokásos taktikája, agyonspiritualizálja a cuccot, hogy

a) izé azért nem lehet sikeresen/szépen/becsületesen megoldani ezt-meg-azt, mert sejtelmes erők működnek, b) azért nem lehet ezt-meg-azt, mert hát ilyen ez a hazúg világ, stbstbstb.

lényegében a "cár atyuska jó, csak a tanácsadói rosszak" című sztori számtalanszor újracsomagolva, ahol csak a mondat második része kerül újra-átköltésre és újra-ködösítésre.

de a lényeg, hogy a cár atyuska, az jó. ennyike.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2017.01.15. 20:25:02

@Herr Schnapsidee Lieferant: A saját zsebükből... muszáj engem vasárnap este szénné röhögtetni :-DDD

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2017.01.15. 20:26:20

@Herr Schnapsidee Lieferant: Jó is lenne, vagy húsz éve kipróbáltam a családomon, nem működött. A részletekben van a lényeg, muzsik :)

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2017.01.15. 20:27:14

@Herr Schnapsidee Lieferant: Adok én neked sejtelmes erőket azoktól, akik nincsenek a listán :)

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.01.15. 20:29:31

@Mihint: igen, a saját zsebük. amit a cégeiken keresztül beszedtek profitot, abból többet v. kevesebbet, őszintén vagy a PR kedvéért, de beletolják a művészetekbe. a gázszerelő&guccitáska kft meg a saját zsebbe csurgó profitból nullát. ciki? szar ügy.

nix ugribugri 2017.01.15. 20:32:39

@Mihint:

a magyar kultúra sohasem volt, olcsó zsidó ármány, kellett a galíciai bevándorlóknak valami identitás, összekotyvasztották a bocskort és szépasszonyt, lett belőle vursli meg ludas matyi.

most még ugribugriztok mert egyenlőre tele a spájz, de néhány év alatt teljesen felélitek aztán megint húszkötetes nagymagyart adtok egy abba kazettáért.

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.01.15. 20:33:43

@Mihint:

"Adok én neked sejtelmes erőket azoktól, akik nincsenek a listán :)"

a bözske utalvány kipostázása is meghaladja a szellemi képességeiket... egyebek közt... mondjuk a tragikomédia műfajhoz ezzel kétségen kívül sikeresen hozzájárulnak :D

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2017.01.15. 20:37:29

@Herr Schnapsidee Lieferant: Mióta érdekelnek engem gázszerelők szerinted? Kurva mérges voltam vagy hat éve, amikor egy tizenkétlakásos társasházban elzárták a gázt, mert valami faszomfütty cső szerintük nem volt olyan, ami nekik jó, télvíz idején. Érted, nem megcsinálták, hanem elzárták, ennyit a gázszerelőkről.
Lehet, hogy Te másvalakire gondolsz? A felcsuti gázszerelőről beszélsz, rájöttem. Az a bajod, hogy nincs rajta valami listán, és ebből azt szűröd le, hogy baszik a közre? Hát, nem tudom. Manapság ez divatos nézet, de azér' nem leszek rezsimkutya, ha ilyenekben nem hiszek?
Mert 'oszt dőlhetek majd a kardomba :-DDD

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2017.01.15. 20:39:26

@nix ugribugri: Na, majd ha feléltük a spájzat, majd akkor erre visszatérünk, addig nix ugribugri :) Bizony, így beszél egy buta rezsimkutya, vak-vak.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2017.01.15. 20:40:43

@Herr Schnapsidee Lieferant: Az én szellemi képességeimet felesleges minősíteni - nincsenek. Itt bukott a mutatványod, fogalmazd újra :-DD

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.01.15. 20:53:56

@Mihint:

off topic tipp: nem kell elhanyagolni a gáz műszaki-biztonsági felülvizsgálatot, nem feketén kell gányoltatni a kazánt/kéménybélelést, minden márkaszervíz és hatósági papír legyen lefűzve és akkor nincs szívózás tél közepén, ennyike a fűtési művészet alapiskolája.

