Alt-right bevezető: A nyugati civilizáció tündöklése és hanyatlása
2017. január 05. írta: Gazics György

Alt-right bevezető: A nyugati civilizáció tündöklése és hanyatlása

alt_right.jpg

„1969-ben arra voltunk büszkék, hogy két férfi a Holdra lépett. 2015-ben arra vagyunk büszkék, hogy két férfi leszophatja egymást.”

 

2017. január 20-án beiktatják az Egyesült Államok 45. elnökét, Donald Trumpot. Hajszállal nyert tavaly novemberben, és még egy olyan gyenge jelölt ellen se nyert volna, mint Hillary Clinton, ha nincs egy online mozgalom, melynek tagjai különböző indokokkal egy platformra kerültek erre az időre. Ez a mozgalom alt-right néven híresült el. Bár jelen pillanatban is módosul, hogy ez mit takar, ki tartozik ide, ki hagyja el, ki akarja az irányítása alá vonni; de a rövid, két és fél éves pályafutása, ami egy látszólagos semmiségből indult, rendkívül tanulságos, izgalmas, meghökkentő és szórakoztató.

Nyugaton a reconquista vége és Amerika felfedezése egy évre esett, és ezzel világhódító útjára indult a nyugati civilizáció. Keleten a török kiűzéséig kellett várni, de végül, az elmúlt 300 évet elnézve, a világ a Nyugat, Európa kezébe került.

A Japán Birodalmat leszámítva a világháborúk is belső konfliktusok voltak. A hidegháború során az egész emberiség a nyugati civilizáció nagyhatalmainak nukleáris arzenáljától rettegett, és az ő versenyüket látta, ha felnézett az égre. Ebben a paradigmában jött létre szinte minden, ami ma körülvesz minket.

screen_shot_2017-01-04_at_13_49_11.png

Ebbe a paradigmába születtem én is. Ebben nőttem fel. Természetesnek vettem, mint mindenki más. Persze láttam már akkor is furcsaságokat, de nem tudtam a '90-es évek elején, 8 éves fejjel megmagyarázni: imádtam az űrkutatást, hogy a múltban ember lépett a Holdra, és nem értettem, hogy mindez miért történelem.

Miért nem láthatom én is? Miért nem megyünk a Marsra? Nem érdekel a Mir űrállomás, nem érdekel az űrsikló, ez egy helyben toporgás. Amerika nyerte a hidegháborút, a világ leggazdagabb országa, ott a NASA, a Szilícium-völgy, egy high tech nagyhatalom, mire várnak? De végül megnyugtattam magam azzal a gőgös, az emberi civilizáció addigi csúcsára születő ember magyarázatával, amivel sok felnőtt ma is lesöpri a kétkedést: innen úgyis minden csak jobb lesz, a múltban az emberek buták voltak, mi pedig egyre okosabbak vagyunk, a progresszió elhoz majd mindent. Nem is sejtettem, hogy hamarosan a Concorde is örökre a földre kényszerül.

„2011 és 2013 között Kína több cementet használt fel, mint az USA a huszadik században”

Ez a paradigma változik, és van, aki nem örül ennek. De bármilyen meglepő, egészen a közelmúltig nem volt a mainstream politikában Nyugaton, az USA-ban olyan, aki legalább tudomásul venné, nem hogy még hangot is adjon a nem tetszésének.

Az alt-right hangot ad ennek. Félreértés ne essék: nem Kínával riogatnak. Kína él a lehetőségeivel, nem kér elnézést, mer növekedni, mer nagy lenni. Irigykedve tekintenek rá.

Az alt-right önvizsgálatot tart. Nem érdeklik a gyarmatok, a dicső múlt, a világuralom, sőt. Ennél sokkal földhözragadtabb.

Amerika is mert nagy lenni a második világháború után. A Legnagyobb Generáció, a generáció, ami túlélte a gazdasági világválságot, megnyerte a háborút és aranykort indított el egy olyan Amerikát épített fel, amit a világ azóta is irigyel. A gyerekeik, a Baby Boomerek a maguk önző módján továbbvitték ezt, nekik adott volt még minden lehetőség. Az utánuk jövők már szűkölködtek: biztos megélhetés, karrier, ház, család, gyerekek, egyre távolabb kerültek tőlük, ahogy a középosztály vékonyodott. Végül eljutunk a mai fiatalokhoz, akiknek a tandíjukra felvett hitelén kívül semmijük sincs, és a diplomájuk is értéktelen.

Klisé lenne? Néhány elkényeztetett vesztes nyavalygása? Elpuhultak a nagy jólétben?

Sokat hallották ezeket a kifogásokat, vagy nevezzük nevén, áldozathibáztatást, hiszen a hivatalos dogma szerint a progresszió az '50-es évek óta szakadatlan, és az a múltbeli világ amúgy is a feleségét verő, rasszista, alkoholista, homofób patriarchátus rémuralma volt. Sokkal jobb 2000 dollárért egy lyukat bérelni New Yorkban 30 évesen, ahol ha jófej a főbérlőd, tarthatsz egy macskát, mintha ennyi idősen házad lenne a külvárosban, férjel/feleséggel/gyerekekkel, mint ahogy a szüleid és nagyszüleid csinálták. Az a világ egy rémálom volt, hidd el, aki arra vágyik az abnormális, öngyűlölő, az okfejtés végén még Hitler is ott áll.

„Ezt a kitüntetést a rasszista, szexista, homofób, xenofób nagyapám kapta, amiért a nácik ellen harcolt”

De mi van ha mégis azt szeretnéd?

Sajnos azt már nem lehet. A paradigmának vége. Nem vagy versenyképes. Sőt, még bűnös is vagy. Bűnben születtél. Ilyen kérdésekkel nem segítesz magadon, menj vissza inkább játszani valami játékkal, az majd leköt. Sokan vissza is mentek, és lett is ebből baj, amit a kezdeteknél majd látunk.

screen_shot_2017-01-04_at_13_54_36.png

A baloldal Nyugaton az 1960-as években megnyerte a kulturális háborút. Ötven év hegemónia veszi akkor kezdetét, amely végül az élet minden területére begyűrűzik, Barack Obama ideje alatt soha nem látott sebességbe kapcsol, nyíltan harciassá, törzsivé, ellenségessé válik, nem kímélve azokat a szubkultúrákat sem, amelyek utolsó mentsvárai azoknak, akik nem akarnak szembesülni a valósággal.

Innen, a perifériáról, a sarokba szorított, eddig birkatürelmű, apolitikus fiataloktól jön majd az első ütés.

Hogy miként lesz ebből egy olyan széles spektrumot felölelő mozgalom, aminek az egyik végén fehér nacionalisták próbálják növelni a táborukat, a másikon az őszinte tudományos viták mellett harcoló akadémikusok, valamint a létüket veszélyeztetve érző feministák, melegjogi aktivisták találunk?

Hogy miként fér meg a fent említett vegyes társaság az alt-righton? Fordítsuk meg a kérdést: hogy fér meg a radikális feminista, az LGBTQ+ aktivista és a radikális iszlám egy platformon a nyugati baloldalon? Az összetartó erő mindkét esetben a nyugati civilizáció, csak ellenkező előjellel.

„Nemek szerint szegregált munkáspárti gyűlés Birminghamben”

Jöjjön a cold open: bármilyen ezoterikusnak és paranoidnak hangzik, az események 2014-re annyira felgyorsultak, hogy elkezdett elterjedni egy nézőpont, hogy mindent, ami ezt a civilizációt jelképezi, a progresszív szélsőbaloldal Nyugaton egy utolsó offenzívával akarja végképp megfektetni. Ez egy modell. Türelem, nem szabad elszaladni, csak ha jobbat hozol. Ha nem, nem érdekel a hüledezésed, annyit ér, mint egy kreacionista hüledezése ha elé raknak egy fosszíliát. Izgalmas modell. És szaladtak is vele.

Nagyon-nagyon leegyszerűsítő. Radikális. Olyan, mintha egy kört közelítenél egy négyzettel. De rövid. Egy tweetben elfér, és a 2010-es években ennél hosszabb üzenettel nem rúgsz labdába, ha figyelemfelkeltésről van szó.

Ehhez hasonló nézetek voltak eddig is: a konzervatív szavazó (fontos: nem politikus), aki azt látja hogy amit meg szeretne őrizni, balról van támadás alatt, és még ezen felül hallgatja mondjuk Rush Limbaught, már régóta visszamond valami hasonlót. De ő nem véleményformáló, és − tudom, sokan hüledeznek − nem okos. Nem hülye, de nem kifejezetten okos. A kifejezetten okos emberek ugyanis tudom, sokan hüledeznek alapvetően liberálisak, vagy azok voltak 2014 előtt. Sokat keresnek, buborékban élnek, és az okos ember nagyon könnyen elnavigál a politikai korrektség korszakában, nagyon komplex modellekkel tudja racionalizálni azt, ahogy az ideológia − melyből, mert mégiscsak ember, ő sem kivétel, a felsőbbrendűség érzését nyeri  miért az egyetlen igazság. Csűri-csavarja, különösebb tét nélkül, rá nincs hatássa, akár igaz, akár nem.

De a szellemi igényesség megköveteli, hogy az így kreált komplex magyarázat elfogadható legyen, és amikor a szélsőbaloldali akadémiából hozzá elsőként kerülő újabb és újabb ideológiai progresszió olyan gyakorisággal érkezik, amivel már lehetetlen lépést tartania, pillanatok alatt össze tud omlani az egész. Ekkor történik meg az, hogy átnéz az egyszeri konzervatív válla fölött, megnézi, hogy miről is magyaráz, és kíváncsiságból teszteli a modellt, vajon jobban magyarázza a valóságot, mint a régi? Elkövet egy kis gondolatbűnt, de ez soha nem állította meg az okos és kíváncsi embereket a történelemben, akár az egyház tiltakozott, akár az establishment. Végső soron az individualizmus erény, nem igaz?

Én se adnék neki hitelt, ha a kitartó és jól irányzott trollkodásának hála az establishmentnek (média, politika, kultúra) megannyi prominens figurája az idegösszeroppanás szélén büszkén ki nem jelenti a szándékát.

Igen, vége lesz, és valami jobb jön helyette. Kicsit orwelli, kicsit üres, és te alapból gyanús leszel, de jó lesz. Úgysem tudsz mit tenni ellene. Legkésőbb amikor a mit sem sejtő, saját orruknál messzebbre nem látó, nyugdíjas éveiket kellemesen töltő Boomerek kihalnak, vége.

Én sem hiszem el, ha nem a saját szememmel látom. És nem kellett messze menni: ahogy élesedett a helyzet, még azok a humoros, fiatalos oldalak, amik amúgy macskás gifeket raknak ki, vagy 10-es listát valami ostobaságról, még ők is beleálltak a harcba, és ijesztő, gyűlölettel teli agitációba kezdtek. Hátborzongató volt. Az az MTV, amin fiatalon röhögve néztem a Jackasst, mostanra szélsőbalos ideológiákról értekezik és fitymáló és passzív agresszív videókban szól a fehér ember-ekhez.

„Majd ráeszmélsz, ha a 40 éves szülinapi bulid másnapján Szex és New Yorkot nézel a macskáiddal”

Hogy mi vezet ide pszichésen? Miért teszik sokan a kötelet a nyakukra? Miért tapsolnak ehhez? Miért félnek ellenállni? Ezt is kutatta az alt-right, az önvizsgálat nem állt meg a szülői háznál, amire ők is vágynak. A szüleiknél, akik soha nem fogják megérteni, miért éreznek ők így. Sokan soha nem voltak jobboldaliak, konzervatívok meg főleg nem. Pontosan ismerik a balos, szélsőbalos érvrendszereket, hiszen magukénak vallották őket, és bárhogy mondott ellent a valóság, tudták hogyan kell csavarni, hogy az ideológiai felépítmény ne sérüljön. Ahogy eszmélni kezdtek, úgy lettek egyre motiváltabbak és ügyesebbek a trollkodásban, a narratívák szétverésében, abban, hogy hülyét csináljanak a véleményvezérekből.

„Hillary Clinton Pepét, a rasszista békát teszi felelőssé”

Az alt-right egy ellenkultúra. Ellenáll mindannak, amit az elmúlt ötven év felépített. Nem fogadják el, hogy gonosz népirtó nácik, amiért 1960-at akarják, vagy ha az nincs, 1990-et. Nem fogadják el, hogy ez progresszió. Fiatalok, a nyelvezetük idegen, kódolt, beavatást igényel. Nincs veszteni valójuk. Nincs hova hátrálniuk. Úgy érzik, átverték őket. Úgy érzik, hogy egy olyan felvilágosodás részesei, amihez képest a szüleik generációja vak, önpusztító idióták gyülekezete.

Gőgösnek hangzik, és az is. Biztos, hogy nem hibátlan az érvrendszerük. De a neofita buzgóság egy ilyen fiatal és ennyire energikus szubkultúrában elfér, és mivel iszonyatos sebességgel növekednek, nincs idő a részleteken rágódni. Megelégednek azzal, ha a modelljük nem tökéletes, de jobb, mint amit eddig ismertek. És okosak, okosabbak, mint az ellenfeleik, akik varázsszavaktól, érzelmi zsarolástól és fenyegetőzéstől várják, hogy megnyernek egy vitát. Rengeteg humor, provokáció és irónia lengi be a megnyilvánulásaikat. Kicsit védelmi mechanizmus is, ahogy a gonzo újságíró is komikusan túlozva dicséri az ismerőse kocsmáját/könyvét/zenéjét; így ha rajtakapják, maximum azt mondja, humorizált, ha meg nem, jönnek a vásárlók. Nehéz kitalálni, hogy ki mit gondol valójában, hogy egyáltalán ki az aki leírja a gondolatait, de ez nem is számít: az számít, hogy jó-e a modell, a narratíva. Ha kidobjuk a mémek közé, helytáll vagy elbukik? Az alt-right a mémek, mémrendszerek evolúciója tabuk nélkül, soha nem látott ellenszélben, márpedig ez a környezet a rátermettség tesztelésére ideális terep.

2015. június 16-án Donald Trump leereszkedik a Trump Tower mozgólépcsőjén, és bejelenti, hogy indul a republikánus elnökjelöltségért. A reakciókat ismerjük: nevetés, szörnyülködés, fejcsóválás.

De az alt-right akkor már majd egy éve létezik, ha nem is hívják még így. A narratívák, a hibakeresés, az érvek, az opciók, a modellek lázasan fejlődtek, mire Trump színre lépett, és ezek alapján ő pontosan az volt, aki még visszahozhatja Amerikát. Azt az Amerikát, amit az alt-right akar, amit a nagyszüleinél, szüleinél látott. Azt, amit a Gawkert bedöntő, titokban Hulk Hogant támogató szilícium-völgyi milliárdos, Peter Thiel is visszaidéz majd egy év múlva a republikánus kongresszuson mondott beszédében, amikor Trump hivatalosan is jelölté válik. Azt, amit az átlag amerikai akar, de nem tudja, vagy nem meri megfogalmazni, akinek senki nem adott még vonzóbb narratívát.

2015 nyarán már régóta követtem őket, és megelőlegeztem, hogy a modellek jók; ezért én is kijelentettem itthon, bízva abban, hogy tényleg a világ állt 2015 nyarára a feje tetejére, és nem én megyek szembe mindenki mással az autópályán, hogy Donald Trump lesz Amerika következő elnöke. Másfél évvel később így is lett, egy olyan kampány során, ami példa nélkül áll, és amiben az alt-rightnak kulcsszerepe volt. Amiben az egyre veszettebbé váló gyűlöletre az alt-right csak röhögve reagált, úgy gondolva, hogy jó úton járnak, ha ilyen reakciót váltanak ki.

„Túladagolta a piros kapszulát”

Ugyan Magyarországon több okból is irreleváns az alt-right, sok esetben párhuzamot lehet vonni az itthoni helyzettel, mi több, mi még előrébb is járunk néhol. Azt sem szabad elfelejteni, hogy az itthoni sajtó is több esetben durvább jelzőkkel illette Trumpot, mint a Népszava annak idején Ronald Reagant, főleg ha invesztáltak a regnáló nyugati establishment ideológiájában.

Arról sem szabad megfeledkezni, hogy Orbán Viktornak is sorsfordítóvá válik ugyanez az időszak a migránsválság okán, márpedig az alt-right modelljei ezt is jól tudták előrejelezni. Hogy Vona Gábor hogyan kapja vissza kamatostul, amikor egy legitimizációs körútja okán az iszlámot a nyugati civilizáció elé helyezte. Vagy arról, hogy Schiffer András hogyan lesz egyesek szemében szélsőjobboldali.

A következő részben egy naív szubkultúráról lesz szó, aminek egy megdöbbentő ébredésben volt része 2014 nyarának végén, amikor egy huszandrangú pletyka ürügyén a rossz oldalra állt.

Folyt. köv.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr8512096451

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Gazics György: Alt-right bevezető: A nyugati civilizáció tündöklése és hanyatlása 2017.01.05. 10:52:01

Mindent, ami ezt a civilizációt jelképezi, a progresszív szélsőbaloldal Nyugaton egy utolsó offenzívával akarja végképp megfektetni.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vödör1 2017.01.05. 14:02:58

Meglepően jó írás, bár lehetne rajta még nyelvtanilag reszelni. Egy valamit nem értek, vagyis nincs ilyenről információm: "valamint a létüket veszélyeztetve érző feministák, melegjogi aktivisták találunk"

Én ilyeneket a jobb oldalon nem láttam, de biztos voltak.