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.01.15. 20:55:38

@Mihint: nálam nem lehetsz hülyébb, erre gondosan ügyelek és ez presztízs kérdés. trollala

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2017.01.15. 21:08:28

@Herr Schnapsidee Lieferant: OFF: még ha minden rosszaság igaz is, akkor sem télen köll a retorziókat megtenni, hacsak nem azér' mert akkor kényszerítő a szükség, ugye. Meg talán legyen kifizethető a szabvány, és ne tűnjön védelmi pénznek, pedig az. ON
Tudok én nálad hülyébb lenni, igaz, kicsit erölködnöm kell rajta, de időnként nem esik nehezemre :-DDD

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.01.15. 21:19:03

@Mihint: kifizethető a szabvány, csak hetekbe kerül korrekt kivitelezőt találni. cserébe ezek számlával és pöcséttel együtt sem kerülnek többe, mint a lehúzós mekk elekek. pláne, ha azokat a zsiványokat maga a közmű "ajánlja", ugye.

ne akarjon velem versenyezni. tudatos hülyeként az "ösztönös zseni" a természetes ellenségem.

maroz · http://kakukkfeszek.blog.hu 2017.01.15. 21:21:29

@gyalog.galopp: Picit megcsúszhattunk a "szubkultúra" jelentésén. Én az eredeti, Kohn bácsi-féle értelemben használom, tehát nem minőséget jelez a "szub", hanem csak annyit, hogy más és hogy a mainstreamhez képest kevesen vannak.

A szubkultúra adott esetben lehet nagyon erősen véleményes is, hiszen például a drogos szubkultúrákat kevesen tartják szerethetőnek vagy akár csak elviselhetőnek is. Ezzel ellentétben a motorosokkal szemben legalább megvan az ambivalencia, van, aki kedveli őket és vannak, akik nagyon nem, de hát pont ettől szub az a kultúra.

maroz · http://kakukkfeszek.blog.hu 2017.01.15. 21:26:05

@bbjnick: Nem attól igaz, hogy leírtad, hanem attól, hogy azt is leírtad, hogy "így történt".

Na mindegy, ha ennyire nincs kedved a semminél többet mondani, akkor haggyuk.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2017.01.15. 21:28:01

@Herr Schnapsidee Lieferant: Kösz a tanácsot. Ilyen kellemesen már régen basztak le, még egy jó a mai napon. Mármint ezáltal tudni, hogy van még normális. Maroz, ez neked is szólt.
Higgyétek el, nagyon nehéz normálisnak lenni. Ez az én keresztem, ne vegyétek magatokra, de köszönet minden percért, amit veletek tölthetek, ez az én maradék "szabadságom", és minden jót Nektek. A percek számlálva vannak.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2017.01.15. 21:32:44

@maroz: Érdemes lenne pedig a bbj-vel szót váltanotok - bár én ezt helyettetek nyilván nem dönthetem el - mert számomra, mint külső szemlélő, rendkívül sok közös pontotok van. Ez nem a végrendeletem, ilyen könnyen nem szabadultok :-D

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2017.01.15. 23:27:31

@annamanna: Ezekkel a motorosokkal úgy kell eljárni, ahogy unabomber ( unabomber.hu/ ) tette: kifeszített az úton két fa közé nyakmagasságba egy drótkötelet. :)

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2017.01.15. 23:40:53

@Jean Sol Partre: Vannak ellenpéldák, mint pl. a könyvmolyképző kiadó, de nem ez az általános. Amúgy a te szemléleted szerint az ÖSSZES állami finanszírozású művészeti képzést (a képzőművészetitől a színművészetiig) be kéne szüntetni. (Néhány intézményt spec én is bezáratnék, de más okokból, mint te.)

annamanna 2017.01.16. 04:57:56

@gyalog.galopp: " viszonylag gyérebb a forgalom"

Mihez képest? A nagykörúthoz képest biztosan, de ami van, az épp elég ahhoz, hogy lehessen tudni: aki itt közlekedik, az közlekedik, nem pedig extrémsportol.
A két műfajt nem lehet összehozni ugyanarra az útszakaszra, pláne nem egy veszélyes helyen. Nem is értem, miért nem tiltották ki onnan teljesen a motorosokat, szerintem az kellene.

"Sokkal idegesítőbb, ha 50-60-al gurul előttem a kalapos."

Komolyan mondod, hogy hajtűkanyarokban idegesítő, aki 50-60-nal gurul? Ezt egyszerűen nem hiszem el.