Gazics György 2017.01.05. 14:09:25

@Vödör1:

Voltak, az elsőre jó példa Christina Hoff Sommers, a másodikra pedig az orlandoi mészárlás utóélete a kampányban.

Főleg az iszlámmal kapcsolatban jön elő.

Gazics György 2017.01.05. 14:11:50

@Doomhammer:

Szándékos az ugrálás, ez egy bevezető, természetesen reklám, mint egy trailer/teaser.

A következő kör egy kicsit szárazabbnak ígérkezik, de kötelező, cserébe koherens lesz.

Pelso.. 2017.01.05. 14:37:04

@Doomhammer: Azért írtam a korrekciót, utalva, hogy nálunk előbb volt a tojás vagy a tyúk, mindegy, de előbb.
Nincs itt meglepetés, gondolom belenézett a többi "évértékelőbe is. Aki nem lép egyszerre, - tudja folytatni az ugyancsak felértékelődött és aktuális mondókát?

Tündér_Lala 2017.01.05. 14:39:31

Nem értem az érttlenkedést.
Tényleg nincs egy határozott íve az írásnak, de...
Ez a cikk arról szól, hogy hogyan jutottak el a szavazók a protest szavazásig, amelynek élére állt Trump.

Ennek van anyagi és társadalmi vonulata, kívánatos és nem kívánatos jövőképek és célok.
Nem akarnak tovább visszaszorulni anyagilag. Nem cél nekik, hogy a nekrofiliáéert és padofilliáért, a buzeránsok további előretöréséért kűzdjenek. Bókolni akarnak a lányoknak és nem akarják, hogy ezért megtámadják őket, jóban akarnak lenni a fiúk a lányokkal, a lányok a fiúkkel, stb.,stb.

Hogy valójában hogyan fordítható vissza ez az őrület, az egyelőre nem látszik. Megpróbálnak változtatni, mert világossá vált számukra, hogy rossz irányba tart a hezájuk és a világ. A történet ott tart, hogy elhatározták, hogy a tanhajó kormánykerekét el kell fordítani.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.01.05. 14:49:19

@Gazics György:
"A következő kör egy kicsit szárazabbnak ígérkezik, de kötelező, cserébe koherens lesz. "

Ne haragudjon, maga egy kutató/feltaláló, aki új eljárásokat/termékeket talál ki, amivel Európa újra éllovas lehet? Esetleg pont azokat a bizonyos űrhajókat vagy akár csak mikro-műholdakat építi, amelyeket annyira hiányol? Vagy netán egy vállalkozó, aki ezeket a bizonyos eljárásokat/termékeket piacra viszi? Vagy mégiscsak egy nagyvállalatban dolgozik, ahol ugyan nem találnak ki semmi újat, viszont egy nagy rakás embernek adnak munkát és fizetést?

Vagy várjon, maga mégis inkább egy szómágus, aki jól hangzó "világnézeteket" talál ki politikusoknak bérmunkában, hogy a korgó gyomrú lakosok ne a politikusokat és a mögöttük álló pénzembereket utálják, hanem valaki mást? Esetleg konkrétan meg is nevezi az utálat tárgyát, nehogy félreértés legyen, amikor röpülni kezdenek a kövek?

Utóbbi esetben nem érdekel a világnézete olyan nagyon. Csak mint egy furcsaságot tudom tekinteni, mint egy újfajta reklámot.

gyalog.galopp 2017.01.05. 15:06:32

@Doomhammer:

Hinnye, kendet tán az idehányt karakterei után fizetik?

Egyébként tényleg széteső, kár.

Gazics György 2017.01.05. 15:09:08

@Doomhammer:

Leírom amit láttam. Lehetnék 18 éves végzős középiskolás is, aki 16 éves kora óta követi ezt, mit számít?

Donald Trump január 20-án elnök lesz, ezt tény. Amit tőlem olvashat majd, az az elmúlt 2,5 év egy ellenkultúra belsejéből. Nem igazán értem, mit kér rajtam számon.

Világnézetben a legnagyobb ernyő, ami alá ezt a színes mozgalmat be lehet rakni a nyugati civilizáció, ezért ez lett a cím, ezen belül van itt minden, és megpróbálok kitérni rá.

Mázlim volt, hogy rábukkantam idejekorán.

Politikusoknak semmi köze nem volt az egészhez, pénz sem volt, se Trumptól, se Putyintól, se Sorostól.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.01.05. 15:15:04

@Gazics György:
"Lehetnék 18 éves végzős középiskolás is,"

Nem érdekel a személye, csak a szöveg, amit leír.

"Politikusoknak semmi köze nem volt az egészhez, pénz sem volt,"

És a Breitbart News az micsoda?
en.wikipedia.org/wiki/Breitbart_News

Rajta van a Wikipédián az egész háttér.

"se Trumptól, se Putyintól, se Sorostól. "

Hát ezektől nem is, de volt mástól.

Gazics György 2017.01.05. 15:27:19

@Doomhammer: A Breitbart hozta Milot, de a mozgalom tolta Milot es a Breitbartot is jobbra.

Bannonek figyeltek az olvasok reakcioit. Volt aki ki is szallt.

Nem akarok spoilerezni.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.01.05. 15:39:24

@Gazics György:
Spoilermentesen is megállapítható, hogy itt jól meghatározható emberek politikai érdekből terelték elégedetlenek amorf kupacát egy bizonyos irányba, célt és ellenséget adván nekik.

Az elégedetlenség abból fakad, hogy nincs növekedés, illetve csak nagyon ellentmondásosan van, amelyet az alsó középosztály lecsúszásként él meg. Az azonban, hogy ezek az elégedetlenek miként vezetik le a frusztrációikat, az korántsem meghatározott. A Breitbart határozta meg nekik az ellenséget, a módszereket aztán menet közben igazították. Nem olyan nagy csoda az egész.

Gazics György 2017.01.05. 15:44:54

@Doomhammer:

Tévedés, a Breitbart a fenti cikkben említett Rush Limbaugh hallgatót húzta, a Breitbartot pedig Milo, és a komment szekcióban véleményt hackelő alt-right.

Nagyon sok Hillary-kampányos mendemonda van a Breitbart/Alt-Right/Bannon vonalon, ami egész egyszerűen nem igaz.

Elég lényeges részlet azért, ha a kommentelők húzzák az újságot, és nem fordítva.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.01.05. 15:45:55

@Pelso..:
"Azért írtam a korrekciót, utalva, hogy nálunk előbb volt a tojás vagy a tyúk, mindegy, de előbb."

Úgy adódott, hogy a kuruc.info és a Breitbart News működésének a kezdete kábé ugyanaz. 2006 környéke.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.01.05. 15:50:39

@Gazics György:
"Elég lényeges részlet azért, ha a kommentelők húzzák az újságot, és nem fordítva. "

Azt akarja mondani nekem, hogy az ellenség nem volt gondosan meghatározva az elejétől? Dehát meg volt, maga fel is listázta őket gondosan. Az, hogy aztán a fegyvert konkrétan Hillary ellen fordították, azt még nem tudhatták 2007-ben, ez igaz. De ez nem is számított, akárki lett volna a demokrata elnökjelölt, megkapta volna az arcába, hogy LMBTQ/migráns világállamot akar a kisemberek szabadsága helyett.

Gazics György 2017.01.05. 15:54:12

@Doomhammer:

Nem, az ellenseg magat hatarozta meg, mikor aranytalanul durvan kezdett mindenkit lecsapni, aki rosszat kerdez.

A Republikanus partot is helyre kellett pofozni, sot, azt eloszor, arrol is szo lesz.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2017.01.05. 16:14:09

@Gazics György:
"Nem, az ellenseg magat hatarozta meg, "

Ezt nyilván viccből írta. Az ellenségeknek ugye az a szokásuk, hogy meghatározzák magukat?

Nem, a politikai kommunikáció legalapvetőbb szabálya, hogy először kijelöljük az ellenfelet, aztán definiáljuk. Meglepő módon úgy, hogy az a definíció ne legyen rá nézve hízelgő.

Maga nagyon naív, ha azt hiszi, hogy az alt right felemelkedése magától zajlott. Az eljárás szinte tankönyvszerű. Az nem volt tankönyvszerű, hogy a Breitbart News először nem használt rasszista szövegeket, de mivel működött és az olvasók igényelték, rácuppant arra is. Lett is feszültség Bannon és a tulajdonosok között (sőt, már Breitbart idejében is, mielőtt meg nem halt).

Gazics György 2017.01.05. 16:22:07

Én is figyeltem, milyen feszültség lesz, ha leveszik a kesztyűt, de semmi nem volt ahhoz fogható, mikor a Trump/Cruz időszakban dönteni kellett az egyik vagy a másik mellett.

Abból konkrétan botrány lett, és távoztak újságírók.

Gazics György 2017.01.05. 16:25:55

Azt viszont fontos megjegyezni, hogy a legtöbb rasszistának bélyegzett dolog nem volt más, mint az identitáspolitika nevén nevezése, márpedig ez a Demokrata politikai stratégia alapköve, és maga Breitbart is tisztában volt ezzel, más kérdés, hogy hol járt az Overton-ablak az ő idejében.