Máshol is lehetne motorozni, vannak Magyarországon ennél sokkal elhagyatottabb útszakaszok. Amik tényleg elhagyatottak. Persze értem én, hogy az miért nem elég jó: egy kátyús, gödrös, nyomvályús út még életveszélyesebb.
De akárhogy is, egyszerűen nem fair egy útszakaszra összeereszteni azokat, akik adrenalinemelés céljából vadulnak, meg azokat, akik szeretnének épségben keresztülhajtani a Mátrán.
Szerintem szegregálni kellene a motorosokat. Ha az nem normális, hogy kutyák szarják tele a játszótéri homokozókat, akkor az se legyen normális, hogy "adrenalinbetyárok" veszélyeztetik a közeledésbiztonságot. Az országút nem sportpálya, ez baromi egyszerű.
Amikor versenyeket tartanak, akkor is lezárják az utat a forgalom elől; azt egyszerre nem lehet különböző célokra használni. Vagy extrémsportolnak az úton, vagy közlekednek rajta.

És hát ugye, még az erdei földutakon is bőgetik a motort. Mert még nincs eléggé tönkretéve a vadállatok élőhelye azzal, hogy utak szabdalják fel a hegyet. Nyomuljunk utánuk a fák közé is, oszt hadd szóljon. Nem lehetne a motorsporttal egy adott útszakaszra, egy adott területre korlátozódni? Miért kell mindenütt ott lenni, ahová motor egyáltalán nem való?

Elhiszem, hogy baromi izgalmas dolgokat lehet vele művelni, és pörgeti az adrenalint www.youtube.com/watch?v=HHaF0IOVgGQ de egyszerűen nem fair másokra rátehénkedni.

@Disznóvári: Figyusz, ennél még egyszerűbb lenne az egész világot felrobbantani atombombával. Nincs ember, nincs probléma.

gyalog.galopp 2017.01.16. 07:38:20

@annamanna:

Aaa, köszönöm! El is érkeztünk a lényeghez, mégpedig úgy, hogy egyetértek veled, ami valljuk be igen ritkán fordul elő.

Ha kultúráról van szó, általában valamilyen képző, alkotó művészetben gondolkodunk, de ha megnézzük ezek hatását a társadalomra , akkor maroz terminológiája szerint ( meg az enyém szerint is) szubkultúráról beszélhetünk.
Hány magyar filmről tudsz ez elmúlt 30 évben, amit a nemzetközi zsűrin kívül legalább félmillióan, moziban néztek meg, a nyomtatott irodalom a nyomtatási költséget nem hozza be, sorolhatnám.

Nem vagyok foci rajongó, de nagyon beteg dolognak tartom a stadionokat átváltani lélegeztetőgépre, mert amelyik országban ennyi lélegeztetőre van szükség, annak már úgyis mindegy . Cirkusz az kell a népnek a jó foci pedig jó cirkusz, ezt a nyáron megtapasztaltuk.
A senki által nem nézett, de milliárdokba karülő filmek helyett sokkal hasznosabb lenne motoros pályákat építeni amatőröknek, hogy ők is le tudják vezetni valahol az energiájukat.

gyalog.galopp 2017.01.16. 07:40:43

@maroz:

Annyira egyetértek, de annyira, hogy nem is hiszed.
A teljes magyar képző és alkotó kultúra a társadalomra gyakorolt hatása alapján, szubkultúra.:)
Akinek nem inge ne vegye magára.

Jean Sol Partre 2017.01.16. 10:00:50

@Mihint: "Igen, mi kádárkoriak ebbe a paradoxonba szocializálódtunk"

és pont ezeket a reflexeket használják ki. Nem lenne szabad beugrani puszta megszokásból, mert ez már nem a Kádár kor.

Jean Sol Partre 2017.01.16. 10:07:10

@Disznóvári: "a te szemléleted szerint az ÖSSZES állami finanszírozású művészeti képzést (a képzőművészetitől a színművészetiig) be kéne szüntetni"

épp hogy nem. A képzés az remek dolog, képezzenek, sokat, jól. De ez a kft nem képez, hanem managel. Arra pedig semmi szükség, hogy közpénzen futtassanak fel bárkit is. Nekem ne művészeket népszerűsítsenek vidéken, hanem magát a művészetet, ha már.

maroz · http://kakukkfeszek.blog.hu 2017.01.16. 14:45:56

@Mihint: Én már lassan azt sem értem, hogy miről van szó. :((

maroz · http://kakukkfeszek.blog.hu 2017.01.16. 14:49:19

@gyalog.galopp: Nemrég volt hír, hogy egy alanyi költő, aki egyúttal festő is azzal fenyegette Budakeszi önkormányzatát, hogy szétvereti őket a barlangász haverjaival. Szubkultúrák ha egymásra találnak... ;))

Bell & Sebastian 2017.01.16. 15:27:55

@Herr Schnapsidee Lieferant: Karácsonyi élmény, de nehezen feledhető. Hosszú sor állt a pénztár előtt, előttem egy nyugdíjas házaspár, mit ne mondjak, szóba elegyedtünk. Éppen az utalványaikat vásárolták le, jól jött ünnepekre, amikor ugye csapatostól támadnak az utódok. Nagyon örültek a húszezer forintnak, igaz, amit vettek érte, alig látszott bevásárló kocsiban.

Ettől még úgy gondolom, a pénzhelyettesítő értékpapír zs.úri huncfutság, ebben a formában is.

@Disznóvári: Nem jó ötlet, mert általában belehalnak, ha nyakba kapják.

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.01.16. 19:37:32

@Bell & Sebastian:

hirtelen ötlet: ha felezzük a nyugdíjakat, utána még jobban örülnek a karácsonyi utalványnak...

MUHAHAHAAA

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2017.01.16. 22:04:41

@Jean Sol Partre: " De ez a kft nem képez, hanem managel."

Hazudsz.
"A pályázat nyerteseinek tudás- és kreativitási szintjét egyénileg mérjük fel és egyénre szabott stratégiát dolgozunk ki, ahol elsősorban az alkotó saját elképzeléseit vesszük figyelembe. A szabad akarat és a művészi szabadság jegyében minden tanítvány kijelölheti a saját útját, a tanítványok és oktatók közösen dolgozzák ki a stratégiát, aminek fő nyomvonalához tartják magukat a pályázat futamideje alatt.

Az alapoktatást Íróakadémiánk hat állandó oktatója biztosítja, melléjük a nyertes pályázók igényeinek megfelelően újabb oktatókat szerződtetünk le. Az állandó oktatókon kívül – akik a hosszútávú és rendszeres foglalkozásokat tartják –, a tanítványokkal való konzultálás után szándékunkban áll mesterkurzusok, műhelymunkák megtartására invitálni a magyar irodalmi szakma legjelesebbjeit.

Mindezek mellett rendkívüli előnyt biztosít az Íróakadémia közössége, egymás segítése és őszinte bírálata, a kialakuló, inspiráló barátságok.

Az elméleti és gyakorlati oktatás mellett a tehetségeket fölkészítjük az irodalmi életre. Közönségtalálkozókat, irodalmi produkciókat, médiafellépéseket szervezünk, ahol az oktatók, a mentorok és a pályakezdők együtt jelennek meg, így a fiatal alkotók tökéletesíthetik előadói képességüket, egyben a művelődésszervezés alapjait is elsajátíthatják. Az előadói képességek fejlesztésére külön szakoktatónk van, aki mellé sorra meghívjuk a színpad és a média jeles személyiségeit.

A Kárpát-medencében kizárólag írásból, fellépésekből és alkotói ösztöndíjakból szinte lehetetlen megélni. Akadémiánk nagy hangsúlyt fektet a pragmatizmusra, és olyan tudást is nyújt, melynek elsajátítása révén az író kiegészítheti írásból származó jövedelmét. Az íróakadémia hallgatói megtanulhatják a könyv-, folyóirat- és portálszerkesztést, műszaki szerkesztést, kulturális újságírást, művelődés-szervezést. A szükséges informatikai, szerzői jogi és pénzügyi képzésről is gondoskodunk."
Ebből kb. az utsó két bekezdés szól a managelésről, a nagy része (szakmai) képzés. (Most tekintsünk el attól a kérdéstől, hogy egyáltalán elválasztható-e a kettő?)