Erre egyébként Trump nagyon frappáns választ adott (és nyert, ha csak épphogy), de nem spoilereznék, tényleg mindent le akarok írni, ami lényeges.

gyalog.galopp 2017.01.05. 16:36:34

cicaharc a pedigré, vagyis a pénz körül

gyalog.galopp 2017.01.05. 16:44:09

alt right? dehogy, heil right, a francba is hagy szóljon!

Vödör1 2017.01.05. 17:06:04

@Doomhammer: ilyen szemüvegen keresztül mindent és mindenkit néhány maréknyi ember rángat dróton az egész világon. Ami kényelmes álláspont, csak pont azt nem veszi figyelembe, hogy vannak irányíthatatlan öngerjesztő folyamatok, amiknek max a tetejére lehet ráülni, valamint léteznek tényleges problémák amik ezeket a folyamatokat indukálják. Az álláspontodból az jön le, hogy te ezeket valami szemfényvesztésnek gondolod amit néhány ember gerjeszt és irányít.

gyalog.galopp 2017.01.05. 17:46:58

@Vödör1:
ez egy kiválasztott szemüveg

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.01.05. 18:14:58

@Tündér_Lala:

azt azért érdemes hozzátenni, hogy a túlpörgetett polkorrektség miatt a választóknál megértésre találó libtard bashing mellett trump sikerét nem kis mértékben a clinton családi biznisz "pay to play", és az elit egyéb nyerészkedési ügyei miatt roppant népszerű DRAIN THE SWAMP szlogennek köszönhette.

ennek persze vannak roppant ciki áthallásai a hazai fejesek felé is...

Conchobar 2017.01.05. 18:15:57

"Nyugaton a reconquista vége és Amerika felfedezése egy évre esett, és ezzel világhódító útjára indult a nyugati civilizáció" - Valami valóban útjára indult, de az aligha a nyugati civilizáció. Hacsak a szerző a rabszolgatartást, a négerek rabszolgakénti Amerikába telepítését, az indiánok módszeres leigázását és kirablását nem tekinti a nyugati civilizáció megjelenési formájának (ami 1492-ben, sőt jóval előtte elindult, az leginkább Európa dominánssá válása volt)

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.01.05. 18:23:06

"Sokkal jobb 2000 dollárért egy lyukat bérelni New Yorkban 30 évesen, ahol ha jófej a főbérlőd, tarthatsz egy macskát, mintha ennyi idősen házad lenne a külvárosban, férjel/feleséggel/gyerekekkel, mint ahogy a szüleid és nagyszüleid csinálták. Az a világ egy rémálom volt, hidd el, aki arra vágyik az abnormális, öngyűlölő, az okfejtés végén még Hitler is ott áll."

helyettesítsünk be:

Sokkal jobb nettó 150k-s fizuból 60.000 forintért egy panel lyukat bérelni Pesten 30 évesen, ahol ha jófej a főbérlőd, tarthatsz egy macskát, mintha ennyi idősen házad lenne a külvárosban, férjel/feleséggel/gyerekekkel, mint ahogy a szüleid és nagyszüleid csinálták akár a szocreál végén, vagy manapság a kivándorolt szakképzett haverjaid Angliában. Az a világ egy rémálom, hidd el, aki arra vágyik az abnormális, öngyűlölő, az okfejtés végén még egy genderőrült migráns is ott áll.

:DDDDDDDDDDDDDDDDD

Conchobar 2017.01.05. 18:45:17

"Keleten a török kiűzéséig kellett várni, de végül, az elmúlt 300 évet elnézve, a világ a Nyugat, Európa kezébe került." - Nem tudni, hogy a szerző szerint honnan űzték ki Keleten a törököket, amely Európa világuralmát eredményezte volna. Magyarországról és Podóliából 1684-1699, a Krímből 1774-ben, Bulgáriából 1877-78-ban, a Balkán többi részéről 1912-ben, Irakból meg az 1.világháború alatt, de igazából egyik se konzisztens a mondott eseménnyel. Ráadásul Európát mond, holott ő csak Nyugat-Európáról beszél. A világban Nyugat-Európa a XVIII.századtól válik dominánssá, és a következő század hozza el számára a kvázi világuralmat a gyarmatai és félgyarmatai által, nyugati civilizációról meg a nagy francia forradalom (és Napóleon Európa jó részére kiterjedő uralma), valamint az USA függetlenedése óta beszélhetünk. Amúgy kár, hogy az 'Európa' szó ernyője alatt próbáljuk akarva-akaratlan összemosni Nyugat-Európa történelmét a sajátunkkal, ezzel mintegy magunkat nyugat-európaivá előléptetni

Gazics György 2017.01.05. 18:49:45

@Conchobar: Felőlem Newtontól is nézhetjük, azóta történt Nyugaton az, ami a világ túlnyomó részének ma a meghatározza a civilizációt, még Tokioban is.

Tündér_Lala 2017.01.05. 18:53:58

@Herr Schnapsidee Lieferant: Természetesen.
Clintonné rettenetes jelölt volt és nagy hibát követtek el, hogy őt tolták (nem is tiszta módszerekkel) a jelöltségbe.
Az áthallás is jogos, a gyurcsányi hatalomgyakorlás nélkül, a fidesz sem szerzett volna kétharmadot.

Az utolsó felvetése viszont nem jogos. Egy csontig tönkretett országból sokkal többet aligha lehet kihozni ennyi idő alatt. Itt az összehasonllítási alap inkább Görögország, holtartanak ők (főleg a régebbi önmagukhoz képest) és mi történt nálunk.

Tündér_Lala 2017.01.05. 19:07:36

@Tündér_Lala: Ha pedig már az analógiáknál tartunk:
A jobbiknek elévülhetetlen érdemei vannak a PC lebontásában. (Az egy másik kérdés, hogy túltolták a biciklit amely valóban vállalhatatlan volt.) Nagyon sokaknak elegük volt és amikor lehetőséget láttak hogy kimondják a véleményüket megtették.
Mára görcsös hatalom vágyukban végrehajtott éles cikk-cakk kanyarjaikban hiteltelenné váltak és gyaníthatóan szavazók tömegeit vesztették el.

Bell & Sebastian 2017.01.05. 19:15:50

Teccik.
Griftet kár volt megöngyilkolni, időszerűbb, mint valaga.

Kérdés az, mink mibe tenyereltünk bele?
A second hand turiba - eddig. A fele lakóságot-tahóságot ki kellene ahhoz hajítani, hogy végre jussunk valamire, mert eddig csak a délelőtti, idióta, heherészős műsorok szaporodtak, mint lágerben a tetű és a hűbérurak - fehér ember nem nagyon.

Bell & Sebastian 2017.01.05. 19:22:27

@Tündér_Lala: Minden nagy hajó húz mentőcsónakot maga után, a kipottyant utasoknak.

Ha a Bibó tablója átmegy szelvényvagdosóba, miután megszerezték a magyar adósságot, a hülyék még reinkarnálódhatnak Vona Gábor csecsén.

Mindennel együtt a Jobbik az év csalatkozása.

Nem vagyok én olyan gatya, kit minden héten cserélnek. -énekelte a vőfély Agárdy, amikor a Patás elvette a Csámpás Rozit, akit a bakter a szénaboglyában...

Hagyjuk, mert a politika is prostiknak való.

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.01.05. 19:35:21

@Tündér_Lala:

"Egy csontig tönkretett országból sokkal többet aligha lehet kihozni ennyi idő alatt."

6 év óta ugyanez a nóta, ez megy majd 2022-ig? új lemezre sem fussa a gucci táskás dj-nek a nagy szűkösségben?

de való igaz, még nincs minden stadion arannyal és márvánnyal burkolva, kastély is kéne minden gyereknek, stb... sok még a lopniv... izé... megvédenivaló :DDD

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.01.05. 19:42:08

@Bell & Sebastian:

"Hagyjuk, mert a politika is prostiknak való."

rosszul teljesítő kupleráj meg a bútorok esete megvan?

bár lassan mindkettő a reeperbahn irányába koccol, affenébe, nehezen lesz így még yacht a nem-strómannak.

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.01.05. 19:57:37

@Doomhammer:

"nehogy félreértés legyen, amikor röpülni kezdenek a kövek?"

akik követ tudnának dobni, emelni, tervezni vagy vakolni, azok röpülnek megélhetésileg a (bűnös, kirekesztő, birka stb.) többségi társadalom anyagi igényeit sem teljesen felejtő demokráciákba.

aki marad, abból járókeretes legényeket farag gyorsreagálású tolószékes hadosztályba? vagy koalíciós átnevelő táborba invitál MNA tagokat, ahol első progresszív lecke, hogy a politikának nem az utcán a helye, második lecke, hogy úgyis hazamehetnek, ha elunják?

:DDDDDDDDDD

kalahari ernő 2017.01.05. 20:19:36

@Doomhammer: "Azt akarja mondani nekem, hogy az ellenség nem volt gondosan meghatározva az elejétől? Dehát meg volt, maga fel is listázta őket gondosan. Az, hogy aztán a fegyvert konkrétan Hillary ellen fordították, azt még nem tudhatták 2007-ben, ez igaz. De ez nem is számított, akárki lett volna a demokrata elnökjelölt, megkapta volna az arcába, hogy LMBTQ/migráns világállamot akar a kisemberek szabadsága helyett."

Szóval "gondosan meg volt határozva". Aha! Kik által is? Maga kiss hunczut! Gyártja itt a finom kis összeesküvés elméleteket. (Amivel amúgy a másik oldalt szokták vádolni, hát most a fagyi visszanyal). Aminek a lelki háttere pedig a mérhetetlen rosszhiszeműség mindennel szemben, ami a "másik oldalról" jön. Ha el tudnám mondani, hányszor találkoztam már ezzel ...

Mert ugye "elemzés" csak az önök tollából születhet, (mindig is tudtuk, hogy ott a "szakértelem"). Ami az "ellenség" oldaláról jön, (mint Gazics posztja), az persze csak sanda, álcázott politikai manipuláció lehet. Hát persze. Főleg ha elevenbe talál. Ha tudnád pajti, hányszor találkoztam már ezzel az elmúlt 28 évben. (SZDSZ). A keserű tapasztalat minden esetben az érdemi vitaképtelenség felismerése, az érvekre való nyitottság hiányának a felismerése volt. Nem lehet érvekkel hatni (sőt tényekkel sem: "ááá, neem hiszem"), ha a "vitapartner" alapállása, hogy (természetesen) mindenképpen nekem van igazam. Téríteni akartak és fölényesen kioktatni egyszerre. Megmondani a tutit. Zsebükben a bölcsek köve, na!

Conchobar 2017.01.05. 20:21:20

@Gazics György: " Felőlem Newtontól is nézhetjük, azóta történt Nyugaton az, ami a világ túlnyomó részének ma a meghatározza a civilizációt, még Tokioban is" - Tessék már tudomásul venni: Nyugat-Európa felemelkedése nem 1492-ben kezdődött, hanem jóval előbb. Leegyszerűsítve akkor, amikor a Kolumbusz által vitt óceánjáró hajótípust, a Kolumbusz által vitt puskákat és ágyúkat kifejlesztették (hogy más technikai újításokról ne beszéljünk). Amit meg ma nyugati civilizációként ismerünk ("ami a világ túlnyomó részének ma a meghatározza a civilizációt, még Tokioban is") az jóval később alakult ki, újabb technikai vívmányok és újabb társadalmi változások nyomán, a nagy francia forradalom (és Napóleon Európa jó részére kiterjedő uralma), valamint az USA függetlenedése óta

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2017.01.05. 20:30:43

@Bell & Sebastian: Előbb-utóbb minden erőszakos és tehetségtelen bagázs eljut oda, hogy le kéne váltani a népet.

Az a hat év, amennyire maguknak volt erre szükségük, átlagos.

Mondjuk a nagy tervbe eddig mindenkinek beletört a bicskája. Van már szoba-konyhája Taskentban? Nehogy egyszer csak igénye mutatkozzék rá, miközben még nincs!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2017.01.05. 20:32:11

@Herr Schnapsidee Lieferant: Az egy dolog, hogy ennyit kihoztak belőle, de azért ellopni mégse kellett volna, baszki!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2017.01.05. 20:35:30

@kalahari ernő: Maga egy post-truth kommunikációs térben akar tényekre és érvekre hivatkozni?

Nem érzi, mennyire kisstílű és idejétmúlt ez? Az idők szavát egy tumblr- és 4chan-account birtokában megértő informatikus szerző is csak merő libsipukkasztásból tesz úgy, mintha.
Pedig nem is.

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.01.05. 20:36:37

@Counter:

"Előbb-utóbb minden erőszakos és tehetségtelen bagázs eljut oda, hogy le kéne váltani a népet."

... és behoznának helyettük multikutyult reménybeli szakmunkásokat? csak egy pindurit integrálni kéne még őket, de wirschaffendas, ugye?

:DDDDDDDD

Pelso.. 2017.01.05. 20:46:25

@Tündér_Lala: Ne legyünk már olyan kishitűek.
Igenis elismerés illeti a fiúkat, hogy a csontig tönkretett országból annyit ki tudnak hozni, jó forintban persze.
Valamint hosszú ideig politikusgenerációk ugyanezt fogják művelni, a jónép teljes megelégedése mellett.

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.01.05. 21:08:49

@Pelso..: ne szidd szegényt. ma in real life vesszőre pontosan ezt a dumát szedte elő egy ügyifogyi rezsi(m)spicli. most ez a jóváhagyott reakció, amíg nem érkezik új szöveg a központból, egyszerűen nem mondhatnak mást.

pedig nem ártana agyalniuk, ugyanis pölö trump kedvenc ellenfele kína és ha nem tudják jól megindokolni a fijugg pölö a bp-belgrád vasút projektet, akkor 1 twitter üzenet várható apelláta nélkül. még a nyugisabb obama is nemrég rátelefonált egy ellenálhatatlan jótanács keretében merklire, hogy az aixtron gyárat márpedig NEM fogják eladni kínának:

"I hope so, Angela, for your sake. The Donald is not as forgiving as I am.

jóóóó lesz ez a buli.... jóóóóó

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2017.01.05. 22:11:09

@Herr Schnapsidee Lieferant: Előreszalad. A leváltás eszköze a jog- és egyébfosztás, meg a ki- és áttelepítés.

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.01.05. 22:21:35

@Counter:

törölje meg a szemügéjét: önmagát rakja vagonra a kitelepülő munkaerő. retúrjegy egyre kevesebbnél. a sok üres stadion meglehet brazíliai bevándorlóknak készül, jobban szeretik a focit a hálátlan ner-szolgáknál és anno mária-terézia is kész infrastruktúrával várta a svábokat, nemde? figyelni kell, mikor írnak ki mezőgazdasági támogatást cukornádültetvények fejlesztésére felcsúton és akkor tuti ez lesz a dolog mögött.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2017.01.05. 22:39:30

@Herr Schnapsidee Lieferant: Ha az ingyen épületfa kész infrastruktúra, akkor biztos.

A szemügémre tett sanda célzást ableismnek értékelem, sipirc az átnevelő tábor!

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.01.05. 23:31:05

@Counter: polt, elnézést, pol pot útmutatása szerint a forradalom ellenségei a szemüvegesek. az ilyenek értelmiség-gyanúsak. a gondolkodás terhét pedig a párt és bölcs vezére alázatosan magára vette. ne kételkedjen, hanem két kézzel fogja meg a munkát és járuljon hozzá a norma túlteljesítésével a fényes jövőnk megvalósítása érdekében. hiszen hallotta tündi elvtárstól: nagyon mélyről kell felküzdenünk magunkat, iparkodjon és talán 20-30 év múlva lesz wc papír is a hulla helyett a kórházi wc-ben. és persze még több stadion! ön ugye szereti a focit és a nyilvános kivégzéseket? na ugye. szóval még egyszer: ne kételkedjen, kapáljon. vagy mi ássuk el magát. forradalmi szükségszerűség, remélem megérti.

Bell & Sebastian 2017.01.05. 23:40:44

@Herr Schnapsidee Lieferant: Mivel Gyurcsit se csukták le, ezt se fogják, a bolond árnyékából húznak haza mindent a felső kamarába, ami nincs is. És fordítva, az egylábú fejőszék hátránya, ha rúg a tehén, dől a sajtár, kiborul a fejemény, reméljük mi.

Bell & Sebastian 2017.01.05. 23:46:18

@Counter: Mi ez a királyi többes? Nem én nősültem be a cigánybáróhoz, előtte a fosztogató bankár-származásúakkal sem kamatoztam egy számlán.

Tudja mit? Vegyenek ezek jurtát Taskentben, oszt játsszuk újra onnan, hogy összehívják az imámot, rabbit és pléhbánost egy vetélkedőre.

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.01.06. 06:57:11

@Bell & Sebastian: nyugalom, ha a tehén kidöglik az agitprop alapú táp és a forradalmi tempójú fejés unortodox kombinációjától, majd lesz helyette teve. gyakorlattal rendelkező biogazdák már sorban állnak a kerítés másik oldalán.

Tündér_Lala 2017.01.06. 09:24:39

Tudják lehet itten röhögni, de a következőt azért meg kellene fontolni.

Oké lopnak.

Akkor mennyit loptak az elődök, amikor szar se épült (ami mégis az ppp.ben, vagyis a későbbi korok terhére). Ezzel szemben doszt vették fel a kölcsönöket, miután az amortizáció egy részét sem fektették vissza, az eszközállomány lerohadt. Furcsa módon pedig az akkor kedvezményezett (lopás neve) oligarchák pedig nem itthon, hanem a Fülöp-szigeteken kezdtek bányaberuházásba.