De tök mindegy, nektek az agyatok úgy van programozva, hogy amit a fideSS csinál, az csak rossz lehet. Aztán ha kiderül, hogy mégsem az, akkor újabb és újabb érveket kreáltok, hogy miért rossz mégis. Ez egy ideig szórakoztató, de aztán unalmas.

Egy dolgot nem értek, ha ennyire nem bírjátok az Orbán-diktatúrát, miért nem a vincentéknél, vagy Tótaw-nél sírtok egész nap? Mert ott meghallgatásra találna a sirámotok.
Van azért egy tippem. Valahol ti is érzitek, hogy ott kb. 10szeres véleményterror van, mint itt. Hogy a jobboldaliak toleranciában, a másik véleményének meghallgatásában/elfogadásában jobban teljesítenek, mint a magukat toleranciabajnoknak beállító liberálfasiszták.

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2017.01.16. 22:09:33

@bbjnick: Ezt neked találtam, biztos tetszeni fog. :)

"Az 1970-80-as évek fordulóján lépett fel a revizionizmus: a Holocaust egészének vagy részleteinek kétségbe vonása, illetve teljes tagadása. A nyíltan vagy rejtetten neo-náci irányzat kétségbe vonja, hogy jogos a Holocaust intencionalista magyarázata; tagadja, hagy népirtás történt volna (az általuk használt formula: Auschwitz-Lüge, „Auschwitz-hazugság", értsd: hazugság, amit a zsidók állítanak Auschwitzról); szélsőséges irányzata egyenesen azt hangoztatja, hogy a náci zsidógyilkosságot maguk a cionisták - értsd: a zsidók találták ki, avégett, hogy rá hivatkozva teremtsék meg világuralmukat. A jellegzetesen gyűlölködő antiszemita nézet egyetlen állítása vagy érve mögött sincsenek valóságos történeti bizonyítékok. Szintén revizionista érv az áldozatok számának kisebbítése; nálunk ez a manipulativ érvelés az 1938 előtti Magyarországról elhurcolt zsidók számára hivatkozik, holott a háborús területgyarapodások (1938-1941) folytán ideiglenesen megszerzett területeken is jobbára magyar zsidóság élt, és őket is a magyar hatóságok szolgáltatták ki a náciknak. Több országban (Németország, Ausztria stb.) törvény tiltja - és szankcionálja- Auschwitz tagadását.

Az új antiszemitizmus a Holocaust miatti bosszúvággyal vádolja a zsidókat. Magyarországon Csoóri Sándor- 1990-ben a vezető kormánypárt elnökségi tagja-azt állította, hogy magyarok és zsidók között „a Vészkorszakkal a szellemi-lelki összeforradás lehetősége megszunt", és „fordított asszimilációs törekvések mutatkoznak az országban a szabadelvű magyar zsidóság, kívánja stílusban és gondolatilag, »asszimilálni« a magyarságot" Ez a gondolat tartalmát tekinve éppen nem Auschwitz-tagadás, de talán még végletesebben zsidóellenes a Holocaustra hivatkozva tartja fenn, a napi politika összefüggéseibe helyezve, azt az eredendően antiszemita nézetet hogy a zsidók idegen elem a társadalomban, és romboló hatással vannak a nemzetre, sőt, egyenesen a nemzet fölötti uralomra törnek. Fél évszázaddal korábban a nemzetiszocialista propaganda ugyanezzel az érvvel indokolta meg, hogy miért tartja szükségesnek a zsidóság radikális eltávolítását Németországból, Európából, a világból."

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2017.01.16. 22:14:00

@Disznóvári: forrás:
www.mazsihisz.hu/holokauszt-revizionizmus-81.html

Tetszik érteni? Csoóri nagyobb náci, mint akik azt állítják, hogy nem volt holokauszt, azaz zsidó népirtás a II. VH idején.

Jean Sol Partre 2017.01.16. 22:22:42

@Disznóvári: "De tök mindegy, nektek az agyatok úgy van programozva, hogy amit a fideSS csinál, az csak rossz lehet. Aztán ha kiderül, hogy mégsem az, akkor újabb és újabb érveket kreáltok, hogy miért rossz mégis. Ez egy ideig szórakoztató, de aztán unalmas."