Ezzel szemben a költségvetést rendbe hozták, a kamatokat leszorították, azadósságállomány legalább nem nő (lényegesen).
Egy csomó minden épül (nem ppp.ben), vidéki kórházi szárnyak, 30-40 éve ott álló romhalmazok újulnak meg, a leromlott eszközállományba is invesztálnak, cserélik az eszközparkot.
A most kedvezményezett oligarchák pedig a nyereségük egy részét kívánatosnak tartott (elismerem nem konszenzussal elfogadott, de mégiscsak) közcélokra fordítja.

Akkor melyikkel járunk jobban ?

Persze mindenki szeretne több pénzt hazavinni, venni rajta lapostvt meg mobiltelefont évente, no meg bömböst, mert az jár.
Közben kikényszerítették ezt a központi minimálbéremelési akciót, amely keleti vidékeken bajt okozhat, nyugaton pedig magától (piaci kényszerek okán, ha használható munkaerőt akarnak a munkáltatók) is végbe mennének. Összességében ez a fejta szemlélet és propaganda - amit maguk fejtenek ki - kárt okoz.

Sajnos a politikai kényszerek a szerves és organikus fejlődés ellen dolgozhatnak, rmélem meg nem akasztják.
Nem várom, hogy bármit is belássanak, legfeljebb hogy gondolkozzanak el.

Jean Sol Partre 2017.01.06. 09:45:57

@Tündér_Lala: vagy fogalmad sincs, mit beszélsz, vagy hazudsz. Mindenesetre nem igaz, amit mondasz.

maroz 2017.01.06. 09:57:06

@Jean Sol Partre: Rá kéne kérdezni erre a mondatra:

"Akkor melyikkel járunk jobban ?"

Mindig ez a többes az érdekes. Mi van akkor, ha @Tündér_Lala: meg a Hentes Lóci jelenti ezt a többest? Vagy mészáros, a fene se igazodik ki ezeken a rokonszakmákon, de én minden további nélkül el tudom azt képzelni, hogy Lala valamilyen szinten benne van egy körben, és innen már át kellene gondolnod az állításod, miszerint nem igaz az, amit mond, mert valahol mégiscsak igaz, persze megszorításokkal. Én például minden további nélkül elismerem, hogy _ők_ tényleg jobban jártak.

Lehet örülni, lehet továbblépni: szólhat-e már az is, aki eddig nem járt jobban és azt látja, hogy lófasz fog itt folyni, nem jobbanjárás? Viszont erre az útra nem nagyon lehet meginvitálni Laláékat, hiszen ők már megérkeztek, nekik már jó. Mint a szexben: -Jó neked? -Jó neked..., a hangsúlyokat pedig képzeld hozzá. ;)

maroz 2017.01.06. 10:09:03

@Bell & Sebastian: Érdekes, hogy ez a többes zegernyés időkben egyre sűrűbben megjelenik. Nahát, milyen érdekes, itt a seggig érő individualizmus, aztán meg mit látunk? Hogy a népek bújnának össze.

Csak nehogy úgy járjanak, mint a két nagyobb kismalac, amikor a gödörben utolsónak maradt öcsikéjük meglehetősen sajátos kéréssel fordult a jótündérhez annak érdekében, hogy a hirtelen rátört magányt varázslattal szíveskedjen oldani.

gyalog.galopp 2017.01.06. 10:10:59

@maroz:

Én meg azt kérdezem, mi a búbánatos lófaszt ér az a politikai tömörülés ( nem erő) ami mögött nincs gazdasági háttér nincs semmije a büdös pofáján kívül?
Mi lesz az első teendője ennek az izének, ha hatalomra kerül?
Na, na?

Tündér_Lala 2017.01.06. 10:13:26

Muhaha. Főként, jaaa !

Jean Sol Partre 2017.01.06. 10:53:47

@gyalog.galopp: az a kérdés, mit csinál még azon kívül.

s_t_r_i_n_g 2017.01.06. 10:53:52

Másszanak csak vissza a fára, ha nem tetszik az irány. Csak akinek jó itt lent, azt hagyják békén!

gyalog.galopp 2017.01.06. 11:04:29

@Jean Sol Partre:

figyelj, fáj a torkom, zúg a fejem, kínomban ide írogatok, legalább te ne fárasszál, válaszolj a kérdésre.

maroz 2017.01.06. 11:56:06

@gyalog.galopp: Gondolom elmegy hóvirágot szedni. Ilyesmiket szoktak, nem? ;)

maroz 2017.01.06. 11:57:10

@gyalog.galopp: uppsz, akkor bocsi... ;)))

gyalog.galopp 2017.01.06. 12:03:53

@maroz:

azért még a válaszod el tudom olvasni.

2017.01.06. 13:40:02

ez egy gyenge és hamis írás

Jean Sol Partre 2017.01.06. 13:51:04

@gyalog.galopp: válaszoltam, hiszen egyértelmű, hogy mit fog csinálni. Pont ezért az a kérdés, hogy közben mi mást csinál, azaz rombol-e tovább, vagy épít (vagy bármi).

gyalog.galopp 2017.01.06. 14:55:21

@Jean Sol Partre:

Mint említettem, zúg a fejem...., nem tudom, számodra mi az egyértelmű, legyél már könyörületes, részletezd légy szíves.

maroz 2017.01.06. 15:32:05

@WiteNoir: Az értelmiségi elit helyezkedése. Gondolj bele, hamarosan ilyen értelmiségiekre lesz szükség, hiszen a kortárs keményvonalasságokhoz ideológia is kell, lehetőleg korszerű, érthető, érzelmileg is befogadható. Ilyenkor azok az értelmiségiek, akik azt látják, hogy számukra a megszokott utak bezárultak, hogy az ambícióik ilyen formában már nem érvényesülhetnek lelkesen belevetik magukat az alternatívák keresésébe: most nem megy, mert a hümm-hümmök galád ármánykodása miatt nem lehet, de majd ha lezúzzuk őket akkor lehetni fog! Lázadni kell, hogy a hirtelen a konzervatívot magukban megtaláló elit értelmiségi lófaszjancsik is kaphassanak egy újabb esélyt. Nézd meg, hogy ezeknek a neofita konzervatív, de valójában suttyó proliknak lassan kollektív identitása lesz, a szövegeikben az "én" egyre inkább átalakul többessé ("nem férünk alá", "leszarjuk őket"), és a repedés mentén szét fogja feszíteni őket a nagy akarás arra, hogy jöjjön egy történelmi pillanat, amelyiknek a hatására végre belőlük is cukorborsó lehet.

Sajnos az a vicc, hogy egyiknek-másiknak még be is jöhet, aztán öt év múlva nézhetjük magunkat, amikor elővesz, vagy elővetet a keretlegényekkel és megkérdezi, hogy egészen pontosan hogy is értettük amikor öt évvel ezelőtt elküldtük a picsába?

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.01.06. 17:31:10

@Tündér_Lala:

"Oké lopnak."

köszönjük a beismerő vallomást. a vádlott leülhet, a börtönfrakció és bűnsegédjeinek tárgyalása holnap folytatódik a Drain the Swamp Hungary Kft. közreműködésével.

Jean Sol Partre 2017.01.06. 17:32:43

@gyalog.galopp: szerintem hátteret fog gründolni magának. Pénzt, hatalmat, támogató gazdasági erőket, médiát.

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.01.06. 17:35:22

@Jean Sol Partre:

nézd pozitívan. bármikor kirabolhatod lala blogtársunkat, csak arra ügyelj, hogy a balatoni strandon költsd el és ne hawai-on szivarozva. a hazafias lopás = nem lopás.

Pelso.. 2017.01.06. 18:53:05

@Jean Sol Partre: Egyik se.
Csak olyat mond, ami önmagának tetszik.
árpi asszisztense gazdagon szemezget az ilyesmikből.

@gyalog.galopp: Lopni fognak.
Következő politikusgenerációk ugyanezt fogják művelni, írtam feljebb is.

Tündér_Lala 2017.01.06. 18:53:53

Mint lófaszjancsi és leendő keretlegény visszautasítom, hogy értelmiségiek nevezzenek. :)))
Különben pedig én valóban közösségben gondolkozok. A személyes érdekem az volna, hogy minden pénzt a nyugdíjakba öljenek, ezzel szemben azt támogatom, hogy épüljön az ország, amelyből én már nem fogok profitálni.
Hogy kiraboljanak ? A rendszerváltás óta mást sem tesznek és a személyes körülményeim okán nem tehettem ellene. (Ezt nem részletezném, bár nincs benne semmi titok.)

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.01.06. 19:17:32

@Tündér_Lala:

"én valóban közösségben gondolkozok"

cellatársaid?

DRAIN THE SWAMP! LOCK LALA UP!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2017.01.06. 19:53:29

@Herr Schnapsidee Lieferant: És ha a balatoni strandon szivaroznék, azt hogy úszhatnám meg?

Risztelni kéne a bíróval?

Veder1 2017.01.06. 20:02:10

@maroz: ne magadból indulj ki :P

Pelso.. 2017.01.06. 20:13:09

@Counter: Dehogy. A rendszer fejlettebb: a pártember-üzlettárs jó elöre kondicionálja a bíróféléket meguszási listával.

maroz 2017.01.06. 20:26:48

@Tündér_Lala: "én valóban közösségben gondolkozok"

Fürdőkádban jobb.

Herr Schnapsidee Lieferant 2017.01.06. 20:51:33

@Counter: bíró? milyen bíró? tárgyalás se belőle, nem maga lopta el, meglehet ott se volt. majd letartóztatják az oknyomozó riportert, ennyike.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2017.01.06. 21:52:53

@WiteNoir: Persze, deplorable, Ms. Clinton is mondta!

Bell & Sebastian 2017.01.07. 00:15:18

@gyalog.galopp: Nincsen háború tudtommal, hogy kézi vezérelje Orvbán Viktor még a vécéláncot is. Vagy van?

Ennyit a politika és gazdagság kölcsönhatásáról.

Bell & Sebastian 2017.01.07. 00:18:50

@maroz: A nagys'asszony, kinek válaszoltam, megfeledkezett arról, hogy a Fikusz néppárt, sok mindenki belefér Kaméleon csapatába.

De kondér közeli állás még nekik sem mind jut.

gyalog.galopp 2017.01.07. 01:06:08

@Bell & Sebastian:

Én meg úgy gondolom, ha egy politikai tömörülés, párt mögött nincs gazdasági erő, akkor az a párt hatalomra kerülés esetén felelőtlenül fog hatalmat gyakorolni, azt hiszem ezt már elég jól kitapasztaltuk.
A 90-es évek nagy osztozkodásának mi lett a vége? Egy csomó balfasz óriási vagyonhoz jutott, de nem tudtak mit kezdeni vele, a kis baksist amit kaptak érte bevarrták a matracba, most is rajta ülnek, mert máshoz nem értenek.
Egy politikai párt nem a képviselői , vagy a hivatali a
hivatali fizuért töri magát, hanem a támogatóktól kapott kiemelt apanázsért és gazdasági funkciókért.
Ez van nyugaton, nálunk meg nem, nálunk csak az államkasszában való matatás van. Minél csóróbb egy bárt annál kártékonyabb.
Orbánt az ellenzék mivel tudná megszorongatni, azzal hogy Vona cuki kiskutyát küld neki, vagy Kunhami ágica levihogja őt a porondról?

maroz 2017.01.07. 04:27:37

@gyalog.galopp: Viszont ha van gazdasági erő, akkor annak lesz felelős. Láttál már olyant, hogy fizetik a zenészt de hagyják, hogy más kérje a nótát?

A "gazdasági erő" jó lenne, ha elképzelhető lenne úgy, hogy mondjuk párszázezer emberi léptékű vállalkozás és vállalkozó érdekeire kellene figyeljen a lokális hatalom, de ez ma nagyon nem képzelhető el. A "gazdasági erő" ma az arctalan multitőkét jelenti, valamint azt a lokális elitfrakciót, amelyik azért tud lokális hatalmat gyakorolni, mert a centrumországok megengedik neki, annyira, amennyire. Körülbelül olyan mozgástere van a helyi erőknek, mint annak, aki gúzsba kötve ropja a csárdást.

De nézd meg mit ismert fel Vona:

"A Jobbik követeléseinek alábbi listáját minden bizonnyal támogatná bármely neoliberalizmus-ellenes aktivista és hagyományos szocialista politikus, feltéve, hogy a „magyar” szót a „helyi” szóra cserélnénk ki a megfelelő helyeken:

(1) „A magyar termőföldet magyar kézben kell tartani – 2011 után is. (...) 2011-től olyan államok polgáraival kellene versenyeznünk a magyar termőföldért, amelyek
ötször akkora nemzeti jövedelemmel rendelkeznek, mint Magyarország. Ezt nem lehet másképp nevezni, mint gyarmatosítás.”

(2) „A magyar gazdáknak ugyanannyi mezőgazdasági támogatást kell kapniuk az Uniótól, mint nyugati versenytársaiknak! Nem 2013-tól, hanem haladéktalanul!”

(3) „A magyar piacot meg kell védeni az ideáramló hatalmas mennyiségű külföldi élelmiszertől.”

(4) „A privatizált téeszekből létrejött, manapság már »városi üzletemberek« kezében lévő iparszerű mezőgazdasági nagyüzemek helyett az emberléptékű, a magyar családokat eltartó, a falvakat megtartó gazdaságokat kell támogatnia a magyar államnak és az Uniónak egyaránt” (Morvai 2009)."

fordulat.net/pdf/21/F21_Gille.pdf

Nahát-nahát. Ezt olyan húsz éven keresztül nem igazán lehetett így elmondani, mert a centrumállamok betanítottak minket, hogy aki ilyesmiket mond az náci. Ezért aztán a kisember elhitte, hogy ha nem a centrumállamok, a fejlettnyugat érdekeit képviselő ideológiát támogat akkor gazember náci. De nem lett volna sokkal jobb helyzetben akkor sem, ha ezt nem Morvai mondja "jobbról", hanem valami "szélsőbalos", mert akkor komcsizzák.

Most pedig ideje van a változásnak. A neoliberalizmus, mint ideológia kifutott, hiszen az egy zsákmányszerző ideológiája volt a centrumállami nagytőkéknek, és azt látni, hogy véget ért az expanzió, most már a megszerzettek megtartása lenne a fontosabb, azaz a konzerválás. Most nem progresszív hasznos idiótákra van szükség, hanem konzervatívra. Aki Trumpra veri, holott Trump azt képviseli, hogy hagyjuk már a zsákmányszerző ideológia hazugságait a picsába most, amikor már megszereztük a zsákmány javát, most már mondjuk ki bátran, hogy amit elvettünk az nekünk járt és ezért akár erővel is megtartjuk.

A centrumállamok polgára nem tudna jó konzervatív lenni akkor, ha mi, a félperiféria, a félgyarmat nem termelnénk profitot a centrumállamok vállalkozásai számára. Ha jobban megnézzük, akkor a fejlettnyugat polgárai azért élnek jól, mert az ő érdekeik miatt máshol mások rosszabbul, vagy nagyon rosszul élnek. Nem zéróösszegű a játszma, ezért Trumpnak örülni annyi, mint örülni annak, hogy mostantól legalább már nem a neoliberális ideológia mentén zsákmányolnak ki minket. A seggbekúrás marad, de innentől nincs vazelin.

A magát konzervatívnak álmodó hasznos idióta pedig ennek tapsolja veresre a tenyerét, ennek örül. Meg ugye annak, hogy a neoliberálisok hasznos idiótái megszívták, és csillogó szemmel lesi, hogy mikor lesz végre belőle is hasznos idióta, az úgynevezett konzervatív oldalon. Kinn a segge a nadrágból, de ettől még a milliárdos nagytőkét képviselő Trumppal azonosul, vele együtt dübörög, őrzik az értékeket, vagy mi, szóval mi a faszban is lehet itt reménykedni?

tireless treehugger 2017.01.07. 10:44:35

@maroz:

nem kellene a neolib végét elhinni.

alt right=whishful thinking

attól hogy ezerszer elmondjátok a liberalizmus megannyi változata még megmarad. igény van rá, olyan emberek igénye akik egyéb igényeiket már kielégítették, tehát időt energiát pénzt kapcsolatot hatalmat tudnak az igényük mögé állítani.

a neolib az állam által kisegített gazdaságot jelenti, ami jó a fordnak az jó amerikának.
az orbán rendszer is neolib, csak ők személyekre szabják a gazdaságot, nem polgárságot hanem urakat gyártanak..

maroz 2017.01.07. 12:56:53

@még nem: "nem kellene a neolib végét elhinni"

"Egy amerikai tudós beállít a kiváló dán fizikus, Niels Bohr laboratóriumába, és csodálkozva látta, hogy az íróasztal fölött egy patkó függ a falon. – Professzor úr – így az amerikai -, ön valóban azt hiszi, hogy a patkó szerencsét hoz? – Ugyan, kedves barátom – válaszolt mosolyogva Bohr. – Hogyan hihet valaki efféle badarságban! Tudja kérem, én azt tartom, hogy a patkó attól függetlenül is szerencsét hoz, ha hisz, vagy nem hisz benne!"

Bell & Sebastian 2017.01.07. 14:58:03

@gyalog.galopp: Nincsen épkézláb forgatókönyv arra, hogyan lehet eltakarítani ezeket a pekvancokat (ágyi poloska = Bettwanze) a közéletből.

Darwinistáknak az evolúció, nekünk meg az Isten.

Idomított makimajom sosem lesz ember, mert nincsen lelke. A Teremtés már csak olyan, hogy minden káromlás visszaszáll, hetedíziglen. Kollektív bűnösség van, nagy tételben olcsóbb a lélek, jól tudja az ördög.

lacalaca · http://cydonia.blog.hu 2017.01.07. 22:25:52

"Miért nem láthatom én is? Miért nem megyünk a Marsra? Nem érdekel a Mir űrállomás, nem érdekel az űrsikló, ez egy helyben toporgás."

és utána sok-sok blabla *ásít*. A nyitó kérdéshez pont nem sok köze van, csak jól hangzik.

Azért nem megyünk sehova, mert az Apollo-programhoz mérhető pénzügyi támogatást senki sem volt hajlandó megadni a NASA-nak. Se a republikánusok, se a demokraták. Csak a nagy szavak vannak, mint Bush a Constellation-programmal. Na, pénz híján az is úgy állt bele a földbe, mint a szeg.

i0.wp.com/www.fdbetancor.com/wp-content/uploads/2012/08/nasabudget.png

És persze most Trump esetében ki tudja mi történik majd megint.

gyalog.galopp 2017.01.08. 06:21:24

@Jean Sol Partre:

Ha ezt tenné , még a kisebbik rossz lenne.
Tendereket hirdet, amit külföldi cégek nyernek, magyar alvállalkozók végeznek, privatizálni, amit még lehet előnytelen szerződésekkel az állam kárára, állami megrendelések külföldi média vállalkozásoknak, hitelfelvétel a hiány pótlására, decentralizáció címén széteső kormányzati munka, demokrácia címén mindenki azt csinál, amit akar.

@Pelso..:

Nem lopni, hanem rabolni, amibe ugye belepusztulhat az az áldozat.

gyalog.galopp 2017.01.08. 07:35:27

@maroz:

Mondjál nekem egyetlen fejlett országot, ahol nem a gazdaság irányítja a politikát. Nézd a németeket, gyakorlatilag egypárt rendszerben működnek, alárendelve a német gazdaságnak.
Lenin elvtárs nevéhez kötődik az világmegváltó felfedezés, miszerint a tudat határozza meg a létet , vagy valami ilyesmi. Lenin elvtárs a fejéről a talpára állította a marxizmust, mikor a politika elsőbbségét hirdette meg a gazdasággal szemben.
Nem enyhén vicces, hanem egyenesen katasztrofális, hogy ez ma még mindig a napi politika témája. Magyarán, demokratikus, liberális jelmezbe bújtatott bolsevik ideológiával kell vitázni napi szinten, 26 évvel a rendszerváltás után.

Vona egy külön jelenség, az általad kiemelt "felismerés" egy bullshit. ( lásd: Gille Zsuzsa)

Nálam Ronald Reagan az USA elnökök alfája és omegája. Egy hmm, legfeljebb másodosztályú színész élete legnagyobb alakítását adta elnökként, csak azt nem értem, ha így bevált, akkor a későbbiekben mért tértek el a forgatókönyvtől.

Trump személye sem különösebben érdekes, mint elnök, inkább annak van jelentősége, honnan jött.
Trumpot nem a nagy raktárból választották, ő kívülről jött, ami valószínűleg kicsit összezavarja a jól bejáratott lobbi csatornákon alapuló elosztási rendszereket. Ezért a hiszti, a többi az cirkusz a népnek.

maroz 2017.01.08. 12:31:57

@gyalog.galopp: Mondom én, hogy manapság egy gumibotnélküli szoft-diktatúra van. A társadalom szóba se kerül, csak a gazdaság, annak vannak érdekei, övé az elsőbbség.

Csak hát ugye én egészen konkrétan nem vagyok benne ebben a gazdaságban, és vagyunk még így ezzel vagy közel tímilliónyian ebben az országban. Ami még nem lenne baj, ha lenne terem, úgyismint: lebensraum arra, hogy ha a fősodrú gazdaságba nem férek bele találjak vagy csináljak valami alternatívot. Ezt ma nem lehet, és úgy mondom, hogy elég sok mindent megpróbáltam és konkrétan szembesültem azzal, hogy nem lehet.

Van a hihetetlen méretű nagytőke, a százmilliárd dollár kesfló, van a nagytőke érdeke, ami a profitrátában fejeződik ki, és ezzel kábé vége is mindennek, vagyunk mi, átlagjánosok, akik mára kibaszott statiszták lettünk a saját életünkben. Mit mondjak, én személy szerint rohadtul unom ezt és frusztrál. Szar ügy, mert tenni ellene nem lehet, reménykedni benne, hogy jobb lesz nem lehet, sőt, abban sem lehet bízni, hogy nem lesz rosszabb, így mi marad? Nekem semmi ötletem sincs.

gyalog.galopp 2017.01.08. 12:45:12

@maroz:
Egy peres ügyemben az ügyvéd mondja nekem: van két szarkupac, az egyik nagyobb, min a másik, melyiket választja?

maroz 2017.01.08. 13:08:23

@gyalog.galopp: Egy idő után ebbe szörnyen bele lehet fáradni. Én ma ott tartok, hogy vállat vonok, leszarom, dobjon fel egy bélást és döntse el ő, vagy jöjjön, aminek jönnie kell, úgyis mindegy.

gyalog.galopp 2017.01.08. 13:42:22

@maroz:

Akkor még zöldfülű voltam, naná, hogy a kisebbet választottam. Még be se csomagoltam, mikor a nyakamba zúdították a nagyobbik többszörösét , pont a kisebbik okán. Ezt a zügyvéd elfelejtette közölni.
Azóta vagy nem megyek oda, ahol szarnak, vagy minden szart szétdobálok magam elől.

gyalog.galopp 2017.01.08. 16:28:11

@Bell & Sebastian:

Itt egy forgatókönyv elő pontja:

„1. Alkotmányos hagyományainkhoz visszatérve helyre kell állítani a köztársaságot, amelyben független intézmények biztosítják a közhatalom gyakorlásának alkotmányos korlátait és alapvető jogainkat. Olyan alkotmányra van szükség, amelyet népszavazás erősít meg, kifejezi a társadalom vitában álló csoportjainak közös értékeit és békét teremt."

Azt mondnám, hogy Majtényi urunk- bátyánk felfedezte a hatalommegosztás szentháromságának négyszögesítését, de ugyanebből a forrásból meg az alkotmánybírák hasonló befolyását is szorgalmazzák és ez így együtt már ötszög.
Mire jó egy ilyen katyvasz?
Nekem ilyenkor csak a vásári mutatványosok jutnak eszembe, míg megy a műsor a zsebtolvajok aratnak. Ócska régi trükk, de ezek szerint még mindig bejön.

Bell & Sebastian 2017.01.08. 18:17:01

@gyalog.galopp: Hehe, bukik a mutatvány már a kályhánál, mert ki alkotmányozzon? Nyilván az átmenetet levezénylő és abból hasznot húzó, kommunista tojások, nem? Mert bármekkora elánnal is határolódnak el a kommunistáktól, mindig kibújik a sarló és kalapács a zsákból. Köztársaság is sose nem vót, most sincs, de ne is legyen.

Lopni nem kötelező, különösen egy olyan kormány tagjainak, akik a nonprofit gazdálkodás jövőjéről papolnak, a Szent Hozam (pontosabban: Viszem) kárára.

Aki mégis megteszi, az hadd égjen, mert megdolgozott érte.

2017.01.08. 20:28:24

@maroz:

mások ezt nem tehetik meg, megoldásokat kell találniuk fontos problémákra.
és választaniuk kell a rosszak közül

maroz 2017.01.08. 21:39:26

@WiteNoir: Mondtam azt, hogy én megtehetem? ;)

Nem tehetem meg, de mégis megteszem. Mások ebben mások: ők, ha nem tehetik meg akkor tipikusan nem is teszik meg.

Zb74 2017.01.09. 11:05:07

@Gazics György: "a perifériáról, a sarokba szorított, eddig birkatürelmű, apolitikus fiataloktól jön majd az első ütés"

Nevezzük nevén a dolgokat: a gamergate-re gondolsz?

Bloodscalp 2017.01.09. 12:13:41

haha☺ tipikusan a feligazsagok hülyeségek egymásra halmozasa. Amit csak felig olvastam el tovább nem is érdemes ☺ bizonygatni kell a kultúr és ideológia fölényt ☺ de sikerült?

gyalog.galopp 2017.01.09. 13:05:02

@Bell & Sebastian:

Na tessék má negatívnak lenni, mégiscsak egy katedráról szólt az ige. Nahát! / még jó hogy nem katedrálisról/

Bell & Sebastian 2017.01.09. 19:47:09

@gyalog.galopp: Továbbra is az a problémám, hogy nem tudják megmagyarázni, hová tűnik a magyar bérek kétharmada. De mi tudjuk.
süti beállítások módosítása