Tök mindegy, nektek az agyatok úgy van programozva, hogy amit a fideszcsinál, az csak jó lehet. Aztán ha kiderül, hogy mégsem az, akkor újabb és újabb érveket kreáltok, hogy miért jó mégis. Ez egy ideig szórakoztató, de aztán unalmas.

Én nem sírni járok ide, hanem olvasni a véleményeket és beszélgetni róluk. A cikkek nagyon rosszak, de a kommentelők legtöbbje okos értelmes ember, kíváncsi vagyok a véleményükre. Ha nem egyezik az enyémmel, még inkább, abból igyekszem tanulni. Néha itt is baromi unalmas, de az egyhangú fröcsögés a Vincenten meg elviselhetetlen.

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2017.01.16. 22:31:38

@Jean Sol Partre: "Néha itt is baromi unalmas, de az egyhangú fröcsögés a Vincenten meg elviselhetetlen. "

O.k. ebben kiegyezhetünk.

Bell & Sebastian 2017.01.17. 01:12:55

@Herr Schnapsidee Lieferant: Mára akkora cionista lett magából, mint levitézlett Kuncze maciból, aki megint ott dörmög az ATV -s panoptikumban, a kriptaszökevény -szekcióban. Magának meg aludttej.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2017.01.17. 01:19:56

@Disznóvári:

Nyilván, nem véletlen, hogy ennek a szövegnek csak vakbarát-verziója létezik! :-D (...) :-D (...) :-D...

maroz · http://kakukkfeszek.blog.hu 2017.01.17. 05:58:22

@Jean Sol Partre: "Nekem ne művészeket népszerűsítsenek vidéken, hanem magát a művészetet, ha már. "

Jó, de ne szerdán, mert akkor a százforintos kirakodóvásár van!

"A kortárs művészeti szcéna talpa alól kicsúszott a talaj. A kormány gazdaságilag függetlenedni akar a nyugattól, ehhez nemzeti burzsoáziát épít, csökkentve az okozott kárt osztályszövetségeket köt és ehhez közös tudatot, kultúrát és ideológiát szolgáltat. Erénynek nevezi azt, amit a korábbi elit utált magában és a népében. Könnyű dolga van, a kulturális elitek szabadon lebegnek, legfeljebb nyugatra vannak bekötve, de az most nem segít, hiszen a saját népükkel nem álltak szövetségben."

studio.c3.hu/alegtobb/szarvas-marton-megnyito-beszede/

Érdekes lehet az önreflexió:

"Az a kérdés, hogy ezt mire használjuk, a hegemóniából kiszorult művészeti eszmény pozíciójának, helyének a legitimálására, hogy aztán ha újra jó idők jönnek ugyanolyan zárt világként üljünk vissza a minket megillető helyekre."

Kérdés, hogy kérdés-e a kérdés. Attól tartok, hogy nem az.

Jean Sol Partre 2017.01.17. 12:06:51

@maroz: az underground azért mozgolódik, vannak jó kezdeményezések, de a mainstream nem tesz fel még más kérdést sem, nem hogy ezt.

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.01.17. 18:19:51

@Bell & Sebastian: SURPRISE! semmilyen nemzettől nem veszem és soha nem is vettem rossz néven, ha patriótaként gondolkodik, ez az egészséges hozzáállás történelmi tapasztalat szerint, persze ennek mentén hol viták, hol szövetségek lesznek, ahogy a dolgok menete megköveteli a felektől.

problem?

maroz · http://kakukkfeszek.blog.hu 2017.01.18. 06:17:31

@Disznóvári: Nem teljesen értelek, akartál amúgy mondani valamit?

A "kemény hely" alatt mit értesz? Az, ahol jó nagy darab melákoktól kapod meg a seggbekukit vazelin nélkül?

Engem nem zavar az, hogy te valamiért presztízskérdést csinálsz abból, hogy nem értettél meg egy fogalmat. Téged miért zavar?

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2017.01.18. 08:49:32

@maroz: Nem, azt, hogy nagyjából olyan szellemi éhenkórászok járnak oda, mint te.

De megértettem, csak neked vannak hiányos ismereteid Kortenről.

maroz · http://kakukkfeszek.blog.hu 2017.01.18. 09:18:32

@Disznóvári: Érdekes viszonyulás ez a részedről. Mondanám, hogy nem értem, de valójában értem, nagyon is értem.

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu